نتایج جستجو برای عبارت :

دلیل و درمان بی اختیاری مدفوع در کودکان

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : بی اختیاری مدفوع در کودکان یکی از شایع‌ترین مسائل مربوط به کودکان می‌باشد. این که کودک گاهی کنترل مدفوع و ادرار خود را از دست دهد، مشکل تلقی نمی‌شود و برای بسیاری از کودکان اتفاق می‌افتد اما زمانی که کودک به صورت مداوم اختیار خود را از دست می‌دهد و برای مدت
ادامه مطلب
مصرف قطره آهن: مصرف قطره آهن سبب می شود که رنگ مدفوع نوزاد سبز شود.مصرف شیر خشک: مصرف شیر خشک هم دلیل دیگری برای سبز بودن رنگ مدفوع نوزاد است و این بخاطر آهن موجود در شیرخشک اتفاق می افتد.غذای کمکی: کودکان ۶ ماهه و بالاتر که خوردن غذای کمکی را شروع کرده اند بیشتر مدفوع سبز دارند که ویتامین های موجود در غذا مسبب این اتفاق هستند. در نتیجه، مدفوع از رنگ زرد خارج شده و به سبز پررنگ تبدیل میشود.اشکالات خفیف: هنگامی که کودک بیمار باشد، تغییر رنگی در م
ممکن است پوشک نوزاد را باز کنید و با دیدن رنگ غیرعادی مدفوع او نگران سلامتی کودک شوید. احتمالا خودتان می‌دانید که رنگ مدفوع نوزاد از وضعیت جسمانی او خبر می‌دهد اما قبل از نگرانی بهتر است بدانید که علت چیست و مدفوع نوزاد چه رنگی باید باشد؟ در این مقاله به شما می‌گوییم که علت رنگ‌های مختلف مدفوع نوزاد چیست. همراه ما باشید.
 
سن، نوع غذا و وضعیت سلامتی نوزادان روی رنگ مدفوع آنها اثر می‌گذارد. مدفوع نوزادانی که تازه متولد شده‌اند، سیاه است؛ ا
همه چیز درباره مدفوع خونی
 
 

خون در مدفوع یعنی خونریزی در دستگاه گوارش شما وجود دارد
 
اگر به دستشویی بروید و مقدار کمی خون روشن تا سیاه را داخل مدفوع خود مشاهده کنید ، خونریزی رکتوم را تجربه می کنید. خونریزی رکتوم دلایل زیادی دارد و می تواند در نتیجه ضعف یا ناهنجاری در ناحیه دستگاه گوارش شما اتفاق بیفتد. بواسیر شایعترین علت خونریزی روده است.
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : بی اختیاری مدفوع در کودکان یکی از شایع‌ترین مسائل مربوط به کودکان می‌باشد. این که کودک گاهی کنترل مدفوع و ادرار خود را از دست دهد، مشکل تلقی نمی‌شود و برای بسیاری از کودکان اتفاق می‌افتد اما زمانی که کودک به صورت مداوم اختیار خود را از دست می‌دهد و برای مدت طولانی درگیر این مسئله می‌شود نشان از یک مشکل زمینه‌ای دارد. بی اختیاری مدفوع به دو صورت عمدی و غیرعمدی اتفاق می‌افتد که در هر دو مور
علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی
  
علت ریزش مو در کودکان
 
یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است و دنبال چرایی و همچنین راه درمان برای ریزش موی فرزندشان هستند. در این مقاله ما دلایل ریزش موی کودکان و همچنین روش های درمان ریزش موی کودکان را گردآوری نموده ایم با آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
درمان سریع و خانگی سرفه کودکان
سرفه
های خشک شبانه یا سرفه های شدید همراه با خس خس سینه در بچه ها باعث
نگرانی والدین می شود ، در این شرایط از روش های طبیعی و سریع درمان سرفه
کودکان غافل نشوید.
نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن
ادامه مطلب
سوختگی پای کودکان در اثر اسهال عارضه‌ای است که آرام‌ و قرار را از آنها می‌گیرد و پدر و مادرها را به دلهره می‌اندازد؛ بنابراین باید جدی گرفته شود. دو بیماری رایج در میان کودکان وجود دارد که اسهال یکی از علائمشان است. در بخش ابتدایی مطلب، اطلاعات کافی درباره این بیماری ها و روش‌های درمان و پیشگیری از آنها را در اختیارتان می‌گذاریم. بخش دوم مطلب را هم به درمان سوختگی پای کودکان در اثر اسهال اختصاص داده‌ایم و در آن، از راهکارهای درمانی مناس
“مدفوع” واژه دیگری برای “اجابت مزاج” است. ممکن است که خونریزی از دستگاه گوارش به دو صورت در مدفوع دیده شود. خون قرمز روشن و مدفوع سیاه شبیه قیر.
خون قرمز روشن در این موارد ممکن است دیده شود:
• بر روی دستمال توالت پس از تمیز کردن خود• در کاسه توالت پس از اجابت مزاج• در سطح مدفوع یا مخلوط با مدفوع خوداما مدفوعهایی که شبیه قیر بنظر می رسند معمولا بواسطه خونریزی شدید در قسمت فوقانی سیستم گوارش ایجاد می شوند.
ادامه مطلب
ارتودنسی دندان کودکان معمولا برای
جلوگیری از ارتودنسی در بزرگسالی انجام می گیرد تا بیمار درد و ناراحتی
کمتری را احساس کند. برای انجام ارتودنسی دندان کودکان باید به متخصص ارتودنسی خبره مراجعه کنید تا هیچ آسیبی به دندان ها و لثه های کودکان وارد نشود.
ارتودنسی کودکان
ارتودنسی دندان کودکان یا اطفال در علم
دندانپزشکی به نام interceptive معروف است. طبق تحقیقات انجام شده برخی از
متخصصین عقیده دارند که درمان ارتودنسی
در کودکان از سن هفت سالگی آغاز م
فرهنگ مدفوع چیست ؟
 
هدف
روند
نتایج
سلامت روده
فرهنگ مدفوع چیست؟
کشت مدفوع می تواند به پزشک شما در درک و درمان مشکلات دستگاه گوارش یا دستگاه گوارش شما کمک کند. دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است علائم هضم ناخوشایند را تجربه کنید. در بعضی موارد علت عفونت باکتریایی است. پزشک شما می تواند برای بررسی باکتری های مضر از مدفوع ، نمونه مدفوع یا مدفوع خود را سفارش دهد.
فرهنگ مدفوع با تجزیه و تحلیل تخم مرغ و انگل مدفوع متفاوت است. بعضی اوقات لازم است کار
Hi  I hope you are fine  One problem I think is everywhere is the unpleasant smell of baby stool coming out of the diaper  I think if the diaper is made for kids, it will act like an oil pump  That is, when the stool enters the diaper, a fragrant odor comes out of the diaper  That's just a basic idea.
سلامامیدوارم حالتون خوب باشهیکی از مشکلاتی که فکر میکنم همه دارند بوی بد مدفوع کودکان است که از  پوشک خارج میشودمن فکر میکنم اگر نوعی پوشک  ساخته شود که همانند یک پمپ روغنی عمل کندیعنی وقتی کع مدفوع وارد پوشک میشود, رایحه ای خوش بو از پوشک خارج شودو به جای اینکه از این بو
از آب گرم استفاده کنید: کودک خود را در یک حمام آب ولرم قرار بدهید. برای این کار فرزندتان را بعد از حرکت روده اش, در ۸-۱۰ سانتی متر گرم آب گرم, به مدت ۳ بار در روز بگذارید. این کار می تواند دردهای ناحیه مقعد را تسکین دهد و به بهبودی کودک تان کمک کند.
کودک تان را تمیز نگهدارید: از دستمال مرطوب یا پد درمانی می توانید برای تمیز کردن ناحیه مقعد پس از یک حرکت روده استفاده کنید. بر خلاف کاغذ توالت، این محصولات ناحیه مقعد حساس را تحریک نمی کنند.
کمک کنید ک
درمان تیک در کودکان 
حتما کودکانی را دیده اید که در مواقعی شروع به بر هم زدن چشم ها و یا بالا انداختن شانه های خود می کنند و حتی توصیه های مکرر و مستقیم شما هم بر روی آنها اثری 
ندارد. این حرکات معمولا در پی تشنجات خانوادگی نیز تشدید می شود.

ادامه مطلب
دلایل درد دور ناف در کودکان
 
 

گاهی درد ناف در کودکان به علت عفونت مجاری ادراری ایجاد می شود
 
درد دور ناف در کودکان، بسیار متداول است و دلایل آن میتواند از استرس مدرسه تا یک بیماری جدّی، متغیر باشد.
درد دور ناف در کودکان
دلایل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. بعضی از این دلایل کاملا جدّی و بعضی دیگر جزیی هستند. با این حال، با تشخیص درست و درمان مناسب، درد میتواند کاملاً و به سرعت بهبود یابد.
ادامه مطلب
آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
چگونه زردی نوزاد را درمان کنیم
زردی نوزاد به دلیل میزان بالایی از بیلی روبین در بدنشان ایجاد می شود. این بیماری،
سبب ایجاد رنگدانه زرد در پوست و سفیدی چشم می شود.
این شرایط بسیار رایج است و در اکثر موارد به نوزاد آسیب نمیرساند.
بیلی روبین یک رنگدانه زرد رنگ است
که به طور طبیعی از طریق تجزیه گلبول های قرمز در تمام بزرگسالان و کودکان تولید می شود.
این بیلی روبین در کبد پردازش می شود سپس از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود.
ادامه مطلب:
چگونه زردی نوزا
چه چیزی باعث ایجاد مدفوع شناور می شود؟
مدفوع
انسان اطلاعات زیادی درباره سلامتیش ارائه می کند.  مدفوع شناور یک موضوع
رایج است و معمولا نشانه مشکل حادی نیست. گاز، تغییر در رژیم غذایی و عفونت
های خفیف می تواند باعث ایجاد چنین شرایطی شود. برخی از شرایط پزشکی زمینه
ای هم موجب می شود فرد با مدفوع شناور دائمی روبرو شود. در این مقاله به
همین موضوع خواهیم پرداخت.
 علل:
همانطور
که قبلا نیز بیان کردیم مدفوع شناور همیشه نشان دهنده موضوع حادی نیست. در
کودکان هنگام دفع مدفوع دچار درد میشوند که تحمل آنرا ندارد به همین دلیل دفع مدفوع را به تأخیر می اندازند و مشکل را بدتر میکنند.علت یبوست در کودک، اغلب به دلیل ناکافی بودن مایعات در رژیم غذایی او میباشد.نوزادانی که تنها با شیر مادر تغذیه میشوند، به ندرت به یبوست مبتلا میگردند اما نوزادانی که غذایی غیر از شیر مادر میخورند (خوراکیهای جامد) بیشتر در معرض ابتلا به این اختلال هستند.اگر نوزاد زیر 6 هفته مبتلا به یبوست باشد، باید برای بررسی وضعیت اس
به
گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،ترس، چگونگی برخورد با غریبه‌ها، کنترل
ادرار و مدفوع و شلختگی، برای همه کودکان نوعی دغدغه محسوب می‌شود و بچه‌ها
و والدین‌شان تمایل دارند بتوانند راه حلی برایشان پیدا کنند، جولیا کوک
در چهار اثر جدید مجموعه «کتاب‌های جولیا» به این موضوعات پرداخته است.
سبک زندگی کودکان ویژگی های خاص خود را دارد. کودکان در بسیاری موارد به مراتب آسیب پذیرتر از ما هستند. یکی از مشکلاتی که بیشتر کودکان با آن روبرو می شوند یبوست است. از بدترین و البته شایع ترین مشکلات گوارشی که کودک و نوزاد و بزرگسال نمی شناسد و به سراغ همه می رود. اگر تعداد دفعات اجابت مزاج کودک شما به 3 بار یا کمتر از آن در طول هفته رسیده است و شکل و قوام مدفوع او به شدت سفت و سخت شده و با سختی دفع می شود می توان نتیجه گرفت کودک شما با یبوست در حال
دکتر مونا زارع
شیرخواران و کودکان نسبت به بزرگسالان به دفعات بیشتری دچار سرماخوردگی می شوند و علائم طولانی تری دارند.
سرماخوردگی عامل میلیون ها روز از دست رفته در مدرسه و میلیون ها روز
غیبت از کار می شود که زمان غیبت از کار زمان مراقبت از کودکان بیمار را هم
شامل می شود. این مقاله مروری بر دلایل، علائم و درمان سرماخوردگی در
کودکان است.
ادامه مطلب
کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل پاورپوینت جامع و کامل بیماری اسهال با فرمت pptx در حجم 29 اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت بیماری اسهال ،بخشی از متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .
محتوای اسلاید 3
تعریف اسهال:
اسهال هم یک علامت هم یک نشانه به عنوان علامت اسهال عبارتست از دفع مدفوع شل، رقیق و یا آبکی که به طور معمول بیش از سه بار
نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان آن
سرفه یکی از بیماری های رایج تنفسی است که معمولاً کودکان 5 سال و کوچکتر را به خصوص در فصل زمستان درگیر می کند ، گاهی شدت سرفه ها تقریباً شبیه علائم آنفولانزا هستند برای همین والدین را دچار نگرانی می کنند تا درجستجوی راهی باشند برای درمان سریع این مشکل.
به گفته ی متخصصان سرفه های شدید در کودکان خردسال می تواند علل دیگری به جز سرماخوردگی داشته باشد عللی شامل :آسم ،تولد زودرس و آلرژی .
سرفه هایی همراه با خس
علت خون در مدفوع نوزاد می تواند شامل طیف وسیعی از مسائل حاد تا یک حساسیت ساده  را در برگیرد. مشاهده خون در مدفوع نوزاد ممکن است هر والدینی را وحشت زده نماید. اما لازم است توجه داشته باشید این مشکل همیشه مسئله ای حاد  به شمار نمی رود. پس ضمن حفظ آرامش و خونسردی پس از مطالعه این مقاله برای درمان و تشخیص با پزشک مشورت نمایید.
دلایل وجود خون در مدفوع نوزاد
مشاهده خون در مدفوع نوزاد می تواند از علل مختلفی سرچشمه بگیرد، علت خون در مدفوع نوزاد عبارت
 
تکرر ادرار ممکن است نشانگر این باشد که کودک مثانه بیش فعالی دارد. در این مقاله به تشریح علل ، تشخیص و درمان آن می پردازیم. مثانه بیش فعالی در کودکان نوعی سندرم است که باعث نیاز فوری به ادرار کردن می شود. در بعضی موارد ، نیاز آنقدر ضروری است که کنترل آن دشوار است و حتی ممکن است باعث ادرار غیر ارادی شود.
اگرچه این بیماری ممکن است در بزرگسالان و کودکان نیز رخ دهد ، در این مقاله به سندرم مثانه بیش فعالی در کودکان ، علل آن ، تشخیص و درمان پرداخته
دلایل بی اختیاری مدفوع چیست و چگونه درمان می شود ؟  یعنی فرد کنترل بر دفع مدفوع ندارد که این عدم کنترل میتواند نسبی و گاهگاهی باشد و یا کامل و همیشگی باشد. کنترل طبیعی مدفوع براساس عملکرد درست عضلات لگن،رکتوم،اسفنکترهای مقعدی و شبکه عصبی آن دارد.
دلایل اصلی بی اختیاری مدفوع از دید پزشکی چیست ؟
توده مدفوعی تشکیل شده در رکتوم بعلت یبوست مزمن که باعث فشار وکشیدگی و ضعف عضلات اسفنکتری میشود منجر به نشت مدفوع شل از مقعد میشود.
 اسهال که نیاز فور
درمان های ساده خانگی گرفتگی گوش
درمان گرفتگی گوش شرایط درد ناکی است و روی انسانها با هرسنی تاثیر می گذارد اما بیشتر درمیان کودکان بخصوص هنگام سرماخوردگی رایج است که باعث درد شده و روی شنوایی تاثیر می گذارد ؛ این حالت زمانی رخ می دهد که فشار درلوله شیپوری نامتعادل می شود و کانال گوش مسدود میگردد.
نشانه های انسداد گوش را قبل از درمان گرفتگی گوش بشناسید
کاهش شنوایی
احساس انفجار درگوش  
صدای باد داخل گوش
 مخاط و مایعاتی درگوش
از نشانه تا راه
تنبلی چشم در کودکان را جدی بگیریم!!!
 
 
 
 
تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود ، فرد را از یک چشم بسیار کم بینا ی ا نابینا می کند و با تشخیص به موقع ، به راحتی و کاملا قابل درمان است
 
چشمان برخی کودکان ، با آنکه سالم به نظر می رسند اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیستند
 
رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز از دوران جنینی تا حدود ده سالگی ادامه دارد ، اما حداکثر سرعت رشد آن تا سه سالگی است
ادامه مطلب
معده زنبور عسل
 
این حشره با تمام کوچکی اش دو معده دارد ، شهد گلهای مکیده شده وارد معده اول می شود که بوسیله دریچه ای به معده دوم مربوط است . معده دوم عملیات گوارشی را انجام می دهد .معده اول را کیسه عسلی یا چینه دان می گویند کلیه مراحل تبدیل شهد به عسل در این معده انجام گرفته و عسل رسیده و آماده شده از طریق خرطوم زنبور به سلولهای مومی شکل ریخته می شود . کیسه عسلی به وسیله دریچه ای به معده دوم ( معده اصلی ) منتهی می شود زنبور عسل در صورت لزوم جهت تغذ
از شایع‌ترین عللی که بیماران، به نام بواسیر مراجعه می‌نمایند همان:۱- شقاق یا فیشر و ۲- بواسیر داخلی میباشد:
۱- شقاق یا فیشر (سوزش و درد و ..):شقاق چیست؟ شقاق نام عربی و فیشر نام انگلیسی آن و ترک یا چاک خوردگی نام فارسی آن میباشد که در واقع همان زخم شدن لبه داخلی مقعد می‌باشد. از علل مهم آن عبارتند از:: خروج سخت مدفوع خشک، عدم مصرف فیبر و آب کافی، مصرف بعضی از دارو‌ها، یبوست، زور زدن در هنگام دفع مدفوع، وجود استرس، و ...
ادامه مطلب
از زمانی که دندان های شیری کودکان رشد می کند تا حدود سن 10 یا 12 سالگی نیاز به دندانپزشک کودکان دارند.
دندان های شیری کودکان تا 6 یا 7 سالگی رشد می کند و بعد از آن دندان های دائمی در دهان رشد می کنند.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که دندان های شیری در دهان باقی نمی مانند پس مراقبت از آنها لزومی ندارد. این باور کاملا اشتباه است عدم مراقبت از دندان های شیری باعث پوسیدگی و در نهایت افتادن آنها می شود، در صورتی که دندان های شیری زودتر از موعد خود بی
فیشر چیست؟
فیشر مقعدی شکاف پوشش دیواره ی مقعد یا کانال مقعدی، پایین ترین قسمت لوله گوارش است. فیشر مقعدی باعث می شود که اجابت مزاج دردناک بوده و درد آن ممکن است تا ساعت ها بعد از اجابت مزاج ادامه یابد. حتی ممکن است برای جلوگیری از درد مدفوع نکنید. در ادامه به توصیف علائم فیشر میپردازیم. دانستن این علائم به منظور شناخت و درمان فیشر ضروری است.
انواع فیشر
بسته به مدت زمانی که یک فرد دچار  بیماری فیشر شده است می توان آن را به دو دسته تقسیم کرد.
درباره یبوست چه میدانید
یبوست یک بیماری مربوط به سیستم گوارش است،که در آن فرد برای خروج مدفوع با سختی روبرو است .در بیشتر مواردیبوست به دلیل جذب زیاد آب توسط کولونی اتفاق می افتد که آنرا از مواد غذایی به خود میگیرد و باعث میشود، غذا از طریق دستگاه گوارش آهسته تر حرکت کند و وقتی این اتفاق میافتد تخلیه روده ها میتواند بسیار دردناک باشد.در این مقاله،علل اصلی یبوست و نحوه درمان و جلوگیری از آن بررسی میشود.
 
  
ادامه مطلب
علت وجود خون در مدفوع و عوارض خونریزی مقعدی
مشاهده خون در مدفوع از علائم رایج بسیاری از بیماری ها است، که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. البته به جز در مواردی نادر، خون در مدفوع خطرناک نبوده و قابل درمان است. پس با مشاهده آن دستپاچه نشده و برای درمان اقدام نمایید. با ما همراه  شوید تا شما را با انواع، عوارض و علت خون در مدفوع آشنا نماییم :
 انواع خونریزی مقعد
انواع خونریزی از مقعد به این شرح است :

ملنا (مدفوع سیاه رنگ) : این نوع خونریزی موجب می شود،
 
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
دانلود فایل
علت وجود خون در مدفوع و عوارض خونریزی مقعدی
مشاهده خون در مدفوع از علائم رایج بسیاری از بیماری ها است، که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. البته به جز در مواردی نادر، خون در مدفوع خطرناک نبوده و قابل درمان است. پس با مشاهده آن دستپاچه نشده و برای درمان اقدام نمایید. با ما همراه  شوید تا شما را با انواع، عوارض و علت خون در مدفوع آشنا نماییم :
 انواع خونریزی مقعد
انواع خونریزی از مقعد به این شرح است :

ملنا (مدفوع سیاه رنگ) : این نوع خونریزی موجب می شود،
ارتودنسی در سنین کودکی
ارتودنسی کودکان ویژگی های خاص خود را دارا می باشد که در این مقاله بر آنیم تا شما را با درمان های ارتودنسی در سنین پایین آشنا سازیم تا بهترین انتخاب را برای کودکان خود داشته باشید.
در دوران کودکی بسیاری از ناهنجاری های دندانی فکی قابل تشخیص هستند. با این وجود درمان هر کیسی در سن و شرایط معینی قابل انجام است. ارتودنسی کودکان می تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد. از اینرو ممکن است سبب کاهش هزینه ارتودنسی ، رفع سریعتر مشک
اصلاح تغذیه و مزاج درمانی از روش‌های درمان آسمگفت و گو با دکتر عالیه خامنه ایدرمان آسم و آلرژی در طب کلاسیک با عدم تشخیص صحیح رو به رو است. باتوجه به پیشرفت‌هایی که در علم پاراکلینیکی وجود  دارد متاسفانه درمان آلرژی خصوصا در کودکان به وسیله طب کلاسیک پاسخگو نبوده درحالی که این بیماری در طب سنتی با مزاج درمانی و اصلاح رژیم غذایی افراد درمان می‌شود.
ادامه مطلب
 
مشاهده خون در مدفوع از علائم رایج بسیاری از بیماری ها است، که نیاز به بررسی دقیق تر دارد. البته به جز در مواردی نادر، خون در مدفوع خطرناک نبوده و قابل درمان است. پس با مشاهده آن دستپاچه نشده و برای درمان اقدام نمایید. با ما همراه  شوید تا شما را با انواع، عوارض و علت خون در مدفوع آشنا نماییم :
 انواع خونریزی مقعد
انواع خونریزی از مقعد به این شرح است :

ملنا (مدفوع سیاه رنگ) : این نوع خونریزی موجب می شود، مدفوع رنگی سیاه و قیری به خود گرفته و بد ب
مشکلات خواب بسیار شایع است. حدود 25 درصد از کودکان سالم زیر سن 18 سالگی مشکلات خواب دارند و 80 درصد از نوجوانان خواب کافی ندارند.
ممکن است یکی از علت های بی خوابی کودکان عدم تمرکز خواب باشد ،به این معنی که کودک مبتلا به ADHD باشد به معنی اختلال عدم توجه و عدم تمرکز که سبب اختلال خواب می گردد و فوق تخصص نوزادان با دارو های روانپزشکی و رفتار درمانی و بازی درمانی ،اختلالات خواب را درمان می کنند . در نتیجه اختلال خواب ارتباط قوی با اختلال تغذیه کودکان د
درمان شپش موی سر                                                                                   شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم.

ادامه مطلب
علت بروز وسواس در کودکان چیست؟ علائم وسواس دوران کودکی کدام‌اند؟ وسواس از جمله اختلالات روانی مشترک بین کودکان و بزرگسالان است که اغلب با ایجاد افکار و احساسات آزارنده، رنج روانی بسیاری را برای فرد فراهم می‌کند. از آنجایی که کودکان ظرفیت روانی کمتری برای تحمل اضطراب دارند ابتلا به وسواس می‌تواند منجر به مشکلات مضاعفی در آن‌ها شود و در نتیجه عملکرد بزرگسالی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. آگاهی از نشانه‌ها و علل بروز وسواس در کودکان برای وال
discus x farm hexa درمان موثر در بیماری انگل های تک یاخته مانند پروتوزا و هگزامیتا علائم : سوراخ سر.مدفوع سفید.گوشه گیری و رنگ پریدگی و... ✔️به ازای هر 40 لیتر آب اکواریوم یک پیمانه از محصول را اضافه نمایید. هرروز 30 الی 50 درصد سیفون انجام دهید و دارو را مجددا تکرار نمایید. مدت درمان 10 روز به هیچ عنوان درمان را در قبل از روز 7 قطع ننمایید. ✔️2 پیمانه از دارو را در 100 گرم غذای دستساز ریخته و مخلوط نمایید و در طول روز 2 بار به ماهی بخورانید.
#هانی_کرده #وحید مر
 در تعریف کودکان کار آمده است؛ کودکی که به صورت مداوم از او کار کشیده می‌شود. حمایت از کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد دغدغه‌مند به خصوص ساکنین کلان شهرهاست. چطور می‌توانیم از کودکان و خیابان در ایران حمایت کنیم، آدرس مدرسه کودکان کار و انجمن حمایت از کودکان کار را در اختیارشان قرار دهیم. در این یادداشت ما به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کار کنیم.
ادامه مطلب
 
 
آیا فرزند شما دندان های ناصاف و به هم ریخته ای دارد؟ آیا نگران لبخند کودک خود در آینده هستید؟ آیا تا این لحظه برای درمان ارتودنسی کودکان یا کودک خود اقدام نکرده اید؟ تا به حال به مزایای درمان فرزندتان در یک کلینیک تخصصی ارتودنسی فکر نکرده‌اید، اینطور نیست؟
ارتودنسی در کودکان چیست؟
درمان ارتودنسی در کودکان یکی از انواع درمان های دندانپزشکی است که مشکلات مربوط به موقعیت فک و دندان ها ی کودکان را تصحیح می کند به طور کلی هدف از تمام درمان
نگرانی کودکان در مورد درمان ارتودنسی

 
تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که نگرانی کودکان و والدین آنها در مورد درمان ارتودنسی متفاوت است کودکان نمی توانند تصور کنند که ممکن است با ظاهردندان های خود در آینده مشکل داشته باشند آنها می ترسند که نکند مجبور باشند از جمع دوستانشان کناره بگیرند، در این باره با متخصص ارتودنسی کودکان در مورد نگرانی های آنها می توان به کاهش اضطراب و بهبود پذیرش درمان از سوی آنها کمک کرد.
با این حال م
آریپیپرازول یک داروی ضد روان پریشی است و عملکرد مواد شیمیایی مغز را تغییر می دهد.
ابیلیفای برای درمان علائم بیماری های روانی مانند اسکیزوفرنی و
اختلال دوقطبی نوع یک مورد استفاده قرار می گیرد (افسردگی مانیک). مشخص
نیست که مصرف آریپیپرازول برای کودکان زیر 13 سال با اسکیزوفرنیا یا کودکان
زیر 10 سال با اختلال دوقطبی بی خطر است یا خیر.
ابیلیفای همچنین برای درمان اختلالات افسردگی شدید افراد بالغ همراه با داروهای دیگری نیز مصرف می شود.
بیماری کاوازاکی یا سندروم کاوازاکی یک بیماری نادر اما جدی است که موجب التهاب عروق در سراسر بدن میشود. این بیماری برروی گره های لنفاوی هم اثر میگذارد و موجب علایمی در بینی، دهان و گلو میشود. کاوازاکی شایعترین علت بیماریهای قلبی در کودکان است. در بیشتر موارد این بیماری در چند روز اول بدون مشکل درمان میشود. اگر کاوازاکی درمان نشود، موجب بیماری های قلبی سختی میشود. 
علایمتخمین زده میشود که این بیماری هر ساله 4200 کودک در آمریکا را درگیر میکند. کا
دلیل سرماخوردگی مکرر کودکان چیست؟
دلیل
سرماخوردگی مکرر کودکان چه می تواند باشد؟ آیا مشکلی داخلی موجب این تکرر
در ابتلابه سرماخوردگی است یا اینکه که رفتار و عادتی غلط دلیل سرماخوردگی
زیاد کودکان است؟
مواردی که باید در مورد سرماخوردگی مکرر کودکان بدانید
 
ادامه مطلب
ارزش عقل
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲٤- علی بن محمد، عن سهل بن زیاد، عن إسماعیل بن مهران، عن بعض رجاله، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: العقل دلیل المؤمن.
امام صادق علیه السلام فرمودند: عقل، راهنمای مومن است!
الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۵، حدیث ۲۴، چاپ دار الکتب الاسلامیة
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
جهت دانلود فایل کلیک کنید
شباهت شقاق و همورویید بسیار سطحی است .همورویید عبارتست از وریدهای متورم .برعکس،شقاق نوعی زخم یا ترک پوست است ،که درست در یک نقطه همیشگی ایجاد می گردد.
شکاف مقعد
شقاق
شباهت زیادی به همان ترک های دردناکی که گاه در گوشه های دهان ایجاد می
گردند دارد . هر دو مورد در جایی که پوست به لایه مخاطی ملحق می شود اتفاق
می افتند
درمان زخم داخل مقعدی
در مورد مقعد شایع ترین علت ایجاد شقاق
،عبور مدفوع حجیم و سفت است .اگر به شقاق دچار باشید حتما می دانید که این
علائم بیماری پاپیلومالتوز در سهره 
اگر در سایر نواحی بدن سهره ضایعاتی مشاهد کردید احتمالا سهره شما دچار بیماری پاپیلومالتز شده است. البته این ضایعات اگر روی سطح بدن پرنده ایجاد شود قابل تشخیص است. اما اگر داخل بدن سهره بزند ممکن است تا زمانی که کالبد شکافی نشود قابل مشاهده نباشد. بیماری پاپیلو مالتز باعث بروز پاپیلوما در حلق، دهان، کلواک و سایر اندام های پرنده می شود. زمانی که این بیماری در سهره ایجاد می شود مدفوع سهره رقیق می شود. باعث بوی
مشکلات ارتوپدی در کودکان
تا چه اندازه با مشکلات و بیماری های زانو اگاهی دارید؟یکی از مشکلات رایج زانو ، مشکلات ارتوپدی در کودکان است با ما در ادامه همراه باشید تا به این مشکلات و راه حل های آن بپردازیم.ساختار سیستم اسکلتی کودکان از موقع تولد تا بلوغ دائماً در حال تغییر است، از طرف دیگر به علت توانایی بسیار بالای بدن کودکان در بهبود و ترمیم ضایعات، درمان بسیاری از آسیب‌های اسکلتی در سنین پایین راحت‌تر و موفقیت آمیزتر از بزرگسالان است.تشخی
مشکلات ارتوپدی در کودکان
تا چه اندازه با مشکلات و بیماری های زانو اگاهی دارید؟یکی از مشکلات رایج زانو ، مشکلات ارتوپدی در کودکان است با ما در ادامه همراه باشید تا به این مشکلات و راه حل های آن بپردازیم.ساختار سیستم اسکلتی کودکان از موقع تولد تا بلوغ دائماً در حال تغییر است، از طرف دیگر به علت توانایی بسیار بالای بدن کودکان در بهبود و ترمیم ضایعات، درمان بسیاری از آسیب‌های اسکلتی در سنین پایین راحت‌تر و موفقیت آمیزتر از بزرگسالان است.تشخی
درمان سریع اسهال 
عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی
که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود.
اِسهال وضعیتی است که در آن فرد بیمار دست کم سه بار در روز دفع مدفوع روان یا مایع دارد. این حالت می‌تواند چند روز به
طول بیانجامد و موجب کم آبی بدن می‌شود که در پی از دست دادن مایعات رخ می‌دهد.
نشانه‌های کم آبی معمولاً با از بین رفتن کشش طبیعی پوست و تغییر در شخصیت آغاز
 آب‌میوه
شقاق مقعدی عمدتا به علت مصرف مواد غذایی نامناسب مثل نشاسته‌های فرآوری شده و غذاها و همچنین قند­هایی که باعث بروز یبوست و سخت شدن مدفوع می‌شوند، رخ می­دهد. بنابراین، اولویت اول برای درمان شقاق مقعدی رفع مشکل یبوست و همچنین مدفوع است. ۳ تا ۴ بار در روز آب‌میوه‌ی تازه مصرف کنید. همچنین بهتر است هر روز ۷ تا ۸ لیوان آب بنوشید. آنزیم گوارشی که برای هضم آب‌میوه ترشح می‌شود، می‌تواند در هنگام حفظ حرکات روده برای دفع مدفوع، از روند هضم
علائم سرطان در کودکان
از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند
  برای حمایت از کودکان سرطانی به کدام موسسه باید اعتماد کرد؟
همانطور که می دانید موسسه محک به عنوان بزرگترین موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان است. حال موسسات زیادی در تمامی استان ها بنا شده
5 درمان طبیعی برای درمان شپش موی سر با سرکه
شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم و انجام دهیم ، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به برخی از درمان های سرکه اشاره کرده ایم،با وجود بوی قوی اش، سرکه ماده ای عالی برای از بین بردن شپش است، شما همچنین می توانید قدرت آن را با مواد دیگر بیشتر کنید؛ د
ارتودنسی در کودکان برای جلوگیری از مشکلات فک و دندان در سنین بالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از والدین بر این باورند که بهتر است تا زمان اتمام رشد دندان ها و فک کودکان دلبندشان صبر کنند تا جایگاه و حالت نهایی فک و دندان ها شکل گیرد. سپس به کمک درمان های ارتودنسی توسط دندان پزشک های مجرب اقدام به درمان نا هنجاری ها نمایند. در واقع باید گفت این یک باور نادرست می باشد. چرا که با مداخله زود هنگام و یا به موقع دندانپزشک یا ارتودنتیست ، کو
d
خاک خوردن کودک چه علل و عوارضی دارد؟ کودکان در سنین پایین مواد غیر خوراکی را در دهان خود می‌گذارند. برخی اوقات علاقه به خوردن خاک نیز در کودکان دیده می‌شود. کنجکاوی آن‌ها نسبت به محیطشان باعث انجام چنین اعمالی می‌گردد. اما گاه این رفتار کودکان تنها یک کنجکاوی نبوده و می تواند نشانه‌هایی از اختلال هرزه خواری را به مراقبان گوش زد کند. هرزه خواری پیامدهای ناگواری دارد که سلامت کودک را نیز به خطر می اندازد. در این مقاله درباره علائم، علل و
عوامل و دلایل های اسهال چیست؟
زمانی که تغییر در تعداد و غلظت مدفوع ایجاد شود به طوری که مدفوع آبکی شده و تکرر ان بالا رود فرد مبتلا به اسهال می شود.
علت چیست؟
بزرگترین و اصلی ترین علت اسهال عوامل عفونی است که این عوامل از طریق مختلف وارد بدن می شود. گاهی با خوردن میوه و سبزی که به درستی و کامل شستشو داده نشده باشد اسهال ایجاد می شود. در بعضی مواقع به دلیل رعایت نکردن بهداشت به خصوص بعد از اجابت مزاج عفونت موجود در دست هایی که شسته نشده اند و.. و
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : یک تحقیق بین المللی به رهبری استرالیا با کشف یک هدف جدید و در عین حال ناشناخته در سلول های سرطانی که میتوان داروهای درمانی را برای آن استفاده کرد ، زمینه های تازه ای در کشف درمانهای مؤثرتر برای سرطان نوروبلاستوم کودکان ایجاد کرده است.
ادامه مطلب
بیماری اسهال خونی در کودکان
توجه
داشته باشید که اسهال خونی شایع ترین نشانه بیماری های التهابی روده است
که در صورت درمان نشدن و یا اقدام به خوددرمانی در درازمدت باعث ابتلا به سرطان
روده بزرگ می شود.بیماری های التهابی روده باعث تحریک روده بزرگ می شود و
شامل دو نوع بیماری کرون و کولیت اولسروز است که هر کدام نوع خاصی از روده
را درگیر می ‌کند.شایع ترین نشانه بیماری التهابی روده ،علائم گوارشی مانند
اسهال خونی، درد شکم، بی اشتهایی و کم خونی
اس
بهترین درمان خانگی و گیاهی شقاق مقعدی : یکی از بیماری های شایع که امروزه بسیار فرا گیر شده است شقاق مقعدی است. این بیماری بیشتر افرادی را درگیر می کند که دارای یبوست هستند. برای درمان شقاق مقعدی روشهای متنوعی وجود دارد. شقاق اگر زود اقدام به پیگیری آن شود می تواند به راحتی درمان شود. شقاق مقعد به شکل یک قطره اشک خطی دردناک و یا ایجاد شکاف در بافت پوششی نرم و مرطوب (مخاط) قسمت انتهایی کانال مقعد ظاهر می‌شود
عوامل دیگری مانند اسهال مزمن، بیماری
مزایای استفاده از گفتار درمانی
گفتار درمانی به کودک کمک می‌کند واضح و روان صحبت کند و اعتماد به نفس بیشتری هنگام برقراری ارتباط با دیگران داشته باشد. برای کودکان مبتلا به نارساخوانی مانند اختلال یادگیری، گفتار درمانی می تواند کمک کرده تا صداهای خاصی را در کلمات بشنوند و کلمات را هجی کنند. این کار می تواند مهارت درک مطلب را بهبود بخشیده و کودک را به خواندن تشویق کند.
 گفتار درمانی روش بسیار مفیدی برای کودکان با مشکلات گفتاری است. در یک مطال
کلاس های موسیقی کودکان در آموزشگاه موسیقی کودک سرنا
موسیقی و بازی از مواردی هستند که در شادی بیشتر در کوکان و بهبود عملکرد ذهنی کوکان بسیار موثر است و علاوه بر آن در درمان بسیاری از بیماری کودکان نیز روند بهبودی را تسریع می بخشد و در بعض موارد به عنوان تنها راه درمان توسط پزشکان تجویز می گردد. موسیقی درمانی در کودکان باعث تغییردر خلق و خوی آنها می شود و زمینه بهبود رفتارهای فردی، اجتماعی، اعتماد به نفس، درمان لکنت زبان و افزایش هوش آنها را خ
آبسه ی مقعدی در کودکان از جمله بیماری های نشیمانگاهی بوده که والدین بایستی به محض مشاهده ی نشانه های اولیه، کودک را نزد متخصص ببرند. متخصص مربوطه با توجه به نوع آبسه و پیشرفت آن درمان آبسه مقعدی مناسب را تجویز خواهد کرد. ما در مقاله ی زیر به بررسی این موضوع که علائم آبسه مقعدی در کودکان چیست و چگونه درمان می شود؟ می پردازیم.
آبسه مقعدی چیست؟
زمانی که دهانه ی برخی غدد در اطراف مقعد بسته شود، در کوتاه زمانی متورم و عفونی شده و آبسه تشکیل می شو
شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم و انجام دهیم ، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به برخی از درمان های سرکه اشاره کرده ایم،با وجود بوی قوی اش، سرکه ماده ای عالی برای از بین بردن شپش است، شما همچنین می توانید قدرت آن را با مواد دیگر بیشتر کنید؛ درمان های طبیعی مبارزه با شپش سر بدون استفاده از م
میل جنسی به کودکان و یا تمایل به سکس با بچه ها نوعی از اختلالات و انحرافات جنسی تلقی می‌شود و متأسفانه اثرات سوءی را برای فرد مبتلا و کودک قربانی به همراه دارد. فرد مبتلا نسبت به کودکان تمایل جنسی دارد. در این اختلال، فرد تخیلات و تصورات جنسی دارد که برای ارضا آن‌ها به اعمال نابهنجار شدیدی همچون تجاوز به کودکان دست می‌زند. افراد پدوفیل اکثرا مرد هستند و با کودکان نابالغ کمتر از 13 سال وارد رابطه جنسی می‌شوند. این افراد معمولا به هر دو جنس دخ
بهترین سن آموزش کنترل ادرار و مدفوع برای بچه ها ، سن دو تا سه سالگی است و البته این مساله به میزان آمادگی کودک متفاوت است. نکته مهم این که قبل از این سن به هیچ وجه نباید آموزش را شروع کرد چرا که حتی اگر پدر و مادر موفق شوند این مساله را به کودک خود آموزش دهند، بچه با آسیب هایی روبه رو خواهد بود. با خواندن این مقاله آماده ترک پوشک بچه باشید.
اما برای این که بتوان کنترل ادرار و مدفوع را به بچه آموزش داد، لازم است چند نکته را یادآوری کنم. بهترین فصل ب
پزشکی یا طب کودکان در ابتدا چیزی ورای طب افراد بالغ نبوده و همواره موضوعی پایاپای بوده و هست اگرچه در نوع درمان و نحوه­ی برخورد و نگهداری تفاوت هایی وجود دارد اما از لحاظ پیشینه این دو مقوله در کنار یکدیگر بوده اند و هر جامعه ای نیازمند حفظ آینده و سرمایه های خود…
ادامه مطلب
 
بیماری چه در کودکان و چه در بزرگسالان امری طبیعی است که می تواند ایجاد شود.امادر کودکان به علت عدم توانایی در بیان مشکلات و درد ها ممکن است ،چه در تشخیص و چه در انتخاب راه درمان سخت تر باشد. بعضی از والدین بدون شناخت کافی از داروها؛،عوارض و دوز ها اقدام به دارو درمانی می کنند. مصرف دارو برای مودکان بدون تجویز پزشک و یا شناخت کافی، می تواند خطرناک باشد.
ادامه مطلب
 
4 درمان طبیعی برای درمان شپش موی سر با سرکه
شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم و انجام دهیم ، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به برخی از درمان های سرکه اشاره کرده ایم،با وجود بوی قوی اش، سرکه ماده ای عالی برای از بین بردن شپش است، شما همچنین می توانید قدرت آن را با مواد دیگر بیشتر کنید؛
موز و یبوست
 
موز
نام میوه و گیاه با همین نام است که بومی مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا،
شبه‌جزیره مالزی، و استرالیا است. امروزه این گیاه در همه مناطق گرمسیری با
رطوبت مناسب کاشت می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم همه چیز درباره خواص و رابطه پوست و شیر موز و یبوست کودکان و بزرگسالان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
ارزش غذایی موز خام
موز خام
(بدون پوست) حاوی ۷۵٪ آب، ۲۳٪ کربوهیدرات، ۱٪ پروتئین، م
بسم الله الرحمن الرحیمشادی کودکان یعنی شادی نسل‌های آینده، یعنی پرورش نسلی پرانرژی و آماده برای رسیدن به موفقیت. اما تعدادی از کودکان حتی به نیازهای اولیه جسمی همچون غذا، پوشاک و سرپناهی مناسب دست نمی یابند. نیاز کودکان علاوه بر این موارد به محبت و بهره‌مندی از آموزش مناسب نیز محدود نمی‌شود. بلکه کودکان ما نیاز مهم دیگری هم دارند که شاید کمتر شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته باشد. نیاز به شادی!متاسفانه کودکان کار هر کدوم بسته به شرایط ک
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
مزایای درمان زودهنگام ارتودنسی
 
 
 

مزایای درمان زودهنگام ارتودنسی
ارتودنسی - توصیه انجمن ارتودنتیست‌های آمریکا این است که از کودکان در 7 سالگی معاینه ارتودنسی به عمل آید. البته برای بعضی از کودکان خیلی زود است اما می‌تواند برای خیلی از ناهنجاری‌ها سن مناسبی باشد مثل کراس بایت دندانی، عادت به مکیدن انگشت و غیره.
ادامه مطلب
دکتر مهران آقامحمدپور بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان
کودکان و نوزادان در صورت داشتن مشکلات و بیماریهایی مانند اختلال خواب ، اختلال حرکتی ، اشکال در تکلم ، تشنج خواب ، صرع ، تشنج ، بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب ، فلج مغزی ، میکروسفالی ، بزرگ بودن دور سر نوزاد ، اتیسم ، میگرن ، سردرد ،نقص توجه ، هیپوکسی نیاز به معاینه و تشخیص سریع بیماری دارد تا در سنین پایین درمان لازم شروع شده و نتیجه مناسب را دریافت کرد .
دکتر آقامحمدپور بهترین فوق تخصص م
روش درمان فوری سرماخوردگی در یک روز در منزل
با سرد شدن هوا سرماخوردگی نیز بین کودکان و بزرگسالان شیوع پیدا می کند . همانطور که می دانید کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر دچار سرماخوردگی می شوند بنابراین قبل از آمدن فصل سرما و ابتلا به سرما خوردگی برنامه غذایی سالمی را رعایت کنید و خود را ایمن گردانید. اما اگر دچار سرماخوردگی شدید با راهکارهایی که در ادامه مطلب آورده ایم می توانید سرما خوردگی خود را 24 ساعته پایان بخشید.
برای درمان سرما
مشکلات ذهنی در کودکان
هوش یا کارکرد ذهنی به قابلیت ذهنی افراد در یادگیری، استدلال کردن، تصمیم گیری، حل مسئله، برنامه ریزی، تفکر انتزاعی، درک انگاره های پیچیده، قضاوت، درک امور زندگی و قابلیت های دیگر این چنینی گفته می شود
ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید
تجربه ثابت کرده که یکی از علل شایع اسهال وخیم در کودکان غذاهائی هستند که به طور نامناسب تهیه و یا منجمد شده اند، به خصوص در مکان هائی مانند پیک نیک و اردو و سفر و هنگام قطع برق که امکانات یخچال و اجاق گاز در دسترس نیست. عمده‌ترین دلیل اسهال عفونت روده‌ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس، باکتری، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می‌شود. این آلودگی‌ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می‌شوند که آلوده به مدف
شما به همان روشی که سرماخوردگی را درمان می کنید ، علائم عفونت ویروس کرونا را درمان می کنید.
استراحت فراوان کنید.
مایعات بنوشید.
برای رفع گلو درد و تب از داروهای مناسب آن استفاده کنید. اما به کودکان یا نوجوانان زیر 19 سال آسپرین ندهید. به جای آن از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
یک مرطوب کننده یا دوش بخار نیز می تواند به تسکین گلو درد کمک کند.
اگر بیمار شدید، علائم خود را درمان کرده و در صورت بدتر شدن و مشاهده درد در قفسه سینه یا مشکل تنفس
طبق تحقیقات انجام شده
کودکان اغلب ترس‌ها و فوبی‌های پدر و مادر را یاد می‌گیرند
و بعضی اوقات این ترس‌ها به شکل قوی‌تری در کودکان بروز می‌کند
مثلا مادرانی که از سوسک یا مارمولک می‌ترسند
معمولا فرزندانشان هم با این ترس بزرگ خواهند شد.
ADHDاختلال کم توجهی بیش فعالیتوصیه های کلیدیهر کودک 4 تا 18 ساله که با مشکلات تحصیلی یا رفتاری و علائم کم توجهی، بیش فعالی یا تکانشی مواجه است، باید برای ADHD مورد ارزیابی قرار گیرد.تشخیص ADHD باید براساس معیارهای راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، نسخه 4، با اطلاعات به دست آمده از والدین / سرپرستان، معلمان، و دیگر پزشکان مدرسه و بهداشت روان درگیر در مراقبت از کودک باشد.علل دیگر این رفتار باید رد شود.کودکانی که برای ADHD ارزیابی می شوند باید برا
علت بیماری تانسموس و روش های درمان پزشکی، دارویی و خانگی
تانسموس به زبان ساده حس ناخوشایند و مکرر نیاز به توالت است. این حس ممکن است زندگی فرد را شدیداً تحت شعاع خود قرار دهد و فرد را برای حضور در اجتماع دچار مشکل نماید. فرد مبتلا به تانسموس ممکن است با وجود روده خالی و حتی بعد از ۲۰ دقیقه خروج از توالت مجدداً این حس را داشته باشد که نیاز به توالت دارد. نکته مثبت این است که این بیماری قابل درمان است.
علت بیماری تانسموس
این بیماری از عوامل
در این نوشته قصد داریم به توصیف بیماری­های مقعدی بپردازیم و در مورد درمان فیستول، درمان کیست مویی، درمان شقاق، درمان فیشر، درمان آبسه مقعدی و درمان بواسیر صحبت کنیم. در ادامه به هریک از این موارد اشاره­ای خواهیم داشت و سپس به صورت مفصل، به موضوع درمان شقاق می­پردازیم.
درمان بواسیر
ادامه مطلب
شایع ترین علت هپاتیت ( التهاب کبد ) عفونت ویروسی است. چندین نوع ویروس می تواند موجب این بیماری عفونی شود. ویروس های مولد هپاتیت ب و هپاتیت ث ، ممکن است از مادر ناقل ویروس به نوزاد منتقل شوند.بیشتر نوزادانی که تصور می رود در معرض خطر ابتلای به هپاتیت ب هستند در مقابل این نوع ویروس واکسینه میشوند. گونه ای که معمولا موجب هپاتیت در کودکان سنین بالاتر می شود ، ویروس هپاتیت آ است.ویروس هپاتیت آ معمولا با مصرف آب یا غذای آلوده به مدفوع فرد مبتلا به افر
اولین مدفوع بعد از زایمان چگونه است ؟
 
هنگامی که انتظار دارید ، این چیزی است که هیچ کس به شما نمی گوید: شما سه زایمان خواهید داشت.بگذار توضیح بدهم:
تولد شماره 1: نوزادتولد شماره 2: جفتتولد شماره 3: اولین حرکت روده شمامن نمی خواهم لزوماً با آن نوزاد اول کودک را برابر کنم ، اما وحشتناک است.
بعد از زایمان ممکن است دچار پارگی شده باشید ، ممکن است بخیه داشته باشید ، ممکن است به صورت مقطع C جراحی داشته باشید. در هر صورت ، شما به شما هورمونهای پوسته پوست
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
خوردن ناخن یکی از مشکلاتی است اغلب کودکان در برهه ای از زمان به آن دچار می شوند و عده ای ممکن است به مدت طولانی درگیر آن شوند. این مشکل در کودکان می تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم چند علت ناخن جویدن کودکان را بررسی کنیم.

ادامه مطلب
شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.شیر نارگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند
راه های آموزش نظم به کودکان
 آموزش نظم به کودکان و تربیت کودک منظم برای والدین یک امر مهم است ولی اکثر آنها از اینکه کودکشان از نظم و انظباط زیاد استقبال نمی کنند گله مندند. در این بخش 8 اصل و راه مهم تربیت کودک منظم را خواهید خواند.آموزش نظم به کودکان
ادامه مطلب
در روش عمل بواسیر با لیزر معایب مشخصی بیان نشده و احتمال برگشت بیماری خیلی کم است، به صورتی که فقط در یک درصد بیماران این مورد گزارش شده است. خونریزی های بعد از عمل نیز ده روزه از بین می روند و جای هیچ نگرانی نیست.
ناتوانی دفع مدفوع نیز عارضه نادری در این عمل است و بیمارهای کمی بودند که بعد از عمل جراحی با لیزر از ناتوانی دفع ادرار یا کنترل گاز معده شکایت کرده باشند. بعد از عمل عفونت هم پیش نمی آید، پس نیازی به آنتی بیوتیک نیست.
در کل بیمارانی ک
یبوست به حرکات روده ای گفته می شود که نادر است و یا این که عبور آنان طاقت فرسا است . مدفوع اکثر اوقات دشوار و کم آب است . علامتها دیگر ممکن است دربرگیرنده دل درد , نفخ و شم نظیر این که فرد کاملا از تلاش روده عبور نکرده باشد . عارضه ها ناشی از یبوست ممکن است مشتمل بر بواسیر , شقاق مقعد یا این که انقباض مدفوع باشد . فرکانس ارگانیک جنبش روده در بزرگسالان در میان سه نفر طی روز و سه در هفته است . نوزادان معمولاً روزمره سه عدد چهار جنبش روده دارا هستند , در
بواسیر یا هموروئید از بیماری های رایج مربوط به مقعد می باشد که تقریبا نیمی از افراد در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. این بیماری ممکن است همراه با علائم دردناکی مانند درد، خونریزی، سوزش و یا خارش باشد و برای فرد مبتلا در انجام کارهای روزمره مشکلاتی ایجاد کند.
هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی متورم شده در انتهای روده می باشد که اگر به موقع درمان نشود و به آن توجه نشود، در اثر خونریزی ممکن است باعث کم خونی و یا سایر مشکلات مانند سرطان رکتال
میل جنسی به کودکان و یا تمایل به سکس با بچه ها نوعی از اختلالات و انحرافات جنسی تلقی می‌شود و متأسفانه اثرات سوءی را برای فرد مبتلا و کودک قربانی به همراه دارد. فرد مبتلا نسبت به کودکان تمایل جنسی دارد. در این اختلال، فرد تخیلات و تصورات جنسی دارد که برای ارضا آن‌ها به اعمال نابهنجار شدیدی همچون تجاوز به کودکان دست می‌زند. افراد پدوفیل اکثرا مرد هستند و با کودکان نابالغ کمتر از 13 سال وارد رابطه جنسی می‌شوند. این افراد معمولا به هر دو جنس دخ
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
 
 
دندان های نیش ( شش یا هشت دندان جلویی را بایت یا نیش می گویند) و نحوه درمان ارتودنسی برای رفع ناهنجاری آن همیشه مورد توجه بوده است. یک متخصص برای ارتودنسی دندان های نیش شما اگر شلوغ یا کج و بیرون زده و نامنظم باشند از بریس ارتودنسی استفاده می کند.
قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تصحیح نیش انجام دهید یا نه مهم است که اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بدست بیاورید.
مشکلات فکی در اثر مال اکلوژن
محقق
رژیم مواد غذایی پر فیبر برای پیشگیری و درمان بیماری بواسیر و شقاق
فیبر غذایی یکی از مواد مغذی، مورد نیاز بدن است زیرا که مصرف آن فواید مختلفی از جمله سلامت گوارش، حفظ سلامت قلب، کنترل قند خون، افزایش طول، کاهش حساسیت به خوراکی ها و … را برای بدن به همراه دارد. همچنین یکی از مهمترین فایده این خوراکی پیشگیری از بیمار های رایج مقعدی مثل بواسیر و شقاق است.
فیبر غذایی چیست؟
فیبر غذایی نوعی کربوهیدرات بر پایه گیاهی است. این ماده مغذی بر خلاف س
درمان آبله مرغانآبله مرغان یک بیماری ویروسی است که با راهکارهای خانگی به راحتی قابل درمان است.
آبله مرغان نوعی بیماری ویروسی و بسیار واگیردار است که در کودکان شیوع بیشتری دارد، از علائم این بیماری می‌توان به تب، سردرد و جوش‌های پوستی در هر قسمت از بدن
اشاره کرد؛ در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در تسکین علائم آبله مرغان دارند.
موادی که آبله مزغان را درمان میکند
 
ادامه مطلب
همه انسان ها درجاتی از اضطراب را به عنوان جزیی لاینفک از زندگی روزمره تجربه می کنند. اضطراب و ترس جزیی طبیعی و عملکردی ضروری برای بقای انسان ها به شمار می رود. زیرا از آنجا که میل طبیعی ما به سمت رشد و پیشرفت است، اگر به دلیل توانایی هایمان در ارزیابی، جلوگیری و پرهیز از خطر نبود، به عنوان یک گونه، زنده نمی ماندیم. در واقع اضطراب هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند. یعنی به او هشدار می دهد که خطری در راه است و این باعث می شود فرد بتواند برای مق
درمان خانگی بواسیر عمدتا شامل رژیم غدایی درست می باشد که در اصل از ابتلا یبوست جلوگیری کرده و مانع ابتلا فرد به بیماری بواسیر یا هموروئید می گردد.
همان طور که قبلا هم اشاره کردیم هموروئید شایع ترین بیماری دردناک ناحیه مقعد است که نشانه هایی مانند درد، التهاب و خون در مدفوع را ایجاد می نماید، بروز این عارضه به ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. بواسیر بسته به میزان پیشرفت بیماری روش های مختلفی برای درمان خانگی داشته است.
به طور مثال در گ
 
بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پرورش دهنده طیور