نتایج جستجو برای عبارت :

هل لی توبة؟

باید توبه کرد، توبه به معنای واقعی‌اش که همان بازگشت است. یعنی مسیر غلط‌آمده را به عقب برگشتن و راه درست را طی‌کردن.
عمری است جلسه‌ی روضه‌ای می‌روم، پای روضه‌ی مداحی می‌نشینم، وعظ واعظ و عالمی را می‌شنوم و استادی را استاد و استادم می‌دانم که امام حسینی که من دوست دارم را برایم به تصویر می‌کشد، امام حسینی که بر عقاید من منطبق است؛ در حالی که باید امام حسین را آن چنان که هست می‌شناختم، آن چنان که هست نه آنچنان که من می‌پسندم.
حسین جان! ه
باید توبه کرد، توبه به معنای واقعی‌اش که همان بازگشت است. یعنی مسیر غلط‌آمده را به عقب برگشتن و راه درست را طی‌کردن.
عمری است جلسه‌ی روضه‌ای می‌روم، پای روضه‌ی مداحی می‌نشینم، وعظ واعظ و عالمی را می‌شنوم و استادی را استاد و استادم می‌دانم که امام حسینی که من دوست دارم را برایم به تصویر می‌کشد، امام حسینی که بر عقاید من منطبق است؛ در حالی که باید امام حسین را آن چنان که هست می‌شناختم، آن چنان که هست نه آنچنان که من می‌پسندم.
حسین جان! ه
-1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
-3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
-4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻪ ﻣﻨﺪ؟
1 ‏) ﺑﺎﺳﻮﺍﺩﺍﻥ
2 ‏) ﺭﺍ
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
پاسخ سوالات ۱۸مهر ۹۸
1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
- 2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
- 3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
- 4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻪ ﻣﻨﺪ؟
1 ‏)
پاسخ سوالات ۱۸مهر ۹۸
1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
- 2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
- 3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
- 4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻪ ﻣﻨﺪ؟
1 ‏)
پاسخ سوالات ۱۸مهر ۹۸
1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
- 2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
- 3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
- 4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ ﺗﻮﺻﻪ ﻣﻨﺪ؟
1 ‏)
سوالات مسابقه درسهایی از قرآن۹۸.۷.۱۸
 
-1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
-3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
-4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ
سوالات مسابقه درسهایی از قرآن۹۸.۷.۱۸
 
-1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
-3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
-4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ
سوالات مسابقه درسهایی از قرآن۹۸.۷.۱۸
 
-1 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺭﺍﻩ ﺯﻧﺪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﺮﻓﺘﺎﺭ ﺧﻄﺎ ﻭ ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ
2 ‏) ﺭﺍﻩ ﺩﺮﺍﻥ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺑﺖﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺑﺮﺍ ﺗﻮﺟﻪ ﺎﺭ ﺧﻮﺩ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻪ ﺴﺎﻧ ﻣُﻨﺘﺴﺐ ﻣﺮﺩﻧﺪ؟
1 ‏) ﻧﺎﺎﻥ
2 ‏) ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ
3 ‏) ﺣﺎﻤﺎﻥ
-3 ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺣﺎﻤﺎﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺪﺍﻡ ﺭﺍﻩ ﻣﻌﻘﻮﻝﺗﺮ ﺍﺳﺖ؟
1 ‏) ﻧﻈﺎﻡ ﻣﻮﺭﻭﺛ
2 ‏) ﺭﺃ ﺍﺜﺮﺖ
3 ‏) ﻧﻈﺮ ﺍﻗﻠﺖ
-4 ﺁﻪ 119 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ، ﺩﻭﺳﺘ ﺑﺎ ﻪ ﺴﺎﻧ ﺭﺍ
ﺑﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩﻡ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺴﺎﺭ ﺩﺪﻡ ﻪ ﺟﻮﺍﻧ ﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﻮﺭﺍﺕ
ﻣﺬﻫﺒ ﺑﺴﺎﺭ ﺎﺒﻨﺪ ﺑﻮﺩ، ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻮﺵ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺁﻫﻨ ﻭ
ﻣﻮﺳﻘ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺎﻣﻞ ﻋﻮﺽ ﺷﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ
ﻭﺍﺟﺒﺎﺕ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﺪﺍﺩ ﺑﻠﻪ ﺣﺮﺍﻡ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ
ﻣﺪهد.
*ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﻘ:
ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺮﻢ ﺍﻦ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎ ﺑﺰﺭ ﺍﻟﻬ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﻮﺳﻘ ﻧﺰ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ :
*ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻩ ﻣﺒﺎﺭﻪ ﻟﻘﻤﺎﻥ ﺁﻪ ۶ ﻨﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ‏« ﻭ ﺑﻌﻀ
ﻣﺮ
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی از قران 23ابان
 
1 ﺑﻪ ﻪ ﺩﻟﻞ ﻋﻘﻞ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮ ﺎﻓ ﻧﺴﺖ؟
1 ‏) ﺸﻤﺎﻧ ﺍﺯ ﺬﺷﺘﻪ
2 ‏) ﻭﻗﻮﻉ ﻃﻼﻕ ﺩﺭ ﺯﻧﺪ
3 ‏) ﻫﺮ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ
-2 ﺁﻪ ﺍﻭﻝ ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮﺍﻫﻢ، ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺄﻣﻮﺭﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺧﺮﻭﺝ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺎﺕ ﺑﻪ ﻧﻮﺭ
2 ‏) ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻗﺴﻂ ﻭ ﻋﺪﻝ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ
3 ‏) ﺗﺰﻪ ﻭ ﺗﻌﻠﻢ ﺍﻫﻞ ﺍﻤﺎﻥ
-3 ﺁﻪ 103 ﺳﻮﺭﻩ ﺗﻮﺑﻪ ﺑﻪ ﺪﺍﻡ ﻣﺴﺌﻮﻟﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ؟
1 ‏) ﺍﻗﺎ
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ـ توبهٴ عبد و توبهٴ خدای سبحان 
آنگاه عرض کردند که و تب علینا إنّک أنت التوّاب الرحیم؛
این توبه یعنی رجوع مولا بر عبد، نه رجوع عبد به سوی مولاٰ. در بحثهای توبه هم ملاحظه کردید به اینکه دو توبه است: یک توبه عبد است به سوی مولاٰ، یکی هم توبه مولاست بر عبد؛ چون توبه یعنی رجوع، انسان توبه می‌کند به سوی مولا و خدای سبحان تّواب است یعنی لطفش منعطف می‌شود بر عبد و رجوع عبد را می‌پذیرد. این توبه عبد که رجوع من العبد الی المول
أستغفر الله الذی لا إله إلا هو الحی القیوم،
 
 الرحمن الرحیم ذو الجلال والإکرام،
 
 و أسأله أن یتوب علیَّ توبة عبد ذلیل ،
 
خاضع خاشع فقیر بائس مسکین مستکین،
 
لا یملک لنفسه نفعاً ولا ضراً ،
 
ولا موتاً ولا حیاةً ولا نشوراً.
 
اللهم إنی أعوذ بک من نفس لا تشبع،
 
ومن قلب لا یخشع و من علم لا ینفع،
 
و من صلاة لا ترفع،
 
و من دعاء لا یسمع.
 
اللهم إنی أسألک الیسر بعد العسر،
 
و الفرج بعد الکرب،
 
و الرخاء بعد الشدة.
 
اللهم ما بنا من نعمة فمنک،
 
 
فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی عجل الله فرجه در کلام امیر المومنین علیه السلام
مرحوم شیخ محمد باقر محمودی می‌نویسد:
قال السید أبو طالب: حدثنا أبو العباس أحمد بن إبراهیم الحسنی قال: أخبرنا أبو العباس أحمد بن [محمد بن] سعید بن عقدة إجازة قال: حدثنا أحمد بن الحسن بن بزیع (ظ) عن القاسم بن إسحاق، عن عبد الله العبدی عن أبیه عن عبد الرحیم بن نصر البارقی عن زید بن علی عن أبیه عن جده علیهم السلام قال: قال: أمیر المؤمنین علی علیه السلام: إذا كان زعیم الق
پرسش :
 تاسوعا و عاشورا به چه معنا است وآیا قبل از شهادت امام حسین (ع)تاسوعا و عاشورا وجود داشت؟
 
پاسخ :
 عاشورا از ریشة عشر به معنای ده و دهم و تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهم است .
این لفظ فقط بر نهمین و دهمین روز محرم اطلاق شده است.
به لحاظ آن که حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد، این دو روز را برجسته تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم محرم الحرام در فرهنگ مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه خاصی به
نصوح مردی بدون ریش ؛ همانند زنان بود دو پستان داشت و
در یکی از حمامهای زنانه زمان خود کارگری می کرد او کیسه کشی و شستشوی این
زن و آن زن را بر عهده داشت به اندازه ای چابک و تردست بود که همه زنها
مایل بودند کار کیسه کشی آنان را ، او عهده دار شود

کم کم آوازه نصوح به گوش دختر پادشاه وقت رسید و او
میل کرد که وی را از نزدیک ببیند فرستاد حاضرش کردند ، همین که دختر پادشاه
وضع او را دید پسندید و شب او را نزد خود نگهداشت روز بعد دستور داد حمام
را خلوت کنن
چکیده:
تبیین مبانی اخلاقی اسلامی بر اساس آموزه های صحیفه سجادیه،محور اصلی این گفتار است . نویسنده پس ازبیان نکات مقدّماتی در مورد صحیفه،توحید را به عنوان مبنای اخلاق در صحیفه شناسانده و شش نکته را در این زمینه بر می شمرد: آنگاه هفت راه از راه های تعالی معنوی را که در صحیفه مطرح شده، توضیح می دهد: نویسنده، تمام موارد را با تکیه بر متن صحیفه سجادیه توضیح داده است.
مقدمه:
بخش عظیمی از تعالیم انسان ساز انبیا را اخلاق تشکیل داده است. تعلیم خلق و خو
ومادر

۱٫ بزرگترین واجب
قال امیر المؤمنین علی(ع):
بر الوالدین اکبر فریضة.
امیر المؤمنین علی(ع) فرمود:
بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است.
میزان الحکمة، ج ۱۰، ص ۷۰۹٫
۲٫ برترین اعمال
قال الصادق(ع):
افضل الاعمال الصلاة لوقتها، و بر الوالدین و الجهاد فی سبیل الله.
امام صادق(ع) فرمود:
برترین کارها عبارتست از: ۱ – نماز در وقت ۲ – نیکی به پدر و مادر ۳ – جهاد در راه خدا.
بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۸۵٫
۳٫ انس با پدر و مادر…
فقال رسول الله(ص):
فق
اهمیت علم و دانش
من بتو از علم بگویم سخن ** علم چو آید بتو گوید چه کن
علم سوی در اله (الله) برد ** نه (که) سوی نفس و مال و جاه برد
ای عزیز: بدان که بندگی و طاعت از علم حاصل می‌شود و علم بی‌عمل بکار نیاید.
و حق تعالیم در کلام خود فرموده
« فَاعْلَمُوا أَنَّما أُنْزِلَ بِعِلْمِ اللَّهِ وَ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ هُو » سوره هود آیه 14
بدانید (قرآن) تنها با علم الهى نازل شده و هیچ معبودى جز او نیست!
توضیح : بدانید که آن چه اول فرموده‌اند از علم الله تعالی آن ب
اهمیت علم و دانش
من بتو از علم بگویم سخن ** علم چو آید بتو گوید چه کن
علم سوی در اله (الله) برد ** نه (که) سوی نفس و مال و جاه برد
ای عزیز: بدان که بندگی و طاعت از علم حاصل می‌شود و علم بی‌عمل بکار نیاید.
و حق تعالیم در کلام خود فرموده
« فَاعْلَمُوا أَنَّما أُنْزِلَ بِعِلْمِ اللَّهِ وَ أَنْ لا إِلهَ إِلاَّ هُو » سوره هود آیه 14
بدانید (قرآن) تنها با علم الهى نازل شده و هیچ معبودى جز او نیست!
توضیح : بدانید که آن چه اول فرموده‌اند از علم الله تعالی آن ب
چهل مناجات عاشقانهرحیم کارگر محمدیاری«سیدی! عبدک ببابک، اقامته الخصاصة بین یدیک، یقرع باب احسانک بدعائه فلا تعرض بوجهک الکریم عنّی و اقبل منّی ما اقول».[1]ای
مولای من! بنده‎ات بر در ایستاده و تو را می‎خواند و درب احسانت را به
مناجات‎هایش می‎کوبد. پس از راه بزرگواری روی از من مگردان و آنچه می‎گویم
بپذیر.خــدایــا بر در تـو بندة تـوسـتهمی خواهان آن گل خندة توستتو روی نازنیـن از مـن مـگـردانبـزرگـی و کـرم زیـبنـدة تـوست«اللهم! إنّی اتوب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها