نتایج جستجو برای عبارت :

14 حدیث گرانبها در باب کودک / فرزند

چگونه فرزند خود را تربیت کنیم؟
یکی از مهمترین دغدغه های والدین برای کودک بعد از سلامتی تربیت کودک است.اگر کودک درست تربیت شود آینده درخشان تری خواهد داشت.همه والدین تلاش می کنند کودک خود را درست تربیت کنند اما چگونه؟
به ادامه بروید
ادامه مطلب
 
فرزند شما در اوایل ۶ ماهگی با علائمی نشان می دهد که آماده راه رفتن است. آیا کودک شما به زودی راه می رود؟
فرزند شما در اوایل ۶ ماهگی با علائمی نشان می دهد که آماده راه رفتن است. آیا کودک شما به زودی راه می رود؟ در ادامه نشانه هایی که باید به آن ها توجه کنید آمده است. در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: علائم راه رفتن کودک در ۶ الی ۹ ماهگی، علائم راه رفتن کودک در ۹ الی ۱۲ ماهگی، علائم راه رفتن کودک در ۱۲ الی ۱۸ ماهگی.
ادامه مطلب
تمام والدین دوست دارند فرزند آن‌ها به عنوان یک کودک باهوش و موفق شناخته شود. یک کودک باهوش در مدرسه دانش‌آموزی موفق و در جامعه فردی بدون مشکل خواهد بود. تربیت یک کودک باهوش و موفق، دوران بزرگ‌سالی او را هم به عنوان فردی پیشرو تضمین خواهد کرد. اما چگونه کودک باهوش داشته باشیم؟ تربیت یک کودک باهوش چقدر ساده است؟ پدر و مادر در مسیر تربیت فرزند خود چه موانعی را پیش رو دارند و با چه مشکلاتی مواجه خواهند بود؟ یکی از بزرگ‌ترین سوالات والدین میزا
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
شماره تماس1:  09368980956
شماره تماس 2: 09149923013
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
ری گیری طلا- آزمایشگاه فلزات گرانبها- محلول تست طلا-
شماره تماس1:  09368980956
شماره تماس 2: 09149923013
سن تربیت کودک از چه زمانی شروع می شود؟ دوران کودکی نقش بسیار مهمی در شکل گیری شخصیت یک فرد دارد. اشتباهات تربیتی می تواند باعث مشکلات بسیار زیاد و غیر قابل جبران در شخصیت فرد شود. همه ی والدین دوست دارند فرزند خود را به بهترین صورت تربیت کنند و یکی از مهم ترین دغدغه هایشان تربیت فرزندشان است. اما باید توجه داشته‌باشید که از چه سنی تربیت فرزند خود را آغاز می‌کنید. بسیاری از افراد نمی دانند در چه سنی، چه برخوردهایی با کودک شان بکنند. در ادامه ا
1
الإمام علیّ علیه السلام :ما مِن لَبَنٍ یُرضَعُ بِهِ الصَّبِیُّ أعظَمُ بَرَکَةً عَلَیهِ مِن لَبَنِ اُمِّهِ . امام على علیه السلام : هیچ شیرى براى تغذیه کودک ، پُربرکت تر از شیر مادر نیست .
2
الإمام زین العابدین علیه السلام :حَقُّ الصَّغیرِ رَحمَتُهُ فی تَعلیمِهِ وَالعَفوُ عَنهُ وَالسَّترُ عَلَیهِ وَالرِّفقُ بِهِ وَالمَعونَةُ لَهُ. امام زین العابدین علیه السلام : حقّ کودک ، مهربانى به او در آموزش و گذشت از وى و عیب پوشى و همراهى و یارى اوست
کودک سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟ در جواب این سؤال باید گفت که سلامت فرزند شما تمام ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی او را دربرمی‌گیرد در نتیجه باید از رشد مناسبی برخوردار باشد تا بتواند در همه ابعاد پیشرفت کند. به همین خاطر برای این‌که فرزند سالمی داشته باشید لازم است که به تمامی این ابعاد توجه کنید. در ادامه به توضیحات جامع‌تری در مورد کودک سالم خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 
برای دریافت مشاوره در زمینه کودک سالم م
بزغاله ات رو بکش 
روزگاری مرید و مرشدی خردمند در سفر بودند. شبی را در خانه ی زنی با چادر محقر و چند فرزند گذراندند واز شیر تنها بزی که داشت خوردند. مرید فکر کرد کاش قادر بود به او کمک کند، وقتی این را به مرشد خود گفت او پس از اندکی تامل پاسخ داد: "اگر واقعا می خواهی به آن ها کمک کنی برگرد و بزشان را بکش!". مرید ابتدا بسیار متعجب شد ولی از آن جا که به مرشد خود ایمان داشت چیزی نگفت و شبانه بز را در تاریکی کشت. سال ها گذشت و روزی مرید و مرشد وارد شهری زیب
چطور تشخیص دهید که بچه کودکستانی شما نیاز به تمرین اضافی در ریاضی دارد
زمانی که فرزند شما سعی میکند عدد3 انگیلیسی را بنویسد , آن را شبیه E  میبیند؟
وقتی با صدای بلند اعداد را میشمارد عدد 5  را از قلم میندازد ؟ در این صورت , ممکن است شما نگران این باشید که فرزند شما در مهارتهای پایه ریاضی مشکل دارد.اما چنین اشکالاتی در این سن کودکان کاملا طبیعی است.
مشکلات ریاضی در کودک
 
بازی ریاضی
کودکان کودکستانی که تازه شروع به یادگیری اعداد میکنند , همیشه نم
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
تخفیف ویژه پاییزیتوجهاگر میخواهید، فرزندانتان سرنوشت شما را تجربه نکنند یک فرصت استثنایی ،تهیه پک کامل دوره ارتباط موثر با فرزند .همراه با کارت تخفیف30%جهت خرید دیگر محصولات موسسهجهت تهیه پک بی نظیر دوره  با۰۹۱۴۴۱۲۱۴۴۰ تماس بگیرید(تخفیف در زمان محدود)...#تربیت_کودک #خشم_کودک #کودک #فرزند #درمان #خلاقیت_های_جالب #خلاقیت_کودک #ایران #تبریز #تیزهوشان #مدارس #دولت #هوش_مالی #هوش_کودک #موسسه_تحقیقاتی_ذهن_خلاق #آموزش #آموزش_پرورش #آموزش_کودکان #دکتر_
در ایران پدرها و مادرها مقابل فرزندشون همدیگر را نوازش نمی کنند و در آغوش نمی کشند و اینکار رو مقابل کودک زشت می دانند...
اما هنگام مشاجره رعایت فرزند را نمی کنند و مقابل او با هم مشاجره می کنند و فرزند چه بسا از داد و بیداد آنها به گریه می افتد! خوب در ایران کودکان از کجا مهرورزی بیاموزند؟نوازش و مهرورزی در مدرسه ممنوع است.در خانواده ممنوع است.
پس ذهن کودک در ایران بیشتر از مهرورزی، خشونت را می آموزد.
جان لنون چه زیبا گفته: در جهانی زندگی می‌کن
دانلود آهنگهای محسن ابراهیم زاده از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
فول آلبوم محسن ابراهیم زاده یکجا و
دانلود هر آهنگ های محسن ابراهیم زاده فول دفتر محسن ابراهیم زاده با حال حقیقی 320و 128 پخش آنلاین با صورت تکی و کلاً فایل زیپ Mohsen. اهنگ بدون قرارم صالح ابراهیم فرزند اهنگ خوش اهنگ جدید دانلود اهنگ شبکه G O 42 نمایش اجرای موجود روش صالح ابراهیم فرزند وسیله خواننده کودک و کودک شبکه .
ادامه مطلب
آیا سن تربیت کودک مربوط به دوره  خاصی است؟ همه پدر و مادرها می خواهند کودک خود را به بهترین شکل تربیت کنند و از همان اولین روزهای زندگی کودک به دنبال بهترین نحوه برخورد با کودک و پرورش او هستند. اما خیلی از والدین به درستی نمی‌دانند در چه سنی چه رفتاری با کودک مناسب‌تر است. آگاهی از سن مناسب برای تربیت کودک و چگونگی آن والدین مانند راهنمایی همیشگی برای پیشبرد رفتاری متناسب با درک کودک ارائه می دهد. 

ادامه مطلب
نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان به اشیای ریز و کوچک از خود تمایل نشان می دهند . برای کودکان بهتر است، ظروف کوچک و با طرح‌های رنگی و جذاب تهیه گردد تا چشم کودک را به خود مشغول کند و تمرکزش روی این طرح‌ها و شکل‎های جذاب ظرف غذا باشد .
جنس ظروف غذای کودک آنتی باکتریال است . شکل های گوناگونی بر روی ظروف غذای کودک حک شده است که برایش جذابیت دارد .
پس شما عزیزان برای این که کودک را به غذا خوردن اجبار نکنید، می توانید ظرف های رنگی با شکل های گوناگون برای
 
Kelly Bonyata مشاور شیردهی میگوید: درد سینه ها بعد از شیر گرفتن در هر جای پستان ، از جمله آرئولا یا نوک پستان رخ می دهد.
درد در یک یا هر دو سینه ایجاد می شود ، که اغلب اوقات چند روز بعد از اتمام دوره ی شیردهی به اوج می رسد و سپس به آرامی کاهش می یابد.
احتمالا سینه ها بعد از شیر گرفتن کودک ، متورم می شود یا در آن ناحیه احساس سفتی دارید و همچنین ممکن است تب کنید.
نشت شیر ​​از نوک سینه ها به خصوص هنگام دوش گرفتن ، شنیدن گریه ی فرزند یا کودک دیگر و همچنین اص
چراغ خواب اتاق کودک مدل خرس کیتی ، ترس از تاریکی در میان همه کودکان وجود دارد و بهترین روش برای کم کردن این ترس استفاده از چراغ خواب در اتاق کودک است.
گاهی مواقع نیاز می شود که مادر جهت سرکشی به کودک وارد اتاق او شود و برای اینکه با روشن کردن چراغ باعث برهم خوردن خواب کودک نشود وجود چراغ خواب کودک لازم است.چراغ خواب دیواری وسیله ای بسیار مناسب و کاربردی جهت اتاق کودک محسوب می شود.کاربرد چراغ خواب اتاق کودک کیتی ایجاد نوری ملایم و یکنواخت در ات
نکات تربیت کودک که باید بدانید
نکات تربیت کودک که در ادامه این مقاله از مسیر سبز به آن اشاره میکنیم نقش حیاتی در رشد و شکوفایی فرزندتان ایفا میکند. تربیت فرزند و نحوه رفتار با او در کودکی، اساس شکل گیری شخصیت فرزندتان در آینده است. عوامل فرهنگی_اجتماعی، میزان تحصیلات و خصوصیات شخصیتی والدین، سطح رشدی کودک و توانایی های شناختی او و… از عوامل موثر در سبک تربیتی والدین است.
 
ادامه این مقاله را از اینجا مطالعه کنید
 
 
 
 
مشاوره تربیت کودک:کلید اصلی و گنج بزرگ و بی انتها ، برای فرزندان شما می باشید.
تربیت کودک و همه قانونی که بایدرعایت شود بسیار مهم می باشد.
نحوه تربیت کودک
شخص شما معمار خانواده و جامعه می باشید.
برای آغاز این جملات ناپسند و آشنا بودن شما با این جملات را با هم بازگو می کنیم:
” نکن بچه “
” آدم نمی شی”
” دوستت ندارم ، تو بچه خوبی نیستی “
” درستت می کنم “
” اینم شد کار ، واقعا که …..”
و صدها جمله ها مانند این ……..
متاسفانه این جمله ها :
در خانه ها ک
مشاورهٔ تربیتی

ادامهٔ پاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به پدری اهل مشورتدو نکته طلایی١. در محدودیت‌هایی که برای تماشای تلویزیون کودکمان قائل می‌شویم، به کودک استرس وارد نکنیم. مثلاً نگوییم یک ربع بعد، تلویزیون را خاموش می‌کنم.در این صورت، هم استرس تمام‌شدن این زمان و هم نگرانی ناتمام‌ماندن برنامهٔ تلویزیونی را به جان نحیف کودک می‌اندازیم.بلکه بهتر است بگوییم که، وقتی این برنامه تمام شد، تلویزیون را خاموش کن یا خاموش می‌کنم. ٢. محدودکردن
 
لجباز شدن کودک بنا به دلایلی ایجاد می شود. والدین برای کاهش لجبازی کودکان از امر و نهی های بی مورد و زیاد پرهیز کنند. این تکرار باید ها و نباید ها موجب بروز مشکلات عصبی و پرخاشگری در کودک می شود .
جالب است بدانید لجبازی کودک بیشتر در فرزند اول دیده می شود، به دلیل اینکه مادر می خواهد فرزندش را در بهترین شرایط ممکن تربیت کند و کنترل بیشتری بر رفتارهای وی داشته باشد که در نتیجه موجب بروز لجبازی در کودک می شود
​کودک از 2 تا 3 سالگی لجبازی را آغاز
یک متخصص روانشناسی کودک و نوجوان با بیان اینکه مادران بیشتر از پدران دچار ترس از دست دادن فرزند می‌شوند می‌گوید: اضطراب مرگ همراه یا جایگزین اختلالات روانی مانند افسردگی، وسواس، هراس یا اختلال اضطراب فراگیر بروز می‌یابد.
 
گوهریسنا انزانی متخصص روانشناسی کودک و نوجوان بیان کرد: مرگ بیش از آن که مورد توجه پزشکان باشد موضوعی اجتماعی، فرهنگی و روانی است که حزن و اندوه فراوانی برای فرد و جامعه به همراه دارد، اما مرگ فرزند خواه غیرمنتظره
روانشناسان، روانشناسی کودک والدین را در چگونگی تربیت کودک به سه دسته اساسی تقسیم می کنند:
• والدین مقتدر
این گروه از والدین از بهترین روش و صحیح ترین الگو تربیت کودک استفاده می کنند. با انعطاف پذیری و عنایت به احساسات کودک، او را در اتخاذ تصمیمات مربوط به خود، یاری می دهند. البته این امر به بیشتر شدن اعتماد به نفس کودک کمک می کند.
والدین آنچه را که از کودک می خواهند بطور واضح به او می گویند. برای پرورش شخصیت کودک برای او ارزش قائلند و در همه حا
در زمان حکومت عمر بن خطّاب ، دو نفر زن بر سر کودک شیرخواره اى نزاع واختلاف
کردند؛ و هر یک مدّعى بود که کودک فرزند او است ، بدون آن که دلیلى بر ادّعاى خود
داشته باشند. عمر در قضاوت این مساءله و بیان حکم فرو ماند، که آیا کودک را به
کدام یک از آن دو زن بدهد.به همین جهت از امیرالمؤ منین علىّ علیه السلام در
خواست کرد تا چاره اى بیندیشد و براى رفع مشکل اقدامى نماید. حضرت امیرالمؤ
منین علىّ علیه السلام هر دو زن را دعوت به صبر و سکوت نمود؛ و با موعظه از
دکتر روانشناس کودک بیش فعال
وقتی فهمید فرزند شما دارای ADHD است ، می توانید به دکتر روانشناس کودک بیش فعال در تهران مراجعه کنید که می توانند وی را به درستی درمان کنند. هرکدام نقش متفاوتی دارند که به فرزند شما کمک می کند تا رفتار خود را در مدرسه و خانه بهبود بخشد.جهت اطلاع بیشتر از دکتر روانشناس کودک بیش فعال در تهران با ما تماس بگیرید.
دکتر روانشناس کودک بیش فعال در تهران
دکتر روانشناس کودک بیش فعال در تهران همان پزشکی که از سلامت کلی فرزند شما
مقاله شیوه های فرزند پروری
بر مبنای آموزه‏‌‌های اسلامی، پدر و مادر وظیفه اصلی فرزند پروری را بر عهده دارند.در این مقاله در ابتدا سبک‏‌‌های رایج فرزند پروری مورد بررسی شده در ادامه دیدگاه اسلام در مورد سبک‏‌‌های فرزند پروری آمده است.نتایج تحقیق حاکی از آن است که سبک مقتدرانه نزدیکترین شیوه به روش تربیتی اسلام است.پس پیش از هر چیز با خودتان فکر کنید، ببینید خود شما روش فرزند پروی خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا یک پدر یا مادر سختگیر و ک
خواندن داستان های کودکانه برای کودک هنگام خواب در شب، قدرت تخیل او را افزایش می دهد
 
خواه شما تصمیم دارید که صاحب فرزندی شوید یا خواه که اکنون پدر یا مادر هستید، شاید شنیده باشید که خواندن داستان کودکانه برای فرزند خردسال تان هنگام خواب در شب، بسیار مفید می باشد.علی رغم این واقعیت که اکثر والدین تمایلی به این کار ندارند، آن هم به دلیل این که یک روز کاری طولانی، آن چند دقیقه کتاب خوانی را برای آنها خسته کننده و آزاردهنده می سازد، اما آن، تاث
خواندن داستان های کودکانه برای کودک هنگام خواب در شب، قدرت تخیل او را افزایش می دهد
 
خواه شما تصمیم دارید که صاحب فرزندی شوید یا خواه که اکنون پدر یا مادر هستید، شاید شنیده باشید که خواندن داستان کودکانه برای فرزند خردسال تان هنگام خواب در شب، بسیار مفید می باشد.علی رغم این واقعیت که اکثر والدین تمایلی به این کار ندارند، آن هم به دلیل این که یک روز کاری طولانی، آن چند دقیقه کتاب خوانی را برای آنها خسته کننده و آزاردهنده می سازد، اما آن، تاث
خواندن داستان های کودکانه برای کودک هنگام خواب در شب، قدرت تخیل او را افزایش می دهد
 
خواه شما تصمیم دارید که صاحب فرزندی شوید یا خواه که اکنون پدر یا مادر هستید، شاید شنیده باشید که خواندن داستان کودکانه برای فرزند خردسال تان هنگام خواب در شب، بسیار مفید می باشد.علی رغم این واقعیت که اکثر والدین تمایلی به این کار ندارند، آن هم به دلیل این که یک روز کاری طولانی، آن چند دقیقه کتاب خوانی را برای آنها خسته کننده و آزاردهنده می سازد، اما آن، تاث
به عنوان یکی از آخرین کارهایی که در آخرین روزهای ایران بودن کردم، امروز رفتم شورای کتاب کودک کارگاه قصه گویی غزال نصیری :)
با وجود این همه زمانی که از آشنا بودن باهاش می‌گذره و گذشت پنج ترم از دوره "من فرزند خودم هستم" آنلاین، هنوز هم حرف‌هایش برام تازگی داره مثل روز اول، مثل اولین باری که واژگان دایره امن، بستر و کودک شهروند به گوشم خورد :) و چقدر از بودن کنار خانواده و دوستانم لذت بردم و چقدر این دو هفته زود گذشت...
به زودی به تابستان اروپایی
بگذارید به یک مرحله قبل از طلاق والدین برگردیم
دورانی که نزاع و بحث های پی در پی اعصاب و روان کودکان را برهم میریزد.کودک مدام در استرس و اضطراب است که مبادا دعوایی سر بگیرد و این موجب کاهش شدید تمرکز و توجه به کار یا درس و بازی انها میشود
دراین دوران بهتر است کودک را وارد بحث ها نکنید !برای مثال پدر یا مادری که برای تایید حرف هایش از فرزند کمک میگیرد تا حرف های اورا تایید کند والدین متوجه نیست که دارد شرایط سختی را برای فرزند خود بوجود می اورد 
 
عروسک روروئک دار Weisida ،عروسکی شبیه انسان بوده که کودک میتواند با همزاد پنداری با آن او را مانند فرزند خود دانسته از بازی با آن لذت ببرد. این پک عروسک شامل یک روروئک نیز میباشد که کودک می تواند با قرار دادن عروسکش در آن با او بازی کند. این اسباب بازی از باکیفیت ترین پلاستیک های بهداشتی ساخته شده است و کودک میتواند به راحتی با آنها سرگرم شود و حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفسش افزایش یابد.
تصمیم­ گیری درباره­ ی جنسیت بچه – مشاوره تعیین جنسیت جنین : در بسیاری از والدینی که قصد بچه دار شدن دارند معمولا بر سر تعیین جنسیت کودک اختلاف نظرهایی وجود دارد.البته در این بین والدینی هم هستند که این موضوع اهمیت چندانی برای آن ها نداشته و تنها سلامت کودک اولویت بسیاری دارد.در گذشته برخی از والدین تمایل بیشتری نسبت به داشتن فرزند پسر داشته اند به همین دلیل در بیشتر مواقع شاید تعداد فرزندان به 7 و یا بیشتر هم می رسید تا در آخر به فرزند پسر ب
عکاسی کودک حرفه ای 
داشتن عکس های خوب و زیبا از فرزندان آرزوی دیرینه ی هر پدر و مادر است اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که عکاسی کودک کار هر کسی نیست و هر آدمی نمی تواند عکاسی حرفه ای کودک انجام دهد .
لازم است قبل از شروع عکاسی کودک چندین نکته را بدانید 
مهم است وقتی که شما در بهترین آتلیه کودک شرق تهران برای فرزند خود وقت گرفته اید بتوانید عکس های خوبی نیز در آن تایم عکاسی تان بگیرید .
سعی کنید روز و تاریخ عکاسی تان را در آتلیه کودک با دقت
ﺮﺳﺪﻡ: ﺑﻬﺘﺮﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺮﺑﺖ ﺮﺩﻥ ﺴﺖ؟ﻔﺖ : ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﻪ ﺑﺰﺭ ﻦ !ﻔﺘﻢ: ﻮﻧﻪ؟ﻔﺖ : ﻭﻗﺘ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻫﻤﺴﺎﻪ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﺬﺍﺭ،ﺣﺎﻟﺶ ﺭﺍ ﻣﺮﺳ،ﻭﻗﺘ ﺍﺯ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﺑﺮﺸﺖ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺳﺮﺍﻍ ﻒ ﻭ ﻧﻤﺮﺍﺕ ﺍﻭ ﻧﻤﺮﻭ،ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﻧﻮﻉ ﻏﺬﺍ ﻧﻈﺮﺵ ﺭﺍ ﻣﺮﺳ،ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺍﺑﺪﻥ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﻣﻨ،ﻧﻈﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺧﻠ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻗﻊ ﺟﻮﺎ ﻣﺸﻮ،ﻧﺰﺩ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺕ ﺩﻋﻮﺍ ﻧﻤ
☆روز فرزند اَوَلی هایخانواده مبارک ☆
هر چند فرزند اول خانواده نیستم ولی حسود هم نیستم و به فرزند اولی ها تبریک میگم روز شون رو .
و یه تشکری هم کنم ازشون که پشتیبان و همدم و یار بقیه اعضای خانواده هستن و تو روزای سخت کنار پدر و مادر که نزارن کمبودی رو بقیه اعضای خانواده حس کنن
کودک انسان در بین سایر موجودات زنده در بدو تولد با توانایی های کمتری به دنیا می آید و از لحظه اول مراقبت و توجه زیاد والدین و اطرافیانش را برای رشد و بالندگی نیاز دارد.
در گذشته اکثر تمرکز والدین بر مراقبت های جسمانی مانند رسیدگی به غذا و خواب و سلامتی جسمی کودک بود و بیشترین کمک و راهنمایی نهایتا از اقوام و دوستان خانواده درخواست می شد اما امروزه با افزایش آگاهی خانواده ها درباره اهمیت مراحل رشدی کوک دلبندشان از نظر روانشناختی و افزایش نیا
9 نکته ی تربیتی:
1- همیشه به کودک خود سلام کنید و به او احترام بگذارید2- زمانی با کودک بازی کنید که او مشتاق باشد
3- از زورگویی پرهیز کنید4- با کودک رفتار محبت آمیز داشته باشید
5- برای آموختن زندگی به کودک عجله نکنید و اجازه بدهید او از کودکی خود لذت ببرد6- ناکامی کودک را محترم بشمارید و او را از شکست نترسانید
7- کودک را برای خودش و بر اساس توانایی هایش پرورش دهیدو نه برای اینکه تصویری از آرزوهای شما باشند
8- با صبر و سکوت با کودک خود ارتباط برقرار کنی
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
خرید فرش اتاق کودک در حال حاضر بعلت نوسانات قیمت شاید خیلی به صلاح نباشد مخصوصا اگر بدنبال تعویض فرش قبلی اتاق کودکتان هستید.بنابراین بهتر است کمی خرید فرش اتاق کودک را به تاخیر بیندازید تا قیمت ها ثابت شوند.اما اگر در پی تدارک سیسمونی برای کودک در راهتان هستید ممکن است مجبور به خرید فرش اتاق کودک شوید.چرا که والدین قبل از بدنیا امدن اولین فرزند خود ذوق و شوق دارند و دلشان می خواهد اتاق کودکشان از هر نظر تکمیل باشد و از آنجاییکه فرش نقش اساس
فرزند شما اکنون غذاها و طعمهای مختلفی را امتحان میکند. بهترین موادغذایی که در این سن میتوانید به آنها بدهید عبارتنداز:
 
۱- میوه ها: انواع میوه ها مانند زغال اخته ، هندوانه ، خرما ، انجیر ، گیلاس و مرکبات را می توان به اندازه ۱/۴ از آنها برش داد و به کودک داد. همیشه اطمینان حاصل کنید که این مواد قبل از دادن به کودک پخته یا پوره یا له شده باشند.
 
۲- سبزیجات: بروکلی ، مارچوبه ، سیب زمینی ، بادمجان ، گل کلم ، سیب زمینی پوره ، پیاز و جعفری که همه آنها
✅نکته طلایی سوم: والدین و سعادت و شقاوت کودک‌
⬅️از نظر اسلام گر چه پدر و مادر هر دو در سعادت و شقاوت فرزند نقش دارند و لکن نقش مادر در فرزند بیشتر می باشد. از این رو پیامبر اکرم فرمودند: بپرهیزید از خضراء دمن. پرسیدند مقصود از خضراء دمن چیست؟ فرمودند: زن زیبایى که در خاندان بد و پلید رشد کرده باشد. «ایاکم و خضراء الدمن. قیل یا رسول الله و ما خضراء الدمن؟ قال المرأه الحسناء فى منبت السوء.» (الکافی، ج5، ص332)همچنین متقابلًا انسان نباید دخترش را به
 
تخفیف ویژه پاییزیتوجهاگر میخواهید، فرزندانتان سرنوشت شما را تجربه نکنند یک فرصت استثنایی ،تهیه پک کامل دوره تربیت کودک .همراه با کارت تخفیف30%جهت خرید دیگر محصولات موسسهجهت تهیه پک بی نظیر دوره  با۰۹۱۴۴۱۲۱۴۴۰ تماس بگیرید(تخفیف در زمان محدود)...#تربیت_کودک #خشم_کودک #کودک #فرزند #درمان #خلاقیت_های_جالب #خلاقیت_کودک #ایران #تبریز #تیزهوشان #مدارس #دولت #هوش_مالی #هوش_کودک #موسسه_تحقیقاتی_ذهن_خلاق #آموزش #آموزش_پرورش #آموزش_کودکان #دکتر_رضا_بیگی#
نکات تربیتی فرزند
نکات تربیتی که بهتر است والدین آن را بدانند و بکار گیرند تا دوران خوبی را برای خود و کودکشان
به وجود بیاید. چون که سن کودکی مهم ترین سن تربیت کردن کودک است و این سن از حساس ترین
و پر اهمیت ترین دوران برای کودک است. می توان گفت روش های روانشناسی کودک موجب
شکل گیری شخصیت کودک می شود.
والدین موفق بهترین شنوندگان سخن فرزند خود هستند:
۱- حرف او را قطع نمیکنند
۲- در مقابل او حالت تهاجمی
۳- سر بچه ها داد نمی زنند
۴- مدام طعنه نمی زنند.
۵
مرور نکات رشد
وی فرد را به صورت سیستم پیچیده ای از روابط در نظر می گیرد که چندین سطح از محیط اطراف بر او تاثیر می گذارند.
این سطوح عبارت اند از:
⭕️۱-ریز سیستم (میکروسیستم):
عمیق ترین سطح محیط است که فعالیت ها و الگوهای تعامل در نزدیک ترین محیط فرد را شامل می شود.
رابطه ها در این سطح دو جهتی هستند. مثلا والدین بر رفتار کودکان تاثیر می گذارند و برعکس.
برای مثال یک کودک مهربان احتمالا واکنش های خوشایند و صبورانه والدین را بر می انگیزد، در حالی که یک
تعداد بدنیا آوردن فرزند، بسته به تصمیم و نظر زوج ها دارد. برخی ترجیح می دهند فقط به یک فرزند بسنده و برخی هم حتی با وجود سه فرزند هنوز احساس می کنند که خانه شان آنگونه که باید شلوغ نیست. اینکه چه تعداد فرزند لازم و نیاز است بسته به هر خانواده متفاوت خواهد بود. بسته به شرایطی که پدر و مادرها از وضعیت مالی، اشتغال، و بعد روانی و اعصاب  متنغیر خواهد بود.

ادامه مطلب
معنی اسم ها
نامگذاری اسم فرزند بر اساس معنی آن
معانی نام کودک می تواند به یک کیفیت شخصی مانند قدرت یا ویژگی طبیعت مانند آب یا ممکن است مربوط به یک کیفیت معنوی تر، مانند عشق یا خدا باشد.
لیست های موجود در وبلاگ پرشین نام http://persianname.blog.ir/، نام های کودک را با معانی مشابه برای شما قرار می دهد.
اسم های با معنی قدرت، زیبایی، آتش، آب، گل و ...
شما نام های بچه هایی را پیدا خواهید کرد که معنی قدرت می دهند و بیشتر مناسب اسم پسر هستند
و نام هایی با معنی زیبا ه
‍ 
 
‍ تکنیک هایی برای تربیت_فرزندانم
 
 
وقتی کودک اشتباه کرد، بایستی با لحن قاطع با او صحبت کرد:
به سمت او بروید و از همان جا که ایستاده اید بر سرش فریاد نزنید.
خم شوید به اندازه ای که همقد او شوید.
مستقیم در چشمهایش نگاه کنید.
اگر خواست رویش را برگرداند، دستهایش را بگیرید و به او بگویید: "لطفا به من نگاه کن"
باید دو لحن شما اثری از خشونت و تهدید نباشد.
به آرامی بگویید که چه خطایی کرده: " اجازه نداری کسی رو بزنی ازت میخوام که اینکار و تکرار نکنی"
روانشناسی کودک چیست و چه نقش در تربیت کودک دارد؟
روانشناسی کودک چیست و چه اهمیتی دارد. می خواهیم این موضوعات را در این مقاله بررسی کنیم
و ببینیم که نقش والدین در رشد و تربیت کودکان چه چیزهایی است. زیرا، امروزه کودکان در
معرض مشکلات زیادی قرار دارند. هر پدر و مادری تمام تلاش خود را به کار می برد، تا بتواند
کودکی سالم از نظر روحی و جسمی تربیت نماید تا در آینده ی زندگی او مشکلی ایجاد نشود.
به همین خاطر اطلاع از روحیات، شناخت فرزند و رسیدگی به خوا
قبل از پرداختن به انضباط در روش تربیت کودک دکتر هلاکویی بیان چند نکته ضروری است.
در سالهای دور برای اداره و تربیت یک انسان از شیوه ترس ، تنبیه و کنترل استفاده شده است. بنابراین قبلا شیوه پدر و مادر مبتنی بر بازداشتن فرزند از کار بد بوده نه آموختن کار خوب. ولی در دنیای امروز پرورش ، تعلیم و تربیت جایگزین شیوه قدیمی شده است.

ادامه مطلب
لینک خرید
 
با این واکر کودک میتواند تجربه مستقل راه رفتن را لمس کند و زمان کمتری برای یادگیری صرف کند.
معمولا بچه ها در زمان 12 تا 17 ماهگی شروع به راه رفتن میکنند زیاد و کم شدن این موضوع جایی برای نگرانی ندارد چرا که ریسک پذیری بچه ها با هم متفاوت است. بچه زمانی که شروع به راه رفتن میکند گام های بلند بر میدارد و سبب بهم خوردن تعادل می شود و بارها به زمین میخورد. برای جلوگیری از آسیب فرزند و کودک دلبندتان می توانید از واکر استفاده کنید تا ایمنی ر
صفات ارثی پدر : زمانی که شما مشتاقانه منتظر به دنیا آمدن فرزندتان هستید، ممکن است برای شما و اطرافیان هم این سوال به وجود بیاید که فرزند شما بیشتر شبیه چه کسی است پدر یا مادر ؟
اکثر مردم در مورد رنگ چشم و وزن نوزاد پس از تولد سوال می‌پرسند، اما موارد دیگری مانند رنگ مو و….. وجود دارد. حتما می‌دانید بعضی از صفات ارثی هستند و از والدین به فرزندان به ارث می‌رسند.
صفات ارثی که کودک از پدر خود به ارث می برد
در ادامه به ۷ صفت اشاره می‌کنیم که کودک اح
آتلیه کودک و روش های عکاسی کودک
آتلیه کودک چیست ؟ و چرا روز به روز مادر و پدر ها مشتاق برای عکاسی کودک در آتلیه کودک میشوند ؟
چرا باید برای ثبت لحظات کودکی فرزند خود به آتلیه کودک مراجعه کنیم ؟
اگر خودتان فرزند داشته باشید قطعا تا به حال متوجه شده اید که کودکان کم سن و سال برای گرفتن عکس کم حوصله و بازیگوش هستند و به همین دلیل عکاسی کودک از آن ها ابدا کار راحتی نیست .
بیشتر بدانید: آتلیه کودک
کودکان ثابت ماندن در یک حالت خاص و تکان نخوردن را اصلا
چگونه فرزند زیبا به دنیا آوریم؟
 خواص مواد غذایی و تغذیه
برای داشتن فرزند زیبا و با نمک چه کنیم؟
در زمان حاملگی و در 3یا 4 ماهگی به سیب قرمز سوره یوسف بخوانید و فوت کنید و به همسر خویش بخورانید تا فرزندی نیکو و زیبا نصیبتان شود.
ادامه مطلب
زمانى که کودک شروع به گفتن "من،من" میکند یعنى خودم میخواهم انجام دهم به این معنیست که کودک در حرکت بسوى استقلال است .
مسلما در ابتدا همه کارها را اشتباه انجام میدهند و برخورد والدین تاثیر تعیین کننده ایى در اعتماد بنفس کودک دارد.
اگر به او بگوییم نکن، بده، بشین، دست نزن تو نمیتونى، به جاى آنکه به او بیاموزیم و مراقبش باشیم کودک به این نتیجه میرسد که من ناتوان و ابله هستم و نمیتوانم.
برخورد و رفتار مناسب وقتی کودک رابطه زناشویی والدین را می بیند
یکی از بدترین اتفاقاتی که می تواند در زندگی زناشویی رخ دهد ، مشاهده صحنه روابط زناشویی والدین توسط کودک است . وقتی کودک رابطه جنسی والدین را می بیند ، سلامت روان کودک را به خطر می اندازد و تاثیرات منفی زیادی بر روی او می گذارد .
اگر به هر دلیلی کودک شاهد رابطه زناشویی والدینش بود ، برخورد والدین در این زمان با او بسیار پر اهمیت است.رابطه زناشویی با این بخش از مسیر سبز همراه باشید ت
هرگز تصور نکنید کم‌رویی و خجالتی‌بودن نشانه‌ی ادب و متانت است. کودک باید بتواند در مواقع لزوم از حق خود دفاع کند، جواب بدهد، مخالفت کند، مبارزه کند... این‌که کودک همیشه حرف گوش کند نشانه‌ی سلامتی‌اش نیست.
اگر فرزند سالم می‌خواهید انتظار نداشته باشید از شما حساب ببرد و همیشه حرف گوش کند. فرزندی تربیت کنید که به خاطر عشق و اعتماد به شما با شما هم‌کاری کند.
 بازی های گفتار درمانی
۱ - بازی فلش کارت:
فلش کارتهایی از تصاویر گوناگون تهیه کرده و از کودک بخواهید نام آنها را بگوید. در این بازی از تصاویر ساده شروع کنید و در صورت تاخیر کودک برای نام بردن کلمات، به او زمان بدهید.
۲ - بازی لی لی
در بازی لی لی از کودک بخواهید هنگام شروع بازی و پریدن در هر شماره، کلمه خواسته شده را بگوید به این صورت کودک ۹ بار کلمه را تکرار خواهد کرد و هنگام بازی مجدد کلمه ای جدید به او بگویید. سپس در انتها کودک را با یک هدیه تشوی
معمولا هر والدینی به روش متفاوتی فرزند خود را تربیت می‌کند و از سبک های فرزند پروری مختلفی استفاده می‌کند که گاهی این روش‌ها و سبک‌های تربیتی مفید است و باعث رشد فرزند می‌شود، اما گاهی هم این روش‌های تربیتی نادرست هستند و باعث آسیب فرزند می‌شوند. برای اینکه بتوانید بهترین سبک را انتخاب کنید لازم است اطلاعات کافی در رابطه با هریک از آن‌ها داشته باشید. هر کدام از سبک‌های فرزند پروری مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در ادامه به صورت ک
 
گرانبهاترین جواهرات سلطنتی دنیا  داشتن جواهراتی که نماد عشق و وفاداری به طرف مقابل هستند، تنها  به معنای میزان
ثروت شخص نیست بلکه درجه و مقام اجتماعی او را نیز نشان می‌دهد.جواهرات گرانبها از زمان گذشته تاکنون در بین
خانواده‌های سلطنتی هر دوره، عنصری مهم تلقی می‌شده‌اند. ملکه‌ها و دوشیزگان در قصر همیشه انواع مختلف جواهرات
گرانبها را از گردن خود آویزان نموده و در مراسم و میهمانی‌ها شرکت می‌کردند.زیبایی و قدمت این جواهرات آنقدر تحسی
 بهداشت را رعایت کنید: قبل از اولین تغذیه، بطری ها را طبق دستور بسته بندی بشویید یا استریل کنید.
شیر را گرم کنید: برای گرم کردن شیر مادر یا شیرخشک از یک بطری گرم یا آب گرم استفاده کنید. (از ماکروفر استفاده نکنید). قبل از تغذیه کودک، کمی از شیر را روی قسمت داخلی مچ دست امتحان کنید.
به علاقه ی کودک خود اهمیت دهید: اگر کودک شما شیر گرم دوست ندارد ، می توانید آن را کمی سرد کنید یا دمای آن را به دمای اتاق برسانید.
کودک را در یک مکان راحت قرار دهید: یک مکا
حضانت در واقع به معنای مشخص نمودن تکلیف فرزند برای نگهداری از او است . تا زمانی که پدر و مادر در کنار هم زندگی می کنند مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما هنگامی که مشکلی در بین آن ها به وجود می آید حضانت فرزند مطرح می شود .در مورد حضانت یک قاعده کلی وجود دارد که طبق این قانون تا سن هفت سالگی حق نگهداری فرزند بر عهده مادر است . اما در برخی موارد استثنا نیز وجود دارد که حق حضانت طبق قوانین خاصی از زن گرفته می شود .
پرونده حق حضانت فرزند را به وکیل دعاو
۱- در این سن می توانید به کودک توضیح دهید که مصرف دارو برای بهبود حال اوست اما اصراری نداشته باشید که کودک کاملا این موضوع را درک کند. هرگز به کودک نگویید که فلان دارو شکلات یا اسمارتیز است یا فلان شربت مزه پرتقال می دهد تا به این بهانه آن را بخورد زیرا در این شرایط ممکن است کودک حتی بدون دلیل هم تقاضای خوردن دارو کند یا خودسرانه سراغ آن برود. بدون تهدید و دعوا یا پاداش باید دارو را به کودک بدهید و اگر گریه می کند صبر کنید، تا گریه اش تمام شود.
۲-
رشد کودک: ماه اول تا سوم
در این ماه‌ها رشد قدی و وزنی کودک بسیار
سریع است. روند رشد کودک در این ماه‌ها مشابه رشد سریعی است که طی یک ماه
اول داشته است. در این ماه کودک بین 2.5 الی 3.8 سانت رشد قدی و در حدود
907 گرم رشد وزنی خواهد داشت. این اعداد تنها نشان‌دهنده میانگین مورد
انتظار هستند و امکان آن وجود دارد که روند رشد کودک شما آرام‌تر یا
سریع‌تر باشد و یا در مقطعی رشد او به طور ناگهانی زیاد شود. اگر در سن 6
هفتگی کودک شما بیش‌ازحد بی‌قرار است یا
معرفی آزاد...خانم زهرا پورسعید
 
 
 
در این کتاب ما با ترفندهای تربیتی آشنا میشیم که بسیار کاربردی هست، دکتر هاروی روش های صحبت کردن با فرزندان را کاملا ملموس و با مثال های مختلف آموزش می دهند.صحبت کردنی که منجر به لجبازی و نپذیرفتن فرزند نباشد.ایشان رفتارهای بچه ها را به سه قسمت تقسیم کردند:رفتارهای چراغ سبز (رفتارهای خوب)چراغ زرد(رفتارهایی که نیاز به تذکر دارد ولی آسیب نمیزند)چراغ قرمز(رفتارهای خیلی بد و خطرناک)و نوع برخورد و روش صحبت با فر
 
قانون ارتعاش چیست؟ | ارتعاش در قانون جذب | قانون ارتعاش | ارتعاش  | بالا بردن ارتعاش | ارتعاش فکری چیست؟
 
بهترین روانشناس کودک ارومیه | بهترین روانشناس کودک سنندج | بهترین روانشناس کودک کرمانشاه | بهترین روانشناس کودک ایلام | بهترین روانشناس کودک اهواز | بهترین روانشناس کودک خرم آباد
بهترین روانشناس کودک اصفهان | بهترین روانشناس کودک یزد | بهترین روانشناس کودک سمنان | بهترین روانشناس کودک اراک | بهترین روانشناس کودک همدان | بهترین روانشناس
نکات مهم عکاسی کودک
از اولین اولویت های پدر و مادر ها پس از به دنیا آمدن فرزندشان اقدام به عکاسی از آن و وقت گرفتن از آتلیه کودک است .
یک سری از والدین برای بار اول است که این تجربه را دارند و خیلی برایشان تازگی ندارند اما برخی دیگر اینطور نیستند و بی تجربه هستند .
بیشتر بدانید: آتلیه بن سای
بعضی از والدین که چندین کودک دارند شاید کنترل شرایط زندگی برایشان سخت باشد و ندانند که چه کارهایی باید انجام دهند تا یک زندگی آرام داشته باشند . حتی برخی او
در این روش تمارینی با کمک عضلات قسمت‌های لب‌ها، گونه‌ها و فک و زبان صورت می‌گیرد. در این تمارین به قوی‌تر کردن مهارت‌های حرکتی، دهانی می‌پردازیم.

• حرکات لب‌ها
این تمرین فرصت عالی برای ورزش بچه‌ها می‌شود. مثلا کودک باید آواهای همچون اوو، ایی را تکرار کند و بعد هر دو آن‌ها را ترکیب کند. فرزند شما می‌تواند در این تمرین بدون باز کردن لب‌ها، گونه‌ها را پر از هوا نماید. استفاده از نی هنگام نوشیدن یکی دیگر از این تمارین است.
• حرکات زبان‌
عکاسی کودک دختر و عکاسی کودک پسر 
عکاسی از کودکان هنر بسیار زیبایی است که در دل آن رمز و راز های زیادی نیز وجود دارد که هرکسی قادر به درک آن نیست .
هر آدمی میتواند با خرید یک عدد دوربین عکاسی و داشتن یک سوژه ی جذاب شروع به عکاسی کودک بکند اما اینکه بتواند به راحتی آثار زیبا و به یاد ماندنی خلق بکند مختص به عکاسان حرفه ای در این زمینه است .
عکاسی کودک یکی از حساس ترین شاخه های هنر عکاسی است که در آن صبور و ریز بین بودن اهمیت زیادی دارد .
شما هرقدر د
قوانین تربیت کودک فرهنگ ژاپنبه گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، آن ها قانونمند و مودب هستند و رفتار دوستانه و محبت آمیزی دارند به علاوه اجازه نمی دهند احساسات شان بر آن ها غلبه کند به همین دلیل است که به ندرت در فروشگاه ها و سوپرمارکت های ژاپن کودکی را در حال گریه کردن می بینید. پدر و مادرهای ژاپنی اصول خاصی در خصوص تربیت کردن فرزندان شان دارند که بد نیست ما هم از آن ها الهام بگیریم.در ژاپن روابط مادر و فرزندی بسیار نزدیک استدر ژاپن روا
مشاوره کودک و نوجوان به منظور ارتقا سطح تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان می باشد.
مشاوره کودک شامل روانشناسی، و تربیت کودک و مسائل آموزشی پیش از مدرسه و به هنگام مدرسه بوده است.
این بخش در واقع موضوعات روانشناسی کودک و مشاوره تحصیلی را با هم ادغام کرده و با کمک متخصصین کودک و نوجوان به ارائه راهنمایی پرداخته می شود.
در این بخش شما با “دفاتر برتر کانون مشاوران ایران” در حوزه کودک، نونهال و نوجوان آشنا می شوید.
در ادامه نیز جدیدترین روشهای و
مشاوره کودک و نوجوان به منظور ارتقا سطح تربیتی و آموزشی کودکان و نوجوانان می باشد.
مشاوره کودک شامل روانشناسی، و تربیت کودک و مسائل آموزشی پیش از مدرسه و به هنگام مدرسه بوده است.
این بخش در واقع موضوعات روانشناسی کودک و مشاوره تحصیلی را با هم ادغام کرده و با کمک متخصصین کودک و نوجوان به ارائه راهنمایی پرداخته می شود.
در این بخش شما با “دفاتر برتر کانون مشاوران ایران” در حوزه کودک، نونهال و نوجوان آشنا می شوید.
در ادامه نیز جدیدترین روشهای و
مکان و زمان و لباس مناسب عکاسی کودک
از مهم ترین نکات در عکاسی کودک انتخاب محل مناسب  برای عکاسی است که باید به آن توجه کنید .
شما میتوانید اگر  وسیله ی نقلیه دارید با خانواده تان به پارکی زیبا و یا جایی که طبیعت زیبایی دارد بروید و در کنار آنها بهترین عکس ها را از کودکتان بگیرید .
اما قبل از هر چیزی باید به دنبال مکان عکاسی مناسب بگردید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید .
و پس از آنکه مکان مورد نظرتان را پیدا و انتخاب کردید حال باید لباس هایی که با آن
علل خارش پوست در کودکان
 
 

 بثورات یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه والدین به مطب پزشکان اطفال است
  
 بثورات یکی از رایج‌ترین دلایل مراجعه والدین به مطب پزشکان اطفال است. در اغلب موارد، والدین نگران، با خیال راحت از مطب بیرون می‌آیند و پزشک هیچ وضعیت خطرناکی را روی پوست کودک گزارش نمی‌کند. اما در برخی موارد، نگرانی والدین چندان هم بی‌دلیل نیست و بثوراتی که همراه با تب، مشکلات تنفسی، استفراغ یا مشکلاتی در سلامت عمومی کودک بروز می‌کنند،
یکی دیگر از عوارض اختلال در خواب کودک، پرخاشگری و خشک کودک است.زمانیکه کودکتان در زمان مناسب نخوابد، در کل روز بی حوصله است و به دلیل اینکه انرژی لازم را برای انجام کارهایش نداردبا کوچکترین چیزی دچار استرس و اضطراب می شود و پرخاشگری می کند.از این رو خواب کودک می تواند روی پرورش کودک تاثیر مثمر ثمری داشته باشد.
توجه!
اگر میخواهید، فرزندانتان سرنوشت شما را تجربه نکنند این کارگاه رایگان را از دست ندهید
جهت اطلاعات بیشتر عدد۷ رو به۰۹۱۴۴۱۲۱۴۴۰ ارسال کنید.
.
.
.
#تربیت_کودک #خشم_کودک #کودک #فرزند #درمان #خلاقیت_های_جالب #خلاقیت_کودک #ایران #تبریز #تیزهوشان #مدارس #دولت #هوش_مالی #هوش_کودک #موسسه_تحقیقاتی_ذهن_خلاق #آموزش #آموزش_پرورش #آموزش_کودکان 
#دکتر_رضا_بیگی
#هوش_مالی_کودکان 
#ماهان_تیموری 
#عباس_منش 
#آذربایجان 
#ترکی
نحوه رفتار با بچه اول هنگام تولد بچه دوم در میزان سازگاری او با این مسئله اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر باید قبل از به دنیا آمدن فرزند جدید آمادگی لازم را در کودک بزرگ‌تر ایجاد کنید. هر چقدر که فرزند اول شما کوچک‌تر باشد توان کم‌تری برای درک این رویداد دارد. در نتیجه بیشتر احساس خطر می‌کند و ممکن است حضور کودک جدید را به عنوان از دست دادن شما تلقی کند. در این شرایط نداشتن اطلاعات کافی در مورد برخورد مناسب با کودک می‌تواند زمینه بروز مشک
هنگام تشنج کودک چه کارهایی انجام بدهیم؟
پس از ترخیص از بیمارستان اگر دارویی برای کودک‌تان تجویز شده است، به منظور پیشگیری از تکرار تشنج آن را همیشه و به موقع به کودک تان بدهید
هنگامی که کودک دچار تشنج می‌شود، به هیچ وجه استرس نداشته باشید.
آرامش خود را حفظ کرده و کنار کودک خود بمانید.

ادامه مطلب
سوراخ کردن گوش کودک یکی از دغدغه­‌ها و نگرانی­‌هایی است که در خانواده­‌های صاحب فرزند دختر ایجاد می­‌شود. پیداکردن بهترین سن برای انجام این کار و پیشگیری از ایجاد عفونت و هرگونه آسیب در کودک ازجمله این دغدغه‌­ها به‎‌شمار می‌آید. از طرفی برخی افراد استفاده از گوشواره را زینت دختر دانسته و خود را ملزم می‌­دانند حتما در ماه­‌های اول این کار را انجام دهند اما غالبا تمایل دارند که نظر متخصصان را در این مورد بدانند. ما نیز در این مقاله سع
رسول اکرم صلی علیه وآله وسلم فرمودند:
خدای رحمت کند کسی را که در نیکی و نیکوکاری به فرزند خویش کمک کند.
راوی حدیث پرسید: چگونه فرزند خود را در نیکی یاری نمایدحضرت در جواب چهار دستور فرمودند:
آنچه را کودک در قوه وقدرت داشته و انجام داده است از او قبول کند.
آنچه انجام آن برای کودک سنگین و طاقت فرسا است از او نخواهد.
اورا به گناه وطغیان وادار نکند.
به او دروغ نگوید ودر برابر او مرتکب کارهای احمقانه نشود.
نقل از کتاب کودک آقای فلسفی ج2.ص 45
متاسفانه س
حضور موسسه کودک ایمن ـ ناجی فردا در هشتمین دورهمی فعالان حوزه کودک و نوجوان
محورهای دورهمی هشتم:
۱. سخنرانی اساتید برجسته کودک و نوجوان
۲. ارائه فعالیت ها و اقدامات تعدادی از فعالان حوزه کودک و نوجوان
۳. رونمایی محصولات تولید شده اعضای دورهمی و کتاب دورهمی
۴. شبکه سازی و هم افزایی میان اعضا
 برخی والدین از لجبازی و شیطنت کودکان شاکی هستند. کودکان دو نیاز دارند. شیطنت زیاد احساس گناه به همراه دارد، چون می دانند مادرشان ناراحت می شوند. کودکان عاشق مادرشان هستند حتی در اوج شیطنت چون می دانند مادر با کتک زدن آن ها آرام میشوند نیاز به کتک زدن ارضا می شود او کتک می خورند تا مادر آرام شوند.
 
مسئله دوم ارتباط مادر و فرزند است این توجه هم مثبت و منفی است اما اگر لاین ارتباطی از نوع توجه منفی است یعنی زمانی باشد که کودک در حال شیطنت است. ای
حضانت به معنی مراقبت و نگهداری از فرزند است . معمولا در مورد نگهداری از فرزند تا زمانی که پدر و مادر با یکدیگر زندگی می کنند مشکلی در این خصوص وجود ندارد . اما هنگامی که پدر و مادر از هم جدا می شوند یک موضوعی مطرح می شود که نگهداری از فرزند بر عهده چه کسی است .
یک قاعده ابتدایی وجود دارد که نگهداری از فرزند تا سن هفت سالگی بر عهده مادر و پس از آن بر عهده پدر می باشد . در برخی از موارد مانند وابستگی شدید عاطفی ،اعتیاد به مواد مخدر و الکل و عدم تعادل
گریه های زیاد کودک در شب چه علتی دارد؟
بخش کودک مجله زیبا - بیدار شدن کودک در خواب علت های مختلفی دارد.در این مطلب می خواهیم درباره علت های بیدار شدن کودک از خواب و گریه های شبانه با شما والدین عزیز صحبت کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
عکاسی کودک
در ادامه ی مقاله قبلی باید بگوییم اگر هنوز عکاسی کودک را آغاز نکرده اید وقتش است که یک سری چیز ها را چک کنید .
قبل از شروع عکاسی کودک بهتر است کوچولو را سیر کنید و به طور کامل غذایش را بدهید به اضافه اینکه کودک باید قبل از شروع عکاسی کودک خواب کافی داشته باشد تا بتواند هنگام عکاسی پر نشاط و هیجان زده باشد .
این نکته را بدانید که اگر کوچولویتان به خوبی استراحت کرده باشد و شکمش نیز سیر باشد احتمال همکاری اش با شما بسیار بالا می رود و به
کودکان در حدود سن ۴ سالگی بسیار بامزه هستند. آنها در این زمان بسیار کنجکاو هستند و سوالات زیادی در ذهن دارند. فرزند شما تا ۴ سالگی مهارت های تغذیه ای خود را توسعه داده و سعی میکند علایق غذایی خود را گسترش دهد.
در این مرحله نگران تغذیه ی کودک خود نباشید. کودکان در برخی روزها زیادتر و روزهای دیگر کمتر غذا میخورند پس این کاملا طبیعی است و مطمئن باشید او هیچگاه گرسنه نخواهد ماند! به یاد داشته باشید به جای مجبور کردن کودک به خوردن غذاهای جدید، او را
✅نکته طلایی سیزدهم: کودک لوس‌⬅️محبت زیاد به کودک نه تنها سودمند نیست، بلکه به حال او زیان دارد.⬅️با این که در اسلام درباره اظهار علاقه نسبت به کودکان سفارش شده است، اما این مهرورزی نباید مصالح واقعی را تحت الشعاع قرار بدهد، بلکه باید با اظهار محبتِ مهارشده با کودکان رفتار کرد. زیرا در برخی از موارد، اظهار محبتِ بی‌حساب، باعث فدا شدن مصالح بزرگتری شده و یا موجب سوء استفاده کودک و در اصطلاح عامیانه «لوس» شدن او می‌گردد.⬅️باید توجه داشت
✅نکته طلایی هفدهم: تنبیه فرزند
⬅️تنبیه به معناى آگاه ساختن است.⬅️وقتى که فرزند، مرتکب کار ناپسندى شد، باید او را به زشتى کار ناپسندش آگاه ساخت.⬅️متأسفانه بسیارى از پدر و مادرها، تنها وسیله تنبیه را منحصر در دشنام دادن یا کتک زدن مى‌دانند، با اینکه تنبیه راه‌هاى مختلفى دارد، مانند سکوت کردن، نگاه پر معنا به او کردن یا قهر کردن به صورت موقت.⬅️از نظر اسلام، انسان جز در موارد ضرورى، حق تنبیه بدنى را حتى نسبت به حیوان ندارد، چه برسد به انس
دیوار های اتاق کودک مهمترین بخش برای استفاده از ایده و خلاقیت برای تزیین اتاق پسر میباشد و تاثیر زیادی در زیبایی اتاق کودک دارد.رنگ آمیزی و نوشتن به خلاقیت کودک میتواند کمک زیادی بکند.قسمتی از دیوار و یا درب  را مانند یک تخته سیاه درست کنید تا کودک شما در آن تخته به هنرنمایی خود برسد (با اختصاص دادن تخته سیاه برای کودک میتوانیم از  استعداد و علایق کودک مطلع شویم )
9 + 1 دلیل برای دادن فرزند خود به یک برادر کوچک
با داشتن 2 خواهر و برادر (و پسر) نمی دانم چه شکلی است که با بزرگ شدن شما شرکتی نداشته باشید. مهم نیست که چقدر می جنگید و مواقعی وجود دارد که شما فقط می خواهید آنها را از اتاق خود ناپدید کنند ، نمی توانید زندگی خود را بدون آنها تصور کنید. و سپس زمان مادر شدن شما فرا می رسد ، فرزندتان بزرگ می شود و به این فکر می کنید که چه زمانی و اگر یک یا چند خواهر و برادر به او می دهید.
اگر هنوز تصمیم نگرفته اید ، پس از 10 د
کار تحقیقی بررسی حق حضانت فرزند در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده
کار تحقیقی بررسی حق حضانت فرزند در قانون مدنی و قانون حمایت خانواده نوع فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 57 صفحه چکیده «حضانت» نوعی ولایت و سلطنت بر کودک و مجنون به منظور نگهداری و تربیت آنهاست. این امر از حقوق و تکالیف والدین به شمار میرود. موضوع حضانت از مباحث پیچیده حقوق خانواده است و باوج

 
از پوشک گرفتن بچه در سه روز

روزه کودک را از پوشک بگیرید + آموزش کامل
از
پوشک گرفتن کودک یکی از مراحل سخت برای مادران است که می توانند با رعایت
نکات ساده و روش صحیح کودک بدون پوشک این کار را به آسانی انجام دهند.

در سه روز کودک خود را از پوشک بگیرید
ادامه مطلب
✅نکته طلایی دوم: انتخاب همسر خوش اخلاق و خردمند
⬅️از آنجا که پدر و مادر خوش اخلاق و خردمند، در تکوین شخصیت کودک، موثر هستند، در اسلام سفارش شده است که همسر خوش اخلاق و عاقل انتخاب کنید.حسین بن بشار می‌گوید به امام رضا علیه‌السلام نامه نوشتم و سؤال کردم: آیا به مرد بد اخلاقى که به خواستگارى دختر من آمده پاسخ مثبت بدهم؟حضرت فرمودند: اگر بد اخلاق است، دخترت را به ازدواج او در نیاور: «لَا تُزَوِّجْهُ إِنْ کَانَ سَیِّئَ الْخُلُقِ» (الکافی، ج5،
فرش یکی از مهمترین وسایل اتاق کودک است.فرش اتاق کودک مانند سایر فرش ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد.طرح و رنگ فرش اتاق کودک می تواند فضای اتاق را برای کودک جذاب کند و روی هوش هیجانی کودک تاثیر مثبت بگذارد.از طرفی طرح های امروزی فرش اتاق کودک این قابلیت را دارند که روی خلاقیت کودکان اثرگذار باشند.همانقدر که انتخاب درست فرش اتاق کودک میتواند برای کودک مفید باشد ، انتخاب نادرست می تواند ضررهای روحی و جسمی به کودک برساند.میپرسید چگونه؟فرش ا
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
تک فرزندی مزایا و معایب
امروزه به دلیل مشغله والدین و هزاران دلیل اجتماعی و فرهنگی دیگر بسیاری از والدین پس از داشتن یک فرزند دیگر تمایلی برای داشتن فرزند دیگری در خانواده خود ندارند و 
سعی می‌کنند برنامه‌های زندگی خود را بر مبنای تک فرزند بودن کودک خود پایه‌ریزی کنند. اما تک فرزندی هم برای خود مزایا و معایب دارد که ما در این مقاله به بررسی جهات 
مختلف این موضوع می‌پردازیم.

ادامه مطلب
بیماری لثه تنها مربوط به بزرگسالان نیست اما نوجوانان و حتی کودکان نیز ممکن است در معرض خطر این بیماری قرار بگیرند، این بیماری در اثر عفونت هایی که در بافت های عمیق لثه ها و استخوان های حمایت کننده دندان بوجود می آید رخ می دهد، در صورتی که بیماری لثه در مراحل اولیه درمان نشود ممکن است در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود نام دیگر این بیماری گنگی ویت یا بیماری پریودنتال است.
گینگویت و پریودنتیت چیست؟
گینگویت مرحله اول بیماری لثه است این مرحل
گوشه گیری کودک چه علتی دارد؟
بخش کودک- درون گرایی و گوشه گیری برای آینده کودک بسیار مضر است . اگر کودکی برون‌گرا بوده، اما حالا به طور ناگهانی گوشه گیر شده باید علت یابی شود که این مشکل از کجا آغاز شده است
به ادامه بروید
ادامه مطلب
۶ ژست زیبا برای عکاسی کودک
اینکه بتوانید یک عکس کودک زیبا داشته باشید شامل موارد زیادی میشود اما از مهم ترین های آن که ما امروز میخواهیم راجع به آن برای شما صحبت کنیم انتخاب ژست مناسب آن فرد و آن دکور مورد نظر است .
ژست های متفاوت و زیادی برای عکاسی کودک وجود دارند اما برعکس آن چیزی که به نظر میاید انتخاب آن ها اصلا کار راحتی نیست . 
برای انتخاب ژست عکاسی کودک باید خیلی چیز ها را مد نظر قرار دهید .
کودکان غالبا دوست دارند راحت باشند  و اکثرا هیچ
برخوردهای «حالی به حالی» والدین با کودکان آسیب زننده ترین رفتار با کودک است!
در این برخورد والدین هر موقع حال خودشان خوب باشد، با کودک برخورد خوبی داشته و هر زمان حالشان بد است، کودک را تخریب می‌کنند! تا زمانی که والدین با این شیوه "حالی به حالی" با کودک برخورد کنند، کودک در مورد  تصمیم هایش گیج می‌شود و فکر می‌کند مشکل از اوست و این شیوه غلط تربیتی به نسل‌های بعدی نیز تعمیم می‌یابد همانطور که رفتارهای غلط امروز والدین نیز نشان‌دهنده همی
 
پوره یکی از اولین غذاهایی است که کودکان بالای 4 ماه از آن استقبال می کنند. برای مادران جوانی که می خواهند نوزادانشان را عادت به غذا خوردن دهند و لازم است با غذاهایی آسان و خاص شروع به این کار کنند، هیچ چیز ساده‌تر از تهیه یک پوره سالم و خوشمزه برای نوزادشان نیست.
نخستین غذاهای کودک را باید از نوعی انتخاب کنید که هضم آن ها آسان باشد و اجزای آن ها کودک را به آرامی به طعم ها و بافت های مختلف غذا عادت دهد. بعضی کودکان از طعم های تند و نا ملایم مانن

✅  تربیت فرزند
#حجت_الاسلام_قرائتی 
 تحقیر زمینه‏ ساز گناه‏
 ✍ از راه‏ هاى مهم تربیت و هدایت، شخصیت دادن به افراد مخصوصاً به کودکان است، بنابراین یکى از امورى که در مساله تربیت فرزند قطعاً باید مورد توجه قرار گیرد، مساله تحقیر و ایجاد خودکم‏ بینى است.
 
رسول اکرم صلى الله علیه وآله فرمودند:
 «لا یَکذِبُ الکاذب الاّ من مِهانَةِ نَفسِه» (بحار،ج‏72)
 «دروغگو دروغ نمى‏ گوید مگر به خاطر خوارى نفس خود»
  نتیجه اینکه نباید انسان کسى را تحق
تزئین اتاق کودک ، یکی از دغدغه های والدین هست و معمولا سوالاتی از قبیل “شلف اتاق نوزاد را از کجا بخریم؟”، “مراکز فروش شلف اتاق کودک کجاست؟” مطرح می‌شود.اگر کودک ماجراجو و خلاقی دارید به شما خرید شلف دیواری کودک طرح کشتی را پیشنهاد می کنیم.
ادامه مطلب
رشد کودک : 4 تا 7 ماهگی
کودکان در این سن همچنان به رشد سریع ادامه می‌دهند، رشد در اندازه‌ی بدن، مهارت‌های فیزیکی و توانایی ارتباط با جهان پیرامون خود. بسیاری از مهارت‌های جدیدی که می‌آموزند می‌تواند برای خوردن غذاهای سفت‌تر و جامد به کار آن‌ها بیایید. در واقع در این زمان یا طی چند ماه دیگر، کودک شما برای اولین بار می‌تواند طعم غذایی به جز شیر مادر یا شیر خشک را بچشد. البته همچنان اصلی‌ترین غذای کودک، شیر است اما او کم‌کم می‌تواند بسیار

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها