نتایج جستجو برای عبارت :

راه مقابله با اضطراب جدایی کودکان

هر چه دنیا را برای کودکان امن‌تر بکنیم
و ترس، اضطراب و دلهره را کمتر درون آن‌ها نهادینه کنیم،
کودکان بیشتر می‌توانند دوری پدر و مادر را برای ساعاتی تحمل کنند،
زیرا چنین کودکانی محبت والدین خود را در ذهن دارند
و دنیا را به خاطر این محبت، امن می‌بینند.
چگونه با اضطراب و نگرانی مقابله کنیم؟
افرادی که دچار اصطراب و نگرانی هستند در زندگی دچار مشکلات جسمی و روحی زیادی می شوند پس بهتر است که فکری به حال اضطراب درون خود بکنید .در ادامه شما را با روش مقابله با اضطراب آشنا می کنیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
همه انسان ها درجاتی از اضطراب را به عنوان جزیی لاینفک از زندگی روزمره تجربه می کنند. اضطراب و ترس جزیی طبیعی و عملکردی ضروری برای بقای انسان ها به شمار می رود. زیرا از آنجا که میل طبیعی ما به سمت رشد و پیشرفت است، اگر به دلیل توانایی هایمان در ارزیابی، جلوگیری و پرهیز از خطر نبود، به عنوان یک گونه، زنده نمی ماندیم. در واقع اضطراب هشداری است که فرد را گوش به زنگ می کند. یعنی به او هشدار می دهد که خطری در راه است و این باعث می شود فرد بتواند برای مق
برای برخی از افراد، مقابله با اضطراب اجتماعی به معنای دوری از انواع رویدادهای اجتماعی، از جمله مواردی است که به طور معمول می تواند موجب سرگرمی و شادی باشند، مانند میهمانی یا مراسم فارغ التحصیل و ….
به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، اضطراب اجتماعی می تواند منجر به انزوا و کاهش اعتماد به نفس شود. با انجام چه کارهایی می توانیم بر این اضطراب غلبه کنیم؟
۱- از راه های منفی دوری کنیم
حالات منفی عاطفی و روانی مرتبط با اضطراب اجتماعی می تواند منجر به علائ
این یک پرسش عمومی است که اضطراب چیست و چطور باید با آن مقابله کرد.
اضطراب اصطلاحی عمومی است که در اثر وجود اختلالاتی در بدن به وجود می آید و باعث عصبانیت، ترس، و نگرانی می شود.
اینکه بدانیم اضطراب چیست به نوع برخورد ما با این پدیده کمک بسیار میکند.
در ادامه به بررسی سوال اضطراب چیست از دید روانشناسی میپردازیم.
ادامه مطلب
بهترین راهکارها برای مقابله با استرس
روشهای زیادی در علم روانشناسی برای مقابله با استرس و اضطراب وجود دارند که بواسطه آنها می توان استرس و اضطراب را از بین برد. اما با توجه به تجربیاتی که در طول سالها فعالیت بدست آورده ایم تکنیک Relaxation یا روش آرامش بخشی بهترین روش برای از بین بردن استرس و اضطراب است. استفاده از این روش و به طبع آن رسیدن به حالت آرامش مزایای بسیاری دارد که بخشی از آنها عبارتند از:
از بین رفتن تپش قلب و برقراری ریتم منظم در تپش ق
 
 
 
 
راه و روش های مناسب برای مقابله با استرس
 
 
اضطراب و استرس از مشکلات بسیار رایج در جامعه امروزی است که درصد بالایی از افراد جامعه با آن درگیرند.
استرس ناشی از عوامل متعددی است از قبیل عوامل وراثتی،شرایط نامناسب کاری و زندگی شخصی،زندگی ماشینی،عدم کنترل برروی امورو موارد بسیار زیاد دیگر.
اکنون برای مقابله با این مشکل چه باید کرد؟اگرراه مقابله با این مشکل را نمی دانید از شما دعوت می کنم که با ما همراه باشید .
 
ادامه مطلب
والدین به کودکان خود یاد می دهند باید از برخی چیزها بترسند و در مقابل خطرهای خاصی احتیاط کنند، مانند آتش یا رد شدن از خیابان. در این مثال ها اضطراب می تواند برای شما مفید باشد زیرا کمک می کند کودک از آسیب دیدن مصون بماند. با این وجود کودکان ممکن است از اشیا و موقعیت هایی ترس داشته باشند که اصلا نیازی به ترسیدن ندارد و بزرگترها آن را تهدیدکننده نمی دانند.

ادامه مطلب
علت بروز وسواس در کودکان چیست؟ علائم وسواس دوران کودکی کدام‌اند؟ وسواس از جمله اختلالات روانی مشترک بین کودکان و بزرگسالان است که اغلب با ایجاد افکار و احساسات آزارنده، رنج روانی بسیاری را برای فرد فراهم می‌کند. از آنجایی که کودکان ظرفیت روانی کمتری برای تحمل اضطراب دارند ابتلا به وسواس می‌تواند منجر به مشکلات مضاعفی در آن‌ها شود و در نتیجه عملکرد بزرگسالی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. آگاهی از نشانه‌ها و علل بروز وسواس در کودکان برای وال
اختلالات اضطرابی از دیدگاه DSM-IV-Rاختلالات اضطرابی از دیدگاه DSM-IV-R
اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند، و اغلب مبهم دل واپسی است که با یک یا چند تا از     احساس های جسمی همراه می گردد، مثل احساس خالی شدن سردل، تنگی قفسه سینه، طپش قلب، تعریق زیاد، سردرد، یا میل جبری ناگهانی برای دفع ادرار، بیقراری و میل به حرکت نیز از علائم شایع است. اضطراب یک علامت هشدار دهنده است، خبر از خطری قریب الوقوع می دهد و شخص را برای مقابله با تهدید اماده می سازد (ک
 
اضطراب اجتماعی یا اضطراب اجتماعی نوعی اضطراب است که با ترس شدید و اضطراب در وضعیت‌های اجتماعی مشخص می‌شود و حداقل بخشی از فعالیت‌های روزمره را بر هم می‌زند . اضطراب اجتماعی یک اختلال بسیار ناتوان‌کننده‌ای است که می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی one's را مختل کند . در موارد شدید ، اضطراب اجتماعی می‌تواند به شدت کیفیت زندگی را کاهش دهد . برخی از مبتلایان ممکن است به مدت چند هفته خانه را ترک نکنند و یا بسیاری از فرصت‌های اجتماعی مانند شغ
آیا علائم استرس را می‌شناسید؟ استرس و اضطراب هیجاناتی هستند که همواره با انسان و در زندگی او همراه بوده‌اند. اضطراب یک حس ناخوشایند است که منبع مشخصی ندارد و مقداری از آن طبیعی است ولی در صورتی که مزمن و شدید شود، تبدیل به نوعی از اختلالات روانی می‌شود و اختلالات اضطرابی را نیز به همراه دارد. علائم اضطراب به دلایل متعددی همچون مشکلات جسمی، عوامل محیطی، و غیره ایجاد می‌شوند. علائم و نشانه‌های زیادی برای تشخیص اضطراب وجود دارد که از انوا
کتاب اعتماد به نفس کودک من: بخوانید برای تقویت اعتماد به نفس فرزندتان
کتاب اعتماد به نفس کودک من : محمدصادق فیاض، محمدرضا جهانگیرزادهموسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی
معرفی:
در این کتاب خواهید خواند:راه های افزایش اعتماد به نفس کودکان و نوجوانانعوامل موثر در ضعف اعتماد به نفس کودکانتوصیه های پیشگیری و مقابله با ضعف اعتماد به نفس کودکراهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان… .
بریده کتاب:
راهکارهای عملی برای رشد اعتماد به نفس کودکان:۱- آ
این روزها برای کودکان هم راحت نمی‌گذرد. نه خبری از پارک هست و نه خبری از بازی با دوستان؛ اما در شرایطی که نمی‌توانیم به سادگی بیرون از خانه برویم، پیشنهادهایی هست که هم کودکان بازی کنند و هم از محیط خانه دلزده و خسته نشوند. راه‌هایی که ساده، کم‌هزینه و مفید هستند. کودکان با بازی کردن می‌توانند اضطراب کم‌تری را تجربه کنند و روزهای بهتری را بگذرانند.
ادامه مطلب
‏درصد بالایی از ‎کودکان کار در ایران از بسیاری از حقوق انسانی مانند تحصیل بازمی‌مانند و درمعرض بیماری‌های جدی قرار می‌گیرند، اما دولت هنوز نتوانسته با اجرای طرحی مناسب این پدیده را محو کند یا حداقل کاهش دهد.
کودکان نباید کار کنند مگر روی رویاهایشان
12 ژوئن روز مقابله با کار کودکان
به اُمید این‌که روزی بیاید که هیچ کودکی مجبور به کار نباشد...
✍️راهکارهای کاهش اضطراب✍️ ♨️
اضطراب یکی از چیزایی هست که تو دوران کنکور همواره باهامونه و آرامش مارو تو شاد ترین لحظه هامون بهم میزنه. اضطراب به خودی خود چیز خوبی هست و باعث میشه به خاطرش بیشتر تلاش کنیم و درس بخونیم ولی میزان بیش از حد اون آزار دهنده است. ⏬اگه خیلی اضطراب دارید پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر رو پیاده کنید :
ادامه مطلب
ادامه مطلب
مکیدن انگشت در کودکان
مکیدن انگشت، انگشت شست در میان کودکان شایع بوده است و در اغلب اوقات به عنوان عادت
طبیعی تلقی شده که نباید نگران آن بود. کودکان غالبا در ۲ سالگی یا در هنگام  پیدایش
و درآمدن دندان‌‌های دائمی این عادت راکنار می‌‌گذارند اما اگر این عادت پس از در آمدن دندان‌‌های
دائمی ادامه یافت، چه باید کرد؟
باید دلایلی که کودک را ترغیب به انجام این امر می‌‌کند، جست‌وجو شود. اغلب دلایل این رفتار، روانی
بوده است و از عدم احساس امنیت ی
نشانه های مشکلات روانی کودکان و نوجوانان
با توجه به اینکه مشکلات روانی کودکان و نوجوانان هر روز در حال رشد می باشد اگر زودتر نسبت به حل آن اقدام کنیم بهتر است.
نشانه های اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان دارای اختلالات روانی بیشتر خشمگین و پرخاشگر هستند، زود از کوره در می روند و با غریبه و آشنا هم سر جنگ دارند. اضطراب در آنها نشانه دیگری است که به والدین و اطرافیان هشدار می دهد که آنها دچار اختلال روانی است. افسردگی و درما
شب زفاف به چه شبی اطلاق می‌شود؟ آیا با رسومات شب زفاف آشنایی دارید؟ در این شب اولین رابطه جنسی برای زوجین اتفاق می‌افتد. طبق رسومات این شب در همان شب جشن عروسی انجام می‌شود. اما چه در شب عروسی و چه در شب دیگری این رابطه شکل بگیرد، لازم است زوجین نکاتی را بدانند؛ چرا که حسی که هر دو نفر در اولین رابطه تجربه می‌کنند، تاثیر زیادی بر آینده رابطه زناشویی آن‌ها می‌گذارد. پس نگرانی‌های زوجین برای این شب قابل درک هست. اولین شرط برای داشتن یک رابط
 در تعریف کودکان کار آمده است؛ کودکی که به صورت مداوم از او کار کشیده می‌شود. حمایت از کودکان کار یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد دغدغه‌مند به خصوص ساکنین کلان شهرهاست. چطور می‌توانیم از کودکان و خیابان در ایران حمایت کنیم، آدرس مدرسه کودکان کار و انجمن حمایت از کودکان کار را در اختیارشان قرار دهیم. در این یادداشت ما به شما خواهیم گفت که چگونه به کودکان کار کنیم.
ادامه مطلب
دکتر مهران آقامحمدپور بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان
کودکان و نوزادان در صورت داشتن مشکلات و بیماریهایی مانند اختلال خواب ، اختلال حرکتی ، اشکال در تکلم ، تشنج خواب ، صرع ، تشنج ، بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب ، فلج مغزی ، میکروسفالی ، بزرگ بودن دور سر نوزاد ، اتیسم ، میگرن ، سردرد ،نقص توجه ، هیپوکسی نیاز به معاینه و تشخیص سریع بیماری دارد تا در سنین پایین درمان لازم شروع شده و نتیجه مناسب را دریافت کرد .
دکتر آقامحمدپور بهترین فوق تخصص م
پاورپوینت اضطراب چیست؟
دانلود پاورپوینت با موضوع اضطراب چیست ؟، در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:   اضطراب تنیدگی (استرس) یا اضطراب علل اضطراب عوامل محیطی و اجتماعی عوامل ژنتیکی و ارثی اضطراب مرضی عوامل جانبی مؤثر در ابتلا به اضطرابانواع اختلالات اضطرابی اختلال هراس ترس‌های ساده یا اختصاصی اضطراب اجتماعی اختلال وسواسی جبری اضطراب در کودکان و نوجوانانترس از مستقل شدن و . . .     بخشی از متن پاورپوینت: اضطراب عبارت است از یک احساس
به گزارش بهداشت نیوز: یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.
دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.
ادامه مطلب
به گزارش بهداشت نیوز: یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.
دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.
ادامه مطلب
اگرچه استرس صبحگاهی یک اصطلاح پزشکی نیست، به بیدار شدن با احساس استرس و نگرانی اشاره دارد.
اگر صبح ها با اضطراب بیش از حد، استرس، و اضطراب روبرو می شوید، احتمال زیادی وجود دارد که شما هم استرس فراگیر داشته باشید.
اضطراب و استرس صبحگاهی
استرس صبحگاهی صبحگاهی چیست؟ 
ادامه مطلب
اضطراب می تواند سلامت جسمی و روانی را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت در ذهن و بدن وجود دارد.
در حالی که بسیاری از افراد در مورد تاثیر اضطراب بر روی بدن می دانند، افراد کمتری از عوارض جانبی فیزیکی آگاه هستند، که می تواند شامل مسائل مربوط به گوارشی و افزایش خطر ابتلا به عفونت باشد.
اضطراب همچنین می تواند عملکرد سیستم های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهد.
در این مقاله، ما در مورد رایج ترین علائم جسمی و عوارض جانبی اضطراب
اضطراب می تواند سلامت جسمی و روانی را تحت تاثیر قرار دهد.
تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت در ذهن و بدن وجود دارد.
در حالی که بسیاری از افراد در مورد تاثیر اضطراب بر روی بدن می دانند، افراد کمتری از عوارض جانبی فیزیکی آگاه هستند، که می تواند شامل مسائل مربوط به گوارشی و افزایش خطر ابتلا به عفونت باشد.
اضطراب همچنین می تواند عملکرد سیستم های قلبی عروقی، ادراری و تنفسی را تغییر دهد.
در این مقاله، ما در مورد رایج ترین علائم جسمی و عوارض جانبی اضطراب
نشانه های اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان دچار اختلالات رفتاری، حقو ق دیگران را مورد تعرض
قرار می دهند و انتظارات و معیار های اساسی اجتماع را نادیده می گیرند.

در برخی موارد این اختلالات به شکل نا فرمانی و مقابله با بزرگسالان
نمایان می شود. مهمرین نشانه های اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان
عبارتند از :
ادامه مطلب
علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی
  
علت ریزش مو در کودکان
 
یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است و دنبال چرایی و همچنین راه درمان برای ریزش موی فرزندشان هستند. در این مقاله ما دلایل ریزش موی کودکان و همچنین روش های درمان ریزش موی کودکان را گردآوری نموده ایم با آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
نشانه های مشکلات روانی کودکان و نوجوانان
با توجه به اینکه مشکلات روانی کودکان و نوجوانان هر روز در حال رشد می باشد اگر زودتر نسبت به حل آن اقدام کنیم بهتر است.
نشانه های اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان
کودکان و نوجوانان دارای اختلالات روانی بیشتر خشمگین و پرخاشگر هستند، زود از کوره در می روند و با غریبه و آشنا هم سر جنگ دارند. اضطراب در آنها نشانه دیگری است که به والدین و اطرافیان هشدار می دهد که آنها دچار اختلال روانی است. افسردگی و درما
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر
طرز برخورد با کودکان پرخاشگر به این صورت است کودک با رفتار پرخاش گر خود در واقع قصد دارد
به هدفش برسد. دلیل آن این است که او قبلا مورد اذیت قرار گرفته و خشم خود را نتوانسته نشان دهد
و حالا به وسیله پرخاش گری اضطراب خود را کم می کند.
والدین پرخاشگر
والدینی پرخاشگر توانایی تربیت آرام فرزندان را ندارند ، کودکانی که اختلافات والدین را
می بینند بعضی از خصوصیات آنها را به دست می آورند ، همچنین کودکانی که با آنها جر و بحث
بیشتر افراد علاقه مندند به دوران کودکی خویش بازگردند،به همان دوران پاک، ساده و بدون دغدغه ... اما در آن روزهای خوش کودکی اضطراب هایی را نیز تجربه میکردند. گاهی کودکان نیز دچار اضطراب می شوند که عواملی مانند خشم والدین، بیماری، مرگ و میر و آغاز یک فعالیت بر کودکان تاثیر میگذارد. اضطراب در دوران کودکی تاثیرات جبران ناپذیری را در دوران بزرگسالی میگذارد از این رو یکی از دغدغه های والدین دانستن روش های کنترل اضطراب کودکان است، با چند و چون همراه
نکاتی در رابطه با آماده سازی کودکان برای آغاز سال تحصیلی جدید.
یکی از سخت ترین کاری که والدین باید انجام دهند آماده سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه است. بیشتر کودکان دوست دارند که تا دیر وقت بخوابند، زمان آزاد بیشتری داشته باشند، و سازماندهی و ساختار کمتری در زمان تعطیلی مدارس دارند. والدین برای آماده سازی کودکان برای شروع مدرسه چه کارهایی می توانند انجام دهند؟
نخست، کودکان را از لحاظ تحصیلی آماده نگاه دارید تا با شروع روز اول مدرسه سورپر
شب زفاف به چه شبی اطلاق می شود؟ آیا با رسومات شب زفاف آشنایی دارید؟ در این شب اولین رابطه جنسی برای زوجین اتفاق میفتد. طبق رسومات این شب در همان شب جشن عروسی انجام می شود. اما چه در شب عروسی و چه در شب دیگری این رابطه شکل بگیرد، لازم است زوجین نکاتی را بدانند؛ چرا که حسی که هر دو نفر در اولین رابطه تجربه می‌کنند، تاثیر زیادی بر آینده رابطه زناشویی آن‌ها می گذارد. پس نگرانی های زوجین برای این شب قابل درک هست. اولین شرط برای داشتن یک رابطه لذت
دانلود کتاب تمرن خرد کردن ترس ها
 ترس  ترس و راهکار‌های مقابله با آن + توصیه امام علی (ع) پیرامون مقابله  Top stories ترس چیست و چرا ما می‌ترسیم؟ – الشیعه Videos ترس های خاص – Mind Forum 8 نوع ترس شایع  تأثیر ترس بر سلامت انسان  ۷ روش موثر برای غلبه بر ترس  درک و مدیریت ترس  ترس چیست ؟  ترس چیست؟ و چگونه می توان بر ترس خود غلبه کرد؟  Images for ‫ترس‬‎ چگونه حریف ترس از پرواز شویم  تاثیر ترس بر سلامت انسان  ترس‌ ها چگونه مانع موفقیت ما می‌شوند؟ + معرفی ۴ لایه
 
هورمونی که باعث خجالت کشیدن شما می شود
هورمون هایی وجود دارند که خجالت کشیدن و اضطراب اجتماعی را افزایش می دهند، هورمون هایی که بیش از حد بدن ترشح می شود و باعث این امر می شود.آنچه باید در مورد هورمون خجالت کشیدن و اضطراب اجتماعی بدانید
آیا می دانستید که هورمون ها و اضطراب به روش های خاصی مرتبط هستند, به طوری که هورمون های شما ممکن است ارتباطی با میزان اضطراب شما داشته باشند؟ هنگامی که سطح هورمونی بسیار بالا یا پایین باشد, می تواند بر انت
از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اجتناب کنیم. اگر زمانهایی کودک احساس کند حوصله اش سر رفته میتوان سرگرمی هایی مثل ساختن کاردستی ، آشپزی و پخت کیک و خواندن کتاب و قصه استفاده کرد. متناسب با سن کودک میتوان ساعاتی را به تماشای تلویزیون یا بازیهای رایانه ای اختصاص داد( حداکثر دو ساعت در روز) .اگر کودک علایمی از بیماری نشان داد در درجه اول حفظ خونسردی اهمیت زیادی دارد و از واکنشهای احساسی شدید اجتناب کرد تا اضطراب کودک زیاد نشود. در تمام مراحل تشخیص
دلایل درد دور ناف در کودکان
 
 

گاهی درد ناف در کودکان به علت عفونت مجاری ادراری ایجاد می شود
 
درد دور ناف در کودکان، بسیار متداول است و دلایل آن میتواند از استرس مدرسه تا یک بیماری جدّی، متغیر باشد.
درد دور ناف در کودکان
دلایل زیادی برای درد شکم در کودکان وجود دارد. بعضی از این دلایل کاملا جدّی و بعضی دیگر جزیی هستند. با این حال، با تشخیص درست و درمان مناسب، درد میتواند کاملاً و به سرعت بهبود یابد.
ادامه مطلب
مقیاس اضطراب و افسردگی هاسپیتال (HADS) فرمت فایل دانلودی: .docxفرمت فایل اصلی: docxتعداد صفحات: 2حجم فایل: 22 کیلوبایت قیمت: 5000 توماندراین مقیاس هفت پرسش در ارتباط با نشانه های اضطراب (پرسش های 12، 9، 8، 5، 4، 1 و 13) و هفت پرسش پیرامون نشانه های افسردگی (پرسش های 11، 10، 7، 6، 3، 2 و 14) وجود دارد. این پرسشنامه برمبنای یک مقیاس چهار نمرهای (3 و 2 ،1،0) نمره گذاری می شود . مؤلفان نمره 11 را به عنوان نقطه برش پیشنهاد می کنندکه نمره های بالاتر از آن ازاهمیت بالینی برخور
توصیه می شود از گوش دادن و خواندن اخبار مربوط به بیماری در حضور کودکان اجتناب شود. در طی روز زمانهایی ٢٠ تا ٣٠ دقیقه ای به بازیهای دونفره با کودکانمان اختصاص دهیم و بازیهایی را که کودکمان از آنها لذت میبرد انجام دهیم. اگر کودکمان خواست در راجع به اضطراب ها و نگرانی‌هایش در مورد بیماری صحبت کند حتما استقبال کنیم و اجازه بدهیم با بیان آنها هیجانات منفی خود را تخلیه کند.
از روش‌هایی مثل کشیدن نقاشی یا نوشتن نامه نیز برای بیان هیجانات و احساسات
توصیه می شود از گوش دادن و خواندن اخبار مربوط به بیماری در حضور کودکان اجتناب شود. در طی روز زمانهایی ٢٠ تا ٣٠ دقیقه ای به بازیهای دونفره با کودکانمان اختصاص دهیم و بازیهایی را که کودکمان از آنها لذت میبرد انجام دهیم. اگر کودکمان خواست در راجع به اضطراب ها و نگرانی‌هایش در مورد بیماری صحبت کند حتما استقبال کنیم و اجازه بدهیم با بیان آنها هیجانات منفی خود را تخلیه کند.
از روش‌هایی مثل کشیدن نقاشی یا نوشتن نامه نیز برای بیان هیجانات و احساسات
اضطراب عبارت است از یک عامل ناشناخته و نا معلوم که موجب پریشانی فکر وگاه باعث بروز علائم احساس خطر از جمله تپش قلب و رنگ پریدگی می شود. در فرآیند اضطراب بر خلاف ترس طبیعی، یک عامل حقیقی ترس آور یا خطرناک یا آسیب رسان وجود ندارد بلکه فقط به طور خود کار و ناخود آگاه ذهن آدمی دچار احساس خطر می شود و هر گاه ذهن در اثر تنش های روانی و استرس های عصبی و حوادث ناخوشایند و ناگواری که در زندگی مکررا” برایمان رخ می دهد از روال عادی خارج شود و حساسیت بیش از
دستورات طب سنتی برای مقابله با #کرونادکتر مهرداد کریمی عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در برنامه طبیب شبکه سه1-  رعایت بهداشت فردی و شستن دست‌ها و عمل به توصیه‌های حفظ صحت و پیشگیری  وزارت بهداشت2-  نوشیدن چای‌های مفرح و مقابله با اپیدمی ترس از ویروس کرونا3-  خوردن مایعات گرم و غذاهای سوپی همانند:4-  1.5لیوان شیر +1 عدد تخم مرغ+ ۱ حبه سیر رنده شده5-  سوپ مرغ/ گوشت +پیاز + گزنه 2 ق غذاخوری6-  بخور با پوست نارنج+پرتقال+بالنگ7-  بخور پوست پ
به کودکان بیاموزید خوبی‌های حتی کوچک و اندک دیگران را ببینند و بازخورد مثبت بدهند. این رفتار باعث می‌شود تا دیگران نیز به ما بازخورد مثبت بدهند. فراموش نکنید که گاهی دید منفی و بدبینانه، نشانه‌ای از یک اختلال اعصاب و روان مانند افسردگی، اضطراب، اختلال سلوک و شخصیت یا مشکل و اختلال دیگری است و چنان‌چه نمی‌توانید شیوه‌ی نگرش منفی کودک خود را اصلاح کنید، شاید روان‌پزشک یا روان‌شناس کودک بتواند به شما کمک کند.
آبله مرغان در کودکان
 
 

آبله مرغان، بیماری ویروسی ای است که ویروس واریسلا زوستر آن را ایجاد می کند
 
یک یا دو روز پیش از پدید آمدن جوش های آبله مرغان، برخی از کودکان دچار تب ، درد شکم، گلو درد، سردرد شده یا احساس ضعف می کنند.
ادامه مطلب
✍️ اضطراب شکاف بین زمان حال و آینده، بین اینجا و آنجاست.
هر وقت که ما واقعیت زمان حال را ترک کرده و دلمشغول آینده می شویم، دچار اضطراب خواهیم شد‌.
اگر عملکردهایی را در آینده انتظار داشته باشیم مانند امتحانات ،سخنرانی ها، یا جلسات درمان در این صورت ما چیزی جز ترس از صحنه «صحنه هراسی» نیست.
❓آن امتحان را من چگونه خواهم داد؟
❓سخنرانی من چگونه به پایان خواهد رسید؟
ما دربار ه چیزهای شگفت انگیزی که اتفاق خواهند افتاد نیز پیش بینی اضطرابی را تجر
کرونا و کودکان
چون بعلت قرنطینه اجازه برگزاری مراسم وجود ندارد در منزل شرایطی فراهم کنید که کودک سوگواری کند ، اگر می‌خواهد گریه کند اجازه بدهید گربه کند و خودتان هم گریه های خود را از آنها مخفی نکنید ، اما گریه های بیش از حد هم آسیب رسان است .
 
میتوانید برای کودک جعبه ای بسازید به نام جعبه احساسات و از آنها بخواهید احساسات خود را بنویسند و یا نقاشی کنند و داخل آن جعبه بیاندازند و اگر دوست داشتند به شما اجازه دیدن نقاشی یا خواندن احساسات خود
چکیده مقاله :  فروغ جعفری 
نقش معنویت در افزایش شادکامی
سازمان بهداشت جهانی تا سال 1998 ادعا می کرد که سلامتی عبارت است از حالت اسایش کاملا جسمی ، روانی ، اجتماعی ، اما از ان زمان به تدریج به معنویت به عنوان بعد چهارم سلامتی توجه شد به این معنی که وقتی فردی اظهار سلامتی واقعی می کند لازم است به حقیقت و بنیان قوی معنوی خود نیز پی برده باشد.
معنویت و امید
معنوی بودن در افراد احساس هدفمندی ایجاد میکند و برخی افراد به رغم اینکه با مشکلاتی روبرو هستن
کودک مضطرب و استرس در کودک
اضطراب و استرس به عنوان یکی از اختلالات همه گیر در جهان کنونی شناخته شده که سن و سال نیز نمی شناسد و از دوران کودکی می تواند فرد را درگیر خود کرده و حتی در دوران سالمندی نیز افراد بسیاری با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. عوامل مختلفی در بروز استرس و اضطراب در دوران های مختلف زندگی وجود دارد مثلا عواملی که موجب ایجاد استرس و اضطراب در یک کودک می شود ممکن است با عوامل ایجاد کننده اضطراب در یک بزرگسال یا سالمند کاملا
طلاق والدین باعث به وجود آمدن آسیب‌های زیادی از جمله استرس و اضطراب برای کودکان می‌شود. بر همین اساس کاهش استرس طلاق در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است چراکه باعث اخلال در عملکرد کودک می‌شود. بنابراین باید برای کاهش استرس کودکتان در هر مرحله‌ای از طلاق اقداماتی انجام دهید. افراد زیادی به دلیل ناآگاهی سعی می‌کنند با فرار کردن و پنهان کاری کودکشان را از آسیب دور کنند که اینگونه باعث آسیب بیشتری به فرزندشان می‌شوند. در ادامه مقاله به
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی :  داروهای ضد استرس یا اضطراب به صورت کلی برای کنترل و کاهش اضطراب تجویز می شوند. اما آیا این داروها برای درمان کامل اضطراب هم مؤثرند؟ باید گفت متخصصان در ابتدای درمان برای بسیاری از اختلالات اضطرابی از داروی ضد استرس استفاده
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیمشادی کودکان یعنی شادی نسل‌های آینده، یعنی پرورش نسلی پرانرژی و آماده برای رسیدن به موفقیت. اما تعدادی از کودکان حتی به نیازهای اولیه جسمی همچون غذا، پوشاک و سرپناهی مناسب دست نمی یابند. نیاز کودکان علاوه بر این موارد به محبت و بهره‌مندی از آموزش مناسب نیز محدود نمی‌شود. بلکه کودکان ما نیاز مهم دیگری هم دارند که شاید کمتر شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته باشد. نیاز به شادی!متاسفانه کودکان کار هر کدوم بسته به شرایط ک
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
بغل کردن کودکان از بدو تولد یکی از مهم‌ترین نیازهای عاطفی و روانی کودکان است. در واقع کودک در هنگام تولد وارد دنیای بیگانه‌ای می‌شود و هنگامی که در آغوش مادر قرار می‌گیرد به نوعی امنیت و آرامش به او بازمی‌گردد. در آغوش گرفتن کودک باعث ایجاد پیوند عاطفی عمیق میان مادر و کودک می‌شود که این مسئله از بسیاری استرس‌ها، اضطراب‌ها، رفتارهای نابهنجار و اختلالات روانی در بزرگسالی جلوگیری می‌کند. در نتیجه شناخت فواید و تاثیرات در آغوش گرفتن کو
طبق تحقیقات انجام شده
کودکان اغلب ترس‌ها و فوبی‌های پدر و مادر را یاد می‌گیرند
و بعضی اوقات این ترس‌ها به شکل قوی‌تری در کودکان بروز می‌کند
مثلا مادرانی که از سوسک یا مارمولک می‌ترسند
معمولا فرزندانشان هم با این ترس بزرگ خواهند شد.
‌بسم الله#اضطرابزمینه ایجاد اضطراب را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت: 1- زمینه ارثی: عامل #ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد. 2- حوادث کودکی: مهمترین عوامل ، جدایی پدر و مادر ، مرگ والد و یا والدین ، خشونت های خانوادگی ، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد! 3- مادر و پدر مضطرب : در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل
نگرانی کودکان در مورد درمان ارتودنسی

 
تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که نگرانی کودکان و والدین آنها در مورد درمان ارتودنسی متفاوت است کودکان نمی توانند تصور کنند که ممکن است با ظاهردندان های خود در آینده مشکل داشته باشند آنها می ترسند که نکند مجبور باشند از جمع دوستانشان کناره بگیرند، در این باره با متخصص ارتودنسی کودکان در مورد نگرانی های آنها می توان به کاهش اضطراب و بهبود پذیرش درمان از سوی آنها کمک کرد.
با این حال م
کنترل و مدیریت هیجان یکی از مهمترین بخش های هوش هیجانی است. اگر کودکان احساسات خود را به درستی کنترل کنند، می توانند با هر موقعیتی کنار آمده و با مشکلات مقابله کنند. شواهد نشان می دهد که کنترل و تنظیم هیجانات، نقش کلیدی در مدیریت خشم و کاهش پرخاشگری در دوره های اولیه رشد ایفا می کند. کنترل و تنظیم هیجانات به عنوان توانایی فرد در تغییر شکل دادن هیجانات یا ایجاد مکانیسم های مقابله ای به منظور مدیریت هیجان تعریف می شود. والدین و مربیان کودک باید
خوردن ناخن یکی از مشکلاتی است اغلب کودکان در برهه ای از زمان به آن دچار می شوند و عده ای ممکن است به مدت طولانی درگیر آن شوند. این مشکل در کودکان می تواند علل مختلفی داشته باشد. در ادامه در نیک صالحی می خواهیم چند علت ناخن جویدن کودکان را بررسی کنیم.

ادامه مطلب
پرسشنامه اضطراب زانک (S.A.S)
پرسشنامه استاندارد اضطراب زانک (S.A.S)در قالب فایل Word، شامل 20 گویه، همراه با راهنمای نحوه نمره دهی و تفسیر، روایی و پایایی و عنوان منبع مورد استفاده. ملاک های تشخیص در این پرسشنامه دراای 5 نشانه هیجانی و 15 نشانه بدنی است. پرسشنامه اضطراب زونگ (SAS) که گاهاً پرسشنامه اضطراب زانک نیز خوانده ...
درمان استرس و اضطراب
در این مطلب می‌خوانید: درمان استرس با داروهای گیاهی,درمان استرس و اضطراب شدید,درمان دلشوره و اضطراب,درمان استرس با طب سنتی,درمان استرس و 
افسردگی,درمان دارویی استرس,درمان استرس و تپش قلب,برای درمان استرس چه بخوریم


ادامه مطلب
گاهی انسان در «خود» احساس پوچی و اضطراب می‌کند. در چنین حالی اگر انسان علت آن را بداند می‌تواند آن را رفع کند وگرنه برای فرار از آن خود را سرگرم و مشغول چیزهای دیگری ساخته، از سرابی به سرابی و از دردی به دردی دیگر پناه می‌برد و از درد درونی و درمان صحیح آن غافل می‌شود، و مشکل همان‌طور باقی می‌ماند. به همین دلیل، برای درمان صحیح باید بدانیم ریشه پوچی‌ها و اضطراب‌ها چیست.
راه های آموزش نظم به کودکان
 آموزش نظم به کودکان و تربیت کودک منظم برای والدین یک امر مهم است ولی اکثر آنها از اینکه کودکشان از نظم و انظباط زیاد استقبال نمی کنند گله مندند. در این بخش 8 اصل و راه مهم تربیت کودک منظم را خواهید خواند.آموزش نظم به کودکان
ادامه مطلب
الهام‌پور مولایی کارشناس ارشد روانشناسی اظهار کرد: انسان برای ادامه زندگی و رشد نیاز به پیدا کردن روش‌هایی دارد تا بتواند با فشار‌های روانی و ناملایمات روزمره کنار بیاید.
او تصریح کرد: ویروس کرونا به ایران آمده و باعث استرس و اضطراب شهروندان شده است که دلیل آن هم جهانی بودن این ویروس است، پس بهترین کار در این شرایط حفظ آرامش است.
او ادامه داد: کرونا ویروس بیماری است که پس از یک دوره فروکش می‌کند و از بین می‌رود، اما تنها چیزی که از آن به ج
صحبت از مرگ با کودکان یکی از سخت‌ترین کارها برای والدین است. کودکان از دو سالگی به مرور راجع به مرگ شناخت به دست می‌آورند. آن‌ها هر روز از طرق مختلف مانند کارتون‌ها، خیابان، اطرافیان و حیوانات و... با مرگ رو برو می‌شوند و سوالاتی دراین‌باره از بزرگ‌سالان می‌پرسند.
 
چگونه والدین به بهترین نحو می‌توانند مرگ و نیستی را برای فرزندان‌شان توضیح دهند؟
۱-  آگاهی به مرحله‌ی رشد شناختی کودک و پاسخ‌دادن بر اساس آن
کودکان مرگ را هنوز به معنی "نبو
داروهای ضد استرس یا اضطراب به صورت کلی برای کنترل و کاهش اضطراب تجویز می شوند. اما آیا این داروها برای درمان کامل اضطراب هم مؤثرند؟ باید گفت متخصصان در ابتدای درمان برای بسیاری از اختلالات اضطرابی از داروی ضد استرس استفاده می‌کنند؛ چرا که این داروها کمک می‌کنند تا فرد بتواند در موقعیت درمان حاضر شده و آمادگی لازم برای ادامه درمان را کسب نماید. بنابراین باید گفت هیچ کدام این داروها درمان قطعی نیستند و طولانی شدن مصرف داروهای ضد اضطراب بی
 
بیماری‌های کلیه کودکان؛ مثانه و مجاری ادرار در کودکان (نفرواورولوژی کودکان) از سال 1966 میلادی کودکان مبتلا به انواع بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار در ایران تحت نظر و ویزیت نفرولوژیست‌ها قرار می‌گرفتند. از سال 1990 برنامه‌ریزی برای گرفتن دستیار فوق تخصص نفرولوژی کودکان آغاز شد.
ادامه مطلب
نداشتن تمرکز در برخی از روزها برای هر کودکی عادی است اما اینکه این عدم تمرکز به امری متداول برای کودک تبدیل شود نیازمند بررسی بیشتر است و باید برای مقابله با آن به فکر باشید.
آیا کودکی پر جنب و جوش، سر به هوا و زیرک دارید؟ آیا روزی چندین بار از او می خواهید که تکالیفش را انجام دهد و او هر بار با شیطنت بیشتر مانع از این کار می شود و انجام تکالیف به ساعات پایانی شب موکول می شود؟ خب این خیلی طبیعی است، دنیای کودکان دنیای شادی و تحرک و هیجان است، وا
کاهش اضطراب مدام اتفاق میفته
به واسطه ابزارهای مختلف از جمله به کمک یکی دیگه و به شکل های مختلفجهانی که ما توش زندگی میکنیم هر روز اضطراب های بیشتری رو برامون میاره و نیازمون به باهم بودن رو حتی تا مرحله جنون آمیزی پیش میبره
جنونی که جز تخریب حاصلی برای هیچ یک ندارن.
یکی از چالش‌هایی که این روزها بسیاری از معلمان و تسهیلگرانی که مستقیم و غیرمستقیم با کودکان کار می‌کنند، با آن روبه‌رو هستند، این است که چگونه دربارۀ ویروس کرونا با بچه‌ها حرف بزنند تا باعث نگرانی و اضطراب بیش‌ازاندازۀ آنان نشود و در معرض آسیب قرارشان ندهد. پایگاه آموزشی BrainPOP چند روز پیش، انیمیشن کوتاهی برای معرفی این ویروس به کودکان خردسال ساخت و منتشر کرد که به‌طور گسترده‌ای مورد استقبال و استفادۀ معلمان و تسهیلگران آموزشی در سراس
احساس ترس یک بخش طبیعی از رشد کودک است. اما گاهی به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع آن به وجود می آید، از حالت عادی خارج می شود. اگر ترس در تمام زندگی عادی کودک مداخله کرده و تأثیر منفی داشته باشد و او نتواند از آن رهایی یابد، این ترس ها تحت عنوان ترس های مرضی یا فوبیا شناخته می شوند که هم کودک و هم اطرافیان او را آزار می دهند. در این صورت استفاده از مداخلات رفتاری ضروری است:
 
همدلی کردن با کودک
 
هر چند دلیل ترس کودک از نظر بزرگ تر ها کاملا غیر منطق
Anxiety | اضطراب
اضطراب در افراد می تواند دلایل فراوانی داشته باشد.
 زمینه ارثی:
عامل ژنتیکی که ممکن است از والدینی مضطرب به فرد منتقل شده باشد.
حوادث کودکی:
مهمترین عوامل، جدایی پدر و مادر، مرگ والد و یا والدین، خشونت های خانوادگی، خشونت های کلامی و جسمی و ... عوامل دیگر تولید اضطراب می باشد.
مادر و پدر مضطرب:
در ٠-٦ ماهگی کودک دوره دوختگی با مادر دارد و در این دوره احساس خود را از مادر می گیرد. پس مادر مضطرب این احساس را به کودک منتقل می کند. همچنین
 سه پایه وینزوری کودکان ،برای کودکان یا معلولینی که توانایی ایستادن ندارن ،ویا مهد کودکانی که تمایل به آموزش نقاشی دارند ،طراحی شده است ،ارتفاع این سه پایه حدود ۸۵ سانتیمتر است ،و میتوان به عنوان سه پایه رو میزی نیز از آن استفاده کرد.
همانند بزرگسالی استرس در کودکان نیز اتفاق می‌افتد. با این تفاوت که کودکان علائم استرس و اضطراب را به شیوه‌های دیگری نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است بی‌قراری‌هایشان افزایش یابد و یا لجبازی بیشتری از خود نشان دهند. تجربه استرس در مدت زمان طولانی و یا به شدت زیاد در هر دوره‌ای عوارض و پیامدهای ناخوشایند بسیاری دارد. این عوارض در دوران کودکی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که مغز و بدن کودک در این دوران در حال رشد و تکامل است و استرس می‌
کودکی که در زمان نوپایی یا در سنین پیش دبستانی در خواب نمی ترسید، حال که بزرگتر شده است ممکن است عجیب به نظر برسد اگر از چیزهای زیادی بترسد (مثالا ترس از تاریکی، ترس از هیولایی که زیر رختخواب قایم شده است و ترس از به تنهایی خوابیدن) اما اگر از دیدگاه تکاملی l به آن نگاه کنیم، چیزی غیر طبیعی نیست. کودکان مدرسه ای تفاوت بین واقعیت و دنیای خیالی را تشخیص می‌دهند اما در عین حال تخیلات زنده‌ای دارند که گهگاه با آنها همراه می‌شوند. دسترسی بیشتر به
گیاهان پر فایده برای معالجه شدن استرس موجود می باشد.
که هر کدام از این گیاهان را می توانید .
به شیوه های متفاوتی مورد مصرف قرار دهید.
مانند اینکه آن را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید .
و یا دم کرده آن را مصرف کنید.
درمان گیاهی استرسکه این گیاهان شامل موارد زیر می شود:
گل ساعت: اثر بخش این گیاه متوسط می‌باشد.و خواب را بیشتر خواهد کرد.علاوه بر این برای معالجه اضطراب و بی‌خوابی .و عصبانیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.قسمتی از گیاه که روی زمین قرار دار
مشکلات یادگیری در کودکان ناشی از چیست؟
بخش سلامت کودک - آیا کودک شما در یادگیری مشکل دارد؟  این کودکان به تدریج درمی‌یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می‌کنند
به ادامه بروید
ادامه مطلب
استرس و اضطراب از مشکلات متدوال در بین افراد جامعه هستند که متاسفانه آمار بسیار بالایی را به خود اختصاص داده اند. سبک زندگی ماشینی، تغذیه نامناسب، شرایط و محیط نامناسب زندگی و کار، عدم آگاهی و توانایی برای کنترل شرایط، عوامل وراثتی، و صدها مورد دیگر که همگی زمینه ساز استرس هستند.
ادامه مطلب
 
 
اضطراب و چاقی می توانند به صورت مستقل پیشرفت کنند و یا دلیل مشترکی داشته باشند. بی تحرکی (معمولا ورزش نکردن) در واقع موجب افزایش چشمگیری در علائم اضطراب و اضافه وزن می شود. علاوه بر آن، تغذیه ی ضعیف هم می توانند هردو شرایط را به صورت همزمان به وجود آورند.
 بسیاری از کسانی که درگیر اضافه وزن هستند، نگرانی شان در رابطه با ظاهر و سلامتی خود، اضطراب را در این افراد بالا می برد. متابولیسم هم در زمان عود اختلالات استرسی (مانند حملات پانیک) شروع به
روانشناسی نقاشی کودکان
 
کودکان از طریق نقاشی های خود، نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند‎
 
روانشناسی نقاشی کودکان و خردسالان بسیاری از حرفه ای ها را در زمینه آموزش و پرورش جذب کرده و علاقه مند می کند.
محققان، روانشناسان، معلمان و والدین تحقیقات مختلفی را برای روشن ساختن مفهوم و تفسیر نقاشی های کودکان انجام داده اند.
از طریق بررسی و تحلیل نقاشی کودکان ، می توان بینش آنها را در مورد توسعه اجتماعی / احساسی، فیزیکی و فکری هر کودک به دست آورد.
گیاهان پر فایده برای معالجه شدن استرس موجود می باشد.
که هر کدام از این گیاهان را می توانید .
به شیوه های متفاوتی مورد مصرف قرار دهید.
مانند اینکه آن را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید .
و یا دم کرده آن را مصرف کنید.
درمان گیاهی استرسکه این گیاهان شامل موارد زیر می شود:
گل ساعت: اثر بخش این گیاه متوسط می‌باشد.و خواب را بیشتر خواهد کرد.علاوه بر این برای معالجه اضطراب و بی‌خوابی .و عصبانیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.قسمتی از گیاه که روی زمین قرار دار
خش خش ، خش خش رفتگران شهر ارواح
می روبند کوچه ها را به جاروی نهان اسرار
خش خش ، خش خش
دم صبح است و به اندوهی خواب
همه ارواح درون یک خیال بی تاب
یک مسافر می رسد از راه ، ترسان ترسان
عرق می ریزد
آفتاب غربت شهر ، سایه اش را جان می بخشد
روح زنی بی رنگ و رو ، در اضطراب نرسیدن ، می آید به سمت او
کاسه ای آب به دستش می دهد 
لبخند مرده ای می زند  
در پی خواب خویش می رود
خش خش ، خش خش
کودکان روح بی کارند
نمی خوانند حتی یک کتاب
سر شب میخوابند
صبح ، از خستگی خواب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : والدین و مربیان کودک معمولا در مورد رفتار خود ارضایی کودکان سوال های زیادی دارند و ممکن است نگران این رفتار کودکان بشوند. آیا خود ارضایی در کودکان طبیعی است؟ در چه سنی بیشتر رخ می دهد؟ آیا خودارضایی نشانه یک اختلال روانی است؟
ادامه مطلب
غلبه بر کروناهراسی دشوارتر از مقابله با کرونا
این روز‌ها که شیوع ویروس «کرونا» در بخش بزرگی از دنیا و از جمله کشور ما اذهان عمومی را متوجه خود کرده است، بار دیگر معضل دیرینه آشفتگی رسانه‌ای و خبری مقابله با بحران ناشی از این بیماری را با دشواری‌های جدی مواجه ساخته است. انتشار اخبار دروغ و بزرگنمایی از تلفات و پیامد‌های آن، القای یأس و مقابله با امیدآفرینی، تلاش برای بی اعتبارسازی اخبار و اطلاعات رسمی، دروغ‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی بخ
بررسی علل ترس کودکان در سنین مختلف:
ترس در کودکان یا داشتن فوبیا نسبت به مسئله‌ای در کودکان ۱ تا ۶ سال می‌تواند تا حدودی طبیعی و بخاطر تجربه نکردن کودکان از کاری که انجام نداده می‌باشد. اما ممکن است فرزند شما مسئله‌ی جدی‌تری را داشته باشد و ترس او کمی نگران کننده برای والدین باشد.
ادامه مطلب
 
اعتبارات کودکان کار باید در مناطق حاشیه ای هزینه شوددبیر مرجع ملی کودک وزارت دادگستری نیز معتقد است: برای مقابله با معضل کودکان کار ، اجرای طرح هایی مانند جمع آوری کودکان کار ، موثرنیست بلکه باید اعتبارات را در جاهایی مانند مناطق حاشیه ای که لازم است، هزینه کنیم.مظفر الوندی تاکید کرد: رویکرد ما به کودکان درست نیست و حق مدارانه کار نمی کنیم.وی خاطرنشان شد: آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، بهترین مبنای قانونی در رویکرد به کودک ، بهتر
من یکم workaholic هستم. معتاد به کار، بهم بگن برو این کار رو انجام بده، اون هدف ما هست، اون قضیه.. اون قضیه رو باید انجام بدیم.
حالا نشستم جاییکه همه کارها رو کردم. یه سری کارها داره از جلو میاد نزدیکم که خیلی مبهم و خیلی چالشیه که فقط اضطراب میاره و بس.
انگیزه؟ خیر.   امید؟ خیر.   اضطراب؟ بله.
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
اضطراب و دردهای شکمی یا دل دردهای عصبی از جمله مواردی هستند که امروزه در میان افراد، بسیار شایع شده است؛ چرا که داشتن استرس و اضطراب طولانی مدت باعث اختلال در عملکرد قسمت‌های مختلف بدن از جمله روده و معده می‌شود. هورمون کورتیزول که به هورمون استرس نیز مشهور است در واکنش به فشارهای روانی، استرس و اضطراب ترشح می‌شود. روده  و معده‌ برخی از افراد نسبت به هورمون استرس بیش از حد نرمال واکنش نشان می‌دهد که منجر به دردهای مختلف و مبهمی در این نو
اهمیت به کودکان
 
در سفر خود به وان نگران مشغول شدن کودکان و خرید برای آنها نباشید. وان ای وی ام با محیا کردن فضای مخصوص بازی و سرگرم کننده برای کودکان و همچنین چندین فروشگاه پوشاک و 2 فروشگاه جذاب اسباب بازی، مکان مناسبی برای خرید و تفریح فرزندان شما است. برندهایی نظیر ال سی وایکیکی ، پانچو ، ای-ببک ، کارتال یوواسی ، تویزشاپ و تورو اینترتینمنت، پوشاک و اسباب بازی کودکان را با کیفیت عالی ارائه داده اند.
 
منبع : تور زمینی وان از تبریز
 
عوارض لاک ناخن برای کودکان
کودکان نسبت به افراد بزرگسال بیشتر به مواد شیمیایی حساس هستند و مواد شیمیایی تاثیر بیشتری روی کودکان می گذارد.لاک ناخن هم به خاطر داشتن مواد شیمیایی می تواند برای کودک شما عوارض داشته باشد
به ادامه بروید
ادامه مطلب
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از هنر زندگی : بی اختیاری مدفوع در کودکان یکی از شایع‌ترین مسائل مربوط به کودکان می‌باشد. این که کودک گاهی کنترل مدفوع و ادرار خود را از دست دهد، مشکل تلقی نمی‌شود و برای بسیاری از کودکان اتفاق می‌افتد اما زمانی که کودک به صورت مداوم اختیار خود را از دست می‌دهد و برای مدت
ادامه مطلب
درج کاشت ایمپلنت یک روش توانبخشی در کودکان و نوجوانان محسوب می شود. با استفاده از این دوره شانس بیشتری میتوان برای موفقیت بعد از قرار دادن ایمپلنت در کودکان و نوجوانان ایجاد کرد هرچه هارمونی فیزیولوژیکی که در دندان ها ایجاد می شود و استخوان آلوئول رشد بیشتری داشته باشد، احتمال قرارگیری ایمپلنت موفقیت آمیز تری در کودکان داریم.

ادامه مطلب
برگزاری نخستین کارگاه اموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور در گیلان
با حضور مدیرکل و جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی استان گیلان نخستین کارگاه آموزشی «رفتار با کودکان خیابانی، کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» کشور، ویژه کتابداران کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
توضیحات
نام بسته: ارزیابی شخصیت و هوش کودک
تعداد جلسات: 3 جلسه
گروه هدف: کوکان 6 تا 12 ساله
اهداف: ارزیابی و سنجش ابعاد مختلف روان شناختی کودک و نوجوان شامل ویژگی های شخصیتی، استرس ها و تنش های پنهان کودک و سنجش همه جانبه هوش یا IQ.
نام تست ها: CAT، نقاشی خانواده، تست هوش وکسلر
 
ارزیابی هوش و شخصیت کودکان همواره یکی از دغدغه های والدین بوده است. از انجا که این امر در پیش بینی موفقیت تحصیلی شغلی و یا حتی اجتماعی کودکان نقش اساسی دارد و به والدین و متخ
آموختن روش‌های محافظت از خود، شاید مهمترین کاری باشد که والدین برای فرزندانشان انجام می‌دهند؛ حتی مهمتر از فراهم کردن خورد و خوراک و پوشاک مناسب. البته همین‌ مهمترین وظیفه، سختترین هم هست؛ چون اگر قرار باشد همه خطرات پیرامون کودک را به او توضیح بدهید، این کار آثار روانی نامطلوبی به جا می‌گذارد؛ در واقع کودک دیگر به هیچ چیز و هیچ کس اعتماد نخواهد داشت و یک احساس اضطراب و ترس همیشگی، با او همراه خواهد بود. اما این امر اتفاق می افتد `و متاسف
علائم استرس و اضطراب  برای شما چی بوده؟؟
برادرم یک هفتس گوشاش وز وز میکنه از شدتش جیغ میزنه و ما پا به پاش گریه میکنیم دکتر متخصص و فوق تخصص گوش رفته چیزی نبوده!
مغز و اعصاب و ام آر آی رفته همه چی عادی بوده و سالم
۴روزه خوب بود نفس میکشیدیم اما  امروز باز شروع شد
 
شاید از استرس و اضطراب باشه!شما تجربه ای دارید؟؟
این چند سال اول در زندگی فرزند شما هنگامی که شروع به دیدن علائم می کنید بسیار مهم است. مداخلات درمانی حتی در زمانی که کودکان بسیار کم هستند می توانند موفقیت آمیز باشند. مشاوران کودک از انواع مختلف مشاوره برای کمک به درمان انواع مختلف مسائل مربوط به سلامت روان استفاده می کنند. یکی از انواع درمانی که بر اساس آن مشهود است درمان شناختی رفتاری یا CBT نامیده می شود. اگرچه کودکان کمتر از 7 سال ، سطح مهارتهای شناختی برای استدلال ، بیان کلامی ، حافظه ات
مقابله با استرس در ارتودنسی  در بین جوامع امروزی از اهمیت خاصی
برخوردار است.
امروزه افراد زیادی وجود دارند که به درمان ارتودنسی نیاز دارند ولی از عوارض
ارتودنسی یا خبر ندارند و یا از آن میترسند.
درمان این کار با استفاده از روش ارتودنسی
نامرئی میتواند خیلی از استرس و اضطراب ها را کاهش دهد و شما باید برای انجام
این نزد یک متخصص ارتودنسی خوب
بروید و تعرفه
ارتودنسی را نیز از همین روش جویا شوید.
اما به دلیل اضطراب و استرس تصمیمات خود را برای انج
مشاوران کودک از دانش و تخصص لازم برای تشخیص، شناسایی، ارزیابی، و درمان طیف گسترده ای از شرایط روان یک کودک اطلاع  دارند و می توانند به رشد اجتماعی، عاطفی و رفتاری آن ها کمک کنند. مشاوره کودک به درمان کودکان خردسالی که دارای آشفتگی و اختلالات روانی هستند و یا رفتار ها و عادات ناشایست پیدا کرده اند، کمک می کند تا بتوانند با رفع این مشکلات به سلامت روحی، روانی و رفتاری برسند. بسیاری از آسیب هایی که کودکان با آن روبه رو هستند از نوع برخورد هایی ا
از مراقبت ها و دخالت های بیش از
حد در زندگی کودکان اجتناب کنید.
 
وظیفه والدین و مربیان این است که
این قابلیت را در او زنده نگاه دارند
و به کودکان اجازه دهند بعضی
اوقات مطابق سلیقه خود اشیاء
را کشف کنند. 
مراقبت ها و دخالت های زیاد از
حد بزرگسالان در زندگی و رفتارهای
کودکان، قابلیت یادگیری مبتکرانه آنها
را تضعیف می کند.
پس از جنگ جهانی کتابی به نام «فانتزی های جنسی
مردان»، نوشته شد. به نظر نویسنده، سربازانی که جهان را در جنگ جهانی به آتش
کشیدند و آن جنایت ها را انجام دادند، محصول تربیت خشک، آمارنه و غلط آلمانی بودند
که مدام به زندگی کودکان تجاوز می کرد. کودکان نیز انتقام گرفتند. فاشیسم، ارتباط
عمیقی با تربیت کودکان دارد. کسانی که به تربیت کودکان مشغولند، بالاترین وظیفه را
در آینده هر کشوری دارند. والدین و معلمان با مراوده و ارتباط درست با کودکان، می
توانند
بیماری دلشوره و اضطراب 
دلشوره و اضطراب شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.نحوه ی زندگی ، محیط اجتماع و شرایط اقتصادی در هر منطقه از عوامل مهم بروز استرس در افراد است.امروزه ماشینی شدن کار ها باعث شده است ، بیشتر فعالیت ها با نیروی فکری انجام شود و نیروی بدنی کاربرد کمتری پیدا کند. همین مسئله باعث می شود که افراد به مشکلات روحی زیادی برخورد کن
تقریباً همه انسان‌ها استرس را تجربه می‌کنند، استرس مکانیسمی طبیعی برای سازگاری بدن با شرایط دشوار است.  اولین قدم برای شناخت استرس درک این مسئله است که برخی حوادث بسیار بی‌اهمیت و ناچیز برای بزرگسالان ممکن است باعث استرس شدید در کودکان گردد. اگرچه مقدار کمی استرس ممکن است مفید باشد اما استرس بیش‌ازحد باعث آسیب‌های روانی طولانی‌مدت در کودکان می‌شود؛ بنابراین کاهش استرس در کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.
یشتر با محیط‌های جدید ر
 
این پاورپوینت در 17 اسلاید به شکل زیبا و منحصر به فرد طراحی و اسلاید بندی شده است در این پاورپوینت مطالبی از علل زخم معده در کودکان،آزمایش های تشخیص زخم معده،انواع زخم معده،بررسی روش های درمان زخم معده کودکان و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد زخم معده کودکان از معتبرترین منابع پزشکی روز در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید 
 
 
 
دانلود فایل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها