نتایج جستجو برای عبارت :

توئیت چهارسال پیش : بنزین دو نرخی ایجاد فساد می‌کند!

۴ سال پیش بنزین دو نرخی ایجاد فساد میکرد الان که دیگه رای لازم نداره، بنزین دو نرخی رونق اقتصادی میاره.
بعدها فهمیدیم دلار دو نرخی هم این خاصیت رو داره. پس هردو رو اجرا کردیم. -♂
جمعه ، ۲۴ آبان ۹۸@IrNews_24
[عکس 482×318]
مشاهده مطلب در کانال
به طور رسمی ، دو روز دیگه تا فارغ‌التحصیلیم مونده . البته ۳تیر یه امتحان جامع داریم ولی خب حس جالبیه که در جواب سوال تموم نکردی ؟ بگی دو روز مونده 
از چهارسال اتفاق‌های عجیب و دیدن آدم‌های جورواجور و تحقیر شدن‌ها به دست استاد و پرسنل بیمارستان و همه همه، حالا فقط دو روز مونده و میدونم که این چهارسال فقط نمونه‌ای بود از اتفاق‌ها و آدم‌هایی که تو سال‌های آینده زندگی پیش روم قرار میده .. 
بی‌انصاف نباشم ، روزهای خوب ، حس‌های خوب و آدم‌های
 
 
 
این روزها چقدر این گفتار مختارثقفی ملموس شده و مصداق داره
 ریس قوه قضاییه فعلی دستور رسیدگی به فساد مسئولین رو داده . و این روزا چقدر خبر فساد اطرافیان لاری جانی رییس قوه قضاییه سابق به گوش میرسه !! 
حلقه فساد یکی یکی داره برملا میشه و به هسته مرکزیش میرسه !!
اگر هسته رییس قوه قضای سابق باشه در این مملکت چخبر بوده ... ؟؟؟
چه گندی به نمک زده شده !!!
وسیله خدا برای دفع فساد باش!
ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم و بدانیم که در کدام طرف ایستاده‌ایم؛ یا باید با سکوتمان از جبهه ظلم و فساد حمایت کنیم و یا باید در مقابل مفسدین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بایستیم و برای برقراری عدالت تلاش کنیم. 
همه ما به‌نوعی از برقراری عدالت و نبود ظلم و فساد خوشمان می‌آید، اما از طرفی میل و کشش درونی مرموزی برای اینکه بر دیگران برتری پیدا کنیم و دارایی‌هایمان را توسعه دهیم، ما را به فساد متمایل می‌کند؛ مدتی
چند سال پیش از این، مقاله ای در خصوص فساد اداری در کشور نوشته بودم و  با این پرسش شروع کرده بودم که چرا با وجود داشتن 5 نهاد نظارتی در سطوح عالی کشور، باز هم از فساد در امان نیستیم؟
آخرش هم چندین راه حل اساسی و عملیاتی برای مقابله ی اثربخش با فساد  هم  در مرحله ی پیشگیری و هم در مرحله ی جلوگیری از گسترش فساد ارائه کرده بودم.
ادامه مطلب
سرچشمه ی فساد ازدیدگاه امیرالمومنین امام علی علیه السلام: فساد توده ی مردم، ناشی از فساد خواصّ است. خواصّ، به پنج گروه تقسیم می‌شوند: عالمان که راهنمایانِ به سوی خدایند پارسایان که راه رسیدن به خدایند، بازرگانان که اُمنای خدایند، رزمندگان که یاوران دین خدایند و حاکمان که سرپرستان خلق خدایند. پس، اگر عالم، طمّاع و مال اندوز باشد، دیگر از چه کسی باید راهنمایی خواست و اگر پارسا، به دنیا و آنچه مردم دارند راغب باشد، دیگر به چه کس اقتدا شود و ا
هدف از انجام این تحقیق شناسایی و رتبه بندی عوامل بحرانی موثر در مبارزه با فساد اداری در
دستگاه های دولتی با روش AHP فازی می باشد. بنابراین آشنایی با پدیده
فساد، انواع و شاخص‌های سنجش آن و همچنین پیامدهای منفی فساد از جنبه‌های
مختلف سیاسی، اداری و اجتماعی و اقتصادی می‌تواند در بررسی راهکارهای
مبارزه با آن راهگشا باشد. لذا لازم است با شناسایی علل بروز فساد اداری و
راهکارهای مبارزه با آن این پدیده را ریشه کن نماییم و جامعه ای سال و به
دور ا
چهار سال پیش که خوابگاه آمدم پر از احساس‌های متناقض بودم، احساس هیجان و ترس و گنگی هیجان‌زده از سبک جدید زندگی و استقلالترس از آدم‌های جدید و تعامل، ترس از مشکلات و ناسازگاری‌ها
 من آنقدر خوش‌شانس بودم که چهارسال خوبی با آدم‌های فوق‌العاده‌ای داشتم. پر از تجربه‌های خوب بود، آنقدر که ناراحتی‌ها و تنهایی‌ها کمرنگ شود
خوابگاه تنهایی داشت اما پر بود از کشف و تجربه‌های جدیدی که لازم بود بگذرانم، خوابگاه یادم داد صبور باشم و با آدم‌ها
«واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون»
و چون به آنان گفته شود در زمین فساد نکنید گویند، ما همین اصلاح کننده‌ایم.  
«الا انهم هم المفسدون و لکن لا یشعرون»
آگاه باشید که آنان همان مفسدانند ولکن نمی‌فهمند.بقره: ۱۱، ۱۲، ۱۳ 

• پس اصل این‌که قرآن می‌گوید: «واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض»، وقتی به آن‌ها گفته شود در زمین فساد نکنید، خود این تعبیر حاکی از این است که قرآن آن‌ها را مفسد می‌داند، چون اگر آن‌ها را مفسد نمی‌دانست ن
بسم الله الرحمن الرحیم
 
آذری جهرمی وزیر ارتباطات که چون وزیر ارتباطات است فساد و سوء مدیریتش کمتر نمایان بوده در سال 96 اظهار کرده بود که « تابحال ندیده ام زنی فساد، تبانی یا اختلاص کرده باشد » و سپس پیشنهاد داده بود که زنان را مدیر کنند ، این ادعا که گویا هنوز که هنوز است از بین نرفته از چند جهت محل اشکال جدی است :
الف : زنان بسیار کمتر از مردان پست هایی در اختیار دارند که با آن میتوان تبانی و اختلاص کرد لکن وقتی مقدار کمتر باشد طبیعی است که حجم
چهارسال پیش امروز...
همه لبخند داشتیم...همه خوشحال بودیم...همه به هدفی که ماه ها براش تلاش کرده بودیم رسیده بودیم...همه فکر میکردیم تا آخر باهمیم،دیگه سختی ها تموم شده،همه یه طوری برا خودمون رویایی ساخته بودیم که مطمئن بودیم بهش میرسیم،اما سرنوشت نخواست...نخواست خوشحالیمون رو ببینه... نخواست شاهد خنده هایی باشه که از ته دل بودن.
از هم جدا افتادیم...
الانم خوشحالیم اما بعد از شکست هایی که هنوز که هنوزه ازش یه چیزایی باقی مونده...
هنوز بعد از چهارسا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
آذری جهرمی وزیر ارتباطات که چون وزیر ارتباطات است فساد و سوء مدیریتش کمتر نمایان بوده در سال 96 اظهار کرده بود که « تابحال ندیده ام زنی فساد، تبانی یا اختلاص کرده باشد » و سپس پیشنهاد داده بود که زنان را مدیر کنند ، این ادعا که گویا هنوز که هنوز است از بین نرفته از چند جهت محل اشکال جدی است :
الف : زنان بسیار کمتر از مردان پست هایی در اختیار دارند که با آن میتوان تبانی و اختلاص کرد لکن وقتی مقدار کمتر باشد طبیعی است که حجم
بسم الله الّرحمن الرّحیم
قدیما عروسی ها توی مسجد ها بود و حسینیه ها
شادی - فساد 
ایران 
عروسی - شادی - فساد
عروسی _ مسجد_فساد نمیشه...
تالار
عروسی - شادی - کمی فساد
 کمی؟
تحت نظره
خونه آخر شب
عروسی-شادی-تالار-کمی فساد-مجلس آخر شب تو خونه -فساد
بازم نمیشه؟
 چرا؟
هزینه
جوان که نداره
 از باباش
باباش  ، خرج ماشین و خونه و جهیزیه
خوب ربا 
نمیشه مسلمونه
از بانک
.
.
.
 مرور 
ربا - عروسی - شادی-تالار-کمی فساد-مجلس آخر شب -فساد آزاد
آها این شد.
 آرایشگاه _ موقع ا
پرسشنامه ارزیابی فساد اداری
دانلود پرسشنامه ارزیابی فساد اداری، در قالب فایل word و در حجم 2 صفحه، شامل 25 سئوال. در این پرسشنامه از نظریه هیدن هیمر و خانم امنولدسن (Amnuldsen ) و شاخص های فساد اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استفاه شده است.
ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم و بدانیم که در کدام طرف ایستاده‌ایم؛ یا باید با سکوتمان از جبهه ظلم و فساد حمایت کنیم و یا باید در مقابل مفسدین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بایستیم و برای برقراری عدالت تلاش کنیم.
 
ادامه مطلب
. .:❌کدام مبارزه با فساد؟رانت،تبعیض و فساد ،با سیاست های نئو لیبرالی تربیت شدگان شرق و غرب  به صورت افسار گسیخته در نظام ریشه دواندهزندگی اشرافی برخی مسئولین جوری شده که طاقت خوردن یک وعده غذای ساده رو هم ندارن و علنی کنایه میزنند!اما!
ادامه مطلب
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه قاضی، وکیل، کارشناس،
ضابط و همه افراد درگیر در پرونده‌های قضایی مشمول امر خطیر مبارزه با فساد
هستند، گفت: با همکاری همه بخش‌های نظارتی داخل قوه قضاییه و بخش‌های
بیرونی کمیته‌ای فعال خواهد شد.
ادامه مطلب
خرابی لوله آب متاسفانه در بیشتر منزل ها فیس میدهد . عوارض آن را می شود به کیفیت یا این که کهن بودن لوله ها و شیرآلات ساختمانی اشاره نمود . ولی چه طور فساد لوله های آب را تشخیص دهیم؟ نکته ایست که در‌این نوشته ی علمی با ان اشاره خوا‌هیم کرد .
ادامه مطلب
مبارزه با فساد اداری
مدیریت دولتی برای مدیریت فساد به ابزار‌های مختلفی متوسل شده و
اندیشمندان، دیدگاههای مختلفی برای مدیریت فساد ارایه کرده‌اند.یکی از این دیدگاهها «دیدگاه زندان تمام‌دید» است که براساس آن، فناوری اطلاعات، کلید اصلی و توانساز کنترل فساد تصور می‌شود.در
این مقاله با ارایه چند مثال به نقد این دیدگاه پرداخته، استدلال می‌ شود
که فناوری اطلاعات نه تنها اثر قابل ملاحظه‌ای بر مدیریت فساد ندارد، بلکه
در برخی موارد خود فرصت
نتایج جدیدترین نظرسنجی بعد از متهم شدن نتانیاهو نخست وزیراسرائیل به فساد حاکی است که مقبولیت وی در بین صهیونیستها کاهش و شانس "گانتس" رئیس حزب "آبی سفید" این رژیم افزایش یافته است.
 
به گزارش رجانیوز به نقل از تسنیم، نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده بعد از متهم شدن نتانیاهو به فساد که شبکه دوم تلویزیون رژیم اسرائیل آن را منتشر کرد، حاکی است: 56 درصد اسرائیلی ها معتقدند که نتانیاهو نمی تواند به سمتش ادامه دهد و 35 درصد دیگر تداوم کار نتانیاهو د
 «دو دسته از امت من هستند که اگر درست شوند جامعه اسلامی درست می شود، و اگر فاسد شوند جامعه اسلامی فاسد می شود. پرسیدند : ای پیامبر خدا! این دو صنف چه کسانی هستند؟ فرمود: عالمان و حاکمان .»
اینکه گفتیم اسلام از بالا شروع می کند، خوبی ها و بدی ها را اول، در بالا می بیند بعد در پایین، برای همین است، یعنی بدی و فساد مانند  آب از بالا به پایین سرازیر می گردد،
نصّ سخن امام باقر (ع) درباره روش پیامبر اکرم (ص) از فساد دامنه داری حکایت دارد که در بالا وجود د
بسم الله الرحمن الرحیم
بعد از حدود سه چهارسال، باز برمیگردیم به شبهای تنهایی و صدای تق تق کیبورد که حرفای نگفته رو بی اختیار روی صفحه ی اینجا حک میکنه...
احساسم از برگشتن توصیف ناپذیره.
باشد که فرصت نوشتن و خلوت کردن بیشتر از اینها فراهم شود...
برای ارائه ی تعریفی دقیق از مشکل/ فساد سیستمی، حداقل باید تعاریف زیر را مرور نمود:
1- فساد: 
به معنای دارا نبودن تمام اجزا و شرایط است که سبب عدم ترتب آثار مطلوب از شیء می‌باشد؛ یعنی اگر چیزی صحیح باشد آثاری دارد، ولی اگر فاسد شد آن آثار در خارج پدید نمی‌آید.
2- مشکل/ فساد در سیستم:
هر سیستمی از تعدادی اجزاء و المان‌ تشکیل شده که در کنار هم و در ارتباط با یکدیگر، به عملکرد و بقاء آن سیستم کمک می‌کنند.
گاهی اوقات، یک یا چند جزء از اجزای سیستم آسیب
مـن بـا او موافـق نیسـتم .تحلیل من کاملاً متفاوت است.
همه پر از خشونت، طمع، خشم و شهوت هستند، ولی قـدرت ابرازش را ندارنـد؛ بنـابراین یـک قـدیس مـی ماننـد .
بـرای خشونت ورزی باید قدرت داشته باشی.
برای ارضای طمع باید که قدرت داشته باشی.
برای ارضای شهوت نیاز به قدرت داری.
بنابراین وقتی کـه قدرت به چنگ می آوری، تمام آن سگ های خوابیده در درونت شروع به پارس کردن می کنند. قدرت برایت یک خوراک می شود، یـک فرصـت.
چنـین نیست که قدرت فساد بیاورد، شما فا
توجه به دو تعریف الزامی است:
1- فساد: 
به معنای دارا نبودن تمام اجزا و شرایط است که سبب عدم ترتب آثار مطلوب از شیء می‌باشد؛ یعنی اگر چیزی صحیح باشد آثاری دارد، ولی اگر فاسد شد آن آثار در خارج پدید نمی‌آید.
2- فساد سیستمی: 
مشکلی است که به دلیل وجود سازوکار نادرست (نه از جانب قصور و اشتباه یک فرد یا جمع) ایجاد می شود. به همین دلیل، مشکل سیستمی، مرتبا تولید می شود و اولویت اصلاح مشکلات سیستمی نسبت به مشکلات فردی، بالاتر است.
چهارسال گذشت و امروز کنکور دیگری را تجربه کردم. شاید آخرین آن را. بعد از کنکور قبلی دو ماه زنده نبودم اما اینبار فرصتی نیست. باید هرچه سریعتر شروع به جبران گذشته کنم. به قول استاد کنگاوری امروز اگر یک روز بخوابی ده روز عقب می افتی! حقیقت دارد. 
ادامه مطلب
 
از کنار کافه‌ی مورد علاقه‌م در خیابون مورد علاقه‌ام،در هوای خنکِ موردعلاقه‌ی پاییزیم میگذرم و از پشت شیشه‌های رنگیش به نور لایت و میزو صندلی‌های لهستانیش نگاه میکنم و حس میکنم چقدر دلم برای روزهای قبل تنگ شده! سه چهارسال پیش!من فقط بیست و سه‌ ساله‌ام و تمام حس‌های گرم و دنج دنیا رو یجوری بیاد میارم انگار سال‌ها پیش اتفاق افتادن ! سال‌های دور گذشته...
 
 
 
فساد
در سازمانها همانند یک غده سرطانی است که به سرعت رشد می کند  وتمام قسمتهای سازمان را با خود درگیر می کند
واگر با آن مقابله نشود سازمان تا مرز شکست وحتی نابودی پیش می رود . به همین خاطر
دیگر مسئله فساد را نمی توان یک مشکل سازمانی دانست بلکه با گسترش سیستم های
اطلاعاتی وفناوری وشبیه شدن جهان به یک دهکده کوچک حال آن یک مسئله فراملی است
وتمام کشورها در جهت مبارزه با این پدیده در تلاشند .در همه ادیان فرستادگان الهی
رسالت خود را مبارزه با بدی ها
حسین فریدون یا اسفندیار رحیم مشایی !
جالب است که آقای حسن روحانی از اینکه قوه قضائیه به پرونده فساد رسیدگی می کند عصبانی است. آیا قوه قضائیه به پرونده اسفندیار رحیم مشایی رسیدگی نکرد و برای وی حکم صادر نکرد. آقای رئیس جمهور سعی کن به جای فامیل بازی به مصالح مردم توجه داشته باشی و نه اینکه از فساد حمایت کنی.
 
می گوید: چرا همجنسگرایی را که میل طبیعی و تایید شده پزشکان و جامعه علمی است را شما دین داران به رسمیت نمی شناسید ؟
می گویم: چرا شما حرف مارا که دین گفته است همجنسگرایی سبب فساد و انحطاط جامعه است را به رسمیت نمی شناسید؟
می گوید: آخر چنین نیست و در همجنسگرایی هیچ فسادی نیست و شما حق طبیعی و آزادی مارا از ما می گیرید و مارا سرکوب می کنید.
می گویم: در اینکه همجنسگرایی خلاف اخلاق و صلاح جامعه است را که در آن شکی نیست و توان دارم که به روش مورد قبول خ
بازی های هدفدار بالای چهارسال
 
✔️یک کتاب روی سر کودک بگذارید و بخواهید مسیری را بدون اینکه کتاب بیفتد، طی کند. برای چالش بیشتر مدل راه رفتن را هر دفعه تغییر دهید، سریع راه برود، به پشت راه برود…
✔️میتوانید در مسیر مانع مثل بالشت بگذارید در این بازی کودک باید از روی موانع عبور کند
✔️میتوانید در مسیر موانع 
ادامه مطلب
حکومت پهلوی چه در پهلوی اول و چه در پهلوی دوم، فاسد بوده است و این امری است غیر قابل انکار، چنان که استیفن کرونین(آکسفورد) در کتابش می نویسد که فساد در زمان رضا شاه مسئله ای غیرقابل انکار و در مقیاسی بسیار بزرگ بود! البته، بعضی نیز این گفته هارا دروغ می دانند، درحالی که بیشتر از ۲/۳ جمیعت ایران یا اصلا انقلاب را ندیدند یا در سنین کودکی و نوجوانی بودند، مدعی آرمانی بودن حکومت محمدرضا هستند. امروز مردم ایران از خود می پرسند کدام نظام بهتر بوده ا
 
باسمه تعالیچلچراغفسادقصیده ۶عامل آشفتگی دانی بود فقر و فسادمی شود جبران، عقب افتادگی ها با جهاداینهمه فقر و خسارت از کجا آمد پدید؟پیش گیری از وقوعش می شود با انسدادرخنه های خدعه و شر و فریب و حیله هابسته گردد ، تا نباشد عامل مکر و عنادگر بود عدل و عدالت، همدلی از روی مهرنیست دیگر ظلم و جوری بر بشر، با اتحاد
 
می رسد روزی که عالم پر ز نور است و صفانیست دیگر فقر و افسادی، بکن آن اعتداد
کی شود مهدی بیاید، حکم او جاری شودحجت روی زمین است، حاکم ش
بر اساس تحقیقات دانشگاه کنتاکی آتئیست ها در بین مردم بی ارزش هستند زیرا مردم آتئیست ها را نماینده فساد و اعمال بی شرمانه میدانند جالب اینجاست که خود آتئیست ها  هم اعتراف کردند که بیخدایی نماد فساد و بی بند و باری است American participants intuitively judged a wide variety of immoral acts (e.g., serial murder, consensual incest, necrobestiality, cannibalism) as representative of atheists, but not of eleven other religious, ethnic, and cultural groups. Even atheist participants judged immoral acts as more representative of atheists than of other groups. These findings demonstrate a prevalent intuition that belief in God
برای ارائه ی تعریفی دقیق از مشکل/ فساد سیستمی، حداقل باید تعاریف زیر را مرور نمود:
1- فساد: 
به معنای دارا نبودن تمام اجزا و شرایط است که سبب عدم ترتب آثار مطلوب از شیء می‌باشد؛ یعنی اگر چیزی صحیح باشد آثاری دارد، ولی اگر فاسد شد آن آثار در خارج پدید نمی‌آید.
2- مشکل/ فساد در سیستم:
هر سیستمی از تعدادی اجزاء و المان‌ تشکیل شده که در کنار هم و در ارتباط با یکدیگر، به عملکرد و بقاء آن سیستم کمک می‌کنند.
گاهی اوقات، یک یا چند جزء از اجزای سیستم آسیب
مبارزه با فساد اول پیشگیری است، بعد درمان. باید زمینه های فساد را از بین ببریم. همین واگذاریهایی که این روزها بحثش هست چه مشکلاتی را بوجود آورده. باید اینها را توجه داشت که به این قضایایی که در اراک و خوزستان پیش آمده نینجامد/ درمورد حقوق عمومی باید نسبت به همه مردم یکسان نگاه کنیم، مذهب و طایفه تأثیری ندارد. نباید اجازه دهیم در کشور ناامنی باشد، نه برای مسلمان، نه برای غیرمسلمان، نه برای کسانیکه به نظام وفادارند، نه برای کسانیکه وفادار نیس
: مبارزه با فساد اول پیشگیری است، بعد درمان. باید زمینه های فساد را از بین ببریم. همین واگذاریهایی که این روزها بحثش هست چه مشکلاتی را بوجود آورده. باید اینها را توجه داشت که به این قضایایی که در اراک و خوزستان پیش آمده نینجامد/ درمورد حقوق عمومی باید نسبت به همه مردم یکسان نگاه کنیم، مذهب و طایفه تأثیری ندارد. نباید اجازه دهیم در کشور ناامنی باشد، نه برای مسلمان، نه برای غیرمسلمان، نه برای کسانیکه به نظام وفادارند، نه برای کسانیکه وفادار نی
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
گلایه داشت که چرا حرفمان دیگر بر مردم تاثیرنداردو...
گفتم
مردم به شما اعتماد کردند جان ومال و ناموسسان را به شما سپردند
وقتی دیدند که یا خود اهل آنچه میگویید نیستید و یاچشم برفساد اخلاقی و فساد اقتصادی و فساد سیاسی عده ای بسته اید.وسکوت کرده اید،درحالی که در سخنان خود از نهج‌البلاغه میگویید و از سیدالشهدا که تمام هستی اش را برای مبارزه با فساد اخلاقی و سیاسی و اقتصادی فدیه داد.مردم د
خداوند متعال ذر سوره نساء آیه 27 درباره افراد فاسد و شهوت‌پرست می‌فرماید: «آن‌هایی که پیرو شهوات‌اند، می‌خواهند شما به‌کلی منحرف شوید و در دام شهوات و گناهان گرفتار آیید.»[1] امام صادق علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: «لَا تَصْحَبِ الْفَاجِرَ فَیعْلِمَک مِنْ فُجُورِهِ؛ با تبهکاران هم‌نشین مباش که مبادا از تبهکاری‌اش را به تو بیاموزد.»[2] به تجربه […]
نوشته نقش دوستی با افراد ناباب در گسترش فساد و فحشاء اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
فساد در سیستم اداری دولت مانع رسیدگی به مشکلات ایثارگران استوزرا زورشان به پایین دست هایشان نمی رسد و به صراحت می بینیم که نیروهای تحت امر بعضی از وزرا با رشوه خواری، باند بازی و فساد نمی گذارند که قانون در کشور اجرایی شود تا مردم از آن بهره مند شوند. با توجه به وضعیت معیشتی جامعه ایثارگری، ایثارگران برای دارو و درمان خود از جان مایه می گذارند و دولت هم پاسخگو نیست.به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عبدالله سامری، نماینده ایثارگر مردم خرم
امام
علی(ع) در پاسخ به سوال از احوال عامه مردم فرمود: فساد توده مردم ناشی از فساد
خواص است. خواص به پنج‌ گروه تقسیم می‌شوند:
 1- عالمان که راهنمایان به سوی خدایند
 2- پارسایان که راه منتهی به خدایند
 3- بازرگانان که امنای خدایند
 4- رزمندگان که
یاوران دین خدایند
5- و زمامداران که سرپرستان خلق خدایند
 پس اگر عالم، طماع و
مال‌اندوز باشد،‌ دیگر از چه کسی باید راهنمایی خواست،
 و اگر پارسا، به دنیا و آنچه
مردم دارند راغب باشد، دیگر به چه کسی اقتدا
حتی اگر سیاستگذار فاسد نباشد
و ریل سیاستگذاری هم بسترساز فساد نباشد باز هم امکان فساد وجود دارد. چون ممکن است
یک نفر در سطح اخلاقی فاسد باشد و مدیر فاسد، بالاخره راه فساد را پیدا می‌کند. اما
اگر سیاستگذاری فاسد باشد، فساد خود را تحمیل می‌کند. دقیقاً به همین دلیل است که فساد
سیاستگذاری را مادر همه فسادها می‌دانیم.
مثالی بزنم: وقتی یک رانت
تقسیم می‌شود، مدیر تقسیم‌کننده رانت چه بخواهد و چه نخواهد، در معرض دریافت رشوه قرار
می‌گیرد. از مدیر
بد رفتاری پلیس ، ارتکاب جرم ، فساد و سوء رفتار از عوامل  بروز اعمال خلاف شئون انتظامی بوده که با گذشت زمان می تواند تبدیل به یک مسئله گردد. به عبارت دیگر شأن نیروی انتظامی یک اصطلاح کلی است که اگر بخواهیم آن را تعریف کنیم ، می گوییم انتظاراتی که جامعه از نیروی انتظامی دارد  و اگر نیروی انتظامی بر خلاف آن عمل و رفتاری انجام دهد ، می گویند خلاف شأن انجام داده است .
عوامل و فاکتورهای زیادی در سازمان سبب اعمال خلاف ﺷﺋون انتظامی هستند از جمله : رهب
به گزارش سفیر جنوب به نقل از فرارو؛رئیس قوه قضائیه مبارزه قاطع با فساد را دستور کار اصلی قوه قضائیه برشمرد و گفت: در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های ششصدمتری گرفته تا ویلا‌های چهارهزارمتری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آن‌ها ضبط شده است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: هیچ کدام از مشکلات کشور،حل ناشد
فقط میخواهم بنشینم یه گوشه و عصار درگوشم بخواند چیزی که ازت توی خاطرمه چشمای خیلی قشنگه مگه نه؟ و تا توان دارم گریه کنم...پر از بغض و غم و دلتنگی م این روزها...نمیدانم روزهای آینده م قرار است چگونه پیش برود...
فقط آغوشش آرامم میکند که دوری آن را هم از من گرفته ست...
روزهای سختی ست...دارد تمام میشود این چهارسال...ترس از آینده...دلتنگی برای گذشته....من فقط بغض دارم....من کم آورده م....من به بودنش معتاد شده م...به شنیدن صدایش حتی از راه دور....و حالا وقتی این خد
پ ن: خطاب من به مفسدان اقتصادی: راحت به فساد خود ادامه دهید؛ انگار خود ملت می‌خواستند که فساد اقتصادی رواج داشته باشد.
پ ن: خطاب من به رئیسی: تو گفتی فقر را لمس کردم، شاید مردم از بس دورغ شنیده بودند، دیگر حرف راست را باور نمی‌کردند. و جالب این است که الان می‌گویند: اگر مسئولین قشر غنی جامعه باشند ، حرف و درد مردم را نمی‌فهمند.
خدایا این مردم را چه شده؟ تو آگاهی....من نمیدانم....
#خانه_دوست #مفسد_اقتصادی #رئیسی #فقر #درد_مردم #مسئولین_بی_درد #اشرافی_
2432 - «حسین فردوست» رئیس دفتر ویژه
اطلاعات «محمدرضا پهلوی» در خاطراتش درباره فساد اقتصادی در دربار پهلوی
نوشت:‌ “در دوران نخست‌وزیری هویدا همه می‌چاپیدند و او کاملا نسبت به این
وضع بی‌تفاوت بود. از سال 1350 تا 1357 تنها در بازرسی (قسمت تحقیق آن)
3750 پرونده سواستفاده کلان تشکیل شد که عموما به دادگستری ارجاع گردید.
اما همه پرونده‌ها طبق دستور شفاهی هویدا به وزیر دادگستری، بایگانی می‌شد و
شاه نیز اهمیتی به این امر نمی‌داد و این کار از نظرش بی
برای گام دوم انقلاب ...
سالهای بسیاری از سرمایه جوانی و عمر ما در عرصه های علمی آموزشی و نیز اجتماعی و سیاسی سپری می گردد. در این سالها به عقاید و حقایقی دست یافته و ناملایمات و ناصوابهای بسیاری می بینیم. در این گروه میخواهیم بر حسب مسئولیت الهی و انسانی خویش به بیان ظلم و فساد و بی عدالتی هایی که مشاهده می کنیم  و علل و عوامل آنها و راههای برون رفت از آنها بپردازیم زیرا که خداوند مفسدان را دوست ندارد و اجازه فرموده است فریاد بر ظلم و فساد را  و
مگر میشود کسی اینقدر چندش و تهوع آور باشد که با دیدنش حالت خراب و خرابتر شود؟! کسی که نبودنش بهتر از بودنش است و همچنان نفس میکشد و زنده است‌ کسی که فقط خودش را بخواهد و خودش را ببیند.
 چهارسال است که به بهانه ی خانه سازی، پیرزن را دق داده است. چهارسال است که فرزندانش یک جا نتوانسته اند در خانه ی پیرمرد دور هم جمع شوند و با هم بنشینند زیرا اتاق موقت مسکونی اشان ظرفیت سه نفر را بیشتر ندارد. چهار سال است در اتاقی که من نامش را طویله گذاشته ام‌ نه
از وقتی که مرزهای محرم و نا محرم فراموش شد، جلسات مختلط و بدون رعایت مسایل شرعی رایج شد، مردان نا محرم دستان زنان نا محرم را به نام مربی و مسئول بالا برود، پول های هنگفت توسط حقوق بشر به اشتباه هزینه شد و همه به نام آزادی و حقوق بشر سکوت کردیم...
ادامه مطلب
و مبادا با انکسقطع رحم کند رفاقت کنی که من اودا در سه جای قران ملعون  یافتم یکجا خدای عزوحجل فرمایید پس ایاامید واربدکه هرگاه بسرپرستی کاری گمارده شوید فساد در زمین نکنید وقطع رحم کنیم ایشانند که خداوند لعنتشان کرده پس  کرشان  کرد و کور ساخت  دیدگانشان را سوره محمد ص ایه 2 سوره 23 و نبز در جای دیگر فرماید وانانکه بشکنند پیمان خدارا پس از بستن ان و میبرند  انچه را که خدا فرموده پیوند  شود  و فساد کنند در زمین انها را است لعنت و برای ایشان است ب
سلام وقتی ما ماجرای کربلا رو میبینیم امام حسین(ع) حتی دعا نمیکنن بارون بیاد و اینجا کاری از فرشته ها هم بر نمیاد یعنی اون ها هم بی اختیار نظاره گرند فقط باید خود امام حسین(ع) میخواست که بارون بیاد و حتی دشمنانش رو نابود کنه به وسیله ی امداد الهی که اینکارو نکرد ولی در مواقع حساس میبینیم که پیامبران نجات میافتند و عذاب بر قومشون نازل میشد ولی باز مردم منحرف میشدن و الان در زمان ما درسته گرفتاری های مردم بیشتره ولی اون عذاب دوران پیامبران پیشین
درشرایط فعلی که شرایط اقتصادی جامعه، موجب شده است اضطراب، استرس و افسردگی در بین قشر معلمان نیز بالا برود که آن ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، برای رفع یا کاهش اختلالات رفتاری باید با برگزاری کارگاههای آموزش روانشناسی مختلف که چگونه بچه ها را شاد کنند و اضطراب و استرس آن ها را از بین ببرند، حداقل سالی یکبار اقدام کرد و منوط به چهارسال دوره آموزشی تربیت معلم نباشد.اگر معلمان بی نشاط باشند؛دانش آموزان نیز ضربه خواهند خورد.
بیشتر مناظره اقای مهدیان و صدرالساداتی را دیدم در نوع خودش  مباحثی که مطرح شدخیلی جالب بود کلیت بحث در مورد عدالتخواهی بود و اینکه چطور بحث عدالت را در جامعه مطرح کنیم.اقای صدرالساداتی این اعتقاد را دارند که که باید فساد و فساد گر در جامعه به صورت مصداقی مطرح بشوند هرچند در نگاه اول این شیوه برای خود من خیلی جذابه مثلا بدونیم فلان مسئول چکار کرده و چه میکنه ولی قطعا این شیوه تبعات خاص خودش را دارد و یواش یواش وارد سیاه نمایی نظام اسلامی می ش
«تعارض منافع و افول سرمایه اجتماعى»
پرسش‌های #مشق_نو درباب #تعارض_منافع 
بخش نخست، #عباس_عبدی
از متن:
سنجش اعتماد یک حرف اشتباه است، چون اعتماد کافی نیست. بلکه رفع بی‌اعتمادی و سنجش بی‌اعتمادی است که یک رویکرد اساسی در جامعه امروز است. در رژیم های غربی و توسعه‌یافته بی‌اعتمادی کم است، چون سازوکارهایی نهادینه کردند که می‌تواند مانع بی‌اعتمادی شود. مثلا در آنجا اگر از کسی بپرسند شما مالیات دادید یا نه، اگر گفت نه می‌پذیرند، اما فرض می‌ک
عنوان مشکل/ فساد:

فروش مجوز برای برخی مشاغل
حوزه ی مشکل/ فساد:
کسب و کار
شرح:
مقررات برای مشاغلی مانند تأسیس داروخانه و دفاتر اسناد رسمی، به گونه ای است که فرد دارای مدرک دانشگاهی مرتبط، به آسانی نمیتواند اقدام به ...
ادامه مطلب
 
اگر کارتون به دادگاه و پاسگاه و ... افتاد، مراقب خودتون باشید. هیچ وقت تنهایی اینجور جاها نرید. همیشه همراه یکی دیگه برید تا شاهد ماجرا باشه.
 
دوربین‌های دادگاه و پاسگاه و ... به هیچ وجه به درد شما نمی‌خوره و شما نمی‌تونید از دوربین‌های دادگاه و پاسگاه در پرونده‌ی خودتون استفاده کنید.
تو پرونده من که گفتند ما دوربین ها را هر روز پاک می‌کنیم! (نمی دونم مخاطبشون رو چی فرض می‌کنند.)
 
اونجاهایی هم که دوربین هست، خودشون بلد هستند و شما رو می کش
داشتم پست یکی از وبلاگی ها که از قضا آموزش زبان شیرازی بود را میدیدم که خاله جان(از همان خاله هایی که همهههه جا هست و حتی صفحه اینستاگرامی هم دارد)سری در بیاورد و من ناچار به شرح وبلاگنویسی و نشان دادن ثمره چهارسال از زندگی و توهماتم شدم.پا در دنیای نوشته هایم که گذاشت،گفت: نوشته هایت از آنهایی ست که آدم میپندارد بدبخت بیچاره ای و میخواهد زار بزند برایت و حتی گاها حس خودکشی از بالای پل هوایی را دارد.گفت و گفت و مرا توجیه کرد که خانه تکانی کنم،د
سلام بر شما خوانندگان گرامی
من علیرضا متولد 1354 شمسی می باشم. روحانی و دانشگاهی, که سالهای بسیاری از سرمایه جوانی و عمر من در عرصه های علمی آموزشی و نیز اجتماعی و سیاسی و حکومتی سپری گشته و  در این سالهای طولانی از عمر مانند شما خواننده گرامی به عقاید و حقایقی دست یافته و ناملایمات و ناصوابهای بسیاری دیده ام. اکنون نیز چون گذشته بر حسب مسئولیت الهی و انسانی خویش به بیان ظلم و فساد و بی عدالتی هایی که مشاهده می کنم  و علل وعوامل آنها و راههای بر
علیرضا عبدالله‌زاده، فارغ‌التحصیل سیاست‌گذاری عمومی از دانشگاه هاروارد:
هرجایی که صف تشکیل می‌شود حتماً رانت به وجود خواهد آمد. فساد در میان مدیران رده میانی و پایین بیشتر از مدیران رده‌بالا است.
 واردکننده‌ها به اسم گرفتن ارز ترجیحی این صف را ایجاد کرده‌اند تا به‌جای اینکه از بیرون ارز 10 یا 12 هزارتومانی بگیرند ارز 4200 تومانی بگیرند. 
 اگر واقعاً این‌طور بود که این آدم‌ها ارز 4200 تومانی می‌گرفتند و دقیقاً قیمت متناسب با همین ارز 4200 ت
 
این گزاره که «همه مسئولین از صدر تا ذیل فاسدند» یا اینکه «فساد تمام جمهوری اسلامی را فراگرفته و هیچ نقطه سالمی یافت نمیشود»، ذهن بخشی از مردم را فراگرفته است. بخشی از هواداران نظام از شیوع این ذهنیت نگران اند. و به همین دلیل به فعالیت های ضدفساد عدالتخواهان می تازند. آنها معتقدند که پرداختن به مفاسد – خصوصا اگر متعلق به جناح اصولگرا و یا منتسبان به رهبری باشد – این ذهنیت را در مردم تقویت میکند که نظام دچار فساد فراگیر و سیستماتیک است و وقت
سوالات درس یازدهم مطالعات اجتماعی هشتم 
سوالات متن مطالعات اجتماعی هشتم
                                       
 
1-چه زمانی را میتوان پایان دوره ی ایران باستان دانست؟
از زمان  ورود اعراب مسلمان به کشور ما و فروپاشی حکومت ساسانی
 
2-همزمان با ظهور اسلام در عربستان چه کسی بر ایران حکومت می کرد واوضاع ایران چگونه بود؟
خسرو پرویز بر ایران، حکومت می کرد. او دعوت پیامبر (ص) را برایقبول اسلام نپذیرفت. وقتی خسروپرویز به دست 
پسر خود به قتلرسید، رقابت و دش
مواردی که می تواند از مصادیق سلب حضانت «تغییر حضانت» باشد عبارتند از: 1- اعتیاد زیان آور به الکل، مواد مخدر، قمار 2- اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء 3- ابتلاء به بیماری روانی به تشخیص پزشکی قانونی 4- سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد، فحشاء، تکدی‌ گری، قاچاق 5- تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف در صورت وجود موارد فوق، پدر یا مادری که حضانت طفل را بر عهده دارد اگر مشمول موارد فوق شده باشد با حکم دادگاه صلاحیتش سلب و
عنوان مشکل/ فساد:
عدم شفافیت در صادرات و واردات
حوزه ی مشکل/ فساد:
اقتصاد/ گمرک
شرح:
در حال حاضر، سایت گمرک، آمار صادرات و واردات را به تفکیک مرز و دسته ی کالا
ارائه میدهد اما این آمار با واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری از واردات
یا صادرات به صورت چمدانی صورت میگیرد و در جایی ثبت نمیشود یا به صورت نادرست ثبت
میگردد. 
نمونه های بروز:
 -
پیامدها:
سوء استفاده عده ای خاص
-------------
عنوان مشکل/ فساد:
سیستم سنتی و ناکارآمد ثبت معاملات
حوزه ی مشک
عنوان مشکل/ فساد:

عدم شفافیت در صادرات و واردات

حوزه ی مشکل/ فساد:
اقتصاد/ گمرک
شرح:

در حال حاضر، سایت گمرک، آمار صادرات و واردات را به تفکیک مرز و دسته ی کالا
ارائه میدهد اما این آمار با واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری از واردات
یا صادرات به صورت چمدانی صورت میگیرد و در جایی ثبت نمیشود یا به صورت نادرست ثبت
میگردد. 

نمونه های بروز:


 -

پیامدها:

سوء استفاده عده ای خاص
-------------
عنوان مشکل/ فساد:

سیستم سنتی و ناکارآمد ثبت معاملات
حوزه
به نام خداسلام علیکم و رحمة الله و برکاتهمتاسفانه عده ای مدام دم از انقلابی بودن و پیروی از مقام معظم رهبری (حفظه الله ظله) می زنند ، ولی موضع گیری شان در مورد فساد در ایران ، همان موضع گیری دشمنان مقام معظم رهبری است.چرا قبل از سخن گفتن اندکی فکر نمی کنند؟چرا خود را انقلابی می نامند ولی نمی روند تا سخنان رهبر انقلاب را بیاموزند و فقط همان را ترویج دهند؟نظر رهبر انقلاب در مورد فساد این است :" البتّه نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسل
عنوان مشکل/ فساد:

وجود نداشتن سامانه جامع متون علمی به منظور جلوگیری از تقلبهای علمی
حوزه ی مشکل/ فساد:
دانش و فناوری/ آمایش علمی
شرح:
پایان نامه های دانشگاهی، مقالات علمی و کتابهای منتشر شده، منابع علمی اصلی در جهان به حساب می آیند. با پیشرفت فناوری داده کاوی ...
ادامه مطلب
این روز ها اقدامات قوه قضاییه مورد تحسین همگان قرار گرفته است زیرا که برخورد با فساد دانه درشت ها (بدون نگاه های شخصی ، سیاسی و جناحی) باعث تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به مسئولین جمهوری اسلامی شده است.
اما شاید مهمترین نقد به قوه قضاییه روابط عمومی ضعیف و حضور کم رنگ در رسانه ها باشد.درحال حاضر سخنگوی قوه قضاییه نتوانسته حضوری فعال در رسانه ها داشته باشد و همچنین مردم اطلاعات خود را از اقدامات این قوه در برخورد با مفاسد را ابتدا از شبکه های
بی شک یکی از بزرگترین مظاهر فساد بعد از انقلاب اسلامی در مازندران، انتشار تصاویر خانواده ای محترم بود که به همراه قایق ران محترم تر از خود در فضای عمومی سد لفور با ظنّ به ستار العیوبی خدا و بالطبع غضّ نظر مخلوق، با پوششی معقول در حد تمایز انسان با حیوان ظاهر شده بودند.
دادگستری مقتدر مازندران با پیگیری های پلیس موفق و متخصص فتا پس از قلع و قمع انواع مظاهر فساد در زمینه های اجتماعی و فرهنگی و به خصوص پاکسازی فضای آلوده مجازی از تحرکات معاندین
در ایام سالروز سالروز شهادت شهید محمد رضا محمدی و ذات الله آرتون و خانوروی شیخ آقاجانی( ۲۲ فروردین )، و شهید غلامحسن اکبری (۲۳ فروردین ) نام و یادشان را گرامی می داریم. 
شهید محمّدرضا محمّدى زیارانى: درود و سلام به نایب بر حق امام زمان(عج)، امام خمینى ، همه بدانند که من با کمال آگاهى در این راه قدم گذاشتم ... دوستان بدانند این راه، راه خدا و راه انبیا و امامان است. همه بدانند و مى دانند -زمانى که هنوز امام نیامده بود- ایران چه وضعى داشت؛ تمام جامعه
چهارسال پیش این موقع،توی محل امتحانم، با مطهره دعای مجیر میخوندیم
حالا چرا مجیر؟ نمیدونم:)
نمیدونم چی شد و من شدم دانشجوی زبان و ادبیات عرب یه دانشگاه خوب... 
وقتی پشت کنکوری بودم میگفتن شما یه سال زحمت میکشید ولی چهارسال بهره می‌برید، بلکه یه عمر...
البته بعضیها هم معتقد بودن رشته مهمتر از دانشگاهه،تو باید رشته ات رو دوست داشته باشی، آزاد با سراسری، تهران یا شهرستان فرقی نداره.
اما من با دسته ی اول موافقم....
رشته و دانشگاهت، باقیِ عمرت رو م
اساسا محصولات فساد پذیرند ودر دمای بالای محیط این امر تشدید می شود
محصولات فصلی هستند اما تقاضا همیشگی
کیفیت ضروری است ومصرف کننده آگاهی زیاد دز این باره دارد
درحال حاضر استاندارد های بین المللی برای محصولات صادراتی وجود دارد
افت رطوبت زیاد باعث خشک شدن یا چروکیدن محصول می شود
همه این تاثیراب نا مطلوب به دما بستگی دارد و اگر سردخانه ای نتواند از این تاثیرات منفی جلوگیری کند باعث تغییر وافت کیفیت محصول وکوتاه شدن دوره نگهداری و در نهایت فس
نام فارسی: وکیل من آقای جو
ژانرها: تحقیقات، قانون، کمدی
تعداد قسمت ها: 20
شبکه: KBS2
کشور: کره جنوبی
روزهای پخش: دوشنبه, سه شنبه
تاریخ پخش: ۰۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
مدت زمان: 1 ساعت 5 دقیقه
عنوان بومی: 동네변호사 조들호
دیگر اسامی: Dongnebyeonhosa Jo Deul Ho , The Neighbourhood Attorney Jo Deul Ho , Neighborhood Lawyer Jo Deul-Ho , My Lawyer, Mr. Joe
کارگردانان: Lee Eun Jin، Lee Jung Sub
نویسندگان: Yoo Young Sun
خلاصه داستان: جو دولهو دادستان میشود تا موقعیت اجتماعی بهتری داشته باشد، اما نمی تواند از فساد م
عنوان مشکل/ فساد:

حذف آموزش رایگان با تبدیل اکثریت مدارس دولتی به مدارس هیئت امنایی
حوزه ی مشکل/ فساد:
آموزش و پرورش
شرح:
-
نمونه های بروز:

تصمیم دولت برای واگذاری هر سال 10% از مدارس به بخش خصوصی و لحاظ کردن آن در بودجه سال 1398
پیامدها:

فاصله گرفتن از عدالت آموزشی 
-------------
عنوان مشکل/ فساد:

آموزش دانش آموزان توسط افراد «غیر معلم»
حوزه ی مشکل/ فساد:
آموزش و پرورش
شرح:
استفاده مدارس غیردولتی و هیئت امنایی از افرادی که دوره های تربیت معلم را نگذران
امشب تلویزیون محاکمه ی رضوی، داماد شریعتمداری وزیر کار را نشان می داد و مدعی العموم مواردی از تخلفات دهها میلیارد تومانی رضوی را یاد آور شد.
خوشحال کننده هست از وقتی که آقای رئیسی مسئولیت قوه ی قضائیه را پذیرفتند چون مبارزه با اختلاس  و رانت شیب تند تری گرفته است و اما سئوال بی جواب هنوز هم در جلوی چشمانم رژه می روند و اینکه:
چه کسانی تمهیدات وام دهها میلیارد تومانی بدون وثیقه را برای رضوی و رضوی ها آماده می کنند؟ و چرا با آنها برخوردی صورت ن
امسال توی انتخابات شرکت نکردم.
همه هم می گفتن شرکت کن ولی گوش نکردم.
یه دلیل داشتم که به نظر خودم قانع کننده بود.
ما برای اعتراض به وضع موجود هیچ ابزاری نداریم.
اگه بریزیم تو خیابون که یه سری اغتشاش‌گر و فرصت طلب و معاند میان وسط کار رو خراب میکنن و نهایتا نتیجه ی عکس می ده . ما میشیم بده کار و دولت میشه طلبکار.
صدامون هم که به جایی نمی رسه.
تنها راهش همین شرکت نکردن توی انتخابات هست.
اگه شرکت کنیم میگن اینا که همیشه در صحنه هستن. چه گرونی بشه چه ا
دریافت پرسشنامه فساد اداری از سایت مرسی فایل
 
 
 
 نام پرسشنامه : فساد اداری
 تعداد سوال:۳۱
 نوع فایل : ورد
 تفسیر و نمره گذاری: دارد ( کاملا شرح داده شده است)
روایی و پایایی: دارد
منبع: دارد
 تعداد صفحه:۴
 
 
  توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک ملت امکان پذیر است( کارت همه بانک ها). شما پس از پرداخت سریع بعد از چند ثانیه لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید دانلود کنید  هرگونه سوال را با مسئول پژوهش مرسی ف
اقتصاد و جامعه چگونه از آدم‏ های خوب هیولا می ‏سازد؟
✍ مولود پاکروان
اگر بریکینگ بد را دیده باشید شما هم می ‏دانید وایت کارهای "بد" زیادی انجام داد چون می خواست یک همسر "خوب" باقی بماند. در تمام طول سریال داستان می‏ خواهد به ما نشان دهد وایت تنها در پی ایدئولوژی خود رفته است: بهتر است هر جور شده خودت پول دربیاوری تا این که از دیگران کمک بخواهی! او فکر می ‏کند که دارد همه این کارهای نادرست، از تولید مواد مخدر گرفته تا قتل، فساد و ترور را به خاط
یکی از جواب‌هایی که افراد بی‌حجاب در جواب ارشاد و نهی از منکر دیگران می‌دهند این است که چه‌کار به حجاب من دارید؟ «دلت باید پاک باشد!» منشأ گفتار یک تفکر وارداتی غربی است که پلورالیزم یا پلورالیسم نام دارد.
در جواب باید امام صادق علیه‌السلام دراین‌باره  را نقل کرد که: 
 «فَسَادُ الظَّاهِرِ مِنْ فَسَادِ الْبَاطِنِ؛ منشأ فساد ظاهر، فساد باطن است»[۱] لذا اگر دل این‌گونه افراد پاک است ظاهرشان هم باید پاک باشد.
[۱]. مصباح الشریعه، ص:107
آدم با
سلام
من 4 سال پیش وبلاگ بهشت من رو داشتم و با خیلیا دوست بودم، هنوز که هنوزه به اون دوران خوشم، یادم میاد ماه رمضان هم بود که قبل سحری با چندتا از دوستان چت میکردم، وای چه دورانی بود، اگه قبل اینکه بیام اینجا و ببینم که هنوز دوستام تو دنبال کننده ها و دوستانم هستن هم یاد اون موقع میکردم
و این که دیشب من به همه ی کسایی که وبلاگشونو دنبال میکردم با کلی ذوق و شوق پیام دادم، حالا هم منتظرم
منتظر دوستایی که داشتم
منتظر اونایی که هنوز هم پیامای خصوصی
تو چهارسال دانشکده من به جز چند مورد تقریبا شبیه اون پسره بودم!!
البته من شلوار لی حدود ۸سالی هشت نپوشیدم تقریبا از همون موقع که نتانیاهو گفته بود ما با اونایی که شلوار لی می‌پوشن کار نداریم دیگه نپوشیدم و اینکه من عینک رو فقط موقعی که لپ‌تاپ کار می‌کنم یا مطالعه دارم میزنم
پ.ن۱:
من عکس خودم رو نمیذارم چون که می‌ترسم به گناه بیافتید از این همه زیبایی!!! و ترنج و چاقو پیشتون باشه خون راه بیافته:)
پ.ن۲:
ولی جدی عکسا رو خودم ندارم فعلا نفرستادن
دایی گرامی برادرزاده م( به عبارتی برادر همسر برادرم) فکر کن یه آقاپسری هم سن و سال حالای من؛ تصمیم گرفته با خانومی ازدواج کنه که 2 فرزند داره و هم سن خودش هست. بخش زیبای این ازدواج برای من دو تا دلیل آقا ساسان برای ازدواج با لاله خانوم هست؛ اول اینکه گفته چهارسال وقت گذاشتم شناختمش. حالا که خوب و بدش رو میدونم بذارم کجا برم یه آدمی رو از صفر شروع کنم به شناختن؟ 
و در جواب مخالفت دیگران برای ازدواج یک پسر با خانومی با شرایطی که ذکر شد میفرمایند ب
عنوان مشکل/ فساد:

عدم شفافیت در صادرات و واردات

حوزه ی مشکل/ فساد:
اقتصاد/ گمرک
شرح:

در حال حاضر، سایت گمرک، آمار صادرات و واردات را به تفکیک مرز و دسته ی کالا
ارائه میدهد اما این آمار با واقعیت فاصله بسیار زیادی دارد زیرا بسیاری از ... 
ادامه مطلب
عنوان مشکل/ فساد:

کیفیت پایین آموزش نظامی در دوره های سربازی
حوزه ی مشکل/ فساد:
نیروهای مسلح/ خدمت وظیفه
شرح:
به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی الزامی بودن خدمت دوره ضرورت (علاوه بر تأمین نیروی کار ارزان قیمت برای نیروهای مسلح) آمادگی نظامی کلیه افراد ذکور ایرانی برای مواقع بحرانی کشور می باشد. به این منظور با توجه به دوره کوتاه آموزشی (حداکثر دو ماه برای آموزش نظامی عمومی و دو ماه برای آموزش رسته تخصصی) باید حداکثر دانشها و مهارتهای لازم برای ...
به نام خدا
 
«والله بالله اگر صدها دستگاه برای مبارزه با فساد درست کنیم و اگر ده‌ها دادگاه با فساد مبارزه کنند نمی‌توانیم فساد را ریشه‌کن کنیم مگر آنکه مردم به صورت شفاف ببینند ما چکار می‌کنیم.»
رئیس‌جمهور در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی
مدیران و معاونین محترم  / اعضا محترم هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای
سلام علیکم
با بررسی جمله بالا که از سوی رئیس جمهور منتخب بیان شده است، سریع برویم سراغ اصل موضوع و بدون اتلاف وقت
چهارنفر از اعضای شورای شهر بابل چند ماه قبل بخاطر ارتکاب فساد اخلاقی استعفا دادند، چهار نفر دیگر دارای پرونده مشابه هستند و رأی بدوی محکومیتشان نیز صادر شده است. آن وقت این شورا با این سطح از خوشنامی! می رود از یک روحانی انقلابی که تعبیر مردمی "شورای فساد" را بر زبان آورده به دادگاه شکایت می کند!!
البته تعبیر شورای فساد با شورای فاسد تفاوت دارد و اینکه در شورایی فساد اتفاق افتاده لزوماً به این معنی نیست که همه اعضای آن فاسد هستند.
بنظر می رسد پ
 
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در موضوع فساد اقتصادی در گام اول تأکید بر افزایش نظارت‌های درون سازمانی است، بیان کرد: این افزایش نظارت‌ها می‌تواند از طریق حراست‌های ادارات و سازمان‌ها صورت گیرد.
حمیدی گفت : در گام دوم در مبارزه با فساد اقتصادی نیز افزایش و تقویت نظارت‌ها از بیرون سازمان مربوطه از طریق نهادهایی چون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و بخشی از اداره کل اطلاعات مد نظر است که با برگزاری
کسی که از فساد علنی در تفرجگاه سد لفور عکس تهیه کرده بود آنها را جهت پیگیری به آی دی پسر یکی از ائمه جمعه شمال کشور ارسال نمود. این آقازاده که ید طولایی در دستچین نمودن اخبار مجازی و ارائه هدفمند آن به ابوی محترم در راستای رویکرد داماد قدرت طلبشان داراست نام این عکاس را که هدفش مقابله با فساد بود، در اختیار نیروی انتظامی قرار داد. 
در حال حاضر کلیه وسایل ارتباطی جوان عکاس توسط دستگاه قضایی ضبط شده است. در حالی دستگاه قضا به بهانه تعقیب انتشار
دکتر اسفندیار خدایی▫️در طول تاریخ همواره فساد داخلی بزرگترین تهدید برای حکومت‌ها بوده است؛ و حملات دشمنان خارجی فقط زمانی به ثمر نشسته که نظام سیاسی از داخل پوسیده و فاسد شده باشد. حکومت ساسانیان وقتی شکست خورد که فساد و تبعیض بی‌عدالتی به اوج رسید، آنگاه نومیدی و نارضایتی مردم به کمک اعراب مسلمان آمد تا بساط حکومت ساسانی برچیده شد. در دوران معاصر، سقوط حکومت قاجار توسط رضاخان و سقوط حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 نمونه‌ها
یکی از عناصر زیربنایی فرهنگ
ایران نظام فرهنگ ایلی است. در این نظام فرهنگی خانواده و
خویشاوندی اهمیت زیادی دارد. رابطه ما با خانواده و فرزندانمان بسیار بیشتر از
جوامع غربی است. این البته جنبه‌های مثبت و منفی دارد. ما برای بچه‌هایمان نه فکر
به فکر آموزش هستیم بلکه می‌خواهیم رشته تحصیلی او را، شغل او را، همسر او را نیز
خودمان انتخاب کنیم. ما می‌خواهیم برای آن‌ها خانه و زندگی تهیه کنیم و حتی بچه‌های
آن‌ها (نوه‌ها) را نیز سروسامان بدهیم. از آ
می گویند یکی از معاونان رییس سابق قوه قضاییه به اتهام فساد مالی دستگیر شده است.
علی رضا زاکانی پیش تر اتهام وی را افشا کرده بود.
در این خصوص در وهله نخست، دستگاه های نظارتی باید مواخذه شوند که چرا تا کار به افشاگری نکشید با این عنصر فاسد برخورد نکردند.
اما
در مرحله بعد باید یقه رییس سابق قوه را گرفت که چرا از فرد مذکور دفاع کرده و راه را برای گسترش فساد او باز گذاشته است؟ چقدر فریاد زده شد که بعضی عناصر فاسد و قالتاق با لابی گری توانستند مشمول م
چهارسال دانشگاه و توی خوابگاه زندگی کردن بزرگترین درس های زنرگیم رو بهم داد من میتونم از صفر صفر شروع کنم میتونم روی پاهای خودم بایستم وقتی هیچ کس کنارم نبود و با تمام وجود تلاش کردم اشتباه نکنم برای رهایی از تنهایی هرکاری نکنم والان ثمره ان روزهایم سکوت صبری است که امشب به ان رسیدم او نمی دانم وقتی کنارم می ایستد وضو گرفته و نگاهم میکند و طعنه نداسته هایم را می زند هیچ حسی در من به وجود نمی اورد به جز حس پست بودنش وقتی میگویم نمازت دیر شد می
️دکتر اسفندیار خدایی
️در طول تاریخ همواره فساد داخلی بزرگترین تهدید برای حکومت‌ها بوده است؛ و حملات دشمنان خارجی فقط زمانی به ثمر نشسته که نظام سیاسی از داخل پوسیده و فاسد شده باشد. حکومت ساسانیان وقتی شکست خورد که فساد و تبعیض بی‌عدالتی به اوج رسید، آنگاه نومیدی و نارضایتی مردم به کمک اعراب مسلمان آمد تا بساط حکومت ساسانی برچیده شد. در دوران معاصر، سقوط حکومت قاجار توسط رضاخان و سقوط حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 نمونه‌ه
به نام خدا
تا به حال هویتم را در فضای مجازی تکه پاره می کردم و با هرتکه ای یک جایی بودم. دلابانوی بلاگفا و بعد بلاگ، مرضیه ای که در گروه دوستان جامعه الزهرا بود، مرضیه گروه همکلاسی های جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی، مرضیه ای که در گروه همکلاسی های سابق برقی بود و.... هرکدام تکه ای از من و هویت و زندگی ام را در بر داشت. اما این بار می خواهم با اسم خودم و با یک هویت یکپارچه در فضای مجازی و به تبع آن در فضای واقعی زندگی کنم.
به گمانم محافظه کاری شدیدم
بگ‌بیگ : چه کسانی شاکی‌اند ؟
[بگ بیگ ، ویلی پاانداز و موسی تثلیث از جا برمی‌خیزند]
مردها : نگاه کنید ! اینها شاکی‌اند .
اینها هستند که شکایت دارند .
ویلی پاانداز : صدور حکم ، ریاست محترم دادگاه !
بگ‌بیگ : با توجه به موارد مخففه و ارفاق دادگاه بخاطر وضع نابسامان اقتصادیِ متهم ، تو پاول کرمن محکوم می‌شوی
موسی تثلیث : بخاطر دخالت غیرمستقیم در قتل دوستت
بگ‌بیگ : به دو روز حبس
موسی تثلیث : از آنجهت که امنیت و آرامش را برهم زدی
بگ‌بیگ : به دو سال محر
بعضی تغییرات هرچند کوچک میتونه ادم رو خیلی تغییر بده مثل لبخند اگار انسان را زیر رو میکند وقتی لبخند میزنی جوان میشوی حالت خوب میشی مشکلات با تمام عظمتشان مات میشوند و به گوشه ای می روند‌‌.
نقطه ای از زندگی رو تجربه میکنم که چیزی رو عمیقا میخوام که برای بدست اوردنش من نمیتونم تلاشی بکنم و این بدترین جنبه قضیه است من یادگرفتم برای داشته هام بجنگم بعضی چیزها با تلاش و جنگ بدست نمیان.
همین خواستن باعث انفعالم شده میدونم چی میخوام ولی چاره ای ن
این فیلم رو دوست داشتم. به نظرم فیلمی برای خندیدن و لذت بردنه. همه ی ماها مهران مدیری رو با طنز انتقادی نسبت به سلبریتی ها و دولتی ها می‌شناسیم. مهران مدیری در انتخاب نقش به عنوان یک بازیگر هم به این موضوع وفادار بوده که انصافا هم نقش رو خوب بازی کرد، البته با غلو. همونی بود که همه ی ماها با وجود نفرت انگیز بودنشون می‌بینیم‌. فردی که هر کاری دلش بخواد با سرمایه و امکانات دولت می‌کنه و دیگران رو با کوچک ترین حرفی متهم به فتنه گر بودن می‌کنه.
با
این فیلم رو دوست داشتم. به نظرم فیلمی برای خندیدن و لذت بردنه. همه ی ماها مهران مدیری رو با طنز انتقادی نسبت به سلبریتی ها و دولتی ها می‌شناسیم. مهران مدیری در انتخاب نقش به عنوان یک بازیگر هم به این موضوع وفادار بوده که انصافا هم نقش رو خوب بازی کرد، البته با کمی غلو. همونی بود که همه ی ماها با وجود نفرت انگیز بودنشون می‌بینیم‌. فردی که هر کاری دلش بخواد با سرمایه و امکانات دولت می‌کنه و دیگران رو با کوچک ترین حرفی متهم به فتنه گر بودن می‌کن
جشن فارغ التحصیلی جزو به ‌یاد موندنی‌ترین خاطرات هرشخصی‌ست. چهار سال دوران شیرین دانشجویی با وجود تمام مشکلات و شب‌ بیداری‌ها تجربه زیادی رو به ارمغان می‌آره و همه بعد این چهارسال به یه آدم دیگه تبدیل می‌شن.
آخرین مراسمی که همه‌ی دوستان هم رشته دور هم جمع می‌شن و باید کم کم غزل خداحافظی رو بخونن.
اگر می‌خواین یه جشن به یادموندنی و منحصر به فرد داشته باشین ایده‌هایی که توی این مطلب ذکر می‌کنم رو بخونین و اگر دوست داشتین اجرا کنین.
ادام
جشن فارغ التحصیلی جزو به ‌یاد موندنی‌ترین خاطرات هرشخصی‌ست. چهار سال دوران شیرین دانشجویی با وجود تمام مشکلات و شب‌ بیداری‌ها تجربه زیادی رو به ارمغان می‌آره و همه بعد این چهارسال به یه آدم دیگه تبدیل می‌شن.
آخرین مراسمی که همه‌ی دوستان هم رشته دور هم جمع می‌شن و باید کم کم غزل خداحافظی رو بخونن.
اگر می‌خواین یه جشن به یادموندنی و منحصر به فرد داشته باشین ایده‌هایی که توی این مطلب ذکر می‌کنم رو بخونین و اگر دوست داشتین اجرا کنین.
ادام
گرایش‏ های فرهنگی متفاوتی درون دنیای اسلام و از جمله ایران وجود دارد که در نگرش به غرب، آرمان‏ ها و رسالت انقلاب اسلامی و نحوه موضع‏ گیری نسبت به جامعه جهانی، مختلف فکر می‏کنند. این اختلاف فکری به اختلاف خط و مشی‏ های سیاسی تبدیل می‏ شود که اگر در جبهه فرهنگی حل نشوند، در صحنه‏ های خیابانی ظهور و بروز پیدا می‏ کنند.۱.اولین جبهه، جبهه‏‏ ی سکولارهاست که معتقدند باید از صحنه حیات اجتماعی دین زدایی کرد تا عقلانیت خودبنیاد، عهده دار مدیریت
چیزی که در اطرافم می‌بینم نشان ازین داره که زن متاهلی که همسرش نیازهای عاطفی، مادی و جنسیش رو بر طرف نمی‌کنه بسیار بیشتر در معرض گناه و به خطر افتادن و فساد و بیماری های روانیه تا دختر مجردی که این نیاز هاش تامین نمیشه.
 
تفاوتش اینه که برای زن متاهل پنهان تره و به گوش ما نمیرسه و نمیفهمیم ولی دلیل بر این نیست که وجود نداشته باشه.
دانستنی؟
آیامیدانید؟ احتمال دارد درسال 6000میلادی علم به حدی پیشرفت كند كه خودرو ها دیگر استفاده نشوند و انسان توسط موج برروی زمین باسرعت بالا حركت كند!!!!!!!!!!
آیامیدانید؟ ترانزیستور قطعه ای الكترونیكی است كه توسط این قطعه انقلابی درجهان ایجادشد وباعث بوجود آمدن عصر اطلاعات وارتباطات شد.تمام وسایل الكترونیكی ارتباطی برای ایجاد ودریافت امواج ازاین قطعه استفاده میكنند.
آیامیدانید؟اگر از زمین فراتر وبسیار زیاد دور شویم  آسمان ها را به صورت
سلام
 
صلاح و فساد طبقات اجتماع در یکدیگر تأثیر دارد. ممکن نیست که دیواری بین طبقات کشیده شود و طبقه ای از سرایت فساد یا صلاح طبقه ی دیگر مصون یا بی بهره بماند،
ولی معمولا فساد از «خواص» شروع می شود و به «عوام» سرایت می کند و
صلاح برعکس از «عوام» و تنبه و بیداری آنها آغاز می شود و اجبارا «خواص» را به صلاح می آورد،
یعنی عادتا فساد از بالا به پایین می ریزد و صلاح از پایین به بالا سرایت می کند.
روی همین اصل است که می بینیم امیرالمؤمنین علی علیه السل
وقفه 4 ساله ای که با رفتن به دانشگاه آغاز شد سرآغاز جدایی من و نوشتن بود!...
می شد تعادل ایجاد کرد، می شد چند بعدی تر بود، می شد خیلی از اتفاقات همزمان با رفتن به دانشگاه شکل بگیرد، خواندن، نوشتن، موسیقی، زبان، مهارت های سخت و نرم و... که البته ایمان دارم هنوز هم دیر نشده و می شود این معادله ی نه چندان پیچیده ی توازن در زندگی را حل کرد... می خواهم بنویسم پس از چهارسال دوری از قلم، وبلاگ، دفترچه ای که مدت ها خاک خورد... نوشتن باعث می شود تو هرروز سعی کن

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

طراحی سایت رایگان