نتایج جستجو برای عبارت :

رژیم لاغری هندی چطور به لاغری و سلامت شما کمک می‌کند؟ رژیم شیرگیاهخواری چیست و مصرف کدام غذاها را منع می‌کند؟‌

رژیم‌ لاغری هندی سنتی و سالم
رژیم‌های غذایی گیاهی هندی بر مواد غذایی تازه و تصفیه‌نشده و کامل که ایده‌آل‌ترین مواد غذایی برای رسیدن به کاهش وزن و سلامتی مطلوب هستند، تأکید دارند. حدود ۸۰٪ از جمعیت این کشور هندو هستند. هندوئیسم آیینی است که رژیم‌ غذایی گیاهی یا شیرگیاهخواری (lacto-vegetarian) را توصیه می‌کند. رژیم‌ غذایی سنتی هند بر مصرف زیاد گیاهانی مانند سبزیجات، حبوبات و میوه‌ها و کاهش مصرف گوشت تأکید دارد. البته امروزه چاقی به مشکل رو
این واقعیت که آلودگی هوا اثرات مخربی بر سلامت قلب و سیستم تنفسی افراد دارد، اصلی ثابت شده است. با این حال سیستم ایمنی بدن شما تنها چیزی است که از شما در برابر هر گونه آلودگی محیطی محافظت می‌کند. برخی از شرایط بهداشتی کوتاه مدت ناشی از آلودگی هوا شامل خستگی، برونشیت، ذات الریه، تحریک بینی، چشم، پوست یا گلو، سردرد یا سرگیجه است. سرطان ریه، بیماری های قلبی عروقی، مشکلات عصبی،کلیوی، آسیب کبدی و مغزی، بیماری های تنفسی و ... از عوارض بلند مدت قرا
پوست اندامی ‌است که سلامتی کلی بدن شما را نشان می‌دهد. یک رژیم غذایی غنی به سلامت پوست شما هم کمک خواهد کرد و در مقابل، یک رژیم غذایی فقیر از نظر مواد مغذی می‌تواند منجر به پیدا شدن آکنه‌ها شود. در این مقاله به شما میگوییم کدام مواد باعث آکنه میشود و کدام ویتامین ها از جوش زدن صورت جلوگیری میکنند.
چه غذاهایی باعث جوش صورت میشود :
 
تحقیقاتی که از حدود 40 سال پیش انجام شده است، هر گونه ارتباط بین آکنه و غذای مصرفی را رد می‌کند ولی تحقیقات سا
اخبار پزشکی و سلامت این هفته ازجمله اختصاص دارد به افزایش خطر مسمومیت‌‏های غذایی در تابستان، اهمیت میزان فشار خون در پیش‌‏بینی سکته، علل ماندگار بودن چربی‏‌های شکمی و هشدار در مورد عدم استفاده مجدد از بطری‏‌های پلاستیکی.
ادامه مطلب
فلفلی سرشار از ویتامین سی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، در کاهش وزن تاثیرگذار باشد، سلامت چشم را تامین کند و ... خواص بسیار زیاد دیگری که قطعا می‌تواند با اضافه‌شدن به رژیم غذایی هفتگی، بخش زیادی از سلامت فردی را پوشش دهد. اما در کدام غذاها می‌توانیم از این فلفل استفاده کنیم؟ راحت‌ترین آن این است که موقع پختن مرغ‌، یک تکه فلفل دلمه‌ای هم به آن اضافه کنیم. با این کار هم بوی مرغ گرفته می‌شود، هم بو و مزه مطبوعی را به مرغ می‌دهد.
 
۱.استشمام دود اسفند و کندر 
۲.خوردن سیر 
۳.مصرف سرکه در غذا
۴.مصرف نمک دریا قبل و بعد غذا
۵.مصرف روغن زیتون در غذاها
۶.مصرف عسل 
۷.استشمام گل نرگس
۸.تربت الحسین در ابتدای تولد
۹.روغن مالی بدن با روغن زیتون
۱۰.مداومت به خوردن سیب
۱۱.مصرف شلغم
۱۲.قرائت آیه الکرسی و معوذتین هر روز
۱۳.تنقیه 
۱۴.عطسه 
۱۵ .خوردن نیم خورده مسلمان 
16ـ صدقه دادن
از اول بچگی تا حالا ماست و سالادو(سالاد شیرازی) و آب غوره رو با دَلار خوردیم(نمک سبز)،دوغو با کودکوته(کاکوتی) خوردیم و خیلی مخلفات دیگه که حالا تازه خیلی ها دارن مزشو تو دوغ های آماده امروزی ویا سفر به شمال تو غذاها میچشن.امروز که تو دوغم کودکوته ریختم به مامانم گفتم: مامان بقیه که این چیزا رو ندارن چطور زندگی میکنن! آخه غذاهای شمالو به لطف گیاهان کاملا خود-رو که هرررر جایییی سبز نمیشن،کجای دنیا میشه خورد کجا! اونوقت دارن ویلا میسازن شهرک میسا
سلامت بدن و طول عمر
آیا به راستی عسل اکسیر جوانی است ؟ آیا عسل طول عمر را زیاد می کند ؟
آیا علی رغم مضرات مصرف قند در دوران سالمندی ، این افراد می توانند از عسل که حاوی قند فراوان است
به راحتی تغذیه کنند ؟ اصولا اکسیر جوانی چیست
و آیا فقط از عسل به عنوان اکسیر جوانی یاد می شود ؟
در قدیم از لفظ اکسیر جوانی زیاد استفاده میشد
و نه تنها عسل ، بلکه شماری از غذاها و به خصوص معجون ها را به عنوان اکسیر جوانی معرفی می کردند .
اما واقعیت این است که علی رغم ا
 
لوازم بهداشت و سلامت
سلامت و بهداشت یکی از مهمترین  بخش زندگی ماست. حفظ پاکیزگی و داشتن ظاهر و دید شیک و درخور، کاری که همه ی ما مطمئنا روی آن وقت می گذاریم تا علاوه بر حفظ بهداشت ظاهری از بهداشت روانی نیز در طول روز بهرمند شویم چرا که حفظ بهداشت و سلامت ظاهری هر فرد بی شک در سلامت روان آن نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت.
چطور به ظاهری زیبا و بهداشتی دست یابیم ؟!
در دنیای امروزه در تمامی کشور های جهان فعالیت های زیاد در زمینه بهداشت و سلامت صور
تحقیق نشان می دهد مصرف میوه و سبزیجات به شکل دست نخورده و خام ارتباط قوی با سلامت بهتر روان دارد.
دکتر «تاملین کونر»، می گوید:
«میزان مصرف میوه و سبزیجات بسیار برای حفظ سلامت روان موثر هستند.»
پختن و فراوری میوه و سبزیجات احتمالا موجب نابودی میزان مواد مغذی آنها می شود.
در این مطالعه از بیش از 400 فرد بزرگسال در رده سنی 18 تا 25 سال از نیوزیلند و آمریکا نظرسنجی به عمل آمد.
میزان مصرف میوه و سبزیجات خام و همچنین میوه و سبزیجات پخته و فراوری شده در ا
آشپزی با روغن زیتون و استفاده از این روغن در پخت غذاها فقط تا زمانی مفید است و ضرری برای بدن ندارد که در مصرف آن صرفه‌جویی شود و بیش از حد استفاده نشود. 
نکاتی کلیدی
در نظر بگیرید که اگر سعی کنید از غذای خانگی استفاده کنید قطعاً شکر، چربی و کربوهیدرات کمتری به بدن شما می‌رسد.از اینکه دستورات تهیه غذاها را برای پیش بردن آن‌ها به سوی غذاهای سالم‌تر، تغییر دهید، هراس نداشته باشید.
ادامه مطلب
شرایط کنونی جامعه به گونه ای است که اکثر خانواده ها زمان کمتری برای تهیه غذا در منزل دارند ، زندگی ماشینی ، اشتغال پدر و مادر ...از جمله دلایل این مسأله است . امروزه عرضه طیف گسترده ای از غذاهای آماده و کنسروی این مشکل خانواده را حل نموده است . در این بین غذاهای اصیل و سنتی ایران که از لحاظ تأمین مواد مورد نیاز بدن بسیار مغذی می باشند ، از جایگاه ویژه ای در سبد غذایی خانوارهای ایرانی برخوردارند . یکی از راه های دسترسی به این مواد غذایی استفاده از
خانم های ایرانی به هنرمندی معروف هستند . اکثر انها هر کدام هنرهای زیادی مثل انواع گلدوزی ، خیاطی ، آرایشگری و… را بلد هستند و حتی برخی ، از این راه در امد هم کسب میکنند.
یکی از هنرهایی که خانم های ایرانی میدانند و بسیار هم مهم است هنر سفره آرایی است . شما میتوانید با ایده گرفتن از عکسهای مختلف ، آموزشهایی که در اینترنت هست و حتی کلاس های سفره ارایی یک هنرمند ماهر شوید و سفره خانواده را تزیین کنید.

ادامه مطلب
 
آشپز غذاها را با کمک روش های مختلف تهیه می کند. در آشپزخانه های بزرگ معمولا هر آشپز مسئول یک نوعی از غذاها مانند نان ها، کباب ها، سوپ ها و یا پلوها می باشد. وظایف اصلی آشپز عبارتند از :
داشتن شناخت کافی و انتخاب مواد اولیه مناسب و تازه
تهیه و پخت انواع غذا مطابق با استانداردها
کشیدن غذا در ظروف مناسب همراه با تزئینات زیبا
نظارت بر کیفیت و میزان مواد اولیه
رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ایمنی و سلامت
آشپز معمولا کار خود را به عنوان دستیار یا ک
الف - لیست غذاها بر اساس گروه خونی
1. دریافت لیست غذاهای گروه خونی O
2. دریافت لیست غذاهای گروه خونی A
3. دریافت لیست غذاهای گروه خونی B
4. دریافت لیست غذاهای گروه خونی AB
** در این لیست RH مثبت یا منفی مهم نیست.
 
ب- لیست غذاها بر اساس مزاج
5. لیست غذاهای سوداوی ها
6. لیست غذاهای بلغمی ها
7. لیست غذاهای صفراوی ها
 
د- لیست های اصلاح غذاها
 
1. مصلحات غذایی - ممنوعات غذایی
2. لیست غذاهای چاق کننده
3. لیست غذاهای خونساز
 
5. راهنمای مصرف پک کلین ناین
قیمت کلیه دستگاه تصفیه آب ارائه شده در فروشگاه سلامت به روز بوده و تخفیف های مورد نظر مصرف کنندگان  موقع حضور مشتری لحاظ می گردد. قابل ذکر است که گارانتی محصولات بصورت کتبی به مشتریان ارائه میش شود.
همچنین مجموعه سلامت علاوه بر نصب دستگاه و اخذ فرم رضایت از نحوه راه اندازی دستگاه توسط تکنسین دارای خدمات پس از فروش نیز می باشد تا مصرف کنندگان گرامی از همکاری با ما اطمینان خاطر را داشته باشند.مدیریت:عظیمیهمراه : 305 97 95 912- 5618 254 913یزد - میدان امام
آشپزی با روغن زیتون و استفاده از این روغن در پخت غذاها فقط تا زمانی مفید است و ضرری برای بدن ندارد که در مصرف آن صرفه‌جویی شود و بیش از حد استفاده نشود. 
نکاتی کلیدی
در نظر بگیرید که اگر سعی کنید از غذای خانگی استفاده کنید قطعاً شکر، چربی و کربوهیدرات کمتری به بدن شما می‌رسد.از اینکه دستورات تهیه غذاها را برای پیش بردن آن‌ها به سوی غذاهای سالم‌تر، تغییر دهید، هراس نداشته باشید.
ادامه مطلب
تاثیر کافئین بر سلامت فرزند شما
 
 
خیلی از والدین بااینکه از دادن یک فنجان قهوه به فرزندشان خودداری می‌کنند اما گاه و بیگاه نوشیدنی‌های کافئین‌دار دیگر در اختیار فرزندشان قرار می‌دهند. غذاها و نوشیدنی‌های حاوی کافئین بسیاری وجود دارد اما خیلی خوب است که مصرف کافئین فرزندتان را در حد حداقل نگه دارید.
ادامه مطلب
پیش غذاها همراه از جمله مهم ترین وعده های غذایی محسوب می شده اند که استفاده از آن ها به قرن ۱۰ میلادی برمی گردد. از جمله انواع پیش غذا می توان به سوپ اشاره کرد. سوپ ها را با ترکیبات با ارزشی مانند گیاهان، لبنیات و مواد گوشتیتهیه می کنند و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند بر روی سلامت بدن تاثیرات مثبتی داشته باشد. همان طور که می دانید، انواع مختلف از سوپ وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آن ها سوپ کدو تنبل است. اگر دوست دارید با مواد مورد
جنبه های منفی مصرف شیرین کننده های مصنوعی
شیرین کننده های بدون کالری و یا مصنوعی که به آن ها جایگزین شکر نیز گفته می شود، مواد شیمیایی و یا طبیعی هستند که به جای شکر معمولی در غذاها و انواع نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن، عاملی شد تا تولید و استفاده از این گونه شیرین کننده ها در صنعت غذا آغاز شود.
نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکی
چه به واسطه مصرف باکتری های مفید در قالب مکمل ها یا مصرف یک کاسه ماست، احتمالا چیزهایی درباره پروبیوتیک ها، ارگانیسم های کوچکی موجود در غذاهای تخمیر شده، شنیده اید. اما آیا می دانستید که پروبیوتیک ها نیز برای ادامه زندگی خود به غذا نیاز دارند؟
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو استرانگ"، این جایی است که پری‌بیوتیک ها، نوعی فیبر، وارد بازی می شوند. در شرایطی که بیشتر میوه ها و سبزیجات سرشار از فیبر منبع خوبی برای پری‌بیوتیک ها هس
در این پست ما خواص گانودرمارو برای شما تهیه کردیم امیدوارم براتون مفید باشه
۱. تقویت دستگاه ایمنی
۲. خواص ضدسرطان
۳. مبارزه با خستگی و افسردگی
۴. سلامت قلب
۵. کنترل قند خون
۶. خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کاهش التهابات
۷. بهبود آلرژی
۸. محافظت از دستگاه گوارش
۹. کلیه و کبد
۱۰. محافظت از ساختار اعصاب
۱۱. کمک به خوابیدن
مقدار مصرف
برخلاف برخی غذاها و مکمل‌ها، میزان مصرف قارچ گانودرما به شکل مصرفی آن بستگی دارد. بیشترین مقدار مصرفی برای زمانی است که فرد
جنبه های منفی مصرف شیرین کننده های مصنوعی
شیرین کننده های بدون کالری و یا مصنوعی که به آن ها جایگزین شکر نیز گفته می شود، مواد شیمیایی و یا طبیعی هستند که به جای شکر معمولی در غذاها و انواع نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. زیاده روی در مصرف شکر معمولی و افزایش وزن ناشی از آن، عاملی شد تا تولید و استفاده از این گونه شیرین کننده ها در صنعت غذا آغاز شود.
نتایج یک مطالعه جدید در کانادا، بر خطرات مصرف شیرین کننده های مصنوعی برای سلامت تاکی
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : این روزها که هوای شهرهای بزرگ بسیار آلوده است و حتی بدون مصرف سیگار معمولی، سیگار الکترونیک یا ویپ، در حال استنشاق دود هستیم، لازم است بیشتر مراقب سلامت قلب و ریه‌های خود باشید.
ادامه مطلب
وقتی حرف از زیبایی صورت به میان می‌آید، احتمالاً هرگز استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده و سرم‌های کاهش‌دهنده چین‌وچروک را فراموش نمی‌کنید. اما در مورد دست‌هایتان چطور؟


به گزارش : اگر پوست دستتان به اندازه پوست صورتتان شاداب نیست و ناخن‌هایتان شکننده هستند احتمالاً دست‌هایتان پیر به نظر می‌رسند. در اینجا هفت دلیل پیر شدن دست‌هایتان را به شما نشان می‌دهیم:
ادامه مطلب
مگس تسه تسه عامل کدام بیماری است از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
ویکی‌پدیا دانشنامهٔ آزاد
سلامت نیوز محققان معتقدند که زخم پشه تسه‌تسه با کثیف کردن تن صاحبخانه انگلی را وارد تن می‌ آهسته که میسر است رویا دانا و مرگباری را به.
ادامه مطلب
برای سلامت کبد چه بخوریم و چه نخوریم؟
1)غذاهای پر فیبر مانند جو دوسر به کار بهتر کبد کمک می‌کنند. این غذا برای شروع صبح بسیار عالی است مخصوصا اگر گرم باشد. در طب سنتی هندی (ayurveda ) به مصرف غذای گرم مخصوصاً عدس و جو در صبح توصیه بسیار شده است. این غذا وزن شما را کم کرده و شکمی صاف برای شما ایجاد می‌کند.
2)از غذاهای پر چرب مخصوصاً برگر و سیب زمینی سرخ کرده ( خیلی سخت است خودم میدانم ) دوری کنید. این گروه از غذا اگر زیاد هم خورده شوند، فشار زیادی به کبد
اینطور نیست که من خیلی خمار اینترنت باشم و استخون‌درد گرفته باشم از نبودنش. فقط نمیدونم با زندگیم چیکار کنم. نمیدونم بعد یه روز طولانی که از دانشگا برمیگردم چطور خستگیمو در کنم. چطور با مامانم اینا تماس تصویری بگیرم. چطور جزوه و ویس دانلود کنم. چطور گوگل کنم که چرا سرامیکای کف اتاقمون بلند شدن و صدا میدن. 
و به طور کلی، بیشتر نگرانم که قراره چی بشه. قراره اینطوری بمونه؟
گوشت گوسفند منبع تامین انرژی و همچنین انواع مواد مغذی نظیر پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که باید همواره به میزان مصرف آن توجه کرد .
از فواید مصرف آن می توان به کمک کردن به افزایش سلامت پوست ، پیش گیری از استرس و افسردگی ، تقویت ذهن ، افزایش سلامت استخوان ها ، قوی کردن سیستم ایمنی بدن و ... اشاره کرد .
 به شما عزیزان پیشنهاد می کنم برای اینکه از خواص باورنکردنی گوشت گوسفندی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتما مقاله مربوط را در سایت بازار
به گزارش ایسنا، زنجبیل از جمله طعم‌دهنده‌های نوشیدنی چای به حساب می‌آید. کارشناسان تغذیه و سلامت، مصرف زنجبیل را به دلایل پزشکی متعددی توصیه می‌کنند از جمله اینکه می‌توان با افزودن این گیاه خوراکی به وعده صبحانه، روز خود را تغییر داد. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و افزودن زنجبیل که سرشار از مواد مغذی است، این وعده غذایی را سالم‌تر می‌سازد. به نوشته روزنامه "تایمز آو ایندیا" از جمله دلایلی که به مصرف مرتب زنجبیل در هنگام صبح توصیه می
اسفناج
زمان مصرف: به عنوان سالاد در کنار ناهار یا شام
علت مصرف:
اسفناج نه تنها سلامتی را با منابع غنی از آنتی اکسیدان بالا می برد بلکه حاوی موادی است که قدرت و سایز غضلات را بالا می برد.
منبغ بزرگ گلوتامین است، اسید آمینهای که برای رشد عضلات، عملکرد سیستم دفاعی و سلامت گوراش و همچنین افزایش سطح هورمون رشد حتی میزان سوخت و ساز ضروری است 
مقدار مصرف:
10 اونس اسفناج خام: 65 کالری، 8 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات، 1 گرم فیبر
مطالعه جدید نشان می‌دهد خوردن یک فنجان بلوبری در روز منجر به حفظ سلامت مداوم عملکرد عروقی و بهبود سفتی شریان‌ها می‌شود.
محققان دانشکده پزشکی نورویچ بریتانیا ادعا می‌کنند مصرف ۱۵۰ گرم بلوبری در روز موجب کاهش خطر بیماری قلبی-عروقی تا ۱۵ درصد می‌شود.
به گفته محققان، بلوبری و سایر انواع توت‌ها باید در رژیم‌های غذایی گنجانده شوند تا خطر بیماری قلبی-عروقی، بخصوص در بین گروه پرخطر، کاهش یابد.
این گروه تحقیق به بررسی تاثیر مصرف بلوبری بر سندر
خطرات و عوارض احتمالی قارچ گانودرما
 
باوجود شهرت خوب قارچ گانودرما برخی افراد سلامت آن را زیر سؤال می‌برند اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که به‌مدت ۴ ماه از قارچ گانودرما استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر از دیگران در معرض بروز عوارض هستند اما بااین‌حال این تأثیرات خفیف بوده و به‌صورت افزایش اندک احتمال ناراحتی معده و مشکلات گوارشی بروز می‌کند. همچنین هیچ تأثیر منفی‌ای بر سلامت کبد گزارش نشده است.
این مطلب را از دست ندهید: خطرا
مواد غذایی مضر برای سلامت مغز کدامند؟سلامت مغز، حافظه، سلامت عاطفی و عملکرد شناختی می توانند تحت تاثیر مواد غذایی که مصرف می کنید قرار بگیرند. برای در امان ماندن از زوال مغزی ،آلزایمر و سکته مغزی باید حتما به نوع غذایی که مصرف می کنید توجه داشته باشید تا سلامت مغز شما تهدید نشود. در این مقاله شما را با برخی از مواد غذایی خاص که برای سلامت مغز مضر هستند، آشنا خواهیم کرد.
 
آبمیوه
اگر هنگام انتخاب نوشیدنی، به جای نوشابه، آب پرتقال را انتخاب ک
” ارتقاء سلامت روان ، نشاط اجتماعی ”
اسامی روزهای هفته سلامت روان؛
1. پنجشنبه ۱۸ مهر : نقش خود مراقبتی در نشاط اجتماعی
2. جمعه ۱۹ مهر : نقش آموزه های دینی، فرهنگ و معنویت در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
3.شنبه ۲۰ مهر: تحکیم خانواده، جامعه با نشاط
4. یکشنبه ۲۱ مهر : ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی
5. دوشنبه ۲۲ مهر : نقش مهارت های زندگی در ارتقاء سلامت روان و نشاط اجتماعی
6. سه شنبه ۲۳ مهر: عوامل اجتماعی تعیین کننده های سلامت و نقش آن در نشاط اجتما
 
در فصل سرما و زمستان علاوه بر مراقبت از بدن باید به فکر تغذیه و آنچه می خوریم هم باشیم چرا که اثر مستقیم روی سلامت جسم و روح دارد ؛ برای همین در این قسمت از بخش سلامت تغذیه در نمناک قصد داریم مواد غذایی را نام ببریم که مصرف آن ها در فصل زمستان ممنوع است و در نتیجه تکلیف شما مشخص می شود که در این فصل چه مواد غذایی خریداری کنید تا بدن سالم تری داشته باشید .
ادامه مطلب
یکی از دلایل مهم ابتلا به برخی بیماری‌های گوارشی و ناراحتی‌های کبدی، خوردن همزمان برخی از مواد غذایی است که هیچ سازگاری با هم ندارند و مصرف همزمان آنها با هم، ضمن ایجاد فساد در معده در نهایت باعث تولید "خون ناصالح" و درگیر کردن اندام‌های رئیسه از جمله "کبد" است.
در ادامه به اهم موارد و غذاهایی که خوردن آنها با هم، مضر و باعث تهدید سلامت می‌شود، اشاره شده است:
ادامه مطلب
زنجبیل به کنترل اشتها کمک می‌کند. با مصرف زنجبیل هر روز صبح احساس
نیاز به خوردن کمتر می‌شود. بهترین روش مصرف زنجبیل به منظور کاهش وزن،
جوشانده زنجبیل یا آب زنجبیل است. برای تهیه جوشانده زنجبیل لازم است ابتدا
مقداری آب را جوشانده و سپس دو تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید.
گاهی اوقات راهکاری ساده همچون افزودن زنجبیل به وعده صبحانه با فوائد متعددی برای سلامت همراه است.

به
گزارش ایسنا، زنجبیل از جمله طعم‌دهنده‌های نوشیدنی چای
امروزه اهمیت سلامت آب مصرفی بر هیچکس پوشیده نیست چراکه بیشتر از 70 درصد وزن بدن را آب تشکیل داده و بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر سلامت و فعالیت های تمامی اندام های بدن از جمله: کلیه، قلب، مغز، معده، پوست و ... در تمامی سنین تاثیر گزار است و در صورت مصرف آب آلوده بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی ، کلیوی ، گوارشی ، پوستی و ... براحتی به بدن انتقال میابند.نوشیدن آب سالم و با کیفیت یک امر مهم در حیات انسانی تلقی می شود از این رو توجه انسان به سلامت آب مص
غذای لطیف، غذای غلیظ:غذاهای غلیظ غذاهایی هستند که به راحتی هضم نمی شوند و مواد زایدی که از آن ها تولید می شود به راحتی می توانند در کنار هم تجمع کرده و ایجاد انسداد در عروق و مجاری کنند و به شرط تکرار مصرف در طول زمان حتی ایجاد توده در بافت های مختلف بدن نمایند؛ درنتیجه مصرف آن ها برای اکثر افراد ممنوع است، اما افرادی که معده های قوی و یا فعالیت سنگین بدنی دارند، می توانند برخی از این غذاها را هضم کنند در نتیجه
ادامه مطلب
 
درمان دردها و التهابات زانو ، به هر دلیل که باشد، درمان دشواری است و به‌خصوص داروهای تجویز شده برای فایق آمدن بر آرتروز ، کوفتگی یا آسیب‌دیدگی همراه با عوارض جانبی سنگینی هستند که می‌توانند حتی آسیب زننده‌تر از آن درد اصلی باشند.
برای رهایی از این عوارض جانبی رژیم غذایی یکی از بهترین راه‌هاست. خیلی‌ها باور نمی‌کنند که رژیم غذایی به‌خصوص در دردهایی که منشا التهابی دارند، کارامدترین شیوه برای تسکین درد است. اما این موضوع حقیقت دارد. ا
«مسئله‌ی سلامت، جزو مسائل درجه‌ی یک هر کشوری است.» ۱۳۹۱/۱۰/۱۱ این عبارت رهبر انقلاب اسلامی به روشنی نشان دهنده‌ی اهمیت سلامت مردم نزد ایشان بعنوان یکی از مسائل اساسی و حیاتی کشور است و در زمینه‌ی ارتقای سطح سلامت عمومی یکی از مسائل مهم نقش بی‌بدیل پزشکان و فداکاری پرستاری است. پایگاه اطلاع‌رسانی  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در خصوص سلامت مردم و اهمیت نقش پزشکان و پرستاران در این زمینه بازخوانی می‌کند.
در رابطه با آموزش صبحانه سلامت و ترویج غذاهای سنتی در طی سال تحصیلی دو برنامه صبحانه سلامت در آموزشگاه داشتیم و دانش آموزان در برنامه های آغازین توجیه شدند نسبت به صبحانه سلامت و غذاهای سنتی و در نماز خانه آموزشگاه با همکاری فاطمه دهقان کمیته بهداشت آموزشگاه و مدیر و معاونین و همکاران طرح صبحانه سلامت برگزار گردید و سفیران سلامت و کمیته بهداشت مسئول نظارت بر تغذیه دانش آموزان در زنگهای استراحت بودند.
امروزه می توان شیر را به راحتی و از مراکز فروش تهیه نمود. شیر می تواند به عنوان یک غذای کامل مصرف شود و برای سلامتی مزایای بالقوه ای دارد. شیر می تواند در انواع مختلفی تهیه  و مصرف شود، که هر کدام از انواع شیر با توجه به نوع شیر می تواند دارای مزایا و حتی معایب مختلفی باشد .بعضی از افزودنی های شیر می تواند علاوه بر طعم، خواص متفاوتی نیز داشته باشد.
به همین علت بهتر است با انواع شیر و افزودنی های آن آشنا شوید تا بتوانید با توجه به نیاز خود، بهترین
سوالات مهم درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات امتحانی درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات متن درس 2 سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات درس دوم سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا

ادامه مطلب
همه به دنبال سلامت جسمانی خود هستند. همه مردم سلامت جسمانی را در اولویت قرار میدهند اما فارغ از اینکه سلامت روان هم می تواند بر روی کیفیت زندگی آنها تاثیر زیادی بگذارد.
سلامت جسمانی در حقیقت از سلامت روان نشات می گیرد. این موضوعی است که در این پست از وبلاگ روانشناسی به آن میپردازیم.
یعنی اگر فردی از سلامت روان کامل برخوردار باشد سلامت جسمانی حقیقی را هم به دست می آورد.
سالها تجربیات علمی ثابت کرده است که ذهن تاثیر کاملی بر جسم و نحوه فعالیت آ
5 غذایی که قلب شما را دوست دارند
 بدون شک سبک زندگی ، از جمله رژیم غذایی ، نقش اساسی در پیشرفت بیماری های قلبی عروقی دارد. نتایج مطالعات نشان می دهد که غذاهای خاصی وجود دارد که به سلامت قلب کمک می کند و از آن در برابر بیماری ها محافظت می کند.
غذاهایی که قلب "قوی" به ما می دهند چیست؟1. آجیل برای اسیدهای چرب با ارزش Ω3در واقع ، یک مشت کوچک آجیل می توانند شگفتی سازند! نشان داده شده است که مصرف زیاد مغز با سلامتی قلب همراه است. به دنبال آجیل باشید که منب
تمام خواص و فواید سیاه دانه
سیاه دانه مزاج گرم و خشک درجه 3 دارد یعنی داروی بسیار گرمی است و مصرف خودسرانه آنها می تواند تاثیرات بسیار شدیدی را بر سلامت افراد بگذارد. اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاهدانه آن را به‌نوعی مواد غذایی ضدسرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو مفید است.
 
سیاهدانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
 
مصرف روغن سیاهدانه در برنامه غذایی به‌دلیل
الگوی غذا خوردن کلی فرد در پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامت بسیار مهم است. بهتر است یک رژیم غذایی با انواع مختلف بخورید تا تمرکز بر غذاهای فردی به عنوان کلید سلامت خوب باشد.
عسل هنوز شکل شکر است بنابراین مصرف باید متوسط باشد. انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می کند که زنان بدون اضافه وزن بیش از 100 کالری در روز از قند اضافه کنند و مردان روزانه بیش از 150 کالری داشته باشند. این برابر است با کمی بیش از دو قاشق غذاخوری برای زنان و سه قاشق غذاخوری برای م
چه مقدار خرما بخوریم؟سوال امروزه بسیاری از افراد این است که میزان لازم برای سلامت بدن خود، روزانه دریافت چه مقدار خرما می باشد؟ از این اکثریت به دنبال منابعی موثق برای آگاهی از این نکته بسیار مهم درباره میزان مصرف خرما هستند. بنابراین ما در زیر مطلبی را در این باب آورده ایم تا چراغ راهی برایی افرادی باشد که در پی دانستن این نکته مهم مصرف خرمای لازمه برای بدن هستند.
 
عده ای معتقدند که خرما به سبب ارزش غذایی بسیار بالایی که داراست، ضروری است
پیش غذا به مقدار کوچکی از غذا گفته می‌شود که قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. پیش غذاها دارای تنوع بسیار هستند و به دو دسته پیش غذای سرد و پیش غذای گرم تقسیم می‌شوند. نحوه سرو پیش غذا هم بر عهده میزبان است؛ که آن را در کنار غذای اصلی، قبل از آن، و یا  بین غذاهای اصلی سرو کند. پیش غذاها معمولا به نحوی طراحی و تهیه می‌شوند که به راحتی و با دست خورده شوند. به همین علت خیلی وقت‌ها با نام فینگرفود یا غذای انگشتی به آن‌ها اشاره می‌شود.
شکل بسیار رایج و
قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌هاست. با این حال مصرف بیش از اندازه آن برای قلب مضر است. دانشمندان همواره به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که نوشیدن چه میزان قهوه برای سلامت انسان بی‌خطر است.
به گزارش یورونیوز؛ میزان مصرف قهوه در سراسر جهان افزایش یافته است. براساس گزارش‌های موجود در سال گذشته تنها در ایالات متحده بیش از یک و نیم میلیارد کیلو قهوه به مصرف رسیده است.
ادامه مطلب
وقتی صحبت از ایتالیا می‌شود، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، تصاویر اشتها‌ برانگیز پیتزاهای پر از پنیر و انواع و اقسام پاستاهای طعم‌دار است.
غذای ایتالیایی‌ها معمولا مفصل است. به ندرت خواهید دید که یک ایتالیایی برای وعده‌ی ناهار ساندویچ بخورد. به علاوه، ایتالیایی‌ها دوست دارند غذا را با صبر و حوصله بخورند و از طعم آن لذت ببرند.
در شمال ایتالیا اکثر غذاها با گوشت و محصولات دریایی تهیه می‌شوند، در حالی که در جنوب ایتالیا گوجه‌فرنگی یکی
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
چطور سن قلب را کاهش دهیم؟
شنیده اید که می گویند فلانی قلبش جوان است؟ درست است. خیلی از افراد هر سال که یک سال به عمرشان اضافه می شود اجازه نمی دهند پیری وارد قلب شان شود. در این مطلب توصیه هایی داریم تا قلب شما نیز جوان بماند و سال ها با این قلب جوان، عاشقانه زندگی کنید.
فاطمه مهدی پور - بخش سلامت تبیان
شب ها 6 تا 8 ساعت بخوابید
کم خوابی، تنظیم هورمون های بدن را بر هم می زند و این مسئله در طولانی مدت به تخریب عروق خونی منجر می شود. کمبود خواب همچنین
مصرف توت خشک در بارداری
برخی از پزشکان سلامت و متخصصان تغذیه بر این باورند که بهتر است در دوران بارداری از مصرف توت تازه خودداری شود چرا که مصرف توت در این دوران باعث ایجاد حساسیت هایی شده و ممکن است به مادر و جنین آسیب وارد کند .
همچنین به دلیل خواص درمانی موجود در توت توصیه شده است که این میوه به صورت خشک تهیه و مصرف شود تا در عین بهره مندی از فواید آن از بروز آلرژی نیز جلوگیری شود و همچنین مادران شیرده می توانند برای افزایش شیر از نوع تازه و
آنچه باید درباره سلامت گوش بدانید
 متخصص گوش و حلق و بینی و رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت در گفتگو با برنامه «مجله پزشکی» در مورد موضوع سلامت گوش گفت : بهترین کاری که ما می‌توانیم برای گوش، این سیستم پیشرفته و مهم، انجام دهیم مراقبت از آن است، باید دانست، به محض اینکه گوش های ما آسیب می بینند، شروع به ترمیم کردن خود می کنند.

ادامه مطلب
1. لیست غذاهای چاق کننده
2. لیست غذاهای خونساز
3. لیست غذاها بر اساس گروه خونی
   - لیست غذاهای گروه خونی A
   - لیست غذاهای گروه خونی B
   - لیست غذاهای گروه خونی AB
   - لیست غذاهای گروه خونی O
4. لیست غذاها بر اساس مزاج
   -- لیست غذاهای سوداوی ها
   -- لیست غذاهای بلغمی ها
   -- لیست غذاهای صفراوی ها
5. راهنمای مصرف پک کلین ناین
روان شناسی معاصر، برای روابط سالم و انسانی میان والدین و فرزندان اهمیت بسیاری قائل است و آن را اساس سلامت روانی اعضای خانواده در نظر می گیرد.
سلامت روانی در رویکردهای مختلف روان شناسی، تعاریف متفاوتی دارد که این تعاریف به رغم تفاوت ظاهری، با یکدیگر در تناقض نیستند و هر یک از آن ها به بعد خاصی از ابعاد سلامت روان توجه دارند.

ادامه مطلب
نمونه سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
 درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
نمونه سوالات امتحانی درس سوم سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات مهم درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم
درس 3 سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا


ادامه مطلب
غذاهای محلی
شاید به جرات بتوان گفت که هیچ جای دنیا به اندازه کشور عزیزمان ایران دارای غذاهای محلی متنوع و خوشمزه نمی باشد. و این مسئله کاملا طبیعست . چون ما در جایی زندگی میکنیم که فرهنگ غذا رسم و رسوم خاصی دارد و مردمانمان آن سلیقه های بسیار عالی و جذابی را در طبخ غذاها بکار می برند.
از شمال تا جنوب کشور ایران بر اساس شرایط آب و هوایی و محصولاتی که در آنجا می روید غذای محلی متنوعی وجود دارد.
و انصافا بخاطر این تنوع بالا نمی توان نظر قطعی  و محک
چقد هوا خوبه...منکه فردا نوبت ارائه ی پروژه ای رو ندارم که انجام ندادم تایپش نکردم و تستش هم نکردم...شما چطور؟؟منکه اصلا معدلم وابسته به سه واحد پیشرفته ی فاکی نیست...شما چطور؟منکه نمیخوام شب زلزله بیاد اصلا قیامت شه تا صبح نرسه...شما چطور؟
منشا بوی بد دهان کجاست
برخی غذاها، شرایط سلامت فردی و عادت های خاص در بین مواردی است، که منجر به بوی بد دهان می شود.
بسیاری از اوقات، با رعایت یک سری نکات بهداشتی می توانید از این ناراحتی پیشگیری کنید.
اگر این روش ها جواب نداد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
ادامه مطلب
بعضی از غذاها هستن که درست کردنشون یکم سخته و ریخت و پاش زیاد داره اما وقتی پخته میشن از عطر و طعمش کل خستگی آدم در میره. یکی از این غذاها به نظر من کتلته. درسته که دنگ و فنگش زیاده ولی فقط کافیه که وقتی داره سرخ میشه بوش توی خونه بپیچه اونوقته که لبخند رضایت روی لب همه اعضای خونه میاد. در این مطلب هم درباره طرز تهیه کتلت و نکته هایی برای طعم و بافت بهتر اون توضیح میدیم.
ادامه مطلب
به مناسبت هفته سلامت از کارشناسان بهداشت دعوت به عمل آمد تا درباره بهداشت عمومی و شعار هفته سلامت برای دانش آموزان صحبت کنند و نیز برنامه صبحانه سلامت با همکاری انجمن اولیا و مربیان مدرسه اجرا شد همچنین دانش آموزان در این خصوص ویژه برنامه ای اجرا کردند دعوت از اولیا به مناسبت هفته سلامت و اجرای پیاده روی به مناسبت هفته سلامت
خواص گشنیز و فواید تخم گشنیز و نسخه های دارویی عرق گشنیز و مضرات گشنیز خام و خشکگشنیز، گیاهی است که به میزان فراوان در تهیه غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که بومی جنوب غرب آسیا و غرب تا شمال آفریقاست به طور گسترده ای در خاورمیانه، منطقه مدیترانه، هند، آسیای جنوبی، آمریکای لاتین، چین و آفریقا مورد مصرف قرار می گیرد. گشنیز علاوه بر دادن طعم و بوی مطبوع به غذا، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست.خواص گشنیز
فواید و خواص گشنیز خشک و خامگش
طرز تهیه دوغ محلی ساده و گازدار
کنار برخی غذاها( مانند آبگوشت ، دیزی ، کباب کوبیده ) بودن دوغ محلی یکی از لزومات می باشد که طعم فوق العاده ای را کنار این غذاها به ارمغان می رساند ، اما اگر قصد دارید خودتان دوغ را درست کنید ما برای شما دستور تهیه خانگی آن را پیشنهاد میکنیم :
 

ادامه مطلب
تحقیقات نشان داده مصرف برخی غذاها می‌تواند بر تولید هورمون رشد تاثیر بگذارد و منجر به افزایش قد شما شود.تصویر غذا‌هایی که قد شما را افزایش می‌دهند!به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جوامع امروزی برخی افراد در تلاش برای افزایش قد خود هستند، در حالی که بلندی قد به ژنتیک افراد بستگی دارد. البته خوردن برخی غذا‌ها نیز می‌تواند بر روند رشد قد تاثیرگذار باشد.

ادامه مطلب
سلامت نیوز: عضو تیم تخصصی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به اینکه بیماری آندومتریوز قابل درمان است، گفت: این بیماری با درمان دارویی قابل کنترل و با عمل جراحی قابل درمان است.
 
 
به گزارش سلامت نیوز، رکسانا کارگر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هرچند احتمال عود بیماری بعد از عمل جراحی کم است اما برای مقابله با آن، این دسته از بیماران باید مدتی دارو مصرف کنند تا مجددا دچار دردهای ناشی از آندومتریوز نشوند.
ادامه مطلب
 این فرم از کوری، اصطلاحا "NAION” نام دارد و اغلب در مردان مبتلا به مرض
قند یا مبتلایان به بیماری های قلبی که به اختلال در نعوظ منجر می شوند،
پدید می آید. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، پنجاه مورد از این
بیماری در مصرف کنندگان وایاگرا گزارش شده است؛ اما در مورد اینکه آیا
واقعا "NAION” را نیز باید از عوارض این دارو دانست یا نه؛ باید گفت هنوز
راه نسبتا زیادی برای تایید یا رد این مساله در پیش است.
قلیان کشیدن یکی از عادات فرهنگی ما ایرانی ها است که توانسته در جریان کشمکش ها و تغییرات فرهنگی خود را به نسل ما برساند. درباره اینکه قلیان کشیدن چقدر مضر است مقالات زیادی نوشته شده و توصیه های بسیار شده است. حتی در جایی خواندم که نوشته بود هر وعده قلیان که مصرف می شود اندازه 5 پاکت سیگار دود وارد ریه های فرد مصرف کننده می کند.
همچنین مقاله ای خواندم که در مورد اهمیت فرهنگی و اقتصادی قلیان نوشته بود، اینجا می توانید بخوانید که چطور قلیان می توا
۱۱ مسکن گیاهی در طب سنتی
یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از بیماران و نیز دوستداران طب سنتی، دانستن مسکن‌های گیاهی و گیاهان جایگزین مسکن‌های شیمیایی برای کاهش دردها و آلام جسمی
و روحی است.
امروزه مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به‌دلیل سرعت عملی که در کاهش درد دارند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است؛ فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن
است در صورت مصرف بی‌دلیل و عدم توجه به اینکه کدام مسکن برای کدام درد قدرت تسکین‌دهندگی بیشتری دارد، رو
 اگر عفونت خفیف معده دارید، احتمالا بیماریتان در خانه قابل درمان است. موارد زیر را امتحان کنید:
مصرف مایعات در طول روز، به ویژه پس از اسهال و برای مقابله با آنبه طور منظم غذاهای حاوی نمک اما کم، مصرف کنید.خوردن غذاها و نوشیدنیهایی حاوی پتاسیم، مانند موز و آبمیوه بدون مشاوره با پزشک، دارو مصرف نکنیددر صورتی که نمیتوانید مایعات بدنتان را حفظ کنید، به بیمارستان برویدظروف را با مایع دتول ضدعفونی کنیدزنجبیل میتواند به درمان عفونت کمک کند و درد
غذاها را با پایین ترین کالری و چربی مصرف کنید.
غذاها را که سرشار از ویتامین ها واملاح هستند مصرف کنید.
دریک جا ثابت ننشینید حرکات پی در پی داشته باشید و ورزش های هوازی انجام دهید.
خواب کافی در شب حداقل 6 الی 8 ساعت که برای هرفرد متفاوت است داشته باشید.
همیشه براظطراب و استرس غلبه کنید.
تمامی اعتیادات به انواع مخدر و دخانیات الکل و.....راترک کنید.
آب 100%خالص برای تامین بدن انسان  آب مهم ترین عنصر و رابط برای کارکرد سیستم مغزی و کل بدن میباشد.کمبود آ
دو سال پیش در حرم امام رضا موقع تحویل سال با هم و با همه ی دیگرانی که آنجا بودند دعای تحویل سال را بلند خواندیم. صدایت را می شنیدم که می گفتی «حول حالنا الی احسن الحال».. دلم برایت می رفت که باید این را از روی ویلچر بخوانی.. وقتی بوسیدمت به این فکر کردم که سال دیگر هستی یا رفتی؟ بودی. اما روی تخت، بی حال و ناهوشیار.. فکر کردم سال بعد چطور؟ وقتی حالا این قدر بدحالی، سال بعد، بدتر بودن چه شکلی است؟ 
حالا می دانم چه شکلی است. امسال که بیاید از همیشه به
تعداد چهل دانش آموز در پایه های پنجم و ششم به صورت داوطلبانه و علاقمند به فعالیتهای فرهنگی تربیتی با موضوع سفیران سلامت ، در طرح سفیران سلامت این آموزشگاه شرکت نمودند ابتدا اهداف ، شرایط ، وظایف سفیران سلامت برای ایشان شرح داده شد سپس الگو بودن رفتار و منش دانش اموز عضو سفیران سلامت مورد تاکید بود و در جلسه ی دوم برای هر دانش آموز کارت سفیر سلامت صادر شد
نامه قلب امروزه مردم نسبت بوسیله گذشته، بیشتر غذاهای پرکالری مصرف می کنند و از طرفی تکان بدنی آنان نیز کمتر از گذشته شده است، بنابراین یکی از مهم ترین مداخلات به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های قلبی – عروقی مصالحه رژیم غذایی است. باید توجه کرد که عوامل موثر داخل بروز بلای ناگهانی های قلبی - عروقی شامل اختلال تو روغن های خون و ارتفاع وجود داشتن سطح کلسترول خون، کم تحرکی، ضیق خون بالا، رژیم غذایی نامناسب، استرس و فشارهای فکری و روانی، چاق
 
زردچوبه یکی از ادویه های پر مصرف در جهان است. زردچوبه نه تنها به واسطه عطر، طعم و رنگ خود در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه به واسطه فواید سلامت بالقوه خود از گذشته های دور مورد توجه مردم بوده است. طی سالیان اخیر نیز پژوهش های مختلفی درباره فواید زردچوبه برای سلامت انسان انجام شده است. 
از فواید زردچوبه برای سلامت بلندمدت انسان
 به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه که عامل رنگ زرد روشن این محصول نیز است، م
مزایای چای گل رز برای سلامتی
 
چای گل سرخ یک چای گیاهی است که از میوه های شبه گیاه گل رز ساخته شده است.
این میوه دارای طعمی ظریف و گل است که با طعم کمی ترش کمی شیرین است.
دقیقاً زیر گلبرگهای گل رز ، باسن گل رز کوچک ، گرد و معمولاً قرمز یا نارنجی است.
چند صد گونه گیاه گل رز وجود دارد ، اگرچه تحقیقات در مورد باسن گل رز بر روی شبه میوه گیاه گیاه گل سرخ (Rosa canina) (منبع 1Trusteded) متمرکز شده است.
باسن گل رز با فواید بیشماری از جمله بهبود ایمنی ، سلامت قلب ، کاهش
خدا را شکر میکنم که این دوران را به سلامت طی کردم. الان از همه استرس ها رها شدم...
یک سفر چندروزه میخواهم...
شاید به کرمان
شاید به مشهد
شاید به خوزستان
 
 
اینها سه شهری هستند که در نظر دارم. تا ببینیم کدام میشود. امیدوارم خوش بگذرد 
نمونه سوالات درس اول سلامت و بهداشت دوازدهم
سوالات درس 1 سلامت دوازدهم
نمونه سوالات امتحانی درس اول سلامت و بهداشت دوازدهم
سوال های مهم درس یک سلامت و بهداشت دوازدهم
درس اول سلامت و بهداشت دوازدهم

به نام خدا

ادامه مطلب
31 خواص و فواید چای سیاه برای سلامت و درمان بیماری ها و سلامت بدن
آیا می دانستید مصرف روزانه چای در روز می تواند از بروز حملات قلبی و مغزی جلوگیری کند؟چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد و داری خواص بسیاری می باشد که در جلوگیری و درمان بیماری ها می تواند بسیار مفید واقع شود. چای سیاه که پر استفاده ترین چای در دنیا است، در واقع همان چای سبز است که برگهایش را بیشتر خشک میکنند، و این کار باعث میشود طعم و رنگ آن تغییر ک
با عرض سلام و وقت بخیر و آرزوی سلامتی برای کلیه خانواده های محترم
در صورتی که تا کنون فرم سلامت خود و اعضای خانواده محترمتان را در سایت زیر تکمیل ننموده اید خواهشمندیم امروز با مراجعه به سایت http://salamat.gov.ir فرم سلامت را برای تمامی اعضای خانواده خود تکمیل نموده و تعداد اعضای خانواده خود را که در سایت مربوطه تکمیل نموده اید را با مشخصات زیر به شماره هنرستان ارسال نمایید.  با تشکر فراوان از همکاری شما 
نام و نام خانوادگی
نام کلاس
تعداد اعضای خان
۱: زندگی عجب داستان پیچیده ای داره. عجب ناگفته ها و ناپیدا شده ها! هر روز یه ایده ی جدید، یه تیوری جدید می یاد و یا اینکه بوده و تو تازه پیداش می کنی! اینکه چطور شد که ما این شدیم، رفتارهای ما چطور شکل گرفت! ما به عنوان ادمیزاد، از کجا امدیم و چطور شد که از مرز بی نهایت بد تا مرز بینهایت خوب متنوع شدیم! اصلن مرز خوب و بد چطور شکل گرفت؟ مردم جامعه را می سازند یا جامعه مردم را؟ کدومش اول اگاهانه اتفاق افتاد...زندگی عجب داستان پیچیده ای دارد. 

ادامه مط
نشانه‌های گرمی مزاج مغز
مهدی یوسفی گفت: سرخی رو و چشم, رشد سریع موهای سر در دوره نوزادی و سیاهی مو, طاسی سر در پیری, سردرد بر اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گرم, داشتن خواب سبک و کم, پُرحرفی و زیرکی نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.
نشانه‌های سردی مزاج مغز
این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی موهای سر, رشد کُند موها بعد از تولد و رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است.
ادامه مطلب
امروزه خوردن فست‌ فودها و خرید غذاهای بیرون‌ بر به بخشی از عادت غذایی ما تبدیل شده است. بسیاری از ما بخش زیادی از پول‌مان را صرف خرید فست فودها می‌کنیم. کمتر کسی هست که خوردن زیاد فست فود را تأیید کند. با اینکه مصرف دیر به‌ دیر فست فود ضرر چندانی ندارد، اما مصرف مداوم فست فود تاثیر بسیار مضری را بر روی سیستم گوارش ما دارد وقتی دستگاه گوارش‌ این غذاها را به ‌اصطلاح جذب کند، گلوکز یا قند حاصل وارد جریان خون‌ می‌شود و درنتیجه قند خون‌ افزای
غذاها را با پایین ترین کالری و چربی مصرف کنید.
غذاها را که سرشار از ویتامین ها واملاح هستند مصرف کنید.
دریک جا ثابت ننشینید حرکات پی در پی داشته باشید و ورزش های هوازی انجام دهید.
خواب کافی در شب حداقل 6 الی 8 ساعت که برای هرفرد متفاوت است داشته باشید.
همیشه براظطراب و استرس غلبه کنید.
تمامی اعتیادات به انواع مخدر و دخانیات الکل و.....راترک کنید.
آب 100%خالص برای تامین بدن انسان  آب مهم ترین عنصر و رابط برای کارکرد سیستم مغزی و کل بدن میباشد.کمبود آ
چگونه یک مربا آلبالو  بدون شکرک و کپک درست کنیم؟مربای آلبالو یکی از محبوب ترین انواع مرباهاست که در وعده صبحانه بسیار مصرف میشود و حتی و در برخی شهرها با برخی غذاها خورده می شود. برای درست کردن مربای آلبالوی خوش رنگ و خوشمزه فقط کافیست دستور تهیه زیر رو دنبال کنید.
ادامه مطلب
وب سایت های سلامت
 
 
1- آموزش سلامت همگانی
 
http://iec.behdasht.gov.ir
2- مشاوره الکترونیکی سلامت
 
www.samas.ir
3- بانک جامع فیلم سلامت
 
www.healthtube.ir
3- سامانه الکترونیک مسابقه عکس سلامت
 
www.salamatpic.ir
4- سامانه بازی آنلاین سلامت
 
www.salamatgame.ir
5- سامانه هوشمند پیام کوتاه سلامت
 
www.1000264.ir
6- سامانه آموزش الکترونیک سلامت
 
 http://salamat.ulc.ir
7- سایت کتابخانه همراه سلامت
 
8- سایت سلامت کودک
childhealth.behdasht.gov.ir// :http
                                                               
مهم ترین ویتامین ها برای سلامت چشم
 
 تمام بدن ما به ویتامین های مختلف به اندازه کافی نیاز دارندْ یکی از این بخش ها چشم هاست که در این مطلب مهم ترین ویتامین ها برای حفظ سلامت چشم معرفی می شوند
ویتامین های ضروری برای مراقبت از چشم
ادامه مطلب
استان کرمان دارای غذاهای محلی و سنتی بسیار زیادی است که نام و آوازه این غذاها در تمام کشور پخش شده است. غذاهای سنتی کرمان دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشند. استان کرمان دارای قدمت بسیار زیادی است و غذاهای آن نیز دارای تاریخچه هستند. در سفر به استان کرمان می توان از بهترین غذاهای سنتی کرمان میل کرد و یک خاطره خوب و بیاد ماندنی از این استان داشت. در غذاهای سنتی کرمان از ادویه های خاصی استفاده می شود که طعم این غذاها را چند برابر می کند.

ادامه مط
استان کرمان دارای غذاهای محلی و سنتی بسیار زیادی است که نام و آوازه این غذاها در تمام کشور پخش شده است. غذاهای سنتی کرمان دارای عطر و طعمی بی نظیر می باشند. استان کرمان دارای قدمت بسیار زیادی است و غذاهای آن نیز دارای تاریخچه هستند. در سفر به استان کرمان می توان از بهترین غذاهای سنتی کرمان میل کرد و یک خاطره خوب و بیاد ماندنی از این استان داشت. در غذاهای سنتی کرمان از ادویه های خاصی استفاده می شود که طعم این غذاها را چند برابر می کند.

ادامه مط
فواید تنیس
به اعتقاد متخصصان، تنیس از پنج نظر روی سلامتی انسان تاثیر زیادی دارد:
1. تاثیر بازی تنیس بر سلامت قلب و عروقبیورن بورگ به درستی تنیس را «ورزشی پر از هزاران مسابقه دو» تعریف کرد. حرکات سریع ناهوازی که ورزش تنیس طلب می کند، چربی را سوزانده، ضربان قلب را افزایش داده و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد. یک بازی تنیس معمولی می تواند یک تا دو ساعت به طول بیانجامد که برای بهبود حداکثری سلامت قلب و عروق و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و سکته ضروری ا
 توزیع  کارت های پارکینگ بوستان ولایت(۱۰عدد) و تخفیف قلعهشادی بین اعضای کانون معلولان خبر داد.
 

 به مناسبت فرا رسیدن  ایام دهه فجر در سرای محله شریعتی شمالی جشنواره غذا  در تاریخ دوشنبه ١۴     بهمن ۹۸ برگزار شد. 
در این جشنواره تعداد زیادی از بانوان محله با هم به رقابت پرداختند.  وهمچنین جناب آقای فریدی معاون فرهنگی و اجتماعی  منطقه ۱۹ به همراه گروهی از مدیران منطقه و اعضاء شورایاران محله از این مسابقه حضور یافتند و به داوری و امتیازده
مواد غذایی مقوی برای تقویت قوه ی جنسی
 ۲۷ بهترین خوراکی برای تقویت قوای جنسی مردان  بهترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی مردان + جزییات  تقویت قوای جنسی  افزایش قوای جنسی با این 9 ماده غذایی  ۴۰ غذایی که باعث تقویت کمر و قوای جنسی مردان می شود !  ۲۷ بهترین خوراکی برای تقویت قوای جنسی مردان  مواد غذایی مفید برای تقویت قوای جنسی مردان  تغذیه افزایش میل جنسی، کدام برای خانم کدام برای آقا؟  تقویت قوای جنسی مردان با 5 ماده غذایی  چه ماده غذایی
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
پاورپوینت سفره ی سلامت علوم هفتم فرمت فایل دانلودی: .pptxفرمت فایل اصلی: pptxتعداد صفحات: 11حجم فایل: 746قیمت: 2200 تومانبخشی از متن:
پاورپوینت دوره اول متوسطه (هفتم) درس علوم فصل 12 سفره سلامت
 
بخشی از متن
برای چه لازم است غذا بخوریم؟
1-باعث تامین ماده(برای ساخت سلولهای جدید و رشد بدن)
2-باعث تامین انرژی(برای انجام فعالیت های روزانه)
انرژی تولیدی از غذاها در بدن ما به مواد مغذی آنها بستگی دارد.
این مواد شامل:
کربوهیدراتها(قندها) ، لیپیدها(چربی ها) ، پر
بهترین غذاها برای سلامت قلب
 
بهترین غذاها برای سلامت قلب ،بیماری قلبی هنوزهم قاتل شماره یک در ایالت متحده است
15 غذا را که در هنگام مصرف به عنوان بخشی از یک رژیم منظم مصرف می شود می توانیم به حفظ سلامت قلب مان کمک کنیم.
بسیاری از چیزهایی که می‌توانیم انجام دهیم برای کمک به نگه داشتن قلب سالم و بدون بیماری است شما می‌توانید یک آزمون سالانه
تمرین روزانه ترک سیگار یا اقداماتی برای کاهش میزان استرس در زندگی خود برنامه ریزی کنید.
این ها می تواند
در گذشته تعداد کمی غذا در بین مردم هر شهر رایج بود و تنوع غذایی بسیار کم بود؛ اما در سال‌های اخیر می توان تعداد بالایی غذاهای متنوع و جدید را در بازار و سر سفره خانواده ها دید. هر کدام از غذاها ویژگی های منحصر به فردی دارند که می توانند در موقعیت های خاص مورد استفاده قرار گیرند.
فینگر فود در زبان ما به همان غذاهای لقمه ای گفته می شود. غذاهایی که می توان با یک دست آن‌ها را سرو کرد و برای خوردن آن‌ها به ابزاری مانند قاشق و چنگال نیاز نیست. فینگر
#سوال سلام وقتتون بخیرسوال من اینه که چطور میشه سلامت عاطفی طرف مقابل رو محک زد ؟ چه سوالاتی در این زمینه باید مطرح بشه  که با ارزیابی اون پاسخ ها  تصمیمی عاقلانه برای ازدواج بگیریم ؟
 
#پاسخ
سلام به همگی به نظرم سوال خوبی بود چون اساس زندگی مشترک بر پایه ی عواطفه و به همین دلیل یکی از معیارهای مهم ازدواج باید سلامت عاطفی و بلوغ عاطفی شخص باشهبلوغ عاطفی یعنی شخص به مرحله ای از رشد عاطفی رسیده است که میتواند احساسات منفی ومثبتش را به موقع ابر
اختلال‌های دارویی
قرص فلوکستین می تواند به داروهای دیگر واکنش نشان دهد که این واکنش می
تواند منفی یا مثبت باشد. برای جلوگیری از این اختلال باید حتما از پزشک
خود مشورت بگیرید.

مهار کننده مونوآمین MAOIs
حتی اگر از آخرین مصرف این دارو ۲ هفته نگذشته مصرف فلوکستین اصلا توصیه نمی‌شود.
همچنین MAOIs را می توانید بعد از گذشت ۵ هفته از  مصرف فلوکستین
استفاده کنید. با توجه به این که این داروها به شدت با همدیگر ناهمخوانی
دارند می توانند عوارض بسیار جدی و
آیا مصرف روزانه میوه برای بدن موثر است؟ 
میوه جات خواص بسیار زیادی دارند و در سلامت ما نقش بسیار تاثیرگذاری ایفا می کنند. افرادی که میوه جات بسیاری مصرف می کنند، به نسبت سایر مردم  بدن های سالم تری دارند. میوه ها می توانند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنند، مصرف روزانه میوه جات نیاز بدن به مواد مغذی بسیاری را برطرف می کند و در نتیجه باعث تقویت کلی بدن می شود.

ادامه مطلب
طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی:
 پیراشکی گوشت یکی از غذاها ، یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ برای مراسم ، جشن ها و میهمانی های شماست .امروز قصد داریم  و خاص را به شما آموزش دهیم .طرز تهیه پیراشکی گوشت با خمیر جادویی پیراشکی گوشت یکی از غذاها ، یا پیش غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ برای مراسم ، جشن ها و میهمانی های شماست .

ادامه مطلب
سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.
 
برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.
 
با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی
همه روزه می بینیم که به لطف تکنولوژی، ماده های جدید، بسته بندی ها نوین و مختلف و طرح های رنگارنگ و متنوعی به بازار و صنعت بسته بندی عرضه می شوند. با عرضه شدن بسته بندی، طرح، جنس و مواد مختلف، این پرسش پیش می آید که کدام بسته بندی مقرون به صرفه و مناسب تر است؟ کدام بسته بندی بیشتر عمر و ماندگاری دارد؟ کدام بسته بندی بهتر می تواند از جنس و محتوای درونش نگه داری کند؟
آیا لزومی دارد که از بسته بندی های مختلف استفاده کنیم؟ خیر. هیچ لزومی ندارد که همه

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود کتاب قیمت به روز انواع لوله فولادی