نتایج جستجو برای عبارت :

آیا مؤمن و فاسق برابرند ؟

أَفَمَنْ کَانَ مُؤْمِنًا کَمَنْ کَانَ فَاسِقًا ۚ لَا یَسْتَوُونَ
(سوره سجده ، آیه 18)
آیا کسی که باایمان باشد همچون کسی است که فاسق است؟! نه، هرگز این دو برابر نیستند.
«فاسق»: خارج از دین خدا. کافر.
در این آیه، «فاسق» در مقابل «مؤمن» قرار گرفته، و این دلیل بر آن است که فسق، مفهوم گسترده‌ای دارد که هم کفر را شامل می‌شود، و هم گناهان دیگر را. (تفسیر نمونه)
مراد ‌از‌ فاسق‌ ‌در‌ ‌این آیه شریفه‌ ‌در‌ مقابل‌ مؤمن‌، ‌غیر‌ مؤمن‌ ‌است‌ چه‌ طبی
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمر کسی که در برابر ظلم قیام کند به مرگ جاهلیت مرده تا جایی که عمری ها حسین بن علی را شهید نمی‌دانند.
 
در اسلام عمر فاسق ترین افراد هم لیاقت جانشینی پیامبر و خلافت بر مسلمانان را دارند.و فاسق ترین فرد می‌تواند پیش نماز مسلمانان باشد
چون عبدالله بن عمر با پای  حجاج بیعت کرد و پشت سر ایشان نماز خواند
طبق اسلام عمرشما به هیچ وجه حق اعتراض به حاکم را نداری حتی اگر ظالم ترین افراد و فاسق ترین ب
این جوان مؤمن است که در مسئله‌ی هسته‌ای، در مسئله‌ی پیشرفتهای علمی، در نانو، در رویان، در بقیّه‌ی بخشهای علمی بیدارْخوابی میکشد، سختی میکشد تا اینکه یک پیشرفت علمی را به نهایت برساند؛ این جوانِ مؤمن است، اینها بچّه‌های مؤمن ما هستند

----------------------------------------------------------------
 
...عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی دَاوُدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحَدِهِمَا ع قَالَ:
«دَخَلَ‏ رَجُلَانِ‏ الْمَسْجِدَ أَحَدُهُمَا عَابِدٌ وَ الْآخَرُ فَاسِقٌ فَخَرَجَا مِنَ الْمَسْجِدِ وَ الْفَاسِقُ صِدِّیقٌ وَ الْعَابِدُ فَاسِقٌ وَ ذَلِکَ أَنَّهُ یَدْخُلُ الْعَابِدُ الْمَسْجِدَ مُدِلًّا بِعِبَادَتِهِ یُدِلُّ بِهَا فَتَکُونُ فِکْرَتُهُ فِی ذَلِکَ وَ تَکُونُ فِکْرَةُ الْفَاسِقِ فِی التَّنَدُّمِ عَلَى فِسْقِهِ وَ یَسْتَغْف
کلمه "نفق" در قرآن آمده است: "إن تبتغی نفقاً فی الأرض او سلما فی السماء"  از اینجا ما می توانیم ریشه لغت را پیدا کنیم. لغویین می گویند نفق یعنی راه؛ البته راه های مخفی و پنهانی.
در قرآن در مقابل مؤمنین و موافقین، دو دسته مخالف وجود دارد؛ 1:دسته ای که گاهی آن ها را کافران یا مشرکان می نامد مثلاً می فرماید: "لیعذب الله المنافقین و المنافقات و المشرکین و المشرکات"   و دسته دیگری که آن ها را منافقان می داند  "یا أیها النبی إتق الله و لا تطع الکافرین و ا
امیرالمؤمنین(ع):
محبوب‏ترین مؤمن نزد خداوند کسی است که مؤمن فقیری را  در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند. 
إنَّ أحَبَّ المُؤمنِینَ إلَی اللَّهِ مَن أعانَ المُؤمِنَ الفَقیرَ مِنَ الفَقرِ فی دُنیاهُ و مَعاشِهِ» (تحف العقول، ص376)
امام باقر(علیه السلام):خداوندعزوجل سه خصلت به مؤمن بخشیده است:عزت دردنیاودین, رستگاری در آخرت و ابهت دردلهای جهانیان.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن نزدخدا گرامی تر ازفرشتگان مقرب اوست.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):برتوبادبه فراگیری علم. هماناکه علم دوست مؤمن است وبردباری وزیراو و عقل راهنمایش وعمل سرپرست او و رفق ومداراپدراو وملایمت بادیگران برادر او و صبرسپاهیان او است.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن ازآن جهت مؤمن نامیده شده است که ازع
⭕️ هشت ویژگی مؤمن
عنْ أَبِی عَبْدِاللَّهِ (ع) قَالَ: یَنْبَغِی لِلْمُؤْمِنِ أَنْ یَکُونَ فِیهِ ثَمَانِی خِصَالٍ وَقُوراً عِنْدَ الْهَزَاهِزِ، صَبُوراً عِنْدَ الْبَلَاءِ، شَکُوراً عِنْدَ الرَّخَاءِ، قَانِعاً بِمَا رَزَقَهُ اللَّهُ، لَا یَظْلِمُ الْأَعْدَاءَ وَ لَا یَتَحَامَلُ لِلْأَصْدِقَاءِ، بَدَنُهُ مِنْهُ فِی تَعَبٍ وَ النَّاسُ مِنْهُ فِی رَاحَةٍ.
امام صادق(ع) فرمود: شایسته است مؤمن هشت ویژگی داشته باشد:
1⃣ در ناملایمات روزگا
امام حسن(علیه السلام):فقر؛ آزمندی وسیری ناپذیری است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن کسی است که دین خودرابا دنیای خودحفظ میکندوفاجرکسی است که دنیای خودرا با دینش نگه دارد.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن شیوه وعادتش زهداوست وهمه اهتمام او دینش وعزت او قناعتش وتلاش اوبرای آخرتش. خوبیهایش بسیاراست ودرجاتش , بلندودر آستانه رهایی ورستگاری است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن همیشه به یادخداست زیاد می اندیشد, بر نعمتها سپاسگزار
پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله: به خدایی که جانم در اختیار اوست، وارد بهشت نمی‌شوید مگر مؤمن شوید و مؤمن نمی‌شوید، مگر این‏که یکدیگر را دوست بدارید. آیا می‌خواهید شما را به چیزی راهنمایی کنم که با انجام آن، یکدیگر را دوست بدارید؟ سلام کردن بین یکدیگر را رواج دهید. الّذی نَفسی بِیَدِهِ لا تَدخُلُوا الجَنَّةَ حَتّی تُؤمِنوا وَ لا تُؤمِنوا حَتّی تَحابّوا أ و لا أدُلُّکُم عَلی شَئیٍ اِذا فَعَلتُموهُ تَحابَبتُم؟ اَفشُوا السَّلا
همه کار فلک خوب است و تام است،
فقط عیبی میان خاص و عام است.
خجالت م یکشیم از کار مؤمن،
خجالت دادن مؤمن حرام است.
چه نازی گه به نام پاک اسلام،
مسلمانی اگر ما را به نام است.
زوال آدمی هست احتمالی،
کمال آدمی گر در کلام است.
اسیر شرم خود گردد همیشه،
اگر شاهی به نفس خود غلام است.
نظام نظم این رزم است امروز،
در این جا ب ینظامیها نظام است.
ادا شد، حاجیا، حرف دل تو،
ولیکن دردهایت ناتمام است
 
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):مؤمن درگرفتاری صبوراست ومنافق درگرفتاری بی تاب. سکوت مؤمن تفکروسکوت منافق غفلت است. بر زبان مؤمن نور(الهی) است ودرخشان وبر زبان منافق شیطانی است که سخن میگوید. درعمل مؤمن یقین دیده میشودودرعمل منافق شک.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):کسی که از روی شناخت عبادت نکندمانند خر آسیاست.
امام صادق(علیه السلام):خداوندشمارامشمول رحمت خودگرداند.بلاها نخست به ما روی می آورد آن گاه به شما. آسایش ها نخست به ما روی می آورد سپس
یزید شراب‌خوار، بوزینه‌باز، فاسق و ابنه‌ای
جاحظ از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت عمری در مورد یزید می‌نویسد:
ثم ولی یزید بن معاویة یزید الخمور ویزید القرود ویزید الفهود الفاسق فی بطنه المأبون فی فرجه، فعلیه لعنة الله و ملائكته. 
آنگاه یزید بن معاویه به خلافت رسید (خلافت را غصب کرد)؛ همان یزید شراب‌خوار و بوزینه‌باز و پلنگ‌باز و فاسقی که به بیماری ابنه (همجنسباز مفعول) مبتلا بود؛ پس لعنت خدا و فرشتگانش بر او باد.
البیان و التبیین، تالیف جا
 مؤمن‌ ، مؤمن‌ واقعى‌ نیست‌ ، مگر آن‌ که‌ سه‌ خصلت‌ در او باشد : سنتى‌ از پروردگارش‌ و سنتى‌ از پیامبرش‌ و سنتى‌ از امامش‌ . اما سنت‌ پروردگارش‌ ، پوشاندن‌ راز خود است‌ ، اما سنت‌ پیغمبرش‌ ، مدارا و نرم‌ رفتارى‌ با مردم‌ است‌ ، اما سنت‌ امامش‌ صبر کردن‌ در زمان‌ تنگدستى‌ و پریشان‌ حالى‌ است‌.
یزید شراب‌خوار، بوزینه‌باز، فاسق و ابنه‌ای
 
جاحظ از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت در مورد یزید می‌نویسد:
✍ ثم ولی یزید بن معاویة یزید الخمور ویزید القرود ویزید الفهود الفاسق فی بطنه المأبون فی فرجه، فعلیه لعنة الله و ملائکته. 
 
آنگاه یزید بن معاویه به خلافت رسید (خلافت را غصب کرد)؛ همان یزید شراب‌خوار و بوزینه‌باز و پلنگ‌باز و فاسقی که به بیماری ابنه (همجنسباز مفعول) مبتلا بود؛ پس لعنت خدا و فرشتگانش بر او باد.
 
البیان و التبیین، تالی
امام صادق(علیه السلام):سه چیزازنشانه های مؤمن است:شناخت خداوشناخت دوستان ودشمنان خدا.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن کسی است که هرچیزی ازاوبینماک باشد, زیرااودر دین خداقدرتمندوعزیز است ازهیچ چیز نمی ترسدواین نشانه هرمؤمنی است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):ای مردم! درراه راست به دلیل شماراندک رهروان آن احساس تنهایی نکنید, زیرامردم به سفره ای گردآمده اندکه سیری آن کوتاه مدت وگرسنگی اش طولانی است.
امام کاظم(علیه السلام):مؤمن ازکوه سخت تر
خدیجه‌ کبرى سلام‌الله‌علیها اول مؤمن به اسلام بود. همه‌ ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد. اگر کمک‌هاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت و پیشرفت اسلام اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد.
۱۳۶۵/۳/۲-رهبر انقلاب
             
سه ویژگى برجسته مؤمن
لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.
مؤمن، مؤمن واقعى نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
ضعف نفس 
ضعف نفس و سستی آن ، و علامت این صفت خبیثه ، عجز و زبونی و اضطراب است در وقت حدوث حادثه یا نزول بلیه ، و متزلزل شدن به هر چیزی است ، اگر چه جزئی باشد . 
و این صفتی است خبیث در دل ، و صاحب آن در نظرها خوار و بی مقدار ، و لازم آن ، ذلت و عدم مهابت ، و کناره جستن از کارهای بزرگ و امور عالیه ، و مسامحه درامر به معروف و نهی از منکر ، و اضطراب و تزلزل به اندک چیزی از بلاها و مخاوف است . 
و صاح
⚘ #اخلاص_شهدایی...⚘ #اخلاص_در_عمل..‌.
گاهی از اوقات تصوّر می‏کنیم که یک عملِ مهمّ عبادی انجام داده ایم!‏ ولی وقتی آن عمل میخواهد به آن عالَم منتقل شود، خیلی از قسمتهاش پوک در می آید!!! تنها چیزی که عمل را از آفت نگاه میدارد و به عالَم بالا منتقل میکند #اخلاص است و الاّ شیاطین کمرِ همّت را بسته‏ اند تا عملِ مؤمن را خراب کنند و غالبا این کار را می کنند! تعدادشان هم به قدری زیاد است که برای هر عمل که از مؤمن صادر می‏ شود تعداد زیادی از آن‏ها برای خ
حکمت و عدالت خداوند  در مرگ افراد
امام باقر علیه السلام فرمودند: 
▫️پیامبری از انبیای بنی اسرائیل هنگام عبور از کنار جسد مردی گذشت که زیر دیواری گرفتار شده بود و بعضی از بدنش از آن بیرون مانده بود و پرندگان به او نوک می‌زدند و سگ‌ها از بدن او ارتزاق می‌کردند. ▫️کمی که پیش رفت به شهری رسید که در آنجا یکی از بزرگان شهر و وفات یافته بود و جنازه او را بر تختی با پوشش حریر و دیبا قرار داده و پیرامون آن چراغ‌ها افروخته بودند. 
عرضه داشت:
▫️ پرو
باران رحمت

خورشید عالمتاب هنگامیکه بر دریا و رود خانه ها و اقیانوس ها می تابد ، آب ها
تبخیر شده ، به بالا می رود ، و ابر ها تشکیل می شود و باد این ابرها را جابجا
نموده و بر سرزمین های خشک و تشنه ی آب می برد و آنها را سیراب می کند ، اگر شدّت
بارندگی زیاد باشد و باران بسیار ببارد ، تبدیل به سیل شده و هر چه سر راه خود
باشد تخریب و حتی جان انسان ها به خطر می افتد
اما هنگامیکه خورشیدِ لطف و رحمت الهی بر دل مؤمن بتابد ، و در دل مؤمن عشق و
محبت ایجاد کند ، ا
♡بنی ادم اعضای یکدیگرند که درآفرینش ز یک گوهرند چوعضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماندقرار♡ اول اردیبهشت. روز گرامی داشت ☆سعدی☆ برهمگان فرخنده باد شما کدام شعر سعدی رو دوست دارید؟ به نظرمن این شعر سعدی و معنی آن امروز بیشتر از همیشه در سراسر جهان حس میشود همه انسان ها شبیه به هم هستند.ازهر (نژاد و قوم) مذهبی یا بی مذهب همگی برابرند
#سعدی
روز خوش داشته باشید...
#بابک_حسین_پور
پیامبر(صلی الله علیه وآله):مؤمن حرکات ورفتارهایش ملایم ومهربان است ودیدارش شیرین, ازهرچیز عالی ترین آن رامیجویدوازخوی ها, والاترینشان را. بردشمنش ستم نمیکندوبه خاطرکسی که دوستش دارد, مرتکب گناه نمیشود.کم خرج وکم زحمت است وبسیارکمک ویاری می رساند.کارش رابه خوبی انجام میدهد به طوری که گویی آن را می بیندچشمانش فروهشته است, دست بخشنده دارد و دست رد برسینه سائل نمی زند.سخنش را می سنجدوزبان درکام می کشد.باطل را ازدوستش نیز نمی پذیردوحق راازدشم
امام سجاد(علیه السلام):ای گروه شیعیان ما! بهشت دیریا زودحتما به شما میرسد.اما برای رسیدن به درجات آن باهم رقابت کنید.
امام صادق(علیه السلام):به خدا سوگند احدی ازشما به دوزخ نمی رود.
امام صادق(علیه السلام):نیکوکاری روزی را زیاد میکندوهرکه با خانواده اش نیکوکار باشد , روزیش زیاد شود.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):گنج های روزی , دراخلاق خوش نهفته است.
امام باقر(علیه السلام):هرگاه مؤمن با مؤمن دست دهدازیکدیگرجداشونددرحالیکه گناهانشان پاک شد
 
برخی از آدم ها، اصلا بهشان نمی آید ... دنیایی دارند اما برای خودشان ...
دنیایی زیبا، کاش ما را به آن عوالم راه بود. این حال و روز این روزهایم است! کاش ما را به عوالم زیبای انسان های زیبا راه بود. انسان هایی که زیبا بندگانی اند برای پروردگارشان...
گاهی اینقدر مسلمان ندیده ایم که نمی دانیم اسلام چیست. اینقدر مؤمن ندیده ایم، تا حرف از مؤمن می شود یاد غیر المغضوب غلیظ حاج آقای صف اول می افتیم که بین 1 و 2ش در شک است و مردم بیگناه از همه جا بیخبر صف بسته ا
درسى به روز از حضرت على(ع)
در جهنم سنگ آسیابی وجود دارد که پنج گروه را آسیاب می کند. آیا نمی پرسید آن پنج طایفه چه کسانی هستند :
حاضران عرض کردند: آری یا امیرالمومنین، آنان جه کسانی هستند؟
 
امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: آنان عبارتند از:
عالمان فاجر، قاریان فاسق، حاکمان ظالم،وزیران خائن و کارگزاران کاذب.
آیا زن و مرد در بهره مندی از تمامی موهبتهای الهی ونعمت های خدا برابرند?  جواب :بله .
  . پس تفاوتها یی که ما  انسانها  قائل میشویم آیا ظلم است. جواب:بله
 . عدالت ویژگی است که خدا در نهاد هر انسانی قرارداده  ( سوره مائده آیه 8) که عمل به آن به پرهیزگاری  نزدیک وعمل نکردن به آن ظلم است و چون خدا ظالم نیست  پس  در خلقت  بشر در دو گونه  زن مرد  نیز با اعطاء توانایی های و ویژگی های برای  هر یک  تعادل  و همسنگیی  قائل شده و بدینوسیله   عدالت  را رعایت کرد
معراج مؤمن
پیامبر (ص ) : الصلوة ، معراج المؤمن نماز، معراج مؤمن است .( کشف الاسرار، ج 2، ص .676 سرالصلوة ، ص 7، اعتقادات مجلسی ، ص 29 )
*********احادیث نماز*********
نماز نور مؤمن
پیامبر (ص ) : الصلوة نور المؤمن نماز نور مؤمن است .( شهاب الاخبار، ص .50 نهج الفصاحه ، ص 396 )
*********احادیث نماز*********
نشانه ایمان
پیامبر (ص ) : علم الایمان الصلوة علامت و نشانه ایمان نمازاست .( شهاب الاخبار، ص 59 )
*********احادیث نماز*********
نماز ستون دین
پیامبر (ص ) : الصلوة عماد دینکم نماز، پایه و ست
 
 
 
       امیرحسین خالقی
 
"تفاوت است میان آنکه با مردم برابر رفتار کنیم با اینکه تلاش کنیم آنها را برابر سازیم". (هایک)
 
برابری البته واژه دلفریبی است، ولی اینکه آدم ها با هم برابرند یا باید برابر باشند، دقیقا یعنی چه؟ همه یک شکل بپوشند و بخورند و زندگی کنند و آموزش ببینند و ...؟ 
 
به نظر نمی رسد دلپذیر و حتی ممکن باشد که جامعه انسانی را به کلونی حشرات بدل کنیم! تقسیم کار چه می شود؟ تنوع "ذاتی" انسان ها از حیث استعدادها و احتیاج ها را چه کنیم؟
بسم الله
امام رضا(ع) درباره اهمیت یاد گذشتگان و نحوه زیارت قبر مؤمن و قرائت سوره فاتحه آداب خاصی را بیان کرده‌اند. آن حضرت در این باره می ‌فرماید: هر کس توانایی ندارد به زیارت قبر ما بیاید، به زیارت قبر دوستان صالح ما و علما و دانشمندان و بزرگان شیعه و برادران و خواهران دینی برود که خداوند ثواب زیارت ما را به او اعطا می‌کند.
همچنین ایشان درباره چگونگی زیارت قبر مؤمن می‌فرمایند: هر کس قبر برادر مؤمن خود را زیارت کند و دست خود را روی قبر بگذارد
جزوه #مسئله‌یابی، #اولویت_سنجی و #هدف_نویسی
"قبلا می‌گفتند جوان مؤمن انقلابی، الآن می‌گویند جوان مؤمن انقلابی #پای‌کار. هرچند یکی از مؤلفه‌های انقلابی بودن پای‌کار بودن هم هست اما من‌باب #اهمیتش مطرح می‌شود.✅
گاهی در تشکیلات کار می‌کنی تا #نفس خودت را راضی کنی⚡️، به دلیل ارضای وجدان خودت است⚡️ ولی این #کافی_نیست باید پای هر کاری باشی، ☄ #حرکت_مجاهدانه کنی."
✍ تهیه شده از محتوای کلاس #دکتر_ایوبی در اردوی آموزشی تشکیلاتی #صراط ۹۷
 
دریا
#امام_خامنه_ای:
فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.
 و عرصه فرهنگی عرصه جهاد است.
اگر از فضای مجازی غافل باشیم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.
 هر کس به اندازه وسع و توان و هنر خود باید در این میدان حضور یابد.
1⃣  گاهی انسان حرف حق را می تواند با استدلال قوی و با زبان شیوا و هنرمندانه بیان کند که این حرف به گوش و چشم هزاران و شاید میلیونها مخاطب برسد .
2⃣  گاهی شاید ما حرفی برای گفتن نداشته با
ثواب زدودن غم از دل مؤمن
1. «مَن نَفَّسَ عَن أخیهِ المؤمِنِ کُربَةً مِن کُرَبِ الدنیا ، نَفَّسَ اللّه ُ عَنهُ سَبعینَ کُربَةً مِن کُرَبِ الآخِرَةِ .» (لکافی : 2/200/5 .)
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر که اندوهى از اندوههاى دنیا را از برادر مؤمن خود بزداید ، خداوند هفتاد اندوه از اندوههاى آخرت را از او بزداید .
2. «مَن نَفَّسَ عَن مؤمنٍ کُربَةً نَفَّسَ اللّه ُ عَنهُ کُرَبَ الآخِرَةِ ، و خَرَجَ مِن قَبرِهِ و هُو ثَلِجُ الفُؤادِ .» [الکافی : 2/200/4.]
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول یکی از کتاب های محبوب است که اکثر افرادی که کتاب میخوانند با اسم ان اشنا هستند.
این کتاب سیاست در بین حیوانات را با طنز شیرینی بیان میکند. متن این کتاب بسیار ساده و روان است و حتی افراد کم سن و سال نیز میتوانند ان را بخوانند.
متن این کتاب نیز حدودا 100 تا 150 صفحه است که در جلد ها مختلف متغیر است.
خلاصه داستان کتاب درباره این است که حیوانات مزرعه ای انقلاب می کنند و صاحب مزرعه را از مزرعه خارج می کنند. پس از ان خوک ها
امام عسکری(علیه السلام):دوخصلت است که ورای آن دوچیزی نباشد:ایمان به خداو سودرساندن به برادران.
امام عسکری(علیه السلام):دشمن ترین دشمن آدمی , خشم وشهوت اوست.هرکه براین دوچیره شودمقامش بلندگرددوبه هدف خودبرسد.
امام عسکری(علیه السلام):مؤمن راازسیمایش می شناسیم ومنافق رااز نشانه هایش.
امام عسکری(علیه السلام):چه زشت است برای مؤمن که خواسته ای داشته باشدکه اورابه خواری کشاند.
امام عسکری(علیه السلام):زیادیادخداویادمرگ باشیدوقرآن رازیادبخ
 
...عَنِ الْکَاظِمِ ع قَالَ:
«لَنْ تَکُونُوا مُؤْمِنِینَ حَتَّى تَعُدُّوا الْبَلَاءَ نِعْمَةً وَ الرَّخَاءَ مُصِیبَةً وَ ذَلِکَ أَنَّ الصَّبْرَ عِنْدَ الْبَلَاءِ أَعْظَمُ مِنَ الْغَفْلَةِ عِنْدَ الرَّخَاءِ.»
 جامع‌الأخبار(للشعیری)، ص۱۱۵
 
از امام موسی کاظم (علیه‌السلام) نقل شده است که فرمودند:
«شما مؤمن نخواهید بود، مگراین‌که بلاء را نعمت محسوب کنید و آسایش را مصیبت.
چراکه (ارزشِ) صبر کردن هنگام بلاء، از غفلت هنگام آسایش عظیم‌تر اس
مؤمن شیرازیت خاصی دارد!
در قم به منزل یکی از اساتید اخلاق مشهدی رفته بودیم. استاد، بعد از صحبت‌ در مورد ویژگی‌های مؤمن، فرمودند: «مؤمن یک شیرازیت خاصی دارد!»همه تعجب کردند، اما ما سه‌چهار نفری کهٔ شیرازی بودیم، با توجه به مقدمات قبلی، به سرعت منظور ایشان را گرفتیم و خنده‌کنان، احسنت‌هایمان را تقدیم جمع کردیم.سایر طلاب به استاد گفتند: «شیرازی‌بودن چه ربطی به مؤمن دارد؟» ایشان شروع کردند به تطبیق‌ آنچه از صفات مؤمن، که براساس روایات گفت
 بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
در اسلام عمری قیام کننده بر علیه حاکم فاسق ظالم گنه کار بوده شهید حساب نمیشود 
در اسلام عمری چون حسین بن علی بن ابی طالب علیه الاف السلام بر علیه جانشین پیامبر قیام کرده است شهید حساب نمیشود
و از طرف دیگر در اسلام عمری،همین حسین بن علی بن ابی طالب و برادرش حسن که بدست معاویه صحابی پیامبر به شهادت رسید ،آقای جوانان بهشت می باشند
...
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل 
بدون شک دوستان در کتاب اصول کافی این احادیث را خوانده آید
مگر میشود کسی شیعه باشد برای حکومت و رسیدن به قدرت بخواهد با آبروی کسی بازی کند.
شیعه تمام نعمت ها را برای سر فرازی قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام و شیعیان می خواهد و بس
مگر میشود کسی به قدرت و نعمتی برسد و پای بر سر شیعیان گذاشته و بخواهد بر آبروی دیگران موج سواری کند
انتخابات نزدیک که میشود آبرو ها نیز ارزان میشوند...
 امام
امشب میخوام از اون حرفهایی بزنم که نمیدونم چطور باید بیانشون کنم
الهی به امید تو
فرض کنید من یه آدمی هستم که به راه امام حسین باور دارم و آن را خوب هم میشناسم و علاقه قلبی به امام حسین هم دارم اما هنگام تدارک دیدن برای یک مراسم مهمانی به خاطر اصرار و فشار دیگران مجبور به بریز و بپاش و خودنمایی میشوم یا در هنگام کار جلو دیگران سعی میکنم خودم را یا برنامه ام را بهتر از آنچه هست نشان دهم و هدفم از این کار حفظ مصلحت و جلوی پیشرفت این کار خوب را نگ
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):دنیارادشنام ندهیدکه نیکومرکبی است برای مؤمن .سواربرآن به خیردست می یابدوباآن ازشر رهایی می جوید.هماناهرگاه بنده ای بگوید:خدایا دنیارالعنت کن.دنیا می گوید:خداوند ازمیان ماکسی رالعنت کندکه دربرابرپروردگارش سرکش تر است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):آشکارترین منافق کسی است که به طاعت خدا فراخواند, خودش بدان عمل نکندوازمعصیت بازداردوخودش ازآن باز نایستد.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن مدارامیکندوجدال نمی
تهمت..‌. امام صادق علیه السلام:  اِذَا اتَّهَمَ المُؤمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ کَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ. هرگاه مؤمن به برادر دینى خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان مى ‏رود، همچنان که نمک در آب، ذوب مى ‏شود. (کافى، ج 2، ص 361، ح 1)  
 حضرت خدیجه (سلام‌الله‌علیها) اولین مؤمن به اسلام 
حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی رهبر معظم انقلاب اسلامی
خدیجه‌ى کبرى علیها‌الصلاةوالسلام اول مؤمن به اسلام بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت و ترویج اسلام خرج کرد، که اگر کمک‌هاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌اى به وجود مى‌آمد. بعد هم با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله و همه‌ مسلمین به شعب ابى‌طالب تبعید شدند و در همان شعب اب
بسم الله الرحمن الرحیم
یااباصالح المهدی ادرکنی
در سیستم حکومتی سقیفه،سؤال ممنوع است، در منابع اهل سقیفه آمده شخصی از معنی آیه ای از قرآن سوال کرد و عمربن الخطاب او را شلاق زد،
اباذر صحابی پیامبر توسط عثمان نفی بلد به کویر میشود،ابن مسعود و عمار و حجر هم وضعیتی دردناک
تنها به دلیل پرسیدن...
طبق فتوا و بدعت خلیفه دوم 
قیام و اعتراض به حاکم حتی اگر 
ظالم فاسق باشد هم ممنوع است و دلیل بر شرک است
انکه به حاکم ظالم و فاسق جامعه اعتراض کند مشرک است
 
وقتی حیوانات به مزرعه تسلط می یابند، تصور می کنند زندگی بهتری در انتظار آنهاست. آنها در رویاهایشان دنیایی را در نظر می آورند که در آن همه ی حیوانات با هم برابرند و در تمامی اموال و مستقلات سهیم هستند.اما به زودی خوک ها کنترل اوضاع را به دست می گیرند و یکی ار آنها به نام ناپلئون رهبری همه ی حیوانات را به عهده می گیرد!
 
"عه چه قدر شبیه ما!"
 
این کتاب رو تو پست های قبل معرفی کردم،
می تونید از کتابخونه پیداش کنین.
──── ♡ ────نام کتاب: قلعه حی
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ده آیه اول این سوره را هرکه دائم تلاوت کند به بهشت رود . اول و آخر این سوره از گنج های بهشت است هرکه به سه آیه از اول عمل کند و پند بگیرد وبه چهار آیه از آخر آن ناجی ورستگار شود هرکه این سوره را بخواند کار او را به سعادت ختم کند و هرکس جمعه بخواند با پیامبران مرسل در فردوس اعلا باشد هرکه بخواند ملائکه مقربین در روز قیامت او را بشارت دهند به روح و ریحان و در وقت آمدن ملک الموت به قبض روح او را مزده دهند به چیزی که چشم او بر آ
2398 - «اسدا... علم» از نزدیکان «محمدرضا پهلوی» در خاطراتش می‌نویسد: "(شاه) فرمودند «اینها (اعضای گارد حفاظت) نمی‌گویند ماها خیلی فاسق هستیم؟» عرض کردم «بزرگهایشان که خیر ... ولی سربازهای کوچک که تحت تأثیر تعلیمات قشری اسلامی هستند، فوق‌العاده ممکن است خطرناک باشند. به این جهت در شب‌های به اصطلاح عزاداری باید خیلی احتیاط کرد. من یک شب تاسوعا در شیراز، با آنکه کاری نمی‌کردم فقط با دوستم بودم، نوکرهایم به من شام ندادند!"منبع: خاطرات علم، جلد2 ، ص
باسمه تعالىاین کلام پیامبر اسلام ص بود:پرسیدند: پدران مشرک؟فرمود: خیر، پدران مؤمن که فرایض و احکام دینى را به فرزندانشان یاد نمىدهند و به کسب ناچیزى از مال دنیا از آنان خشنودندمن از آنان بیزارم وآنان هم[در عمل] از من بیزارند
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
دراسلام عمری غیر عرب هیچ ارزش و احترامی ندارد
عمربن خطاب می گوید
هزار غیر عرب با یک سگ برابرند
عمر غیر عرب را از مدینه خارج کرد
چقدر بدبختند انان که برای این تفکر نژاد پرستانه ارزش قائل هستند
 
2398 - «اسدا... علم» از نزدیکان «محمدرضا پهلوی» در خاطراتش می‌نویسد: "(شاه) فرمودند «اینها (اعضای گارد حفاظت) نمی‌گویند ماها خیلی فاسق هستیم؟» عرض کردم «بزرگهایشان که خیر ... ولی سربازهای کوچک که تحت تأثیر تعلیمات قشری اسلامی هستند، فوق‌العاده ممکن است خطرناک باشند. به این جهت در شب‌های به اصطلاح عزاداری باید خیلی احتیاط کرد. من یک شب تاسوعا در شیراز، با آنکه کاری نمی‌کردم فقط با دوستم بودم، نوکرهایم به من شام ندادند!"منبع: خاطرات علم، جلد2 ، ص
مِهرنماز


انسان مؤمن آفریننده ی خود را دوست دارد و به
او عشق می ورزد و می داند انسان هر چه دارد از ناحیه ی خداوند به او رسیده است
انسان مؤمن آیین الهی را نیز دوست دارد زیرا
می داند با عمل کردن به آن در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد
فرد مؤمن پیامبر صلی الله و علیه و آله  و خاندان پاک ایشان را نیز دوست دارد ؛
چون می داند آنان کسانی هستند که او را با آفریننده ی خویش آشنا کرده و راه و رسم
بندگی را به او آموخته اند
مؤمن "نماز" و عبادت خداوند را نیز
دوست
تلفیق هنر یک سری مزایا نسبت به شرکت های نتورک مارکتینگ داره که نمخام اسم ببرم چون کار من تخریب نیست.اولین مزایا یکبار خریده بودن اون هستش
دومین مزایا نداشتن حذف جایگاه و ریزش هست.
سومین مزایا ذخیره شدن امتیاز هستش.
چهامین مزایا این هست که تا زیر مجموعتو حمایت نکنی به پول نمیرسی و پلن درآمد زایی اون باینری هست نه مثل سایر شرکت ها mlm (برای توضیح تماس بگیرید09394477094)
پنجمین مزایا هیچ احد الناسی شکست نمیخوره.
ششمین مزایا در خارج از کشور به شدت طرفدا
بسم الله الرحمن الرحیمامام جواد علیه السلام مىفرماید: محتاج است مؤمن به توفیقى از خداوند، و نصیحت کننده اى از وجودش، و قبول نصیحت ناصح.حالا دیگر در صورت هماهنگى با قرآن از نشانه ها زود نمىگذرم، شاید توفیقى از سوى پروردگار باشد..
سوالات ۱۶آبان ۹۸
 
1- در آیه 101 سوره عمران ، بر جایگاه چه چیزی بر ایمان بر خدا تاکید شده ایست؟
 
 
1) کتاب خدا
2) رسول خدا
3) هردو مورد 
 
 
 
 
2- قرآن در مورد خوبی ها و بدی هایی که به انسان می رسد ، چه تعبیری دارد؟
 
 
1) خوبی ها از خداست
2) بدی ها از شماست
3) هر دو مورد 
 
 
 
 
3- قرآن سستی بنای شرک و تکیه به غیر خدا را به چه چیزی تشبیه کرده است؟
 
 
1) لانه کبوتر
2) خانه عنکبوت
3) لانه مورچه
 
 
 
 
4- رابطه تعلیم و تزکیه در قرآن چگونه است؟
 
 
1) تقدم تعلیم بر تزکی
سوالات ۱۶آبان ۹۸
 
1- در آیه 101 سوره عمران ، بر جایگاه چه چیزی بر ایمان بر خدا تاکید شده ایست؟
 
 
1) کتاب خدا
2) رسول خدا
3) هردو مورد 
 
 
 
 
2- قرآن در مورد خوبی ها و بدی هایی که به انسان می رسد ، چه تعبیری دارد؟
 
 
1) خوبی ها از خداست
2) بدی ها از شماست
3) هر دو مورد 
 
 
 
 
3- قرآن سستی بنای شرک و تکیه به غیر خدا را به چه چیزی تشبیه کرده است؟
 
 
1) لانه کبوتر
2) خانه عنکبوت
3) لانه مورچه
 
 
 
 
4- رابطه تعلیم و تزکیه در قرآن چگونه است؟
 
 
1) تقدم تعلیم بر تزکی
 قالَ الإمام أبوجعفر محمّد التقی الجواد(علیه السلام):
الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصال: تَوْفیق مِنَ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظ مِنْ نَفْسِهِ، وَ قَبُول مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.
حضرت امام محمد جواد (علیه السلام) فرمود: مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است:
توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید. (بحارالأنوار: ج 72، ص 65، ح 3 - مستدرک الوسائل: ج 8، ص 329، ح 9576)
پ.ن: ان شاءالله با عمل به احادیث ائم
حب الحسین به شماره نفوس بشری و هر آن که در وجود او ذره ای از عواطف و سرشت انسانی باقی باشد تجلی یافته است. حب الحسین فراگیرتر از آن است که شمولِ آن فقط آدمیان را در برگیرد. حضرت حسین، لطافت اشک مظلوم است و زلالی آب که هر دلی را تکان می‌دهد و هر عطشناکی را سیراب می‌کند. حب الحسین در هر کس مراتبی از شدت و ضعف دارد اما در همه هست. در دوست و دشمن، در مومن و فاسق، در دیندار و بی‌دین.
این فقط حب الحسین نیست که لزوماً آدمی را به معیت با حسین می رساند. فقط
چرا درروایت امده که مومن زنا وسرقت میکند ولی دروغ نمیگوید در
حالی که کسی که زنا میکند مسلم است که از گفتن دروغ هم عبایی ندارد.



در آموزه های دینی دروغ، مادر و ریشه گناهان بزرگ
شمرده شده است؛ زیرا اگر کسی راه دروغگویی یا فریبکاری را در پیش گیرد، از
هیچ گناهی پروا نمی کند و اگر از این یک باز ایستد، امکان باز ایستادن از
گناهان دیگر را دارد؛ به همین خاطر، معصومان(ع) بارها بر این نکته تأکید
کرده اند که ریشه همه گناهان، همین
وقتی حیوانات به مزرعه تسلط می یابند، تصور می کنند زندگی بهتری در انتظار آنهاست. آنها در رویاهایشان دنیایی را در نظر می آورند که در آن همه ی حیوانات با هم برابرند و در تمامی اموال و مستقلات سهیم هستند.
اما به زودی خوک ها کنترل اوضاع را به دست می گیرند و یکی ار آنها به نام ناپلئون رهبری همه ی حیوانات را به عهده می گیرند. اصول و مبانی انقلاب یکی پس از دیگری زیر پا گذاشته می شود، طوری که آزادی حیوانات حتی نسبت به گذشته محدودتر می شود!
قلعه ی حیوانات
*چرا سردار سلیمانی، مثل خیلی از سیاسیون، از محبوبیتش سوءاستفاده نکرد؟
چون عاقل بود!*
چرا ایشان مثل خیلی از سیاسیون از محبوبیتش سوءاستفاده نکرد؟ چون عاقل بود و از محبوبیتش جز برای دین، و جز برای اصل انقلاب، و جز برای امنیت کشور استفاده نکرد، او می‌دانست اگر کسی از محبوبیتش سوءاستفاده بکند، چه بلایی بر سرش خواهد آمد. اگر کسی بگوید سردار مؤمن بود، آن هم به‌دلیل عقلانیتِ او بود که مؤمن شده بود. چه کسانی‌ ایمان نمی‌آورند؟ کسانی‌که نادان‌اند
بسم الله
 
تخریبی که در این دو قسمت در سریال ستایش نسبت به روحانیت و مسجد شد شاید به این راحتی‌ها از وهابی‌ها هم برنیاید!روحانی‌ای که اظهارات ناشی از سوءظن و پر از تهمت زنی «محجبه و مسجدی» نسبت به پسرش و زنی پاکدامن را می‌شنود؛ به جای بازداشتن او، خودش هم گرفتار سوءظن می‌شود؛ بدون هیچ شأن قضایی به تجسس می‌پردازد؛ سوءظنش را هم در مورد مرد و هم زن به زبان می‌آورد و تکذیب متهم را هم قبول نمی‌کند! و این فردی که در یکی دو قسمت، این قدر گناه کبی
باسمه تعالىآیا میدانید براى هر چیزى بهاریست؟بهار طبیعت > نوروزبهار بلاد و اهل زمین > بعثت پیامبر صبهار دلها > قرآن کریمبهار قرآن > ماه رمضانبهار آفریدگان > المهدى (عج)بهار مؤمن > زمستانبهار اولیاء > شب زنده دارى در اطاعت خدا
هزار بار نوشتم و پاک کردم اما کلمه ای پیدا نمیکنم برای بیان این حجم از احساسات متناقض.اما خلاصه ی کلام اینکه من فکر میکنم با هر منطقی که بشود سنجید،اگر شما برای شهادت یک نخبه توسط دشمن به پهنای صورت اشک میریزید،برای شهادت صد و پنجاه نفر شامل تعدادی هم نخبه به دست خودتان(حتی غیر عمد)نه اشک که باید خون گریه میکردید...اگر در مراسم شخص اول حاضر و به خانواده اش دلداری دادید،باید برای این تعداد انسان بی گناه بی خبر از جنگ و خون دو برابر زمان صرف میکر
غافر به چه معناست ؟ علت نامگذاری سوره غافر
این سوره را غافر نامیده‌اند ؛ زیرا این واژه در آیه سوم آن آمده است . غافر از نام‌های خداوند و به معنای آمرزنده است. سوره غافر را سوره مؤمن هم گفته‌اند ؛ زیرا به داستان مؤمن آل فرعون می‌پردازد. دو نام دیگر نیز برای این سوره ذکر شده است : «حم اولی» ( خوانده می‌شود حا میم اُولیٰ ) و «طَول» .
( کلمه عفو به معنای محو اثر است ، و کلمه مغفرت به معنای پوشاندن است )
شما میتوانید از لینک فضیلت و خواص سوره غافـ
 
" اخلاص و رضایت خدا "
 
حضرت آقا در وصف شهید سلیمانی فرمودند :
 در راه خدا، برای خدا و مخلصاً لِلّه
امام صادق (علیه‌السلام) در مورد نقش امنیتی اخلاص بر روان آدمی می‌فرماید:
«اگر مؤمن خود را برای خدا خالص گرداند، خداوند هر چیزی را از او خواهد ترساند. حتی حشرات زمین، درندگان[صحرا] و پرندگان هوا را از او می‌ترساند. هر چیزی در برابر مؤمن مخلص رام است و هیبتش بر همه آشکار است».(کنز العمال، ج۳، ص۶۷۴.)
واقعا دشمن از سردار سلیمانی می ترسید و این بخاطر
بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شروع سال جدید:
 از خدای متعال میخواهیم که این سال را سال پیروزی‌های بزرگ قرار بدهد و به حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) که ناخدای این کشتی او است، عرض میکنیم که کشورِ خودش را به ساحل نجات برساند، مردم مؤمن ایران را حمایت کند، کمک کند.
اللهم عجل لولیک الفرج 
از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است که:«المومن اعظمُ حرمةً مِن الکعبة؛ حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است.»[1]و همچنین از حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه واله نقل شده است که: «قال الله تبارک‌وتعالی، مَن اَهان لی ولیا فقد ارصد لمحاربتی؛ خداوند تبارک‌وتعالی فرموده است: هر کس دوستی از دوستان مرا خوار کند، در کمین جنگ با من نشسته است.»[2][1]. بحارالانوار، ج ۶۸ ص ۱۶.[2]. الکافی، ج ۲، ص ۳۵۱.لینک مطلب: https://nidamat.com/ABR
//
1
عنه صلى الله علیه و آله :کَفى بالمَرءِ فِقها إذا عَبَدَ اللّهَ ، و کفى بالمَرءِ جَهلاً إذا اُعجِبَ بِرَأیهِ .
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : در فقاهت (دانایى) مرد همین بس که خدا را عبادت کند ، و در نادانى مرد همین بس که به رأى خود مغرور باشد.
2
عنه علیه السلام :إنّی لاَُبغِضُ الرجُلَ ـ أو اُبغِضُ للرَّجُلِ ـ أن یَکونَ کَسلانَ عن أمرِ دُنیاهُ ، و مَن کَسِلَ عَن أمرِ دُنیاهُ فهُو عن أمرِ آخرتِهِ أکسَلُ .
امام باقر علیه السلام : من نفرت دارم از مر
پیامبر(صلی الله علیه وآله):وقتی بهار رادیدید , بسیارازقیامت یادکنید زیرا قیامت شبیه بهار است.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):سپاسگزاری مؤمن درعملش آشکار میشود.
امیرالمؤمنین علی(علیه السلام):هرگاه مؤمن بیمارشودسپس خداوندشفایش دهد, آن بیماری کفاره گناهان گذشته وپندی برای آینده اوست ومنافق , هرگاه مریض شودسپس سلامت یابدمانندشتری است که صاحبش اورا بسته است وسپس رهایش کرده اند او نمی داندبرای چه اورابسته اند وبرای چه رهایش کرده اند.
امام ر
 
جهت گیری الهی
وقتی ایمان انسان افزایش پیدا نماید ، به مرحله ای می رسد که همه چیز را الهی می بیند و منشأ هر خیری را که به او می رسد خدا می داند ، انسان مؤمن می داند اگر نعمتی به او می رسد ، خداوند زمینه آن را فراهم نموده واگر بدی وسختی ومصیبتی به او رسد ، می داند اعمال انسان موجبِ چنین سختی و ناراحتی گردیده است ، لذا انسان مؤمن در روبرو شدن با نعمت های به سپاسگزاری می پردازد ، و در هنگام بلاها وسختی ها ، به بررسی اعمالی می پردازد که چنین نتیجه ی ن
به قلم دامنه: به نام خدا. با گرامیداشت و تسلیت شهادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسکری -علیه السلام- در این نوشتار و یادبود، شش حدیث از آن امام شهید ارائه می کنم:

 
1. عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه [حقیقتِ] عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است. 2. مؤمن برای مؤمن، برکت و بر کافر، اتمامِ حجّت است. 3. چه زشت است برای مؤمن، دلبستگی به چیزی که او را خوار دارد. 4. تواضع و فروتنی، نعمتی است که بر آن حسَد نبرند. 5. پرورش دادن (=اصلاحِ) نادان، مانند معج
امام باقر(علیه السلام):حریص به دنیاهمانندکرم ابریشم است که هرچه بیشتردورخود می تند خارج شدن ازپیله براوسخت تر میشودتاآنکه ازغصه میمیرد.
امام باقر(علیه السلام):اگرجوان شیعه ای رانزدمن بیاورندکه علم[دین] نمی آموزداورا تنبیه میکنم.
امام صادق(علیه السلام):مؤمن درسرستش دروغ وخیانت نیست ودوصفت است که درمنافق جمع نگردد: سیرت نیکو ودین شناسی.
امام صادق(علیه السلام):هرگاه فردی ازشماخواست دعایش مستجاب شود, درآمدش راحلال گرداندواز زیر بارحقوق
 
جهت گیری الهی
وقتی ایمان انسان افزایش پیدا نماید ، به مرحله ای می رسد که همه چیز را الهی می بیند و منشأ هر خیری را که به او می رسد خدا می داند ، انسان مؤمن می داند اگر نعمتی به او می رسد ، خداوند زمینه آن را فراهم نموده واگر بدی و سختی ومصیبتی به او رسد ، می داند اعمال انسان موجبِ چنین سختی و ناراحتی گردیده است ، لذا انسان مؤمن در روبرو شدن با نعمت های الهی به سپاسگزاری می پردازد ، و در هنگام بلاها وسختی ها ، به بررسی اعمالی می پردازد که چنین نتی
#حدیث
پیامبر اکرم (ص): 
به نقل از جبرئیل: خداوند تبارک و تعالى فرمود: ...
بعضى از بندگان مؤمن من،کسانى هستند که مى خواهند از راه عبادت، به درگاه من وارد شوند، ولى من مانع مى شوم، به خاطر این که غرور در آنان به وجود نیاید تا فاسدشان کند.
و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با فقر، درست نمى شود، که اگر بى نیازشان کنم، بى نیازى فاسدشان مى کند.
و بعضى از بندگان مؤمن من، کسانى هستند که ایمانشان جز با ثروت، درست نمى شود که اگر نیازمندشا
من موندم!!!
چرا مردم فرانسه که از حقشون دفاع می کنن ، دولتشون به عنوان دیکتاتور معرفی میشه. اما توی ایران مردم که اعتراض میکنن ، میشن اشوب گر؟؟؟؟
اوضاع این روزهای ایران ، تاریخ قبل از انقلاب رو مرور می کنه.
.................
قبل از به اصلاح انقلاب اقابون در زمان پهلوی! وقتی مردم در مورد چیزی اعتراض میکردن ، یکی از حربه های حکومتی این بود که فردی به نام شعبان بی مخ که از گنده لات های تهران بود ، میزاشتن جلوی مردم تا از مردم بر علیه مردم ! استفاده کنن و ای
از حضرت علی علیه السلام نقل شده:
در انجام کارهای خوب وپسندیده استقامت داشته باشیدوآنها را ادامه دهید،پس همانا خداوند برای تلاش و کوشش مؤمنین نهایت وانتهایی قرار نداده مگر مرگ را.(یعنی فقط مرگ است که باید شخص مؤمن رااز تلاش و کوشش در راه انجام کار های نیک و صالح باز دارد.).
سال‌هاست بحث برابری حقوق زن و مرد، یکی از مباحث داغ رسانه‌ها و محافل سیاسی است. اما آیا باوجود تفاوت‌های زیستی و فیزیولوژیکی زن و مرد، امکان یکسان ساختن حقوق و منافع آن‌ها وجود دارد؟ این موضوع در برخی کشورهای اسکاندیناوی به بوته آزمایش گزارده شده است و برخلاف پیش‌بینی‌ها نتایج کاملاً شوک‌آور بوده است. در این ویدئو، پروفسور Jordan Peterson و خانم سوفی واکر، در مورد نتایج برابری مرد و زن و تجارب به‌دست‌آمده مباحثه می‌کنند. جردن پیترسن روان‌
 
جهت گیری الهی
وقتی ایمان انسان افزایش پیدا نماید ، به مرحله ای می رسد که همه چیز را الهی می بیند و منشأ هر خیری را که به او می رسد خدا می داند ، انسان مؤمن می داند اگر نعمتی به او می رسد ، خداوند زمینه آن را فراهم نموده واگر بدی و سختی ومصیبتی به او رسد ، می داند اعمال انسان موجبِ چنین سختی و ناراحتی گردیده است ، لذا انسان مؤمن در روبرو شدن با نعمت های الهی به سپاسگزاری می پردازد ، و در هنگام بلاها وسختی ها ، به بررسی اعمالی می پردازد که چنین نتی
2/ رهبر انقلاب: بعثت انبیا، برای ایجاد یک تمدن است. در تمدن، علم، اخلاق، سبک زندگی و هم جنگ. اینجور نیست که بگوییم اسلام آمد جنگ را از بین ببرد نه! جهت جنگ مهم است. جنگ با چه کسی؟ سالهاست صهیونیست ها برای مقاصد خبیث میجنگند. اما در مقابل آنها مجاهدان فلسطینی و حزب الله هم میجنگند. ملت ما هم در 8 سال دفاع مقدس جنگید. این جنگ، ممدوح است و برای اهداف الهی است. مؤمن قتال میکند اما برای اهداف الهی.
 
پرسش: صرفاً با نظر به سطح این دو وسیلۀ نقلیّه (بدون نظر به سایر امور) ؛
آیا صاحب کدامیک از این دو وسیله، مؤمن است و کدامیک کافر؟
جواب از میان پنج گزینه ی زیر:
گزینه 1) هر دو مؤمن هستند.
گزینه 2) هر دو کافر هستند.
گزینه 3) موتوری فقیر، مؤمن است و آن یکی پولدار، کافر است.
گزینه 4) صاحب خودرو هوندا مؤمن، و آن موتوری بدبخت کافر است.
گزینه 5) ما به این ظواهر نمی توانیم قضاوت کنیم
و خدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می دانند که هر کدام از این دو،
«عَنْ أبِی مُحَمَّد، قال: قَالَتْ فَاطِمَةُ وَ قَدِ اخْتَصَمَ إِلَیْهَا امْرَأَتَانِ، فَتَنَازَعَتَا فِی شَیْ‏ءٍ مِنْ أَمْرِ الدِّینِ إِحْدَاهُمَا مُعَانِدَةٌ وَ الْأُخْرَى مُؤْمِنَةٌ، فَفَتَحَتْ عَلَى الْمُؤْمِنَةِ حُجَّتَهَا، فَاسْتَظْهَرَتْ‏ عَلَى‏ الْمُعَانِدَةِ، فَفَرِحَتْ فَرَحاً شَدِیداً. فَقَالَتْ فَاطِمَةُ: إِنَّ فَرَحَ الْمَلَائِکَةِ بِاسْتِظْهَارِکِ عَلَیْهَا أَشَدُّ مِنْ فَرَحِکِ، وَ إِنَّ حُزْنَ الشَّیْطَا
جان بابا عمه آمد از حرم زخم فرقت را بپوشان اکبرم خیز از جا ، آبرویم را بخر عمه را از بین نامحرم ببر شب هشتم محرم جوانی برای همه آغاز سرکشی‌های نفس و دل سپردن به خوشی‌های دنیوی است، اما اگر دل جوان مؤمن به خدا متصل باشد و به محبت اهل بیت(علیه السلام) …
نوشته درس شب هشتم محرم اولین بار در شهید محمد مهدی لطفی نیاسر. پدیدار شد.
اسیرِ سایه ی نحسی شدیم به اسمِ "غم"
اسیر سایه ی شومی که سال ها
پا به پای عمرمان قدم گذاشت و ماند و نرفت؛
زدند و زخمش روی جسممان ماند،
کشتند و غَمَش روی دلمان ماند،
پرواز کردند و غمِ سقوطشان لرزه به تنمان انداخت،
صبح به صبح،
چشم باز کردیم و شنیدیم
اخبارِ منحوسی را که ریشه به قلبمان زد،
ما 
گرفتاریم
به پرواز های از مبدا معلوم
تا مقصدی نامعلوم،
دچاریم
به اضطراب های منتهی شده به تلخی،
به خوشی هایی که هنوز از راه نرسیده فراموششان میکنیم،
توی این بر
1- در آیه 101 سوره آل‌عمران، بر جایگاه چه چیزی در ایمان به خدا تأکید شده است؟
1) کتاب خدا
2) رسول خدا
3) هر دو مورد
2- قرآن، درباره خوبی‌ها و بدی‌هایی که به انسان می‌رسد، چه تعبیری دارد؟
1) خوبی‌ها از خداست
2) بدی‌ها از شماست
3) هر دو مورد
3- قرآن، سستی بنای شرک و تکیه به غیر خدا را به چه چیزی تشبیه کرده است؟
1) لانه‌ی کبوتر
2) خانه‌ی عنکبوت
3) لانه مورچه
4- رابطه تعلیم و تزکیه در قرآن چگونه است؟
1) تقدم تعلیم بر تزکیه
2) همسانی تعلیم و تزکیه
3) تقدم تزکیه بر
‍ ⚡️در فارسی تهرانی به این میوه «تمشک» می‌گویند. این کلمه در واقع وامگیری ناقصی از زبان گیلکی است. در گویش‌های مختلف زبان گیلکی به گیاه این میوه و به طور عام بوته‌های خاردار دیگر «تمشک، تمۊشک، تمش، تمۊش» گفته می‌شود و میوهٔ آن «لبلبۊ، تمشدۊن، تمشکدؤنه، بۊلۊش، ولش» نامیده می‌شود.

تصویر ازکتاب «تحفة المؤمنین» نوشته  «محمد مؤمن حسینی دیلمی تنکابنی» است.
«تمۊش» اسم دیلمی «علیق» است.
«تمش دانه»، «توت العلیق» را گویند.
«علیق» و «تۊت العل
کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول یکی از کتاب های محبوب است که اکثر افرادی که کتاب میخوانند با اسم ان اشنا هستند.
این کتاب سیاست در بین حیوانات را با طنز شیرینی بیان میکند. متن این کتاب بسیار ساده و روان است و حتی افراد کم سن و سال نیز میتوانند ان را بخوانند.
متن این کتاب نیز حدودا 100 تا 150 صفحه است که در جلد ها مختلف متغیر است.
خلاصه داستان کتاب درباره این است که حیوانات مزرعه ای انقلاب می کنند و صاحب مزرعه را از مزرعه خارج می کنند. پس از ان خوک ها
 بسم الله الرحمن الرحیم
بعضی از علمای اسلام عمری میگویند طبق فرموده عمر کسی که بر علیه خلیفه حتی اگر فاسق و ظالم باشد قیام‌کند به مرگ جاهلیت مرده است
طبق این فتوی
عایشه و طلحه و زبیر و معاویه و عمروعاص و مروان حکم و بعضی دیگر از اصحاب پیامبر رحمت به مرگ جاهلیت مرده اند
چگونه علمای اسلام عمری مقام اصحاب پیامبر پایین می آورند...
کاش همیشه زندگی انقدر زیبا باشه. البته هست، فقط کافیه که بخوایم!
هر روز صبح که از خواب بیدار میشیم، همین فرصت جدید برای ادامه زندگیه. قدر این بیدار شدن ها رو بدونید. دنیا پر از بی عدالتیه! دنیا پر از دروغه، پر از ظلمه، پر از جنگه! این، همون چیزیه که به من انگیزه میده تا خودمو رشد بدم. انقدر رشد میکنم تا ریشه همه بدی ها رو خشک کنم. فکر میکنی یه تنه نمیشه دنیا رو عوض کرد؟ آره، درست فکر میکنی، یه تنه نمیشه ولی من یه تنه یه لشکرم. لشکر من دنیا رو گلستان
وقال رجل للحسین بن علیّ علیه السلام: یا ابن رسول الله أنا من شیعتکم ، قال : اتق الله ولا تدعین شیئا یقول الله لک کذبت وفجرت فی دعواک ، إن شیعتنا من سلمت قلوبهم من کل غش وغل ودغل ، ولکن قل أنا من موالیکم ومحبیکم.
بحار الانوار، العلّامة المجلسیّ، ج68، ص 156، ط مؤسسة الوفاء
مردی به امام حسین علیه السلام گفت: ای فرزند رسول خدا -صلّی اللّه علیه و آله- من از شیعیان شما هستم.حضرت فرمودند: تقوای الهی پیشه کن و چیزی را ادعا نکن که خدا به تو بگوید: در ادعای خو
 
 
عالم ربانی آیةالله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه :
من عقیده ام این است که مؤمن اگر واقعا مؤمن به خدا شد ،و فهمید که نَفَسی که می کشد، نَفَسش از اوست حالا نعمت های دیگر  که به جای خود.
 اگرایمانش  صحیح باشد  ، شأن ایمان این است که اگر  مسلّم  بداند که از جهنّم در امان است ، وجایش در بهشت است ،باز در عبادت سستی نمی کند . در عمل کوتاهی نمی کند . برفرض جهنم و بهشت نباشد ، ..... باز دست از عبادت بر نمی دارد .این شأن ایمان است ....هر کسی از عدم هست شده ، پ
باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد/ فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست/ اگر مردم خودشان نمی توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند/ هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی شناسم رأی نمی دهم.
 عبدالرحمان بن آبی عبدالله گوید بامام صادق ع  عرصکردم منکر امر امامت از خاندان بنی هاشم و دیگران برابرند فرمود مگو  منکر بگو جاحد از خاندان بنی هاشم و دیگران ابوالحسن علی بن اسماعیل میثمی گویدمن باره فکر کردم و قول خدای عزوجل درباره برادران یوسف بیادم افتاد و قعر فهم وهم  له منکرون 58 سوره 12 یوسف آنها را شناخت واگنها یوسف را منکر بودند و نشناختند  شرح فرق منکر واحد اینستکه منکر در برابر  عارف و عالم بکار میرود یعنی کسیکه چیزیرا نشناخته ندا
نسلی مؤمن

انسان از بدوِ تولّد با جهان پیرامون خود آشنا شده و تلاش در فهمیدن و ارتباط
با محیط پیرامون خود می کند ، در دوران کودکی آنچه را می بیند و می شنود در حافظه
ی او ثبت شده و به مرور زمان در درون او نهادینه می شود
کودک رفتارهای والدین خویش را مشاهده نموده وبه نوعی از آنها الگو گرفته و بر
اساس آن رفتار خواهد نمود  ، کودک اگر پدر
ومادری داشته باشد که به عبادت و نیایش با خداوند اهمیت دهند ، او نیز از دوران
کودکی با این مفاهیم آشنا شده و فطرت پا
- می خوای منم یه فعال (activist ) باشم، اما من مرد قانون ام. تو یه قهرمان میخوای آدیتی
+ نه آیان من قهرمان نمیخوام. فقط یکی رو میخوام که منتظر قهرمان نمونه
article 15 یا ماده 15 قانون اساسی، میگه تمام مردم صرف نظر از دین، نژاد، وضعیت مالی و ... باهم برابرند. آیان یه افسر پلیسه که پدرش اونو به یه منطقه ی مرزی فرستاده برای تنبیه. روز اولی که میاد یه خانواده میان تا گزارش مفقود شدن دخترشونو بدن، ولی دستیار ارشدش اونا رو رد میکنه. میگه اینجور چیزا اینجا عادیه، د
 
 
+ آگاهی یک دارایی اجتماعی گرانبهاست.
+ وقتی خلئی شکل می گیره،باید یه چیزی بیاد پرش کنه.
 
+ سامسا برای آخرین بار پرسید : دوباره شما رو میبینمزن در حال دور شدن گفت: اگه به اندازه ی کافی به کسی فکر کنی حتما دوباره می بینیش.
 
+ اون موقعی که میباید، به اندازه کافی اذیت نشدم. اون موقعی که باید درد واقعی رو حس می کردم،روی احساسم سر پوش گذاشتم. نمی خواستم به دوش بکشمش و به همین خاطر از مواجه شدن باهاش خودداری کردم و دلیل اینکه قلبم حالا این همه خالیه ه
پاسخ سوالات مسابقه درسهایی از قران 16آبان98
 
1- در آیه 101 سوره آل‌عمران، بر جایگاه چه چیزی در ایمان به خدا تأکید شده است؟
1) کتاب خدا
2) رسول خدا
3) هر دو مورد
2- قرآن، درباره خوبی‌ها و بدی‌هایی که به انسان می‌رسد، چه تعبیری دارد؟
1) خوبی‌ها از خداست
2) بدی‌ها از شماست
3) هر دو مورد
3- قرآن، سستی بنای شرک و تکیه به غیر خدا را به چه چیزی تشبیه کرده است؟
1) لانه‌ی کبوتر
2) خانه‌ی عنکبوت
3) لانه مورچه
4- رابطه تعلیم و تزکیه در قرآن چگونه است؟
1) تقدم تعلیم بر
سخنان امام رضا
 
7328
 
به قلم صدرالدین‌ آفاقی: با عرض تسلیت شهادت امام رضا علیه السلام این صحن را با ذکر دو حدیث از آن حضرت مزین میکنیم باشد که چراغ راه ما باشد: سه ویژگى برجسته مؤمن:
 
لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال: 1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
حیوان بودن خود را ثابت کردند و به جای آب به کودک شش ماهه ای که از شدت  تشنگی از حال رفته بود و تاب نگه داشتن سر را هم نداشت 
او را بر روی دستان پدر 
با تیر سه سر ذبح کردند
(کینه و بغض و عداوت و نفرتی که از پیامبر و اهل بیت پیامبر دارند را بهترازین نتوانستند ثابت کنند)
و با وقاحت تمام می گویند  اگر با شنیدن این عبادتهای ما (از نظر انسانیت جنایت‌هایی که مرتکب شده اند)گریه کردی  برای خداوند
 
مؤمن تمام امور وجودی خود را به اختیار خداوند واگذار می‌کند و در قرآن کریم، حضرت ابراهیم ـ علیه السّلام ـ از خداوند چنین مقامی را می‌طلبد
«رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ»
 
#صفات_فردی
#ویژگی_مومنان
درس مطالعات اجتماعی با توجه به رویکرد کلی برنامهٔ درسی ملی مبنی بر فطرت گرایی توحیدی و اهتمام به شکوفایی آن، سعی می‌کند زمینه‌های تربیت فردی و اجتماعی نوجوانان را فراهم آورد. ازاین‌روی، هدف غایی این درس تربیت افرادی مؤمن، مسئول، توانمند و آگاه در زندگی فردی و اجتماعی، پای بند به اخلاق و ارزش‌های دینی و علاقه‌مند به ایران و هویت فرهنگی تمدنی آن است. این درس پیوند نزدیکی با مهارت‌های زندگی دارد.
ادامه مطلب
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
 
...عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ أَوْ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِیهِ ع قَالَ: «قَالَ لِی عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ ص: «یَا بُنَیَّ انْظُرْ خَمْسَةً فَلَا تُصَاحِبْهُمْ وَ لَا تُحَادِثْهُمْ وَ لَا تُرَافِقْهُمْ فِی طَرِیقٍ.» فَقُلْتُ: «یَا أَبَهْ مَنْ هُمْ؟» قَالَ: «إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَةَ الْکَذَّابِ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَةِ السَّرَابِ یُقَرِّبُ لَکَ الْبَعِیدَ وَ یُبَاعِدُ لَکَ الْقَرِیبَ وَ إِیَّاکَ وَ مُصَ
 
مؤمن اعتقاد جازم نسبت به اصول دین و فروع دین دارد، مثلاً ممکن نیست انسان اعتقاد قطعی بروز حساب داشته باشد، و همواره آن روز را در خاطر داشته و بیاد آن باشد در عین حال پاره‌ای گناهان را مرتکب شود (و بالاخرة هم یوقنون) چنین کسی نه تنها مرتکب گناه نمی‌شود بلکه از ترس، بقرق گاه‌های خدا، نزدیک هم نمی‎ گردد.
 
#صفات_فردی
#ویژگی_مومنان
اخلاق خوش 
قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: قُولُوا لِلنّاسِ حُسْناً، مُؤْمِنُهُمْ وَ مُخالِفُهُمْ، أمَّا الْمُؤْمِنُونَ فَیَبْسِطُ لَهُمْ وَجْهَهُ، وَ أمَّا الْمُخالِفُونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراهِ لاِجْتِذابِهِمْ إلَی الاْیِمانِ.
«مستدرک الوسائل، ج. ۱۲، ص. ۲۶۱، ح. ۱۴۰۶۱»
امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: با دوست و دشمن خوش گفتار و خوش برخورد باشید، امّا با دوستان مؤمن به عنوان یک وظیفه که باید همیشه نس

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها