نتایج جستجو برای عبارت :

مسند الفضل بن شاذان 1

مسند الفضل بن شاذان
مسند الفضل بن شاذان قسمت اول
مسند........................  قسمت دوم
مسند .......................  قسمت سوم
مسند ......................  قسمت چهارم

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!
اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های ش
مسند الفضل بن شاذان أبو محمد الفضل بن شاذان النیشابوری تحقیق:السید محمد الحسینی النیشابوری ناشر:دار أنباء الغیب للتحقیق والنشر(6)
بسم الله الرحمن الرحیم«کتاب فضل العلم»بابفرض العلم و وجوب طلبه و الحثّ علیهمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل(1) ، عن الفضل بن شاذان ، عن ابن أبیعمیر ، عن جمیل بن درّاج ، عن أبان بن تغلب ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام قال : لوددت أنّ أصحابیضربت رؤوسهم بالسّیاط(2) حتّى یتفقّهوا(3) .بابصفة العلم و فضله و فضل العلم
مُسْنَدُ الْفَضْلِ بْنِ شاذان أبُو مُحَمَّد الفَضلُ بنُ شاذان النِیسابُورِی تحقیق:السید محمد الحسینی النیشابوری ناشر:دار أنباء الغیب للتحقیق والنشر
بسم الله الرحمن الرحیم«کتاب فضل العلم»بابفرض العلم و وجوب طلبه و الحثّ علیهمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل(1) ، عن الفضل بن شاذان ، عن ابن أبیعمیر ، عن جمیل بن درّاج ، عن أبان بن تغلب ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام قال : لوددت أنّ أصحابیضربت رؤوسهم بالسّیاط(2) حتّى یتفقّهوا(3) .بابصفة ال
مُسْنَدُ الْفَضْلُ بْنُ شاذان أبو محمد الفضل بن شاذان النیشابوری تحقیق:السید محمد الحسینی النیشابوری ناشر:دار أنباء الغیب للتحقیق والنشر
بسم الله الرحمن الرحیم«کتاب فضل العلم»بابفرض العلم و وجوب طلبه و الحثّ علیهمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل(1) ، عن الفضل بن شاذان ، عن ابن أبیعمیر ، عن جمیل بن درّاج ، عن أبان بن تغلب ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام قال : لوددت أنّ أصحابیضربت رؤوسهم بالسّیاط(2) حتّى یتفقّهوا(3) .بابصفة العلم و فضله و
«کتاب الزّکاة»بابأنّه لیس على الحلی و سبائک الذّهب و نقرالفضّة و الجوهر زکاةمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل ، عن الفضل بن شاذان ، عن صفوان بنیحیى ، عن ابن مسکان ، عن محمّد الحلبی ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام قال : سألته عن الحلی أفیهزکاة ؟ قال : لا(1).بابزکاة المال الغائب و الدّین و الودیعةمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل ، عن الفضل بن شاذان ، عن صفوان بنیحیى ، عن منصور بن حازم ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام فی رجل استقرض مالاً فحال
بابالمسترابة بالحبل
محمّد بن یعقوب ، عن علیّ بن إبراهیم ، عن أبیه ؛ و محمّد بن إسماعیل ، عن الفضلبن شاذان جمیعا، عن ابن أبی عمیر، عن عبد الرّحمان بن الحجّاج قال: سمعت أباإبراهیم علیه السلام یقول: إذا طلّق الرّجل امرأته فادّعت حبلاً انتظر تسعة أشهر فإن ولدت و إلاّاعتدّت ثلاثة أشهر ثمّ قد بانت منه(2) .
بابأنّ المطلّقة ثلاثا لا سکنى لها و لا نفقة
محمّد بن یعقوب ، عن أبی العبّاس الرزّاز، عن أیّوب بن نوح ؛ و أبی علیّ الأشعری،عن محمّد بن عبد الجبّا
مسند الفضل بن شاذان (95)المدینة حتّى ینتهی إلى الأجفر(1) و یصیبهم مجاعة شدیدة، قال : فیضجّون و قد نبتت لهمثمرة یأکلون منها و یتزوّدون منها ، و هو قوله تعالى شأنه: «وَ آیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُأحْیَیْناها وَ أخْرَجْنا مِنْها حَبّا فَمِنْهُ یَأکُلُونَ»(2) ثمّ یسیر حتّى ینتهی إلى القادسیّة و قد اجتمعالنّاس بالکوفة و بایعوا السّفیانی(3) .و بإسناده رفعه إلى أبی عبد اللّه‏ علیه السلام قال : یقدم القائم علیه السلام حتّى یأتی النّجف فیخرجإلی
«کتاب الرّجال»
فیسلمان الفارسی
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفصل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن إبراهیم بن عبد الحمید ، عن أبی بصیر ، قال ، قلت لأبی عبداللّه‏: ارتدّ النّاسإلاّ ثلاثة: أبوذر، و سلمان، و المقداد، قال ، فقال أبو عبداللّه‏ علیه السلام : فأین أبو ساسان و أبو عمرةالأنصاری(1) ؟
أبو عمرو الکشی، عن محمّد بن إسماعیل ، قال حدّثنی الفضل بن شاذان ، عن ابنأبی عمیر، عن وهیب بن حفص ، عن ابى بصیر، عن أبی جعفر علیه السلام ،
امامت معصومین علیهم السلام و غیبت امام زمان علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
الفضل بن شاذان فی كتاب إثبات الرجعة : عن فضالة بن أیوب ، عن أبان بن عثمان ، عن محمد بن مسلم قال : قال أبو جعفر ؟ ، قال رسول الله له العلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا أولى بالمؤمنین من أنفسهم، ثم أنت یا علی أولى بالمؤمنین من أنفسهم ، ثم الحسن، ثم الحسین ، ثم علی بن الحسین ، ثم محمد بن علی ، ثم جعفر بن محمد ، ثم موسی بن جعفر ، ثم علی بن موسى، ثم محمد
جمله چین 1.1.3 مسند و متمم ها را ندارد
به دلیل مشکلات فراوانی که توسط اینها به کاربری نرم افزار ضربه وارد می کرد مجبور به حذف آنها شدیم
حذف این موارد در جمله چین باعث بالاتر بردن کاربری نرم افزار می شود
از همان ابتدا هم بطور آزمایشی در نرم افزار قرار گرفتند اما با توجه به این مساله که نرم افزار قابلیت ادراک جمله مصنوعیش آنقدر قوی نیست که بتواند همچین مقوله ای را تشخیص دهد در حالی که بیش از 6000 فعل فارسی را تشخیص خواهد داد اما نمی تواند مساله متمم
پیامبر و دوازده امام صلوات الله علیهم در روز قیامت
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن علی بن الفضل بن تمام الزیات رحمه الله قال : حدثنی محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : حدثنی موسى بن عثمان قال : حدثنی الاعمش ، قال : حدثنی أبو إسحاق ، عن الحارث وسعید بن قیس عن علی بن أبی طالب علیه‌السلام قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله : أنا واردكم على الحوض وأنت یا علی الساقی ، والحسن الذائد والحس
نتیجه تمسک به ولایت حضرت جواد الائمه علیه السلام
شیخ معتمد شاذان بن جبرائیل قمی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
مَن أحَبَّ أن یَلقی اللّهَ وَ قَد رُفِعَت دَرَجاتُهُ وَ بُدِّلَت سَیِّئاتُهُ حَسَناتِ ، فَلیَتَوَلِّ مُحَمَّدَ الجَواد. 
اگر کسی دوست داشته باشد خدا را ملاقات کند در حالی که مقام و مرتبه‌اش بلند گشته و گناهانش به حسنات تبدیل شده، باید به دامان ولایت محمد جواد متمسک شود.
ا
تقویم شیعه
آخر ذی القعده
شهادت امام جواد علیه السلام
در این روز در سال ۲۲۰ هجری قمری امام جواد علیه السلام به زهر معتصم لعنت الله علیه به شهادت رسیدند، و هنگام شهادت از سن مبارکشان ۲۵ سال و سه ماه و ۱۲ روز گذشته بود. در شهادت آن حضرت ۵ ذی القعده، ۵ ذی الحجه سال ۲۱۹ هجری قمری، ۶ ذی الحجه ۲۵ ذی الحجه هم گفته شده است. بعد از شهادت حضرت رضا علیه السلام، مأمون لعنت الله علیه جواد الائمه علیه السلام، مأمون جواد الائمه علیه السلام را به بغداد طلبید و د
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح

  پیامبر و دوازده امام صلوات الله علیهم در روز قیامت
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: در روز قیامت من در کنار حوض کوثر بر شما وارد می‌شوم، در حالی که ای علی، شما ساقی کوثر و حسن دورکننده دشمنان و حسین امر کننده دوستان و محبان به سوی حوض کوثر است و علی بن الحسین اولین کسی است که در آب کوثر دست می‌کند و محمد بن علی آب حوض کوثر را میان شیعیان تقسیم می‌کند و جعفر بن محمد شیعیان ر
برتری امیر المومنین علیه السلام بر کتاب خدا در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 حدثنا محمد بن علی بن سكر رحمه الله ، قال : حدثنا محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : أخبرنا شریك ، عن الركین بن الربیع ، عن القاسم ابن حسان ، عن زید بن ثابت ، قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : تارك فیكم الثقلین : كتاب الله وعلی بن أبی طالب علیه‌السلام واعلموا أن علیا لكم أفضل من كتاب ال
تقویم شیعه
چهارم شعبان
ولادت حضرت عباس علیه السلام
در این روز در سال ۲۶ هجری قمری علمدار کربلا سقای نینوا حضرت قمر منیر بنی هاشم ابو الفضل العباس علیه السلام به دنیا آمد. نام مشهور آن حضرت عباس علیه السلام است. به آن حضرت ابو الفضل، ابو القربه، قمر بنی هاشم، باب الحوائج، عبد صالح و سقا می‌گویند. پدرشان حضرت امیر المومنین علی بن ابی طالب علیهما السلام، و مادرشان حضرت ام البنین فاطمه علیها السلام دختر حزام کلابیه است. آن حضرت خوش سیما و زیبار
ندای الهی و ندای شیطان پیش از ظهور
شیخ طوسی رحمه الله روایت کرده است:
أحمد بن إدریس، عن علی بن محمد بن قتیبة، عن الفضل بن شاذان، عن الحسن بن محبوب، عن أبی حمزة الثمالی قال: قلت لابی عبد الله علیه السلام: إن أبا جعفر علیه السلام كان یقول: خروج السفیانی من المحتوم، والنداء من المحتوم، وطلوع الشمس من المغرب من المحتوم، وأشیاء كان یقولها من المحتوم. فقال أبو عبد الله علیه السلام: واختلاف بنی فلان من المحتوم، وقتل النفس الزكیة من المحتوم وخروج ال
نام حضرت امیر المومنین علیه السلام در قرآن
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
حدثنا جعفر بن محمد بن قولویه رحمه الله ، قال حدثنی علی بن الحسن النحوی قال : حدثنی أحمد بن محمد ، قال : حدثنی منصور بن أبی العباس ، قال : حدثنی علی بن أسباط ، عن الحكم بن بهلول ، قال : حدثنی أبو هما[م] قال : حدثنی عبد الله بن اذینة ، عن جعفر بن محمد ، عن أبیه ، عن علی بن الحسین ، عن أبیه قال : قام عمر بن الخطاب إلى النبی صلى الله علیه
پی دی اف امالی شیخ صدوق رحمه الله به همراه ترجمه فارسی
لینک دانلود نسخه عربی
لینک دانلود ترجمه فارسی کتاب با ترجمه فارسی آیت الله کمره‌ای
لینک دانلود جلد اول ترجمه فارسی کتاب با ترجمه فارسی ابو الفضل هدایتی
لینک دانلود جلد دوم ترجمه فارسی کتاب با ترجمه فارسی ابو الفضل هدایتی
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
لاتنقضی الأیام و لا یذهب الدهر، حتی یملک العرب رجل من اهل بیتی، اسمه یواطی اسمی .
- روزها سپری نمی شود و روزگار به پایان نمی رسد، تا اینکه مردی از اهل بیت من و هم نام با من، فرمانروای عرب شود .
مسند احمد حنبل/ ج3/ ص376
امام حسین علیه‌السلام:
من دَعا عَبدا مِن ضَلالَةٍ إلى مَعرِفَةِ حَقٍّ فَأَجابَهُ، کانَ لَهُ مِنَ الأَجرِ کَعِتقِ نَسَمَةٍ.
«هر کس انسانى را از گمراهى به معرفت حق، فرا بخواند و او اجابت کند، اجرى مانند آزاد کردن بنده دارد».
 
مسند زید: ص ٣٩٠
مسح پا در وضوی پیامبر صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
احمد بن حنبل از ائمه اهل تسنن روایت کرده است:
۷۳۷- حَدَّثَنَا وَكِیعٌ، حَدَّثَنَا الْأَعْمَشُ، عَنْ أَبِی إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ خَیْرٍ، عَنْ عَلِیٍّ، قَالَ: كُنْتُ أَرَى أَنَّ بَاطِنَ الْقَدَمَیْنِ أَحَقُّ بِالْمَسْحِ مِنْ ظَاهِرِهِمَا، حَتَّى رَأَیْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ یَمْسَحُ ظَاهِرَهُمَا‌.
امیر المومنین علی (علیه السلام) فرمودند: دیدم که ر
 
 
امام حسین علیه السلام دری از درهای بهشت
 
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
 
✍ حدثنی أحمد بن محمد [بن] الجراح ، قال : حدثنی القاضی عمر بن الحسین قال : حدثنی آمنة بنت أحمد بن ذهل بن سلیمان الاعمش ، قالت: حدثنی أبی عن أبیه ، عن سلیمان بن مهران ، قال : حدثنی محمد بن کثیر ، قال : حدثنی أبو خیثمة ، عن عبد الله بن عمر قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله : بی انذرتم وبعلی بن أبی طالب علیهما السلام اهتدیتم ، وقرأ «إنما أنت م
احمدبن حسن گوید یزیدبن عبدالله چارپایی را شمشیر و مالی برای ناحیه مقدسه وصیت کردسپس بهای بهای چارپاو غیر ان فرستاد وشمشیر را نفرستاد نه خودش نه بهایش را نامه امد که همراه انچه فرستادید شمشیری بود بما نرسیدیا بعبارتی نطیر این محمدبن علی شاذان نیشابوری گویدپانصد در همیکه 20 درهمش کم بود از سهم امام نزد من جمع شد مرا ناگوار بود که 500 درهمیکه 20 در همش کمست بفرستم لذا 20 درهم از مال خودم روی ان گذاشتم و نزد اسدی فرستادم و ننوشتم جقدر از خودم گذاشته
کلیات عن العباس بن علی بن أبی طالب علیه السلام
أبو الفضل العباس -علیه السلام- فی کلمات المعصومین علیهم السلام
 سیرة ابا الفضل العباس علیه السلام
العباس بن علی علیهماالسلام علی مسرح التاریخ
العبّاس ابوالفضل ابن أمیر المؤمنین علیه السلام سماته وسیرته
هل کان للعباس أولاد وهل استشهدوا فی الطف مع الحسین (علیهم السلام)؟
هل کان أبو الفضل العباس علیه السلام معصوماً؟
القیم الإنسانیة عند العباس بن علیّ (ع)
القرآنیة فی مراثی العباس بن علی علیه الس
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت
حسن بن سلیمان حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وروى الفضل بن شاذان فی كتاب القائم ان أمیر المؤمنین صلوات الله علیه قال على منبر الكوفة واللهانی لدیان الناس یوم الدین وقسیم الله بین الجنة والنار لا یدخلهما داخل الا على احد قسمی وانا الفاروق الاكبر والقرن من حدید وباب الایمان وصاحب المسیم وصاحب السنین وصاحب النشر الاول والنشر الاخر وصاحب القضاء وصاحب الكرات ودولة الدول وانا الامام لمن بعدی وال
"به نام مهربان ترین"
 
«آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»   2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیص«کز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»   2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبی
مرحوم مرتضوی:
برای دیدن صاحب الامر همچنان که مرحوم مجلسی نیز در حدیثی در بحار ذکر کرده است این عمل را انجام دهد.ابتدا شش عدد نماز دورکعتی بخواند که مجموعاً دوازده رکعت خواهد شد بعد از «حمد» در تمامی رکعات سوره توحید را بخواند سپس صلوات فرستاده و بگوید:«سلام علی آل یاسین ذلک هو الفضل المبین من عند الله و الله ذوالفضل العظیم  امامه من یهدیه صراطه المستقیم قد اتاکم الله خلافته یا آل یاسین (و صلی الله علی سیدنا محمد النبی و آله الطاهرین)» این عم
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أنا نذیر
 تجربه نشان داده است که
سیستم های پارلمانی بهتر از سیستم های ریاست جمهوری عمل می کنند: کیش شخصیت (چه
واقعی و چه خیالی) در چارچوب آن ها حول کسی ساخته نمی شود. به جای مطلق گویی
طرفدار مصالحه هستند. همچنین نیاز به تشکیل ائتلاف باعث می شود که رویکرد برنده
شدن فقط یک نفر وجود نداشته باشد و فضای مدنی سیاسی ایجاد شود (لوکاس، ١٣٩٤). در
نظام ریاستی، همینکه خر رئیس جمهور از پل انتخابات گذشت، خیالش راحت است که حتی با
عملکرد ضعیف هم تا 4 سال بر مسند ریاست اس
 
❗️سوال : شیوه بلاغی یعنی چه ؟
 
✅ پاسخ #شیوه_بیان_جمله_در_زبان_فارسی
گروه‌های سازنده‌ی جمله به دو صورت در پی هم قرار می‌گیرند :
الف) شیوه ی عادی :کاربرد این شیوه در نوشته های « خبری ، اداری ، آموزشی» به روش زیر معمول است:
 
نهاد همه ی جمله ها در ابتدای جمله می اید.
فعل همه جمله ها درپایان جمله می آید.
ترتیب سایر جمله ها نیز به این صورت است :
1) نهاد + مفعول +  فعل 
 مجید  او  را دوست دارد
 
2) نهاد + مسند +  فعل
 من  خوشحال  بودم
 
3) نهاد + متمم + فعل
م
به نظر ادوارد لوکاس، تجربه نشان داده است که
سیستم های پارلمانی بهتر از سیستم های ریاست جمهوری عمل می کنند: کیش شخصیت (چه
واقعی و چه خیالی) در چارچوب آن ها حول کسی ساخته نمی شود. به جای مطلق گویی
طرفدار مصالحه هستند. همچنین نیاز به تشکیل ائتلاف باعث می شود که رویکرد برنده
شدن فقط یک نفر وجود نداشته باشد و فضای مدنی سیاسی ایجاد شود (لوکاس، ١٣٩٤). در
نظام ریاستی، همینکه خر رئیس جمهور از پل انتخابات گذشت، خیالش راحت است که حتی با
عملکرد ضعیف هم تا 4
قطره‌ای از مناقب معصومین علیهم السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
 
ابن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
 
✍ حدثنی محمد بن عبد الله بن عبیدالله بن مرة رحمه الله قال : حدثنا عبد الله بن محمد البغوی قال : حدثنی علی بن الجعد ، قال : حدثنی أحمد بن وهب بن منصور ، قال : حدثنی أبو قبیصة شریح بن محمد العنبری ، قال : حدثنی نافع ، عن عبد الله بن عمر ابن الخطاب قال : قال رسول الله صلى الله علیه‌ وآله لعلی بن أبی طالب علیهما السلام : یا علی أن
جا داره بگم تیکه بارونش کردم، با رعایت مبادی ادب تازه :)
منطقش رو بردم زیر سوال، و قضاوت‌هاش رو هم مسخره کردم چون اشتباه بود. کلا خیلی راضیم از این نوع بحث کردن. فکت می‌گفت، می‌گفتم می‌دونم خودم و واقعا می‌دونستم. ادعا می‌کرد، با حرف‌ها و کارهای قبلی خودش ادعاش رو می‌بردم زیر سوال. روی مسند قضاوت هم که نشسته بودم :))
 
یه پادکست هم پیدا کرد، شب‌های کابل. :)) 
 
شب‌ نخوابیدم و الان خوابم‌ نمیاد. هیجان زده م‌. شاید برم درس بخونم.
 
♦️ آنروز که ابوبکر رای آورد ، علی (ع) شکست نخورد، مردم سرنوشت خودرا به تباهی سپردند... ♦️ آنروز که عمر بر مسند خلافت نشست، علی (ع) کوچک نشد، مردم اشتباهشان را تکرار کردند... ♦️ آنروز که شورای شش نفره، عثمان را برعلی (ع) ترجیح داد، علی (ع) شکست نخورد، خواص به مردم خیانت کردند..
ادامه مطلب
"به نام مهربان ترین"
 
«آن قصه شنیدید که در باغ یکی روز                      از جور تبر زار بنالید سپیدار»
2 جمله خبری و پرسشیآن قصه ← مفعولشنیدید ← ماضیکه ← حرف ربطدر← حرف اضافهباغ← متممیکی روز← قید زماناز ← حرف اضافه ، تبر متممزار ← قید حالتبنالید ← فعل ماضیسپیدار ← نهادآرایه: تشخیص
«کز من نه دگر بیخ و بنی ماند و نه شاخی                از تیشه ی هیزم شکن و اره ی نجار»  
2 جمله (کلمه "نه" فعل منفی میشود)
کز (که از) ← حرف اضافهمن ← متممدگر ← قیدبیخ
امروز داشتم به موضوعی فکر می کردم که ذهنم را درگیر کرده است.
ما چرا در ایران استعفا نداریم؟ نه اینکه نداشته باشیم. چرا تشنگان خدمت ازین گزینه استفاده نمی کنند؟
واقعا فردی که سالها بر مسند یک محل قرار می گیرد تا به زور پایین نکشانیش خودش ول نمی کنه.
من این امر را در شرکتها و سازمانها به روشنی دیده و لمس کرده ام. به دلیل وجود آن فرد سازمان به طور کامل از هم پاشیده شده است ولی به هیچ وجه حاضر به استعفا و ترک خدمت نیست.
ادامه مطلب
بنام خدا
ما باید بفهمیم چه بلایی
بر سر آن جامعه آمد که حسین بن علی علیه    السّلام، آقازاده ی اول دنیای
اسلام و پسر خلیفه ی مسلمین، پسر علی علیه السلام، در همان شهری که پدر
بزرگوارش بر مسند خلافت می نشست، سر بریده اش گردانده شد و آب از آب تکان
نخورد!       
ادامه مطلب

✨ شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی  رضوان الله علیه روایت کرده است که امام صادق علیه السلام از پدران بزرگوارش علیهم السلام از ابا عبد الله الحسین علیه السلام نقل می‌فرمایند که روزی عمر بن خطاب بلند شد و به حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت: «تو مدام در مورد علی (علیه السلام) می‌گویی که «تو برای من به منزله‌ی هارونی برای موسی (علیه السلام)» و حال آن که خداوند نام هارون را در قرآن ذکر فرموده ولی اسمی از علی در قرآن نبرده است.» پس رسول خدا صلی
خلاصه داستان:
سلسله شنگ بزرگ سال‌ها در مسند قدرت بوده است اما اینک خدایان از امپراطور جدید دل چرکین گشته‌اند. امپراطور، به جای تسلیم در برابر اراده خدایان به بهای اسارت مردمش، تصمیم می‌گیرد که یوغ خدایان را دور انداخته و انسان‌ها را آزاد سازد. هر چند، نه تنها خدایان بلکه رقیبش، ژوی جوان نیز که به خاطر اهدافش سرسپرده خدایان شده است، در برابرش قرار خواهند گرفت! سرنوشت سلسله شنگ، خیر، سرنوشت بشریت در گرو
ادامه مطلب
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی ، روی تصویر بالا و یا اینجا کلیک کنید.
 
برای مشاهده تصویر در ابعاد بسیار بزرگ، اینجا کلیک کنید. 
برای دریافت فایل لایه باز (psd) تصویر اینجا کلیک کنید.
 
تصویر خوشنویسی های به کار رفته در این اثر:
یا ثار الله و ابن ثاره
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی ، روی تصویر بالا و یا اینجا کلیک کنید.
 
السلام علیک یا زینب الکبری
برای مشاهده تصویر در ابعاد اصلی ، روی تصویر بالا و یا اینجا کلیک کنید.
 
یا ابا الفضل العباس
ب
با روزه  عصبانی میشم
ناصرالدین‌شاه قاجار در ماه رمضان نامه ای به مرجع تقلید آن زمان میرزای شیرازی به این مضمون نوشت:
که من وقتی روزه میگیرم از شدت گرسنگی و تشنگی عصبانی میشوم و ناخودآگاه دستور به قتل افراد بیگناه میدهم؛ لذا جواز روزه نگرفتن مرا صادر بفرمایید!
میرزای شیرازی در پاسخ به ناصرالدین شاه نوشت:  بسمه تعالی حکم خدا قابل تغییر نیست. لکن حاکم قابل تغییر است. اگر نمی‌توانی به اعصابت مسلط شوی از مسند حکومت پایین بیا تا شخص با ایمانی د
یا عدالت خواه باشید یا مسئول
نمیشود هم عدالت خواه بود هم مسئول
نمی شود شما هم مطالبه گر باشی هم پاسخگوی مطالبات
این یک فریب است که اگر عدالت خواه بر مسند قدرت بنشیند بهتر عمل می کند، مناسبات حاکم در قدرت این امکان را از شما سلب می کند. 
بهترین روش برای مهار جریان عدالت طلبی واگذاری مسئولیت به عدالت خواهان است.می خواهید بچه های شیطان کلاس را آرام کنید؟ آنها را مسئول نظم کنید. 
تولد
حضرت امام جواد علیه السلام در شهر مدینه و در سال 195 هجرى قمرى در شب جمعه نوزدهم ماه مبارک رمضان دیده به جهان گشود. پدر آن حضرت امام على بن موسى الرضا، و مادرش خانمى بود به نام سبیکه، از اهالى نوبه که یکى از مناطق آفریقاست، و بعضى نیز گفته اند که نام مادر آن حضرت خیزران بود، و بعضى گفته اند که مادر آن بزرگوار از طائفه ماریه قبطیّه همسر رسول خدا و مادر ابراهیم فرزند رسول الله بوده است. 

اسماء و القاب امام جواد علیه السلام
اسم آن حضرت، محمد
زن جوان غزلی با ردیف "آمد" بودکه بر صحیفه‌ی تقدیر من مسوّد بود
زنی که مثل غزل‌های عاشقانه‌ی منبه حسن مطلع و حسن طلب زبانزد بود
مرا ز قید زمان و مکان رها می‌کرداگر چه خود به زمان و مکان مقید بود
به جلوه و جذبه در ضیافت غزلممیان آمده و رفتگان سرآمد بود
زنی که آمدنش مثل "آ"ی آمدنشرهایی نفس از حبس های ممتد بود
به جمله دل من مسندالیه "آن‌زن"و "است" رابطه و "باشکوه" مسند بود
زن جوان نه همین فرصت جوانی منکه از جوانی من رخصت مجدد بود
میان جامه‌ی عریانی
گاهشمار زندگی امام جواد (ع)

تولد امام جواد(ع)
10 رجب 195 ق

سفر امام رضا(ع) به مرو
200 ق

شهادت امام رضا(ع) و آغاز امامت جوادالائمه
اخر صفر 203 ق

تولد امام هادی(ع)
15 ذی الحجه 212 ق

تولد موسی مبرقع
214 ق

ازدواج با ام الفضل
215 ف

  مرگ مأمون و آغاز خلافت معتصم
18 رجب 218 ق

احضار امام جواد(ع) به بغداد توسط معتصم
28 محرم 220 ق

شهادت امام جواد(ع)
آخر ذی القعده 220 ق

محمد بن علی بن موسی مشهور به امام جواد و امام محمدِ تقی (۱۹۵-۲۲۰ق) امام نهم شیعیان اثناعشری است. کنیه او ابو
۲۶۸۱ - «شمس پهلوی» درباره آخرین روزهای زندگی پدرش «رضا شاه» در خاطراتش نوشت: “در جزیره موریس (تبعیدگاه رضاشاه) وسیله تفریحی اعلیحضرت پدرم، بازی با گربه و سگ کوچک من بود ...”فردی که توسط بیگانگان به‌قدرت رسید و توسط بیگانگان از مسند قدرت پایین کشیده شد و در روزهای پایان عمر با سگ و گربه بازی کرد و در غربت و تنهایی مرد و خاک وطن، جسدش را تحمل نکرد.منبع: کتاب «تاریخ بیست ساله»، حسین مکی، ج۸، ص۴۷۶
دانلود فایل اصلی 
دانلود پاورپوینت آرایه های ادبی ( درس بیست و پنجم ، لف ونشر )








فرمت فایل : ppt
حجم : 76


صفحات : 17






گروه : ز
هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل تسنن)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۳۲۳- وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا كان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد ، یا هادی ، یا مه
*دو  ہی  ذاتیں  سمجھی  ہیں مرتبہ  محمد (ص) کا**اک وصی محمد (ص) کا اک خدا محمد (ص) کا*
*سوچیئے کہ پھر چہرہ ہوگا کتنا نورانی**چاند بن گیا ہے جب نقش پا محمد (ص) کا*
*مسند محمد پر جعفر آنے والے ہیں**پھر جہان دیکھے گا آئینہ محمد کا*
*پھر  سے  ہر  طرف ہوگا  تذکرہ محمد (ص) کا**جعفر (ع) آ کے کھولینگے مدرسہ محمد (ص) کا*
*آ کے باب صادق پر بو حنیفہ یوں بولے**مجھکو مل گیا لوگو اب پتہ محمد ص کا*
*یہ امام صادق (ع) ہیں  یہ فقط وہ کہتے ہیں**جو کہا خدا کا ہے جو کہا محمد (ص) کا*
*اے نب
- زمانى‌ بر مردم‌ خواهد آمد که‌ در آن‌ عافیت‌ ده‌ جزء است‌، که‌ نه‌ جزء آن‌ درکناره‌گیرى‌ از مردم‌ و یک‌ جزء آن‌ در خاموشى‌ است. (تحف‌ العقول ، ص‌ 470)- پنهان‌ کننده‌ کار نیک‌ (پاداشش‌ ) برابر هفتاد حسنه‌ است‌ و آشکار کننده‌ کار بد سرافکنده‌ است‌ و پنهان‌ کننده‌ کار بد آمرزیده‌ است‌. (اصول‌ کافى‌ ، ج‌ 4 ، ص‌ 160)- از نشانه‌هاى‌ دین‌ فهمى، حلم‌ و علم‌ است‌، و خاموشى‌ درى‌ از درهاى‌ حکمت ‌است، خاموشى‌ و سکوت‌، دوستى‌ آور و را

‍ هفت نام امیر المومنین علیه السلام در قیامت (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ۳۲۳ـ وبهذا الاسناد عن الإمام محمد بن أحمد بن شاذان هذا ، حدثنا أبو محمد عبد الله بن الحسین الصالح ، عن محمد بن على الاعرج ، عن محمد بن الحسین ابن عبد الوهاب ، عن علی بن الحسین ، عن الربیع بن یزید الرقاشی ، عن أنس قال : قال رسول الله : إذا کان یوم القیامة ینادون علی بن أبی طالب بسبعة اسماء : یا صدیق ، یا دال ، یا عابد
این اولین باره که همچین روزهایی رو تجربه می کنم 
حیف نیست که ننویسم ؟ 
معمولا توی این مواقع آدم ترجیح میده هیچی نگه تا موقعی که قایقشو به ساحل نرسونده 
چون همش با خودت فکر می کنی راهی نمونده به این ساحل و اگه قایقم چپه شی؟ 
اما واقعیت اینجاست که ما همیشه مسافریم از ساحلی به ساحلی دیگه
البته من همیشه به این باور داشتم که ما این سفرها رو از سر می گذرونیم تا راحت تر و بهتر زندگی کنیم
اما خب کیه که بتونه این واقعیتو انکار کنه دریا دریاست بالاخره! و
اصرالدین شاه قاجار در ماه مبارک رمضان نامه ای به مرجع تقلید آن زمان میرزای شیرازی به این مضمون
نوشت :من وقتی روزه میگیرم از شدت گرسنگی و تشنگی عصبانی میشوم و ناخود آگاه دستور به قتل افراد بی گناه میدهم لذا جواز روزه نگرفتن مرا صادر بفرمایید!آیت الله العظمی میرزای شیرازی در جواب ناصرالدین شاه نوشت:بسمه تعالی حکم خدا قابل تغییر نیست لکن حاکم قابل تغییر است اگر نمیتوانی به اعصابت مسلط شوی از مسند حکومت پایین بیا تا شخص با ایمانی در جایگاه تو ق
ام البنین (سلام الله علیها ) مادر حضرت عباس (علیه السلام ) ، یکی از مادران برجسته تاریخ است که
زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت بوده ، این بانوی با فضیلت، و
آگاه به زمان خویش از جمله کسانی بود که از حریم حسینی دفاع می کرد و مجلس
عزای شهید کربلا را برپا می داشت. صفات و ویژگی های فردی ایشان شامل ،
فضایل اخلاقی ،کمالات انسانی ، نیروی ایمانی ، شکیبایی ، بصیرت و... او را
به شایستگی در خانه امامت بانوی بانوان کرده بود. ام البنین (س) با معرفتی
ک
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشیخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
{دیکشنری مهدوی - شماره 38}
 
و - وکلای حضرت مهدی
 
یکی از مجموعه هایی که در دوران امامان پیش از حضرت مهدی شکل گرفت، سازمان وکالت بود. آن امامان بزرگوار، این تشکیلات را برای آماده کردن هرچه بیشتر مردم برای تحمل دوران غیبت، به وجود آوردند؛ از این رو هرچه بیشتر می کوشیدند از رویارویی مستقیم، کاسته و امور را به عهده ی افراد شایسته بگذارند.
این تشکیلات به گونه ی رسمی در زمان امام کاظم پدید آمد و در زمان حضرت مهدی به اوج خود رسید.
برخی از این وکلا، که د
امام محمد تقی دردانه امام رضا علیه السلام جوان ترین پیشوای  شیعیان ومسلمانان است




امام نهم شیعیان حضرت جواد (ع ) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری در مدینه به دنیا آمد.
 
نام مبارکش محمد معروف به جواد و تقی است .
القاب دیگری مانند : رضی و متقی نیز داشته ، ولی تقی از همه معروف تر می باشد .
مادر گرامی اش سبیکه یا خیزران است که این دو نام در تاریخ زندگی آن حضرت ثبت است .
 
امام محمد تقی (ع ) هنگام وفات پدر 8 ساله بود .

لذا پس از شهادت جانگداز حضرت رضا علیه السلام
⭕️ عدالت گسترى حکومت ولی عصر
براساس روایات فراوانى از شیعه و سنی، اجرای عدالت از مهمترین اهداف قیام حضرت مهدى است. این فضا در روایات چنان جذاب و فراموش ناشدنى ترسیم شده است، که انسان را به فکر وا می‌دارد که اصلا جهان براى رسیدن به این نقطه باقى مانده است.
فراوانى این حدیثها در منابع اهل سنت، به اندازه اى است که نمی‌توان همه منابعی را که به این موضوع اشاره کرده اند، در اینجا ذکر کرد؛ برای همین به ذکر چند مورد بسنده می‌کنیم:
➖ صنعانى، المصن
تفسیر البرهان فى فضل سورة یس: الشیخ فى مجالسه باسناده قال قال ابو عبد الله علیه السلام علموا اولادکم یس فانها ریحانة القرآن.
و فى الامالى عن على علیه السلام قال الحسن و الحسین علیهما- السلام ریحانتا رسول الله (ص) (روح من سفینة البحار).
و فى مسند احمد بن حنبل (ج 5 ص 51) باسناده عن مبارک بن فضالة فى الحسن اخبرنى ابوبکرة ان رسول الله (ص) کان یصلى فاذا سجد وثب الحسن على ظهره و على عنقه فیرفع رسول الله رفعا رفیقا لئلا یصرع قال فعل ذلک غیر مرة فلما قضى‏ 
برتری حضرت امیر المومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما بر همه‌ی مردم (به روایت اهل تسنن)
از جمله فضائل حضرت علی بن ابی طالب سلام الله علیه و حضرت زهرا سلام الله علیها، محبوبیت ایشان نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌باشد چنانچه نسائی از علمای بزرگ اهل تسنن در خصائص چنین روایت کرده است:
۱۱۰- أخبرنی احمد بن شعیب ، قال : اخبرنی زكریا بن یحیى ، قال : اخبرنا ابراهیم بن سعد قال : حدثنا شاذان ، عن جعفر الاحمر ، عن عبد الله ابن عطاء عن ابن بریدة ، قال :
تقویم شیعه
پانزدهم ذی الحجه
۱- ولادت امام هادی علیه السلام
امام هادی علیه السلام بنا بر مشهور در چنین روزی از سال ۲۱۲ یا ۲۱۴ هجری قمری، در قریه صریا نزدیکی مدینه به دنیا آمد. ولادت آن بزرگوار در ۲۷ جمادی الاخر و ۲ و ۳ و ۵ و ۱۳ رجب هم نقل شده است. نام مبارک آن حضرت علی، نام پدرشان جواد الائمه علیه السلام، و نام مادر آن حضرت سمانه مغربیه معروف به سیده به کنیه ام الفضل است. کنیه شریفش ابو الحسن ثالث است. القاب حضرت: نجیب، مرتضی، هادی، نقی، عالم، فق
زندگینامه امام جواد
زندگینامه امام محمد تقی (ع) از روز ۱۰ رجب سال ۱۹۵ (روز تولد) تا روز آخر ماه ذی‌القعده سال ۲۲۰ (روز شهادت) را شامل می‌شود. امام جواد (ع) ۲۵ سال عمر کردند و مدت امامت ایشان ۱۷ سال بوده است.

مطالعه زندگینامه امامان (ع) از جمله مواردی است که همواره برای شناخت بیشتر این بزرگواران توصیه شده است. امام محمد تقی (ع) فرزند امام رضا(ع) و نهمین امام شیعیان است و عمر بسیار کوتاه، اما پربرکتی داشته است.
ولادت امام محمد تقی (ع)
امام جواد (ع) در
مبعث الرسول
السلام و الصلاه علی سیدنا رسول الله خاتم النبیین محمد المصطفی (صلی الله علیه و آله)
و السلام علی اخیه و وصیه و خلیفته الامام المبین امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب و آلهما المعصومین
السلام علی مولانا الامام سید الشهداء الحسین بن علی
السلام علی سیدنا ابی الفضل العباس
السلام علی مولانا الامام زین العابدین علی بن الحسین
اظهار نظر سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره پنهان‌کاری چین مسئله‌ساز شده است و واکنش‌هایی حتی در ابعاد بین‌المللی داشته است. بنده درباره صحت آمار چین اطلاعی ندارم. احتمال دروغ‌گویی هر دولتی وجود دارد. اساساً حکومت‌ها کذاب هستند! یکی کمتر یکی بیشتر. امّا چین قطعاً مدیریت بحران قابل‌توجه و اقدامات چشم‌گیری داشته است که تنها ساخت دو بیمارستان 1000 تخت‌خوابی ظرف 10 روز چشم هر ناظر بین‌المللی را به خود جلب کرد. با وجودی ک
مبعث الرسول
السلام و الصلاه علی سیدنا رسول الله خاتم النبیین محمد المصطفی (صلی الله علیه و آله)
و السلام علی اخیه و وصیه و خلیفته الامام المبین امیرالمؤمنین علیّ بن ابی طالب و آلهما المعصومین
السلام علی مولانا الامام سید الشهداء الحسین بن علی
السلام علی سیدنا ابی الفضل العباس
السلام علی مولانا الامام زین العابدین علی بن الحسین

مدح حضرت امام سجاد (سلام الله علیه) اینجا
ثواب عظیم لعن بر جبت و طاغوت در کلام امام سجاد علیه السلام
میرزا ابی الفضل طهرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:
فاضل زاهد ورع آخوند ملا محمد کاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدس سره بوده و خود از فضلای محدثین و عرفای محصلین است در کتاب «جمع الفضایح لأرباب القبایح» از ابو حمزه ثمالی حدیث می‌کند که وی از امام همام زین العابدین و سید الساجدین علیه السلام روایت کرده است: «قال: من لعن الجبت و الطاغوت لعنة واحدة کتب
۵۶۰- گل افشان کن می خواه و گل افشان کن ا زدهر چه می جویی    این گفت سحر گه بلبل تو چه می گویی مسند به گلستان بر تا شاهد و ساقی را     لب گیری و رخ بوسی می نوشی و گل بویی شمشاد خرامان کن و آهنگ گلستان کن   تاسرو … گل افشان کن – می خواه و گل افشان کن از دهر چه می‌جویی – غزل ۴۹۵ – ۵۶۰
منبع : فالگیر
              بحق الکرسی والعرش و بحق فسیکفیکهم  الله اللهم احفظ من شر الاعداء
 
بسم الله الرحمن الرحیم
1= در شب جمعه سوره جمعه را بخوانید که کفاره گناهان یک هفته است
 
2= در شب جمعه ده بار بگو: یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة
صل علی محمدو آله خیر الوری سجیة و اغفر لنا یا ذالعلی فی هذه العشیة
 
3= اللهم انت ربی لا اله الا انت خلقتنی و انا عبدک و ابن امتک و فی قبضتک و ناصیتی بیدک امسیت
علی عهدک و وعدک ما استطع
اذعان سیوطی به تواتر احادیث خروج مهدی علیه السلام
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر.
و احادیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است.
العرف الوردی باخبار المهدی، تالیف سیوطی، صفحه ۳-۴، چاپ دار الکتب العلمیة
جایگاه سیوطی در بین اهل تسنن:
٤٦١- عبد الرح
 
امام خمینی(ره):
اگر بنا باشد که شما به جای اینکه اقتصاد مردم را درست کنید، به جای اینکه این کشور را بررسی کنید، ببینید کجاهاست که مخروبه است و مردم از همه چیز ساقط هستند، به جای این اگر بنشینید سر مسند و با حرف و با فحاشی به هم، مسائل را غفلت از آن بکنید، این همان است که قدرت‌های بزرگ می‌خواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم درآید. این همان است. شما هم عمال آمریکایید، منتها ملتفت نیستید!
20 شهریور 59  - صحیفه امام، جلد 13، صفحه 202
مجلس اشرار بین، جمعیتی کور و کربنده‌ی شهد و شکم، برده‌ی کام و کمر
بی‌خبران از جهان، معتقدان ریاقافله‌ی حیف‌نان، بی‌عرق و بی‌هنر
مفت‌خوران حریص، بی‌شرفان دنیبی‌جنمان وقیح، زوزه‌کشان حشر
این نجسان خائن‌اند، ظرف فسادند و بسمظهر اهریمن‌اند، هر دمشان توف شر
خس که به مسند رسید، دیو به مصدر نشستعشق به پنهان وزید، گشت گدا معتبر
خلق خسی‌اش بدید، رأی کثیف‌اش چشیدبنده‌ی دنیا بُد و کرد حق از او حذر
کبر کلاهی گشاد بر سر این خلق کردکودکی و کو
اذعان سیوطی به تواتر احادیث خروج مهدی علیه السلام
جلال الدین سیوطی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
و تواتر الاحادیث عن النبی فی خروج و ظهور المهدی الفاطمی المنتظر.
و احادیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در مورد خروج مهدی (علیه السلام) از نسل حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که انتظارش کشیده می‌شود به درجه تواتر رسیده است.
العرف الوردی باخبار المهدی، تالیف سیوطی، صفحه ۳، چاپ دار الکتب العلمیة

جایگاه سیوطی در بین اهل سنت عمری:
٤٦١- عب
ابوموسی اشعری ازشخصیت های برجسته ی اهل سنت که از صحابه بزرگ پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در نزد اهل سنت به شمار می رود. در روایتی با سند صحیح که در مسند احمد بن حنبل نقل شده است، بیان می کند که ما کیفیت نماز پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم را ازروی عمد یا سهو از یاد بردیم، ولی کسی که ما را به یاد نماز پیامبر صلی الله علیه واله وسلم می انداخت همان نماز علی علیه السلام می باشد، این روایت در مسند احمد بن حنبل که از کتاب های دسته اول حدیثی اهل سنت م
پاسخ به یک شبهه
پرسش :
فلسفه بوسیدن ضریح امامان و تبرّک کردن اشیاء چیست؟ وهابیان کنایه
می‏‌زنند که ما شیعیان ضریح و سر در امامزاده‌‏ها را می‏‌بوسیم و یا اشیائی
را متبرک به ضریح می‏‌کنیم و این کارها شرک و حرام است؟
پاسخ : پیامبران و امامان بدان جهت که بندگان شایسته خداوند هستند، سزاوار احترام و محبت هستند. احترام
و ابراز ارادت به آنان، بدان جهت نیست که برای آنان در مقابل خدا، مقام و
ارزشی مستقل قائل باشیم؛ بلکه آنان مستقل از خدا هیچ ن
 سدیر گوید من و ابو بصیر و یحیای بزاز و داود بن کثیر در مجلس نشسته بودیم که امام صادق علیه السلام با حالت خشم وارد شد چون در مسند خویش قرار گرفت فرمود شگفتا از مردمیکه گمان میکنند ما غیب میدانیم کسی جز خدای غزو جل غیب نمیداند من میخواستم فلان کنیم را بزنم او از من گریختو من ندانستم که در کدام اطاق منزل پنهان شده است  سدیر گوید چون حصرت از مجلس برخاست و بمنزلش رفت من و ابو بصیر و میسر خدمتش رفتیم و عرض کردیم قربانت گردیم آنچه در باره کنیزت فرمو
١٣/١٣. عَلِیُّ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ، عَنْ‌ سَهْلِ‌ بْنِ‌ زِیَادٍ، رَفَعَهُ‌، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَمِیرُ المُؤْمِنِینَ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «العَقْلُ‌ غِطَاءٌ سَتِیرٌ (۱)، وَ الْفَضْلُ‌ جَمَالٌ‌ (۲) ظَاهِرٌ، فَاسْتُرْ خَلَلَ‌ خُلُقِکَ‌ (۳) بِفَضْلِکَ‌، وَ قَاتِلْ‌ هَوَاکَ‌ بِعَقْلِکَ‌، تَسْلَمْ‌ لَکَ‌ الْمَوَدَّةُ‌، وَ تَظْهَرْ لَکَ‌ الْمَحَبَّةُ‌ (۴)»(۵).
 
ترجمه:
١٣/١٣. على بن محمد روایت کرده است از سهل بن زیاد که آن را مرفوع
پیامبر(صلی الله علیه وآله):به علی(ع)فرمود:ای علی! من شهرعلمم وشمادر آن میباشی وکسی واردشهری نمیشودمگرازدر آن. دروغ میگویدآنکه گمان میکندمرا دوست داردوباشما دشمن است زیراشما ازمن ومن ازشمایم, گوشت شما, گوشت من وخون شما, خون من , روح شما, روح من وباطن شما باطن من وظاهرشما , ظاهرمن است.شماامام امت من وجانشین من هستید.سعادتمندکسی است که ازشما اطاعت کندوبدبخت کسی است که باشما مخالفت کند. کسی که شما را دوست داشته باشدسودومنفعت برده است ودشمنی با
٩/٩. عَلِیُّ‌ بْنُ‌ إِبْرَاهِیمَ‌، عَنْ‌ أَبِیهِ‌، عَنِ‌ النَّوْفَلِیِّ‌، عَنِ‌ السَّکُونِیِّ‌: عَنْ‌ أَبِی عَبْدِ اللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌، قَالَ‌: «قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللّٰهِ‌ صَلَّى‌اللَّهُ‌ عَلَیْهِ‌ وَ آلِهِ‌: إِذَا بَلَغَکُمْ‌ عَنْ‌ رَجُلٍ‌ حُسْنُ‌ حَالٍ‌، فَانْظُرُوا فِی حُسْنِ‌ عَقْلِهِ‌؛ فَإِنَّمَا یُجَازىٰ‌ بِعَقْلِهِ‌(۱)»(۲).
 
ترجمه:
٩/٩. على بن ابراهیم، از پدرش، از نوفلى، از سَکونى، از امام جعفر صاد
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
طبق بیان المصنف و صحیح مسلم و مسند احمد حنبل عمر الخطاب اصرار فراوان داشت تا توسط پیامبر ص چیزی نوشته نشود...چون می‌دانستند پیامبر میخواهد از جانشینی علی سند مکتوبی بجای گزارد تا دیگر هیچ جای اعتراض باقی نماند
...بعد شهادت پیامبر ص عمر و ابابکر تمام آنچه از پیامبر به مانده بود را آتش زدند و بیان حدیث از پیامبر را حرام اعلام کردند و بار دیگر نشان دادند که چگونه با سنت و روش و تعالیم پیا
اگر قول و عمل دولتمردان یکی بود و چشم در چشم، به آنها دروغ گفته نمی شد!
اگر مجلس وظایف قانونی خود را انجام می داد.
اگر سرانجام برجام ،آنگونه که ادعا می کردند می شد!
اگر دستیابی به مسکن و ازدواج را برای جوانان تسهیل می کردند!
اگر در اشتغال قدم مثبتی بر می داشتند.
اگر کارخانه ها را تعطیل نمی کردند.
اگر به جوانان اعتماد می کردند و  مدیران پیر و فرتوت را بر مسند های مهم بکار گیری نمی کردند.
اگر روحیات اشرافی گری را در مدیران زیر مجموعه ی خود گسترش نمی
طبق فرموده های امام خمینی ره باید با نماینده مجرم برخورد شود و مسولان در جمهوری اسلامی از جمله در مجلس باید عادل باشد نه مجرم و مجلس جای نماینده مجرم نیست . مطالب واضحی که برخی تجدید نظر طلبان آن را سخت و پیچیده نمایش می دهند.
امام خمینی( ره) :"خدا می داند که شخصاً برای خود ذره ای مصونیت و حق و امتیاز قائل نیستم. اگر تخلفی از من هم سر زند مهیای مؤاخذه ام.» (صحیفه امام، جلد21، ص282)
«خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به
 آقای روحانی ؟!شما از ترس کرونا،جلسه ی هیئت دولت را از پاستور به سعد آباد منتقل کردید تا با فاصله ی بیشتری از وزراء بنشینید تا از ویروس کرونا که به احتمال ضغیف در آنجا وجود دارد در امان باشید، و مردمی که منتظرند این یک سال و اندی هم بگذرد تا در 1400 تا شما از پاستور و سعد آباد بروید!
آنطرف، آقای پوتین را می بینیم که برای روحیه بخشی به بیمارستانی که در آن بیماران کرونایی مداوا می شوند حضور پیدا می کند و مردمی که بعد از 20 سال حضور پوتین در صدر مدیری
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ساخت فیلم‌سینمایی با محتوای قیام ۱۵ خردادتاکید کرد و گفت: با ارائه یک فیلمنامه خوب می توان زمینه های بیشتری را برای نمایش ابعاد این قیام تاریخی به نمایش در آورد.
******************************
نمی دونم این حرف رو که زده ای فی البداهه بوده یا مشاوری ، کسی قبلا بهت گفته که اینو بگی... کار ندارم اما در هر صورت از سر اعتقاد نبوده ... شما نزدیک دو ساله در مسند وزارتی عزیزم... حتی یک بار این جملات گهربار به مناسبات های مختلف ملی از ده
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم
ساخت فیلم‌سینمایی با محتوای قیام ۱۵ خردادتاکید کرد و گفت: با ارائه یک فیلمنامه
خوب می توان زمینه های بیشتری را برای نمایش ابعاد این قیام تاریخی به نمایش در
آورد.
******************************

نمی دونم
این حرف رو که زده ای فی البداهه بوده یا مشاوری ، کسی قبلا بهت گفته که اینو
بگی... کار ندارم اما در هر صورت از سر اعتقاد نبوده ... شما نزدیک دو ساله در
مسند وزارتی عزیزم... حتی یک بار این جملات گهربار به مناسبات های مختلف ملی از د
یا ذا الفضل و الامتنان
ای صاحب فضل و کرم و نعمت بندگان
 
 
یه حاج آقایی بود، میگفتن که در مورد امور نجاست و طهارت، به وسواس نیافتید و راحت بگیرید. چون خدا براتون راحت گرفته
در مورد اعمالتون( نماز ها و روزه ها) متوسط الحال عمل کنین. نه خیلی آسون و نه خیلی سخت
اما در مورد مردم و حق الناس، اموالشون و جان هاشون، خیلی سخت عمل کنین. که خدا حق الناس رو نمیبخشه و بعدا باید از خودشون حلالیت بطلبین!
 
 
یه نمایشگاهی وسایلمون رو گذاشته بودیم برای فروش.
اصلا
مناظره شیخ مفید رضوان الله علیه با قاضی عبد الجبار بر سر حدیث غدیر و اثبات حقانیت امیر المومنین علیه السلام
 
آیت الله نمازی شاهرودی قدس سره می‌نویسد:
 
✍ وقال القاضی فی المجالس نقلا عن مصابیح القلوب قال: بینما القاضی عبد الجبار ذات یوم فی مجلسه فی بغداد ومجلسه مملو من علماء الفریقین، إذ حضر الشیخ وجلس فی صف النعال، ثم قال للقاضی: إن لی سؤالا فإن أجزت بحضور هؤلاء الأئمة. فقال له القاضی: سل. فقال: ما تقول فی هذا الخبر الذی ترویه طائفة من الشی
تقویم شیعه
هشتم ربیع الاول
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
امام حسن عسکری علیه السلام در سال ۲۶۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی به دست معتمد عباسی به شهادت رسید. معتمد (لعنت الله علیه) به عباسیین سفارش می‌کرد که بر آن حضرت تنگ بگیرند. شیخ صدوق رحمه الله می‌فرماید: معتمد چندین مرتبه امام عسکری علیه السلام را حبس کرد.
۲۲ ساله بودند که امام هادی علیه السلام به شهادت رسیدند، و مدت امامت آن حضرت شش سال بود. در شبی که فردای آن روز به شهادت رسیدند نامه ها
دستان بریده حضرت عباس علیه السلام اسباب شفاعت در قیامت
 
جناب فاضل دربندی، ملا مهدی حائری مازندرانی و آیت الله کلباسی نجفی رضوان الله علیهم نقل کرده‌اند:
 
✍ قد سمعت عن بعض من اثق به، انه نقل عن بعض المتتّبعین فی کتب المقاتل انه قال : تذت صار یوم القیامة و اشتد الامر على اهل المحشر ، بعث رسول الله صلی الله علیه و آله امیر المؤمنین علیه السلام الى فاطمة سلام الله علیها لتحضر مقام الشفاعة ، فیقول امیر المؤمنین علیه السلام : یا فاطمة ما عندک من
آلوسی (عالم مشهور اهل سنت): اگر کسی سگِ امیرالمومنین باشد بهشتی و اهل نجات است!
بارها شاهد آن بوده ایم که مخالفین شیعه با سوء استفاده از تشبیهات و تمثیلات برخی از شیعیان در اشعار و سخنانشان به تمسخر شیعیان می پردازند.
یکی از این تعبیرات استفاده از کلمه ی «سگ» می باشد که فارغ از توضیحات و پاسخ حلی در استفاده از چنین تعبیری و همچنین فارغ از درستی یا نادرستی استفاده از چنین تعبیراتی، در این مطلب قصد داریم تا به کلامی جالب از آلوسی - عالم مشهور و م
بسم الله الرحمن الرحیمأللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم و أهلک أعدائهم و منکری فضائلهم أجمعین من الان الی لقاء یوم الدین   
یکی دیگر از انحرافاتی که در جریان و مکتب انحرافی منصور هاشمی باید بیان شود اینکه است که منصور هاشمی در کتاب خود اینچنین مینویسد:««بنا بر آنچه از تاریخ ثابت است، پیشوایان اهل بیت، انسانهایی دانا و وارسته بوده اند که در ظاهر با دیگران تفاوتی نداشته اند و مدّعی معجزه و علم به غیب نبوده اند.»
 کتاب بازگشت به اسلام، ص91
 
 
قال الامام باقر (علیه السلام): لو یعلم الناس ما فى زیاره قبر الحسین (علیه السلام) من الفضل، لماتوا شوقا
امام باقر (علیه السلام) فرمود: اگر مردم مى‏ دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین (علیه السلام) است از شوق زیارت
مى‏ مردند.
 
 
 
 
 
السلام علی السید ابی طالب
 
مبعث الرسول صلی الله علیه و آله
 
السلام علی مولانا الامام ابی عبد الله الحسین
السلام علی سیدنا ابی الفضل العباس
السلام علی مولانا الامام زین العابدین
السلام علی سیدنا علی بن سید الشهداء
 
پاسخ شبهات مادیگرایان اینجا :
 
 
 
 
 
 
 
السلام علی السید ابی طالب
 
مبعث الرسول صلی الله علیه و آله
 
السلام علی مولانا الامام ابی عبد الله الحسین
السلام علی سیدنا ابی الفضل العباس
السلام علی مولانا الامام زین العابدین
السلام علی سیدنا علی بن سید الشهداء
 
پاسخ شبهات مادیگرایان اینجا :
 
 
 
این شبه داستان نه داستان است و نه به هیج وجه تاریخ!!!
 
روزی که از مراسم تدفین پیامبر برگشتیم، همان روزی که قبل از آن تمام مردان مسلمان جز علی و عده ای جسد پیامبر را رها کردند و برای خود مالکِ الرقاب و خلیفه تعیین کردند، در همین خیمه ی من به بحث نشستیم و من یک کلام گفتم: با این خلیفه بیعت نمی کنم. او چگونه خلیفه و جانشینی است که آن کس که باید او را تعیین کند، بر مسند خلافت ننشانْد. رو به خودِ تو ای ابامنصور! که می گفتی: مسلمانان با او بیعت کردند، ما
هم باید فکر مملکت بود 
هم باید از یه طرف فکر زندگی خودمون باشیم
هم باید موقعیت سنجید
چه کنیم که ماییم و این زمانه ای که توش به دنیا اومدیم..
راحت نیست یعنی اگه بیخیال بشیم یعنی ما تو صراط عدالت نیستیم 
که اگه به زندگیمون توجه نکنیم که یه موقع گم نشه تو این بین
که اساسا تمام کار ها برای همینه برای اینه که خوب زندگی کنیم سالم زندگی کنیم
 باید برای زندگی خودمون برنامه ریزی داشته باشیم 
هم باید فکر پدر مادر بود 
هم باید به فکر... 
هم باید از احتمالا
- بعد از انجام‌ واجبات ، کارى‌ بهتر از ایجاد خوشحالى‌ براى‌ مؤمن‌، نزد خداوند بزرگ‌ نیست‌. (بحار الانوار ، ج‌ 78 ، ص‌ 347)- ایمان‌ چهار رکن‌ است‌: توکل‌ بر خدا، رضا به‌ قضاى‌ خدا، تسلیم‌ به‌ امرخدا، واگذاشتن‌ کار به‌ خدا. (تحف‌ العقول‌ ، ص‌ 469)- هر کس‌ اندوه‌ و مشکلى‌ را از مؤمنى‌ برطرف‌ نماید، خداوند در روز قیامت‌اندوه‌ را از قلبش‌ برطرف‌ سازد. (اصول‌ کافى‌ ، ج‌ 3 ، ص‌ 268)- ایمان‌ یک‌ درجه‌ بالاتر از اسلام‌ است‌، و تقوا یک‌ درجه
در کتاب «غیبت» از شیخ جلیل فضل بن شاذان به دو سند آمده است که عبدالله
بن عباس گفت: رسول خدا (ع) فرمودند: «وقتی به معراج
رفتم وآسمانها را سیر کردم به سدرة المنتهی رسیدم، از جانب خداوند ندا آمد که: «ای
محمّد!» گفتم: «لبّیک؛ لبّیک ای پروردگار من»
خداوند عالم فرمود: «ما هیچ پیغمبری را بر اهل دنیا نفرستادیم تا روزهای
زندگی ونعمت او پایان یابد مگر آنکه دعوت خود را به انجام برساند وبرای هدایت مردم
پس از خود وصیّ وجانشینی را قرار دهد تا از دین او نگهبا
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هنگامیکه روزقیامت شود, علی بن ابیطالب بر روی فردوس می نشیندوفردوس کوهی بربالای بهشت میباشدوبالای آن عرش پروردگارعالمیان است. ازدامنه این کوه نهرهای بهشت می جوشد ودر سراسربهشت تقسیم میشودوعلی بر روی تختی ازنور نشسته ودرمقابل اونهری ازچشمه ی تسنیم جاری است واحدی ازپل صراط نمی گذردمگراینکه با اوجوازی ازولایت علی بن ابیطالب واهلبیت اوباشد. او احاطه داردبربهشت . پس دوستان خودرا داخل بهشت میکندوبرجهنم احاطه داردو
ابن باز وهابی می‌گوید اگر شخصی بر اثر اسهال بمیرد شهید است ولو اگر از گناهکاران باشد!!!
از ابن باز مفتی وهابی سعودی سوال شد:
۳۱۰ – سؤال: قال الشیخ: مَن قتله بطنه هو الإسهال الشدید، وهل هو کشهید المعرکه؟
الجواب: الظاهر أنهم یتفاوتون.
۳۱۱ – سؤال: وهل هو شهید، ولو کان من العصاه؟
الجواب: نعم؛ له أصل الفضل.
سوال: هر کس شکمش او را بکشد و او اسهال شدید باشد، آیا او همانند شهید در میدان جنگ است؟
پاسخ: ظاهرا با هم تفاوت دارند.
سوال: آیا شهید محسوب می‌شود؛
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) یکبار دیگر به هنگام تأویل در وضع شیعیان آخرالزمان دستها را به سوی آسمان برافراشت و گفت:
خداوندا! برادرانم را به من بنمایان. یکی از اصحاب گفت: مگر ما برادران شما نیستیم؟ ای رسول گرامی خدا!!!

فرمود: نه، شما یاران من هستید. برادران من کسانی هستند که در آخرالزمان می آیند، و به من ندیده ایمان می آورند. خداوند آنها را پیش از آنکه از صلب پدران به رحم مادران در آیند، با نام خود و پدرانشان به من معرفی نموده است که استقامت
امیر المومنین علیه السلام تیر خداوند
محمد بن ابراهیم جوینی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
۱۷۳- أخبرنی شیخنا الإمام نجم الدین عثمان بن الموفق [الأذكانی] بقراءتی علیه، قلت له: أخبرك والدی شیخ الإسلام سعد الحق و الدین محمد بن المؤیّد الحموئی قدس اللّه روحه إجازة،قال:أنبأنا شیخ الإسلام نجم الدین أبو الجناب أحمد بن عمر الخیّوقی رضی اللّه عنه إجازة قال:أنبأنا محمد بن عمر بن علی الطوسی بقراءتی علیه بنیسابور، أنبأنا أبو العباس أحمد ابن أبی
تقویم شیعه
بیست و هشتم رجب
۱- خروج امام حسین علیه السلام از مدینه به سمت مکه
در این روز در سال ۶۰ هجری قمری امام حسین علیه السلام از مدینه منوره متوجه مکه شدند. بنا بر قولی شب ۲۹ رجب آن حضرت از مدینه خارج شدند. در این سفر همراه ایشان عقیله بنی هاشم زینب کبری، برادرشان حضرت ابو الفضل العباس، ام کلثوم، علی اکبر و دیگر اهل بیت علیهم السلام بودند. خواهران حضرت سید الشهدا علیهم السلام با عقیله بنی هاشم و ام کلثوم علیها السلام ۱۳ نفر بودند. بانوان دی
عید است و غــدیرش ، علی والا است ، علیدل تشنه عـــــدل است و او دریاست ، علیجشن است و مبارک ، علی گشته است ، ولیدنیا همـــه را شادی که مـــــولا است ، علی 
***********
پیام نور به لب های پیک وحی خداستبخوان سرود ولایت، که عید اهل ولاست‏بیا شراب طهور از خم غدیر بزن،خدا گواهست که ساقی این شراب خداست!عید غدیر مبارک
***********
آغاز علی بود و علی حُسن ختاماو اول و آخر است به دین اسلامدر عید غدیرخم فرستد صلواتهر کس که و را علی ولی گشت و امام
 
***********
بر عید غدی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مرجع فروش انواع فایل های علمی و آموزشی