نتایج جستجو برای عبارت :

حبوبات کوپل های بهداشتی

 خوراک لوبیا یکی از شام های مورد علاقه منه، البته آنچه که می نویسم در مورد اکثر حبوبات بجز عدس است.
جدیدا از روش خیساندن آن در آب نمک استفاده کردم یعنی حبوبات را در 4 لیتر آب که یک قاشق غ نمک توش حل شده یک شب تا صبح می خیسانم.
بعدش با آب می شورم و می پزم.
اصلا شور نمی شه در عوض نمک باعث می شه پوست حبوبات نرمتر بشه و آب راحت تر نفوذ کنه و حبوبات نرمتر بشه و زودتر بپزه
وقتی هم می پزید بافت نرم و خوبی داره.
من که خوشم آمد خوبه شما هم امتحان کنید.
فقط یک ن
مصرف حبوبات در برخی از بیماری ها مفید است و به درمان کمک می کند. حبوبات به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، دیابت، سرطان روده و کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کنند.
 در طب چینی معتقدند که حبوبات به علت خاصیت دیورتیک برای کلیه ها مفید هستند.
 تصور می شود که حبوبات قرمز مثل لپه و لوبیای قرمز بر روی عملکرد قلب و روده کوچک مؤثرند و حبوبات زرد رنگ مثل لپه زرد و دانه سویا به عملکرد طحال، پانکراس و معده کمک می کنند.

ادامه مطلب
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟ یک متخصص طب سنتی گفت: نخود از بهترین حبوبات برای افزایش قوای عمومی است؛ به ویژه برای کودکان که در سنین رشد قرار دارند، بسیار مفید است. از دیدگاه طب سنتی حبوبات دارای ارزش غذایی بسیار هستند و بهترین آنها نخود بوده که …
خواص حبوبات در طب سنتی چیست ؟

ادامه مطلب
بوشن دو سر کوپل که از جنس پی وی سی ساخته شده است به عنوان رابط لوله های pvc مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول موارد استفاده زیادی دارد و به شکل استوانه ای تو خالی است که در مواقع اضطراری می تواند به کمک شما بیاید و لوله های هم قطر و هم اندازه را به سادگی به یک دیگر اتصال دهد. در ادامه شما را با ویژگی های آن آشنا خواهیم کرد. با samantoyor  همراه باشید.
ادامه مطلب
مواد لازم سوپ حبوبات و آب مرغ:
1 قاشق غذاخوری روغن کلزا 15 میلی لیتر1 پیاز ، ریز خرد شده 200 گرم2 سیر میخک ، فشرده یا چرخ کرده1 1/3 فنجان انواع توت ها 260 گرم1 1/2 فنجان مخلوط حبوبات خشک 260 گرمگوجه فرنگی کنسرو شده 3/4 لیوان (تکه ای) 200 گرم2 فنجان آبگوشت مرغ 500 میلی لیتر3 فنجان آب 750 میلی لیتر1 نمک نمک [اختیاری] 0.2 گرمفلفل دلمه ای برای طعم دادن [اختیاری]1 قاشق غذاخوری پونه کوهی خشک 1 گرم
طرز تهیه سوپ حبوبات و آب مرغ:
اگر نمی توانید یک مخلوط حبوبات خشک را در فروشگاه
در زمان قدیم حبوبات را در جای خشک و خنک در آشپزخانه نگهداری می کردند . اما امروزه حبوبات را در ظروف بسیار شیک نگهداری می کنند .
- ظروف شیشه ای : این ظروف یکی از بهترین ظروف برای نگهداری حبوبات هستند . زیرا هم زیبا و جادار بوده و هم از جنس قابل قبولی ساخته شده که شرایط نگه داری حبوبات را مساعد می‌‌کند .
- ظروف پلاستیکی : با توجه به کاربرد بسیار زیاد محصولات پلاستیکی و قیمت مناسب آن، حجم بسیاری از آشپزخانه را این ظروف به خود اختصاص داده‌اند .
- ظرو
گشتاور چیست؟ کوپل نیرو چیست؟
آشنایی با مفهوم گشتاور و کوپل نیرو که هر دو عامل جرخش اجسام هستند در این بخش معرفی می شوند.
تمایل نیرو به چرخاندن جسم حول محوری غیر موازی و غیرمتقاطع با راستای نیرو را ممان یا گشتاور می گوییم و آن را با M نشان می دهیم.
البته همان طور که در شکل می بینید فاصله عمودی بین محور گشتاور و نیرو برای محاسبه گشتاور استفاده می شود.  می توانیم با ضرب خارجی فرم کلی تری از برای محاسبه گشتاور معرفی کنیم.
کوپل چیست؟ کوپل چه تفاوتی ب
حبوبات همیشه عضو جدا ناپذیر غذاهای بسیاری در سفره غذایی ایرانی ها به شمار می آید. منابع غذایی مغذی مانند فیبر، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و پروتئین با مقادیر بالایی در حبوبات موجود هستند و جزء خواص حبوبات هستند. در این مطلب به صورت خلاصه خواص کلی محبوب ترین حبوبات را به شما توضیح می دهیم:
نخود
نخود دارای انواع ویتامین ها و پروتئین های مهم و ضروری برای بدن است. نشاسته، کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم، مس و ویتامین های خانواده ب (1 و 2) و ویتامین آ
ازبین گروهای ششگانه مواد غذایی برای تغذیه انسان غلات و حبوبات مناسب ترند زیرا سریعتر از گوشت ها هضم میشوند و زمان توقفشان در معده کوتاه تر است. برای کاهش نفخ حبوبات آنها را همراه با یک قاشق چایخوری کوچک زیره یا یک قاشق غذا خوری پوست پرتقال رنده شده بپزید. مصلح برنج خیساندن آن در آب و نمک، یا مصرف آن همراه زعفران و یا زیره است .غلات تصفیه شده:نتایج تحقیقی در ایتالیا حاکی از آن است که رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد غلات
ادامه مطلب
اگر قصد کسب درآمد دارید و در پی راه های در آوردن پول برای خودتان با
ساده ترین کار و در منزل خودتان هستید، میتوانید با بررسی کارخانه های کوچک
فعالیت های قابل توجهی را در خانه برای خود آغاز کنید. یکی از راه ها کسب
درآمد در خانه برای خانمها بسته بندی حبوبات است که مابین بسیاری از خانوم
ها در شهرها مخصوصا شهر اهواز مورد توجه قرار گرفته است.
ادامه مطلب
صنعت بسته بندی یک صنعت بسیار مهم و مؤثر در فروش و بازاریابی اجناس و محصولات است. در این مقاله به توضیح مختصری درباره دستگاه بسته بندی حبوبات می پردازیم.
دستگاه بسته بندی حبوبات چیست ؟
شاید برای شما این سوال پیش بیاید که دقیقا کار این دستگاه چیست؟ این دستگاه وسیله است که می توان انواع بسته بندی موادی چون نخود. عدس، لوبیا، ماش، لوبیا قرمز، لوبیا عروس، لوبیا چیتی، انواع غلات، برنج، گندم، جو و غیره را با آن انجام داد. انواع دستگاه بسته بندی در با
آبگوشت از غذاهایی است که برای این که طعم بهتری داشته باشد باید زمان پختش را طولانی‌تر کرد. هر چه حرارت ملایم‌تر و زمان پخت بیشتر باشد، آبگوشت خوشمزه‌تر خواهد بود… اجزای اصلی این غذا گوشت و حبوبات هستند و با توجه به اقلیم ناحیه‌ای که این غذا در آنجا پخت می‌شود، سایر مواد غذایی به آن اضافه خواهد شد؛  مثلاً شمالی ها در آبگوشتشان سیر می‌ریزند و کرمانی‌ها آن را با زیره طعم‌دار می‌کنند اما وجود گوشت و حبوبات وجه تشابه تمام آبگوشت‌هاست.

ادا
1- حبوبات با برچسب کالری ۲۳۰، ارزش غذایی بالایی دارد حبوبات توانایی رفع نیتروژن از اتمسفر را دارد.  لذا نیتروژن جزء اسیدهای آمینه، که بلوک های از پروتئین را می سازد.
2-حبوبات نه تنها بسیار مغذی، بلکه بسیار ارزان نیز هستند و جزء اصلی مهم مواد غذایی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه می باشد
3-حبوبات دارای مواد ضد مغذی هستند متاسفانه، حرکت نزولی برای کیفیت تغذیه ای حبوبات وجود دارد. اسید فیتیک، یا فیتات در تمام دانه های گیاهی خوراکی، از جمله
مصرف جوانه بین مشتاقان سلامتی در سال‌های اخیر محبوب شده است. ادعا می‌شود غلات و حبوبات جوانه زده در مقایسه با نمونه‌های جوانه نزده مواد مغذی بیشتری دارند و بهتر هضم می‌شوند. حتی برخی پژوهش‌ها نتیجه گرفته‌اند که این نوع غلات ممکن است در برابر برخی بیماری‌های خاص و همچنین کمک به کاهش وزن مؤثر باشند.
این مقاله قصد دارد غلات و حبوبات جوانه‌زده را با دقت بیشتری بررسی کند تا مشخص شود این مواد غذایی چه فوایدی برای سلامتی ما دارند.

ادامه مطلب
برخی از حبوبات و گیاهان حاوی مواد پروتئینی و مغزی هستند که سبب سالم ماندن بدن انسان و مبارزه با انواع بیماری ها می شود.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.
برخی از حبوبات و گیاهان حاوی مواد پروتئینی
طرز تهیه آش شله قلمکار
برای تهیه ی این آش قدیمی بهتر است قبل از هر کاری شب قبل حبوبات را خیس کنید تا بهتر بپزند.برای تهیه ی این آشپیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید.گوشت ها را به تکه های کوچکی تقسیم کرده
و با پیاز کمی تفت دهید .
سپس سه لیوان آب داغ به ظرف مورد نظر اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا بپزد.بعد از اینکه گوشت به طور کامل پخت آن را به وسیله ی گوشتکوب له کرده و بکوبید و به مواد آش اضافه کنید.حبوبات و برنج و سبزی خرد
حبیت 4- از امتحان خود برای امتحان تغییر هر کدام از موارد خودداری کنید24 آگوست 2017 در مکان های مربیان سلامتمن واقعاً نمی دانم که آیا تا به حال زوجی را می شناسم که به نوعی یا دیگری سعی نکرده اند یکدیگر را تغییر دهند. این هم در داخل و هم در خارج از اتاق مشاوره صحیح است. آنچه فکر می کنیم زن و شوهر باید باشند و چگونه باید آنها عمل کنند ، در همه ما تعبیه شده است ، خواه از آن آگاه باشیم یا نه. هرچه بزرگ شدیم ، بسیاری از اطلاعات "زن و شوهر" را می گیریم.
فیلم ها
استند و قفسه حبوبات و خشکبار 9 خانه
 
 
ابعاد
طول 58 سانتی متر / عرض 59 سانتی متر / ارتفاع 185 سانتی متر
.............................................................
مشخصات فنی
تعداد مخزن : 9عدد
حجم هر مخزن بالا 11 و وسط 24 و پایین 39 لیتر
وزن استند خالی : 61کیلوگرم
رنگ بدنه : طرح چوب
برای کسب اطلاعات بیشتروخریدمحصول باواحدفروش شرکت تماس حاصل فرمایید
02133796948021333574390213335712809121768662
پایاکیسه
 
شرکت تولیدی سپهر سداد جام جم (نام تجاری پایاکیسه) ، تولید کننده کیسه های پلی پروپیلین، مجهز به دستگاه های چاپ، دوخت و لمینیت بروز و با استفاده از تجربه چند ساله و نیروی متخصص و کارآماد چندیست در عرصه صنعت بزرگ و پویای بسته بندی فعالیت مستقیم دارد، هدف ما پیشرفت در امر تولید کیسه های بسته بندی سازگار با محیط زیست و برگشت پذیر می باشد.
 
مزایای استفاده از کیسه های شرکت تولیدی سپهر سداد جام جم  :
 
۱-طراحی های مختلف: طراحی چاپ تصویر، ط
"حبوبات"
 
حبوبات یکی از گروه‌های غذایی اصلی است.
حبوبات شامل: لوبیا، عدس، ماش، نخود، باقلا، لپه، نخود فرنگی است.
برای کسانی که در رژیم غذایی خود گوشت یا تخم مرغ نمی‌توانند مصرف کنند، حبوبات جایگزین خوبی است زیرا دارای پروتئین فراوان است و جایگزین مناسب گوشت است.
 
 حبوبات به دلیل نداشتن چربی و کلسترول مناسب افرادی است که رژیم غذایی دارند.حبوبات منبع ویتامین B9   است که همان ویتامین رشدجنین محسوب می‌شود.
شاید اینکه چرا درپخت آش رشته ک
پاورپوینت ذوب وعملیات حرارتی چدن ها
 
پاورپوینت ذوب وعملیات حرارتی چدن ها- شامل 102 اسلاید در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش
مشخصات فایل
 
 

تعداد صفحات
102

حجم
4093 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
pptx

دسته بندی
متالوژی

توضیحات کامل
 
 
پاورپوینت ذوب وعملیات حرارتی چدن ها- شامل 102 اسلاید در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش
 
فهرست مطالب:
کوره کوپل
منطقه هائی که در یک کوره کوپل
انواع کوره های کوپل
کوره های اسیدی
کوره های بازی
مواد اولیه مصرفی در کاربرد کوره ه
 
مواد لازم برای 8 الی 10 نفرلوبیا قرمز یا چیتی 1 پیمانه .نخود 1 پیمانه .عدس 1/2 پیمانه .سبزی آش پاک کرده 500 گرم .پیاز خام 2 عدد بزرگ .رشته آشی 250 گرم .قلم گاو 1 عدد .روغن به میزان لازم .نمک وفلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم .نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری . سیر به میزان دلخواه دستور پخت .
ابتدا حبوبات را از شب قبل خیس میکنیم وچند بار آب آنرا عوض کرده تا از نفخ آن کم شود . وصبح زود حبوبات را به همراه قلم گاو ، بار میگذاریم وبعد از پخت کامل حبوبات ، قلم را از داخل قا
کوچمون آش رشته پختن، یادشون رفته آردش کنن
درنتیجه انقدر شل و آبکی بود که اگه قلاب مینداختی قشنگ سه چهارتا ماهی میومد بالا! 
از پیازداغ و حبوبات هم چندان خبری نبود، بهرحال گرونیه!
علی و زینب که رسما با ماکارونی اشتباه گرفته بودن، نشسته بودن رشته ها رو با دست میگرفتن میخوردن!
با همه این تفاسیر نذر شون قبول
با نزدیک‌شدن به ایام جشن‌های نوروز باستانی ایران‌زمین و شروع فصل بهار، ایرانیان به رسم پیشینیان خود، به سبزکردن دانه‌های غلات و حبوبات می‌پردازند و سبزه را به عنوان نمادی از سبزی و شادابی و برکت در سال پیش‌ِرو در سفره هفت‌سین به کار می‌برند.
اما باوجود اینکه به‌تازگی زمزمه‌هایی مشکوک برای حذف نماد‌های سفره هفت‌سین ایران‌زمین از جمله ماهی قرمز و سبزه نوروزی به راه افتاده، ضروری است ارزش‌های تغذیه‌ای سبزه سفره هفت‌سین در جامعه ت
سرعت تعویض سلول‌های استخوانی در گذر سن کاهش پیدا می‌کند و بیشترین مقدار آن را می‌توان به سنین ۲۰ تا ۳۰ سال نسبت داد. همچنین همه افراد دارای توده استخوانی یکسانی نیستند و توده استخوانی عموماً به عواملی همانند وراثت، تغذیه در دوران کودکی، فعالیت بدن و همچنین شیوه زندگی بستگی دارد.
زمانی که سرعت تولید سلول‌های جدید استخوانی نسبت به سرعت تخریب آن‌ها کمتر شود، به تدریج توده استخوانی شروع به تولید حفره می‌کند که در علم پزشکی به این پدیده پوک
غذاهای ممنوعه قبل از ورود به هواپیما
در هنگام سفر رعایت یک سری از نکات مهم و حائزه اهیمت است هم برای خود فرد و هم برای بقیه مسافران .مخصوصا سفر هوایی رعایت نکات به ویژه رژیم غذایی قبل پرواز یکی از مهم ترین نکاتی است که با رعایت آن سفر آسان و راحتی را برای خودتان رقم بزنید .امرزو از غذا های ممنوعه در سفر های هوایی صحبت می کنیم با ما همراه باشید .
خوردن غذا های فست فودی  ممنوع
غذا های فست فودی یکی از هیجان انگیز ترین غذا ها و هوس برانگیز ترین غذا ه
جذب آهن تابعی از میزان ذخیره آن در بدن است. به طور معمول اگر بدن شما اهن زیاد در خود ذخیره داشته باشد جذب آهن از مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند؛ اما اگر میزان مصرف شما نسبت به نیاز روزانه کمتر باشد در طول زمان کوتاهی شما دچار کم خونی خواهید شد.
کم خونی از جمله مشکلاتی است که بیشتر مردم جامعه با آن درگیر هستند. کم خونی بخشی از عدم مصرف آهن در بدن است و در زنان بر اساس گزارش‌های داده شده، نخوردن مواد غذایی حاوی آهن موجب افزایش درصد احتمال بروز سکته
باور این موضوع که کمبود زینک می‌تواند به پنجمین عامل مهم بروز بیماری‌ها در جهان تبدیل شود، کمی سخت است. متأسفانه در کشورهای جهان سومی درصد مبتلایان به بیماری‌های مرتبط با کمبود زینک به شدت افزایش یافته است. به طوری که در افریقا، درصد بالایی از مبتلایان به اسهال و ذات‌الریه مخصوصاً در نوجوانان و کودکان از مشکل کمبود زینک هم رنج می‌برند.
آمار تکان دهنده مرگ و میر ۱۷۶۰۰ نفری در اثر اسهال در کشورهای آفریقایی، شرق مدیترانه، کشورهای جنوب شر
پروانه بکوارد
توضیحات
پروانه بکوارد | پروانه فن کوپل | پروانه مشعل
پروانه بکوارد , پروانه فن کوپل , پروانه مشعل
پروانه بک وارد در فن های سانتریفیوژبا پره انحنا به عقب برای حجم هوای بالا در استاتیک بالا کاربرد دارند.
این پروانه ها بیشتر برای هوای تمیز مورد استفاده قرار می گیرند.این پروانه می تواند برای
induced draft draft با پهنای رنجی متفاوت طراحی و ساخته می شود.
از ویژگی ها فن بک وارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حجم هوای حدود 30000cfm , فشار استاتیک لا
بسته بندی حبوبات

لوبیا، عدس، ماش، نخود، لپه و...در گروه حبوبات یا بُنشن  انواع دانه‌های خوراکی هستند کهدارای مقدار زیادی پروتین، کربوهیدرات، مواد معدنی مثل آهن،کلسیم، پتاسیم،منیزیم و ویتامین آ می باشند.
این دانه های خوراکی که حبوبات نامیده می شوند دارای خواص بیشماری هستند که مصرف آن ها در رژیم های مختلف غذایی بسیار توصیه شده است.
اکثر این دانه ها از پروتئین گیاهی تشکیل می­ شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت و پروتئین حیوانی می
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
طرز تهیه آش رشته
 
در تهیه آش
رشته از مواد غذایی گوناگونی استفاده می‌شود که در بیشتر مناطق جغرافیایی
قابل دسترس هستند. اگر چه تهیه ‌این آش در قسمت‌های گوناگون تفاوت
اندکی‌دارد اما با داشتن قابلیت تغییر بعضی از مواد اولیه،‌ این آش را
می‌توان برای تمام گروه‌های سنی و حتی بیماران خاص به غذایی سالم و مغذی
تبدیل کرد.در خانه اغلب ایرانی‌ها، همیشه بساط تهیه آش رشته به راه است.
اما تهیه آش رشته مجلسی که قرار است برای سفره افطار آماده شود، فو
پروانه بکوارد | پروانه فن کوپل | پروانه مشعل
توضیحات
پروانه بک وارد در فن های سانتریفیوژبا پره انحنا به عقب برای حجم هوای بالا در استاتیک بالا کاربرد دارند.
این پروانه ها بیشتر برای هوای تمیز مورد استفاده قرار می گیرند.این پروانه می تواند برای
induced draft draft با پهنای رنجی متفاوت طراحی و ساخته می شود.
از ویژگی ها فن بک وارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
حجم هوای حدود 30000cfm , فشار استاتیک لالای 40wg
دمای بالای  500 درجه سانتی گراد , بدون اضافه بار در فن
آش یکی از غذا‌های پرطرفدار در بین ایرانیان است که معمولا برای دورهمی‌ها تهیه می‌شود. آش معمولا به عنوان عصرانه و یا پیش غذا سرو می‌شود و به علت وجود حبوبات در آن دارای ارزش غذایی بالایی است. انواع آش در شهر‌های مختلف و به سبک‌های متفاوت طبخ می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به آش سبزی، آش جو پرک، آش ترش، آش رشته اشاره کرد.

ادامه مطلب
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری  آهن توسط بدن برای کمک به ایجاد هموگلوبین در سلول های قرمز خون استفاده می شود و اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. احساس خستگی و عدم وجود انرژی، اختلال در معده، مشکلات در تمرکز و قرار گرفتن در معرض عفونت ها و بیماری از نشانه های ابتلا به فقر آهن هستند.

ادامه مطلب
سقف تاشو حیاط خلوت با استانداردهای لازم در مجموعه ما ساخته می شود. مجموعه ما برای محصولات نورگیرهای سقفی برای مشتریان تخفیفی ویژه در نظر گرفته است. سقف تاشو حیاط خلوتر نور را با شفافیت بالا وارد محیط خانه می کنند. شما می توانید با استفاده از نورگیرهای رنگی ترکیب رنگ زیبایی را در منزل خود ایجاد کنید. این نورگیر ها به صورت کامل نور خورشید را دریافت کرده و می توانند با نور را با شفافیت بالایی وارد خانه کنند. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی و معماری
لوبیا سفید خمین و هر آنچه در مورد آن باید دانست | قیمت امروز هر کیلو لوبیا سفید خمین (در جدول درون سایت) | بیان روش های سریع خرید و فروش لوبیا سفید خمین | تولید تقریبی لوبیا سفید در ایران | فروش داخلی و صادراتی لوبیا سفید.
لوبیا سفید خمین
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی یکی از مناطق مزروعی مهم ایران محسوب می شود.
خمین به عنوان قطب اصلی تولید انواع لوبیا، علاوه بر لوبیا چیتی و قرمز، سهم قابل توجهی از تولید لوبیا سفید را به عهده دارد.
لوبیای
خواص و مضرات حبوبات.
در مورد حبوبات حرف های زیادی برای گفتن است. عده‌ای به دلیل رژیم های غذایی حبوبات را از وعده‌های غذایی خود حذف می‌کنند.حبوبات جزء مواد اصلی غذایی هستند اما حبوبات مفید هستند یا مضر؟
در این مقاله ما به خواص و مضرات حبوبات می پردازیم
حبوبات چیست؟
حبوبات‌ تشکیل شده از گیاهانی هستند که شامل دانه هایی است که دور آن را مانند غلاف پوشانده اند.  حبوبات خوراکی شامل عدس، نخود فرنگی، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی است. حبوبات
شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنوع غذایی در گیلان از تمام استان‌های کشور بیشتر است. امروز قصد داریم طرز تهیه ترش تره را به شما آموزش دهیم که از نظر شهرت دست کمی از سایر غذاهای این استان ندارد. پس فرصت را از دست ندهید و طرز پخت این غذا را دنبال کنید.
 
مواد لازم
500 گرم لوبیا چیتی و عدس (مجموعا)
½ پیمانه آرد برنج
1 کیلوگرم اسفناج
500 گرم سبزی مخلوط (شبت، گشنیز، نعناع و جعفری)
1 تا 2 بوته سیر
3 تا 4 عدد تخم مرغ
روغن
رب نارنج یا آب نارنج به مقدار
 
 
آش رشته یکی از معروف‌ترین انواع آش در ایران است. برای تهیه این غذای خوشمزه از انواع سبزی، رشته و البته کشک استفاده می‌شود.
مواد لازم
3 لیوان خیس کرده لوبیا چیتی، نخود، لوبیا قرمز و عدس
1.5 کیلوگرم سبزی آش پاک کرده
6 قاشق غذاخوری روغن مایع
300 گرم رشته آش
2 قاشق غذاخوری زردچوبه
نمک و فلفل به مقدار لازم
2 لیوان کشک
6 قاشق غذاخوری پیازداغ
3 قاشق غذاخوری نعناع خشک
2 قاشق غذاخوری سیرداغ
دستور العمل‌
حبوبات خیس کرده را کمی بجوشانید و در آبک
چگونه غذای کودک کم وزن را مقوی و مغذی کنید؟یک برنامه غذایی مناسب باید کلیه مواد مغذی (مواد نشاسته ای، پروتئینی، چربی، ویتامین ها و املاح) را به نسبت های متعادل در اختیار کودک قرار دهد تا انرژی مورد نیاز او که معمولا بر اساس یکصد کیلوکالری به ازاء هر کیلو گرم وزن بدن است تامین شود.غذای کودک کم وزنبرخی از کودکان با شروع تغذیه تکمیلی، با اینکه غذای خود را به موقع و خوب می خورند وزنگیری خوبی ندارند. اگر کودک شما این وضعیت را دارد شاید انرژی دریاف
     
شرکت Tempsens یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات دمایی و کابلها در دنیا می باشد. کارخانجات تولیدی این شرکت در کشورهای آلمان ، هند و اندونزی می باشد. ترمو کوپل و RTD از اولین محصولات این شرکت بوده . شرکت Tempsens بر روی تولید و تامین محصولات مهندسی حرارتی با کیفیت بالا و لوازم جانبی و خدمات طبق نیاز خاص مشتری تمرکز کرده است. 
از دیگر محصولات این شرکت می توان به تجهیزات اندازه گیری دما غیر تماسی، هیترها ،کوره ها و... اشاره کرد.
شرکت Tempsens در بیش از 2
در طب اسلامی برخی از حبوبات نیز علاوه بر غذا به عنوان دارو مطرح هستند. نخود chickpea یکی از بهترین داروها برای کمر درد و ضعف جنسی است. احمد ابن محمد ابن ابی نصر از امام رضا علیه‌السلام نقل می‌کند: نخود برای کمر درد مفید است. و آن حضرت پیش از غذا و پس از آن، آن را طلب می‌کردند.طب الائمه، سید عبدالله شبر، ص۱۹۶

ادامه مطلب
نخود یکی از پرخاصیت ترین حبوبات می باشد که در طب سنتی به مصرف آن تاکید شده است. آب نخود بهترین ماده غذایی در فصول سرد سال می باشد زیرا نخود طبع گرمی دارد.برای درمان نازایی مصرف روزانه آب نخود همراه عسل بسیار توصیه شده است.همچنین آب نخود ملین است و از یبوست جلوگیری می کند.همچنین تحقیقات نشان می دهد آب نخود موجب رفع عفونت ریه و کاهش تورم لثه ها می شود.در این مطلب در نیک صالحی به خواص آب نخود پرداخته ایم.

ادامه مطلب
بیشتر ما تصور می کنیم که یک فرد گیاهخوار از نصف لذت های دنیا مثل خوردن شیشلیک، همبرگرهای آبدار، استیک یا حتی قرمه سبزی بی نصیب است. اما اشتباه نکنید. شاید فردی که رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده گوشت گوسفند، گوساله، مرغ یا ماهی نخورد، اما غذاهای بسیاری برای انتخاب دارد که از سلامت و غیرمضر بودن تقریبا همه آن ها مطمئن است.
وگان بودن به معنای این نیست که فقط کلم و سبزی و هویج بخوریم، بلکه با حبوبات، سویا، انواع سبزیجات و میوه ها هم می توان غ
 
گاهی اوقات حتی صحبت کردن درباره برخی غذاها هوس انگیز است، آش هم از این دست غذاهاست که حرف زدن درباره آن یا حتی دیدن عکسی از آن، آب از لب و لوچه آدم سرازیر می‌کند.
به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا، منطقه همدان، مردم همدان نیز بدجور آش خورند و تا دلتان بخواهد انواع و اقسام آش‌های محلی و سنتی را با بلغور(پتله)، چغندر، زردک، سبزیجات کوهی و محلی، برگ شلغم، قیسی، برگ آلو، برگ زردآلو، شیره، ترشی انگور، باقالا، کدو، گندم، برنج، حبوبات، رشته سوپی
بهترین کیفیت در فروش لوبیا چیتی عمده ایرانی و خارجی را با قیمت مناسب و راحت ترین شیوه های خرید و فروش لوبیا چیتی را از مجموعه ی ما بخواهید.
در بازار فروش لوبیا چیتی الیزا، لوبیای درجه یک با جنس و گونه Phaseolus vulgaris، با کلاس تجاری Pinto با فرم بوته گیاهی رونده و رشد نامحدود (تیپ ۳) متوسط رشد و ارتفاع ۸۵ – ۱۰۰ سانتیمتر با دوره رشد و نمو ۱۰۹ روز متوسط وزن ۱۰۰ دانه ۴۷ گرم عرضه می شود.
تولید لوبیا چیتی در ایران
تولید لوبیا چیتی در ایران برای مناطقی از نوع آ
وصیه می کنیم افرادی که دارای مزاج سرد و خشک می باشند دستورات غذایی زیر را جهت حفظ سلامتی خود بیشتر رعایت کنند.
غذاهایی که با مزاج سرد و خشک سازگاری بیشتری دارند و توصیه می شود آن ها را بیشتر مصرف کنید:
گوشت و غذا: گوشت بره، کبوتر، مرغ محلی چاق، تخم مرغ محلی، شوید پلو، زیره پلو، پلو زعفرانی، نخود آب، نان سنگک کنجدی، شیره خرما، شیره انگور، ارده، پلوشیره، انواع حلیم، مربای زردک، کله پاچه، انواع حلوا، انواع حریره، پلو ماش و پلو خلال بادام.
سبزیج
فروش انواع خشکبار درجه یک در ویشکو با بالاترین کیفیت های موجود آماده صادرات به کشورهای اروپایی
جهت خرید خشکبار به صورت مستقیم از تولیدکننده ، ویشکو بهترین انتخاب میباشد.
بخشی از محصولات موجود در فروشگاه را میتوان به شرح زیر نام برد.
انواع حبوبات از قبیل : ( لوبیا ، نخود ، عدس ، لپه  و... )
انواع گیاهان دارویی : ( آشواگاندا و ...)
سایر محصولات شبیه به برنج ، پسته ، زعفران و ....
ادرس سایت www.vishcoo.com
بیشتر ما تصور می کنیم که یک فرد گیاهخوار از نصف لذت های دنیا مثل خوردن شیشلیک، همبرگرهای آبدار، استیک یا حتی قرمه سبزی بی نصیب است. اما اشتباه نکنید. شاید فردی که رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده گوشت گوسفند، گوساله، مرغ یا ماهی نخورد، اما غذاهای بسیاری برای انتخاب دارد که از سلامت و غیرمضر بودن تقریبا همه آن ها مطمئن است.
وگان بودن به معنای این نیست که فقط کلم و سبزی و هویج بخوریم، بلکه با حبوبات، سویا، انواع سبزیجات و میوه ها هم می توان غ
 
گیربکس حلزونی را می‌توان پرمصرف‌ترین گیربکس در سال‌های اخیر در ایران به شمار آورد. نصب عمودی و 90 درجه، سهولت استفاده، در دسترس بودن، برگشت‌ناپذیر بودن و قیمت پایین ازجمله مزایای گیربکس حلزونی است. در عوض راندمان پایین را می‌توان بزرگ‌ترین ایراد گیربکس حلزونی دانست.
 
انواع گیربکس حلزونیگیربکس حلزونی در ابتدا به شکل زیر تولید می‌شد. شباهت این گیربکس به حلزون باعث شد تا نام این گیربکس را حلزونی بنامند. در ادامه با توجه به نحوه نصب گیر
بیشتر ما تصور می کنیم که یک فرد گیاهخوار از نصف لذت های دنیا مثل خوردن شیشلیک، همبرگرهای آبدار، استیک یا حتی قرمه سبزی بی نصیب است. اما اشتباه نکنید. شاید فردی که رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده گوشت گوسفند، گوساله، مرغ یا ماهی نخورد، اما غذاهای بسیاری برای انتخاب دارد که از سلامت و غیرمضر بودن تقریبا همه آن ها مطمئن است.
وگان بودن به معنای این نیست که فقط کلم و سبزی و هویج بخوریم، بلکه با حبوبات، سویا، انواع سبزیجات و میوه ها هم می توان غ
ویتامین ها و مواد معدنی لازم و مورد نیاز بدن1. ویتامین A:
مفید و لازم برای: چشم های سالم و رشد و رشد عمومی، از جمله دندان های سالم و پوست.
منبع طبیعی: هویج و دیگر غذاهایی شامل سیب زمینی شیرین و خربزه که همگی از رنگدانه های کاروتن استفاده می کنند.
2. ویتامین B :
مفید و لازم برای: تولید انرژی، عملکرد سیستم ایمنی و جذب آهن.
منابع طبیعی: این گروه حیاتی از مواد مغذی را می توان در کل مواد غذایی فرآوری نشده، به طور خاص تمام حبوبات، سیب زمینی، موز، عدس، فلفل
مگر می شود  ایرانی باشید و آش رشته را دوست نداشته باشید، اکثریت مردم ایران در هر کجای دنیا که زندگی بکنند به آش رشته علاقه ویژه ای دارند.
اکثریت مردم آش رشته را با کشک میل می کنند، اما برخی از افراد از سرکه و ترشی به عنوان چاشنی آش رشته استفاده می کنند.
 
مواد لازم برای تهیه آش رشته:
رشته آشی: یک کیلو و نیم
سبزی آش: ۲ کیلو
کشک ساییده: یک لیوان
حبوبات (نخود، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی، عدس): ۷۵۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
نمک: به میزان لازم
زردچوبه: به میزان لازم
 
طبع سرد 
برا افرادی ک کبدشون داغ کرده 
طبعشون داغ هست بشرطی ک در هفته بیشتر از دو بار نخورن 
مواد لازم
نخود  نیم لیوان
لوبیا چیتی  نیم لیوان
جو پوست کنده یک لیوان
عدس نیم لیوان
سبزی آش یک کیلو
یک لیتر آب جوش را روی دو لیوان زرشک  بریزید ، ده ساعت بمونه  صافش کنید اب آن را برای پخت آش استفاده کنید 
همه حبوبات را خیس کنید  وبا آب بپزید،بگذارید آب آن کاملا کم شود سپس آب زرشک را اضافه کنید و حالا سبزی را برای پخت اضافه کنید.
در آخر نعنا داغ اضافه شو
اجزای اصلی دیزل ژنراتور عبارتند از :
موتور دیزل Engine
ژنراتور Generator
شاسی دیزل ژرناتور و تانک سوخت روزانه
تابلو برق اصلی یا تابلو حفاظت و کنترل A.M.F
 
موتور دیزل Engine : وظیفه موتور دیزلی این است که با مصرف گازوئیل تولید حرکت دورانی با دور ثابت می نماید.
موتور دیزلی که در دیزل ژرناتور استفاده می شود از نوع درون احتراقی و دور ثابت است.
 
ژنراتور Generator : ژنراتور حرکت دورانی موتور دیزل را که( از طریق شافت موتور یا همان میلنگ به شافت ژرناتور که به وسیله پ
 
کتابی بسیار مفید در زمینه ی #آرایه ای از دوقطبی های استوانه ای#نام کتاب: Array of Cylindrical Dipoles#نام نویسنده:Ronald W. P King , Richard B.Mack
معرفی کتاب:
 این کتاب برای اولین بار به دلیل جامع عمل پوشاندن به گستردگی تئوری آنتن های آرایه ای میله ای شکل همانند آنتن هایی که برای دریافت و ارسال امواج رادیویی در ارتباطات نقاط روی زمین و زمین به فضاپیماها یا ستاره شناسی رادیویی ، ایجاد شده است.در این کتاب به آنالیز انواع آرایه های کاربردی در باند فرکانسی گسترده که طرا
اگر توجه کرده باشیم در بسیاری از خانه های مسکونی به خصوص خانه های ویلایی چند طبقه اکثر فضاها ی خالی پاسیو و همچنین حیات خلوط بلا استفاده می باشند و به دلیل استفاده از نور آنها بدون پوشش رها می گردند. اما امروزه در معماری های نوین با استفاده از پوشش سقف پاسیو و سقف استخر می توان بیشترین بهره را از این فضاها برد و حتی آنها را تبدیل به محیطی زیبا مانند گلخانه کرد. با استفاده از نورگیر کوپل (نورگیر حبابی) شرکت سارین پوش می توان علاوه بر اینکه پوشش
 
 
مفید برای کم خونی:عدس. خرما. انار. اسفتاج نپخته یا بخارپز. حبوبات. سبزیجات. میوه ها. گردو. زیره سیاه. لوبیا سبز. عسل. هویج. و این که قرص آهنی که توی داروخونه ها می فروشن عوارش جانبی داره. بدن انسان یون آهن نیاز داره نه ملکول آهن.کلسیم و ویتامین د:یکی از دلایلی که اکثر مردم کمبود کلسیم دارن، عدم تحرکه و دور بودن از نور خورشید. ما برای جذب کلسیم نیاز به تحرک داریم در غیر اینصورت، کلسیم دفع میشه و سنگ توالت سرشار از کلسیم خواهد شد!! برای جذب کلسیم ن
فواید و خواص کنسرو عدس برای سلامتی بخش‌های مختلف بدن و طول عمرتان بسیار شگفت‌انگیز و چشمگیر است. عدس نوعی محصول کشاورزی است که از سال‌های بسیار دور تاکنون در آشپزی استفاده می‌شود. عدس به خانواده‌ی حبوبات تعلق دارد و از این نظر، به عنوان قدیمی‌ترین عضو خانواده‌ی حبوبات شناخته می‌شود که تاکنون توسط انسان کشت شده است. گیاه عدس با نام علمی لنس کیولیناریس مدیک، جزء خانواده‌ی باقلاییان است که در نواحی مختلف جهان به ویژه کشورهای جنوب شرق آس
رفع نفخ شیر مادربسیاری از مادرها به خصوص مادرانی که برای بار اول تجربه مادر شدن را دارند با مشکل نفخ و دل درد نوزاد خود روبه رو هستند که این موضوع آن ها نگران و کلافه می کند. اما با رعایت چند نکته ساده در تغذیه و نوع شیردهی این مشکلات بر طرف خواهد شد. برای رفع نفخ شیر مادر در ادامه مطلب با ما همراه باشید
برای آگاهی از چگونگی رفع نفخ شیر مادر با ما همراه شوید:*مواد غذایی مانند: شیر، حبوبات، غذاهایی مانند: قرمه سبزی، کله پاچه، جگر ، شیر را نفاخ
خوشبختانه ای تی مارکت و محصولات غذایی سامنات توانستند با هم به توافق برسند و همکاری بلند مدت خود را آغاز کنند. 
بر اساس این توافق مقرر شد محصولات سامنات در فروشگاه اینترنتی ای تی مارکت بصورت عمده عرضه گردند. 
خریداران می توانند از این به بعد محصولات سامنات را با قیمت های بسیار مناسب تر بطور مستقیم از طریق عمده فروشی آنلاین ای تی مارکت تهیه نمایند. 
معرفی محصولات سامنات: 
انواع ادویه 
انواع افزودنی ها مانند سبزیجات خشک - موارد مورد نیاز دسر
نخود منبع غنی فیبر
نخود یکی از اولین حبوبات کشت شده است.نخود منبع غنی فیبر هستند ، حاوی چربی های سالم ، کربوهیدرات ها و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند. نخود همچنین پروتئین بالایی دارد، بنابراین می توانند جایگزینی عالی برای گیاهخواران باشند. 
 
ما در این مطلب 10 خاصیت و فایده نخود را برایتان قرار داده ایم که ممکن است باعث شود شما بخواهید نخود را در رژیم غذایی خود بگنجانید!
با پورتال سلامت من در ادامه مطلب همراه باشید.
ادامه مطلب
خشکبار چشمه ساران با بیش از یک قرن فعالیت در شهرستان خوانسار، عرضه کننده انواع خشکبار و محصولات خوراکی می باشد.این محصولات شامل ادویجات، سبزیجات خشک، حبوبات ، میوه های خشک، آجیل، عسل و...است.بیش از شصت درصد محصولات ما در سطح شهرستان تولید می شود.اگر قصد سفر دارید حتما به این شهرستان سری بزنید و از آب و هوای بی نظیر آن لذت ببرید.ما نیز می کوشیم تا شما بهترین رهاورد این ناحیه را سوغات ببربد.اولین خرید شما آخرین خرید شما نیست ،کیفیت را با ما تجرب
• جوانه گندم
• جوانه ماش
• جوانه شبدر
• جوانه یونجه
• جوانه نخود
• جوانه عدس
• جوانه جو
به طور کلی جوانه ها به نسبت خود حبوبات گرم تر هستند. از انواع جوانه ها به همراه کمی آبلیمو تازه و روغن زیتون می توان میان وعده پر انرژی و سالم درست کرد.
سَویق به آن در فارسی قدیم، «پِست» گفته می‌شد. امروزه به آن «قاووت» یا «پوره» می‌گویند. گفتنی است که لغت نامه دهخدا لفظ «قاووت» را ترکی می‌داند که غالباً به معنای آرد حبوبات بریان شده است؛ لیکن این واژه، گاه در مورد غیر حبوبات (مانند برخی میوه‌ها یا تره بار) نیز کار برد دارد.سویق چیستعلاّمه مجلسی می‌گوید: از کلینی چنین برمی آید که «سویق»، درصورتی که در روایات، همراه با قیدی [مانند جو]نباشد، به معنای «سویق گندم» است.شهید در الدروس گفته است:
سَویق به آن در فارسی قدیم، «پِست» گفته می‌شد. امروزه به آن «قاووت» یا «پوره» می‌گویند. گفتنی است که لغت نامه دهخدا لفظ «قاووت» را ترکی می‌داند که غالباً به معنای آرد حبوبات بریان شده است؛ لیکن این واژه، گاه در مورد غیر حبوبات (مانند برخی میوه‌ها یا تره بار) نیز کار برد دارد.سویق چیستعلاّمه مجلسی می‌گوید: از کلینی چنین برمی آید که «سویق»، درصورتی که در روایات، همراه با قیدی [مانند جو]نباشد، به معنای «سویق گندم» است.شهید در الدروس گفته است:
به گزارش شریان نیوز،مواد غذایی سیر کننده‌ای که برای کنترل مصرف کالری و بهبود کلی سلامتی مفید هستند شامل:

سیب زمینی پخته
سیب زمینی آب پز یا پخته غنی از نشاسته، ویتامین C و چندین ماده مغذی دیگر است. مصرف سیب زمینی در کاهش اشتها موثر است.
حبوبات
لوبیا، نخود و عدس بسیار مغذی هستند، آن‌ها کربوهیدرات‌های قابل هضم با هضم پروتئین و محتوای فیبر هستند.
این حبوبات برای جبران گرسنگی و مدیریت مصرف کالری مفید هستند.
غذا‌های با فیبر بالا
یکی از عملکردهی
آموزش مدل سازی با نرم افزار فلکس پی دی ای (FlexPDE)
فایل پی دی اف آموزش مقدماتی فلکس پی دی ای (FlexPDE) (اپیزود ۱) با موضوعات زیر (به همراه مثال) موجود است: ۱- حل معادلات دیفرانسیل PDE در حالت پایدار و نا پایدار و کوپل ۲- حل معادلات دیفرانسیل ODE ...دریافت فایل
رادیاتور پره ای 
با توجه به ساختار داخلی مبدلهای تمامی پکیج ها که عموما از آلیاژهای مسی تشکیل شده اند در صورت استفاده از رادیاتورهای پره ای، مس داخل مبدل ها با آلومینیوم داخل رادیاتورها تشکیل پیل الکترولیتی می دهند و حاصل واکنش آن دو با هم تولید مداوم گاز قابل اشتعال داخل مدار گرمایشی و رادیاتور و هوازدگی سیستم و نیز خوردگی پمپ و مبدل خواهد بود این معایب در بیش از ۸۰ درصد پکیج هایی که با رادیاتورهای پره ای کوپل شده اند مشاهده شده اند و میزا
غذاهای ممنوعه قبل از ورود به هواپیما
در هنگام سفر رعایت یک سری از نکات مهم و حائزه اهیمت است هم برای خود فرد و هم برای بقیه مسافران .مخصوصا سفر هوایی رعایت نکات به ویژه رژیم غذایی قبل پرواز یکی از مهم ترین نکاتی است که با رعایت آن سفر آسان و راحتی را برای خودتان رقم بزنید .امرزو از غذا های ممنوعه در سفر های هوایی صحبت می کنیم با ما همراه باشید .
خوردن غذا های فست فودی  ممنوع
غذا های فست فودی یکی از هیجان انگیز ترین غذا ها و هوس برانگیز ترین غذا ه
10ویتامین های مورد نیاز کودکان
 
1-رویبدن برای رشد به روی نیاز دارد، همچنین روی ممکن است بتواند با قوی کردن سیستم ایمنی بدن کودکان جلوی سرماخوردن آنها را بگیرد. مرغ، حبوبات و سرلاک‌های غنی شده صبحانه سرشار از روی هستند. ۲-ویتامین Aکودکان برای داشتن بینایی خوب بخصوص در شب‌ها و تشخیص رنگ‌ها به این ویتامین نیاز دارند. این ویتامین همچنین سیستم ایمنی بدن آنها را قوی می‌کند. بشقاب کودکتان را پر از هویج و سایر میوه‌ها و سبزیجات زرد رنگ (مانند گرم
مواد لازم برای درست کردن آش شله قلمکار

گوشت بدون استخوان:نیم کیلو
پیاز متوسط:4 عدد
 سبزی:جعفری، گشنیز، اسفناج، تره و کمی شوید
نخود و لوبیاچیتی:از هرکدام یک فنجان
نعناع داغ:به مقدار لازم
روغن:نصف فنجان
 برنج:یک فنجان
نمک و فلفل:به اندازه دلخواه

طرز تهیه آش شله قلمکار
برای تهیه ی این آش قدیمی بهتر است قبل از هر کاری شب قبل حبوبات را خیس کنید تا بهتر بپزند.برای تهیه ی این آشپیازها را به صورت خلالی خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید.گوشت ها را
آش از غذاهای سنتی است که به دلیل سبک بودن در عین دارا بودن خاصیت سیر کنندگی، طرفداران زیادی در بین ایرانی ها دارد. پختن آش به نسبت سایر غذاهای ایرانی ساده تر است، اما زمان زیاد تری برای پخت آن لازم است تا به خوبی جا افتاده و خوشمزه شود.
آش رشتهآش گندمآش شله قلمکار آموزش درست کردن آش رشته برای 4 نفرمواد لازم برای تهیه آش رشتهحبوبات لازم
نخود ، لوبیا قرمزو لوبیا چیتی 40 گرم یا معادل 1/4 لیوانعدس ریز  50 گرمپیاز متوسط 3 عدد روغن به مقدار لازمزرد چوب
نصب ژنراتور های دیزلی و یا گاز سوز حتما باید توسط کارشناسان مجرب این کار انجام شوند اما در این بخش قصد داریم یک سری از نکات مهم در نصب و راه اندازی را برای شما دوستان عزیز شرح دهیم تا آشنایی بیشتری با این امر داشته باشید .
 
نکات حمل موتور و ژنراتور :
همانطور که میدانید حمل بار های سنگین یک تخصص می باشد  و دارای نکاتی می باشد که در صورت عدم رعایت میتواند آسیب و خسارت های سنگینی وارد کند در بحث حمل نکته اول این است که از جرثقیل های مناسب وزن موتور
 
طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی
خوراک لوبیا چیتی و سیب زمینی از مجموعه دستور غذاهای ایرانی است که بسیار مفید، مقوی و خوش طعم است. در ماه مبارک رمضان می‌توانید آن را برای مهمانی‌هایتان آماده کرده و علاوه بر طعم دلپذیر، از خواص زیاد آن هم بهره ببرید. این خوراک خوشمزه،غنی از پروتئین است و در این زمینه می‌تواند حتی با غذاهای گوشتی رقابت کند و همین موضوع آن را به غذایی محبوب برای گیاه‌خواران تبدیل کرده است. بیشتر حبوبات سرشار از پروتئینند و لوبیا
طرز تهیه آبگوشت مرغ
آبگوشت غذایی مقوی و لذیذ است که تقریبا تمام ایرانیان آن را دوست دارد، اما به دلیل وجود گوشت قرمز و حبوبات در این غذا، بعضی از افراد نمی‌توانند آن را میل کنند.
به همین دلیل در این مطلب قصد داریم طرز تهیه آبگوشت مرغ سنتی و رژیمی را شرح دهیم. با ما همراه باشید.
مراحل طبخ آبگوشت مرغ بسیار به آبگوشت سنتی با گوشت قرمز شباهت دارد، البته طعم آن به دلیل استفاده از گوشت مرغ به جای گوشت قرمز متفاوت است. اگر تمایل دارید تا
برای حفظ سلام
دوستان عزیز به محض احساس هر نوع بیماری اولین اقدام ساده کردن غذا است. خوردن گوشت و غذاهایی که دارای آب یا عصاره گوشت و قلم هستند مانعی جدی در راه درمان است. برخلاف تصور عمومی که در زمان بیماری سوپ یا آش ماهیچه درست می کنند. غذاهای گوشتی دیرهضم و سنگین هستند و بدن برای هضم آنها باید نیروی زیادی مصرف کند که با توجه به اینکه بدن در حال مبارزه با بیماری است، این کار باعث صعف بدن و طولانی شدن بیماری می شود. پس فراموش نکنید در سوپ یا آش ساده که شامل بل
دیروز با یه پروکسی که به دستم رسیده بود در حد چند دقیقه ای تونستم تلگرام کانکت شم، بعدش قطع شد و دیگه هم وصل نشد، مثل کسایی که تازه به وضعیت عادت کردن ولی یهو مواد بهشون میرسه ولی نه اندازه کافی دوباره اعصابم‌ از این وضعیت کوفتی به هم ریخته:)))) هی بال بال میزنم و مرتب چک میکنم ببینم وصل شد آخر یا نه.
 مخصوصا امروز که خبر وصل شدنش تو یه سری جاها رسیده و انگار داره اوکی میشه هرچند من هنوزم خیلی امید ندارم راستش:)) حس میکنم هیچوقت مثل اولش نشه وضع ای
آش از غذاهای سنتی است که به دلیل سبک بودن در عین دارا بودن خاصیت سیر کنندگی، طرفداران زیادی در بین ایرانی ها دارد. پختن آش به نسبت سایر غذاهای ایرانی ساده تر است، اما زمان زیاد تری برای پخت آن لازم است تا به خوبی جا افتاده و خوشمزه شود.
آش رشتهآش گندمآش شله قلمکار آموزش درست کردن آش رشته برای 4 نفرمواد لازم برای تهیه آش رشتهحبوبات لازم
نخود ، لوبیا قرمزو لوبیا چیتی 40 گرم یا معادل 1/4 لیوانعدس ریز  50 گرمپیاز متوسط 3 عدد روغن به مقدار لازمزرد چوب
 
ویتامین‌ها مواد عالی هستند که در بیشتر مواد غذایی به مقدار جزئی وجود دارند.
گرچه نیاز روزانه بدن به هر یک از ویتامین‌ها کم است، ولی برای ادامه حیات، رشد و تولید مثل، وجود این مقدار کم ضروری و اساسی است. ویتامین‌ها در منابع غذایی حیوانی و گیاهی وجود دارند.نقش و تاثیرات ویتامین‌ها در بدن:هریک از ویتامین‌ها در بدن ما نقش جداگانه‌ای به‌عهده دارند. ولی به‌طور کلی نقش ویتامین‌ها در بدن را به‌صورت خلاصه می‌توان چنین بیان کرد:کمک به رشدحفظ
کمبود آهن چه مشکلات پوستی را به وجود می آورد؟
در این مقاله طی بررسی های انجام شده به موضوع مشکلات کمبود آهن برروی پوست می پردازیم.
کمبود آهن در کنار عوارض بسیاری که دارد می تواند در زیبایی و جوانی پوست هم مشکلات و اختلالاتی را ایجاد کند که در ادامه توصیه هایی برای جلوگیری از مشکلات و از بین رفتن زیبایی پوست خواهید خواند.
مضرات کمبود آهن در بدن
کمبود آهن در کنار عوارض بسیاری که دارد می تواند در زیبایی و جوانی پوست هم مشکلات و اختلالاتی را ایجا
حامیان گرامی دبیرستان پارسا
از آنجایی که بهترین و قشنگ ترین حس انسان، کمک کردن به همنوع خود و خلق دنیایی بهتر و زیباتر برای زندگی است،وثبت این خاطره برای فرزندانمان است دبیرستان پارسابا همیاری و همدلی شما عزیزان در تحقق بخشیدن به این امر مهم قدم نهاده است برآنیم تا تهیه پکهای ❇️غذایی (برنج .قند .چای .حبوبات .روغن مایع .ماکارونی.و..... ) ❇️بهداشتی (مایع ظرفشویی .صابون .مایع دستشویی.پودررختشویی ) دراین ایام سخت .کمک حال خانواده های نیازمند ب
وقتی در سال ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ بدلیل جنگ جهانی اول در ایران قحطی آمد احمد شاه دستور داد تمام آذوقه گندم و جو و حبوبات و قند و شکر و چای را در انبار احتکار کنند و به قیمت روز به مردم بفروشند آن هم در صف وقتی دلیل آن را پرسیدند گفت:
احمد شاه ۷ کرور [ ۳/۵ ] میلیون تومان از بانک استقراضی روس و انگلیس قرض کرد و رفت
وقتی رجال کشور از او خواستند به کشور برگردد
گفته بود کلم فروشی در فرنگ
شرافت دارد بر تخت طاوس کاخ گلستان
ملتی که به صف عادت کند در صف میمیرد
امید
فن دمنده فشار قوی، فن سانتریفیوژ فشار قوی، (ph-high pressure blowers) فن های سانتریفیوژ دمنده فشار بالا جهت تامین هوای پر فشار (فشار کمتر از کمپرسور ولی با حجم بالا و بصورت مداوم) مورد نیاز کارخانجات از قبیل کارخانه سیمان، کارخانه پخت آسفالت، تامین هوای نازل مشعل کارخانه های کوره ذوب فلزات و شیشه گری و... مورد استفاده قرار می گیرند.
فن دمنده فشار قوی با اسامی فن دمنده فشار مثبت و فن دمنده فشار بالا نیز در بازار نامیده می شوند.
نحوه ساخت و انتقال نیرو:ساخت
راه حل درست کردن آبگوشت
آبگوشت از غذاهای لذیذ و پر طرفدار ایرانی ها است که از ترکیب گوشت ،حبوبات و سبزیجات تشکیل شده است که با تیلیت کردن خورده می شود. همچنین آبگوشت از غذاهای اصیل و سنتیمانند اشکنه است . این غذا از زندگی کوچی و عشایری نیاکان ما، به دلیل فرهنگ دامپروری به جای مانده است. 
آبگوشت انواع مختلف دارد که در شهر ها و مناطق مختلف با مواد و ادویه های متفاوتی طبخ میشود. که شناخته ترین آنها ، آبگوشت بزباش ، آبگوشت گندم و آبگوشت بلغور
دیدین بعضی مواقع یه دونه برنج ،حبوبات ..داخل گلو می مونه و تا یکی دو ساعت سرفه می کنی(امواتت میاد جلو چشات)امشب موقع شام خوردن مامانم همین  جوری شد و تا نیم ساعت سرفه کرد 
عید سال قبل خانواده دایی، ظهر خونه ما دعوت بودن. یه دونه لپه داخل  دلمه، موند گلو عروس دایی .....خلاصه نتونست غذا بخوره و کلی سرفه می کرد 
 
اون یکی عروس داییم تعریف کرد :دیشب خونه مامانم اینا کلی مهمون بود. وقتی شام میخوردیم،دختر عمه ام بدون حرفی با حالت فرار دو طبقه رو اومد پا
ویتامین Cموجود در لیموترش، جذب آهن از منابع گیاهی ازجمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش می دهد.
ویتامین C, ویتامین E و سلنیوم به محافظت از پوست دربرابر آسیب های آفتاب به پوست و سرطان پوست کمک می نماید و حتی ممکن است، بعضی از رنگ رفتگی ها و چروک های پوستی را درمان نمایند. این آنتی اکسیدان ها با افزایش سرعت سیستم بازسازی پوست و با مهار آسیب های بیشتر به زیبایی پوست کمک می نمایند.
توصیه مهم سلامتی به کارمندان پشت میز نشین
به منظور خم شدن کمتر گرد
در این پست به فوت و فن آشپزی اشاره می کنیم  که شاید به خیلی از این نکات آشپزی عمل کنید و یا در زمان آشپزی و طرز تهیه مواد لازم برای آشپزی به تجربه کسب کرده باشید اما بد نیست که از فوت و فن و تجربیات دیگران، و همچنین از اشتباهاتی در آشپزی که طعم غذا را خراب می کند، در صورتی که می خواهید، حرفه ای آشپزی کنید، استفاده نمایید.

نکات آشپزی سفید کردن برنج
نکاتی در مورد کوفته
نکات مهم در باره ماهی
نکات مهم در باره تخم مرغ
نکاتی در باره کیک
در مورد تهیه
واترجت آب گرم
واترجت آب گرم از کامل ترین دستگاه های شستشوی فشار قوی است.
در صورتی که به قیمت دستگاه واترجت آب گرم نیاز دارید با شماره ۰۹۱۲۲۹۳۷۵۷۸ تماس حاصل فرمائید.
این نوع ازدستگاه های شستشوی فشار قوی در انواع مختلف ارائه می شوند.
تقسیم یندی این دستگاه ها بر اساس فشار و دبی پمپ صورت می گیرد.
منبع تغذیه این دستگاه ها متفاوت است.
پمپ را می توان به انواع موتور کوپل نمود.
انواع موتور هایی که به صورت معمول در این دستگاه ها استفاده می شود شامل موتور
آب چغندر
آب چغندر تازه، سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، کلسیم،ویتامینb ویتامینcاست. این نوشیدنی را روزانه بنوشید تا مخاذن این مواد مغذی در بدنتان پر شود. در اینصورت ریزش مویتان متوقف خواهد شد.
عدس
عدس‌ها پر از مواد غذایی سالم همچون آهن، روی، پروتئین و بیوتین هستند. همچنین دانه‌ی سویا و لوبیا قرمز هم برای پیشگیری از ریزش مو عالی‌اند. پس اطمینان حاصل کنید که به طور منظم از این حبوبات مصرف می‌کنید.
اسفناج
سبزیجات برگ‌دار، همچون بروک
طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

طرز تهیه حریره بادام
 
آنچه ما حریره بادام
می‌نامیم چیزی جز نوعی پتاژ کرم نیست؛ پتاژ کرم (potage creme) نوعی غذای
فرانسوی تهیه شده از آب گوشت یا آب قلمی است که با پوره تره بار یا حبوبات
غلیظ شده و از صافی گذشته باشد، به این سوپ غالبا کمی خامه هم اضافه
می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک و پودر بادام بدون شیر برای نوزاد و بزرگسالان در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها