نتایج جستجو برای عبارت :

حباب کیهانی در کهکشان راه شیری- منبع: ناسا

حباب های فضایی در کهکشان راه شیری. این عکس توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر گرفته شده و در صفحه رسمی ناسا منتشر شده است. این تصویر در بردارنده ابرهای گازی و گردو غبار های فضایی ست که با حباب هایی در ابعاد 10 تا 30 سال نوری پر شده و هر یک از اونها صد ها تا هزاران ستاره رو در بر میگیره.
این منطقه از شکل گیری ستاره ها در داخل کهکشان ما و صورت فلکی عقاب قرار داره. رگه های سیاهی که از داخل ابرها به سمت بیرون متمایل میشن، مناطقی با گاز ها و غبار های سرد و با چگال
این پاورپوینت در 22 اسلاید به شکل منحصر به فرد و زیبا طراحی شده است در این پاورپوینت مطالبی از نحوه شکل گیری ناسا،ماموریت ناسا،نحوه مدیریت ناسا، ساختمان های ناسا،بودجه ناسا و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد ناسا در این پاورپوینت درج شده است که امیدواریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
آشنایی با ناسا


همشهری آنلاین:
ناسا مخفف سازمان هوانوردی و فضایی ملی آمریکا است.





ناسا عهده‌دار و مجری اکثر طرح‌های دولتی آمریکا در زمینه فضا و علوم مربوط به آن است. همچنین ناسا مسئول مدیریت و اجرای پژوهش‌های تجاری و نظامی در زمینه‌ هوافضا است.
ادامه مطلب
ناسا از جدیدترین فضاپیمای خود رونمایی کرد
ناسا از یک فضاپیمای جدید رونمایی کرده که امیدوار است برای کشف یخ‌های آب در نزدیکی قطب جنوبی ماه موفق عمل کند؛ بسیاری از مردم آب در ماه را به عنوان یک منبع حیاتی برای مأموریت‌های آینده می‌دانند. براساس اخبار منتشر شده VIPER قرار است در قطب جنوب ماه فرود آید و به تازه‌ترین اکتشافات بپردازد.
ناسا برای طراحی ربات حفاری ماه درخواست کمک کردبه نقل از دیجیتال ترندز، ناسا رباتی را برای حفاری در ماه و نمونه برداری از عمق آن آماده خواهد کرد و برای ارتقای کیفیت آن خواستار همکاری و کمک هر فردی شده که در این زمینه تخصص دارد.
⭕️◻️حباب دارایی‌ها: از اقتصاد کلاسیک تا اقتصاد رفتاری
 
 
✍مصطفی نصراصفهانی
 
مردم عادی واژه حباب را برای زمانی به کار می‌برند که می‌خواهند بگویند قیمت یک دارایی بعد از افزایش مجددا کاهش خواهد یافت و این اصطلاح را برای وقتی که حباب مثبت باشد بکار می‌برند. واژه حباب در اصطلاح فنی آن به معنای فاصله گرفتن قیمت یک دارایی از ارزش بنیادی آن است(چه بیشتر و چه کمتر). البته هر انحراف قیمتی را نمی‌توان حباب دانست. حتی بعضی اقتصاددانان وجود چیزی
نزدیک ترین کهکشان مارپیچی که شبیه کهکشان ماست آندرومدا نام دارد. حتی در شرایط رصدی متوسط هم میتوان آن را همچون ابری مه آلود از گاز و غبار دید. در یکی از خبرهای اخیر ناسا درباره اش چنین آمده: ((... کهکشان آندرومدا را اخترشناس ایرانی، عبدالرحمن صوفی، به نام  «ابر کوچک» می شناخته و در سال 964 میلادی در کتابش «صورالکواکب» به آن اشاره کرده است. احتمالا این اخترشناس ایرانی آن را در سال 905 میلادی رصد کرده است...))
آندرومدا به سبب نزدیکی اش به ما، از هر که
آشنایی با تلسکوپ کپلر


همشهری آنلاین:
کپلر رصد‌خانه‌ای فضایی است که توسط ناسا به منظور کشف سیاره‌های شبه زمینی در مدار ستاره‌های فراخورشیدی به فضا پرتاب شده‌است.




نام این فضاپیما به احترام اخترشناس آلمانی قرن هفدهم، ژوهانس کپلر انتخاب شد. تلسکوپ کپلر در تاریخ هفتم مارس 2009 به فضا پرتاب شد.
تلسکوپ کپلر به شکلی خاص طراحی شده تا بتواند بخشی از کهکشان راه‌شیری
را مورد تجسس قرار دهد تا به ا
سیارات زیر مجموعه کهکشانات هستند. کهکشانی که ما بر روی ان زندگی میکنیم
کهکشان راه شیری نام دارد. کهکشان راه شیری ٨ سیاره دارد که با حساب کردن
خورشید به ٩ تا افزایش میابد که نام این سیارات به ترتیب عبارتند از:عطارد؛
زهره؛ زمین؛ مریخ؛ مشتری؛ زهل؛ اورانوس؛ نپتون.

کوچک ترین کهکشانی که در سرتاسر گیتی وجود دارد کهکشان راه شیری است و
بزرگ ترین کهکشان در ستاسر گیتی وجود دارد بینگ بنگ است.
سلاماین یک سوپرایز هستش که مجموعه عکس نوشته های گلچین و مرتب شده از کهکشان و شگفتی های آفرینش هستشمدتیه دارم گلچین میکنم تا یک مجموعه کامل از بزرگی خلقت رو واستون ارسال کنم
واقعا دیدتون رو از کهکشان بازتر میکنه
این مطلب و عکس هاش رو از دست ندید
روزهای آینده ارسال میکنم
ممنون
 
 
 
ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا سه زمان فاجعه آمیز را برای برخورد این شهاب سنگ شناسایی کرد سال 2029، 2036 و 2068، اما در عین حال ادعا می کند که هیچگونه تهدیدی برای زندگی در زمین وجود ندارد.
منابع متعدد معتبر زنگ هشدارشان به صدا درآمده است. آنها می گویند، ناسا تعیین کرده است که سیارک غول پیکر آپوفیس 12 سال دیگر و یا حداکثر در 19 سال دیگر سقوط خواهد کرد و چنانجه یکی از سایت ها نوشته است، یکی ا
طرز تهیه ژله حباب دار زیبا و شیک
ژله حباب دار ژله ای بسیار زیبا و مجلسیه که میشه اونو به شکل های مختلفی درست کرد. در این مطلب با روش تهیه ژله حبابدار آکواریومی ، ژله حبابدار انار و ژله حبابدار گل محمدی آشنا میشین.
ژله حباب دار گل محمدی:
مواد اولیه :
ژله آلوئه ورا 1 بسته
غنچه گل محمدى به تعداد دلخواه
ادامه مطلب
مسئول سازمان فضایی آمریکا (ناسا) کل هزینه
لازم برای ارسال فضانوردان به ماه را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرده
است. این بودجه علاوه بر بودجه سالانه این سازمان است.
ادامه مطلب
این تصویری از کهکشان دوردست است که دارای یک کوازار فعال در مرکز آن است. یک کوثر مقدار زیادی انرژی فوق العاده تولید می کند که توسط یک سیاه چاله فوق العاده تولید شده توسط ماده آلوده کننده ایجاد می شود. اخترشناسان با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد تلسکوپ فضایی هابل ، دریافته اند که فشار تابش تاول در مجاورت سیاه چاله با کسری از سرعت نور ، مواد را از مرکز کهکشان دور می کند. "بادهای کوآار" هر ساله صدها ماده خورشیدی از مواد را به حرکت در می آورد. ا
سازمان فضایی ناسا تو سال ۲۰۱۷  کتابخانه تصاویر و ویدئوهای خود را باسازی کرد تا طوطی ای ارشد از تصاویر با کیفیت را در جوانمردی مردم قرار دهد. در دنباله می توانید ۱۳ تصویر از نامدار ترین مدل های موجود در این آرشیو را به همراه شرح کوتاهی داخل مورد آن، مشاهده کنید. همراه زومیت باشید.۱- زمیناین عکس از باریک بین ترین تصاویر اندوهناک شده از زمین تا بوسیله حال است؛ تصویر با ترکیبی از ته رنگ های آبی فیروزه ای، توسط دوربین مادون قرمز نصب شده روی ماهوار
ناسا اعلام کرده که علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی این آژانس فضایی نام خود را ثبت کنند تا نام آنها روی یک تراشه که روی بدنه مریخ نورد "مارس 2020" چسبانده می‌شود به مریخ فرستاده شود.
شما با ورود به سایت ناسا یک پاسپورت مخصوص دریافت خواهید کرد که اثبات می‌کند نام شما همراه "مارس 2020" به سیاره سرخ می‌رود، این امکان برای همگان در سراسر جهان در دسترس است و نیاز به هیچ اطلاعات شخصی جز آدرس ایمیل شما ندارد، برای شرکت در این کمپین تا 3
ناسا اخیرا با صدور فراخوانی از پیشگامان و متخصصان فعال در حوزه حمل و نقل درخواست کمک کرده است. در فراخوان مربوطه ناسا از شرکت ها و دانشمندان می خواهد تمام تجارب خود در زمینه توسعه وسایل نقلیه پیشرفته را به کار بسته و به این سازمان در ساخت خودروی ماه نورد کمک کنند.
از طرفی شاید شنیده باشید که تویوتا با همکاری آژانس هوافضای ژاپن یک ماه نورد می سازد که خودروی ماه نورد تویوتا امکان استفاده حدودا 16 ساله برای فضانوردان فعال بر روی سطح ماه و علاوه
پژوهشگران اخیرا دریافته‌اند ۱۰ میلیارد سال پیش کهکشان راه شیری کهکشان همسایه خود به نام "گایا انسلادوس"(Gaia-Enceladus) را بلعیده است.
بنا بر مطالعات جدید کهکشان راه شیری یک و نیم تن از جرم فعلی خود را ۱۰ میلیارد سال پیش که در قالب یک کهکشان جدا محسوب می‌شده، بلعیده است.
محققان ناسا موفق شدند پس از بررسی داده های گرمای اقیانوسی و اطلاعات ماهواره ای، انرژی گم شده زمین را در اعماق اقیانوس کشف کنند.
 
دو سال قبل محققان مرکز ملی تحقیقات جوی در بولدر آمریکا، در تحقیق خود مدعی شدند که تناقضات موجود در اطلاعات ماهواره ای از گرمای زمین و اندازه گیری گرمای اقیانوس، نشانه ای از انرژی گم شده در زمین است.
اما آیا واقعا انرژی گم شده ای وجود دارد یا اشتباهی در محاسبه دانشمندان در خصوص انرژی جذب شده از خورشید و بازتابش آن ب
Bunny Pop یک بازی پازلی
از استودیوی بازیسازی BitMango می باشد. شما باید با پرتاب حباب یک رنگ به سمت سه یا بیشتر از حباب
های همان رنگ آنها را بترکانید و امتیاز کسب کنید. با ترکاندن حباب ها می
توانید مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و نوزادهای bunniy گرفتار
شده توسط گرگ ستمکار را نجات دهید. در این راه می توانید از انواع بوسترها
برای استفاده کنید و به رقابت با دوستان خود بپردازید.
ادامه مطلب
چند ساعت دیگر، حدود ساعت ده شب، فضاپیمای سامانتای ناسا از زمین به سمت مریخ پرتاب خواهد شد. یک گروه پنج نفره، مسافران اعزامی خواهند بود. ماموریت این گروه تحقیق بر روی استرنجا است. استرنجا محدوده‌ای از مریخ است که یک سال پیش یکی از ملخک‌های جستجوگر ناسا خبر وجود موجودات عجیب در آن را به زمین فرستاد. بر روی خاک این محدوده تعدادی رد پا کشف شده بود که شباهت زیادی به پای انسان داشت. پاهایی نسبتاً بزرگ و چهار انگشت.
ادامه مطلب
سلام‌به همه ی دوستان‌
ببخشید که این مدت خیلی کم‌ سر زدم ولی با یه تحقیق نسبتا خوبی اومدم (به جان‌خودم‌همش‌رو خودم‌انجام دادم‌کلی چیز خوندم تا بتونم خوب براتون توضیح بدم)
خوب موضوع ما درباره ی نزدیک ترین کهکشان به کهکشان راه شیری هست‌
همه ی ما درباره کهکشان راه شیری یه چیزایی میدونیم‌ اما خیلی کم کسایی هستند که درباره نزدیک ترین کهکشان به راه شیری چیزی بدونن (خودم‌قبلا همینجوری بودم)
خدمتتان عرض کنم که نزدیک ترین کهکشان به خودمون اسم
 گردشگری پایدار از اصول همه‌ی مسافران کهکشانه، مخصوصاً کوله‌گردهای مدخل‌نویس کتاب راهنمای کهکشان که ژست پژوهشی هم دارند و ادعا می‌کنند نگاه جانبدارانه عمراً به یافته‌هاشون درباره‌ی نقاط دیگه‌ی کهکشان راه نداره. 
همه‌ی مسافرهای کاردرست کهکشان می‌دونند که باید حسابی حواسشون رو جمع کنند به طبیعت سکونتگاه مقصد هیچ آسیبی نزنند و کمترین رد و تغییر رو از خودشون در محیط زیست و فرهنگ موجودات اون سرزمین به‌جا بگذارند. ولی مثل همه‌ی چیزها
کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) بیش از چهل سال پس از پرتاب و در فاصله چند میلیارد کیلومتری (حدوداً 18507456000 کیلومتر) از زمین دچار نقص فنی شد و مهندسین ناسا با وجود چالش های متعدد موفق به تعمیر آن شدند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری مدرن موجود در کاوشگر های میان ستاره ای جدید ،  تعمیر وویجر 2 به دلیل فناوری قدیمی آن با چالش های متعددی همراه بود و با این حال پیش بینی میشود در اینده نیز وویجر 1 و 2 باز هم دچار نقص فنی شوند. دانشمندان ناسا برای رفع مشکل وو
پرورش فلفل در فضا توسط ناسا
گروهی از محققان ناسا مشغول فعالیت هستند تا فلفل چیلی اسپانیایی را به فضا بفرستند. این نخستین گیاه میوه داری خواهد بود که آمریکا در ایستگاه فضایی بین المللی کشت می کند و پرورش می دهد.
ناسا قصد دارد فضانورد به مریخ بفرستد، بنابراین یافتن گیاهان و میوه هایی که بتوان همراه آنها را ارسال کرد، بسیار مهم است.
به گفته جاکوب تورس یکی از دانشمندان ناسا، کوتاهترین سفر به مریخ حدود ۲ سال طول می کشد و وعده های غذایی آماده نمی ت
کهکشان مارپیچی NGC 1097 در آسمان جنوبی در حدود 45 میلیون سال نوری ما در صورت فلکی فورناکس می درخشد،بازوهای مارپیچی آن از نواحی شکل گیری صورتی رنگ ستاره ها تشکیل شده است،در قسمت زیرین در سمت چپ یک کهکشان همسایه دارد که د فاصله 40 هزار سل نوری از هسته آن کهکشان قرار دارد. 
 در تصویر نوری این کهکشان 4 جت ستاره ای ضعیف تشخیص داده شده است،جت هایی های اشعه ایکس که اجسام را به فواصل دور پرتاب میکنند در هسته کهکشان ها قرار دارند اما احتمالا در هسته این کهک
دروتی،کاترین و مری اولین زن های سیاه پوستی هستند که در اوضاع جنگ نژادپرستانه سفید پوست های آمریکایی ، و وقتی که رقابت فرستادن اولین فضا پیما بین روسیه و آمریکا بالا گرفته است، به عنوان متخصصی و متفکران ریاضی وارد سازمان ناسا می شوند و اولین فضاپیمای آمریکا را راهی کهکشان ها می کنند.
فیلم بر اساس واقعیت و کتابی با همین اسم ساخته شده است.و بدون شک ارزش دیدن دارد
در حدود ۵۱ کهکشان در گروه محلی وجود دارد. در ابرخوشهٔ محلی ما در حدود ۱۰۰٬۰۰۰ کهکشان وجود دارد و در جهان قابل مشاهده برای ما در حدود دو هزار میلیارد کهکشان وجود دارد.
هیچ نامگذاری جهانی مورد توافق همگان برای کهکشان‌ها وجود ندارد، چرا که بیشتر آنها پیش از اینکه مشخص شود آیا یک کهکشان است یا پیکرهای دیگر آسمانی، فهرست بندی شده‌اند. بیشتر آنها با مختصات آسمانی خود همراه با نام پروژه شناسایی می‌شوند، مانند (HUDF, SDSS, 3C, CFHQS, NGC/IC و غیره).
باغ کهکشا
مفهوم حباب از اوایل قرن هفدهم وارد ادبیات اقتصاد شده است. به طوری که واژه جنون لاله ای بر اشاره غیر مستقیم به وجود حباب در یک اقتصاد به کار می‌رود. این واژه از سال ۱۶۳۶ زمانی که تقاضا برای گل‌های لاله در هلند به حد بسیار بالایی افزایش یافت، به طوری که قیمت یک شاخه گل لاله به ۱۰۰۰ فلورینس (واحد پول وقت هلند) رسید در حالی که درآمد سرانه ۱۵۰ فلورینس بود. از آن زمان تا‌کنون نمونه‌های متعددی به عنوان دوران حباب قیمتی یاد شده است.
ادامه مطلب
کهکشانِ راهِ شیری،[۶] کهکشانی است که منظومه شمسی در آن قرار دارد. در آسمانی صاف و تاریک و به دور از آلودگی نوری، این کهکشان به صورت نوار شیری‌ رنگی در پهنهٔ آسمان دیده می‌شود. این نوار در واقع از میلیارد‌ها ستاره تشکیل شده‌ است که (چشم غیرمسلح) قادر به تفکیک آن‌ها نیست. به احتمال زیاد راه شیری کهکشانی از نوع مارپیچی است.[۷] کرهٔ زمین به عنوان عضوی از منظومه شمسی، در یکی از بازوهای مارپیچی آن قرار دارد. چون ما از درون صفحهٔ کهکشانی به آن
جونو (Juno) نام فضاپیمای ناسا است که در سال ۲۰۱۱ از فلوریدا به مقصد مشتری پرتاب شد و از سال ۲۰۱۶ درحال گردش به دور غول گازی منظومه شمسی و گردآوری اطلاعات علمی ارزشمند است.
‏برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فضاپیما براثر میدان مغناظیسی فوق العاده قوی مشتری، مدار جونو به شدت بیضوی انتخاب شده است تا مدت زمانی که فضاپیما در نزدیکی سیاره و در میدان مغناطیسی آن به سر می‌برد، به حداقل برسد.
‏جونو از زمان آغاز مأموریت خود، مجموعه‌ای از زیباترین تصاویر
1- با موشکهای آمریکا،
2- با عزم ملی و پرهیز از دلال بازی،
3- با جراحی اقتصاد توسط دولت و یکپارچگی قوای سه گانه و حذف صفرهای ریال،
4- حباب نیست بلکه التهاب ناشی از غده بدخیم سرطانیست، چون مذهب در سیاست و سیاست در اقتصاد دخالت می کند. فقط با ظهور امام زمان.
کاوشگر وویجر 2 (Voyager 2) بیش از چهل سال پس از پرتاب و در فاصله چند میلیارد کیلومتری (حدوداً 18507456000 کیلومتر) از زمین دچار نقص فنی شد و مهندسین ناسا با وجود چالش های متعدد موفق به تعمیر آن شدند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری مدرن موجود در کاوشگر های میان ستاره ای جدید ،  تعمیر وویجر 2 به دلیل فناوری قدیمی آن با چالش های متعددی همراه بود و با این حال پیش بینی میشود در اینده نیز وویجر 1 و 2 باز هم دچار نقص فنی شوند. دانشمندان ناسا برای رفع مشکل وو
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
فیلمای کریستوفر نولان رو دوس دارم. دیشب فیلم میان ستاره ای (Interstellar) رو دیدم. داستانی راجع به آینده که زمین درگیر طوفان های شنی شده و داره نابود میشه. یه خلبان بازنشسته ناسا میره تو تأسیسات مخفی ناسا و بعدش برای اینکه سیاره جدیدی برای زندگی پیدا کنند میخان بفرستنش فضا. خیلی داستان مهیجی داره.
مت دیمون هم که بازی کرده
موسیقی فیلم و جلوه های ویژه عااااالیه.
بیتوته: یک هدست بزرگ واقعیت مجازی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ رونمایی شد که تصاویر را با کیفیت ۸K ارائه می‌دهد و به منظور استفاده توسط ناسا و ارتش برای آموزش نیروهای خود استفاده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، سال‌ها است که متخصصان ساخت هدست‌های واقعیت مجازی(VR) در شرکت"VRgineers" اقدام به ساختن هدست‌های واقعیت مجازی برای بازار حرفه‌ای و سازمانی از جمله برای موسسات دولتی مانند ناسا می‌کنند.
ادامه مطلب
کهکشان آندرومدا یک کهکشان مارپیچی است که در صورت فلکی آندرومدا قرار دارد. این کهکشان جزو بزرگ‌ترین کهکشان‌های مارپیچی نسبت به راه شیری است.
براساس این گزارش، آندرومدا حدود ۲٫۵ میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد. از آنجایی که آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان مارپیچی به راه شیری است، ولی نزدیک‌ترین کهکشان نیست.
طبق گفته دانشمندان، کهکشان‌های راه شیری و آندرومدا حدود 4.5 میلیارد سال آینده با یکدیگر برخورد خواهند کرد.
اکنون تصاویری س
تلسکوپ فضایی هابل در طول ۳۰ سال فعالیتش، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال مشغول کاوش کیهان بوده، که این شامل روز تولد هممون میشه.
بهد ناسا به مناسبت ۳۰ سالگی هابل فهرستی از عکس‌هایی که هابل در ۳۶۵ روز سال گرفته، منتشر کرده و هرکس می تونه بره تو سایتش و روز تولدشو بزن و عکسی که از دریچه دوربینای هابل روز تولدش گرفته شده رو ببینه.
این عکسیه که هابل پارسال روز تولد من ثبت کرده. زیبای منظومه با دو تا قمر در بی کرانه کهکشان. همینقدر ساده، هم
تلسکوپ فضایی هابل در طول ۳۰ سال فعالیتش، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال مشغول کاوش کیهان بوده، که این شامل روز تولد هممون میشه.
بعد ناسا به مناسبت ۳۰ سالگی هابل فهرستی از عکس‌هایی که هابل در ۳۶۵ روز سال گرفته، منتشر کرده و هرکس می تونه بره تو سایتش و روز تولدشو بزن و عکسی که از دریچه دوربینای هابل روز تولدش گرفته شده رو ببینه.
این عکسیه که هابل پارسال روز تولد من ثبت کرده. زیبای منظومه با دو تا قمر در بی کرانه کهکشان. همینقدر ساده، هم
تصویر یک کهکشان مارپیچی
کهکشان‌ها سامانه‌هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخّص هستند که از ستاره‌ها، بقایای ستاره‌ای، ماده تاریک، گازها و گرد و غبارهای میان ستاره‌ای تشکیل شده‌اند و با نیروهای گرانشی به گردِ هم آمده‌اند.[۱][۲] کوچک‌ترین کهکشان‌ها دارای پهنایی برابر با چند صد سال نوری، شامل نزدیک به صد میلیون (۱۰۸) ستاره هستند. بزرگ‌ترین کهکشان‌ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از صد تریلیون (۱۰۱۴) ستاره هستند.[۳]کهکشان
1- با عزم ملی و پرهیز از دلال بازی،
2- با اصابت موشکهای آمریکا به سوراخ موشها و لونه زنبورها،
3- با جراحی اقتصاد توسط دولت و یکپارچگی قوای سه گانه و حذف صفرهای ریال،
4- حباب نیست بلکه التهاب ناشی از غده بدخیم سرطانیست، چون مذهب در سیاست و سیاست در اقتصاد دخالت می کند. فقط با ظهور امام زمان.
حباب‌ماهی نام یک گونه از تیره ماهیان کله‌گنده است. این ماهی ساکن آبهای عمیق در حوالی سواحل سرزمین اصلی استرالیا، تاسمانی و همچنین نیوزیلند می‌باشد. بدن این ماهی بر خلاف اغلب ماهی‌ ها دارای کیسه شنا برای شناور ماندن در آب نیست ولی در عوض بدنش چگالی کمتری از آب دارد و همین ویژگی به او کمک می‌کند تا بدون تلاش خاصی در نزدیکی بستر دریا شناور بماند و مانند بسیاری از شکارچیان هم روش خود بی‌حرکت منتظر می‌ماند تا طعمه یا چیز قابل خوردنی به او نزد
مریخ‌نورد اینسایت از آغاز تا پرتاب
آخرین پروژه ناسا امریکا در مسیر سفر به سیاره سرخ بهرام چند روز پیش آغاز شد. کاوشگر جدید قرار است در مورد لرزه‌های مریخ و بخش‌های درونی سیاره اطلاعاتی جمع‌آوری
کند.
چند روز پیش شاهد یک رویداد مهم در عرصه‌ی فعالیت‌های فضایی و تلاش جاه‌طلبانه‌ی ناسا برای دستیابی به مریخ بودیم: فضاپیمای اینسایت ناسا در صبحگاه روز پنجم ماه می (شنبه ۱۵ اردیبهشت) به وقت کالیفرنیا، سفر خود به مقصد مریخ را آغاز کرد؛ سفری ۶ ماه
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
رکنا:  برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولک
رکنا: برای نخستین بار در یک کهکشان خارج از منظومه شمسی مولکول اکسیژن قابل تنفس رصد شده است. اکسیژن در این کهکشان ۱۰۰ بار بیشتر از مقدار رصد شده در راه شیری است.
به گزارش رکنا، ستاره شناسان برای نخستین بار مولکول‌های اکسیژن را در یک کهکشان خارج ازمنظومه شمسی رصد کردند.
گروهی از محققان در رصد خانه «شانگهای آسترونومیکال» این کشف را انجام داده‌اند. ستاره شناسان با تحلیل امواج نوری که از کهکشان «مارکاریان ۲۳۱» به زمین می‌رسد، متوجه حضور مولکو
گامورا در فیلم انتقام جویان: پایان بازی نقش کوتاه ولی تاثیر گذاری داشت اما بدون اینکه معلوم شود چه اتفاقی برایش افتاده فیلم پایان یافت. البته آنطور که از پایان فیلم معلوم است نگهبانان کهکشان سوار بر سفینه شده و به دنبال گامورا می روند.
ادامه مطلب
ین رشتۀ درخشان که زمین را به کهکشان راه شیری متصل کرده چیست؟ نور بین الطلوعین (نور زودیاک) – جریانی از غبار است که در منظومه‌شمسی داخلی به دور خورشید، گردش می‌کند.
 
این نور درست قبل از طلوع ِ خورشید که سپیده‌دم کاذب نامیده می‌شود یا درست پس از غروب خورشید به راحتی دیده می‌شود. منشاء غبار زودیاک موضوع تحقیق بوده، اما این فرضیه مطرح شده که این نور از برخوردهای سیارکی و دم دنباله‌دارها به وجود آمده است. این عکس زاویه باز کمان ِ مرکزی کهکشان
قدمت این جسم به زمانی برمی‌گردد که دنیا تنها 3 درصد از عمر کنونی 13.7 میلیارد سال خود را داشت.ما این کهکشان تازه کشف شده را که MACS0647 نامیده شده، به همان شکلی می‌بینیم که در 420 میلیون سال پس از مهبانگ وجود داشت. نور این کهکشان 13.3 میلیارد سال در فضا سفر کرده تا امروز به زمین برسد، فاصله‌ای که معادل انتقال‌به‌سرخ با اندازه تقریبی 11 است.
«به رغم این که عموما انتظار داریم که با استفاده از قدرت بسیار زیاد عدسی گرانشی، کهکشان‌های بسیار دوردست را بیا
دانشمندان برای نخستین بار ۳۹ کهکشان رصد کرده اند که تا به حال شناخته نشده بودند. این کهکشان ها حتی با تلسکوپ هابل نیز قابل رصد نبوده اند.
به نقل از دیلی میل، دانشمندان گنجینه ای از کهکشان های باستانی عظیم و ناشناخته را کشف کرده اند. این نخستین باری است که چنین کشفی با این تعداد کهکشان انجام شده است.
این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود دانشمندان ۳۹ کهکشان کشف کرده اند که به وسیله سیاهچاله های بزرگ و ماده تاریک به یکدیگر متص
امشب خیلی برنامه تلویزیون بهم چسبید و همه ی این الطاف رو مدیون پدر بزرگوارمم
اگر درست گفته باشم مسافران کهکشان (اگر اشتباه بود چک میکنم )
حرف هایی نجومی و اکثر سوالات در مورد مریخ و زندگی درمریخ بود 
نکته ی حائز اهمیت برای من اینجاش بود که:
من نمیدونستم زندگی تو مریخ باعث پوکی استخوان ها میشه ، کمی هم بطوری که اصلا محسوس نیست تغییر قد و اندازه داری :))
 
ممنون از خانم دکتر انسیه عرفانی :)
ممنون از شبکه چهارم سیما :)
 
 
کهکشانِ راهِ شیری، کهکشانی است که منظومه شمسی در آن قرار گرفته است. هنگامیکه آسمان صاف و تاریک و به دور از آلودگی نوری باشد.
این کهکشان به صورت نوار شیری‌رنگی در پهنه آسمان دیده می‌شود. در ادامه با این کهکشان بیشتر آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.
کهکشان راه شیری ، کهکشانی مارپیچی است که شامل حدود 500 میلیارد ستاره است. این کهکشان حدود 10 میلیارد سال پیش ، از یک ابر عظیم گاز و غبار تشکیل یافت.
در قسمت مرکزی کهکشان راه شیری هسته‌ای کروی قرار
چگونگی ایجاد خلاء و رشته‌ها توسط جهان را می‌توان اکنون به لطف توسعه یک ابزار هوش مصنوعی موسوم به شبیه‌ساز تاریک(Dark Emulator) مورد مطالعه قرار داد. 
ع
عکس ۱: شیوه جمع‌شدنِ کهکشان‌ها در کیهان در این عکس به وضوح نشان داده شده است. محققان برای تهیه این عکس از پروژه عکس‌برداری «SDSS» استفاده کردند. نقاط زرد نشان‌دهنده موقعیت تک‌تک کهکشان‌ها است، اما حلقه نارنجی‌رنگ آن منطقه از کیهان را به تصویر می‌کِشد که یک میلیارد سال نوری گستردگی دارد. زمین د
عکس بالا (دانلود) مربوط به کهکشانی است که دانشمندان علوم فضایی آن را M104 یا کهکشان کلاه   نامیده اند .
این کهکشان بسیار زیباست و عرض آن بالغ بر 50 هزار سال نوری است و بیش از 28 میلیون سال نوری با ما فاصله دارد که هرسال نوری برابر با 9.5 میلیون میلیون کیلومتر می باشد!
این سخن بدان معناست که نور این کهکشان 28 میلیون سال در راه بوده تا هم اکنون به چشم ما رسیده است! درحقیقت ما وضعیت 28میلیون سال قبل این کهکشان رامیبینیم نه وضعیت امروزآنرا!
در این کهکشان بی
به نقل از ناسا، یک کهکشان در همین نزدیکی‌ها وجود دارد که حاوی منطقه‌ای است که ستارگان را متولد می‌کند و حدود 200 ستاره داغ، جوان و عظیم در آن ساکن هستند.
گرد و غبار خنک و گاز گرم در این مهد ستاره‌ای به عنوان ساختارهایی حیرت انگیز در یک تصویر نوری از تلسکوپ فضایی هابل به نمایش درآمده‌اند.
بین این رشته‌های گرد و غبار و گاز، حفره‌های غول پیکری وجود دارد که پر از گاز منتشر کننده پرتوی ایکس هستند و توسط رصدخانه پرتوی ایکس "چاندرا"(Chandra) رصد شده‌ا
هزار سال پیش 
شبی که ابر اختران دوردست 
می گذشت از فراز بام من 
صدام کرد
چه آشناست این صدا 
همان که از زمان گاهواره می شنیدمش
همان که از درون من صدام می کند 
هزار سال میان جنگل ستاره ها 
پی تو گشته ام ...
ستاره ای نگفت کز این سرای بی کسی 
کسی صدات می کند!
هنوز دیر نیست 
هنوز صبر من به قامت بلند آرزوست 
عزیز هم زبان 
تو در کدام کهکشان نشسته ای ... 
 
× هوشنگ ابتهاج - همزاد 
× شعر جدید جناب سایه ، بخش هایی از این شعر باعث می شود نفس آدم بگیرد
× شبی دیگر
کهکشان چیست؟؟

کهکشان سیستمی از ستارگان، گرد و غبار و گاز است که به وسیله نیروهای جاذبه ای، کنار یکدیگر قراردارند. انواع کهکشان‌ها عبارتند از: کهکشان‌های مارپیچی (با بازو)، بیضوی (بدون بازو) و بی قاعده (بدون تقارن گردشی).
کهکشان مارپیچی
کهکشان مارپیچی به شکل فرفره است. با بازوهایی مارپیچی که از یک برآمدگی مرکزی به خارج پیچ خورده اند. کهکشانی که در عکس می بینید، به نام M100 شناخته می شود و خیلی شبیه به کهکشان راه شیری ما است. کهکشان راه شیری مجمو
 
 
 
 
 
وسعت جهان، عظمت خداى بى کران
اگر با سرعت نور حرکت کنیم...( سرعت نور در هر ثانیه سیصد هزار کیلومتر است . )۱ ثانیه بعد به ماه می‌رسیم ؛ ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه بعد به خورشید می‌رسیم؛ ۲۰۰۰ سال زمان لازم است تا از کهکشان راه شیری خارج شویم ؛
و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سال طول می‌کشد تا به «آندرومیدا» ، نزدیک ترین کهکشان مارپیچی به راه شیری برسیم !!آیا ما در این عالم تنها هستیم ؟؟؟( ألم یعلم بأن الله یرى_آیا انسان نمى داند که خدا مى بیند) 
دانلود آهنگ علی جهانیان حباب
https://sites.simbla.com/4f467f01-c7d6-becb-caa2-16d553b84738/Home
https://musicemrooz.page4.me/
ترانه و آهنگ بسیار زیبا و شنیدنی حُباب از علی جهانیان با دو کیفیت اورجینال 128 و 320 و لینک مستقیم و پخش آنلاین
Download New Music By Ali Jahanian Called Hobab

شعر اهنگ حباب علی جهانیان :
شاید ما دوتا باید از همون اولدور این حس عجیب خط میکشیدیم
حباب اقتصادی چیست و راه حل ان کدام است؟
حباب یک رشد بادکنکی است در اقتصادی، که مبنای درست رشد اقتصادی را ندارد. و این رشد سریع با یک حرکت غیر معمول،از بین میرود و به اصطلاح این حباب می ترکد. راه حل آن صدور نقدینگی سرگردان است. در واقع نقدینگی سرگردان، همزاد حباب است و به همین دلیل اگر از خوردرو، رانده شود به سهام عدالت می رود! اگر نظارت قوی باشد، به مسکن رفته و یا در میوه و امثال آن لانه می کند. لذا می بینیم تا قبل از حباب اخیر خودرو، شاخص بازار س
قرآن سوره ذاریات آیه ۴۷
وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّالَمُوسِعُونَ
و ما آسمان را با قدرت خود بر افراشتیم و آن را همچنان گسترش می دهیم.
نکته ی قابل تامل در کلمه ی لَمُوسِعُونَ است که لَ در عربی به معنای مستقبل است و منظور این است که در آینده نیز این عمل ادامه خواهد داشت،که دانشمندان به تازگی به این نکته رسیده اند.
قرآن آشکار می کند که این جهان انبساط پیدا می کند یعنی بزرگ می شود امروزه علم نیز به این موضوع اشاره نموده است.
تا اوای
طرز تهیه ژله حباب دار زیبا و شیک
ژله حباب دار ژله ای بسیار زیبا و مجلسیه که میشه اونو به شکل های مختلفی درست کرد. در این مطلب با روش تهیه ژله حبابدار آکواریومی ، ژله حبابدار انار و ژله حبابدار گل محمدی آشنا میشین.
ژله حباب دار گل محمدی:
مواد اولیه :ژله آلوئه ورا 1 بستهغنچه گل محمدى به تعداد دلخواهطرز تهیه :
ژله آلوورا رو طیق دستور روی جلد حاضر کنید .مایع ژله را به اندازه یک چهارم داخل قالب مورد نظر بریزید و گلها را روی آن قرار دهید حالا در یخچال
از میان 12 نفری که به ماه قدم گذاردند همه مرد بودند که در این زمینه ناسا قصد دارد این پروسه را تغییر دهد و نخستین زن فضانورد را به ماه اعزام کند. جیم برایدنستاین مدیر ناسا گفت که یک دختربچه 11 ساله دارد و می خواهد به زن ها این فرصت را بدهد تا به ماه سفر کنند.
وی افزود در 1960 زنان این فرصت را نداشتند که به ماه سفر کنند ولی اکنون می توانند این وضعیت بسیار هیجان انگیز را تجربه کنند.
تا به امروز از 566 نفری که به فضا سفر کردند فقط 64 نفر را زنان تشکیل دادند.
هم پایه نام قهرمان ها 
یاد تو طلیعۀ زبان ها 
برخاسته ای در این میانه 
 از خاک به سمت آسمان ها 
 بانام سپید و سرخت ای سرو 
نقشی بکشند نوجوان ها 
تا صبح طلوع حضرت عشق 
 نام تو نشانۀ زمان ها 
برخاسته ای چه با وقاری 
 بر دوش ، رفیق کهکشان ها 
دست من و دامن نگاهت 
بر گونه ببین تو زعفران ها 
 من ملتسم دعای خیرت
یاد تو طلیعۀ زبان ها 
آیا شما هم می‌خواهید به فضا بروید؟ ناسا طی اقدامی جدید از افرادی که علاقه‌مند به فضانوردی هستند برای پیوستن به این مجموعه دعوت به همکاری کرده است. اطلاعات تکمیلی درباره فراخوان جذب فضانورد ناسا را در ادامه بخوانید.
فراخوان جذب فضانورد ناسا
ناسا تا به امروز بیشتر تحقیقات فضایی خود در فضا را به طور فزاینده‌ای با اعتماد به ماشین‌های پیشرفته‌ای چون کاوشگرهای فضایی، مدارگردها و سطح‌نشین‌ها انجام داده است. با این حال، این بدان معنا نیست که
چقدر در مورد شهری که در آن زندگی می‌کنید می‌دانید؟ مطمئنا شما رستوران مورد علاقه‌ی خود و بهترین راه برای دوری از ترافیک در ساعات شلوغ را می‌شناسید؛ اما بعید است که همه‌ی جزئیات شهرتان و تمام خیابان‌های آن را بشناسید. همین مسئله برای کهکشانی که در آن زندگی می‌کنیم نیز صادق است.
خانه‌ی آسمانی ما یک مکان شگفت انگیز پر از ستاره‌ها، ابرنواخترها،سحابی‌ها، انرژی و ماده تاریک است؛ اما بسیاری از جنبه‌های آن حتی برای دانشمندان همچنان مرمو
هنگامی که شما یک دستگاه تصفیه آب خریداری می کنید انتظار دارید که آبی سالم، شفاف و گوارا را در اختیار شما قرار دهد.
اما گاهی اینطور نیست و درون آب حباب های ریزی وجود دارد و ما این مسئله را زمانی که از دستگاه آب می گیریم متوجه می شویم.
البته پس از چند ثانیه حالت کدری از بین رفته و آب مجددا شفاف می شود.
ممکن است این موضوع به دلیل بالا رفتن سختی آب باشد که در این هنگام باید فیلتر تصفیه عوض شود.
 بعد از تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب، به علت فشردگی و یا ا
خودم و شما را توصیه می‌کنم به مطالعه‌ی نجوم و تماشای فیلم‌ها، عکس‌ها، اینفوگرافی‌ها، مجله‌ها و مطالبی که «ناسا» منتشر می‌کند.
ما در ‌زنده‌گی و جهان کوچک و محدود خود مانده‌ایم و گول ظاهر خویش و افکار و جاذبه‌ها و تبلیغات دنیا را خورده‌ایم. کافی‌ست نگاهی به اطراف بیندازیم و در باب جهان‌های دیگر و کهکشان‌های دوردست، ببینیم و بخوانیم و بشنویم، که بفهمیم تا چه مایه، کوچک و ناتوان و بی‌پناه‌ایم و چرا باید با این فقر عمیق، دست از دیگر م
خودم و شما را توصیه می‌کنم به مطالعه‌ی نجوم و تماشای فیلم‌ها، عکس‌ها، اینفوگرافی‌ها، مجله‌ها و مطالبی که «ناسا» منتشر می‌کند.
ما در ‌زنده‌گی و جهان کوچک و محدود خود مانده‌ایم و گول ظاهر خویش و افکار و جاذبه‌ها و تبلیغات دنیا را خورده‌ایم. کافی‌ست نگاهی به اطراف بیندازیم و در باب جهان‌های دیگر و کهکشان‌های دوردست، ببینیم و بخوانیم و  بشنویم، که بفهمیم تا چه مایه، کوچک و ناتوان و بی‌پناه‌ایم و چرا باید با این فقر عمیق، دست از دیگر
قسمت دوم: نظریه مِه گسست (گسست بزرگ)
اگر واقعا سرعت انبساط جهان در حال افزایش باشد، این انرژی تاریک سرانجام روزی باعث گسسته شدن جهان از هم خواهد شد.
در مرحله نخست، سازه‌های بزرگ مانند کهکشان‌ها، از هم گسسته می‌شوند و پس از آن همه اجزای کهکشان‌ها اعم از ستارگان، سیارات و همه موجودات روی آن‌ها شروع به جدا شدن خواهند کرد. در نهایت همه موجودات هم متلاشی شده و به اتم‌های سازنده خود تفکیک خواهند شد و خود این اتم‌ها هم در ادامه به انرژی تبدیل می
 
ناسا به‌منظور بزرگ‌داشت ۳۰ سالگی نقطه‌ی آبی کمرنگ، یکی از بی‌نظیرترین عکس‌های فضایی ثبت‌شده تاکنون، نسخه‌ای بازسازی‌شده از آن را منتشر کرد.
فضاپیمای وویجر ۱ در ۱۴ فوریه‌ی ۱۹۹۰، یکی از عکس‌های نمادین عصر فضا را ثبت کرد. این تصویر که نقطه‌ی آبی کم‌رنگ نام دارد، کره‌ی زمین را از فاصله‌ی تقریبا چهارمیلیاردکیلومتری به‌عنوان لکه‌ای ریز در فضای بیکران و در میان نواری از روشنایی ایجاد‌شده براثر نور خورشید نشان می‌دهد.
ادامه مط
تو خود جهانی جداییدر چشم های توکهکشان ها به دور خود می گردنددر دست های توخدایان فرمانروایی می کننددر سینه اتبار کائنات نهفته استو آغوشتگنجینه‌ی اعمال آنهایی است که در تو زندگی می کنند..در وصف تو نوشتن.تو از خودت چه می دانی؟چند بار تا کنون کهکشان های درون چشم هایت را در آیینه دیده ای؟چند بار تا کنون دعای کسانی که درونت زندگی می کنند را شنیده ای؟خدایانی که در دستان ات فرمانروایی می کنندبرای مردم ات چه کرده اند؟تو از خودت چه می دانی؟چشم هایت ر
زیبایی فوق‌العاده و حیرت‌انگیز کهکشان‌های همسایه ما
 
در 2020، تلسکوپ فضایی «جیمز وب»به‌فضا پرتاب شود و عکس‌هایی با بالاترین سطح از جزئیات که تا پیش از این نمونه آن‌ها دیده نشده را به‌ثبت برساند. تا آن موقع باید به عکس‌هایی که از طریق تلسکوپ هابل و سایر ابزارهایی که به دست ما رسیده‌اند بسنده کنیم. در این گالری نگاهی خواهیم داشت به برخی از نفس‌گیرترین و حیرت‌انگیزترین تصاویر بین کهکشانی که تاکنون به‌ثبت رسیده‌اند. بازه زمانی این عکس
ساختن حباب و دنبال کردن آن یک سرگرمی جذاب و هیجان انگیز برای کودکان است. البته بزرگتر‌ها نیز از این سرگرمی کودکانه نهایت لذت را می‌برند. اگر کودکتان عاشق بازی با حباب است و شما از خرید اسباب‌بازی‌های حباب ساز خسته شده اید، می‌توانید تهیه مایع حباب ساز در خانه را امتحان کنید.بدین ترتیب نه تنها در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کنید بلکه فرصتی ارزشمند برای کودکتان فراهم می‌کنید تا تجربه اندازه گیری و ترکیب مواد را به دست بیاورد!  تهیه مایع حباب س
شما هم وقتی دلتون گرفته یاد تموم نامهربونی ها ی دنیا میفتین؟چرا بعضی ها دلشون میخواد کل دنیا مهربون باشن..؟
شاید خیلی بچه ان..!
ی چیز دیگه..
تا حالا فک کردین ‌ک چقد ما کوچیکیم..؟!نسبت ب کهکشان..!
و کهکشان نسبت ب کل مجموعه هستی..
شاید از ی پرز تو هوا هم کمتر باشیم...!
نمیدونم خدا چجوری حواسش ب همه چی هست ..چه خدای خوبی داریم ک حواسش ب ما هست و مراقبمونه..شاید تو پرز  های ک خودمون تو هوا میبینیم یا تو ی برگ گل هم همچین دنیایی باشه و مثل ما آدما زندگی میکن
اسرار کهکشان راه شیری
 
دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، د
BluRay,MKV,Night on the Galactic Railroad 1985,x265 HEVC,دانلود Night on the Galactic Railroad 1985 720p,دانلود انیمیشن Night on the Galactic Railroad 1985,دانلود انیمیشن ژاپنی,دانلود رایگان,دانلود زیرنویس فارسی,دانلود فیلم حجم کم,دانلود کارتون با دوبله فارسی,دانلود مستقیم انیمیشن Night on the Galactic Railroad 1985 1080p,زبان اصلی,شب در راه کهکشان,کیفیت بلوری,ماجراجویی,
ادامه مطلب
بنام خدا بخشنده و مهربان.
باسلام 
در این تصویر زیبا و جالب می توانید ببینید سیاره زمین ما در مقابل دیگر سیارات همسایه ما، چه اندازه ای می باشد ! همچنین همه سیارات (نزدیک ما) در مقابل خورشید  چه اندازه ای می باشند...!

ادامه مطلب
بنام خدا بخشنده و مهربان.
باسلام 
در این تصویر زیبا و جالب می توانید ببینید سیاره زمین ما در مقابل دیگر سیارات همسایه ما، چه اندازه ای می باشد ! همچنین همه سیارات (نزدیک ما) در مقابل خورشید  چه اندازه ای می باشند...!

ادامه مطلب
30SEDA : تا به حال به آسمان تا این اندازه نزدیک شده اید ؟ با ۳۰صدا همراه باشید تا شمارا با یک واکنش طبیعی ستارگان آشنا کند.
گاهی ستارگان منفجر می شوند، از هم می پاشند و به ابر نواختر(Supernova) تبدیل می شوند. در این مقاله آنچه تاکنون درباره ابرنواختران معلوم شده است توضیح داده میشود و اجرام شگفت انگیزی که پس از انفجار ستاره ای برجای می مانند، شرح داده می شود.

ابرنواختران:
ستارگانی که جرم کم یا متوسط دارند، مراحل نهایی زندگی خود را – به صورت غول های سر
بخشی از کهکشان راه شیری در بیابانی بدون آلودگی نوری در نوادا. بخش پرنورتر، مرکز کهکشان را که در صورت فلکی کمان واقع شده نشان می‌دهد.
خط کهکشان راه شیری از کاروانسرای دیر گچین واقع در پارک ملی کویر در استان قم
کهکشان راه شیری، شب‌ها در آسمانی کاملاً تاریک (به دور از نور ماه و آلودگی نوری) به صورت نوار سفید کم رنگی در آسمان دیده می‌شود. پهنای این نوار تقریباً ۳۰ درجه است.[۸]
راه شیری کهکشانی مارپیچی میله‌ای است. شکل کلی کهکشان‌های مارپی
ناسا برنامه داره سال 2024 (همون سالی که قرار بود مارس وان پروژه ش. شروع کنه) به ماه سفر کنه. حالا هم با 11 کمپانی امریکا حرف زده تا برای ارتقای سطح سفر های فضایی لاهاش همکاری کنن و حتی جایزه هم براشون در نظر گزفته ( 45.5 میلیون دلار)
تحقیق آشنایی با کهکشان ها و سیارات فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 31حجم فایل: 934 کیلوبایت قیمت: 4000 تومان
توضیحات:تحقیق اخترشناسی با موضوع آشنایی با کهکشان ها و سیارات، در قالب فایل word و در حجم 25 صفحه.بخشی از متن:یادگیری علم و استفاده ازتاریخ گذشتگان در واقع استفاده ازتجربیات همه کسانی است که پیش ازما زندگی کرده و رنج و زحمتی را برای کسب تجربه متحمل شده اند. بی شک نجوم و ستاره شناسی یکی از قدیمی ترین علم های شناخته شده اس
آشنایی با سکه بهار آزادی محمدرضا سفینه آرای در گفت وگو با ایسنا، تو وابستگی با وضعیت یک هفته اخیر میدان زر و سکه گفت: هنگام یک هفته اخیر قیمت اونس جهانی داخل روز دوشنبه رشد قابل توجهی داشت و با افزایش ۳۰ دلاری به ۱۴۳۷ دلار رسید. این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه قسط: ولی این نمو قیمت اونس جهانی پایدار نبود و ارزش اونس طی هفته به محدوده ۱۴۰۵ تا ۱۴۱۰ دلار رسید. وی بیان کرد: قیمت طلا و مبلغ داخل این مدت با توجه به کاهش ارج دلار داخل بازار داخلی مس
1- کرانه های کیهان
خداوند تبارک و تعالی درحالی که انسانها وجنیان رابه مبارزه دعوت می کند می فرماید :
ای گروه جنّ و انس! اگر می‌توانید از مرزهای آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولی هرگز نمی‌توانید، مگر با نیرویی (فوق العاده)! (الرحمن/33)
این یک اصل ثابت علمی است که خروج انسان به خارج از کیهان برای او غیر ممکن است ؛ زیرا مسافت هایی که ما را از دورترین کهکشان قابل رؤیت جدامی کند بیشتر از 20 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و اگر انسان بتواند با سر
منجمان سلسله حوادث مهمی که 10 میلیارد سال پیش
منجر به شکل گیری کهکشان راه شیری ما شده را ردگیری کرده‌اند.
محققان انستیتو IAC در مقاله‌ای اینگونه ادعا کرده‌اند که یک
کهکشان کوتوله به نام گایا آنسلادوس به کهکشان تازه شکل گرفته راه شیری برخورد کرده
و با آن ترکیب شده است. این یافته آن‌ها درک جدیدی از نحوه شکل گیری کهکشان راه شیری
را عرضه می‌کند.
ستاره شناسان پیشتر بر این باور بودند که کهکشان
ما از دو مجموعه مجزای ستارگان تشکل شده اما اینکه دقیق
ترس از به پایان رسیدن زندگی در زمین به قدری مورد توجه قرار گرفته که بسیاری از دانشمندان همواره به دنبال کشف سیاره ای جدید شبیه به زمین هستند تا برای بقای نسل بشر به آنجا مهاجرت کنند.
تا اینجای کار که شبیه به فیلم های علمی تخیلی شد. اما با کشف جدید چینی ها امید به چنین سناریوهایی قوی تر شده است. اخیرا دانشمندان چینی موفق به کشف نشانه هایی از وجود اکسیژن قابل تنفس در یک سیاره دور دست و خارج از کهکشان ما شده اند.
دانشمندان اعلام کرده اند که نشانه ه
این عکس که با عنوان «ظهور شکوفه فیتوپلانکتون در یکی از پر رفت و
آمدترین گذرگاه‌های نفتی جهان» امروز (جمعه) در تارنمای رصدخانه زمین ناسا
(Earth Observatory) منتشر شد، در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۴ مهر ۱۳۹۸) توسط
تصویربردار عملیاتی زمین (OLI) بر روی ماهواره لندست ۸ ثبت شده است.

ناسا در توضیح این عکس و با اشاره به گرداب فیتوپلانکتون در این منطقه
نوشت: نفتکش‌ها در هر روز حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت خام (چیزی در حدود ربع
میزان مصرف جهانی) را از تنگه هرمز جابه‌
1- کرانه های کیهان
خداوند تبارک و تعالی درحالی که انسانها وجنیان رابه مبارزه دعوت می کند می فرماید :
" ای گروه جن وانس ! اگرمی توانید ازکرانه های آسمانها وزمین خارج شوید ؛ پس بیرون روید ؛ خارج نمی شوید مگربا سلطان ( نیروی برتر) .  (الرحمن/33)
این یک اصل ثابت علمی است که خروج انسان به خارج از کیهان برای او غیر ممکن است ؛ زیرا مسافت هایی که ما را از دورترین کهکشان قابل رؤیت جدامی کند بیشتر از 20 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و اگر انسان بتواند با سر
در این مطلب به طرز تهیه ۶ نوع نان که هر کدام می‌تواند صبحانه‌ای خوشمزه و عصرانه‌ای انرژی بخش باشد می‌پردازیم.
نان دست پیچ
یک خمیرخوب باید سبک و پوک باشد و درعین حال بتواند وزن مواد احتمالی را که قرار است داخلش قرار گیرد تحمل کند. خمیر خوب باید صاف و یکدست بوده و حباب‌های بزرگ مربوط به هوا داخل آن نباشد، زیرا وجود حباب موقع پخت، نان را خراب می‌کند. پخت خمیر برای مدت طولانی، سبب تشکیل زنجیره‌های گلوتن می‌شود و محصول نهایی را سفت می‌کند.

اد
در روز پنجشنبه گذشته، ناسا اعلام نمود اسکات کلی، فضانوردی که نزدیک به یک سال را در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) گذرانده است، پس از بازگشت از فضا متوجه شده است که ۵ سانتی متر به قدش اضافه شده است.
محققان ایستگاه فضایی اعلام کردند به دلیل عدم وجود گرانش در فضا، دیسک‌های ستون فقرات گسترش می یابد.
کلی در روز سه شنبه  به همراه دو فضانورد روسی در بیابانهای قزاقستان فرود آمد. افزایش در حدود ۱٫۵ اینچ در قد کلی ناشی از عدم وجود جاذبه بوده است.
مارک کلی
1- کرانه های کیهان
خداوند تبارک و تعالی درحالی که انسانها وجنیان رابه مبارزه دعوت می کند می فرماید :
" ای گروه جن وانس ! اگرمی توانید ازکرانه های آسمانها وزمین خارج شوید ؛ پس بیرون روید ؛ خارج نمی شوید مگربا سلطان ( نیروی برتر) .  (الرحمن/33)
این یک اصل ثابت علمی است که خروج انسان به خارج از کیهان برای او غیر ممکن است ؛ زیرا مسافت هایی که ما را از دورترین کهکشان قابل رؤیت جدامی کند بیشتر از 20 میلیارد سال نوری با ما فاصله دارد و اگر انسان بتواند با سر
دانلود آهنگ علی جهانیان حباب
ترانه و آهنگ بسیار زیبا و شنیدنی حُباب از علی جهانیان با دو کیفیت اورجینال 128 و 320 و لینک مستقیم و پخش آنلاین
Download New Music By Ali Jahanian Called Hobab

شعر اهنگ حباب علی جهانیان :
شاید ما دوتا باید از همون اولدور این حس عجیب خط میکشیدیم ♪هر دو هر دفه از نو دل بهم دادیم ♪آخرش اما به جایی نرسیدیم ♪عشقم بمون با من سردی نکن ♪تا من آشفته تر از این نشم حالم خرابهعشق تو واسه بودنم آخه تنها جوابه ♪
♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫
دانلود آهنگ عل
عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر
ناسا یک گالری از عکس‌های حیرت‌آوری که تلسکوپ فضایی هابل از اجرام مسیه شکار کرده، منتشر کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ناسا یک گالری فوق‌العاده از تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر کرده که اجرام آسمانی موجود در فهرست اجرام مسیه را نشان می‌دهد.مجموعه مسیه ابتدا توسط اخترشناس مشهور فرانسوی "چارلز مسیه" تهیه شد و از مشاهدات خود و همتایانش برای کمک به همتایان اخترشناسانش در قرن هجده
ناسا تصویری از تابستان مریخ منتشر کرده که در آن پوشش یخی تپه های سطح سیاره آب شده است. 
به گزارش مهر به نقل از ناسا، سازمان فضایی آمریکا به تازگی عکسی از تابستان سیاره مریخ منتشر کرده است. مدار گرد مریخی Reconnaissance این تصویر را در زمانی ثبت کرده که روی تپه های این سیاره اثری از پوشش همیشگی آنها دیده نمی شود. فقط توده های کوچکی از یخ در سایه تپه های دیگر باقی مانده است.
 
قطب شمال مریخ در انبوهی از تپه های شنی محاصره شده است. در این منطقه، تپه ها در ف
این‌ تصویر از تلسکوپ هابل، کهکشان M86 را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بیش از ۲۳۵ سال پیش توسط ستاره شناس "شارل مسیه" کشف شده، طبقه بندی ریخت شناسی آن هنوز ناشناخته است. ستاره شناسان هنوز در مورد اینکه M86 کهکشانی بیضوی یا مارپیچ است، بحث می‌کنند.
این کهکشان که بخشی از خوشه کهکشانی سنبله است، در فاصله پنجاه میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و با سرعت باور نکردنی ۵۴۳۰۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت در فضا است و مسیر فعلی‌، آن را در مواجهه با ما قرار می
وقتی که مارول نخستین قسمت از بخش تازه‌ی دنیای ابرقهرمانی‌اش یا همان Guardians of the Galaxy «نگهبانان کهکشان» را به اکران عمومی گذاشت، کمتر کسی فکر می‌کرد که فیلم نهایی، محصولی تا به این اندازه متفاوت، جذاب و سرگرم‌کننده باشد و تا این حد، به دور از فضای داستانی مابقی قصه‌گویی‌های این کمپانی به نظر برسد. محصولی که نه ترسی از غرق کردن مخاطب در داستان‌گویی بامزه، اغلبا بی‌معنی و همواره جذاب خودش داشت و نه می‌خواست به چیزی خارج از عناصر شکل‌‌ده
سلام
تازگی کتاب کمدی‌های کیهانی رو شروع کردم از ایتالو کالوینو. یه تعداد داستانه که هر کدوم با چند خط از یه حقیقت علمی شروع میشن و بعدش یه داستان تخیلی در ارتباط با اون قضیه می‌خونیم. داستان اولش (سال‌های نوری)، بعد از چند جمله درباره‌ی فاصله‌ی کهکشان‌ها و سرعت دور شدن‌شون از همدیگه، اینطور شروع می‌شه:
یک شب مثل همیشه با تلسکوپ به آسمان نگاه می‌کردم. متوجه شدم که از کهکشانی به فاصله‌ی صد میلیون سال نوری، یک تکه مقوا سر برآورد. روی آن نوش
 
توضیحات محصول
نوع کاور: شیشه محافظ غذا و میوه پاشا باغچه
ارتفاع بسته بندی: 10 سانتی متر
عرض بسته بندی: 8 سانتی متر

کد محصول: 10
وزن محصول: ___

این حباب شیشه ای که با نام بابانول در مجموعه احسان گلد تولید شده است مخصوص یلدا بوده و یکی از تفاوت های مجموعه هنری طلا و جواهری احسان با فعالان دیگر این حوزه، وجه تمایز طراحی و ساخت بسته بندی های متفاوت آن می باشد. حباب شیشه ای یک طراحی و دیزاین متفاوت بوده و حاصل تلاش مجموعه هنری طلا و جواهری احسان است. در
بالاخره دیشب بعد از سه هفته فاز اول پروژه رو انجام دادم. خیلی سخت نبود و میشد یه هفته‌ای هم انجامش داد اما تنبلی کردم و سه هفته طولش دادم. شاید به‌خاطر این باشه که چند وقت طولانی میشه کد نزدم. به هرحال، دیشب به مانا پیام دادم که متلب‌ش رو می‌خوام برای شروع فاز دوم پروژه. بعدش که فکر کردم فردا باید ۸صبح از خونه بزنم بیرون و این همه راه ُ برم تا دانشگاه پشیمون شدم که چرا دانلود نکردم.موقع خواب زمانبندی پروژه رو مرور میکردم و اینکه میتونم خوب تم
 
نایلون ها از انواع مختلفی تشکبل شده اند که یکی از معروف ترین آنها نایلون های حبابدار و ضربه گیر هستند که در فروشگاه اطلس پلاستیک عرضه می گردد. نایلون حبابدار ضربه گیر نسبت به سایر نایلون ها از ساختاری کاملا متفاوت برخودار میباشد. نایلون حبابدار ضربه گیر دارای حباب های برجسته ای بر روی سطح خود است که همین حباب ها میتواند به میزان قابل توجهی از آسیب رسیدن به محصولات جلوگیری نماید.نایلون حبابدار سطحی بسیار نرم مثل بالش دارد و همچنین داخل حبا
ناسا به تازگی جدیدترین تصویر خود از سیاره زحل را منتشر کرد.
به نقل از دیلی‌میل، هر ساله زمانی‌ که سیاره زحل به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین می‌رسد، تلسکوپ فضایی هابل یک عکس دقیق‌تر از آن منتشر می‌کند.
در این عکس جدید هم که توسط تلسکوپ فضایی هابل رؤیت شده، در اتمسفر زحل تغییرات فاحشی قابل مشاهده است.
تصاویر منتشر شده از دوربین سوم هابل با دید عریض نشان می‌دهد که طوفان‌های سهمگین سیاره زحل در قطب شمالی آن که سال گذشته دیده شد، از بین رفته

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پیمانکار برق ساختمان در شمال تهران