نتایج جستجو برای عبارت :

با کنگر چربی زیربغل را فوری آب کنید! + روش

نگر گیاهی است خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ و خورش استفاده شده و حتی به صورت خام در سالاد نیز استفاده می‌کنند.خورشت کنگر یکی از پرخاصیت‌ترین غذاهای ایرانی است.
برگ‌های کنگر تیغ‌های ریز و تیز زیادی دارند و هنگام پاک‌کردن کنگر، باید حسابی مراقب دستان خود باشید و از دستکش استفاده کنید.
کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد.
به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن کنگر منبع غنی پتاسیم است.
کنگر پلو با رشته و گوشت
بهار است و فصل سبزیجاتی مانند کنگر که برای قدیمی ها جدا از طعم و مزه دلچسب آن ، حس نوستالژی را هم ایجاد می کند. کنگر پلو و ته چین گوشت غذای محلی شهر زاهدان می باشد.
مواد لازم برای 6 نفر :

 کنگر پاک شده
500 گرم

 گوشت چرخ کرده
 300 گرم

پیاز
2 عدد

 رشته پلویی
 200 گرم

برنج
6 پیمانه

رب گوجه فرنگی
1 قاشق چایخوری

زعفران ساییده شده
نوک قاشق چایخوری

نمک و فلفل
به مقدار لازم

زردچوبه
1 قاشق چایخوری

روغن یا کره
به مقدار لازم

ادامه مطلب
 
 
فصل رسیدن کنگر بهار است، به همین دلیل بسیاری در فصل بهار به سراغ تهیه یک خورشت ایرانی و خوشمزه به نام خورشت کنگر می‌روند.
مواد لازم
1 کیلوگرم کنگر
500 گرم گوشت ماهیچه
2 عدد پیاز
500 گرم نعناع و جعفری
نمک و فلفل به مقدار لازم
4 قاشق سوپخوری آبلیمو
 روغن مایع به مقدار لازم
دستور العمل‌
پیاز خرد شده را با کمی روغن تفت می‌دهیم. کمی زردچوبه می‌ریزیم سپس گوشت خرد شده و البته شسته شده را اضافه کرده تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت عوض شود.
تیغ‌های کنگر
شوینده همه کاره و چربی زدا خودرو روپس : 
RUPES M501 Multi Purpose Degreaser یک پاک کننده بسیار مؤثر است که خاک را از طیف گسترده ای از سطوح خودرو حذف می کند. فرمول غلیظ به اندازه کافی قدرتمند است تا موتور را از بین ببرد ، اما برای ظریف ترین چرم های ایتالیایی به اندازه کافی ایمن باشد. Degreaser Multi-Purpose برای صرفه جویی در هزینه بسیار متمرکز است.
رقیق 5: 1 (آب: چربی) برای موتورهای چربی و خاکهای سنگینرقیق 10: 1 (آب: چربی ) برای تمیز کردن سطوح داخلی ، اکثر چرمهای روکش شده ، فل
طرز تهیه “خورشت کرفس”
خورش کرفس:
خورشت کرفس از جمله غذاهای سنتی ایرانی خوش طعم است که برخلاف طعم عالی آن و هم چنین خواص و فواید فوق العاده زیادش طرفداران زیادی ندارد.
شما در “خورشت کرفس” میتوانید از کنگر و ریواس هم استفاده کنید. کنگر را مانند کرفس به اندازه یک بند انگشت خرد کنید کمی تفت دهید و با کرفس و گوشت و سبزی مخلوط کنید..
ادامه مطلب
عرق گیاهی کنگر فرنگی و بابا آدم زوریک ( رفع چربی کبد )
صد در صد گیاهی و بدون مواد نگهدارنده
تهییه شده از بهترین مواد خالص گیاهی - قیمت مناسب
دارنده نشان سیب سلامت و تایید سازمان غذا و دارو
پروانه بهره برداری صنایع : 100/1/332828
پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت : 12790
شماره پروانه بهداشتی : 56/21416
حجم : 250 میلی لیتر

ادامه مطلب
خورشت کنگر یکی از خورشت‌های سنتی ایرانی است که به‌عنوان یک خورشت فصلی شناخته می‌شود.



خورشت کنگر علاوه بر طعم و عطر خوبی که دارد، برای بدن هم مفید است. کنگر خواص ارزشمندی مانند تقویت قلب، اشتهاآوری، تقویت دستگاه گوارش و کمک به هضم آسان غذا دارد.
خورشت کنگر به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می‌شود. ولی می‌توان آن را با گوشت مرغ یا بوقلمون هم تهیه کرد. البته  این خورشت خوش‌مزه را می‌توان بدون گوشت و به‌صورت کاملاً گیاهی هم درست کرد.
مواد
وش تهیه خورشت کرفس با طرز تهیه خورشت کنگر و ریواس مشابه می باشد و هر کدام از این خورشت ها طعم و خواص بی نظیری دارند.
مواد لازم جهت تهیه خورشت کرفس:
گوشت بدون استخوان: نیم کیلو
کرفس: ۳ ساقه
روغن: ۱۰۰ گرم
پیاز: بزرگ یک عدد
آبلیمو: نصف فنجان
نعناع و جعفری: نیم کیلو
نعناع خشک: یک قاشق مرباخوری
 
ادامه مطلب
در این روزهای بهاری، کنگر ماست بخورید و لذت ببرید؛ بدون لنگر انداختن!

کنگر، گیاهی شبیه کرفس است که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌شود. کنگر ماست یا بورانی کنگر، یکی از پیش‌غذاها و میان‌وعده‌های بسیار خوش‌مزه و سالم ایرانی است که می‎توانید با اضافه کردن موادی مانند سیر و گل سرخ، آن را به‌صورت مجلسی برای مهمانی‌های خود تهیه و سرو کنید.
مواد لازم

کنگر: ۵۰۰ گرم
آب: نصف پیمانه
سیر تازه: یک بوته
ماست: (اگر ما
در متون طب ایرانی از غذا‌هایی مانند آش‌های ساده، آش مغز ماش یزدی، ترش آش، آش شبدر و قره‌قروت، خورش ریواس، خورش هویج، خورش کنگر، بورانی اسفناج، بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، شربت عناب، ماءالشعیر طبی و… به‌عنوان بهترین و سبک‌ترین غذا‌های ایرانی برای فصل بهار نام‌برده‌شده که انرژی پایه و مواد مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند، ولی خاصیت غذایی کمتری دارند.مصرف این غذا‌ها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود.از طرف
خار بی کنگر چه کار آید مرا
راه بی رهبر چه کار آید مرا

گر نباشد مرتضی با من رفیق
خدمت قنبر چه کار آید مرا

عیسی مریم همی جویم به جان
بندگی خر چه کار آید مرا

گر نه سر باشد فدای پای او
دردسر بر سر چه کار آید مرا

خوشتر از مشک است بوی یار من
مشک یا عنبر چه کار آید مرا

خم مِی دارم مدام از حضرتش
جام یا ساغر چه کار آید مرا

بندگی سیدم چون پیشوا است
خدمت سنجر چه کار آید مرا
کپسول لیپوهرب یک فرآورده کاملا گیاهی تولید شرکت داروسازی گل دارو است که برای درمان چربی خون مورد استفاده قرار می گیرد. موارد مصرف کپسول لیپوهرب عبارتند از:
✅ پایین آوردن میزان کلسترول خون و تری گلیسرید
✅ برطرف کردن اختلال های ترشح صفرا
بدن انسان برای سوخت و ساز به چربی نیاز دارد اما میزان چربی خون در بدن باید در حد نرمال باشد. بالارفتن مقدارکلسترول و یا تری گلیسرید از حد طبیعی سبب تجمع چربی در دیواره رگ ها و ابتلا به بیماری چربی خون می شود.
5 راه برای از بین بردن چربی های زیر بغل
چربی زیربغل به دلایل مختلف ایجاد می شود اما با رژیم های متناسب و ورزش می توانید آنها را کاهش دهید . نحوه انتخاب لباس بسیار اهمیت دارد شاید به این مشکل هنگام پوشیدن لباس پی برده اید و متوجه چربیهای اضافه زیر بغل شده اید البته صرف نظر از سن و وزن این مشکل در خانم ها رایج تر است.
برای درمان این مشکل چه کار می توانیم انجام دهیم بسیاری از خانمها به عمل های زیبایی روی می آورند ولی شاید احتمال برگشت داشته باشد با
سلام دوستان
پسر 30 ساله ای هستم، من یه مشکلی که دارم اینه که پشت کمر من خیلی جوش میزنه، نه جوش ساده، جوش بزرگ مثل کورک که سفت و دردناک هم هست، بعد از چند روز از بین میره ولی دوباره میاد.
طب سنتی رفتم، گفتن حجامت کن سالی 2 بار، بعد از حجامت تا 1 ماه عالی بود، ولی بعدش دوباره اومد، وزنم از نود رسوندم به هفتاد، اندازه دور کمر مناسب شد ولی باز هم تاثیری نداشت، عرق کنگر خوردم غذاهای گرم مثل سیب زمینی، سس، گوشت گوسفند و خرما رو حذف کردم، ولی تاثیر محدود
مواد لازم خورشت کنگر

گوشت خورشتی
۳۰۰ گرم

کنگر
۶۰۰ گرم

نعناع و جعفری
۱۵۰ گرم

لیمو عمانی
۲ عدد

پیاز
۱ عدد

رب گوجه فرنگی
۱ قاشق غذاخوری

زردچوبه
به اندازه کافی

فلفل سیاه
به اندازه کافی

نمک
به اندازه کافی


دستور پخت و طرز تهیه
ابتدا پیاز را خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک شد قطعات گوشت خورشتی را به همراه مقداری زردچوبه اضافه میکنیم و تفت دادن پیاز و گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر
درمان سنگ کیسه صفرا در خانه! بهترین نوشیدنی های مناسب برای این بیماری را می‌شناسید؟ درمان های گیاهی و خانگی آن را چطور؟ با مجله دلتا همراه باشید.
درمان سنگ کیسه صفرا بدون جراحی امکان پذیر است؛ همه چیز به شما بستگی دارد؛ البته به تغذیه، ورزش و سبک زندگی شما! علت و علائم سنگ کیسه صفرا چیست؟ آیا می‌دانستید که زنان بیشتر از مردان در معرض این بیماری خطرناک قرار دارند؟ چگونه می‌توان برای همیشه از شر این سنگ های زرد و کوچک خلاص شد؟ شاید درمان های
لیستی از بهترین غذا های ایرانی
۱-شوید پلو با مرغ
۲-زرشک پلوبامرغ
۳-جوجه کباب
۴-فیله سوخاری
۵-مرغ سوخاری
۶-چیکن استراگانوف
۷-جوجه چینی
۸-مرغ و آلو
۹-مرغ شکم پر
۱۰-ته چین مرغ
۱۱-ساندویج مرغ
۱۲-کوکوسبزی
۱۳-کوکو سیب زمینی
۱۴-کوکو کدوسبز
۱۵-کوکواسفناج
۱۶-کوکوذرت
۱۷-کتلت
۱۹-عدس پلو
۲۰-لوبیا پلو
۲۱-نخودپلو
۲۲-ماش پلو
۲۳-کلم پلو
۲۴-سبزی پلو با ماهی
۲۵-ماهی شکم پر
۲۶ماهی کبابی
۲۷-قلیه ماهی
۲۸-قیمه
۲۹-قرمه سبزی
۳۰-استنبولی
۳۱-دمپختک
۳۲-الویه
۳۳-سالادماکار
نیمه شهریور یاد آور سالروز تاسیس سازمانی التقاطی است که طبق ادعای موسسان اولیه، برای مبارزه با حاکمان ظالم پهلوی با معیارهای اسلامی بنا شده بود . اما طولی نکشید نامتجانس بودن آن با ایدئولوژی اسلامی و گرایش مهره های اصلی سازمان با مارکسیست بر ملاء و نهایتا به انحراف گرایید . مسعود رجوی که خود بر گرفته ازیک گرایش انحرافی درون سازمانی بود، بدلیل همکاری با ساواک شاهنشاهی جان سالم از اعدام بدر برد و در کمال دجالیت با طرح شعار واهی مبنی بر اینکه
در فروردین اگه هفته اول و دوم رو فاکتور بگیریم (که برنامه ش با بقیه ی وقتها فرق داره) هر روز خدا عصر بودم و شاید دو تا هم شب داشتم 
حالا 
امروز صبح بودم 
و الان باید بریم سرخاک 
و من می دونم که اگه بخاطر مادربزرگ تازه فوت شده و رسم خراسانیها نبود هم 
جای دیگه ای جز رفتن به قبرستون نداشتیم 
می دونین 
ما هیچ جا نمیریم 
حوصله ی تحلیل ندارم که چرا و به چه علت 
چون همیشه علت ها مهم نیستن 
گاهی رفتارهای ما در برابر اون علت ها هم به همون اندازه مهمه 
مث
وصیه می کنیم افرادی که دارای مزاج سرد و خشک می باشند دستورات غذایی زیر را جهت حفظ سلامتی خود بیشتر رعایت کنند.
غذاهایی که با مزاج سرد و خشک سازگاری بیشتری دارند و توصیه می شود آن ها را بیشتر مصرف کنید:
گوشت و غذا: گوشت بره، کبوتر، مرغ محلی چاق، تخم مرغ محلی، شوید پلو، زیره پلو، پلو زعفرانی، نخود آب، نان سنگک کنجدی، شیره خرما، شیره انگور، ارده، پلوشیره، انواع حلیم، مربای زردک، کله پاچه، انواع حلوا، انواع حریره، پلو ماش و پلو خلال بادام.
سبزیج
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
«ابو خالد کابلی می گوید: به خدمت امام زین‌العابدین علیه‌السلام وارد شدم و عرض کردم: ای فرزند پیامبر! به من خبر ده از کسانی که خداوند اطاعت آنها را بر من واجب کرده و محبت آنها را بر من فرض نموده، و بر همگان واجب است که بعد از رسول اکرم صلی الله علیه و آله از آنها پیروی کنند. فرمود:«ای کنگر! «اولی الأمر» که خدای تبارک و تعالی آنها را بر مردم، امام واجب الاطاعه قرار داده، امیر مومنان علی بن ابی طالب علیه‌السلام، س
با سبزیجات بهاری غذاهای لذیذ و خوش‌مزه درست کنید و از آن‌ها لذت ببرید.



با آمدن بهار و دگرگونی و تغییر طبیعت، خوراکی‌های بهاری نیز وارد بازار می‌شوند. با بعضی از این خوراکی‌ها می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای تهیه کرد که برای تنوع و تغییر ذائقه پیشنهاد می‌شوند.
مقدار غذاهای زیر برای 4 نفر در نظر گرفته شده‌اند.
خورشت چغاله بادام



مواد لازم
گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرمپیاز: یک عددچغاله بادام: ۳۰۰ گرمنعناع و جعفری خرد شده: مجموعاً ۳۰۰ گرمنمک، فلفل و
روستای دره بید بالا روستایی از توابع فریدن در 140 کیلومتری غرب اصفهان در منطقه‌ای سرسبز با لاله‌های واژگون و شقایق‌های سرخ در فصل بهار می‌باشد. این منطقه از قدیم شهرت زیادی داشته و گیاهانی مانند کما، کنگر، تره، کرفس، موسیر و شوید در آن می‌روید.
چشمه سفید، چشمه روغنی و چشمه آقاخان ازجمله چشمه‌های این دشت، روان هستند. روستای دره بید، قریه‌ای بوده واقع در دره‌ای سرسبز و پر از درختان وحشی بید که ساکنان آن در قلعه‌ای که با برج و بارو محافظت
همه باکتری‌ ها مضر نیستند. احتمالا برایتان جالب خواهد بود که بدانید روده‌ های ما میزبان 800 تا 1000 نوع باکتری مختلف هستند. تعداد این باکتری ‌ها به حدود 100 میلیارد می‌ رسند که چیزی حدود ده برابر بیشتر از تعداد سلول‌ های بدن است.
این باکتری‌ ها فلور روده را تشکیل می ‌دهند و حدود دو کیلوگرم وزن دارند. اکثریت باکتری ها برای شما مفیدند و تنها یک درصد آنها شاید تهدید کننده سلامت باشند.
شما می توانید با رعایت رژیم های غذایی و عادات سالم از فلور روده
آش دوغ یکی از خوراک‌های سنتی استان اردبیل و منطقه آذربایجان شرقی و غربی است.  این آش با حبوباتی همچون نخود و لوبیا، سبزی‌ها، تره و انواع سبزی‌های کوهی و محلی پخته شده و در نهایت از دوغ برای مزه‌دار کردن آن استفاده می‌شود. در این مقاله طرز تهیه آش دوغ را به شما آموزش خواهیم داد.
 
آش دوغ چیست؟آش دوغ از انواع آش‌های محلی در منطقه شمال غرب و غرب کشورمان ایران است و واقعا لذیذ و خوشمزه است. این آش معمولا با دوغ ترش و محلی تهیه می‌شود. این آش رو ه
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
 
 
فروش بذر کنگرفرنگی
 
کنگر فرنگی(آرتیشو) گیاهی است پایا و دارای ساقه راست، شیاردار و به ارتفاع 2 تا 1/5 متر که منشأ اولیه آن در منطقه مدیترانه بوده است ولی امروزه به علت پرورش به منظور تغذیه و استفاده های داروئی در نواحی مختلف یافت می شود. آرتیشو ریشه حجیم و برگهای بسیار بزرگ، منقسم به قطعات نامنظم و دندانه دار دارد. سطح فوقانی پهنک برگهای آن نیز به رنگ سبز ولی سطح تحتانی آن به علت دارا بودن تارهای سفید رنگ و فراوان پوشیده از کرک بنظر می رسد. ن
 
 
۳   -       ارک نوین / مقدمه
۴   -       صفحه 1 "لغت شناسی ترک ختایی"
۵   -        صفحه 2 "اوضاع قبل از طوفان و نفرین حضرت نوح(ع)"
۶   -         صفحه 3 "ساخت کشتی"
۷            صفحه 4 "طوفان سهمگین"
۸             صفحه 5 "فرود کشتی نوح در تاکلاماکان"
۹             صفحه 6 "تکثیر نسل انسان"
۱۰           صفحه 7 "ارک یا قوانین خداوند"
۱۱           صفحه 8 "شهرهای اطراف ارک در تاریم"
۱۲          صفحه 9 "مکتب ترک ختایی (خدایی)"
۱۳          علت بزرگی کشتی
برای آشنایی با انواع خورشت ایرانی با مجله دلتا همراه باشید.
  
خورشت غذای صد در صد ایرانی است که  انواع گوناگونی دارد و به شیوه های مختلف طبخ می‌شود. هر کجا نام آشپزی  ایرانی باشد، یکی از غذاهایی که در ذهن متبادر می‌شود، خورشت است. خورشت به گروهی از غذاها گفته می‌شود که ترکیبی آب‌دار از سبزی های  سرخ شده یا حبوبات آب‌پز هستند که معمولاً با انواع گوشت سفید و قرمز پخته و  با مقدار کمی آب‌ سرو می‌شوند.
در ایران قدیم قوت اصلی مردم نان بوده‌ و
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
بسیارند همسرانی که از کمبود، کاهش یا تحلیل میل و قوای جنسی خود رنج می‌برند و می‌توان گفت که حتی در برخی افراد، این مسئله اصلیترین یا دستکم یکی از مشکلاتی است که زندگی مشترک آن‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده. از این رو، در مطلب پیش رو برخی خوردنی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و گیاهی را ذکر کرده‌ایم که از نظر طب سنتی موجد افزایش قوا و میل جنسی می‌شوند. ناگفته پیداست که در هر راهکار درمانی، پیروی از اصول و مبانی پزشکی مدرن، روشی بهتر و سریع‌ت
 
درمان سوء هاضمه
قابل ذکر است که درمان دردهای متواتر شکمی، نفخ، اسپاسم، سوء هاضمه، فشارهای عصبی و ناراحتی های مربوط به هیجان و عاطفه نیز از موارد مصرف اسانس بهار نارنج هستند.انگور برای کسانی که دچار مسمومیت، عوارض فشار خون بالا و سوء هاضمه، اختلالات پوستی، کورک، اگزما و نفریت (ورم چرکی کلیه ها) شده اند موثراستاز تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.به یاد
پاورپوینت بررسی hfcs و کاربرد آن در صنایع غذایی
پاورپوینت بررسی hfcs و کاربرد آن در صنایع غذایی در 55اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx






دسته بندی
فایلهای با ارزش سایر رشته ها

فرمت فایل
pptx

حجم فایل
847 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
55


پاورپوینت بررسی hfcs و کاربرد آن در صنایع غذایی در 55 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
 
 
مقدمه HFCS
 
HFCS مخفف High Fructose Corn Syrup به معنی شربت ذرت با فروکتوز بالاست.  افزایش روزافزون تقاضا برای قند و نیز افزایش قیم
اشکورات« الماس شمال کشور»اشکورات یکی بخش ها کوهستانی استان گیلان می‌باشد که در امتداد سلسله کوه های البرز جای دارد . اشکورات از جنوبی ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز تا جنوبی ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه داراست . اشکورات از جنوب به قزوین , از مغرب به املش و رودبار الموت , از شرق به بخش کوهستانی شهرستان رامسر - تنکابن و از شمال به دامنه های کوهستانی رحیم آباد و رامسر محدود است .
 
 
این حوزه‌ از سه دهستان به اسم های اشکور سفلی , اشکو
روش های درمان خانگی بواسیر یا هموروئید مفید برای کاهش علائم این بیماری
با چند راه‌کار ساده‌ی خانگی و تغییر در تغذیه و سبک زندگی خود می‌توان از ابتلا به بیماری هموروئید پیشگیری یا در صورت ابتلا از پیشرفت آن جلوگیری کرد. بنابراین الگوهای رفتاری مناسب کنترل و درمان بواسیر یا هموروئید شامل:
پرهیز از مصرف سیگار و الکل؛
پرهیز از به تأخیر انداختن اجابت مزاج و پاسخ‌گویی سریع به حس دفع مدفوع به منظور جلوگیری از خشک و فشرده شدن مدفوع؛
پیاده‌رو
با مجله دلتا همراه باشید تا با طرز تهیه رول بادمجان آشنا شوید که پیشنهاد خوبی برای وعده شام است.

رول بادمجان خوراکی خوشمزه‎ای است که از گوشت و بادمجان تهیه می‌شود. اصولاً تمام غذاهایی که با بادمجان درست می‌شوند، لذیذ و دلچسب هستند و طرفداران زیادی دارند. رول بادمجان را می‌توانید برای شام آماده یا در مهمانی ها و مجالس به عنوان یک پیش غذای شیک سرو کنید.
برای آشنایی با طرز تهیه رول بادمجان با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم داخل رول
کتلت یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که پرطرفدار است و معمولاً همۀ اعضای خانواده آن را دوست دارند.



درست کردن کتلت وقت‌گیر است و ریخت‌وپاش زیاد دارد. اما وقتی بوی آن در خانه می‌پیچد، خستگی آدم درمی‌رود.
در این مطلب به طرز تهیۀ کتلت و نکاتی برای طعم بهتر آن پرداخته‌ایم.
مواد لازم:
گوشت چرخ‌کرده: 300 گرم
سیب‌زمینی: 4 عدد
تخم‌مرغ: 2 عدد
پیاز: یک عدد
آرد سوخاری به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
طرز تهیه:
پیاز را رندۀ ریز کرده و آب آ
https://sketchfab.com/3d-models/house-scan-test-b2ad1fc7a0154fc8aaab7c05d8a1af71
https://sketchfab.com/3d-models/tour-de-marlborough-et-laiterie-de-proprete-87c3c31b1182404a8a363db242bc5607
https://sketchfab.com/3d-models/nitra-castle-rawscan-fdf8c99b4aba4474b1f2dbd0e799c384
https://sketchfab.com/zuzava/collections/realitycaputure


مهارت هایی که در این کلاس یاد می گیریم بیشتر مربوط به تکنیک و درک نرم افزار است ، نه تجهیزات و تجهیزات مورد علاقه ، بلکه برای شروع به چند مورد اساسی نیاز خواهید داشت. بسیاری از ابزارهای موجود در این لیست اختیاری هستند زیرا اگر می دانید چه کاری انجام می دهید ،
یکی از آبرو بر‌ترین مشکلات گوارشی نفخ معده و باد معده است. در این مطلب برای شما از علل این امر و همچنین راهکار‌های آن صحبت می‌کنیم تا بتوانید به سادگی آن را درمان کنید.
 

 
الو دکتر: چه زمانی باد یا گاز معده تشکیل می‌شود و چرا؟وقتی نیتروژن، دی‌اکسید کربن، اکسیژن، هیدروژن، و متان با یکدیگر مخلو ط می‌شوند، باد یا گاز روده را تشکیل می‌دهند.باد شکم همیشه در مجاری گوارشی بدن انسان، از معده گرفته تا راست روده (قسمت انتهایی روده) وجود دارد. اگر ب
پاکسازی کبد یعنی قرار گرفتن در مسیر مخالف بیماری ها و موافق سلامتی و شادابی. جدی بگیرید، این جملات شعار و یا جملات تبلیغاتی نیستند بلکه حقایقی همولاکس هستند که باید به شدت در دنیای امروز که مواد غذایی حامل مواد شیمیایی هستند از آنها استفاده کرد.
پاکسازی کبد را درخانه انجام دهید، بهترین قرص سم زدایی کبد میوه هایی را بشناسید که کبد را تمیز می کنند. با عرقیات و گیاهانی آشنا شوید که سمزدایانی عالی برای کبد چرب هستند و با چند معجون در چند روز کبد
برای درمان چربی خون با طب سنتی روش های درمانی متعددی وجود دارد. خوشبختانه طب سنتی در این زمینه پیشرفت های خوبی کرده و گیاهان دارویی جدیدی برای کنترل و درمان چربی خون معرفی شده اند. در ادامه اما می خواهیم شما را با مهمترین و معروف ترین درمان های گیاهی چربی خون آشنا کنیم.  
استفاده از دانه گشنیز برای درمان چربی خون با طب سنتیاستفاده از دانه های گشنیز یک روش خوب برای درمان چربی خون با طب سنتی و گیاهی می باشد. دانه گشنیز با توجه به خاصیتی که دارد،
مربای هویج، بسیار ساده است و در همۀ فصل‌ها می‌توان آن را تهیه کرد.

مربای هویج یکی از انواع مرباهای خوش‌مزه و پر‌مصرف در کشورمان است که مانند سایر مرباها در وعدۀ صبحانه یا عصرانه صرف می‌شود. مربای هویج را می‌توانید به همراه خامه، کره یا انواع پنکیک‌ها سرو کنید.
مقدار مواد زیر برای یک شیشۀ متوسط در نظر گرفته شده است.



مواد لازم
آب: ۲ لیوان
شکر: ۵۰۰ گرم
هویج: ۵۰۰ گرم
هل و زعفران مقدار کم
گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
آب‌لیمو: یک قاشق غذاخوری
طرز
راهکارهایی برای علاقمند شدن به آشپزی: 
*نیت کنید: یک کار واحد با دو نیت متفاوت، نتایج و آثار روحی متفاوتی دارد. هیچوقت این مثال یادم نمی‌رود که دو کارگر ساده که مشغول کلنگ زدن زمین برای ساخت کلیسا بودند دو نگاه متفاوت به کارشان داشتند. یکی، این کار را فلاکت و رنج طاقت فرسا برای به دست آوردن یک لقمه نان می‌دانست و دیگری معتقد بود با همین کلنگ زدن ساده، دارد راه ارتباط مردم با خدا را تسهیل می‌کند. برای آشپزی هم نیت کنید. هر روز غذا را به نام و ن
ناگت مرغ غذای خوش‌مزه ای است که به سادگی آماده می‌شود و مورد پسند کودکان است.



ناگت مرغ یکی از غذاهای پر طرفدار و بسیار خوش‌مزه در سراسر جهان است. کودکان از طرفداران پرو پا قرص آن هستند و آن را بی‌بهانه مصرف می‌کنند. این غذا علاوه بر طعم خوبی که دارد، فوری هم آماده شده و در برخی موارد به‌عنوان پیش‌غذا  و به صورت سوخاری سرو می‌شود.
مواد لازم
سینۀ مرغ: یک عدد
زردۀ تخم‌مرغ: ۲ عدد
پودر سوخاری: نصف لیوان
کره: ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار
هرچند در مورد چای ایرانی مطالب زیادی نوشته شده ولی در مورد پیدایش و پیشینه‌ی چای ایرانی تعداد منابع مستند و موثق، چندان زیاد نیست. در این مقاله به بررسی پیدایش و گسترش کشت چای ایرانی می‌پردازیم و در مورد انواع چای ایرانی نیز نکته‌هایی را ذکر می کنیم.
ویژگی‌های چای ایرانی (چای سیاه ایرانی)
در شمال ایران به‌طورمعمول چای ایرانی در سه فصل بهار، تابستان و پاییز کشت می‌شود. با ادغام اصلی‌ترین تقسیم‌بندی‌های چای ایرانی (چای شمال)، می‌توان چ
پپتیدهای زیست-تقلید کننده چه هستند و دلیل اهمیت آنها چیست؟
برای درک مزایای پپتیدهای زیست-تقلید کننده مهم است که بدانید پپتید زیست-تقلید کننده چیست. در ابتدا کلمه زیست-تقلید کننده به معنای روشی دست ساخته ی انسان (مصنوعی) است که می تواند یک فرآیند بیوشیمیایی، ماده، دستگاه یا سیستم را که در طبیعت وجود دارد را تقلید کند. پپتیدها حاوی یک زنجیره اسید آمینه هستند. اسیدهای آمینه از موادی ساخته شده اند که عناصر کلیدی آن: کربن، اکسیژن، هیدروژن و نیتر
خورشت ریواس یکی از خورشت‌های ایرانی و خوش‌مزه است که با ساقۀ ترش ریواس درست می‌شود. 



خورشت ریواس خورشت خوش‌طعم و پر خاصیتی است که با گوشت قرمه و نعناع و جعفری پخته می‌شود.
ریواس یکی از سبزی‌های کوهی مخصوص فصل بهار و تابستان است که به‌ صورت طبیعی رشد می‌کند و نیاز به آبیاری ندارد. این سبزی، ساقه‌ای ترش، آبدار و پرخاصیت دارد.
از ساقۀ ریواس برای تهیۀ خورشت، شربت، مربا، ترشی، تارت، کیک، کمپوت، مارمالاد، انواع نوشیدنی‌ها و … استفاده م
سابقه تاریخی
شهرستان مهدیشهر در شمال غربی استان سمنان واقع شده است. سابقه تاریخی این شهر به پیش از اسلام می رسد. نام قدیم مهدی شهر سگسر و سکساران است که در شاهنامه به آن اشاره شده است. مهدیشهر از شهریور 1320 دارای فرمانداری نظامی بوده که بخشی از شهرستان ساری نیز شامل می شده است. و در سال 1386 به شهرستان تبدیل شده که مساحت آن 1100 کیلومتر می باشد.ویژگی های جغرافیایی و جمعیتیشهرستان مهدی شهر با دو استان مازندارن و تهران همسایه می باشد. فاصله مهدی شهر
امروزه نفش حیاتی آنتی‌اکسیدان‌ها در حفظ سلامتی مشخص شده است.
آنتی اکسیدان ها ترکیب‌هایی هستند که در مواد غذایی مختلف مانند میوه‌ها، سبزیجات، مغزهای خوراکی و … یافت می‌شوند. آنها درمقابل آسیب‌ مولکول‌هایی به‌نام رادیکال آزاد، از سلول‌ها دفاع می‌کنند. اضافه کردن چند غذای سالم سرشار از آنتی اکسیدان به رژیم غذایی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت و تامین آنتی اکسدان است.
به گزارش مجله پیام دلتا؛ در این مطلب با ۱۲ غذای سالم سرشار از
 
چی میخوریم که سردیمون میشه ؟
 زمان مطالعه : 6 دقیقه
برخی از مواد غذایی دارای طبع سرد و برخی دیگر دارای طبع گرم هستند شناخت این طبع ها و همچنین طبع بدن خود می توانید تعادلی خوب را در بدن خود ایجاد کنید.اصطلاح سردی کردن در چه مواقعی به کار میرود
برخی از افراد با مصرف مواد غذایی دارای طبع سرد دچار دل درد ، دل پیچه و تهوع می شوند و اصطلاحا سردی می کنند . این علائم بیشتر در فصل بهار و تابستان با خوردن میوه هایی با طبع سرد برای افراد به وجود می آی
مواد لازم کباب برگ
گوشت راسته
۱ کیلوگرم

پیاز
۲ عدد

گوجه فرنگی
۵ عدد

روغن مایع
۲ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه
به میزان لازم

نمک
به میزان لازم

بریم این غذا به این خوشمزگی بپزیم.


دستور پخت و طرز تهیه
ابتدا باید گوشت را برای تهیه کباب برگ آماده کنیم. برای این منظور باید گوشت را روی یک سطح صاف مانند تخته گوشت قرار می دهیم و پشت کارد یا استیک کوب گوشت را پهن می کنیم. گوشت را باید به خوبی بکوبیم تا ضخامت آن کمتر از نیم سانتی متر شود.
حالا یک کاسه بزرگ انت
سابقه تاریخی
شهرستان مهدیشهر در شمال غربی استان سمنان واقع شده است. سابقه تاریخی این شهر به پیش از اسلام می رسد. نام قدیم مهدی شهر سگسر و سکساران است که در شاهنامه به آن اشاره شده است. مهدیشهر از شهریور 1320 دارای فرمانداری نظامی بوده که بخشی از شهرستان ساری نیز شامل می شده است. و در سال 1386 به شهرستان تبدیل شده که مساحت آن 1100 کیلومتر می باشد.ویژگی های جغرافیایی و جمعیتیشهرستان مهدی شهر با دو استان مازندارن و تهران همسایه می باشد. فاصله مهدی شهر
سابقه تاریخی
شهرستان مهدیشهر در شمال غربی استان سمنان واقع شده است. سابقه تاریخی این شهر به پیش از اسلام می رسد. نام قدیم مهدی شهر سگسر و سکساران است که در شاهنامه به آن اشاره شده است. مهدیشهر از شهریور 1320 دارای فرمانداری نظامی بوده که بخشی از شهرستان ساری نیز شامل می شده است. و در سال 1386 به شهرستان تبدیل شده که مساحت آن 1100 کیلومتر می باشد.ویژگی های جغرافیایی و جمعیتیشهرستان مهدی شهر با دو استان مازندارن و تهران همسایه می باشد. فاصله مهدی شهر
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
گوجه فرنگی و سنگ کیسه صفرا
 
گوجه
فرنگی و سنگ کیسه صفرا با هم ارتباط دارند . سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز)
یعنی تشکیل سنگ در داخل کیسه صفرا. کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است
که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع یافته هنگام نیاز از طریق مجرای
صفراوی مشترک (CBD) به روده باریک ریخته می‌شود. سنگ کیسه صفرا بسیاری
اوقات هیچ علامتی ندارد که به درمان نیز نیاز ندارد. سنگ کیسه صفرای
علامت‌دار ممکن است موجب کوله‌سیستیت مزمن شود. علائم بیماری به صورت کو
1- مایعات بیشتری بنوشید

هر گونه مایعات می تواند
به شما کمک کند بدنتان هیدراته شود، از جمله آب، آبمیوه، چای و سوپ ها. افزایش میزان
مصرف آب به جلوگیری از بواسیر کمک می کند وهمچنین کمک میکند تا
مدفوع را نرم نگه دارید. این باعث کاهش میزان فشار (زور زدن) برای دفع مدفوع می شود.
اگر باردار هستید بهتر است روزانه حداقل 10 لیوان مایعات بنوشید تا مطمئن شوید که هیدراته
شده اید.

کودکان به اندازه بزرگسالان
نیاز به مایعات زیاد ندارند.

کودکان 1 تا 3 سالگی نیاز
سابقه تاریخی
شهرستان مهدیشهر در شمال غربی استان سمنان واقع شده است. سابقه تاریخی این شهر به پیش از اسلام می رسد. نام قدیم مهدی شهر سگسر و سکساران است که در شاهنامه به آن اشاره شده است. مهدیشهر از شهریور 1320 دارای فرمانداری نظامی بوده که بخشی از شهرستان ساری نیز شامل می شده است. و در سال 1386 به شهرستان تبدیل شده که مساحت آن 1100 کیلومتر می باشد.ویژگی های جغرافیایی و جمعیتیشهرستان مهدی شهر با دو استان مازندارن و تهران همسایه می باشد. فاصله مهدی شهر
1همه‌ی وعده‌های غذایی مهم هستند، اما صبحانه همان وعده‌ای است که شیوه و روند غذایی ما را در طول روز مشخص می‌کند. بهترین صبحانه، صبحانه‌ای است که ما را سیر و از هوس کردن چیزهای مختلف در طول روز دور می‌کند. صبح‌ها باید حدودا ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری بخوریم و در این وعده باید از پروتئین‌ها و چربی‌های سالم استفاده کنیم. (مثلا لوبیا، ماست یونانی غیرشیرین، آجیل‌ها یا کره بادام زمینی یا حاوی سایر دانه‌ها و…). مصرف فیبر هم خیلی مهم است (میوه، سبزیجات، ح
یک موی کامل و براق مو. پوستی شفاف و بدون حاشیه. ناخن های بلند و بلند ، نه تنها از نظر زیبایی شناختی و اجتماعی ، بلکه نشان دهنده سلامتی عمومی هستند. آنها تا چه اندازه روند پیری طبیعی باعث کاهش تولید پروتئینهای سازه ای کراتین و کلاژن و بدتر شدن بافتهای همبند بدن ، استخوانها ، اندامهای حیاتی و حتی دیواره رگهای خونی می شوند. مو ، پوست و ناخن های ناسالم (HSN) اغلب علائم بیماری های مزمن اساسی هستند. در حالی که بحث کامل در مورد کلیه علل و راه حل های این چ
در این مقاله می خواهیم به موضوع مهم پاکسازی کبد به روش های جدید بپردازیم . آیا تا به حال به این فکر کرده اید که برای داشتن کبد سالم چه غذاهایی را مصرف کنید ؟ یا اینکه آبا می دانید روش های پاکسازی کبد در سریع ترین زمان ممکن کدامند ؟ حتی اینکه آیا برای تصفیه کبد روش های دارویی بهتر عمل می کنند یا گیاهی ؟ گروه تحقیقاتی رویکا بر آن است تا پاسخ سوال های متداول شما را پیرامون پاکسازی کبد در این مقاله به طور کامل بدهد . پس برای داشتن کبد سالم و زندگی س
موضوع: شولستانمقدمهشولستان بلوکی از توابع شاپورِ کازرون است که طایفه مَمَسَنی از ایلهای فارس در آنجا ساکن اند و هوایش سرد است. ابن بطوطه که در سال703 هجری این ناحیه را دیده چنین می نویسد: "اطراف کازرون را بلاد الشول گویند و امروز به شولستان معروف است". (لسترنج، 228) بلاد الشول نام بلوکی است در جنوب فارس، این ناحیه در دوره ساسانیان داخل منطقه شاپور خره بود و قبه آن را شاپور اول بنا نهاد که در سال23 هجری عثمان بن ابی العاص این منطقه را تصرف کرد و شول

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها