نتایج جستجو برای عبارت :

سه کاهن

هدیه های شعبانیه (5)
بسم الله الرحمن الرحیم
قربانی کردن عزیزترین بخش زندگی روزی پسر بچه ای نزد استاد شهر رفت و گفت : " مادرم قصد دارد برای راضی ساختن خدای معبد و به خاطر محبتی که به کاهن معبد دارد، خواهر کوچکم را قربانی کند. لطفا خواهر بی گناهم را نجات دهید استاد سراسیمه به سراغ زن رفت و با حیرت دید که زن دست و پای دختر خردسالش را بسته و در مقابل در معبد قصد دارد با چاقو سر دختر را ببرد. جمعیت زیادی زن بخت برگشته را دوره کرده بودندو کاهن معبد نیز ب
جنون است این که
هرکس عقیده خویش را بستاید.
اگر اسلام به معنای تسلیم شدن برای خدا باشد
همۀ ما در اسلام به دنیا می‎آییم و
در اسلام می‎میریم...«گوته - دیوان شرقی»
 
 
معرفی کتاب: یک روز از دوران کودکی پیامبرمان از زبان دایه ایشان حلیمه را در کتاب «سه کاهن» می‌توانید بشنوید.
 
کتاب صوتی «سه کاهن» (فقط امروز و فردا) به صورت رایگان در وبسایت jjp.ir قابل دانلود است.
با دانلود کتاب «سه کاهن» می‌توانید در مسابقه‌ی کتابخوانی «پویش ملی سلام بر محمد» شرکت
داستان سه کاهن به یک روز از زندگی پیامبر اکرم (ص) در سن چهار سالگی بازمی گردد. در این داستان حلیمه دایه پیامبر در تلاشی قابل توجه، سعی دارد تا جان پیامبر را از گزند کاهنانی نجات دهد که می خواهند بر اساس نشانه های ظاهری پیامبر خاتم (ص)، وی را در کودکی از بین ببرند.
 
قیصری در مقدمه کوتاهی بر این رمان می نویسد: عاشورا بهانه ای شد تا شماس شامی را بنویسم. بهانه را منتهی الامال شیخ عباس قمی به دستم داد: روایت در روایت، ناب و خواندنی. داستان موسای دیگر و
عشق هم راز غریبی ست در این  ظلمت شب
مرگ غمناک شکوفهز تگرگ،
خواهش کاهن یک معبد دوراز  کلیسای همان نزدیکی!
دزد راوحشت از بیداری!
بیمِ  ماریاز آلودگی طعمه به سم
روزِ وارونه که شب را ماند !
به کجا می رسدمخواب و خیال؟ 
به کجا می بردم دزد دریایی وجدان هرشب؟!
به کجا می کِشدم ؟!خوابِ آلودهِ به سنگینی سرب
آفرین  باد  به گلدسته مسجد که مرا کرد بیدارزخواب غم دوشین غریب
     #پروین_اسحاقی
جهت خواندن اشعارم به این آدرس سر بزنید parvin58.blog.ir
بسم الله































باب دوازدهم
(1) مریم نخ ارغوانى و قرمز را آماده کرد و نزد کاهن آورد. کاهن آنها را
گرفت و او را برکت داد و گفت: «اى مریم، خداوند، خدا نام تو را عظیم ساخته
است و تو در میان همه نسل هاى زمین مبارک خواهى بود».[41]
(2) مریم شادمان شده، به سوى خویشاوند خود، الیزابت ر
 
روزی استاد دانشگاهی به بالای کوه بلندی در ژاپن
رفت تا با کاهن معروف ذن ملاقات کند.
وقتی او را یافت،  خود را معرفی کرد و مدارکش را به او نشان داد و از
او خواست که دستورات ذن را به او تعلیم دهد.
کاهن از او پرسید:" کمی چای میل دارید."
استاد گفت:" بله، با کمال میل.کاهن شروع به
ریختن چای در فنجان کرد و اینکار را آنقدر ادامه داد که چای از فنجان لبریز شد،  روی میز ریخت و از آن روی زمین سرازیر شد.
استاد فریاد زد:" بسه ! آیا نمی بینید  فنجان دیگر پر شده؟ دیگر
تصمیم گرفته ام هر هفته مطلبی که از طرف خوانندگان مفیدتر معرفی شده را به صورت پست ثابت در فیشنگار قرار دهم تا افراد بیشتری آن را ببینند‎ (فرض من این است که هر خواننده مطالب مفید از نظر خودش را لایک می‌کند)‎
پست های هفته گذشته به ترتیب محبوبیت:
 
بفرمایید شربت بیدمشک (15)
ماجرای سه کاهن و راز حلیمه(10)
ثواب را به عقاب تبدیل کرد(7)
خاتمی از نظر یونسی خوشش آمد(6)
پادشاه لیدا که در نظر داشت با داریوش پادشاه ایران وارد جنگ شود، برای حصول اطمینان از نتیجه مثبت جنگ با کاهن معبد دلفی مشورت کرد و این پیشگویی را دریافت نمود: «اگر به جنگ داریوش بروی یک امپراتور قدرتمند را نابود خواهی ساخت.» پادشاه لیدا با شادمانی به جنگ داریوش رفت، اما به زودی شکست سختی از او خورد و نزدیک بود خود او هم کشته شود.وقتی از مرگ نجات یافت شکوائیه و نامه گلایه آمیزی به کاهن معبد نوشت. کاهن پاسخ داد که پیشگویی درست بوده است و او در جنگ
 
نه راه و رسم درون گرایی قرون وسطایی می تواند بیماریهای بشریت گرفتار نومیدی را درمان کند و نه ملی گرایی و جامعه گرایی ملحدانه جدید.بی شک زمان حاضر یکی از دورانهای بحرانی بزرگ تاریخ فرهنگ جدید است. جهان نو نیازمند تجدید حیات زیست شناختی است و دین که در تجلیات برتر خود نه جزمیگری و تعبد است و نه تشریفات و کاهن بازی، تنها عاملی است که می تواند از لحاظ اخلاقی انسان جدید را برای تحمل بار مسولیت سنگینی که پیشرفت علم جدید مستلزم آنست آماده سازد و ب
     واژه «مسیح»، عربی شده لغت عبری «ماشیا» بوده و بمعنای "مسح شده" و "متبرک آفریده شده" میباشد. بنابر نقل عهد عتیق، لغت «مسیح» برای تمامی پادشاهان بنی اسرائیل به کار رفته است، چرا که همه آنان پیش از تاجگذاری توسط پیغامبر پیشین و یا کاهن اعظم وقت و بوسیله روغن مقدس مسح میشدند. لیکن همین واژه بعنوان لقب حضرت عیسی بن مریم (ع) در متون مقدس استفاده شده است، زیرا مطابق اعتقاد یهودیان "مسیح بزرگی" برای نجات قوم یهود خواهد آمد.
    با این توصیف در کتب ع
shirazart.blog.ir 
*تمدن عیلام در اوایل قرن سیزدهم قبل از میلاد در زمان پادشاهی اونتاشگال به اوج قدرت خود رسید، همزمان ، اونتاشگال شهر مذهبی " دوراونتاش " ( چغازنبیل) را بنا کرد .
* ویژگی مهم زیگورات " چغازنبیل " وجود طاق های متعدد ضربی با طرح نیم دایره است .
* چغازنبیل مربوط به ۱۲۵۰ پیش از میلاد و دوره ی عیلام است و بهترین نمونه ی هنر معماری بر بنیاد طاق قوسی را در دنیای باستان نشان می دهد .
* * چغازنبیل هم مکان مذهبی ( معبد ) بوده است و هم از بالای آن کاهن ها
سجع در لغت به معنای آواز کبوتر و فاخته است [1] و در اصطلاح به همسانی دو فاصله نثر در تک حرف آخر یا یکسانی واژه های آخر قرینه ها در وزن یا حرف آخر (روی) یا هر دوی آنها سجع گفته می شود.
سجع همان آهنگی را به نثر می بخشد که قافیه به شعر ارزانی می دارد با این تفاوت که در نثر عناصری همچون وزن دخالت ندارد.
سجع برای عرب امر شناخته شده ای بوده است زیرا کاهنان و غیب گویان غالباً برای بیان مقاصد خود، گفتار خود را در قالب مسجع بیان می کردند.
نسبت دادن کاهن به پیا
در دین یهود و کتاب تلمود(۱)بارها به نجات بخشی آخرالزمان اشاره شده‌است. کسی که روزی خواهد آمد و جهان را از نو می‌سازد.نیز انبیای الهی به کرات به روزهای آخر که هنوز فرا نرسیده‌است به عنوان دورانی که در آن عظمت ملی یهود به آخرین حد اعتلای خود خواهد رسید اشاره کرده‌اند. این امید به آینده با گذشت زمان نه فقط شدت پیدا کرد بلکه رؤیای شگفت انگیزی را نیز که در جهان آینده تحقق خواهد یافت دربر گرفت.این آیندهٔ درخشان و باشکوه در اطراف شخصیت «ماشیح» که ا
به مردم فرمود: «بدانید که خدا را نه آغازی است نه پایانی. همه چیز را با کلمه ی خود پدید آورده است. نه دیده می شود نه به فهم بشر در می آید. جسم نیست، مرکب نیست، تغییرناپذیر و نامحدود است. بی نهایت است، بی نیاز است، نه می خورد نه می خوابد نه بر او نقصی وارد می آید. و همه جا هست. اوست که زنده می کند، شفا می بخشد و می میراند.»
و دست هایش را به آسمان بلند کرد و گفت: «خداوندا، تو می دانی که من به آنچه گفتم، ایمان دارم، این روز شاهد من در روز جزا خواهد بود.»
و
پاورپوینت زبان یازدهم در لا روچل متولد شد ، چند ماه پس از آنکه پدرش ژان دساگولیرس ، وزیر پروتستان ، توسط دولت فرانسه به عنوان هوگون تبعید شد. ژان پاورپوینت زبان یازدهم توسط اسقف هنری کامپتون از لندن به عنوان یک آنگلیکن منصوب شد و به گورنسی رسول شد. در همین حال ، این نوزاد در معبد پروتستان در لا روچل ، ژان تئوفیل دساگولیرس تعمید یافت ، [2] و او و مادرش پس از آن فرار کردند لغایت به ژان در گورنسی بپیوندند.
در سال 1692 ، خانواده به لندن نقل مکان کردند
اشک شوق از چشم جبرائیل ها جاری شدهپیش پایش خون اسماعیل ها جاری شده
در مدیحش نطق اسرافیل ها جاری شدهرو به سویش سیل میکائیل ها جاری شده
خاتم پیغمبران یعنی محمد (ص) آمدهاسوه ی تقوا، امیر عشق احمد(ص) آمده
آری آری انتخاب حی سرمد آمدهپیک شادی از فراز عرش ایزد آمده
 چشم تا بگشود دنیا را گلستان کرده استبا نگاهی قلب ها را پر ز ایمان کرده است
 وحی و تنزیل است و خود تفسیر قران کرده استفصل ها را یک به یک فصل بهاران کرده است
از قدومش شام ظلمت نور باران می شو
سخنان عیسی مسیح بر روی صلیب دارای  2 بخش است  :
بخش اول : سخنان او در روشنایی روز ؛ که جنبه ی افقی داشت و مخاطب این سخنان مردم بودند.
بخش دوم : سخنان او در تاریکی  ؛ که جنبه ی عمودی داشت و مخاطب خدای پدر بود.
( 2 بخش عمو.دی و افقی صلیب هم نشانگر این دو جنبه ی ارتباطی می باشد. )
 
اولین سخن :  (لوقا  23 : 26 تا 34 )   ای پدر اینها را ببخش زیرا که نمی دانند چه می کنند.
 
