نتایج جستجو برای عبارت :

تنزل

تنزل پیدا کردم. آپدیت ها همه پاک شده اند. آن همه فیچر که رفته رفته بهبود داده شده بودند، دیگر دیده نمی شوند و مواجه هستیم با نسخه ای که در ابتدا توسعه داده شده بود. شاید زمان خودش خوب بود ولی الان خوب نیست. زیادی ابتدایی است. حتی رقت برانگیز است. انگار یک بچه چند ساله که تازه برنامه نویسی یاد گرفته، کدش را نوشته. پر از باگ است. کر و کثیف است. غیر بهینه نوشته شده.
با این حال، من همیشه سعی می کنم بک آپ بگیرم. البته از هرچیزی که ارزشمند است. بدیهی است ک
خزاین خدا همان اسماء خدا هستند. لذا خداوند از اسماء خودش این موجودات را تنزل می دهد، این عالم آفرینش پهن می شود. همین موجودات را بر گردان برو به خدا، جمع که می شود می شود خدا. بنابراین فرق عالم با خداوند فرق در جمع و تفریق هست، قبض و بسط هست یعنی وجود در ذات خداوند جمع هست، وقتی که تنزل می کند متکثر می شود.
این مسئله زیاد در آیات قرآن آمده "أَ وَ لَمْ یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ کانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما" آیا ند
پله ی اول:
اتصال روح ب امر
{ یسئلونک عن الروح قلِ الرّوحُ مِن أمر ربّی }
بگو روح از امر ربّ من است.

پله ی دوم:
تنزل روح ب همراه ملائکه
{ إنّا أنزلناه فی لیلة القدر* و ما أدراک ما لیلةُ القدر* لیلة القدر خیرٌ من ألف شهر* تنزّل الملائکة و الرّوحُ فیها بإذن ربّهم من کُلِّ أمرٍ* سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر }
در لیلة القدر نازلش کردیم... ( نزول دفعی، در حالت جمع، مقام عقل )
تنزل ملائکه و روح... ( نزول تدریجی، در حالت تفصیل، مقام قلب )
از هر امری...
در سلامت کامل، ت
خوابم نمی‌برد. اشک هام گوله گوله می‌ریزد روی بالشت، گوشه متکا را گاز می‌گیرم که صدای گریه هایم بلند نشود و به این فکر میکنم که گندِ گناه هایم قرار است از کجایِ زندگی ام بالا بزند و دقیقا کجایش را به آتش بکشد؟ 
آه .. اللهم اغفر لی الذنوب التی تنزل النقم.. 
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
 
 ممکن است در روایات چیزی باشد که ما نفهمیم، امّا ببینیم آیا این مضامینی که دربارهٴ پایه‌های کعبه آمده، دربارهٴ حجرالأسود آمده، مخالف قرآن است یا نه؟
اصل اوّل آن است که خدای سبحان می‌فرماید هر چه را که ما خلق کردیم از مخزن غیب تنزّل کرده است، هم اصلش نزد ما هست و هم ما اینها را از مخزن غیب تنزّل دادیم.
 
پس یک مطلب این است هر چه را خدای سبحان خلق کرد مخزنی دارد و اینها در آن مخزن وجود دارند: الله خالق کل شیء ؛ هر چه ش
#حدیث_مهدوی 
پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بیت من است؛ در آخرالزمان ظاهر می شود. آسمان باران رحمتش را فرو می ریزد و زمین گیاه خود را بیرون می فرستد. زمین را پر از عدل و داد کند، چنانکه مردم آن را از جور و ستم پر کرده اند .
بحارالانوار/ ج51/ ص74
 
 
آخرین باری که انقدر به کارام فکر نکرده بودم یادم نمیاد! یعنی یه آدم میتونه انقدر تنزل کنه! همینقدر احمقانه!
یاد حرفای استاد می افتم که داشت اصول کار یاد میداد، میگفت چقد این گزینه مهمه!
*خودشیرین
مخلوطی از تنفر و ترس و حس ناپاکی و رانده شدن 
 
یاد رفقای قدیم افتادم...
من بی معرفتم، شما دیگه چرا؟
یادش بخیر یه زمانی گفتگوها داشتیم! من انقد بهت سر میزدم، تو نباید یه بار بگی برم ببینم چه مرگشه؟ دستشو بگیرم؟ قدیما بامعرفت تر بودی... میدونی الان چق
بخش چهارم: مراتب فهم قرآن
با توجه به آنچه در صفحات پیشین پیرامون ظاهر و باطن قرآن و مراد از باطن گفته شده به خوبی روشن می شود که باطن قرآن ذو مراتب بوده و دارای درجات بسیار مختلفی است و بنابر هر دو نظریه موجود در معنای باطن قرآن، ذو مرتبه بودن فهم قرآن معنا پیدا می کند چه باطن را از سنخ مفاهیم و معانی بدانیم و یا حقایقی که قرآن در مراتب تنزّل طی نموده است هر چند بنابر نظریه اخیر مراتب فهم قرآن عمیق تر و به صورت گسترده تری مطرح می شود.
1. مراتب فهم
نخبه پروری خیلی مهم است، مدارس استعدادهای درخشان نبایست تضعیف بشود. از افتخارات کشور، همین بچه‌های المپیادی هستند که می‌روند رتبه‌های بالا را در دنیا کسب می‌کنند و می‌آیند؛ نگذارید رتبه‌ اینها تنزّل پیدا کند.
۱۳۹۸/۲/۱۱-رهبر انقلاب
         
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
اصل کلّی را در آیهٴ سورهٴ زمر این‌چنین مشخص کرد فرمود به اینکه خلقکم من نفسٍ واحدة ثم جعل منها زوجها و انزل لکم من الانعام ثمانیة ازواج : خدای سبحان از دام برای شما هشت زوج خلق کرد؛ از گوسفند اهلی و وحشی، گاو وحشی و اهلی و مانند آن، یا نر و ماده، فرمود: اینها را برای شما نازل کرد، نازل کرد نه یعنی خلق کرد، انزل به معنی «خَلَقَ» نیست، أنزل همان معنای انزال و معنای فرو فرستادن خود را دارد، ولی از مخزن غیب که «عنده خزائن
تلخم
امروز کتابخونه ملی بودم و اینترنت اونجا وصل شده بود. با س کمی حرف زدم و گویا نگران و دلتنگ بود کمی. تلخم برای این تبعیض، برای این قطره چکانی وصل کردن اینترنت، برای نفهم بودن ج‌ا که نمی‌فهمد مردم درد دارند که اعتراض می‌کنند. این مردم چیزی برای از دست دادن ندارند. حالا تو بیا ۱۰۰ نفر را بکش و ۱۰۰ها نفر را دستگیر کن. زندان با زندان فرقی دارد؟ ما همه در زندانیم، زندانی بزرگ، زندان ج‌اا.
آه که این وضع سامانی ندارد. این کشور وطن نمی‌شود. ناچار
یکی از رویاها و آرزوهام اینه که دیشب و امروزی در حرم حضرت امیر باشم.
این در شرایطیه که در این دو روز حتی نتونستم در حرم حضرت ثامن باشم.
توفیقاتم به شدت و به وضوح تنزل پیدا کرده و هیچ بودنم رو به چشم می‌بینم.
راستشو بخواید کم کم دارم به اندیشه‌های جبرگرایی متمایل میشم.
:/

+عید تون خیلی مبارک.
دو ساله که در عید مبعث احساس شرمندگی مفرط دارم بابت تصمیمی که دو سال پیش گرفتم و عملی نشد. اما نمیذارم این حس سال دیگه هم تکرار بشه. با اینکه این که واقعا از
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
امام مهدی از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)
ان المهدی (علیه‌السلام) من عترتی، من اهل بیتی، یخرج فی آخر الزمان تنزل له السماء قطرها و تخرج له الأرض بذرها، فیملا الأرض عدلا و قسطا کما ملأها القوم ظلما و جورا .
مهدی (علیه‌السلام) از عترت و اهل بی
سردار عزیز هیچ انتقامی داغ نبودنِ تو رو برای دل ما سرد نخواهد کرد... 
تو باید می‌بودی تا آزادی خاورمیانه از تروریست و تکفیری و ظالم و مزدور رو با تو جشن می‌گرفتیم. ما حتماً روزی هدف تو رو محقق میکنیم ولی بدون جای تو همیشه همیشه خالی خواهد بود...
به رهبر عزیزم تسلیت میگم و به انقلابی که تنهاتر از همیشه شده...
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
+کاش میشد در تشییع پیکر مطهرت حضور داشته باشم. مطمئنم امام زمان_روحی له الفداء و ارواح مطهر در اون مج
سردار عزیزم هیچ انتقامی داغ نبودنِ شما رو برای دل ما سرد نخواهد کرد... 
تو باید می‌بودی تا آزادی خاورمیانه از تروریست و تکفیری و ظالم و مزدور رو با شما جشن می‌گرفتیم. ما حتماً روزی هدف شما رو محقق میکنیم ولی بدونید جای شما همیشه همیشه خالی خواهد بود...
به رهبر عزیزم تسلیت میگم و به انقلابی که تنهاتر از همیشه شده...
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
+کاش میشد در تشییع پیکر مطهرت حضور داشته باشم. مطمئنم امام زمان_روحی له الفداء و ارواح مطهر د
دردا.دردا از من.دردا از این عمرهای کوتاه و بی‌اعتبار ما.دردا از نبودن‌ها و رفتن‌ها.دردا از تو که هم نامه‌ی نانوشته خوانی و هم قصه‌ی نانموده دانی.دردا از تو که یادت مونس جانم است.دردا از من که با این همه‌ آدم نمی‌شوم که نمی‌شوم.دردا از من که زندگی می‌کنم برای آن لحظات که حتی با آن «برام هیچ حسی شبیه تو نیست، کنار تو درگیر آرامشم، همین از تمامِ جهان کافیه، همین که کنارت نفس میکشم» هم گریه‌ام بگیرد و غرق لذت شوم، اما برایم این لحظات هم محد
سردار عزیزم هیچ انتقامی داغ نبودنِ تو رو برای دل ما سرد نخواهد کرد... 
تو باید می‌بودی تا آزادی خاورمیانه از تروریست و تکفیری و ظالم و مزدور رو با تو جشن می‌گرفتیم. ما حتماً روزی هدفت رو محقق میکنیم ولی بدون جای تو همیشه‌ی همیشه خالی خواهد بود...
به رهبر عزیزم تسلیت میگم و به انقلابی که تنهاتر از همیشه شده...
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...
+کاش میشد در تشییع پیکر مطهرت حضور داشته باشم. مطمئنم امام زمان_روحی له الفداء و ارواح مطهر در اون
 
قوی ترین ارتش های جهان تا سال 2020
امریکا و روسیه و چین هنوز 3 ابر قدرت بزرگ دنیا …
 
هر سال وبسایت نظامی گلوبال فایر پاور میزان قدرت نظامی کشور های مختلف را رتبه بندی میکند. 55 شاخص مهم برای قویترین ارتش های‌ جهان مورد بررسی قرار می گیرد. 
 
وبسایت نظامی” گلوبال فایر پاور” جدید ترین رده‌بندی خود از قدرت و بزرگی 137 ارتش مدرن جهان را منتشر کرده است. به گزارش تالاب ؛ دراین رده بندی جدید که برای سال 2020 میلادی است، فهرست قابلیت ها و توانمندی های‌ 1
انگار که زمان به عقب برگشته باشد گوشی‌های هوشمندمان به اندازه‌ی یازده دو صفرها تنزل پیدا کرده‌اند،با درد بدن‌هامان چه کنیم!؟
صبح‌ها عادت داشتم اول کانالهایم را چک کنم،الحمدالله که هیچوقت خبر خوبی نبود زلزله بود اگر نه گران‌تر شدن یا نماینده‌ای  که جایی چیزکی بگوید و ما ببینیم بعد سر تکان دهیم که باورت میشود این مجلس ماست و این‌ها نماینده‌های ما؟ بعد برویم به زندگیمان برسیم.
صبح که بیدار شدم حس میکردم از دنیا بریده شده‌ام ،یعنی آن بی
شرح دعای روز بیست و هفتم



 
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ                       خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را
 وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیُسْرِ             و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی
واقْبَلْ مَعاذیری                                                 و بپذیر عذرهایم
وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ                                      و بریز از من گناه و با
اسم‌ها روی هوا ساخته نمی‌شوند و پشتوانه مفهومی دارند و طبعا بهتر است که از عنوان‌های استفاده کنیم که مفهوم دقیق‌تری را از آن دستگاه/مجموعه به مخاطب منتقل می‌کنند.
وقتی ما مثلا به جای کلمه نیروی انتظامی، همواره از کلمه Police استفاده می‌کنیم، باید هم شاهد این باشیم که بخشی از جامعه نسبت به عملکرد نیروی انتظامی دچار کج فهمی شود و نیروی انتظامی را در حد ارشاد کردن تنزل دهد.

انتظامی: انتظامی . [ اِ ت ِ] (ص نسبی ) منسوب به انتظام . (فرهنگ فارسی معین
سلام
یادمه عراق که بهم ریخت چقده غصه خوردم برای خلوت شدن حرم‌ها! و چه زود خدا این امتحان رو پیش روی ما گذاشت...
برای همینم دیشب رفتیم حرم... دلم می خواست شام وفات حداقل تسلیت بگیم.
موقع ورود ، تو قسمت بازرسی، خانمه یه چوبکی که یه حلقه داشت، گرفت جلومون  و از کنارش رد شدیم، بعدم گفت کیفت رو باز کن نشون بده، بدون اینکه دست بزنه به ما!
کفشداری‌ها هم کفش نمی‌گرفتن، کفش رو‌ گذاشتیم تو پلاستیک و رفتیم سمت ضریح! قربونشون برم، حرم کااااااملا خلوت، انق
قالب برداری ستون
قالب برداری باید وقتی
انجام شود که بتن قادر به تحمل تنش ها و تغییر شکل های وارده باشد. قبل از
آنکه اعضا و قطعات بتنی ، مقاومت کافی برای تحمل وزن خود و بارهای وارده را
کسب نمایند، نباید پایه ها و قالب های باربر برچیده شوند.
عملیات قالب برداری و جمع کردن پایه ها باید گام به گام بدون ضربه و اعمال فشار ، چنان صورت گیرند که
اعضا
و قطعات، تحت بارهای ناگهانی قرار نگرفته ، بتن صدمه نبیند و خدشه ای به
ایمنی و قابلیت بهره برداری قطعات
انسان هر راهی را بدون تقید و پای‌بندی به قرآن و سنت برود، روزبه‌روز تنزّل می‌کند و تاریخ، از جمله قضایای سقیفه و پیامدهای آن مانند واقعه طَف (کربلا)، هر روز تکرار می‌شود؛ زیرا هر روز حقی غصب و یا احقاق می‌شود، و همیشه حق و باطل مثل حسین و یزید وجود دارد، و کار مردم هم یا جنگ در کنار یزید یا در رکاب امام حسین علیه‌السلام است.
بنابراین، انسان باید هر روز موضع خود را مشخص کند که آیا اهل حق است و یا باطل و پیرو آن. رحمت واسعه، ص۱۶۱ مشاهده این مط
هوار سوت گوش هایت از احتمال ورود سامانه بارشی به چشم خبر می‌دهند ، وقتی صدای سوت مخابره میشود ، اصوات ماورا رنج صوتی را میشنویم یا عصب های بدکاره شورش کرده اند ؟ 
صدای ترک خوردن آسمان به گوشم میپیچد ، از اشک های نفرین شده آنهایی که به حقشان نرسیده اند فرار کنم .
غافلگیر میشوم با سرمای هر قطره ، شروع به تصرف خشکی های صورتم میکنند ؛ خجالت میکشم چرا که خجالت میکشم از دیدنت آسمان ، ملالت بار نیست خیس بشوم خیس هم بشوم بازهم زنده ام .
آسمان ، از او بپ
هوار سوت گوش هایت از احتمال ورود سامانه بارشی به چشم خبر می‌دهند ، وقتی صدای سوت مخابره میشود ، اصوات ماورا رنج صوتی را میشنویم یا عصب های بدکاره شورش کرده اند ؟ 
صدای ترک خوردن آسمان به گوشم میپیچد ، از اشک های نفرین شده آنهایی که به حقشان نرسیده اند فرار کنم .
غافلگیر میشوم با سرمای هر قطره ، شروع به تصرف خشکی های صورتم میکنند ؛ خجالت میکشم چرا که خجالت میکشم از دیدنت آسمان ، ملالت بار نیست خیس بشوم خیس هم بشوم بازهم زنده ام .
آسمان ، از او بپ
پرسش:
******
اگر روح امره، پس چرا روح نفخته میشه و امر قضی! نمیدونم امر اصلا یعنی چی؟؟ معنای امر چیه؟؟؟

امر یعنی فرمان دستور یا معنای دیگه ای داره؟؟؟

راستی اون آیه که میگه و کذالک اوحینا الیک روحا من امرنا رو چطور میشه تفسیر کرد با توجه به مواردی که تو تعریف روح گفتین! اصلا یعنی چی وحی کردیم روحی از امرمون رو؟!؟
تنزل الملائکه و الروح چیه؟؟؟
وقتی د ما روح خدا دمیده شده، روحی که بعدا قراره تنزل کنه چی هست؟؟
آیا این روح همون روحه؟؟
آیا روحی که از امر
فارغ از آن که غذای حقیقی سفره ی شب یلدای شما چه باشد، به هر حال شهد و آجیل هم بخش مهمی از پذیرایی این شب خواهد بود. درواقع بعد از هندوانه و انار، تنقلات اصلی ترین قسمت سفره های پذیرایی در شب یلدا هستند.حالا که فرصت زیادی تا شب یلدای امسال سرمد نمانده بهتر است سریع دست بوسیله فرمان شوید و سفره ی پذیرایی تان را برای این شب کامل کنید. چنانچه صبر است طولانی ترین شب سال را در ساختمانی ی اقوام یا دوستان غصه بگذرانید بد تراشیدن با انتخاب و معامله یک طع
رده بندی در حوزه توانگری مالی
 
 
یکی دیگر از معیارهایی که در ابتدای مقاله اشاره شد، سطح توانگری مالی می باشد. توانگری مالی یعنی میزان قدرت پاسخگویی شرکت در برابر مشتریان خود. شرکت هایی که از سطح توانگری مالی خوبی برخوردار هستند، در مقابل صاحبان حقوق و بیمه گذاران از توانایی پرداخت خوبی برخورداند. هر چه این میزان کاهش یابد، مقدار توانایی مالی و پاسخگویی نیز تنزل میابد.
1-سطح یک توانگری مالی: مقدار نسبت توانگری مالی شرکت برابر با 100 درصد است.2-
 
 
 
 
گزارش ۲۰۱۹ مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد ایران با ۱۰رتبه تنزل رتبه نسبت به سال گذشته میلادی، وضعیت نامناسب‌تری در شاخص رقابت‌پذیری جهانی پیدا کرده است. ارزیابی ارکان اصلی این شاخص حاکی از آن است که بهترین رتبه ایران به رکن اصلی اندازه بازار و بدترین رتبه ایران متعلق به رکن بازار کار است. ارتقای سطح رقابت‌پذیری اقتصادها، عامل کلیدی در بهبود سطح استاندارد زندگی جوامع معرفی شده است. بر این اساس به منظور تغییر جایگاه ایران در لیگ جها
‍ بسم الله الرحمن الرحیم
#نحو_العدالة  
#الرسالة_1
یجب علینا توفیر العدالة وتحکیمها فی حیاتنا و السعی وراء احیائها فی المجتمع
✅  تاثیر العدالة فی الکون:
⭕️ تمحی العدالة  الظلم فی العالم و تنجی المظلومین
⭕️ تزدهر الأرض بالعدالة و تنزل السماء رحمتها مدرارًا و تثمر الأشجار و تخضر
⭕️ الأرض و تتزین لأهل الأرض   بورودها و نباتها
⭕️ تسکن الوحوش بأمان فی الأرض و تسیر فی الطرقات کالحیوانات الألیفة
✍️ یقذف نور العلم فی قلوب المؤمنین حیث لایح
طبق عادت روزی چند بار اینترنت رو روشن میکنم و تازه میفهمم چقد زندگی ما به تلگرام و اینستاگرام وابسته بود،  چک کردن اخبار و با خبر شدن از اوضاع دوستان و آشنایان، که غیر این حس دوران چاپارخانه و کبوتر نامه بر بهت دست میده.. این که بنزین گرون شده حقیقتا برام مهم نیست،  هرچند روی کاغذ تصمیم مثبتی به نظرم میاد اما در عمل با دخل و خرج مردم نمیخونه،  اما برام مهم نیست چون ماشین ندارم و گرونی های بعد از اینم مهم نیست چون خیلی وقته آرزوهامونو بر باد دی
«سمفونی نهم» در ادامه روند تجربه گرایی هنرمند در گونه های مختلف، در مجموع فیلم موفقی نیست. با اینکه برایش بیش از حد و اضافه هزینه شده است. فیلم یک داستان اصلی دارد و در این بین هم سرکی به مرگ های مهم ترین شخصیت های تاریخی ایران و جهان کشیده می شود.
دو فصل مرگ کوروش و امیرکبیر، بیشتر از آنکه تاثیرگذار باشد، فانتزی است. بخصوص فصل کوروش که همه چیز انگار در جهت تنزل جایگاه اوست و کارگردان میتوانست با حرکات و تکنیک های دوربین بیشتر به تجلیل از این ش
توی راه، موقع اذان ظهر، یه امامزاده ای سر راهمون بود. رفتیم نماز بخونیم . سرمای زمستون بود و بخاریِ کم جونِ پراید و خاطره ی خوشِ یه اسپیلیت گنده واسم زنده ست که رنج سرما رو حسابی کم میکرد. داشتم نماز میخوندم که صدای گیرا و نافذ یه آقای مسنّی زو از قسمت مردونه شنیدم. "رب انی مغلوب فانتصر و انت خیر الناصرین" . رفت تا عمق وجودم ، احساس کردم همون جمله ایه که همیشه دلم میخواست به خدا بگم. من عاشق عربی ام و انواع دعاها رو توی قنوتم میخونم، ولی این یکی یه
یادم میاد جوان بودم، یه ماجرایی از یکی از بچه‌های فامیل شنیدم،
به شوخی تو جمعی که فقط من و مامانم و خواهرم بودیم از عبارت "دوست‌پسر و دوست‌دختر" استفاده کردم.
مامانم رنگ از چهره‌ش پرید، گفت هرگز نام عمل فحشاء رو به این سادگی بیان نکن..گفتنش قلبت رو کدر میکنه..گناه رو در نظرت عادی‌تر می‌کنه و روحت رو تنزل میده.
بعد هروقت که رساله میخوندم می‌دیدم هرجایی که از گناهی بزرگ صحبت شده یه عبارت قبل و بعدش هست: معاذ الله، العیاذ بالله، نعوذ بالله...
ق
وصایت امیر المومنین علیه السلام آخرین واجب الهی
ثقة الاسلام کلینی رضوان الله علیه روایت کرده است:
قال عمر بن أذینة: قالوا جمیعا غیر أبی الجارود - وقال أبو جعفر علیه السلام: وكانت الفریضة تنزل بعد الفریضة الأخرى وكانت الولایة آخر الفرائض، فأنزل الله عز وجل " الیوم أكملت لكم دینكم وأتممت علیكم نعمتی " قال أبو جعفر علیه السلام: یقول الله عز وجل: لا انزل علیكم بعد هذه فریضة، قد أكملت لكم الفرائض.
امام باقر علیه السلام فرمودند: واجبات یكى از پس دی
دانلود نمونه سوالات حقوق مالکیت فکری مجموعه ای کامل و فوق العاده از سوالات این درس را اماده دانلود نمودیم.
برای مشاهده سوالات روی لینک های زیر کلیک کنید
https://www.linkedin.com/pulse/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D9%85%D8%A7%D9%84%DA%A9%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1-rahim-moradi/

در ادامه چند مورد از نمونه سوالات حقوق مالکیت فکری را مشاهده میکنید :1- حق مولف مربوط است به آفرینش های فکری انسان در زمینه های :الف- علمی ب-ادبی ج-هنری  د- هم
ببر و خر بحثشون میشه
ببر می‌گفته چمن سبزه و خر می‌گفته سیاهه
میرن پیش شیر
و  شیر دستور میده ببر تنبیه بشه
ببر معترض میشه که ولی قربان حق با منه!!
شیر میگه: جرم تو بحث کردن با خره 
 
 
و حالا....
روز یکشنبه با همکار پرروی بی ادب و بی نظم بحثم شد
همکاری که  سال پیش همکار دیگه در موردش گفت: ادب و تربیت ی امر خانوادگیه و با تحصیلات و شغل به دست نمیاد
همکاری که همین پریروز ی همکار جوون تر از خودش تو جمع بهش گفت کارت کاملا نشونه بی تربیتی بود
همکاری که و
با نامت.

چند روز بود که نبودم؟ چند روز بود که جمعا یک دست
لباس متحرک مو بافته‌ای بودم که در یک لحظه‌ی هیچ کاری نکردن خشکش زده بود؟ چند
روز بود که صرفا با تمام قوا مشغول جر واجر کردن وقتم با قیچی بطالت بودم؟ چند روز
بود که نه فقط خواندن، نوشتن، دیدن، حرف زدن برایم به منفی بی‌خود بودگی تنزل درجه داده بودند که خود حرکت کردن به منتهای بی‌معنایی رسیده بود؟ توالی فعل "بودن" را نگاه کن، چند روز بود که همین "بودن"
برایم کلمه‌ی بدبویی شده بود که بار ن
خواهرم دیروز شکایت می‌کرد که یکی از برادران یه ترانه انداخته تو دهن امیرعلی: تو پلنگ منی، منو چنگ می‌زنی! ظاهرا برادر یه کلیپ گذاشته براش و اینم از اون روز هی داشته تو خونه می‌خونده. میگه صبح فاطمه (خواهر امیرعلی، وروجک سابق) هم که بیدار شده اولین جمله‌ش این بوده: تو پلنگ من هستی، من را چنگ می‌زنی! :))) تازه برداشته کتابیش هم کرده :)
الان، این موقع شب یادش افتادم، گفتم برم ببینم کی کیو چنگ می‌زنه. خدایا! پروردگارا! این چه مهملاتیه که می‌خونن و
پرسش:
******

چند نکته:
1-- یه سوالی که به نظرم باید اول از همه بهش بپردازیم اینه که اساسا تعریف ولایت چی هست؟؟ چه کیفیتی داره؟؟ اصلا یعنی چی ولایت الله و ولایت غیر الله که در جایی خداوند نهی کرده از پذیرش غیر اون و در جای دیگه امر کرده! این تناقض ظاهری خودش یه سواله، از طرفی معنای واقعی تحت ولایت رفتن یعنی چی؟؟  پذیرش ولایت طاغوت برای مومنین نهی شده خب درست، اما با این فرض رد شده که ما با پذیرش ولایت مثلا طاغوت به عزت میخوایم برسیم یا اینکه ممکنه مج
بزرگی می فرمود مواظب باشیم  برای دیگران برنامه نچینیم که خدا به نیتمان زودتر برنامه چیده است.شاید خالی از لطف نباشد در این روزهای گرامی غم و اندوه ،روزهای لباس های مشکی و نوحه سرایی ،عزاداری و نذر و نزولات، از اهداف و برنامه های حسینی یاد نماییم .حسین (ع )بدون برنامه ریزی و اهداف جنگ به نامه های پر از اندوه کوفیان لبیک گفت و عازم کربلا شد .حسین (ع )هدفی بجز احیای حقوق مظلوم نداشت .اما درکمال ناباوری ،دشمنان دوست نما ،برنامه های شومی برای آقا چی
محمد سروش محلاتی:
”اگر ما کرور کرور رفتیم [زیارت] و برگشتیم و نشانی از تغییر در بیرون ندیدیم، معلوم می‌شود تغییری در درون هم اتفاق نیفتاده و توفیق زیارتی که ائمه فرموده‌اند را پیدا نکرده‌ایم. شکل، ماکت و ظاهر زیارت کار دشواری نیست. چرا ما باید امر حقیقی و ریشه‌داری که با اعتقاد و جان ما آمیخته است را فرو بکاهیم و به برخی از مسائل سطحی و زودگذر تنزل دهیم و فکر کنیم که توانسته‌ایم از زیارت اربعین استفاده کنیم؟
اگر این تغییر اتفاق افتاد، همه
منزل منزل تا خدا
نگاهی گذرا به بحث "معاد" (۴)
قبلا گفته شد: که ما باید به " اختیار" مراحلی را که ازعوالم قبلی تنزل پیدا کردیم طی کنیم و به جایگاه اصلی خودمان برگردیم. اما این طی مسیر، به این راحتی  و سادگی نیست. راه را به مانشان داده اند؛ اما معلوم نیست از گروه افراد شکر گزار باشیم:
إنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبیلَ إمّٰا شَاکِرًا وَ إمّٰا  کَفُورًا
این راهی که به مانشان داده شده است، عبارت است از راه " فطرت." ادیان الهی هم آمدند همان احکامی که در " فطرت
باسلام
جلسه ۸۸
لینک دانلود فایل صوتی جلسه ۸۸، سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ (27.2 MB صوت با کیفیت wma -صندوق بیان)
5 ربیع الاول 1440
لینک کمکی جلسه ۸۸ (38.62 MB صوت با کیفیت mp3 -سرور ابری پرشین گیگ)
موضوع جلسه:
-  قرآن و امام زمان(عج) در عصر ظهور (جلسه دوم - که جلسه اول آن جلسه 84 بوده است)
  توحید کثیر و یکی شدن کثرت ها در نظام معرفت قرآنی که درظهور با طهارت اجتماعی این توحد محقق میشود
مراتب تنزل حقایق توحیدی قرآن برای تمام انبیاء و قطب بودن قرآن بر تمام کتب، و ظهور ت
رکود اقتصادی یعنی پدید آمدن شرایطی که در آن نرخ رشد تولید داخلی کند و کاهنده است، کارخانه‌ها با ظرفیت اضافی و بدون استفاده دست به گریبانند، نرخ بیکاری بالا است و به زبان ساده‌تر، بازارها کسادند.
دوره‌های رکود ، کاهش نرخ رشد سرمایه‌‌گذاری و تولید، تنزل یا ثبات قیمت‌ها و کسادی بازار را به همراه می‌آوردند.رکود و کسادی، ناشی از کمبود تقاضای موثر دانسته می‌شود (یعنی مردم کمتر مصرف می کنند و بنگاه ها هم کالاهای سرمایه ای کمتری می خرند یا به
او هر چه خودش را بیشتر می‌شناسد، از معنای زندگی دورتر می‌افتد. برخورد صادقانه وی با خواسته‌های درونی و انگیزه‌های واقعیش، او را به سمت «بی‌معنایی» سوق می‌دهد؛ چرا که در پس هر کدام از آنها یکی از امیال ابتدایی نهفته شده و در بطن آن امیال هم غلظتی از حیوانیت و پوچی چکانده شده است. حتی بامعناترین آن‌ها، هنر، هم ناتوان از پاسخ به پرسش به ظاهر ساده اما دشوار «خب که چه؟» می‌باشد. مارکز صدسال تنهایی را نوشت. خب که چه؟ پیکاسو گرنیکا را کشید. خب ک
 
من لم یشکر الخالق ولم یشکر المخلوق:
امام رضا (ع) فرمودند
هرکس نتواند از مخلوق خدا قدردانی کند ، از پس ستایش خدا برنخواهد آمد
 
همیشه مردان وزنانی هستند که به قاعده ی تلاشهایشان جاودانه می شوند.
فراترازجنس ونژاد وسن ومذهب وحزب و... خود را فرا محدودیتی می کنند ومی مانند
روز ملی شدن صنعت نفت درایران پس از سالیان متمادی استثمار دراین حوزه برای ایرانیان روز مهم وبزرگی است
برکت وجود مرحوم دکتر مصدق ودیگران دراین زمینه باعث پدید آمدن این حادثه خو
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 اهمیت انتخابات و حضور مردم، اهمیت نقد است و کشور را بالفعل بیمه می‌کند.1
تاریخچه ی انتخابات در ایران به دوران مشروطه در سال 1258 هجری شمسی بر می گردد؛ قبل از انقلابِ مشروطه، "شاه" زمامدار تمام امور کشور بود؛ اراده و نظر مردم هیچ نوع تاثیر و دخل و تصرفی بر روند و مدیریت امورات جاری کشور را نداشت. اولین جرقه های تشکلات مدنی با به سرانجام رسیدن انقلاب مشروطه در کشور زده شد و عملا با تبدیل نظام دیکتاتوری و شاهنشاهی به مش
معضلی تحت عنوان “مدیران بی‎کفایت” سالیان سال است که کشورمان را آزار می‌دهد. مدیرانی که همواره بر سر کار بوده و هستند. اینان نشات گرفته از روح “قانون بقای انرژی”، از صحنه مدیریت هیچ‌گاه بیرون نرفته و تنها از سازمانی به سازمان دیگر منتقل می‎شوند. داستان غم‎انگیزی که در مورد اکثرشان وجود دارد این است که در هیچ کدام از سازمان‎هایی که در آن‎ها مدیریت کرده‎اند، دستاورد و عملکرد قابل توجهی از خود بجا نگذاشته‎اند. ویژگی مشترک بسیاری از این
 
من لم یشکر الخالق ولم یشکر المخلوق:
امام رضا (ع) فرمودند
هرکس نتواند از مخلوق خدا قدردانی کند ، از پس ستایش خدا برنخواهد آمد
همیشه مردان وزنانی هستند که به قاعده ی تلاشهایشان جاودانه می شوند.
فراترازجنس ونژاد وسن ومذهب وحزب و... خود را فرا محدودیتی می کنند ومی مانند
روز ملی شدن صنعت نفت درایران پس از سالیان متمادی استثمار دراین حوزه برای ایرانیان روز مهم وبزرگی است
برکت وجود مرحوم دکتر مصدق ودیگران دراین زمینه باعث پدید آمدن این حادثه خوب
هفته گذشته که وزیر امور خارجه و مقام ارشد دیپلمات کضشور تحریم شد. تحریمی که لبخند وزیر همیشه خندان(به روی غربیها) را به اخم و عصبانیت تبدیل کرد.
جدای از حواشی و زمینه ها و عبرت های این حادثه، نکته ای حائز اهمیت است!
و آن اینکه وزیر محترم اعلان میکنند ما فقط یک چیز میخواهیم؛
اجازه فروش نفت به میزان قبل از تحریم های دوسال قبل!!! و واریز پول آن به داخل کشور!
سوال؛
آیا مشکل ما فروش نفت است!؟
6سال مذاکره برای اجازه فروش نفت بود!؟
برجام برجام این بود؟!
تجارت نه تنها پول را وسیله‌ی عمومی مبادله و پرداخت می‌کند ، نه تنها آن را شکل مطلوب دارایی می‌گرداند ، بلکه آن را بکار می‌اندازد و با بکار بردنش در تدارک مواد ، ابزار و انباشت انبارها و نیز همچون شالوده‌ای برای معاملات اعتباری و بانکی ، آن را بهره‌زا می‌کند . همه‌ی اینها نشانه‌های ویژه‌ی دید سرمایه‌داری درباره‌ی زندگی را به بار می‌آورند . منقول بودن دارایی و سهولت مبادله ، معامله و انباشت آن ، افراد را از محیط زادگاهی و از موضع اجتما
گیاه شناسی درخت پسته
با توجه به اهمیت بازار پسته لازم است در ابتدا درخت پسته از لحاظ گیاه شناسی مورد بررسی قرار گیرد.پسته یکی از محصولات مهم در تیره پسته سانان است. تیره پسته سانان با حدود 60 جنس و نزدیک به 600 گونه، تیره ای مهم در بین گیاهان می باشد. پسته به صورت خودرو در شمال شرقی ایران و آسیای مرکزی و افغانستان وجود دارد.
پسته گیاهی دو پایه است و از نظر گیاه شناسی میوه پسته در ردیف میوه های شفت طبقه بندی می شود. درخت پسته دارای مرکب شانه ای است و
«سمفونی نهم» در ادامه روند تجربه گرایی هنرمند در گونه های مختلف، در مجموع فیلم موفقی نیست. با اینکه برایش بیش از حد و اضافه هزینه شده است. فیلم یک داستان اصلی دارد و در این بین هم سرکی به مرگ های مهم ترین شخصیت های تاریخی ایران و جهان کشیده می شود.
دو فصل مرگ کوروش و امیرکبیر، بیشتر از آنکه تاثیرگذار باشد، فانتزی است. بخصوص فصل کوروش که همه چیز انگار در جهت تنزل جایگاه اوست و کارگردان میتوانست با حرکات و تکنیک های دوربین بیشتر به تجلیل از این ش
خب اگه به این جمله عمل کنیم 90 درصد خرجای ما بیهوده است، اصلش اینه تو که ماهی یه تومن حقوقته نباید گوشی تو دستت 5 میلیون قیمتش باشه.. یعنی نباید پنج ماه از کار تو تبدیل بشه به یه ابزار تو دستت، نباید یه لباس بخری 500 تومن، همخونی دخل و خرج یعنی با توجه به درامدت هزینه کنی نه عرف جامعه، کشور های دیگه همینن، اینکه شبکه خبر نشون میده تو اینگلیس خریدن لباس دست دوم عار نیست، کاری به هدف کثیف شون از پخشش ندارم، اما واقعیته، زوج های جوان وسایل زندگی شونو
بسم الله الرحمن الرحیم
 
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:
ده سال قبل این خاطره را به مناسبتی در یکی از یادداشت‌های کیهان آورده بودیم و امروز هم وصف‌الحال می‌دانیم؛
«سرکار مرادی» را تقریباً همه زندانیان سیاسی رژیم شاه می‌شناسند و یا، با نام او که در همه بندها پیچیده بود، آشنا هستند. سرکار مرادی، گروهبان پلیس بود و هیکلی بسیار تنومند و غول‌آسا داشت. در اذیت و آزار بر و بچه‌های زندانی و بهانه‌جویی و گزک‌گیری از آنها اگرچه دست کمی از بقیه هم
دو برادر دوقلو بودند که به سختی می‌شد آن دو را از یکدیگر تشخیص داد. این دو برادر سال‌ها پیش خانواده خود را از دست داده بودند. یکی صاحب چند فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ طراحی و فروش لباس در سراسر دنیا بود و آن دیگری صاحب یک تعمیرگاه بی‌رونق در گوشه‌ای دورافتاده از شهر بود. در یک سفر که با هم داشتند، بر اثر حادثه‌ای، هر دو حافظه خود را از دست دادند و پس از چند ماه درمان ناموفق در برگرداندن حافظه، در تشخیص هویت واقعی آنان اشتباه شد. او که فقیرتر بود
تعریف:
درنظر اول عبارت است از پیدا شدن «اضافه تولید» یعنی پرشدن بازار از
کالاهایی که مشتریِ ندارد. وقتی در بازار مشتری نباشد و کالاها فروش نرود
طبعاً تولید کالاها نیز کاهش یافته و متوقف می‌شود
و به دنبال آن تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری وسیع و میلیونی کارگران پیش
می‌آید که به نوبه خود فروش کالاها را باز هم دشوارتر کرده و بر عمق بحران
می‌افزاید سیستم اعتباری سرمایه‌داری
از کار بازمی‌ماند، بدهکاران توان پرداخت بدهی خود را در سر موعد از د
افزایش کارایی کاربرد آب با دستور کار ریزی بی عیب و به کارگیری روش های ارزان آبیاری ۲ راهکار مصرف بهینه از آب است. تو اقلیم بی آب یا شقه خشک البرز به خصوص منطقه ساوجبلاغ، انتخاب وضع های آبیاری بهینه، نه تنها یک فن، بلکه یک هنر است.  وضع های سنتی آبیاری، همراه با نوآوری های جدید، هنوز تیمار می توانند کاربرد داشته باشند. یکی از راه های آبیاری بهینه، آبیاری زیرسطحی و طرز دیگر آبیاری قطره ای است. در نحو زیرسطحی، آب درون مافوق خاک سطحی و تو منطقه وا
بر اساس بررسی‎های واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «پتروشیمی پارس» در 12 ماهه سال 97 موفق به کسب درآمد فروش 95509 میلیارد ریالی گردید که در نوع خود قابل توجه است؛ چرا که نسبت به سال 96 رشد 43 درصدی را به معرض نمایش می‎گذارد.
نگاهی به روند فروش این شرکت بیانگر این است که مقدار فروش به جز در شهریور ماه، در تمام ماه‎های سال 97 نسبت به سال 96 افت داشته است. مهمترین علت آن را می‎توان به تحریم‎ها نسبت دارد؛ چرا که حدود 57 درصد ا
این روزها از اینکه از آدمها دورتر هستم آرامش بیشتری دارم 
تجربه حرف ها و رفتارهایی که دلیلی برایشان پیدا نمیکنم باعث میشود فاصله بیشتری بگیرم 
اینکه از شنیدن ادعای انسانیت و خوب بودن و با مرام بودن فاصله بگیرم تصمیم درستی بنظر میرسد 
من هیچوقت آنقدرها هم نمیتوانستم به آدمها نزدیک بشوم 
انگار که یک حباب بزرگ نامرئی دورم درست کرده باشم و اندازه اش برای کوچک تر شدن و در نتیجه نزدیک تر شدن به من بسته به رفتار و لحن بیان و مهر طرف مقابلم باشد 
ق
کرونا در چین
اقتصاد چین دراین اواخر رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است و تبدیل به دومین اقتصاد جهانی شده ویکی از بازیگران اصلی اقتصاد شده است, به طوری که در حال رسیدن به آمریکا یعنی بزرگترین اقتصاد دنیا است. از سال 1979 حزب کمونیست چین سیاست های اصلاحات را اجرا کرد که توسعه اقتصاد ملی به دست آورده های چشم گیر نایل آمده است.
اما حال و روز چین پس از انتشار کرونا ویروس...
کندی فعالیت های اقتصادی در اثر شیوع کرونا لطمه ی شدیدی به اقتصاد چین زده است.شاخ
به گزارش واحد سنجش و راه حل‎های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار مسکن تقریبا از سال 92 وارد فاز رکود شد و تا سال 96 موقعیت خود را حفظ کرد و در حالی که در حالی که نوید رخت بستن رکود از صنعت ساخت و ساز به گوش می‎رسید، در سال 97 این رکود عمیق‎تر شد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تعداد پروانه ساختمانی صادر شده در شهر تهران از 21150 فقره در سال 92 به 8061 فقره در سال 94 تنزل یافت و البته در سال 96 با اندکی افزایش، به 10222 فقره رسید.
ادام
در سال ١٨٧١ ژنرالی آمریکایی با نام آلبرت پایک که با ترغیب جوزپه ماتزینی به ایلومیناتی راه یافته است، با تکمیل طرح نظامی خود برای به راه انداختن سه جنگ جهانی و انقلاب‌های مختلف در سراسر جهان این توطئه‌ی بزرگ را وارد آخرین مرحله‌ی خود می‌کند.جزئیات این توطئه به این شرح است:جنگ اول جهانی قرار است با هدف نابودی تزار در روسیه انجام شود؛ همان‌گونه که ناتان مایر روچیلد در سال ١٨١۵ وعده کرده بود، تزار جای خود را به کمونیسم می‌دهد؛ ایدئولوژی‌ا
واقعیت این بود که ما دیگر نمی توانستیم از هیچ ماده ایی که احساسات و افکار را از حالت طبیعى خارج مى کند، حتى حشیش و الکل استفاده کنیم. دیگر مواد مخدر حالمان را خوب
نمى کرد. بعضى اوقات وقتى صحبت از اعتیاد مى شد، حالتى تدافعى به خود مى گرفتیم و حق مصرف خود را توجیه مى کردیم، خصوصاً اگر نسخه دکتر هم در دست داشتیم . به کارهاى غیر قانونى و رفتار غیر طبیعى خود که ناشى ازمصرفمان بود افتخار مى کردیم و اوقاتى را که یکه وتنها، ترس وجودمان را فرا میگرفت و ب
 یکی از رازهای هستی تصمیم‌های
بزرگی‌اند که به‌راحتی گرفته می‌شوند
در جولای سال
۱۸۳۸، چارلز داروین ۲۹ساله و مجرد بود. دو سال پیش‌تر، از سفر با کشتی اچ.ام.اس بیگلز
بازگشته بود و مشاهداتی را با خود آورده بود که در نهایت شالودۀ کتاب منشأ انواع شدند.
در همین اثنا، با مسئلۀ تحلیلی اضطراری‌تری مواجه گشت. داروین به فکر خواستگاری از
دختردایی‌اش، اِما ویجوود، بود اما از این می‌ترسید که ازدواج و بچه‌داری مانع از مشغولیت
علمی‌اش شود. او برای آنک
 یکی از رازهای هستی تصمیم‌های
بزرگی‌اند که به‌راحتی گرفته می‌شوند
در جولای سال
۱۸۳۸، چارلز داروین ۲۹ساله و مجرد بود. دو سال پیش‌تر، از سفر با کشتی اچ.ام.اس بیگلز
بازگشته بود و مشاهداتی را با خود آورده بود که در نهایت شالودۀ کتاب منشأ انواع شدند.
در همین اثنا، با مسئلۀ تحلیلی اضطراری‌تری مواجه گشت. داروین به فکر خواستگاری از
دختردایی‌اش، اِما ویجوود، بود اما از این می‌ترسید که ازدواج و بچه‌داری مانع از مشغولیت
علمی‌اش شود. او برای آنک
آنچه اکنون تقریباً برایمان مسلم شده این است که موضوع قرنطینه و بحران کرونا به‌رغم همهٔ مشکلات، دستاوردی بزرگ داشته است؛ اینکه «کرونا مفهوم خانه را به ما بازگردانده است.» این روزها بسیار این قول هایدگر را به یاد می‌آورم که می‌گفت: «انسان معاصر بی‌خانمان شده». واقعاً هم تصور می‌کنم که خانه چند ‌دهه‌ای بود که به نازل‌ترین مراتب کارکردی‌اش تقلیل یافته بود. ما از صبح تا شب را خارج از خانه سپری می‌کردیم و توقعمان از خانه جایی بود که بتوانی
*بسم الله الرحمن الرحیم*

شرح دروس معرفت نفس 7
استاد صمدی آملی
******************************
 اگر با دید دفعی به نظام هستی و حرکت و هیأت و نظم و ترتیب و آمد و شدِ این پیکرِ زیبای هستی نگاه کنیم حالمان عوض می شود و آنطوری که با عالم خو کرده ایم و عادت کرده ایم، از عادت در می آئیم 
 که عرض کردیم تولدِ اوّلی انسان در قوس نزول، تولد از مادر است که در مقام تنزّل، انسان، عوالمِ وجودی را طی می کند به صورت انزالی، تا به صورتِ نطفه ای درمی آید که این نطفه در قوس صعود از
بسم الله الرحمن الرحیم
محدود نمودن جمع بین ادله (جمع بین آیات و روایات) به مباحثات تعادل و تراجیح، در واقع محدود نمودن و تنزل دادن مفهوم جمع ادله است! به عبارت دیگر انواع دیگری از جمع ادله متصور است؛ که در مباحثات تعادل و تراجیح تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.
اساساً ریشه مباحثات حوزه تعادل و تراجیح، مفروض گرفتن تعارض در دامنه ظهور دو دلیل و یا چند دلیل است؛ در حالیکه برای جمع بین ادله ریشه ها و ضرورت های متنوع دیگری را می توانیم، تصور کنیم!
 مشکل دیگر که مرتب از بنده سوال می شود میزان عرض باند اثر مرکب در فیلر کردن نوردها است.
یوحنا محی الدینی یکی از برترین مکانیک های صنعت چاپ در فضای مجازی زحمات و دانش فنی بیش از یک عمر خود را منتشر کرده است که برای جمع آوری و در اختیار گذاشتن برای جامعه بزرگ صنعت چاپ کشور آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران پیش قدم شده است.
مشکل دیگر که مرتب از بنده سوال می شود میزان عرض باند اثر مرکب در فیلر کردن نوردها است.
اولین جواب این است که کارخانه سازنده هر م
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 اهمیت انتخابات و حضور مردم، اهمیت نقد است و کشور را بالفعل بیمه می‌کند.1
تاریخچه ی انتخابات در ایران به دوران مشروطه در سال 1258 هجری شمسی بر می گردد؛ قبل از انقلابِ مشروطه، "شاه" زمامدار تمام امور کشور بود؛ اراده و نظر مردم هیچ نوع تاثیر و دخل و تصرفی بر روند و مدیریت امورات جاری کشور را نداشت. اولین جرقه های تشکلات مدنی با به سرانجام رسیدن انقلاب مشروطه در کشور زده شد و عملا با تبدیل نظام دیکتاتوری و شاهنشاهی به مشرو
با سلام و عرض تسلیت ایام حزن آل الله -علیهم السلام-
مخاطبان فاضل و خوانندگان ارجمند؛ با توجه به اینکه چهارماه از راه اندازی این وبلاگ می گذرد، لازم است که بازخورد گیری مناسبی از نظرات خوانندگان محترم و فاضل به عمل آید.
هدف از این وبلاگ، همان هدفی است که در نگارش کتب و مقالات دنبال شده است. وبلاگ به دنبال ایجاد فضایی برای اندیشیدن جدی تر (به نسبی بودن این معیار توجه داشته باشید) درباره مبانی و مباحث علمی در عرصه فقه و اصول و فلسفه و علوم قرآنی د
مدتها بود هرگاه دنبال رمان می‌گشتم به اسم «بامداد خمار» برمی‌خوردم اما وقتی برچسب «رمان عامه‌پسند» را می‌دیدم از خواندن آن پشیمان می‌شدم، تا اینکه بالاخره شرایط بگونه‌ای شد که آن را خواندم.
مبنای داستان این است که در ازدواج دو طرف باید هم‌کفو باشند. این یکی از مهمترین معیارهای ازدواج است که هم بسیاری از روان‌شناس‌ها و مشاوران بر آن تاکید دارند و هم در روایات دینی توصیه شده است. کاری که بامداد خمار انجام می‌دهد اینست که این توصیه ساد
کیفیت محیط شهری
برنامه ریزی طراحی محور رویکردی میانی بین برنامه ریزی شهری و طراحی شهری محسوب می‌شود.این رویکرد به دنبال عدم پاسخ گویی مناسب طرح‏‌‌های سنتی توسعه شهری به مسایل کیفی موجود در محیط‏‌‌های شهری مطرح شده است.به دلیل توجه این رویکرد به موضوع کیفیت محیط شهری
و همینطور سنجش اثربخشی آن در نظام مدیریت فضاهای شهری،این مقاله ضمن
بازشناسی مفهوم نظری این رویکرد، کاربست برنامه‌ای آن در ارتقای کیفیت محیط
شهری در یک محدوده نمونه( فض
 
در سال های اخیر، رویکردهای گوناگونی توسط مدیران ارشد شرکت ها و مصرف کنندگان پیرامون کیفیت شکل گرفته است. تحقیقات اخیر از وجود شکافی عمیق در درک و فهم ما از مقوله کیفیت، حکایت دارند. به نمونه‌هایی از این شکاف ها توجه فرمایید:
تحقیقی که در سال ۱۹۸۱ در بین مدیران ارشد اجرایی ۱۳۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی انجام پذیرفته است حاکی از آن است که سه مدیر از هر پنج مدیر بر این باور بودند که کیفیت همواره در حال رشد و بهبودی است و تنها ۱۳ درصد مدیران آمریکایی
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
param name="AutoStart" value="False">


 
من و تو یه عمره دو تا خط صافیم.. شده عادت ما که رویا ببافیم
 
 
 
 
پ ن..
دیشب دوستی که سفارش خط معلای پست قبلی رو داده بود واسم، زنگ زده میگه..
تو گفتن شعر مورد نظرت به خطاطه،
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
واقعا رقت انگیز است که ما مردم این چنین احمق هایی را برای اداره کشور انتخاب کرده ایم که هیچ حمایتشان میکنیم :/مملکت را اب برده است حکومت را خواب!:/
افسوس که هرکس به اندازه لیاقتش از دنیا سهم دارد!شاید سهم ماهایی که مانند گوسفند سرمان را پایین می اندازیم و در کنارچشمه ایم و تشنه ایم و مثل سگ دست کسانی که آزادمان را به امنیت تصنعی و خوشی هایمان را به قبرستان تنزل داده اند می لیسیم لیاقتمان بیشتر از این نیست که به عنوان امن ترین کشور خاورمیانه کمی
فایل صوتی 
 
سخنان دکتر #فرشاد_مومنی
 
سخنران |#عدالت و شهید #بهشتی
 
برنامه مصیر 
 
به مناسبت سالروز شهادت دکتر آیت الله بهشتی
 
چرا عدالت عنصر کلیدی در شخصیت شهید بهشتی است؟!
 
چرا جامعه به اندیشه های شهید بهشتی نیازمند است؟!
 
دکتر #مومنی : با بازگشت به تفکرات شهید بهشتی می‌توان مشکلات و معضل‌های کشور را شناسایی و راه برون رفت از آنان را پیدا کرد و به نظر من الان هیچ عنصری به اندازه اندیشه‌های شهید بهشتی توان این را ندارد که ما را از مشکلات
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
چقدر این شروع نوشتن دشوار است. من فکر می کنم آغاز یک مسیر روان شناختی است. یعنی یک قاعده مندی در نگارش نیست، بگم با چه چیزی شروع کنم، نوشته م وزین باشه. بیشتر یک مسئله زیستی - شناختی هست. تلاش مغز در درک و شناخت آغاز. زیبایِ دشواری چون آغاز کلام یا کلاً آغاز هست؟ 
جمالزاده در ابتکارات کم نظیر، در قصه ای اینگونه مسئله "شروع" را "شروع" می کند.. "یکی بود یکی نبود"؛ هنوز مسئله آغاز، شروع، حل نشده. هنوز نمی توانیم بدانیم، جریان از چه قرار است. 
از این که
بنابراین می توان به طورکلی به  برخی از عوامل نابرابری و بی عدالتی در سلامت عمومی به شرح زیر اشاره کرد:
1ـ محل اقامت (تفاوت بین شهر و روستا، گروههای منطقه ای، پایتخت در مقابل سایر مناطق) و بخش های دیگر شهرها
2ـ نژاد
3ـ شغل و آسیب پذیریهای درآمدی
4ـ جنسیت که اغلب نشان دهنده آسیب پذیری های ناشی از قوانین و هنجارهای مرتبط با جنسیت می باشد.
5ـ فرهنگ و ارزشها
6ـ تحصیلات
7ـ وضعیت اقتصادی و اجتماعی
8ـ سرمایه اجتماعی (امامی و همکاران ، 2013) .
2-3-4  رابطه حمایت
یک تفاوت مهم بین لغزش های گوش و اثرات ترسیم واجی این است که لغزش های گوش اغلب حاصل بی توجهی به سیگنال است درحالیکه ترسیم واجی واقعا می تواند غیر واقعی و توهمی (گمراه کننده) باشند. حتی زمانی که شنونده توجه کافی دارد و می داند که سیگنال تغییر کرده است انواع مشخصی از ترسیم واجی برانگیخته می شود. قیمت سمعک اتیکن بر خلاف آن، لغزش های گوش اغلب در نتیجه حواس پرتی شنونده است. وقتی سیگنال نویزی است ( این توجیه می کند که چرا اشعار آوازها بیشتر مستعد بد شن
بیمه عمر برای وکلا
وکالت یکی از حرفه هایی است که دارای تنوع کاری زیادی است. یک وکیل زمانی که پرونده ای را در دست می گیرد نمی تواند پایان آن را حدس بزند. علی رغم تمام تلاش هایش می داند که هر لحظه ممکن است شواهد و مدارکی علیه پرونده موجود به دست آمده و مسیر کار را تغییر دهد. بسیاری از افراد به حرفه وکالت علاقمند هستند اما ترس از سختی های این کار مانع از این می شود که بتوانند به دنبال علاقه خود رفته و در این زمینه فعالیت کنند. اما ما برای این افراد ر
قیمت ورق سیاه ضخامت 2 میلیمتر در اصفهان 67500 ریال و در اهواز 62000 ریال معامله میشد ولی در طول هفته روند قیمت نزولی شد. محصول مبارکه به 66000 ریال و محصول اهواز به 61000 ریال رسید. قیمت هر دو کالا عملاً به کف خود رسیده است و فضائی برای تنزل ندارد. آنچه که در بازار عرضه می شود محصول سرمایه گذاری سه ماه قبل است که اسلب در حدود 43000 ریال هر کیلو تمام شده عرضه میشد و ورق مبارکه که در پایان سال قبل در تناژهای بزرگ در بورس فروخته شد در قیمت پایه 47094 ریال بود . امر
یک خبر
 
هنوزهم می توان از دیوار بالا رفت
آن گونه که از دیوارهای کوتاه من وتو
منبر چند آقا، زاده شد!
هنوز هم می توان از دیوار بالا رفت
اگر کسی خوب (( قلاب)) بیندازد
قلابی که(( قلابی ))نباشد
قلابی که از آن بالا
           رای من
وتورا صید نکند
در دهکده جهانی اسلام
این دیوارها خیلی مزاحمند
 
                
***
امروز جلوی ایستگاه انگلیس باید
صف ببندیم و خبردار بایستیم
همه برای ((بلر)) تبلیغ می کنند
تقصیر جاده ابریشم است شاید
 
که در((خرازی)) سیاست خار
دریای بی‌کران فضلیت‌ها، رشادت‌ها و شجاعتهای آن صدیق اکبر و فاروق اعظم که فضائل و مناقب ژرف و بی‌کران آن صفحات دفتر خاطره‌های تاریخ را کمر خم نموده است
در سوگ بزرگ فرمانده و شجاع ترین مبارز اسلام، حبیب پیامبر خدا، برادر و جانشین همیشه مظلوم او نشسته ایم، مظلومی که سنگینی دردهای ناسورِ دل او را، فقط شب تاریک و چاه‌های مخوف مدینه احساس کرد، مظلومی که دوستان از ترس و دشمنان از کینه لب فرو بستند تا هرکدام به بهانه‌ای برای پوشاندن فضائل و من
در قم و مشهد و شمال و تهران و ... به خصوص در یکی دو سال اخیر که ارزش پول کشورمان تنزل پیدا کرده، خیل مسافران عراقی را بارها دیده ام که راه می روند و یک بغل خرید می کنند. این که باید برای ارزش پول ملی تأسف خورد سرجای خودش.
اما باید بپذیریم این حجم ورود مسافر خارجی و پولی که در کشورمان بابت اقامت و جابجایی و خرید خرج می کنند در این وانفسای تحریم، یکی از بهترین راهکارهای رونق اقتصادی کشورمان است و دشمن هم دقیقا با شناخت از همین شاهرگ حیاتی اقتصاد ایر
 بعضی از ما آدم ها خیلی نازک نارنجی هستیم. به همین دلیل گاهی در برابر مشکلات زندگی که خیلی هاشونم خودساخته اند، ترک می خوریم، می شکنیم و خیلی زود از تک و تا می افتیم...
بعضی از ما آدم ها در تشخیص و رتبه بندی درد ها و رنج ها عالمانه رفتار نمی کنیم و گاهی مقام درد را تا حد عارضه های سطحی و مشکلات پیش پا افتاده تنزل می دهیم...
و خیلی از ما آدم ها این جور هستیم که تا درد و رنج و مصیبت، مغز استخوانمون را نسوزاند، خدا را نمی بینیم و صدایش نمی زنیم. همان خد
 بعضی از ما آدم ها خیلی نازک نارنجی هستیم. به همین دلیل گاهی در برابر مشکلات زندگی که خیلی هاشونم خودساخته اند، تَرَک می خوریم، می شکنیم و خیلی زود از تک و تا می افتیم...
بعضی از ما آدم ها در تشخیص و رتبه بندی درد ها و رنج ها عالمانه رفتار نمی کنیم و گاهی مقام درد را تا حد عارضه های سطحی و مشکلات پیش پا افتاده تنزل می دهیم...
و خیلی از ما آدم ها این جور هستیم که تا درد و رنج و مصیبت، مغز استخوانمون را نسوزاند، خدا را نمی بینیم و صدایش نمی زنیم. همان
در شاخص امسال اعتبار گذرنامه‌های جهان که هر سال توسط موسسه بریتانیایی هنلی تهیه و منتشر می شود اعتبار گذرنامه‌های بریتانیایی و آمریکایی کاهش یافته و در مقابل گذرنامه چند کشور آسیایی در صدر جدول هستند.
معیار اصلی تنظیم این فهرست تعداد کشورهایی است که دارنده هر گذرنامه بدون ویزا می تواند به آنها سفر کند. این ارزش یابی براساس داده‌های ویژه «انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی» که همه جانبه‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات در زمینه سفرهای بین المللی
به گزارش ویکی اسپورت ورزشی هفته قبل پپ ماروتا، مدیر ورزشی جدید اینتر رسما اعلام کرد نام مائورو ایکاردی در فهرست فروش این باشگاه قرار گرفته و آنتونیو کونته حسابی روی این مهاجم 26 ساله برای فصل بعد نخواهد کرد.
 
اما در این شرایط نیز مائوریتو تصمیم گرفت کنار دیگر بازیکنان در لوگانو برای تمرینات پیش فصل حضور پیدا کرده تا شاید اینگونه خود را به کونته ثابت کند. اما عدم قرار گرفتن در تمرینات تاکتیکی در نهایت باعث شده وی دیروز در توافق دو جانبه با با
سر در گریبان تفکر و تعمق و تدبر فرو برده بودم ؛ ب مسائلی می اندیشیدم.
مطابق معمول ب اعماق آرامش بخش عالم قرآن کشیده شدم؛ و این آیه مرا ب سوی خود جلب و جذب کرد:
.

{ لقد کفر الّذین قالوا إنّ اللهَ هو المسیحُ بن مریم قل فمن یملِکُ من الله شیئاً إن أرادَ أن یُهلِک المسیحُ بن مریم وَ أُمَّهُ وَ مَن فی الأرض جمیعاً و لله ملکُ السّموات و الأرض و ما بینهما یخلُقُ ما یشاءُ واللهُ علی کلّ شیءٍ قدیرٌ }

.
ب تحقیق کفر ورزیدند آنها ک گفتند: همانا الله، همان مسی
تغییر رتبه در نتایج جستجوی گوگل این روزها با گسترش کسب و کارهای اینترنتی به یکی از مهمترین کارهای مدیران و وبمسترها تبدیل شده و از تمامی ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می کنند تا بتوانند بهترین جایگاه را در نتایج جستجو از آن خودشان کنند اما این تغییر رتبه همیشه به صورت صعودی نیست و برخی موارد هم به صورت نزولی خواهد بود.
به هر حال این تغییر رتبه باعث شده تا ذهن مدیران و وبمسترها به سمتی هدایت شود تا از ترفندهای سئو استفاده و به مرور زم
تغییر رتبه در نتایج جستجوی گوگل این روزها با گسترش کسب و کارهای اینترنتی به یکی از مهمترین کارهای مدیران و وبمسترها تبدیل شده و از تمامی ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می کنند تا بتوانند بهترین جایگاه را در نتایج جستجو از آن خودشان کنند اما این تغییر رتبه همیشه به صورت صعودی نیست و برخی موارد هم به صورت نزولی خواهد بود.
به هر حال این تغییر رتبه باعث شده تا ذهن مدیران و وبمسترها به سمتی هدایت شود تا از ترفندهای سئو استفاده و به مرور زم
قانون روابط موجر و مستاجر سال 1356 - فصل دوم
 
 
فصل دوم میزان اجاره بها و ترتیب پرداخت آنها
 
‌ماده  ۳
 
 
در مواردی که اجاره‌نامه تنظیم شده باشد میزان اجاره بها همان است که در اجاره‌نامه قید شده و هر‌گاه اجاره‌نامه تنظیم نشده باشد به میزانی‌است که بین طرفین مقرر و یا عملی شده است و در صورتی که میزان آن معلوم نشود با رعایت مقررات این قانون از طرف دادگاه میزان اجاره بها به نرخ‌ عادله روز تعیین می‌شود.
‌ماده ۴
 
 
موجر یا مستاجر می‌تواند به ا
در رابطه با تاریخ دقیق پیدایش اولین قالی و نحوه ی بافت آن اطلاعات دقیقی در دست نیست اما با توجه به آثار باستانی و کشفیات صورت گرفته در رابطه با نوع زندگی بشر، به نظر میرسد هنرهای دیگری چون سبد بافی، نمد بافی، جاجیم و گلیم بافی همه خود نوعی مقدمه و اساسی برای پیدایش اولین قالی ها بوده است. 
فرش های ابتدایی دارای طرح های ساده و اشکال شکسته بوده اند و عمدتا به صورت ذهنی بافته میشدند که جنبه ی استفاده ی روزمره داشته اند اما مقدمه ای بر پیداش نقوش
معرفی کتاب به مناسبت ولادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و جشن نیمه شعبان
کتاب: غیبت امام‌ مهدی (ع) از دیدگاه امام‌ جعفر صادق (ع)
نویسنده: ثامر هاشم عمیدی، عبدالله امین پور
گفت و گو درباره مهدویت، آخرالزمان و ظهور و قیام حضرت مهدی از روزهای آغازین بعثت نبی اکرم (ص) آغاز شده و در دوره‌های مختلف ادامه داشته است. گاهی عقاید مردم و شرایط زمانه، گفت و گو در این باره را به سوی انحراف می‌کشانده و لازم می‌شده است که فردی آگاه مسائل را برای دیگران تشر
خطر میلیتاریزه شدن جهان در پساکرونا
امروز پساکرونا به مسأله‌ای مهم تر از خود کرونا در جهان تبدیل شده است. اندیشمندان و صاحبنظران مسائل مختلف، هر یک از نقطه‌نظری خاص درحال ترسیم چشم‌اندازی از جهان پساکرونا هستند؛ جهانی که از نظر ساختاری و نظم بین‌المللی حاکم بر آن، تا حدود زیادی متفاوت از جهان فعلی خواهد بود.
? نکات تحلیلی1- اقتصاد بین‌الملل یکی از حوزه‌های مهمی است که تحت تأثیر پیامدهای منفی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. هم‌اینک تما
دعای آیت الله بهجت برای زندگی شیرین و مرگ راحت



دعای آیت الله بهجت برای رفع حاجت در زمینه های مختلف جزو دعاهای قوی است. در بین دعاهای ایشان یک دعا برای زندگی شیرین و مرگ راحت در محضر رهبر تلاوت شد و از سوی آیت الله بهجت تلاوت آن به رهبر توصیه شد.

آیت الله بهجت و دعای راحتی مرگ از ایشان
 دعای آیت الله بهجت برای داشتن یک زندگی شیرین و داشتن مرگی راحت در یک جمله خلاصه می شود که ایشان سالهای پیش در محضر آیت الله خامنه ای تلاوت کرد و خواند آن را بسی
روح الله مهرجو ‪-‬ اتفاقاتی که در چند هفته اخیر به ویژه در شهر همدان،
برای آن روحانی رخ داد و به دست یک سابقه دار به شهادت رسید، آدمی را وا
می‌دارد که به بررسی خشونت در جامعه ایرانی بپردازد. در اصل این سوال را
می‌توانیم مطرح کنیم که چگونه در جامعه‌ای که دین، عرفان و تصوف، جوانمردی
جایگاه رفیعی دارد، عده‌ای هم هستند که خشونت را نشانه مردانگی و افتخار
می‌دانند؟ از گذشته‌ای که ما به آن دسترسی داریم، بودند برخی که کلاه
شابگاهی بر سر می‌گ
هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود
وارهد از حد جهان بی حدو و اندازه شود
(مولوی)
پرسید سخن تازه چیست؟
گفتم  سخنی که حال من را خوب نماید و مثل نیسمی روح مرا بنوازد،
سخنی که من را از روزمرگی و تکرارهای بیحاصل رها سازد؛ سخنی که من را از این وضعی که هستم ارتقاء دهد.
سخنی که مرا از این مکان محصور و جایگاه فعلی جدا سازد و در جهان ماورائ سیر دهد. 
سخنی که منیت من را از من دور سازد.
سخنی که الهام بخش لحظه های بعدی من باشد و چنان نفسی در من بدمد که چیزی های
ایزو 14001
 
سری استانداردهای DIN EN ISO 14000 شامل خانواده ای از استانداردهای بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی بوده که در سال 1996 میلادی توسط کمیته فنی 207 سازمان جهانی ایزو بوجود آمده اند . این سیستم ها بخشی از الزامات مدیریتی که همان ساختار سازمانی ، منابع لازم جهت انجام ، برنامه ریزی و طرح ریزی فعالیتها ،تشریح مسئولیتها ، معین نمودن روشها و نحوه اجرای کار در راستای حفظ محیط زیست است را شامل می شود.
استاندارد مذکور تضمین کیفیت محصول و ارا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارائه کلیه خدمات حقوقی | مشاوره حقوقی | جستجو و معرفی وکیل در ارومیه