نتایج جستجو برای عبارت :

علائم سرطان روده

 
ول این که شیوع آن زیاد است؛ مثلا تعداد بیشتری از مردم درگیر سرطان کلون به نسبت سرطان کیسه صفرا می‌شوند. بر طبق آمار‌های رسمی سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می‌شوند که سالانه به این مقدار افزوده می‌شود. در ایالات متحده سالانه بیش از ۱۵۰ هزار مورد جدید سرطان روده بزرگ کشف که حدود ۴۵ هزار مورد آن منجر به مرگ و میر می‌شود. همجنین شیوع آن در مردان بیش از زنان بوده و در بیشتر موارد در افراد بالای ۵۰ سال رخ می‌دهد.
راه‌ه
درمان های مورد استفاده برای سرطان کولورکتال ممکن است شامل برخی از جراحی ها ، پرتودرمانی ، شیمی درمانی و درمان هدفمند باشد. سرطان هایی که در دیواره روده بزرگ قرار دارند ممکن است با عمل جراحی قابل درمان باشند ، در حالی که سرطان که به طور گسترده گسترش یافته است ، معمولاً قابل درمان نیست ، با مدیریت جهت بهبود کیفیت زندگی و علائم هدایت می شود. میزان بقای پنج ساله در ایالات متحده حدود 65٪ است.
 
 احتمال بقاء فرد بستگی به پیشرفت سرطان دارد ، آیا با جر
بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، دومین علت مرگ ایرانی ‌ها سرطان است و سالانه 56 هزار نفر بر اثر ابتلا به سرطان فوت می ‌کنند.


به گزارش : آنچه اهمیت موضوع را پر رنگ می‌ کند، ابتلای تعداد زیادی از این افراد به سرطان ‌های دستگاه گوارش است که در این میان سرطان معده در رتبه نخست و پس از آن سرطان روده در رتبه دوم قرار دارد.
ادامه مطلب
علائم اولیه ی سرطان سینه را جدی بگیرید
 
 

تغییرات ایجاد شده در اندازه ی سینه ها می تواند نشان دهنده ی وجود سرطان باشد
 
9 علامت احتمالی سرطان سینهسرطان سینه یکی از رایج ترین سرطان ها در دنیاست که علائم خود را دارد، اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائمی که بدن بروز می دهد بی توجه بوده و اعلام خطر بدن را نادیده می گیرند. درست است که نیازی به نگرانی های بی مورد و وسواسی در مورد سلامتی نیست، اما نباید علائم جدی را نادیده گرفت.
ادامه مطلب
سرطان کولورکتال (CRC) ، همچنین به عنوان سرطان روده و روده بزرگ شناخته می شود ، پیشرفت سرطان از روده بزرگ یا روده بزرگ (بخش هایی از روده بزرگ) است.  سرطان رشد غیر طبیعی سلولهایی است که توانایی حمله یا گسترش به سایر قسمتهای بدن را دارند. علائم و نشانه ها ممکن است شامل خون در مدفوع ، تغییر حرکات روده ، کاهش وزن و احساس خستگی در تمام مدت باشد. 
 
بیشتر سرطانهای کولورکتال به دلیل عوامل سالخوردگی و شیوه زندگی ، و تعداد کمی از موارد به دلیل اختلالات ژنت
سرطان رحم ( به انگلیسی : Uterine cancer ) با رشد و پیشرفت می تواند علایم و نشانه های مختلفی ایجاد کند. سایر مشکلات پزشکی هم هستند که می توانند علایمی مشابه سرطان رحم ایجاد کنند. رشد غیر طبیعی سلول های دیواره داخلی رحم یا اندومتر منجر به ایجاد سرطان زحم  می شود  که به نام سرطان اندومتریوز هم شناخته می شود و  اغلب با خونریزی غیر طبیعی از واژن همراه است.اگر علائم سرطان رحم در مراحل اولیه  جدی گرفته شده با مراجعه به پزشک سرطان رحم تشخیص داده شود قابل
سرطان پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟
واژه ی تقریبا نام آشنا و تلخ سرطان پروستات که امروزه آمار بالایی را در میان مردان بالای 40 الی 50 سال دارد مثل تمام بیماری های دیگر با علائم و نشانه هایی در بدن ایجاد می شود ، نشانه هایی که با شناخت آنها می توان مانع از بروز و پیشروی بزرگ شدن پروستات شد . در این مسیر مراقبت ها ، تغییرات در سبک زندگی و انتخاب بهترین گزینه درمان که توسط پزشک متخصص تشخیص داده می شود مهم ترین قدم ها محسوب می شوند.
 
سرطان پروست
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
اگر فرد مبتلا به مرحله ۴ سرطان پستان است، این به این معنی است که سلول های سرطانی به اندام های دیگر بدنشان مانند ریه ها، گره های لنفاوی، استخوان، پوست، کبد یا مغز گسترش می یابد.
مراحل سرطان از ۱ به ۴ و نشان دهنده میزان بیماری است.
یک پزشک همچنین ممکن است به مرحله ۴ مراجعه کند به عنوان سرطان پیشرفته یا متاستاتیک پستان .
سرطان پستان دومین شایعترین سرطان در زنان است.
در این مقاله، در مورد نشانه های مرحله ۴ سرطان پستان، و نیز گزینه های درمان یاد می
سلامت روده چگونه بر شما تأثیر می گذارد ؟
 
میکروبیوم رودهپیچیدگی باورنکردنی روده و اهمیت آن برای سلامتی کلی ما موضوعی است که باعث افزایش تحقیقات در جامعه پزشکی می شود. مطالعات بیشمار در دو دهه گذشته ارتباط بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن ، خلق و خوی ، سلامت روان ، بیماری های خود ایمنی ، اختلالات غدد درون ریز ، شرایط پوستی و سرطان را نشان داده است.
در یک زمان ، سیستم گوارش ما یک سیستم بدن نسبتاً "ساده" در نظر گرفته می شد ، که اساساً از یک لوله ط
 روشی نوین و مؤثر در درمان سرطان روده بزرگ 
 بازدارندگی از ورود گلوکز به سلول توسط گلوکز اکسید از (GOx) برای ناتوان کردن تومورها، استراتژی جذابی است که با عنوان "cancerous starvation therapy" در درمان سرطان راه یافته است، اما این شیوه‌ درمانی با محدودیت‌هایی در فاز in vivo همراه است که به دلیل کاهش بسیار شدید در ورود GOx به سلول و اثرات خود محدود شونده‌ی درمان، ایجاد می‌شود.
ادامه مطلب
اگر بتوانید علایم سرطان ریه را در مراحل اولیه تشخیص دهید احتمال درمان آن را به مقدار بسیار زیادی بالا می برید ریه های شما دو عضور اسفنجی در قفسه سینه هستند که که هنگام دم  اکسیژن هوا را به خون منتقل کرده و هنگام بازدم دی اکسید خون را از بدن دفع می کنند. سرطان ریه عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده در بین مردان و زنان است. میزان مرگ و میر توسط سرطان ریه بیشتر از سرطان های روده بزرگ، پروستات، تخمدان و پستان است.

ادامه مطلب
ایسکمی روده هنگامی اتفاق می افتد که جریان شریان های اصلی که منبع تامین خون روده ها هستند، متوقف شود. در واقع اگر به دلیل انسداد روده جریان خون به روده نرسد، این عارضه به وجود می آید. ایسکمی هم برای روده بزرگ و هم برای روده کوچک می تواند اتفاق بیفتد. این بیماری بسیار جدی و خطرناک بوده و در موارد شدید، باعث می شود جریان خون به روده قطع شود و منجر به مرگ شود. اما خوشبختانه این بیماری گوارشی هم اکنون قابل درمان است (از طریق برگرداندن جریان کافی خون)
دکتر پیمان ادیبی فوق تخصص و استاد گوارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: زخم اثنی عشر در انتهای دهانه معده و در ابتدای روده باریک رخ می‌دهد؛ مخاط لوزالمعده (روده) بر خلاف مخاط معده پرزدار است که هضم غذا را راحت‌تر و آسانتر می‌کند.
این فوق تخصص گوارش درباره این سوال که علائم زخم اثنی عشر چیست، پاسخ داد: زخم اثنی عشر خوش خیم است و به سرطان و زخم بدخیم ختم نمی‌شود.
ادامه مطلب
یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آنان طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . علامتها دیگر ممکن است دربرگیرنده دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد کاملا از تلاش روده عبور نکرده باشد . عارضه ها ناشی از یبوست ممکن است مشتمل بر بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان در میان سه نفر طی روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار جنبش روده دارا هستند , در
تشخیص سرطان حنجره
حنجره یک اندام اساسی در بدن انسان است که وظیفه تولید صدا را بر عهده دارد. لذا هر تغییر در صدای انسان می تواند از علائم ابتلا به بیماری سرطان حنجره باشد. می توان گفت هر گونه تغییری در صدای انسان می تواند از علائم اولیه تشخیص سرطان حنجره باشد.


ادامه مطلب
فرارو- سرطان سینه به طور کلی در مراحل اولیه هیچ نشانه مشخصی را به وجود نمی‌آورد، اما کشف به موقع می‌تواند وضعیت فرد مبتلا به سرطان سینه را از قربانی به نجات یافته تغییر بدهد. سرطان سینه یکی از متداول‌ترین سرطان‌ها است. به استثنا مرگ و میر بالای ناشی از این بیماری، سرطان سینه از جمله بیماری‌های قابل پیش گیری است و تاکید بر این امر که به جز مرگ و میر، این سرطان موجب از کار افتادگی و حتی در برخی مواقع از دست رفتن نیروی کار و ضرر‌های سنگینی به
علائم سرطان در کودکان
از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند
  برای حمایت از کودکان سرطانی به کدام موسسه باید اعتماد کرد؟
همانطور که می دانید موسسه محک به عنوان بزرگترین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. حال موسسات زیادی در تمامی استان ها بنا شده
سرطان سینه چه نشانه هایی دارد؟
هر بیماری نشانه هایی دارد.سرطان سینه هم علائمی دارد که باید خانم ها با مشاهده این علائم و نشانه ها حتما به پزشک مراجعه کنند . در این مطلب می خواهیم درباره سرطان سینه با شما صحبت کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
تشخیص سرطان پروستات با یک آزمایش خون

سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است که در صورت تشخیص علائم و اقدام به موقع، شانس درمان و پیشگیری از پیشرفت سرطان پروستات افزایش می باید . سرطان پروستات ( Prostate cancer ) که با نام چنگار پروستات نیز شناخته می شود، در پروستاتاست که غده ای در دستگاه تناسلی مردان است رشد می کند .
سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان هایی است که مردان را مبتلا می کند و در سطح جهان دومین گونه سرطان رایج و پنجمین عامل مرگ و میر مربو
انسداد روده چیست و چه عوارضی دارد ؟
 
 
علل
علائم
تشخیص
رفتار
عوارض
انسداد روده چیست؟
انسداد روده یک وضعیت بالقوه جدی است که در آن روده مسدود می شود. انسداد ممکن است جزئی یا کامل باشد ، در یک یا چند مکان اتفاق می افتد. هم روده کوچک و هم روده بزرگ به نام روده بزرگ می توانند مبتلا شوند. هنگامی که انسداد رخ می دهد ، غذا و نوشیدنی نمی توانند از بدن عبور کنند. موانع جدی هستند و باید سریعاً درمان شوند. آنها حتی ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.
عل
 
سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین تاثیرات منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. مطالعات زیادی در این زمینه نشان داده است که مصرف سیاه دانه در درمان انواع سرطان‌ها مانند سرطان لوزالمعده، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، سرطان پوست و سرطان دهانه رحم مفید است. در واقع ترکیبات موجود در سیاه دانه می‌تواند بسیاری از سلول‌های سرطانی بدن را از بین ببرد.
 
 
ترکیبات موجود در سیاه دانه، دارای خاصیت آنتی
نفخ یک حالت خوش خیم اما پردردسر است که البته می تواند عللی از عدم تحمل به لاکتوز گرفته تا ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد.
نفخ یک حالت خوش خیم اما پردردسر است که البته می تواند عللی از عدم تحمل به لاکتوز گرفته تا ابتلا به سرطان را به همراه داشته باشد. در برخی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می تواند علت های نگران کننده ای داشته باشد و به طوری که نیاز به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند.
کاهش وزن یکی از علائم هشدار دهنده اصلی برای نفخ اس
سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه نوعی بیماری است که در آن سلولهای پستان از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان سینه وجود دارد. نوع سرطان سینه بستگی به این دارد که سلول های سینه به سرطان تبدیل می شوند.
سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف پستان آغاز شود.
ادامه مطلب
طی سالها تحقیق در کانادا در بین گروه کثیری از  آتش نشانها مشخص شده که چند بیماری در بین این گروه شغلی به نسبت بالاتر از سایر مشاغل دیده میشود.  محققین ارتباطی  بین  این بیماریها و استنشاق گازها و بخارات ناشی از حریق  کشف کرده اند که عبارتند از :1- سرطان ریه بخصوص در آتش نشانهای با سابقه شغلی بالاتر و مصرف سیگار2- سرطان کلیه و مجاری ادرار3- سرطان استخوان و سیستم عصبی4- بیماریهای قلبی5-نارسائی آئورت6-بیماریهای ریوی
ماموران آتش نشانی بیشتر در خطر
طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است: «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته قابل تامل این است که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»

ادامه مطلب
دیدن خون هنگام دفع می‌تواند هر کسی را نگران کند و اگر این خونریزی با درد، سوزش یا حتی دشواری در نشستن همراه شود، حتی نگران‌کننده‌تر هم به‌نظر می‌رسد. هموروئید یا بواسیر یکی از آزاردهنده‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های نشیمنگاه محسوب می‌شود، طوری که حدود نیمی از افراد تا 50سالگی حداقل یک‌بار عوارض آن را تجربه می‌کنند. در این بیماری، عروق انتهایی مقعد و روده بزرگ متورم شده و باعث درد، خارش و گاهی خونریزی می‌شود. 
اگرچه هموروئید می‌توان
1-ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد
رژیم های غذایی حاوی سبزیجات خانواده کلم با خطر کم تر رو به رو شدن با سرطان های خاص ارتباط دارند.
محققان ترکیبات حاوی گوگرد را در درون آن ها شناسایی کرده اند که ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند، که شامل گلوکوزینولات ها و محصولات جانبی آن ها مانند ایندول و ایزوتیوسیانات ها است.
آنتی اکسیدان ها در جوانه های بروکسل مانند کامپرفرول نیز به کاهش استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها برای مقابله با سلول های سرطا
پاورپوینت بیماری های دستگاه گوارش فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: pptتعداد صفحات: 364حجم فایل: 2450 کیلوبایت قیمت: 34000 تومانمشخصات فایل:عنوان: پاورپوینت بیماری های دستگاه گوارشتعداد اسلاید: 364 اسلایدقالب بندی: پاورپوینتفهرست مطالب:مقدمهبیماری های مربوط به مریبیماری های مربوط به معدهبیماری های مربوط به رودهدیسفاژیعلل دیسفاژیپیشگیری از آسپیراسیونپیشگیری از ریزش آب دهانپیشگیری از بلع کند و ضعیفپیشگیری از کاهش ترشح بزاقپیشگیری از زخم
خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که میخوریم، می‌توانند عامل اصلی سرطان باشند؛ هرچند اعمال تغییراتی ساده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
در کنار فهرست مواد غذایی که مصرف آن‌ها به دلیل سرطان‌زا بودن توصیه نمی‌شود افراد باید آگاه باشند چه مواد غذایی درحفظ سلامت بدن در برابر انواع مختلف سرطان نقش دارند. برخی از کارشناسان رژیم غذایی از بین برنده سلول‌های بنیادی سرطان را پیشنهاد می‌کنند.
این سلول‌های بنیادی از فرایند
با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، باید نگاه دقیق‌تری به نوع تغذیه و تهیه غذاها داشته باشیم.
یکی از گروه‌های غذایی که بهتر است در این ماه کمتر استفاده شود، گروه چربی‌ها و غذاهای پرچرب است. به‌طورکلی بعد از مصرف غذای چرب، برای هضم و جذب چربی‌ها، صفرا ترشح می‌شود. براساس میزان مصرف چربی، مقدار ترشح صفرا متغیر خواهد بود البته مقداری از صفرا از طریق خون جذب می‌شود و مقداری از آن به نواحی انتهایی‌تر روده می‌رسد و در آنجا به وسیله میکروب‌های موج
۰۴خرداد


آیا آجیل بر سرطان روده تاثیر دارد؟
ممکن است شما هم با این پرسش روبرو شده باشید!
تغذیه سالم، نیازی ضروری برای برخورداری از زندگی سالم و پیشگیری از بیماری است. توجه به وضعیت غذایی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جسمی پیشگیری یا آنها را کنترل کند. تحقیقات وجود رابطه‌ای قوی بین رژیم غذایی و برخی انواع سرطان را تایید می‌کنند. برخی بررسی‌ها تخمین می‌زنند بیش از یک سوم سرطان‌ها مربوط به عادت‌های غذایی ماست. این عادات انند بر چگونگی
یکی از بیماری های سختی که اغلب ،مردان به آن دچار می شوند سرطان معده است، و متاسفانه در مراحل اولیه قابل تشخیص نبوده و علائم چندانی ندارد. سرطان معده یکی از شایع ترین سرطان ها در میان مردان و زنان است که تا کنون علت مشخصی برای آن عنوان نشده است.

ادامه مطلب
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
1- درمان سرماخوردگیاین چای گیاهی یکی از پرطرفدارترین و موثرترین داروهای ضد سرما خوردگی و سرفه است. خاصیت ضد ویروسی دارد و با عفونتها مقابله می کند. همچنین قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهد. هنگامی که ایمنی شما قوی می شود، عفونت به آرامی از بین می روند. این یک راه خوب برای کاهش گلو درد است. چای شیرین بیان گرم باعث رفع التهاب و درد می شود و باعث می شود سرماخوردگی سریع تر رفع شود. خواص دفع کنندگی آن باعث باز شدن بینی می شود و همچنین ریه ها را پاکسازی م
سرطان پروستات
به عنوان یکی از شایع ترین سرطان هایی که گریبان گیر مردان در تمام دنیا
هست شناخته می شود ۱۵% از کل سرطان های تشخیص داده شده دردنیا رو سرطان پروستات
تشکیل داده است و در جوامع غربی و آمریکای شمالی شایع ترین سرطان مردان
است در ایران سومین عامل بروز سرطان در مردان ایرانی شناخته می شود که شیوع
آن ۱۸ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر در هر سال می باشد .علائم بیماری در سنین
کهنسالی اتفاق می افتد هر چند که شروع بیماری از سن بالای ۵۰ سالگی است و
ا
بررسی دلایل مشاهده خون هنگام اجابت مزاج
خون در مدفوع می تواند قرمز روشن ، تیره، سیاه و یا حتی مخفی باشد (با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست). علل خون در مدفوع دلایل متعددی دار که در بعضی مواقع مشکل خاصی نبوده و بی ضرر تا بیماری های آزار دهنده دستگاه گوارش مانند بواسیر(هموروئید) و شقاق مقعد (شکاف دیواره مقعد) که معمولا بعلت فشار زیاد هنگام دفع مدفوع سخت که با یبوست همراه است باشد و در بعضی مواقع بیماری بسیار خطرناک و جدی مانند سرطان است. در نتیجه ب
سرطان پوست
سرطان پوست (رشد غیرطبیعی سلول‌های پوست) اغلب در پوست‌هایی ایجاد می‌شود که در معرض آفتاب قرار دارند. البته، این نوعِ شایعِ سرطان در ناحیه‌هایی از پوست که 
معمولاً در معرض آفتاب نیستند نیز بروز می‌کند. می‌توان از طریق قرار نگرفتن در معرض اشعه فرابنفش یا محدود کردن زمان آن، خطر بروز سرطان پوست را کم کرد. بررسی مرتب 
تغییرات مشکوک پوست به تشخیص زود هنگام سرطان پوست کمک می‌کند. تشخیص زود هنگام سرطان پوست شانس درمان موفقیت‌آمیز آ
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
طبق مطالعات انجام شده : «با افزایش سن به دلیل ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن و سبک زندگی ناسالم، احتمال ابتلا به این سرطان در افراد بیشتر می شود؛ اما نکته اینجاست که سرطان خون شایع ترین نوع سرطانی است که افراد زیر ۱۵ سال را در بر می‌گیرد!»
 
ادامه مطلب
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
گاستروانتریت، که اغلب به آن آنفولانزای معده گفته می شود ، یک عفونت ویروسی ، باکتریایی یا انگلی دستگاه گوارش است. علائم آن مشابه با IBS (سندرم روده تحریک پذیر)، سرطان روده بزرگ و گاستریت است ، اما علت آن متفاوت بوده و این تشخیص صحیح را دشوار می کند.
 
عفونت های دستگاه گوارش نه تنها باعث درد و ناراحتی می شوند بلکه می توانند موجب کم آبی شدید شوند. این بیماریها با کاهش نبض و فشار خون، می توانند موجب سرگیجه شوند. میزان الکترولیتها نیز کاهش می یابد و ا
کولیک یا نفخ دوره نوزادی بسیار شایع بوده وناشی از سردی گوارش نوزاد  میباشد. علائم آن به این شکل است که نوزاد به طور متناوب به خود می پیچد ،قرمز میشود وگریه میکند،شکمش متورم ونفاخ میگردد وگاز معده روده زیاد دفع میکند ویا حتی آروغ زیاد میزند،البته اگر نوزاد آروغ بزند یا دفع گاز داشته باشد علائم ناراحتی وی کمتر میشود ویا رفع میگرددوهرچند دقیقه یکبار  این علائم شروع میشود ودر شب ها شدت بیشتر است. وهمچنین وقتی نوزاد تازه شیر خورده وسیر است این
ایسکمی روده شامل شرایط مختلفی است که در اثر قطع و یا کاهش جریان خون رسانی به روده به علت انسداد رگ خونی و شریان ها ایجاد می شود. ایسکمی روده می تواند بر روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو تأثیر بگذارد. ایسکمی روده یک بیماری جدی و مهلک است که می تواند باعث درد شدید شود و عملکرد طبیعی روده را دشوار کند. در موارد شدید، قطع جریان خونرسانی به روده می تواند به بافت روده آسیب برساند و خطر مرگ را درپی دارد. ایسکمی روده قابل درمان است ولی باید سریعاً مورد معا
1. ضد سرطانسیب ،دارای توانایی های ضدسرطان قوی است ،که بدن را از شر سلول های سرطانی ایمن نگه میدارد ؛ این، یکی از بهترین مزایای سیب است .دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا هم، موافق هستند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلولهای سرطانی را دارد که، توسط محققان دانشگاه کورنل مشخص شده است. علاوه بر این ،سرطان کولورکتال را می توان
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توقف ساخت آن میشود ، ژن را ویرایش می کنند."
این روش مانند اضافه کردن چند حرف اضافه به یک کلمه است ، بنابراین کلمه در نوشتار تشخیص داده نمیشود. از آنجا که سرطان باید این ژن را تولید کند ، پس از ویرایش ژن سرطان می میرد.
وی افزود : "در مطالعه ما ، موشهای تحت درمان 100٪ زنده مانده و هیچ توموری نداشتند. موشها علائم بالینی
سندروم روده تحریک پذیر
بین 3 تا 20 درصد از مردم آمریکا به سندروم روده تحریک پذیر دچار هستند. این بیماری در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. بعضی از مبتلایان به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS علائم و عوارض کمی دارند و برخی دیگر علائم شدیدی را تجربه می کنند.
 
چه کسی مبتلاست
این بیماری با بیماری التهابی روده متفاوت است. اگر کسی علائم بیماری روده تحریک پذیر را به مدت سه ماه و هر ماه حد اقل سه روز شاهد باشد، می توان گفت که به این بیماری مبتلا شده است.
ا
یک متخصص خون و آنکولوژیست گفت: سرطان خون دارای علائم خاصی است که ممکن است با نشانه‌هایی از کم خونی بروز کند، اما نکته مهم این است که با انجام یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است.
دکتر سید اسداله موسوی در گفت‌وگو با طبنا(خبرگزاری سلامت) با بیان این مطلب افزود: سرطان‌های خون متفاوت هستند و به دو دسته حاد و مزمن دسته بندی می‌شوند و هر دسته نشانه‌های خاص خودش را دارد. در سرطان خون مزمن نشانه‌هایی از جمله لکه‌های کبود در پوست بدن یا خونریزی از بی
سرطان خون بیماری خطرناکی است که در اکثر مواقع علائم بالینی آن خفیف و شبیه به سایر بیماری‌های غیرخطرناک است.سرطان خون علائم  ظریف و غافلگیر کننده‌ای داردکه نیاز است بررسی جدی شود. اگر فرد به نوع  حاد این بیماری مبتلا باشد ممکن است بیماری او با سرعت زیاد گسترش پیدا کند  و اگر مبتلا به نوع مزمن آن باشد، در طول زمان و به آرامی بیماری پیشرفت  کرده و بدتر ‌می‌شود. اگر شما متوجه این علائم شدید، به سرعت آن را با پزشک  در میان بگذارید.
خستگی و ضعفب
شاید تا به حال  نمی دانستید که چشم هم دچار سرطان می شود! درست است! چشم هم مانند تمام اندام های بدن قابلیت سرطانی شدن را دارد. از بین انواع مختلف سرطان هایی که چشم را هدف قرار می دهند، ملانومای چشم بیشترین آمار ابتلا را دارد.

ادامه مطلب
‍ 
خواص به لیمو

•    خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی
•    کمک به هضم غذا
•    تقویت سیستم عصبی
•    درمان تهوع و درد
•    تسکین اسپاسم معده و تحریک پذیری روده بزرگ
•    کاهش علائم نفخ و اسهال
•    رفع استرس ، خستگی و افسردگی
•    درمان اختلالات خواب و بی خوابی
•    تنظیم متابولیسم و کمک به کاهش وزن
•    کاهش تب ناشی از آنفلوآنزا
•    درمان سرماخوردگی و سرفه و آسم
•    درمان گرفتگی بینی و برونشیت
•    تسکین سیستم عصبی و درمان افسردگی خفی
توضیحاتی در مورد تومور روده
سرطان روده بزرگ (به انگلیسی: Colorectal cancer) (که همچنین به نام‌های سرطان کولون،
سرطان رکتوم یا چنگار روده بزرگ نیز شناخته می‌شود) به رشد سلول‌های
سرطانی در کولون یا رکتوم (بخشی از روده بزرگ) گفته می‌شود. این بیماری به
دلیل رشد غیرطبیعی سلول‌ها اتفاق می‌افتد که می‌توانند به بافت‌های دیگر
بدن حمله کنند (متاستاز) یا در آن‌ها تکثیر یابند.  نشانه‌ها و علائم این
بیماری می‌تواند شامل مواردی همچون خون در مدفوع (هماتوش
آزمایش سرطان کلورکتال یکی از روشهای تشخیص به موقع این بیماری است. سرطان کلورکتال یا همان سرطان روده و رکتوم دومین سرطان کشنده در آمریکا بین زنان و مردان بالای ۵۰ سال میباشد. آزمایشات سرطان کلورکتال اگر درست انجام شوند میتوانند زندگی فرد را نجات دهند. خوبی این نوع سرطان در این است که وضعیت پیش سرطانی (پولیپ ها) قابل شناسایی و قابل درمان هستند چون برداشت پولیپ های پیش سرطانی از بروز سرطان جلوگیری میکند. علاوه براین اگر سرطان در مراحل اولیه شن
 
آپاندیسیت:در قدیم به آپاندیس روده اعور یا روده یک چشم می‌گفتند.‌‌نکته مهم:حدود20 درصد آپاندیس‌ها احتمال ترکیدن دارد و از این افراد حدود 5 درصد احتمال مرگ دارند.‌‌ بنابراین با دیدن علائم آپاندیس اصلاً نترسید و نگران مرگ نباشید!!
ادامه مطلب
بیماری کرون از بیماری های مزمن و التهابی روده است که می تواند التهاب شدید قسمت های مختلفی از  دیواره روده را در پی داشته باشد. این بیماری اغلب موجب التهاب در انتهای روده باریک و ابتدای روده بزرگ گردد. بیماری کرون می تواند علائم و نشانه های مختلفی را ایجاد نماید و حتی موجب فیبروز شود. این بیماری به صورت دوره ای عود می کند و ممکن است بیمار مابین دوره ها هیچ علائمی نداشته باشد.
علائم کرون
کرون بیماری پر نشانه ای است زیرا به شدت بدن را تحت تاثیر قر
چه عواملی باعث سرطان تخمدان می شود؟
تومورهایی
که در تخمدان شکل می گیرند، اغلب با علائمی همراه نیستند. زمانی که نخستین
علائم بروز کند نشان می دهد سرطان شکل گرفته و در مرحله ی پیشرفته ای است.
بنابراین باید نسبت به این بیماری و عوامل ابتلا به آن هوشیار بوده و
اطلاعات لازم را کسب کنید.
ادامه مطلب
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
پژوهشگران تایوانی بین بیماری سرطان و اشعه ساطع شده هنگام سی تی اسکن رابطه معناداری پیدا کردند. آنها تشخیص دادند که افراد قرار گرفته در معرض تشعشع با احتمال بیشتری به سرطان تیروئید ، لوسمی و سرطان غدد لنفاوی غیر هادکین مبتلا می شوند.
ادامه مطلب
علت بیماری تانسموس و روش های درمان پزشکی، دارویی و خانگی
تانسموس به زبان ساده حس ناخوشایند و مکرر نیاز به توالت است. این حس ممکن است زندگی فرد را شدیداً تحت شعاع خود قرار دهد و فرد را برای حضور در اجتماع دچار مشکل نماید. فرد مبتلا به تانسموس ممکن است با وجود روده خالی و حتی بعد از ۲۰ دقیقه خروج از توالت مجدداً این حس را داشته باشد که نیاز به توالت دارد. نکته مثبت این است که این بیماری قابل درمان است.
علت بیماری تانسموس
این بیماری از عوامل
کولیت روده یا به طور کلی بیماری های التهابی روده، معمولا باعث مرگ بیمار نمی شوند ولی هنگامی که التهاب آنقدر زیاد شود که تمام روده را درگیر کرده و بدن بیمار به دارو جواب نداد، نیاز به عمل جراحی می باشد. در این حالت اگر بیمار از جراحی صرف نظر کند در عرض چند روز ممکن است جان خود را از دست بدهد.
این بیماری اگرچه درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو قابل کنترل است و می توان جلوی عوارض آن را گرفت. از آنجایی که کولیت روده دائما خاموش و فعال می شود، بیمار ن
حس سیر شدگی زودرس، وجود خون در استفراغ، سوء هاضمه و ترش کردن، کاهش اشتها، کاهش وزن، خستگی و ضعف طولانی مدت از علائم بروز سرطان معده است.
متاسفانه سرطان معده در کشور ما بسیار شایع است و میزان ابتلای ایرانیان به این نوع سرطان بیشتر از اکثر کشورهای جهان است.در بعضی بررسی‌های انجام شده سرطان معده به عنوان شایع‌ترین سرطان در مردان و یکی از سه سرطان شایع در زنان ایرانی شناخته شده است. علت این امر به خوبی مشخص نیست ولی عادات غذایی به احتمال فراوان
تعداد زیادی از افراد قهوه گانودرما را به خاطر خواص ضدسرطانی‌اش مصرف می کنند. قهوه گانودرما در پیشگیری و التیام برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه و سرطان پروستات مؤثر اسـت. این ویژگی از طریق کاهش التهابات و جلوگیری از رشد تومورها انجام می گیرد. دریک مطالعه بر روی ۴۰۰۰ زن مبتلا بـه سرطان پستان کـه درمان شده بودند، ۵۹٪ از آنان از قهوه حاوی قارچ گانودرما استفاده میکردند.
علاوه‌ براین در چند مطالعه‌ی درون کشتگاهی مشاهده شد قهوه خاوی قارچ گانودر
مصرف حبوبات در برخی از بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند.
 در طب چینی معتقدند که حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای کلیه ها مفید هستند.
 تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملکرد قلب و روده کوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملکرد طحال، پانکراس و معده کمک می کنند.

ادامه مطلب
 
 
شاید از بیماری کرون شنیده باشید یا حتی تجربه دست اول را با آن تجربه کرده باشید. بیشتر افراد تصور می کنند از این بیماری التهابی روده رنج می برند که نه تنها بر عملکرد روده شما بلکه در هر نقطه ای از دستگاه گوارش نیز تأثیر می گذارد. ما هنوز دلایل بروز این بیماری را نمی دانیم. این شرایطی است که به اشتباه سیستم ایمنی بدن ما را مورد حمله قرار داده و بافت های سالم را از بین می برد. التهاب مزمن می شود و دیواره های روده را تحت تأثیر قرار می دهد. امی
↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓
فرمت فایل: word 
 (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:10
 
 
قسمتی از متن فایل دانلودی:
سرطان پروستات
در صد قابل توجهی از مردان مسن گرفتار نوعی از بیماریهای پروستات می شوند .
سرطان پروستات یکی از سرطانهای شایع در نزد مردان بالاتر از سن 50 سال است و شیوع آن رو به افزایش است . این سرطان اکثراً از نوع آدنوکارسینوم است و انواع دیگر سرطانهای پروستات شیوع کمتری دارند و به درمان متعارف کمتر جواب می ده
کولیک یا نفخ دوره نوزادی بسیار شایع بوده وناشی از سردی گوارش نوزاد  میباشد. علائم آن به این شکل است که نوزاد به طور متناوب به خود می پیچد ،قرمز میشود وگریه میکند،شکمش متورم ونفاخ میگردد وگاز معده روده زیاد دفع میکند ویا حتی آروغ زیاد میزند،البته اگر نوزاد آروغ بزند یا دفع گاز داشته باشد علائم ناراحتی وی کمتر میشود ویا رفع میگرددوهرچند دقیقه یکبار  این علائم شروع میشود ودر شب ها شدت بیشتر است. وهمچنین وقتی نوزاد تازه شیر خورده وسیر است این
آزمونی برای تشخیص سرطان های زنانه
 
 

بیشتر انواع سرطان قابل پیشگیری هستند
 
 امروزه اغلب خانم ها آگاهی هایی هر چند اندک درباره سرطان پستان دارند و اغلب آنها هم بیش از حد از این سرطان می ترسند اما شاید با سایر سرطان هایی که بین زنان شایع است، کمتر آشنا باشند و از مواردی که خطر ابتلای آنها را به سایر سرطان ها زیاد می کند، بی اطلاع باشند. این آزمون به شما کمک می کند دریابید کدام یک از سرطان های شایع زنان بیشتر در کمین شماست و برای مقابله با آنها
دیورتیکولیت چیست؟
گاهی اوقات کیسه های برجسته کوچک (که دیورتیکول نامیده می شود) در روده بزرگ تشکیل شود .این حالت دیورتیکولوز نامیده می شود. اگر این کیسه ها ملتهب یا عفونی شود ،دیورتیکولیت  Diverticulitis  نامیده می شود 
علایم دیورتیکولوز و دیورتیکولیت
 
بیماران مبتلا به  دیورتیکولوز،  معمولا علایم  ظاهری ندارند. علایم بیشتر  در  دیورتیکولیت  قابل توجه است . ممکن است علاوه بر  نفخ، درد و حساسیت در سمت چپ  قسمت تحتانی شکم  ، اسهال ،لرز وتب خفیف وج
#چرا_چربی_شکمی؟
همه ما به چربی احشایی نیاز داریم. 
چربی شکمی به‌عنوان یک‌لایه محافظتی (یک بالشتک) در اطراف اندام‌های بدن عمل می‌کند. 
اما اگر چربی احشایی بسیار زیادی داشته باشید، ممکن است که به 
‼️فشارخون بالا
‼️دیابت نوع 2
‼️ بیماری قلبی
‼️سرطان‌های مشخصی همچون سرطان سینه و سرطان روده 
بزرگ مبتلا شوید.
چربی یک بخش فعال بدن شما است و مواد خطرناک زیادی تولید می‌کند.
 به‌عبارت‌دیگر، چربی حضور فعالی در بدن دارد.
 اگر وزن شما بیش‌ازحد
علائم توکسوکاریازیس چیست
توکسوکاریازیس می تواند منجربه بیماریهای چشمی گردد که درنهایت موجب کوری می گردد. فرم چشمی زمانی ایجاد می گردد که انسان و یا حیوان تخم انگل را ببلعد تخم انگل در داخل روده باز می شود و تبدیل به لارو می شود.
مشاوره و آموزش درمان توکسوکاریازیس
 
این لارو می تواند با مهاجرت به سایر نقاط بدن از جمله چشم سبب بروز مشکلاتی برای چشم شود که در نهایت منجر به التهاب و زخم شبکیه شود.هر ساله حدود هفتصد نفر از کودکان مبتلا به فرم چشم
دانشمندان دانشگاه گریفیت از CRISPR-Cas9 برای هدف گیری و درمان موفقیت آمیز تومورهای سرطان گردن رحم در داخل بدن (از طریق تزریق به موش های زنده و دارای تومور) با استفاده از نانوذرات استفاده کردند.پروفسور نیگل مک میلان محقق این پژوهش ، گفت : " این اولین درمان برای هرگونه سرطان میباشد که از این فناوری استفاده میکند."
" این نانوذرات ، ژن ایجاد کننده سرطان را در سلولهای سرطانی جستجو می کنند و با استفاده از مقداری DNA اضافی که باعث اشتباه خوانده شدن ژن و توق
اگر زگیل ندارید می توانید HPV داشته باشید؟آیا HPV همیشه علائم ایجاد می کند؟
 
لطفا بخوانید: زگیل تناسلی چیست؟
نکات برجستهانواع خاصی از HPV می تواند باعث ایجاد زگیل شود. انواع دیگر می تواند منجر به سرطان های خاصی شود.بسیاری از افراد مبتلا به HPV هرگز علائمی ندارند.HPV خوراکی به طور معمول شامل علائمی غیر از زگیل ، مانند بلع مشکل و کوفتگی است.ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) گروهی از ویروس ها و یکی از شایع ترین انواع عفونت مقاربتی (STI) در ایالات متحده است. تقر
مقعد آن قسمت از دستگاه روده است که از کانال عضلانی لگن و اسفنکترهای مقعد عبور می کند. این دهانه نهایی است که از طریق آن مدفوع از بدن عبور می کند. در بزرگسالان، مقعد ۴ تا ۵ سانتی متر طول دارد. نیمه پایینی کانال مقعد دارای انتهای عصبی حساس است.
شکاف مقعد چیست  چگونه ایجاد می شود؟
بیشتر شکاف های مقعد وقتی اتفاق می افتد که یک مدفوع بزرگ و سخت از اندازه مقعد بزرگتر شود و آنودرم ظریف را پاره کند.
در موارد کمتری، شکاف های مقعد به دلیل اسهال طولانی مدت
بهترین مواد غذایی برای سلامت روده
همانطور که رژیم‌غذایی می‌تواند تاثیر مثبت یا منفی بر سلامت قلب، مغز و استخوان‌ها داشته باشد، سلامت عمومی روده‌های شما هم تحت‌تاثیر چیزهایی است که می‌خورید.روده بخش مهمی از دستگاه گوارش را تشکیل می‌دهد و وضعیت‌های مختلفی می‌تواند موجب بروز اختلال در آن شود. بعضی از این وضعیت‌ها بیماری‌های التهاب روده مثل کولیت اولسراتیو، بیماری کرون، بیماری دیورتیکولی، سندرم روده تحریک‌پذیر و سرطان روده بزرگ می
سرطان مغز علائم مختلفی دارد شامل:
تشنج
بی خوابی
گیجی
تغییرات رفتاری
همه ی توده های مغزی سرطانی نیستند، و توده های خوش خیم هم ممکن است علائم مشابه داشته باشند.
سرطان های مغزی اولیه 
مغز از سلول های متفاوت بسیاری تشکیل شده است:
برخی از سرطان های مغزی زمانی رخ می دهد که نوعی سلول به اشکال غیر عادی تبدیل می شود.
وقتی که سلول ها تغییر می کنند، در مسیر های غیر عادی رشد می کنند و  تکثیر می شوند.
با رشد این سلول های غیر عادی، توده یا تومور ایجاد می شود.
وجود یک پروانه هم می‌تواند شما را به شدت بیمار کند؛ تعجب نکنید! تیروئید را می‌گوییم؛ غده پروانه‌ای شکل زیر گلو که بسیار هم خطرناک است؛ با مجله دلتا همراه باشید.
تیروئید؛ غده‌ای که همه‌کاره است! چقدر با این بیماری و انواع آن آشنایی دارید؟ علائم آن را می‌شناسید؟ همیشه ترس از مبتلا شدن به سرطان تیروئید داشته‌اید؟ یا اصلا اطلاعات خاصی درباره این بیماری ندارید؟ نگران نباشید! مجله دلتا پزشک خانواده شما است؛ با ما همراه باشید.
تیروئید چیست
تی
علائم سرطان مغز یا وجود تومور مغزی بسیار شبیه سایر بیماری‌های معمول است از سردرد تا افسردگی. به همین دلیل بسیاری از اوقات این نشانه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند و فرد آنها را به مشکلات دیگری مرتبط می‌داند و وقتی متوجه بیماری می‌شود که بیماری پیشرفت زیادی کرده است. برای اینکه با علائم تومور مغزی آشنا شوید با ما همراه باشید.
 
خبر خوب این است که سرطان مغز کمتر از یک درصد جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خبر بد این است که تومورهای مغزی ا
لاغر شوید تا سرطان سینه نگیرید
کاهش وزن می تواند فواید زیادی داشته باشد از تناسب اندام و زیبایی گرفته تا نگرفتن سرطان سینه.در ادامه مطلبی درباره رابطه کاهش وزن و فاصله گرفتن از سرطان سینه در خانم ها می خوانید
به ادامه بروید
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : تشخیص سرطان پستان در زمان بارداری شایع نیست.  تخمین زده می شود که این اتفاق حدود  1 در 1.000 تا 1 در 10،000 بارداری رخ میدهد.سرطان پستان دوران بارداری شامل سرطان پستانی است که در هر زمان در دوران بارداری یا در سال اول پس از زایمان تشخیص داده می شود.
ادامه مطلب
به نظر می رسد مولکول های مهندسی شده مبتنی بر طلا نسبت به روش های درمان مبتنی بر پلاتین، گزینه ای موثرتر و ایمن‌تر برای مبارزه با سرطان هستند.


به گزارش : طی چند دهه گذشته، سیس‌پلاتین مبتنی بر پلاتین یکی از گزینه های درمان رایج برای بسیاری از انواع سرطان بوده است. این دارو به ویژه در متوقف کردن سرطان بیضه با نرخ موفقیت بیش از ۹۰ درصد، بسیار موثر عمل کرده است.
ادامه مطلب
 
سرطان یک بیماری تنها و منحصر به فرد نیست. سرطان انواع و اقسام گوناگون دارد. ویژگی های هر یک از سرطان ها و سرعت رشد آنها متفاوت است. یک دارو یا یک ماده غذایی ممکن است یک نوع سرطان را بهبود بخشد، اما به درمان گونه دیگری از سرطان کمک نکند. بقراط، حکیم یونانی دو هزار سال قبل مصرف سیر را برای درمان سرطان مفید اعلام کرد، اما تا قرن بیستم طول کشید تا دانشمندان دریافتند چگونه ممکن است سیر در بیماری سرطان موثر واقع شود.
همان طور که خواهید خواند دانشمن
پولیپ رشد غیرطبیعی بافت است که مانند برآمدگی های کوچک یا ساقه های کوچک قارچ بنظر میرسد. اکثر پولیپها کوچک هستند و عرض آنها کمتر از 1.5 سانتیمتر است. در این مطلب به طور کامل شما را با بولیپ آشنا می کنیم.
پولیپ کولون (روده ی بزرگ) بیشتر شایع است اما پولیپها میتوانند در اندامهای زیرهم تشکیل شوند:
کانال گوشمعده روده/کولون بینی رحم گلوبیشتر پولیپها خوش خیم یا بعبارت دیگر غیرسرطانی هستند ولی سرطان میتواند منشآ آن باشد. پزشک بااستفاده از بیوپسی (با
علائم #ویروس_کرونا چیست؟علائم معمول گونه‌ی جدید ویروس کرونا (nCoV) که بیش از صدها نفر را مبتلا کرده است و طبق گفته‌ی سازمان بهداشت جهانی، ممکن است 2 تا 14 روز پس از مواجهه با آن در فرد ظاهر شود، عبارت است از: علائم تنف
ادامه مطلب
بواسیر یا هموروئید از بیماری های رایج مربوط به مقعد می باشد که تقریبا نیمی از افراد در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. این بیماری ممکن است همراه با علائم دردناکی مانند درد، خونریزی، سوزش و یا خارش باشد و برای فرد مبتلا در انجام کارهای روزمره مشکلاتی ایجاد کند.
هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی متورم شده در انتهای روده می باشد که اگر به موقع درمان نشود و به آن توجه نشود، در اثر خونریزی ممکن است باعث کم خونی و یا سایر مشکلات مانند سرطان رکتال
سرطان معده پنجمین سرطان شایع در جهان است. اگرچه این سرطان در ایالات متحده شایع نیست، ولی دارای شیوع بیشتری در میان مهاجران (به خصوص از کشورهای شرق آسیا) می باشد. سرطان معده در مجموع یکی از کشنده ترین سرطان ها در جهان است، زیرا متوسط طول عمر افرادی که این بیماری در آنها تشخیص داده می شود، تنها ۲۴ ماه است و شانس زنده ماندن فرد بیمار به مدت پنج سال پس از تشخیص و درمان نیز تنها حدود ۱۰ درصد است. با فرا رسیدن ماه نوامبر، ماه اطلاع رسانی در مورد سرطان
سرطان بیضه، سرطان بدخیم و خطرناک و در عین حال در صورت تشخیص به موقع بسیار درمان پذیر است . این سرطان بافت یکی از بیضه ها و یا هر دو را درگیر می کند. بیضه ها، غدد جنسی مردانه ای هستند که مسئول تولید هورمون تستوسترون و اسپرم می باشند.
خوش بختانه حتی در مواردی که سرطان بیضه متاستاز نیز داده باشد، قابل درمان می باشد.
علائم و نشانه های سرطان بیضه
معمولا سرطان بیضه در ابتدا با درد وهمراه نیست.
وجود توده در بیضه
احساس سنگینی و بزرگی در کیسه بیضه
   منب
علائم هپاتیت نکروزان دام 
 
در اکثر موارد بیماری بدون نشانی خاص بوده و دام بطور ناگهانی تلف می‌شود.
 
مشاوره و آموزش درمان علائم هپاتیت نکروزان دام 
 
مرگ بر اثر توکسمی و اختلال تنفسی رخ می‌دهد. وجود نقاط نکروتیک و پرخون در کبد، خیز در زیر جلد نواحی گردن، تیرگی و خشکی جلد، فساد سریع لاشه و خروج خونابه از سوراخ بینی از علائم این بیماری می‌باشد.
 دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
 
عنوان فایل : دانلود پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS)
حجم فایل : 1 مگ
توضیحات :
نوعی اختلال در عملکرد روده است که با درد مزمن در ناحیه شکم، احساس ناراحتی، نفخ و تغییرات در عادات روده‌ای، بدون هرگونه علت ارگانیک دیگری، مشخص می‌شود. اسهال یا یبوست می‌توانند علامت غالب باشند که ممکن است به صورت متناوب ظاهر شوند.
این مجموعه شامل
پاورپوینت سندرم روده ی تحریک پذیر (IBS) در 24 ص
فهرست :
IBSتعریف
تاریخ
همه چیز درباره سرطان پوست (سرطان پوست غیر ملانوم یا سرطان کراتینوسیت)
سرطان پوست یک بیماری سرطانی (بدخیم) و مخرب پوستی است. این بیماری از سلول هایی که در امتداد غشا قرار دارد و لایه سطحی پوست را از لایه های عمیق تر جدا می 
کند سرچشمه می گیر. بر خلاف ملانوما بدخیم پوست، اکثریت قریب به اتفاق این نوع از سرطان های پوست دارای پتانسیل محدودی برای گسترش به سایر نقاط بدن
 (متاستاز) و تبدیل به بیماری کشنده هستند.


ادامه مطلب
چه عواملی باعث سرطان تخمدان می شوند؟






















تومورهایی
که در تخمدان شکل می گیرند، اغلب با علائمی همراه نیستند. زمانی که نخستین
علائم بروز کند نشان می دهد سرطان شکل گرفته و در مرحله ی پیشرفته ای است.
بنابراین باید نسبت به این بیماری و عوامل ابتلا به آن هوشیار بوده و
اطلاعات لازم را کسب کنید. عواملی باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری شده
و برعکس عوامل دیگری از ابتلا به آن پیشگیری می کنند. برای
قره‌قوروت حاوی ویتامین D بوده لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند، همچنین دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند !
کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود
دقت کنید که قره‌قوروت حتما کم نمک باشه و بهداشتی.
 
بواسیر یک مشکل مزمن در ناحیه مقعد است که بیشتر افراد برای درمان اقدام نمی کنند. با شناهت علائم بواسیر می توانید خیلی سریع برای درمان اقدام کنید.
علائم و روش های درمان بواسیر
بیماری بواسیر
 بواسیر چیست؟
بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.
ا
بواسیر یک مشکل مزمن در ناحیه مقعد است که بیشتر افراد برای درمان اقدام نمی کنند. با شناهت علائم بواسیر می توانید خیلی سریع برای درمان اقدام کنید.
علائم و روش های درمان بواسیر
بیماری بواسیر
 بواسیر چیست؟
بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.
ا
بواسیر یک مشکل مزمن در ناحیه مقعد است که بیشتر افراد برای درمان اقدام نمی کنند. با شناهت علائم بواسیر می توانید خیلی سریع برای درمان اقدام کنید.
علائم و روش های درمان بواسیر
بیماری بواسیر
 بواسیر چیست؟
بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.
ا
ارتباط سلامت روده با مغز در چیست
محققان با بررسی تاثیر سلامت روده و عملکرد مغزی به نتایج جالبی درباره
ارتباط سلامت روده  سلامت مغز رسیدند و مشخص شد روده انسان به دلیل وجود
باکتری زیاد عامل تعیین کننده ای برای ابتلا به بیماری های مختلف در بدن
است.

ارتباط سلامت روده و مغز
 آنها در واقع این نقش تعیین‌کننده را به
باکتری‌ها نسبت می‌دهند.بر اساس مطلبی که دویچه‌وله به تازگی منتشر کرد: هر
انسان حدود دو کیلو از این باکتری‌ها را در خود حمل می‌ک
با استفاده از منحنی بیماری سرطان در صورت وجود بعد از ازدواج با وضوح بالایی مشخص میشود. به این صورت که در اوایل ازدواج در صورت احتمال وقوع سرطان در آینده معلوم میگردد و زمان ابتلا به سرطان و زمان بهبودی یا مرگ ناشی از آن نیز مشخص میشود. البته با دانستن احتمال قطعی وقوع سرطان قبل از ابتلا به آن میتوان به راحتی از وقوع آن به روشهای مختلف پیشگیری کرد.
"نمونه واقعی"
محدوده سرطان با خط قرمز مشخص شده است. علائم سرطان در اول بازه زمانی چهارم یعنی حدود
عوارض جانبی مصرف سبوس برنج و محدودیت ها
 
 
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای افرادی که مبتلاء به زخم معده و روده و کولیت عصبی روده هستند مضر است.
مصرف سبوس برنج به صورت خوراکی برای زنان باردار ، شیرده ،نوزادان و کودکان توصیه نمی شود.
مصرف زیادی آن باعث انسداد روده ، التهاب دیورتیکول روده و اسهال می شود.
توصیه می شود که مایعات و آب زیاد پس از مصرف سبوس برنج نوشیده شود.
برای شستشوی پوست و موی سر با محلول سبوس برنج ۲۴ ساعت قبل کمی از محلول را روی
اگر سرطان کوچک باشد و جراح بتواند تمام آن را بردارد شانس زنده ماندن بیمار بیشتر خواهد بود . اما اگر بیماری در زمان تشخیص پیشرفت کرده باشد عمل جراحی آن امکان پذیر نخواهد بود.
سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران است که سرطان معده، کشنده ترین آنها  محسوب می شود. شیوع این بیماری در مردان دوبرابر زنان بوده و چهارمین سرطان شایع در جهان محسوب می‌گردد. سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطا
کلم یک سبزی دوساله‌ی برگ‌دار سبز، قرمز یا سفید است که به‌صورت سالانه می‌روید. این سبزی به خانواده‌ی کلم‌ها تعلق دارد و شکلش یا گرد است یا بیضی. برگ‌های لایه‌های درونی آن نرم‌تر و روشن‌تر و برگ‌های لایه‌های بیرونی تیره‌تر و زمخت‌تر است. این سبزی در سرتاسر جهان مورداستفاده قرار می‌گیرد و به دو شکل پخته در غذا یا خام در انواع سالاد سرو می‌شود. کلم ازنظر گیاه‌شناسی به گیاهانی مانند بروکلی، گل‌کلم و کلم بروکسل یا کلم دکمه‌ای شباهت ز
علائم کبد چرب
چگونه بیماری کبد چرب را تشخیص دهیم
متاسفانه این بیماری علائم خاصی ندارد. علائم کبد چرب ناپیدا است. این بیماری به صورت خاموش بوده در مواردی که کبد دچار التهاب و آسیب بافت کبدی صورت می شود علائم خود را نشان می دهد. یکی از علائم آن درد مبهم در ناحیه ربع (یک چهارم) فوقانی راست شکم حس می گردد و در موارد شدید تر باعث عوارض پوستی مانند التهابات پوستی، خارش و زخم های نابجا، خونریزی های زیر پوستی و کبودی خود را نشان می دهد.

ادامه مطلب
افراد سیگاری بیشتر در خطر ابتلا به سرطان ریه هستند. اگر سیگار را حتی پس از سال‌ها مصرف مداوم ترک کنید، احتمال ابتلا به سرطان ریه را به مقدار قابل توجهی کاهش داده‌اید.
سرطان ریه معمولا در مراحل اولیه‌ی خود علائم و نشانه‌ای ندارد. به طور معمول نشانه ها و علائم سرطان ریه زمانی ظاهر می‌شوند که بیماری پیشرفت کرده است.
به گزارش مجله پیام دلتا؛ ریه‌های شما دو عضو اسفنج‌ مانند در قفسه‌ی سینه هستند که هنگام دم، اکسیژن هوا را گرفته و هنگام بازدم،
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری:نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم بارداری دخ
علائم و نشانه های دختر بودن جنین در بارداری
نشانه های خاص نشان می دهد که کودک می تواند یک دختر باشد یا پسر با این حال، این نشانه ها قطعا به شما نمی گویند که شما یک دختر را باردار هستید ولی تجربه ثابت کرده است که نشانه های بیان شده در اکثر افراد پیش بینی را درست انجام داده و زنانی که در دوران حاملگی این نشانه ها و علائم را داشتند نوزادشان دختر به دنیا آمده است ، بعد از معرفی علائم بارداری پسر روی شکم زن حامله در بخش قبلی نمناک به علائم باردا
هموروئید یا بواسیر همان سیاهرگ های واریسی در مقعد یا راست روده است. تمام انسان ها دارای بواسیر هستند و این یک چیز غیر طبیعی نیست. بواسیر سرطانی نمی شود ولی سرطان هایی وجود دارند که با آن اشتباه گرفته می شوند. برای درمان بواسیر به متخصص مراجعه کنید. ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که آیا بواسیر باعث سرطان می شود ؟ می پردازیم.
 
دلایل بروز بواسیر
برخی دلایل بروز بواسیر عبارتند از:
استرس
یبوست مزمن
رژیم کم فیبر
بالارفتن فشار خون
عارضه های
بره موم در درمان سرطان معجزه می کند
بره موم یکی از تولیدات زنبور عسل است . بره موم ماده ای صمغی است که زنبور عسل این ماده را از روی درختان و گیاهان جمع آوری می کند. و زنبورهای عسل از بره موم مثل یک خمیر و سیمان برای ساختمان سازی درون کندو استفاده می کنند.
زنبورهای عسل با بره موم کندورا ضدعفونی می کنند، سوراخ های کندو را می بندند
و جلوی سرما و حشرات را می گیرند و خیلی کارهای دیگر. به بره مومpropolis   هم می گویند
فواید بره موم در طب سنتی  و طب جدید
طب گ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها