نتایج جستجو برای عبارت :

الفبای عربی ، الحروف العربیة

 
   علم جفر یا علم‌الحروف چیست؟
 
 علم جَفر از علوم خفیه است و به ادعای باورمندان، به تفسیر حروف و اسما می‌پردازد
 
تا به حال 12 جلد کتاب تحت عنوان جفر دردسترس عموم قرار گرفته که اغلب دارای جداولی بسیار پیچیده اند و هر یک از این 12 کتاب بعنوان جفر تلقّی شده است؛ولی مطمئنّاً هیچ ربطی به جفر علی( علیه السلام) ندارند.
علم جفر چیست؟مراد از علم جفر یا علم الحروف علمی است که به وسیله آن تمامی حوادث عالم تا انقراض عالم مشخص می شود که صورت کامل و درست
من‏ تلى‏ أعظم آیة فی القرآن الکریم- و هو بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ*- عدد قواه الظاهرة و هی 786، ثم صلّى على النبیّ و آله: «اللّهم صلّ على محمّد و آله» 132 مرّة، فانّه لا یسئل اللّه شیئا الّا أعطاه، و إن واظب على ذلک یوشک أن یکون مستجاب الدعوة. نقلنا هذا السرّ المستتر من الکتاب الدرّ المکنون و الجوهر المصون فی علم الحروف.
هزار و یک کلمه، علامه حسن زاده آملی، ج‏6، ص: 29
صائب جعفری:
۲۷ دسمبر ۲۰۱۸ کو بزم استعارہ نے غالب کے یوم ولادت کی مناسبت سے شعری ادبی نشست کا اہتمام کیا جس میں تمام شعراء نے غالب کی مختلف غزلوں پر تضمین پیش کی وہیں راقم الحروف صائب جعفری نے غالب کی ایک زمین میں چند ابیات کہنے کی جسارت کی اور غالب کے مصرع "طاقت بیداد انتظار نہیں ہے" پر تضمین کی جو پیش خدمت ہے...

گلشن احساس پُر بہار نہیں ہے
کیونکہ میسر ترا جوار نہیں ہے
ادامه مطلب
صائب جعفری:
۲۷ دسمبر ۲۰۱۸ کو بزم استعارہ نے غالب کے یوم ولادت کی مناسبت سے شعری ادبی نشست کا اہتمام کیا جس میں تمام شعراء نے غالب کی مختلف غزلوں پر تضمین پیش کی وہیں راقم الحروف صائب جعفری نے غالب کی ایک زمین میں چند ابیات کہنے کی جسارت کی اور غالب کے مصرع "طاقت بیداد انتظار نہیں ہے" پر تضمین کی جو پیش خدمت ہے...

گلشن احساس پُر بہار نہیں ہے
کیونکہ میسر ترا جوار نہیں ہے
ادامه مطلب
جَفر یا علم‌الحروف، از علوم خفیه است و به ادعای
باورمندان، به تفسیر حروف و اسما، از طریق قواعدی که در آن تعریف شده
می‌پردازد. به عبارت دیگر، جفر به دست آوردن مجهولات (پاسخ) است، از روی
کلمات جملهٔ سؤال به‌علاوهٔ اطلاعاتی در مورد زمان سؤال و اسمائی از خداوند
که با سؤال ارتباط دارند این کتاب بدون اغراق بهترین کتاب خطی آموزش
جفر میباشد علم جفر از جمله علوم غریبه دشوار و سنگین میباشد
ادامه مطلب
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی 
اگر بخواهید قرآن بخوانید باید «علم تجوید» بدانید و در تجوید و هم در یادگیری زبان عربی آشنایی با حروف الفبای عربی از الزامات است. همچنین اگر بخواهید ابجد کبریایی مخصوص حساب کنید باید حروف عربی را همچون خود عربی بشناسید. الفبای عربی ۲۸ حرف است و به عقیده برخی دیگر ۲۹ حرف است و اختلاف بر سر الف و همزه است ولی چون تفاوت زیادی در اصل ایجاد نمی‌کند همان ۲۸ حرف صحیح است.
توجه کنید در لهجات عربی مثل عربی عراق یا امارات گ
دیدگاه سید نعمت الله جزایری رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
سید نعمت الله جزایری از علمای بزرگ شیعه می‌نویسد:
و أمّا شیخهم و محیّی دینهم ابن عربی، فكان یسمّی إبلیس رئیس الموحّدین لأنّه ما أبى عن سجود آدم ترفّعا و تكبّرا على الحضرة الإلهیة بل كان مقصده أنّه لا یسجد إلّا للّه تعالى، و ذكر نكتة اخرى فی امتناع إبلیس عن السجود و هی أنّه استشعر أنّ الغرض من الأمر بالسجود لآدم أنّ الملائكة إذا اشتغلوا به علّم اللّه سبحانه آدم (علیه السّلام) الأس
«اعداد در اذکار»..اولیاءالله فرموده اند رعایت عدد در اذکار مانند رعایت حدود در نقشه ھای گنج است ؛ ھمانطور که اگر در حفاری گنج ، یک متر این طرف و آن طرف شدن باعث سرگردانی و نایافتی می گردد عدم رعایت اعداد اذکار ھم وصول به نتیجه را ناممکن یا دشوار می نماید.. ..باید بدانی که الاعداد ارواح و الحروف اشباح و العدد کاشنان المفتاح، اذا نقصت او زادت لا یفتح الباب و الزیاده علی العدد المطلوب اسراف و النقص منه اخلال"ترجمه:اعداد ارواح و حروف اشباح هستند ،
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
خزعبلات خنده‌دار ابن عربی و ادعای جماع (رابطه جنسی) با ستارگان و حروف الفبا توسط وی
ابن عربی از بزرگان صوفیه می‌نویسد:
«رأیت لیلة أنی نكحت نجوم السماء كلها فما بقی منها نجم إلا نكحته بلذة عظیمة روحانیة ثم لما كملت نكاح النجوم أعطیت الحروف فنكحتها...»
شبی در خواب با ستارگان جماع کردم و لذت روحانی عظیمی بر من دست داد. تا جایی که هیچ ستاره‌ای نماند مگر آنکه با او جماع کردم؛ سپس حروف الفبا برایم آورده شد و با آن‌ها نیز جماع کردم.
الفتوحات المکیة
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیّ
بسم
الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین‏
دوحة
طوبى العلم و التقوى، العبد الصالح المتفرد النبیه، مصداق «الولد سرّ أبیه»، البصیر
بأسرار أرواح الحروف و رموز أشباح الأعداد، الواقف على مواقف الأوفاق بکنه المراد،
الناطق باستنطاق المستحصلات الجفریة على الصواب و السّداد: حجّة الاسلام و المسلمین
السید مهدى القاضى الطباطبائی التبریزى (رفع الله درجاته السامیة).
آن جناب
خلف صادق و صالح استاد تنى از اساتیدم آیة الله الکبرى، الفائز بالمقامات
معرفی کتابکتاب هدایه فی النحو به زبان عربی نوشته شده و در مورد نویسنده این کتاب اختلاف وجود دارد.این کتاب شامل سه باب (هفتاد و سه درس) است.از جمله مباحثی که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است عبارتند از:
مقدمهتعریف علم النحو … الکلمه و أقسامه، حد الاسم و الفعل و علاماتهم، حدّ الحرف و علاماته و فوائده، تعریف الکلام و أقسامهباب اول : اسمتعریف الاسم المعرب و حکمه، أصناف إعراب الإسم، غیر المنصرف، الفاعل و نائب الفاعل، التنازع، المبتدأ والخب
با غ وصال اسم اعظم شاعر س. الف ساحل بیا به علم الحروف معانی شعری بسراییم شعری که جهان را زیر و تو را زبر بکند بیا خرق عادت بکنیم کوه را به جای دریا رنگی دگر بر بوم استاد چیره دست بکنیم رنگ آبی به زمین و رنگ سیاه به دریا بکنیم جای جنگل آرزوها دو گلدانی بگزاریم یکی گل همچو من پژمرده دارد در گلدان یکی همچون تو حسن یوسف به باغ دارد من در طواف گلدان بودم در باغ آرزوها تو من را ندیدی که بی آب و برگ شدم جامه های می آلود را با آب حیوان نتوان شد خضر را برای
خیبر صہیون تحقیقاتی ویب گاہ: اسرائیل کے قیام کے بعد جہاں دنیا بھر سے بہت سارے یہودیوں نے مقبوضہ فلسطین کا رخ کیا وہاں ہندوستان سے بھی ہجرت کرنے والے یہودیوں کی تعداد تقریبا ۲۵۰۰۰ بتائی جاتی ہے۔یہ تعداد اگر چہ ہندوستان کی آبادی کے مقابلے میں کچھ بھی نہیں ہے لیکن یہودی آبادی کے تناسب سے یہ تعداد اچھی خاصی ہے اس تعداد کے اسرائیل ہجرت کرنے سے دونوں ملکوں کے درمیان تعلقات کو ایک نیا رخ ملا۔یہودی قومیںہندوستان کے یہودی تین قوموں پر مشتمل تھے:الف:
الأسنان
الأسنان هی تلک التراکیب العظمیة الصغیرة البارزة من کلا الفکین فی الفم بحیث یکون جزؤها السفلی مغروساً فی جیوب تحت اللثة، وتتنوع الأسنان بین القواطع والأنیاب والضواحک والأضراس، وکل من هذه الأشکال له أهمیته، فالأسنان بشکل عام تقدّم أهمیة کبیرة للإنسان بالرغم من صغر حجمها، فهی التی تعمل على تقطیع الطعام ومضغه وسحقه لتسهیل هضمه فی الأمعاء، کما أنّ لها دور مهم فی التواصل مع الآخرین والتحدث معهم کونها تشکل مخرجاً للعدید من الحروف وب

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها