نتایج جستجو برای عبارت :

آن ها حتی نام ما را هم نمی دانند

ناکسان آفتاب نمی‌دانندگوهر شراب نمی‌دانند
سر به چاه خود فرو کردهقصّه‌ی ماهتاب نمی‌دانند
درب آسمان به خود بستهجز زمین خواب نمی‌دانند
کاسه‌ی شکست می‌بندندجز ره لعاب نمی‌دانند
کودکان فکر و اوهامندذکر بی‌حجاب نمی‌دانند
عیسی زمان نمی‌بینندتشنگان راه آب نمی‌دانند
گفت حلمی به وقت دریابندحالیا این صواب نمی‌دانند
موسیقی: Giolì & Assia - Inside Your Head
سایت مجله نیویورک‌تایمز با انتشار عکس اصغر فرهادی اعلام کرد که فیلم «همه می‌دانند» آخرین ساخته این فیلمساز برنده اسکار در ماه فوریه در سینماهای امریکا به نمایش در خواهد آمد. اصغر فرهادی پیش از این دانلود همه می‌دانند را برای ایرانیان داخل مجاز دانست. 

ادامه مطلب
می‌دانند، راهنمایی کردنشان سخت است...
وقتی می‌دانند که نمی‌دانند،
می‌توانند راهشان را بیابند..
#لائوتسه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 720×720]
مشاهده مطلب در کانال
هنوز خیلی ها قدرت واقعی ایران را نمی دانند! اینها سه دسته اند: اول کسانی که تاریخ و جغرافیا نخوانده اند! اصلا نمی دانند ایران کجاست، چه اگر می دانستند، می فهمیدند که خودشان هم ایرانی الاصل هستند. لذا افرادی کم سواد و کم بینش، که فرق پارتها را با عربها نمی دانند، یا زرتشت را با زورو اشتباه می گیرند. سردر دادگستری امریکا، دو مجسمه است یکی متعلق به زرتشت، و دیگری نوع دادرسی پارتیان. کسانی که آن را در مهمترین نقطه عدالت خواهی امریکا، نصب کردند مید
فیلم همه می‌دانند اصغر فرهادی در حالی که در 8 بخش فستیوال گویا – اسپانیا- نامزد شده بود، هیچ جایزه‌ای را کسب نکرد. با این حال همه می‌دانند قرار است در آمریکا اکران شود.
در این مراسم «قهرمانان» ساخته خاویر فسر جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کرد.

ادامه مطلب
حقیقتا توصیف آن که سمپاد فقط یک سازمان، نهاد و یا حتّا یک دفترِ اداری کوچک است شاید کمی بی‌انصافی باشد...
به نظر می‌رسد سمپاد، بیش از هرچیز، یک "احساس" است بین عده‌ای آدم که نمی‌دانند چرا در کنار هم هستند که نمی‌دانند حتّا این اسم به چه دردی می‌خورد که نمی‌دانند آخرش که چی؟!
امّا هرچه هست، آرامش‌بخش و دوست داشتَنی‌ست، دل گَرمی‌ست مشترک و زیبا...
خیلی وقت ها غبطه می خورم به حال همین پیرمرد روضه ای ها که نمی دانند مقتل معتبر و نامعتبر چیست و نمی دانند عاشورا پژوهی دیگر چه صیغه ای ست و نمی دانند آسیب شناسی با سین است یا صاد و از خط کشی های سیاسی و باندی مداحان و منبری ها و مجالس بی خبرند، اما همان پای سماور یا دم کفش کن تا «السلام علیک یا اباعبدالله» به گوش شان می رسد اشک شان به پهنای صورت جاری می شود.
 
+ کآشوب - دبیر مجموعه: نفیسه مرشدزاده
 ز گذشته بازدید از حیات وحش یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگران در سفر بوده است. برای این علاقمندی، باغ وحش‌هایی ایجاد شد که حیوانات در آن‌ها و در داخل قفس‌های کوچک و بزرگ نگه داشته می‌شدند و گردشگران برای بازدید به این باغ‌ها سر می‌زدند. امروزه البته دوستداران و حامیان حیوانات تاسیس و راه اندازی باغ وحش را نوعی حیوان آزاری می‌دانند و دیدن حیات وحش را فقط در شرایط طبیعی حیوانات مجاز می‌دانند.


ادامه مطلب
جراحان چه نوع جراحی بینی را مشکل می دانند؟
مشکل بسیاری از جراحان بینی، عدم توانایی پیشبینی دشواری جراحی و درصد موفقیت آن است. آنها اغلب قبل از جراحی نمی دانند که جراحی سخت یا آسانی پیش رو دارند و یا اینکه آیا جراحی نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد یا خیر؟
در حالی که برخی جراحان بینی تمام جراحی ها را ساده و دارای نتایج مطلوب تصور می کنند، دیگران اکثر جراحی ها را چالش برانگیز، پیچیده و غیر قابل پیشبینی در نظر می گیرند. در اینجا دو نظریه کلی وجود دا
آنهایی که کمتر تو را می شناسند همیشه می گویند خوش به حالت. فکر می کنند آرامش تو و شادی ات نتیجه ى بی خیالی هاست. فکر می کنند تو بلدی دنیا را ندیده بگیری. به خیالشان می رسد بدی ها را حس نمی کنی. آنها فکر می کنند دیوار شادی تو به اندازه صدای خنده هایت بلند است. 
اما کسانی هستند که بیشتر می شناسندت. بیشتر در کنار تو بوده اند و یا عمیق تر تو را دیده اند. آنها می فهمند و می دانند که بدی های دنیا را خوب دیده ای. 
می بینند ناراحتی هایی را که روی دلت سنگینی م
 
مطالعات علمی به متخصصان این امکان را داده است تا دریابند که چگونه آنفولانزا بر بدن تأثیر می گذارد. بیشتر مردم قبلاً از این وضعیت رنج می بردند و می دانند که خوشایند نیست. در این مقاله خواهید فهمید که علائم شبه آنفلوانزا پدیدار می شود.
آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که همچنین فصلی است . بسیاری از آنها قبلاً از آن رنج برده اند و می دانند که آنفولانزا به دلیل تجربه آنها با آن چه تاثیری در بدن دارد. مکانیسم های خاص بدن در برابر عفونت فعال شده و
بسمه تعالی 
موضوع:فیلسوفی به نام هرمس 
طبق آثار باستانی قابل توجه به حکیمی به نام هرمس اشاره شده است بسیاری از فیلسوفان او را پدر حکمت و فلسفه می دانند.
از آن جهت که از زندگی او آثار بسیار مختصری باقی ماند است قضاوت کردن درمورد افکار او سخت و دشوار است شخصیت هرمس از اسطوره تا واقیعت درحال نوسان است هرمس  در افسانه های یونان به عنوان یکی از خدایان از وی یاد شده است و همچنین مصریان او را از حکمای خود می دانند.
هرمس در نظر دانشمندان ایرانی
برخی ا
■حکایت بعضی از  زنانِ دیروز و امروز ما حکایت آهنگ فتانه است.
[هم نامهربونه،هم آفت جونه،هم با دیگرونه
هم قدرم ندونه ندونه ندونه
هم درو و دورنگه،هم خیلی زرنگه،هم دلش چه سنگه
هم بامن بجنگه بجنگه بجنگه!
از این کاراش خبر دارم.ولی چی بگم دوسش دارم!!!!
خداوندا عجب دلداری دارم.
عجب یار ندونم کاری دارم.
غریب دوست و خودی سوزخدایا
خیال کردم منم غمخواری دارم...]
زنانی که دم برنمی آورند.خفه خون می گیرند.زنانی که تشنه محبتند.می دانند دارد چه بلایی سرشان می آ
هر روز که می‌گذرد بیشتر از هیاهوی زندگی اجتماعی- خانوادگی خسته می‌شومدلم می‌خواهد به منطقه‌ای دور در طبیعت پناه ببرم؛ جایی که آدم‌ها نیستند، جایی که صدای سکوت را بشنوم، جایی که در خلوت محض خودم باشم
خلوت و تنهایی و سکوت برای من معادل آرامش است
دوست دارم همین فردا کوله‌ام را بردارم و به مزرعه‌ای دور دست بروم، روزه‌ی سکوت بگیرم و تنها گوش کنم
اما آدم‌ها هر روز استدلال‌هایی مثل « ما اجتماعی خلق شدیم و تنهایی دوامی نداریم»، «آدمی که تنها
حالا که این روزها همه می نالند از شرایط،‌ از قیمت دلار و ضیاع و عقار، من راستش از سرخوشی پُرم. در بلا هم می چشم لذّات او/مات اویم/مات اویم/ مات او. آنها که پارسال اشتباه کردند و دنبال دنیا راه افتادند و بیست و چند میلیون رای به دنیا دادند، حالا همان ها دارند اشتباه بزرگ تری می کنند و ضجّه می زنند برای دنیایشان. که شاید روزنه ای باز شود و از همان مسیر اشتباهی که آمدند بتواند به مقصد و مقصودشان برسند. نمی دانند که باید بازگردند. نمی دانند که هرقدر
چگونه سئو چیست را برای افرادی توضیح می دهید که چیزهای اولیه را هم راجع به آن نمی دانند؟ واقعاً سئو چیست ؟ قبل از اینکه کسی ما را متهم به توهین نسبت به افراد مسن کند ، باید گفت که عنوان این مطلب فقط یک نوع مثال است.
برخی مادربزرگهای 90 ساله دقیقاً می دانند SEO چیست ، در حالی که برخی از دوستان 30 ساله با درک مفهوم سئو مشکل دارند. بنابراین ، بسیاری از مردم درک نمی کنند که واقعاً سئو چیست . چگونه می توانید برای آنها توضیح دهید؟ در اینجا ، به شما نشان می
 برخی والدین از لجبازی و شیطنت کودکان شاکی هستند. کودکان دو نیاز دارند. شیطنت زیاد احساس گناه به همراه دارد، چون می دانند مادرشان ناراحت می شوند. کودکان عاشق مادرشان هستند حتی در اوج شیطنت چون می دانند مادر با کتک زدن آن ها آرام میشوند نیاز به کتک زدن ارضا می شود او کتک می خورند تا مادر آرام شوند.
 
مسئله دوم ارتباط مادر و فرزند است این توجه هم مثبت و منفی است اما اگر لاین ارتباطی از نوع توجه منفی است یعنی زمانی باشد که کودک در حال شیطنت است. ای
SEO همانطور که اکنون همه می دانند ، فرایند تلاش برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو است ، بدون اینکه به جاسازی های پولی مانند SEM ، بازاریابی موتورهای جستجو متوسل شوید. وب سایت با دیدن آن بسیار خوب است. با افزایش تعداد وب سایت ها با سرعت شگفت انگیز ، ضروری است …The post راهنمای سئو صاحب مشاغل کوچک appeared first on باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب.
via باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب https://ift.tt/3f4HcLR
مشاهده مطلب در کانال
همه آنان که از اغتشاش دلشان خنک می‌شود: اصولگرایان دلشان از روحانی پر است و این اغتشاش فرصتی است که بتازند، شاید که نوبت پیروزی آنان در انتخابات فرا رسیده.
اصلاح‌طلبان نومید از اصلاحات ساختاری، روحانی را مقصر می‌دانند که به اصلاحات پشت کرد و با اصولگرایان هم‌کاسه شد و حال خود را به براندازان نزدیکتر می‌بینند.
براندازان که کار را تمام می‌پندارند و با این اغتشاشات خود را به هدف نزدیک می‌بینند.
اما خیل عظیم ملت که نه اغتشاش را به صلاح می‌
ای ترکستان شرقی ...
پاره ی خونین امت ...
ای دسته های مجاهد و مجاهده های مقاومت کننده...
ای مومنان سرافراز که به تنهایی در مقابل کسانی که سعی در دور نگاه داشتن اسلام از شما را دارند، ایستاده اید...
قرآن ها می افتند ...مسجدها بسته می شوند...مدارس قدغن می شوند...عالمان دینی تک به تک کشته می شوند...برادران ما به زور به کمپ ها برده می شوند...و بجای آنها، مردان چینی به خانه هایشان برده می شوند...خواهران ما به زور با مردان چینی مزدوج می شوند...
علی رغم همه ی این ها
زیدبن علی بن حسین بن زید گوید من بیمار شدم و شبانه پزشکی برای معالجه امد ودوایی برایم نسخه کردکه در شب بیاشامم و تا چند روز انرا داشته باشم برای من ممکن نشدکه دوارا در انشب تهیه کنم  هنوز پزشک از در بیرون نرفته بودکه نصر خادم امام هادی امام دهمع با شیشه ایکه همان دوا در ان  بود وارد شد وگفت حضرت ابوالحسن  بتو سلام میرساندو میعرمایداین دوارا در اینچند روز داشته باش من انرا گرفتم واشامیدم  و بهبودی یافتم علی گوبد زید بن علی.بمن گفت کسیکه امام
 دولت شیشه ای یعنی، هر تصمیم جدید و دریافت و پرداختی که دولت دارد باید بطور شفاف به مردم گفته و در معرض دید آنها قرار داده شود. اگر شفاف سازی صورت گیرد فساد به حداقل ممکن می رسد.
در سهمیه بندی سوخت، دیدیم و دیدید که مسئولین چقدر شفاف عمل کردند!! این یعنی "نامحرم دانستن مردم"،  همان مردمی که سرمایه اصلی نظام و انقلابند و در روزهای سخت، همراه این انقلاب بودند و خواهند بود.
مردم اما نمی دانند چه کسانی در شورای تصمیم گیری سهمیه بندی سوخت حضور داشتن
فام‌اش در تمامیِ اَشکالِ جهان موجود استو جسم و ذهن را مسحور می کند.
آنانی که این مسئله را می دانند،ماجرای این بازی غیر قابل وصفِ سرچشمه را می دانند.
کبیر می گوید: "به من گوش بده، برادر!افراد زیادی نیستند که این نکته را دریابند."

فام = رنگ
تابلو: "در جستجوی ابدیت" اثر فریدون رسولی 
آرامش، گمشدۀ اصلی بشر است و انسانها با هر دین و عقیده ای به دنبال آرامش و راحتی هستند. جمعی از انسانها آرامش را در جمع مال می دانند، عده ای رسیدن به مقامات دنیوی را آرامش می دانند، لذا شاهان و حاکمان با زیر پا گذاشتن تمام ارزشهای انسانی تلاش کردند به آرامش خیالی خود برسند، عده ای نیز پناه بردن به مواد مخدر و قرصهای آرامش بخش و امثال آن را وسیلۀ آرامش تشخیص داده اند و جمعی نیز آزادی مطلق را در شهوات، اعم از تماشای فیلمهای مبتذل، ارتباط آزاد با
یک روز که به یک دیوانه رسیده بودم به او گفتم :
ما (من و تو)یک شباهت داریم و یک تفاوت !!!
دیوانه دهانش را طوری باز گذاشته بود که انگار با گلویش حرفهای مرا می شنوید.
گفتم:اینکه هر دوی ما رنج می بریم این شباهت بین ماست و اینکه من خودم با اراده خودم رنج را انتخاب کرده ام ولی تو انتخاب شده ای و سهمی در انتخاب خویش نداشتی، این تفاوت ماست .
دیوانه گفت :بگذار چیزی را به تو بگویم .گفتم :می شنوم .گفت :بهتر است که بفهمی !!
و بلافاصله گفت :اینهایی که تو گفتی تفاوت م
یک روز که به یک دیوانه رسیده بودم به او گفتم :
ما (من و تو)یک شباهت داریم و یک تفاوت !!!
دیوانه دهنش رو طوری باز گذاشته بود که انگار با گلویش حرفهای مرا می شنوید.
گفتم:اینکه هر دوی ما رنج می بریم این شباهت بین ماست و اینکه من خودم با اراده خودم رنج رو انتخاب کردم ولی تو انتخاب شدی و سهمی در انتخاب نداشتی و گناهی نداری این تفاوت ماست .
دیوانه گفت :بگذار چیزی را به تو بگویم .گفتم :می شنوم .گفت :بهتر است که بفهمی !!
و بلافاصله گفت :اینهایی که تو گفتی تفاوت
یک روز که به دیوانه رسیده بودم به او گفتم :
ما (من و تو)یک شباهت داریم و یک تفاوت !!!
دیوانه دهنش رو طوری باز گذاشته بود که انگار با گلویش حرفهای مرا می شنوید.
گفتم:اینکه هر دوی ما رنج می بریم این شباهت بین ماست و اینکه من خودم با اراده خودم رنج رو انتخاب کردم ولی تو انتخاب شدی و سهمی در انتخاب نداشتی و گناهی نداری این تفاوت ماست .
دیوانه گفت :بگذار چیزی را به تو بگویم .گفتم :می شنوم .گفت :بهتر است که بفهمی !!
و بلافاصله گفت :اینهایی که تو گفتی تفاوت من
یکی دو شب پیش با یکی از دوستام حرف میزدم راجب یه موضوعی و اون میگفت که من نمیتونم حرفتو بپذیرم و نمیشه و ازین‌جور حرفا و منم بهش گفتم خب دلیلیم وجود نداره که بخوای بپذیری چون سبک زندگی آدما مثل هم نیست و حتی سبک زندگی خواهرا و برادرا هم متفاوته با هم و بازم حتی سبک زندگی بچه‌ها با پدر و مادرهاشون یکی نیست (یاد حدیث امام علی علیه‌السلام افتادم خطاب به پدرها و مادرها در رابطه با تربیت فرزندانشون) و ما نمیشه برای آدمای دیگه نسخه بپیچیم که مثل م
یکی دو شب پیش با فاطمه حرف میزدم راجب یه موضوعی و اون میگفت که من نمیتونم حرفتو بپذیرم و نمیشه و ازین‌جور حرفا و منم بهش گفتم خب دلیلیم وجود نداره که بخوای بپذیری چون سبک زندگی آدما مثل هم نیست و حتی سبک زندگی خواهرا و برادرا هم متفاوته با هم و بازم حتی سبک زندگی بچه‌ها با پدر و مادرهاشون یکی نیست (یاد حدیث امام علی علیه‌السلام افتادم خطاب به پدرها و مادرها در رابطه با تربیت فرزندانشون) و ما نمیشه برای آدمای دیگه نسخه بپیچیم که مثل ما زندگی
عسل تقلبی
 
 
تصور غلط و رایج در ایران این است که عسل شکرک زده، سفت شده و رس‌کرده را تقلبی می‌دانند. برخی دیگر نیز رنگ عسل یا نحوه جریان آن هنگام ریخته شدن را ملاک تشخیص می‌دانند. اما عسل طبیعی و خالص را فقط می‌توان در آزمایشگاه‌های مواد غذایی از انواع تقلبی تشخیص داد و حتی حضور بر سر کندو کمکی به تشخیص نمی‌کند.
تنها روشی که آن هم تا حدودی می‌تواند به شناخت عسل کمک کند این است که آن را داخل یک لیوان آب سرد بریزید. اگر قطره‌های عسل حل نشدند و
حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) می‌فرمایند: «زیرکترین مردم کسی است که علم دیگران با علم خود جمع کند».
علم، آن است که از بدیهی ترین معلومات حضوری که همان اطّلاع ما از وجود
خودمان باشد و معلومات دیگری که به دنبال آن می آید، یکی یکی به معلومات
حصولی برسیم و در هر مرحله معلومات قبلی را با تمام تعداد جایگشت‌هایی که
می تواند داشته باشد، به معلومات قبلی بیفزاییم. اینکه: من هستم، حال که هستم از کجا آمده‌ام؟ اگر خودم خودم را به وجود آورده‌ام، از این
در خصوص تفاوت‌های رهبری و مدیریت سه نوع دیدگاه در حوزه صاحب‌نظران سازمان و مدیریت وجود دارد:
گروه اول: عده‌ای محدود این دو نقش را مترادف می‌دانند و فرقی بین رهبر و مدیر قائل نیستند.گروه دوم: قائل به تفکیک بین مدیر و رهبری هستند ولی مدیریت را اعم از رهبری می‌دانند. و رهبری را جزئی از وظایف مدیریت می‌دانند. در نظر این افراد مفهوم مدیریت وسیع‌تر از رهبری است.گروه سوم: این گروه که شامل بسیاری از صاحب‌نظران این حوزه می‌شود ٬رهبری را یک مفهو
 
در حالیکه برخی روانشناسان غربی با نگهداری سگ برای افراد تنها موافقند و آن را راهکاری برای مقابله با افسردگی و بیماری های روانی می دانند، پزشکان و متخصصان، نگهداری این حیوان را به لحاظ بیماری هایی که برای انسان دارد برای خانواده ها خطرناک می دانند.
 
 
سگ، این یار دیرین انسان با گذشت زمان، آرام آرام، زندگی در آپارتمان را در پیش گرفته و همپای انسان به سمت زندگی لوکس پیش می رود.این حیوان خانگی که تا دیروز در گوشه خانه روستاییان جای داشت، از ز
 
لیزر، سخت‌ترین اشیاء را نیز برش می‌دهد و به هر چیزی نفوذ می‌کند. فکر می‌کنید علت چیست؟ لیزر، ویژگی عجیب و نامتعارفی دارد؛ اشعه‌ی لیزر متمرکز است و تمام قدرتش را بر نقطه‌ای مشخص از یک شی‌ء متمرکز می‌کند و آن‌قدر این کار را ادامه می‌دهد که نقطه‌ی مذکور ذوب می‌شود. ثروتمندان مانند لیزر هستند. آنها اهداف مشخص و بزرگی تعیین می‌کنند. به اهداف خود پایبند هستند و همه‌ی تلاش‌های خود را برای رسیدن به اهداف‌شان متمرکز می‌کنند. آنها آن‌قدر
من باید از مردم رو بگیرم تا مردی به گناه نیفتد، او نمی‌تواند جلوی چشمش را بگیرد. من باید جلوی شکمم را بگیرم تا روزه‌داری به آه نیفتد، او با بوی غذا نمی‌تواند جلوی پرواز روحش را بگیرد. گویی توی این بگیر و نگیرها، دینی که قرار بود انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کند به کناری ایستاده و مسلمانان ترسو را از نزدیکی بیم می‌دهد. هر چه باشد آبا و اجداد ایشان آینده‌ی خویش را بابت نزدیکی به یک درخت تباه کردند. دلم برای خدایی تنگیده که وقتی هیچ بنده‌ای او
اندیش‌مندان می‌دانند
که شرط ثبات یکتایی قرینگی است. موشکافی در رسوم آیین یکتاپرستی، باریک بینان را شیفته‌ی
قرینگی هنجارهای آن می‌سازد این‌که در رسم بندگی برابر فرمان درستی، کردار درست دیگری
می‌آید؛  بنده‌ی خدا را وامی‌دارد که با کیاست در سایه‌ی عدل الهی درستی‌ها
را در جای خود بنشاند. دادوران می‌دانند که نگهداشتنِ میانه‌روی  با گرایش به نادرستی ها متفاوت است.
اندیش‌مندان می‌دانند
که شرط ثبات یکتایی قرینگی است. موشکافی در رسوم آیین یکتاپرستی، باریک بینان را شیفته‌ی
قرینگی هنجارهای آن می‌سازد این‌که در رسم بندگی برابر فرمان درستی، کردار درست دیگری
می‌آید؛  بنده‌ی خد را وامی‌دارد که با کیاست در سایه‌ی عدل الهی درستی‌ها
را در جای خود بنشاند. دادوران می‌دانند که نگهداشتنِ میانه‌روی  با گرایش به نادرستی ها متفاوت است.
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
دربارهٔ ابتکار کننده و مبتکر خاتم فی مابین خاتم‌سازان و هنرمندان احادیث گوناگونی موجود هست ولی آنچه اضطراری به ذکر است آن است که به صحت مشخص و معلوم نیست اولین دفعه خاتم‌سازی را چه کسی اختراع کرده‌است . اما روایتهای متعددی خواستگاه خاتم کاری را شیراز می دانند زیرا دیرین ترین اثرها خاتم کاری درین شهر دیده شده و استفاده از هنر خاتم کاری مربوط به منبر مسجد عتیق شیراز با قدمت بیش خیس از 1000 سال است . در دائرةالمعارف پارسی آمده‌است : «زمان آغاز
براساس آمارها، شایع‌ترین نوع سردرد، تنشی است. این سردرد در خانم‌ها شایع‌تر است و در هر سنی رخ می‌دهد، ولی شیوع آن در میانسالی (دهه چهارم زندگی) بیشتر است. این سردرد تاثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد شغلی و کیفیت زندگی افراد مبتلا دارد. 
 
در گذشته تصور بر این بود دلیل سردرد تنشی، اسپاسم و انقباض در عضلات صورت، سر و گردن (بویژه انقباض عضلات ناحیه پشت سر) به علت استرس، هیجان و تنش روحی است. ولی امروزه این فرضیه را در ایجاد سردرد تنشی درست نمی‌دا
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب  آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد می‌دانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب  آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد می‌دانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
در زمینه ی ندانستن و دانستن ما یک باغ وحش بسیار جذاب داریم که امروز میخواهم به معرفی قفس هایش بپردازم .
اولین قفسی که در ورود چشم را قلقلک می دهد کسانی هستند که نمی دانند و به ندانسته هایشان اعتراف دارند اما حال دانستن هم ندارند . این ها موجودات گوگولی مگولی هستند که حتی به قفس هایشان قفس نمی توان گفت و می توان کنارشان ایستاد و سلفی گرفت . 
قفس بعدی که انگار کمی خطرناک تر است کسانی هستند که نمی دانند و از این نادانسته ی خود هم خبر ندارند اما اصو
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام را د
استاد فرموده بودند خانم فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، همه‌چیز را می‌دانند. دردهایت، جز گریه و درخواست فنا، درمانی ندارد... چند بار جملات را خواندم. یادم آمد در کتابی خوانده بودم که "اگر امروزه می‌بینید که بسیاری از مردم، بودنشان برایشان خسته کننده شده و برای آزاد شدن از آن به کثرت‌ها و تغییر و دگرگونی‌ها رجوع می‌کنند، به این سبب است که علت مشکل را نمی‌دانند در نتیجه می‌خواهند مشکلات کثرت را با کثرت رفع کنند*...." شاید منظور استاد هم همی
دانشمندان معتقدند که حدود ۱۴ میلیون سال پیش نخستین اجداد انسان شروع به راه رفتن روی دوپا کردند و حدود ۲.۴ میلیون سال قبل انسانهای نخستین تکامل یافتند. از این تاریخ طولانی ما تنها در مورد یکی دو هزاره آخر زندگی انسان اطلاعاتی داریم.
مشخص نیست که انسان های باستانی چه فناوری و تکنولوژی هایی داشته اند. در سال ۲۰۰۸، باستان شناسان روس شیئی را کشف کردند که آن را کهن ترین جواهر دنیا می دانند. این دستبند که در حدود ۷۰ هزار سال قدمت دارد در غاری در منطق
وَقُل رَّبِّ زِدْنِی عِلْمًا / و بگو پروردگارا بر علم من بیفزا /سوره طه آیه 114
در جلد یک کتاب اصول کافی آمده : « باب أن الأئمة علیهم السلام یعلمون علم ما کان، وما یکون، وأنه لا یخفى علیهم شیء». یعنی : بابی با عنوان اینکه "ائمه آنچه روی داده و آنچه روی خواهد داد را می دانند، و هیچ چیزی از آنان پنهان نمی ماند"سوال : اگر ایشان مطابق احادیث این باب علم "ماکان و ما یکون" را می دانند و هیچ چیز برای آن بزرگوران پوشیده نیست چطور پروردگار عالم به پیامبر (ص) ا
{منجی در ادیان - شماره 35}
 
یک بام و دو هوا ؟؟؟
 
یهودیان را چه شده؟؟
درسته که تعداد کمی از یهودیان بر اثر دلبستگی شدید به امیدهای قدیم، تشکیل دولت صهیونیستی را مخالفِ آرمان های مسیحایی (و ظهور منجی) می دانند اما اکثر یهودیان، دولت صهیونیستی را با جان و دل پذیرفته اند و آن را ره گشای عصر مسیحا می دانند.
هم اکنون صهیونیستهای اشغال گر، در انتهای مراسم "سالگرد بنیانگذاری رژیم اسرائیل غاصب" بعد از دمیدن در شیپور عبادت، اینگونه دعا می کنند: «اراده ی
این روزها دفتر شورای نگهبان تهران مملو از کسانی است که صلاحیت آنها برای داوطلبی مجلس شورای اسلامی، "رد" شده و یا "عدم احراز" گرفتند! این افراد برای دفاع از خود 5 روز فرصت اعتراض داشتند و شورای نگهبان فرصت 20 روزه ای برای بررسی شکایت آنها خواهد داشت.
اشتباه، جز لاینفک کارهاست، و این مسئله در خصوص بررسی صلاحیت ها نیز، استثناء نخواهد بود و شورای نگهبان با بررسی مجدد، نظر قطعی خود را در خصوص نامزدهای نمایندگی ابراز خواهد کرد.
نکته اینجاست برخی رد ص
چون راز باده نوشان ، دانند می فروشاندیگر چه حاجتی به ، دکان دین فروشانیک جرعه از تعالی ، گر بر تو عرضه گردددیگر غبا نخواهی ، از جنس زهد پوشانان سان که ره ندارد ، مستی به بارگاهیزاهد خبر ندارد ، از درک راه و کوشانما مست بادگانیم ، ایمان ما به عشق استکی راز عشق گویند ، هر آینه خموشان
چون راز باده نوشان ، دانند می فروشاندیگر چه حاجتی به ، دکان دین فروشانیک جرعه از تعالی ، گر بر تو عرضه گردددیگر غبا نخواهی ، از جنس زهد پوشانان سان که ره ندارد ، مستی به بارگاهیزاهد خبر ندارد ، از درک راه و کوشانما مست بادگانیم ، ایمان ما به عشق استکی راز عشق گویند ، هر آینه خموشان
با توجه به رصد بازار به نظر می آید انتظارات تورمی دوباره در اقتصاد در حال شکل گیری است! افزایش خزنده نرخ دلار در بازار و ظهور خریداران پرقدرت در بازار فولاد از نشانه های این انتظارات است. سابقه نشان داده که همیشه بازار فولاد ، میلگرد و مقاطع فولادی به عنوان یک بازار پیشران ، انتظارات تورمی را در خود به نمایش گذارده است. برخی اصلاحات احتمالی بودجه سال ۹۹ را در شکل گیری تورم موثر می دانند ، طیفی روشن بودن موتور نقدینگی را و برخی استمرار کسری بو
من تحمل چند دسته از آدم‌ها را ندارم:گروه اول آن‌هایی هستند که خیال می‌کنند خودکشی کردن باحال و راحت است و با جملاتی مثل «اتفاقا از نظر من خیلی کار اوکیی هستش! می‌خوای خودکشی کنم برات الان!» فقط نشان می‌دهند که چقدر نابالغ هستند و چقدر از افسردگی و سلامت روان چیزی نمی‌دانند.گروه دیگر آن‌هایی هستند که کاربرد شکلک‌های موقع تایپ کردن را نمی‌دانند و وقتی که داری از بدبختی‌هایت حرف می‌زنی، برایت « :))))) » را ارسال می‌کنند. اگر بپرسی «کجاش خ
{علائم ظهور - شماره 37}
 
روز و زمان ندای آسمانی
 
9 حدیث به ما رسیده که «روز ندا» را در ماه مبارک رمضان می‌دانند. از میان اینها سه حدیث از جهت سند، معتبر هستند.
۶ روایت به ما رسیده که «زمان ندا» را شب بیست و سه رمضان می‌دانند. از میان اینها دو حدیث از جهت سند، معتبر هستند.
نکته: آسمانی بودنش را می‌شود به دو معنا برداشت کرد:
یا اینکه یعنی از روی زمین نیست؛ بلکه از آسمان است.
یا اینکه این ندا از طرف خداوند است که توسط جبرئیل ابلاغ میگردد (پس هر امری ک
آدم هایی که زخم میزنند حرف میزنند ادعا میکنند و تو جز لبخند و سکوت حرفی برای گفتن نداری چون دوستشان داری و احترامی هست که نمی خواهی با نادانی او از بین برود در حالی که فقط تو می دانی چقدر جلوتر از تو زندگی میکنند چقدر داشته هایشان بیشتر از توست و خودشان خبر ندارن در حالی که نمی دانند تو در چهار دیواری این شهر چگونه رشد کرده ای چگونه هربار تنهایی و بی کسی مستقل بودن را به تو یاد داده و حتی روزهای سختت را کنار ادم هایی بوده ای بی تجربه تر از خودت ن
قهوه یکی از نوشیدنی‌های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده‌ای مصرف آن را برای سلامتی مضر می‌دانند، اما این نوشیدنی طبیعی نیز مانند بسیاری از خوراکی‌های دیگر خواصی دارد و باید در مصرف آن تعادل رعایت شود تا مشکلی در پی نداشته باشد.
tabnak.ir
بعضی ها دلیل سوار شدن خود را نمی‌دانند، بعضی ها از اول تا آخر سفر زندگی یک هندزفری به گوش دارند و بعضی ها از اول تا آخر می خوابند.بعضی ها پول خریدن بلیت زندگی ندارند و بعضی ها، خودشان را در بین صندلی زنده ها دزدکی جا کرده اند ولی بعضی ها، برای سگ شان هم جا خریده اند.بعضی ها نمی‌دانند که در کدام ایستگاه باید پیاده شوند و بعضی ها دودستی به صندلی زندگی چسبیده اند و اصلا پیاده نمی شوند ولی بعضی ها، برای رسیدن به ایستگاه خدا لحظه شماری می کنند و مدا
 
"چهار درس برای ازدواج شادتر"
 
درس اول: کنترل بیرونی می­تواند ازدواج را نابود کند.
صرفنظر از اینکه زوجین ناراضی چه کسانی هستند نکات اصلی آموزش ما سه اصل زیر می­باشد: 
نخست آنکه همه زوجینی که در­جستجوی کمک برمی­آیند، زندگی زناشویی ناخرسندی دارند. 
دوم: در یک زندگی زناشویی غیر رضایتبخش –تقریبا در همه موارد- هر یک از زوجین دیگری را مسئول و مقصر ناشادمانی خود می­دانند. 
سوم: هر یک از همسران، از روانشناسی رایج که به آن روانشناسی کنترل بیرونی می
اعتراف دشمن شیعه به ولایت تکوینی امیر المومنین علیه السلام و خاندان پاک آن حضرت
عبد العزیز غلام دهلوی قبح الله وجهه از علمای بزرگ اهل سنت عمری و دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است می‌نویسد:
حضرت امیر و ذریة طاهره او را تمام امت بر مثال پیران و مرشدان می‌پرستند و امور تکوینیه را به ایشان وابسته می‌دانند و فاتحه و درود و صدقات و نذر به نام ایشان رایج و معمول گردیده چنانچه جمیع اولیاء الله همین معامله است و نام ش
مناجات شعبانیه
مناجاتی که در ماه شعبان هست و من در نظر ندارم که در هیچ یک از ادعیه گفته شده باشد که ادعیه مال همه ائمه است؛ این دعای شعبان، مناجات شعبان، مناجات همه ائمه است و در این، مسائل بسیار هست؛ معارف بسیار هست و ادب این که انسان چه جور باید با خدای تبارک وتعالی مناجات کند. ما غافلیم از این معانی که وضع چی است. مسئله این است که در مقابل خدا ایستادند آنها. آنها می دانند که در مقابل چه عظمتی ایستادند. آنها معرفت دارند به خدای تبارک و تعالی و
برای انسان از حیث روابط چند گونه ساحت وجود دارد :
1-رابطه انسان با خودش
2-رابطه انسان با خدا
3-رابطه انسان با جهان
البته ماتریالیست ها (ماده گراها )از آنجایی که به خدا اعتقاد و باور ندارند خدا و جهان را یکی می دانند و از آن به طبیعت یاد می کنند.
ابو جمزه گویدامام باقر ع بمن فرمودایااباحمزه هر یک از شما که خواهد چند فرسخی پیماید برای خود راهنمایی گیرد تو که براهنهای اسمان ناد اننتری تا براهای زمین پس برای خود راهنمایی طلب کن وانراهنما غیر از اهلبیت پیغمبر نباشد  زیرا از اسمان وحی در خانه انها نازل شده وراه بهشت و جهنم را دانند
 
گاهی بزرگ شدن در کوچک شدن است، اگر می خواهی بزرگ شوی در صدر مجلس ننشین، صدر مجلس بزرگ را تعیین نمی کند هر جا بزرگ بنشیند آنجا صدر مجلس است. مثل آب باش به دور از تکبر، آب با اینکه می داند عنصر حیات است ولی هیچگاه بر طبیعت سخت نگرفت و به قله نرفت، همیشه سر به زیر انداخت و در پستی منزل کرد رود شد و به دریا رسید. انسان بزرگ این را می داند که اگر دنیا جاودانه بود مردان خدا به آن شایسته تر بودند. باور کن راه رسیدن به بزرگی سخت نیست، سخت آن ست که برای رسید
 
مرجعیت دینی، وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران 
همچنین حجت الاسلام «محمود متوسل» در تشریح خدمات متقابل مهدویت و انقلاب، اظهار کرد: مهمترین ویژگی و وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها در جهان آن است که این نهضت با رهبری یک مرجعیت دینی آغاز شد و به ثمر رسید و در سایه همین مرجعیت، عموم اقشار مردم با انقلاب همراهی کردند و مثل دیگر انقلاب ها به طبقه کارگری یا روشنفکری و امثال آن محدود نمی شد.مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تصریح
این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.
مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!
اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فر
امروز این فیلم رو دیدم و چند نکته به نظرم اومد :
یک. پوستر فیلم طراحی بدی داره.
دو. در فیلم سکانس‌هایی من رو به یاد فیلم‌های قبلی آقای فرهادی انداخت. به عنوان مثال وقتی خاویر باردم توی مدرسه داشت درباره‌ی تفاوت آب انگور و شراب توضیح می‌داد، به یاد سکانسی در‌ فیلم فروشنده افتادم. در هر دو این سکانس‌ها به تغییر ماهیت بر اثر گذر زمان اشاره شده است. در فیلم فروشنده، تغییر انسان به گاو و در این فیلم، آب انگور به شراب.
سه. فرهادی در ابتدای فیلم، بی
تایل چرمی چیست؟
هر چه قدر که زمان می گذرد اجناس جدید با اسم های حدیدی به بازار می آیند و برخی افراد واقعا نمی دانند آن ها چه چیزی هستند، چه کاربردی دارند ویا حتی اگر در جایی هم ببینند نمی دانند اسم آن چیست و نمی دانند باید از چه مغازه ای آن را تهیه کنند، به همین دلیل ما در این مقاله تصمبم گرفته ایم یکی از این محصولات جدید را به شما معرفی کنیم و توضیحات لازم در رابطه با آن را برایتان بنویسیم.
تایل چرمی یکی از همین مواردی است که برایتان گفتیم، در
ظاهرا برای نسل ما درک این موضوع که «تلاش برای شناخت بیش‌تر با نیت ازدواج» الزاما قرار نیست به ازدواج ختم شود، کار سختی است.زیاد دیده‌ام که مدافعین روابط خارج از شرع دخترها و پسرها، این نوع روابط را بستری برای شناخت واقعی دو طرف از یکدیگر می‌دانند و در مقابل، جلسات آشنایی در ازدواج‌های سنتی را به همین دلیل ناکارآمد می‌دانند و بعضا مسخره می‌کنند.
الان که البته ازدواج‌های سنتی هم به شکل گذشته برگزار نمی‌شوند و شامل جلسات مفصل آشنایی و بی
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب  آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد می‌دانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
ارسطو در توصیف نوجوانی گفته نوجوانان افکار پرشور و انقلابی دارند، خیلی خوشبین هستند،خیال می کنند توانایی تغییر دنیا و انجام کارهای خارق العاده را دارند جوانان اکثر امور جاری را نفی میکنند . آنها را کهنه،فرسوده و کنار گذاشتنی می دانند .
جوان می خواهد دنیای تازه و جدید بسازد زیرا سرد و گرم روزگار را نچشیده است از جانب  آن تحقیر نشده است .
نوجوانان معمولاً دنیای بزرگسالان را ریاکارانه رو به زوال و فاسد می‌دانند احساس وظیفه می کنند که باید دنی
خوش به حال آن هایی که برای خودشان بت هایی درست کرده اند و آن ها را بی نقص ترین موجودات جهان می دانند. کار آن ها خوش خیالی محض است اما گاهی به آن ها غبطه می خورم. هر چه باشد بهتر از این واقع بینی شدیدی است که من دارم. بهتر از حال و روز منی است که امید واهی به خودم نمی دهم و به بی رحمی زندگی خیره می شوم؛ که می دانم هیچ نجات دهنده ای وجود ندارد! و همه آدم ها می توانند به بدترین شکل ممکن، بی رحم باشند.
برخی از افراد دارای دندان های منظمی هستند و تنها عیب ظاهری دندان ها، بدرنگی آنها می باشد. اغلب این افراد استفاده از روش لامینیت را بهترین گزینه برای رفع بدرنگی دندان ها می دانند. اغلب دندانپزشکان انجام این روش را برای این قبیل افراد مناسب نمی دانند. اما چرا؟ در لامینیت سرامیکی، لایه ای نازک بسته به نوع آن با ضخامت های مختلف روی دندان گذاشته می شود. برای اصلاح عیوب و همچنین قرار دادن این لایه لنز مانند، دندانپزشک باید قسمت قابل توجهی از دندان
در حال حاضر وردپرس افزونه های بسیاری را با اهداف مختلف ارائه داده است. افزونه های سئو وردپرس نیز بخشی از این ها است. بسیاری از مدیران و طراحان سایت ها در استفاده از افزونه مورد نظر خود دچار تردید هستند و دقیقا نمی دانند که از کدام پلاگین سئو وردپرس استفاده کنند. در این …
رئیس ناپولی در گفتگو با اسکای گفت:" اگر یک مهاجم مناسب پیدا کنیم حاضریم برای جذب او از خود گذشتگی نشان بدهیم. در مورد کوالیارلا، کسانی که خواهان بازگشت او هستند دلیل‌شان علاقه و دلبستگی همیشگی بین اهالی ناپل است ولی خب همه می‌دانند او به خاطر چه مسائلی باشگاه را ترک کرد". دی‌لورنتیس در ادامه گفت:" من روز دوشنبه خبرهای خوبی درباره تابستان امسال به شما خواهم داد".
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایشبهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامیدوارند و در مقابل مشکلات و سختی ها از پای نمی نشینند، قرآن دین اسلام ر
 
حضرت امام خمینی سلام‌الله‌علیه پس از شهادت شهیدان محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر می‌فرمایند: 
«منطق ما، منطق ملت ما منطق مومنین و منطق قرآن است. انا ‌لله و ‌انا الیه ‌راجعون. با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. جمعیتی که، ملتی که خود را از خدا می‌دانند، همه چیز خود را از خدا می‌دانند و رفتن از اینجا را بسوی محبوب خود مطلوب خود می‌دانند با این ملت نمی‌توانند مقابله کنند. آنکه شهادت را در آغوش، همچون عزی
در برخورد با فردی‌که دچار تب و ضایعات قرمز رنگی روی پوستش شده است، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که او ”سرخک“ گرفته است و ناخودآگاه سعی می‌شود از تماس نزدیک با او خودداری شود. تقریباً همه می‌دانند که سرخک یک بیماری به شدت مسری است که عوارض خطرناکی هم دارد. چند سال قبل شاهد 
ادامه مطلب
عاشورا
دهمین روز از ماه محرم
عاشورا، دهمین روز از ماه محرم در گاه‌شماری هجری قمری، روز مقدس مسلمانان (و عزایشیعیان) است.[۱] شهرت این روز نزد شیعیان به دلیل وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که در این روز حسین بن علی- امام سوم شیعیان - و یاران وی در رویداد کربلا در جنگ با لشکر عمر سعدکشته شدند. شیعیان در این روز سوگواری می‌کنند.اهل سنت روز عاشورا را سالگرد روزی می‌دانند کهموسی دریای سرخ را شکافت و خودش و پیروانش از آن عبور کردند و ا
بیشعورها انکار را نوعی هنر می دانند و حتی بعضی وقت ها به انکار به مثابه ی دین و آیین می نگرند.
آن ها هر چیزی را تکذیب می کنند و همین یکی از راه های به دام انداختن شان است. هر چیزی را که می خواهید تأیید کننده برعکسش را به آنها بگویید، در نتیجه با انکار آن، خواسته و نظر شما را تأمین می کنند.
بیشعوری
#خاویر_کرمنت
سلام
شادی راه موثری است که در مدرسه میتواند با شگرد های زیادی درست شود
ایجاد نشاط و شادابی یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بهداشت روانی در جامعه است، مدرسه بعنوان یک نهاد می تواند با بوجود آوردن زمینه ها و برنامه هایی باعث هر چه شاداب کردن جامعه شود. اگر در مدرسه شوق زندگی کردن بوجود آید خود به خود اثرگذار بر جامعه خواهد بود. انسان های شاد زندگی خود را تحت کنترل دارند، مسئولیت پذیرند، هدفمند هستند، دید مثبت به زندگی دارند. آینده نگر وامید
مادرم وقتی که عصبانی -و شاید دیوانه- می‌شد دستور می‌داد که لال شوم تا صدایم را نشوند. صدا و تصویر پدرم را به صورت واضح در ذهن دارم که می‌گفت «اصلا وقتی که حرف می‌زنی اعصابم می‌ریزه به هم!» اما حالا همه چیز فرق کرده؛ دوست دارند که با آن‌ها صحبت کنم. می‌خواهند به من نزدیک شوند و نمی‌دانند که چگونه. حالا من هم نسبت به هرکسی که سرد شوم تحمل صدایش را ندارم؛ حتی اگر قبلا از نظرم صدایش جذاب بوده باشد.
هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ - آیا آنان که می‌دانند با آنان که نمی‌دانند برابرند؟ تنها خردمندان متذکر می شوند». (زمر/ ۹)
آیا تا به حال به صدای ورق زدن یک کتاب دقت کرده اید؟ یک کتاب بردارید و سریع ورق بزنید! صدایش شبیه بال زدن پرنده است! این صدا ، صدای پرواز اندیشه و فکر و خیال است. صدایی که تجربه و مشاهده و تحقیق و مقایسه‌ی دانشمندی را در غرب زمین به شرق آن می‌ر
مردم‌شناسی[۱] یا قوم‌شناسی به بررسی و واکاوی ریشه و چگونگی دین، زبان، ساختار اجتماعی و پراکندگی نژادها، قومیت‌ها یا ملت‌ها می‌پردازد.
تفاوت عمدهٔ مردم‌شناسی با مردم‌نگاری توجه این دانش به جنبه‌هایی چون فرهنگ در گروه‌های انسانی گوناگون است. بنیادگذار قوم‌شناسی را آدام فرانتیشک کولار می‌دانند که در ۱۷۸۳ در وین کتابی پیرامون این موضوع منتشر نمود.
تیک عصبی چه علتی دارد و چگونه درمان می شود؟
بخش پزشکی:زمانی اعتقاد بر این بود که تیک‌ها علائم بیرونی احساسات سرکوب شده و کشمکش‌های درونی‌اند. امروزه در بسیاری از نقاط جهان آن را ترکیبی از عوامل محیطی و زیستی می‌دانند.
به ادامه بروید
ادامه مطلب
دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی، نوشیدنی‌هایی هستند که اغلب افراد، نوشیدن آنها را زمان‌هایی مناسب حالشان می‌دانند که بیماری خاصی دارند و از دردی رنج می‌برند یا استرس و اضطراب و تنش روحی، آرام و قرارشان را گرفته است. از این گذشته، اغلب دمنوش‌ها را می‌توان مانند چای به صورت روزانه صرف کرد.
ادامه مطلب
۱-اول عصبانی می­شوند، بعد شاید فکر کنند؛
۲-سئوال کردن را افت شخصیتی می­شمارند؛
۳-در تنظیم اولویت­ها، بسیار سرگردانند؛
۴-خیلی تلاش می­کنند خود را اثبات کنند؛
۵-مخاطبان خود را دست کم می­گیرند؛
۶-موفقیت را در پول زیاد خلاصه می­کنند؛
۷-خیلی به هرم مازلو، اعتقادی ندارند؛
۸-تغییر و شکست را یکی می­دانند؛
۹-از اینکه از زحمات افراد تقدیر کنند پرهیز می­کنند؛
۱۰-از ناهماهنگی با یکدیگر لذت می­برند؛
۱۱-کنترل دیگران را ارزش می­شمارند؛
۱۲-علاقه شدیدی به
عقل اگر می‌خواهد از درهای منطق بگذرد
باید از خیر تماشای حقایق بگذرد
آنچه آن را علم می‌دانند، اهل معرفت
مثل نوری باید از دل‌های عاشق بگذرد
طفل می‌گرید مگر می‌داند این دنیا کجاست؟
عمر چون با های‌های آمد به هق‌هق بگذرد
هر بهاری باغبان راضی به تابستان شود
باید از خون دل صدها شقایق بگذرد
صبر بر دور جدایی نیست ممکن بی‌شراب
همتی کن ساقیا! تا مثل سابق بگذرد
از گناه مست اگر زاهد به کفر آمد چه غم
از خطای اهل دل باشد که خالق بگذرد
فاضل نظری
در خبر داریم که:«قَدِمَ الْمَدِینَةَ رَجُلٌ نَصْرَانِیٌّ مِنْ أَهْلِ نَجْرَانَ وَ کَانَ فِیهِ بَیَانٌ وَ لَهُ وَقَارٌ وَ هَیْبَةٌ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ مَا أَعْقَلَ هَذَا النَّصْرَانِیَّ فَزَجَرَ الْقَائِلَ وَ قَالَ مَهْ إِنَّ الْعَاقِلَ مَنْ وَحَّدَ اللَّهَ وَ عَمِلَ بِطَاعَتِهِ.»ترسایى از مردم نجران به مدینه آمد و او را زبانى گویا و ظاهری جذاب و با هیبت بود. پس گفته شد: اى پیامبر خدا، این ترسا چه اندازه عاقل است! حضرت گوینده ر
"سی ویژگی جهان سومی ها"✍️دکتر محمود سریع القلم۱-اول عصبانی می­شوند، بعد شاید فکر کنند؛۲-سئوال کردن را افت شخصیتی می­شمارند؛۳-در تنظیم اولویت­ها، بسیار سرگردانند؛۴-خیلی تلاش می­کنند خود را اثبات کنند؛۵-مخاطبان خود را دست کم می­گیرند؛۶-موفقیت را در پول زیاد خلاصه می­کنند؛۷-خیلی به هرم مازلو، اعتقادی ندارند؛۸-تغییر و شکست را یکی می­دانند؛۹-از اینکه از زحمات افراد تقدیر کنند پرهیز می­کنند؛۱۰-از ناهماهنگی با یکدیگر لذت می­برند؛۱۱-کنت
به دنبال کد تخفیف اسنپ هستید و یا اگر جزو آن دسته از کاربران هستید که از نسخه وب و IOS اسنپ استفاده میکنند و نمی دانند که کجا باید کد تخفیف اسنپ را وارد کنند این مقاله به شما کمک میکند تا این مشکل را پشت سر بگذارید…
ادامه مطلب
دکتر محمود سریع القلم ویژگی های افرادی که کتاب نمی خوانند را در وب سایت شخصی خود چه زیبا نوشته اند:(لینک)
 
۱-خیلی راحت تحت تأثیر تبلیغات و Propaganda  قرار می گیرند؛
۲-حرف های تکراری می زنند؛
۳-دایره ی واژگان آنها بسیار محدود است؛
۴-خود را نمی شناسند؛
۵-با هیجان و احساس زندگی می کنند؛
۶-بخش استدلالی ذهن آنها تقریباً تعطیل است؛
۷-استعداد پوپولیست شدن را پیدا می کنند؛
۸-قوای عقلی آنها پرورش نیافته است؛
۹-بر آنچه می گویند خیلی کنترل ندارند؛
۱۰-گوش کر
حقیقت این است که بسیاری از دانش آموزان درست درس خواندن را نمی دانند. بسیاری از آنها کلی تلاش میکنند و زحمت می کشند اما زمان یادآوی مطالب دچار مشکل می شوند. در یک مطالعه خوب و سازگار با کشفیات علمی بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشیم تا ضمن یادگیری صحیح، فراموشی را به حداقل برسانیم.
موسیقی کلاسیک نوعی موسیقی است که در این دوره به وجود آمده است . در این دوره متفکران در پی پیدا کردن کمال در همه ی حوزه ها بودند و موسیقی بیش از هر رشته ی دیگری تلاش دارد تا مسیر تکامل خود را بپیماید. موسیقی کلاسیک تعریف های گوناگونی دارد . بعضی آنرا یک موسیقی جدی می نامند. گروهی آنرا یک موسیقی سطح بالا و متفکرانه می دانند که صرفا افراد تحصیل کرده به آن رغبت نشان می دهند و گروهی دیگر آنرا یک موسیقی هنری می دانند اما در حقیقت موسیقی کلاسیک یک موسی
(صحیفه نور، 15/11/1358، ج11، صص259ـ258)لذاست که آن دسته از قراردادهای بین المللی را معتبر می دانند که منجر به رابطؤ ظالمانه و حاکمیت یکسویه قدرتهای بزرگ نگردد و مداخلات بیگانگان را در امور داخلی ممالک مستضعف مجاز نشمرد بلکه برای تمامی ملتها حقوقی عادلانه را تضمین و نهادینه نماید.“قراردادهای بین المللی اقتضا می کند که…
ادامه مطلب
رسولخدا ص فرمود مومن را بشما معرفی نکنم مومن  کسی است که مومنین اورا بر جان ومال خود امین دانند  مسلمان را برای شما معرفی نکنم او کسی است که مسلمانهااز زبان ودستش سالم باشد و مهاجر کسی است که بدیهارا کنار  گذارد و حرام خدا را ترک کند و بر مومن حرام است که
 نسبت بمومن ستم کند یا اورا واگذارد یا پشت سرش بد گویی بد گویی کند یا اورا از خود براند 
رزق چیست؟
رزق کلمه ای است بسیار فراتر از آنچه مردم می دانند. زمانی که خواب هستی و ناگهان،به تنهایی و بدون زنگ زدن ساعت بیدار می‌شوی رزق است.چون بعضی‌ها بیدار نمی‌شوند.
 
زمانی که با مشکلی رو به رو می شوی خداوند صبری به تو میدهد که چشمانت را از آن بپوشی،این صبر، رزق است.
ادامه مطلب
سال ها است از دست حرکات احساسی بعضی از افراد که فقط خود را در دایره انقلاب می دانند و دو قطبی خودی و غیر خودی را ایجاد کرده اند ،تاسف می خوریم.
این روزها بحث بر سر خوانننده ای جوان به نام حامد زمانی داغ است که علت آن دسنیگیری پر حاشیه او در تاریخ پنجشنبه 4 مرداد 1398 در فرودگاه مهرآباد توسط عوامل انتظامی انتظامی است.
بنده خود را در محق نمی دانم که بخواهم از ایشان حمایت کنم یا از عمل عوامل انتظامی ، اما روی صحبت من با جوانانی است که خود را شیفته و مج
سال ها است از دست حرکات احساسی بعضی از افراد که فقط خود را در دایره انقلاب می دانند و دو قطبی خودی و غیر خودی را ایجاد کرده اند ،تاسف می خوریم.
این روزها بحث بر سر خوانننده ای جوان به نام حامد زمانی داغ است که علت آن دسنیگیری پر حاشیه او در تاریخ پنجشنبه 4 مرداد 1398 در فرودگاه مهرآباد توسط عوامل انتظامی انتظامی است.
بنده خود را در محق نمی دانم که بخواهم از ایشان حمایت کنم یا از عمل عوامل انتظامی ، اما روی صحبت من با جوانانی است که خود را شیفته و مج
دو سه سالی هست که ساکن دنیای مجازی ها هستم...از وقتی که آمدم خیلی ها آمدند و رفتند...بعضی ها آمدند آنچه به دنبالش بودند را یافتند و رفتند و بعضی ها هم به این نتیجه رسیدند که آنچه را که می خواهند اینجا نمی توانند پیدا کنند...آدم هایی با هدف های مختلف!یکی می گفت ما در عصر جنگ نرم هستیم باید در این دنیای مجازی هم سنگر داشته باشیم...یکی می گفت از دلتنگی و تنهایی به اینجا پناه آورده ام...یکی از خدا می نوشت...یکی به دنبال امام زمانش بود...یکی آمده بود تا از ا
خورش خلال بادام کرمانشاهی
کسانی که خورش خلال بادام کرمانشاهی را خورده اند، خوب می دانند که یکی از خوشمزه ترین و بی نظیرترین خورش های ایرانی است. خورشی اصیل که پای ثابت مجالس رسمی کرمانشاهی هاست و خوب است یکبار هم شده آن را امتحان کنید.
ادامه مطلب
آدم ها می آیند و می روند و غوغا به پا می کنند . گاهی آنقدر غرق نداشته های خود می شوند که تمام حق تو را به جای حق خودشان طلب می کنند و گاهی آنقدر دارا می شوند که بذل و بخشش های بی مورد می کنند به حدی که دیگران بخشش را وظیفه ای می دانند که در قبال آنها به روی شانه ات مانده. هم مورد اول به دوش انسان سنگینی می کند و مورد دوم 


ادامه مطلب
اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
دلم برای آدم های تنها می سوزد ...آن دسته آدم هایی که برای خودشان آنقدر ارزش قائلند که هرکسی را لایقِ همنشینی نمی دانند ...همان هایی که حریمشان ، حرمت دارد ...دلم برای بغض هایِ بی مخاطبشان می گیرد ...دلم برای لبخند و شیطنت های تبعید شده شان می سوزد ...این آدم ها اشتباه نکرده اند ...لیاقتشان هم تنهایی نیست ... !ما گناهکاریم ...نباید جوری می شدیم که حالا ؛تنهایی شان را به حضورِ ما ترجیح دهند ...
#نرگس_صرافیان_طوفان‌
@Sheerreno
عوام ثروتمندان را محترم می‌دانند و خواص دانشمندان را
با دوست طوری رفتار کن که به حاکم محتاج نشوی و با دشمن طوری معامله نما که اگر کار به محاکمه کشید ظفر تو را باشد
زینت انسان به سه چیز است: علم، محبت، آزادی
کسی که از اندک خویش خوشنود نباشد، هیج چیز خوشنودش نخواهد کرد
اگر در شهری دارایی و توانگری ارجمند شمرده شود، البته به همان نسبت از بزرگداشت نیکی و نیکوکاران کاسته می‌شود
ادامه مطلب
 
طرز تهیه فالوده شیرازی
فالوده یکی از دسرهای قدیمی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که اصالت آنرا متعلق به شهرهایی مثل شیراز و کرمان می دانند. فالوده به صورت تنها یا با بستنی سنتی سرو می شود و با انواع چاشنی ها مثل آب لیمو ترش ، شربت آلبالو و … سرو می شود.
  
 
ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها