نتایج جستجو برای عبارت :

تصوف در کلام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی

تصوف در کلام آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی
مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در پاسخ پرسشی در مورد تصوف می‌نویسد:
التصوف مسلك منحرف من خط أهل البیت علیهم السلام بل قدر صدر من بعض المتصوفین أقوال وأعمال تخالف المعتقدات الإسلامیة وتتنافی مع الأحكام الإلهیة، وهناك العدید من الروایات الواردة من الأئمة علیهم السلام فی ذمّ المتصوفین وإن شأنهم المكر والخداع والریاء والعجب.
تصوف مسلکی منحرف از راه اهل بیت علیهم السلام است، بلکه از بعضی م
مأخذ وحدت وجود در کلام دکتر سعید نفیسی
آیا مأخذ وحدت وجود از اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام هست یا بدعتی بوده که از غیرمسلمانان وارد مکتب تصوف و فلاسفه شده؟
سعید نفیسی، تصوف‌پژوه و استاد تاریخ و ادبیات در مورد مأخذ و سرچشمه وحدت وجود می‌نویسد:
فلسفه وحدت وجود در ایران و هند مأخوذ از فلسفه هندی «پتنجالی» است که تعبیر آن این است که «رنگ آب رنگ ظرف آنست».
سرچشمه تصوف در ایران، تألیف سعید نفیسی، صفحه ۲۲۲، چاپ کتابفروشی فروغی
قضاوت با شما !!!
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة من آدم وذخیرة من نوح ومصطفی من إبراهیم وصفوة من محمّد صلّی الله علیهم أجمعین
 
ای شیعه ما من باقیمانده از آدم و ذخیره از نوح و برگزیده از ابراهیم و بهترین از محمد صلّی الله علیهم اجمعین هستم.
 
 
منابع:بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 238 / باب 25 علامات ظهوره صلوات الله علیه من السفیانی و الدجال و غیر ذلک و فیه ذکر بعض أشراط الساعة ..... ص : 181
تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
کفر صوفیه و وحدت وجودی‌ها در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف در کتاب شریف لوامع صاحبقرانی در مذمت صوفیه می‌نویسد:
بسیار است که ملحد می‌شوند به نادانی چون عبارات صوفیه قریبست به عبارات ملاحده و مثل عبارت ملاحده مثل عبارت حدیث قدسی که الحال گفته شد جمعی حلول می‌فهمند و جمعی اتحاد و جمعی به وحدت وجود به نحوی که خود میفهمند و همه کفر است.
لوامع صاحبقرانی، تألیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۷، ص
کفر صوفیه و وحدت وجودی‌ها در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف در کتاب شریف لوامع صاحبقرانی در مذمت صوفیه می‌نویسد:
بسیار است که ملحد می‌شوند به نادانی چون عبارات صوفیه قریبست به عبارات ملاحده و مثل عبارت ملاحده مثل عبارت حدیث قدسی که الحال گفته شد جمعی حلول می‌فهمند و جمعی اتحاد و جمعی به وحدت وجود به نحوی که خود میفهمند و همه کفر است.
لوامع صاحبقرانی، تألیف علامه محمد تقی مجلسی، جلد ۷، ص
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
برگزاری کارگاه تخصصی نقد تصوف و صوفی گری برای واحد خواهران کانون علی بن مهزیار برگزار شد.در این جلسه فایل ها،صوت ها و جزوه هایی بین شرکت کنندگان واحد خواهران توزیع و درباره این فرقه و ادله رد آن صحبت و گفتگو شد.
مدرس این کارگاه آقای کبیر بودند که درباره فرق مختلف تحقیق و تفحص می کنند.
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
الحمد الله الذی جعلنا من المتمسکین به ولایت سلطان اولیا سخن گذار منبر سلونی سرور مطلبی ابن عم نبی در هل عطا مهر برج انما شهسوار لا فتی پیشوای انبیا عروه الوثقی کلمه الحسنی سید الاوصیا عماد الاصفیا رکن الاولیا آیت الله العظمی خیر المومنین امام المتقین اول العابدین ازهد الزاهدین زین الموحدین حبل الله متین لنگر آسمان و زمین وجه الله عین الله نور الله سر الله اذن الله باب الله روح الله سیف الله عبد الله اسدالله الغالب آقا جانم علی ابن ابی طال
تصریح به امامت معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲۸- حدثنا على بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق رضى الله عنه قال: حدثنا محمد بن أبی عبد الله الكوفى عن موسى بن عمران النخعی عن عمه الحسین بن یزید النوفلی عن الحسن بن على بن أبی حمزه عن أبیه عن یحیى بن أبی القاسم عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن جده عن على علیهم السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله الائمه بعدى اثنا عشر اولهم عل
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
 
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أن
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
تَصَوُّف،   ساحت معنوی و درونیِ اسلام که
از ابتدای تاریخ آن، نخست در قالب زهد و پرهیز، سپس در چهارچوب طریقه‌های
صوفیه در سرزمینهای مختلف جلوه‌گر شده، و با وجوه گوناگون تمدن اسلامی در
ارتباط بوده است. در این مقاله، جنبه‌های مختلف تصوف به شرح فهرست بررسی
شده است:
ادامه مطلب
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
موجی خروشان از دریای مناقب امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن عمر الحافظ الجعابی، قال: حدثنا محمد بن عبید الله العسكری قال: حدثنا محمد بن علی بن بسام الحرانی من أصل كتابه، قال: حدثنا معلل بن نفیل، قال: حدثنا أیوب بن سلمة أخو محمد بن سلمة، عن بسام الصیرفی، عن عطیة، عن أبی سعید، قال: قال النبی صلى ‌الله ‌علیه ‌و آله: من كنت ولیه فعلی ولیه، ومن كنت إمامه فعلی إمام
شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در کلام امام کاظم علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- محمد بن یحیى، عن العمركی بن علی، عن علی بن جعفر أخیه، أبی الحسن علیه السلام قال: إن فاطمة علیها السلام صدیقة شهیدة .
امام کاظم علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه علیها السلام، راستگویی بود كه او را شهید کردند.
الكافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۱، صفحه ۲۹۱، حدیث ۲، چاپ منشورات الفجر بیروت

علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله عل
جایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام و دوستدارانش در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
مرحوم حافظ رجب برسی روایت کرده است:
و من ذلك ما رواه حذیفة بن الیمان قال: رأیت رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) آخذ بید الحسن بن علی و هو یقول: أیّها الناس هذا ابن علی فاعرفوه، فو الذی نفس محمد بیده إنّه لفی الجنّة و محبّه فی الجنّة، و محبّ محبیه فی الجنّة .
حذیفه بن یمان رضوان الله علیه گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله را دیدم که دست امام حسن مجتبی علیه السلام
تا پیش از دوره ایلخانی، تصوف عمدتاً در میان گروه‌های اهل سنت وجود داشت. علت رواج آن هم به نظر من خلائی بود که از نظر عرفانی در اهل سنت وجود داشت و این خلأ در شیعه به واسطه وجود مقام امامت احساس نمی‌شد. (محمد مشهدی)
 
پ.ن: در این تیتر نیک بیندیش
غیبت امام زمان عجل الله فرجه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
ابراهیم بن محمد جوینی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و بالإسناد [المتقدّم] إلى ابن بابویه [قال:]حدّثنا محمد بن موسى بن المتوكّل رحمه اللّه، قال: حدّثنا محمد بن أبی عبد اللّه الكوفی، قال:حدّثنا محمد بن إسماعیل، عن علیّ بن عثمان، عن محمد بن الفرات، عن ثابت بن دینار، عن سعید ابن جبیر: عن ابن عباس قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه و سلم: إنّ علیّ بن أبی طالب إمام
‍ فضیلت حضرت مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
 
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالک، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنک لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
                          بحق لا اله الا هوی الحی القیوم اللهم احفظ من شرکل ذی شر
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= موقع خروج از خانه بگو: بسم الله الرحمن الرحیم حسبی الله توکلت علی الله اللهم انی اسالک
خیر اموری کلها و اعوذبک من خزی الدنیا و عذاب الاخرة
 
2= هفت بار در روز بگ.: حسبی الله ربی الله لا اله الا هو علیه توکلت و هو رب العرش العطیم
 
3= هر روز صد بار بگو: اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و احشرنا معهم و العن
اعدائهم
 
4= هر روز بگو: الله
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فلا ظهور إلاّ بعد إذن الله تعالی ذکره وذلک بعد طول الأمد وقسوة القلوب وامتلاء الأرض جور
 
ای شیعه ما اکنون زمان غیبت کامل فرا رسیده است، دیگر تا آن روزی که خدای تبارک و تعالی بخواهد، ظهوری نخواهد بود، و آن پس از مدت درازی خواهد بود که دل‌ها را سختی و قساوت فرا گیرد و زمین از ستم و بیداد پر گردد.
 
منابع:توقیع امام زمان به علی بن محمد سمریالغیبة (للطوسی)/ کتاب الغیبة للحجة / النص / 395 / ذکر أمر أبی الحسن علی بن محمد ا
امام زمان علیه السلام در کلام امام حسن عسکری علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی قدس سره عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا محمد بن علی، قال حدثنا المظفر بن جعفر العلوی، السمرقندی، قال حدثنا جعفر بن مسعود العیاشی، عن أبیه، عن احمد بن علی بن كلثوم، عن احمد بن علی الرازی، عن احمد ابن اسحاق بن سعد، قال: سمعت أبا محمد الحسن بن علی العسكری علیهما السلام یقول: الحمدلله الذی لم یخرجنی من الدنیا حتى أرانی الخلف من بعدی، ما اشبه الناس برسول الله صلى ال
هو
 
در این کار [تصوف] خدمت پیر را مقدم دار و بعد قدم در راه گذار. بدون ارادت پیر راه و مرشد آگاه ، دم از تصوف نتوان زد و قدم در سلوک طریقت نتوان گذاشت. صوفی خودسَر تصوفش وَهمی است و عملش بنافهمی. چون راه نمیداند هنوز قدم برنداشته از راه بماند.
 
"الرَفیقُ ثُمَّ الطَّریقُ"
 
تصوف ظاهرش خدمت پیر است در هر حال و باطنش اطاعت عقل است به تمام صفات کمال. دل به خدمت پیر احیا شود و وجود به پیروی عقل مصفی. عقل به ظاهر پیر جسمانیست و پیر به معنی همان عقل مجرد ن
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
 
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ ٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بکر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن کثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالک بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخ
در کلام علماء اعلام و سلّاک الى اللّه الهادى دارد که اعلى و اکرم اوراد مر راهرو را کلمه طاهر و مطهّر لا اله الا اللّه و درود مروّح و معطّر اللهمّ صلّ على محمّد و آل محمّد آمد.
 
 
نامه‏ ها برنامه‏ ها، علامه حسن زاده آملی ص: 20
                               اللهم احفظ هذالدعا من الزلزله و الفجاه و الوباء
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1=اللهم بحق فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و السر السمتودع فیها اسالک ان تصلی علی محمد و آل
محمد و ان تفعل بی ما انت اهله و ان تقضی حوائجی  . الذین امنوا و تطمئن قلوبهم  بذکر الله الا بذکر
الله تطمئن القلوب
 
2= جهت گرفتار نشدن: اللهم انی اسالک الامن و العافیة من جمیع البلاء و الشکر علی العافیة
الغنی عن شرار الناس
 
3= بسم الله یاهو من هو هو ی
                                       لا اله الا الله محمد رسول الله
بسم الله الرحمن الرحیم
1=دو رکعت نماز می خوانی بعد 101 بار می گویی: استخیر الله برحمته خیره فی عافیه
2= جهت رفع گرفتاری : 101 بار می گویی : رب انی مسنی الضر و انت ارحم الراحمین
3= در سختی : هفتاد بار بگو: یا الله یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی
صوفی می خواهد خدا را این جا و اکنون بشناسد. او نمی خواهد مانند دیگران تنها به شیوه انفعالی طبق اراده خدا زیست کند. او می خواهد در هر لحظه از زندگی خویش با جهاد اکبر طبق اراده خدا زیست کند. او می خواهد پیوسته به یاد خدا باشد، و به همین دلیل می خواهد از جنبه بیرونی به جنبه دورنی بگراید.
تصوف به یک معنا درون گرایی در اسلام است. تصوف همان رازورزی یا mysticism است و به رازهای الهی مربوط می شود. این واژه در لاتین به معنای بستن دهان و سکوت است. گذر از جهان صو
چگونگی بیان عذاب و رحمت الهی توسط فقها در کلام امیر المومنین علیه السلام
علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
و دیگر منقول است در حدیث صحیح از حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه که حضرت امیر المومنین صلوات الله علیه فرمودند که می‌خواهید شما را خبر دهم از فقیه و عالم حقیقی؟، او آن کسی است که آنقدر از عذاب الهی مردم را نترساند که ایشان نا امید شوند از رحمت الهی و آنقدر از رحمت الهی، نقل نکند که مردم ایمن شوند از عذاب الهی، بلکه
ولادت امیر المومنین علیه السلام در کلام علمای شیعه (۱)
۱- شیخ صدوق رضوان الله علیه
سید بن طاووس رضوان الله علیه می‌نویسد:
كتاب مولد مولانا علی علیه السلام بالبیت تألیف أبی جعفر محمد بن بابویه.
شیخ صدوق کتابی در مورد ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه نوشته است.
الیقین، تألیف سید بن طاووس، باب ۴۳، صفحه ۱۹۱
بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
گزارش کتاب: عنوان المجد فی تاریخ نجد
[جلد اول از صفحه ۳۳ تا ۴۷]
نویسنده: شیخ عثمان بن عبد الله بن بشر نجدی الحنبلی
تحقیق و تعلیق: عبد الرحمن بن عبد اللطیف بن عبد الله آل شیخ
ناشر: مطبوعات دارة الملک عبد العزیز، چاپ چهارم1982میلادی
تدوین: سیدلیاقتعلی کاظمی
 
تعلیم و تربیت شیخ محمد بن عبد الوهاب: عبد الوهاب در شهر عیینه پیش پدرش عبد الله بن سلیمان قاضی در زمان عبد الله ابن محمد بن حمد بن عبد الله بن معمر بزرگ
محمد بن محمد حافظی بخاری (مشهور به خواجه محمد پارسا)، عالم حنفی مذهب، می نویسد:
ولم یخلف الحسن العسکری رضی الله عنه ولدا ظاهرا ولا باطنا غیر أبی القاسم محمد المنتظر المسمى بالقائم عند الامامیة وکان مولد المنتظر رضی الله عنه لیلة النصف من شعبان سنة خمس وخمسین ومأتین وأمه أم ولد یقال لها نرجس توفی أبوه رضی الله عنهما وله ست سنین أو خمس سنین.

الحافظی البخاری، محمد بن محمد بن محمود (المتوفى 865 هـ)، فصل الخطاب بوصل الأحباب، ص443.
حسن عسکری رضی الله
پرهیز از پیروی کورکورانه از اشخاص در کلام امام صادق علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
١- حدثنی محمد بن علی ماجیلویه ـ رضی الله عنه ـ عن عمه ، عن محمد بن علی الكوفی ، عن حسین بن أیوب بن أبی عقیلة الصیرفی ، عن كرام الخثعمی ، عن أبی حمزة الثمالی قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إیاك والرئاسة ، وإیاك أن تطأ أعقاب الرجال. فقلت : جعلت فداك أما الرئاسة فقد عرفتها ، وأما أن أطأ أعقاب الرجال فما ثلثا ما فی یدی إلا مما وطأت أعقاب الر
                               لا اله الا الله سبحا ن رب الملائکة و الروح
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم را د الضالة و الهادی من الضلالة صل علی محمد و آل محمد و احفظ علی ضالتی واردها الی
سالمة یا ارحم الراحمین فانها من فضلک و عطائک یا عباد الله فی الارض و یا سیارةی الله فی الارض ردوا
علی ضالتی فانها من فضل الله و عطائه
عبدالله بن عمر ـ رضی الله عنهما ـ می‌گوید:
«هر کس می‌خواهد روشی در پیش گیرد از کسانی که وفات یافته‌اند پیروی کند، آنها یاران محمد ـ صلى الله علیه و سلم ـ و بهترین افراد این امت بودند؛ دلهایشان نیکوکارتر و علمشان عمیق‌تر و تکلف‌شان کمتر بود .. مردمی که الله آنها را برای همنشینی با پیامبرش برگزید و دینِ او را منتشر کردند،‌ بنابراین خودتان را به اخلاق و روش آنها شبیه کنید زیرا آنها یاران محمد بوده و بر راه مستقیم هدایت قرار داشتند».
حلیة
یامن له الدنیاوالأخره






قرآن مجید که کلام راستین خداست و در نهایت اتقان و درستی
قرار دارد، بی هیچ شک و شائبه ای بازگوکننده حقایقی است که ذهن بشری از نیل
به بسیاری از آنها، عاجز و ناتوان است. فاطمه زهرا سلام الله علیها
نیز حقیقتی بی مانند
دارد که جز در سایه سار قرآن و کلام معصومان نمی توان بدان دست یافت. بدین
لحاظ، در این مجال به بررسی برخی از آیات قرآن و بیان پاره ای از این
حقایق می پردازیم.
ادامه مطلب
گرامی ترین خلق بر من و فاضل ترینشان نزد من، محمد، علی و امامان (سلام الله علیها) هستند که از ذریّه محمد و علی (سلام الله علیها) هستند. پس هر که را حاجتی به من باشد و خواهد که برآورده شود یا مصیبتی به او رسیده باشد و خواهد که رفع گردد، مرا بخواند به حق محمد و آل طیبین طاهرین او، تا من حاجت اورا روا سازم.
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله آیت الله محمد یزدی حفظه الله از علمای بصیر، انقلابی، توانمند و در خدمت نظام و ولایت بوده اند و موید به تاییدات فراوان امامین انقلاب هستند در ادامه پوسترهایی ناب از بیانات این عالم بزرگوار تقدیم می گردد.
ادامه مطلب
              بحق الکرسی والعرش و بحق فسیکفیکهم  الله اللهم احفظ من شر الاعداء
 
بسم الله الرحمن الرحیم
1= در شب جمعه سوره جمعه را بخوانید که کفاره گناهان یک هفته است
 
2= در شب جمعه ده بار بگو: یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة
صل علی محمدو آله خیر الوری سجیة و اغفر لنا یا ذالعلی فی هذه العشیة
 
3= اللهم انت ربی لا اله الا انت خلقتنی و انا عبدک و ابن امتک و فی قبضتک و ناصیتی بیدک امسیت
علی عهدک و وعدک ما استطع
برترین مخلوق خداوند
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
عن علی بن سوید السائی، عن أبی الحسن الأول علیه السلام قال: ما خلق الله خلقا أفضل من محمد صلى الله علیه وآله ولا خلق خلقا بعد محمد أفضل من علی علیه السلام.
امام کاظم علیه السلام فرمودند: خداوند، مخلوقی بافضیلت‌تر و برتر از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نیافریده است و بعد از حضرت محمد صلی الله علیه و آله مخلوقی برتر از امیر المومنین علیه السلام نیافریده است.
الاختصاص، تالیف شیخ مفید،
وجوب بیزاری و برائت از ابو مسلم خراسانی در کلام امام رضا علیه السلام
علامه کبیر مقدس اردبیلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
سید مرتضی رازی در کتاب «الفصول التامة فی هدایة العامة» به سند صحیح نقل فرموده از احمد بن محمد بن عیسی که او گفت: یعنی نشسته بودم نزد حضرت امام رضا علیه السلام با جماعتی از اصحاب آن حضرت که محمد بن ابی عمیر آمد و سلام کرد و نشست و بعد از آن گفت: یا بن رسول الله، خدای تعالی مرا فدای تو گرداند چه می‌فرمائید درباره ابو مسلم مروزی
فرق میان ائمه عدل از آل محمد (صلوات الله علیهم) ائمه جور از غیر آن‌ها
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن اسمعیل عن منصور عن طلحة بن زید ومحمد بن عبد الجبار بغیر هذا الاسناد یرفعه إلى طلحة بن زید عن ابی عبد الله علیه السلام قال قرأت فی كتاب ابى الائمة فی كتاب الله امامان امام الهدى وامام الضلال فاما الائمة الهدى فیقدمون امر الله قبل امرهم وحكم الله قبل حكمهم واما ائمة الضلال فانهم ی
جمله‌ای که محمد بن ابی بکر با آن با امیر المومنین علیه السلام بیعت کرد
محدث جلیل عماد الدین طبری رضوان الله علیه روایت کرده است که چون محمد بن ابی بکر (رضوان الله علیه) بیعت می‌کرد بر امیر المومنین علیه السلام، حضرت فرمود: یا محمد از تو بیعت می‌ستانم بر آنکه اقرار کنی که اول کسی که بر من ظلم کرد بعد از وفات رسول صلی الله علیه و آله پدر تو [ابی بکر] بود بدین عبارت: ابایعك ان اباك اول من ظلمنی، و انی اولى الناس بالناس. بیعت می‌ستانم از تو به این ک
در آغاز کلام بود و کلام با خدا بود
و کلام خدا بود
همان در آغاز با خدا بود
همه چیز به واسطه ی او پدید آمد
و از هر آنچه پدید آمد
هیچ چیز بدون او پدیدار نگشت .
در او حیات بود و آن حیات ،
نور آدمیان بود .
این نور در تاریکی می درخشید و تاریکی آن را در نیافت .
 
 
                                                      انجیل یوحنا - 1:1  -  5:1
بسم الله الرحمن الرحیم
از خواب بیدار میشوم عجیب دلتنگم، دلتنگ حرم رویایی ام دلتنگ ایوان طلای زیبای بابا علی...
گوشی ام را برمیدارم مدح پدر را میگذارم دلم جلا میابد
دلم خبرم میدهد بین این عید بزرگ و این دلتنگی ارتباطیست
میرورم مفاتیح را برمیدارم تا نگاهی به اعمال این روز بزرگ بیندازم
میبینم از اعمال امروز زیارت باباست اشک شوق در چشمانم حلقه میزند آخر باباعلی،جان پیامبر است جای تعجب ندارد روز مبعثش بروی و جانش را زیارت کنی 
اللهم اجعل محیای
موسیقی آرام را به ضرباهنگ‌های یکسره و مهیج ترجیح می‌دهم. چه در باکلام و چه در بی‌کلام.
حوالی اردیبهشت، دوتایشان به جانم نشست. «صدایم بزن» از چارتار و «آرام من» از محمد معتمدی.
امشب یکی دیگرشان را یافتم. این‌بار هم از محمد معتمدی.
بشنوید
 
یا حمید بحق محمد (ص)
السلام علیک یا حبیب الله و یا رسول الله (صلی الله علیه و آله)
عید مبعث، عید به بعثت رسیدن رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بر محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمام مسلمانان جهان مبارک باد
 
یا حمید بحق محمد (ص)
السلام علیک یا حبیب الله و یا رسول الله (صلی الله علیه و آله)
عید مبعث، عید به بعثت رسیدن رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) بر محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمام مسلمانان جهان مبارک باد
حضرت مهدی علیه السلام، منتقم خون سید الشهدا علیه السلام
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
أخبرنا محمد بن محمد، قال أخبرنی أبو الحسن أحمد بن محمد بن الحسن بن الولید، عن أبیه ، عن محمد بن الحسن الصفار، عن محمد بن عبید، عن علی بن أسباط، عن سیف بن عمیره، عن محمد بن حمران ، قال قال ابو عبد الله علیه السلام لما کان من أمر الحسین بن علی ما کان، ضجث الملائکه إلی الله تعالی وقالت یارب یفعل هذا بالحسین صفیک و ابن نبیک قال فأقام الله لهم ظل القائم
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر كان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتكت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه وآله حر
گمراهان و مارقین در زمان غیبت امام عصر عجل الله فرجه
شیخ طوسی رحمت الله علیه روایتی را در رابطه با غیبت امام عصر عجل الله فرجه از زبان صادق آل محمد علیهم السلام نقل می‌کند. در ذیل این روایت طولانی، امام صادق علیه السلام به توصیف و دسته‌بندی عقاید باطل و گمراه در زمان غیبت امام عصر عجل الله فرجه می‌پردازد و می‌فرماید:
كَذَلِكَ غَیْبَةُ اَلْقَائِمِ فَإِنَّ اَلْأُمَّةَ سَتُنْكِرُهَا لِطُولِهَا فَمِنْ قَائِلٍ یَهْذِی بِأَنَّهُ لَمْ یُولَ
فضیلت عمل انتظار فرج در کلام امام جواد علیه السلام
ابو القاسم خزاز قمی و شیخ صدوق رضوان الله علیهما روایت کرده‌اند:
۱/۱٦٨- حدثنا محمد بن علی رحمة الله علیه، قال حدثنا علی بن احمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال حدثنا محمد بن هارون الصوفی، قال حدثنا أبو تراب عبید الله بن موسى الرویانی، قال حدثنا عبد العظیم بن عبد الله بن علی بن الحسن بن زید بن الحسن ابن علی بن ابى طالب علیهم السلام، قال: دخلت على سیدی محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن ا
*دو  ہی  ذاتیں  سمجھی  ہیں مرتبہ  محمد (ص) کا**اک وصی محمد (ص) کا اک خدا محمد (ص) کا*
*سوچیئے کہ پھر چہرہ ہوگا کتنا نورانی**چاند بن گیا ہے جب نقش پا محمد (ص) کا*
*مسند محمد پر جعفر آنے والے ہیں**پھر جہان دیکھے گا آئینہ محمد کا*
*پھر  سے  ہر  طرف ہوگا  تذکرہ محمد (ص) کا**جعفر (ع) آ کے کھولینگے مدرسہ محمد (ص) کا*
*آ کے باب صادق پر بو حنیفہ یوں بولے**مجھکو مل گیا لوگو اب پتہ محمد ص کا*
*یہ امام صادق (ع) ہیں  یہ فقط وہ کہتے ہیں**جو کہا خدا کا ہے جو کہا محمد (ص) کا*
*اے نب
بسم الله
 
1- توثیق محمد بن عثمان عمری (توقیع مبارک حضرت ولی عصر(روحی له الفداء) در تأیید محمّد بن عثمان عمری)عن اسحق بن یعقوب، قال سألت محمد بن عثمان العمری رحمه الله ان یوصل لی کتاباً قد سألت فیه عن مسائل اشکلت علی فوقع التوقیع بخط مولانا صاحب الدار: «و اما محمد بن عثمان العمری رضی الله عنه و عن ابیه من قبل، فانه ثقتی و کتابه کتابی».(1)
ادامه مطلب
دانلود آهنگ بی کلام شهدای گمنام

نواهای بی کلام دفاع مقدس
آهنگ بی کلام شهدای مدافع حرم
آهنگ بی کلام راهیان نور

دانلود اهنگ بی کلام نوای گمنامی
آهنگ بی کلام مخصوص راهیان نور

موزیک متن یادواره شهدا
سرود بی کلام دفاع مقدس
علم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در کلام امام سجاد علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است که امام سجاد علیه السلام به حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند:
اَنْتِ بِحَمدِ اللّهِ عالِمَةٌ غَیرَ مُعَلَّمَة وَ فَهِمَةٌ غَیرَ مُفَهَّمَة‌.
ای عمه، تو به حمد الله، عالمى هستى كه نزد كسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى كه نزد كسى نیاموختى.
الاحتجاج، تالیف شیخ طبرسی، جلد ۲، صفحه ۲۷، چاپ منشورات الشریف الرضی
امیر المومنین علیه السلام در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
٥- حدثنا محمد بن علی رحمه الله، عن عمه محمد بن أبی القاسم، عن محمد بن علی الكوفی، عن محمد بن سنان، عن المفضل، عن جابر بن یزید، عن أبی الزبیر المكی، عن جابر بن عبد الله الانصاری، قال: قال النبی (صلى الله علیه وآله): إن الله تبارك وتعالى اصطفانی واختارنی وجعلنی رسولا، وأنزل علی سید الكتب، فقلت: إلهی وسیدی، إنك أرسلت موسى إلى فرعون، فسألك أن تجعل
متن آهنگ ننه گل ممد :
صد بار گفتم همچی مکو ننه گل محمدزلفای سیا ر قمچی مکو ننه گل محمد صد بار گفتم پلاو مخار ننه گل محمدور دور کوه ها تاو مخار ننه گل محمد صد بار گفتم یاغی مرو ننه گل محمدرفیق الداغی مرو ننه گل محمد الداغی بی وفای ی ننه گل محمدتا آخر با تو نیا ی ننه گل محمد امروز که دور دورونس ننه گل محمداسب سیات د جاولونس ننه گل محمد ای جاولونا همیشه نیس ننه گل محمداسب سیات د بیشه نیس ننه گل محمد وصف شما د ایرونس ننه گل محمدعکس شما د تهرونس ننه
رهپویان هدایت: یکی
از راه های شناخت ماهیت فرقه های تصوف ، شناختن موسسین و بیان تفکرات و عقاید آنها
می باشد که این دیوار کج از کجا شروع شده و معمار اولیه چه کسی است که این خشت را
چگونه گذاشته است .

بنابر
نقل منابع تاریخی معتبر اولین کسی که می توان موسس فرقه تصوف نامید شخصی به نام
ابوهاشم کوفی است .

نامش
عثمان بن شریک کوفی است و به ابوهاشم کوفی صوفی، شهرت دارد .
ایشان  صوفی مشهور قرن دوم هجری قمری است و آباء و اجداد او از ساکنین
کوفه بودند . مؤلفا
#زندگی_به_سبک_مهدی ( ۴۶ )
خیلی از جوان‌ها به دنبال مقامات مادی و معنوی هستند ولی  برای پیدا کردن راه بی دقتی می‌کنند در حالی که راه و مسیر چندان سخت هم نیست، عبارتی را آیت الله بهجت می‌فرمودند که معمولا بسیاری از ما ها به آن دقت نداریم، ایشان می‌فرمود:
بعضی از اساتید اخلاق [آیت‌الله قاضی رحمت‌الله‌علیه]درنجف می‌گفتند: «من ضامنم کسی‌که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد». خیلی کلام بزرگی ایشان گفت، گفت: «ا
236-  و من کلام له (علیه السلام)> اقتص فیه ذکر ما کان منه بعد هجرة النبی (صلی الله علیه وآله) ثم لحاقه به <فَجَعَلْتُ أَتْبَعُ مَأْخَذَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) فَأَطَأُ ذِکْرَهُ حَتَّی انْتَهَیْتُ إِلَی الْعَرَجِ.#قال السید الشریف رضی الله عنه : فی کلام طویل ، قوله (علیه السلام) فأطأ ذکره من الکلام الذی رمی به إلی غایتی الإیجاز و الفصاحة أراد أنی کنت أعطی خبره (صلی الله علیه وآله) من بدء خروجی إلی أن انتهیت إلی هذا الموضع فکنی عن
ماه محرم در کلام امام رضا علیه السلام
 
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ حدثنا جعفر بن محمد بن مسرور رحمه الله ، قال: حدثنا الحسین بن محمد بن عامر ، عن عمه عبد الله بن عامر ، عن إبراهیم بن أبی محمود ، قال : قال الرضا علیه السلام : إن المحرم شهر کان أهل الجاهلیة یحرمون فیه القتال ، فاستحلت فیه دماؤنا ، وهتکت فیه حرمتنا ، وسبی فیه ذرارینا ونساؤنا ، وأضرمت النیران فی مضاربنا ، وانتهب ما فیها من ثقلنا ، ولم ترع لرسول الله صلى الله علیه و
فضائل امیر المومنین علیه السلام و وجوب ولایت ایشان و برائت از دشمنان ایشان در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ کراجکی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما رواه لنا الشیخ الفقیه أبو الحسن محمد بن أحمد بن شاذان القمی رحمه الله بمكة فی المسجد الحرام قال حدثنی نوح ابن أحمد بن ایمن رحمه الله قال حدثنا إبراهیم ابن أحمد ابن أبی حصین قال حدثنی جدی قال حدثنی یحیى بن عبد الحمید قال حدثنی قیس بن الربیع قال حدثنی سلیمان الاعمش عن جعفر بن محمد قال حدث
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
بسم الله

توقیع مبارک از ناحیه مقدسه به وسیله جناب محمد بن عثمان (رضوان الله علیه)عن ابی الحسین محمد بن جعفر الاسدی، قال کان فیما ورد علی من الشیخ ابی جعفر محمد بن عثمان العمری قدس الله روحه فی جواب مسائلی الی صاحب الزمان(علیه السلام):
ادامه مطلب
لشکر «محمد رسول الله»
هر شهیدی که در خون خود تپیده است، هر جانبازی که در میدان نبرد با دشمن، بخشی از وجود خود را به بهشت رضای الهی برده است، هر رزمنده‌ای که روز و شبی را با محنت جنگ به سرآورده است، هر حرکتی در جبهه، هر گذری از وادی کوهها و میدانهای دشوار در برابر خصم، هر اقامتی در سنگرها و در پشت خاکریزها و هر ضربه وارد آمده بر دشمن، پرونده قطور و عظیمی است که آن را با حروف نورانی لطف و فضل پروردگار در سابقه لشکر محمد رسول الله (ص) نوشته‌اند.
۱
#حدیث_مهدوی
کلام امام زمان(عج)
زعمت الظلمةُ ان حُجة الله داحضةٌ ولو أُذن لنا فی الکلام لزال الشک
ای شیعه ما 
ستمگران پنداشتند که حجّت خدا از بین رفته است، در حالى که اگر به ما اجازه‌ی سخن گفتن داده مى‌شد، هر آینه تمام شک‌ها را از بین مى‌بردیم.
منابع:کمال الدین و تمام النعمة / ج 2 / 430 / 42 باب ما روی فی میلاد القائم صاحب الزمان حجة الله بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسى بن جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب ص ..... ص : 424الغیبة (للطوس
ائمه علیهم السلام همان صادقین مورد اشاره قرآن هستند
شیخ محمد بن حسن صفار قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۲- وعنه عن معلى بن محمد عن الحسن عن احمد بن محمد قال سئلت الرضا علیه السلام عن قول الله تعالى «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وكونوا مع الصادقین». قال الصادقون الائمة الصدیقون بطاعتهم.
احمد بن محمد گوید: از حضرت امام رضا علیه السلام درباره تفسیر آیه «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقین باشید» (سوره توبه / آیه ۱۱۹)
علت نامگذاری حضرت زهرا سلام الله علیها به فاطمه (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی و حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده‌اند:
و أخبرنی المشایخ إمام الدین یحیى بن الحسین بن عبد الكریم، و بدر الدین محمد بن عبد الرزاق بن أبی بكر، و نجم الدین عبد الغفّار بن عبد الكریم بن عبد الغفّار، و الشیخ علاء الدین محمد بن أبی بكر ابن محمد الطاوسی و أحمد بن محمد ابن محمد بن مذكویه رحمهم اللّه إجازة بروایتهم عن الإمام عزّ الدین عبد الرحمن ابن المعا
“شمس تبریزى”، مقام معرفت و خوف و خشیتِ برترین بانوی خلقت، و یکتا کفو امیر عالم آفرینش، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را خوار و پست شمرده، مى‏گوید:مردم را سخن نجات خوش نمى‏آید، سخن دوزخیان خوش مى‏آید… لاجرم ما نیز دوزخ را چنان بتفسانیم[۱]. که بمیرد از بیم!فاطمه رضی اللّه‏ عنها عارفه نبود، زاهده بود. پیوسته از پیغمبر حکایت دوزخ پرسیدى.[۲]آری این است مقامات ادعایی عارفان واصل، و پیران تصوف و عرفان!! و این است علایم واضح و آشکار عداوت و دشمنی ا
اعتقاد شیعه در مورد انکار هر کدام از دوازده امام علیهم السلام در کلام شیخ صدوق رحمه الله
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن بابویه (شیخ صدوق رحمه الله) در رساله عقاید گفته است که: هرکه دعوی امامت کند و امام نباشد ظالم و ملعون است، و هرکه امامت را در غیر اهلش قائل شود ظالم و ملعون است. و حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرموده است که: هر که انکار کند امامت علی را بعد از من انکار پیغمبری من کرده است و هر که انکار پیغمبری من کند انکار پروردگاری
فرموده‌ی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی‌اللّه‌وآل‌سلم)
در مورد امتش در آخرزمان.
روزی پیامبر(ص)گریه میکرد.
گفتند ای رسول‌اللّه چرا گریه میکنی؟
فرمود برای دوستای عزیزم.
گفتند آیا ما دوست تو نیستیم ای رسول‌اللّه؟
فرمود شما صحابه من هستید
دوستای من کسانی هستند که من رو ندیدند اما دین من رو میپذیرند
و بهم ایمان میاورند.
اللهُمَ صَلِ عَلی محمد و عَلی آل محمد
❤❤
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):به محبت وعشق به ما اهلبیت روی بیاورید, زیراکسی که خدارا با چنین خصلتی ملاقات کند داخل بهشت گرددوازشفاعت مابرخودارشود.قسم به خدایی که جانم در دست اوست جزءبامعرفت به حق ماهیچ کس ازعمل خودبهره ای نخواهدبرد.  امالی شیخ مفیدص۴۳
حضرت محمد(صلی الله علیه وآله):هرگاه بنده ای درمیان رکن ومقام هزارسال به عبادت خدا بپردازد تااز زیادی بندگی خدابه مشک خشکیده ای بماندوباخدادرحالی ملاقات کندکه کینه ی آل محمدرا دردل داردخد
برائت صریح امام خمینی از عمر بن خطاب
سید روح الله خمینی در کتاب کشف الاسرار خود پس از بیان حدیث قرطاس و توهین عمر بن خطاب به رسول خدا صلی الله علیه و آله، عمر را یاوه‌سرا و اصل کفر و زندقه می‌نامد.
وی می‌نویسد:
در آن موقع که پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله در حال احتضار و مرض موت بود، جمع کثیری در محضر مبارکش حاضر بودند. پیغمبر فرمود: بیائید برای شما یک چیزی بنویسم که هرگز به ضلالت نیفتید. عمر بن الخطاب گفت «هجر رسول الله» و این روایت را مورخین و
شهادت سه‌گانه از ابتدای آفرینش
شیخ صدوق و ثقة الاسلام کلینی رحمهما الله روایت کرده‌اند:
٤- حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه، قال: حدثنا محمد بن یحیى العطار، قال: حدثنی سهل بن زیاد، عن محمد بن الولید، قال: سمعت یونس ابن یعقوب یقول عن سنان بن طریف، عن أبی عبد الله الصادق علیه السلام، قال: قال: إنا أول أهل بیت نوه الله بأسمائنا، أنه لما خلق الله السماوات والارض أمر منادیا فنادى: أشهد أن لا إله إلا الله، ثلاثا، أشهد أن محمدا رسول الله، ثلا
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
#حدیث_مهدوی 
امام صادق(ع)
«اما و الله لیغیبن عنکم مهدیکم، حتی یقول الجاهل منکم: ما لله فی آل محمد حاجة، ثم یقبل کالشهاب الثاقب، فیملأها عدلا و قسطا کما ملئت جورا و ظلما».
«به خدا سوگند مهدی شما از دیدگان شما پنهان می شود، افراد خیره سر گویند: خداوند نیازی به آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ندارد، آنگاه چون «شهاب ثاقب» (ستاره ی درخشان) ظاهر می شود و زمین را پر از عدل و داد کند، آنچنانکه پر از جور و ستم شده باشد».
بحارالانوار/ ج51/ ص145
بسم الله الرحمن الرحیم
از خواب بیدار میشوم عجیب دلتنگم، دلتنگ حرم رویایی ام دلتنگ ایوان طلای زیبای بابا علی...
گوشی ام را برمیدارم مدح پدر را میگذارم دلم جلا میابد
دلم خبرم میدهد بین این عید بزرگ و این دلتنگی ارتباطیست
میرورم مفاتیح را برمیدارم تا نگاهی به اعمال این روز بزرگ بیندازم
میبینم از اعمال امروز زیارت باباست اشک شوق در چشمانم حلقه میزند آخر باباعلی،جان پیامبر است جای تعجب ندارد روز مبعثش بروی و جانش را زیارت کنی 
اللهم اجعل محیای
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
محب الدین طبری از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله علیه وآله المنبر فذكر قولا كثیرا ثم قال أین على بن أبى طالب فوثب إلیه فقال ها أنا ذا یا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بین عینیه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمین هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطین الحسن والحسین سیدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب
در حقیقت خداوند از مومنان جان و مالشان را به بهای اینکه بهشت برای آنان باشد خریده است ؛ همان کسانی که در راه خدا می جنگند و کشته می شوند ؛
این بعنوان وعده حقی در تورات موسی(ع) وانجیل عیسی(ع) و قرآن محمد (ص) بر عهده اوست ؛
وچه کسی از خدا به پیمان خویش وفادارتر است ؛
ادامه مطلب
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
 
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
 
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
أنا بقیة الله فی أرضه والمنتقم من أعدائه
ای شیعه ما من باقیمانده‌ی خدا در زمین او و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم.
منابع:الوافی / ج 2 / 396 / بیان ..... ص : 394بحار الأنوار (ط - بیروت) / ج 52 / 24 / باب 18 ذکر من رآه صلوات الله علیه ..... ص : 1تفسیر نور الثقلین / ج 2 / 392 / [سورة هود(11): الآیات 69 الى 86] ..... ص : 375
21-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و هی کلمة جامعة للعظة و الحکمة <
فَإِنَّ الْغَایَةَ أَمَامَکُمْ وَ إِنَّ وَرَاءَکُمُ السَّاعَةَ تَحْدُوکُمْ تَخَفَّفُوا
تَلْحَقُوا فَإِنَّمَا یُنْتَظَرُ بِأَوَّلِکُمْ آخِرُکُمْ.
# قال السید الشریف : أقول إن هذا الکلام لو وزن بعد کلام الله سبحانه و بعد کلام رسول الله (صلی الله علیه وآله) بکل کلام لمال به راجحا و برز علیه سابقا.فأما قوله (علیه السلام) تخففوا تلحقوا فما سمع کلام أقل منه مسموعا و لا أکثر منه
مسموم شهید شدن رسول خدا صلی الله علیه و آله در بیان شیخ مفید
۱- شیخ مفید رضوان الله علیه:
 
✍ رسول الله صلى الله علیه وآله محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر....
 
رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز دوشنبه بیست و هشت صفر در مدینه در حالى که مسموم شده بود، از دنیا رفت.
 
المقنعة، تألیف شیخ مفید، صفحه ۴۵۶
سلیقہ ایک ہی جیسا محمد اور جعفر کا
قرینہ ایک ہی ابھرا محمد اور جعفر کا
ہے ریشہ ایک ہی حقا محمد اور جعفر کا
نہیں فرق اک نہیں ابن محمد اور محمد میں
شمائل میں خصائل میں فضائل اور ابجد میں
نتیجہ ایک ہی نکلا محمد اور جعفر کا
ادامه مطلب
سلیقہ ایک ہی جیسا محمد اور جعفر کا
قرینہ ایک ہی ابھرا محمد اور جعفر کا
ہے ریشہ ایک ہی حقا محمد اور جعفر کا
نہیں فرق اک نہیں ابن محمد اور محمد میں
شمائل میں خصائل میں فضائل اور ابجد میں
نتیجہ ایک ہی نکلا محمد اور جعفر کا
ادامه مطلب
برای بیماری ها چه کنیم، پاسخ دادند :خداوند متعال کپسولی درست کرده است که تمام ویتامینها در آن است، آن هم کپسولِ صلوات بر محمد وآل محمد است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ ﻭ ﺛﻮﺍﺑﺶ ﺭﻭ ﻫﺪﻳﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ (ﺱ) ﺑِﺴﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ ﺇِﻧَّﺎ ﺃَﻋْﻄﻴْﻨَﻚ ﺍﻟْﻜَﻮْﺛَﺮَ (1) ﻓَﺼﻞِّ ﻟِﺮَﺑِّﻚ ﻭَ ﺍﻧﺤَﺮْ (2)ﺇِﻥَّ ﺷﺎﻧِﺌَﻚ ﻫُﻮَ ﺍﻷَﺑْﺘﺮُ (3)ﻟﻄﻔﺎ ﺍﺷﺘﺮﺍﻙ ﺑﺰﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﻮﺗﺎﻫ
ائمه گمراهی و هدایت در قرآن کیستند؟!
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
محمد بن الحسن، عن محمد بن الحسن الصفار، عن أحمد بن محمد بن عیسى، عن محمد بن سنان، عن طلحة بن زید، عن جعفر، عن أبیه علیهما السلام قال: الأئمة فی كتاب الله إمامان قال الله عزوجل: " وجعلناهم أئمة یهدون بأمرنا " لا بأمر الناس یقدمون أمر الله قبل أمرهم وحكم الله قبل حكمهم قال تعالى: " وجعلناهم أئمة یدعون إلى النار " یقدمون أمرهم قبل أمر الله وحكمهم قبل حكم الله ویأخذون بأهو
          بحق علی المرتقضی و الائمه الهدی و بحق اللوح والقم اللهم احفظ من شر والد و ولد
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= برای زیاد شدن حافظه بگو: سبحان من لا یعتدی علی اهل مملکته سبحان من لا یاخذ اهل
الارض بالوان العذاب سبحان الرئوف الرحیم اللهم اجعل لی فی قلبی نورا وبصرا فهما وعلما انک علی
کل شی قدیر
 
2= در سجد ه صدبار بگو شکرا و صدبار بگو: عفوا و یا حداقل سی بار بگو شکر الله
 
3= جهت عاقبت به خیری: رضیت بالله ربا و بمحمد صلی الله علیه و آله نبیا و با
#حدیث_مهدوی 
امام زین العابدین(ع)
«فی القائم منا سنن من ستة من الأنبیاء، سنة من نوح، و سنته من ابراهیم، و سنته من موسی، و سنته من ایوب، و سنته من محمد صلوات الله علیهم. فاما من نوح فطول العمر، و اما من ابراهیم فخفأ الولادة و اعتزال الناس، و اما من موسی فالخوف و الغیبته، و اما من عیسی فاختلاف الناس فیه، و اما من ایوب فالفرج بعد البلوی، و اما من محمد صلی الله علیه و آله و سلم فالخروج بالسیف».
«در قائم ما شش نشانه از شش پیامبر هست، نشانی از حضرت نوح
تشهد سه‌گانه مکتوب بر درهای بهشت
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٢٤- ومن كتاب المقنع فی الامامة عن جابر الانصاری قال رسول الله : لیلة اسری بی إلى السماء امر بعرضالجنة والنار علی ، فرأیتهما جمیعا ، رأیت الجنة وألواننعیمها ، ورأیت النار وألوان عذابها ، وعلى كل باب من أبوابالجنة الثمانیة : لا إله إلا الله ، محمد رسول الله ، علی ولی الله.
شیخ صدوق رحمه الله در کتاب المقنعة فی الامامة روایت کرده است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آ
ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام و دروغگویی مخالفین در کلام امام صادق علیه السلام
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲۹- الحسین بن محمد ومحمد بن یحیى، عن أحمد بن إسحاق، عن بكر بن محمد الأزدی، عن إسحاق بن جعفر، عن أبیه علیه السلام قال: قیل له: إنهم یزعمون أن أبا طالب كان كافرا؟ فقال: كذبوا كیف یكون كافرا وهو یقول: ألم تعلموا أنا وجدنا محمدا * نبیا كموسى خط فی أول الكتب وفی حدیث آخر كیف یكون أبو طالب كافرا وهو یقول: لقد علمو
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
 
 
لا تجد قوما یومنون بالله والیوم الآخر یوادون من حاد الله و رسوله و لو کانوا آباءهم او ابناءهم او اخوانهم او عشیرتهم اولئک کتب فی قلوبهم الایمان و ایدهم بروح منه و یدخلهم جنات تجری من تحتها الانهار خالدین فیها رضی الله عنهم و رضوا عنه اولئک حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحونهیچ قومی را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمی‌یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندانشان باشند؛ آنان کسانی
پادکست جدید «محمد رسول الله» از «محمدرضا امیری» و «سامی یوسف» منتشر شد.
• • • • • •قطعه جدید: محمد رسول اللهمحمدرضا امیری - سامی یوسفتنظیم: holysongteamتاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸New Piece: Mohammad Rasool AllahMohammad Reza Amiri - Sami YusufProducer by: HolySongteamRelease date: 8 February 2020
Download
پادکست جدید «محمد رسول الله» از «محمدرضا امیری» و «سامی یوسف» منتشر شد.
• • • • • •قطعه جدید: محمد رسول اللهمحمدرضا امیری - سامی یوسفتنظیم: holysongteamتاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸New Piece: Mohammad Rasool AllahMohammad Reza Amiri - Sami YusufProducer by: HolySongteamRelease date: 8 February 2020
Download
پادکست جدید «محمد رسول الله» از «محمدرضا امیری» و «سامی یوسف» منتشر شد.
• • • • • •قطعه جدید: محمد رسول اللهمحمدرضا امیری - سامی یوسفتنظیم: holysongteamتاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۸New Piece: Mohammad Rasool AllahMohammad Reza Amiri - Sami YusufProducer by: HolySongteamRelease date: 8 February 2020
Download

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها