نتایج جستجو برای عبارت :

پایان نامه تأثیر توجه متمرکز بر خود بر سوگیری حافظه در افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی

توجه متمرکز بر خود: توجه متمرکز بر خود از طریق بازخورد کاذب (القای توجه) با بهره گرفتن از ویبراتور مغناطیسی (برای مثال واید و همکاران، ۲۰۰۸) توجه آزمودنی به افزایش (یا کاهش) ضربان قلب، درجه حرارت و رطوبت پوست هدایت شد. 
 
سوگیری حافظه: سوگیری حافظه از طریق آزمون حافظه که در یک برنامه کامپیوتری طراحی شده است سنجیده شد، آن شامل فهرستی از لغات (مثبت، منفی و خنثی) می­باشد که به شرکت‏کننده ارائه و از شرکت­کننده خواسته می­شد که این فهرست را به خاطر
اضطراب می تواند سلامت جسمی و روانی را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت در ذهن و بدن وجود دارد.
در حالی که بسیاری از افراد در مورد تاثیر اضطراب بر روی بدن می دانند، افراد کمتری از عوارض جانبی فیزیکی آگاه هستند، که می تواند شامل مسائل مربوط به گوارشی و افزایش خطر ابتلا به عفونت باشد.
اضطراب همچنین می تواند عملکرد سیستم های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهد.
در این مقاله، ما در مورد رایج ترین علائم جسمی و عوارض جانبی اضطراب
اضطراب می تواند سلامت جسمی و روانی را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت در ذهن و بدن وجود دارد.
در حالی که بسیاری از افراد در مورد تاثیر اضطراب بر روی بدن می دانند، افراد کمتری از عوارض جانبی فیزیکی آگاه هستند، که می تواند شامل مسائل مربوط به گوارشی و افزایش خطر ابتلا به عفونت باشد.
اضطراب همچنین می تواند عملکرد سیستم های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهد.
در این مقاله، ما در مورد رایج ترین علائم جسمی و عوارض جانبی اضطراب
 
ضعف حافظه از مشکلات شایعی است که با بالا رفتن سن افراد بیشتر درگیر آن می‌شوند.
 
طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، هر آنچه بر فرآیند تفکر و یادگیری تاثیر بگذارد می‌تواند قدرت حافظه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
به گزارش سایت هلث‌دی نیوز، برخی از عوامل شایعی که می‌تواند به ضعف حافظه منجر شود، در پی می آید:
 
- مصرف برخی داروها از جمله داروهای خواب، ضن اضطراب، آنتی هیستامین‌ها و مسکن‌ها که بر حافظه تاثیر دارند.
 
-مصرف مواد الکلی که موجب ک
همیشه از دیرباز میگفتن که ماهی سرشار از فسفره و باعث تقویت ذهن میشه حالا بیاین ببینیم چرا انقد خوردن ماهی مفیده.با ما همراه باشید.
گرچه تحقیقات جدید حاکی از این است که غذاهای حاوی روغن ماهی اثری بر تقویت حافظه افراد مبتلا به آلزایمر ندارد، مطالعات دیگری نشان می‌دهد ‌خوردن گوشت ماهی دارای امگا3 ممکن است باعث کاهش افت حافظه بازشناختی (پدیده‌ای طبیعی که در افراد سالم نیز با افزایش سن رخ می‌دهد) شود.
افراد بالای 65 سالی که به مدت شش سال به میزا
مطالعات نشان می‌دهد که زعفران دارای تاثیرات بسیاری بر روحیه‌ و خلق و خوی افراد می باشد که ضد افسردگی بوده و  با تاثیر بر هورمون‌های مغز، موجب کاهش استرس و اضطراب می گردد.
قابل توجه است که در زمان‌های قدیم از زعفران به دلیل خواص آرام بخش، برای بهبود روند خواب نیز از آن استفاده می نمودند. زعفران قدرت یادگیری و حافظه را ارتقا داده و می‌تواند سرعت رشد بیماری آلزایمر و پارکینسون را نیز کاهش دهد.
به دلیل داشتن اختلال رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن احساس شرم می‌کنم. چگونه می‌توانم این احساسات را مدیریت کنم؟
به اشتراک گذاشتن احساس گناه و شرم با یک دوست یا درمانگر می‌تواند فوق العاده کمک کند. بسیاری از افراد دارای BFRB نیز به راحتی می‌توانند یاد بگیرند که تنها نیستند. به همین دلیل، گروه‌های حمایتی و منابع آنلاین می‌توانند به ویژه در کاهش شرم مفید باشند.
آیا تا آخر عمر موهایم را خواهم کشید؟
هیچ درمانی برای بیماری رفتارهای تکراری متمر
به دلیل داشتن اختلال رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن احساس شرم می‌کنم. چگونه می‌توانم این احساسات را مدیریت کنم؟
به اشتراک گذاشتن احساس گناه و شرم با یک دوست یا درمانگر می‌تواند فوق العاده کمک کند. بسیاری از افراد دارای BFRB نیز به راحتی می‌توانند یاد بگیرند که تنها نیستند. به همین دلیل، گروه‌های حمایتی و منابع آنلاین می‌توانند به ویژه در کاهش شرم مفید باشند.
آیا تا آخر عمر موهایم را خواهم کشید؟
هیچ درمانی برای بیماری رفتارهای تکراری متمر
 
مغز بیماران مبتلا به افسردگی شدید، کوچیک میشه.
این نتیجه ی یکی از تازه ترین پژوهش ها در این زمینه هست. مرکز تحقیقاتی بیومدیکالی بخش سلامت روانی وابسته به یک بیمارستان در لندن این موضوع رو منتشر کرده.
پزشکان بریتانیایی نتیجه گیری کردن که حجم نواحی مغز افراد مبتلا به افسردگی کاهش پیدا میکنه. از جمله لوب پیشانی که مسئول برنامه ریزی، قضاوت، احساسات، حافظه و حرکته. اونا معتقد هستن که یکی از دلایل کوچیک شدن این نواحی و از جمله تحلیل رفتن حافظه م
مدل مفروض درباره روابط بین متغیرهای پژوهش در شکل زیر ارائه گردیده است.
۱-۳ اهمیّت پژوهش
انجمن صرع ایران ادعا می کند که در ایران هر ساله بیش از ۳۰ هزار نفر، دچار صرع می شوند (مسرور و همکاران ،۱۳۹۰). با توجه به گستردگی روزافزون این بیماری، باید تمامی ابعاد زندگی این افراد بررسی شده و زمینه بهبود شرایط زندگی را برای ایشان فراهم نمائیم.
کیفیت زندگی یکی از نگرانی های عمده برای متخصصان بهداشت است. ارزیابی کیفیت زندگی کمک می کند تا مشکلات بیماران به
در این مقاله آموزشگاه موسیقی سازنو، بهترین آموزشگاه موسیقی در کرج به تاثیرات موسیقی بر روی حافظه و هم چنین یادگیری در افراد می پردازد. با ما همراه باشید تا از فواید موسیقی برای ذهن و حافظه آگاه شوید.
تقویت حافظه با موسیقی
وقتی با آهنگی آشنا می شنویم، اغلب می توانیم برخی خاطرات خود را به آن وصل کنیم و در نتیجه قادر خواهیم بود آهنگ را بخاطر بسپاریم. آهنگ های مورد علاقه به روش های مختلفی بر حافظه ما غلبه می کنند. کودک شما حتی ممکن است از آهنگی ک
برای برخی از افراد، مقابله با اضطراب اجتماعی به معنای دوری از انواع رویدادهای اجتماعی، از جمله مواردی است که به طور معمول می تواند موجب سرگرمی و شادی باشند، مانند میهمانی یا مراسم فارغ التحصیل و ….
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اضطراب اجتماعی می تواند منجر به انزوا و کاهش اعتماد به نفس شود. با انجام چه کارهایی می توانیم بر این اضطراب غلبه کنیم؟
۱- از راه های منفی دوری کنیم
حالات منفی عاطفی و روانی مرتبط با اضطراب اجتماعی می تواند منجر به علائ
◀️ صبح ها بیشتر سعی در یادگیری مطالب داشته باشید.
◀️ درس هایی را که نیاز به مرور دارند ؛ ترجیحا به شب موکول کنید.
◀️ بلافاصله پس از غذا خوردن با شکم پر مطالعه نکنید.
◀️ قبل و بعد از مطالعه، حتما استراحت کنید.
◀️ هنگام هیجان های عصبی ،ترس ،خشم اضطراب وکینه وناراحتی مطالعه نکنید؛زیرا تمرکزندارید.
◀️ برای مطالعه شوروشوق واشتیاق فراوان داشته باشید. 
◀️ درحالت خستگی وبی خوابی مطالعه نکنید، چون برای مطالعه تمرکزحواس ندارید.
◀️ انتظار بی ج
اختلال وسواس فکری عملی (OCD) یکی از انواع اختلالات اضطرابی رایج در بین افراد است که پیامد‌های نامطلوبی بر زندگی فرد می‌گذارد. این اختلال با استرس و اضطراب برای فرد مبتلا همراه است. در زمانه‌ای که وقت بسیار ارزشمند است، وسواس فکری عملی مانع شما در رسیدن به کار و فعالیت روزانه می‌شود و روند پیشرفت شما را کند می‌کند. فرد مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی از بیماری خود آگاه است اما نمی‌تواند از دست افکار وسواسی و بیمارگونه‌ی خود رها شود. فرد وس
دیدگاه گلاسر[۱] -علت بروز اضطراب و ناراحتی های روانی
دیدگاه گلاسر[۱] -علت بروز اضطراب و ناراحتی های روانی
گلاسر علت بروز اضطراب و ناراحتی های روانی را، رفتار غیر مسئولانه افراد می داند. فرد غیر مسئول، نه برای خود ارزش قائل است و نه برای دیگران و درنتیجه خود را رنج می دهد و یا دیگران را آزرده خاطر می کند. لذا تمرکز بر بعد مسئولیت، هسته اساسی کار تعلیم و تربیت و روان درمانی است و پذیرش مسئولیت، به مثابه نشانه بارز سلامت روانی تلقی می شود (شفیع آب
همه انسان ها درجاتی از اضطراب را به عنوان جزیی لاینفک از زندگی روزمره تجربه می کنند. اضطراب و ترس جزیی طبیعی و عملکردی ضروری برای بقای انسان ها به شمار می رود. زیرا از آنجا که میل طبیعی ما به سمت رشد و پیشرفت است، اگر به دلیل توانایی هایمان در ارزیابی، جلوگیری و پرهیز از خطر نبود، به عنوان یک گونه، زنده نمی ماندیم. در واقع اضطراب هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند. یعنی به او هشدار می دهد که خطری در راه است و این باعث می شود فرد بتواند برای مق
 متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه تربیت معلم تهران                                  دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی                                      گروه روان شناسی            پایان نامه دوره دکتری(Ph.D)  روان شناسی تربیتی                                      موضوع:       بررسی اولویت های اخلاقی و پیش بینی آن بر اساس  متغیرهای رشدی و هیجانی                                   استادان مشاور:     
 
آیا درمان آلزایمر امکان پذیر است؟ بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی است که در آن، مرگ سلول‌های مغزی باعث کاهش حافظه و قدرت شناختی در افراد می‌شود. این بیماری علائم و نشانه‌هایی دارد که با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن اسم‌ها و آدرس‌ها شروع می‌شود. افراد مبتلا که معمولا سالمندان هستند، اغلب راه بازگشت به خانه را گم می‌کنند. آلزایمر بیماری ارثی است که زندگی روزانه فرد را مختل می‌کند و چالش‌های زیادی را نیز برای نزدیکان فرد ایجا
Anxiety | اضطراب
اضطراب در افراد می تواند دلایل فراوانی داشته باشد.
 زمینه ارثی:
عامل ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد.
حوادث کودکی:
مهمترین عوامل، جدایی پدر و مادر، مرگ والد و یا والدین، خشونت های خانوادگی، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد.
مادر و پدر مضطرب:
در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل می کند. همچنین
ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند. ورزش‌های خاصی وجود دارند که بیشتر بر روی سلامت ذهن تاثیر می‌گذارند و می‌توانند افسردگی را دور کنند.
جسم و ذهن با یکدیگر در ارتباط هستند. هنگامی که شخص ورزش می‌کند و از بدن خود مراقبت می‌کند در واقع بر روی ذهن خود نیز کار کرده است. البته تمام کسانی که مشکلات وخیم ذهنی دارند باید برای درمان با پزشک خود مشورت کنند.
با این حال آنچه که در تحقیقات مختلف مشخص شده نشان می‌دهد که سه نوع ورزش نق
افراد زیادی سوالاتی در مورد رابطه افسردگی و فراموشی دارند. اینکه افسردگی باعث بروز فراموشی می شود یا تنها تحریک کننده آن است؟ قبلا در مطلبی مجزا به تاثیر افسردگی بر بدن انسان پرداختیم اما در این مطلب به بررسی تاثیر آن بر حافظه خواهیم پرداخت. بیشتر ما گاه و بی گاه یا مکررا دچار از دست دادن حافظه خود در موقعیت های مختلف شده ایم. فراموشی می تواند موجب تحریک یا ناامیدی یا ترس از شروع آلزایمر گردد و فشار های روانی بسیاری بر فرد تحمیل کند.
رابطه اف
 
هورمونی که باعث خجالت کشیدن شما می شود
هورمون هایی وجود دارند که خجالت کشیدن و اضطراب اجتماعی را افزایش می دهند، هورمون هایی که بیش از حد بدن ترشح می شود و باعث این امر می شود.آنچه باید در مورد هورمون خجالت کشیدن و اضطراب اجتماعی بدانید
آیا می دانستید که هورمون ها و اضطراب به روش های خاصی مرتبط هستند, به طوری که هورمون های شما ممکن است ارتباطی با میزان اضطراب شما داشته باشند؟ هنگامی که سطح هورمونی بسیار بالا یا پایین باشد, می تواند بر انت
این یک پرسش عمومی است که اضطراب چیست و چطور باید با آن مقابله کرد.
اضطراب اصطلاحی عمومی است که در اثر وجود اختلالاتی در بدن به وجود می آید و باعث عصبانیت، ترس، و نگرانی می شود.
اینکه بدانیم اضطراب چیست به نوع برخورد ما با این پدیده کمک بسیار میکند.
در ادامه به بررسی سوال اضطراب چیست از دید روانشناسی میپردازیم.
ادامه مطلب
امگا ۳ یک اسید چرب بسیار مهم می‌باشد، امگا ۳ مزایای زیادی برای سلامت
مغز و بدن انسان دارد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۱۷ مورد از خواص
امگا ۳ بپردازیم.
امگا ۳ می تواند با افسردگی و اضطراب مبارزه کند
افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در جهان است. که دارای علائم  زیادی از جمله از غم و اندوه و از دست رفتن آرامش در زندگی می باشد.
. مطالعات نشان
داده است افرادی که امگا ۳ کمی مصرف  می کنند، بیشتر افسرده می شوند.
علاوه بر این، هنگامی که ا
پاییز و زمستان دورانی هستند که بیشتر مردم ابتلا به عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ذات الریه را تجربه می کنند. در شرایطی که این بیماری ها می توانند هر فردی را تحت تاثیر قرار دهند، افراد مبتلا به دیابت باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشند.
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، افراد مبتلا به دیابت نه تنها احتمال بیشتری دارد به عفونت های تنفسی مبتلا شوند، بلکه شدت عفونت های تنفسی در آنها بیشتر است.
ادامه مط
 
افزایش 14840 نفری افراد مبتلا به ویروس کرونا تنها در یک روز، تعداد مبتلایان به این ویروس جدید را به 60310 نفر در جهان رساند. این آمار در روز چهارشنبه طبق بررسی موارد مشکوک در استان هوبی چین اعلام شد. بر اساس طبقه بندی جدید تشخیص ویروس کرونا در استان هوبی چین نتایج جدیدی حاصل شد که بعد از بازنگری مجدد تشخیص ها این افراد مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند.
ادامه مطلب
الهام‌پور مولایی کارشناس ارشد روانشناسی اظهار کرد: انسان برای ادامه زندگی و رشد نیاز به پیدا کردن روش‌هایی دارد تا بتواند با فشار‌های روانی و ناملایمات روزمره کنار بیاید.
او تصریح کرد: ویروس کرونا به ایران آمده و باعث استرس و اضطراب شهروندان شده است که دلیل آن هم جهانی بودن این ویروس است، پس بهترین کار در این شرایط حفظ آرامش است.
او ادامه داد: کرونا ویروس بیماری است که پس از یک دوره فروکش می‌کند و از بین می‌رود، اما تنها چیزی که از آن به ج
 
اضطراب اجتماعی یا اضطراب اجتماعی نوعی اضطراب است که با ترس شدید و اضطراب در وضعیت‌های اجتماعی مشخص می‌شود و حداقل بخشی از فعالیت‌های روزمره را بر هم می‌زند . اضطراب اجتماعی یک اختلال بسیار ناتوان‌کننده‌ای است که می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی one's را مختل کند . در موارد شدید ، اضطراب اجتماعی می‌تواند به شدت کیفیت زندگی را کاهش دهد . برخی از مبتلایان ممکن است به مدت چند هفته خانه را ترک نکنند و یا بسیاری از فرصت‌های اجتماعی مانند شغ
ورزش کردن در زمان افسردگی سخت است زیرا بیشتر افراد افسرده احساس خستگی می‌کنند و انگیزه‌ای برای ورزش ندارند اما می‌توان با ورزش‌های خاص انگیزه را افزایش داد. علاوه بر آن، ورزش به درمان افسردگی هم کمک می کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،بررسی‌ها نشان داده است که ۲ تا ۶ بار ورزش در هفته، تاثیر زیادی در درمان افراد مبتلا به افسردگی دارد. با این حال افراد افسرده، انگیزه کافی برای ورزش کردن ندارند. محققان روش‌های زیر را پیشنهاد می دهن
اندازه‌ی زنجیری که به پای شهربندهاست، فاصله‌ی بین پاها. انگشت‌ها از هم جدا و به هم وصل می‌شن. زمین سرد رو می‌فهمی. به سنگ زیر پات فکر می‌کنی و حافظه‌ش رو به شعورت درمیاری. تا اولش. تا خورشید. چشم بسته‌ست. هوا بی‌جریانه پس وقتشه گر بگیری. سیالی. انقدر که حرکات برگ درختی که اون شب از مکه تا هاوایی تعقیبش کردی رو حس می‌کنی. صدای آوندهاشو می‌شنوی. حلزون‌های اضطراب زیرپوستت می‌خزن و از رد لزج سیاه سردشون زالو خلق می‌شه الساعه و توانته که مکی
دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع مدل اجتناب شناختی نگرانیمدل اجتناب شناختی نگرانی
تجارب بالینی و ادبیات پژوهشی موجود در حیطه نگرانی، مهم ترین شناخت در اختلال اضطراب فراگیر را به این صورت تعریف می کنند : “دنیا بالقوه خطرناک است و من نمی توانم با آن چه که در آینده اتفاق می افتد مقابله کنم. براین اساس باید تمام اتفاقات بدی را که ممکن است در آینده رخ دهد، پیش بینی کنم تا بتوانم از آن ها اجتناب کرده یا خود را برای رویارویی با آن ها آماده سازم
محسن پویان، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: مواد غذایی نقش بسزایی در کنترل استرس و اضطراب افراد دارند و افراد می‌توانند با مصرف آن‌ها باعث افزایش سلامت روحی و جسمی خود شوند.او ادامه داد: اگر به دنبال راهی آسان برای کنترل اضطراب خود هستید، می‌توانید با مصرف زیاد آب اضطراب خود را کنترل کنید. همه اندام‌های بدن از جمله مغز برای عملکرد درست خود نیازمند آب کافی است. یافته‌ها نشان داده است کمبود آب حتی به صورت خفیف بی‌
مطالعات اخیر محققان دانشگاه مک‌مستر در کانادا نشان می‌دهد ورزش‌های سنگین، حافظه سالمندان را بهبود می‌بخشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، آمار مرکز بین المللی آلزایمر نشان می‌دهد اکنون ۴۷ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و این تعداد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به ۱۳۱.۵ میلیون نفر به ویژه در کشورهای در حال توسعه می‌رسد. با توجه به افزایش جمعیت مبتلایان به زوال عقل، مطالعات مختفی تاثیر عوامل مختلف در این عارضه را مورد مطالع
این پست یک اعتراف نامه است:) من یک کمال گرا هستم، از نوع منفی نه مثبت! از آن نوعی که آدم را به اجتناب و اهمال کاری سوق می دهد. از آن آدمهایی که خودشان را صفر و یکی می بینند و مدام در حال سرزنش خودشان هستند.
البته بهتر است بگویم یک کمال گرای درحال درمان هستم.
در مراحل انجام پایان نامه ام به شدت از این موضوع ضربه خوردم و درنتیجه اضطراب های شدیدی را تجربه کردم. انتخاب موضوع و استادم یک سال طول کشید، پروپوزال دادنم یک سال، و این یک سالی هم که پایان نام
ذهن آگاهیذهن آگاهی
الف) تعریف نظری: ذهن آگاهی نوعی آگاهی است که از طریق توجه به یک تجربه به شیوه ای خاص به دست می آید : در این حالت توجه متمرکز بر هدف) توجه به شیوه ای آگاهانه بر قسمت های ویژه ای از یک تجربه متمرکز می شود)، متمرکز بر لحظه حال (زمانی که ذهن در افسوس گذشته و ای کاش آینده فرو می رود، آن را به لحظه حال باز می گردانیم) وغیرقضاوتی (این ویژگی حس پذیرش هر آن چه در مرکز آگاهی قرار می گیرد را در پی دارد) است ) کابات زین، ۱۹۹۴؛ به نقل از کرین[۱]،
درمان‌های غیردارویی بسیار زیادی برای اضطراب وجود دارد که بی‌خطر هستند؛ از تکنیک‌های ذهنی – بدنی گرفته تا مکمل‌ها و دمنوش‌های آرامش‌بخش. برخی از این درمان‌ها فورا اثر می‌کنند و بعضی دیگر به مرور زمان و به‌تدریج از اضطراب شما می‌کاهند.                   ۱. بابونه
 
اگر عصبی هستید و دلهره دارید یک فنجان چای بابونه به شما کمک می‌کند آرام بگیرید. ترکیباتی در گیاه بابونه (با نام علمی Matricaria recutita) وجود دارد که اثرشان همانند داروهایی چون والیو
بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا هستند به دلیل احتمال ایجاد سردرد از ورزش کردن دوری می کنند در صورتی که این افراد می توانند با در نظر گرفتن موارد خاصی ورزش را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از mens health ، یک متخصص اعصاب از مرکز سلامت NYU معتقد است که افراد مبتلا به میگرن با رعایت کردن رژیم غذایی و داشتن خواب مناسب می توانند ورزش را هم در برنامه خود داشته باشند.افراد مبتلا به میگرن می توانند سه بار در هفته و به طو
قهرمان افسانه ای تنیسهنگامی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، با تزریق خون آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شد.طرفداران آرتور از سر تا سر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند.
یکی از دوستداران وی در نامه خویش نوشته بود: "چرا خدا تو را برای ابتلا به چنین بیماری خطرناکی انتخاب کرده؟"آرتور اش، در پاسخ این نامه چنین نوشت:...
در سر تا سر دنیا
 
 
 
ادامه مطلب
چگونه با اضطراب و نگرانی مقابله کنیم؟
افرادی که دچار اصطراب و نگرانی هستند در زندگی دچار مشکلات جسمی و روحی زیادی می شوند پس بهتر است که فکری به حال اضطراب درون خود بکنید .در ادامه شما را با روش مقابله با اضطراب آشنا می کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
بابت مساله ای اضطراب داشتم و نمیتونستم روی درس متمرکز باشم.هر نیم ساعت یکبار بی هدف دست به موبایلم میبردم...بچه ها توی گروه کلاسی درحال بحث در مورد چند و چون جشن بودن...عکسهای خنده داری از ترم های اول تا همین ترم آخر رو میفرستادن تا برای کلیپ ازشون استفاده بشه....دلم میخواست در جواب عکسهایی که میکول میفرستاد استیکر خنده بفرستم...دوست داشتم من هم جزئی از این بدو بدو میبودم...
مادرم گفت بدون گرفتن جشن چطور میخوای فکر کنی این هفت سال تموم شده و از فر
✍️راهکارهای کاهش اضطراب✍️ ♨️
اضطراب یکی از چیزایی هست که تو دوران کنکور همواره باهامونه و آرامش مارو تو شاد ترین لحظه هامون بهم میزنه. اضطراب به خودی خود چیز خوبی هست و باعث میشه به خاطرش بیشتر تلاش کنیم و درس بخونیم ولی میزان بیش از حد اون آزار دهنده است. ⏬اگه خیلی اضطراب دارید پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر رو پیاده کنید :
ادامه مطلب
ادامه مطلب
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
زندگی برای کسانی که مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا هستند چگونه است؟
بزرگسالان در طیف اوتیسم تجربیات چشمگیری دارند. با این وجود، افرادی که عملکرد بالاتری دارند، به ویژه در حوزه روابط، آموزش و به طور بالقوه در نیروی کار با برخی از چالش‌های مشترک روبرو هستند.
افراد مبتلا به آسپرگر می‌توانند برای برقراری ارتباط چشمی‌، حفظ مکالمه و جذب انرژی اجتماعی با خود کشمکش داشته باشند که این امر می‌تواند مانع شکل گیری دوستی و روابط عاشقانه شود. آنها هم
زندگی برای کسانی که مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا هستند چگونه است؟
بزرگسالان در طیف اوتیسم تجربیات چشمگیری دارند. با این وجود، افرادی که عملکرد بالاتری دارند، به ویژه در حوزه روابط، آموزش و به طور بالقوه در نیروی کار با برخی از چالش‌های مشترک روبرو هستند.
افراد مبتلا به آسپرگر می‌توانند برای برقراری ارتباط چشمی‌، حفظ مکالمه و جذب انرژی اجتماعی با خود کشمکش داشته باشند که این امر می‌تواند مانع شکل گیری دوستی و روابط عاشقانه شود. آنها هم
 
 
 
آیا تاکنون از خودتان پرسیده اید که دارای چه حافظه ای هستید؟! حافظه به صورت قدرتی فوق العاده در همه موجودات هستی وجود دارد. این مسئله به گونه غریزی در حیوانات آشکار است و در گیاهان نیز مشاهده میشود.قویترین حافظه در انسان نهفته است، ولی در همه افراد یکسان نیست.حدود ۹۹ درصد مردم از حافظه هایی متوسط تا عالی دارند.اما شیوه های بهره گیری و انواع آن را نمی دانند.حتی کهنسالان و افرادی که از کندی حافظه رنج میبرند، میتوانند با پشتکار و شناخت نوع
خود بیمار پنداری حالتی روانی که شخص با وجود سالم بودن خیال می‌کند بیمار است. افرادی که بیش از حد نگران سلامتی خود هستند ممکن است مبتلا به این بیماری روانی بشوند. افراد مبتلا به این بیماری نگران سلامتی خود و ابتلا به اختلالات بدنی فرضی هستند. این افراد بطور دائم خیال می کنند که به بیماری شدیدی مبتلا شده اند و حتی اگر درباره آن هیچ نشانه پزشکی نداشته باشند هم در مورد بیماری خیالی خود متقاعد نمی شوند.
این افراد ممکن است شکایاتی در مورد نوعی نار
پژوهشگران دانشکده پزشکی “دانشگاه تافتس” در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، ممکن است التهاب عامل اصلی اوتیسم باشد.
به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، پژوهشگران آمریکایی طی این مطالعه مغز هشت کودک مبتلا به اوتیسم و هشت کودک بدون اختلال را مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند مغز کودکان مبتلا به اوتیسم تعداد زیادی پروتئین به نام” IL-۱۸ “دارد که این پروتئین می‌تواند سبب ایجاد التهاب جدی شود.
آنها دریافتند بخش‌هایی از مغز کودکان مبتلا ب
افراد مبتلا به این بیماری، دچار وسواس‌های فکری و عملی شدید به شکل کلیشه ای، تکراری و تا حدی خارج از کنترل می‌باشند که معمولا باعث ایجاد ناراحتی و اضطراب در آن‌ها می‌شود.


به گزارش : بسیاری از ما دارای وسواس در زمینه‌های مختلف هستیم اما در بعضی از افراد، نوع و میزان این وسواس به گونه‌ای متفاوت و ملموس می شود که شکل بیماری پیدا می‌کند.
ادامه مطلب
‌بسم الله#اضطرابزمینه ایجاد اضطراب را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت: 1- زمینه ارثی: عامل #ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد. 2- حوادث کودکی: مهمترین عوامل ، جدایی پدر و مادر ، مرگ والد و یا والدین ، خشونت های خانوادگی ، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد! 3- مادر و پدر مضطرب : در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل
چرا انسان عصبانی میشود؟
عصبانی شدن نوعی اختلال روانشناختی است که در اثر عدم یادگیری مکانیزم صحیح فکر کردن در شخص بروز میکند. در واقع فرد مهارت روند درست تفکر را نیاموخته است. لذا در مواجهه با پدیده ها عکس العمل سریع و نسنجیده از خود بروز میدهد و اصطلاحاً عصبانی میشود. غالب این افراد پس از گذشت زمان کوتاهی مبادرت به معذرت خواهی میکنند یا لااقل در نزد خود شان عذاب وجدان میگیرند.
مضافاً عصبانی شدن موجب کاهش حافظه میشود.
فشارهای عصبی و عصبانیت ب
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید که بیمار هستید یا ترس از ابتلا به یک بیماری داشته باشید . اما وقتی که به پزشک مراجعه می کنید، متوجه می شوید که دچار اضطراب و استرس شده اید و خود را بیمار پنداشته اید . به این اختلال، اختلال هیپوکندریازیس یا اختلال خود بیمار انگاری گفته می شود .
افراد دچار این اختلال کوچکترین نشانه های بدنی خود را بیماری تلقی می کنند و پزشک نمی تواند آن ها را قانع کند که بیمار نیستند . افراد مبتلا به این اختلال با کوچک
پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد حافظه­ ی
بینایی در بین گروهی از جمعیت شهری و روستایی (استان فارس، 1392)متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :روانشناسی گرایش :عمومی عنوان : بررسی عملکرد حافظه­ ی بینایی در بین گروهی از جمعیت شهری و روستایی  (استان فارس، 1392)دانلود پایان نامه ارشد: ترجمه و گزارش و تحلیل کتاب لباب الاشارات و التنبیهات فخر رازیدانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی گرایش: فلسفه اسلامی عنوان: ترج
نوروفیدبک چیست و چگونه کمک می کند؟
نوروفیدبک حدود سی سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سالهای اخیر بیش از قبل شناخته شده است.
این روش بر اساس اصول بنیادی بایوفیدبک یا بازخورد زیستی می باشد و هدف اصلی ان ثبات کارکرد مغز است.
تا همین اواخر اگر به دنبال سلامت روان خود بودید تنها دو گزینه وجود داشت، روان درمانی و دارو و دارودرمانی، اما امروزه گزینه سومی به نام درمان نوروفیدبک وجود دارد.
هنگامی که با یک درمانگر ملاقات می کنید که از نورو
عملکرد اجراییمفهوم کارکرد اجرایی به فرآیندهای شناختی که توسط قشر جلوی مغز تنظیم شده است ، کمک می کند تا به ما اجازه داده شود تا روی وسایل و اهداف متمرکز بمانیم و به طور آگاهانه (با کنترل آگاهانه) رفتارهای خود را در پاسخ به تغییرات محیط تغییر دهیم (Banich، 2009). اینها شامل کنترل شناختی (توجه و مهار) ، حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی (تعویض وظیفه) است.
هانون و مربی (2007) پیشنهاد کردند که آموزش موسیقی فرآیندهای اختصاصی حوزه را تحت تأثیر قرار می دهد که
همراه هستیم با شما از وبسایت اموزش افزایش ، حافظه ، تندخوانی و تمرکز موضوع این قسمت ؛ تقویت حافظه
.
.
چند تکنیک باور نکردنی برای تقویت حافظه:
1️⃣ تفکر و تعمق کنید تا حافظه فعال تان بیشتر شود.2️⃣ برای بهبود تثبیت حافظه قهوه بنوشید.3️⃣ برای بهتر شدن حافظه بلند مدت، انواع توت ها را بخورید.4️⃣ برای بهبود بازیابی حافظه ورزش کنید.5️⃣ آدامس بجوید تا حافظه تان را تقویت کند6️⃣ بیشتر بخوابید تا حافظه تان تثبیت شود.
.
.
.
منبع ؛ کانال تلگرامی ؛ https://t.me/m
اگرچه استرس صبحگاهی یک اصطلاح پزشکی نیست، به بیدار شدن با احساس استرس و نگرانی اشاره دارد.
اگر صبح ها با اضطراب بیش از حد، استرس، و اضطراب روبرو می شوید، احتمال زیادی وجود دارد که شما هم استرس فراگیر داشته باشید.
اضطراب و استرس صبحگاهی
استرس صبحگاهی صبحگاهی چیست؟ 
ادامه مطلب
گوشی شما یک حافظه ذخیره‌سازی محدود دارد که حافظه کش نامیده می‌شود و می‌تواند به سرعت پر شود، برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید مرتباً فایل‌های جدیدی را برای ذخیره اطلاعات ایجاد می‌کنند.
این‌ها فایل‌های موقت هستند که به‌عنوان حافظه پنهان یا Cache شناخته می‌شوند و یک قسمت از حافظه ذخیره‌سازی شما را در برمی گیرند. اجازه دهید نگاهی بیندازیم به هدف از حافظه پنهان، نحوه پاک کردن آن و…
 
ادامه مطلب
 
خود بیمار پنداری حالتی روانی که شخص با وجود سالم بودن خیال می‌کند بیمار است. افرادی که بیش از حد نگران سلامتی خود هستند ممکن است مبتلا به این بیماری روانی بشوند. افراد مبتلا به این بیماری نگران سلامتی خود و ابتلا به اختلالات بدنی فرضی هستند. این افراد بطور دائم خیال می کنند که به بیماری شدیدی مبتلا شده اند و حتی اگر درباره آن هیچ نشانه پزشکی نداشته باشند هم در مورد بیماری خیالی خود متقاعد نمی شوند.
این افراد ممکن است شکایاتی در مورد نوعی نار
بیماری دلشوره و اضطراب 
دلشوره و اضطراب شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.نحوه ی زندگی ، محیط اجتماع و شرایط اقتصادی در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است.امروزه ماشینی شدن کار ها باعث شده است ، بیشتر فعالیت ها با نیروی فکری انجام شود و نیروی بدنی کاربرد کمتری پیدا کند. همین مسئله باعث می شود که افراد به مشکلات روحی زیادی برخورد
مدت کوتاهیست ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرده است و زندگی افراد جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است. افراد جامعه در ابعاد مختلف روابط اقتصادی، اجتماعی، علمی و غیره فعالیتهای خود را تحت تاثیر این ویروس محدود کرده اند.
اما نکته اینجاست که چه باید کرد که با وجود شرایط انتقال سریع این ویروس بتوانیم تا حد امکان به فعالیت‌های جاری خود ادامه دهیم؟در اینجا با مسئله‌ای روبه‌رو می‌شویم تحت عنوان استرس و اضطراب که گاها در بین افراد جامعه با مض
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل 
سوره نحل
خداوند می فرمایند
...فکفرت بانعم الله فاذاقها الله لباس الجوع والخوف...
کسانی که نعمت های خداوند را کفران کنند خداوند آنها را به اضطراب و ترس و گرسنگی مبتلا میسازد...
سعدی علیه الرحمه  چنین می گوید
شکر نعمت ،نعمتت افزون کند
فکرنعمت,از کفت بیرون کند
یا
شکر,نعمتت افزون کند
کفر،نعمت،ازکفت بیرون کند
اللهم عجل لولیک الفرج
 
جویدن ناخن | Nail biting 
ناخن جویدن علت های مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از: 
فشار روحی و اضطراب: 
این عادت روشی برای تسکین ناراحتی ها و عصبانیت هایی است که از یک موقعیت اضطراب زا و فشارآور به وجود می آید زیرا دیده شده افرادی که ناخن خود را می جوند از افراد عادی مشوش ترند. این افراد در موقع صحبت کردن یا انتظار کشیدن با انگشتان خود یا وسیله ای دیگر بازی می کنند یا پاهای خود را در حال نشسته پی در پی تکان می دهند. 
علاوه بر آن سو» تغذیه وکمبود ویت
بیماری دلشوره و اضطراب 
دلشوره و اضطراب شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.نحوه ی زندگی ، محیط اجتماع و شرایط اقتصادی در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است.امروزه ماشینی شدن کار ها باعث شده است ، بیشتر فعالیت ها با نیروی فکری انجام شود و نیروی بدنی کاربرد کمتری پیدا کند. همین مسئله باعث می شود که افراد به مشکلات روحی زیادی برخورد کن
بارکد چیست؟ تنها چیزی که باید روی آن متمرکز شویم بارکد است. اینگونه است که قرارداد کد شرکت (خدمات - فروش) فرم ها و فاکتورها را ارائه می دهد ، که نمی توانند شروع شوند. دریافت این کد برای شرکتهای فیلم الزامی است.کدگذاری در حال گرفتن است؟  بارکدهای 12 رقمی برای بهبود سیستم مالیاتی و مالیاتی فعلی ، به عنوان محتوای بارکد جدید به صورت درجه بیان می شود.  نوار کد تحقیق شرکت     کد نویسی برای شرکت مهم است.        یا یک شرکت رمزگذار برای اطمینان از طر
در بین راهکارهای پیشگیرانه و درمانی، انجام فعّالیّت­های بدنی با شدّت پایین تا متوسط پیشنهاد شده است. مطالعات همه گیرشناسی پیشنهاد می­ کند که داشتن یک زندگی فعّال که در آن برنامه ­های منظم ورزشی گنجانده شده باشد، موجب جلوگیری از ابتلا و افزایش بیماری­ها می­شود. همچنین اثرات طولانی مدّت یوگا در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بر شاخص­های التهابی مشخص نشده است. اما به طور محتمل بیان شده که، افرادی که از یک برنامه طولانی مدّت تمرین یوگا استفاده کر
آزمونهای حافظه کلامی و عددی
آزمون های حافظه کلامی و عددی؛ در قالب فایل Word، همراه با نحوه نمره دهی و تفسیر و کلید آزمون ها. آزمونهای حافظه کلامی و عددی با هدف بررسی جنبه های مختلف حافظه براساس حافظه جفت کلمات، حافظه بازشناسی و حافظه عددی تنظیم شده است.
.... نظریه دیگر کاهش گیرنده های عصبی در طول زمان است که در حافظه و یادگیری نقش اساسی دارد که ظاهرا این تغییرات برای یادآوری حافظه نقش اساسی دارد البته سن هم در یاد آری حافظه نقش زیادی دارد . وقتی به چیزی توجه می کنیم و یا عمیقا با آن درگیر  می شویم اطلاعاتی که معنی دار هستند به قوی ترین شکل ممکن ذخیره می شوند مشکلات سلامتی و جسمی که با افزایش سن بیشتر می شوند بر دقت نظر انسان تاثیر گذاشته و بر حافظه اثر می گذارند ....
ادامه مطلب
آیا می دانید چه نوع رفتار هایی نشان دهنده وجود سندروم یا اختلال وسواس در افراد است؟ و آیا می دانید وجود این رفتار ها چه تاثیری در زندگی شخصی و زناشویی افراد دارد؟ افراد مبتلا به اختلال وسواس به طور معمول از افکار مزاحم، آزار دهنده و تکرار شونده برخوردار هستند که نتیجه آن انجام اعمال و رفتار هاییست که از حوزه اختیار آن ها خارج است. در این مطلب درباره علائم سندروم وسواس، پیامد ها و راه حل های بهبود زندگی در ازدواج با افراد وسواسی توضیحاتی ارائ
مدیریت حافظه 
سیستم عامل در مورد با مدیریت حافظه دو کار اساسی را انجام می دهد :
·      هر پردازه به دلبل  اجراء باید دارای حافظه مورد نیاز و اختصاصی خود باشد .
·      از انواع متفاوتحافظه در سیستم استفاده تا هر پردازه می تواند به اجراء با بالاترین سطح کارآئی برسد.
سیسم های عامل در ابتدا محدوده های حافظه مورد نیاز هر نوع نرم افزار و برنامه های خاص را اماده نمایند.  فرض کنید سیستمی دارای یک مگابایت حافظه اصلی بوده  . سیستم عامل کامپیوتر فرض
هرروزی که از عمرمان می گذرد، خواه نا خواه بیشتر نگران از دست دادن حافظه و هوش و حواسمان و یا واضحتر بگویم ایتلا به آلزایمر می شویم. یعنی همان اختلالی که قدیمی تر ها به آن نسیان یا فراموشی می گفتند.
 با بالارفتن سن و پیر شدن سلول ها مغز ما نیز همانند دیگر اندام های بدنمان به تدریج تحلیل می رود و در نتیجه ترشح ماده شیمیایی «سروتونین» نیزکاهش می یابد. از همین رو ارتباط بین سلولی و انتقال اطلاعات دچار مشکل می شود که می تواند زمینه ساز بیماریهای مخ
با توجه به انجمن روانشناسی آمریکا، روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار است.
این مطالعه ذهن، نحوه کارکرد آن و نحوه رفتار آن است.
APA اضافه می کند که آن را “پذیرای همه جنبه های تجربه انسان، از توابع از مغز به اقداماتی که ملل، از رشد کودک به سالمندان مراقبت.”
روانشناسان و روانپزشکان برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های روانی با یکدیگر همکاری می کنند ، اما آنها کاملا یکسان نیستند.
یک روانشناس از طریق روان درمانی بیمار را درمان می کند و به تغییر علائم ر
با توجه به انجمن روانشناسی آمریکا، روانشناسی مطالعه ذهن و رفتار است.
این مطالعه ذهن، نحوه کارکرد آن و نحوه رفتار آن است.
APA اضافه می کند که آن را “پذیرای همه جنبه های تجربه انسان، از توابع از مغز به اقداماتی که ملل، از رشد کودک به سالمندان مراقبت.”
روانشناسان و روانپزشکان برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های روانی با یکدیگر همکاری می کنند ، اما آنها کاملا یکسان نیستند.
یک روانشناس از طریق روان درمانی بیمار را درمان می کند و به تغییر علائم ر
برای نوشتن پایان نامه باید ابتدا عنوان اصلی را انتخاب کنید. پس از آن باید توجه کنید که در هر فصل چه توضیحاتی قرار است بدهید. بهتر است فصل اول مقدمه‌ای بر پایان نامه باشد، فصل دوم بیان مسئله، فصل سوم روش‌های پژوهش و حل مسئله، فصل چهارم نتایج و نمودارها و فصل آخر نتیجه گیری باشد. سپس هر فصل را با توجه به موضوع خود فهرست بندی کنید و عناوین داخلی آن را مشخص کنید. این کار ساده‌ترین راه برای به دست آوردن چارچوب کلی پایان نامه است.
نحوه افزایش حافظه گوشی و تبلت
برای
افزایش حافظه در گوشی و تبلت می توانید از کابل OTG استفاده کنید بطوریکه
بسیاری از دستگاههای USB از جمله هارد دیسک های اکسترنال را به آن متصل
نمائید.
روش های افزایش حافظه گوشی و تبلت
ادامه مطلب
اضطراب عبارت است از یک عامل ناشناخته و نا معلوم که موجب پریشانی فکر وگاه باعث بروز علائم احساس خطر از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی می شود. در فرآیند اضطراب بر خلاف ترس طبیعی، یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب رسان وجود ندارد بلکه فقط به طور خود کار و ناخود آگاه ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود و هر گاه ذهن در اثر تنش های روانی و استرس های عصبی و حوادث ناخوشایند و ناگواری که در زندگی مکررا” برایمان رخ می دهد از روال عادی خارج شود و حساسیت بیش از
بخش‌هایی از مغز که مسئول بیداری افراد در طول روز هستند، در مراحل اولیه بیماری‌ های مربوط به کاهش حافظه آسیب می‌بینند. به همین دلیل چرت‌های زیاد در طول روز می‌تواند نشانه بیماری آلزایمر، بسیار قبل از بروز علائم اولیه باشد.این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو صورت گرفته است، نشان می‌دهد پروتئینی به نام تاو عامل آسیب به بخشی از مغز است که مسئول بیداری افراد در طول روز به حساب می‌آید و از طرفی پروتئین‌های تاو و آمی
کتاب آخرین نامه از عاشق توجوجو مویزمترجم: فاطمه عزتی سوران

جوجو مویز با این کتاب توانست برای دومین بار
جایزه رمان عاشقانه بریتانیا را در سال ۲۰۱۱ کسب نماید.ایده اولیه کتاب هنگامی که وی در کافه شاهد
گفت و گوی زنانی بوده که در خصوص پیام کوتاه
و نحوه برقراری ارتباط از طریق آن و پیامی که می خواستند
ارسال کنند، بحث می کردند خطور کرده
و این گونه شد که مویز تصمیم گرفت
تا با نوشتن رمانی عاشقانه با محوریت پیدا کردن
نامه های عاشقانه توسط دو زن در دو
اختلال اضطراب سلامتیاختلال اضطراب سلامتی
نگرانی، خصیصه ی اضطراب سلامتی[۱] نیز می باشد. وارویک[۲] و سالکووسکیس[۳] (۱۹۹۰؛ به نقل از دیوی و ولز، ۲۰۰۶) افراد مبتلا به اضطراب سلامتی را با “اشتغال فکری به نگرانی در خصوص سلامتی و نشخوار فکری درباره ی این که نشانه ها چه معنایی دارند” توصیف می کنند.
به نظر می رسد که باورها درباره مزایای نگرانی نیز در زیر گروهی از بیماران مبتلا به اضطراب سلامتی وجود دارد (ولز و هاکمن[۴]، ۱۹۹۳؛ به نقل از کلارک و فربورن
✍️ اضطراب شکاف بین زمان حال و آینده، بین اینجا و آنجاست.
هر وقت که ما واقعیت زمان حال را ترک کرده و دلمشغول آینده می شویم، دچار اضطراب خواهیم شد‌.
اگر عملکردهایی را در آینده انتظار داشته باشیم مانند امتحانات ،سخنرانی ها، یا جلسات درمان در این صورت ما چیزی جز ترس از صحنه «صحنه هراسی» نیست.
❓آن امتحان را من چگونه خواهم داد؟
❓سخنرانی من چگونه به پایان خواهد رسید؟
ما دربار ه چیزهای شگفت انگیزی که اتفاق خواهند افتاد نیز پیش بینی اضطرابی را تجر
چند نفر در ایران به کوید19 مبتلا هستند؟یک مطالعه با مدلسازی و  با استفاده از داده های مسافرت های هوایی و تعداد موارد ابتلا در کشورهای خاورمیانه از سمت ایران، پیش بینی کرده است که ایران تا تا تاریخ 25 فوریه، تعداد 16533 فرد مبتلا به کوید19 داشته است. فاصله اطمینان 95% برای این تخمین بین 5925 تا 35538 نفر بوده است. این آمار تا تاریخ 25 فوریه و تا قبل از منع پرواز به یا از ایران توسط امارات و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده است. این مطالعه که توسط محققینی
مشاوره انجام پایان نامه
انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری برای بسیاری از دانشجویان یک دغدغه اصلی در دوران تحصیلات تکمیلی به شمار می آید، بسیاری از دانشجویان در مسیر انجام پایان نامه خود نیاز به همراهی و مشاوره متخصصین این حوزه پیدا می کنند.
این مشاره شامل مراحل مختلفی می باشد از قبیل:
انتخاب موضوع
فصل اول پایان نامه
فصل دوم پایان نامه
فصل سوم پایان نامه
تحلیل آماری پایان نامه
نتایج پایان نامه و غیره
الکلیسم یا اختلال در مصرف الکل چیست؟ 
مشروبات الکلی با اصطلاحات گوناگونی از جمله سوء مصرف مشروبات الکلی و وابستگی به الکل شناخته شده است. امروزه به این بیماری اختلال در مصرف الکل گفته می شود.
هنگامی اتفاق می افتد که بدن زیاد بنوشید که بدن شما به الکل وابسته یا معتاد شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، الکل به مهمترین چیز در زندگی شما تبدیل می شود.
افراد مبتلا به اختلال در مصرف الکل حتی اگر نوشیدن منجر به نوشیدن شود عواقب منفی مانند از دست دادن شغل یا
بهترین راهکارها برای مقابله با استرس
روشهای زیادی در علم روانشناسی برای مقابله با استرس و اضطراب وجود دارند که بواسطه آنها می توان استرس و اضطراب را از بین برد. اما با توجه به تجربیاتی که در طول سالها فعالیت بدست آورده ایم تکنیک Relaxation یا روش آرامش بخشی بهترین روش برای از بین بردن استرس و اضطراب است. استفاده از این روش و به طبع آن رسیدن به حالت آرامش مزایای بسیاری دارد که بخشی از آنها عبارتند از:
از بین رفتن تپش قلب و برقراری ریتم منظم در تپش ق
داشتن حافظه قوی موضوعی است که برای بسیاری از ما چه در دوران تحصیل و چه در زندگی روزمره از اهمیت ویژ‌های برخوردار است، ورزش کردن و داشتن تغذیه‌ی سالم باعث می‌شود مغز کاراتری بهتری داشته باشد، اما در مقابل یکی از مواردی که موجب کندی حافظه می‌شود، ورزش نکردن و بی‌تحرکی است.
علاوه بر این خوردن برخی مواد غذایی برای حافظه مضر است و با مصرف آن‌ها نمی‌توان به کارایی خوب مغز امیدوار بود، چرا که با مرور زمان به سلامتی جسم ما آسیب می‌زند؛ در ادامه
NVMe مخفف non-volatile memory express (رابط کنترل‌کننده‌ی میزبان حافظه غیرفرار) یک اینترفیس ارتباطی برای حافظه‌های SSD است که توسط یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های همچون اینتل، سامسونگ، سن‌دیسک، دل و سیگیت توسعه داده شده است؛ این پروتکل در حقیقت استفاده از باس PCIe را برای حافظه‌های SSD ممکن می‌سازد. NVM Express به نرم‌افزار و سخت‌افزار میزبان این امکان را می‌دهد تا از حداکثر موازی‌سازی در SSD‌های مدرن استفاده کنند.
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی :  داروهای ضد استرس یا اضطراب به صورت کلی برای کنترل و کاهش اضطراب تجویز می شوند. اما آیا این داروها برای درمان کامل اضطراب هم مؤثرند؟ باید گفت متخصصان در ابتدای درمان برای بسیاری از اختلالات اضطرابی از داروی ضد استرس استفاده
ادامه مطلب
علائم و نشانه‌های کروناویروس چیست؟
کروناویروس (COVID-19) باعث تب، سرفه و مشکل در تنفس می‌شود. علائم این ویروس کمی‌شبیه افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا است. این ویروس در برخی از افراد می‌تواند جدی تر باشد، به خصوص اگر بیمار یا دارای مشکلات سلامتی باشد.
چگونه کروناویروس پخش می‌شود؟
کارشناسان هنوز در حال بررسی چگونگی شیوع انتشار COVID-19 هستند. بطور کلی کروناویروس‌ها در هنگام سرفه یا عطسه، از طریق قطرات ارسال شده به هوا پخش می‌شوند. برخ
علائم و نشانه‌های کروناویروس چیست؟
کروناویروس (COVID-19) باعث تب، سرفه و مشکل در تنفس می‌شود. علائم این ویروس کمی‌شبیه افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا است. این ویروس در برخی از افراد می‌تواند جدی تر باشد، به خصوص اگر بیمار یا دارای مشکلات سلامتی باشد.
چگونه کروناویروس پخش می‌شود؟
کارشناسان هنوز در حال بررسی چگونگی شیوع انتشار COVID-19 هستند. بطور کلی کروناویروس‌ها در هنگام سرفه یا عطسه، از طریق قطرات ارسال شده به هوا پخش می‌شوند. برخ
 
کشور سنگاپور در روز جمعه 7 فبریه در مواجه با ویروس جدید کرونا، سطح هشدار خود را افزایش داده و به همان سطح امنیتی ویروس سارس رساند. در حال حاضر کشور سنگاپور با داشتن 30 فرد مبتلا، 1 بهبود یافته و 1 نفر با وضعیت وخیم رتبه سوم افراد مبتلا به ویروس کرونا را به خود اختصاص داده است.
ادامه مطلب
ماساژ پا برای اضطراب
انگشتان پا را جمع کنید. باید فرورفتگی کوچکی زیر توپ پایتان مشاهده کنید.انگشت شست خود را روی فرورفتگی قرار دهید.با بقیه ی دستتان بالای پایتان را بگیرید.ناحیه را در دایره های کوچک ماساژ دهید.ماساژ پا برای کمر درد
مطالعه ای نشان داد که افراد مبتلا به کمر درد، نتایج بهتری از رفلکسولوژی را در مقایسه با ماساژ کمر نشان دادند. اگر می خواهید کمر خود را با رفلکسولوژی درمان کنید، ماساژ را روی قوس پاها متمرکز کرده و مراحل زیر را دنب
 
ژاپن از یک کشتی دریایی در بندر یوکوهاما در نزدیکی توکیو 10 فرد مبتلا به ویروس کرونا را بعد از گرفتن آزمایش شناسایی کرده و برای پیشگیری این کشتی بزرگ 3,700 نفره را در قرنطینه قرار داد. گفته میشود یکی از افراد مبتلا به ویروس کرونا پیرمردی 80 ساله و اهل هنگ کنگ است.
ادامه مطلب
رویکردهای شناختی
هر چند زیر بنای نظری و فلسفی درمان شناختی بِک و درمان منطقی – هیجانی الیس به هم نزدیک هستند و نقاط مشترک هر دو نظریه بیش از تفاوت های موجود بین آن هاست و می توان گفت شیوه درمانی الیس چارچوب فلسفی کامل تری از شناخت درمانی بِک دارد . اما رفتار درمانی شناختی ، راهنمایی های عملی روشنی را در اختیار درمانگران قرار می دهد . در این رویکرد خطاهای شناختی و شناخت های ناسازگارانه عامل اصلی رفتارهای تعلی به شمار می روند . کنترل ناپذیری و
شخصیت مرزی نمونه ای از اختلالات شخصیت است. بی ثباتی و نااستواری از شاخص ترین ویژگی های اختلال شخصیت مرزی است. در این افراد دوره های حاد افسردگی، اضطراب و خشم بدون علت روی می‌دهد. روابط بین فردی آن ها به شدت بی ثبات است و فرقی نمی‌کند که این روابط دوستانه یا عاشقانه باشد. این افراد گرایش زیادی به خودزنی و خودکشی های نمایشی دارند. یکی از دلایل مبتلا شدن به این اختلال، مشکل در دلبستگی و ارتباط با والدین در کودکی است. این اختلال قابل درمان و کنت
یک کلاس حافظه محدوده حضور متغیر در برنامه (scope) و مدت حضور یا طول عمر متغیرها و یا توابع ( Life Time ) را در یک برنامه C++ تعیین می کند.
 
پس با توصیفات بالا متوجه میشوید که از این پس میتوانید برنامه ای بنویسید که اولا حافظه زیادی اشغال نکند و از منابع حافظه کامپیوتر به صورت بهینه استفاده کند و دوما سرعت اجرای بالاتری داشته باشند و سوما برنامه دارای خطای کمتر و عیب یابی سریع تری نیز میشود.
در زبان c++  5 نوع کلاس حافظه وجود دارد. کلاس های حافظه ز
همه بچه ها در حین مبارزه برای توجه، گوش دادن و دنبال کردن مسیرها، نشستن، و یا صبر کردن به نوبت خود. اما برای بچه های مبتلا به بیش فعالی، مبارزات سخت تر است و بیشتر اتفاق می افتد.
کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است علائمی از یک، دو یا هر سه این دسته را داشته باشند.این علائم بیش فعالی عبارتند از:


ادامه مطلب
برخی مطالعات نشان داده اند که افراد تنها با نگاه کردن به گل های طبیعی هنگام صبح از احساس شادی و انرژی بیشتری برخوردار می شوند.
گل ها از مظاهر زیبای طبیعت هستند. نگهداری از آنها در خانه نه تنها می تواند تاثیر چشمگیری بر زیبایی ظاهری خانه شما داشته باشد بلکه فواید سلامت جالب توجهی نیز ارائه می کند.
ظاهر زیبا و رایحه خوش گل ها می تواند احساس آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه با برخی فواید نگهداری از گل ها در خانه بیشتر آشنا می شویم.

بهب
معتقدند که اگر آن­ها کوشش زیادی به خرج بدهند و اعمال خاصی را با روش معینی اجرا کنند، می­توانند به قطعیت کامل برسند. در واقع این نوع طرز تلقی ها جزء سیاست و بینش آن­ها است. ولی واقعیت این است که کوشش زیاد برای حصول اطمینان، باعث شک و تردید بوده و درنتیجه فرد بیش از پیش دچار عدم قطعیت خواهد شد و بلاتکلیفی با توانایی فرد برای کارکرد مناسب تداخل می­ کند. برای مثال، افرادی که نمی­توانند بلاتکلیفی را تحمل کنند، باور دارند که بلاتکلیفی استرس آور و ن
چگونه خاطرات بد را فراموش کنیم؟
 
روی خاطرات بد تمرکز نکنید:
هر چه بیشتر روی چیزی تمرکز کنید که در واقع سعی دارید آن را فراموش کنید، احساسات منفی بیشتری خواهید داشت. حتی اگر تمرکز روی خلاص شدن از خاطرات بد باشد چون هنوز بر روی خاطرات ، ناخود آگاه متمرکز هستید.
برای اینکه واقعا این خاطرات بد را کنار بگذارید، باید از جلب توجه آن ها به خود صرف نظر کنید تمرکز خود را روی افکار و خاطرات مثبت تغییر دهید این قدرت را دارید که ذهن خود را آموزش دهید تا هر
در تاریخ ١١مارس وزیر بهداشت ترکیه از شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونا خبر داد. و با توجه به افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا بعد از چند ، مدارس، دانشگاه ها و مساجد تعطیل شدند.
مدارس به مدت ٢هفته و دانشگاه ها به مدت ٣هفته تعطیل اعلام شد. که براى جبران کلاس هاى درسى از طریق تلویزیون ملى ترکیه و کلاسهاى آنلاین شروع به آموزش کردند.
ادامه مطلب
Gateway Timeout
ادامه خواندن
دیگر سایت ها :

پایان نامه بررسی کیفیت زندگی، کیفیت رابطه زناشویی و روابط والد – فرزند در مصروعین بالغ :: سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه
پایان نامه اثر دستورالعمل­های کانون توجه بیرونی و درونی در افراد مستقل/وابسته به زمینه در اجرا، یادداری و انتقال پرتاب دارت :: سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه
 
آدمی گل سرسبد عالم هستی است . موجودی است که خداوند او را شایسته مقام خلافت خودش قرار داده است .( إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً. بقره - 30) . لذا صفات انسان - این نماینده خدا - پرتوی از صفات پرودگار جهانیان است. این آفریده ای که قرار است نماینده خدا باشد می بایست دارای عقل و هوش و ادراک و استعداد ویژه ای باشد تا بتواند رهبری و امامت موجودات زمینی را بر عهده گیرد . برخی دانشمندان حافظه انسان را 280 تریلیون بایت (هرتریلیون برابربا 10 به توان 18
آیا با افراد مشهوری که اوتیسم داشتند آشنایی دارید؟ ممکن است فکر کنید افراد مبتلا به طیف اوتیسم در ابعاد مختلف زندگی ناتوان هستند و نمی‌توانند آینده موفقی داشته باشند در حالی که مطالعات نشان می‌دهد بسیاری از افراد مشهور در طول تاریخ به اوتیسم مبتلا بوده‌اند و با وجود آن توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند. برای آشنایی بیشتر با این افراد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 
برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات طیف اوتیسم
اضطراب و بی قراری، از شایع ترین بیماری های قرن اخیر است و باعث آزار و ناخوشی فرد مبتلا و نگرانی اطرافیان او نیز می شود. احساس بی قراری و نا آرامی یک اختلال روانی است، در صورتی که راهکار های مقابله ای شما پاسخگوی فشار های محیطی و روانی وارد شده نباشد، سازگاری و بهزیستی روانی تان مخدوش خواهد شد. اگر این احساس نگرانی و بی قراری بدون علت خاصی باشد و به صورت مداوم ادامه داشته باشد، پیامدهای منفی آن زندگی فردی و اجتماعی تان را تحت تاثیر قرار می دهد،
در جلسه مشاوره فوبیا به درمان فوبیا که یک اختلال شایع از بین انواع اختلالات اضطرابی است که فرد مبتلا به آن از ترس افراطی، غیرمنطقی و مداوم نسبت به یک موقعیت رنج می برد، پرداخته می شود.
موقعیت فوبیک می تواند ارتفاع، عنکبوت، انواع حیوانات (مثلا سگ، گربه، مار، عنکبوت،موش) آسانسور یا موارد دیگر باشد.
اجتناب یا فرار دائمی فرد از موقعیت فوبیک باعث اختلال در عملکرد روزانه ( کار، تحصیل یا روابط فرد) می شود که نیاز به درمان آن ضروری می باشد.
آن چه که ا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها