نتایج جستجو برای عبارت :

مفهوم رجعت چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟

{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 37}
 
مفهوم رجعت چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟
 
پاسخ :
رجعت به معنای بازگشت است. یعنی خدا گروهی از مردگان را با همان شکل خود به دنیا باز میگرداند. از نظر شیعه و طبق روایات فراوان، در زمان ظهور، برخی از مردم که از دنیا رفته اند دوباره زنده می شوند. اصل رجعت یک امر مسلّم قرآنی است.
خداوند در آیات متعددی به زنده شدن برخی مردگان اشاره دارد. مانند زنده شدن عزیر، گروهی از بنی اسرائیل، هزاران نفر، مقتول بنی اسرائیل، زنده شدن پ
⭕️ بازگشتِ مردگان

یکی از حوادث مهم در هنگام ظهور، موضوع رجعت است که یکی از عقاید مسلّم شیعه می‌باشد.
امام صادق می‌فرمایند:
«از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد.»
(بحارالانوار، ج٥٣، ص ٩٢)
رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دینی، عبارت است از بازگشت امامان معصوم و گروهی از مؤمنان خالص و کفار و منافقان به دنیا. در ادبیات دینی برای مفهوم رجعت، از واژه‌هایی مانند «کَرَة» و «اوبة» نیز استفاده شده است.
 
در آیات و روایات فراوا
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می‌آید آن است که جهان هنگام رجعت، جهانی است با ویژگی‌های خاص به خود، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد، اما ویژگی‌های خاصش آ
جهانی با ویژگی های خاص 

آنچه از مجموع آیات و روایات بدست می آید آن است که جهان هنگام رجعت،جهانی است با ویژگی های خاص به خود ، که نه به طور دقیق شبیه به جهان دنیاست و نه همانند جهان آخرت است، در عین حال، برزخ  هم نیست.
علامه طبابطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در مرتبه ی میانی و پایین تر از این دو ظهور حضرت حجت است.(۱)
بنابراین اگر چه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد ،اما ویژگی های خاصش آن را
{رجعت - شماره 1}
 
یکی از حوادث مهم در هنگام ظهور، موضوع رجعت است که یکی از عقاید مسلم شیعه می باشد.
امام صادق(ع) میفرمایند: «از ما نیست کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد.» (بحارالانوار، ج٥٣، ص ٩٢)
رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دینی، عبارت است از بازگشت امامان معصوم و گروهی از مومنان خالص و کفار و منافقان به دنیا. در ادبیات دینی برای مفهوم رجعت، از واژه هایی مانند «کَرَة» و «اوبة» نیز استفاده شده است.
در آیات و روایات فراوانی به موضو
{رجعت - شماره 2}
 
آنچه از مجموع آیات و روایات، به دست می آید این است که جهان هنگام رجعت، جهانی است با ویژگی های خاصِ به خود، که نه به طور دقیق شبیهِ جهان دنیاست و نه همانندِ جهان آخرت است؛ در عین حال، برزخ هم، نیست.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، قیامت را در بالاترین درجه‌ی کشف و شهود دانسته و رجعت، در رتبه‌ی میانی و پایین تر از این دو، ظهور حضرت حجت است. (١)
بنابراین اگرچه رجعت در همین دنیای مادی اتفاق خواهد افتاد اما ویژگی های خاصش، آن را از
به نام خدای شنهای طبس


آیا شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در رجعت برمی گردند؟
امام صادق (علیه السلام) فرمود: اولین کسی که زمین برایش شکافته می شود و
به دنیا بر می گردد امام حسین (علیه السلام) است و فرمود که رجعت، عام
وعمومی نیست بلکه اختصاصی است. کسانی در رجعت بر می گردند که یا ایمان محض
داشته باشند یعنی مومن محض و خالص باشند یا شرک خالص داشته باشند و گروه
دیگری در رجعت بر نمی گردند.
در روایات فراوانی از امام صادق (علیه السلام) با سندهای بسیار
{پرسش و پاسخ مهدوی - شماره 38}
 
چه کسانی در زمان ظهور رجعت می کنند؟
 
پاسخ :
یکی از روشن ترین آیات در پاسخ به این سوال، آیه 83 سوره نمل است. «و روزی که ما از هر امتی، گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب می کردند محشور می کنیم و آن ها را نگه می داریم تا به یکدیگر بپیوندند»
در این آیه از زنده شدن گروهی از انسان ها سخن می گوید، در حالی که آیاتی که درباره روز قیامت هستند، همواره از زنده شدن همگان سخن می گویند. مانند: «ما همه ی آنها را در این هنگام محشور م
غمت داره منو با خودش میبره به گذشته بودنتبه مادرم گفتم: «دیگر تمام شد»گفتم: همیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می‌افتدباید برای روزنامه تسلیتی بفرستیمهمیشه پیش از آنکه فکر کنی اتفاق می افتد همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق می افند همیشه پیش از انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیسه پیش اط انکه فکر کنی اتفاق میافتد همیشه پیش از آنگه....همیشه..فکر کنی.... اتفاق افتاده بود ذیگر تمام شده بود تمام شده بود باید برای خودم تسلیتی بفرستم چرا که غمت مرا خواهد کشت
استدلال امام صادق علیه السلام در باره رجعت
علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب رجعت می‌نویسد:
مفضل گوید که به امام صادق علیه السلام عرض کردم ای مولای من! جمعی از شیعیان شما هستند که قائل نیستند که شما و دوستان شما و دشمنان شما در آن روز زنده خواهید شد. حضرت فرمود که مگر نشنیده‌اند سخن جد ما رسول الله (صلی الله علیه و آله) را و سخن ما اهل بیت را که مکرر خبر داده‌ایم از رجعت، مگر نشنیده‌اند این آیه را که: «و لنذیقنهم من العذاب الأدنى دون العذاب
بسم الله الرحمن الرحیم 
کتاب «مباحث رجعت» نوشته «آیت الله محمد سند» ترجمه «علیرضا قاسمی»

کتابی با موضوع رجعت در دو جلد که به بررسی ابعاد مختلف این موضوع اعتقادی مهم می پردازه. 
آیت الله محمد سند، عالم بحرینی و از مراجع معروف شیعیان بحرین هستند که در غالبه دو جلد کتاب به بررسی موضوع رجعت در احادیث و ابعاد مختلف اون پرداختند. 
بخش اول کتاب؛ طرح این موضوع اه که حقیقتی به نام رجعت وجود داره و با ارائه ادله و اسناد فراوان از قرآن، احادیث و ادعیه
دادخواهی حضرت امیر المومنین سلام الله علیه پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت امیر المومنین علیه السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس حضرت امیر المومنین شکایت کند که چندین شب با حسنین و زینب و ام کلثوم (علیهم السلام) به خانه‌ی مهاجر و انصار رفتم از آن‌هایی که مکرر تو بیعت خل
جریمه در اینستاگرام چیست؟‌چرا باید اینستاگرام پیج ما را مورد جریمه قرار دهد؟‌ شاید از نظر ما کاربران عادی اینستاگرام قانون خاصی نداشته باشه ولی در نگاهی حرفه ای اینستاگرام قواعد و قوانین خاص خودش را دارد؟‌جریمه اینستاگرام که به اصطلاح به آن شادوبن می گویند چرا اتفاق می افتد؟؟‌دلایل متعددی برای آن می توان بیان کرد از •    استفاده از ربات‌ها برای لایک، کامنت و افزایش مشارکت•    استفاده از نرم‌افزارهایی که برخلاف شرایط استفاده از خ
 
سوسو زدن یا چشمک ستاره‌ها چیزی است که در همان نگاه اول به آسمان به چشم می‌آید. هرچند که نور بعضی از ستاره‌ها که آن‌ها را با عنوان ستاره‌های متغیر می‌شناسیم در طول زمان تغییر می‌کند، اما بدیهی است که سوسو زدن و تغییر نور سریع ستاره‌ها در آسمان اتفاقی نیست که مربوط به ماهیت ستاره باشد.
به گزارش آسمان نما، چشمک زدن ستاره‌ها بر اثر گذر نورشان از جو زمین اتفاق می‌افتد. نور ستاره پس از گذر از لایه‌های مختلف جو شکسته می‌شود و بر اثر آن به سر
برای رفع خطای زمان اجرا 339 ، باید مفهوم خطای 339 را بفهمید و ابتدا علل آن را شناسایی کنید. خطای زمان اجرا 339 چیست؟ این خطا معمولاً هنگام نیاز اتفاق می افتد. پرونده OCX یا DLL در رایانه شما ثبت نشده است. این یک مشکل بسیار معمول است که کاربران ویندوز اکنون و پس …The post نحوه رفع خطای زمان اجرا 339 فوراً appeared first on باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب.
via باشگاه مشتریان خبری اینفوجاب https://ift.tt/3chz0pP
مشاهده مطلب در کانال
مفهوم بسیج در غدیر امامت معنا گرفت
وقتی پیمبر دست علی بالا به پهنا گرفت
مفهوم بسیج با حضرت آدم در اول خلقت
وقتی ز نور اهل بیت آدم تن رعنا گرفت
مفهوم بسیج را فاطمه خوب تفسیر کرد
در دفاع از ولایت میخ و در جان آنا گرفت
مفهوم بسیج با امام حسن گرامی تر شد
برای حفظ دین از معاویه صلح بینا گرفت
مفهوم بسیج خون ثارلله است تا بینهایت
دین زنده از آن و بسیج از آن مبنا گرفت
مبنای بسیج حضرت عباس بن علی است
 مشق ما داد و هماره لشکر توانا گرفت
مفهوم بسیج 
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
به نام خدای مهدی عج



شهید احمدی روشن: ظهور اتفاق می افتد مهم این است ما کجای ظهور ایستاده ایم؟مادر شهید مصطی احمدی روشن:مصطفی می‌دانست که چه راه سختی را درپیش دارد. خسته نمی‌شد. او همیشه به دوستانش می‌گفت، ظهور اتفاق می‌افتد، مهم این است که ما کجای این ظهور باشیم!منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901127000987#خانواده #شهید #مصطفی #احمدی_روشن #شهید_روشن #موقعیت_ظهور #وقت_ظهور #وظیفه_ظهور #انرژی_هسته_ای #سانتریفیوژ #طرح #پوستر #امام_زمان_عج #شهید #شهادت #اح
تغییر فاز ( مایع به بخار یا بخار به مایع ) در تمامی فرایندهای تقطیر اتفاق می افتد. در فرایندهای چند مرحله ای تغییر فاز در دو طرف سطح انتقال گرما اتفاق می افتد. در فرایند MSF، در خارج از لوله ها، عمل میعان انجام می شود، در صورتی که داخل لوله ها هیچ یک از دو عمل میعان و یا جوشیدن اتفاق نمی افتد و تنها آب دریا تا حدی که به گرمای محسوس برسد، گرم می شود.
مطلب کامل را در سرعت انتقال گرما بخوانید.
بوی بد دهان را می توان به موارد واقعی و غیر واقعی تقسیم کرد. 85 درصد موارد بوی بد دهان واقعی است، به این معنی که از داخل دهان می آیند. موارد باقیمانده به دلیل اختلالات مری، بینی، گلو، سینوسها، ریه ها یا معده اتفاق می افتد. آنها به ندرت به دلیل شرایط پزشکی اساسی مانند کتواسیدوز یا نارسایی کبد ایجاد می شوند. موارد غیرواقعی زمانی اتفاق می افتد که فرد احساس بوی بد دهان کند، که توسط شخص دیگری قابل تشخیص نیست.

ادامه مطلب
مفهوم بسیج در غدیر امامت معنا گرفت
وقتی پیمبر دست علی بالا به پهنا گرفت
مفهوم بسیج با حضرت آدم در اول خلقت
وقتی ز نور اهل بیت آدم تن رعنا گرفت
مفهوم بسیج را فاطمه خوب تفسیر کرد
در دفاع از ولایت میخ و در جان آنا گرفت
مفهوم بسیج با امام حسن گرامی تر شد
برای حفظ دین از معاویه صلح بینا گرفت
مفهوم بسیج خون ثارلله است تا بینهایت
دین زنده از آن و بسیج از آن مبنا گرفت
مبنای بسیج حضرت عباس بن علی است
 مشق ما داد و هماره لشکر توانا گرفت
مفهوم بسیج 
در درونم چیزی اتفاق افتاده بود و بدترین چیز ها همیشه در درون ادم اتفاق می افتد . اگر اتفاق در بیرون بیفتد مثل وقتی ک اردنگی میخوریم میشود زد ب چاک 
اما از درون غیر ممکن است 
وقتی به این حالت دچار میشوم میخاهم بروم بیرون و دیگر به هیچ کجا برنگردم . مثل این است ک وجود دیگری در من باشد 
شروع میکنم ب زوزه کشیدن خود را روی زمین میاندازم سرم را ب این طرف و ان طرف میکوبم تا بیرون برود انا غیر ممکن است 
پا ندارد ؛ ادم ک از داخل پا ندارد 
همۀ ما شهود واضحی از بردارها داریم، معلوم است که وقتی دو نفر با طناب در دوراستا میزی را می‌کشند نهایتا میز در جهتی بین دو راستایی که دو سر طناب نشان می‌دهند به حرکت می‌افتد، اما این که این واقعیت شهودی واضح بدیهی تبدیل به یک سری موجودات ریاضی کمی با قابلیت جمع و تفریق و ضرب دقیق و روشن شوند برایم کم‌کم اتفاق عجیبی می‌نمود؛ عجیب‌تر برایم آن ذهنی بود که اولین بار این شهود غیرریاضی را با خلق مفهوم ذهنی «بردار» ریاضی کرده. کدام ذهن؟
ادامه مطل
دادخواهی حضرت زهرا سلام الله علیها پس از رجعت در عهد ظهور نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله
علامه مجلسی رضوان الله علیه از مفضل بن عمر رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام در مورد شکایت حضرت فاطمه زهرا علیها السلام نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از رجعت در عهد ظهور فرمودند: پس ابتدا کند حضرت فاطمه و شکایت کند از ابو بکر و عمر علیهما اللعنة که فدک را از من گرفتند و چندان که حجت‌ها بر ایشان اقامه کردم سود نداد و نامه‌ای که
رجعت حضرت امیر المومنین علیه السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه روایت کرده است که حضرت امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
به درستی که مرا است برگشتنی بعد از برگشتن و زنده شدنی بعد از زنده شدن و من صاحب رجعت‌ها و برگشتن‌های بسیارم و صاحب صولت‌ها و انتقام‌های بی‌شمارم و صاحب دولت‌های عجیبم. منم حصار آهن، منم بنده خدا و برادر رسول خدا صلی الله علیه و آله، منم امین خدا و خزینه‌دار علم خدا، و صندوق سر خدا و حجاب خدا و صراط خدا و میزان خدا. منم
افتادگی واژن قدامی (سیستوسل یا اورترکوس) هنگامی که مثانه به سمت واژن ریخته شود اتفاق می افتد.
افتادگی واژن عقبی (رکتوسل) پس از آن اتفاق می افتد که دیواره جدا شده از مقعد در واژن ضعیف شود. این به مقعد اجازه می دهد تا به واژن برسد.
افتادگی رحم زمانی است که رحم به داخل واژن واژگون می شود.
پرولاپس اپیکیال (پرولاپس طاووس واژن) زمانی است که دهانه رحم یا قسمت فوقانی واژن به داخل واژن می افتد.
تمام افتادگی ها بخاطر رطوبت بالای بدن هست 
حتی کسی ک بیش از حد
چگونه شماره شبا حساب بانکی خود را در لحظه به دست آوریم؟ شاید تابحال زیاد پیش آمده که برای واریز وجه نقد به حسابتان از شما شماره شبا خواسته شده باشد. به ویژه برای واریز سود سهام عدالت، یارانه ها، واریز مبلغ از سمت یک سازمان رسمی به هر عنوانی مانند حقوق، بازگشت وجه و.. … دریافت شماره شبا چگونه اتفاق می افتد و در هر بانک چطور میتوان آن را بدست آورد
منبع : وبلاگ ایران سرور
سال 1313 ش از آیت‌الله حائری موسس حوزه علمیه قم درباره «رجعت» سوال شد، جواب ایشان جالب بود:
احقر به واسطه کثرت اخبار، اعتقاد به رجعت دارم، به نحو اجمال، ولی این مطلب نه از اصول دین و نه مذهب است که اگر فرضا کسی معتقد به آن نباشد، خارج از دین یا مذهب شمرده شود و نه از مسائل علمیه(عملیه) است که بر افراد مکلفین لازم باشد اجتهادا یا تقلیدا به دست آورند و در مثل این زمان بیان این نحو از  مطالب به جز تفرقه مسلمین و ایجاد یک عداوت مضره بین آنها فایده ندا
1 ... 2 .... 3 .... امتحان میشه(:با عرض سلام خدمت همه حضار و بزرگوارانی که صدای بنده رو میشنوند، و هر از گاهی میومدن اینجا و میدیدن خبری نیست و احتمالا یه صلواتی نثار من میکردن.
ایشالا میخوام دوباره برگردم به میادین.دعا کنید فقط خواهشا.
عده ای از نوشته های ظاهری برخی از ادیان اینگونه می رساند که برای رسیدن به سعادت باید نفس خویش را در راه خدا زنده کرد و در دینی دیگر می گویند برای زنده کردن ابتدا باید کُشت تمام خواستن ها را و همه ی خواستن هایت را باید با خواسته های خدا هم مسیر کنید... 
آنچه که به واقع اتفاق می افتد این است که اکثریت از آیین قربانی و سایر آیین ها ظاهری بیشتر درک نکرده اند برای همین تغییر صورتی مشخص در شیوه ی اجرای آیین ها توسط این گونه اشخاص اتفاق می افتد و در طول
دیشب قبل این اتفاق، می‌خواستم یه پستی بذارم بنویسم:
«آخرالزمان،
اقلیتی پیشتاز 
اکثریتی بی‌تفاوت
توازن ظاهری نابرابر قوا
موقعیت جغرافیایی ویژه
شرایط سخت و ناامیدکننده
و یکی دو پیشگویی قطعی از عاقبت ماجرا نیاز دارد.»
و حالا...
مشخصه که حداقل به اندازهٔ یک گام به نتیجهٔ اون پیشگویی‌های قطعی نزدیک‌تر شدیم...

+ در این دنیا هر چیزی حکمتی دارد و چگونه مردن آدم‌ها، آخر حکمت است...
+ اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک...
+بعدنوشت: مرتبط:
رجعت
اجاره کارخانه
شاید برای خیلی از تازه وارد ها این سوال پیش بیاید که پولی که در دستشان است را در چه کاری استفاده کنند یا چه کسب و کاری راه اندازی کنند که سود خوبی ببرند. یا حتی روی چه نوع کارخانه ای سرمایه گذاری کنند تا ضرر نکنند.و اینکه آیا خرید یا اجاره کارخانه  و مانور دادن روی این موضوع به نفعشان خواهد بود یا خیر.
خب بارها راجع به این مسائل شنیده اید که هزینه راه ‌اندازی خط تولید ، مهم‌ترین عاملی است که در مراحل امکان سنجی احداث کارخانه و را
دلم یک اتفاق به یاد ماندنی می خواهد. یک اتفاقی که این اواخر سال بیفتد و من غرق شادی شوم. یک اتفاق به یاد ماندنی که ساعت و روزش یادم بماند. یک اتفاق به یاد ماندنی می خواهم. می خواهم یک چیزی رخ بدهد و وقتی سال ها بعد از من درباره ی سال 98 می پرسند به آن اتفاق فکر کنم، لبخند بزنم و بی تردید بگویم بهترین سال عمرم بود...
   همه ی آدمهای روی زمین هر لحظه در یک موقعیت هستند، موقعیت الان شما با موقعیت یک ماه شما خیلی متفاوت است، در طی یک ماه اتفاق های زیادی در زندگی هر یک از ما می افتد، خیلی این اتفاق ها باب میل ما هستند و از خیلی دیگر از این اتفاقات بیزاریم بطوریکه وقتی اتفاق می افتند عالم و آدم را مورد لعن و نفرین قرار میدهیم، چه بسا اتفاقاتی ک به نفع ما هستند و از آنها بیزاریم و چ بسا اتفاقاتی که به ضرر ما هستند و ما خیلی به انها علاقه مند میشویم، درک و اعمال این
 مفهوم بسیج در غدیر امامت معنا گرفت
        وقتی پیمبر دست علی بالا به پهنا گرفت
 مفهوم بسیج با حضرت آدم در اول خلقت
        وقتی ز نور اهل بیت آدم تن رعنا گرفت
 مفهوم بسیج را فاطمه خوب تفسیر کرد
       در دفاع از ولایت میخ و در جان آنا گرفت
 مفهوم بسیج با امام حسن گرامی تر شد
       برای حفظ دین از معاویه صلح بینا گرفت
 مفهوم بسیج خون ثارلله است تا بینهایت
      دین زنده از آن و بسیج از آن مبنا گرفت
 مبنای بسیج حضرت عباس بن علی است
      مشق 
 مفهوم بسیج در غدیر امامت معنا گرفت
 وقتی پیمبر دست علی بالا به پهنا گرفت
 مفهوم بسیج با حضرت آدم در اول خلقت
 وقتی ز نور اهل بیت آدم تن رعنا گرفت
 مفهوم بسیج را فاطمه خوب تفسیر کرد
 در دفاع از ولایت میخ و در جان آنا گرفت
 مفهوم بسیج با امام حسن گرامی تر شد
 برای حفظ دین از معاویه صلح بینا گرفت
 مفهوم بسیج خون ثارلله است تا بینهایت
 دین زنده از آن و بسیج از آن مبنا گرفت
 مبنای بسیج حضرت عباس بن علی است
  مشق ما داد و هماره لشکر توانا گرفت
 مفهوم مخالف حصر: مفهومی است که انحصار در مصداق، حکم را برای آن مصادیق قطعی و حجت می سازد و دارای ادات حصر مثل فقط، تنها و امثالهم می باشد مثل ماده ۵۸ قانون مدنی. 
نکته : از نظر اصولیون و در کنکور مفهوم حصرحجت است یا به عبارتی مفهوم حصر، مفهوم مخالف دارد. 
نکته : مفهوم مخالف لقب: مقصود از لقب هر اسمی است که موضوع حکم قرار گیرد مثل لفظ سارق یا زانیه. 
نکته : از نظر اصولیون و کنکوری لقب مفهوم مخالف ندارد یا به عبارتی مفهوم لقب، حجت نیست. 
نکته : مفهو
برای این‌که جهت‌گیری غلط و انحراف در انقلاب اتفاق نیافتد، احتیاج به شاخص‌های معینی هست. اگر این شاخص‌ها روشن و واضح در معرض دید مردم بود، انحراف اتفاق نمی‌افتد؛ اگر کسی هم در جهت انحراف کار کند، از نظر توده مردم شناخته می‌شود؛ اما اگر شاخصی وجود نداشت، آن وقت خطر، جدی خواهد شد.کتاب عهد مشترک، صفحه ۱۳۱
به طور متوسط، SNR لازم برای یک سطح مفهوم بودن گفتار افزایش می یابد چون میزان افت حسی – عصبی افزایش می یابد. میانگین SNR مرتبط با افت ملایم حدود dB 4 و در افت شدید حدود dB 10 تخمین زده شده است. اگر نویز در دامنه خود به میزان زیادی نوسان کند، شبیه آنچه برای یک گوینده رقابتی اتفاق می افتد،افت SNR سمعک یونیترون در مقایسه با فرد نرمال مشخص تر خواهد بود.وضعیت در افت های انتقالی خیلی ساده تر است، به نظر می رسد برای ایجاد یک تضعیف ساده صوت؟ اندازه گیری های آک
نام کتاب : الرجعة ثالث ایام الله الکبرى (رجعت سومین روز از روزهای بزرگ خدا)
مولف : سید احمدالحسن - تعلیق شیخ علاء السالم
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf ، word ، html
تاریخ انتشار کتاب : 2012 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود vpn خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
جدا شدن روح از بدن هنگام مرگِ قطعی  در کسری از ثانیه انجام میشود این لحظه چنان سریع اتفاق می افتد که حتی کسی که چشمانش لحظه ی مرگ باز است فرصت بستن آن را پیدا نمیکند 
 یکی از شیرین ترین تجربیات انسان دقیقا لحظه جدا شدن روح از جسم میباشد حس سبک شدن و معلق بودن .
بعد از مرگ اولین اتفاقی که می افتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ میکند و تصاویر بصورت یک
    دختر دایی در گروه خانواده پرسیده "حاضرید یک آپارتمان چند واحدی در فلان شهر بخریم و همه باهم آنجا زندگی کنیم؟" آن هم در گروهی مجازی که هر چند روز یک بار در آن چاقوکشی و گروگان گیری اتفاق می افتد.
نو هانی. تنک یو وری وری ماچ.
شبی دیگر ست. ساعت ها در عین هیچ نکردن به هر آنچه گذشته فکر می کنم. آنچه نباید اتفاق بیافتد باز اتفاق می افتد. شاید اصلن نباید به گذشته فکر کنم. شاید باید سراغش را در دوباره خواب دیروزم بگیرم. شاید باید ریشه ای تر به ماجرا نگاه کنم. شاید باید درس حمایت اجتماعی را جدی تر بگیرم. شاید باید به کل خودم را انکار کنم. این شاید ها اما یک به یک کنار می روند چرا که تنها چیزی که از من بر می آید نوشتن است. نوشتن و نوشتن و نوشتن...
ادامه مطلب
شکست قولنج دست
قولنج دست یک اتفاق جالبی است که در بدن ما انسان ها می افتد و برای بعضی ها دلنشین و برای بعضی ها ترس آور است. این احساس از بچه گی همیشه من رو میترسوند که انگشتام شل نشه یا توی پیری دستم نلرزه که البته امکان داره از صحبت های بزرگتر ها در دوران کودکیم باشه. چون اصولا آنها سعی داشتند مارا از هر اتفاقی بترسانند. کلا نوع تربیت والدین زمان ما این بود که نکن این کارو خطرناکه، نکن این کار رو فلان میشه و من همیشه برای خودم در ذهنم این حس رو د
معرفی کامل سریال دل
نام سریال : دل
ژانر : خانوادگی - درام - عاشقانه
امتیاز : 9 از 10
سال ساخت : 1398
کارگردان : منوچهر هادی
تهیه کننده : جواد فرحانی
بازیگران : بهرام افشاری، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، حامد بهداد، ساره بیات، کوروش تهامی، سعید راد، لیلا زارع، علی سخنگو، مهراوه شریفی‌نیا، تینو صالحی، مهدی کوشکی، نسرین مقانلو و یکتا ناصر ...
خلاصه داستان : قصه سریال دل در زمان حال اتفاق می‌افتد و سریالی عاشقانه است. داستان سریال از این قرار است ک
فصد خون هموکروماتوز چیست؟
روش فصد خون هموکروماتوز در زمانی که بدن آهن بیش از حد می سازد اتفاق می افتد. بدن شما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد بخشی از خون که اکسیژن را به تمام
 سلول های بدن حمل می کند.
 روش فصد خون هموکروماتوز در زمانی که بدن آهن بیش از حد می سازد اتفاق می افتد. بدن شما برای ساختن هموگلوبین به آهن نیاز دارد بخشی از خون که اکسیژن را به تمام
 سلول های بدن حمل می کند.
اما زمانی که آهن بیش از حد وجود دارد می تواند به کبد، قلب و
 رئیس سازمان ثبت اسناد کشور درباره آمار ثبت ازدواج و طلاق در سال ۹۷ گفته است که بیش از ۱۷۹ هزار مورد طلاق در سال گذشته ثبت شده و ۸۵ درصد زنان و ۷۵ درصد مردانی که طلاق می‌گیرند، کمتر از ۴۰ سال دارند(منبع: فردا). در این بین باید بدانیم طلاق، اتفاق تلخی است که در زندگی مشترک برخی زوج ها اتفاق می‌افتد و متاسفانه در سال‌های اخیر روند و سیری صعودی نیز در جامعه ما داشته است. به هر حال واقعیت این است که زوج ها در برهه‌‌ای از زندگی مشترک تصمیم می‌‌گی
نکات آموزشی  
عوامل بد خطی دانش آموزان
الف) گرفتن شست و دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان و صحیح نبودن جهت کاغذ و درست نبودن جهت حرکت قلم اتفاق می افتد.
ب) راست نویسی بیش ازحد: عواملی مثل بسیار دور بودن بازو ازبدن وبسیار نزدیک بودن انگشتان به سرقلم - هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه – نا صحیح بودن جهت  کاغذ در ایجاد آن موثر می باشد.
پ ) پرفشار نوشتن که بر اثر فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه و استفاده از قلم نا مناسب
ت ) کم رنگ نویسی بیش از
راههای درمان انزال زودرس
 
 
 
 

راههای درمان انزال زودرسانزال زودرس بلافاصله قبل یا پس از دخول به طور غیر ارادی اتفاق می‌افتد. انزال زودرس یک مشکل جنسی شایع است که تقریباً در یک سوم مردان زیر 25 و حدود 10 درصد مردان بالای 25 اتفاق می‌افتد.
ادامه مطلب
"فراموشی"
خوب
یا
بد؟
بد برای علم آموزان
و خوب برای گناهکاران
اگر فراموشی نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟
"خواب"
خوب
یا
بد؟
بد برای اتلاف عمر
و خوب برای از بین رفتن خستگی
اگر خواب وجود نداشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟
"جنسیت"
خوب
یا
بد؟
بد برای...؟
خوب برای...؟
اگر همه یک جنس بودیم و تولید مثل طور دیگر بود چه اتفاق خاصی می‌افتاد؟
خدا را که نمی‌شود روی صندلی داغ گذاشت و ازش پرسید که چرا این گونه آفریدی!
ولی شاید خودمان به نتایجی برسیم.
 
وکیل پایه یک دادگستری کیست؟
برای بسیاری از افراد ممکن است مسائل و مشکلات حقوقی اتفاق افتد که در این زمینه بدون فوت وقت باید از کمک یک وکیل پایه یک دادگستری بهره بگیرند. البته بهتر است مشاوره با وکیل دادگستری تنها به زمان پس از ظهور مشکل موکول نکنید. امروزه مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری پیش از انجام بسیاری از مسائل حقوقی در بسیاری از کشورها مرسوم و متداول است.
البته در ایران نیز تا حد زیادی افراد برای بسیاری از دعاوی حقوقی از وکیل پایه یک
استرس و بی خیالی باید به تعادل برسند تا درس خواندن اتفاق بیفتد. تز به علاوه آنتی تز، سنتز را ایجاد میکند. این به طور خلاصه تضاد دیالکتیکی است که مارکس از آن می‌گوید. مثلا بورژوا و سرمایه داری انقلاب بورژازی را بوجود می‌آورند. هر چیزی که بخواهد اتفاق بیفتد باید یک تضاد ایجاد شود، و یک تعادل هم در این تضاد بوجود بیاید تا سنتز رخ دهد.
مثلا تضادی که در یک رابطه ی زن و مرد است، تضاد قدرت زن و قدرت مرد است. اگر یک طرف قدرتش بیشتر شود، ظلم اتفاق می‌اف
#حدیث_مهدوی 
امام محمد باقر(ع)
«ایام الله عزوجل ثلاثة: یوم یقوم القائم، و یوم الکرة، و یوم القیامة».
-«ایام الله سه روز است:1- روز قیام قائم علیه‌السلام.2- روز رجعت.3- روز قیامت».
معانی الاخبار/ ص366 این روایت به همین تعبیر از امام صادق علیه‌السلام نیز رسیده است. المحجة/ ص160
رین: روی صفحه سفید دل لکه می افتد. با گناههای گاه و بیگاه قلب صاف و پاک را کثیف می کنی! یک قلب صیقلی زنگار می گیرد.
زیغ: وقتی خلاف ادامه پیدا کند، دل از راه اصلی خودش که رفتن به سمت حق بوده منحرف می شود.
طبع: وقتی انحراف ادامه پیدا کند، کفر اتفاق میفتد. بر قلب مهر کفر زده می شود.
+ امان از روزی که مهر به قلب....
در این میان چند تن آخوند... که از علم و تقوا دست کم تقوا عاری بودند به نام روحانیت ترویج کردند و با نام اصلاحات، برخلاف دین، آنها را به نوشتن و گفتن وادار کردند و کتابهای آنها را با اجازه اداره مطبوعات[پهلوی] با خرج خود یا کسانی که گول خورده‌اند به طبع می‌رساندند و اگر کتابی بر ضد آن نوشته می‌شد طبع آن را اجازه نمی‌دادند چنانکه کتاب "اسلام و رجعت " که نوشته شد، یکی از روحانیون قم کتاب "ایمان و رجعت" را نوشت و دروغپردازی و خیانتکاری شریعت سنگلجی
واو واو واو
 
امروز یه اتفاق خنگولی خوب برای من افتاد راستی :)))
 
این اتفاق خنگولی قبلنا با ادم دیگه ای افتاده بود ولی این اتفاق خنگولی ازون اتفاقات نیست و همه چیز مسلم و جدیه.
 
مغروری و من فدای اون غرورت
 
آبی ترین آبی عشق رنگ احساس منه
 
اوه اوه اوههههههههههههههههههههههههههههه
 
(همزمان با نوشتن این دارم میرقصم میدونم باور نمکنین)
 
شب تو شب منه
شب شب عاشق شدنه :))))))))
 
 
آرایش افزایشی ( همچنین آرایش تاخیر و اضافه نامیده می شود) با یک قاعده متفاوتی کار  می کند. به جای سعی برای تولید حساسیت صفر برای صداهایی که از عقب می آیند آرایش افزایشی بیش از این حساسیت شنوایی ممکن را برای ضداهایی که از جلو می آیند تولید می کند و حساسیت کمتر برای ی همه ی جهات دیگر ایجاد می کند. شکل 7.7 نشان می دهد که خروجی از هر میکروفن به وسیله ی یک مقدار T تاخیر داده می شود.  و سپس به خروجی میکروفن دیگر مسیر اضافه می شود. فکر کنید چه چیزی اتفاق می
نوزادان و کودکان ممکن است در خواب ناله یا گریه کنند و فریاد بزنند.
بدن نوزادان هنوز چرخه ی خواب منظمی ندارد بنابراین بیدار شدن آنها با صداهای عجیب و غریب معمول است.
برای نوزادان کوچک ، گریه کردن مهمترین راه برقراری ارتباط است. بنابراین معمولا گریه میکنند و همچنین ممکن است در خواب هم شروع به گریه کردن کنند.
تا زمانی که کودک علائم دیگری مانند بیماری یا درد نداشته باشد ، این از نظر رشد طبیعی است و دلیلی برای نگرانی نیست.
همچنین گریه کردن ناگهانی
درباره یبوست چه میدانید
یبوست یک بیماری مربوط به سیستم گوارش است،که در آن فرد برای خروج مدفوع با سختی روبرو است .در بیشتر مواردیبوست به دلیل جذب زیاد آب توسط کولونی اتفاق می افتد که آنرا از مواد غذایی به خود میگیرد و باعث میشود، غذا از طریق دستگاه گوارش آهسته تر حرکت کند و وقتی این اتفاق میافتد تخلیه روده ها میتواند بسیار دردناک باشد.در این مقاله،علل اصلی یبوست و نحوه درمان و جلوگیری از آن بررسی میشود.
 
  
ادامه مطلب
خط میانی بدن چیست؟
خطی فرضی که از سر شما شروع و به میان دوپا ختم می شود و بدن را به دو بخش راست و چپ تقسیم می کند. هر بار که دست یا پای شما از این خط عبور می کند “عبور از خط میانی” اتفاق می افتد. این مهارت بطور طبیعی از زمان جنینی در کودک شکل می گیرد.
 
پس اگر کودک در این مهارت دچار مشکل است، چه اتفاقی می افتد؟
ادامه مطلب
عنوان: حدیث مفضل بن عمر از امام صادق (ع) درباره وقایع زمان ظهور و رجعت
موضوع: علامات ظهور المهدی (بحار الأنوار ؛ ج‏53 ؛ ص1 باب 28 ما یکون عند ظهوره (ع) بروایة المفضل بن عمر)
پدیدآور: محمد باقر بن محمد تقى مجلسی ( 1037- 1110ق)‏
زبان: عربی + ترجمه فارسی
مترجم: علی دوانی
تعداد صفحات: 58
سایز: A4. B zar 15. رنگی
فرمت: pdf + word
گفتاری از علامه مجلسى پیرامون حدیث مفضل بن عمر 
ادامه مطلب
سیب زمینی بیشتر در کجای کشور کشت می شود؟
¤در داخل کشور
زرافه در کجا زندگی می کند؟
¤در باغ وحش
محمدخان قاجار که بود و چه گرد؟
¤پادشاه بود و حکومت می کرد
در هنگام پرواز بال های خود را تکان نمی دهد؟
¤خلبان
چگونه می توان ان طرف دیوار را دید؟
¤از داخل پنجره
خسوف در چه زمانی از سال اتفاق نمی افتد؟
¤در شب ها
به راننده قطاری که عینک و سبیل داشته باشد چه می گویند؟
¤لوکوموتیوران
فیلم آموزشی جلسه سوم
محتوا
آشنایی با مفهوم سرویس دهنده و سرویس گیرنده (سرور و کلاینت)
آشنایی با مفهوم Host و Localhost
آشنایی با مفهوم وب سرور
آشنایی با WAMP و نصب و راه‌اندازی آن
آشنایی با زبان PHP
نحوه تعریف متغیر در PHP
آشنایی با دستور echo و کاربردهای آن
 
افرادی که می خواهند همیشه وزن متناسب داشته باشند و عضلات قوی ، می بایست همیشه رژیم مناسب غذایی و تمرینات هوازی منظم داشته باشند.
بعضا ولی این نکته فراموش می شود که در پروسه ساختن عضلات افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن اتفاق می افتد.
نکته مهم تر این است که این افراد بعداز مدتی ورزش و تمرینات منظم و رعایت رژیم غذایی کم کم از این روش دور شده و بعداز مدتی کلا این برنامه قطع می شود.
اتفاقی که می ‌افتد این است که متابولیسم این افراد به حد آستانه
ما در جهانی سرد و بی رحم زندگی و کار می کنیم که لپ تاپ های ما خیلی وقت ها مورد کم لطفی ما واقع می شوند. صرف نظر از اینکه چقدر سعی می کنیم با آنها با ملایمت رفتار کنیم ، نوت بوک های ما خیلی وقت ها به زمین می افتند ، چیزی روی آنها ریخته می شود یا اتفاق بدتری برای آنها می افتد- دیر یا زود یکی از این اتفاق ها برای آنها اتفاق خواهد افتاد. ما در این مقاله تعمیر آسان شش مشکل رایج لپ تاپ را به شما آموزش خواهیم داد.
لینک های مفید : | تعمیر لپ تاپ دل | تعمیرات ل
خیلی چیزها قرار بود ،بنویسم
ولی حالِ نوشتن ندارم. اوضاع روبراهه. این منم که روبراه نیستم! آن‌هم موقعی که باید روبراه باشم. ولی ظاهرم که روبراه است، همین کافی‌ست برای آنهایی که همین‌قدر از من می دانند.  این‌روزها ذهنم توی جاهای دور می گردد. جاهای خیلی خیلی دور! دور ولی نزدیک. خودم را به امان خدا سپرده‌ام، خدا را هم به خودش..منتظر اتفاقی هستم که خیلی زودتر از تصورم می‌افتد، اتفاقی که یک‌بار تمام و کمال متلاشی‌ام کند و خودم را  برای همیشه به
در اتفاقاتی که برایمان پیش می آید و نتایجی که کسب می کنیم ، آیا صرفا خودمان تاثیر گذار هستیم یا صرفا بقیه؟
قطعا گزینه دیگری هم که می تواند خیال همه مان را راحت کند این است که هم ما و هم بقیه. 
 
ولی یاد گرفته ام که وقتی یک اتفاق را به چند نفر نسبت بدهم آنگاه هیچ نتیجه درستی نمی توانم بگیرم. پس ترجیح می دهم که اگر اتفاقی می افتد و یا چیزی پیش میاید حتما نتیجه کار خودم بدانم و نه کسی دیگر. خب مشخص است که صرفا من تاثیر گذار مطلق نبوده و نیستم ولی بی شک
رفلاکس اسید معده زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده‌ی شما به داخل مری برگردد. زمانی که این اتفاق می‌افتد، امکان دارد که شما مزه‌ی ترش مایعی را در انتهای گلوی خود احساس کنید. این موج از اسید معده می‌تواند پوشش مری شما را تحریک و اذیت کرده و باعث بروز سوزش معده، معده درد یا به اصطلاح ترش کردن معده شود.اگر شما به‌ندرت به این مشکل دچار می‌شوید، نیازی نیست برای درمان معده درد تغییراتی اساسی در نحوه‌ی زندگی خود ایجاد کنید. استفاده از داروهای بد
نه، صحبتی از عشق نیست. صحبت از نور سپیده، افتاده به دالانِ نمورِ قلب است. آن اتفاقی که رخداد، در طولایِ سرنوشتش نیست، آن اتفاق که نمی‌افتد.
عرصه‌ی پهناورِ زیستن، وقتی مجال بودن ندارد می‌شود ما. باشد، هر چه بادا باد، بوسه‌ات آباد.. 
بسم الله الرحمن الرحیم
بعد از ماهها که نه اعجابی فرح بخش، نه خبری شادی بخش و نه... ندیده بودم و اتفاقا برعکسش بیشتر بود، امروز دو مکالمه داشتم و معنای واژه "ضرب" با مفهوم "انتقال توجه" را در وجودم وجدان کردم...
در این دو مکالمه، طرف مقابل ظاهرا برایم کاری نکرد... او درباره چیزی مربوط به خودش صحبت کرد و من آنچه نیاز داشتم را در حرفهایش یافتم... یعنی خدا، به رویتم درآورد...
خدایا شکرت...
ممنون امیرالمومنین جان... 
عیدی دادید... دستتان را ببوسیم...
غیرمنتظ
نوزادان و کودکان ممکن است در خواب ناله یا گریه کنند و فریاد بزنند.بدن نوزادان هنوز چرخه ی خواب منظمی ندارد بنابراین بیدار شدن آنها با صداهای عجیب و غریب معمول است.برای نوزادان کوچک ، گریه کردن مهمترین راه برقراری ارتباط است. بنابراین معمولا گریه میکنند و همچنین ممکن است در خواب هم شروع به گریه کردن کنند.تا زمانی که کودک علائم دیگری مانند بیماری یا درد نداشته باشد ، این از نظر رشد طبیعی است و دلیلی برای نگرانی نیست.همچنین گریه کردن ناگهانی ک
اجاره کارگاهاجاره املاک صنعتی مثل خرید مغازه ، اجاره کارگاه ، راه اندازی کارخانه و … یکی از مسائلی است که بیشتر از اجاره‌ی یک ملک مسکونی با حساسیت‌ های خاص روبرو بوده ونکات و قلق هایی وجود دارد که با دانستن آنها بهتر و راحت‌ تر می‌توانید به مشاور املاک مراجعه کنید و موارد مناسب خود را بیابید و قبل از عقد قرار داد با دقت آن ها را بسنجید.شاید مناطق زیادی وجود داشته باشد که بتوان خانه‌های مسکونی مناسبی در آن‌ها یافته و زندگی کرد؛ اما طبیع
آیا مردان هم قهر می‌کنند؟ قهر مردان با زنان چه تفاوت‌هایی دارد؟ قهر کردن یک رفتار مخرب است که اکثرا آن را مختص خانم‌ها می‌پندارند. قهر مردان معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد. تفاوت‌های زنان و مردان باعث می‌شود شکل و نوع قهر کردن آن‌ها با یکدیگر فرق داشته باشد. قهر کردن به هر علتی که باشد، ناسازگارانه بوده و پیامدهای نامناسبی برای یک رابطه به دنبال خواهد آورد. قهر مردان بر خلاف قهر زنان متداول و بر اساس هیجانات اتفاق نمی‌افتد، زنان در راب
ولایت اهل بیت علیهم السلام و برائت از دشمنان ایشان شرط اصلی شناخت خداست
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۱- الحسین بن محمد، عن معلى بن محمد، عن الحسن بن علی الوشاء قال: حدثنا محمد ابن الفضیل، عن أبی حمزة قال: قال لی أبو جعفر علیه السلام: إنما یعبد الله من یعرف الله، فأما من لا یعرف الله فإنما یعبده هكذا ضلالا قلت: جعلت فداك فما معرفة الله؟ قال: تصدیق الله عز وجل وتصدیق رسوله صلى الله علیه وآله وموالاة علی علیه السلام والا
علت خونریزی بعد از جراحی بینی چیست؟
خونریزی بعد از جراحی زیبایی بینی بسیار به ندرت اتفاق می افتد، اما اگر اتفاق افتاد می تواند علت های مختلفی داشته باشد. اگر کمتر از ۱۲ ساعت بعد از جراحی بینی، خونریزی اتفاق بیفتد، معمولا به دلیل بالا رفتن فشار خون است که علت بالا رفتن فشار خون هم، یا وجود درد و یا تهوع و استفراغ ناشی از داروهای بیهوشی می باشد. بنابراین برای پیشگیری از خونریزی ناشی از درد باید از مسکن استفاده شود و برای پیشگیری از خونریزی ناش
دو سوال زیر را ببینید:
۱- کلیشه را تعریف کنید و دو نمونه کلیشه برای دو مفهومِ «بستنی» و «داعش» بیان کنید.
۲- از شنیدنِ …………. های زیر، یاد چه چیزی یا چه کسی می افتید؟! جای خالیِ سوال را با چه کلمه ای می شود پر کرد؟ ……………
الف) تابستان + شیرین + یخ ——> ……………………….                     ب) پرچم سیاه + انتحاری + الله اکبر ——> ……………………….
***
هر دو سوالِ فوق به مفهوم «کلیشه سازی» در رسانه ها می پردازند. اما این دو رویکرد به طراحی سوال چه تفاو
درمورد شرایط حال حاضر ومواجهه با #ترس_آیا من به چیزها فکر میکنم یافکر کردن خود به خودی اتفاق می افتد؟
سوال:من برای از دست دادن سرمایه ام در بازار بورس،برای بیمار شدن یااز دست دادن کسی که دوستش دارم. می ترسم.چطور میتونم بااینها کار بیام.
ادامه مطلب
ارضا شدن زنان از موضوعات مهم زندگی زناشویی است؛ چرا که اگر خانم‌ها در زمان نزدیکی به ارگاسم نرسند ممکن است حس عدم رضایت را به زندگی تسری دهند. ارضا شدن مرحله‌ای لذت بخش از رابطه‌ی جنسی است که در آن تغییرات فیزیولوژیک مثل سیخ شدن نوک پستان‌ها و تجمع خون در کلیتوریس اتفاق می‌افتد. در زمان به ارگاسم رسیدن تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی ایجاد شده است اتفاق می‌افتد، جالب است بدانید خانم‌ها همانند مردان در رابطه‌ی جنسی به انزال
قبلا گفتیم تصور آنچه در خارج وجود دارد در ذهن مفهوم است.
 
تصور خود نیز دو گونه است:
۱. کلی
۲. جزئی
 
تصور کلی دو گونه است:
۱. کلی ذاتی
۲. کلی عرضی
 
کلی ذاتی:
نوع
جنس
فصل
 
کلی عرضی:
عرض عام
عرض خاص
 
به این پنج نوع تصور کلی، کلیات خمس گفته می‌شود.
اصل ماجرا را از یک کارشناس ارشد شبکه و زیرساخت جویا شدیم. وی در این باره به خراسان گفت: به نظر می رسد این اتفاق خیلی برنامه ریزی شده از سوی تلگرام نیست؛ زیرا سال های گذشته نیز اتفاق مشابهی برای یوتیوب و فیس بوک افتاد.وی افزود: برای فیلترکردن، باید پروتکل و یا آی پی فیلتر شود. در ایران برای فیلترکردن، از  روش فیلترینگ هوشمند استفاده می‌شود.وی ادامه داد: در ایران بر اساس DNS یا همان اسم دامنه، فیلترینگ انجام می شود. به گونه ای که آدرس آی پی که برگر
قم/مؤسسه کلامعرض یک مفهوم ماهوی است؛ مانند سفیدی، سیاهی که تشکیک بردار نیست تا بتوان گفت «این شیء سفیدی تر شده است»اما عرضی یک مفهوم غیرماهوی و تشکیک بردار است که از وجود ناعتی شیء گرفته می شود؛ مانند سفید و سیاه که می توان گفت «این شیء سفیدتر شده است»
برای رفع خطای زمان اجرا 339 ، باید مفهوم خطای 339 را بفهمید و ابتدا علل آن را شناسایی کنید. خطای زمان اجرا 339 چیست؟ این خطا معمولاً هنگام نیاز اتفاق می افتد. پرونده OCX یا DLL در رایانه شما ثبت نشده است. این یک مشکل بسیار معمول است که کاربران ویندوز اکنون و پس از آن حلق آویز شوند.چگونه خطای زمان اجرا 339 را تعمیر کنیم؟شماره 1 از آنجا که خطای 339 مربوط به پرونده های از دست رفته / فاسد شده .dx یا DLL است ، می توانید لیست رجیستری را دوباره ثبت کنید تا مشکل 339 برطر
فولیکول مو
فولیکول مو یک کیسه یا حفره ای از پوست است ، که در آن مو بطور منحصر به فرد وجود دارد. رشد آن بر روی پوست سر در سه مرحله اتفاق می افتد و حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد. این مقاله شامل برخی اطلاعات در چرخه رشد مو می باشد که توصیه می شود تا پایان آن را مطالعه کنید.
اصطلاح فولیکول از کلمه فولیس که یک لغت لاتین است گرفته شده و به معنای کیسه است. این یک ساختار پیچیده است که مسئول نسل فیبر مو و رشد مو است. غدد سبابه که سبوم ترشح می کنند بطور مستقیم
داستان خاطره است از رویدادی که اتفاق افتاده است. حالا بیایید این «|تفاق افتاده است» را فعلی بگیرید که زمان ندارد. یعنی شرح و چینشی از یک ماجرا که در گذشته ، حال ، آینده اتفاق افتاده . این شکل از کاربرد فعل زمانی ست که اتفاق در ذهن ما بازسازی می شود و آن جا زمان مفهوم عادی  خودش را از دست می دهد. این همان«خاطره» می تواند باشد که دیگر اتفاقی در گذشته نیست. می تواند همیشگی باشد. می تواند هنوز برای ما که در این لحظه اسیر هستیم ، رویدادی در آینده باشد.
 مفهوم بسیج در غدیر امامت معنا گرفت
                                                     وقتی پیمبر دست علی بالا به پهنا گرفت
 مفهوم بسیج با حضرت آدم در اول خلقت
                                                     وقتی ز نور اهل بیت آدم تن رعنا گرفت
 مفهوم بسیج را فاطمه خوب تفسیر کرد
                                                     در دفاع از ولایت میخ و در جان آنا گرفت
 مفهوم بسیج با امام حسن گرامی تر شد
                                                     برای حفظ
1) نسبت به کارهایی که قبلا از انجام آن ها لذت می بردید، بی تفاوت می شوید و علاقه ای به انجام آن کار ها ندارید.
این حالت در افراد افسرده همیشگی می باشد و هر روز برای آن ها اتفاق می افتد.
2) از دست دادن اعتماد به نفس و همیشه احساس گناه کار بودن.
این احساس تقریبا همیشه و تقریبا هر روز حضور دارد.


ادامه مطلب
اولین اتفاقی که با خوردن چربی می‌افتد چیست؟ خوشحال می‌شوید! چربی با پوشش دادن دهان و کمکی که به شما می‌کند تا طعم غذا مدت طولانی‌تری در دهان‌تان بماند، باعث می‌شود احساس لذت بیشتری بکنید.


به گزارش :
ادامه مطلب
در ورودی معده شما، یک دریچه عضله ای حلقه ای شکل، وجود دارد، که اسفنکتر مری پایین (LES) نامیده می شود به طور معمول، LES بعد از عبور مواد غذایی بسته میشود اگر LES به طور کامل بسته نشود، اسید تولید شده توسط معده، می تواند به مری نفوذ کند این، می تواند سوزش سر دل را ایجاد کند ؛ اگر علائم رفلاکس اسید معده ،بیش از دو بار در هفته اتفاق افتد، شما بیماری رفلاکس اسید دارید، همچنین به عنوان بیماری ریفلاکس معده (GERD) شناخته می شود ، این بخش از سلامت نمناک به توضی
یکی از شاخص‌های کلیدی بیت کوین در حال تغییر وضعیت به حالت صعودی است. گفتنی است که این شاخص در اولین روزهای روند صعودی قبلی در سال ۲۰۱۶ به حالت صعودی تغییر وضعیت داده بود.به گزارش کوین‌دسک، میانگین متحرک ساده با دوره ۵۰ (MA-50) در نمودار ۳ روزه بیت کوین، در یک روند قدرتمند صعودی رو به بالا قرار گرفته است و به نظر می‌رسد در روزهای آتی MA-200 را پشت سر بگذارد.این اولین «تقاطع طلایی» بیت کوین پس از فوریه ۲۰۱۶ خواهد بود که در نمودار ۳ روزه اتفاق می‌افت
بچه ها می‌گویند: بیا یک نصف روز جمعه را برویم دربند. خودم را می‌شناسم. می‌دانم بدون خانواده دلبندم و بدون آقای نیامده ام نمیتوانم خوش بگذرانم و تنها وقتم هدر می‌رود. برنامه ریزی درسی را بهانه کرده و میپیچانم. 
آقاییِ خوجگلم! اگر میبودی، این روزها کمتر سخت می‌گذشت. به قول شاعر: حال من خوب است؛ اما با تو بهتر میشوم.
اگر آمدی، قدومت روی چشم. نیامدی هم اتفاق خاصی نمی افتد. من حالم خوب است و دارم زندگی میکنم. شاید سخت. ولی خوب.
آیا پریود شدن در بارداری طبیعی است؟
پریود شدن در بارداری از لحاظ پزشکی غیر ممکن است. در سه ماهه اول بارداری به دلایلی ممکن است خونریزی رخ دهد. در سه ماهه دوم و سوم نیز ممکن است خونریزی اتفاق بیفتد اما شایع نیست و خطر سقط جنین دارد.
 

 
ستاره | سرویس مادر و کودک - از نظر بسیاری از زنان پریود شدن در بارداری امری غیرطبیعی است. اما از نظر پزشکی این مساله چگونه است؟ آیا در بارداری پریود اتفاق می‌افتد؟ دلایل این اتفاق چیست؟ بیایید خونریزی در باردار
این خطا در زمان افزودن ردیف یا ستون یا زمان تغییر عرض و ارتفاع سلولها اتفاق می افتد
در محلی که این تغییرات رخ می دهد ردیف یا ستون مخفی شده دارید کافیست انها را از حالت مخفی خارج کرده تغییرات مورد نیاز را اعمال نموده و مجددا ردیف ها یا ستونهای مدنظر مخفی شود
همه بچه ها در حین مبارزه برای توجه، گوش دادن و دنبال کردن مسیرها، نشستن، و یا صبر کردن به نوبت خود. اما برای بچه های مبتلا به بیش فعالی، مبارزات سخت تر است و بیشتر اتفاق می افتد.
کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است علائمی از یک، دو یا هر سه این دسته را داشته باشند.این علائم بیش فعالی عبارتند از:


ادامه مطلب
سر تا پایم را خلاصه کنند می شوم "مشتی خاک"که ممکن بود "خشتی" باشد در دیوار یک خانهیا "سنگی" در دامان یک کوهیا قدری "سنگ ریزه" در انتهای یک اقیانوسشاید "خاکی" از گلدان‌یا حتی "غباری" بر پنجرهاما مرا از این میان برگزیدند : برای " نهایت"  برای " شرافت"  برای " انسانیت" و پروردگارم بزرگوارانه اجازه ام داد برای : " نفس کشیدن "  " دیدن "  " شنیدن "  " فهمیدن "و ارزنده ام کرد بابت نفسی که در من دمیدمن منتخب گشته ام : برای " قرب "  برای " رجعت "  برای " سعادت "من مشتی ا
 یکی از نشانه‌های زمان تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما ماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها می‌کنیم. موتور و اتاق خودرو به لرزه می‌افتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.وقتی ماشین در حال سکون است دنده را در ۲ قرار داده و کلاچ را رها می‌کنیم اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. ولی اگر خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است.
در سر بالایی نیمه شدی
مکس کاپلان (Max Kaplan) در کتاب فراغت خود نوشته است فراغت شامل فعالیتها و تجارب نسبتا خودجوشی است که در زمان آزاد فرد اتفاق می‌افتد و به لحاظ روانشناختی خاطرات خوبی را برای فرد تداعی می‌کند و دامنه وسیعی از مشارکتها را در بر می‌گیرد. همچنین موقعیتهایی را برای تفریح، رشد شخصیتی و کمک به دیگران مهیا می‌کند.
برایت بیل (Bright Bill) فراغت را زمان بیکاری با آزادی عمل معرفی می‌کند که فرد برای استراحت یا انجام آنچه که دلخواه اوست، آزاد باشد. او بیان می‌کن
بازگشت انسان از قبر به عالم محشر است برای رفتن به سرای ابدی آخرت و یا در موارد نادر زنده شدن بعضی افراد خاص قبل از داخل شدن در قبر (عالم برزخ) است برای تنویر افکار مردم و چنانچه کسی به عالم برزخ رفت - رفت که رفت و این جاده یک طرفه است و برگشتی در کار نیست و هر که می خواهد باشد و هر چه قدر التماس می خواهد بکند و این عقیده بعضی ها که می خواهند برگردند از عقده آنها برای گرفتن انتقام و حکومت است و ایشان خدا را کافی نمی دانند و خدا را بنده نیستند .
مگر خد
مثل نی، در مثنوی ملای روم، ب ناله در آمده ام.
شکایت از جدایی.
ب یاد آن نیستانی ک روزگاری در آنجا بودم و در کنار تو و در جوار تو و در وجود تو. با تو بودم و از تو بودم و در تو بودم.
و جدایم کردی و درست از همان روز 
می دانم ک نفیر مرا می شنوی ک مدام با بیقراری صدایت می زنم:
{ یاربِّ یا رَبِّ یا رَبّ }
تو کجایی؟ من کجا بوده ام؟ از کجا آمده ام؟ مرا کجا آورده ای؟ چرا آورده ای؟
و...
کی ب سوی تو باز می گردم؟
{ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون }
________________________
رجعت.
وقتی ا
آنچه باید درباره تغییر رنگ پوست بدانید
 
انواع
علل
مراقبت پزشکی
تشخیص
رفتار
جلوگیری
سیانوز چیست؟بسیاری از شرایط می تواند باعث شود پوست شما دارای رنگ مایل به آبی باشد. به عنوان مثال ، کبودی ها و واریس ها می توانند به رنگ آبی به نظر برسند. گردش خون ضعیف یا میزان نامناسب اکسیژن در جریان خون شما همچنین می تواند باعث شود تا پوست شما کبود شود. این تغییر رنگ پوست به عنوان سیانوز نیز شناخته می شود.
سیانوز می تواند روی شما تأثیر بگذارد:
انگشتان دست ، ا
وقتی کودکتان کنترل سر خود را دارد و تقریبا در زمانی که یاد می گیرد، خودش با کمک شما بنشیند، یاد خواهد گرفت غلت بخورد. او بالاخره یاد خواهد گرفت، از پشت به شکمش بیافتد و بالعکس، و او این مهارت نوظهور را برای مقداری این طرف و آن طرف رفتن، استفاده می کند. انگیزه اولین غلت ها، اغلب یک اسباب بازی دور از دسترس  یا شما هستید.
این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟
کودک ۴ ماهه ممکن است بتواند از روی شکمش به پشت برگردد. گرچه ممکن است برای اینکه بتواند از پشت
آیا در دوران بارداری تخمک گذاری صورت میگیرد




آیا در دوره بارداری هم چرخه تخمک گذاری اتفاق می افتد یا متوقف می گردد؟







تعداد بازدید
:
7727


تاریخ انتشار
:
۱۳۹۴/۷/۹





2



0



















سوال شما


سلام خسته نباشید
آیا در دوره بارداری هم چرخه تخمک گذاری اتفاق می افتد یا متوقف می
گرد
ملت ایران در یک بخش دیگری هم درخشید و آن متانت و سراسیمه نشدن بود. وقتی چنین حادثه ای پیش می آید نگرانی هایی برای مصارف زندگی پیش می آید/ در کشورهای دیگر خالی کردن فروشگاه ها و پرکردن انبار منازل بود. در کشور ما مطلقاً این معنا دیده نشد و مردم صبر و حوصله به خرج دادند/ ضمناً در این دوران خانه نشینی نقش خانواده هم مشخص شد. در کشورهایی که خانواده پایه درستی ندارد، این خانه نشینی ها به این شکل اتفاق نمی افتد.
خیلِ کارها سرم می ریزد و فکر میکنم در این دنیای بی سر و ته کدامش را بکنم که برسم به جایی.بعد یادم می افتد که نمیدانم میخواهم به کجا برسم.که سعادت چیست.که سعادت را در روزهایم گم کرده ام.مثل تو که یک بار در خیابان دیدمت و حالا هر شب میروم که پیدایت کنم.ولی رفته ای.همای بام سعادت به دام ما افتد؟
قلبم کمی مریض شده، ولی حالم خوب است. رفتن از شهری که در آن بزرگ شده‌ام، خیلی جدّی دارد اتّفاق می‌افتد. باران امسال زودتر باریدن گرفته تا خواستنی‌ترین قابِ شهرم را به آخرین تصویرهایم برچسب کند. به خاکِ کودکی‌ام قول داده‌ام، که اگر برگشتنی باشد، شاد و لبریز از خوش‌خبری باشد. قول داده‌ام خستگی‌ها و دلتنگی‌هایم را به باد بسپارم و پُر از نشانه‌های خوب باشم، در وعده‌های دیدارهای زود.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

رســـانه‌خبـــری شـــوش‌پـــلاس