نتایج جستجو برای عبارت :

این مواد غذایی قبل از پخت نباید شسته شوند

نفس هایت ناقوسی بود که
در کلیسای قلبم نواخته شد. من راهبه دیر تو هستم. بگو تا معبد چشمانت چقدر راهست؟صلیب عشق تو گردن آویز من هست.ای مسیح من،
بگوچگونه،
 بر روح مرده من  دمیدیکه زنده شدمو
متولد شدم با درد عشقت و
از پیله تنهایی ام بدر آمدم.بگو،
با من سخن بگوآنسان که ناقوس ها نواخته می شوند؛آنسان که آتشکده ها روشن می شوند؛آنسان که  حرم ها با گلاب شسته می شوند.آنسان سخن بگو ،آنسان،
من روشن می شوم،
نواخته می شوم، 
و شسته می شوم.
شاعر: اکرم احمدی(
شسته
نمای سیمان شسته ویلا
⚡️بخشی از مزایای نمای شسته برای ویلا

نمای ویلا یکی از مهمترین المان ها و بخش های ویلا است از دید فنی نمایی مناسب است که با شرایط محیطی و سبک فرهنگ و اداب و رسوم منطقه سازگاری داشته باشد.
از دیر باز سنگ و نمای سنگی در ایران مورد اقبال عمومی بوده است سنگ هم از نظر زیبایی و هم از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی منطقه ایران از سایر مصالح بومی برتری دارد.
نمای شسته سیمانی یکی از انواع نماهای سنگی مرسوم در ایران که در برابر ب
نفس هایت ناقوسی بود که
در کلیسای قلبم نواخته شد. من راهبه دیر تو هستم. بگو تا معبد چشمانت چقدر راهست؟صلیب عشق تو گردن آویز من هست.ای مسیح من،
بگوچگونه،
 بر روح مرده من  دمیدیکه زنده شدمو
متولد شدم با درد عشقت و
از پیله تنهایی ام بدر آمدم.بگو،
با من سخن بگوآنسان که ناقوس ها نواخته می شوند؛آنسان که آتشکده ها روشن می شوند؛آنسان که  حرم ها با گلاب شسته می شوند.آنسان سخن بگو ،آنسان،
من روشن می شوم،
نواخته می شوم، 
و شسته می شوم.
شاعر: اکرم احمدی(
از دیر باز سنگ و نمای سنگی در ایران مورد اقبال عمومی بوده است سنگ هم از نظر زیبایی و هم از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی منطقه ایران از سایر مصالح بومی برتری دارد.
نمای شسته سیمانی یکی از انواع نماهای سنگی مرسوم در ایران که در برابر باران های اسیدی ، اشعه افتاب UV ، یخ زدگی متوالی،رطوبت و سایر شرایط محیطی ایران مقاومتی بالایی از خود نشان داده و هم از نظر طراحی معماری و زیبایی شناسانی در سطح قابل قبولی است.

 شسته سیمانی ویلا، حاصل از ترکیب درصد
اگر فکر می‌کنید با شستن این مواد غذایی از شر باکتری ها خلاص می شوید در اشتباهید!
 
مرغ و ماهی
آیا همیشه مرغ را قبل از پختن در سینک ظرفشویی تان می شویید؟ اگر اینطور است پس دیگر باید این عادت را ترک کنید. شستن مرغ نه تنها هیچ میکروب یا عامل بیماری زایی را از بین نمی برد بلکه می تواند ریسک آلودگی را هم بیشتر کند. با شستن مرغ تازه در سینک ظرفشویی و پاشیدن قطرات آب به اطراف، شما تمام میکروب ها و باکتری ها را در سراسر آشپزخانه ی خود پخش می کنید که شامل
آیا من در حال تغییر هستم؟
به نظر بله.

تغییر آرام آرام سراغت می آید. خودت هم نمی فهمی کی عوض شدی. نگاهت عوض می شود. آرمانهایت عوض می شوند. اهدافت عوض می شوند. تغییر مثل ماری خوش خط و خال است که به آرامی و بیصدا می خزد و تو را می بلعد و هضم می کند و تو حتی متوجه هم نمیشوی که تغییر تو را هضم کرده با اسید شسته و زیر و رویت کرده.
در عملکردهای مختلف بدن، سلول ها انرژی مصرف می کنند. عملکرد سلول ها مواد زائدی تولید می کند که باید از بدن بیرون روند. وقتی این مواد زائد به اندازه کافی از بدن دفع نشوند، در بدن جمع می شوند. بالا رفتن میزان این مواد زائد در بدن، آزوتمیا نام دارد که با آزمایش خون سنجیده می شود. وقتی مواد زائد در بدن جمع می شوند، حال بدی در بدن ایجاد می شود که اورمی یا اوره خونی نامیده می شود.
 
لوبیا سیاه از جمله حبوباتی است که برای سلامت استخوان، کاهش فشارخون، کنترل دیابت موثره ولی در سفره ما ایرانی ها خیلی پرمصرف نیست
من یک سوپ ساده که از لوبیا سیاه تهیه می شد را امتحان کردم. به نظر خانواده ام خوب بود شما هم دوست داشتید امتحان کنید.
برای 3 نفر
حدود دو سوم پیمانه لوبیا سیاه را 8 ساعت توی آب نمک خیس کنید.
یک پیاز را تفت بدهید. سپس یک سیر و کمی تفت بدهید. کمی زردچوبه و پودر زیره سبز و کمی فلفل جیلی بزنید.
لوبیا را با آب شسته و اضافه کنید و
ازگیاه تا کاغذ :برگی از برگه را پاره کنید و بر حاشیه آن نگاهی بیندازید . شما می توانید صدها موی زیاد کوچک شبیه به فیبر را مشاهده نمایید .آنها سلولز یا فیبرهای گیاهی می باشند و در کلیه گیاهان وجود دارا‌هستند . وظیفه تولید کننده کاغذ این است که مواد گیاهی را به فیبرهای جدا تبدیل کند ،آن را مواد شیمیایی طراحی کارت ویزیت  مخصوصی شستشو دهد و آن را به ورقه های صاف و منزه برگه تبدیل نماید .
اکثر وقت ها کاغذها از خمیر چوب یا این که علف اسپارتو ، یا این ک
 
 
فصل رسیدن کنگر بهار است، به همین دلیل بسیاری در فصل بهار به سراغ تهیه یک خورشت ایرانی و خوشمزه به نام خورشت کنگر می‌روند.
مواد لازم
1 کیلوگرم کنگر
500 گرم گوشت ماهیچه
2 عدد پیاز
500 گرم نعناع و جعفری
نمک و فلفل به مقدار لازم
4 قاشق سوپخوری آبلیمو
 روغن مایع به مقدار لازم
دستور العمل‌
پیاز خرد شده را با کمی روغن تفت می‌دهیم. کمی زردچوبه می‌ریزیم سپس گوشت خرد شده و البته شسته شده را اضافه کرده تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت عوض شود.
تیغ‌های کنگر
داستانی پنجم:
با سینی محتوی دو لیوان شیر و چند بیسکوییت که تکه های کاکائو در آن ها به چشم می خورد از آشپزخانه خارج شد.به طرف دوستش که چند کاغذ و یک مداد در دست داشت رفت.روی صندلی رو به روی او نشست و سینی را روی میز عسلی چوبی کوچکی که در کنارشان بود گذاشت.
-داری چه کار می کنی؟
-شعر می گم.
شعر می گی؟
-به پیشنهاد یکی از دوستانم گفتن شعر رو شروع کردم.
-چه خوب.شیر و بیسکوییت می خوری؟
-آره.ممنونم.فضای خانه ای با طعم اکالیپتوس........ .
-هان؟
-یکی از ابیات شعرمه.
فراموشت کرده امای نور دسته دستهکه بر هم می گذارمو تو را می سازم.ماه سیاه !که پیشانی داغت را برف شسته استاقیانوس عاشق !که در پی قویی کوچک روانه رود می شوی !از یادت برده امهم چون چاقویی در قلبهم چون رعدی تمام شدهدر خاکستر شاخه هایم .
 
"محمد شمس لنگرودی"
 
پ.ن:
خورشیدی سیاهکه میان شاخه ها می درخشد .نگاه تو را آزرده نمی کنداز شیشه ها دانه ای نور بچینبه این شاخه ها بیاویز .
 
"بیژن الهی"
طرح توجیهی تولید پشم شسته شده به طور کلی، پشم الیاف نازک و نرم است که بر روی پوست حیواناتی مثل گوسفند و شتر رشد می‌کنند و در بافت فرش بافی و فرش مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به فصل تولید مثل فصل پشم چین و آب و هوا. پشم گوسفند، بسته به این که کدام عضو رشد می‌کند، از نظر ملایمت نیست؛ پشم پهلو به ترتیب ملایم‌تر از پشم شکمی است، بنابراین گردن، سر و پای گوسفندان به ترتیب است.هر محصول دارای ویژگی‌های خاص و ویژگی‌هایی است که باید قبل از بررسی ف
تأثیرات مخرب مخدر ها بر اندام های حیاتی بدن بر کسی پوشیده نیست اما علاوه بر آن مصرف موادمخدر عوارض عمومی هم دارد که این عوارض هم جسمانی هستند و هم روانی و سبب می شوند که فرد مصرف کننده مقاومت خود را در برابر ابتلا به بیماری های مختلف از دست بدهد.اعتیاد به مواد مخدر امروزه به عنوان یک بیماری در نظر گرفته می‌شود . یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و ترک آن اطلاع‌رسانی در مورد تأثیر و عوارض مصرف آن است.مواد مخدر چیست؟مواد اعتیادآور
اگر بخواهیم یک غذای شیرازی معروف را به شما معرفی کنیم بدون شک اول از همه به سراغ کلم پلو خواهیم رفت. در تهیه این غذا از برنج، کلم و مقداری گوشت قلقلی استفاده می‌شود. برخی کلم پلو با گل کلم و یا کلم پلو با کلم سنگی را نیز تهیه می کنند. اما یک کلم پلوی شیرازی اصل با کلم قمری و فوت و فن های بسیار خاصی تهیه و پخته می شود.
 
مواد لازم
6 پیمانه برنج
1 کیلوگرم کلم
500 گرم شوید، تره، ترخون و ریحان
2 عدد پیاز
روغن، نمک، فلفل و آبلیمو به مقدار لازم
 
مواد لا
با گذشت زمان بالش های شما گرد و غبار ، عرق و ذرات روغن جمع می شوند که در صورت عدم کنترل ، می توانند کوسن های شما را زرد رنگ کرده و استفاده از آنها را راحت تر کنید. برای جلوگیری از این اتفاق ، باید برنامه ریزی کنید که بالش های خود را مرتباً با دست یا در ماشین لباسشویی بشویید.
 روش1شستشوی پنبه ، پایین و بالش مصنوعیتصویری با عنوان بالش های شستشو مرحله 11پرونده را بردارید. اگر بالشت خود را در یک بالش یا حیاط قرار داده اید ، اکنون این کار را بردارید. بر
شرکت ما سازنده دستگاه های نظافتی شامل انواع دستگاه های قالیشویی در انواع مختلف هچون دستگاه های قالی شور دستی ، دستگاه شستشوی اتوماتیک و تمام اتوماتیک و همچنین دستگاه های میزی قالیشویی هستند .
همچنین دستگاه های آبگیری فرش یا همان خشک کن فرش ، دستگاه هایی که برای آبگیری قالی های شستشو شده استفاده می شوند در مدل های بادی و دیگی توسط گروه تولیدی ما تولید می شوند .
دستگاه های همچون دستگاه های قطعه شویی توسط شرکت ما در 4 مدل کلی تولید می شود .دستگا
سوالات متداول در رابطه با کولر گازی اسپلیت :
شارژ گاز و سرویس دوره ای هر چند وقت یکبار نیاز است؟
پاسخ
شارژ گاز برای کولرهای پنجره ای و پرتابل تا زمانی دستگاه خنک کنندگی خوبی دارد نیاز نیست چرا که دارای یک سیکل بسته هستند اما کلیه اسپلیت ها به دلیل استفاده از اتصالات برنجی در قسمت اتصال لوله مسی به دستگاه امکان خارج شدن تدریجی گاز وجود دارد لذا توصیه می شود سالی یکبار فشار آن توسط سرویسکار تنظیم شود.
در مورد سرویس شستشو کلیه کولرهای سالی یکبا
مواد مورد نیاز برای پخت آش گندم
گندم پوست کنده وخیس کنده 2 لیوان
برنج شسته 1 لیوان
نخود 1 لیوان
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم 1 لیوان
عدس 1 لیوان
سبزی آش ( گشنیز – تره – اسفناج – جعفری – نیم کیلو
پیاز داغ 1 لیوان
نعناع داغ نصف لیوان
نمک – فلفل و زردچوبه به میزان لازم

ادامه مطلب
 
موادلازم:
برنج 3 پیمانهماست 1 لیوانزرده تخم مرغ 3 عددزعفران دم کرده 3 قاشق غذاخورینمک فلفل زردچوبه دارچین به مقدار لازمقارچ خرد شده 100 گرممرغ 2 تکهزرشک 1/3پیمانهروغن مایع نصف لیوانپیاز کوچک 1 عدد
طرز تهیه:
1- ابتدا مرغ را با کمی آب و پیاز و نمک و زرد چوبه میپزیم. زرشک را هم از قبل پاک کرده و با آب سرد شسته و در کمی روغن و زعفران و شکر تفت میدهیم و در اخر تفت دادن کمی گلاب اضافه میکنییم. (گلاب عطر فوقالعاده ای به زرشک میدهد)2- قارچ رو هم شسته اسلایس کر
 کمپوست یک نوع کود آلی هوموسی است تجزیه و تجزیه و تحلیل مواد آلی نسبتا پایدار ناشی از فرآیند پوسیدگی و پوسیدگی و یا کمپوست از پوسیدگی و تجزیه گیاه، حیوان یا زباله‌های شهری و همچنین لجن فاضلاب تحت شرایط خاص و روش‌های خاص انجام می‌شود. این شاید قدیمی‌ترین روند بازیافت باشد. ماده آلی مورد استفاده برای کمپوست کردن ضایعات کشاورزی، مواد خوردنی و زباله که به خاک سیاه و سفید غنی از تجزیه هوازی و بی‌هوازی تبدیل می‌شوند، به عنوان کود در کشاورزی م
هل بومی مناطق مرطوب جنوب هند است و در مزارع این ناحیه بیشتر از هر جای دیگری یافت می شود. میوه آن را می توان از مزارع وحشی جمع آوری کرد اما بیشتر در هند،سریلانکا، گواتمالا کشت می شود.
گل های بلند این گیاه برای هشت الی نه ماه در سال وجود خواهد داشت. پوسته بیرونی یا کپسول آن به تدریج رشد می کنند و باید زمانی چیده شوند که سه چهارم آن ها رسیده است. بعد از برداشت، پوسته های بیرونی خوب شسته می شوند و خشک می گردند. روش های خشک کردن باعث ایجاد رنگ نهایی هل
مواد لازم:
آلبالو: ۱ کیلوگرم
شکر: ۲کیلوگرم
آب: ۱ لیوان
وانیل: یک قاشق چایخوری (در صورت تمایل)
طرز تهیه:
آلبالو‌ها را شسته و پاک کنید. بهتر است هسته‌های آلبالو را هم جدا کنید برای جدا کردن هسته‌ها هم میتوانید از دستگاه هسته گیر آلبالو استفاده کنید و هم با دو انگشت شصت و سبابه به سمت سوراخ (محل اتصال دم به آلبالو) آن به هسته فشار وارد کنید، به راحتی هسته از آن جدا میشود.
ادامه مطلب
تهیه ترشی سالاد فصل :
مواد لازم :
گل کلم              1 کیلو
برگ کلم             1 کیلو
هویج                 1 کیلو
سیر                  نیم کیلو
خیار                  2 کیلو
فلفل سبز           نیم کیلو
سیاه دانه           200 گرم
نعناع خشک        1 بسته
رب گوجه فرنگی    4 شیشه
سرکه                2 بطری
نمک                  به مقدار لازم
 
طرز تهیه :
ایتدا تمام مواد را شسته می گذاریم آبش گرفته شود بعد به صورت نگینی ریز می کنیم . بعد مواد
 کمپوست یک نوع کود آلی هوموسی است تجزیه و تجزیه و تحلیل مواد آلی نسبتا پایدار ناشی از فرآیند پوسیدگی و پوسیدگی و یا کمپوست از پوسیدگی و تجزیه گیاه، حیوان یا زباله‌های شهری و همچنین لجن فاضلاب تحت شرایط خاص و روش‌های خاص انجام می‌شود. این شاید قدیمی‌ترین روند بازیافت باشد. ماده آلی مورد استفاده برای کمپوست کردن ضایعات کشاورزی، مواد خوردنی و زباله که به خاک سیاه و سفید غنی از تجزیه هوازی و بی‌هوازی تبدیل می‌شوند، به عنوان کود در کشاورزی م
لباسهای شسته، تلنبار شده‌اند روی هم. ظرفها شسته شده‌اند اما هنوز توی ظرفشویی‌اند. سینک پر از ظرف است. آب کتری تمام شده. غذا نداریم. سبد، پر از لباس تیره است. میزها گردگیری می‌خواهند، انارها دانه شدن. کتابهای نیمه تمام گوشه کتابخانه، خواننده می‌خواهند و فایل‌های انگیزشی مخاطب. گلدان‌ها آب می‌خواهند و برگهای زردشان هرس. خاک نشسته روی میزها را می‌بینم و کاری نمی‌کنم. شارژ گوشی تمام می‌شود و کاری نمی‌کنم. لیست خرید روی در یخچال، کجکی ن
 
سالاد شیرازی به عنوان پرمصرف‌ترین انواع سالاد در ایران شناخته می‌شود و معمولا با بسیاری از غذاها قابل سرو شدن است.
مواد لازم
5 عدد خیار قلمی
2 عدد گوجه فرنگی متوسط
1 عدد پیاز کوچک
آبلیمو به مقدار لازم
 نمک به مقدار لازم
نعنا خشک به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری به مقدار لازم ساطوری شده
دستور العمل‌
ابتدا خیار را بشویید و بعد آن را پوست بکنید. (اگر خیار را خوب شسته باشید، می‌توانید با پوست هم استفاده کنید؛ ظاهر زیباتری به سالا
سوسیس بندری یا بندری یکی از غذاهای ایرانی است که متعلق به جنوب ایران است. بندری غذایی نیمه فوری به حساب می‌آید. مواد تشکیل‌دهنده این غذا شامل سوسیس، سیب زمینی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل سیاه و ادویه‌جات مانند ادویه کاری است. سوسیس بندری باید تند و داغ سرو شود. این غذا معمولاً با نان ساندویچی، سس تند و سالاد سرو می‌شود.
 
مواد لازم
300 گرم سوسیس ترجیحا کوکتل
2 عدد سیب زمینی
2 عدد پیاز
زردچوبه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
روغن به م
 مواد لازم برای تهیه سوفله پرتقال :
 
پرتقال متوسط :چهار عددآب پرتقال :یک دوم پیمانهآرد ذرت :دو قاشق غذاخوریعسل :یک قاشق غذاخوریشکر :یک چهارم پیمانهزرده تخم مرغ :دو عددسفیده تخم مرغ :سه عددرنده پوست پرتقال :یک قاشق غذاخوری
 
آموزش درست کردن سوفله پرتقال :
دسر سوفله پرتقال یکی از دسرهای خوشمزه ای است که به راحتی میتوانید در منزل درست کرده و میل کنید.
ابتدا پرتقال ها را شسته و خشک نمایید،
حالا از قسمت بالای پرتقال آن را برش زده و داخلش را خالی نم
ترکیب شفا بخش عسل و کشمش برای تقویت قلب
مواد طبیعی تاثیر فوق العاده ایی در درمان و پیشگیری از بیماریها دارند . یکی از این مواد عسل است که همه ما با خاصیت درمانگری آن آشنا هستیم در این مطلب می خواهیم شما را با ترکیب شفا بخشی برای تقویت قلب آشنا کنیم این تر کیب را در منزل درست کنید وبرای تقویت قلبتان نوش جان بفرمایید.
معجونی از عسل و کشمش برای تقویت قلب
این نوشیدنی ازچهار مواد طبیعی بسیار عالی تهیه شده است.و باید شب آماده سازی شود. در ظرفی یک فنجا
 مواد لازم برای تهیه دسر انجیر در منزل:
 
 انجیر بزرگ و سیاهگردوی خرد شدهعسلپودر پسته دسر انجیرطرز تهیه دسر انجیر :
این دسر یکی از دسرهای مدرنی است که به راحتی و در زمان بسیار کوتاه میتوانید درست کرده و در مهمانی های خود سرو کنید.
ابتدا انجیرها را شسته و از وسط برش بزنید ، بهتر است از انجیرهای سیاه و درشت استفاده کنید.
گردو را خرد کرده و روی برش های انجیر قرار می دهیم .
فر را با حرارت 170 درجه سانتی گراد روشن کرده و انجیرها را داخل سینی فر چید ه بر
مواد مورد نیاز برای پخت آش گندم
گندم پوست کنده وخیس کنده 2 لیوان
برنج شسته 1 لیوان
نخود 1 لیوان
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم 1 لیوان
عدس 1 لیوان
سبزی آش ( گشنیز – تره – اسفناج – جعفری – نیم کیلو
پیاز داغ 1 لیوان
نعناع داغ نصف لیوان
نمک – فلفل و زردچوبه به میزان لازم

ادامه مطلب
آشپزی یک هنر است. هر هنری برای درست انجام شدن آن، دارای تکنیک‌هایی است که باید آن‌ها را رعایت کرد.
با اینکه افراد زیادی با آشپزی آشنایی دارند، اما فقط تعداد خاصی هستند که دستپخت آن‌ها بین فامیل و بقیه زبانزد است و آن هم به دلیل رعایت نکات و تکنیک‌های آشپزی است. بسیاری از تکنیک‌‌ها وقتی رعایت نشوند، باعث بروز اشتباهاتی می‌شوند که در نتیجه دستپخت را بد می‌کنند.
به دستورات پخت توجه ندارید:درست کردن هر غذایی یک دستور پخت دارد. این دستور شامل
 ،مواد‌غذایی همیشه پرسود است
از آنجایی که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به خاطر همین نیاز ساده، این شغل و کار و هر حرفه‌ای که با مواد‌غذایی در ارتباط است، همیشه بازار خودش را دارد و درآمد و سود بالایی هم دارد. اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که بروید و یک کارخانه مواد‌غذایی راه بیندازید، کمی بیشتر فکر کنید. شما می‌توانید به خدمات جانبی که کارخانه‌های مواد‌غذایی نیاز دارند هم فکر کنید و ر
بورک ها انواع مختلفی دارند مثل بورک سبزیجات- بورک پنیر - بورک گوشت - بوورک مرغ وبورک سیب زمینی و بورک اسفناج و... این غذا بسیار آسان و راحت و در زمان اندک قابل تهیه است و می توان آن را در فر پخت و یا در روغن سرخ کرد. ضمنا این غذا حالت فینگر فود نیز دارد و برای مجالس و مهمانی ها گزینه بسیار مناسبی می باشد.
مرحله اول:برای تهیه بورک گوشت ابتدا یک عدد پیاز را شسته و پوست می‌کنیم. سپس با چاقو آن را به صورت ریز و نگینی خرد می‌کنیم. سپس داخل یک تابه کمی روغ
یکی از گزینه های خوب برای پذیرایی در میهمانی ها ایرانی می تواند مرغ شکم پر باشد که با شنیدن اسمش خبر از یک وعده غذایی خوب و کامل را می دهد.
مواد لازم مرغ شکم پر
مرغ درسته با پوست : حدود 2 کیلو
گردو : 5 عدد درشت خرد شده
آلو  بخارا : 12 عدد
گوجه  فرنگی : 2 عدد
لیمو : 1 عدد
پیاز: 1 عدد بزرگ
هویج : 1 عدد
سیر : 2 حبه
نعنا خشک :یک قاشق غذا خوری
زرشک شسته شده : یک قاشق غذاخوری سرپر
نمک ، فلفل و زرد  چوبه :به میزان لازم
زعفران پودر شده : یک چهارم قاشق چایخوری
رب
 
تقسیم بندی نما برای شیارای چهار سانتی که با استفاده از مصالح شیشه،وفوم یا آلمینیوم 
بعد اینکه اندازه ها مشخص شد شروع به کار گذاشتن شیشه و یا آلمینیوم در اندازه های دلخواه به صورت عمودی وافقی البته این راهم باید درنظر گرفت فاصله هر دهنه که شیشه گذاری شده یا فوم کار شده اگر فاصله مابین شیارا از یک متر ارتفاعش کم بود میشود کار تمیزی رو اجرا کرد که اندازه استاندارد آن ۷۰ سانت میباشد خلاصه بعد اجرای شیشه گذاری یا چسباندن فوم نوبت میرسد به مصال
غذاهای محلی، جلوه‌ای از ذوق و هنر مردم هر منطقه در تنوع بخشیدن به زندگی با چاشنی فرهنگ آن دیار هستند. غذاهای محلی آمل نیز از جمله نکات برجسته این شهر هستند. در این مقاله با غذاهای محلی آمل آشنا می‌شویم. کتلت، کته آملی، خورش مرغ ترش، اسفناج پته، مرغ شکم پر آملی، پلو زعفرانی، اردک جوجه، سبزی‌پلون، نازخاتون، اسفناج پته تنها برخی از مهم‌ترین غذاهای محلی و ملی آمل هستند.
انواع غذاها
ترشی تره:مواد بکار رفته: سبزی آش (شامل اسفناج، جعفری، تره
مواد لازم برای کیک مرغ
سیــنه مرغ:دو عدد
ژامبون مرغ:۲۵۰ گرم
پیازچه:نیم کیلو
گردو:دویست و پنجاه گرم
نان تست:به میزان لازم
ماست:یک سوم سس مایونز مصرفی
سس مایونز:به میزان لازم
خامه:صدگرم
 کیک مرغ 
 طرز تهیه:
گردو را ریز خرد کنید، ژامبون مرغ را هم ریز خرد کنید. سپس سیــنه مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی آب لیمو پخت ریشه ریشه کنید. پیازچه ها را شسته و ریز به صورت حلقه 
حلقه خرد کنید ( هم خود پیاز هم برگهای آن را)، حالا سس ما*یونز و ماست و خامه را با هم
خورشت قیمه یکی از مشهورترین انواع غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن از لپه، گوشت، پیاز و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌شود. این خورشت نیز مانند سایر خورشت‌ها معمولا با برنج سرو می‌شود. پخت این خورشت نیز مانند سایر خورشت‌ها نیازمند اطلاع داشتن از فوت و فن‌های آن است که در ادامه به صورت مفصل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
 
 
مواد لازم
750 گرم گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله بدون استخوان
100 گرم لپه
3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده
4 عدد لیمو عمانی
2 قاشق
صنعت ساخت و ساز مسئول استفاده از مصرف 75 درصد منابع طبیعی زمین است. سنگ ، ماسه ، آهن و بسیاری از منابع محدود دیگر برای مصرف در بازارها به مقدار زیادی استخراج می شوند.
 به عنوان مثال، در برزیل، زباله های ساختمانی می توانند بین 50 تا 70 درصد از کل جرم پسماندهای جامد شهری را تشکیل دهند. این ضایعات اغلب به جای اینکه به درستی دفع شوند، در سیستم های بهداشتی شهری و مکان های دفع غیر رسمی ریخته می شوند.
با این حال اگر بیشتر مراقب باشید، این زباله می تواند
این پست ارزش خوندن نداره گفته باشم :/ 
چیزایی که نجسه یا باید بره تو لباسشویی از نظر من یا تو حموم شسته بشه 
تو حموم اما فقط تیکه های کوچیک رو می تونم بشورم 
چیزایی مثل مانتو و شلوار اگه عین نجاست نداشته باشن رو میتونم به شرط پاک بودن بدنم تو سینک ظرفشویی بشورم 
و البته شرط بعدی دور بودن چشم مامانه 
همه ی اینها باعث میشه که من لباسهای نجسی داشته باشم که شسته نشدن 
و بعد یادم میره کدوم پاک و کدوم نجسه :| 
تنبلی و خسته بودن خودمم عامل دیگه ایه که ب
این غذا به دلیل دارا بودن عدس و سبزیجات از فیبربالایی برخوردار است.برای کودکان و بزرگسالان وکسانی که مبتلا به دیابت ( II ) هستند بسیار مفید است .
مواد لازم : عدس قرمز شسته شده      225 گرم (حدود 1 لیوان) پیاز      2 عدد (ساطوری شده) سیر بزرگ      2 حبه (ساطوری شده) هویج      1 عدد (ساطوری شده) روغن زیتون خالص      2 قاشق سوپ خوریآب مرغ     1.5 لیترسرکه     2 قاشق سوپ خوریفلفل و نمک     به مقدار لازمبرگ کرفس     برای تزئین
 طرز تهیه:عدس قرمز، پیاز، سیر، هوی
بدون شک استفاده از مواد شوینده نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کند و خصوصا برای خانم های خانه دار داشتن یک »» صابون رختشویی گلنار «« می تواند بسیار پر کاربرد باشد
در شستشوی مواد مختلف خصوصا لباسها معمولا مواد مختلف در شکلهای مختلفی استفاده می گردد و این بسته به نحوه شسشوی ما هم دارد.به عنوان مثال در شستشوی لباسها با ماشین های لباسشویی اتومات دیگر نیاز به لوازمی که در شستشوی با دست استفاده می گردد نیست و به همین علت نوع آنها با هم تفاوت دارد و مع
کابوس بیشتر خانم‌های خانه‌دار خرابی ماشین ظرفشویی می‌باشد. تعمیرات ماشین ظرفشویی یکی از دغدغه‌های رایج در هر خانه‌ محسوب می‌‌شود. ظرف‌های کثیف باید به صورت روزانه شسته شوند، پس با یک ماشین ظرفشویی خراب که درست کار نمی‌کند یا اصلا کار نمی‌کند به زودی آشپزخانه زیر انبوهی از ظرف کثیف مدفون خواهد شد.
ادامه مطلب
مواد لازم:برای 4 نفر.
برنج:4 پیمانه/ران و سینه مرغ :800 گرم/روغن :4 قاشق غذاخوری.
نمک و فلفل: به میزان لازم/کشمش ریز پلوی:یک دوم پیمانه/خلال پرتقال یا نارنج:یک دوم پیمانه.
خلال پسته:1 بسته/خلال بادام: 1 بسته/زعفران :یک دوم قاشق چایخوری.
طرز تهیه:
مرغ را بعد از پاک کردن و شستن با 1 قاشق کرفس،2 عدد هویج و 1 عدد پیاز
و کمی نمک اپز کرده و خرد می کنیم. خلال پوست پرتقال یا نارنج را تلخی گرفته
و با یک چهارم پیمانه شکر و کمی اب می جوشانیم تا شیرین شود. زرشک را با مقد
طی قرنطینه متوجه شدم که تاریخ انقضایِ رویِ بسته‌هایِ اجناسِ ایرانی کاملا بی‌معنی‌ست. از بیسکوییت، ویفر، نبات و ماکارونی گرفته تا دستمال توالت و نوار بهداشتی، پس از شسته شدن خیس می‌شوند و این یعنی هزاران سوراخ روی بسته‌بندی وجود دارد که ما از آن بی‌خبریم. یعنی اینکه بسته‌بندی‌ها فاقد کیفیت استاندارد هستند و آنطور که باید چفت هم نشده‌اند. بله دوستان. زندگی کردن در ایران اصلا کِیف و کیفیت ندارد.
 
مواد لازم مرغ شکم پرمرغ درسته با پوست : حدود 2 کیلوگردو : 5 عدد درشت خرد شدهآلو  بخارا : 12 عددگوجه  فرنگی : 2 عددلیمو : 1 عددپیاز: 1 عدد بزرگهویج : 1 عددسیر : 2 حبهنعنا خشک :یک قاشق غذا خوریزرشک شسته شده : یک قاشق غذاخوری سرپرنمک ، فلفل و زرد  چوبه :به میزان لازمزعفران پودر شده : یک چهارم قاشق چایخوریرب  گوجه  فرنگی : یک قاشق غذا خوریآب  نارنج یا آب غوره : یک قاشق غذا خوری
 
ادامه مطلب
استانبولی پلو یا همان دمی گوجه: یک پیاز متوسط را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن در قابلمه ای مناسب تفت دهید. زردچوبه و فلفل را هم بیفزایید. 5 عدد گوجه فرنگی را پوره یا رنده کنید و به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. 
 
بعد از چند دقیقه یک عدد سیب زمینی نگینی خرد شده را به مواد اضافه کنید. سیب زمینی که نیم پز شد، 3 پیمانه برنج شسته شده را به همراه 3 پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید. آب غذا که بخار شد، دم کنی بگذارید. بعد از 45 دقیقه تا یک ساعت غذا آم
استانبولی پلو یا همان دمی گوجه: یک پیاز متوسط را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن در قابلمه ای مناسب تفت دهید. زردچوبه و فلفل را هم بیفزایید. 5 عدد گوجه فرنگی را پوره یا رنده کنید و به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. 
 
بعد از چند دقیقه یک عدد سیب زمینی نگینی خرد شده را به مواد اضافه کنید. سیب زمینی که نیم پز شد، 3 پیمانه برنج شسته شده را به همراه 3 پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید. آب غذا که بخار شد، دم کنی بگذارید. بعد از 45 دقیقه تا یک ساعت غذا آم
این موسسه دارای 30 سال تجربه در زمینه تامین و تولید مواد شیمیایی مختلف در داخل و خارج از کشور است. حلال ها ، رنگ و رزین ، مواد شیمیایی صنعتی ، کود شیمیایی ، مواد صنایع غذایی ، مواد تصفیه آب و .... نمونه هایی از محصولات این شرکت هستند. در ادامه به معرفی برخی از این مواد می پردازیم :
ادامه مطلب
استانبولی پلو یا همان دمی گوجه: یک پیاز متوسط را نگینی خرد کنید و در مقداری روغن در قابلمه ای مناسب تفت دهید. زردچوبه و فلفل را هم بیفزایید. 5 عدد گوجه فرنگی را پوره یا رنده کنید و به همراه کمی نمک به قابلمه اضافه کنید. 
 
بعد از چند دقیقه یک عدد سیب زمینی نگینی خرد شده را به مواد اضافه کنید. سیب زمینی که نیم پز شد، 3 پیمانه برنج شسته شده را به همراه 3 پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید. آب غذا که بخار شد، دم کنی بگذارید. بعد از 45 دقیقه تا یک ساعت غذا آم
فروش شن و ماسه در تهران: قسمت اصلی یک ساختمان را در مرحله ساختناز شن و ماسه تشکیل می شوند. به دلیل مقاومت بالای ساختمان های بتنی در مقابل عوامل جوی و عمر طولانی تر این نوع ساختمان ها نسبت به ساختمان های فلزی و آجری دارا می باشند. علاوه بر این با توجه به دسترسی سریع و ارزان  و آسان مصالحی که برای ساختن ساختمانهای بتنی مصرف می شود, شن و ماسه دارای اهمیت بسیاری می باشد.
شن و ماسه چیست
شن و ماسه : مواد بدون سیمان و مجزائی هستند که از متلاشی شدن طبیعی
سیستم X Interior با استفاده از فناوری پیشرفته نانو فناوری پیشرفته فوق العاده هیدروفی فای را برای محافظت از سطوح داخلی شما مانند صندلی های پارچه ای، فرش، چرم و وینیل با یک محصول پوشش حرفه ای ایجاد می کند. لکه ها و لکه ها به راحتی و به سرعت تمیز می شوند.
هنگامی که مایعات در تماس با System X Interior قرار می گیرند، درمان مواد را دفع می کند و مایعات را بدون نفوذ و رنگ آمیزی مواد رول می کنند. علاوه بر این، برای مواد با ساختار باز مانند فرش های پلاستیکی که مایعات
مواد جامد تزئینی در شکل ها و اندازه های مختلف در حلال های معلق موجود است و شامل مواد سیاه و سفید و رنگی است که به طور گسترده ای در فرآیند ، رنگ آمیزی انبوه و پراکندگی هوا رنگدانه های موجود در صنعت رنگرزی استفاده می شود. موارد مهمی مانند رنگ پوشش ، براق ، سختی ، محافظ ، استحکام چسبندگی و غیره کاربردهای عمده پیگمنت ها در لاک ، رنگ روغن ، لاک ، رنگ سلولزی ، رنگهای پلاستیکی ، چاپ و رنگ آمیزی جوهرها و تاسیسات آهنی است. صنعت پوشش بیشترین استفاده از پی
مرغ شکم پر
مرغ پاک شده رو شسته و از داخل شکمش چند جاشو چاقو می زنیم! ولی نباید ضربه خیلی عمیق باشه و پوست مرغ آسیب ببینه! 
تو یه ظرف گنده مخلوطی از پیاز خرد شده + نمک+ فلفل+ آبلیمو درست می کنیم و مرغ رو برای مزه دار شدن داخل مایه می غلتونیم!
 (بهتره یک شب و حداقل 2 ساعت مرغ داخل این مواد باشه!)

ادامه مطلب
شیشه ها و اینه های سرد در محیط های گرم بخار می‌کند.
مواد ضد بخار، موادی شیمیایی هستند که از جمع شدن قطرات آب بر روی یک سطح، که سطحی شبیه به مه را می‌سازد، جلوگیری می‌کند.
مواد ضد بخار برای اولین بار توسط ناسا ابداع شد.
مواد ضد بخار امروزه اغلب در سطح شیشه‌ها و پلاستیک‌های شفاف در کاربردهای نوری مانند عدسی و آینه‌ها که در عینک‌ها، عینک‌های ایمنی، لنزهای دوربین و دوربین‌های دوچشمی موجود است، استفاده می‌شوند.
این مواد با به حداقل رساندن ت
استخراج سنگ ساختمانی
باتوجه به پیشرفت روزافزون صنعت و معدن و اهمیت یاد آن، امروزه بسیاری از معادن باارزش ایران به روش روباز استخراجمی شوند.ایران تنوع زیادی از سنگهای تزیینی مختلف را در خودجای داده است، روش های متعددی برای استخراج سنگ های ساختمانی وجود دارد.استفاده از مواد منفجره، برش با جت آب، لیزر، شعله وغیره به دلایلی از قبیل هزینه تمام شده بالا، محدودیت تجهیزات، مطالعاتی، ارزان بودن روش و پایین آوردن کیفیت قواره، کاربرد زیادی در استخ
طرز تهیه “آش گندم” بدون گوشت
مواد مورد نیاز برای پخت آش گندم
گندم پوست کنده وخیس کنده 2 لیوان
برنج شسته 1 لیوان
نخود 1 لیوان
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم 1 لیوان
عدس 1 لیوان
سبزی آش ( گشنیز – تره – اسفناج – جعفری – نیم کیلو
پیاز داغ 1 لیوان
نعناع داغ نصف لیوان
نمک – فلفل و زردچوبه به میزان لازم

ادامه مطلب
 مواد مورد نیاز برای پخت آش گندم
گندم پوست کنده وخیس کنده  2 لیوان
برنج شسته    1 لیوان
نخود   1 لیوان
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم    1 لیوان
 عدس  1 لیوان 
 سبزی آش ( گشنیز - تره - اسفناج - جعفری -   نیم کیلو
 پیاز داغ   1 لیوان 
 نعناع داغ   نصف لیوان 
نمک - فلفل و زردچوبه   به میزان لازم


ادامه مطلب
مواد خشکشویی لباس
از گذشته تا به امروز روش های مختلفی جهت شستشو لباس ها وجود داشته است. یکی از متداول ترین روش های شستشو ها، شستشو با آب همراه با مواد شوینده مختلف است. اگر دقت کرده باشید، پس از مدتی شستشو بافت و ظاهر لباس شما تغییر کرده است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید این تغییرات به دلیل نفوذ آب به بافت لباس شما است. به همین دلیل بسیاری از افراد به این فکر افتاده اند که لباس های خود را با حلال های دیگری شستشو دهند که به بافت لباس آنها آسی
سیب زمینی شکم پر علاوه بر طعم و مزۀ خوب و دلپذیرش، ظاهر اشتهاآوری و زیبایی هم دارد که برای سرو در مهمانی‌ها مناسب است.
سیب زمینی شکم پر را علاوه بر پیش‌غذا و میان‌وعده، به‌عنوان غذای اصلی هم می‌توانید سرو کنید. روش‌های متفاوتی برای پر کردن سیب زمینی‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو دستۀ کلی با گوشت و بدون گوشت تقسیم کرد. اگر آن را به‌عنوان میان‌وعده یا پیش‌غذا سرو می‌کنید و ترجیح می‌دهید کمی سبک‌ باشد، بهتر است از گوشت برای پر
درست کردن مرغ شکم پر بدون فر
یکی از گزینه های خوب برای پذیرایی در میهمانی ها ایرانی می تواند مرغ شکم پر باشد که با شنیدن اسمش خبر از یک وعده غذایی خوب و کامل را می دهد.
مواد لازم مرغ شکم پر
مرغ درسته با پوست : حدود 2 کیلو
گردو : 5 عدد درشت خرد شده
آلو  بخارا : 12 عدد
گوجه  فرنگی : 2 عدد
لیمو : 1 عدد
پیاز: 1 عدد بزرگ
هویج : 1 عدد
سیر : 2 حبه
نعنا خشک :یک قاشق غذا خوری
زرشک شسته شده : یک قاشق غذاخوری سرپر
نمک ، فلفل و زرد  چوبه :به میزان لازم
زعفران پودر ش
مواد لازم :
بادمجان قلمی                                                   3کیلو
هویج                                                                 1کیلو
گل کلم                                                              1کیلو
کلم برگ                                                            ا کیلو
سیر                                                                  20حبه
فلفل سبز تند                    
 
تقسیم بندی نما برای شیارای چهار سانتی که با استفاده از مصالح شیشه،وفوم یا آلمینیوم 
بعد اینکه اندازه ها مشخص شد شروع به کار گذاشتن شیشه و یا آلمینیوم در اندازه های دلخواه به صورت عمودی وافقی البته این راهم باید درنظر گرفت فاصله هر دهنه که شیشه گذاری شده یا فوم کار شده اگر فاصله مابین شیارا از یک متر ارتفاعش کم بود میشود کار تمیزی رو اجرا کرد که اندازه استاندارد آن ۷۰ سانت میباشد خلاصه بعد اجرای شیشه گذاری یا چسباندن فوم نوبت میرسد به مصال
این موسسه دارای 30 سال تجربه در زمینه تامین و تولید مواد شیمیایی مختلف در داخل و خارج از کشور است. حلال ها ، رنگ و رزین ، مواد شیمیایی صنعتی ، کود شیمیایی ، مواد صنایع غذایی ، مواد تصفیه آب و .... نمونه هایی از محصولات این شرکت هستند. در ادامه به معرفی برخی از این مواد می پردازیم :
ادامه مطلب
زباله های خطرناک
پسماندها به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که یکی از این دسته های زباله های خطرناک می باشد. زباله‌های خطرناک به مواد زاید جامدی اطلاق می شود که بالقوه خطرناک هستند و یا اینکه موجب خطر برای سلامتی انسان و سایر موجودات زنده به وجود می آورند. این مواد که به سادگی تجزیه پذیر نیست اگر در شرایط مساعد بیولوژیکی داشته باشند تکثیر می‌شوند و عوامل نامساعد دیگری را در محیط به وجود آورند.
براساس تعریف آژانس حفاظت محیط زیست (Environmental
 
خورشت قیمه یکی از مشهورترین انواع غذاهای ایرانی است که برای تهیه آن از لپه، گوشت، پیاز و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می‌شود.
مواد لازم
750 گرم گوشت مغز ران گوسفند یا گوساله بدون استخوان
100 گرم لپه
3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده
4 عدد لیمو عمانی
2 قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی
750 گرم سیب زمینی
روغن برای سرخ کردن سیب زمینی
به مقدار کافی نمک و فلفل
1 قاشق مرباخوری ادویه
دستور العمل‌
ابتدا گوشت را به تکه‌های کوچک خرد می‌کنیم، بعد لپه را به دقت ت
از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی را ایجاد می کند. از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند که احتمال بروز جوش و آکنه را کمتر می کند.
قبل از استفاده از مواد آرایشی، صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از پاک کردن آرایش نیز حتما صورت خود را شستشو دهید.
اپیلاسیون کار سیار - شماره تماس برای خانم ها: 09140848217
ایجاد مزاحمت از طرف آقایان پی
کاشت ناخن پودری
کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در کاشت ناخن پودری ابتدا ناخن مصنوعی که همان تیپ است از اوایل ناخن طبیعی می‌چسبد و به اندازه‌ دلخواه کوتاه می‌شوند. سپس مواد به ضد قارچ و در نهایت به مواد کاشت آغشته می‌شوند. بعد از اتمام کار، ناخن ها به سوهان کاری دقیق و فراوان احتیاج دارند. به همین دلیل این روش به افرادیکه وقت و حوصله این روش را ندارند توصیه نمی شود زیرا کاشت ناخن پودری بسیار زمان ب
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
سیلیکون موجب نرم و یکدست کردن پوست شده و کاربرد آن نیز برای مصرف کننده آسان تر است. در برخیی موارد برای مراقبت پوست از آفتاب، به کرم ها، مواد ضدآفتاب مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی یا متوکسی سینامیت افزوده می شود. در برخی موارد برای محافظت بیشتر از پوست، مواد خاص در مقادیر اندک نظیر AHA که ضد پیری می باشد، به محصول افزوده می شود. نگهدارنده هااستفاده از مواد نگه دارنده به منظور جلوگیری از باکتری ها در لوازم آرایشی، ضروری است. پارابن ها (ات
دانشجویان گرامی
با سلام و آرزوی موفقیت برای شما عزیزان
همایش مواد وانرژی که جلسه گذشته در مورد زمان برگزاری آن صحبت کرده بودیم، تغییر کرده است.بنابراین کلاس های روز چهارشنبه طبق برنامه آموزشی، تشکیل می شوند.
منتظر دیدار شما هستم.
قالیشویی در مشهد 
قالی فروشان گبه را جز فرش اکانت نمی‌کنند و ان را یکی‌از اشکال فرش ها معرفی می نمایند .چون ضخامت پرز و ارتفاع گره ان نسبت به پرزهای قالی بسیار قطور خیس و بلند خیس میباشد .
 
گبه دست بافته ای منحصربه‌فرد عشایر میباشد ، که امروزه به جهت وجود پیشنهاد از این جور قالی ، در سوله های شهر بافته میگردد .نقشه ی گبه فرضی میباشد و براساس ان چیزی میباشد که زنان عشایر در حوالی خویش می چشم اند ، مثل کلبه ، حیوان یا این که گل و بوته و ادم و درخ
ترشی فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای سبز، نارنجی و زرد از هر کدام 1 عدد فلفل دلمه ای قرمز 2 عدد سیر 1 بوته(50 گرم) گشنیز خرد شده 400 گرم شبت خرد شده 200 گرم ترخون خرد شده 100 گرم سرکه سفید  500 میلی لیتر آب 1 لیتر (4 پیمانه) نمک 4و1/2 قاشق سوپخوری فلفل تند 3-4 عدد
✍️فلفل دلمه ای ها را شسته، هسته آنها را در آورید و به صورت حلال خرد کنید.سیر ها را پوست بکنید و به صورت خلال خرد کنید.فلفل های خرد شده، سیر و سبزیجات را با هم مخلوط کنیدسرکه، آب و نمک را مخلوط کرده و هم بزنید
 
 
برند ماشین ظرفشویی مهم است؟قبلا هم توصیه کرده ایم برای وسایلی که قرار است یک عمر برای ما کار کنند حتما از برندهای شناخته شده استفاده کنید، باید بگوییم در خرید ماشین ظرفشویی هم برند حرف اول و آخر را می زند. اگر شما از برند ایرانی یا خارجی خرید کنید که خیلی روی بورس نیست و به قول معروف جواب پس نداده است، چطور می توانید خرید با اطمینانی داشته باشید. برای خرید ظرفشویی حتما یک برند مطمئن را در نظر بگیرید که سال هاست به تکنولوژی ساخت ظرفشویی دست
قالیشویی گل ابریشم در زعفرانیه
قالیشویی در زعفرانیه | اگر به دنبال بهترین قالیشویی در زعفرانیه هستید، ما به شما قالیشویی گل ابریشم را معرفی می کنیم. این قالیشویی خدمات متنوع و خوبی را به شما ارائه می دهد که در ادامه قصد داریم به این خدمات بپردازیم و آنها را به شما توضیح دهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.
 
راه های ثبت سفارش ویژه زعفرانیه
سفارش آنلاین
۰۲۱۸۶۹۴
۳۰ خط ویژه در سراسر تهران
خدمات قالیشویی زعفرانیه گل ابریشم
در زیر انواع خدمات این قال
کوکی با چیپس شکلات
مواد لازم : شکلات تخته ای ؛ ۱۰۰ گرم | آرد گندم ؛ ۱۵۰ گرم | شکر قهوه ای ؛ ۱۰۰ گرم | پودر قند ؛ ۵۰ گرم | کره آب شده ؛ ۱۰۰ گرم | تخم مرغ ؛ ۱ عدد | وانیل ؛ ۱ قاشق چایخوری | نمک ؛ نصف قاشق چایخوری | بکینگ پودر ؛ نصف قاشق چایخوری
طرز تهیه : ابتدا کاسه ای بزرگ آماده کرده ، کره آب شده و شکر قهوه ای را در آن ریخته و هم میزنیم . پودر قند ، وانیل ، نمک و بکینگ پودر را به مواد اضافه کرده ، هم زده تا کاملا مخلوط شوند . تخم مرغ را شکسته به مواد اضافه کرده
همه این مواد از قسمت های مختلف گیاهی به نام شاهدانه یا کانابیس گرفته می شوند.
ماده موثره این گیاه تتراهیدروکانابینول یاTHC نام دارد.
گیاه شاهدانه انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها ساتیوا و ایندیکا هستند. میزان ماده موثره ساتیوا بسیار بیشتر از ایندیکا می‌باشد.
ماده موثره گیاه هرچه از سمت پایین ساقه به سمت بالاتر رویم بیشتر خواهد شد پس مسلما میزان تتراهیدروکانابینول گل گیاه بیشتر خواهد بود. حشیش صمغی است که از فشردن گل گیاه به دست می آید. گل و
همه این مواد از قسمت های مختلف گیاهی به نام شاهدانه یا کانابیس گرفته می شوند.
ماده موثره این گیاه تتراهیدروکانابینول یاTHC نام دارد.
گیاه شاهدانه انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها ساتیوا و ایندیکا هستند. میزان ماده موثره ساتیوا بسیار بیشتر از ایندیکا می‌باشد.
ماده موثره گیاه هرچه از سمت پایین ساقه به سمت بالاتر رویم بیشتر خواهد شد پس مسلما میزان تتراهیدروکانابینول گل گیاه بیشتر خواهد بود. حشیش صمغی است که از فشردن گل گیاه به دست می آید. گل و
همه این مواد از قسمت های مختلف گیاهی به نام شاهدانه یا کانابیس گرفته می شوند.
ماده موثره این گیاه تتراهیدروکانابینول یاTHC نام دارد.
گیاه شاهدانه انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها ساتیوا و ایندیکا هستند. میزان ماده موثره ساتیوا بسیار بیشتر از ایندیکا می‌باشد.
ماده موثره گیاه هرچه از سمت پایین ساقه به سمت بالاتر رویم بیشتر خواهد شد پس مسلما میزان تتراهیدروکانابینول گل گیاه بیشتر خواهد بود. حشیش صمغی است که از فشردن گل گیاه به دست می آید. گل و
همه این مواد از قسمت های مختلف گیاهی به نام شاهدانه یا کانابیس گرفته می شوند.
ماده موثره این گیاه تتراهیدروکانابینول یاTHC نام دارد.
گیاه شاهدانه انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها ساتیوا و ایندیکا هستند. میزان ماده موثره ساتیوا بسیار بیشتر از ایندیکا می‌باشد.
ماده موثره گیاه هرچه از سمت پایین ساقه به سمت بالاتر رویم بیشتر خواهد شد پس مسلما میزان تتراهیدروکانابینول گل گیاه بیشتر خواهد بود. حشیش صمغی است که از فشردن گل گیاه به دست می آید. گل و
مواد لازم:
1عددطناب
2جورابی که 365روز شسته نشده باشه
3.مایع کشک
طرز تهیه:
مایع کشک را در جوراب ریخته ودرب آن را بابند بسته وبه طناب آویزان کرده یابه بند رخت تا خوب جابیافتدو ترش
مزه شده وبوی عطر جوراب در آن نفوذ کند وخوش طعم و خوش عطر وخوش بو شود خخخخخ بعد از چندساعت
کشک شما آماده مصرف میباشد خوش طعم خوش عطر وخوش مزه خخخخخخخ

الفراررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر :)))))))))
راهنمای جامع کلاس 30 طبقه بندی پرونده های تجاری مارک تجاری. علائم تجاری باید در زیر کلاس ها اعمال شده یا ثبت شوند و هر کلاس نشان دهنده یک طبقه مجزا از کالاها یا خدمات است. در این پست ، ما کالاهایی را که تحت طبقه 30 طبقه بندی علائم تجاری قرار دارند ، به طور جامع پوشش می دهیم.علائم تجاری کلاس 30علائم تجاری کلاس 30 مربوط به قهوه ، چای ، کاکائو و قهوه مصنوعی است. برنج؛ تاپیوکا و ساگو؛ آرد و آماده سازی های ساخته شده از غلات؛ نان ، شیرینی و شیرینی پزی؛ یخه
 
غالباً سگ ها بر اساس معیارهایی از قبیل هوش و ذکاوت و آناتومی و ... از دو سه ماهگی توسط مربیان انتخاب می شوند . ابتدا با آموزش های کلی تحت کنترل و تربیت در می آیند و تربیت می شود و بعد اگر قابلیت های لازم را داشتند وارد آموزش های تخصصی می شوند .به عبارت دیگر وارد مرحله "گرین داگ" می شوند ، در این دوره متخصصین انتخاب می کنند که سگ ها در چه حوزه یا اموزش لازم را ببینند . زنده یاب، مواد منفجره یاب یا مواد مخدر یاب و ... می شوند. در حقیقت این مربی است که از
طرز تهیه آبگوشت با دستور تهیه خانگی و خوشمزه
آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایران است که طرفداران بسیاری دارد.
در این مطلب طرز تهیه آبگوشت و چگونگی خوشمزه شدن و نکات پخت آن را شرح می دهیم
مواد لازم برای درست کردن یک آبگوشت خوشمزه
نخود، لوبیای سفید : یک لیوان بزرگگوجه فرنگی : 2 عدد بزرگپیاز پوست گرفته شده :  2 عدد متوسطفلفل سبز تازه : (به دلخواه) 2تا 3عددنمک، فلفل و آب لیمو یا آبغوره : به مقدار لازمگوشت گوسفند با استخوان و چربی : 500 گرمسیب زمینی شسته ب
شستشوی فرش نه تنها جهت نظافت و تمیزی
منزل بلکه برای بهبود کیفیت و افزایش عمر بیشتر ان، امری الزامی و مهم می
باشد. انواع شستشو در قالیشویی ها رایج می باشد، شستشو با آب، شستشو با
پودر ، شستشو با مواد شوینده و .... شستشوی فرش با هر روش پروسه خود را
دارد. در این میان کلمه اعلاشویی حتما توسط کارشناسان فرش برای مردم اشنا
می باشد. همانطور که از نامش پیداست کلمه اعلا به معنی بالاتر و برتر می
باشد. اعلاشویی نیز به معنای شستشویی برتر و بالاتر با استفاد
مواد افزودنی بتن چیست؟
مواد افزودنی به بتن، مخلوطی از مواد شیمیایی مخصوص است که به صورت محلول یا پودر عرضه می شود. مواد مضاف در هنگام مخلوط کردن بتن افزوده می شود تا بعضی از خصوصیات بتن تازه یا سخت شده را تغییر دهد، چنانچه طرح اختلاط بتن به طور مطلوب انجام شود، در بیشتر موارد نیازی به مواد افزودنی نیست. مواد افزودنی قادرند بعضی از خصوصیات بتن را تغییر دهند. مواد افزودنی به مقدار کم به بتن اضافه می شوند، بنابراین در هنگام مصرف به کنترل بسیار د
معمولا در صنعت در بخش های زیادی نیاز به انتقال مواد داریم. یکی از روش های جا به جایی مواد مختلف استفاده از هواکش ها می باشد، به این صورت که برای انتقال مواد از هوا بطور مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می شود که این هوای فشار بالا به وسیله هواکش تولید می شود.
ادامه مطلب
اکریلیکها الیاف مصنوعی هستند که از پلیمری به نام پلی اکریلو نیتریل با میانگین مولکولی در حدود ۱۹۰۰ مونومر واحد ساخته شده است . الیاف اکریلیک سبک،گرم و حالتی شبیه به پشم دارند . همچنین زمانی که اکریلیک بر روی پایه اصلی و کوتاه دستگاه ریسیده شود می تواند خاصیتی شبیه پنبه داشته باشد . برخی از اکریلیک ها به صورت رنگی یا رنگدانه تولید می شود و برخی به صورت اکرو (زرد اهویی یا کتان شسته نشده) در غیر اینصورت به ” صورت طبیعی” یا ” سفید خام “ یا “رنگ ن
کشف 151کیلوگرم مواد مخدر در منوجان
مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر و پاسگاه چاه شاهی با تعامل سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در یک عملیات مشترک موفق شدند در محور منوجان به هشتبندی خودرو 405 توقیف و مقدار151/500 کیلو گرم مواد مخدرتریاک کشف و دو نفر متهم دستگیر شد
برخی از لوازم‌التحریری که بچه‌ها با آن سر وکار دارند ممکن است باعث ایجاد
مسمومیت با فلزات سنگین مانند سرب شوند. در بعضی مدادها به خصوص مدادهای
رنگی و مدادهای شمعی که کودکان با آن نقاشی می‌کنند، در رنگ‌های سبز و قرمز
آنها معمولا از فلزات سنگین مانند سرب یا کادمیوم استفاده می‌شود. این
مواد در طولانی‌مدت از راه پوست دست بچه‌ها جذب می‌شوند و می‌توانند ایجاد
مسمومیت کنند. حتی برخی از آبرنگ‌ها اگر طولانی مدت در دست بچه‌ها باشند
این مسم
این روزها پلاستیک‌ها در تمامی ابعاد زندگی بشر دیده می‌شوند، تقریباً در تمام صنایع و ساخت اکثر وسایلی که استفاده می‌کنیم از آنها استفاده شده است، هر یک از وسایل پلاستیکی که استفاده می‌کنیم طول عمری دارند که پس از پایان این دوره دور انداخته می‌شوند و به ضایعات پلاستیکی تبدیل می‌شوند که خطرات زیست محیطی بسیاری دارند. اما در صورتی که بازیافت شوند به چرخه تولید کمک می کنند و از آسیب های محیطی جلوگیری می شود. از این بازیافت پلاستیک بسیار حائ
نظافت و پاکیزگی از ارکان زندگی هر فرد
مسلمان است. بنا به گفته پیامبر (ص) پاکیزگی نشانه ایمان است. یکی از وسایل
منزل ما ایرانی ها که نیاز به نظافت و تمیزی دارد، فرش ها وقالی های زیر
پایمان هستند. فرش ها دائما در حال خاک گرفتن و کثیف شدن با انواع لکه ها
از قبیل چای، شیر، چربی ها و سایر خوراکی ها هستند. از طرفی، از انجایی که
فرشی که در کف اشپزخانه پهن می گردد جهت ابگیری و لکه نشدن کف اشپزخانه می
باشد، این فرش دائما در معرض چرک و چرب شدن است. از این
پر از بیقراری بودم. از خونه تا برسم سرکار رادیو قرآن گوش دادم.
عصر بعد از چنگ زدن به ریسمان کلمات حافط و سعدی دست به دامان قرآن شدم. خدا از موسی گفت...خدا گفت نترس...67 و 68 سوره طه رو مدام مرور میکنم. 
بیقراریهام شسته شد. خدایا با موسی ت حرف بزن؛ آدم به لالایی کلمات آرامش میگیره.
 
خیار شور یکی از انواع چاشنی‌هاست. برای تهیه خیار شور از خیار ریز و قلمی، انواع سبزیجات معطر و سیر استفاده می‌شود.
مواد لازم
2 کیلوگرم خیار ریز مخصوص خیار شور
500 گرم نعنا، شوید و ترخون
2 لیوان سرکه
½ لیوان نمک
1 بوته سیر
6 عدد فلفل سبز تند
16 لیوان آب
دستور العمل‌
خیارها را پس از شستشو روی پارچه قرار دهید تا کاملا خشک و بدون آب شود.
سبزیجات را پس از تمیز کردن شسته و روی پارچه قرار می‌دهیم تا آب آن‌ها هم گرفته شود.
در ظرف دلخواه مقداری سبز
پیش غذا به مقدار کوچکی از غذا گفته می‌شود که قبل از غذای اصلی سرو می‌شود. پیش غذاها دارای تنوع بسیار هستند و به دو دسته پیش غذای سرد و پیش غذای گرم تقسیم می‌شوند. نحوه سرو پیش غذا هم بر عهده میزبان است؛ که آن را در کنار غذای اصلی، قبل از آن، و یا  بین غذاهای اصلی سرو کند. پیش غذاها معمولا به نحوی طراحی و تهیه می‌شوند که به راحتی و با دست خورده شوند. به همین علت خیلی وقت‌ها با نام فینگرفود یا غذای انگشتی به آن‌ها اشاره می‌شود.
شکل بسیار رایج و
مواد شیمیایی امروزه به عنوان یکی از پایه های اساسی تولید بسیاری از موادی که روزانه مصرف می کنیم به حساب می آید. غذا ، پارچه ، لباس ، مواد و ... تنها نمونه های کوچکی از اقلامی هستند که در ساختار خود و یا در حین تولید آنها از مواد شیمیایی بهره گرفته شده است. 
ادامه مطلب
آب استخوان
برای درست کردن آب استخوان، میشه از استخوان های حیوانات و پرندگان مختلف (از جمله بره(گوسفند)، مرغ، خروس، بوقلمون، شتر، گاو، ماهی، بلدرچین، .....) استفاده کرد. اگر بتونید به قصاب بگید استخوان های بزرگ (مثل استخوان های گاو و شتر) رو چند قسمت کنه بهتره.
 
مواد مورد نیاز: 
۱.استخوان به میزان لازم
۲.یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب طبیعی.(اختیاری)
۳.دو عدد پیاز متوسط (پوست گرفته و بدون ریشه)
۴.شش تا هشت عدد ساقه ی کرفس شسته شده.
۵.چهار تا پنج عدد هویج
مواد لازم برای سس مایونز :تخم مرغ :1 عددشکر:1 قاشق غذا خوریسرکه :4 الی 5 قاشق غذا خوریروغن زیتون :1 لیوانفلفل و پودر خردل :به مقدار لازمنمک :نصف  قاشق چای خوری  تهیه سس مایونز
طرز تهیه سس مایونز Mayonnaise :تخم مرغ را در دستگاه میکسر ریخته و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده آن با هم یکدست شوند. درجه چرخش دستگاه را کم کنید و روغن را کم کم به تخم مرغ اضافه کنید و و خوب هم بزنید.
ترکیب بدست آمده باید شبیه ماست چکیده باشد.بعد در چند مرحله ، به آرامی و یواش یواش  چن
گاهی حتی مواد غذایی معمولی که استفاده می کنیم هم بی ضرر نیستند. یک عدد گوجه فرنگی یا یک لیوان چاه سیاه می تواند به بدن شما، به ویژه معده تان صدمه بزند. علت این مسأله خاصیت اسیدی ای است که در بعضی مواد غذایی بیشتر است. این مواد غذایی باعث سوزش معده، رفلاکس اسید معده (برگشت اسید از معده به بالا و مری) و دیگر مشکلات و ناراحتی ها می شوند. به همین دلیل است که باید بدانید کدام مواد غذایی می تواند به معده ی شما صدمه بزنند و سعی کنید مصرف آن ها را کم کنید.
قلب یک انسان بالغ بین 70 تا 80 بار در دقیقه می تپد. نحوه عملکرد قلب توسط یک پزشک انگلیسی به نام ویلیام هاروی کشف شد.رگ های خونی شامل شبکه ای از سرخرگ ها، سیاهرگ ها و مویرگ ها هستند. سرخرگ ها خون حاوی اکسیژن و مواد غذایی را از قلب به بافت ها می برند. سرخرگ ها پس از خروج از قلب به تدریج به شعبات باریک و باریکتری تقسیم می شوند تا آنکه در داخل بافت ها به صورت مویرگ در می آیند. مویرگ ها پس از خروج از بافت ها به سیاهرگ های کوچک تبدیل می شوند. از پیوستن این س
سلام
با توجه به جو کنونی کشور و جهان و ترس از ویروس کرونا می خواهم که  چند راه برای  پیشگیری این ویروش بگویم 
به گزارش ایرنا ، به رغم سرایت سریع ویروس هنوز راهی و دوایی و واکسنی برای درمان هزاران مبتلا به آن یافت نشده است اما راه های ساده ای هست که امکان ابتلای ما را به این ویروس به حداقل می رساند.
** شستن مرتب دست ها
نمی گوییم که باید در این زمینه افراط کرد اما اهتمام بیشتر به شستن دست ها بشدت خطر ابتلا به ویروس را کاهش می دهد.
هر زمانی که به بیرو
طرز تهیه آبگوشت با دستور تهیه خانگی و خوشمزه
آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایران است که طرفداران بسیاری دارد.
در این مطلب طرز تهیه آبگوشت و چگونگی خوشمزه شدن و نکات پخت آن را شرح می دهیم
مواد لازم برای درست کردن یک آبگوشت خوشمزه
نخود، لوبیای سفید : یک لیوان بزرگگوجه فرنگی : 2 عدد بزرگپیاز پوست گرفته شده :  2 عدد متوسطفلفل سبز تازه : (به دلخواه) 2تا 3عددنمک، فلفل و آب لیمو یا آبغوره : به مقدار لازمگوشت گوسفند با استخوان و چربی : 500 گرمسیب زمینی شسته ب
طرز تهیه “آش گندم” بدون گوشت
مواد مورد نیاز برای پخت آش گندم
گندم پوست کنده وخیس کنده 2 لیوان
برنج شسته 1 لیوان
نخود 1 لیوان
لوبیا قرمز و لوبیا چیتی باهم 1 لیوان
عدس 1 لیوان
سبزی آش ( گشنیز – تره – اسفناج – جعفری – نیم کیلو
پیاز داغ 1 لیوان
نعناع داغ نصف لیوان
نمک – فلفل و زردچوبه به میزان لازم
با  آشپزی20 همراه باشید

ادامه مطلب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها