نتایج جستجو برای عبارت :

رساله طراحی هتل

رساله نور وحدت نوشته خواجه عبدالله معروف به خواجه حوراء
از مرحوم سعادت پرور منقول است که حضرت علامه طباطبایی مطالعه این رساله را برای سالکین متوسط مناسب می دانستند تا بیشتر متوجه تفکر در وحدت بشوند.
متن کامل رساله این است.
ادامه مطلب
تفاوت پایان نامه و رساله دکتری در چیست  ؟
پایان نامه ارشد پژوهشی است که در مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشجو تهیه می شود. اما تز دکتری یا رساله دکتری پژوهشی است که برای مقطع دکتری باید تهیه شود.
تفاوت های میان این دو شامل موارد زیر می شود
رساله دکتری نسبت به پایان نامه کارشناسی ارشد ، شرح بیشتری دارد و کاملا تخصصی تر از پایان نامه نگارش می شود.
پایان نامه حاصل تکمیل پژوهشات قبلی و پژوهشی موجود و علمی می باشد اما رساله دکتری حاصل تجربیات شخصی و کا
رساله معماری معرفی شده در این بخش رساله با موضوع رساله خانه شعر و ادب می باشد که در زیر فهرست رساله خانه شعر و ادب و بخشی از رساله مطرح شده است.
بخشی از رساله خانه شعر و ادب
رساله خانه شعر و ادب پیش و بیش از آنکه در پی خلق پروژه ای موفق در زمینه معماری باشد، سعی در جلب توجه ویژه صاحبنظران اهل فن و سیاستگذاران به مقوله فرهنگ و هنر به طور عام، و ایجاد زمینه شکل گیری تشکیلاتی منسجم و پاسخگو برای هنرمندان این مرز و بوم دارد.
ادامه مطلب
رساله معماری معرفی شده در این بخش رساله با موضوع رساله طراحی هتل می باشد که در زیر بخشی از رساله طراحی هتل مطرح شده است.
مقدمه رساله طراحی هتل:
نیاز هتل قبل از هر چیز با منشا سفر ایجاد می شود ومفهوم مسافرت که از دیر باز با اهداف گوناگون تجارت و سیاحت و زیارت و ... و یا حتی یافتن جای مناسبی برای زندگی به آن می پرداخته ما را به فکر آسان پیمودن این مسیر برای او و بیتوته ای کوتاه و آرامش بخش در مسیر و مقصد می کند .
ادامه مطلب
ملامحمدحسین اناری از علمای قرن 13 هجری قمری بوده است.احمد بن زین الدین احساعی که معروف به «شیخ احمد احساعی»و بنیان گذار مکتب شیخیه بوده،در پاسخ به سوالات ملامحمدحسین اناری،رساله ای به عنوان «رساله فی جواب الملا محمدحسین الاناری»نوشته است.
تاریخ این رساله 28 جمادیالاول 1235 هجری قمری برابر با 22 اسفند 1198 شمسی است.
مساله «تبعیت احکام از مصالح و مفاسد» از مسائلی است که اصولیان در مواضع مختلف آن را به‌مثابه ضرورت مذهب طرح کرده‌اند، اما بحث‌ها پیرامون این مسأله در مواضع پراکنده طرح می‌گردد و مانند بسیاری از مسائلِ تبویب‌نشده، می‌بایست آراء و انظار را از لابه‌لای کتاب‌ها و متون جست‌وجو کرد. رساله زیر به زبان عربی، تلاشی برای روشن کردن برخی از ابعاد این مسأله است.
 
دریافت متن رسالهحجم: 656 کیلوبایت 
دوستان و همراهان گرامی؛
فایل پی دی اف زیر متن پیاده شده ی شرح رساله نور وحدت جلسات اول تا پنجم می باشد. 
در سلسله جلسات مذکور حضرت علامه به روشنی به شرح و تفصیل مراتب عوالم وجود می پردازند. امید است دوستان حقیقت جو با دقت و حضور قلب به مطالعه این معارف نوری بپردازند.
شرح رساله نور وحدت خواجه حوراء مغربیحجم: 568 کیلوبایت
حضرت علامه حسن زاده آملی یکی از عهدهایی را که شیخ الرئیس ابن سینا با خود بسته است را ذکر میکنند: "یکى از عهدهاى شیخ رئیس در رساله عهدش این است که رمان و قصه هاى باطل نخواند. حرفها و افسانه هاى باطل ذهن را کج و معوج مى کند و نفس را از درست اندیشى و درست یابى عدول مى دهد و منحرف مى گرداند." (1)
 
 
 
حضرت علامه در جای دیگر می فرمایند: "یکى از رساله ‏هاى شیخ رئیس ابو على سینا، رساله عهد او است، در آن رساله با خدایش پیمان بسته است که مقالات و رمان‏ها و ا
بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه مقدماتی شرح رساله تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی روز یک شنبه (۲۴ فروردین ۱۳۹۹ هجری شمسی) در مدرسه فیضیه قم برگزار گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه خلاصه بیانات حجت الاسلام علی کشوری در این جلسه به شرح زیر است:
ادامه مطلب
با سلام...مرحله دوم مسابقه کتاب خوانی(طرح باقرالعلوم)به اطلاع تمامی شهروندان عزیز میرساند،شرایط مسابقه به شرح ذیل می باشد :کتاب مربوط:کتاب رساله (احکام)مرجع تقلید(انتخابی خود)توجه داشته باشیدخواندن موضوعی از کتاب رساله مربوطه (انتخابی خود) ، بعدا(بعد از ثبت نام) به شما اعلام میشود.❗برای شرکت مرحله دوم مسابقه کتاب خوانی به کتاب خانه مسجد امام حسین علیه السلام سده لنجان مراجعه کنید.❗ساعات کاری:از ساعت۱۵تااذان مغرب و عشاءروزهای مراجعه:همه ر
 
پرسشها - قسمت اول
پرسش اول: بر اساس تعالیم مسیحیت در دعایمان چه چیزهایی را بخواهیم؟
پرسش دوم: بر اساس تعالیم مسیحیت هر چند وقت یکبار دعا کنیم؟
 
پاسخ:
"خداوند و قوت او را بطلبید؛ پیوسته جویای روی او باشید!"
 
کتاب اول تواریخ، باب 16، آیه 11
کتاب های اول و دوم تواریخ از مجموعه 17 گانه کتاب های تاریخی عهد عتیق هستند. کتاب اول تواریخ پیرامون سلطنت داوود سخن می گوید. آیه مزبور پرسش اول و دوم ما را نه فقط بر اساس تعالیم مسیحیت بلکه بر اساس تعالیم یهودی
رساله حقوق امام سجاد علیه السلام : محمدحسین افشاری
معرفی:
انسان های بزرگ وظیفه شناسند و این احساس مسئولیت آنها را از دیگران متفاوت می کند. اگر می خواهی مسئولیت خود را نسبت به دنیای پیرامونت بدانی، رساله ی حقوقی امام، مجموعه ی کاملی را در اختیار تو قرار می دهد.
بریده کتاب:
حق مادرت این است که بدانی او آنگاه که هیچکس حمل کسی را بر دوش خود نمی پذیرفت تو را بر دوش خود پذیرفت و از میوه ی دلش به تو داد. آنگاه که کسی به تو چیزی از خودش نمی داد، با تمام ا
نگارش پایان نامه معماری، شهرسازی و عمران، از نوشتن  پروپوزال تا طراحی نهایی، تری دی مکس،
شیت بندی، ماکت سازی و انیمیشن سازی، محاسبات، تحلیل و... در شبکه معماران ایران.
شما کافیست موضوع پایان نامه را در وب سایت شبکه معماران ایران ثبت نمایید متخصصین ما 
سفارش شما را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام می دهند
نگارش پایان نامه معماری، شهرسازی، عمران به دو صورت ارائه می گردد:                          
گام به گام : این خدمات به صورت کلکس
ثقه الاسلام تبریزی، یکی از رهبران جنبش مشروطه ایران، در نامه ای سرگشاده خطاب به علمای حوزه علمیه نجف، مطالب مهمی پیرامون مشروطه خواهی، رفع ابهامات آن، پاسخ به انتقادات، آیندۀ جنبش و سایر مسائل و مشکلات ایران که نیاز به مشروطه را واجب می نماید، بیان می کند. این نامه، پژوهشگران را به طور خلاصه و مفید با مشروطه و مشروطه خواهی آشنا می کند.
این رساله، به صورت دقیق ویراسته و تعلیقاتی نیز بر آن نوشته شده است. با کیفیت تایپ و صفحه بندی با کیفیت و رف
ثقه الاسلام تبریزی، یکی از رهبران جنبش مشروطه ایران، در نامه ای سرگشاده خطاب به علمای حوزه علمیه نجف، مطالب مهمی پیرامون مشروطه خواهی، رفع ابهامات آن، پاسخ به انتقادات، آیندۀ جنبش و سایر مسائل و مشکلات ایران که نیاز به مشروطه را واجب می نماید، بیان می کند. این نامه، پژوهشگران را به طور خلاصه و مفید با مشروطه و مشروطه خواهی آشنا می کند.
این رساله توسط محمدعلی جهانی پور، به صورت دقیق ویراسته و تعلیقاتی نیز بر آن نوشته شده است. با کیفیت تایپ و
ملاصدرا کتابی دارد با عنوان «رساله سه اصل» من هم امروز می‌خواهم پستی نامه طور برای شما بگذارم به نام«رساله‌ی سه عکس».
تصویر اول بررسی نمودار همراهی هفته گذشته به تفکیک جنسیتی است:
پ.ن: دیروز یکی از دوستان دوران های اولیه ی فیشنگار (شما نمی‌شناسیدش)بعد از مدت ها از حال و روز خودش و زندگی اش خبرهای خوبی داد که خوشحالم کرد.
 
تصویر دوم هم یکی از چهره های تلویزیونی ایرانی هست که همه تون احتمالا بتوانید نام او را به خاطر بیاورید یا حداقل چهره  ال
سفارش رساله
انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری برای بسیاری از دانشجویان یک دغدغه اصلی در دوران تحصیلات تکمیلی به شمار می آید، بسیاری از دانشجویان در مسیر انجام پایان نامه خود نیاز به همراهی و مشاوره متخصصین این حوزه پیدا می کنند.
این مشاره شامل مراحل مختلفی می باشد از قبیل:
انتخاب موضوع
 نگارش پروپوزال
فصل اول پایان نامه
فصل دوم پایان نامه
فصل سوم پایان نامه
تحلیل آماری پایان نامه
نتایج پایان نامه و غیره
اول از همه بگم توف تو این مدیریتتون!از صبح همه رو علاف کردند و ساعت ۷ عصر آخرین نفری بودم که کارش تموم شد و گفتند بقیه برید فردا بیاید.
تو مصاحبه عالی بودم.خدایی خودم هم فکر نمیکردم اینجوری آچمزشون کنمهی وسط مصاحبه شک میکردم که عه!این واقعا تویی؟!
اما تو بخش عقیدتی و سیاسی سوتی های بدی دادم.مثلا از قبل آماده کرده بودم اگه پرسیدن مرجع تقلیدت کیه بگم مکارم شیرازی بعد همین که این سوالو پرسید به خاطر خستگی و استرس کلا یادم رفت که مکارم نامی در این
مؤسسه پژوهشگران برتر با داشتن کادری مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات مشاوره و نگارش فصول 1 تا 5 رساله دکتری معماری می‌باشد. این مؤسسه همواره تلاش دارد تا با استفاده از نیروی کاردان و متخصص خود، تعهدات خود را در قبال دانشجویان عزیز به نحو احسن انجام دهد. همچنین این مؤسسه تلاش دارد تا با ارائه با کیفیت ترین پروژه ها با کمترین هزینه و در مدت زمان کوتاه، همواره خود را در بین رقیبان و مؤسسات دیگر در رتبه اول نگه دارد.
هدف
هدف اصلی این مؤسسه در وهله
این که قدما برای عبدالرحمن جامی ارزش خاصی قائل شده بودند و تا آنجا او را خاتم الشعرا می نامیدند نشان از توانایی های ادبی او داشته است. شاعری عارف که در قلمرو نظم و نثر هفت اورنگ و بهارستان و رساله ها و دیوانش حرف های زیادی دارد و هنوز هم می توان در اشعارش لذت های شاعرانگی ها را به نظاره نشست.در حاشیه مجموعه ای از رساله های جلال دوانی از قرن دهم در کتابخانه مجلس شورای اسلامی یک رباعی از جامی یافتم که بسیار با شرایط کرونایی فعلی جامعه بشری تطابق
رساله بیمارستان و فاز2 اجرایی آن و نقشه ها مطالعات طرح 4 معماری رساله بیمارستانکلیه نقشه فاز یک و 2 بیمارستانبرنامه فیزیکی و کالبدی طرحاستانداردهاریزفضاها




دسته بندی
معماری

فرمت فایل
pdf

حجم فایل
3334 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
100

مطالعات طرح 4 معماری در دانشگاهها به صورت مفصل و جامع می باشد.اطلاعات به صورت متن کامل رساله بیمارستان در قالب ورد و طرح اتوکدی و نقشه های اجرایی بیمارستان می باشد.
مری مری کریسمس!!
 
موضوع امشب: رساله اول پولس رسول به قُرِنتیان
 
محتوای رساله:
کلیسای قُرِنتُس دچار برخی بی نظمی ها شده بود. گروهی از روسای کلیسای قرنتس به نزد پولس رسول رفتند تا از ایشان استعانت جویند که پولس رسول در پاسخ به بی نظمی های کلیسای قرنتس این رساله را نگاشت ...
اخیرا بحثی در فضای مجازی منتشر شده که توهین‌هایی از جانب مرحوم شیخ مفید به استادشان مرحوم شیخ صدوق در رساله عدم سهو النبی صلی الله علیه و اله و سلم نسبت داده می‌شود و انتشار این مطالب هم با انگیزه‌های مختلفی انجام می‌شود.
ادامه مطلب
باسمه تعالىاینکه بدانى جزئى از توست، در دنیا خیر و شرش بتو منسوبست؛ در تربیت و ادب و خداشناسیش مسئولیت دارى، باید در اطاعت خدا او را کمک کنى، عملت درباره ى او مثل کسى باشد که میداند اگر نیکى کند ثواب دارد و اگر بدى نماید کیفر بیندرساله حقوق
این هنر نیست که هی طهارت و نجاست و طواف و... را بگوییم، هزار بار این‌ها را گفتیم باز برای هزار و یکمین بار هم این‌ها را می‌گوییم. من شنیده‌ام در قم می‌خواهند 700- 800 تا رساله بدهند. به قول مطهری(ره) می‌گوید اجتهاد، تکرار حرف‌های مکرر نیست، جواب مسائل حل شده نیست، اجتهاد، یعنی جواب مسائل حل نشده. خب مسائل حل نشده را جواب بدهید. مسائل حل شده را که همه بلد هستند جواب بدهند!
 
 
بعد از چهل سال، درس خارج‌هایی که به جای این که حکومت دینی و جامعه و تمد
عنوان فایل : رساله اول یوحنا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی برای انصار امام مهدی (ع) 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود

نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 17 ، A4
لینک دانلود : pdf ، word
مطالعات موزه و رساله کامل موزه و نقشه ها مطالعات موزه و برنامه فیزیکی و نقشه های اتوکدی موزه




دسته بندی
معماری

فرمت فایل
doc

حجم فایل
4068 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
100

موزه ها و گالری های آثار هنری کاربرد های مشابهی داشته و مثل انواع مختلف ساختمانها دارای ویژگی های یکسان فراوانی هستند . بطور کلی مهمترین وظایف موزه ها و گالری آثار هنری ، جمع آوری ، ثبت، حفاظت ، تحقیق ، توضیح و نمایش برخی مدارک مهم است . بهمین دلیل افراد زیادی با مهارت های مخت
دانلود کتاب نورالوحدت
 دانلود کتاب نور الوحدت  کتاب نور الوحدت معرفی کتب اخلاقی و عرفانی  مجموعه رسائل عوارف المعارف‌ (کتاب)  دانلود رایگان کتاب نور الوحدت  دانلود رایگان کتاب نور الوحدت  نور الوحدت رساله نور وحدت  شیعه  تعداد منبع دیجیتال  مجموعه رسائل عوارف المعارف  نسخه آزمایشی  متن کتاب دانشنامه ادب فارسی  مرور بر اساس نوع مدرک  معارف العوارف: حق الیقین. رساله کنز الاسرار نوریه. ترجیع بند  کردستان عراق و زبان فارسی/Курдистони Иро
باسمه تعالىآیا مىدانید در تمام رساله هاى توضیح المسائل یادگیرى همه ى مسائل مورد نیاز واجب اعلام شده است؟و آیا مىدانید هر چیزى زکاتى دازد و زکات علم نشر آنست؟و آیا مىدانید جهل، دشمن است؟وآیا مىدانید عمل به اینها زمینه ساز ظهورست
دوستان عزیز جویای معارف حقه ی الهیه سلام علیکم؛
در زیر می توانید فایل های صوتی مربوط به شرح رساله نور وحدت را دریافت نمایید.

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.

شرح رساله نور وحدت_جلسه اول

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل
( تاریخ پیش دفاع رساله دکتری اواخر آذر 1398 تاریخ دفاع رساله دکتری دی 1398)
اساتید معظم به ترتیب: 1- استاد دکتر محمد رسول آهنگران (داور از دانشگاه تهران ، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران، سردبیر مجله پژوهش های فقهی دانشگاه تهران ،فارغ التحصیل دکتری اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)، فارغ التحصیل دکتری فقه و حقوق دانشگاه تهران، خطیب مشهور و معروف کشوری)2- استاد آیت الله دکتر سیدحسن عابدیان کلخوران(استاد راهنما ، مدیر گروه فقه و الهبات اسلامی دانشگاه آزاد ق
نام کتاب : رسالة فی فقه الخمس (رساله ای در فقه خمس)
مولف : سید احمدالحسن - گردآوری شیخ علاء السلام
نسخه : عربی + فارسی + دوزبانه
نوع فایل : pdf ، word ، html تعداد صفحات : 81
تاریخ انتشار کتاب : 2010 میلادی
منابع : وبسایت رسمی فارسی + وبسایت رسمی عربی
جهت دانلود vpn خود را روشن نموده و بر روی نوع فایل کلیک نمایید 
ادامه مطلب
رساله «نهج الولایة»، تالیف استاد علامه حسن زاده آملی ، به زبان فارسی و در موضوع بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌السّلام است
توجه داشته باشید این کتاب به شکل فایل ورد(word) عرضه میگردد و تایپی میباشد و قابلیت ویرایش و تغییرات و چاپ را دارد
استاد حسن زاده، در ابتدای رساله، لزوم دو نوع بحث را بر وجوب وجود حجة قائم، گوش زد می‌کنند:الف.
بحثی کلی که عبارت است از اقامه براهینی عقلی بر وجوب وجود حجتی قائم به
طور دائم و امتناع خلو عالم امکان از وج
سلام بر همه دوستان
امروز مشغول مطالعه رساله پولس رسول به فیلیپیان بودم. در این رساله چند بار پولس به کلیسای فیلیپی یادآوری می کند که شاد باشید. البته یادآوری اینکه در خداوند شاد باشید چند بار دیگر هم در کتاب های عهد عتیق و عهد جدید ذکر شده است. 
این توصیه ها را مقایسه می کنم با اسلام ایرانی ...
اسلام ایرانی برای تولد امام حسین شان هیچ کاری نمی کرد ولی برای مرگ امام حسین شان 2 ماه کامل عزاداری می کرد!!
اسلام ایرانی برای تولد فاطمه زهرایشان هیچ کار
توبه جناب فیض کاشانی اعلی الله مقامه از فلسفه و تصوف
فیض کاشانی داماد و بهترین شاگرد ملاصدرا بود که در اواخر عمر خود از روش صوفیانه توبه کرد و بازگشت؛ بنا بر این صوفی خواندن وی پس از تصریح او به ندامت و پشیمانی ناصحیح است.
او در رساله الانصاف می‌نویسد:
نه متکلمم و نه متفلسف و نه متصوفم و نه متکلف بلکه مقلد قرآن و حدیث و تابع اهل بیت آن سرور (علیهم السلام)، از سخنان حیرت افزای طوایف اربع ملول و بر کرانه، و از ما سوای قرآن مجید و حدیث اهل بیت (علیه
سقراط: آری، تو قدر خود را می شناسی و آماده نیستی دانش خود
را به دیگران بیاموزی ولی من می‌ترسم نوع‌دوستی مرا بر این حمل کنند چرا که هر چه می‌دانم بی‌دریغ به همه می‌آموزم بی‌آنکه مزدی بخواهم و حتی مردم فکر می‌کنند که اگر کسی به
سخن من گوش فرادهد چیزی هم به او می‌دهم.
با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت آرچینا در هیچ سایت دیگری وجود ندا
صبح دادگاه ...از ظهر تا ساعت ۶ بعد ظهر درگیر کلانتری و ۱۱۰ بودم .ولی به نتیجه ای که می خواستم رسیدم ..موکل ام خوشحال شد و  خودم هم خیلی حال کردم .بماند به یادگار از کلانتری ۱۳ و اون شهر کوفتی 
پ ن :
خانه پدری را نبینید ...واقعا چرا من این فیلم دیدم !
پ ن کارت کتابخونه را تمدید کردم ..افرین به من 
پ ن ..موضوع رساله ندارم !زبان ...من چرا از تو فراری ام !باهام دوست شو 
 
با امام هشتم
 
7218
 
(6)
 
به قلم دامنه. به نام خدا. با امام هشتم. قسمت ششم. رساله‌ی ذهبیه از امام رضا -علیه‌السلام- درباره‌ی طب است که به درخواست مأمون نوشته شد. چون مأمون دستور داد آن را با آب طلا بنویسند، به آن ذهبیه می‌گویند. به نقل از ماهنامه حکمت و معرفت، شماره‌ی ۸، آبان ۱۳۸۷، ویژه‌نامه‌ی حکمت رضوی.
 
 
 
 
توضح ضروری: در دانشنامۀ حوزوی، مطلبی دربارۀ رساله‌ی ذهبیه درج شده است که در زیر عیناً از این (منبع) نقل می شود:
 
«با توجه به این‌که به
 
نویسنده: سلطان علی نایبینخستین ترجمه قرآن در تاریخ به زبان های غربی،ترجمه ای است که کشیش بزرگ مسیحی و رئیس کلیسای دیر«cluny»، « پطرس عالی قدر» فرانسوی «peter the venerable» در سال 1143 م .انجام داد.( زمانی،1385،ص31).بنا بر گزارش هایی که غربی ها از مطالعات قرآنی خود اعلام کرده اند، تا پیش از سال 1800 م. این پژوهش ها اکثراً با رویکردی جدلی وبا عنوان ردیه نویسی بر قرآن انجام می پذیرفت.(پارسا،فروغ،1390،ص58)رساله ها و کتب مختلفی که درباره این موضوع تألیف شد همگی به ح
بعضی کتابا مرجع تقلید نوجوونی منم بود...مثه کتاب مکتوب از پائولو کوئیلو ، کتاب کیمیاگر و ساحره پرتوبلو که نقطه عطف زندگی من بود که مدت ها بعد مفهومشونو عمیق فهمیدم
اصن همین ساحره پورتوبلو یکی از دلایل شروع سفرهام و رشته کودک بود
و برباد رفته با جمله «فردا بهش فکر میکنم»
شما چه کتابایی سرنوشت ساز یا رساله تقلید بودن براتون؟
عنوان فایل : رساله اول یوحنا
موضوع : سیره انبیا ، نصایح اخلاقی برای انصار امام مهدی (ع) 
گردآوری و تنظیم : صادق شکاری، 14 ذی‌الحجه 1439
منابع مورد استفاده : کتاب مقدّس ترجمۀ دنیای جدید سایت رسمی شاهدان یَهُوَه ، الکتاب المقدس النص الکامل للعهدین ، الکتاب المقدس لطائفة المسیحیین والیهود
نوع فایل : pdf ، word
تعداد صفحات : 17 ، A4
لینک دانلود : pdf ، word
یکی از اساتیدمان که در انگلستان تحصیل کرده تعریف میکرد که «ما در آنجا مشکل چاپ مقاله نداشتیم. رساله را که مینوشتیم و دفاع می‌کردیم تقریبا بصورت خودکار مقاله‌ش هم در جایی مثل BMJ (با IF حدود ۱۷) چاپ می‌شد». بیشتر توضیح نداد و از این رهگذر به خاطره‌ی دیگری پرداخت اما این چند جمله مرا درگیر کرد.
ادامه مطلب
سودا -سرد و خشک -خاک سودای طبیعی رسوب خون است به همین دلیل غلیظ تر و سنگین تر از خون است. رنگ ان سیاه ومزه ی امیخته از شیرینی وترشی است.وظایف سودای طبیعی در بدن تعادل ۱.حفظ تعادل واستحکام بافت های استخوانی مثل تاندون و رباط استخوان و مو وناخن که دارای مزاج سرد و خشک  هستند.۲.ایجاد قوام وغلظت لازمه ی خون.۳. تقویت دهانه ی معده وتحریک اشتها
وقتی که کنت ژوزف آرتور دوگوبینو در رساله«در نابرابری نژادهای انسان»اعلام کرد که
نوع انسان از نژادهای مشخصی تشکیل شده است که (مانند افراد آن)در ساختمان بدنی، توانایی ذهنی و چگونگی خلق و خوی، ذاتا با یکدیگر متفاوت اند و از میان نژادهای انسان، نژاد آریا بر دیگران برتری طبیعی دارد، بسیاری از (رنگ باختگان) شادی کردند.
ولادت با سعادت حضرت سجاد امام زین العابدین علیه السلام بر شما عزیزان مبارک باد
به همین مناسبت رساله حقوق حضرت که برترین منشور حقوقی است که به دست بشر نگاشته شده است را خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم باشد که عمل کرده و جایگاه رفیع دین مبین اسلام و نظریات مترقی آن را در سراسر عالم با صدای بلند فریاد بزنیم.
دریافتحجم: 279 کیلوبایت
چند روایت و پوستر ولادت زیبا از حضرت را در اینجا ببینید
روزهای خوبی نمی گذرانم، چه در محل کار! چه خانه! محل کار که مثل همیشه بار منفیش به تمام نقاط مثبتش می چربد. اینکه هر روز شاهد مشکلات و درد های مردم باشی حس خوبی نیست. بیماری خاله ام هم که اوضاع خانواده را ریخته به هم. نمی دانم از این همه استرس به کجا پناه ببرم. رساله ام هم که پا در هواست. نمی دانم که میتوانم تا پایان ماه از پروپزالم دفاع کنم یا نه. زیر بار استرس و فشار دوباره سیاتیکم دارد عود میکند. خدایا آرامش را به زندگیم بازگردان...
همانطور که شما احتمالا از تماشای مسابقه فوتبال یا هر مسابقه ی دیگه ای لذت میبرید بنده دارم گرگیاس افلاطون رو میخونم و هر جواب استدلال دادن یا عقب نشینی ظاهری ای که سقراط جلوی مدعیانش میکنه رو مثل یه هوک چپ و راست و رقص پا میبینم و لذت میبرم. وسطش یهو میگم دمت گرم همینه رو همین نقطه دست بذار و بزن ناکارش کن . یا حتی حدس میزنم الان بحث دانش رو پیش میکشه و ضربه فنیش میکنه. 
خلاصه که لذت بردم! به به اقا سقراط .دست شما درد نکنه اقا افلاطون.
طی دو دهه اخیر پیشرفت عظیمی در توسعه موزه ها و نگارخانه های مدرن سراسر جهان روی داده است.این امر دلائل بسیار دارد که مهمترین آنها بروز تغییرات درطبیعت ارتباطات بین مردم است-بین میراث آنان و فرهنگشان. اکنون میراث یک قوم نه تنها آنچه راکه ((هنر))و((باستان شناسی))تعبیر می شود در بر می گیرد بلکه گونه های بیشماری از ابزارهای مورد استفاده روزانه وتصاویری را شامل می شود که می توان دوران خاصی از اجتماع –فرهنگ-و رفتار تاریخی یک قوم را در آنها تجسم و مش
دوستان دیروز، امروز و فردا سلام
همیشه شروع یک کار سخت است. خیلی هم سخت است. اصلا فکرش را هم نمی کنی که انتقال آن همه افکار جور و واجور بر روی کاغذ -البته اینجا روی صفحه وبلاگ- تا این اندازه دشوار باشد. اما بالاخره شروع کردم. قصدم هم ادامه دادن است.
از خودم، اتفاقات مختلف اجتماعی، فرهنگی و علمی خواهم گفت؛ از گام های اساسی نگارش رساله دکترا هم خواهم گفت؛ ساده و مختصر؛ از صمیم قلبم و امیدوارم برای خودم و دیگران مفید فایده واقع شود. ان شاء الله
به مناسبت ۲۵ ذی قعده روز دحو الارض:نگاهی اجمالی به رساله رتق و فتق علامه حسن زاده آملی:✍در شرح دروس هیئت حضرت آیت الله صمدی آملی درباره دائره معدل النهار و منطقه البروج تبیین و گفته شد که دائره منطقه البروج فعلا 23 درجه و 25 دقیقه و 36 ثانیه فلکی از دائره معدل النهار انحراف دارد که به این مقدار انحراف میل کلی میگویند و این انحراف در این دوره، در حال انتقاص و کاهش است، به گونه‌ای که هر سال مقدار میل کلی حدود نیم ثانیه فلکی کاهش می‌یابد و روزی خوا
روزای اولی که مدرسه می رفت تا مدت ها  جای نقطه های " ن" و " ب" رو تو کلمه ها جابه جا می نوشت. مثلا " بابا" رو می نوشت " نانا". نسبت به من و برادرم که سریعتر از بچه های دیگه یاد می گرفتیم و می نوشتیم اون خیلی کند پیش می رفت. معلم کلاس اولش به مادرم گفته بود نیاز به تلاش زیادی داره. حتی یادمه ما تو عالم بچگی وقتی از تمرین کردنای زیاد و اشتباه نوشتناش خسته می شدیم بهش می گفتیم " چقد خنگی تو!!" ولی اون بدون توجه به حرفای دیگران به کار خودش ادامه می داد. تمرین م
مسائل تراوش
              مقاله با عنوان مسائل تراوش در فرمت ورد در 28 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه روش های حل مسایل تراوش روشهای شبیه سازی الکتریکی روشهای عددی مقایسه روش اجزاء محدود با روش تقاضل های محدود بررسی کارهای دیگران در مورد حل مسائل تراوش روش عددی مورد استفاده در این رساله مزایا و معایب روشهای عددی هدف از انجام رساله (موضوع پایان نامه) روشهای آنالیز تراوش تئوری حرکت آب در خاک مقدمه ای بر نفوذ (infiltration) مکانیسم نفوذ توزیع رطوب
مسائل تراوش
              پایان نامه با عنوان مسائل تراوش در فرمت ورد در 34 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: * مقدمه روش های حل مسایل تراوش * روشهای شبیه سازی الکتریکی * روشهای عددی * مقایسه روش اجزاء محدود با روش تقاضل های محدود * بررسی کارهای دیگران در مورد حل مسائل تراوش * روش عددی مورد استفاده در این رساله * مزایا و معایب روشهای عددی * هدف از انجام رساله (موضوع پایان نامه) * روشهای آنالیز تراوش * تئوری حرکت آب در خاک * مقدمه ای بر نفوذ (infiltration) * مکانی
پایان‌نامه یا تز یا رساله[۱] نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشتهٔ تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند. در پایان‌نامهٔ دانشجویان موضوع یا سؤالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل یا تجارب عملی یا آزمایشی به آن پاسخ می‌دهند. به بیان دیگر پایان‌نامه شامل استدلال موضوعی، ارائهٔ پژوهشی تجربی، حاصل کارآموزی یا عصاره‌ای از درس‌های آموخته‌شده در دوران تحصیلی دانشجوست که با راهنمایی استادان نگارش و تدوین می‌
استاد سید محمدمحسن حسینے طهـرانے در کتاب "رساله عمره مفرده، ص ۱۱۱ " مے فرمایند:✍ روزی مرحوم قاضی رضوان الله علیه در مجلسی راجع به این مسئله صحبت می کردند که سالک باید نسبت به حضور قلب خود مراقبه زیادی داشته باشد و از سروصدا و امثال ذلک دوری کند تا نفس او آرام باشد.در این موقع شخصی با سنگ به شیشه زد و همین صدای بسیار کم به اندازه یک " تق " بلند شد، ایشان فرمودند: حتی این صدا برای سالک ضرر دارد ! " ممکن است سالک در حال اتصال و توجهی باشد که با شنیدن ک
مشاوره انجام پایان نامه ارشد و دکتری در رشته های مختلف
انجام پایان نامه ارشد و انجام پایان نامه دکتری برای بسیاری از دانشجویان یک دغدغه اصلی در دوران تحصیلات تکمیلی به شمار می آید، بسیاری از دانشجویان در مسیر انجام پایان نامه خود نیاز به همراهی و مشاوره متخصصین این حوزه پیدا می کنند.
این مشاره شامل مراحل مختلفی می باشد از قبیل:
انتخاب موضوع
 نگارش پروپوزال
فصل اول پایان نامه
فصل دوم پایان نامه
فصل سوم پایان نامه
تحلیل آماری پایان نامه
نتای
امروز صبح، حدود ساعت 5 صبح به وقت نشویل، بالاخره از رساله ی دکتری ام دفاع کردم! تا آخرین لحظات، باور نمی کردم که این اتفاق داره می افته اما بالاخره افتاد. تقریبا به کسی چیزی نگفتم چون هم از کنسل شدنش می ترسیدم و هم اینکه شرایط جلسه جوری نبود که بخوام کسی من رو در اون شرایط ببینه. هنوز هم باورش برام سخته که بالاخره به سرانجام رسید. بعد از 14 سال تحصیل در دانشگاه شیراز و 7 سال دانشجوی دکتری بودن، بعد از تحمل اون همه سختی و رنج و اضطراب، بالاخره تمام
روز بزرگداشت حکیم عمر خیام
حکیم عمر خیام
 
روز بزرگداشت حکیم عمر خیام
28 اردیبهشت ماه بزرگداشت حکیم عمر خیام ,همه ساله چنین روزی به عنوان روز بزرگداشت حکیم عمر خیام گرامی داشته می شود .
 
ابوالفتح الدین عمر بن ابراهیم نیشابوری مشهور به خیام از برجسته ترین حکما و ریاضی دانان جهان اسلام در سال ۳۲۹ ه.ق در نیشابور دیده به جهان گشود.
 
حکیم عمر خیام وی پس از طی تحصیلات در حوزه ای مختلف در رشته ریاضیات و نجوم تبحر خاصی یافت و در این حوزه شیوه های خاص
با توجه به محتوا و کیفیت رساله ها و نقشه های ارائه شده قیمت ها به صورت حداقل تعریف شده است؛ و تمامی رساله های ارائه شده در سایت مطابق با استانداردها و آیین نامه های پژوهشی تدوین گردیده است. همچنین تمامی فایل های نقشه با نرم افزار اتوکد طراحی گردیده است و کاملا قابل ویرایش هستند .همینطور رندر ها ، پوسترها و شیت بندی های هر کار با بالاترین کیفیت ارائه شده است. لازم به ذکر است رساله ها و نقشه های ارائه شده درسایت آرچینا در هیچ سایت دیگری وجود ندا
 
مدتی است که افرادی ضد اسلام، نظام و روحانیت با بیان مسائلی از رساله عملیه امام خمینی یا تحریر‌الوسیله ایشان، قصد دارند که اسلام را العیاذ‌بالله دین جنسی و غیر اخلاقی جلوه دهند.  یکی از این مسائل، مسأله آمیزش جنسی با حیوانات است، که آنها با این عبارت‌ها، در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک به نمایش گذاشته‌اند:  اگر کسی حیوانی را وطی کند(نزدیکی با حیوان داشته باشد) و منی از او بیرون آید غسل تنها کافی است و اگر منی بیرون نیاید چنانچه پیش از و
یکی از سوالات افرادی که قهوه مینوشند یا اعتیاد به قهوه اسپرسو دارند اینه که طبع قهوه اسپرسو چیست؟؟ در کتاب های طب سنتی ایران طبع قهوه را سرد خشک یا گرم خشک بیان کرده اند.
در طبع خشک بودن قهوه و قهوه اسپرسو هیچ شکی نیست اما در گرم بودن و سرد بودن قهوه در کتب طب سنتی ایران اختلاف بوده است.
 
در کتب طب سنتی ایرانی قهوه اکثرا طبع قهوه را سرد و خشک بیان کرده اند اما برخی ها قهوه را در گرمی معتدل و خشکی زیاده بیان کرده اند.
حکیم می رعماد الدین محمودشیر
مجموعه فرهنگی -هنری- فرهنگسرا این فایل حاوی رساله کامل فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی هنری به انضمام فایل نقشه های اتوکدی و طرح و شیت بندی نهایی می باشد




دسته بندی
معماری

فرمت فایل
doc

حجم فایل
2367 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل
75

با سلام. موضوع یکی از طرح های معماری و پایان نامه های معماری در مواقعی فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی می باشدلذا ما سعی کردیم  در زمینه فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی و هنری اطلاعات بسیار مفید و طبقه بندی شده ای قرار دهیم. این فایل حاو
کلمات اکسیر عجیبی هستند. حروف و ضرب و وزن آن ها. انگار که از عالمی ماوراء این دنیا می آیند. جایی دیدم که ابن عربی هم نظری چنین دارد و رساله ای نوشته است در خصوص مکنونات حروف. که از عالمی مافوق ادراکات بشر می جوشند. القصّه،‌ این روزها شده است از خواب که بر می خیزم ناخودآگاه بیت شعری بر زبان دارم. در ضمیر ناخودآگاه. مثلا دیروز بی هیچ مناسبتی ظاهرا، برای نماز صبح که برخواستم این بیت بسیار زیبای حافظ بر زبانم بود که "فغان که آن مهِ نامهربانِ مهرگسل/
انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری یکی از مهمترین وظایف دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. انتخاب عنوان مناسب، نگارش پروپوزال، پایان نامه ارشد و رساله دکتری به صورت استاندارد و دفاع اصولی و پرقدرت از پایان نامه جزء مهمترین ارکان موفقیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. به طور کلی انجام پایان نامه کاری زمان بر است که دانش و تجربه زیادی نیازمند است. مرکز تخصصی آبنوس شما را در مشاوره و آموزش انجام پایان نامه  و سایر تحقیقات یا
اتوپیا و الهیات اجتماعی
اتوپیا در زبان یونانی به معنای ناکجا آباد است. یعنی جایی که اصلا وجود خارجی ندارد. نوعی خیال پردازی درباره یک نظام اجتماعی آرمانی.
این مفهوم اول بار توسط افلاطون در رساله جمهوری او بیان شده است. در واقع او در این رساله خطوط اصلی مدیریت و سامان دهی یک شهر آرمانی را ترسیم می کند. از منظر افلاطون روح جامعه عدل است و این عدالت است که در کنار حکمت و شجاعت و خویشتن داری فضایل شهر آرمانی را محقق می کند.
تامس مور در قرن شانزدهم ب
چنتا سر تیتر برای روز جمعه:
پس از چندین ماه خود درگیری و گیر کردن توی رودروایسی پیشنهاد ازدواج دوست سپتامبر رو رد کردم:/ حس رهایی بعدش عالی بود 
امروز یکی از اعضای خونوادم به ارزوی 20 سالش رسید و از خوشحالی گریه کرد ساعت شیش صبح بود..صدای گریشو شنیدم گفتم وااای حتما یکی فوت کرده بعد دیدم نهههههه از بس اون آرزو محال بوده که داره برای برآورده شدنش گریه میکنه 
امروز رو روز رساله نویسی خویش معرفی میکنم اون هم به مدت 12 ساعت...
فک میکردم اتفاقای دوماه
 
شرح دعای روز هفتم ماه رمضان
 
 
اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ وقیامِهِ                        خدایا یاری کن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت
 
وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ                                و برکنارم دار در آن از بیهودگی و گناهان
 
وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ                                      و روزیم کن در آن یادت را برای همیشه
 
بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین.                             
یکی از شش "پنج کتاب" دیگر عبارتست از:
1- الغیبة اثر نعمانی
2- الغیبة اثر شیخ طوسی
3- اکمال الدین و اتمام النعمة اثر شیخ صدوق
4- الفصول العشرة فی الغیبة اثر شیخ مفید
5- مسأله وجیزة فی الغیبة اثر سیّد مرتضی کتابی که می توان آن را اساس عقائد بعدی امامیّه در موضوع غیبت دانست و یکی از مآخذ اصلی غیبت به شمار می رود،کتاب «البرهان علی صحة طول عمر الامام صاحب الزمان (عج)» تألیف «محمّد بن علی کراجکی»، (متوفّی 449 هـ. ق) یکی از شاگردان بر جسته ی شیخ مفید است.او در
جلد نخست این اثر رساله دکتری نویسنده (بررسی پنجاه قاعده فلسفی در فلسفه اسلامی) بوده که در حال حاضر در قالب دو مجلد و شامل صد و پنجاه قاعده فلسفی چاپ شده است. دکتر دینانی در مقدمه کتاب قواعد کلی فلسفی توضیحات زیبا و خلاصه‌ای درخصوص علم و ادراک، وجود ذهنی، معرفت‌شناسی داده است که اشارات آن درباره تفاوت وجود و ماهیت، مطابقت علم با واقع، اتحاد عالم و معلوم، نظریه تکامل و فرایند پیچیدگی حیات و... می‌تواند برای دانشجوی فلسفه مفید و جذاب باشد.
خلاصه مطلب(۳)| دو شخصیت هستند که در آثارشان عالی‌ترین تبیین را از ولایت و امامت ارائه کردند: حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی
ولایت یک حقیقت ملکوتی است که اولین اسم صادر از پروردگار است و تمشیت کل امور عالم را مقام ولایت ثابت می‌کند. ولایت یک چیزی است که تمام امور عالم را اداره میکند. ولایت یک امر حقیقی است. 
▫️لذا ما در مسئله ولایت اگر تمام عمرمان را اختصاص بدهیم و اگر تمام تلاشمان را برای فهم ولایت بکنیم نه‌تنها ضرر نکردیم بلکه این مدخلی
آیا در دین بهایی ازدواج با محارم وجود دارد؟
دراین فرقه ازدواج با محارم مگر با زن پدر ، منع نشده است. (اقدس ، میرزا حسینعلی ، ص ۷۴ ) لازم به ذکر است در رساله سوال و جواب نیز بهاء در پاسخ به سوالی درباره حرمت ازدواج با اقارب چنین می گوید : « این امور به امنای بیت العدل راجع است .» (حسینعلی نوری ، رسالة سؤال و جواب ، سوال ۵۰ ) و در پیام ۱۵ ژانویه ۱۹۸۱بیت العدل چنین آمده است : « ... در حال حاضر تصمیم گیری در این مورد بعهده خود نفوس مومنه محول شده .» که در حق
دامنۀ عترت
 
7163
 
به قلم دامنه: به‌ نام خدا. رساله‌ی حقوق. من مانند بسیاری از مردم ایران، پای منبر قد کشیدم، چه محرّم، چه رمضان، و چه در سایر مناسبت‌ها و مجالس. اما هیچ ندیدم، هیچ، که روحانی‌یی رساله‌ی حقوق حضرت امام سجاد _علیه‌السلام_ را بالای منبر، یا در نشست ویژه و یا با ایجاد حلقه‌ی فکری به روی‌مان بگشاید و از ۵۱ حقوقی که آن امام عابدِ زاهدِ عارفِ روشن‌بین و دانشمند که برای بشریت شرح و باز کرده، حتی یک «حق» را بازگو کند.
 
بگذرم!!
 
خواس
هو
حروف اسماء ملائکه روحانیات اند در عالم ارواح ، و این حروف اجساد آن ملائکه[اند] که مدبرانند ، و عمل حروف به ارواح بود نه به صور محسوسه. و رتبت ملائکه روحانیان به ترتیب حروف بود و ترتیب حروف نزد ما به مناسبت مخارج است ، و اول مخارج ها است ، و [بعضی دیگر] گفته اند همزه ، و آخر واو به اتفاق ، و اعلی ملائکه اسم ها و ادنی [ملائکه] واو [است].
شاه نعمت الله ولی
رساله اسرار حروف
مجمع الرسائل شاه نعمت الله ولی جلد ۲ صفحه ۱۱۳۲
رفته رفته به ماه رمضان، ماه میهمانی خدا نزدیک نزدیک تر میشویم و شمارش معکوس شروع شده است ، ماهی که از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای بهره بیشتر از آن نیاز است جسم و روحمان از هر نظر تمیز و آماده شوند.
به گزارش آلامتو به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در این میان برخی از افراد که برای آنکه عادت غلط سیگار کشیدن را ترک نکنند و دچار سختی نشوند توجیهاتی را برای بدون اشکال بودن سیگار کشیدن مطرح می کنند که ما در این گزارش پاسخ آن را در رساله‌ها
برای فصل دوم، با عنوان «سابقه تاریخی/ مبانی نظری/ ادبیات پژوهش» نیاز به صرف وقت زیاد و کار بیشتری دارید. آنچه که قبلا برای پیشنهاد پژوهش خود تهیه نموده اید، پایه کار است، ولی باید در حد گسترده ای توسعه یابد.
در برخی از پژوهش ها و به ویژه پایان نامه ها و رساله ها، فصل دوم می تواند هر دو بخش سابقه تاریخی و مبانی نظری با عناوین جداگانه درج شود. گاه ممکن است بنا به ضرورت و یا عدم دسترسی به منابع مربوط، یکی از این بخش ها را حذف نمایید. اما بخش سوم، یعن
هو
اگر احیانا صاحب کمالی از این علوم غریبه داند ، بدان التفات ننماید و اگر به ظهور آورد ، بگوید که این چیز از علوم غریبه است نه کرامت تا سبب هدایت خلق الله باشد نه سبب ضلالت. و اگر نعوذبالله من ذلک ، کسی از علوم غریبه چیزی داند ، در لباس کرامت ظاهر کند ملبّس [فریب کار و مکار] باشد و ملبّس از جنود ابلیس است. شنوده باشی که بعضی از هنود [هندی ها] در هوا می پرند بلی این معنی ، ممکن است از غیر طایفهٔ اهل الله ، بدان سبب که حالا در این زمان ، بسیار جوکیان
تاریخچه فال حافظ
 
ظاهراً فال گرفتن از دیوان حافظ، از مدت کوتاهی پس از درگذشت او رایج شده است (بنا بر قولی، شروع تفأل به دیوان حافظ، به ماجرای امتناع عده‌ای از نماز گزاردن بر جنازه او باز می‌گردد
 
از حدود هفتاد سال پس از درگذشت حافظ، گزارش‌هایی از فال زدن به دیوان او در متون رسمی تاریخی آمده است.
از دوره صفویه به بعد، درباره تفأل به دیوان حافظ، حکایت‌های بسیار و بعضآ شگفت‌آوری پیوسته نقل می‌شده است که برخی از آن‌ها سخت مشهورند.
 
حسین کف
خوشحالم از اینکه در این چهار سال با انسان هایی آشنا شدم که هر کدامشان برایم الگو و اسوه ای بی بدیل بودند.
سپاس از استاد راهنما دکتر محسن فرمهینی فراهانی
سپاس از استاد مشاور دکتر سعید ضرغامی
سپاس از استاد مشاور دکتر رقیه موسوی
و

سپاس از همه کسانی که همراه و همدل بودند.
17 بهمن ماه 1397
موسیقی همواره یکی از بزرگترین همدمان بشر و از نزدیک ترین هنرها به او بوده است.موسیقی نیز مانند بسیاری از وجوه زندگی انسان در طول زمان از فراز و نشیب های فراوان گذشته و تکامل و پیچیدگی خاص خود را یافته است.نقش و سهم موسیقی در زندگی امروزی را نمی توان به راحتی در قالب خاصی منحصر و محدود نمود و این پدیده وجوه و چهره های بسیار متعدد یافته است.که در رساله طراحی خانه موسیقی بدان خواهیم پرداخت.
ادامه مطلب
یک مثلی ما داریم که می فرماید روباه از رو زرنگیش می افته تو تله
الان حکایت منه
البته من از رو علاقه م افتادم تو تله نه زرنگیم
ترجمه گروهی تخصصی حرفه ای رو که یادتون هست؟؟
من دو تا کشور انتخاب کردم: فنلاند و کره جنوبی (حدود 40 تا کشوره)
دلیلش هم این بود که تو کار رساله م روی آموزش و پرورش این کشورها کار کرده بودم و یجورایی بهشون ارادت داشتم
الان که دارم ترجمه می کنم چشمتون روز بد نبینه فنلاند پرررررررررررررررر هست از بحث فلسفی؛ هگل، کانت، اسنلمان
۱. روایات: از امام سجاد (علیه السلام) حدود سیصد حدیث در کتب اربعه شیعه آمده است.
۲. رساله حقوق: متن این رساله از قول ابوحمزه ثمالى در منابع شیعه همچون تحف العقول عن آل الرسول اثر حسن بن على بن شعبه حَرّانی متوفى ۳۸۱ ق. و خصال شیخ صدوق متوفى ۳۸۱ و بحار الانوار علامه محمدباقر مجلسى متوفى ۱۱۱۰ ق. آمده است. مباحث این رساله پنجاه حق درباره وظایف و تکالیف و حقوق خصوصى و اجتماعى انسان در عرصه هاى گوناگون حیات براى اصلاح بحران ها و آسیب هاى اجتماعى مى ب
راهنمای نگارش پایانامه
راهنمای نگارش پروپوزال، پایان نامه و رساله پایان نامه به عنوان بخشی از فعالیت های لازم برای دریافت درجه در رشته و مقطع تحصیلی مربوطه است و باید به طور منطقی و علمی نوشته شود. در واقع موفقیت دانشجویان در اجرای چنین پژوهشی،نمایانگر توانایی و آمادگی آنهـا در برنامـه ریـزی، اجـرا و گـزارش یـک مطالعـه علمـی بـه طـور مسـتقل و سازماندهی شده در ارتباط با حوزه موضوعی تخصصی تحصیل خود می باشد که یکی از اهـداف نهـایی دوره آم
هوکشف قلبی میرزا فتحعلی (شمس الدین) بن میرزا بابا ذهبی (راز) شیرازیشبی از شب ها در کشف قلبی خود می دیدم که قلب مشغول به ذکر  الهی است و پیکر معنوی فقیر در طیران است تا آنکه رسیدم در عمارتی ؛ دیدم یکی از افراد نشسته در کمال توجه و ابدا شاعر در آن عالم نیست. پیشتر رفته دیدم حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را که نشسته و جمعی از اصحاب آن بزرگوار در عقب ایشان صف کشیده و نشسته اند و مشغول به توجه می باشند و حقیقت انسانی متجلی است. در آن مکان به
رفتارهای متفاوتی در بازار بورس وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارد، در این مقاله می‌خواهیم در مورد مفهوم خارپشت در بازار بورس صحبت کنیم، مفهومی که می‌تواند بازار پیچیده‌ی بورس را برای شما به بازاری بسیار ساده و قابل‌درک تبدیل کند.
 
اما قبل از آنکه به شما این موارد را توضیح دهیم که بهتر تشخیص دهید در بازار بورس خارپشت هستید و یا روباه باید ابتدا با خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری هر یک از این حیوانات آشنا شوید.
آیزایا برلین در رسا
انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری یکی از مهمترین وظایف دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد. انتخاب عنوان مناسب، نگارش پروپوزال، پایان نامه ارشد و رساله دکتری به صورت استاندارد و دفاع اصولی و پرقدرت از پایان نامه جزء مهمترین ارکان موفقیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند. به طور کلی انجام پایان نامه کاری زمان بر است که دانش و تجربه زیادی نیازمند است. مرکز تخصصی آبنوس شما را در مشاوره و آموزش انجام پایان نامه  و سایر تحقیقات یا
آیا الکل نجس است ؟ چرا با چیز نجس حرم اهل بیت ، معابر ، عابر بانک ها و ... را ضدعفونی می کنید ؟
مقام معظم رهبری : 
الکلی که نمی دانید از مشروبات مست کننده است و آن با آب مخلوط می شود پاک است و نماز خواندن با آن الکل اشکال ندارد. اما اگر بدانید که از مشروبات مست کننده است حرام است.آیت الله سیستانی : مساله 125 رساله ایشانشراب نجس است و الکل چه مست کننده و چه غیر مست کننده پاک است.الکل چه صنعتی و چه طبی تمام آن پاک است.آیت الله وحید : الکلی که مثلا از خرما
هو
 
ذکر دائم ابتدا به صورت لسانی با ذکر لسان ادامه دارد ، تا آنکه به ذکر قلبی تبدیل شود. نشانهٔ این حالت این است که هروقت در خواب است یا بیدار احساس می کند که قلب او در حال ذکر است بدون مشارکت زبان، در این حالت الهام الله تعالی را به گوش دل می شنود و بوهای خوش ولایت الله تعالی را با شم قلبی حس می کند و حلاوت طعام الله را با ذوق قلبی می چشد و اسرار عالم غیب و شهادت در مرآت قلبی او با صورت مناسب نمایان می شود، و محاسبه گر نفس خود می شود، و برای او صرا
نامه نگاری اینشتین با آیت الله بروجردی ...
آلبرت اینشتین در رساله­ ی پایانی عمر خود با عنوان: دی ارکلرونگ"، یعنی : بیانیه" ، که در سال 1954 ( =1333ش ) آن را در آمریکا و به آلمانی نوشته است اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح می­دهد و آن را کامل­ترین و معقول­ترین دین می­داند.
* جهت مطالعه بیشتر بر روی لینک باشگاه خبرنگاران جوان کلیک نمایید.
۱. روایات: از امام سجاد (علیه السلام) حدود سیصد حدیث در کتب اربعه شیعه آمده است.
۲. رساله حقوق: متن این رساله از قول ابوحمزه ثمالى در منابع شیعه همچون تحف العقول عن آل الرسول اثر حسن بن على بن شعبه حَرّانی متوفى ۳۸۱ ق. و خصال شیخ صدوق متوفى ۳۸۱ و بحار الانوار علامه محمدباقر مجلسى متوفى ۱۱۱۰ ق. آمده است. مباحث این رساله پنجاه حق درباره وظایف و تکالیف و حقوق خصوصى و اجتماعى انسان در عرصه هاى گوناگون حیات براى اصلاح بحران ها و آسیب هاى اجتماعى مى ب
نحوه نگارش پایان نامه
پایان نامه ارشد یا پایان نامه کارشناسی ارشد ، مقاله ای است که دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد در مورد رشته خود باید به استاد راهنما ارائه دهند. دانشجویان موضوعی را طرح و در مورد آن موضوع اقدام به توضیح با روش های مختلفی می نمایند. بررسی موضوع از نظر علمی ، تجزیه تحلیل طبق اسناد و منابع علمی از روش های است که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد باید در پایان نامه کارشناسی ارشد خود ذکر نمایند.
برای مشاوره رایگان انتخاب موضوع پایا
مرد بد همان عاشق فرومایه است که تن را بیشتر از روح دوست دارد و بدیهی است که عشقاو پایدار نمی تواند بود. زیرا دل به چیزی بسته است که خود پایدار نیست. از این رو همین که شا دابی تن معشوق پژمردگی آغازد آتش عشق نیز خاموش می گردد و عاشق، کسی را که تا آن دم می پرستید رها می کند و می گریزد و همه وعده ها و سوگندهای خود را از یاد می برد. ولی آنکه به روحی زیبا دل باخته است، همه عمر بر سر پیمان خویش استوار می ایستد، زیرا آنچه دل از او برده خود پایدار و جاودانی ا
به نام نامی‌الله
 
# مجالس+
# دیوارنوشت
کوچکترین نبود ولی چندساله بود
خونین‌ترین نبود ولی داغ لاله بود
هر کس که دیده چهره‌ی او را قبول کرد
زهراترین کبود رخ بی‌قباله بود
صدبغض در گلوی خرابه شکفته شد
هر گوشه‌ی خوابه خودش باغ ناله بود
سرمست می‌شد از طبق و نعره می‌کشید
انگار سر نبود به دستش پیاله بود
از دامنش به جای کفن استفاده شد
این سهم پاره‌پاره‌ی عمر سه ساله بود
از روز، دفن گشتن خود احتیاط کرد
آری فقیه بود ولی بی‌رساله بود
رضا جعفری
باسمه تعالی

خلاصه ای از احکام برای نوجوانان و جوانان

این متن بنابر نظرات حضرت امام خامنه ای مدظله به صورت مختصر تنظیم
شده است.

تذکر: بیشتر این احکام بین تمام مراجع مشترکند. شما می‌توانید
بعد از مطالعه این متن به رساله مرجع تقلید خود مراجعه فرمائید.
 اما به دلیل سادگی
و مختصر بودن این متن توصیه می‌شود ابتدا این احکام را یاد بگیرید 
و سپس به رساله
مرجع خود برای دقت بیشتر مراجعه نمائید.
دریافت
منبع:http://hodun.ir
تهرانی‌های مهربان با توجه به فرهنگ دانشگاهی این شهر، از جزئیات امور
ترجمه و خدمات دانشجویی به خوبی اطلاع دارند و کیفیت و سرعت به طور همزمان
مد نظر آنان است. هم‌چنین با توجه به حجم رقابت در این شهر، باید بتوان
قیمت‌های رقابتی به این عزیزان پیشنهاد داد. در همین راستا، با توجه به
اینکه مدیریت آریاترجمه به خوبی با سلیقه و سبک کاری مشتریان تهرانی
آشناست، سرویس ترجمه فوری را به طور خاص به این عزیزان ارائه می‌دهد. ترجمه فوری در تهران نیز
از ه
تهرانی‌های مهربان با توجه به فرهنگ دانشگاهی این شهر، از جزئیات امور
ترجمه و خدمات دانشجویی به خوبی اطلاع دارند و کیفیت و سرعت به طور همزمان
مد نظر آنان است. هم‌چنین با توجه به حجم رقابت در این شهر، باید بتوان
قیمت‌های رقابتی به این عزیزان پیشنهاد داد. در همین راستا، با توجه به
اینکه مدیریت آریاترجمه به خوبی با سلیقه و سبک کاری مشتریان تهرانی
آشناست، سرویس ترجمه فوری را به طور خاص به این عزیزان ارائه می‌دهد. ترجمه فوری در تهران نیز
از ه
تهرانی‌های مهربان با توجه به فرهنگ دانشگاهی این شهر، از جزئیات امور
ترجمه و خدمات دانشجویی به خوبی اطلاع دارند و کیفیت و سرعت به طور همزمان
مد نظر آنان است. هم‌چنین با توجه به حجم رقابت در این شهر، باید بتوان
قیمت‌های رقابتی به این عزیزان پیشنهاد داد. در همین راستا، با توجه به
اینکه مدیریت آریاترجمه به خوبی با سلیقه و سبک کاری مشتریان تهرانی
آشناست، سرویس ترجمه فوری را به طور خاص به این عزیزان ارائه می‌دهد. ترجمه فوری در تهران نیز
از ه
نحوه نگارش پایان نامه
پایان نامه ارشد یا پایان نامه کارشناسی ارشد ، مقاله ای است که دانشجویان مقاطع تحصیلی ارشد در مورد رشته خود باید به استاد راهنما ارائه دهند. دانشجویان موضوعی را طرح و در مورد آن موضوع اقدام به توضیح با روش های مختلفی می نمایند. بررسی موضوع از نظر علمی ، تجزیه تحلیل طبق اسناد و منابع علمی از روش های است که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد باید در پایان نامه کارشناسی ارشد خود ذکر نمایند.
برای مشاوره رایگان انتخاب موضوع پایا
پایان‌نامه یا رساله یا تز یا تیزِس (به انگلیسی: thesis) نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشتهٔ تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند. در پایان‌نامهٔ دانشجویان موضوع یا سؤالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل یا تجارب عملی یا آزمایشی به آن پاسخ می‌دهند. به بیان دیگر پایان‌نامه شامل استدلال موضوعی، ارائهٔ پژوهشی تجربی، حاصل کارآموزی یا عصاره‌ای از درس‌های آموخته‌شده در دوران تحصیلی دانشجوست که با راهنمایی استادا
مرحوم سید حسن صدر در رساله‌ای
که نوشته‌اند و چاپ شده (فصل القضا فی حقیقة الکتاب المشتهر بـ: فقه الرضا) اوّلاً
اعتقاد ایشان این است که این یک کتاب واحد نیست (یعنی: آنچه که توسّط مرحوم قاضی میرحسین،
امیرحسین به اصفهان رسیده کتاب واحد نبوده)، مجموعۀ اوراق و رساله‌های ناقص یا
تامّی بوده که در یک جلد جمع آوری شده و انصافاً حق با ایشان است و ای کاش از همان
اوّل هم بزرگان ما ـ مثل مرحوم مجلسی و دیگران ـ سعی می‌کردند این را تفکیک کنند.
آن جاهایی از آن
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند   وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند
ترم اول دانشگاه آنچنان ترسیده بودم که خیال می کردم پزشکی خواندن بسیار سخت و  تمام کلاس علامه دهر هستند  و من آخرین و خجل بین درس خوانان خواهم شد لذا همه غیر درس رها و فقط درس و درس و درس. امتحانات که تمام و نمرات بر دیوار، دانستم که پزشکی چقدر بر من آسان است و چقدر بر دیگران  پیشتازم  و این شد غرور و درس شد عدول و غیر درس آمد مشغله.
از قضا کنجکاو عرفان و تصوف و کرامات و محیر العقول ها
کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند که خیلی دیر عصبانی می‌شوم اما اگر در این چند سال چند روز را بخواهم انتخاب کنم که خیلی سخت عصبانیت و ناراحتی خود را کنترل کرده‌ام بی‌شک یکی از آنها روز دفاع از پروپوزال رساله بود. به طور کلی ما باید دو بار از پروپوزال خود دفاع کنیم یکبار در گروه خودمان یعنی جایی که اساتید خودمان حضور دارند و یکبار هم در جلسه تحصیلات تکمیلی جایی که رئیس، معاونین و مدیران دانشکده حضور دارند.
داستان این بود از دو هفته پیش یکی
موضوع پایان نامه معماری: طراحی موزه دفاع مقدس
چکیده:
این رساله تحت عنوان « طراحی موزه دفاع مقدس در اراک » ابتدا به بررسی موزه دفاع مقدس و در نهایت طراحی آن در اراک می پردازد . در فصل اول معرفی و تحلیل موزه دفاع مقدس مورد مطالعه قرار می گیرد و ضمن آن تاریخچه موزه در ایران و جهان، مقایسه موزه جنگ و موزه دفاع مقدس آورده می شود. هویت، نحوه بیان، ظرف بیان و انگیزه مراجعه به موزه از جمله دیگر مباحثی است که در این قسمت مطرح می شوند. فصل دوم به بررسی نمو
 
فروید صحنه ی روان آدمی را عرصه ی کشاکش دو غریزه ی اساسی به نام شور زندگی یا اروس و شور مرگ یا تاناتوس می داند. اما غریزه ی مرگ که نشانگر تمایلات ددانه و بهیمانه ی آدمی است همواره بر غریزه ی زندگی که بیان کننده ی عشق به زندگی و مهر و محبت و زندگی دوستی است غلبه دارد و هرچه  تمدن پیشتر برود این غلبه بیشتر خواهد شد. نسبت افراد نا متعارف نیز بستگی دارد به زیادگی و پیشرفت غریزه ی مرگ، پس براین مقیاس روز به روز به شمار افراد نا متعارف افزوده میگردد. 
هوروزی هجده بار خلع بدن نمودن سندالعرفان قدوة العرفاء الراشدین السید النجیب میرزا ابوالقاسم شریفی ذهبی (راز) شیرازیذکر و فکرم داد و در خلوت نشانداز حضیضِ تن به اوج دل رساندسِیر ها حاصل شدم از کشف و دیدهرچه کردم عرض او کم می شنیدآخرم گفت ، ای پسر ، اینجا بایستدر طریقت دل به این ها بسته نیستسعی کن تا خلع تن حاصل شودگرددت دل زنده ، جان کامل شودچون شود خلع بدن حاصل تو رانفس میرد ، دل شود کامل تو رادر ریاضت روز و شب من تن زدمتا دمی خلع بدن حاصل شدمع

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها