نتایج جستجو برای عبارت :

نشانه های کمبود پلاکت خون چیست؟

نشانه های کمبود پلاکت خون 
سجاد زارعی متخصص خون و انکولوژی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پلاکت های خونی گفت: در زمان 
پارگی رگ های خونی پلاکت ها به محل آسیب دیده می چسبند و مانع خونریزی می شوند.
وی با بیان اینکه پلاکت باعث بروز لخته خون و بند آمدن خونریزی می شود، اظهار داشت: تعداد نرمال پلاکت خون بین 150 هزار الی 450 هزار در هر میکرومیلی لیتر است.

ادامه مطلب
علائم و نشانه های کمبود کلسیم در بدن
کمبود کلسیم در بدن می تواند در آینده برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند یکی از عوارض کمبود کلسیم پوکی استخوان است
در ادامه شما با نشانه های کمبود کلسیم در بدن و روش افزایش کلسیم در بدن آشنا خواهید شد
ادامه این مطلب اینجا را کلیک کنید
عنصر "روی" به عنوان یک ماده معدنی ضروری، عملکردهای مختلفی در بدن دارد که تقویت سیستم ایمنی و کمک به تقسیم سلولی از جمله آن‌هاست.


به گزارش : علائم کمبود "روی" در بدن کاملاً عمومی و کلی هستند و به همین دلیل این امکان وجود دارد که فرد به آن‌ها توجه نداشته باشد.
ادامه مطلب
ناخن های رنگ پریده می توانند نشانه هایی از کم خونی (سطح پایین آهن خون)، کمبود مواد مغذی (تمام منابع ویتامین ها)، نارسایی احتقانی قلب و بیماری کبد باشند.


به گزارش : بدن شما نشانه های پنهان بسیاری را ارائه می کند و نکته مهم این است که بدانید به کجا نگاه کنید، به دنبال چه چیزی باشید و نشانه هایی که مشاهده می کنید به چه معنا هستند.
ادامه مطلب
سرطان خون بیماری خطرناکی است که در اکثر مواقع علائم بالینی آن خفیف و شبیه به سایر بیماری‌های غیرخطرناک است.سرطان خون علائم  ظریف و غافلگیر کننده‌ای داردکه نیاز است بررسی جدی شود. اگر فرد به نوع  حاد این بیماری مبتلا باشد ممکن است بیماری او با سرعت زیاد گسترش پیدا کند  و اگر مبتلا به نوع مزمن آن باشد، در طول زمان و به آرامی بیماری پیشرفت  کرده و بدتر ‌می‌شود. اگر شما متوجه این علائم شدید، به سرعت آن را با پزشک  در میان بگذارید.
خستگی و ضعفب
دارو با چند نام تجاری و در چند فرم مختلف موجود است. هر نام تجاری خاص ممکن است در تمام فرم ها در دسترس نباشد.کلوپیدوگرل (پلاویکس) متعلق به گروهی از داروهایی است که مهار کننده ی تجمع پلاکت ها هستند.کلوپیدوگرل برای کمک به جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات گردش خون در افراد مبتلا به آترواسکلروز (رگهای خونی محدود شده ناشی از «سخت شدن شریان ها») و در افرادی که حداقل یک مورد آتروترومبوتیک مانند حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریانی محیط
علت خونریزی لثه چیست؟
در موارد زیر ممکن است لثه‌ها خونریزی کند:
ژینژیویت که سبب التهاب لثه‌ها می‌شود
مسواک زدن سفت و سخت یا استفاده از مسواک زبر
به تازگی نخ دندان می‌کشید و لثه‌ها هنوز عادت نکرده‌اند
استفاده از داروهای خاصی مانند رقیق‌کننده‌های خون
التهاب لثه‌ها به دلیل بارداری (ژینژیویت بارداری)
دندان مصنوعی که اندازه نیست
علاوه بر موارد بالا بیماریهای مختلفی می توانند موجب خون ریزی لثه شوند که در ادامه به این بیماری ها و درمان آن ه
پشت دست را با دو انگشت به اندازه نیم تا یک سانتی متر به سمت خود بکشید و رها کنید. باید در عرض چند ثانیه پوست به جای خود برگردد. بازگشت کند پوست به جای خود نشانه کم آبی است.
اگر بدن آب کافی داشته باشد، رنگ ادرار شفاف است. زرد یا نارنجی بودن ادرار نوعی اخطار است. هنگامی که بدن با ۳درصد کمبود آب رو به رو است، رنگ ادرار به طور قابل توجهی زرد خواهد شد. در صورتی که کمبود آب ۵درصد باشد، ادرار به رنگ زرد و بیش از ۵درصد به رنگ نارنجی خواهد بود.
بنابراین لازم
روغن ماهی چه خواصی دارد؟روغن ماهی خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد؛ لخته‌های خون ممکن است در وریدها و شریان‌ها ایجاد شود و جریان خون را در قلب یا مغز مسدود کنند، برخی افراد از آسپرین به عنوان یک داروی ضد انعقادی استفاده می‌کنند البته باید توجه داشته باشید که طبق تحقیقات مصرف همزمان آسپیرین و روغن ماهی خطر ابتلا به سکته را در افراد کاهش نمی‌دهد؛ روغن ماهی باعث کاهش خونریزی و جلوگیری از چسبیدن پلاکت‌ها به یکدیگر می‌شو
پاورپوینت بیماری های ناشی از کمبود ریزمغذی ها
دانلود
پاورپوینت با موضوع بیماری های ناشی از کمبود ریزمغذی ها، در قالب ppt و
در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فقر آهن و کم‌خونی ناشی از آن، علل ایجاد
کم‌خونی فقر آهن، علایم و نشانه‌های کم‌خونی فقر آهن، راه‌های پیشگیری از
...
کمبود ویتامین B5 بسیار نادر است زیرا این ویتامین تقریباً در همه نوع مواد غذایی وجود دارد. در کشورهای توسعه یافته، این کمبود بسیار نادر است زیرا بیشتر افراد کالری توصیه شده روزانه را دریافت می کنند و به ندرت دچار سوء تغذیه می شوند. با این وجود، کمبود آن ممکن است هنگام ترکیب با سایر کمبودهای ویتامین B ایجاد شود.
بیخوابی
تحریک پذیری
سردرد
افسردگی
خستگی
گرفتگی عضلات
احساس سوزش در پا
عفونتهای تنفسی فوقانی
استفراغ
مشکلات دستگاه گوارش (GI)
علائم معم
آموزش و پرورش:
نه فقط درتهران بلکه بطور کلی با کمبود شدید نیرو در شاخه معلمی مواجهیم که تلاش می‌کنیم این کمبود را جبران کنیم.
با این حال هشدارهایی مبنی بر وقوع سونامی کمبود معلم در ۵سال آتی داده می‌شود که باید آن را جدی گرفت/ایسنا
@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانال
ویتامین و مواد معدنی که کمبودشان در بدن حال روحی تان را بهم میریزد
کمبود ویتامین و مواد مغذی ضروری در بدن می تواند باعث تضعیف روحیه در افراد شود. آیا می دانستید که افسردگی، اضطراب و تغییر روحیه به طور مداوم یا دیگر مشکلات رفتاری به دلیل کمبود این ویتامین ها می باشد؟ تقریباً یک پنجم از جوانان در جهان دچار این کمبود ها هستند و بسیاری از افراد در دنیا احساس اضطراب و افسردگی و دیگر مشکلات ذهنی را دارند.
حال در این قسمت از سلامت نمناک 8 مورد ا
شرکت پالایش کود
از نظر متخصصان شرکت پالایش کود فقر آهن اثرات واضحی رو گیاهان می گذارد که یکی از علائم اصلی کمبود آهن در گیاهان، وجود نشانه هایی زرد رنگ در برگ ها است و کمبود آهن باعث جلوگیری از کار کرد مفید کلرپلاست در درختان می شود. 
اما با توجه به مطالعات مختلف، نشانه های عنصر آهن در ریشه خیلی از درختان  وگیاهان همچنین بر روی ریشه، تاثیر می گذارد از نشانه های کمبود آهن در ریشه میتوان به موارد زیراشاره کرد:
1-شکل گرفتن آوندهای ریشه بصورت گست
خلاصه جلسه ۳۳
 
ادامه هفتمین علت مستقیم بیماری : حسد و چشم زخم
بیماری‌ای که از سنخ چشم زخم است باید از همان سنخ (پرتو یا رقیه یا ذکر و ... ) درمان شود
وقتی فرزندان جعفر طیار را به پیامبر وارد کردند ایشان فرمودند که اینان چرا اینقدر ضعیف هستند و گفته شد که ایشان زود چشم می‌خورند
سُقم: بیماری که دوام داشته باشد
بیماری چشم زخم بلافاصله بعد از چشم زدن محقق می‌شود. زود اتفاق می‌اُفتد
بیماری‌هایی که منشا چشم زخم است خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ
پاورپوینت انتقال خون
انتقال خون به فرایند انتقال خون یا فراورده‌های خونی از شخص اهداکننده به دستگاه گردش خون فرد دیگر گفته می‌شود.انتقال خون هنگامی صورت می‌گیرد که خون اهداشده پس از تجویز پزشک، با تزریق در سیاهرگ دریافت‌کننده، به‌طور مستقیم در جریان خون او وارد می‌شود.انتقال خون برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی فرد دریافت‌کننده، مانند بیماری‌های خونی، سرطان و نیز درمان برخی جراحت‌ها و جراحی‌های بزرگ که در آن خون از دست رفته‌است
کمبود ویتامین چه بلایی سر طوطی شما میاورد
- کمبود ویتامین A با عوارضی نظیر چشم های اشک آلود ، ملتهب بودن پوست داخلچشم و دهان ، اختلالات قوه بینایی و در صورت شدت آن با بروز لایه های روی چشم ها همراه خواهد بود . رشد نابسامان جوجه ها ، دیر بهبود یافتن زخم ونطفه نداشتن ازجمله سایر علائم کمبود ویتامین A می باشد
ادامه ی پست در ادامه مطلب....
ادامه مطلب

روش تشخیص نشانه های عشق حقیقی
   
 
 
اگر هوس را کنار بگذاریم، نشانه هایی که در این مقاله برایتان عنوان می کنیم، نشانه های انکارناپذیر از عشق حقیقی-و سلامت احساسی-هستند.
 
در رمان نویسی، نشانه های عشق واقعی به سمت ملودرام گرایش دارد. تپش قلب، بی خوابی، بی اشتهایی، به حرکت درآمدن پرده ها و آتش بازی. اما اگر چنین چیزهایی را حس کردید، آنقدر که اسیر هوس شده اید، عاشق نشده اید. اگر هوس را کنار بگذاریم، نشانه هایی که در این مقاله برایتان عنوان می
کتاب شادخواری در رابطه با ارتباط غذا و گروه خونی منتشر شد غذاهایی که با هم نباید خورد مثل لوبیا با تخم مرغ یا لوبیا با پیاز یا لوبیا با سیر که در باغچه هم نباید در کنار هم کاشته شود مصرف غذاهایی که سبب کمبود مواد معدنی در بدن می شود مثلا قهوه سبب کمبود پتاسیم و کاهش روی یا زینک در بدن می شود کمبود پتاسیم سبب تپش قلب و اسپاسم عضله می شود و کمبود روی باعث کاهش حس چشایی و بویایی می شود که باعث می شود مصرف نمک و فلفل به غذا زیاد مصرف شود اما مهمترین ض
کمبود منابع در یک تعارض، مردم اعتقاد دارند که منابع کافی برای پیشرفت وجود ندارد. مشخص ترین مثال کمبود منابع پول است، که باعث بسیاری از تعارض ها به حساب می آید. اگر کسی بخواهد برای افزایش دسمتزد یا خوش خدمتی به رئیس پول کمتری خرج نماید و یا با استفاده از آن به گسترش…
ادامه مطلب
نشانه‌های گرمی مزاج مغز
مهدی یوسفی گفت: سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد بر اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.
نشانه‌های سردی مزاج مغز
این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی موهای سر, رشد کُند موها بعد از تولد و رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است.
ادامه مطلب
یکی از امکانات مفید سرویس بلاگ بیان ، نشانه مطالب هست . شما با استفاده از نشانه مطالب می تونید یک سری از مطالب رو در یک جای دیگری از وبلاگتون نمایش بدید !
مثلا شما یک سری مطالب دارید که دوست دارید بیشتر جلو چشم مخاطب باشه و داخل بخش جداگانه ای بنام مهمترین مطالب باشه ، استفاده از نشانه مطالب مشکل شما رو حل خواهد کرد .
اما برای استفاده تمام و کمال از نشانه مطالب باید تا حدودی به زبان های نشانه گذاری مثل اچ تی ام ال و سی اس اس آگاهی داشته باشید ولی
 
کمبود ویتامین D ‌یا همان هدیه آفتاب چه بلایی سر ما می‌آورد؟ کدام بیماری‌ها با کمبود این ویتامین مرتبط هستند؟ با مجله دلتا همراه باشید.
ویتامین D یا همان ویتامین آفتاب که نبود آن تقریبا تمام ارگان‌های حیاتی بدن را به هم می‌ریزد. اصولاً  ویتامین‌ها یکی از ضروریات بدن هستند که به هم خوردن میزان تعادل آن‌ها سلامتی بدن را به خطر می‌اندازد و دقیقا همین موقع است که بیماری‌ها به بدن شما حمله می‌کنند.
درواقع، ویتامین D برای سلامت استخوان و تع
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم باردا
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
نشانه‌ها: کوه و تپه، دایی، شنا!؟!، پدر، پیکان گوجه‌ای مدل شصت، هوشیار، تکرار صحنه سوار شدن به شاسی بلند، راننده ناآشنا، حس خوب.
____
نشانه‌ها: هری پاتر، قدر مطلق، استاد پای تخته، عوض شدن متن تخته
____
نشانه‌ها: جنگ، برادر، تلاش برای زنده ماندن، شهید؟!؟
نشانه‌ها: کوه و تپه، دایی، شنا!؟!، پدر، پیکان گوجه‌ای مدل شصت، هوشیار، تکرار صحنه سوار شدن به شاسی بلند، راننده ناآشنا، حس خوب.
____
نشانه‌ها: هری پاتر، قدر مطلق، استاد پای تخته، عوض شدن متن تخته
____
نشانه‌ها: جنگ، برادر، تلاش برای زنده ماندن، شهید؟!؟
کمبود آب را جدی بگیریم
علی رغم بارندگی های سیل آسا در سال گذشته بر خلاف تصورات همچنان نام ایران جزو 10 کشور برتر پر تنش آب در سراسر جهان دیده می شود، و آمارها بیانگر افزایش 4/5 درصدی مصرف آب نسبت به سال قبل در کشور است.
 
منبع : سایت جام جم آنلاین
 
بساری از کودکان در خواندن، نوشتن و مسائلی که به یادگیری و ریاضیات مربوط می‌شود، دچار مشکل هستند. اما این موضوع ضرورتاً نشانه اختلال یادگیری نیست. زیرا بچه‌های دارای اختلال، نشانه‌های خاصی دارند و در طول زمان، پیشرفت خاصی نمی‌کنند. البته نشانه‌ها برای افراد مختلف هستند. در ادامه همراه دانشگاه زندگی باشید.
 
ادامه مطلب
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دختر روی شکم زن حامله می رسیم.
ادامه مطلب
تحقیقات نشان می‌دهد عدم دریافت کافی ویتامین «دی» می‌تواند خطر ابتلا به مرگ زودرس را سه برابر افزایش دهد.


نتایج یک بررسی جدید به خوبی نشان عسل پزشکی می‌دهد کمبود ویتامین دی منجر به بروز مرگ زودرس می‌شود.
ادامه مطلب
سرطان سینه چه نشانه هایی دارد؟
هر بیماری نشانه هایی دارد.سرطان سینه هم علائمی دارد که باید خانم ها با مشاهده این علائم و نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنند . در این مطلب می خواهیم درباره سرطان سینه با شما صحبت کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«صاحب این امر چهار نشانه از چهار پیامبر دارد: نشانی از حضرت موسی، نشانی از عیسی، نشانی از یوسف و نشانی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله:- نشانه اش از حضرت موسی، وحشت و نگرانی است.- نشانه اش از حضرت یوسف، زندانی شدن اوست.- نشانه اش از حضرت عیسی، اختلاف مردم در حق اوست که می گویند: مرده است و برخی گویند نمرده است.- نشانه اش از رسول اکرم صلی الله علیه و آله قیام به شمشیر اوست».
الامامة و التبصرة/ ص94
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«صاحب این امر چهار نشانه از چهار پیامبر دارد: نشانی از حضرت موسی، نشانی از عیسی، نشانی از یوسف و نشانی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله:- نشانه اش از حضرت موسی، وحشت و نگرانی است.- نشانه اش از حضرت یوسف، زندانی شدن اوست.- نشانه اش از حضرت عیسی، اختلاف مردم در حق اوست که می گویند: مرده است و برخی گویند نمرده است.- نشانه اش از رسول اکرم صلی الله علیه و آله قیام به شمشیر اوست».
الامامة و التبصرة/ ص94
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
 
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم ، تمثیل ها ، لباس نیروهای نظامی ، نشان‌ها ، فیلمها حتی پرچم‌ها استفاده شده است . طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد . داشتن دانش کافی ، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد .
یک لوگو یا نشانه موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند . لوگو یا نشانه باید بی هیچ سخن یا ک
سرد و یخ بودن بدن نشانه چیست
 
بسیاری از مواقع قسمتی از بدن یخ و بسیار سرد است حتی در گرمای هوا نیز این سردی بدن از بین نمی رود.
 
علت سردی بدن چیست؟
سردی بدن، به ویژه دست و پا مشکلی است که افراد زیادی دچار آن هستند. این افراد معمولا بیشتر هم احساس سرما می کنند، حتی اگر هوا زیاد هم سر نباشد. سردی بدن به خودی خود بیماری نیست، بلکه نشانه وجود بیماری و مشکل دیگری در بدن است که در اینجا به مهم ترین علل سردی بدن اشاره می شود.
ادامه مطلب
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
کمبود آهن هنگامی اتقاق می‌افتد که بدن به میزان کافی مواد غذایی حاوی آهن دریافت نکند. فقر یا کمبود آهن افراد را با مشکلاتی نظیر کاهش غیرعادی گلبول‌های قرمز خون مواجه می‌کند. بسیاری از مشکلاتی که افراد به طورمتداول در زندگی تجربه می‌کنند ناشی از عدم تغذیه مناسب و ابتلا به فقر آهن است. این مسئله به خصوص درکودکان به بروز مشکلات جدی می‌انجامد. در ادامه این مقاله به دلائل و علائمی که به شما در تشخیص فقر آهن کمک می کند اشاره خواهیم کرد. 
برای در
و درود خدا بر او فرمود:
دوری تو از آن کس که خواهان تو است نشانه کمبود بهره تو در دوستی است،
و گرایش تو به آن کس که تو را نخواهد، سبب خواری تو است.
حکمت451
اخ اخ چقدر بدرد این روزهای زندگیمون میخوره این کلام
فهم من از این حکمت :
کسی که بهت ابراز علاقه میکنه و باهات دوسته و تو ازش دوری میکنی نشونه کمبود بهره تو در دوستیِ
کسی که محلت نمیذاره و بهت بی توجهی میکنه و تو میری سمتش این هم نشونه خواری توِ
تو رفاقت و ارتباط عزت نفس مهمه، عزت نفس خودمون و طرف
اصلاح طرح لبخند و زیبایی لبخند به منظور دارا بودن دندان های زیبایی هست که در موقع لبخند زدن آشکار می شود لبخند زیبا به شما اعتماد به نفس و رضایت می دهد احساس خوشایندی که پس از هر بار لبخند زدن در جمع به شما دست می دهد باعث شادابی و طراوت شما خواهد شد.
برای اصلاح طرح لبخند ابتدا از سلامت لثه ها اطمینان حاصل می کنیم سپس به سراغ دندان های پوسیده می رویم پس از ترمیم و بازسازی و بر طرف کردن پوسیدگی دندان ها این بار نوبت به سفید کردن دندان ها می رسد.
س
بارداری دوقلو چه علائم و نشانه هایی دارد؟
دوران بارداری بسیار شیرین و لذت بخش و همینطور سخت است . خیلی از خانم ها دوست دارند دوقلو باردار شوند . ما در اینجا می خواهیم شما را با نشانه های بارداری دوقلو آشنا کنیم
توضیحات بیشتر اینجا را کلیک کنید
تفاوت برند و لوگو در چیست؟
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم ، تمثیل ها ، لباس نیروهای نظامی ، نشان‌ها ، فیلمها حتی پرچم‌ها استفاده شده است . طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد . داشتن دانش کافی ، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد .
یک لوگو یا نشانه موفق به سرعت بر مخاطب تاثیر می گذارد و چشم را به شدت به خود جلب می کند . لوگو یا
امروزه بسیاری از افراد از مشکل کمبود وزن شکایت دارند. اغلب کمبود وزن در کودکان و بزرگسالان به علت کم اشتها بودن رخ می دهد و در برخی موارد افراد علارغم اینکه اشتهای خوبی دارند اما وزنی اضافه نمیکنند. دلایل مختلفی از جمله ضعف معده، انگل، کمبود اشتهای ذاتی و... می توانند باعث لاغری بیش از اندازه شوند. پس این سوال همواره مطرح است که :
چگونه چاق شویم و چاق بمانیم ؟
آیا می توان بدون مصرف داروهای شیمیایی و بدون شکم آوردن چاق شد؟
از محصولات گیاهی و طب س
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کالج پادشاهی لندن نشانه اصلی کرونا‌ویروس را کشف کردند. به عقیده آنها، از بین رفتن حس بویایی و چشایی نشانه اصلی این بیماری است نه درجه تب بالا.
کارشناسان می‌گویند در ۵۹ درصد از بیمارانی که دارای این نشانه‌ها بودند، آزمایش کرونا‌ویروس مثبت بوده است.
دانشمندان بر این باورند که از بین رفتن حس بویایی و چشایی، نشانه دقیق‌تری از ابتلا به COVID-۱۹ نسبت به تب است./ایرنا
 پنجشنبه ، ۱۴ فروردین ۹۹@IrNews_24
مشاهده مطلب در کانا
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم باردا
دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج
کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...
دریافت فایل
کمبود روی می‌تواند با آفت‌ دهان مرتبط باشد. بنابراین مصرف مکمل روی
می‌تواند مشکل را حل کند. اما باید یادتان باشد؛ مصرف طولانی‌مدت قرص زینک
باید حتما تحت نظر پزشک باشد.آزمایشات اولیه‌ی انجام شده در این زمینه نشان
می‌دهد: مصرف روزانه‌ی مکمل‌های حاوی ۱۵۰ میلی‌گرم روی، تعداد دفعات
آفت‌زدن را از ۵۰ درصد به ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد. افراد مورد آزمایش قرار
گرفته که دارای کمبود روی بودند، با انجام این تست پیشرفت قابل توجهی در
بهبود آفت دهان
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
«فی القائم منا سنن من ستة من الأنبیاء، سنة من نوح، و سنته من ابراهیم، و سنته من موسی، و سنته من ایوب، و سنته من محمد صلوات الله علیهم. فاما من نوح فطول العمر، و اما من ابراهیم فخفأ الولادة و اعتزال الناس، و اما من موسی فالخوف و الغیبته، و اما من عیسی فاختلاف الناس فیه، و اما من ایوب فالفرج بعد البلوی، و اما من محمد صلی الله علیه و آله و سلم فالخروج بالسیف».
«در قائم ما شش نشانه از شش پیامبر هست، نشانی از حضرت نوح
۱۰ تاثیر جدی و شگفت آور کمبود خواب
 
 
حتماً می دانید که کمبود خواب باعث بدخلقی تان می شود اما احتمالاً نمی دانید که چه بلایی بر سر زندگی جنسی، حافظه، صورت و حتی توانایی تان برای کم کردن وزن می تواند بیاورد. در زیر به ۱۰ تاثیر جدی و تعجب آور کمبود خواب اشاره می کنیم:
ادامه مطلب
 درمان سریع کمبود ویتامین D
مریم افشار به کمبود ویتامین D. در میان ایرانیان اشاره کرد و گفت: تغییرات در لایه اوزون و همچنین آلودگی هوا، مانع جذب طبیعی ویتامین D. از طریق تابش آفتاب شده است.
 این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: شهروندان برای رفع کمبود ویتامین D، باید روزانه ۳۰ دقیقه خود را در معرض تابش آفتاب قرار دهند یا لبنیات و غذای دریایی مصرف کنند. 
وی تاکید کرد: برای جذب ویتامین D. حتما نباید تمام بدن را در معرض تابش آفتاب قرارداد و کافی است که آفت
 
کم خونی در کودکان چه نشانه هایی دارد؟آنمی یا کم خونی زمانی بروز می کند که میزان هموگلوبین در خون پایین تر از حد استاندارد باشد. هموگلوبین ترکیبی پروتئینی است که وظیفه حمل اکسیژن به بافت های بدن را به عهده دارد. بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی حدود ۲۵ درصد از مردم جهان از کم خونی رنج می برند که نیمی از این میزان به کمبود آهن در افراد مربوط می شود. معمولا خانم ها به دلیل خونریزی ماهانه، کودکان در سنین رشد و خانم های باردار بیشتر در معرض کم خون
فکر می‌کنم یکی از چیزهایی ‌که می‌خواستم در وبلاگم بنویسم نشانه هایی که پیدا میکردم بود. حالا نشانه ها را می خواهم در پستو قایم کنم. در نهانخانه. اما نمیشود که فقط از حس های خالی شده ام بنویسم. ‌‌میخواهم بگویم گاهی  نشانه می‌بینم. زیاد هستن و من گاهی میبینم و گاهی در موردش حرف نمی زنم. شاید یک روزی بتوانم حق مطلب را بیان کنم. فکر کنم همین الان هم کار را خراب کردم.
Shirazart.blog.ir 
* بعضی از مجله ها برای تعدادی از مطالب و مهم خود نشانه های ثابتی دارند که در همه ی شماره ها و همراه عنوان آن مطالب چاپ میشوند .این نشانه های ثابت گویای مفاهیم عمومی و کلی مطالب و مقاله ی مربوطه هستند. در طراحی این نشانه ها اغلب ویژگی های یک نشانه و آرم وجود دارند و بعضا از خلاقیت ، نو آوری و ابتکار برخوردار هستند .این نشانه ها بایستی با روحیه ی مقالات ، مخاطبان و نیز طراحی دیگر عناصر بصری مجله مانند جلد ، صفحه آرایی و......هماهنگی داشته
مگه من نمیدونم
خیلی خوب میدونم که این کارام چقدر اشتباه و غلطه
اما کمبود دارم...اره من اعتراف میکنم کمبود دارم
پراز عقدم....
نیاز دارم ....
چقدر عوض شدم....
دارم بد میشم
نه میگم بذار یکبارم من بد بشم ببینم اینای که بد هستن و همه چی دارن منم داشته باشم
خودت منو عوض کردی ...
هیچ کس کاری نکرد..خودت کردی
آناتومی گیاهان و نیاز به عنصر آهن
هر گیاه به علت نشانه های خاصی که در ظاهرشان تولید می کنند به فقر عنصر های مختلف عکس العمل نشان می دهد.
 یکی از مبحث های ساختمان گیاه، برگ هایی است که به علت کمبود عناصر، به ویژه فقر آهن، عکس العمل نشان می دهند. نشانه هایی که در گیاهان رخ می دهد می تواند به عنوان یک تحریک کننده برای مشخص شدن استفاده شود اما نمی تواند به عنوان یک اندازه دقیق برای فقر عناصر استفاده شود. یه بیان محققین شرکت پالایش کود به عنوان مثال
آیا میدانید : وزن پوست بدن انسان بالغ بر ۲/۷ کیلوگرم (دو و هفت دهم) است ؟آیا میدانید : کمبود خواب، زودتر از کمبود غذا موجب مرگ انسان می‌شود ؟آیا میدانید : انسان در سال ۳۰۰۰ قد متوسط ۲ متر و ۱۲۰ سال عمر و پوست قهوه‌ای خواهد داشت ؟ ...
ادامه مطلب
جوغن گرد نشانه چاه
 
جوغن گرد نشانه چاه نشانه چیست ؟
جوغن گرد نشانه دقیقا بیان کننده این است که
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،
این جوغن گرد نشانه چاه نشانه قبرنیست بلکه نشانه چاه پلمپ شده است،
همانظور که در کتاب نمادها ونشانه هم نوشتم هر جوغن گردی نشانه قبر نیست
و بعضی موقع ها نشانه چاه پلمپ شده می باشد.
 
خوب چه خصوصیاتی این نشانه را با نشانه قبر جدا می کند پس بدون معطلی وارد جزئیات می شویم
مهمترین مساله این است که باید جوغن گرد نش
نشانه های بارداری خارج از رحم چیست؟
نشانه های بارداری خارج از رحم تقریبا دو یا 4 هفته پس از قطع پریود زن، ظاهر می شود. مشاهده لکه های نامعمول خون از لوله واژن یکی از نشانه های اولیه این مشکل است. این لکه ها اصولا با درد شدید و مداوم در بخش خلفی بدن (بخش داخلی بدن از سینه تا لگن) می شود.اگر بارداری خارج از رحم باعث پارگی در اندام ها داخلی شده باشد، زن دردهای ناگهانی که بسیار شدید و ادامه دار هستند را در قسمت پایین شکم خود احساس می کنند که منجر به تپ
جوغن گرد نشانه چاه نشانه چیست ؟
جوغن گرد نشانه دقیقا بیان کننده این است که
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،
این جوغن گرد نشانه چاه نشانه قبرنیست بلکه نشانه چاه پلمپ شده است،
همانظور که در کتاب نمادها ونشانه هم نوشتم هر جوغن گردی نشانه قبر نیست
و بعضی موقع ها نشانه چاه پلمپ شده می باشد.
 
خوب چه خصوصیاتی این نشانه را با نشانه قبر جدا می کند پس بدون معطلی وارد جزئیات می شویم
مهمترین مساله این است که باید جوغن گرد نشانه چاه عمیق و متقارن
جوغن گرد نشانه چاه نشانه چیست ؟
جوغن گرد نشانه دقیقا بیان کننده این است که
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید،
این جوغن گرد نشانه چاه نشانه قبرنیست بلکه نشانه چاه پلمپ شده است،
همانظور که در کتاب نمادها ونشانه هم نوشتم هر جوغن گردی نشانه قبر نیست
و بعضی موقع ها نشانه چاه پلمپ شده می باشد.
 
خوب چه خصوصیاتی این نشانه را با نشانه قبر جدا می کند پس بدون معطلی وارد جزئیات می شویم
مهمترین مساله این است که باید جوغن گرد نشانه چاه عمیق و متقارن
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : تستوسترون یک هورمون جنسی است که غالبا به مردان منتسب است، هرچند زنان نیز مقدار کمی از این هورمون را در بدن‌شان دارند. اگر یک مرد دارای سطح پایینی از تستوسترون باشد، نشانه‌های آن می‌توانند اختلال نعوذ، و کاهش تراکم استخوانی و قوای جنسی را شامل شود. این هورمون دارای عملکردهای مهمی است، از جمله:
ادامه مطلب
یکی از امکانات مفید سرویس بلاگ بیان ، نشانه مطالب هست . شما با استفاده از نشانه مطالب می تونید یک سری از مطالب رو در یک جای دیگری از وبلاگتون نمایش بدید !
مثلا شما یک سری مطالب دارید که دوست دارید بیشتر جلو چشم مخاطب باشه و داخل بخش جداگانه ای بنام مهمترین مطالب باشه ، استفاده از نشانه مطالب مشکل شما رو حل خواهد کرد .
اما برای استفاده تمام و کمال از نشانه مطالب باید تا حدودی به زبان های نشانه گذاری مثل اچ تی ام ال و سی اس اس آگاهی داشته باشید ولی
ویتامین  B 
برای برقراری تعادل عصبی و نظم سوخت و ساز بدن ضروریست. 
آثار کمبود ویتامین : کمبود این ویتامین در بدن باعث اختلال در دستگاه گوارشی و اعصاب می شود . 
منابع ویتامین : زرده تخم مرغ . 
  َ
ویتامین  B1 
در تنظیم اعمال تنفسی وعصبی موثر است . 
آثار کمبود ویتامین : کبود این ویتامین باعث آماس روده – گرفتگی عضلات – بی اشتهائی می شود . 
منابع ویتامین : تخم مرغ. 
  
ویتامین  B2 
مهمترین عامل در رشد بدن می باشد . 
آثار کمبود ویتامین : باعث لاغری – توق
کروم به عنوان یکی از تنظیم کننده های قند خون ، به انسولین کمک می کند تا با کمک به انتقال گلوکز به سلول ها ، قند و نشاسته را به انرژی تبدیل کند. این ماده همچنین در متابولیسم طبیعی و ذخیره چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها نقش دارد. در حالی که برای حفظ عملکرد طبیعی متابولیک به مقادیر زیادی کروم احتیاج نداریم ، اما هنوز هم یک ماده معدنی ضروری است که باید در رژیم های روزانه ما به آن توجه شود.
طبق اطلاعات مرکز پزشکی دانشگاه مریلند ، بیش از 90 درصد
میفرماید کسی شایسته دریافت بشارت و مژده است، ک اهل دریافت اشارت ها و نشانه ها باشد.اهل نظر معامله با اشنا کنند.
این دنیا سراسر نشانه و اشارت است،منتها گوش نامحرم نیست جای پیغام سروش.
حمید خان چقدر نشانه و اشارت دیدی و نادیده گرفتی شون!!عملا گذاشتند تو کاسه ات،ولی زدی زیر کاسه و همه رو ریختی زمین.بترس از معصیت شاهدی ک هم قاضی است و هم صیاد.چقدر خدا بدش کی اد از اون حرکت و بهت اخطار هم داد.اما تو ندید گرفتی
نشانه های گنجنشانه پای سگ  در گنج یابی یا پنجه سگ یا گرگ ، این نشانه یکی از نشانه های یونانیان است ،در سر قبر ها و مزار ها معمولا از این نشانه استفاده نمیکردند .
 
 در اکثر موارد از نشانه پای سگ بر روی تخته سنگ ها به صورت بر آمده حکاکی کرده اند .گاها پنجه های گرگ بر روی دیوار ها هم حکاکی شده است .در گنج یابی ، نشانه پای سگ به چه چیزی اشاره دارد ،نشانه پای سگ ، در آن محیط باید به دنبال یک در پوش گنج بگردید . 
 بر برخی گمانه ها نشانه یک قبر هم هست .با ت
متاسفانه با کمبود بدی در درس تجارت الکترونیک مواجه شدیم 
برای پودمان های جدید به روتر و دوربین نیاز داریم ولی بودجه مدرسه پاسخگوی این نیاز نیست و فقط توانسته ایم 3 روتر با یک دوربین خریداری کنیم 
امیدوارم که در سال اینده چنین مشکلاتی وجود نداشته باشد
خطرات کمبود فریتین خون
فریتین (Ferritin) نوعی پروتئین در بدن انسان است که آهن را در خود ذخیره می کند و زمانیکه بدن نیاز به آهن دارد آن را آزاد می کند درست مانند یک حساب پس انداز بانکی که پول های مازادمان را در حساب پس انداز نگهداری می کنیم و هنگام نیاز برداشت می نمائیم.

ادامه مطلب
هنگامی که بدن انسان در معرض بیماری ها قرار می گیرد علایم هشدار دهنده ای از خود نشان می دهد. نشانه های خطرناکی که در بدن نشان دهنده بیماری های مختلف است شامل خال های زیاد پوستی،تمایل به خوردن یخ، هاله توسی در اطراف چشم،پف چشم، کم پشتی موهای شما و خط های سفید در ناخن و … می باشد که در صورت مشاهده هریک از این موارد باید به پزشک مراجعه کرده تا مورد بررسی قرار گیرید.همراه ما باشید تا نشانه های خطرناک بدن را بشناسید.

ادامه مطلب
تفاوت بین HTML و HTML5
افرادی که به حوزه طراحی وب مراجعه می کنند، اغلب کلمه "نشانه گذاری" را می شنوند و تعجب می کنند که چه چیزی معنی می دهد و چگونه از واژه "کد" معروف تر است. به طور عمده، زبان نشانه گذاری برای پردازش، تعریف و ارائه متن طراحی شده است. تعبیه کردن برچسب و حاشیه نویسی متن در فایل های مدل سازی انجام می شود تا دستکاری متن آسان برای کامپیوتر باشد. از لحاظ تاریخی، زبان نشانه گذاری عبارات از روند نشانه گذاری دست نوشته الهام می گیرد که از طریق
1-عدم وجود مخزن آب اختصاصی برای روستا.
2-عدم وجود سیستم لوله کشی آب در قسمتی از روستا
3-کمبود امکانات بهداشتی در روستا.
4-نداشتن دارو.
5-نبودن سطل زباله در سطح روستا.
6-عدم وجود مدرسه ابتدایی و راهنمایی،دبیرستان در روستا.
7-قطع برق در روستا در اکثر،مواقع به دلیل ضعیف بودن ترانس برق و کمبود آن در روستا.
8-عدم رونق کشاورزی در روستا به دلیل بی آبی.
9-کمبود تیربرق در روستا.
10-کمبود چاه های مورد استفاده برای کشاورزی .
11-ریزش قنات موجود در روستا.
12-نبودن دکل
استئارت منیزیم پودر سفید رنگ که خواصیت ضد چسبندگی دارد سمیت کمی دارد و به دلیل همین ویژگی کاربرد دارویی  فراوان دارد.
این ماده ترکیبی شیمیایی با فرمول Mg(c18h35o2)2 است که در اثر واکنش آنیون اسید استئاریک و کاتیون منیزیم تشکیل می‌شود. کمبود منیزیم در به وجود آمدن پوکی استخوان و فشار خون بالا تاثیر گذار است. با توجه به اینکه وجود منیزیم در متابولیسم کربوهیدرات لازم است ممکن است باعث آزاد سازی و فعال شدن انسولین شود. لذا افزایش مقدار گلوکز در بیما
رنگ زبان می تواند راهنمای ضروری برای بازگرداندن بدن به حالت سلامتی فرد باشد و کمک می کند که زندگی اش را بهبود بخشد. در این مطلب 20 رازی که زبان راجب سلامتی می گوید را برایتان بیان می کنیم. این اطلاعات بر اساس جدیدترین یافته های پزشکان تهیه و تنظیم شده است.
شاید تعجب کنید که چرا پزشک یا دندانپزشک در طی معاینه عمومی، به طور مرتب به زبان بیماران نگاه می کند. پاسخ کاملا واضح است: زبان نشان دهنده سلامتی کلی به روش‌هایی است که ممکن است درک نکنید. بله
عشق مانند چشمۀ زلالیست که مدام در حال جوشش است. از خودش می‌جوشد و بر رویِ خودش می‌ریزد. می‌دود در رگ‌هایِ زندگی و امید را بر چهره‌اش نقش می‌زند. و این مفهومِ نامعلومِ آشکار ، پُر است از نشانه‌هایِ آشکار و پنهان. نشانه‌ها خبر از وجود می‌دهند. به چشمه نگاه کن ؛ صدایش را می‌شنوی؟ این همان نشانه است... و شاید نشانۀ عشق تو صدایِ خنده‌هایت باشد و نشانۀ عشق من گُل رزِ آبیِ امروز ظهر...
  + عکاسی شده توسطِ هم‌سرم در آخرین یکشنبۀ تیر ماهِ هزار و سیص
همه چیز درباره اکسیژن خون و علائم کمبود آن در بدن 
سطح اکسیژن خون ، مقدار اکسیژن در گردش خون است و گلبول های قرمز خون اکسیژن را از ریه ها به بقیه قسمت های بدن می ‎رسانند . سطح اکسیژن خون یک فرد ، نشانگر چگونگی توزیع اکسیژن بدن از ریه ها به سلول ها است و این امر برای سلامتی انسان از اهمیت بالایی برخوردار است . 

ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
نهایت تمدن
نهایت تمدن امروزه اینست که انسان  خود را به شکل انسانهای اولیه در آورد .انسانهای اولیه با یک تکه از پوست حیواناتی که شکار می‌کردند خود را می پوشاندن و امروزه با این همه پیشرفت علم وتمدن بعضی از زن‌ها برای این که بدن عریان خود را نشان دهند باز رو به همان برهنگی آورده اند که نشانه کمبود در وجود این زنهاست .زنی که کمبود داشته باشد از نظر شخصیتی می‌خواهد این کمبود  را از  طریقه به نمایش گذاشتن بدن خود برطرف کند
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
زینک :زینک نقش ساختاری و تنظیم کننده در بیش از 200 آنزیم شناخته شده در بدن انسان را دارا میباشد.و در تمام ارگان ها ,بافت ها , مایعات و ترشحات بدن موجود است.ویتامین ث:یکی از ویتامین های محلول در آب است که خاصیت آنتی اکسیدان دارد .بدن انسان توانایی تولید و یا ذخیره ویتامین سی را ندارد و ویتامین سی باید از منابع خارجی تامین گردد.ویتامین سی برای شکل گیری و نگه داشتن پروتئین کلاژن در پوست ضروری است .همچنین این ویتامین باعث افزایش جذب روی و آهن میشود.ک
ولی کسی نظر نداد
چون مردم آفریقا نمیدانستند " غذا " چیست !
مردم آسیا نمیدانستند "نظر" چیست !
مردم اروپا نمیدانستند "کمبود" چیست !
و مردم آمریکا نمیدانستند "سایر
کشورها" چیست؟
تصاویر از روستای قاسم آباد تهرانچی
[عکس 620×414]
مشاهده مطلب در کانال
تحقیق در مورد بیماری‌ های فیزیولوژیک
چکیده مقاله:
بیماریهایی که در اثر کمبود مواد غذایی روی برنج ایجاد می‌شود.
کمبود آهن سبب از بین رفتن سبزی برگهای جوان و در نتیجه زردی آنها می‌گردد. برگهای مسن‌تر ممکن است زرد شوند و در اثر کمبود مفرط، بوته‌ها معمولاً می‌میرند. علائم اولیه معمولاً 4 تا 5 هفته بعد از نشاء‌کاری اتفاق می‌افتد.
کمبود منگنز باعث ایجاد خطوط زرد بین رگبرگها از نوک به سمت قاعده برگها می‌شود که بعداً قهوه‌ای تیره و نکروز می‌
علائم گرفتگی رگ قلب چیست ؟
گرفتگی رگ  در اثر اجتماع پلاکت ها در عروق کرونری به وجود می آید. به این مشکل تصلب شرایین می گویند که موجب بسته شدن جریان خون می شود. عروق خونی که در ابتدا نرم و حالت کشسان دارند باریک و سفت می شوند و ورود جریان خون به قلب مسدود می شود. به دنبال آن به قلب اکسیژن و مواد مغذی نمی رسد و نمی تواند به خوبی خون را پمپاژ کند.

ادامه مطلب
در این پست از سایت غنی فایل پاورپوینت نشانه ی آ ا فارسی اول ابتدایی را برای شما قرار داده ایم. با خرید این فایل شما به دو پاورپوینت بسیار زیبا و حرفه ای از نشانه آ ا  دسترسی پیدا می کنید. در ادامه توضیحات تکمیلی پاورپوینت نشانه ی آ ا را مشاهده می نمایید.
 
لینک خرید و دانلود
 
 
[
پاورپوینت نشانه ی آ ا
ادامه مطلب
در ترجمه گفته شد که باید جایگاه وتعداد شخص ها در نظر گرفته شود .
باید بدانید که   غایب  :        او   ---   آنها
                  مخاطب :      تو  ---   شما
                متکلم :         م   -----  ما
با توجه به این ضمیر های فارسی ، فعل هارا که تشخیص دادید کدام  جایگاه را داردند
متناسب با این شخص ها ترجمه می کنیم
ذهبتم  :  (   تم ) در آخر فعل  نشانه مخاطب است  پس ترجمه متناسب  تو  / شما   خواهد بود
 ذهبتم :   تو / شما ........  اگر فعل  رفت   یا رفت
در این پست از سایت غنی فایل طرح درس نشانه س نشانه سـ س فارسی اول ابتدایی را برای شما قرار داده ایم. طرح درس نشانه س نشانه سـ س فارسی اول ابتدایی در قالب فایل ورد و قابل ویرایش آماده خرید و دانلود می باشد.
لینک خرید و دانلود
شماره پست: ۴۱۰ .
تعداد صفحات: ۳ صفحه.
فرمت فایل: ورد word و قابل ویرایش.
- کلی: درپایان درس انتظارمی رود دانش آموزان با شکل و صدای نشانه ( سـ س (وتشخیص آن در کلمات آشناشوند.
[]
ادامه مطلب
دلنوشته کمبود خاطره
من حالم خوب بود,فقط کم حرف میزدم و زیاد میخوابیدم,به یه گوشه خیره میشدم و صورتم خیس میشد,لباس نمیخریدم وفیلم نمیدیدم,غذای کم وسیگار زیاد.
گفتن حال روحیه مناسبی نداری,دکتر رای به بستری شدنم داد.
چهار ماهه که بستری شدم,اولا بهش میگفتن دیوونه خونه اما الان میگن کلینیک.
امروز یکی از بیمارا دلیل حال بد منو فهمید,میگفت:ازکمبود خاطره رنج میبرم.
اما من حرفش رو جدی نگرفتم چون کلی خاطره دارم,همه یه شکل و بایه نفر, من و دوست خوبم,تنه
جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی، یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود تا پس از اتمام دوره ی ارتودنسی دندان های مرتب، سالم و تمیزی داشته باشیم.
در گذشته مراجعین ارتودنسی تصور می کردند که جرمگیری مینای دندان ها را از بین می برد.
اما اکنون بر این باورند که این جرم است که خراب کننده دندان است نه جرمگیری .
زیرا جرم دندان محلی مناسب ، برای تجمع و تکثیر میکروب ها می باشد.
جرم ها علاوه بر دندان برای خط لثه و بافت نگهدارنده دندان نیز مضر هستند.
به همی
آیا باردار هستم؟
تاخیر در قاعدگی، می تواند اولین نشانه بارداری باشد. در این مواقع معمولا خانم ها از تست های خانگی بارداری یا همان بِی بی چک استفاده می کنند. اگر نشانه های اولیه بارداری مثل خونریزی لانه گزینی را نیز داشته باشید، حتی لازم است که قبل از عقب افتادن قاعدگی تان، از تست بارداری خانگی استفاده کنید.
برخی از بی بی چک ها حساس تر از انواع دیگر هستند و می توانند وجود بارداری را چند روز پیش از عقب افتادن قاعدگی نیز نشان دهند. اما بعد از ا
پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» است. برای این که بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت چه هستند.
خون بدن از دو بخش کلی تشکیل شده است:
هماتوکریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها است.
پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون که شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.
برای درمان پی آر پی، ابتدا مقداری خون از بازوی
۱- کلسیم در حرکات گلبول های سفید نقش داشته و در نتیجه کمبود این عنصر میتواند منجر به کاهش توان سیستم ایمنی شود.
۲- کلسیم در انتقال جریانات عصبی و انقباضات ماهیچه ای نقش دارد
۳- در انعقاد خون نقش دارد
۴ – در ساخت استخوان، منقار، ناخن پرنده نقش دارد
۵- در انتقال جریانات عصبی و انقباضات ماهیچه نقش دارد
۶- اما مهمترین نقش کلسیم در بدن پرندگان زینتی ساخت پوسته تخم پرندگان، استخوان و منقار پرنده می باشد
نکته: برای جذب بهتر کلسیم از روده نیاز به ویتا
قورت دادن تکه‌های بزرگ‌تر آدامس یا قورت دادن آدامسی که شیئی غیرقابل‌هضم به آن چسبیده باشد، خطرناک است و ممکن است باعث انسداد شود. در چنین مواقعی برای باز کردن مجرای گوارشی به عمل جراحی نیاز خواهد بود.
ازجمله نشانه‌های این انسداد می‌توان به درد در ناحیه شکم و نیز یبوست اشاره کرد. گاهی هم این نشانه‌ها با حالت تهوع و بالاآوردن همراه می‌شوند. اگر به انسداد مجرای گوارشی مشکوک هستید و چنین نشانه‌هایی می‌بینید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنی
دانلود آهنگ فرزاد فرخ نشانه
Download New Music Farzad Farokh – Neshaaneh
پخش بزودی – دمو آهنگ اضافه شد

فرزاد فرخ نشانه

متن آهنگ نشانه از فرزاد فرخ
 
نگاهت به قلبم نشانه شد مرا بیمار کرد
ز عشقی که از تو جا ماند مرا ز هر کسی بـیزار کرد
چگونه بی تو باشــم من که از خودم به خاطرت گذشتم
به حسـی که من دارم قسـم خورم که عاشقـت بمانم
به حسـی که من دارم قسـم خورم که عاشقـت بمانم
 دانلود اهنگ کامل نشانه فرزاد فرخ از لینک بالا منتشر شد
نشانه‌شناسی چیست؟[1]
یوگن گُرنی[2]
برگردانِ علی‌رضا امرایی
 
وقتی افراد پی می‌برند که من متخصص نشانه‌شناسی هستم و حتی در این زمینه در دانشگاه تدریس می‌کنم، مدام از من می‌پرسند: «بگو ببینم، نشانه‌شناسی یعنی چه؟» در طول زمان برای من محرز گردیده است که اغلب عکس‌العمل مردم عادی به واژه‌ی «نشانه‌شناسی»، همین است. کسی نمی‌داند نشانه‌شناسی چیست و با چه چیزی سر و کار دارد. (شایان توجه است که غالباً هیچ‌کس نمی‌پرسد: «ریاضی با چه چیزی سر و کار
طرح درس فارسی پایه اول نشانه (هـ ـهـ ـه ه )
 تعداد صفحات فایل: 2 صفحه
فرمت فایل: word و قابل ویرایش
شرح مختصری از فایل
اهداف کلی:
درپایان درس انتظار می رود دانش آموزان با شکل و صدای نشانه ( هـ ـهـ ـه ه ) و تشخیص آن در کلمات آشنا شوند.
اهداف جزئی :
درپایان درس انتظار می رود دانش آموزان با موارد زیر آشنا شوند:1- صدای هـ2- نشانه ی هـ3- صحیح نوشتن نشانه ی هـ4- صحیح خواندن نشانه ی هـِ5- کوه و قله آن6- مهتاب7- نعمت های خدا از جمله ( ماه ، ستاره ها ، حیوانات از جمله آ



نشانه‏ های مهم بیماری قلب







 
 
مهمترین علت پیدایش بیماری‌های قلبی-
عروقی، تصلب شرایین می‌باشد. تصلب شرایین سبب می شود که سرخرگ‌های گوناگونی
که به سمت‌های مختلف بدن خون می‏رسانند، به تدریج سخت و تنگ گردند و
توانایی آنها برای انتقال اکسیژن و مواد غذایی به سلول های بدن کاهش یابد.
ادامه مطلب
ایدز
ایدز (به انگلیسی AIDS) یک بیماری نقص سیستم دستگاه ایمنی و سلامت بدن می باشد و ویروسی که باعث انتقال این بیماری میشود اچ آی وی (به انگلیسی HIV) نام دارد
 پس از انتقال به بدن منجر به سندرم نقص کمبود ایمنی یا ایدز می شود که بر خلاف دیگر ویروس ها ، بدن انسان نمی تواند به طور کامل از شر ویروس HIV خلاص شود ولی با 
داروهایی می تواند این بیماری را کنترل کرد.

ادامه مطلب
من در این یک سال اخیر... و به طور دقیقت تر از دی ماه سال پیش اشتباهات زیادی کردم! البته اشتباه که نمی شود گفت! آدم اول کار فقط یک تصمیم می گیرد. به همین سادگی... یک "تصمیم" ... با اطلاعات ناقصی که دارد. با همه  چیزهای که آخر کار می داد و یادش می رود که اول کار این همه را نمی دانست. گذشته ای که آن موقع هنوز اتفاق نیفتاده بود و او هم کف دستش را بو نکرده بود و با اطلاعات ناقصی که به دستش آمده بود، داشت بهترین تصمیم را می گرفت...
این ها همه درست... ولی نکته ی مهم
کمبود خواب می تواند تعادل قند خون را بر هم بزند، که خطر افزایش وزن را بیشتر کرده و درخشش و جوانی پوست را از بین می برد.


به گزارش : افراد بسیاری گزینه های مختلفی را برای مبارزه با نشانه های پیری مد نظر قرار می دهند. این اقدام منطقی به نظر می رسد زیرا روند طبیعی پیری می تواند به بروز برخی مشکلات سلامت منجر شود
ادامه مطلب
پی آر پی نامی اختصاری از درمان با «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» است. برای این که بتوانیم درمان PRP را توضیح بدهیم، اول باید بدانید که پلاسما و پلاکت چه هستند.
خون بدن از دو بخش کلی تشکیل شده است:
هماتوکریت: این بخش شامل سلول‌های خونی مانند گلبول‌های سفید، قرمز و پلاکت‌ها است.
پلاسما: بخش زمینه‌ای و مایع خون که شامل آب و مواد محلول در آن مانند پروتئین‌ها، مواد معدنی، مواد غذایی و … است.
برای درمان پی آر پی، ابتدا مقداری خون از بازوی
‍ وضعیت  کمبود کپسول گاز درفاریاب این تنها واحد رسمی صنفی کپسول گاز در فاریاب است که به لحاظ هجوم جمعیت متقاصی در شب این سوخت مورد نیاز اقدام به توزیع نموده استسرمای شدید از یکطرف استفاده خودروهای گازسوز از طرفی دیگر یکی از عواملی  است که مردم فاریاب را دچار مشکل کرده است در گفتگویی که با متقاضیان داشتیم اغلب از توزیع کپسول گاز به خودرهای دوگانه سو
ادامه مطلب
در این پست از سایت غنی فایل طرح درس روزانه نشانه ش ( نشانه شـ ش) فارسی اول ابتدایی را برای شما قرار داده ایم. طرح درس روزانه نشانه ش ( نشانه شـ ش) فارسی اول ابتدایی در قالب فایل ورد و قابل ویرایش آماده خرید و دانلود می باشد.
لینک خرید و دانلود
 
شماره پست: ۴۱۱ .
تعداد صفحات: ۳ صفحه.
فرمت فایل : ورد word و قابل ویرایش.
کلی: درپایان درس انتظارمی رود دانش آموزان با شکل و صدای نشانه ( شـ ش )وتشخیص آن در کلمات آشناشوند.
ادامه مطلب
من در این یک سال اخیر... و به طور دقیقت تر از دی ماه سال پیش اشتباهات زیادی کردم! البته اشتباه که نمی شود گفت! آدم اول کار فقط یک تصمیم می گیرد. به همین سادگی... یک "تصمیم" ... با اطلاعات ناقصی که دارد. با همه چیزهای که آخر کار می داند و یادش می رود که اول کار این همه را نمی دانست. گذشته ای که آن موقع هنوز اتفاق نیفتاده بود و او هم کف دستش را بو نکرده بود و با اطلاعات ناقصی که به دستش آمده بود، داشت بهترین تصمیم را می گرفت...
این ها همه درست... ولی نکته ی مه
علائم ظاهری کمبود عناصر غذایی  در گیاه به صورت علائمی مختلف قابل مشاهده است که میتوان به مواردی چون تغییر رنگ، سوختگی، توقف رشد جوانه های انتهایی، تغییر شکل میوه ها، تفاوت در عملکرد، زودرسی، دیررسی، کوچک شدن میوه ها، نارسایی در رشد، کاهش گسترش ریشه و کاهش خاصیت انبارداری میو ه ها اشاره نمود.

ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها