نتایج جستجو برای عبارت :

طرز پخت گوشت قرمز سالم و خوشمزه با چند نکته‌ طلایی

نکاتی که قبل از طبخ گوشت باید رعایت کنید
قبل از هرچیز لازم است به نکاتی توجه داشته باشیم. فرقی نمی‌کند گوشت را با چه روشی بپزیم؛ از هر روشی که استفاده کنیم، رعایت نکات زیر ضروری است. نکاتی که برخی از آن به‌عنوان فوت‌وفن آشپزی سالم یاد می‌کنند.

ادامه مطلب
رنگ گوشت باید به رنگ قرمز روشن باشد و نباید تیره باشد . 
سطح خارجی گوشت نباید لزج و چسبناک باشد و نباید سطح گوشت چروکیده و خشک باشد .
هیچ گونه بوی نامطبوعی نباید از گوشت به مشام برسد و وجود بوی غیر طبیعی در محل اتصال گوشت به استخوان نشانه فساد عمقی است.
گوشت باید عاری از خون مردگی ، قارچ زدگی و کبودی باشد و ذرات خارجی مشکوک نباید بر روی گوشت دیده شود .
چربی گوشت نباید سفت و زرد رنگ باشد .
گوشت قرمز منجمد در بسته بندی های سالم ، بدون عیب و پارگی و دا
با استفاده از گوشت قرمز می توان غذاهای خوشمزه تهیه نمود . این گوشت دارای درصد بالایی امگا 3 می باشد . گوشت گوسفند دارای درصد بالایی پروتئین می باشد . 
قسمت فیله و دنده از گرانترین قسمت های گوشت گوسفند است . قسمت ارزان آن شانه نام دارد . گوشت گوسفند به دلیل وجود ویتامین های گروه ب دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و هضم آن بسیار راحت است .
چربی این گوشت بسیار بیش تر از سایر گوشت ها است اما در دست چربی های مفید قرار دارد . در این گوشت مقدار قابل توجه
رنگ گوشت باید قرمز باشد و نباید قهوه ای و تیره باشد . 
سطح خارجی گوشت نباید لزج و چسبناک باشد و همچنین گوشت نباید چروک و خشک باشد . 
اگر گوشت دارای بوی غیر مطبوعی باشد دلیل بر فاسد شدن گوشت است .
گوشت باید عاری از هر گونه خون مردگی ، قارچ و کبودی باشد و نباید هیچ گونه ذرات خارجی مشکوک در گوشت دیده شود .
چربی گوشت باید به رنگ سفید باشد و باید بدون هیچگونه بو و قوام و رنگ غیرطبیعی باشد.
گوشت نباید در جلوی مغازه ها و در جلوی تابش نور آفتاب قرار داده شو
یکی از محبوب ترین غذاها در میان مردم اسنک ها هستند. این غذای خوشمزه و لذیذ می تواند یه وعده سبک باشد به شرطی که از مواد غذایی سالم در آن استفاده شود. ما در ادامه می خواهیم اسنک قارچ و گوشت را به شما آموزش دهیم. 
مواد لازم برای تهیه اسنک قارچ و گوشت
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
پیاز یک عدد متوسط
فلفل دلمه ای یک عدد کوچک یا نصف
رب گوجه فرنگی کمی
نان تست ۸ عدد
پنیز پیتزا کمی
کره برای چرب کردن نان تست
فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کمی
نمک به مقدار
خواص گوشت را میتوان در چندین مقاله جای داد اما ما در این مطلب به انواع مهمترین آنها میپردازیم
گوشت حاوی پروتئین آب چربی و کربوهیدرات و سایر مواد مغذی است
گوشت قرمز در جلوگیری از کم خونی تاثیر زیادی دارد همچنین در تقویت عظلات و کسب انرژی نقش بسزایی دارد
عدم مصرف گوشت در مشکلاتی مانند ریزش مو و پیری زودرس نقش دارد
فینگر فود سمبوسه گوشت یکی از خوشمزه ترین فینکر فود ها مخصوصا برای کودکان می باشد و شامل نانی خوشمزه و گوشت می شود. برای انسان های سرد مزاج که نمی خواهند گوشت استفاده کنند می توان از مرغ در این فینگر فود استفاده کرد. حال وبلاگ ما قصد بر این دارد که یادگیری فینگر فود سمبوسه گوشت را برای شما پست کند. پس با ما همراه باشید!
ادامه مطلب
انواع مختلفی از گوشت وجود دارد و همه آنها طی هزاره ها بخشی از رژیم غذایی انسان بوده است.
به طور کلی، گوشت برای شما مناسب است و طیف وسیعی از مواد مغذی ضروری را فراهم می کند.
در این مقاله، مشخصات تغذیه ای، مزایای بهداشتی و نگرانی های هشت نوع مختلف گوشت مورد بررسی قرار می گیرد.

چه نوع گوشتی سالم است؟
1. گوشت خوک
خوک یکی از محبوب ترین انواع گوشت در جهان است.
با وجود برخی از سردرگمی در مورد موضوع، گوشت خوک به عنوان گوشت قرمز طبقه بندی شده است. این به ا
شیش کباب با راسته گوساله
شیش کباب یک کباب مشهور از کشور ترکیه است که با تکه‌های مربعی گوشت که روی سیخ زده می‌شود درست می‌شود. نام این کباب شبیه به ششلیک است که هر دو 
برگرفته از کلمه ترکی شیش به معنای سیخ است. 
شیش کباب هم با مرغ و هم با گوشت قرمز درست می‌شود. این کباب در واقع با گوشت خوابیده در مواد یا همان مرینت شده درست می‌شود که طعم فلفلی خوشمزه‌ای خواهد 
داشت. بهترین بخش گوساله برای کباب بخش راسته است، چون نسبت به سایرین برای کباب مزه ب
اسنک قارچ و گوشت که اسنک با گوشت و قارچ قشنگ مزه پیتزا میده و البته زودتر از پیتزا هم حاضر میشه لذا حذف سوسیس و کالباس پرضرر و جایگزینی مواد غذایی سالم هم سلامتی غذا رو تضمین می کنه هم خیلی لذیذ و خوشمزه تر هم خواهد بود.
مواد لازم برای دو نفر :
گوشت چرخ کرده صد گرمقارچ صد گرمپیاز یک عدد متوسطفلفل دلمه ای یک عدد کوچک یا نصفرب گوجه فرنگی کمینان تست هشت عددپنیر پیتزا کمیکره برای چرب کردن نان تستفلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کمینمک به مقدار لازم

ادا
اشترودل گوشت و قارچ + طرز تهیه اشترودل گوشت خوشمزه خانگی
اشترودل گوشت طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ آموزش اشترودل گوشت خوشمزه خانگی روش تهیه اشترودل گوشت مجلسی دستور پخت اشترودل گوشت با خمیر کافکا در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش دهیم . یکی از انواع اشترودل ، اشترودل با گوشت می باشد که طعم بسیار دلپذیری نیز دارد.
مواد لازم برای تهیه اشترودل گوشت
 

گوشت چرخ کرده
۵۰۰ گرم

قارچ
۵۰۰ گرم

پنیر موتزارلا
۲۵۰ گرم
اشترودل گوشت و قارچ + طرز تهیه اشترودل گوشت خوشمزه خانگی
اشترودل گوشت طرز تهیه اشترودل گوشت و قارچ آموزش اشترودل گوشت خوشمزه خانگی روش تهیه اشترودل گوشت مجلسی دستور پخت اشترودل گوشت با خمیر کافکا در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه و لذیذ را به شما آموزش دهیم . یکی از انواع اشترودل ، اشترودل با گوشت می باشد که طعم بسیار دلپذیری نیز دارد.
مواد لازم برای تهیه اشترودل گوشت
 

گوشت چرخ کرده
۵۰۰ گرم

قارچ
۵۰۰ گرم

پنیر موتزارلا
۲۵۰ گرم
جوجه تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است.جوجه را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که جوجه اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمز می باشد.

ادامه مطلب
خورش لوبیا سبز یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این خورش علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد به دلیل وجود سبزیجات مقوی مانند لوبیا سبز برای بدن نیز بسیار مفید است.
خورش لوبیا سبز به صورت متداول با گوشت قرمز طبخ می شود ولی می توان آنرا با گوشت های سفید مانند مرغ و بوقلمون هم تهیه کرد. ضمن اینکه این خورش خوشمزه را می توانید بدون گوشت و به صورت کاملا گیاهی هم تهیه کنید.

ادامه مطلب
 
دام هایی هم چون گاو و گوسفند از جمله حیواناتی می باشند که از دیر باز برای مصارف مختلف توسط انسان پرورش داده می شوند. گاو و گوسفند را در درجه ی اول و تا رشد کامل حیوان برای استفاده های لبنی و شیر تولیدی و استفاده از پشم و کود حیوانی پرورش داده می شوند. بعد دیگر استفاده از این گونه حیوانات ذبح و استفاده از گوشت آن ها می باشد. گوشت گوسفندی و گوشت گاو دو نوع از مرغوب ترین گوشت های حیوانی هستند که اصطلاحآ به آن گوشت قرمز گفته می شود. استفاده ی این گو
طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی:
 پیراشکی گوشت یکی از غذاها ، یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ برای مراسم ، جشن ها و میهمانی های شماست .امروز قصد داریم  و خاص را به شما آموزش دهیم .طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی پیراشکی گوشت یکی از غذاها ، یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ برای مراسم ، جشن ها و میهمانی های شماست .

ادامه مطلب
طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته خوشمزه و مجلسی در تابه و فرآموزش طرز تهیه پیاز سوخاری و اصول پخت پیاز سوخاری خوشمزهطرز تهیه قورمه سبزی رو قبلا در سایت داشتیم ولی در این مطلب به صورت مصور و مرحله به مرحله قرار میدیم.دستور طرز تهیه اسموتی شیر و خرما مخصوص با طعمی فوق العاده خوشمزهسبزی قرمه (تره – جعفری – شنبلیله – گشنیز)……………………………. ۴۰۰ گرمخورش هر چه بجوشد جا نمی افتد. در بعضی از نواحی شمال کشور، سبزی های محلی خود را نیز به قورمه سبزی اضاف
آبگوشت از غذاهایی است که برای این که طعم بهتری داشته باشد باید زمان پختش را طولانی‌تر کرد. هر چه حرارت ملایم‌تر و زمان پخت بیشتر باشد، آبگوشت خوشمزه‌تر خواهد بود… اجزای اصلی این غذا گوشت و حبوبات هستند و با توجه به اقلیم ناحیه‌ای که این غذا در آنجا پخت می‌شود، سایر مواد غذایی به آن اضافه خواهد شد؛  مثلاً شمالی ها در آبگوشتشان سیر می‌ریزند و کرمانی‌ها آن را با زیره طعم‌دار می‌کنند اما وجود گوشت و حبوبات وجه تشابه تمام آبگوشت‌هاست.

ادا
خورشت قیمه یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است که معمولاً پای ثابت سفره ما ایرانی‌ها است و بیشترین محبوبیت را در میان غذا‌های نذری دارد. این خورشت اصیل به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی طبخ می‌شود.
خورشت قیمه را می‌توانید با سیب زمینی، بادمجان، آلو و به صورت مخلوط با پلو سرو کنید همچنین می‌توانید با گوشت مرغ یا گوشت قرمز بپزید البته خورشت قیمه با گوشت قرمز مرسوم‌تر است.
مواد لازم برای تهیه خورشت قیمه برای ۴ نفرگوشت ر
طرز تهیه آبگوشت مرغ
آبگوشت غذایی مقوی و لذیذ است که تقریبا تمام ایرانیان آن را دوست دارد، اما به دلیل وجود گوشت قرمز و حبوبات در این غذا، بعضی از افراد نمی‌توانند آن را میل کنند.
به همین دلیل در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آبگوشت مرغ سنتی و رژیمی را شرح دهیم. با ما همراه باشید.
مراحل طبخ آبگوشت مرغ بسیار به آبگوشت سنتی با گوشت قرمز شباهت دارد، البته طعم آن به دلیل استفاده از گوشت مرغ به جای گوشت قرمز متفاوت است. اگر تمایل دارید تا
برای حفظ سلام
جگر سالم باید دارای رنگ قرمز باشد و تباید رنگ آن متمایل به قهوه ای باشد . بافت جگر نباید به راحتی از هم پاشیده شود و باید دارای لبه های تیزی باشد .
جگر سالم باید عاری از هر گونه کیستی باشد . نباید بوی ترشیدگی و بوی تعفن دهد . 
گرد شدن لبه های جگر نشانه متورم بودن آن است و غیر عادی تلقی می گردد .
اگر پس از خرید مواد پروتئینی دیر به منزل می رسید حتما آن را در داخل یخچال سیار حمل نمایید و یا می توانید در داخل یخ حمل کنید .
گوشت را در داخل کیسه های شفاف قر
طرز تهیه خورش انار
خورش انار یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از نظر طعم و ظاهر شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد و به عنوان یک غذای شمالی شناخته می شود.
انار خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص انار می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت و شادابی پوست ، تقویت مو ، آبرسانی و رفع خشکی پوست اشاره کرد.
خورشت انار به
دلمه یک غذای خوشمزه و مقوی که بیشتر در خاورمیانه، آسیای مرکزی و روسیه پخته می‌شود. کلمه‌ی دلمه در زبان ترکی به معنای پر شده است. دلمه را می‌توان با برگ درخت انگور، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان درست کرد. و به عنوان محتویات داخل آن می‌توان از فلفل دلمه‌ای با برنج، گوشت چرخ کرده، لپه و دیگر محتویات استفاده کرد. البته دلمه به صورت کلی هم با گوشت و هم بدون گوشت تهیه می‌شود. در ادامه طرز تهیه دلمه با مواد مختلف شما را به شما عزیزان آموزش م
جوجه تازه از جمله غذاهایی است که از امتیازات متعددی برخوردار است.جوجه را می توان بصورت های سرخ شده، آب پز، کباب کردن، شکم پر و حتی با مواد گیاهی و ادویه های گوناگون خوشمزه نمود و میل کرد.جای هیچ تعجبی نیست که جوجه اولین منبع پروتئین حیوانی و جایگزینی سالم برای گوشت قرمز می باشد.
در تفریح98 همراه ما باشید
 

ادامه مطلب
طرز تهیه خورش انار
خورش انار یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که از نظر طعم و ظاهر شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد و به عنوان یک غذای شمالی شناخته می شود.
انار خواص بسیار زیادی دارد که با تهیه این خورش می توانید از این خواص ارزشمند بهره مند شوید. از مهم ترین خواص انار می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سلامت و شادابی پوست ، تقویت مو ، آبرسانی و رفع خشکی پوست اشاره کرد.
خورشت انار به
 
طرز تهیه ته چین گوشت
یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی که خیلی هم خوشمزه و خوش قیافه اس ته چین هست. غذایی باب دندان افراد خوش اشتها که هر کسی با توجه به طبع و سلیقه خودش می تونه ساختار جدیدی ازش بسازه و ازش لذت ببره. خیلی از ما حتماً ته چین گوشت رو امتحان کردیم و حتی طرز تهیه چندین نوع ته چین دیگه رو هم قبلاً با هم تجربه کردیم. امروز هم قراره با هم طرز تهیه یک نوع ته چین رو با هم ببینیم و یاد بگیریم به نام ته چین گوشت که خیلی راحت و بی دردسر هست و در ع
در این پست با طرز تهیه امپانادا یا پیراشکی گوشت اسپانیایی که یک غذای سرخ‌کردنی بسیار خوشمزه است با ما باشید.
مواد لازم برای امپانادا، پیراشکی گوشت اسپانیایی
۲ فنجان آرد
۱ قاشق چای‌خوری نمک
۵۰ گرم سفت و سرد
۱ تخم‌مرغ
سه چهارم فنجان آب سرد
نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده کم‌چرب
۲ حبه سیر
نصف پیاز خردشده
نصف فلفل دلمه‌ای سبز خردشده
نصف فلفل دلمه‌ای قرمز خردشده
۱ سیب‌زمینی کوچک خردشده
۱ فنجان سس گوجه‌فرنگی
۱ قاشق چای‌خوری گشنیز خشک خرد شده
۱ قاشق
طرز تهیه ترشی کلم قرمز مجلسی و خوشمزه
ترشی کلم قرمز یکی از انواع ترشی های خاص و مجلسی ایرانی است که در تمام فصل های سال درست می شود. این ترشی که به ترشی رستورانی هم شهرت دارد بیشتر برای دورچین و دیزاین غذاها اتسفاده می شود.
ادامه مطلب
خورش کرفس یکی از غذاهای مهم و خوش طعم ایرانی می باشد که این خورشت در عین مقوی بودن به خاطر کرفس و گوشت بسیارخوشمزه نیز می باشد
مواد لازم خورشت کرفس خوشمزه و دلچسپ
گوشت خورشتی :400 گرم
ساقه کرفس خرد شده :1 عددبزرگ
پیاز نگینی خرد شده :1 عدد بزرگ
نعناع و جعفری :400 گرم
آبغوره :نصف لیوان
زرد چوبه :1 قاشق مربا خوری
نمک ، فلفل قرمز :به میزان دلخواه
آب  :2 لیتر
 
ادامه مطلب
 خواص چشمگیر نارگیل
 
نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است.
برای آب ، شیر ، روغن و گوشت خوشمزه آن استفاده می شود.
نارگیل ها بیش از 4500 سال است که در مناطق گرمسیری رشد کرده اند اما اخیراً به دلیل طعم ، کاربردهای آشپزی و مزایای بالقوه سلامتی آنها محبوبیت زیادی پیدا کرده است (1).
در اینجا 5 مزایای سلامتی و تغذیه ای نارگیل ذکر شده است.
انواع محصولات نارگیلگوشت سفید خام داخل یک نارگیل به آن هسته گفته می شود. دارای بافتی محکم و عطر و طعم خوشمزه و کمی شیر
طرز تهیه آش سورانه کرمانشاهی با گوشت
چه خوب که با کمی جستجو کردن در سایت‌ها یا  خواندن کتاب‌های آشپزی، غذاهای محلی شهرهای دیگری از کشورمان را یاد بگیریم و بپزیم. برای مثال آش سورانه کرمانشاهی که هم با گوشت می‌توانید درست کنید، هم بدون گوشت! یک آش خوشمزه و متفاوت است که با رب انار و گیاه سورانه تهیه می‌شود. سورانه گیاهی خودرو و شبیه تره و سیر که در انتها به رنگ ارغوانی است. با طرز تهیه این آش همراه ما باشید.

ادامه مطلب
گوشت گاو
وقتی که اکثر مردم به گوشت قرمز فکر می کنند، احتمالا گوشت گوساله را تصور می کنند.
بسیاری از محصولات گوشت گاو و کاهش گوشت گوسفند، از همبرگرها تا سرکه های سرخ می کنند.
در حالی که توصیه های سلامت عمومی اغلب انتخاب کردن ناب ترین کاهش گوشت قرمز است، کاهش چربی گوشت گاو کاملا سالم است.
ارزش غذایی
در اینجا مقدار مواد مغذی برای گوشت گاو زمین به ازای هر 100 گرم (9) می باشد.

فواید
اسید چرب اصلی در گوشت گاو، به رغم ترس و وحشت بیش از میزان چربی گوشت شتر
تحقیقات جدید محققان بیمارستان کودکان «اوکلند» آمریکا نشان داد که اثر افزایش کلسترول مصرف گوشت سفید تقریباً برابر با مصرف گوشت قرمز است.
مدت‌هااست تصور می‌شود که مصرف گوشت سفید برای سلامت قلب به دلیل چربی اشباع کمتر از گوشت قرمز، نه‌تنها مضر نیست بلکه مفید است؛ به‌همین سبب حتی دانشمندان بیمارستان کودکان «اوکلند» نیز پس از این‎که دریافتند مصرف زیاد گوشت سفید یا گوشت قرمز هر دو باعث افزایش سطح کلسترول خون می‌شود، شگفت‎زده شدند.
به گزار
چون میگو نسبت به فساد حساس است در صورت وجود آلودگی زیاد در مدت کوتاه فاسد خواهد شد. در روش تشخیص مقایسه‌ای میگوی سالم و فاسد موارد زیر از اهمیت برخوردار است.
 
 
 
فساد میگو
 
میگوها معمولا در دریا توسط تورهای ترال Trawl از کف دریا و در زمان طولانی صید می‌شود، طولانی بودن زمان تورکشی موجب خواهد شد که رسوبات همراه تور به سطح آب کشیده شوند و میگوها آلودگی زیادی داشته باشند که در این صورت اگر میگو در شرایطی قرار گیرد که محیط برای رشد و تکثیر میکرو
برای خرید گوشت گوسفندی سالم ابتدا باید به رنگ گوشت توجه کنیم که بسته به سن و تولد حیوان فرق می‌کند. رنگ گوشت گوسفند جوان‌تر معمولا روشن‌تر از گوسفند مسن‌تر است. گوشت بره معمولا قرمز روشن است و رگه‌هایی از چربی که به سفیدی می‌زند دارد. اگر رنگ گوشت تیره شده و به رنگ های سبز، قهوه ای، خاکستری و سیاه تغییر کند یعنی فاسد شده است. و وجود لکه‌های سیاه، سفید و یا سبز بر روی گوشت از علائم فاسد بودن آن است.
سطح گوشت گوسفند باید بی‌ عیب و کاملا صاف به
مواد لازم برای کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده:500 گرم
فلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عدد
گوجه فرنگی :3 عدد
رب گوجه فرنگی :1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران :1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه :1/2 قاشق چایخوری
سیب زمینی  حلقه شده :2 عدد
پیاز  رنده شده :1 عدد
پودر سیر :1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا :1/2 قاشق چایخوری
گرد لیمو :1 قاشق چایخوری
نمک :به میزان لازم
طرز تهیه مرحله به مرحله کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده ، مقداری نمک ، قلقل و زرد چوبه ورز مید
آیاا  شده میهمانی خارجی داشته باشید و دوست داشته باشید با غذاهای ایرانی سورپرایزش کنید؟ اگر بخواهید چند غذای خوشمزه ایرانی را معرفی کنید چه می گویید؟ در این مطلب میخوام  معروف ترین غذاهای ایرانی از دید خارجی ها  را به شما معرفی کنم . این غذاها در سرتاسر دنیا به عنوان نماینده های آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که انصافا نماینده های خوبی هم هستند. به نظرتان بهترین غذاهای ایرانی کدام هستند.
 
 
 
1. چلو کباب ایرانی Chelo Kabab
 
 
2.قرمه سب
طرز تهیه کامل حلیم همراه با مواد لازم
حلیم از جمله غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که خواهان زیادی در ماه های محرم و رمضان دارد که در ماه رمضان نیز یک افطاری فوق العاده خوشمزه و مناسب به حساب می آید که البته این بار ما به شما پیشنهاد می کنیم دستپخت خود را برای درست کردن حلیم خانگی امتحان کنید و از آن لذت ببرید.
ترجیا برای درست کردن حلیم خوشمزه و یا نذری از گوشت استفاده می شود اما گاهی اوقات برخی افراد آن را با مرغ تهیه می نمایند که خوش طعمی آن ن
طرز تهیه انواع  غذاهای پاییزی خوشمزه
 پاییز بهترین فصل سال است و بهترین راه برای جشن گرفتن آن تهیه یک غذای پاییزی خوشمزه برای یک دورهمی خانوادگی است. اما برای گیاهخواران پیدا کردن یک دستور غذای راحت بدون گوشت کار آسانی نیست. به همین دلیل طرز تهیه چند غذای خوشمزه بدون گوشت را برایتان آماده کرده ایم.
خوراک سیب زمینی گیاهی
مواد لازم:
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک پیاز متوسط خردشده
۲ ساقه کرفس متوسط خردشده
۲ حبه سیر رنده شده
۹۰۰ گرم سیب زمینی خرد
آن‌هایی که فکر می‌کنند غذای سالم مزخرف، خسته کننده، بی مزه و ناخوشایند است در اشتباه هستند. بگذارید آماده کردن چند غذای رژیمی خوشمزه را به شما بیاموزیم که کمک می‌کنند طرز فکرتان را تغییر دهید. قطعاً یاد می‌گیرید که غذا‌های سالم، خوشمزه و با کالری خیلی کم را دوست بدارید. با این مقاله کاری می‌کنیم هم از غذا‌هایی که می‌خورید لذت ببرید و هم چاق نشوید. پس با ما همراه باشید.

ادامه مطلب
طرز تهیه انواع  غذاهای پاییزی خوشمزه
 پاییز بهترین فصل سال است و بهترین راه برای جشن گرفتن آن تهیه یک غذای پاییزی خوشمزه برای یک دورهمی خانوادگی است. اما برای گیاهخواران پیدا کردن یک دستور غذای راحت بدون گوشت کار آسانی نیست. به همین دلیل طرز تهیه چند غذای خوشمزه بدون گوشت را برایتان آماده کرده ایم.
خوراک سیب زمینی گیاهی
مواد لازم:
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک پیاز متوسط خردشده
۲ ساقه کرفس متوسط خردشده
۲ حبه سیر رنده شده
۹۰۰ گرم سیب زمینی خرد
طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه بدون ریختن آن
مواد لازم برای کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده:500 گرم
فلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عدد
گوجه فرنگی :3 عدد
رب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران :1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوری
سیب زمینی حلقه شده :2 عدد
پیاز رنده شده :1 عدد
پودر سیر :1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا :1/2 قاشق چایخوری
گرد لیمو :1 قاشق چایخوری
نمک :به میزان لازم

ادامه مطلب
در حالیکه روند فعلی همه چیز در مورد وگان است، ایده خوردن گوشت (به لطف داستان های ترسناک گوشت قرمز) به سرعت کاهش می یابد. اکثر مردم سبزی ها و میوه ها را در هنگام نیاز به تغذیه روزانه خود در نظر می گیرند و در عین حال فکر می کنند که پروتئین گیاه بهتر از پروتئین حیوانی (و ایمن تر) است.
همانطور که این درست نیست، در اینجا یک لیست از مزایای سلامت خوردن گوشت است که همه آنها به انجام وظایف متابولیک حیاتی کمک می کند اما همچنین یک مقدار زیادی از انرژی را نیز
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید. 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد شده): یک ق س
 
اد
با تهیه این کباب خانگی خوشمزه و توجه به نکات لازم لذت کافی را ببرید و لحظات خوشی را در کنار خانوادتان سپری کنید.
میزان سرو: 2 نفر 
مواد لازم:
گوشت گوسفندی (چرخ کرده): 100 گرم
گوشت گوساله (چرخ کرده): 100 گرم
پسته (خرد شده): 40 گرم
پیاز (رنده شده): یک عدد
سیر (ریز خرد شده): یک حبه
آب داغ: 3 الی 4 ق س
نمک: یک ق چ
فلفل سیاه (پودر شده): یک ق چ
فلفل قرمز (پودر شده): یک ق چ
روغن زیتون: 2 ق س
مواد لازم سرو:
پیاز (خرد شده): 2 عدد
سماق: یک ق س
آب انار: یک ق س
نان لواش: 2 عدد
پسته (خرد
طرز تهیه کتلت خوشمزه
کتلت از غذاهای ایرانی خیلی ساده و خوشمزه است که تقریباً همه آن را دوست دارند. گرچه انواع دیگری از کتلت هم داریم که قبلاً تعدادی از آنها آموزش داده شده اند، رایج ترین نوع آن با گوشت چرخکرده، پیاز و سیب زمینی تهیه میشود. حتماً شما هم متوجه شده اید که طعم کتلت هر آشپزی کمی تفاوت دارد و بعضی خوشمزه تر و به اصطلاح خوش خوراکتر هستند. دلیل آن هم استفاده از مواد جانبی و ادویه های مناسب و رعایت ترفندهای ساده ای است که به خوشمزه تر
کتلت گوشت مخصوص
مواد لازم:
گوشت ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عددمتوسط
پیاز ۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۱عددکوچک
ارد نخود چی ۳ قاشق سوپ خوری سر پر
نمک.فلفل قرمز.زردچوبه.پودر لیمو ترش.دارچین
تمام مواد و باهم مخلوط کرده و سرخ میکنیم
ارد نخودچی باعث ترد شدن کتلت و ارد سوخاری کتلت را خمیر میکند
نکته :کتلت را در روغن زیاد سرخ کنید وبعد از سرخ کردن روی دستمال کاغذی بذارید تا روغنش گرفته شه

ادامه مطلب
حلیم خانگی درست کردن
ترجیا برای درست کردن حلیم خوشمزه و یا نذری از گوشت قرمز بخصوص گوسفندی و یا گوشت بوقلمون استفاده می شود اما گاهی اوقات برخی افراد آن را با مرغ نیز تهیه می نمایند که خوش طعمی آن به نسبت کمتر می باشد.
ادامه مطلب
خورش کرفس یکی از غذاهای مهم و خوش طعم ایرانی می باشد که این خورشت در عین مقوی بودن به خاطر کرفس و گوشت بسیارخوشمزه نیز می باشد
مواد لازم خورشت کرفس خوشمزه و دلچسپ
گوشت خورشتی :400 گرم
ساقه کرفس خرد شده :1 عددبزرگ
پیاز نگینی خرد شده :1 عدد بزرگ
نعناع و جعفری :400 گرم
آبغوره :نصف لیوان
زرد چوبه :1 قاشق مربا خوری
نمک ، فلفل قرمز :به میزان دلخواه
آب  :2 لیتر

ادامه مطلب
چند نکته طلایی و حرفه ای برای طبخ دو غذای ترکیه ای
جه تسمیه استانبولی‌پلو به درستی مشخص نیست. اصولا ترکهای ترکیه، برنج را به صورت پلو، یعنی مخلوط با گوشت، سبزیجات و موادی از این قبیل تهیه می‌کنند، پس شاید این پلوی لذیذ و ساده، یک غذای وارداتی باشد. استانبولی پلو، غذایی است آسان که تقریبا همه‌ تهیه آن را بلد هستند، اما هر غذای آسانی هم برای خودش راز و رمزهایی دارد که با رعایت آنها، خوشمزه‌تر می‌شود. 

ادامه مطلب
آموزش بورک گوشت فینگرفود : بورک گوشت یک غذای فینگر فودی خوشمزه و از دسته ی فینگر فود های گرم می باشد . بورک در بین مردمان کشور ترکیه بسیار محبوبیت دارد و مردم این کشور از این غذا برای مهمانی ها در کنار غذای اصلی شان استفاده می کنند .فینگر فودی از ترکیب گوشت ، جعفری ، قارچ و پنیر پیتزاست که در خمیر نازکی رول شده است. پیشینه بورک به کشور ترکیه‌ بر می گردد ، که از غذا های معروف و اعیانی این کشور بوده است .
ادامه مطلب
طرز تهیه کباب برگ فوق العاده خوشمزه
 بوسیله گردهای مخصوص نرم کننده گوشت نیز می توان گوشت را نرم و ترد نمود؛ اما بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 1 روز قبل آماده و نرم کنید.
مواد لازم کباب برگ
گوشت راسته پاک کرده یک کیلو و نیم
روغن زیتون یک استکان
فلفل به مقدار کم
پیاز دو سه عدد

 
ادامه مطلب
بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی است که در برخی شهرهای کشورمان به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای مجالس شناخته می شود. این غذای خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده ، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می شود.این غذا در شهرهای مختلف کشورمان با روش های مختلفی طبخ می شود. می توانید بادمجان شکم پر را بدون گوشت چرخ کرده تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید برای خوشمزه تر شدن این غذا به آن قارچ و پنیر پیتزا هم اضافه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آش
دستور پخت مربای توت فرنگی قرمز و خوشمزه
مواد لازم مربای توت فرنگی قرمز و خوشمزه    500 گرم توت فرنگی    600 گرم شکر    1 قاشق غذاخوری آبلیمو    1/3 استکان آبمراحل تهیه مربای توت فرنگی قرمز و خوشمزه   
همه مواد رو به‌غیر آب با هم مخلوط کرده و به مدت 8_10 ساعت کنار میزاریم
تا توت فرنگی آب اندازه اگه آبش کافی بود آب اضافه نکنید اگه کم بود 1/3
استکان آب اضافه کنید بعد به روی اجاق اجاق منتقل کرده و با شعله ملایم
میزاریم تا مربا جا بیافته    برای اینکه
سوفله بادمجان یا موساکا غذای یونانی خوشمزه ای است که با بادمجان و گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ یا سویا ، پنیر پیتزا و سس سفید آماده می شود. سوفله بادمجان یا موساکا، یکی از غذا‌های یونانی پرطرفدار است اگر چه غذایی ایرانی نیست، ولی به خاطر وجود بادمجان و گوشت چرخ‌کرده، با ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگی زیادی دارد. در ضمن، به جهت آنکه نسبتا سریع آماده می‌شود و ظاهر زیبایی هم دارد، انتخاب خوبی برای مهمانی‌هاست.

ادامه مطلب
قورمه سبزی مجلسی جا افتاده و به روغن افتاده از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است. قورمه سبزی را با انواع گوشت قرمز و گوشت مرغ و لوبیاهای مختلف درست می‌کنند.
 
مواد لازم
گوشت گوسفند: ۳۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد متوسط
لوبیا چیتی: ۱۰۰ گرم
تره و اسفناج: ۲۵۰ گرم (هر کدام ۱۲۵ گرم)
گشنیز و جعفری: ۱۵۰ گرم (هر کدام ۷۵ گرم)
شنبلیله: ۵۰ گرم
لیموعمانی: ۳ عدد
نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم
 
طرز تهیه قورمه سبزی
لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و چند بار
طرز تهیه ته چین گوشت
یکی از غذاهای پرطرفدار ایرانی که خیلی هم خوشمزه و خوش قیافه اس ته چین هست. غذایی باب دندان افراد خوش اشتها که هر کسی با توجه به طبع و سلیقه خودش می تونه ساختار جدیدی ازش بسازه و ازش لذت ببره. خیلی از ما حتماً ته چین گوشت رو امتحان کردیم و حتی طرز تهیه چندین نوع ته چین دیگه رو هم قبلاً با هم تجربه کردیم. امروز هم قراره با هم طرز تهیه یک نوع ته چین رو با هم ببینیم و یاد بگیریم به نام ته چین گوشت که خیلی راحت و بی دردسر هست و در عین
گوشت گوساله طبعش سرد است و با طبع بچه‌ها سازگار نیست!
 
به بچه‌ها حتما گوشت گوسفند بدهید (طبع گرم) و کمک می‌کند وزن بگیرند و بنیه بدنی‌شان را تقویت می‌کند.
 
گوشت گوسفند ضد اوتیسم و ضدکم‌خونی است و خیلی زود هضم است.
 
گوشت گوسفند و بلدرچین از چاق کننده ترین نوع گوشت هستند. ضمنا ویتامینهای گروهB و ریزمغذی‌ها هنگام پختن از بافت گوشت خارج و کف می‌کنند و نباید آنرا دور ریخت.
​​​
 
غذاهای ناسالم
روش صحیح استفاده کردن غذاهای ناسالم
غذاهای ناسالم در تمام شکل ها و اندازه ها و مزه های وسوسه انگیز، به وجود می آید، اما برای بدن شما مفید نیست. به طور ویژه، فست فود کالری زیادی دارد و ارزش غذایی بسیار کمی دارد. بنابراین، یک فرد بهتر است که از رستوران های فست فود یا هر منبع غذایی ناسالم  دوری کند.
راه جایگزین تهیه ی لیست غذایی سالم است که شامل میان وعده ی سالم و وعده های غذایی سالم و سازماندهی رژیم غذایی بر پایه ی آن لیست غذایی سال
طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه بدون ریختن آن
مواد لازم برای کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده:500 گرم
فلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عدد
گوجه فرنگی :3 عدد
رب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوری
پودر زعفران :1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوری
سیب زمینی حلقه شده :2 عدد
پیاز رنده شده :1 عدد
پودر سیر :1/2 قاشق چایخوری
پاپریکا :1/2 قاشق چایخوری
گرد لیمو :1 قاشق چایخوری
نمک :به میزان لازم

ادامه مطلب
جگر سالم یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین انواع گوشت است که اغلب افراد با تاثیر معجزه آسای آن در درمان کم خونی آشنایی دارند. رنگ یک جگر سالم باید قرمز متمایل به قهوه ای باشد و بر روی آن هیچ گونه لکه رنگی، رنگ پریدگی، پر خونی و خونریزی وجود نداشته باشد. وجود لکه های ریز بر روی جگر و یا پلاسیده بودن آن از شایع ترین علائم ناسالم بودن جگر است. در این مطلب شما را با نحوه تشخیص جگر سالم آشنا میکنیم که هم شامل جگر گوسفند و هم جگر مرغ میشود.
جگر ناسالم را ب
جگر سالم یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین انواع گوشت است که اغلب افراد با تاثیر معجزه آسای آن در درمان کم خونی آشنایی دارند. رنگ یک جگر سالم باید قرمز متمایل به قهوه ای باشد و بر روی آن هیچ گونه لکه رنگی، رنگ پریدگی، پر خونی و خونریزی وجود نداشته باشد. وجود لکه های ریز بر روی جگر و یا پلاسیده بودن آن از شایع ترین علائم ناسالم بودن جگر است. در این مطلب شما را با نحوه تشخیص جگر سالم آشنا میکنیم که هم شامل جگر گوسفند و هم جگر مرغ میشود.
جگر ناسالم را ب
بادمجان شکم پر یکی از غذاهای خوشمزه و معروف ایرانی است که در برخی شهرهای کشورمان به عنوان یکی از مجلسی ترین غذاهای مجالس شناخته می شود. این غذای خوشمزه از ترکیب گوشت چرخ کرده ، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می شود.این غذا در شهرهای مختلف کشورمان با روش های مختلفی طبخ می شود. می توانید بادمجان شکم پر را بدون گوشت چرخ کرده تهیه کنید. ضمن اینکه می توانید برای خوشمزه تر شدن این غذا به آن قارچ و پنیر پیتزا هم اضافه کنید. با مقدار موادی که در این دستور آش
14  غذای فوق العاده سالم
 
 
میوه
تخم مرغ
گوشت
آجیل و دانه
گیاهی
غذای دریایی
دانه ها
نان
حبوبات
لبنیات
چربی ها و روغن ها
غده ها
سرکه
شکلات
خط پایینبه راحتی می توان تعجب کرد که کدام غذاها سالم هستند.
تعداد زیادی از غذاها هم سالم و هم خوشمزه هستند. با پر کردن بشقاب خود با میوه ، سبزیجات ، پروتئین با کیفیت و سایر غذاهای کامل ، وعده های غذایی متنوع ، متنوع و مناسب برای شما خواهید داشت.
در اینجا 50 غذای فوق العاده سالم ارائه شده است. بیشتر آنها به طرز ح
 یک روز سگی تکه گوشت بزرگی پیدا کرد . با خوشحالی ان را به دندان گرفت و
به سوی خانه اش به راه افتاد . سگ همان طور که به طرف خانه اش می رفت با
خودش فکر می کرد که این گوشت بزرگ و خوشمزه را به دوستانش نشان بدهد تا
آنها هم بدانند که او می خواهد امشب چه غذای لذیذ و خوشمزه ای بخورد ...
ادامه مطلب
طرز تهیه “کباب بناب” خوشمزه و اصیل ایرانی+ عکس
چهارشنبه یازدهم 10 1398
 
طرز تهیه ی کباب خوشمزه بناب
کباب بناب نوعی از کباب کوبیده منسوب به شهر بناب در استان آذربایجان شرقی می باشد. این کباب از گوشت تازه و چربیدار گوسفند ، در اندازه ای بسیار بزرگ تر از کباب کوبیده معمولی تهیه می شود. هر پرس این نوع کباب بر خلاف کباب کوبیده معمولاً یک سیخ است.
مواد اولیه کباب بناب
گوشت گوسفند پر چرب چرخ کرده-ترجیحاٌ قلوه گاه:1 کیلو گرم 
 پیاز متوسط:2 عدد
نمک :ب
مهم نیست که شما متاهل هستید یا مجرد، ماکارونی همیشه یک انتخاب نجات بخش بوده است با این سه نکته حرفه ای برای خوشمزه تر شدن ماکارونی پیروزی قطعی از آن شماست
اینجا نکات  آسان برای اینکه ماکارونی و یا اسپاگتیتان خوش مزه و خوش طعم تر بشود را برایتان آماده کردیم.

ادامه مطلب
سینه مرغ با سس پرتقال و عسل
مرغ
یکی از مهمترین مواد غذایی محسوب می‌شود که سرشار از پروتئین‌های مختلف
است. تردیدی نیست که گوشت مرغ جایگزینی سالم و مناسب برای گوشت قرمز می
‏باشد. براساس مطالعات انجام شده ، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از
نیاسین هستند می‌توانند از بیماری‌های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری کنند.
بیشتر افرادی که گیاه خوار نیستند ادعا می کنند مرغ جز اصلی غذاهای روزانه
آن ها است! این گوشت همه کاره ، می تواند به صد روش مختلف طب
از جمله مورد علاقه های مرد های خانواده آبگوشت که بهترین طبخ آن و میل کردن آن سنتی است به همراه مواد خاص و نحوه پخت خاصی در نظر گرفته شده. آبگوشت هایی که از روش سنتی درست می شوند طعم خیلی خوشمزه تر و بهتری دارند.برای خوشمزه شدن هر غذایی نیازه شما با وقت لازم و علاقه به پختن غذا صرف کنید. آبگوشت همانطور که می‌دانید به چربی زیادی نیاز داره, بهتره از گوشت گوسفندی پر چرب استفاده کنید که آبگوشت بهتری خواهید داشت. در ادامه همراه ما باشید برای طرز تهی
طرز تهیه “خورشت کرفس” به همراه نکات تکمیلی
خورشت کرفس یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است. خورشت کرفس از گوشت گوسفند یا گاو خُرد شده به همراه کرفس، نعناع و جعفری تهیه می‌شود. در بعضی مناطق در تهیه خورشت کرفس از گوشت مرغ نیز استفاده می کنند. خورشت کرفس به واسطه حضور کرفس در آن که ویتامین و مواد مغذی زیادی دارد، برای سلامتِ قلب، پوست، کبد، کنترل فشار خون و تعدادی خواص دیگر را دارد. خورشت کرفس برخلاف خوشمزه بودن، در بین ایرانی‌ها به خصو
مافین گوشت یک غذای کامل است و در میان وعده های اصلی مثل شام و ناهار مورد استفاده قرار می گیرد . این فینگر فود بسیار خوشمزه و لذیذ اصالتا اهل کشور آمریکا می باشد . ولی امروزه ذز بسیاری از کشور های جهان از جمله کشور عزیزمان ایران مورد استقبال قرار گرفته و توانسته طرفداران زیادی پیدا کند . طرز تهیه مافین گوشت فینگر فود بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی آن را درست کنید .
ادامه مطلب
برای اضافه پیمانه از این شیوه های سالم استفاده کنید: - برای افزودن اندازه از مواد غذایی پرکالریسالم ماننند مغزها و تخمه های خوراکی و انواع پنیرها مصرف کنید. - گوشت های لخم و بدون روغن بخورید. - میان وعده های حاوی پروتئینو همچنین کربوهیدرات های سالم استعمال کنید. - درون طول روز چندین وهله غذایی کوچک بخورید. - تمرین های ورزشی قدرتی انجام دهید. پیش از آنکه برنامه اضافه وزن را ابتدا کنید، با دکترتان مشی کنید.
لوبیا پلو:
قاطی پلو ها از غذاهای آسون و خودممونی هستن که خیلی هم محبوبن و عموما دوست دارن. از غذاهای خیلی رسمی به حساب نمیان ولی برای وعده های معمولی روزانه خیلی انتخاب های مناسبی هستن. بی دردسر درست میشن و برای وقتایی که نمیدونی غذا چی بپزی واقعا به درد میخورن و انتخاب عالی ای هستن.
از آنجایی هم که لوبیا پلو خیلی پرطرفدار است به طرق مختلف طبخ می شود مثلا با گوشت تکه ای یا چرخ کرده، یک راه دیگر آن هم این است که با مرغ آن را درست کنیم.
لوبیا پلو با
آیا شما هم برای لاغر و خوش اندام می توانید نگاه کنید؟ پس از این برای شما ضروری است که می توانید با استفاده از خود در طول روز رازید و بفهمید.
 
این تصمیم که می تواند به شما بگویند غذای سالم مزخرف ، خسته کننده ، بی مزه و ناخوشید است در اختیار دارید. با استفاده از چندین غذای رژیم غذایی خوشمزه را به شما بیاموزیم که می توانید با استفاده از طرز تفکر تغییر دهید تغییر دهید. قطعاً توجه داشته باشید که می توانید سالم ، خوشمزه و با کالری بسیار کم دوست بدار
یکی از رنگهایی که همواره جذابیت و خاص بودن خود را دارد،رنگ های قرمز است. اگر پوست صورت شما سفید رنگ است، حتما این رنگ ترکیبی را امتحان کنید. رنگهای قرمز ترکیبی بی نظیر است. بر اساس تجربه طولانی در اموزش مباحث رنگ مو ترکیبی قرمز و در عین حال فروش و ترکیب رنگ، این نکته مهم به دست آمده است که رنگ مو قرمز فقط به صورت ترکیبی زیبایی خود را

ادامه مطلب
یکی از رنگهایی که همواره جذابیت و خاص بودن خود را دارد،رنگ های قرمز است. اگر پوست صورت شما سفید رنگ است، حتما این رنگ ترکیبی را امتحان کنید. رنگهای قرمز ترکیبی بی نظیر است. بر اساس تجربه طولانی در اموزش مباحث رنگ مو ترکیبی قرمز و در عین حال فروش و ترکیب رنگ، این نکته مهم به دست آمده است که رنگ مو قرمز فقط به صورت ترکیبی زیبایی خود را
نشان می دهد
ادامه مطلب
سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه در جنوب ایران است که امروزه به عنوان یک اسنک یا میان وعده جای خود را در میان افراد باز کرده است. این غذا مانند بسیاری دیگر از غذاهای جنوبی، تند است و برای تهیه آن از سیب زمینی، پیاز، گوشت چرخ کرده و انواع سبزیجات معطر استفاده می‌شود. در این مقاله طرز تهیه سمبوسه را به شما آموزش خواهیم داد.
 
سنبوسه خوراکی است که از خمیر پهن‌شده درست می‌شود به همین دلیل نوعی پای محسوب می‌شود که میانش را با گوشت کوبیده و پیاز و ادو
 
مواد لازم برای کباب تابه ایگوشت چرخ کرده:500 گرمفلفل دلمه ای سبز یا قرمز خرد شده :1 عددگوجه فرنگی :3 عددرب گوجه فرنگی:1 قاشق غذا خوریپودر زعفران :1/2 قاشق چایخوریفلفل سیاه:1/2 قاشق چایخوریسیب زمینی حلقه شده :2 عددپیاز رنده شده :1 عددپودر سیر :1/2 قاشق چایخوریپاپریکا :1/2 قاشق چایخوریگرد لیمو :1 قاشق چایخورینمک :به میزان لازمطرز تهیه مرحله به مرحله کباب تابه ایگوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده ، مقداری نمک ، فلفل و زرد چوبه ورز میدهیم . آنقدر ورز م
پختن استخوان های گوشت‌وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.
گوشت را در دمای مناسب نگهدارید
یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب که متاسفانه بیشتر خانواده ها به آن اهمیتی نمی دهند، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای 6 تا 8 درجه سانتیگرا
پختن استخوان های گوشت‌وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.
گوشت را در دمای مناسب نگهدارید
یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب که متاسفانه بیشتر خانواده ها به آن اهمیتی نمی دهند، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای 6 تا 8 درجه سانتیگرا
طرز تهیه جوجه چینی خوشمزه
جوجه چینی یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. جوجه چینی را می توانید به عنوان غذای اصلی یا پیش غذا سرو کنید. این غذای خوشمزه در دسته بندی غذاهای سوخاری قرار می گیرد که امروزه به خاطر طعم خوبشان طرفداران بسیار زیادی دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر جوجه چینی تهیه نمایید   

ادامه مطلب
طرز تهیه کباب تابه ای
از بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی، انواع کباب ها هستند. کباب دیگی یا کباب تابه ای از جمله این کباب ها، و غذای مخصوص و بسیار خوشمزه و پر طرفدار بین عشایر ایل سنگسری است که به طور سنتی آن را با آتش هیزم پخت می کردند. طرز تهیه کباب تابه ای و کباب دیگی سنگسری به این صورت است که مقدار زیادی گوشت را در دیگ مسی که درب آن محکم بسته می شود می ریزند و به همان مقدار گوشت، برنج را نیز در دیگ ریخته و آب و نمک و روغن و چاشنی ها را به مقدا
دستور پخت پیراشکی گوشت
پیراشکیگوشت غذای خوشمزه و مقوی است با خمیر نان باگت و در ماکروویو تهیه کنید ساده و سریع آماده میشود. پیراشکی گوشت را با سس گوجه فرنگی سرو کنید.

مواد لازم
مواد لازم برای خمیر:
4 پیمانه آرد
1 قاشق غذاخوری خمیر مایه
1 عدد تخم مرغ
1 قاشق چایخوری نمک
1 لیوان آب ولرم
مواد داخل پیراشکی:
300 گرم گوشت چرخکرده
100 گرم نخود فرنگی
100 گرم قارچ
2 عدد پیاز متوسط
2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
100 گرم پنیر پیتزا
2 قاشق جعفری خرد شده
نمک، فلف
خورشت آلو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که طعم ملس و مطبوعی دارد.
خورشت آلو یکی از خورشت های بسیار خوشمزه است که هم با گوشت قرمز و هم با مرغ طبخ می‌شود. در تهیه خورشت آلو از انواع ادویه ها و سبزیجات معطر استفاده شده و به همین دلیل این خورشت عطر و بوی خوبی دارد.
برای آشنایی با طرز تهیه خورشت آلو با گوشت، با مجله دلتا همراه شوید.
مواد لازم :
گوشت خورشتی: 450 گرم
پیاز: یک عدد
سیر: 4 حبه
آویشن تازه: یک قاشق چای‌خوری
برگ بو: یک عدد
پودر پاپریکا: یک قا
چه گوشتی بخوریم؟
بهترین گوشت ذکرشده از قدیم، گوشت  گوسفند است چون این همان چیزی ست که خداوند فرستاد برای حضرت ابراهیم برای قربانی کردن و خداوند همیشه بهترین رامیفرستد.
البته گوسفند بهترینش جوان و چاق است(چاقی منظور پر گوشت و نه پر چربی) 
گوشت گوسفند به همراه تخم مرغ محلی برای قوه باه مفید است .
گوشت گوسفند به همراه شیر طبیعی #گاو و ادویه جات گرم مناسب جهت برطرف کردن لاغری مفرط ،تقویت کننده #مشکلات جنسی و مفید برای بیماریهای سکته مغزی 
اگر بص
 
سمبوسه یکی از غذاهای خوشمزه در جنوب ایران است که امروزه به عنوان یک اسنک یا میان وعده جای خود را در میان افراد باز کرده است.
مواد لازم
3 عدد سیب زمینی آب‌پز
3 قاشق غذاخوری تره خرد شده
200 گرم گوشت چرخ کرده
3 قاشق غذاخوری جعفری
6 عدد نان لواش
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
1 عدد پیاز
دستور العمل‌
پیاز را رنده می‌کنیم و با گوشت مخلوط کرده و کمی در روغن سرخ می‌کنیم.
سپس نمک، زردچوبه، فلفل و یک فنجان آب روی گوشت سرخ شده می‌ریزیم و گوشت را م
چند نکته بسیار مهم و قابل توجه را برای انتخاب و خرید گوشت سالم و تازه توصیه کرده است که به قرار زیر است:
 ۱. گوشت باید ترد، آبکی و دارای بوی مطبوع باشد.
 . فرآورده‌های گوشتی نباید دارای استخوان شکسته باشند.
 . رنگ طبیعی گوشت تازه به استثنای گوشت مرغ، قرمز تیره است. گوشتی که تازگی خود را از دست داده این قرمزی را ندارد و به دلیل تخریب رنگدانه‌های گوشت در معرض هوا، رنگ آن خاکستری یا قهوه‌ای می‌شود.
 . سطح گوشت باید کاملا تمیز باشد و زیاد مرطوب یا
پختن استخوان های گوشت‌وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.
گوشت را در دمای مناسب نگهدارید
یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب که متاسفانه بیشتر خانواده ها به آن اهمیتی نمی دهند، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای 6 تا 8 درجه سانتیگرا
پختن استخوان های گوشت‌وقتی که استخوان را می‌پزید برای آن‌که مواد غذایی بیشتری از استخوان خارج شود چند عدد گوجه فرنگی یا مقداری سرکه به آن اضافه کنید. آب استخوان خواص غذایی زیادی دارد. از مصرف آن کوتاهی نکنید.
گوشت را در دمای مناسب نگهدارید
یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب که متاسفانه بیشتر خانواده ها به آن اهمیتی نمی دهند، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای 6 تا 8 درجه سانتیگرا
مواد لازم خورش قورمه سبزی
پیاز بزرگ ۱ عدد
لیمو عمانی ۳ عدد
لوبیا قرمز ۲۰۰ گرم
روغن مایع به اندازه کافی
سبزی خورشتی ۴۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
طرز تهیه خورش قورمه سبزی
برای اینکه پس از مصرف خورش قورمه سبزی دچار نفخ در معده نشوید و لوبیا راحت تر بپزد ، باید از شب قبل لوبیا قرمز را درون یک کاسه آب بخیسانید و در صورت امکان دو یا سه مرتبه آبش را تعویض کنید. این کار علاوه بر اینکه نفخ لوبیا قرمز را می گیرد ب
گوشت بوقلمون حاوی هر دو نوع گوشت سفید و قرمز است. ۶۵ درصد
گوشت بوقلمون سفید و در ناحیه سینه و ۳۵ درصد آن تیره و در ناحیه ران‌ها قرار
دارد. هریک از این گوشت‌ها از نظر طعم و مزه باهم متفاوتند. گوشت سینه و بال‌ها سفید
و گوشت قرمز آن که اغلب در ران‌ها یافت می‌شود بوقلمون در فرهنگ خارجی‌ها یک غذای
خاص است که در مناسبت‌های مهم مانند کریسمس، جشن شکرگزاری و. . . سرو می‌شود اما
در ایران مردم به دلیل سالم‌تر بودن این گوشت در مقایسه با انواع گوشت‌های
گوشت قرمز
دارچین
پودر گل‌سرخ
زعفران
پیاز
رب‌گوجه
بادمجان
برنج
بادمجون‌ها رو مربعی خورد کنید و تلخیشو بگیرید و سرخ کنید.
گوشت رو با نمک و فلفل و پیاز و سیر و... آب‌پز کنید و اجازه بدید آبش کاملا گرفته بشه.
پیازها رو توی روغن داغ تفت بدید تا طلایی بشه، بعد ادویه‌ها و رب‌گوجه رو اضافه کنید و تفت بدید تا بوی ادویه‌ها به مشام برسه.
بعد بادمجون، گوشت و زعفرون رو اضافه کنید. کمی تفت بدید و شعله رو خاموش کنید.
رنج رو آبکش کنید و مواد رو لابه‌لای برن
غذاهای لذیذ چین
 
غذاهای سنتی این کشور، عادی و متنوع و خوشمزه هستند.
غذاهای معروف چین فقط به آن گزینه‌های عجیب و غریبی خلاصه نمی‌شود که حتی تصورش هم برای دیگران سخت است که آن‌ها را به عنوان غذا می‌خورند.  معمولاً اسم غذاهای چینی که آورده می‌شود، اولین تصویری که به ذهن افراد می‎آید مجموعه‌ای از غذاهای غیر معمول و عجیب است. این موضوع، گردشگرانی که مزاجشان زیاد با این نوع غذاها سازگار نیست را نگران می‌کند. در ادامه با 9 مورد از غذاهای سنتی
باور عمومی بر این است که گوشت سفید، مانند گوشت مرغ، برای سطح کلسترول خون، بهتر از گوشت قرمز، مانند گوشت گوساله و گوسفند است؛ ولی تحقیق جدیدی این ایمان قدیمی را به چالش کشیده است. این مطالعهٔ جدید تازه ها بدی برای گوشت‌خوارانی دارد که رژیم غذایی خود را برمبنای این باور شکل داده‌اند. محققان متوجه شده‌اند که گوشت سفید درست به‌اندازهٔ گوشت قرمز برای سطح کلسترول خون مضر است. برای اینکه بیشتر دربارهٔ نتایج این پژوهش جدید بدانید، این مقاله را ل
طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند :
ترشی فلفل یکی از محشر ترین و خوشمزه ترین ترشی ها در فصل تابستان و پاییز است . از این ترشی به عنوان دورچین غذا نیز استفاده می کنند . ترشی فلفل چون کمی طعم اسپایسی و تند دارد کنار هر غذایی سرو می شود و بسیار طعم لذیذی از خود بر جای می گذارد .طرز تهیه ترشی فلفل سبز و قرمز تند رو براتون در نظر گرفتیم ، با ما همراه باشید .

ادامه مطلب
طرز تهیه سوپ کودک دستور تهیه سوپ کودک و نوزاد خوشمزه با گوشت مرغ و گوساله سوپ کودک از غذاهای خوشمزه و مقوی برای کودکان می باشد. همان طور که می دانید با بزرگ شدن نوزاد باید کم کم از غذاهای کمکی در تغذیه غذایی نوزاد خود استفاده کنید. سوپ کودک هم یکی از این غذاهاست و به دلیل اینکه در طبخ این سوپ از گوشت، برنج، سیب زمینی، هویج و ... استفاده می شود بسیار مقوی می باشد. به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ کودک آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی
دانلود آهنگ جدید بهرام به نام گوشت
دانلود آهنگ جدید بهرام به نام گوشت,دانلود آهنگ گوشت بهرام,تفسیر آهنگ گوشت بهرام,دانلود تک آهنگ جدید بهرام به نام گوشت,دانلود رایگان اهنگ گوشت بهرام,تفسیر کاور اهنگ گوشت بهرام,New Sing Bahram Called Gosht, دانلود آهنگ گوشت بهرام,تکست آهنگ گوشت بهرام, تک آهنگ گوشت بهرام, بهرام گوشت, گوشت بهرام, تفسیر آهنگ جدید بهرام 
مشاور پرورش شترمرغ
 
خواص کلی گوشت شتر مرغ و فراورده های آن
گوشت این پرنده به دلیل کلسترول پایین و پروتئین عالی از نظر پزشکان برای بیماران قلبی و عروقی توصیه میشود. کسانی که از چاقی رنج می برند و نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند، گوشت شتر مرغ بهترین گزینه برای آنها خواهد بود. زیرا گوشت شتر مرغ ، کالری کمتر، چربی بسیار پایین و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد. همچنین گوشت شتر مرغ برای افراد کم خون نیز بسیار مفید می باشد. بر اساس گزارشات آزمایشگ
دستور یک غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده که خیلی خوشمزه می شود حتی خیلی بهتر از سرخ کردن آن است .
مواد لازم : گوشت چرخ کرده پیاز رنده شده پیاز حلقه شده فلفل سبز حلقه شدهقارچ حلقه شدهسیب زمینی حلقه شدهگوجه‌فرنگی حلقه شده
 
طرز تهیه :گوشت چرخ‌کرده رو با پیاز مخلوط کنید و ته ظرف پیرکس که یکم لبه داشته باشه پهن کنید  بعد سعی کنید مثل اینکه کبابه یه خطایی روش بندازید بعد روی آن رو با سیب زمینی حلقه شده بعد با فلفل سبزهای حلقه شده و بعد یک لایه پیاز حل
طرز تهیه سوپ شیربسیار ساده رستورانی
سوپ شیر از جمله سوپ های خوشمزه ایست که علاوه بر اینکه در بین بزرگترها دارای محبوبیت است در بین کودکان هم جایگاه خاصی دارد و به عنوان یک پیش غذای مقوی سرو میشود.
مواد لازم برای سوپ شیر:
جو : 250 گرم
آب مرغ یا گوشت : بدون نمک 1 پیمانه
هویج نگینی شده : 150 گرم
ذرت  : 50 گرم
سیب زمینی : 2 عدد متوسط
شیر :1 لیتر
خامه : 100 گرم
نمک و آبلیمو : به مقدار لازم
جعفری یا گشنیز : برای تزیین

ادامه مطلب
متداول‌ترین روش حفظ و نگهداری از گوشت، روش سرد کردن است.یکی از جدیدترین روش‌های سرد کردن در سردخانه گوشت قرمز، فوق سرد نام دارد. در این روش دمای گوشت به سرعت تا نزدیک نقطه انجماد کاهش پیدا می‌کند، سپس فقط کمی بالاتر از دمای نقطه انجماد نگهداری می‌شود.سرد کردن گوشت هر چه سریع‌تر رخ دهد، میکروارگانیسم‌های مزوفیل فرصت کمتری برای رشد خواهند داشت.
در لحظه پس از کشتار دمای داخلی لاشه حدودا ۳۸ درجه سلسیوس است و پس از مرگ دام بر اثر فعل و انفعال
طرز تهیه سوپ شیربسیار ساده رستورانی
سوپ شیر از جمله سوپ های خوشمزه ایست که علاوه بر اینکه در بین بزرگترها دارای محبوبیت است در بین کودکان هم جایگاه خاصی دارد و به عنوان یک پیش غذای مقوی سرو میشود.
مواد لازم برای سوپ شیر:
جو : 250 گرم
آب مرغ یا گوشت : بدون نمک 1 پیمانه
هویج نگینی شده : 150 گرم
ذرت  : 50 گرم
سیب زمینی : 2 عدد متوسط
شیر :1 لیتر
خامه : 100 گرم
نمک و آبلیمو : به مقدار لازم
جعفری یا گشنیز : برای تزیین

ادامه مطلب
جگر سالم نباید رنگش متمایل به قهوه ای باشد . بافت جگر نباید به راحتی از هم جدا شود . جگر سالم دارای لبه های تیز است .
جگر باید فاقد هر گونه لکه های رنگی ، رنگ پریدگی ، پر خونی و خونریزی باشد . جگر سالم باید عاری از هر گونه دانه های غیر طبیعی و انگل و بدون هر گونه بوی غیر طبیعی از قبیل ترشیدگی ، گندیدگی و تعفن باشد.
جگر باید در دمای برودت یخچال بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد به مدت دو روز و در دمای برودت فریزر به مدت سه ماه نگهداری شود . 
در هنگام خرید
پیراشکی گوشتمواد لازم برای پیراشکی گوشت با سیب زمینی
پیراشکی گوشت معمولا به عنوان فینگرد فود هم شناخته می شود و از جمله غذاهای غیر ایرانی پر طرفدار می باشد که معمولا در مهمانی ها سرو می شود ، پیراشکی گوشت با ترکیب گوشت و انواع سبزیجات و صیفی جات درست می شود.
مواد لازم برای پیراشکی گوشت

سیب زمینی آب پز:سه عدد
نمک و فلفل سیاه :کمی
گوشت چرخ کرده :250 گرم
پیاز:یک عدد
روغن و زرد چوبه: به مقدار لازم
تخم مرغ:یک عدد
کره:50 گرم
آرد سوخاری :مقداری

پ
طرز تهیه کباب برگ فوق العاده خوشمزه
 بوسیله گردهای مخصوص نرم کننده گوشت نیز می توان گوشت را نرم و ترد نمود؛ اما بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 1 روز قبل آماده و نرم کنید.
مواد لازم کباب برگ
گوشت راسته پاک کرده یک کیلو و نیم
روغن زیتون یک استکان
فلفل به مقدار کم
پیاز دو سه عدد

ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها