نتایج جستجو برای عبارت :

ذم بدعت

بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
وقتی میگویم اهل سقیفه اهل بدعت هستند نه اهل سنت پیامبر میگویند چرا
میگویم تاریخ یعقوبی مینویسد در ماه مبارک رمضان سال چهارده هجری عمر دستور جماعت خواندن نماز تراویح را میدهد به او می‌گویند این عمل بر خلاف سنت پیامبر و  روش ابابکر است میگوید اگر بدعت است بدعتی نیکوست
به اهل سقیفه میگویم اهل بدعت عمر نه اهل سنت پیامبر این یک دلیل
آیا نماز تراویح سنت پیامبر اسلام صل الله علیه و آله وس
آیا صدقِ «بدعت» وابسته به ذهنیت اشخاص (مثل نیت و قصد و باور آن‌ها) است؟ یا بدعت بودنِ کارها مستقل از ذهنیت‌های مکلف است؟
 
در این باره، نظریه‌های مختلفی ابراز شده است. مقاله زیر تلاشی است برای توصیف این نظریه‌ها و داوری در باب آن‌ها
گفتنی است این مقاله از نخستین مقالات نگارنده است و تا حدودی نیاز به بازنگری دارد. با این حال، شاکله آن کماکان مورد تأیید است.
این مقاله در جشنواره علامه‌حلی (ویژه پژوهش‌های طلاب) حائز رتبه سوم در استان تهران
آیا صدقِ «بدعت» وابسته به ذهنیت اشخاص (مثل نیت و قصد و باور آن‌ها) است؟ یا بدعت بودنِ کارها مستقل از ذهنیت‌های مکلف است؟
در این باره، نظریه‌های مختلفی ابراز شده است. مقاله زیر تلاشی است برای توصیف این نظریه‌ها و داوری در باب آن‌ها
گفتنی است این مقاله از نخستین مقالات نگارنده است و تا حدودی نیاز به بازنگری دارد. با این حال، شاکله آن کماکان مورد تأیید است.
این مقاله در جشنواره علامه‌حلی (ویژه پژوهش‌های طلاب) حائز رتبه سوم در استان تهران گر
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
یک روایت و چند نکته
اهل سقیفه در کتاب المستدرک نقل میکنند که عایشه باخود در خصوص دفنش در کنار پیامبر باخود زمزمه میکرد و چنین گفت
من بعد از پیامبر بدعتهایی را بوجود آوردم که شرم دارم نزد پیامبر دفن شوم مرا در بقیع کنار سایر زنان پیامبر دفن کنید
اولین نکته 
بگوییم این روایت کذب است وبی  اعتبار بودن کتب روایی اهل سقیفه را بپذیریم و بگوییم درمورد رجال نقل حدیث باید تحقیق شود
دوم
بپذیریم
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
طبق روایت نقل شده در کتاب صحیح مسلم عایشه می گوید که ما در زمان پیامبر نماز تراویح نمی خواندیم
...اهل سقیفه میدانند که نماز تراویح از بدعت های عمر بود
و طبق بیان فخر رازی،عمر بیش از هفتاد بدعت در دین گذاشت
حال از بحث جانشینی پیامبر بگذریم که می گویید پیامبر برای خودش جانشینی انتخاب نکرد ولی عمر و ابابکر و معاویه برخلاف سنت پیامبر عمل کردند
نماز تراویح را طبق کدام سنت پیامبر انجام میده
 
✔️ بخشی از خطبه حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در نکوهش بدعت
 
وَ ما اُحْدِثَتْ بِدْعَةٌ اِلاّ تُرِکَ بِها سُنَّةٌ، فَاتَّقُوا الْبِدَعَ، وَالْزَمُوا الْمَهْیَعَ اِنَّ عَوازِمَ الاُْمُورِ اَفْضَلُها، وَ اِنَّ مُحْدَثاتِها شِرارُها.
 
هیچ بدعتى ایجاد نمى شود جز اینکه سنّتى ترک گردد ، پس از بدعتها بپرهیزید، و ملازم راه هدایت شوید. امور ریشه دار برترین امور، و پدیده هاى تازه بدترین پدیده هاست.
 
نهج البلاغه, خطبه شماره ١۴۵
شرح مجلسی ره گوبد گویامقصوداز اهل ریب انهایی هستندکه در دین انها بر گمان و اوحامفاسده بنانهادهشده مانند علمای اهل خلاف  سپس کلام مصباح اللغه را در معنای بدعت ذکرکرده وپس ازان فرمایدبدعت در عرف شرح بان. چیزی  گویند که پس از رسولخداص  پدیدار گشته ودرباره خصوص ان نمی نرسبده و داخلدر تحت دستورات عمومیهم نباشدیا بطورخصوص یا عموم از ان نهی شده پس انچه درعمومات و اجبه یا مستحب داخل است بدعت شامل ان نگردد مانند تالیف کتابهای علمی که داخل در کمک ب
امام صادق ع فرمود با اهل بدعت رفاقت و هم نشینی نکننید تا نزد مردم  چون یکی از انها محسوب شوبد رسولخدا ص  فرمود انسان بر گیش دوست ورفیق خود است 4 از حضرت ع صادق  حدیث شده است که فرمود رسولخدا ص فرموده است هر گاه پس. از من اهل ربب و بدعت را دیدید بیزاری حودرا از  انها اشکار کنیدو بسیار بانها دشنام دهید و در باره بد  گویید و انها را با برهان و دلیل خفه کنید که نتوانند در دل مردم القا شبه کنند و نتوانند بقادر اسلام طمع کنند و در نتیجه مردم از انهادور
سلام دوستان
  یکی از اموری که وهابیت از دیر باز مسلمانها و یا شیعیان را محکوم به مخالفت با دین و متهم به شرک و کفر می کرد و به دنبال آن فتوا به قتل و تصرف اموال مسلمانان را صادر می کرد قضیه «بدعت» و ارتکاب امور خارج کننده از دایره شریعت بوده است. عمدتاً وهابیها برای اینکه بخواهند یک عملی را زیر سئوال ببرند و یک فردی را از دایرۀ اسلام بیرون ببرند، و حکم به قتل و کفر او بدهند، موضوع «بدعت» را مطرح می کنند! لذا موضوع «بدعت»، امروز از ابزار اولیه وه
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
طبق بیان کتب صحاح سته در زمان پیامبر رحمت نماز تراویح خوانده نمیشد.
اهل سقیفه پاسخ دهید
آیا عمر پیرو دین محمد نبود؟
طبق کدام آیه یا طبق کدام روایت شما نماز تراویح میخوانید؟ 
آیابر خلاف سنت پیامبر عمل کردن شرک نیست؟
اگر اعمال شیعیان بدعت است
اعمال شما هم بدعتی آشکار است.
اللهم عجل لولیک فرج
منع اهل بیت علیهم السلام از هم‌نشینی با اهل بدعت
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
۳- أبو علی الأشعری، عن محمد بن عبد الجبار، عن الرحمن بن أبی نجران عن عمر بن یزید، عن أبی عبد الله (علیه السلام) أنه قال: لا تصحبوا أهل البدع ولا تجالسوهم فتصیروا عند الناس كواحد منهم، قال  رسول الله (صلى الله علیه وآله): المرء على دین خلیله وقرینه.
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: با اهل بدعت رفاقت و هم‌نشینی نکنید تا نزد مردم چون یکی از آن‌ها
دروغ و تهمت، هرگز!
سخن یک خطیب...: همان‌طور که در جنگ، برخی اوقات، خلاف شرع‌ها جایز می‌شود، در جنگ سایبری هم خلاف شرع‌ها جایز می‌شود. یعنی الان شرایطی است که شما با هرچه که به دستتان می‌رسد بزنید. ملاحظه هیچ طرف را هم نکنید. چون شما نزنید، دشمن شما را می‌زند.(خبرگزاری فارس)
سخن شهید مطهری:...بعضی آدم‌های کم‌سواد این «باهِتوهُمْ» (در سخن پیامبر اسلام) را این‌طور معنی کردند: به آن‌ها تهمت بزنید و دروغ ببندید. بعد می‌گویند: اهل بدعت، دشمن خدا
دروغ و تهمت، هرگز!
سخن یک خطیب...: همان‌طور که در جنگ، برخی اوقات، خلاف شرع‌ها جایز می‌شود، در جنگ سایبری هم خلاف شرع‌ها جایز می‌شود. یعنی الان شرایطی است که شما با هرچه که به دستتان می‌رسد بزنید. ملاحظه هیچ طرف را هم نکنید. چون شما نزنید، دشمن شما را می‌زند.(خبرگزاری فارس)
سخن شهید مطهری:...بعضی آدم‌های کم‌سواد این «باهِتوهُمْ» (در سخن پیامبر اسلام) را این‌طور معنی کردند: به آن‌ها تهمت بزنید و دروغ ببندید. بعد می‌گویند: اهل بدعت، دشمن خدا
تقویم شیعه
تتمه ماه رمضان
۱- بدعت نماز تراویح توسط عمر
در این ماه در سال ۱۴ هجری قمری نماز نافله به جماعت خواندن را بدعت گذارد سپس مردی را برای مردها و مردی را برای زن‌ها به عنوان امام جماعت قرار داد.
۲- دعای باران توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
در ماه رمضان سال ششم هجری قحطی شدیدی در مدینه رخ داد، که پیامبر صلی الله علیه و آله طلب باران کردند و باران آمد.
تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۲۹۴-۲۹۵
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ یَحْیَى قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو هَاشِمٍ قَالَ: کُنْتُ عِنْدَ أَبِی مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ عَلَیْهِ السَّلامُ فَقَالَ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ أَمَرَ بِهَدْمِ الْمَنَائِرِ وَ الْمَقَاصِیرِ الَّتِی فِی الْمَسَاجِدِ فَقُلْتُ فِی نَفْسِی لِأَیِّ مَعْنًى هَذَا قَالَ فَأَقْبَلَ عَلَیَّ وَ قَالَ مَعْنَى هَذَا أَنَّهَا مُحْدَثَةٌ مُبْتَدَعَةٌ لَمْ یَبْ
 
...عَنْ دَاوُدَ بْنِ سِرْحَانَ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
«إِذَا رَأَیْتُمْ أَهْلَ الرَّیْبِ وَ الْبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَکْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِیهِمْ وَ الْوَقِیعَةَ وَ بَاهِتُوهُمْ کَیْلَا یَطْمَعُوا فِی الْفَسَادِ فِی الْإِسْلَامِ وَ یَحْذَرَهُمُ النَّاسُ وَ لَا یَتَعَلَّمُوا مِنْ بِدَعِهِمْ یَکْتُبِ اللَّهُ لَکُمْ بِذَلِکَ الْحَسَنَاتِ
تلبیس ابلیس کتابی به عربی در ردّ و نقد
اصحاب عقاید و طوایف مختلف از جمله فیلسوفان و صوفیان ، تألیف ابوالفرج ابن
جوزی عالم و واعظ حنبلی قرن ششم می‌باشد.
این کتاب به تعبیر مؤلف درباره انواع محرّمات و بدعت های ناشی از وسوسه های شیطانی است.
ابن
جوزی در این اثر، با بحث جدلی به بسیاری از طوایف و فرق ، از جمله خوارج ،
شیعیان (به قول او روافض )، فلاسفه، متکلمان ، باطنیان و به ویژه صوفیه،
تاخته و حتی برخی محدّثان و فقها را، به سبب طرفداری از آنچه او ب
سوال

چه بدعتی در دین ایجاد شده بودکه امام حسین(علیه السلام) برای مبارزه با آن قیام کرد؟

پاسخ

پاسخ اجمالی
بنی امیّه در طول مدّتی که خلافت را غصب کردند، بدعت های فراوانی در دین اسلام و سنّت پیامبر(ص) ایجاد کردند به طوری که مانند زمان جاهلیّت، شخصیّت افراد بر محور ثروت و فرزندان دور می زد؛ امتیازات قومی غوغا می کرد؛ تبعیض های نابجا و ظالمانه خصوصا در تقسیم بیت المال و واگذاری پست ها صورت می گرفت؛ و پست و مقام ارزش ذاتی پیدا کرده بود و حاکمان تش
 
عن ام المؤمنین عائشة رضی الله عنها قالت:(قال رسول الله صل الله علیه وسلم من احدث فی امرنا هذا ما لیس منه فهو رد) رواه مسلم
 
حضرت رسول اکرم میفرمایند:کسی که احداث و نوآوری در دین ایجاد کند،که در اصل شریعت موجود نیست و در دین مبین مبنا و منشا و اساسی ندارد،مردود و غیر قابل تأیید است.
 
 
عن ام المؤمنین عائشة رضی الله عنها قالت:(قال رسول الله صل الله علیه وسلم من احدث فی امرنا هذا ما لیس منه فهو رد) رواه مسلم
 
حضرت رسول اکرم میفرمایند:کسی که احداث و نوآوری در دین ایجاد کن،که در اصل شریعت موجود نیست و در دین مبین مبنا و منشا و اساسی ندارد،مردود و غیر قابل تأیید است.
 
حضرت صادق  ع فرمود با بدعت گذران هم صحبت نشوید وهم نشین نگردیدکه در نظر مردم چون یکی از انها شوید  رسولخدا ص فرمود انسان هم کیش دوست ورفیق خویش   11 عبید بن زراره گوید حضرت صادق فرمود بپرهیزاز دوستی با احمق زیرا که تو هر چه از جانب او شادتر باشی او ببدی رساندن بتو نزدیک تر است  گویا مقصوداینست که هر چه بدوستی او خوشال تر باشی جطر زیان رساندن او  بواسطه حماقتش بتو نزدیکتر شود
نشر فلسفه در اسلام بدعت و جنایت خلفای غاصب برای دوری مردم از مکتب اهل بیت علیهم السلام
علامه مجلسی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وأقول هذه الجنایة على الدین وتشهیر كتب الفلاسفة بین المسلمین من بدع خلفاء الجور المعاندین لأئمة الدین لیصرفوا الناس عنهم وعن الشرع المبین ویدل على ذلك ما ذكره الصفدی فی شرح لامیة العجم أن المأمون لما هادن بعض ملوك النصارى أظنه صاحب جزیرة قبرس طلب منهم خزانة كتب الیونان وكانت عندهم مجموعة فی بیت لا یظهر علیه أحد فجم
یکی از شگردهای مدعیان دروغین برگزیدن نام‌های مستعار و با مفهوم است و هم چنین بیان خاطرات و خوابهایی که فقط خودشان شاهد آن بوده‌اند! (شهادت دم روباه!) ماجرای زیر را بخوانید و بدانید چگونه «شائول یهودی» به «پولس قدیس» تغییر نام داد و عرفان و شریعت مسیحیت را بدعت آلود کرد:
ادامه مطلب
^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 
^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.
[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ]
 
▪️ چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:
موضوعی تحت عنوان ذکر ایام هفته در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک (هجری شمسی) بر سر زبانها افتاد
^ ذکر ایام هفته در منابع روایی شیعه و سنی هیچگونه سندی ندارد. 
^ تمامی مطالب سایت ها که مدعی سند برای این اذکار شده اند بررسی شده و بطلان آن ثابت گردیده است.
[ این اذکار جعلی می باشد و ادعای سند برای آن کاملاً باطل است و چه در مفاتیح الجنان چه در کتب ادعیه قدیمی چنین اذکاری با این ترتیبات وجود ندارد و ادعای کذبی بیش نیست. ]
 
▪️ چگونگی پیدایش ذکر ایام هفته:
موضوعی تحت عنوان ذکر ایام هفته در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک (هجری شمسی) بر سر زبانها افتاد
خاندان محترم رضوانی
با ابراز همدردی و ارج نهادن این بدعت انسان دوستانه در اهدای هزینه سومین و هفتمین روز در گذشت نیک اندیش ارجمند شادروان حاج عزیزالله رضوانی به مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز ، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی می نماییم. امیدواریم این سنت نیک و حسنه شما سروران گرامی به یک حرکت عموم نزد سایرین تبدیل گردد.
روحش شاد و هماره قرین رحمت الهی باد.
روابط عمومی مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز
خاندان محترم رضوانی
با ابراز همدردی و ارج نهادن این بدعت انسان دوستانه در اهدای هزینه سومین و هفتمین روز در گذشت نیک اندیش ارجمند شادروان حاج عزیزالله رضوانی به مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز ، صمیمانه سپاسگزاری و قدردانی می نماییم. امیدواریم این سنت نیک و حسنه شما سروران گرامی به یک حرکت عموم نزد سایرین تبدیل گردد.
روحش شاد و هماره قرین رحمت الهی باد.
روابط عمومی مجمع خیرین سلامت شهرستان درگز
 
با ظهور اشعرى به تدریج بیشتر علماى اهل سنت از روش او پیروى کردند و پس از چندى ، مذهب اشعرى ، مذهب رسمى اهل سنت در مباحث اعتقادى گردید.  اما هنوز هم روش احمد بن حنبل در میان اهل سنت طرفدارانى داشت و از این رو گاه میان حنابله و اشاعره منازعاتى رخ مى داد. این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در قرن هشتم ، احمد بن تیمیه حرانى دمشقى (661-728 ق ) ظهور کرد و درصدد ترویج مذهب حنابله برآمد. ابن تیمیه مانند حنابله ، علم کلام را مردود دانست و متکلمان را اهل بدعت معرف
انسان موجودی است که همیشه در تلاش است تا از مصایب در امان باشد. و بهترین نعمت ها را به دست آورد.لیکن در رسیدن به این هدف انتخاب صحیح و درست بسیار مهم است. بسا اوقات بسیاری از انسانها در انتخاب مسیر درست دچار اشتباه شده اند. به عنوان مثال: گاهی بعضی از انسان ها برای رسیدن به دو هدف والا و بالا دچار اشتباه شده و مرتکب بدعت و گناهانی مانند: سحر، جادو، و رفتن پیش جنی ها شده است و گاها مرتکب شرک میشوند ،و گاهی مادیات مانند: شراب،مواد مخدر وغیره پناه م
متن نقلی: «ساعت حدود ۲۲ و ۴۰ دقیقه شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ هنگامی که استاد مطهری از منزل دکتر سحابی در خیابان فخرآباد خارج می‌شد از فاصله بین دو تا سه متری از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید... روزنامه کیهان به مناسبت دومین سالگرد شهادت استاد مطهری، ۱۲ اردیبهشت ۶۰، ویژه‌نامه‌ای منتشر کرد، در این ویژه‌نامه گفتگویی منتشر شد با چند تن از این فرقانیان توّاب در بازداشتگاه اوین، آن‌ها درباره نحوه‌ی تشکیل گروه‌شان و نیز ع
این نقاشی را #ژاک_لویی_داوید ِ ۳۸ ساله پائیز ۱۷۸۶ در فرانسه ای که شب های چراغانش شهره ی عام و خاص است کشیده. #سقراط باید جام شوکران بنوشد چون که اتهاماتی از قبیل عدم پرستش خدایان شهر، ترویج بدعت های مذهبی و فاسد کردن مردان جوان آتنی را به او نسبت داده اند. یارانش ناراحت اند و هرکدام به نحوی غم خود را بروز می دهند..این نقاشی را زیباترین تصویر از مرگ سقراط نامیده اند. افلاطونِ ۲۹ ساله در این نقاشی پیر ترسیم شده، هم او که پای تخته نشسته است. زندان با
 آخرالزمان در احادیث پیامبر اکرم(ص)
تعدادی از احادیث گوهر بار از پیامبر اکرم حضرت محمد رسول الله(ص) به نقل از منابع روایی شیعه و سنی آمده است که به روزگار غریبی اسلام در آخرالزمان و ظهور امام عصر( عج) مربوط می باشد. 
 احادیث آخر الزمان
حضرت محمد  مصطفی ( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود:روزگاری خواهد آمد که دین خدا تکه تکه خواهد شد. سنت من در نزد آنان بدعت و بدعت در نزد آنان سنت باشد ، شخصیت های بزرگ در نزد آنها حیله گر خوانده می شوند و اشخاص
هر صبح یک آیه:
اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
«مَا جَعَلَ اللَّهُ مِن بَحِیرَةٍ وَلَا سَائِبَةٍ وَلَا وَصِیلَةٍ وَلَا حَامٍ ۙ وَلَٰکِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا یَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ ۖ وَأَکْثَرُهُمْ لَا یَعْقِلُونَ»
خداوند هیچ گونه «بحیره» و «سائبه» و «وصیله» و «حام» قرار نداده است[= اشاره به چهار نوع از حیوانات اهلى که در زمان جاهلیّت، استفاده از آنها را به عللى حرام مى دانستند. و این بدعت، در اسلام ممنوع شد.] ولى ک
ذکر خود گویم و پرواز کنم تا بر دوستباز چون باز نشینم کُلَه منبر دوست
من نه چون سایه کشم رخت سیه تخت زمینغنچه‌ی صبحم و اطوار کنم بر سر دوست
بوی خون می‌رسد و طلعت ابلیس از دورمست می‌خیزم از این خلقت بلواگر دوست
شرع تو خواندم و این شیوه مرا سود نکردکعبه آتش زدم از این دم جان‌پرور دوست
گفته بودم به فلک خاک من از دیده زدایگوش می‌کرد و نمی‌کرد من و محضر دوست
وعده‌ی چشم تو شد خاتم تنهایی جانعالمی پام فتد باز منم چاکر دوست
ساقدوشان تو این کار به من
بسم الله
من فکر میکنم شبهایی که کودکی تبدار است، شب قدری است برای مادرش. وقتی در اوج خستگی پلکهایت را باز نگه میداری ، وقتی همه غصه هایت را فراموش میکنی و فقط به یک چیز می اندیشی، حتی وقتی رژیمت را کنار میگذاری و تند تند تخمه میشکنی و گفتگوهای تلویزیونی و شبکه خبر نگاه میکنی، در آن تاریکی و تنهایی و احیانا اضطراب، شعبه ای از شب قدر برای تو -اختصاصا برای تو- رقم میخورد فقط اگر در آن میان، لحظاتی توجه و تذکر برای خودت دست و پا کنی!
و یکهو میبینی ص
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
کارشناس شبکه اهل سقیفه  در بحث پیرامون روایتی که از صحاح سته نقل شد که چگونه عمر مانع آوردن قلم و کاغذ برای پیامبر شد و پیامبر را با آن دهان ناپاک خود به هزیان گویی متهم کرد
با وقاحت تمام گفت
آنکه اینگونه گفت باید خودش پیامبر باشد....
دیگر اهل سقیفه با چه زبانی باید بگویندکه پیرو قرآن و پیامبر نیستند و از عمر و ابابکر وعثمان و معاویه ویزید و بدعت های آنان پیروی میکنند؟
وقتی میگویم عمر ا
میگه مورد دارم پورسانتش میشه اینقدر، میدی که بگم بیاد؟!میگم پول زوره!در ثانی با این کارا دارین حس خدمت و همکاری و گره گشایی رو از جامعه ریشه کن میکنین و این مورد پسند نیستدوسه هفته اما گذشته لنگ ضامنم هنوزیعنی واقعا تو جامعه اسلامی برا ضمانت باید پورسان گرفت؟!این چه بدعت زشت و چه کسب درآمد ننگینیه!!بله یه وقت طرف بد بده هست کاری بهش ندارماما اونی که حلال وحروم سرش میشه ضمانت باشه یا نه سفته و چک باشه یا نه تشر بانک بالاسرش باشه یا نه خودش رو مل
بسم الله الرحمن الرحیم
یااباصالح المهدی ادرکنی
در سیستم حکومتی سقیفه،سؤال ممنوع است، در منابع اهل سقیفه آمده شخصی از معنی آیه ای از قرآن سوال کرد و عمربن الخطاب او را شلاق زد،
اباذر صحابی پیامبر توسط عثمان نفی بلد به کویر میشود،ابن مسعود و عمار و حجر هم وضعیتی دردناک دیگر...طبق فتوا و بدعت خلیفه دوم 
قیام و اعتراض به حاکم ظالم فاسق هم ممنوع است و دلیل بر شرک است
علی که عالم ترین فرد امت پیامبر است،خانه نشین و محروم همسرش را هم کشتند،تا ثابت ک
پاسخ:
یکی از انواع روزه‌های حرام «روزه وصال» است[1] که به دو صورت قابل تفسیر است:
1. در وقت نیّت روزه، قصد تأخیر افطار تا سحرِ روز بعد را داشته باشد؛ یعنی شام و سحر را یکی کند.[2] امام صادق(ع) فرمودند: «الْوِصَالُ‏ فِی‏ الصِّیَامِ‏ أَنْ‏ یَجْعَلَ‏ عَشَاءَهُ سَحُورَه‏؛ وصال در روزه یعنی غذایش را تنها در سحر بخورد.»[3]
2. در وقت نیّت، قصد روزه گرفتن دو روز پشت سر هم  راداشته باشد، بدون آن‌که در شب، روزه خود را افطار کند.[4]
پیامبراکرم(ص) فرمودند: «ل
خارج کردن باد معده بر روی منبر توسط معاویه ملعون !!! (به اعتراف اهل سنت عمری)
زمخشری عالم بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
✍ ۳۷- أفلتت من معاویة ریح على المنبر فقال: یا أیها الناس، إن 
روزی بر روی منبر از معاویه بادی خارج شد و پس از آن گفت: ای مردم خدا بدن‌ها را خلق کرد و در آن بادهایی هم قرار داد، و مردم هم اختیار این بادها را ندارند!!! ناگهان صعصعة بن صوحان بلند شد و گفت: آری ولی جای این کار در مستراح است نه روی منبر، چون اینکار بدعت توست!!!
ربیع الابر
موضوع و فائده‌ی علم تفسیر
موضوع علم تفسیر، کلام خدا و غرض از آن، به دست آوردن قدرت و توانایى بر استنباط‍‌ صحیح احکام شرعى از این کتاب آسمانى است.
بدیهى است که خداوند، جهان و انسان را بى‌فائده و بدون در نظر گرفتن هدفى نیافرید؛ او انسان را آفرید تا به فرمانش گردن نهد و از گناهان دورى کند و به مقرراتى که خدا براى سعادت و تمام‌شدن حجت بر او از راه وحى برایش معین کرده، عمل کند.
خدا در انسان نیروى عقل قرار داد تا چراغ روشن فرا راهش باشد و به او دست
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
طبق بیان المصنف و صحیح مسلم و مسند احمد حنبل عمر الخطاب اصرار فراوان داشت تا توسط پیامبر ص چیزی نوشته نشود...چون می‌دانستند پیامبر میخواهد از جانشینی علی سند مکتوبی بجای گزارد تا دیگر هیچ جای اعتراض باقی نماند
...بعد شهادت پیامبر ص عمر و ابابکر تمام آنچه از پیامبر به مانده بود را آتش زدند و بیان حدیث از پیامبر را حرام اعلام کردند و بار دیگر نشان دادند که چگونه با سنت و روش و تعالیم پیا
بسم اللهآیت‌الله شیخ محمد مومن قمی فقه‌دانِ توانا و صاحب‌رای یکی دو روز پیش درگذشت. عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو دیرینِ شورای نگهبان بود. دروس خارج او از رادیو معارف پخش می‌شد و گاه شنوای آن بودم. بیانی رسا، مسلط و پُرانگیزه داشت.اخیراً مستندی با عنوان "بهتان" از سوی یک شبکه‌ی تلویزیونی وابسته به دولت انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) پخش شد که در آن تهمت نادرستی به آیت‌الله مومن قمی نسبت داده شد. دو نفر از مدعیان روشنفکری دینی (عبدالکریم سروش و محس
شهر سوال ـ بحث استحباب داشتن ازدواج موقت نکته جدیدی نیست و در کتب حدیثی
هم بدان اشاره شده است .شیعه از این جهت که حرام دانستن ازدواج موقت را
بدعت در دین می داند، مقابله با آن را مستحب می شمارد؛ چراکه انجام ازدواج
موقت خود نوعی احیای سنت رسول الله است. این مضمون در روایات نیز بارها
آمده است.

بخش ازدواج و زناشویی شهر سوال بر بال اندیشه ها

ادامه مطلب
✅ کارها، از لحظه‌اى به حسنات و سیئات مى‌رسند، که...
استاد علی صفایی حائری:
⭕️چه بسا حرف‌هاى خوبى، که در جاى خود واقع نشده و خون‌ها ریخته است.
⭕️چه بسا کارهاى حقّى، که از راه درست و با هدف درست دنبال نشده است.
کارها، از لحظه‌اى به حسنات و سیئات مى‌رسند، که حسن و قبح آن‌ها را و روش‌ها را و شکل‌هاى‌شان را بسنجى.
و کارها از لحظه‌اى به صالحات بدل مى‌شوند، که انگیزه و جهت آن‌ها را هم در نظر بگیرى.
و گذشته از حسن و خوبى عمل و حسن و خوبى شکل و ر
امام صادق (ع) نقل کرده اند:در یکى از روزها، شخصى از مسلمان ها به محضر مبارک
امام سجّاد، حضرت زین العابدین علیه السّلام وارد شد و پس از عرض سلام ، به حضرت
عرضه داشت :اى پسر رسول خدا! در فلان مجلس با جمعى از دوستان نشسته بودیم ، که
شنیدیم شخصى نسبت به شما ناسزا مى گفت و توهین مى کرد و در بین صحبت هاى ناپسندش
گفت : علىّ بن الحسین علیهماالسّلام گمراه و بدعت گذار است .امام زین العابدین
سلام اللّه علیه ، پس از شنیدن سخنان آن شخص ، فرمود: تو حقّ مجلس و
اسلام ناب محمدی آخرین وکامل ترین دینی است که از ناحیه خداوند توسط نبی اکرم (ص) برای هدایت بشر به سوی سعادت و کمال نازل شد و اسلام تنها دین جامعی است که در کوچک ترین و ریز ترین مسائل زندگی انسان دارای برنامه و آداب است .
رهپویان هدایت: با اینکه در اسلام انبوهی از آداب و دستورات مستحبی دیده می‌شود، اما
نکته ی بسیار مهمّ این است که این آداب و آموزه ها پس از اسلام آوردن است! دین
کاملی چون اسلام برای تشرف، جز اعمال جزئی هیچ آداب مشکلی ندارد و تنها با
تقویم شیعه
ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه پر خاطره ای است. روزهای ۱، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۳، ۲۴ یاد آور لحظاتی حساس از تاریخ اسلام است. هم یادمان‌های خوش و هم روزهای حزن انگیز در این ماه به چشم می‌خورد. ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام و معراج پیامبر صلی الله علیه و آله دو خبر سرور آفرین در این ماه است. مرگ ابو لهب، ابن ملجم، عایشه، مروان، زیاد بن ابیه، حجاج ثقفی نیز روزهای نابودی دشمنان اهل بیت علیهم السلام اس
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
امروز روز شهادت حضرت عمار است بدست معاویه
همه مسلمانان جهان میدانند که پیامبر رحمت فرمودند که عمار بدست گروهی به شهادت می‌رسد که دعوت کننده به جهنم می باشند
وهمین یک حدیث در اثبات جنایات عمر در حکومت دادن به معاویه و ابقاء آن توسط عثمان 
باطل بودن ادعای عایشه
باطل بودن ادعای معاویه در خون خواهی از عثمانی که براحتی در دین بدعت گذاشت و نماز مسافر را کامل خواند و توسط مسلمانان در قبرست
در پست با عنوان « توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی» اشاره کردم که حضرت آقا قائل به حرمت قمه زنی به حکم اولی به علت بدعت بودن آن هستند. ایشان در این مورد می‌فرمایند: « شما تا به حال، کجا دیده‏اید که فردى به خاطر رویکرد مصیبت عزیزترین عزیزانش، با شمشیر بر مغز خود بکوبد و خون جارى کند؟ کجاى این کار، عزادارى است؟! قمه زدن، سنّتى جعلى است. از امورى است که مربوط به دین نیست... قطعا این، یک بدعت است.»
 
عمده احکام دین به امور کلی که مصادیق متعدد دارند تع
بسم الله الرحمن الرحیم
یا ابافاضل ادرکنی
در کتب صحاح سته اهل سقیفه دو حدیث حقانیت شیعیان اثنی عشری را ثابت میکند
من هم به همین دلیل شیعه هستم
در یک حدیث پیامبر رحمت می‌فرمایند
بعد از من امت من. به  هفتادوسه فرقه تبدیل شده که یک فرقه اهل نجات است 
در حدیث دیگر نقل میفرمایند 
اهل بیت من  کشتی نجات  هستند
 
نتیجه گرفتم که شیعیان که بعد از پیامبر از همه فرقه ها جداشده و به اهل بیت پیامبر متمسک شده و فقه ،مسائل شرعی خود را از اهل بیت بویژه صادق آل
پیامبر(صلی الله علیه وآله):دانشمندتر ازهمه مردم کسی است که دانش دیگران رابه دانش خود بیفزاید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه بدعتها پدیدارشوندوپسینیان این امت , پیشینیان آن رالعن ونفرین کنند, هرکس دانش داردبایدآن رامنتشرسازدکه هرکس درآن روز دانش خودراپنهان داردهمچون کسی است که آنچه راخدابرمحمدنازل کرده کتمان کرده باشد.
امام باقر(علیه السلام):ایمان آن است که درقلب باشدواسلام آن است که ازدواج و ارث بردن وابسته بدان است وخونهابه آن مح
50-  و من کلام له (علیه السلام)
> و فیه بیان لما یخرب العالم به من الفتن و بیان هذه الفتن <
إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللَّهِ وَ یَتَوَلَّی عَلَیْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَی غَیْرِ دِینِ اللَّهِ فَلَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ مِنْ مِزَاجِ الْحَقِّ لَمْ یَخْفَ عَلَی الْمُرْتَادِینَ وَ لَوْ أَنَّ الْحَقَّ خَلَصَ مِنْ لَبْسِ الْبَاطِلِ انْقَطَعَتْ عَنْهُ أ
خارج کردن باد معده بر روی منبر توسط معاویه ملعون !!! (به اعتراف اهل سنت عمری)
زمخشری عالم بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
۳۷- أفلتت من معاویة ریح على المنبر فقال: یا أیها الناس، إن الله خلق أبدانا، وجعل فیها أرواحا فما تمالك الناس أن تخرج منهم. فقام صعصعة بن صوحان فقال: أما بعد فإنّ خروج الأرواح فی المتوضئات سنة، وعلى المنابر بدعة.
روزی بر روی منبر از معاویه بادی خارج شد و پس از آن گفت: ای مردم خدا بدن‌ها را خلق کرد و در آن بادهایی هم قرار داد، و مردم
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: در طول تاریخ غالباً جریان‌های توحیدی مورد هجمه جریان‌های الحادی و انحرافی قرار می‌گرفت، به عنوان مثال، در ماجرای حضرت موسی (ع) ساحره‌ای پیدا شد که به اسم دین و توحید مردم را گوساله‌پرست کرد.
این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت علی (ع) خوارج به اسم دین
هشتم شوّال؛ روز عزای امّت اسلامی/ بازشناسی تخریب قبور ائمۀ بقیع  به دست وهابیون/ تخریب قبور ائمۀ بقیع ؛ یک نقشه خائنانه برای نابودی تاریخ اسلام/ تخریب بقیع؛ ارمغان توحید وارونه وهابیت/ بهانه وهابیون برای تخریب بارگاه بقیع چه بود؟/ تخریب قبور بقیع در سایۀ تفسیر خرافی وهابیت از اسلام/ آیا ساختن بنا بر روی قبور و مسجد و توسل و بوسیدن ضریح بدعت و شرک است؟/ سوال بی جواب در مورد تخریب بقیع از علمای وهابی؛ چرا هنوز بارگاه پیامبر برپاست؟!/ لزوم اداره
✅ یکی از سؤال‌هایی که هر سال در ایام عزاداری اباعبدالله، مورد توجه قرار می‌گیرد، تمایزات عزاداری صحیح و شایسته با عزاداری باطل و ناشایست است.
 
✅ آنچه عمده فقها در شرایط عزاداری مطرح نموده‌اند یکی "وهن مذهب نبودن" است و دیگری "وارد نشدن آسیب معتنا به" و ضرر جدی به بدن است.
یعنی ممکن است در هر مکان و فرهنگی، مردم به نوعی در مصیبت خود عزاداری کنند، یک جا به سر و سینه خود بزنند، یک جا سنگ برهم بکوبند، یک جا خود را کاه وگلی کنند و...
هر آنچه مردم د
به گزارش ایسنا، اگر بخواهید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان را نام ببرید، شاید اولیه نامی که به ذهن تان خطور کند، سوپراستار سامبای برزیلی "پله" است. پله ۱۸ سال در سانتوس بازی کرد و ۶۱۹ گل به ثمر رساند. او در طول دوران بازی خود بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند و عامل موفقیت برزیل در سه قهرمانی در شیشه ذرهبین های جهانی ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ بود. بابی چارلتون درباره پله می گوید: "اسب سواری برای هنرنمایی او بدعت شد. " یوهان کرویف نیز پله را تنها بازیکنی می د
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه و از کارشناسان برجسته صداوسیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) گفت: در طول تاریخ غالباً جریان‌های توحیدی مورد هجمه جریان‌های الحادی و انحرافی قرار می‌گرفت، به عنوان مثال، در ماجرای حضرت موسی (ع) ساحره‌ای پیدا شد که به اسم دین و توحید مردم را گوساله‌پرست کرد.
این استاد حوزه علمیه افزود: در زمان حضرت علی (ع) خوارج به اسم دین
بطلان عبادات مخالفین به سبب انکار ولایت امیر المومنین علیه السلام
سید نعمة الله جزائری رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است:
 و عَنْهُ علیه السلام قَالَ مَرَّ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ بِرَجُلٍ رَافِعٍ یَدَهُ إِلَى السَّمَاءِ یَدْعُو فَانْطَلَقَ مُوسَى فِی حَاجَتِهِ فَغَابَ عَنْهُ سَبْعَةَ أَیَّامٍ ثُمَّ رَحَلَ إِلَیْهِ وَ هُوَ رَافِعٌ یَدَیْهِ یَدْعُو وَ یَتَضَرَّعُ وَ یَسْأَلُ حَاجَتَهُ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَیْهِ یَا
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
یا ابوالفضل قسم به آن صبر تمام شده جواب علمای سقیفه را بده
_________
در نزد علمای سقیفه
پیامبر به رسالت رسیدند تا تمام افرادی که پیامبر را حتی یک نظر دیدند و یا یک کلمه با او صحبت کردند یا حتی پیکر بی‌جان پیامبر را دیدند، اهل بهشت شوند ولو آنکه در تمام طول عمر خود  اهل زنا و شراب و قمار و قتل و غارت و دزدی و ... باشند ،
حتی اگر دستشان به خون اصحاب پیامبر و با تقوا ترین  بندگان خدا آلوده باشد
حتی اگر فرزند پ
پیامبر ۲۳ سال روزی ۵ بار نماز می خواند و مردم هم پشت سر او نماز می خواندند....اما امروزه سر روی هم گذاشتن یا بغل پهلو بودن دستها در نماز بین شیعه و سنی اختلاف است!!!!!!!!!!چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مهمترین اختلافاتی که بین شیعه و اهل سنت در نحوه نماز خواندن وجود دارد در باز و بسته بودن دست در حین نماز است در این رابطه باید گفت که نمازی که شیعیان می خوانند کاملا شبیه نمازی است که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله ) می خواند و به این مطلب حت
تعبیر خواب مار زرد از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا
تعبیر خواب نیش زدن مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فا
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
حقیقت توسل
بخش چهارم
 
 
4- توسل به دعای صالحان
 قسمت دیگری از توسل آن است که انسان به ادعای فردی مومن متوسل شود و از آن شخص بخواهد که در حق او دعا کنند و وهابیان نیز مانند سایر مسلمانان توسل به ادعای زندگان را مشروع می‌دانند اما آنچه محل نزاع بین وهابیان و سایر مسلمانان است توسل به ادعای شخصی است که در عالم برزخ به سر می‌برد که وقت خابی آنان را شرک یا بدعت می‌دانند
 
اثبات مشروعیت توسّل به دعای پیامبر صلی الله در برزخ:
قرآن کریم در آیه ۶۴ سوره
تعبیر خواب مار سیاه از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالق
تعبیر خواب کشتن مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالق
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
تعبیر خواب مار از نظر قرآن
در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم به تعبیر خواب مار از نظر قرآن و احادیث و ائمه بپردازیم. اینکه از خواب مار در قرآن مجید چیزی آمده است یا نه.تعبیر خواب مار در قرآن را می توانیم دشمن و یا بدعت گذار در دین بنامیم.
با تحقیق در قران متوجه می شویم که به طور کلی در قرآن کریم، سه واژه که که از نظر معنایی با اندک تفاوتی مشابه هم هستند، در رابطه با مار و اژد‌ها به کار رفته است.
کلمه حیّه که یک مرتبه در قرآن آمده است : «فالقا‌ها
در جریان نشست های صمیمی که با تعدادی از پیشکسوتان تعزیه در حبیب آباد و شهرستان برخوار طی این سالها داشتم هر گاه سخن از ردیف های آوازی و دستگاههای رایج در تعزیه خوانی بعمل آمده هر یک از این عزیزان از وضعیت فعلی تعزیه خوانی به شدت گله مند بوده و گذشته از بیان برخی بدعت ها که در تعزیه امروز توسط برخی افراد نا آگاه وارد شده وعمدتا وهن مذهب و توهین به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) می باشد از نا آشنایی افرادی که امروزه پا به عرصه تع
مولوی محمدعلی شهنوازی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان اظهار داشت: بهترین و پسندیده ترین عمل در روز عید سعید قربان، ذبح دام قربانی است که مورد پسند و رضایت پروردگار متعال واقع می شود.
به گزارش شریعت نیوز وی بر اهمیت و ضرورت تقویت همبستگی و اتحاد در میان اقشار مختلف جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: هرگاه امت اسلامی دلهای خود را نزدیک کرده اند، راه های نفوذ شیاطین و دشمنان بسته شده و مسلمانان به عزت و شکوه و کمال رسیده اند.
 مولوی محم
مهدی سیمایی می‌نویسد:
«متأسفانه بیماری خطرناکی در جامعه متدینان در حال شیوع است که به مخالفِ خود بدین بهانه که اهلِ بدعت در دین است می‌توان تهمت زد، دروغ گفت و افترا بست! مستند این جنون خطرناک و توأم با نتایج فاسد فراوان را هم سخنی از پیامبر اکرم (ص) قرار می‌دهند، که ایشان فرمودند: ”إِذَا رَأَیْتُمْ أَهْلَ الرَّیْبِ وَالْبِدَعِ مِنْ بَعْدِی فَأَظْهِرُوا الْبَرَاءَةَ مِنْهُمْ وَ أَکْثِرُوا مِنْ سَبِّهِمْ وَ الْقَوْلَ فِیهِمْ وَالْوَق
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در کتاب تاریخ یعقوبی و المصنف میخوانیم ک(قریب به این مضمون)بعد از وفات پیامبرص،عمر میگوید بخدا قسم پیامبر نمرده است و نمی میرد و..
ولی ابابکر میگوید خداوند خبر فوت پیامبر ص را به ما داده است ((آنکه میت و آنهم میتونی))عمر قسم میخورد بخدا سوگند گویا من هرگز این آیه را نخوانده بودم... این داستان گویای حقیقیتلخ است از سرنوشت اسلام،آنکه بعد از آن همه تلاش پیامبر ، صحابه پیامبر بر خلاف سنت پی
بسم الله الرحمن الرحیم
یااباصالح المهدی ادرکنی
در سیستم حکومتی سقیفه،سؤال ممنوع است، در منابع اهل سقیفه آمده شخصی از معنی آیه ای از قرآن سوال کرد و عمربن الخطاب او را شلاق زد،
اباذر صحابی پیامبر توسط عثمان نفی بلد به کویر میشود،ابن مسعود و عمار و حجر هم وضعیتی دردناک
تنها به دلیل پرسیدن...
طبق فتوا و بدعت خلیفه دوم 
قیام و اعتراض به حاکم حتی اگر 
ظالم فاسق باشد هم ممنوع است و دلیل بر شرک است
انکه به حاکم ظالم و فاسق جامعه اعتراض کند مشرک است
توای ملعون که نان از دین بجوئی
بدان از دین نبردی هیچ بوئی
لباس عالمان دین بپوشی
ولی دین رابه دنیا میفروشی
شده دین چون دکان سودمندی
که درآن عرضه گردد هر چرندی
کنندآلوده دین را با خرافات
شده دین جایگاه انحرافات
کنون دین گشته آلوده به بدعت
دلیل شرک و الحاد جماعت
مذاهب فتنه در دین آفریدند 
مسلمانان دگر راحت ندیدند
مبلغان مذهب بی خدایند
به ایات خدا بی اعتنایند
بنام دین تجارت مینمایند
به این بهانه غارت مینمایند
بسی از واعظان مردم فریبند
که اغلب
" شهید عزیز ما یک تنه در میانه دو حرکت تعصب آمیز ایستاده و شجاعانه مقاومت می کرد. از یک سو قشریونی که هر دریافت جدید اسلامی را که با اندوخته های ذهنی آنان منطبق نبود تحت عنوان بدعت و انحراف به شدت می کوبیدند و حتی تحمل نظر مخالف در یک مسئله فقهی-مثلا حجاب- را هم نداشتند و از سوی دیگر مدعیانی که به نام اسلام و انقلاب، هر تاویل و تفسیر نابجایی در مفاهیم اسلامی را روا شمرده، با گستاخی و بی پروایی به نام اسلام و قرآن سخن می گفتند.مطهری آماج حمله ی ای
یکی از سؤال‌هایی که هر سال در ایام عزاداری اباعبدالله، مورد توجه قرار می‌گیرد، تمایزات عزاداری صحیح و شایسته با عزاداری باطل و ناشایست است.
 
آنچه عمده فقها در شرایط عزاداری مطرح نموده‌اند یکی "وهن مذهب نبودن" است و دیگری "وارد نشدن آسیب معتنا به" و ضرر جدی به بدن است.
یعنی ممکن است در هر مکان و فرهنگی، مردم به نوعی در مصیبت خود عزاداری کنند، یک جا به سر و سینه خود بزنند، یک جا سنگ برهم بکوبند، یک جا خود را کاه وگلی کنند و...
هر آنچه مردم در فره
دکتر محمدرضا سنگری عضو هیئت علمی بنیاد دعبل در واکنش به حکایت‌گویی اخیر محمود کریمی در صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
 
«آنچه در حرم رضوی و حکایت‌گویی آقای محمود کریمی اتفاق افتاد ـ فارغ از دیدگاه‌های موافق و مخالف ـ پرسش‌هایی را پیش روی ما قرار می‌دهد که به ویژه اهالی ذاکرین و مداحین باید به آنها پاسخ دهند.
۱. آیا درست است در جای جای دعا، مداح و ذاکر، دعا را رها کنند و به نوحه‌خوانی و مرثیه و حکایت‌گویی بپردازند؟ آیا استفاده از
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی
یهودیان با بیان داستان‌هایی در صدد تضعیف مقام معنوی پیامبران الهی شدند
و این مزخرفات در دوره ابابکر و عمر و عثمان در پی شاگردی و ارادت فوق العاده اهل سقیفه به یهودیان بویژه کعب الاحبار در بین پیروان سقیفه رایج شد
و در زمان امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام تا حدودی جلوی آنها گرفته شد و امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند به بازگوکننده این روایات حد میزنم
 
اهل سقیفه گریه و کردن و ماتم و
دغدغه‌ی بسیاری از فعالان مذهبی و جوانان عزیزی که خطر فرقه‌ها و به خصوص فرقه‌ی صوفیه را درک کرده و متوجه شده‌اند که ایشان باعث گمراهی مردم معتقد و مؤمن در زمینه‌ی عرفان و سیر و سلوکند، این است که روش برخورد با اعضای این فرقه و به خصوص رهبران و سرتیم‌های ایشان و افرادی که گمراه شده‌اند، چگونه باید باشد.
رهپویان هدایت: قبل از هر چیزی باید
دانست که حوزه‌ی فعالیت فرق تصوف درون دینی و درون مذهبی است و این
مساله  روش برخورد با آنها را کمی مشکل
ابعاد تاریخی ـ تحلیلی قیام عاشورا
به راستی علت و رمز این همه پیچیدگی چیست؟ آیا علت «اختلافات و تعارضاتی
است که در مدارک مربوط به این مسیله وجود دارد و به همین جهت در تشخیص
حقیقت این قیام نظرهای متضادی اظهار شده است ؟» . البته جای تردید نیست که
از این واقعه و رویداد بزرگ و سرنوشت ساز تاریخ صدر اسلام گزارش‏‌‌های موثق
و قابل اعتمادی که همه‏ی زمینه ها، اسباب، مقتضیات، علل و نیز تقدم و تاخر
زمانی حوادث را به درستی و دقت منعکس کرده باشند در دس
 
در قرآن آیه ای وجود دارد که برای بشر گنج است  ولو اینکه همه ی آیات گنج هستند
گنجی به نام درک و حفظ امنیت
ولا تلقوا  بایدیکم الی التهلکه و احسنوا... سوره بقره195

انسان با پذیرش و توسعه ی  تمدن و انقلاب شهر نشینی پذیرای محدودیت و قوانینی شد که هم بدان محتاج وهم از آن فراری است.
و دینداری  یکی از گوشه های تکامل تمدن است که انسان را از زیست فردی به زندگی اجتماعی سوق  می دهد.
و همزمان پروسه ی تکامل  انسان نیز رونق می گیرد.
  ولی انسان نمی داند بسیار
دریای بی‌کران فضلیت‌ها، رشادت‌ها و شجاعتهای آن صدیق اکبر و فاروق اعظم که فضائل و مناقب ژرف و بی‌کران آن صفحات دفتر خاطره‌های تاریخ را کمر خم نموده است
در سوگ بزرگ فرمانده و شجاع ترین مبارز اسلام، حبیب پیامبر خدا، برادر و جانشین همیشه مظلوم او نشسته ایم، مظلومی که سنگینی دردهای ناسورِ دل او را، فقط شب تاریک و چاه‌های مخوف مدینه احساس کرد، مظلومی که دوستان از ترس و دشمنان از کینه لب فرو بستند تا هرکدام به بهانه‌ای برای پوشاندن فضائل و من
محمد اسفندیاری می‌نویسد:
حماسه عاشورا
«یک بُعد نهضت عاشورا حماسه است؛ از آن رو که امام حسین (ع) رویاروی حکومتی ستمگر ایستاد. در مقابل زور، سر خم نکرد و به ذلت تن نداد و آشکارا گفت: ”مرگ با عزّت، بهتر است از زندگی با ذلّت.“ [۱] ایستاد، جنگید، زخم برداشت، کشته شد؛ اما همه زخم‌ها در جلو بدنش بود؛ از آن رو که به دشمن پشت نکرد. [۲] بدین ترتیب، به گفته ابن ابی‌الحدید، امام حسین کسی است که تسلیم نشدن و زیر بار زور نرفتن را در میان عرب [بلکه در میان همه
شیخ مشرف الدین مصلح بن عبدالله شیرازی،شاعر و نویسنده نامدار قرن هفتم هجری یکی از بزرگترین متفکران و شاعران و ادیبان ایران است که در تمام خطّه ایران زمین یکّه تاز میدانهای فصاحت و بلاغت و سخنوری می باشد.این شاعر بلند پایه،استاد مسلّم غزلِ سبک عراقی و نثر مسجّع یعنی نوشته آهنگدار و موزون است.و غزلیات،قصائد،قطعات و ترکیب بندهایش به روانی آب زلالند و دو اثر جاویدانش گلستان و بوستان قرن ها بر عقول و قلوب ایرانیان حکومت می کنند.
گلستان دارای نث
طلاق در خانواده
 
 
یکی از نهادهای بنیادین حفظ و تربیت نوع انسانی خانواده می‌باشد که در آن بچه‌ها با فراگیری ارزش‌ها و هنجارها و تربیت روانی مناسب برای ایفای نقش مثبت در بزرگسالی آماده می‌شوند. نهاد خانواده را از ابتدای خلقت انسان می‌توان جستجو کرد.
مهمترین عامل فروپاشی این نهاد ارزشمند، متارکه یا طلاق می‌باشد. هرچند طلاق از ابتدای زندگی اجتماعی بشر وجود داشته و حتی طبق قدیمی‌ترین اسناد حقوقی، از ابتدا صورت قانونی نیز داشته است؛ ولی د
با عرض تبریک سالروز بعثت پیامبر اعظم (ص) بزرگترین اتّفاق عالم خلقت و آرزوی پیشرفت مادّی و معنوی برای همه عزیزان در سال جدید، درباره بیانات حضرت امام (مدّظلّه) در آغاز سال ۱۳۹۹ و همچنین در چند دقیقه پیش، به نکته ای اشاره می کنم:
به نظر می رسد در گام دوّم انقلاب -بر خلاف گام اوّل- دیگر بنا بر مشارکت حدّاکثری مردم در انتخابات نخواهد بود. در این سخنان نیز در هیچکدام صحبتی از مشارکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن یا در انتخابات ۲ اسفند -بر خلاف حضور در تش
بررسی فیلم agora ساخته آلخاندرو آمنابار(به بهانهٔ روز درگذشت گالیلئو گالیله):وقایع تاریخی از ابتدا برای سینمای غرب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. حقیقت این امر آن زمان بر ما آشکار می‌شود که متوجه می‌شویم که در طول تاریخ هالیوود به‌خصوص آن زمان که سنّت ساخت فیلم‌های پر خرج بسیار کمتر بود بودجه‌های عظیمی برای ساخت آثاری در مورد وقایع صدر مسیحیت (همچون فیلم ال‌سید یا آهنگ برنادت) اختصاص داده می‌شد.باید دانست که دکترین سینمای غرب خواهانِ «ه
رحلت پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)
 
«اِنَّکَ مَیِّتٌ وَ اِنَّهُمْ مَیِّتُونَ»[1]رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ پس از آخرین سفر حج و رخداد با شکوه غدیر به مدینه مراجعت فرمود و بر آن حضرت معلوم شد که مرگ و رحلت او نزدیک است، پیوسته در میان اصحاب خطبه می خواند و از آخرین فرصتها برای ارشاد و راهنمائی خلق خدا استفاده می کرد. همواره وصیّت می کرد داخل فتنه های بعد از خود نشوند، دست از راه و روش او برندارند، در دین خدا بدعت نگذارند و در هر شرائط
 
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



 
چله نشینی چیست؟
برنامه چله گیری و آثار آن
آثار ترک دعا در زندگی 
فیلم/آیت الله بهجت و لزوم دعا برای تعجیل فرج امام زمان(عج) 
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 لینک دانلود
همه چیز راجع ﻠّ
 اجاره خانه با سکه طلا 
«اجاره بهایتان را با سکه بپردازید» این شرط تازه برخی از صاحبخانه‌های تهران برای مستاجرانشان است. حالا با فرارسیدن فصل اجاره تا دلتان بخواهد نرخ‌های عجیب و غریب در بازار ایجاد شده است. اگر در روزهای گرم تابستان امسال گذرتان به بنگاه‌های معاملات ملکی افتاده حتما مستاصل و ناامیده شده‌اید. نه تنها قیمت‌های رهن و اجاره چند برابر شده و با سرعت هم رو به افزایش است بلکه چیزهایی به چشم می‌بینید که دود از سرتان بلند می‌شو
بسم الله الرحیم
 
ضرورت وجود امام معصوم علیهم السلام
ضرورت وجود امام معصوم علیه السلام را در دو زمینه بررسی می‌کنیم:
الف) درزمینة تشریع
ب) در زمینة تکوین
 
الف) در زمینه تشریع
در بحث نبوت بیان شد که پیامبر اسلام، پیامبر خاتم صلوات الله علیه و آله هستند و بعد از ایشان پیامبری نمی‌آید. فلسفة ختم نبوت، در صورتی با حکمت بعثت انبیاء سازگاری دارد که بعد از پیامبر اسلام افرادی باشند و راه پیامبر را ادامه دهند. تنها تفاوتی که دارند این است که بعد از
السلام علیک یا صاحب العصر و الزمان
ای کهفیان مرا چو سگی تا حرم برید
امشب حسین حسین نکنم هار می شوم
مراتب گناهان؛
از نظر قرآن و احادیث عترت (علیهم الصلاه و السلام)، معاصی و گناهان در یک رتبه نیستند.
گناه معاداۀ و دشمنی با اولیاء دین (علیهم الصلاه و السلام) از گناهان بعد بدتر است و بنص متواتر نابخشودنی و موجب خلود در عذاب الیم چنانکه درباره قتلۀ ائمّۀ دین داریم. مگر چند موردی که قبل از دست دادن فرصت مانند حضرت حر(علیه السلام) موفق به توبه شدند و ا
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
طلاق در خانواده
 
 
یکی از نهادهای بنیادین حفظ و تربیت نوع انسانی خانواده می‌باشد که در آن بچه‌ها با فراگیری ارزش‌ها و هنجارها و تربیت روانی مناسب برای ایفای نقش مثبت در بزرگسالی آماده می‌شوند. نهاد خانواده را از ابتدای خلقت انسان می‌توان جستجو کرد.
مهمترین عامل فروپاشی این نهاد ارزشمند، متارکه یا طلاق می‌باشد. هرچند طلاق از ابتدای زندگی اجتماعی بشر وجود داشته و حتی طبق قدیمی‌ترین اسناد حقوقی، از ابتدا صورت قانونی نیز داشته است؛ ولی د
منصور هاشمی خراسانی کیست؟!حضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، عالمی
مسلمان، بزرگ و مستقل در آسیای میانه و دارای مکتب اعتقادی و فقهی خاص و آثار
بسیار ارزشمند در حوزه‌ی علوم و معارف اسلامی مانند کتاب مشهور و جریان‌ساز
«بازگشت به اسلام» است که همه‌ی عمر مبارک خود را به اصلاح عقاید و اعمال مسلمانان
و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات در مذاهب اسلامی از طریق دعوت به سوی خیر و امر به
معروف و نهی از منکر و تربیت شاگردان برجسته و متعهّد پ
امروز روزِی است به نام شما، به یاد شما؛ روز میلاد شما. چه مبارک روز و چه فرخنده لحظات و ساعاتی است که در آن لحظه از شما یاد شود، نام شما بر زبان آید و جان و دل و روح و قلب را مطهر و معطر کند. هر روز، روزِ شما است و هر لحظه متعلق به شما. نام شما از مناره ها و مأذنه ها و گلدسته ها هر روز گوش را نوازش می دهد و لب ها را به صلوات مترنم می کند که «بخیل آن است که نام شما را بشنود و صلوات نفرستد». این همان ندایی است که کسانی در قد و قامت و قواره های مختلف به انح
منصور هاشمی خراسانی کیست؟!دریافتحضرت علامه منصور هاشمی خراسانی حفظه الله تعالی، عالمی
مسلمان، بزرگ و مستقل در آسیای میانه و دارای مکتب اعتقادی و فقهی خاص و آثار
بسیار ارزشمند در حوزه‌ی علوم و معارف اسلامی مانند کتاب مشهور و جریان‌ساز
«بازگشت به اسلام» است که همه‌ی عمر مبارک خود را به اصلاح عقاید و اعمال مسلمانان
و مبارزه با بدعت‌ها و انحرافات در مذاهب اسلامی از طریق دعوت به سوی خیر و امر به
معروف و نهی از منکر و تربیت شاگردان برجسته و مت
پیش از پاسخ لازم است یاداور شوم که اختلاف بین مسلمانان در مسائل عملی و برخی جزئیات اعمال عبادی و اعتقادی ، موجب خروج هیچ یک از فرق مسلمان از دایره اسلام نمی شود . علمای اسلام اعم از شیعه و سنی در طول تاریخ به این مهم اذعان داشته و همواره بر اساس آن زندگی همراه با صلح و محبت و برادری با برادران مسلمان خود داشته اند . پس توجه شود که بحث از چرایی برخی اختلاف نظرها و عمل ها به معنی جدابودن و متحد نبودن مسلمانان نیست . همه مسلمانان در عین داشتن اختلاف
                          بیان فضایل انوار الهی علیهم السلام
پر واضح است که هدف از برگذاری مراسم های مذهبی که بسیار
سفارش شده در مرحله اولس پس از شناخت خدا، آشنایی با انوار الهی است آنان که برگزیده
های الهی هستند و مورد عنایت خدا بودند و. هستند از قدرت های مادی و معنوی ویژه
برخوردارند تا بتوانند مردم را مشتاق حق و حقیقت کنند ا
                       ستایش از ولی عصر امام زمان (عج)



ضرورت وجود انوار الهی علیهم السلام
مسئله راهنمایی بشر در زمانی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها