نتایج جستجو برای عبارت :

من و هابل همسنیم!

تلسکوپ فضایی هابل در طول ۳۰ سال فعالیتش، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال مشغول کاوش کیهان بوده، که این شامل روز تولد هممون میشه.
بعد ناسا به مناسبت ۳۰ سالگی هابل فهرستی از عکس‌هایی که هابل در ۳۶۵ روز سال گرفته، منتشر کرده و هرکس می تونه بره تو سایتش و روز تولدشو بزن و عکسی که از دریچه دوربینای هابل روز تولدش گرفته شده رو ببینه.
این عکسیه که هابل پارسال روز تولد من ثبت کرده. زیبای منظومه با دو تا قمر در بی کرانه کهکشان. همینقدر ساده، هم
تلسکوپ فضایی هابل در طول ۳۰ سال فعالیتش، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال مشغول کاوش کیهان بوده، که این شامل روز تولد هممون میشه.
بهد ناسا به مناسبت ۳۰ سالگی هابل فهرستی از عکس‌هایی که هابل در ۳۶۵ روز سال گرفته، منتشر کرده و هرکس می تونه بره تو سایتش و روز تولدشو بزن و عکسی که از دریچه دوربینای هابل روز تولدش گرفته شده رو ببینه.
این عکسیه که هابل پارسال روز تولد من ثبت کرده. زیبای منظومه با دو تا قمر در بی کرانه کهکشان. همینقدر ساده، هم
به نقل از ناسا، یک کهکشان در همین نزدیکی‌ها وجود دارد که حاوی منطقه‌ای است که ستارگان را متولد می‌کند و حدود 200 ستاره داغ، جوان و عظیم در آن ساکن هستند.
گرد و غبار خنک و گاز گرم در این مهد ستاره‌ای به عنوان ساختارهایی حیرت انگیز در یک تصویر نوری از تلسکوپ فضایی هابل به نمایش درآمده‌اند.
بین این رشته‌های گرد و غبار و گاز، حفره‌های غول پیکری وجود دارد که پر از گاز منتشر کننده پرتوی ایکس هستند و توسط رصدخانه پرتوی ایکس "چاندرا"(Chandra) رصد شده‌ا

تصویر جدید شفق قطبی در "زحل" + تصاویر
  اخبار علمی - تصویر جدید شفق قطبی در "زحل" + تصاویر
ناسا در جدیدترین ویدئوی خود موفق به ثبت یکی از فعالترین شفقهای قطبی مشاهده‌شده در سیاره زحل شده است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛ ناسا در جدیدترین ویدئوی خود موفق به ثبت یکی از فعالترین شفقهای قطبی مشاهده‌شده در سیاره زحل شده است.به گفته دانشمندان، تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ‌های هابل و کاسینی به ارائه بهترین منظره از این پدیده پرداخته است. این تصویر
 
توضیحات محصول

کد محصول: 1ER148
وزن محصول: 3.370  گرم

این انگشتر یک نمونه شیک و مدرن از مجموعه طلا و جواهر احسان می باشد. استفاده از طراحی ساده طلا شیک و انحنای ظریف انگشتر، دلیل انتخاب آن از سوی مشتریان ما می باشد. استفاده از حالت مات و براق طلا در انگشتر طرح انجل هابل زیبایی آن را چندین برابر کرده است. رنگ این انگشتر زیبا زرد بوده و از پایداری بالایی برخوردار است. این انگشتر مناسب استفاده در مجالس و استفاده روزانه می باشد و استحکام بالایی دارد. ش
ناسا به تازگی جدیدترین تصویر خود از سیاره زحل را منتشر کرد.
به نقل از دیلی‌میل، هر ساله زمانی‌ که سیاره زحل به نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین می‌رسد، تلسکوپ فضایی هابل یک عکس دقیق‌تر از آن منتشر می‌کند.
در این عکس جدید هم که توسط تلسکوپ فضایی هابل رؤیت شده، در اتمسفر زحل تغییرات فاحشی قابل مشاهده است.
تصاویر منتشر شده از دوربین سوم هابل با دید عریض نشان می‌دهد که طوفان‌های سهمگین سیاره زحل در قطب شمالی آن که سال گذشته دیده شد، از بین رفته
عکس‌های حیرت‌انگیز هابل از فضا+تصاویر
ناسا یک گالری از عکس‌های حیرت‌آوری که تلسکوپ فضایی هابل از اجرام مسیه شکار کرده، منتشر کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ناسا یک گالری فوق‌العاده از تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل منتشر کرده که اجرام آسمانی موجود در فهرست اجرام مسیه را نشان می‌دهد.مجموعه مسیه ابتدا توسط اخترشناس مشهور فرانسوی "چارلز مسیه" تهیه شد و از مشاهدات خود و همتایانش برای کمک به همتایان اخترشناسانش در قرن هجده
در قسمت هفتم از برنامه راه شیری
یک مهمان ویژه داریم. دکتر «بهرام مبشر» استاد برجسته‌ی کیهان‌شناسی مهمان
این قسمت از راه شیری هستند. دکتر مبشر در حال حاضر به عنوان نماینده‌ی
سازمان فضایی اروپا (ESA) در انستیتوی تلسکوپ فضایی هابل در ناسا فعالیت
دارد و مسؤول تصویر بردار فروسرخ NICMOS تلسکوپ فضایی هابل است. دکتر بهرام
مبشر با کمک همکاران خود در حال تلاش برای پاسخ دادن به روی سؤالات
بنیادینی مانند نحوه‌ی تحول کیهان و به ویژه کهکشان‌ها از آغاز
قدمت این جسم به زمانی برمی‌گردد که دنیا تنها 3 درصد از عمر کنونی 13.7 میلیارد سال خود را داشت.ما این کهکشان تازه کشف شده را که MACS0647 نامیده شده، به همان شکلی می‌بینیم که در 420 میلیون سال پس از مهبانگ وجود داشت. نور این کهکشان 13.3 میلیارد سال در فضا سفر کرده تا امروز به زمین برسد، فاصله‌ای که معادل انتقال‌به‌سرخ با اندازه تقریبی 11 است.
«به رغم این که عموما انتظار داریم که با استفاده از قدرت بسیار زیاد عدسی گرانشی، کهکشان‌های بسیار دوردست را بیا
این سحابی که با نام‌های NGC6543 و Caldwell 6 نیز شناخته می‌شود، در واقع یکی از درخشان‌ترین و پیچیده ترین سحابی‌های سیاره‌ای است که با فاصله تقریبی ۳۰۰۰ سال نوری از ما و قدر ظاهری ۸.۳ در صورت فلکی اژدها قرار دارد. این عکس ترکیبی از یک تصویر مرئی تلسکوپ فضایی هابل و یک تصویر اشعه ایکس تلسکوپ فضایی چاندرا می‌باشد.
اعتبار عکس: NASA, ESA
Instagram.com/fasaastronomy
@fasaastronomy
[عکس 800×687]
Show commentsمشاهده مطلب در کانال
این تصویری از کهکشان دوردست است که دارای یک کوازار فعال در مرکز آن است. یک کوثر مقدار زیادی انرژی فوق العاده تولید می کند که توسط یک سیاه چاله فوق العاده تولید شده توسط ماده آلوده کننده ایجاد می شود. اخترشناسان با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد تلسکوپ فضایی هابل ، دریافته اند که فشار تابش تاول در مجاورت سیاه چاله با کسری از سرعت نور ، مواد را از مرکز کهکشان دور می کند. "بادهای کوآار" هر ساله صدها ماده خورشیدی از مواد را به حرکت در می آورد. ا
این‌ تصویر از تلسکوپ هابل، کهکشان M86 را نشان می‌دهد. با وجود اینکه بیش از ۲۳۵ سال پیش توسط ستاره شناس "شارل مسیه" کشف شده، طبقه بندی ریخت شناسی آن هنوز ناشناخته است. ستاره شناسان هنوز در مورد اینکه M86 کهکشانی بیضوی یا مارپیچ است، بحث می‌کنند.
این کهکشان که بخشی از خوشه کهکشانی سنبله است، در فاصله پنجاه میلیون سال نوری از زمین قرار دارد و با سرعت باور نکردنی ۵۴۳۰۰۰ مایل بر ساعت در حال حرکت در فضا است و مسیر فعلی‌، آن را در مواجهه با ما قرار می
زیبایی فوق‌العاده و حیرت‌انگیز کهکشان‌های همسایه ما
 
در 2020، تلسکوپ فضایی «جیمز وب»به‌فضا پرتاب شود و عکس‌هایی با بالاترین سطح از جزئیات که تا پیش از این نمونه آن‌ها دیده نشده را به‌ثبت برساند. تا آن موقع باید به عکس‌هایی که از طریق تلسکوپ هابل و سایر ابزارهایی که به دست ما رسیده‌اند بسنده کنیم. در این گالری نگاهی خواهیم داشت به برخی از نفس‌گیرترین و حیرت‌انگیزترین تصاویر بین کهکشانی که تاکنون به‌ثبت رسیده‌اند. بازه زمانی این عکس
دانشمندان برای نخستین بار ۳۹ کهکشان رصد کرده اند که تا به حال شناخته نشده بودند. این کهکشان ها حتی با تلسکوپ هابل نیز قابل رصد نبوده اند.
به نقل از دیلی میل، دانشمندان گنجینه ای از کهکشان های باستانی عظیم و ناشناخته را کشف کرده اند. این نخستین باری است که چنین کشفی با این تعداد کهکشان انجام شده است.
این تحقیق در نشریه نیچر منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود دانشمندان ۳۹ کهکشان کشف کرده اند که به وسیله سیاهچاله های بزرگ و ماده تاریک به یکدیگر متص
سالها پیش یکی از دوستانم  یک مجموعه فیلم
به من معرفی کرد که در فواصل برنامه های روزانه م یکی یکی تماشا میکردم.
یکی از فیلم ها فیلمی بود به نام جاذبه. درباره یک مهندس فضانوردی به
نام رایان استون (با بازی ساندرا بولاک) بود که در اولین سفر خود به خارج
از کره زمین به همراه فضانورد باتجربه مت کوالسکی (با بازی جرج کلونی)،
ماموریت تعمیر تلسکوپ هابل را داشتند. زن از زندگی ملول  است و نظر خوبی
راجع به آن ندارد  در یکی از راهپیمایی های فضایی، پیغام
در حدود ۵۱ کهکشان در گروه محلی وجود دارد. در ابرخوشهٔ محلی ما در حدود ۱۰۰٬۰۰۰ کهکشان وجود دارد و در جهان قابل مشاهده برای ما در حدود دو هزار میلیارد کهکشان وجود دارد.
هیچ نامگذاری جهانی مورد توافق همگان برای کهکشان‌ها وجود ندارد، چرا که بیشتر آنها پیش از اینکه مشخص شود آیا یک کهکشان است یا پیکرهای دیگر آسمانی، فهرست بندی شده‌اند. بیشتر آنها با مختصات آسمانی خود همراه با نام پروژه شناسایی می‌شوند، مانند (HUDF, SDSS, 3C, CFHQS, NGC/IC و غیره).
باغ کهکشا
تلسکوپ فضایی هابل به تازگی تصویر زیبا و متمایزی از سحابی NGC 2371/2 را منتشر کرده که در صورت فلکی دوپیکر (Gemini) قرار دارد. نامگذاری نامعمول این سحابی به ساختار متفاوت آن بر می گردد.
ستاره شناسان در ابتدا تصویر می کردند با دو سحابی مجزا روبرو هستند و به همین دلیل آنها را NGC 2371 و NGC 2372 نامگذاری کردند. با این حال در نهایت مشخص شد که این جرم فضایی، یک سحابی منفرد با دو بال مجزاست.
ناسا در عکس روز خود تصویری را با کاربران به اشتراک گذاشت که توسط تلسکوپ فضایی "هابل" رصد شده است.
ناسا در رابطه با این تصویر نوشت: یک ستاره مانند خورشید ما، در واپسین روزهای زندگی خود می‌تواند به یک غول سرخ‌رنگ تبدیل شود. در آخرین روزهای عمر یک ستاره، هسته آن به داخل خودش سقوط می‌کند و لایه‌های سطحی را به بیرون می‌راند. ستارگان در اثر همجوشی هسته‌ای که در هسته آن ها رخ می‌دهد، پایدار هستند که این امر باعث تولید انرژی می‌شود.
سازمان فضایی ناسا تو سال ۲۰۱۷  کتابخانه تصاویر و ویدئوهای خود را باسازی کرد تا طوطی ای ارشد از تصاویر با کیفیت را در جوانمردی مردم قرار دهد. در دنباله می توانید ۱۳ تصویر از نامدار ترین مدل های موجود در این آرشیو را به همراه شرح کوتاهی داخل مورد آن، مشاهده کنید. همراه زومیت باشید.۱- زمیناین عکس از باریک بین ترین تصاویر اندوهناک شده از زمین تا بوسیله حال است؛ تصویر با ترکیبی از ته رنگ های آبی فیروزه ای، توسط دوربین مادون قرمز نصب شده روی ماهوار
برای 13 روز هر روز می‌نشستم تا حرفهای نیل دگرس تایسون، اختر شناس و فیزیک دان و مجری مستند سریالی «کیهان: ادیسه فضا زمانی» رو بشنوم. این مستند رو از تعریف هایی که ازش میشد پیدا کردم. هیچ ایده ای نداشتم که توش در مورد چی قراره صحبت بشه و حالا به طور خلاصه میتونم این مجموعه رو یه سریال جذاب برای علم دوستان معرفی کنم.
نیل دگرس تایسون توی هر قسمت به صورت داستانی مدام ما رو از این داستان و به اون داستان میبره. از 14 میلیارد سال پیش تا یک میلیارد سال آین
همیشه سوالی که در کیهان شناسی ذهنم را مشغول می کرد این بود که چرا ربطی بین جمله انحنای جهان و تنظیم بودن سرعت و ماده وجود دارد، چرا عدم تنظیم این دو باعث به وجود آمدن انحنای فضایی می شود؟ چند وقت پیش مسئله ای حل کردم که نوید راه حل را میداد: اگر به یک جهان بدون ماده (چگالی=0) دارای ثابت هابل نگاه کنید چیز مزخرفی خواهید دید: یک جهان خالی اما دارای انحنا و در حال انبساط! اما می توان نشان داد با تبدیل مختصات این متریک همان متریک جهان تخت مینکوفسکی اس
قرآن سوره ذاریات آیه ۴۷
وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّالَمُوسِعُونَ
و ما آسمان را با قدرت خود بر افراشتیم و آن را همچنان گسترش می دهیم.
نکته ی قابل تامل در کلمه ی لَمُوسِعُونَ است که لَ در عربی به معنای مستقبل است و منظور این است که در آینده نیز این عمل ادامه خواهد داشت،که دانشمندان به تازگی به این نکته رسیده اند.
قرآن آشکار می کند که این جهان انبساط پیدا می کند یعنی بزرگ می شود امروزه علم نیز به این موضوع اشاره نموده است.
تا اوای
تعریف این کتاب رو بارها و بارها از زبون مردم شنیده بودم. اما سراغش نمی رفتم. شاید چون با قلم نویسنده اش آشنایی چندانی نداشتم. از طرفی با خودم میگفتم تا وقتی دنیای سوفی رو نخوندی حق نداری به دختر پرتقال دست بزنی. انگار منتظر بودم تا در دنیایی که گردر برای دختر پرتقال ساخته بود با خوندن دنیای سوفی برام باز بشه در صورتی که این دوتا دنیا، هیچ ارتباطی باهم نداشتن. نباید یکی شون رو شروع میکردم تا اجازه خوندن دیگری برام صادر بشه. فقط باید از یجایی شرو
تعریف این کتاب رو بارها و بارها از زبون مردم شنیده بودم. اما سراغش نمی رفتم. شاید چون با قلم نویسنده اش آشنایی چندانی نداشتم. از طرفی با خودم میگفتم تا وقتی دنیای سوفی رو نخوندی حق نداری به دختر پرتقال دست بزنی. انگار منتظر بودم تا در دنیایی که گردر برای دختر پرتقال ساخته بود با خوندن دنیای سوفی برام باز بشه در صورتی که این دوتا دنیا، هیچ ارتباطی باهم نداشتن. نباید یکی شون رو شروع میکردم تا اجازه خوندن دیگری برام صادر بشه. فقط باید از یجایی شرو
تعریف این کتاب رو بارها و بارها از زبون مردم شنیده بودم. اما سراغش نمی رفتم. شاید چون با قلم نویسنده اش آشنایی چندانی نداشتم. از طرفی با خودم میگفتم تا وقتی دنیای سوفی رو نخوندی حق نداری به دختر پرتقال دست بزنی. انگار منتظر بودم تا در دنیایی که گردر برای دختر پرتقال ساخته بود با خوندن دنیای سوفی برام باز بشه در صورتی که این دوتا دنیا، هیچ ارتباطی باهم نداشتن. نباید یکی شون رو شروع میکردم تا اجازه خوندن دیگری برام صادر بشه. فقط باید از یجایی شرو
اگر فکر می‌کنید این عکس تصویری از زحل است اشتباه می‌کنید، این سیاره «اورانوس» است. اورانوس یک مجموعه حلقه دارد که از جنس موادی بسیار تیره هستند و احتمالا از سنگ‌های غنی از کربن می‌باشند.
همانطور که می‌بینید حلقه‌های اورانوس در راستای افقی نیست. دانشمندان حدس می‌زنند که در زمان‌های بسیار دور، جسمی عظیم به این سیاره برخورد کرده و آن را کج کرده بطوریکه خط استوای آن تقریبا عمود است، گویی اورانوس به پهلو خوابیده است!
حدِ قدر اورانوس بالاست
اون قدیم ندیما یه ذره اهل علم نو بودم.کتاب و مقاله علمی میخوندم.مستند از کیهان و کرمچاله  میدیدم تا داستان خدا با مورگان فری من.مثلا میدونستم کاوشگر ووجر کی از منظومه شمسی خارج میشه.یبار یادمه ناسا فراخوان زد هرکی که میخواد اسمش بره تو فضا ثبت نام کنه.الان شاید اسم و فامیلم رو یه تیکه کاغذ یه جایی تو فضا معلق باشه.اما امروز تو باغ سر آبیاری ، از پسرِ مشدی غضنفر که از شرکا هست شنیدم که درباره بزرگ ترین رخداد نجومی قرن صحبت میکرد.همینجور که چونه
بیگ بنگ: در طول پنج قرن گذشته از قدرت مشاهدات و آزمایش‌ و استدلال‌های ریاضی استفاده کرده‌ایم تا سد باورهای اشتباه گذشته را بشکنیم. نوع بشر راهی طولانی و پر فراز و نشیب را در تغییر درک خود از عالم، پشت سر گذاشته است. از عالمی که زمین کوچک مرکز آن بود تا کیهان وسیعی که صدها میلیارد کهکشان چون ذرات گرد و غبار در آن پراکنده‌اند. سر آغاز این هستی به وسیله نظریه بیگ بنگ شرح داده شده است.  این نظریه یک مدل کیهان شناسی است که تاکنون از دیدگاه آزمایشا
چند سال پیش یه سری بچه‌های دانشگاه برام تولد گرفتن. یادمه بعد از آز مبانی برق بود، حتی یادم مونده آخر اون جلسه چی رو توضیح می‌دادن. تموم که شد، دوستم گفت بیا برگردیم دانشکده. من یه کاری داشتم و اینم گیر داده بود که نه بیا عین کارت داره. مونده بودم که عین دوست‌پسر خودشه و اینم حساس، آخه با من چی کار داره :| خلاصه اینقدر اصرار کرد فهمیدم تولد می‌خوان بگیرن و برگشتیم! بارون گرفته بود و پیش بچه‌ها وایسادم تا عین و یه دوست دیگه‌م که رفته بودن دنبا
چند سال پیش یه سری بچه‌های دانشگاه برام تولد گرفتن. یادمه بعد از آز مبانی برق بود، حتی یادم مونده آخر اون جلسه چی رو توضیح می‌دادن. تموم که شد، دوستم گفت بیا برگردیم دانشکده. من یه کاری داشتم و اینم گیر داده بود که نه بیا عین کارت داره. مونده بودم که عین دوست‌پسر خودشه و اینم حساس، آخه با من چی کار داره :| خلاصه اینقدر اصرار کرد فهمیدم تولد می‌خوان بگیرن و برگشتیم! بارون گرفته بود و پیش بچه‌ها وایسادم تا عین و یه دوست دیگه‌م که رفته بودن دنبا
این متن را برای شمارۀ نخست ژرفانامه نوشتم که دیروز در دانش‌کده‌مان منتشر شد. ژرفانامه قرار است نشریۀ علمی-فرهنگی انجمن علمی میان‌رشته‌ای ژرفا باشد. قبلن هم در پاراگراف دوم این‌جا گریزی به موضوعِ این نوشته زده‌بودم. می‌توانید این متن را در سایت ژرفا هم بخوانید -با رسم‌الخطِ معمولی که دوست‌ش دارید!
 
 
4 نوامبر 2019 / 13 آبان‌ماه 1398 مقالۀ اغواگری در مجلۀ Nature Astronomy با عنوان «شواهد پلانک برای جهانی بسته و بحرانی احتمالی در کیهان‌شناسی» منتش
تویوتا به تازگی از هاچ بک یاریس ۲۰۲۰ خویشتن درون ژاپن رونمایی کرد. خودروی کوچک و کاملاً متاخر از پلتفرم بدیع ای نصیب می سرما و نوآوری شگفت آوری را برای این کلاس از خودروها به ارمغان خواهد آورد. نانسی هابل، مدیر ارشد ارتباطات محصول تویوتا تو آمریکای شمالی در این زمینه گفت:برای آمریکای شمالی، ما به تولید تویوتا یاریس که درون کارخانه ی مزدا در مکزیک مصنوع می شود، دنباله خواهیم عدالت. هاچ بک تویوتا یاریس ۲۰۲۰ تو اروپا از نصف دوم سال ۲۰۲۰ نمایش
می‌گویند هر وقت ستاره دنباله‌دار دیدی آرزو کن. شک نداشته باش آن ستاره آرزویت را برآورده می‌کند.
این شب‌های آخر مرداد، آسمان شهاب باران است. پدیده نجومی بارش شهابی برساوشی این شب‌ها در اوج خود قرار دارد و چه چیز بهتر از این؟ به آسمان نگاه کنید. ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌ها را ببینید و در آرامش کهکشان غرق شوید. تفریحی صددرصد رایگان! صددرصد طبیعی! صددرصد لذت بخش! با مجله گردشگری پیام دلتا همراه باشید تا به شما یاد بدهیم کجا بروید تا به
یک:
فروشنده ی سیب توی خواب من !...
گفت:
نخور!می فرستندت ...بیداری!
دو:
کلوچه های داغ و فنجان چای انگلیسی ...
من انتخاب مب کنم ...
کمر باریک ناصرالدین شاهی ...چای لاهیجان!
سه:
قدیم ...
دوستم داشتی ...
میان جمله های کوتاه ...
امیدم می دادی به عشق!
جدید...
هی حرف می زنی ...هی حرف می زنی ...
مردم.
کو؟
جمله ای درباره ی عشق!
چهار:
دستت را بریده ام و پسبانده ام ...به مغز سپیدم!...
نوازش و داشتن و دست ...
همه با هم ... توی شادی من ... دست دارند!
پنج:
به زور وادارم کرده ای به خداحافظی .
5-5- محدودیت­ها و موانع تحقیق 122
5- 6- ملاحظه­های اخلاقی تحقیق 122
مقدمهکان[1] (1965) معتقعد است که سازمان عبارت است از مجموعه ای از نقش­ها. وقتی نقش­ها بر روی یکدیگر اثر می­گذارند، نقش­های متداخل حاصل می­شود. بنابراین به طور دقیق­تر، سازمان عبارت است از مجموعه­ی نقش­های متداخل. به نظر وی تداخل نقش­ها موجب ابهام و تعارض می­شود (کان، 1965؛ به نقل از مشبکی، 1385: 202). کار مدیرگروه در آموزش عالی یک کار منحصر به فرد است چون مملوء از تعارض است. بر خلاف بسیاری ا
چرخه درست کدام است؟
    باید دانست که همه راه ها مستقیم نیست و همه راه های مستقیم نیز لزوماً راه درست نیست.  چه بسا بسیاری از راه های زندگی بصورت چرخه (سیکلیک) است.  اینها مانند فنر مارپیچ در دو نوع راست گرد و چپ گرد هستند.  با هر چرخش یک گام به راست یا به چپ پیموده میشود.  طبق تعریف، اولی را پیشرونده یا چرخه درست مینامیم.  طبعاً دومی که در جهت مخالف میرود را پسرونده یا چرخه معیوب مینامیم.  در حیات معنوی انسان این دو نوع حرکت متضاد را میتوان تح

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بخون و جدی نگیر