مرگ بر روی صلیب مرگ دردناکی است . سنکا نویسنده معروف یونانی که تجربه ی دیدن مصلوب شدن را در عص
تمدن بشری 7000 سال پیش بین دو رودخانه دجله و فرات پدیدار گشت. در میان دره ای وسیع و حاصلخیز در این منطقه بود که آبادیهای سومری قرار داشت. بعدها این سرزمین به ((بین النهرین)) معروف گشت. یعنی زمین واقع میان دو رودخانه را که در حال حاضر کشور عراق در آنجا قرار دارد. بعد ها تمدنهای اولیه دیگری در این ناحیه به وجود آمدند.
سومریها ابتدا کومه هایی در گرد هم ساخته و بصورت دهکده هایی در آوردند. حیوانات را اهلی کرده و از شیر و گوشت و پوستشان استفاده می کردند
"به یاد یکی از آن بحث‌های بسیار خسته‌کنندة دورة دبستان افتادم.
یکی از بچه‌ها می‌گوید زمین مسطح است. من می‌گویم زمین یک گوی کروی است. بحث‌مان
می‌شود: مسطح است. نه، مسطح نیست. چرا‌، مسطح است. نه، نیست. چرا، هست. نه، نیست. بن‌بست.
ما به یک بن‌بست رسیده‌ایم. کوهن برای داوری وارد می‌شود. او به ما می‌گوید که واقعیتی
در کار نیست. شما از پارادایم‌های مختلفی آمده‌اید: پارادایمِ زمین مسطح و پارادایمِ
گوی کروی. برای هر یک از شما نام "زمین" معنای متف
پیش از این هم معروف ترین معلم بودایی ها پس از دالای لاما، به جرم آزار جنسی به شاگردانش خبر ساز شد. سوگیال رینپوچه ۷۱ ساله متهم شده بود که برای خود یک حرمسرا راه انداخته و از پیروان زن و دختر خود سوء استفاده کرده است.
رهپویان هدایت: انحرافات اخلاقی میان بودائیانی که خود را بریده
از دنیا و تعلقات آن می دانند نشان از دروغ بودن گفتار و رفتار آنان است. آسارام
باپو، رهبر معنوی و مربی یوگا و مدیتیشن در ایالت راجستان هند است که مدعی است
میلیون‌ها طرف
خداوند متعال می فرماید: «وَ
إِذا سَأَلَکَ‏ عِبادی عَنِّی فَإِنِّی قَریبٌ أُجیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ
إِذا دَعانِ فَلْیَسْتَجیبُوا لی‏ وَ لْیُؤْمِنُوا بی‏ لَعَلَّهُمْ
یَرْشُدُونَ؛ و هرگاه بندگان من، از تو در باره من بپرسند، [بگو] من
نزدیکم، و دعاى دعاکننده را -به هنگامى که مرا بخواند- اجابت مى‏کنم، پس
[آنان‏] باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه
یابند.»( سوره مبارکه بقره،186 )اگر
بنده ای واقعا خدا را باور داشته و با ت
کتاب راهی بسوی راستی
بینش نوین


فهرست مطا‌لب                                                      صفحه
مقدمه........................................... ..........................10
فرامین راستین آسمانی...................................................13
مختصری آشنایی.........................................................13
فرمانروایی دینی – ولایی و نابسامانی در کشور ایران..............15
تجربه زندگی، در جامعه شیعی – اسلامی........................... 18
جایگاه رؤیاهای صادقه، در ادیان توحیدی........................... 26
کتابهای مقدس ادیان ت
عاشّیق‌ها، بدیهه‌سرایان خنیاگرِ ساز به‌دست آذربایجانی هستند که خود می‌سازند، خود می‌نوازند، خود می‌سرایند و خود از بر می‌خوانند. ریشۀ آنان را "گوسان" های دوران اشکانی دانسته‌اند که در آن زمان علاوه بر ساز و آواز، به دوره‌گردی در شهرها و روستاها و حضور بر سر بالین بیماران مبادرت ورزیده و می‌توان گفت به نوعی معتقد به موسیقی‌درمانی بوده و در این زمینه به فعّالیت می‌پرداختند. گوسان‌ها به نوبۀ خود، الگوبرداری جدیدتری از "شامان / شمن" ه
***
به لطف یکی از دوستان اهل قلم بیان که همگی به قلم توانمند ایشان واقف هستیم، من با کتاب، این دیرینه دوست مهجور مانده آشتی کردم، و با وجود مشغله های ذهنی فراوان این کتاب خواندنی از یوسا رو دست گرفتم و دیگه نتونستم از بند مطالعه رها بشم، و این چند روز بخصوص دیروز وقت مناسبی رو برای مطالعه این کتاب در نظر گرفتم. سالها پیش و به وقت نوجوانی با ادبیات آمریکای لاتین و کتاب صد سال تنهایی مارکز آشنا شدم، و بر خلاف تعریف و تمجیدهایی که از این کتاب شده ب
عاشّیق‌ها، بدیهه‌سرایان خنیاگرِ ساز به‌دست آذربایجانی هستند که خود می‌سازند، خود می‌نوازند، خود می‌سرایند و خود
از بر می‌خوانند. ریشۀ آنان را "گوسان" های دوران اشکانی دانسته‌اند که
در آن زمان علاوه بر ساز و آواز، به دوره‌گردی در شهرها و روستاها و حضور بر سر
بالین بیماران مبادرت ورزیده و می‌توان گفت به نوعی معتقد به موسیقی‌درمانی بوده و
در این زمینه به فعّالیت می‌پرداختند. گوسان‌ها به نوبۀ خود، الگوبرداری جدیدتری
از "شامان / شمن" ها
تعارضات زناشوییتعارضات زناشویی
تعارض عبارت است از عدم توافق و مخالفت دو فرد با یکدیگر، ناسازگاری و نظرات و اهداف و رفتاری که در جهت مخالفت با دیگری صورت می‌گیرد و همچنین ستیزه‌ای بین افراد در اثر منافع ناهمسو و اختلاف اهداف و ادراکات مختلف به وجود می آید (رابینز[۱]، ۱۹۹۸، کبیری، ۱۳۸۴). کنش و واکنش دو فرد که قادر نیستند منظورخود را تفهیم نمایند، تعارض یا تنازع نامیده می‏شود (وایل[۲]، ۲۰۰۴).  وجود تعارض زناشویی ناشی از واکنش نسبت به تفاوت های
«آن‌ گاه که نشانه‌های پسر انسان در آسمان پدیدار شد پسر انسان را ببینند
که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال می‌آید، اما از آن روز و ساعت هیچ‌ کس
حتی ملائکه آسمان اطلاع ندارند، جز خداوند و بس، شما نیز حاضر باشید، زیرا
در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می‌آید»
«هم‌چنان که برق از مشرق ساطع شد تا در مغرب ظاهر
شود، ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد، آن گاه نشانه پسر انسان در آسمان
پدیدار شود و جمیع طوایف زمین سینه‌زنی کنند و پسر انسان را ببینند که
کریسمس هدیه­ سی
یازان: او. هنریچئویرن: سئودا میرزازاده­ اصلچاپ: آناوارلیق درگی سی - 10-جو سایی
بیر دلار و سکسن­یئددی سئنت. هامیسی بو قدریدی و آلتمیش سئنتی، بیر پئنی­لیک­لردن اولوشوردو. پئنی­لر، باققال، گؤیچو و قصابی تهدید ائلمک­دن­ و یا بیله­لرینه چیلیس­لیک صیفتی نیسبت وئردیک­لرینده، اونلارلا قیزارا بوزارا چنه وورماقدان اله گلمیشدی. دئللا، پوللاری، اوچ دفعه سایدی. بیر دلار سکسن یئددی سئنت. صاباح­سا کریسمس بایرامییدی.
اؤزونو، اسکیلیب بو
کیفیت غسل و وضو را نیکو می دانست، اما این کارها مایه ای جز آب نداشت و نمی توانست گناهان را بشوید و دل های پریشان را راحتی بخشد. هدیه قربانی و تضرع به خداوند را پسندیده می دید، اما آیا این اعمال همه چیز را در خود نهفته داشتند؟ مگر اهداء قربانی سبب خوشبختی می شود؟ و اما خداوند؟ آیا هدیه قربانی به خداوند صحیح و ثواب و معقول و پسندیده است؟ اگر این قربانی ها و این افتخارات را به "آتمان" یگانه هدیه نکنیم، پس دیگر آن را به که می توان تقدیم کرد؟ اما "آتم

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها