نتایج جستجو برای عبارت :

لب های دوخته شده

1-  نخست محل دوخت زیپ را لایی می چسبانیم .
2- درز زیپ را تا نقطه موازنه با درجه درشت دوخته سپس دوخت محکم زده و بقیه درز را با درجه ریزتر تا پای دامن میدوزیم.
3-درز را اتو کرده یک بخیه بالاتر از دوخت محکم را قطع کنیم.
4- دندانه زیپ را بر درز دوخته شده منطبق و کوک زده و سپس زیپ را بسته و طرف دیگر را کوک می زنیم.
5-از سمت روی لباس با فاصله 5/0 سانتی متر از درز از بالا تا نقطه موازنه دوخته سپس دوخت عرضی 1 سانتی متر به سمت مقابل رفته و دوباره به سمت بالا با فاصله
امشب پرچم‌های حرم _و از جمله پرچم بالای گنبد را_ عوض کردند تا حرم نور امام رئوف، مشکی‌پوش عزای حضرت سیدالشهدا شود. صحن انقلاب بودم بین انبوه جمعیتی که چشمشان را دوخته بودند به گنبد طلایی آقا. درست عین آدم‌هایی که در آن سکانس معروف «الرسالة» مصطفی عقاد، چشم به اذان گفتن بلال دوخته‌ بودند.
من معمولا خیلی احساساتی نمی‌شوم در چنین موقعیت‌هایی، ولی اعتراف می‌کنم صحنهٔ ویژه‌ای بود؛ وقتی جمعیت از ته دل فریاد می‌کشید «یا حسین!»، از هر طرف صدای
انواع عایق پشم سنگ- عایق فله ای ( یا خام)- عایق لحافی پشم سنگ- عایق پتویی دوخته شده- عایق تخته ای پشم سنگ- عایق لوله ای پشم سنگ 
کاربرد انواع پشم سنگعایق فله ای خام: این نوع عایق به شکل الیاف خام پشم سنگ می باشد و در واقع الیافی تولیدی پشم سنگ هستند که به فرم ها و شکل های دیگر تبدیل نشده اند. از این نوع عایق در فضاهای ناصاف، بی نظم و بدون شکل مشخص و یا برای پر کردن فضای های خالی بین انواع دیگر عایق های پشم سنگ استفاده می شود.عایق لحافی: در عایق کاری پ
سکه ی پونصد تومنی رو از پسرک چهارساله گرفتم و گفتم میخوام  براش یه شعبده بازی انجام بدم. گذاشتمش بین دو تا دستم و درحالیکه بهم چشم دوخته بود دستام رو تکون دادم. بعد ازش خواستم دستامو باز کنه. باز کرد. سکه همونجا بود. نگام کرد. گفتم بلدی اینکارو کنی؟ گفت نه!
نمونه ای از دوخت ذغره و گلهای نگینی با سرمه و مروارید را در زیر می بینید که توسط خانم مهری صالحانی از آموزشگاه شب افروز، بر روی پارچه ترمه؛ دوخته شده است. طرح مورد استفاده بر روی این ترمه ترکیبی از یک بته جقه با چند شاخه و گل می باشد که در دوسمت رومیزی به صورت رانر ؛ قرار گرفته و با استفاده از تکنیک های مختلف ذغره ، سرمه و مروارید دوخته شده است. 
شما نیز ببینید و لذت ببرید.

ادامه مطلب
هوا تاریک میشود و پشت پنجره ی خیال مینشینم 
نگاهم به انتهای خیابان دوخته میشود...
خالی!
پوچ!
همانند وجودم!
سکوت عمیقی بر همه جا حاکم است...
اما صدای کلاغ های پارک رو به رو... 
چقدر همه چیز بی معنا...
چقدر همه چیز غم‌انگیز...
سردرد امانم را برید...
در عمق این تاریکی گم شدم... 
صدایی در من گفت: «...»
روح سرگردان تولستوی، بی‌اعتنا پیپش را می‌کشد. هرچه چشم و ابرو می‌آییم که ناسلامتی پیر خردمندی شما، بیا پندی ده؛ نگاهش را دوخته به افق‌های دور از چشم ما. به پای او دمی‌ست این درنگ درد و رنج. 
شما بگویید: 
در روزهای سخت چه‌طور ذهن و روانمان را مستحکم نگه داریم؟
مروارید های گندمی خود به تنهایی زیبا هستند اما در مواردی با کمی تغییر و تحول در نوع استفاده از این مروارید ها، می توان کاربردهای وسیع تری ایجاد و مورد استفاده قرار داد.
در نمونه زیر کاربردی از مروارید های گندمی را می بینید که توسط خانم فاطمه آل ابراهیمی، بر روی یک کت با یقه انگلیسی، دوخته شده است. خانم آل ابراهیمی با مروارید های گندمی هم رنگ با لباس، شاخه هایی از گندم، بر روی یقه کت ایجاد نموده و دوخته اند. این شاخه ها تنها با دوخت مروارید ها د
@the52hertzalone1 چه خوش گفته شاملو “سکوت سرشار از ناگفته هاست”مشکوکم اگر تاریخ ایران زمین ،ناگفته ها را بگوید چرا که لب دوخته ایم در درون در هم آواره ایم به سخت جانی مان این گمان هست که مغرورانه  به روزهای خوش ناکجا امیدواریم...#انتشارات_پنجاه_دو_هرتز_تنهایی#احمدشاملو#گفتند #که#نمی#خواهیم#بمیریم#the52whale#the52hertzalone#the52hertzwhale
سلام ماه قشنگم :)
از روز نوزدهم برایت می نویسم، این شب هایت را خیلی دوست دارم، این شب ها، شب های عشق ورزیِ عاشق با معشوقش است، میدانی ماه جان، ما همگی معشوق خداییم، خدا از بودن تک تک ما لذت میبرد، تک تکمان را دوست دارد، چه خدای خوبی، چقدر مهربان است، این شب ها نگاه ویژه ای به معشوقش دارد، چشم به لب هایش دوخته است، آرزوهایش را به یاد می سپارد، این روزها، این شب های قشنگ، پیش خدا خیلی عزیزند :) 
یک بار گم شدن در ثانیه ها و هزار بار گم شدم در آینه .در آینه انعکاس تصویر من نبود . من به دنبال خودم به دور اینه پرسه می زنم و او تکرار می کند تصویر زنی در تاریکی . تصویر زنی در حجمی از سکوت . 
به خود شک می کنم . انگار لبانم دوخته است . چشم هایم چطور ؟ 
افکارم چطور ؟ باورهایم کجاست ؟ 
من درون سیاه چاله ای گیر کرده ام . طناب کجاست . ؟ 
دست هایت را دراز کنی بر می خیزم . جان می گیرم.  گره ای از لبانم باز می شود . 
 
 
 
ناگزیر از سفرم بی سرو سامان چون باد
به «گرفتار رهایی» نتوان گفت آزاد
 
کوچ تا چند؟ مگر می شود از خویش گریخت
بال تنها غم غربت به پرستوها داد
 
اینکه مردم نشناسند تو را غربت نیست
غربت آن است که یاران ببرندت از یاد
 
عاشقی چیست؟ به جز شادی و مهر و غم و قهر؟
نه من از قهر تو غمگین، نه تو از مهرم شاد
 
چشم بیهوده به آیینه شدن دوخته ای
اشک آن روز که آیینه شد از چشم افتاد
 
فاضل نظری
دوستان دزدان زمان هستند
پذیرفتن این امر بنیادین که عمر فساد و پلیدی کوتاه است، به تو قوت قلب خواهد داد
ثمره شیرین عدالت آرامش درونی است
همه چشم امید به محبت دیگران دوخته‌اند و بی‌خبر از آنند که خود نیز می‌توانند عامل محبت برای دیگران باشند
آسایش زمان نمی‌شناسد هرگاه خسته شدی بیاسای
ادامه مطلب
بار اول بود که می‌خواستم خیاطی کنم. اشتباهاتم از خرید پارچه شروع شد. لینِن آبی‌ روشن طرح‌دار تودل‌برویی خریدم که وقت بریدن، ضمختیش باعث دردسر بود و خط‌های الگوم توی طرح و رنگش گم می‌شد. آستر هم لازم داشت که مثل پوست ماهی لیز بود و بریدن و دوختنش مصیبت. تا به حال دست به چرخ خیاطی نزده بودم. سعیم را ‌کردم اما خطوط دوختم ناهموار و مثل پس‌کوچه‌های تهران پر از پستی و بلندی از آب درآمد. قرار بود دامن بدوزیم و چیزی که عاقبت حاصل شد، هرچند از کمال
استفاده از انواع چهل تکه در فرایند تولیدات مختلف سوزندوزی، مانند کیف، کفش، لباس، رومیزی، پادری، پرده، لحاف و... و.. یکی کارآمد ترین نوع مصرف این حرفه از سوزندوزی؛ می باشد. از میان انواع مختلف چهل تکه نیز، چهل تکه نامنظم(crazy ) می باشد که از آن می توان در تولید بسیاری از محصولات سوزندوزی استفاده نمود. این نوع از چهل تکه تنها با ترکیب رنگ های دلخواه و هماهنگ از پارچه ها، در کنار یکدیگر قرار گرفته و دوخته می شوند.
نمونه ای زیبا و دوست داشتنی از دوخت
درشهرهای فرانسه آشوب بود پول حکم طلاراداشت بابت سود75درصد شش ماهه افراد برده میشدند.این پول در بانکهانرخ سودی پایین تر داشت فرق دراین بود که معادل این پول وسودافرادچه خدمتی بایدمیدادندتاپول تسویه شود.
کابینه رئیس جمهورمداوم پرازسروصدابودنگاه رئیس جمهور به دستان کاخ سفیدنشینان دوخته شده بود.آیاکاخ سفیدنشینان توان کمک به بحران برده داری اقتصاد فرانسه راداشتندیافقط ادای کمک کردن رادرمیآوردند.
اگر در کاری موفق شوی دوستان دروغین و دشمنان واقعی به دست میآوریزندگی کتابی است پر ماجرا هیچ گاه آن را به خاطر یک برگش که از آن راذینیستی دور نیندازجایی در پشت ظهنت به خاطر بسپار که اثر انگشت خداوند روی همه چیز هستهمیشه همه خواستنی ها داشتنی نیست همان طور که همه داشتنی ها خواستنی نیستبه کم نورترین ستاره ها قانع باش زیرا چشم همه به سوی پر نورترین ستارهها دوخته است

ادامه مطلب
یک پوستر داشتیم از مشک و سقا. حضرت کنار رود زانو زده بود. دو دستش از آب پر بود و به آسمان چشم دوخته بود. پوستر را امیر خریده بود. همان سالی که طوفان از دست دادن افتاده بود به جان خانواده ما و آخرینش مامانی بود. داشت روی تخت بیمارستان از دستمان میرفت و هیچ کاری برایش نمی‌کردیم. درست‌ترش این که کاری از دستمان برنمی‌آمد. مامان که دمدمه اذان صبح زنگ زد دانستم کار تمام است. اما ما به امید نیاز داشتیم. برای اینکه به خودمان و دیگران ثابت کنیم دنیا به ا
با نگاه حرفه ای و عملی به حوزه مد، طراحی لباس را می توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش نخست که بخش هنری آن است و مربوط به خلق و کشیدن ایده اولیه است. بخش دوم بخش فنی و حرفه ای این رشته می باشد که مربوط به تبدیل طرح اولیه به لباس دوخته شده است. به هیچ عنوان نمیتوان این دو را از هم جدا نمود و بسیار مهم است که شاغلین و فعالان این حرفه بتوانند به اصول و قواعد هر دو بخش اطلاعات کامل داشته باشند.
ادامه مطلب
در دیدار جمعی از موکب داران عراقی: راهپیمایی اربعین در تاریخ نظیر ندارد. چشمهای مردم دنیا به این حرکت دوخته شده است/ منطق حسین(ع) منطق دفاع از حق، ایستادگی دربرابر ظلم، و طغیان در مقابل گمراهی و استکبار است. پیام امام حسین، پیام نجات دنیا است. حرکت عظیم اربعین دارد این پیام را منتشر میکند و این حرکت باید تقویت شود. این خون حسین بن علی است که بعد از ۱۴۰۰سال دارد میجوشد.
گلی که این هفته از جاده خریده بود را خدا از مخمل دوخته بود، مخملِ سرخ، خودش گفت برایت از این گل خنگ ها خریدم ، خنگ در ادبیاتِ ما یعنی بامزه، گوگولی. مامان می‌گفت اسمش گلِ تاج خروسی است یا همچین چیزی اما به نظر من اسمش گلِ خنگِ مخملی است.کنارشان یک شاخه گل داوودی پلاسیده هم  بود، برش داشتم و گفتم این را برای که گرفتی؟ گفت: هیچ کس! گل‌فروش گفت فلان تومن کم است تا بقیه پول ت درست شود، به جایش یک شاخه از این ها بردار!
من هم گشتم پلاسیده ترینش را بردا
عادت داریم
ما به تکرار دل سوخته عادت داریم
و به لبخند لب دوخته عادت داریم
 
باکی از سوختن و دم نزدن نیست که نیست
تا به بوی جگر سوخته عادت داریم
 
قلب خود نسیه فروشیم و کسی طالب نیست
ما به طرد دل نفروخته عادت داریم
 
جامه ی عشق تو بر قامتمان راست نشد
به همین جامه ی نادوخته عادت داریم
 
نه که در مدرسه ها درس حضور تو نبود؟!
ما به این علم نیاموخته عادت داریم
 
روزی ما شده عشق تو نترسیم از مرگ
تا به این روزی اندوخته عادت داریم
 
روی در هم بکشی اخم کنی حر
تمام شده ام،بدون هیچ شوق آغازی. دورانی بود که به بریده ها و دوخته های دیگران تن می دادم چون مخالفت با آن را مصداق آزرده شدنشان میدانستم و پشیمانی در مقابل عذاب وجدان برایم ارجحیت داشت،غافل از اینکه تمامی این قضایا رسیدن تاریخ انقضای روحم را تسریع می بخشید،اکنون کوچک ترین نسیم مخالفی مرا از لبه ی تیغ تحمل به اعماق سیاهچاله ی غم و خشمی که از فرط ناتوانی در بروز دادن یا تخلیه ی آن به غمی مضاعف تغیر شکل میدهد و روانم را فرسوده تر میکند فرو می برد.
دارای دو جیب جلویی و یک جیب نسبتا بزرگ پشتی
دارای محل نگه داری لپتاپ داخل کیف
دسته چرمی دوخته شده بر روی کیف
بند دوشی چرمی با کیفیت با قابلیت تغییر اندازه
چرم با کیفیت و دوخت عالی
مناسب برای محیط های اداری، کاری و دانشگاهی
مشاهده و خرید کیف اداری چرمی مدل گارد
مدل شورت این ست لباس زیر به صورت جذب است و مدل سوتین مدل تراینگل است و با پنبه و ویسکوز دوخته شده است که می تواند انتخاب فوق العاده ای برای خانم های جذاب و شیک پوش باشد.
مشخصات محصول :

جنس : پنبه , ویسکوز
مدل سوتین : تراینگل
مدل شورت : جذب
 
شرکت Cheerson همواره عادت داشته تا کاربران مولتی‌روتورها و مشتریان خود را شگفت زده کند. این شرکت به تازگی یک کوادکوپتر ویژه مسابقه (FPV) به نام کوادکوپتر Cheerson CX-91 طراحی و ساخته که باعث شده چشم علاقه‌مندان به این دنیای بی انتها به آن دوخته شود. خرید کواد کوپتر|خرید پهپاد | خرید کوادکوپتر | خرید پهباد


ادامه مطلب
شرکت Cheerson همواره عادت داشته تا کاربران مولتی‌روتورها و مشتریان خود را شگفت زده کند. این شرکت به تازگی یک کوادکوپتر ویژه مسابقه (FPV) به نام کوادکوپتر Cheerson CX-91 طراحی و ساخته که باعث شده چشم علاقه‌مندان به این دنیای بی انتها به آن دوخته شود. خرید کواد کوپتر|خرید پهپاد | خرید کوادکوپتر | خرید پهباد


ادامه مطلب
می توانی هق هقِ خیسِ دخترکی را بشنوی که پشتِ پنجره ی اتاقش ایستاده و نگاهش را دوخته به ستاره هایی که توی آسمان ندارد. ساعت که از دوازده بگذرد دخترک تمام می شود انگار. من مطمئنم توی تمامِ دنیا کسی وجود ندارد که به اندازه ی او دلش از تماشایِ آسمان بگیرد. 
ابتدا الگوی لباس کودک رو با توجه به الگوی بالا میکشیم
یقه رو گرد میکنیم و بازی یقه رو دلخواه(حدود۷-۸سانت)یا کمتر در نظر میگیریم
این پیراهن آستین حلقه ای هستش و مثل سارافون به دست میاد بالاتنه
به این صورت که سرشانه رو از وسط نصف میکنیم و به اندازه ای که میخوایم حلقه ی لباس پهن باشه از طرفین خارج میشیم
پشت لباس هم زیپ بدوزین برای بچه ها راحت تره و البته یک قزن در بالای لباس
اگر هم از یک دکمه جفتی یا یک دکمه و بندینک استفاده میکنید دقت کنید که کمر
برخی با مظلوم نمایی "خرشان را از پل گذراندند"! وهم اینک  ناجوانمردانه بر نهادهای نظارتی می تازند!
این دوستان باید بدانند اگر قانون، دست نهادهای نظارتی را در انتشار مستندات نمی بست، قطعا و یقینا زبان همین دوستان هم اکنون دوخته بود!
همین قدر بس باشد! دانا را اشاره کافی است!
  فروشگاه دیدم که اون قایق فقط یه ماکت بوده و سرجمع نیم کیلوگرمم وزن نداره و پوسته ی کاغذیش پاره شده و توی هوا تاب میخوره ، سریع چهره ی شهروز توی ذهنم تداعی شد ، نگاه کردم دیدم ته فروشگاه هنوز یه موتور سیکلت هارلی دیویدسون پارکه ، که روش نوشه ، شهروز
رفتم و شلنگ بنزینش را پاره کردم ، یه فندک زدم و در رفتم 
کل وجودم خشم بود ، برگشتم خونه ، دیدم جلوی خونه مون شلوغه ، با تعجب دیدم که قایق رو شهروز آورده و با پدرش دارند تحویل میدند ، 
رفتم جلو ، شهرو
ژیپون لباس عروس
که به صورت جدا دوخته میشود از جنس تور  آهاردار  است استفاده میشود ودر کمر کش یا بند دوخته  و دوخت فنر  به صورت افقی و عموددی بنا به مدل لباس سبب میشود دامی لباس حالت دار و دور از بدن قرار بگیرد و زیبایی خاصی به لباس میدهد .حتما اندازه لبه پایین باید از محیط لبه پایین لباس کوچکتر باشد و قد دامن لباس حتما از ژیپون بلندتر باشد.و همیشه قد دامن لباس باید بلندتر برش بخورد .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#سر:
سر به هوایم کردی
به خیالت بگو
گاهی در تب و تاب رویا
سری به خواب من بزند

#چشم:
مژگان چشمانت
عشق را ماهرانه
بر ایوان مداین دل
و آب و آیینه چشمم دوخته است

#سکوت:
به دیوار ترک خورده سکوت
تکیه داده ام
واژه های دلتنگی
همراهی میکنند
با آواز پر هیاهو غصه
قصه سکوت ام را

#دلتنگی:
طوفان دلتنگی
شاخه های صبرم را
به پنجره خاطرات میکوبد
و تو فراموش کرده ای
در قهقهه ی خوشیهایت
هق هق دلتنگی ام را

#خدا:
آغوش خدا همیشه باز است
اگر بنشینی 
عاشق وار پشت درب
با
"حمید" روبه‌روی آینه‌ای نشسته بود و تصویرش نیز درون آینه نشسته بود."حمید" در میانه نشسته بود، هنگامی که آینه‌ای دیگر مقابل آن آینه قرار گرفت.حالا بی نهایت "حمید" بودند که همگی پشت سر هم و رو به روی هم نشسته بودند.زمان سپری می‌شد و تصویرها چشم در چشم هم دوخته بودند.فقط کافی بود یکی از این بی نهایت "حمید" برخیزد تا تمام "حمید"ها برخیزند.
برگرفته از کتاب "محاسبات عددی" محمود فروزبخش
پ.ن: اگه یکیشون برخیزه همشون (کل عالم هستی) برمیخزه، پس همه چی به خ
به
شیوه معمول در میانه گل ها و برای دوخت وسط گل یا مغز گل از مروارید یا سنگ استفاده
می کنند . اما گاهی دوختن یک دگمه زیبا در میانه گلی که با پولک و منجوق دوخته شده
است، خالی از لطف نیست و می تواند جلوه گل را افزون سازد. نمونه ای از دوخت یک دگمه
در میانه گل را می بینید که توسط نادیا خاکی از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته
شده است. خانم نادیا خاکی این گل را به همراه طرحی از چهار لوزی، در وسط یک کیف
دستی زیبا سوزندوزی نموده است. زیباست . اینطور نیست؟

برای
دی
آموزش زیپ مخفی
این زییپ از جنس پلاستیکی با پارچه ی کتان یا پلاستیک است و یکی از بهترین نوع زیپ می باشد زیرا حجم زیادی در لباس بوجود نمی آورد و به دلیل ظرافت آن را در همه ی قسمت های لباس می توان دوخت ولی در عین حال بسیار حساس است و اگر درست دوخته نشود خراب می شود به همین دلیل قبل از دوخت این زیپ به نکات زیر توجه کنید :
نقطه موازنه زیپ را روی لباس مشخص کنید این نقطه در واقع 2-2 سانتی متر بالاتر از انتهای زیپ است زیرا ماشین زیپ اجازه نمی دهد که پایه زی
چندی است که با افزایش قیمت حاملهای انرژی مانند بنزین و برق و آب شرکتهای مختلفی قد علم میکنند که اختراعی دارند که می تواند مصرف انرژی را بدون هیچ گونه تمهیدات علمی انجام دهد این شرکتها که متاسفاته در این بازار خراب اقتصادی برای خود جیب دوخته اند و مردم را به خاطر ناآگاهی سرکیسه میکنند کم نیستند اما خرید این تجهیزات هیچ کمکی به کاهش مصرف نمیکنند برای آنکه با این موضوع آشنا شوید به لینک زیر مراجعه نمایید که رعایت امانت داری در کپی مطالب شده با
هفته آخر تابستونه، بالاخره داره تموم میشه :)) و من خیلی سرگردونم وسایلم رو نصفه نیمه جمع کردم ولی چیزی هم نیست که جمع کنم بقیشون یا باید شسته شن یا اتو یا دوخته بشن و ترمیم.
خیلی دارن دیر خوابگاه رو باز میکنن حقیقتا و انجام اون همه کار تو یه روز پدر درآره.. من برعکس یه عده همیشه خودمو عجول نمیدونستم ولی تازگی ها خیلی عجول شدم و خودم اذیت میشم بابتش، از این انتظار باز شدن خوابگاه هم متنفرم
دیگه این که دو نفر که آدمایین که خوشم نمیاد ببینمشون همزم
خواستم داد شوم گرچه لبم دوخته است
خودم و جدم و جد پدرم سوخته است
 
خواستم جیغ شوم گریه‌ی بی‌شرط شوم
خواستم از همه ی مرحله ها پرت شوم
 
وسط گریه ی من رقص جنوبی کردیم
کامپیوتر شدم و بازی خوبی کردیم
 
کسی از گوشی مشغول به من می‌خندید
آخر مرحله شد غول به من می‌خندید
 
دل به تغییر .. به تحقیر .. به زندان دادم
وسط تلوزیون باختم و جان دادم
 
یک نفر از وسط کوچه صدا کرد مرا
بازی مسخره ای بود رها کرد مرا
ادامه مطلب
مقنعه تترون نخی آلین همان مقنعه ساده بوده و از پارچه نساجی بروجرد که بهترین پارچه برای مقنعه نخی می باشد دوخته شده است و برای استفاده روزمره دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و ... مورد استفاده دارد.
خرید آنلاین مقنعه بروجرد
روی کوه ایستاده بودند و نگاهشان را به گوشه ای دوخته بودند.
انها دوازده نفر بودند،ردای قرمز-سیاه رنگ و ماسک قرمز بالماسکه بدنشان را پوشانده بود. یکی شان گفت:
_احمق. همشون احمقن.
زمزمه ای در تایید این حرف بلند شد. همان صدا رو کرد به شخصی که جلوی همه استاده بود و گفت:
_کی باید حمله کنیم؟
مرد جواب اورا نداد. به جایش گفت:
_طلسم رو بخونین. (دستش را به طرف حنجره اش برد و جرقه ای کهربایی رنگ داخل ان رفت)
همه از او پیروی کرد،مرد دوباره شروع به صحبت کرد،صدایش
در صنایع و بالاخص در لیفتینگ از تسمه حمل بار استفاده گسترده ای می شود. تسمه حمل بار در واقع ابزاری می باشد که دارای جنسی پارچه ای از جنس پلی استر سخت و با ساختاری شبیه به ابریشم است که در واقع دارای بافت هایی از پلی استر مستحکم می باشد. تسمه تخت یکی از پر کاربرد ترین نوع تسمه حمل بار می باشد که در دو سر آن حلقه هایی از جنس همان تسمه دوخته شده است. تسمه حمل بار در متراژ 1 الی 12 متر تولید می شود و بصورت تک لا الی 4 لا مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ ها و
دیروز مابین پینترست‌گردی‌هام، به یک کلمه‌ای برخورد کردم که از اون موقع تا الآن ذهنم رو به خودش مشغول کرده.
حالا دیگه شما هم می‌دونید به اون نگاه با حسرتی که به هم‌دیگه می‌کنید، در حالی‌که هیچ‌کدوم جرات جلو رفتن ندارید، چی می‌گن. اون لحظه‌ای که نگاه‌تون به هم دوخته می‌شه، ولی زبون‌تون به ته حلق‌تون چسبیده و نمی‌تونید کلمه‌ای حرف بزنید.
کاش همگی انسان‌های جراتمندی بودیم...
چشمان وق زده و مرغوارش را به دیوار دوخته بود...درحالی که با انگشتانش روی میز ضرب گرفته بود مدام تکرار میکرد :برای چی بود!؟همه ی این کارا واسه چی بود؟؟!...غروب آفتاب بود...دقیقا همان زمانی که تیغ تاریکی سر خورشید را از تنش جدا می کرد...ایستاد و صندلی را عقب کشید...داشت در نور خون آلود خورشید ذوب میشد...برق ساتن آبی رنگ و مشمئز کننده لباس آن زنک چشمش را سوراخ کرده بود...دیگر در اتاقش نبود...و چقدر از آبی متنفر بود...دخترک میرقصید و کف پاهایش از سیاهی ذاتش
پرچم سنگین و بزرگی دارم که هر لحظه به دوشش می‌کشم؛حتی وقتی غیری نیست و پرچم را برداشته‌ام، جای خالی‌اش را -که همان اندازه سنگین است- بر شانه‌هایم احساس می‌کنم. فرقش با دیگر پرچم‌ها این است که منحصر به مراسم باشکوه و حماسی، و لحظات پرطمطراق نیست. مثل این است که با پرچم بزرگ سنگینی بروی خیابان، با پرچمت بروی مغازه شیر بخری، بروی رستوران نهار بخوری. با پرچمت بروی کتابخانه درس بخوانی. خوشحال باشی با پرچمی جدی و سنگین روی دوشت، خسته باشی، عصبا
فصل 4ایندفعه من و ایلیا سرتاپا گوش شده بودیم و به آدرینا چشم دوخته بودیم که یهو گفت:بچه ها خودتون رو قایم کنید... من و ایلیا با تعجب توام با بهت و صدای بلندی گفتیم:برا چی؟!! آدرینا کتاب رو بغل کرد و با صدای بلندی شروع کرد به ورد خوندن حس کردم باد شدیدی داخل خونه می وزید ولی وقتی به پنجره ها نگاه کردم دیدم بسته بودن نمیدونستم چکار کنم ایلیا که با چشمای گرد شده از ترس به آدرینا نگاه میکرد که دیدم ایلیا شروع کرد به گریه کردن سرش رو انداخت پایین و با ص
 وصیت شهید ابراهیم همت به جوانان :
  مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند. ای کاش به خود می آمدند.
 از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است بپاخیزید و اسلام را و خود را دریابید نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجا پیدا نمی شود نه شرقی - نه غربی؛ اسلامی که : اسلامی ... ای کاش م
کولر آبی یک سیستم سرمایشی تبخیری است که به وسیله عملیات تبخیر، سرما ایجاد می‌کند. استفاده از کولر آبی، به شرط اینکه میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از 40 درصد باشد، کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
– مجهز به سیستم جدید آبرسانی– مجهز به پروانه بالانس شده– بدون لرزش و صدا– عمر طولانی یاتاقانها – مجهز به سیستم جدید آبرسانی– مجهز به پروانه بالانس شده– بدون لرزش و صدا– عمر طولانی یاتاقانها– جبران رطوبت مورد نیاز در محیط های خشک– پوشش بدن
حکایت شیرین بهلول و تقسیم عادلانه
گویند روزگاری کار بر ایرانیان دشوار افتاده بود، و آن دشواری دندان طمع عثمانی را تیز کرده و سلطان عثمانی به طمع جهانگشایی چشم بر دشواری‌های ایرانیان دوخته بود. پس ایلچی فرستاد که همان سفیر است، تا ایرانیان را بترساند و پس از آن کار خویش کند.
ادامه مطلب
اوخاطره ی قدیمی دل استکه خاطراتش شیرین ترین لحظاتِ عمرم بودند.انگشتِ شَستم روی شقیقه استفکرِ اینکه روزی...بله یادم آمد!پاییز بود که او را در شهر خاطره ها دیدم.در خطه ی سبز لادن های نارنجی رنگچشم های روشن و شفافشاز شرمدوخته شد بر کفش هایم!کفش هایم اما نیز، از او رو گرفتند؛کفش هایم محجوبند!پاییز بود که او را در کنج آجری و ترک خورده یخیابانی آشنا دیدم،مادرم می گفت که مَرد، سایه استو سایه اش مَه است!من با ذوق عجیبی در دلپَر کشیدم به در خانه ی قلبش
دکتر در حالی که نگاهش رو به من دوخته می‌پرسه: خب می‌دونید که در تعطیلات آخر هفته یا ساعت‌های غیر‌ اداری، اگه نیاز به پزشک داشتید، چی کار باید بکنید؟
نگاهش می‌کنم و با کمی تردید می‌پرسم: به ۱۱۲ زنگ بزنم؟
سری تکان میده که یعنی نه، و میگه: اون ۱۱۲ فقط برای مواردی هست که خیلی خیلی اورژانسی باشه، مثل خطر مرگ :-|
 و یک کارت میده بهم که یعنی به این جا زنگ بزنید، که مثلاْ میشه مجمع پزشکان عمومی کشیک‌شون :دی
می‌دانید چرا این سئوال رو پرسید؟ اون قدر ک
مامان من یک انسان شاد، شنگول وهنرمند است... حد و مرز مهربانی برای او وجود ندارد... بزرگی قلبش به بزرگی کهکشانها طعنه می زند
در قرنطینه هزار و یک کار انجام داد... از دوختن ملافه های جدید، شیرینی پختن،    دوخت و دوز لباسهای جدید و.... . از اضافه پارچه یکی از مانتوهایش یک لباس خوشگل هم برای سروناز دوخته است
از دانه های نارنج هم سبزه کاشته است... از بس ب دانه ها عشق ورزید اینطور به رشد و بالندگی رسیده اند که دل هر ببینده ای را می برد و زبان به تحسینش باز م
دشمنان ما بیش از آن که به منابع طبیعی ما چشم طمع داشته باشند، به منابع انسانی چشم طمع دارند. آنها می دانند اگر این سرمایه های اجتماعی از دست یک ملت گرفته شود، اگر یک ملت غیرت ملی و #ایمان و #وحدت و #همبستگی خود را از دست بدهد، اگر نشاط کار و ابتکار را از دست بدهد، اگر حرکت علمىِ رو به پیشرفت خود را از دست بدهد، کاملاً در دسترس دشمنان قرار خواهد گرفت؛ می توانند راحت به او زور بگویند، می توانند بر او سلطه پیدا کنند، می توانند منابع طبیعی و مادی او ر
در طول این چندسال فراز و فرود‌های زیادی را همراهم گذرانده، شب‌هایی همراهم گریسته، صبح‌هایی با لبخندم خندیده و عصرهایی خسته و دلگیر به غروب غم‌انگیز خلیج چشم دوخته است ؛ غر و نق‌هایم از گرمای تابستان را شنیده و لذت عصرهای پاییز و شب‌های زمستان را هم‌پایم چشیده!
از نوشته‌های خامِ خامِ خام تا خامِ خامِ امروز ، از پرشین تا بلاگفا و بیان ؛ رفیق همیشگی شاید پیراهنش را تعویض کرده اما رفاقتش همچنان محکم باقیست ...
سرت سلامت و نفس‌های سردت گرم
 
شستشوی لباس روش های متنوعی دارد.
اما شستن هر لباس بر اساس جنس و مدل لباس انجام می شود.
با توجه به نوع زندگی امروزی، هرکسی که قصد شستن لباسی را دارد
می تواند به راحتی آن را با دست، ماشین لباسشویی بشویید و یا به خشکشویی آنلاین بسپارید
اما قبل از برسی کردن روش های شستشو، بهتر این است که ببینیم،
هر لباس مناسب چه نوع شستشویی است
اگر دقت کرده باشید، زمانی که لباسی را می‌خرید،
در داخل لباس برچسب های را مشاهده می‌کنید که به لباس دوخته شده اند
این بر
#شهید_نوشت
دلگویه شهید لطفی نیاسر با خدای خود در ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ...
"بسم رب الفاطمه "
الهی ساعاتی از شب های قدرم را برای مادر حسین گریستم و اکنون که ایام شهادت آن بی بی را پیش رو دارم چشمی پر از امید به این روز ها دوخته ام ،
خداوندا تو خود خوب می دانی که بیماری و درد سراسر وجودم را گرفته است ، پس چشمان امیدوارم را ناامید مکن و دستانی را که به امید کمکت به سوی تو دراز شده خالی بر مگردان ...
الهی اکنون که مهمان امام رضایم ، مرا زخو
لحاف و روتختی چیست ؟
در گذشته اکثر خانواده ها برای خوابیدن از کالای خواب سنتی و دست دوز استفاده می کردند ولی با گسترش فرهنگ استفاده از تخت خواب، سرویس های لحاف و روتختی ، تخت های طبی فنری و ... نیز پای خود را به درون خانه ها باز کردند. لحاف و روتختی  نیز به مانند اکثر لوازم منزل که در سالهای اخیر وارد کالای های مصرفی خانواده ها شده است یک مفهوم جدید محسوب می شود. از اینرو در ادامه قصد داریم شما را با این مفاهیم جدید آشنا کنیم.
 یک سرویس یا ست لحاف
بسم رب الرفیقگاهی جواب ها خیلی ساده اند. صریح و بی پرده. نیازی به کنکاش و بالا و پایین کردن ندارند و جایی برای سوال های بعدی نمیذارند. و در این بین دلچسب ترین و شاید سخت ترین جواب ها، جواب های سوالات پرسیده نشده اند!+روبروی ضریح ایستاده بودم و سرم پایین بود؛ یک آن که سرم رو بالا آوردم، چشمم دوخته شد به قسمتی از آیات درهم تنیده شده که در کتیبه ای طلاکوب، دور تا دور ضریح چرخیده بود:
« إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُورا
بسم الله
 
استاد سید محمدمهدی میرباقری:
 
"قارون تا دیروز در طرف حضرت موسی بود و هیچ چیز نداشت، اما وقتی به آن طرف رفت، علم کیمیا به او دادند، او هم با علم کیمیا برای خودش گنج درست کرد.
در اینجا، آنهایی که چشمشان به دنیا دوخته است و نمی‌توانند از این دنیا عبور کنند، گرفتار می‌شوند.
به حضرت موسی می‌گفتند: "«یا لَیْتَ لَنا مِثْلَ ما أُوتِیَ قارُونُ»، ای کاش ما هم مثل قارون بودیم! تو ما را معطل کردی! این همه دور و برِ تو ایستادیم اما هیچ خبری نیست
بعضی‌ها خوش‌حال و بعضی‌ها هم ناراحت؛ بعضی در فکر تمام شدن مهمانی‌اند و بعضی دیگر چشم دوخته به عید آمده.
سال قبل را می‌دانستم که از افراد گروه اول بودم، از دو پستی که یکسال پیش در همین حوالی نگاشتم می‌گویم و البته آن حال خوشی که در آن مهمانی مبارک سال قبل چشیدم را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. آن دو پست یکی شام غریبان اذان بود و دیگری خداحافظ ای عزیزتر از جانم .
امّا امسال ... نمی‌دانم در کدام دسته می‌گنجم! حال تشویش‌ناکی دارم و پریشان. 

پی‌نوش
 
باز در خاطره ها ، یاد تو ای رهروِ عشق
شعله سرکشِ آزادگی افروخته است
 
یک جهان بر تو بر همّت و مردانگی ات
از سرِ شوق و طلب ، دیدهِ جان دوخته است
 
نقش پیکار تو در صفحه تاریخ جهان
می درخشد ، چو فروغ سَحَر از ساحل شب
 
پرتویش بر همه کس تابد و می آموزد
پایداری و وفاداری در راه طلب
 
چهرِ رنگین شفق ، می دهد از خون تو یاد
که ز جان بر سر پیمان ازل ریخته شد
 
رهروِ کعبه عشقی و در آفاق وجود
با پرِ شوق سوی دوست برآری پرواز
 
جان به قربان تو ای رهبرِ آزادی و عش
 
خرید لباسکار مناسب
صاحب یک کارخانه یا شرکت تولیدی هستید و قصد خرید لباسکار رادارید؟ یا یک مجموعه خدماتی کوچک را دارید و به دنبال یک لباسکار مناسب هستید!اگر به عنوان یک مدیر را رئیس به فکر خرید لباسکار هستید باید به شما بگوییم که در گام نخست باید لزوم داشتن لباسکار برای مجموعه ها را بررسی کنیم تا شما در انتخاب یک لباسکار مناسب با نگرشی بهتر اقدام کنید.
لباسکار چیست؟
در تعریف لباسکار یا یونیفرم یک موضوع هائز اهمیت است . ایجاد نظم در پوشش ساز
مشخصات و قیمت ساک ورزشی سرمه ای ریبوک
ساک ورزشی سرمه ای طرح Reebook دوخته شده از چرم مصنوعی ( براق ) می باشد ، این کیف ورزشی اسپرت شیک دارای دو عدد جیب در پهلو ها ، یک عدد جیب در جلوی آن است همچنین دارای بندهای دستی متصل به کیف و یک بند دوشی جدا که به راحتی متوان به کیف وصل و جدا کرد می باشد.
طرح چاپ سفید رنگ Reebook بر روی جیب موجود در قسمت رویه ی آن جذابیت فوق العاده ای به این ساک ورزشی بخشیده است.
دوخت تمیز و ظریف و رنگ سرمه ای تیره ی آن این کیف را برای
همانطور که می دانید کلمه شومیز ریشه در لغات و
زبان فرانسوی دارد که به معنای بلوز و یا 
انواع پیراهن برای بانوان است.
اما به طور کلی شومیز یعنی پیراهن مردانه جلو بازی که مخصوص بانوان است.
مدت زیادی نیست که شومیز در ایران مد شده و بسیاری از خانم ها استقبال ویژه ای از
این پیراهن های پر زرق و برق می کنند و به قول معروف از محبوبیت بسیاری برخوردار
هستند.
برای خانم هایی که در مجالس و مهمانی ها، لباس های پوشید برایشان حرف اول را می
زند، که در عین حال بس
قیمت لباس نظامی در فروشگاه ما بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می شود و منظورمان از لباس ارتش، پیراهن و شلوار نظامی برا یگان ارتش است:
1.     میزان درجه کیفی دوخت که ما بیشتر لباس هایمان از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند.
2.     نوع پارچه ای که برای دوخت لباس نظامی استفاده شده است که بیشتر از پارچه های کتان و ترگال استفاده می شود.
در کنار فروش لباس ارتش در فروشگاه سایه روشن، تعمیرات دوخت و دوز با کیفیت بالا انجام می شود، این دوخت و دوز با استفاد
«کمیته دیروز،چوب های طبل، اما طبلِ پاره.نیمه شب، در شهر.فلوتها، در خلاء.لب ها، دوخته و چهره ها به خواب.هر ماشینی، افتاده از کار.در اماکنِ خاموش و پر زباله، مکانهایی که جمعیت در آنها بوده،سکوت ها همه مسرورند،می گریند (بلند یا آرام)،سخن می گویند ولی به کدامین صدا؟! نمی دانم.غیبتِ، تو بگو سوزان!غیبتِ ایگریا.دست ها و آغوش آنها،لب ها و آه ... کفل ها،به آرامی در نظر مجسم می شود.چه کسی است؟! ولی می پرسم:برای چه چنین گوهر بیهو
«کمیته دیروز،چوبهای طبل، اما طبلِ پاره.نیمه شب، در شهر.فلوتها، در خلاء.لبها، دوخته و چهرهها به خواب.هر ماشینی، افتاده از کار.در اماکنِ خاموش و پر زباله، مکانهایی که جمعیت در آنها بوده،سکوتها همه مسرورند،میگریند (بلند یا آرام)،سخن میگویند ولی به کدامین صدا؟! نمیدانم.غیبتِ، تو بگو سوزان!غیبتِ ایگریا.دستها و آغوش آنها،لبها و آه ... کفلها،به آرامی در نظر مجسم میشود.چه کسی است؟! ولی میپرسم:برای چه چنین گوهر بیهودهایک
حتّی اگر دریمکچر بالای سر خودت آویزان کنی باز هم خوابش را می بینی. همان روباهی که توی قلبت برایش خانه ساخته ای، ولی او در جایی خانه می کند که هفت یا هشت تا در داشته باشد تا هر زمان که خواست از یکی برود. حتّی اگر گیاهِ عنصل به پایش بریزی باز می رود. خیال می کنی حقیقت ندارد. همانی که متزورانه دوستت دارد. 
حتّی اگر از پشت خنجرش را با ضربه فرو کند، باز می خواهی اش. 
حتّی اگر به هر آنچه که دوست داری چشمِ طمع دوخته، هنوز دوستش داری‌.
انگار دچار سندرم اس
۲۲ بهمن،سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد!!!
شاید همه ی ما الان از سیاست و دولت و وضعیت جامعه ناراضی باشیم و حتی مجبور نیستیم بریم راهپیمایی و شعار بدیم ولی...
*** زنده باد ایران ***
*** ایرانی ام ***
(((معراجی ها...)))
 
یه پلاک که بیرون زده از دل خاک
روی اون اسمیه از یه جوون
یه پلاک از دل خاک
یه پوتین فقط مونده از یه جوون که خوابید روی مین
استخون یه کلاه با یه عکس وصیت نامه ی غرق خون
یه جوون که پدر شد و پر زد و دخترکش رو ندید
دختری که پدر رو ندید و آغوش پ
نوه ام، ماهان، رو سپرده اند دست من. دیگر نشستیم با هم یک ساعت جاخوراکی پرنده ها را درست کردیم تا تو فصل سرد سال غذا داشته باشند . بعد بردمش شرکت یک ساعت نشست کار تدوین بچه ها را نگاه میکرد. بچه را میدیدی با بیچارگی تمام از شدت نداری چشمش را دوخته بود به کامپیوتر رندر .
هی نگاه می کرد چه طوری عکس ها از بالا به پایین ریز ریز می آیند. آنقدر آرام و ملتمسانه نگاه کرد تا از آخر ، بچه های تدوین آن بخشی که تدوین شده بود را نشان دادند.
یک ده دقیقه ای بود . دیگ
بنفشه  ها از جمله گل هایی هستند که در هر حلقه کارگاه و میان دستان هر سوزندوزی که دوخته شوند،  رنگ و جلوه ویژه ای از آفرینش را، به تماشا می گذارند.
 نمونه آموزشی زیبایی از دوخت دو بنفشه را می بینید که توسط خانم مریم قلی پور از آموزشگاه شب افروز، سوزندوزی شده است. در سوزندوزی این دو بنفشه از نخ دمسه و  تکنیک کوتاه و بلند و سایه روشن دوزی استفاده شده است. دو بنفشه ای که در عین زیبایی، ارزشمند هستند و ماندگار. اینطور نیست؟!!!!
ادامه مطلب
راه بگشا که ز این غمکده افسرده منم
راه بگشا تا که من شیشه ی غربت شکنم
ای دریغا، حسرتا، آه که در نصفِ جهان
دل بریده ز همه عالم و دل مرده منم!
| اصفهان؛ چهارباغ؛ حوالی غروب |
توی چهارباغ نشسته بودیم و به درخت های پاییزی پوش چشم دوخته بودیم، بی هیچ حرفی. دلم گرفته بود. آسمون دلگیر غروب هم دلتنگ ترم کرد. ماحصلش شد شعر بالا. وقتی تایپش توی نوت گوشیم تموم شد، ازش پرسیدم امروز چندمه؟ گفت ٢٠ آذر. به محض شنیدن ٢٠ آذر چشم هام از تعجب گرد شد!
خاله ام معتقده که
به چهره اش می نگرم، مردی جوان و پرشور و با صورتی روشن ودلگرم؛ که شورِ جوانی را به من نوید میداد. من با اشتیاق او را نگریستم و درانتظارِ رسیدن به او بودم. به چهره ی مادرم و شورِ مهربانی اش نگریستم. پدرم را دیدم که با قامت بلند و موهای مشکی پرپشت کار می کند و چند خانوار را زندگی می بخشد و من افتخار کردم. بی وقفه به اطراف چشم دوخته بودم و منتظرِ روزی جدید بودم که بدانم چه میگذرد. چندین سال گذشت؛ آن مرد رویاهایم دوران جوانی اش را گذراند و من ننگریستم.
میدونی، ما جوون و پرانرژی هستیم. پر از انگیزه‌هایی که مثل شمعی در برابر همه‌ی طوفان هایی که وزیده روشن نگه‌ش داشتیم. مثل همه‌ی وقت‌هایی که حقیقت تلخ و ناگوار رو سرمون آوار شده، درآغوش گرفتیمش، پذیرفتیمش و دوباره تصمیم گرفتیم همگام با جسم جوونمون ذهن ۹۱ ساله‌مون رو همراه کنیم. و پیش بریم. و رویاپردازی کنیم. اشکالی نداره اگه فکر کنیم می‌تونیم دنیارو فتح کنیم. دستمون رو مشت کنیم، چونه‌مون رو بالا بگیریم و بند کفش‌هامون رو سفت‌تر از پیش ب
لباس ارتش در کرمانشاه، لباس مخصوص افراد در ارگان ارتش می باشد. برای هر یک از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی لباس ارتش مخصوص برای سربازان در نظر گرفته شده است. این لباس ها با کیفیت بالا و با قیمت ارزان به مشتریان عزیز ارائه می شود. لباس ارتش در سایه روشن با انواع سایزبندی ها و طرح های مختلف ارائه می شود. طرح های نظامی شامل، پلنگی، چریکی، دیجیتالی و کامپیوتری می باشد که با کیفت دوخت مناسب به شما عزیزان ارائه می شود. باید دارای ویژگی های خاصی از جم
چه خبر
 
ملت ساده سوآلش شده از من: چه خبر
باکس کامنت تلگرام، تمامن «چه خبر»
شیخ برخیر ز پستو و بیا فاش بگو
بعد زیرآبی و هی حاشیه رفتن چه خبر
جمعه هم رفت و شده شنبه، تو در خواب هنوز
چه خبر از تب و از سرفه‌ی میهن؟ چه خبر؟
آن همه ماسک و ژل و دستکشی که آمد
از امارات و کویت و بن و برلن چه خبر؟
گفته بودی: همه پاکند در اطراف تو، لیک
اخوی را بگو از پاکی دامن چه خبر
یک جوالدوز فرو کن به خود آنگاه بپرس
که عزیزان من از سوزش سوزن چه خبر
ملت گشنه‌ی تو پول ندارد ب
در این پست نمونه ای از گلدوزی شاخه ای از شقایق می بینید که توسط خانم منیره جعفری، بر روی یک مانتوی زرشکی، دوخته شده است. این طرح که شامل دو شقایق و غنچه در کنار برگ های ریز و درشت می باشد در دو رنگ قرمز و زرد، بر دامنه مانتو، قرار گرفته و با سلیقه و مهارت؛ سوزندوزی شده است. تکنیک دوخت کوتاه و بلند به همراه سایه روشن دوزی، در طیف رنگهای زرد تا نارنجی و قرمز تا زرشکی، به همراه حس خوب سوزندوز، زیبایی ویژه ای به این سوزندوزی زیبا بخشیده است.
برای دی
ذکر خود گویم و پرواز کنم تا بر دوستباز چون باز نشینم کُلَه منبر دوست
من نه چون سایه کشم رخت سیه تخت زمینغنچه‌ی صبحم و اطوار کنم بر سر دوست
بوی خون می‌رسد و طلعت ابلیس از دورمست می‌خیزم از این خلقت بلواگر دوست
شرع تو خواندم و این شیوه مرا سود نکردکعبه آتش زدم از این دم جان‌پرور دوست
گفته بودم به فلک خاک من از دیده زدایگوش می‌کرد و نمی‌کرد من و محضر دوست
وعده‌ی چشم تو شد خاتم تنهایی جانعالمی پام فتد باز منم چاکر دوست
ساقدوشان تو این کار به من
آخ از این رازهای مگو... از این ناگفته‌هایی که هیچوقت گفتنشان نمی‌آید وُ لبت را میدوزد به هم از بس که خروجشان سخت است و شنیدنشان ناگوار.
اشرف مخلوقات که میشوی باید خودت را برای خیلی چیزها آماده کنی. برای حیات، رفاقت، شکست، جان دادن و مرگ... و در دل همه اینها راز مگویی‌ست که سخت میشود زیست و ادامه داد ماموریت اصلی حیات را.
باید دروغ بگویی یا حداقل راست نگویی، باید پنهان کنی یا نشان ندهی، باید شاد باشی یا غمگین نباشی... باید خودت نباشی تا بتوانی در
 
خدایا نمی دانم هدف من از زندگی چیست، عالم و ما فیها مرا راضی نمی کند.
مردم را می بینم که به هر سو می دوند، کار می کنند ، زحمت می کشند تا به نقطه ای برسند که به آن چشم دوخته اند.
ولی ای خدای بزرگ! از چیزهایی که دیگران به دنبال آن می روند بیزارم.
اگرچه بیش از دیگران می دوم، کار می کنم ... درویشم، ولگردم، در وادی انسانیت سرگردانم و شاید از انسانیت خارج شده ام، چون احساس و آرزویی مانند دیگر انسان ها ندارم و تنها آرزویم تو هستی.
 
 بخشی از نیایش های شه
❤️ #شهید...
شهید،گنگ ترین ڪلمه در تاریخ انسانیت است!
گنگ ترین ڪلمه در دایره لغات من...
ڪلمه اے ڪه هیچگاه مفهومش را نفهمیدم...
نفهمیدم دل ڪندن، قید دنیا و لذت هایش را زدن یعنے چه؟!
نفهمیدم سیزده ساله بودن و زیر تانڪ رفتن یعنے چه؟!
نفهمیدم قمقمه ے خالے، زبان تشنه و جنگیدن یعنے چه؟
نفهمیدم ریش هاے خضاب شده به خون یعنے چه؟!
نفهمیدم آب سرد شط ،لباس نازڪ غواصے،شب تارے، تیر در قلب و غرق شدن یعنے چه؟!
نفهمیدم خمپاره سر را بردن یعنے چه ؟
نفهمیدم بدن دوخته ش
امشب فوتبال است و دوباره ان ضربان قلب های بالا رفته و مغز های داغ شده از استرس :))))
نقش من در این میان مانند ان خر مفلوکی ست که تا زانو در گل گیر کرده است:))))
مثل ماست، وامانده ام که کدامش بالاخره؟؟:))))
یوونتوس _آژاکس 
یا
منچستر یونایتد_بارسا؟؟؟
بخش احمقانه اش اینجا است که وقتی سر هر دوبازی شرط بسته باشی چشمانت میلغزد و دلت بی قرار است برای نتیجه بازیی که نمیتوانی دنبالش کنی؛))))مصداق بارز یه دلم میگه برم برم یه دلم میگه نرم نرم و این حرفاهای حاشیه
امشب فوتبال است و دوباره ان ضربان قلب های بالا رفته و مغز های داغ شده از استرس :))))
نقش من در این میان مانند ان خر مفلوکی ست که تا زانو در گل گیر کرده است:))))
مثل ماست، وامانده ام که کدامش بالاخره؟؟:))))
یوونتوس _آژاکس 
یا
منچستر یونایتد_بارسا؟؟؟
بخش احمقانه اش اینجا است که وقتی سر هر دوبازی شرط بسته باشی چشمانت میلغزد و دلت بی قرار است برای نتیجه بازیی که نمیتوانی دنبالش کنی؛))))مصداق بارز یه دلم میگه برم برم یه دلم میگه نرم نرم و این حرفاهای حاشیه
دوخت پولک و منجوق روی هر زمینه ای از پارچه های متفاوت با هر رنگی همیشه زیبا و دلنشین است. اما گاهی برخی از زمینه ها رنگ و بوی دیگری دارند و چشم انداز تازه تری می آفرینند که چون همیشه نیست. 
طرحی از دوخت یک بته جقه با پولک و منجوق را در زیر می بینید که توسط خانم سمیه محمودی بر پارچه ای از جنس مخمل و به رنگ سبز؛ دوخته شده است. علاوه بر رنگ مخمل، انتخاب رنگ منجوق ها، سنگ، پولک و مروارید ها در اطراف و داخل بته جقه؛ زیبایی این سوزندوزی زیبا را افزون نم
نمونه آموزشی زیبایی از دوخت یک گل شقایق را در زیر می بینید که توسط خانم معصومه اصغر پور از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده است. این گل شقایق بسیار زیبا بر پارچه ای سپید از جنس کتان و با نخ دمسه سوزن دوزی شده و برای سوزندوزی آن، از تکنیک های دوخت کوتاه و بلند و سایه روشن دوزی برگ و گل؛ استفاده شده است.
زیباست . اینطور نیست؟!!!!!!

ادامه مطلب
 امروز نیاز مهمّ کشور ما این است که جوانهای ما مجهّز بشوند به انواع
تسلیحات نرم، سلاحهای جنگ نرم؛ یعنی قدرت روحی و قدرت فکری. بنده مکرّر در
مورد قوی شدن کشور مطالبی را عرض کرده‌ام؛ یکی از اجزا و بخشهای مهم و
تعیین‌کننده‌ی تقویت کشور همین است که ما جوانهایمان را مجهّز کنیم، مسلّح
کنیم به سلاح فکر و سلاح تفکّر صحیح که در معارف اهل‌بیت (علیهم ‌السّلام)
موج میزند.

 نسل جوانی که ما امیدهایمان را به آن دوخته‌ایم -[چون] آینده‌ی این کشور
دست
ساعت نه شب بود . از خانواده خواستگار هنوز خبری نبود ‌. طاقت پدر جان طاق شده بود ، رو به مادر کرد و گفت : شاید نمی خواهند بیایند . حدود ساعت ۱۰ بود که بالاخره خواستگار ها آمدند ؛ از چهره پدر داماد چیزی معلوم نبود اما معلوم بود که مادر داماد دلش راضی به این وصلت نیست . خواهر داماد را هم اگر کارد می زدی خونش در نمی آمد . آقا جان کلی از کمالات عروس خانم گفت  . مادر جان هم چشم به گل های فرش دوخته بود تا از نگاه های سنگین خواهر و مادر داماد در امان بماند ؛
گل های بنفشه همیشه زیبا هستند و سوزندوزی این گل ها هم، همیشه و در میان هر حلقه ای که قرار بگیرد می تواند دلنشین و پر از راز و رمز باشد. نمونه ای از دوخت بنفشه ها را در زیر می بینید که توسط خانم معصومه اصغر پور، از آموزشگاه شب افروز ؛ دوخته شده است. بنفشه هایی شاد و سرشار از حس خوب زندگی.
بسیار زیباست. اینطور نیست؟!!!!

ادامه مطلب
بقچه ترمه سرمه وملیله دوزی شده شناسنامه دار هاشمی یکی از بهترین انواع ترمه موجود در بازار است. رومیزی ترمه هاشمی طرح شاه پسند می تواند زیبایی خاصی به میزهای پذیرایی شما دهد. شما می توانید با رومیزی ترمه اصفهان جلوه سنتی به دکوراسیون منزل خود بدهید. از این بقچه کار شده زیبا برای نگهداری انواع پارچه و لباس هم استفاده می شود. قیمت رومیزی ترمه یزد مناسب است و شما می توانید آن برای سرویس های پذیرایی در سایزهای مختلف تهیه نمائید. سرمه دوزی های هن
«مشاهده دختران سودانی که عمل ختنه ای ده چندان وحشیانه تر از عمل دختران مصری را به خود دیده بودند ، مرا سخت به وحشت انداخت . در مصر به قطع کلیتوریس اکتفا میکنند و معمولا تمام ان را هم بر نمی دارند . اما در سودان، عمل ختنه قطع کامل تمامی ارگان های تناسلی بیرونی را در بر میگیرد. انها علاوه بر قطع کلیتوریس ، دو لب بزرگ بیرونی ، و دو لب کوچک درونی را نیز قطع میکنند .تنها دهانه بیرونی مجرای تناسلی انها از اسیب در امان می ماند، البته ان هم بعد از دوختن چ
«مشاهده دختران سودانی که عمل ختنه ای ده چندان وحشیانه تر از عمل دختران مصری را به خود دیده بودند ، مرا سخت به وحشت انداخت . در مصر به قطع کلیتوریس اکتفا میکنند و معمولا تمام ان را هم بر نمی دارند . اما در سودان، عمل ختنه قطع کامل تمامی ارگان های تناسلی بیرونی را در بر میگیرد. انها علاوه بر قطع کلیتوریس ، دو لب بزرگ بیرونی ، و دو لب کوچک درونی را نیز قطع میکنند .تنها دهانه بیرونی مجرای تناسلی انها از اسیب در امان می ماند، البته ان هم بعد از دوختن چ
 
انواع مختلف چادر
چادر یکی از پوشش های زنان و دختران ایرانی است. این پوشش طی زمان های مختلف تغییر کرده و انوع مختلف چادر را به وجود آورده است. کارشناسان فروشگاه بزرگ ایرانیان در این قسمت از مقاله به معرفی انواع مختلف چادر می پردازند.
چادر قجری
چادر قجری یکی از قدیمی ترین نوع چادر است که استفاده از آن در دوران قاجار بین زنان و دختران رواج داشت.
از دو تکه تشکیل می شود.
قسمت پایین آن شبیه یک دامن و قسمت بالای آن شبیه چادر ساده است.
دوختن کش به ق
لباس نظامی در کرمانشاه، در انواع طرح های نظامی برای ارگان های دفاعی کشور اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی دوخته و با قیمتی ارزان در کنار تجهیزات نظامی به مشتریان عزیز ارائه می شود.باید دارای ویژگی های خاصی از جمله وزن پایین در عین سبک بودن، باشد. صنعت دفاعی کشور برای دوخت این لباس ها برای تولیدی های کشور قوانینی وضع کرده تا بتوانند لباس را با استانداردهای لازم بدوزند. برای مثال لباس نظامی باید مقاومت بالایی داشته باشد تا سربازان بتوانند د
لباس نظامی، لباس مخصوص افراد نظامی مانند سرتیپ، سرگرد تا سرباز در ارگان های دفاعی کشور است. این لباس باید باید دارای ویژگی هایی باشد تا سربازان بتوانند در شرایط مختلف از آن ها استفاده کنند. دوخت شیک و سبک بودن لباس نظامی سایه روشن از مزیت های ویژه محصولات ما می باشد که باعث شده است تا مشتریان زیادی از فروشگاه ما بازدید کنند.. لباس نظامی ارائه شده توسط سایه روشن با پارچه ترگال مرغوب دوخته و با قیمت تصویب شده توسط اتحادیه به مشتریان ارائه می شو
مدل مانتو خلیجی یا مدل مانتو عربی نوعی مانتوست که بین بانوان عرب و همچنین جنوب کشور مورد استفاده است. این مانتو ها اغلب قد بلندی دارند و در رنگ های مختلف و همچنین طرحی های مختلف دوخته می شوند.
امروزه با توجه به نوع پوشش بانوان در ایران ، انواع مدل مانتو های مختلف توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه می شود که اغلب این مانتو ها با پارچه های مرغوب و اصیل تولید ایران دوخته می شوند.
ادامه مطلب
روز‌های زندگی‌ام گرم می‌گذرد با تو، به گرمای لحظه‌هایی که تو در آغوشمیبا تو گرم هستم و نمی‌سوزد عشقمان،‌ ای خورشید خاموش نشدنیهمچو یک رود که آرام می‌گذرد، عشق ما نیز آرام می‌گذردو تویی سرچشمه زلال این دل، ساعت عشق‌ ما تمام لحظه‌های زندگی استثانیه‌هایی که پر از عطر و بوی عاشقیست‌
 
ای جان منمهربانی و محبت‌هایتوفاداری و عشق این روزهایتامیدی است برای خوشبختی فردایتمی‌دانم همیشه همینگونه که هستی خواهی ماندمثل یک گل به پاکی چشمهایتب
نمونه آموزشی زیبایی از دوخت یک گل رز را می بینید که با استفاده از تکنیک دوخت دندان موشی کوتاه و بلند به همراه سایه روشن دوزی استفاده شده است. این نمونه زیبا توسط خانم ساره زارع از آموزشگاه شب افروز؛ بر روی پارچه کتان دوخته شده و پس از اطو و مرتب نمودن؛ درون یک قاب نهاده شده است. ساقه دوزی، گره ایرانی و دوخت پیچ رز نیز از جمله دوخت های اطراف این سوزندوزی زیبا می باشد.
برای دیدن تصاویر بیشتری از این سوزندوزی زیبا می توانید بر روی کلمه ادامه مطلب
دریکی از روزهای خوب بهاری درصبح زود در یکی از روستاهای خوب شمال درحالی که زیر لحاف گرم و نرمی که مادربزرگ با دستان پرمهرش دوخته بود با صدای آواز پرندگان و نسیم بهاری که از لا به لایه درختان به شیشه ی پنجره ی اتاقم برخورد می کرد،از خواب بیدار شدم و شتابان با شادی به سمت پنجره ی اتاق رفتم و پنجره را گشودم و با دمی محکم بوی جنگل و گل های روستا و هوای تازه را وارد ریه هایم کردم و بالبخند به خورشیدتابان بالای سرم سلام گفتم و با شورو شوق جوانی به سمت
به نام تک نوازنده گیتار هستی
سلام آقا
غروب را در افقی ناانتها چشم دوخته به گنبد آسمان نیلی رنگ به انتظار آمدنت، ایستاده، ایستاده ام.
اما با نیامدنت، بغضی حسرت بار، وجودم ناچیزم را به بازی گرفت، بازی دوست داشتنی از انتظاری که
به دنبال خالص بودن، روزهایش را یک به یک گذرانده ام، اما خلوص وجودم آن قدر ناچیز مانده که شرم 
دارم آن را به تماشا بیاورم.
شرمی که مانعی ست برای هر راهی که تا به حال قدم وار از آن گذشته ام، راه هایی که گاه به گناهی به
سیاهی
نمونه ای از دوخت پولک را در تصویر زیر می بینید که در وسط رومیزی سورمه ای دوخته شده است . این نمونه زیبا توسط خانم مریم عسگریان از آموزشگاه شب افروز؛ سوزندوزی شده و تکنیک مورد استفاده در دوخت این طرح ، پولک دوزی به شیوه ایستاده می باشد.
استفاده از دو رنگ پولک نباتی و سورمه ای به صورت دوبل در گلبرگ های اطراف و پولک سورمه ای در مرکز ، به دلیل تناسب رنگ  پولک ها و رنگ پارچه زمینه بر زیبایی این سوزندوزی افزوده و آن را دلنشین تر نموده است.
برای دیدن تص
شاید برخی از دوستان در تصویر ذهنی شان دوخت گره فرانسوی فقط و فقط برای دوختن وسط گل ها مورد استفاده قرار گیرد. ولی به واقع چنین نیست و این دوخت بسار پر کاربرد تر از آنچه تصور می شود، هست و از طرفی موارد مختلفی مانند گره فرانسوی تو پر، گره فرانسوی پایه دار و.. را نیز در بر می گیرد.
 در این پست نمونه ای از دوخت گره فرانسوی را به صورت شاخه گلی کوچک بر روی یک مانتو می بینید که توسط خانم مرضیه نیاز آذری، از آموزشگاه شب افروز؛ دوخته شده و بسیار زیباست. ا
دوخت گل ها و برگ ها، همیشه با تکنیک کوتاه و بلند و سایه روشن، اجرا نمی شود و گاهی هم می توان از تکنیک دندان موشی کوتاه و بلند و سایه روشن؛ استفاده نمود. در این پست نمونه آموزشی زیبایی از دوخت گل و برگ را می بینید که با استفاده از تکنیک دندان موشی کوتاه و بلند به همراه سایه روشن دوزی، سوزندوزی شده است. 
این نمونه زیبا توسط خانم سارا میر محمدی و از آموزشگاه شب افروز، دوخته  و پس از سوزندوزی؛ حاشیه دوزی نیز شده است. زیباست. اینطور نیست؟

ادامه مطلب
لباس ارتش در مشهد، لباس مخصوص افراد در حوزه دفاعی کشور می باشد. ویژگی خاص این لباس ها آن است که باید به گونه ای تولید شوند تا در همه شرایط از خود مقاومت بالایی نشان دهند. ارگان ارتش یکی از ارگان های نظامی کشور عزیزمان می باشد که برای کلیه نیروهای دریایی، زمینی و هوایی لباس نظامی در نظر گرفته است. لباس ارتش با توجه به نوع نیروی مربوطه می تواند در رنگ های مختلفی دوخته شود. برای مثال برای نیروی دریایی از رنگ های آبی استفاده و برای نیروی زمینی از
لحظاتی پیش همکاری ام را با کانال یک مشت پالس  به پایان رسید. بخاطر اعتمادی که بهم داشتن، تشکر می کنم و امیدوارم آینده موفقی داشته باشند.
در پایین هم می تونید متن های که تو این مدت در کانال منتشر کردم بخونید :)
-----------------------
آسمان لبخندی مجانی برای من می زند. مثل پدری دل سوز چشمانش را دوخته به قدم های که بر می دارم. نوازش می کند مرا زمانیکه خسته ام. به آغوش می گیرد وقتی دل شکسته ام.
چه کسی مهربانی را دوست ندارد؟! 
چه کسی نگاهی از لبخند نمی خواهد؟!
| س
لباس نظامی که از محصولات سایه روشن است برای تمامی افراد درجه دار در ارگان های دفاعی مانند زمینی، هوایی و دریایی مهیا شده است. قیمت این لباس توسط اتحادیه تعیین شده می باشد و علاوه بر قیمت مناسب دارای کیفیت مرغوبی است. لباس نظامی سربازان باید متناسب با شرایط مختلف باشد تا بتوانند در هر شرایطی به خوبی از آن استفاده کنند. دوخت بسیار با کیفیت و وزن پایین از ویژگی های مهم لباس های سایه روشن به حساب می آید. سایه روشن فقط ارائه کننده لباس نظامی نیست ب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها