نتایج جستجو برای عبارت :

تقدیر نامه معلم دانش آموز و خیرین مدرسه

تقدیر نامه معلم دانش آموز و خیرین مدرسه

جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود تقدیر نامه معلم دانش آموز و خیرین مدرسه

تقدیر نامه ی معلم دانش آموز و خیرین تقدیر نامه و متن و نامه ی تقدیر نامه ویژه ی معلمان ، تقدیر نامه ی دانش آموزان ، تقدیر نامه ی خیرین - این پکیج شامل 10 ها متن تقدیر نامه ویژه ی مدرسه ...تقدیر نامه دانش آموز  تقدیر نامه معلم - تقدیر نامه خیرین مدرسه با این پکیج تقدیر نامه ویژه ی مدرسه که برای معلم،دانش آمو
اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، اظهارکرد:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دوقطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود
معلم شاد میتواند باعث شاد شدن دانش آموزان شود 
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگ
وظایف دانش آموزان

هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه می‌شوند. دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند. دانش آموزان در انجام وظایف نیازمند هدایت والدین و اولیای مدرسه هستند و اثر گذاری این
 
بخشنامه های دست و پاگیر!!
 
  هر دو قشرمعلم و دانش آموز درگیر فضای آموزشی مدرسه هستند و زمانی مدرسه دلپذیر،شاد و پرنشاط است که معلم و دانش آموز راضی از محیط باشند.محیط شاد نیازمند معلم شاد و دانش آموز شاد می باشد.معلم محترم یک مدرسه علاوه بر ارتباط با دانش آموزان ، درگیر عمل به بخشنامه های مختلفی است که باید آن ها را اجرا نماید.مدیر و معاونان مدرسه نیز همین وضعیت برایشان وجود دارد. گاهی بالارفتن تعداد بخشنامه ها باعث مشقت فرهنگیان عزیز می ش
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: 112مدرسه در هشتمین دوره  طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت در سال تحصیلی 99 ـ 1398 در قم شرکت کردند.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با اعلام این خبر عنوان کرد: طرح ملی دادرس یا دانش آموز آماده در روزهای سخت شامل آموزش امداد و کمک های اولیه به دانش آموزان مدارس استان است.معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: به طور کلی سهمیه آموزشی استان قم در این طر
 
جو مدرسه متکی بر نگرش و رویکرد افراد به مسائل، موضوعات، اشیاء و امکانات است، تعیین کننده فرایند آموزش درون مدرسه ای است. جو مدرسه می تواند بر اساس وفاداری و همدلی سازمان دهی شود یا افراد را در دو سوی یک دیوار بلند ناامنی و بی اعتمادی قرار دهد. داشتن فرصت های برابر، خودی محسوب شدن، پذیرفته شدن و تمایل به همکاری چند جانبه، از جمله مؤلفه های جو مدرسه می باشد
مطالعات حکایت از این دارند که پس از والدین مدیر و معلم مهمترین نقش دانش آموز رادر شکل گ
مدرسه مونتسوری در لکنونای هند، با ۵۲۰۰۰ دانش‌آموز و حدود ۱۰۰۰۰ کلاس درس، به عنوان بزرگترین مدرسه جهان در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. این مدرسه ۷۵۰۰ دانش‌آموز بین ۵ تا ۱۷۰ سال دارد و یکی از بهترین مدارس کشور هند، از لحاظ علمی است. دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه این مجموعه، بعدها در ۲۰ دانشگاه شهر ادامه تحصیل خواهند داد.
سلام آقای مدیر من دانش آموز کلاس ششم هستم که نام معلم من خانم نایبی است من می خواهم که چند موضوع بهتان بدهم تا یک مدرسه ی شاد داشته باشیم به نظر من این است که معلم های هنر را زیاد کنیدو زنگ های کلاس و تفریح را بیشتر کنید تا بتوانیم لحظات خوشی را کنار هم داشته باشیم و اینکه زمین فوتبال را بزرگ تر کنید و ورزش هایی مانند : والیبال و بسکتبال اضافه کنید و در دورتادور حیاط مدرسه گل های مختلف بکارید تا بوی خوش گل ها تمام مدرسه را فرابگیرد و هم زنگ تفریح
معلم جلوه ای از کبریا ئی است # معلم کردگاری ماورائی است
معلم کودکان را پخته سازد # معلم عاشق هر ابتدایی است
معلم واقعیت را بگوید # معلم فارق از هر ادعایی است
معلم هر خطایی را ببیند # معلم عامل هر راهنمایی است
معلم جهل را بی چاره سازد # معلم رهبر دانش گرائی است
معلم تیرگی از شب بگیرد # معلم هر شبی را روشنایی است
معلم را من گرجی فدایش# معلم گر چه خود هم یک فدایی است
حقوق دانش‌آموز بر معلم


اگر با یادگیرندگان به عنوان موجوداتی شبیه به ربات که قرار است بازیچه دست آموزگاران خود باشند، برخورد شود بیم آن می رود که تمام عواطف و علایق و نگرش آنان نسبت به آموزش، مدرسه و یا هر نوع محیط آموزشی منفی شود. دانش‌آموزان معلم خویش را تکیه‌گاه می‌دانند و علم، آگاهی و رفتار شایسته وی آنان را در یادگیری تقویت می‌سازد بنابراین معلم باید در آموزش دانش‌آموزان نکاتی را رعایت کند.
 
انسان‌گرایانی چون راجرز، بر تأثیر نقش
اگر در کلاس و مدرسه رابطه نزدیکی بین خانواده و دانش‌آموز با معلم برقرار شود، پیشرفت علمی حاصل خواهد شد و مشکلات کشور کم می‌شود، اظهارکرد:‌ نباید اجازه دهیم که محیط کلاس دوقطبی شود و باید دولت، خانواده و معلمین و دانش‌آموزان تلاش کنند تا محیط مدرسه دلپذیرتر و شاداب‌تر برای همه شود
ویژگی یک دانش آموز خوب
ویژگی یک دانش آموز مطلوب از زبان استاد سلامدانش آموز خوب کیست؟
بیش از هر چیز ، معلمان می خواهند شاهد رشد و پیشرفت دانش آموزان خود باشند. آنها می دانند که کلاس درس آنها مملو از شاگردان بسیاری با سطوح مختلف توانایی است و فقط دوست دارند که هر دانش آموز نسخه های بهتری از خود نشان دهد.
وظیفه معلم این است که آموزش های مختلف درس را در کلاسهای تدریس خصوصی و عمومی برای ارائه به دانش آموزان با نیازهای فردی متفاوت برآورده کند، مع
گروه مدرسه خواهرم من عضوم
طفلکی چه زجری می کشه
چه کادر داغونی داره مدرسه شون
مدرسه نمونه ست
خیرسرشون معلمان خوب شهرن مثلا
چرا در شان جایگاه یک معلم  معلم ها رو گزینش نمی کنن!
 
یادم میاد توی آزمایشگاه مجهز مدرسه ی سمپادی که هفت سال درس خوندم یه روز با دوستم درگیر بودیم و کنجکاوی و شیطنت می کردیم، استاد فیزیک هم نگاهمون می کرد، با حسرت عمیقی گفت، این مدرسه هم نمی تونه استعداداتونو پرورش یده، دلم براتون می سوزه...
پوشش های ظاهری معلم ها ، مدیر و کارکنان ،دانش آموزان
استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین  پوشش مرتب و استفاده از رنگهای شاد و روشن برای کارکنان مدرسه
بهداشت:تمیز بودن محیط مدرسه، کلاسها، بهداشت فردی، اجتماعی ، دانش آموزان
الف)معلم شاد و با روحیه:معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم میکند ،چانچه قرار باشد که روح دانش اموزان پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد.
حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی
اگر برای شما هم جالب است بدانید ژاپنی های چه می کنند که اینقدر با هوشند و نظام آموزشی شان چگونه است این نوشته را بخوانید.اول از همه بد نیست بدانید که دانش آموزان ژاپنی در صه سال نخست مدرسه رفتنشان هیچ آزمون و امتخانی ندارند و بیشتر وقتشان صرف آداب معاشرت و رفتار درست میشود.فرهنگ ژاپنی‌ها حکم می‌کند که در سیستم آموزشی ژاپن آداب معاشرت مناسب به دانش آموزان جوان مهم‌تر از صرف انرژی کلاس برای این آزمون‌های استاندارد است. باور نهفته در نظام آم
 آموزشگاه له روزه در سوئیس یکی از برترین آموزشگاه های جهان است. این آموزشگاه سال هاست از سرشناس ترین چهره های جهان میزبانی کرده است.این مدرسه شبانه روزی قدیمی ترین مدرسه شبانه روزی
بین المللی سوئیس است. این موسسه دارای دو آموزشگاه در دو مکان زیبا است که
بر اساس فصل های بهار و تابستان طراحی شده است.در زمستان، مدرسه به کلبه
های چوبی برای اسکی
و تفریح دانش آموزان کوچ می کند.این مدرسه به طور میانگین سالانه پذیرای ۴۰۰ دانش آموز با ۹۰ معلم ثبت ا
 
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است. زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است و برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در بستری ایمن و به‌
اگر قرار باشد روح دانش‌آموز پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز شود. چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد، شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش‌آموزان وجود خواهد داشت.
 
معلمانی که نمی‌توانند حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمایش دهند، از لحاظ انتقال فکر با دانش‌آموزان هماهنگ نیستند و برای پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان آمادگی ندارند. معلم باید با توجه به هرگونه نقص در درک و دریافت دانش‌آموز، تلاش کند تا توا
سلام وعرض ادب! همکاران محترم توجه نمایند:
✍گزینه آزادسازی در سناد حذف شده است.
✍در صورت انتقال دانش آموز به مدرسه ای دیگر مدرسه جدید حتما باید درخواست انتقال را در سناد ثبت کند و مدرسه شما در سناد آن را تایید کند.
✍تاکید می شود دانش آموز انتقال رفته از این به بعد باید جزو دفتر آمار و امتحانات باشد.
✍برای اصلاح آدرس دانش آموران انتقالی از مناطق دیگر توجه لازم را داشته باشید.
✍اگرمشکلی پیش آمده و حتما باید دانش آموز آزادسازی شود با ذکر علت در
نکات مهم در انتقال دانش آموز
برای دانش آموز ورودی ابتدا باید مدرسه مقصد درخواست انتقال را ثبت نماید و سپس مدرسه مبدا ان را تایید کند. 
هر گونه ثبت نام دانش آموز در بین سال، الزاما باید با مجوز ثبت نام که توسط کارشناسی مربوطه صادر می گردد باشد. 
در دفتر آمار بعد از ثبت به صورت دستنویس و با خودکار مشکی شماره مجوز نیز وارد شده و حتما توسط مدیر آموزشگاه مهر و امضا گردد. 
انتقال فقط تا اول اردیبهشت ماه امکان پذیر است و بعد از این تاریخ هرگونه نقل و
گفتگوی خواندنی یک دختر شیعه با مدیر اهل‌سنت
 مدرسه

ما در کلاس که 24 نفر هستیم، معلم
ما وقتی میخواد از کلاس بیرون بره، به من میگه: خانم محمدی، شما مبصر باش تا نظم کلاس
بهم نریزه... و به بچه ها میگه: بچه ها، شما گوش به حرف مبصر کنید، تا من برگردم شما
میگید پیامبر (ص) از دنیا رفت و کسی را به جانشینی خودش انتخاب نکرد.

 

آیا پیامبر(ص)، به اندازه معلم ما،
بلد نبود یک مبصر و یک جانشین بعد از خودش تعیین کند که نظم جامعه اسلامی بهم نریزد؟!

 

جواب مدیر اهل‌
شادابی دانش آموز در مدرسه
دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کرده‌ایم.‏
 
شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین برای دستیابی به تحقق آرمان‌های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.‏
 
براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش‌آموزان، اطرافیان و خودمان
به مدت ۵ سال تو مدارس نمونه دولتی بودم/ ولی سالی که گذشت افسردگی گرفتم و متاسفانه مدرسه ما واسه اینکه اسمی در کنه و تقریبا شخص دانش آموز واسشون مهم نیست خیلی فشار میاورد و مهم اینه که تو کنکور یا امتحانا همه نمره خوب بیارند که اسمشون بره بالا، تقریبا همه معلمامون جز معلم دینی و عربی مون همشون همینجورین/ و جالب این بود که فشار درسی که رو دانش اموزا هست از مدرسه تیزهوشانم بیشتره! و ساعتی که تو مدرسه بودیم از مدارس تیزهوشانم بیشتر بود! اصلا به فک
تو باید به این اردو بیای، جمله‌ایی بود که معلم جان با تحکم به من گفت! من دانش آموز جدید بودمو هیچوقت نتونستم با بچه ها کنار بیام، کلاس جدید دانش آموز های بدی داشت(به غیر ۲ نفر که کم و بیش باهم صمیمی شدیم)! اردوها همیشه به من بد میگذشت، خیلی کم به اردو ها میرفتم، ولی این اردو رو میخوام صددرصد برم، آخه آخرین اردوی من با این بچه ها و توی این مدرسه محسوب میشه، سال دیگه برمیگردم مدرسه قدیمی:) 

برمیگردیم شهر خودمون و اسم این اتفاقو گذاشتم (زندگی جدید
چگونه یک دانش آموز بی نظم را منظم کنیم؟
 
روش برخورد با دانش اموزان بی انضباطروش های کنترل کلاس
قطعا برای شما هم بارها پیش آمده که در کلاس درس با دانش آموزان بی نظم مواجه شده باشید و شما را خسته کرده باشند استاد سلام مرجع تدریس خصوصی استراتژی هایی برای اداره دانش آموز بی نظم به شما پیشنهاد میدهد همراه ما باشید :
با توجه به مدت زمانی که معلمان با دانش آموزان خود دارند میتوانند تأثیر زیادی بر روی آنها بگذارند.
معلم خوب زمان آموزشی را حداکثر و ح
- مدرسه شاد و با روح مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل: ۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا
برخی معیار انسانیت را به علم و دانش دانسته اند و گفته اند آنچه موجب برتری می شود، علم است. هر اندازه که انسان آگاهی و دانش بیشتری پیدا کند، انسان تر است و هر اندازه که از علم و دانش بی بهره باشد، به همان میزان از انسانیت بی بهره تر است. بر اساس این تعریف، دانش آموز کلاس اول از کسی که هنوز به مدرسه نرفته انسان تر است و همین طور دانش آموز کلاس دوم از دانش آموز کلاس اول انسان تر است و هر کس معلوماتش بیشتر باشد انسان تر است.
روشن است که این معیار به تن
این داستان واقعی است:
 
روزی معلم کلاس پنجم به دانش آموزانش گفت: "من همه شما را دوست دارم" ولی او در واقع این احساس را نسبت به یکی از دانش آموزان که تیدی نام دارد،نداشت.
لباس های این دانش آموز همواره کثیف بودند، وضعیت درسی او ضعیف بود و گوشه گیر بود.
این قضاوت او بر اساس عملکرد تیدی در طول سال تحصیلی بود.
زیرا که او با بقیه بچه ها بازی نمی کرد و لباسهایش چرکین بودند و به نظافت شخصی خودش توجهی نمی کرد.
تیدی بقدری افسرده و درس نخوان بود که معلمش از ت
در بسیاری از کلاس های درس در دنیا، دانش آموزان در ردیف های مرتب پشت سر یکدیگر می نشینند. گاهی اوقات روی یکی از دسته های صندلی دانش آموز، تخته ای چوبی به عنوان سطحی برای نوشتن و گاهی میزی جلوی دانش آموز وجود دارد گاهی نیز صندلی هایی را می بینیم که با پیچ به کف کلاس محکم شده اند. غالباً جلوی چنین کلاس هایی، سکوهایی(که همه ی دانش آموزان بتوانند معلم را ببینند) وجود دارد که معلم روی آن می ایستد. در مقابل چنین کلاس هایی، کلاس های درس دیگری هستند که د
 
دکتر حسن روحانی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، بابیان اینکه اساس محیط مدرسه است و همه تلاش می‌کنیم تا شما از اول شهریور در عشق رسیدن به اول مهر باشید، گفت: این شما هستید که باید حس کنید در آینده معلم خوب، پزشک حاذق، استاد دانشگاه، مدیر عالی‌مقام و مهندس خوب باشید.
وی در ادامه سنت طرح پرسش مهر و در هفتمین پرسش خود از دانش‌آموزان سؤال کرد: آیا محیط مدرسه محیطی دلپذیر، شاد و پرنشاط است؟ برای ما بنویسید که محیط پرنشاط در مدرسه
در ژاپن توجه به احساس تعلق به مکانی به نام مدرسه زیاد است. یک معلم ژاپنی می‌گوید: دانش‌آموزان برای یادگیری به مدرسه نمی‌آیند. آنها برای دیدار با دوستانشان به مدرسه می‌آیند، بنابراین من بیشترین تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان در پیدا کردن دوست صرف می‌کنم. وقتی دانش‌آموزی در یادگیری کند است تلاش می‌کنم که او با گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان ارتباط دوستانه برقرار کند و از آن لذت ببرد.
ادامه مطلب
با سلام.
امروز صبح که نزدیک در مدرسه رسیدم دیدم که چند تا موتوری از مدرسه اومدن بیرون، وقتی به من رسیدن گفتن برگرد مدرسه تعطیله. من رفتم دیدم که 20 تا دانش آموز تو مدرسه ان.  دانش آموزهای من چهار تا بودن گفتن بریم یا بمونیم گفتم آدم یا میمونه یا میره. جالب اینه که همون کسایی اومده بودن که درس نخون بودن! 
تعطیلات بهتون خوش بگذره. 
آنقدر خورشید باش که اگر خواستی نتابی، نتوانی. 
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
سلام
 برای آزاد سازی دانش آموز در سناد : 
1-  ابتدا باید از بخش امور دفتری قسمت کلاس های مدرسه دانش آموز از کلاس حذف و خارج گردد. 
2 - سپس در بخش امور دانش آموزان در قسمت لیست دانش آموزان با انتخاب همان دانش آموز گزینه آزاد سازی اجرا گردد. 

⚠️ممنوعیت آزاد سازی دانش آموزی 
 باطلاع کلیه مدیران و مسئولان سناد مدارس می رساند به هیچ عنوان از گزینه آزاد سازی یا تحویل پرونده دانش آموز استفاده ننمایند.
جهت انتقال دانش آموزان از یک آموزشگاه به آموزشگا
مدرسه خانه دوم ماست!!!
 
این جمله است همه ما آن را شنیده ایم بله این درست است مدرسه خانه دوم ماست و می توان در آن هر کاری انجام داد منظور از هر کار این است که می توانیم آینده خود را بسازیم یکی دبیر یکی پزشک و دیگری پلیس پس بهتر به این خانه خود نیز اهمیت بیشتری قایل باشیم یعنب باید محیط آن شاد و پرنشاط باشید.
برای ایجاد یک جامعه خوب موثرترین عامل مدرسه است که می تواند از لحاظ روانی جامعه را بهبود دهد.
 آیا محیط مدرسه محیطی شاد و دلپذیر است؟
 
محیط
نمیدانم فرهنگ کشف شجره نامه دانش آموزان در روز اول مدرسه، ایده و حرکت چه کسی بوده دقیقا؟! اگر پیدایش کنم، چنان درسی به او می‌دهم که بیاید از تمام قربانیان این فرهنگ نادرست عذر بخواهد.  
روز اول مدرسه، دانش‌آموزان تک تک باید بلند شوند و شغل پدر را بگویند. آنهایی که پدرانشان شغل بالایی دارند که فبها. بادی در غبغب می‌اندازند و می‌گویند مثلا: پدرم دکتر است، معلم است، کارمند است، نظامی است،...  
من نگاهم به آن بچه‌ای است که استرس دارد و می‌ترسد
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
نشاط و شادابی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود. چنانچه یک بعد از این ابعاد دچار صدمه شود و یا مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد، دانش‌آموز به توانایی‌ها و شایستگی‌های کامل دست نخواهد یافت
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه
۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سر در مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و...
3- زیباسازی و تمیز بودن نماز
سلام
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسایجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا یکنواخت و کسالت آور
در سومین مرحله ی آزمون پیشرفت تحصیلی سال
تحصیلی 97/98 دو دانش آموز از شهر خالدآباد خوش درخشیدند . آقای امیرعباس
زراعتی دانش آموز پایه ی هشتم از دبیرستان آیت اله طالقانی و خانم  طنین
عابدی دانش آموز پایه ی نهم از دبیرستان مکتب الزهرا (س) به ترتیب حایز
رتبه ی سوم و دوم گردیدند . این موفقت را به این دو دانش آموز اولیای محترم
و پرسنل دبیرستان تبریک عرض می نمائیم
معلم یه نگاهی به من کرد و گفت : چرا درس نخوندی ؟
از خجالت سرمو انداختم پایین
بعد چوبی رو که توی دستش بود داد به من و گفت : منو بزن
گفتم : چی ؟!
گفت : بزن ، حتما من درست درس ندادم که شما خوب یاد نگرفتی
منم دیدم حرفش منطقیه !
به همین برکت اینقدر زدمش اینقدر زدمش ، که اگه ناظم نیومده بود کشته بودمش !!
من روی نوع آموزش خیلی حساسم...
نمیدانم فرهنگ کشف شجره‌نامه‌ی دانش‌آموزان در روز اول مدرسه، ایده و حرکتِ چه کسی بوده دقیقا؟! اگر پیدایش کنم، چنان درسی به او می‌دهم که بیاید از تمام قربانیان این فرهنگ نادرست عذر بخواهد.  
روز اول مدرسه، دانش‌آموزان تک تک باید بلند شوند و شغل پدر را بگویند. آنهایی که پدرانشان شغل بالایی دارند که فبها. بادی در غبغب می‌اندازند و می‌گویند مثلا: پدرم دکتر است، معلم است، کارمند است، نظامی است،...  
من نگاهم به آن بچه‌ای است که استرس دارد و می
در یکی از مدارس ، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه معلمی جایگزین مسئولیت کلاس را به عهده گرفت. در یکی از کلاس ها این معلم  سوالی از دانش آموزی کرد که نتوانست جواب بدهد ، این مساله موجب تمسخر و خنده دانش آموزان شد. معلم متوجه شد که دانش آموز اعتماد به نفس پایینی دارد و مدام مورد تمسخر دوستانش قرار می گیرد. زنگ آخر ، هنگامی که دانش آموزان از کلاس خارج شدنداورا فرا خواند و برگه ای به او داد که رویش بیت شعری نوشته شده بود. ازو خواست بیت شعر را ح
امروز دوازده اردیبشت نود و هشت
روز معلمه سال ها بود که روز معلم دیگه تفاوتی واسم با روزای دیگه نداشت چون دیگه دانش آموز نیستم
ولی امسال چند روز پیش یه ایستوری تو اینستاگرام نظرمو جلب کرد
«همایش بزرگداشت دبیران پیشکسوت ادبیات شهر»
ادامه مطلب
تقدیر نامه معلم
۴۴ نمونه تقدیر نامه شامل
۴متن تقدیر نامه متفاوت که هر ۴ متن دارای ۱۱نمونه حاشیه ی بسیار زیبای رنگی میباشد+۱۷ نمونه متن تقدیر نامه از معلمین،اساتید،دانش آموزان و خیرین
با این پکیج تقدیر نامه ویژه ی مدرسه که برای معلم،دانش آموزان و خیرین آماده شده است نیاز شما از نوشتن تقدیر نامه برطرف میشود.مابیش از ۱۰ ها نوع متن با گرافیک بالا در اختیار شما قرار داده ایم.
برخی متن های استفاده شده در این فایل
متن ۱
معلم گرانقدر جناب آقای/سرکا
نمودار ER مدرسه
      پروژه ER مدرسه یک نمودار ای آر کامل می باشد که بر اساس استاندارد ها و اصول اصلی درس پایگاه داده طراحی و نوشته شده است. این پروژه شامل موجودیت های زیر می باشد : گروه وضعیت کل مدرسه دانش آموز درس معلم حضور غیاب تمامی موجودیت های نمودار ER مدرسه تا سطح ۳NF نرمال سازی شده است و در آنها کلید های اصلی و خارجی مشخص شده و ارتباط بین جداول و موجودیت ها و ارتباط بین این موجودیت ها و نوع ارتباط بین موجودیت ها (۱ به ۱ یا ۱ به چند یا چند به چن
سلام
اهمیت شادی در مدرسه
 
** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسیجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا
امروزه همه ما از مدرسه بدون شوخی بدمان میاید. دلایل زیادی داره
 من اینجا چند تا دلیل کوتاه میگم شاید اموزش پروش به فکر ما  بچه هاشد و این انتقاد را پذیرفت 
  ما بچه ها معمولا  از نصف بیشتر   تو مدرسه ایم. چرا باید احساس بدی نسبت بهش داشته باشیم؟! اولین نکنه. اینه اکه  ما دوازدهمی ها  دیگه اب از سرمون گذشته دیگه نمیتونم بیایم  بعضی چیزا ساده رو  الان یاد بگیریم   منظورم کتاب های  مثل تحلیل مدیریت. سلامت هست. هرچیزی جای خود  دیگه ما ها موندیم درس
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
یاحق
نشاط و شادی در مدرسه باعث رشد و تکامل همه ابعاد وجودی یک دانش‌آموز در بعد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی و معنوی می‌شود و می دانیم که جامعه‌ی زنده وپویاجامعه ای است که عناصر شادی آفرین درآن فراوان باشد. اگرمدرسه را به عنوان جامعه‌ای کوچک درنظربگیریم مدیران، معلمان و دانش آموزان که ارکان مهم نظام آموزش وپرورش هرکشوری را تشکیل می دهند نقش بسزائی در ایجاد شادی و نشاط خواهند داشت.
حال این شادی و نشاط چگونه باید ایجاد شود؟ اصلا منظور از
در این قسمت میخواهم یک سری راهکار معرفی کنم برای کاهش حواس پرتی دانش آموزان در کلاس درس:
معلم باید تا زمانی که کودکان به او توجه نکرده‌اند درس رو شروع نکند و به تک تک دانش آموزان توجه کاملی داشته باشد.
روی نیکمت دانش آموز وسائل غیر ضروری وجود نداشته باشد.
سعی کنید فعالیت ها را مرحله به مرحله انجام دهید.
وقتی کودک توجه می کند می توانید از پاداش های مادی  و معنوی استفاده کنید و این رفتار را در او تقویت کنید.
محیط کلاس باید استاندارد و عاری از هرگ
دیشب امیرعباس راهی مشهد شد. بدون ما و با بچه های مدرسه اشان. بسیار برای این سفر ذوق داشت. من که میدانم برای چه؟ اینکه اجازه داشت موبایلش را ببرد و کلی با دوستانش بازی رد و بدل کنند و قدرت خود را در بازی های موبایلی به رخ هم بکشند. چند روز قبل سفر اعلام کرده بودند که موبایل لمسی نباید همراه دانش آموز باشد. امیرعباس را غم عالم فرا گرفت و به هر دری زد نشد که نشد. دیشب موبایلش را برداشت تا چانه های آخر را هنگام سفر با مسئولین مدرسه بزند و موفق هم شد. شا
نمودار ER مدرسه
 
دانلود
 
 
نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه  نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مدرسه نمودار ER مد
سلام.
یکی از ایده هایی که می توان در مدارس اجرا کرد، قرائت وصیت نامه و زندگی نامه شهدا در مراسم صبحگاه است... که بسیار هم کار با برکت و نورانی ئی است...
ما در دوران راهنمایی یکی از گروه های انجمن اسلامی مان «همکلاسی آسمانی» بود که وظیفه اش قرائت وصیت نامه شهدای دانش آموز سر صف است...
پارسال، استارت این طرح در صبحگاه مدرسه مان زده شد. دبیر انجمن اسلامی مدرسه...
ادامه مطلب
دستور جلسه:
بزرگداشت نیمه ی شعبان ومیلاد امام زمان (عج)
بزرگداشت هفته ی معلم
استقبال از ماه مبارک رمضان
خلاصه ی مذاکرات:
در جلسه ای که در تاریخ بیست ونهم فروردین در محل دفتر معاونت پرورشی تشکیل شد در خصوص مناسبتهای در پیش  صحبت شد.اجرای برنامه ای به مناسبت میلاد با سعادت وپخش شیرینی به این مناسبت بین بچه ها .پخش مولودیه خوانی در این ایام .وهمچنین در خصوص بزرگداشت هفته ی معلم  وقدر دانی از  معلمین مدرسه با پیشنهاد برنامه هایی از جمله اجرای سرو
 
دانش آموز از لحاظ لغوی به معنی کسی است که دانش می آموزد و در اصطلاح، برای اطلاق به محصلان رسمی در سطح تحصیلات پیش از دانشگاه به کار می رود. پیشتر نیز در مورد این که یک دانش آموز منضبط و مودب، همیشه کارهای خویش را با نظم انجام می دهد و جایی که ضعف در کارهایش پیش می آید سعی در بر طرف نمودن ضعف خویش می کند صحبت کرده ایم.          دانستید که شما دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستید و می توانید جامعه کوچک خ
هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه می‌شوند. دانش آموزان در طول سٌال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند.
ادامه مطلب
معلم‌بودن چیز ترسناکی‌ست. منظورم این نیست که من حالا یک معلم واقعی تمام‌وقت هستم یا هر چه. منظورم آن جایگاهِ والایی‌ست که وقتی پشت میز می‌نشینی برایت قائل می‌شوند. من تا دیروز دانش‌آموز آن مدرسه بودم. کاش معلم ادبیاتی، چیزی می‌شدم. معلمی که یک‌علم را منتقل می‌کند و می‌تواند بداخلاق و کسل‌کننده و مفرت‌انگیز و احمق باشد. تسهیلگرِ زنگ‌پژوهش بودن، واقعاً من را می‌ترساند. درست است که دلم غنج می‌رود وقتی جایی، می‌گویم 《 بچه‌هام》 و وق
ویژگی های دبستان خوب
ویژگی های دبستان خوب را به صورت بخش بخش برای شما عزیزان قرار دادیم و می توانید با خواندن این مطلب برای دانش آموز خود دبستان پسرانه خوبی انتخاب کنید . همچنین دبستان پسرانه طاها همواره سعی کرده تا مواردی که در این مقاله می خوانید را رعایت کند تا شما بدون هیچ تردیدی انتخاب خوبی داشته باشید.
دبستان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
مدرسه خوب حتما باید دارای محیطی باشید که دانش آموز احساس نشاط بکند و همچنین زیبا باشد
به سیست
سلام. 
 
یک نظرخواهی هست که باید پر بشه . مربوط به مدرسه هست و برنامه هایی که قراره باهاش چیده بشه در واقع یکی از تکالیفم بوده و قطعا به نظر بقیه هم خیلی خیلی نیاز دارم . 
اما داستان چیه؟
 
داستان اینه که فرض کنین یک مدرسه ای قراره مراسم صبحگاهی انجام بده (اصلا هم مهم نیست هوا سرد باشه و یا گرم باشه)
میخوایم کارهایی انجام بدیم صف ها و در کل برنامه با بالاترین کیفیت انجام بشه . 
به نظر شما میخواهید مدیر باشین ، معاون باشین معلم دانش آموزا و حتی از ا
معلم معنیِ اعجازِ با عشق اشت
دلیل و جرئتِ پروازِ با عشق است
به راز علم هر کس واقف آمد، گفت
معلم صاحب این رازِ با عشق است
اگر در راه دانش انتهایی نیست، بی شک
سر آغاز مسیر آغازِ با عشق است
به ساز علم می رقصند آنان که یقین کردند
قلم در دست او، یک ساز با عشق است
برای باغ گل، یک باغبان کافیست
معلم چون که انسان سازِ با عشق است
اگر در آسمان علم پر پر می زنی، یعنی
معلم باعثِ پروازِ با عشق است
#حمید_رفایی 
#روز_معلم_مبارک
@hamidrefaeipoem
لوح تقدیر برای روز معلم از سایت ایندکس وار دریافت کنید.
متن تقدیر نامه روز معلم
متن لوح بها روز معلم قابل به منظور بها از معلمان درسی و هم اساتید آکادمیک فعال و لوح بها روز معلم دلیل بها از معلمین و اساتید.
ادامه مطلب
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت
ادامه مطلب
هیچوقت آرزو نداشتم یک معلم ورزش باشم ولی این روزها به قدری حسرت موقعیت معلمین ورزش را میخورم که حد ندارد.  فشار کاری تدریس در فضای مجازی آن هم در ساعاتی که مدیر برنامه ی درسی داده است و تشکیل رقم به رقم گروه های درسی و برگزاری آزمونهای مجازی و تهیه ی محتوا و ضبط فیلم و ویس و هزار ادا اطوار دیگر آرامش ماندن در خانه را از من سلب کرده است. مدرسه که میرفتیم یک صبح تا ظهر درگیر بودیم. درس میدادیم و رد میشدیم و مهمتر اینکه همه چیز جدی بود.  اینجا نه تن
به مناسبت روز سیزدهم آیان وروز دانش آموز اقداماتی به شرح زیر در این آموزشگاه برگزار گردید.
1-نصب پوست وپلاکارد های متناسب با این روز
2-ایراد سخنرانی در رابطه با روز دانش آموز
3-برگزاری راهپیمایی از درب مدرسه تا گلزار شهدا
4-عطر افشانی و غبار روبی از گلزار شهدا
⚠️ قابل توجه همکاران گرامی ⚠️
 
اطلاعیه کاربردی پشتیبان شبکه شاد
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
همکاران گرامی
با سلام وتحیت
 
۱) عبارت صحیح شاد (شبکه آموزشی دانش آموز) است.
 
۲) معلمان و مدیران می توانند دانش آموزان خود را به کلاس ها اضافه کنند. هویت آنها بعدا با سناد کنترل خواهد شد.
 
۳) دانش آموزانی که شاد را نصب کرده اند، در صورت عدم حضور مدیر یا معلم در کلاس ها سازماندهی میشوند ولی فعالیت کلاس منوط به حضور معلم است.
 
۴) زمان باز و بسته شدن هر ک
کتاب ریاضی سوم ابتدایی دارای هشت فصل است که هر فصل شامل مباحث زیر است:فصل اول: الگوهافصل دوم: عددهای چهاررقمیفصل سوم: عددهای کسریفصل چهارم: ضرب و تقسیم فصل پنجم: مساحت و محیطفصل ششم: جمع و تفریقفصل هفتم: آما رو احتمالفصل هشتم: ضرب عددها فرایند آموزش در کتاب ریاضی سوم ابتدایی به این صورت است که ابتدا با استفاده از تصویری که در ابتدا هر فصل آمده، دانش آموزان یک مرور کلی دارن راجع به مطلبی که دراین فصل آموزش داده می شه. بعد با طرح سوالاتی که در اد
در مراسم عروسی، پیرمردی در گوشه سالن تنها نشسته بود که داماد جلو آمد و‌ گفت: سلام استاد، آیا منو می‌شناسید؟
معلم بازنشسته جواب داد: خیر عزیزم فقط می‌دانم مهمان دعوتی از طرف داماد هستم.
داماد ضمن معرفی خود گفت: چطور آخه. مگه می‌شه منو فراموش کرده باشید؟!یادتان هست سال‌ها قبل ساعت گران قیمت یکی از بچه‌ها گم شد و شما فرمودید که باید جیب همه دانش‌آموزان را بگردید و گفتید همه باید رو به دیوار بایستیم و من که ساعت را دزدیده بودم، از ترس و خجالت
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم و برقرار می سازد . چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزپرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال چنانچه روح معلم افسرده و ناتوان باشد ،شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان وجود خواهد داشت .معلمانی که حضور توانمند خود را هر روز در کلاس درس نمی توانند ارائه نمایند ،آنان از لحاظ انتقال فکر با دانش آموزان هماهنگ نیستند و جهت پا سخگویی به نیازهای دانش آموزان آمادگی ندارند.هر معلم بای
بنابر تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، کلیه ورودی های پایه هفتم از نظر مشکلات سطح 2 دهان و دندان بررسی می شوند. این برنامه که از اواسط تیر ماه اغاز گردیده و هم اکنون در حال اجراست، حدود 6500 دانش آموز را در این ناحیه تحت پوشش قرار می دهد. 7 پایگاه سلامت مشغول خدمات رسانی به دانش آموزان می باشند. با توجه به اینکه هر پایگاه سلامت روزانه تنها توان خدمت رسانی  به 10 دانش آموز دارد این طرح تا آذر ماه ادامه خواهد یافت
فضای فیزیکی مدرسه بدون شک یکی از عناصر مهم آموزش و یادگیری دانش آموزان است. مکان و فضایی که دانش آموز در آن به کسب علم می پردازد، می بایستی در آن احساس آرامش و راحتی کند.
 
 در هر مدرسه تعداد زیادی کلاس درس و ساختمان وجود دارد که برای مقاصد مختلف آموزش برای دانش آموزان طراحی شده است.  می دانید که هر ساختمان یا محیطی را نمی توان به عنوان مدرسه در نظر گرفت، بلکه برای ساخت مدرسه، شرایط و ویژگی های خاصی برای ساختمان مدرسه و فضای فیزیکی آن مورد نی
جو مدرسه متکی بر نگرش و رویکرد افراد به مسائل، موضوعات، اشیاء و امکانات است، تعیین کننده فرایند آموزش درون مدرسه ای است. جو مدرسه می تواند بر اساس وفاداری و همدلی سازمان دهی شود یا افراد را در دو سوی یک دیوار بلند ناامنی و بی اعتمادی قرار دهد. داشتن فرصت های برابر، خودی محسوب شدن، پذیرفته شدن و تمایل به همکاری چند جانبه، از جمله مؤلفه های جو مدرسه می باشد.
 
مطالعات حکایت از این دارند که پس از والدین مدیر و معلم مهمترین نقش دانش آموز رادر شکل
سلام
یکی از ابزارهای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده از چک لیست هستش . در چک لیست کلیه مواردی که از یه دانش آموز انتظار میره از یک کتاب درسی یاد بگیره لیست میشه ، معلم وقتی از یه دانش آموز سوالی رو پرسید ، نتیجه رو در چک لیست مربوطه یادداشت میکنه ، این یادداشت کردن مشخص میکنه که هر دانش آموز چه مواردی رو یاد گرفته و در چه مواردی نیاز به مطالعه و تمرین بیشتر داره . 
بنده این چک لیست ها رو برای اولیای علاقمند آماده کردم ، روش استفاده از این
طبق جلسه شورای مدرسه قرار شد در هر ماه جهت تقدیر از دانش آموزان برتر عرصه پرورشی و بخصوص حضور فعالانه در مراسمات نماز و صبحگاه مدرسه ، هر ماه از سه دانش آموز فعال این حوزه تقدیر شود. دانش آموزان برگزیده ماه مهر آقایان محمد همتی،محمد مراد رییسی و علی محمدی و برگزیدگاه ماه آبان آقایان محمد کرمی، امیرحسام میرزاییان و حسن عسگر بودند. 
عایا قیافه ی ماها شبیه به ربات است؟!!!معلم عزیزم...:ما دانش آموز ها ربات نیستیم که جناب عالی اییینهمه مشق میدید...دبیر مطالعات...از 8 درس جغرافی باید خلاصه بنویسید...جدا جدا...دبیر ریاضی 10 صفحه توی دفتر...دبیر قرآن:امتحان از کل کتاب...و...همشون هم برای فردا...ما دانش آموزای بیچاره هم باید صبر کنیم اذان بزنه که افطار کنیم و جون بگیریم ونتیجه ش هم میشه اینی که می بینین...!تا الان داشتم مشق می نوشتم...!  :(((عایا این انصاف است؟؟؟؟؟؟؟همیشه خوشحال باشین^...^یاعل
برای بعضی ها، مدرسه همان داستان تکراری «علم بهتر است یا ثروت» است و برای عده ای دیگر، «فقط، زنگ ورزش را عشق است!»
 
برای معلم ریاضیات، مدرسه یعنی جدول ضرب و برای معلم عربی؛ ضرب زید عمراً. برای برخی، عذاب الیم و برای عده ای دیگر رفع اشکال و چلاندن معلومات معلم و تا ته جزوات و کتاب های فوق برنامه رفتن. برای عده ای، اول گرفتاری خرید لوازم التحریر و چه کنم چه نکنم ثبت نام و تأمین هزینه های آنچنانی؛ برای دیگری، رسیدن به سرویس و از دست ندادن آخرین ات
☸️نحوه بار گزاری عکس در سناد☸️
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG یا JPEG، با وضوح تصویر 200 dpi باشداندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400 *300 پیکسل و حداقل 300*200 باشدجهت ارسال عکس دانش آموزان،از منوی "مدیریت دانش آموزان" ، گزینه "لیست دانش آموزان" را انتخاب کنیددانش آموز مورد نظر را در لیست دانش آموزان بیابید، سپس از دکمه ی عملیات گزینه ی "تصویر دانش آموز" را انتخاب کنیدبرای دانش آموز انتخابی، با کلیک روی دکمه Browseابتدا یک فایل تصویر انتخاب کنیدسپس دکمه
درتاریخ 98/08/26 اولین جلسه شورای دانش آموزی در این آموزشگاه برگزار شد وظایف اعضا تشریح شد حکم عضویت در شورای مدرسه به مدت یک سال تحصیلی به اعضاء داده شد ،در خصوص کمیته های دانش آموزی و وظایف آنان صحبت شد و هفت کمیته تشکیل و قرار بر آن شد اعضای مشخص شده ضمن ثبت نام از دانش آموزان علاقمند ، در جلسه بعد به صورت جداگانه با اعضای ثبت نام شده در هر کمیته، در خصوص فعالیت های ایشان در مدرسه صحبت شود و در پایان صورتجلسه تنظیم و در پوشه ی مدرسه نگه داشته شد
 
اگر با یادگیرندگان به عنوان موجوداتی شبیه به ربات که قرار است بازیچه دست آموزگاران خود باشند، برخورد شود بیم آن می رود که تمام عواطف و علایق و نگرش آنان نسبت به آموزش، مدرسه و یا هر نوع محیط آموزشی منفی شود. دانش‌آموزان معلم خویش را تکیه‌گاه می‌دانند و علم، آگاهی و رفتار شایسته وی آنان را در یادگیری تقویت می‌سازد بنابراین معلم باید در آموزش دانش‌آموزان نکاتی را رعایت کند.
 
ادامه مطلب
گر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طرف
ریاضی پنجم دبستان شامل 7 فصل است که هر کدام فصل های آن، شامل مباحث زیر است:فصل اول: عددنویسی و الگوهافصل دوم: کسرهافصل سوم: نسبت، تناسب و درصدهافصل چهارم: تقارن و چند ضلعی هافصل پنجم: عددهای اعشاریفصل ششم: اندازه گیریفصل هفتم: آمار و احتمال
سخنی با معلمان و والدین
شما به عنوان معلم مدرسه، معلم  خصوصی ریاضی پنجم و یا حتی والدین دانش آموز سال پنجمی، به این قضیه واقف هستین که هر سال که می گذرد ریاضی بچه ها سخت تر و سنگین تر میشه. مثلا اگه دانش آموز
اگر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طر
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
☸️نحوه بار گزاری عکس در سناد☸️
عکس اسکن شده فقط باید با فرمت JPG یا JPEG، با وضوح تصویر 200 dpi باشد
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400 *300 پیکسل و حداقل 300*200 باشد
جهت ارسال عکس دانش آموزان،از منوی "مدیریت دانش آموزان" ، گزینه "لیست دانش آموزان" را انتخاب کنید
دانش آموز مورد نظر را در لیست دانش آموزان بیابید، سپس از دکمه ی عملیات گزینه ی "تصویر دانش آموز" را انتخاب کنید
برای دانش آموز انتخابی، با کلیک روی دکمه Browse
ابتدا یک فایل تصویر انتخاب کنید
سپس د
برای بعضی ها، مدرسه همان داستان تکراری «علم بهتر است یا ثروت» است و برای عده ای دیگر، «فقط، زنگ ورزش را عشق است!»
 
برای معلم ریاضیات، مدرسه یعنی جدول ضرب و برای معلم عربی؛ ضرب زید عمراً. برای برخی، عذاب الیم و برای عده ای دیگر رفع اشکال و چلاندن معلومات معلم و تا ته جزوات و کتاب های فوق برنامه رفتن. برای عده ای، اول گرفتاری خرید لوازم التحریر و چه کنم چه نکنم ثبت نام و تأمین هزینه های آنچنانی؛ برای دیگری، رسیدن به سرویس و از دست ندادن آخرین ات
رئیس جمهور گرامی و با تدبر ایران برای پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۹موضوع را اینگونه اعلام کرده اند: برای ایجاد محیطی شاداب تر،دلپذیر تر،امن تر،و دوست داشتی تر در مدارس چه کار هایی باید انجام داد. این سوال میتواند اینده ی بهتری برای دانش اموزان ما در فردا ایجاد کند در صورتی که به ان عمل شود. یک مدرسه ی بی عیب و نقص ویژگی های فراوانی دارد که مهم ترین انان برای مدرسه ای شاداب و دل پذیر تر برای یک دانش اموز محیط مدرسه است. محیط مدرسه مهم ترین نقش در این
پارسال محمد برای اولین بار شد معلم ورزش یک دبستان غیرانتفاعی پسرانه. بماند که در نهایت به این نتیجه رسید که شاگرد کوچولوهای سه چهار ساله‌اش را از پسرهای دبستانی بیشتر دوست دارد و حالش و درآمدش با آنها بهتر است. معلم ورزش بودن برای محمد همان سال و همان جا تمام شد. گذشت و گذشت و دیشب مدیر همان مدرسه به من پیشنهاد داد تا معلم چهارم سال آینده پسرهای مدرسه‌اش باشم.من؟خوشحال از اینکه کارم دیده شده و حالا یک پیشنهاد کاری جدید دارم و فقط همین. تمام ح
از آنجا که هم دانش آموز و هم دبیر ساعات طولانی از روز خود را در مدرسه می گزرانند باید این محیط معلمان را به تدریس مشتاق کند و همچنین دانش آموزان با این محیط ارتباط برقرار کرده و با لذت و اشتیاق بیشتری به فراگیری علم بپردازند.
به عنوان  مثال:
مدارس باید دارای نمای زیبایی باشند:
دیوار های کلاس ها، پنجره ها،سرویس بهداشتی و اماکن دیگر درون مدرسه باید جلوه زیبایی داشته باشند.
بر روی برخی از دیوار ها مطالب علمی به صورت روزنامه دیواری چسبانده شده با
ا-خانواده:از پدران و مادران انتظار میرود که به همان اندازه که برای آراسته کردن بچه های خود دقت و وسواس از خود نشان نشان میدهند لا اقل به همان اندازه هم در پرورش فکری و ذهنی و درونی طفلانشان تعمق کنندو بدانند که تربیت فکری و معنوی کودکان آنها به مراقبت دقیقتر و مهمتر از پرداختن به مسائل ظاهری آنهاست.والدین باید نقشی فعال در آموزش و برنامه معنوی مدرسه ایفا نمایند.
2.توارث
3.تغذیه
4.آرامش
5.مدرسه:
االف)معلمین ب)دانش آموزان ج) محیط مدرسه د)برنامه ری
برای انتخاب یک معلم خصوصی خوب باید معیارهای مهمی رو مثل سابقه تحصیلی و علمی ، تجربه و سابقه کاری و تخصص اون معلم رو در نظر بگیرین . اینجوری نه تنها وقت و هزینه خودتون رو هدر نمی دین ، بلکه با آموزش اون معلم به اون نتیجه دلخواهتون هم میرسین .
وقتی دانش آموز و یا اولیا اون نمی تونن به تنهایی از پس مطالعه و یادگیری مطالب درسی بر بیان میرن دنبال انتخاب یک معلم خصوصی خوب که با کمک اون بتونن به اون نتیجه دلخواه برسن . اما انتخاب یک معلم خصوصی خوب این ر
با عرض سلام و ادب به آقای سلیمانی من میخواستم یک عرضی به شما برسم از نظر من در ساخت یک مدرسه ی شاد اولین کار باید از دانش آموزان سوال بپرسید که مدرسه شما چگونه مدرسه ای است و باید به آنها هم بگویید چگونه می توان یک مدرسه ی شاد درست کنیم من این پرسش هارا از دانش آموزان مدرسه سوال کردم و من ایده های آنها این بوده است :
موسیقی – غذای مجانی در ساعت زنگ تفریح و ساعت زنگ ورزش بالاتر شود اما من یک ایده ی جدید دارم این است که مسابقات بیشتری در مدرسه اجرا
جامعه، مدرسه و خانواده یک مثلثی است که در تربیت، رشد و تعالی شخصیت دانش آموزان نقش بسیار مهمی دارد. باید توجه داشت که هر سه عضو از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تنها با ارتباط نزدیک و بسیار خوب این سه عضو است که می توان آینده ای درخشان و روشن برای دانش آموز به وجود آورد.
چگونه می توانید مطمئن باشید که اوضاع به جایی رسیده است که نیاز به یک معلم خصوصی  برای خودتان و یا فرزندتان احساس می شود؟ چگونه می توانید مطمئن باشید که کمک های خارجی بهترین پاسخ است؟ برخی والدین احساس می کنند که استخدام یک معلم خصوصی به این معنی است که فرزندشان یادگیرنده ضعیفی است. اما این موضوع صحت ندارد. ممکن است تنها مسئله این باشد که فرزند شما برای یادگیری به یک رویکرد متفاوت نیاز داشته باشد. در حالی که دلایل زیادی برای استخدام معلم خصو
دانش آموزان نیشابوری در مسابقات فرهنگی و هنری کشوری افتخار آفرینی کردند .
دانش آموزان پسر نیشابور که در قالب دانش آموزان خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی و هنری شرکت کرده بودند موفق شدند 3 مقام کشوری کسب نمایند .
در این دوره از مسابقات 81 دانش آموز نیشابور موفق به کسب رتبه های برتر خراسان رضوی شدند و 3 دانش آموز پسر و 3 دانش آموز دختر به مسابقات کشوری راه پیدا نمودند که در گروه پسران هرسه دانش آموز به شرح زیر موفق به کسب رتبه
یادتان هست زمانی که دانش‌آموز بودیم همکلاسی‌هایی داشتیم _البته اگر خودتان آن دانش‌آموز نبوده باشید_ که وقتی معلم یادش می‌رفت تکلیف بدهد، از جا بلند می‌شدند و با صدای رسا می‌گفتند «اجازه؟ مشق نمی‌دین؟؟» ما هم کفری می‌شدیم و چپ‌چپ نگاهشان می‌کردیم. با این کار فقط دنبال توجه معلم بودند و نفرت ما برایشان اهمیتی نداشت. همین که نور چشمی خانم/آقای معلم باشند برایشان کافی بود. بعدها رفتیم دانشگاه. آن دانش‌آموزان تبدیل شدند به دانشجوهایی ک
سلام من 12 سال دارم و قطعا می دانید که کلاس ششم هستم. من دوست دارم مدرسه ی شادی داشته باشم. مثلا درون مدرسه فضایی پراز گل و درخت داشته باشد که شما برای ما فراهم کردید.یا ساعت آزمایش در مدرسه بیشتر شود وآزمایش های زیادی داشته باشیم ،دانش آموزان را به اردوی تفریحی و علمی بیشتر ببرید ،مسابقات بین کلاسی ما بیشتر شود تا بچه ها شاد باشند ، ساعت های خلاقیت مانند هنر ، سازه های ماکارونی و ... که این هم برای ما فراهم کرده اید و درنهایت معلم های خوب و خوش اخ
معلم ، ارزش معلم ، بزرگداشت شغل معلمی ، خصوصیات یک معلم خوب و …را گرد آوری کرده ایم که تقدیم دانش آموزان عزیزی میکنیم که از سن ۷ سالگی تا سن جوانی و گاهی میان سالی شاهد زحمات و فداکاری هایی معلمانی هستند که معلمی را شغل انبیا میدانند و برای تعلیم و تربیت کودکان ، نوجوانان و جوانان از جان و دل خود مایه میگذارند. امیدوارم این نوشته برای شما مفید باشد.
۱۰ انشا در مورد معلم و معلمی  
******************************************************************
انشا در مورد معلم شماره یک
کلاس اول که بودم یک روز زنگ املا بود فکر میکنم . خانم معلم که داشت یکی یکی تکالیف بچه هارو چک میکرد وقتی به من رسید نوشته بودم سبد نمیتونستم بخونم ولی! 
کمکم کرد هِجی کنم سین ب دال گفت حالا کامل بگو گفتم سیب! زد تو گوشم. بد زد ولی هنوز که هنوزه یادم مونده که اون سبد بود نه سیب 
دست آخر هم یک نمره بیست کاشت وسط کارنامه دانش آموز هفت ساله ی خنگش تا ثابت کند که آن چک برای خودت بود نه من ، نه نمره نه هرچیز دیگری. چقدر خوب نقش مادر بودن رو ایفا میکرد .
تداوم تعطیلی مدارس موجب شد سیستم آموزشی کشور ، به آموزش از راه دور روی بیاورد. اولین قدم در این راستا پخش دروس از رسانه ملی بوده است ؛ اما برای سرعت بخشیدن به روند آموزشی دانش آموزان و با توجه به استقبالی که از پخش کلاس دانش آموزان در تلویزیون شد ، مسئولین تصمیم به راه اندازی سامانه ای با عنوان ” شاد “ گرفتند تا دانش آموز و معلم با یکدیگر تعامل بهتری برقرار نمایند.
ادامه مطلب
دانش آموز دارای حق آزادی عقیده و بیان و مصونیت پس از بیان است.
دانش آموز از حق تناسب محیط آموزش با فعالیت های آموزشی برخوردار است.
دانش آموزان حق دارند به طور یکسان از امکانات آموزشی بهره مند شوند.
هیچ دانش آموزی را نمی توان بی دلیل نسبت به مکالمات تلفنی و وسایل شخصی از قبیل کمدها و لباسها مورد تجسس قرار داد.
هنگام خواندن منشور حقوقی دانش آموزان با موارد بالا مواجه شدم که بسیار به نظر بنده جالب آمد؛ مواردی که به ندرت رعایت میشوند حتی برای منی
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) چیست؟
شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به نشانی Shad.medu.ir به‌منظور ساماندهی آموزش مجازی دانش آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش طراحی و پیاده‌سازی شده است . زیرساخت اجرای این طرح ، استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی است که یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام‌رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، طراحی‌شده است .
برگزاری کلاس‌های برخط و غیر برخط مبتنی بر تبادل پیام و محتوا در گروه‌هایی به نام کلاس‌های مدرسه در
( این نامه هم اکنون در موزه گلستان نگهداری میشود)
 
این ماجرای واقعی در مورد شخصی به نام نظرعلی طالقانی است
 
که در زمان ناصرالدین شاه ،دانش اموزی در مدرسه ی مروی تهران بود
و بسیار بسیار آدم فقیری بود.
 
یک روز نظرعلی به ذهنش می رسد که برای خدا نامه ای بنویسد.
 
نامه ی او در موزه ی گلستان تهران تحت عنوان "نامه ای به خدا" نگهداری می شود.
 
 
مضمون این نامه :
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خدمت جناب خدا !
 
سلام علیکم ،
اینجانب
ادامه مطلب
دعوت از دبیران وکارکنان مدرارس افلاکیان به رستوران زیتون در روز بزرگداشت مقام معلم
فضاسازی مدرسه دخترانه افلاکیان در روز بزرگداشت معلمجلسه مبارزه با آسیب های اجتماعی با حضور مشاور اداره کل آموزش و پرورشمعاینات دندانپزشکی در هفته سلامت مدرسه دخترانه افلاکیانجلسه توجیهی هدایت تحصیلی دانش آموزان دخترانه افلاکیاناجرای طرح مدام، در مدرسه دخترانه افلاکیان

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها