نتایج جستجو برای عبارت :

اقتصاد مقاومتی، تنها راه ادامه روند پیشرفت کشور است .

[contact_info title= "اهمیت گردشگری بر اقتصاد کشور "] 
اقتصاد گردشگری
گردشگری نقش بسزایی در توسعه و کسب در آمد در آن کشور داد و می توان یک از منابع اقتصادی دانست . باید گفت گردشگری بخش مهمی از اقتصاد است و درآمدی که از این طریق کسب می شود می تواند به تمام افراد آن منطقه کمک کند به عبارت دیگر مبلغی که گردشگران در یک کشور هزینه می کنند درآمد صنعت گردشگری آن کشور می باشد . مردم برای داشتن روزهای غیر روتینگ زندگی ، سفر و گردشگری را انتخاب می کنند تا هم به دانش
تحریم میتواند یک فرصت باشد، اگر ما مسئولین هوشیارانه عمل بکنیم، میتواند اقتصاد کشور را از اتکاء به نفت نجات بدهد؛ بند ناف اقتصاد را از نفت ببرد و قطع بکند/ در گزارشهایی بنده دیدم که توصیه میکنند نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند. حالا تحریمها را برنمیدارید اما یک راه پشتی ای درست کنید که ایران بکلی منقطع نشود، چون اگر منقطع شد میرود سراغ اقتصاد غیرنفتی.
                                                    در چند سال اخیر اصطلاح جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور اضافه شده است. این اصطلاح برای نخستین بار توسط رهبر معظم انقلاب در شهریور 1389 مطرح گردید. ایشان با تکیه بر دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش»، «اقتصاد مقاومتی» را به معنا و مفهوم «کارآفرینی» معرفی نمودند.
ادامه مطلب
شاخص کل بورس ایران که به نوعی دما سنج اقتصاد به شمار می رود،‌ از فروردین ۹۸ به طرز باورنکردنی، روند حرکتی خود را در یک کانال صعودی بلند مدت ادامه داد و وارد کانال ۳۰۰ هزار واحدی شده که در تاریخ ۵۵ ساله بورس ایران، بی سابقه بود. افزایش ورود پول هوشمند و تزریق نقدینگی به بازار بورس که از فروردین آغاز شده بود تا به امروز ادامه داشته و به نظر می رسد این روند، ادامه دار باشد.
 
به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزیاتو، اگر استقلال و پرسپولیس تا اسفن
تولید را میتوان به سیستم دفاعی بدن تشبیه کرد. این روزها مسئله کرونا هم مطرح است. همین ویروس بلاشک وارد خیلی از بدنها شد لکن مریض نشدند. به خاطر این که یک سیستم دفاعی سالم خوبی داشتند/ اگر اقتصاد را به بدن انسان تشبیه بکنیم، سیستم دفاعی و امنیت بخش اقتصاد عبارت از تولید است. یعنی آن چیزی که میتواند ویروسهای مهاجم به اقتصاد را خنثی بکند و اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است.
هیچ شکی وجود ندارد که اقتصاد چین در حال صعود است. در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت جهانی برتر مجله فورچون در سال ۲۰۱۸، تعداد ۱۱۱ شرکت در چین واقع شده‌اند که فاصله زیادی با شرکت‌های آمریکایی ندارند.
 
در سال ۱۹۹۵ تنها سه شرکت چینی در این لیست جای داشتند و در لیست سال ۲۰۱۸ سه شرکت چینی جزو ۱۰ شرکت برتر بودند. برخی کارشناسان می‌گویند چین به زودی آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.
این اتفاق اصلا دور از انتظار نیست، اما برخی می‌گویند این پیروزی زودگذر است. دلیل
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «آنچه من عرض میکنم، این است که مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی «اقتصاد» است.» ۱۳۹۸/۰۱/۰۱نوجوان خامنه‌ای براساس این بخش از پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸ ، لوح «اقتصاد مسئله فوری کشوری است» را منتشر می‌کند.
           
 
اقتصاد آلمان
اقتصاد آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا و جایگاه چهارم تولید ناخالص داخلی (نرخ تبدیل ارز) و پنجمین تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) را در جهان دارد. آلمان از بنیان‌گذاران اتحادیهٔ اروپا و حوزه یورو است. جایگاه اقتصاد آلمان در جهان بعد از انقلاب صنعتی و هم‌زمان با تشکیل آن مطرح شد و تا به امروز از آن به عنوان یک کشور پیشرو و نوآور و همچنین سرمایه‌گذار در پروژه‌های تحقیقاتی اسم برده می‌شود. اقتصاد آلمان ، از سیستم اقتصاد اجت
 
اقتصاد یکی از مباحث مهم و سرنوشت ساز در تمام کشور ها ست. اقتصاد ایران مدت هاست که با چالش ها دست و پنجه نرم میکند.
  آیا راهی هست که بتوان با بهتر شدن اقتصاد تولید توسعه یابد؟ در جواب این سوال باید گفت پارامتر های هست که با رشد آنها میتوان نتیجه گرفت که آیا اقتصاد رشد کرده یا خیر که این پارامتر ها اعم از سرمایه‌ گذاری، تولید، اشتغال، افزایش رفاه اجتماعی و... اما سوال اینجاست چگونه میتوان به رشد اقتصادی رسید؟ 
ادامه مطلب
اقتصاد ایتالیا یکی از بزرگترین اقتصاد های جهان است ، و همچنین سومین اقتصاد منطقه یورو محسوب می شود.
اقتصاد ایتالیا مبتنی بر سرمایه داری است ، بدین معنی که شرکت های  خصوصی تعیین می کنند چه کالاهایی را تولید کنند و این کار بدون دخالت حداکثری دولت صورت می پذیرد.
اقتصاد ایتالیا  هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است که با تولید ناخالص داخلی اندازه گیری می شود. این کشور همچنین سومین اقتصاد بزرگ در منطقه یورو است . کشورهای عضو اتحادیه از یورو به عنوان پول م
 
برای دریافت فایل لطفا به قسمت زیر مراجعه نمایید.دریافت فایل
 
تئوری اقتصاد خرد (جلد اول)، اقتصاد، مس کالل
تئوری اقتصاد خرد (جلد اول)، اقتصاد، مس کالل - دی وینستون - گرین، نور علم، قیمت: 870000.
 
تئوری اقتصاد خرد (جلد اول)
تئوری اقتصاد خرد مس کالل، کایکل دی. وینستون و جری آر ... اندرو مس کالل/مایکل دی. ... شابک : ۹۷۸۶۰۰۱۶۹۱۷۴۴. تعداد صفحات : ۴۲۸. شماره چاپ : ۴. قطع : رحلی. مرور کتاب.
 
تئوری اقتصاد خرد مس کالل-درو مس کالل - کایکل دی
اقتصاد خرد مس کالل ن
اقتصاد مقاوتی روشی برای مقابله با تحریم های اعمال شده علیه یک کشور است که در راستای این امر مهم صنعت گران و کارآفرینان دست به تولید کالای ایرانی و حمایت از آن زده اند که مسیر برون رفت کشور از تحریم ها را فراهم می کند. 
مجموعه عکس های منتشر شده از تولیدکنندگان و کارآفرینانی است که با سرمایه کم فعالیت اقتصادی خود را آغاز کرده اند.
 
(جهت مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.)
 
 
ادامه مطلب
  با برسی بیشتر کشور های پیشرفته متوجه میشویم با استفاده از اقتصاد مقاومتی به رونق تولید دست یافته اند. در واقع دولت مردان و مردم آن کشور ها به این مهم دست یافته اند که با حمایت از کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی می توان به رونق تولید رسید.
  با خریدن از کالای داخلی و نه به کالا خارجی کاری است که شهروندان میتوانند به رونق تولید دست یابند.
ادامه مطلب
  بازار تحلیل و گمانه‌زنی پیرامون تاثیرات احتمالی ویروس کرونا بر اقتصاد ایران این روزها بسیار داغ است.
  آنچه کارشناسان درباره سقوط ۱۲ درصدی ارزش پول ایران ظرف ده روز گذشته می‌گویند، یا آنچه پیرامون کاهش ۱۲ دلاری بهای نفت خام یا کسادی بازار نوروزی و ورشکستگی صنعت گردشگری و توریسم گفته می‌شود، تنها حکایت از تاثیرات کوتاه‌مدت این بیماری بر اقتصاد ایران دارد.
ادامه مطلب
 
 
ساده اندیشی و ورود غیر متخصص ها به برنامه ریزی و مدیریت شهر و کشور باعث می شود که هزینه های اداره به شکل غیر قابل باوری افزایش پیدا نماید. در واقع، سیستمی نگاه نکردن به امور و مجزا کردن احزایی که به هم وابسته اند، باعث می شود که هزینه ها روز به روز افزایش پیدا نماید و نتایج همراستا با اهداف پیش بینی شده نباشد. این ایده را آندرو سایر فیلسوف انگلیسی به خوبی تشریح نموده است. وی معتقد است «اقتصاد اخلاقی» اکنون به یکی از ارکان زندگی بشریت تبدیل
مالیات در کشور ترکیه مانند هر کشوری پرداخت می شود و مبلغ مالیات در ترکیه نسبت به ایران بیشتر است به طوری که اقتصاد کشور به آن وابسته است. همانطور که گفته ایم مالیات ترکیه بخض عمده اقتصاد این کشور را در بر می گیرد و انواع مالیات عبارت است از: مالیت بر دارایی، مالیت بر درآمد و مالیات بر هزینه مانند ارزش افزوده. در ادامه بیشتر به مالیات در کشور ترکیه می پردازیم. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
 
«ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی در فرمانی وزیر اقتصاد این کشور را از سمتش برکنار کرد. 
طبق گزارش العربیه در بامداد جمعه، ملک سلمان «محمد بن مزید التویجری» را از سمت وزارت اقتصاد و برنامه‌ریزی برکنار کرده است. 
ملک سلمان در این حکم از «محمد الجدعان»، وزیر دارایی عربستان سعودی خواسته وظایف وزیر اقتصاد را انجام دهد.  
دلیل این برکناری هنوز مشخص نشده است. 
کرونا در چین
اقتصاد چین دراین اواخر رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است و تبدیل به دومین اقتصاد جهانی شده ویکی از بازیگران اصلی اقتصاد شده است, به طوری که در حال رسیدن به آمریکا یعنی بزرگترین اقتصاد دنیا است. از سال 1979 حزب کمونیست چین سیاست های اصلاحات را اجرا کرد که توسعه اقتصاد ملی به دست آورده های چشم گیر نایل آمده است.
اما حال و روز چین پس از انتشار کرونا ویروس...
کندی فعالیت های اقتصادی در اثر شیوع کرونا لطمه ی شدیدی به اقتصاد چین زده است.شاخ
بر اساس بررسی‌های انجام شده در خصوص قدرتمندترین اقتصادهای جهان، ایالات متحده آمریکا از سال ۱۸۷۱ تا کنون، در جایگاه نخست این لیست قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٢٠١٩ نیز جایگاه خود را حفظ کند.
مراحل مختلف چرخه‌های اقتصادی، به طور مداوم باعث تغییر و تحول اقتصاد سراسر جهان می‌شود. اما جالب توجه است که اقتصادهای قدرتمند جهان، به همین سادگی جایگاه خود را از دست نمی‌دهند. با نگاهی به لیست 10 اقتصاد برتر جهان از سال1980 تا کنون، شاهد ثا
  دو مشکل اساسی و مهم کشورمان اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی است.
  «در این مطلب ما به مشکلات اقتصاد متکی نفت می پردازیم و راهکار های ارائه می دهیم.»
  اقتصاد متکی به نفت باعث می شود تا هیچگاه در در زمینه صادرات مواد غیر نفتی پیشرفت نداشته باشیم. باید متکی بودن را به نفت از بین ببریم یا آن را کاهش دهیم . میتوانیم از این تحریم های سنگین نفتی برای پیشرفت استفاده کنیم(منظورم این نیست تحریم برای کشور عالیه و فوق العاده است کاملا بر عکس اما حالا که آب
دانلودpdf کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فرجی
 
 
 
دانلودفایل
 
 
 
ریباً ۹۴۷٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۳۴ ثانیه)اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبدانلود کتاب تئوری اقتصاد خرد - یوسف فرجی - کتابراهhttps://www.ketabrah.ir › اقتصاد و مدیریت › اقتصادکتاب تئوری اقتصاد خرد به قلم یوسف فرجی ، جدیدترین نظریات موجود در زمینه اقتصاد خرد، نظیر تئوری رفتار مصرف کننده، تئوری رفتار تولید کننده، تئوری‌های ...دانلود رایگان کتاب اقتصاد خرد یوسف فرجی - ویرگولhttps://virgool.io
  دو مشکل اساسی و مهم کشورمان اقتصاد دولتی و اقتصاد نفتی است.
  «در این مطلب ما به مشکلات اقتصاد متکی نفت می پردازیم و راهکار های ارائه می دهیم.»
  اقتصاد متکی به نفت باعث می شود تا هیچگاه در در زمینه صادرات مواد غیر نفتی پیشرفت نداشته باشیم. باید متکی بودن را به نفت از بین ببریم یا آن را کاهش دهیم . میتوانیم از این تحریم های سنگین سنگین نفتی برا پیشرفت استفاده کنیم(منظورم این نیست تحریم برای کشور عالیه و فوق العاده است کاملا بر عکس اما حالا ک
دنیای اقتصاد :


آینده بازار مسکن و متغیرهای موثر بر
تحولات آن، در «همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۸» که نهم
اردیبهشت‌ماه سال آینده توسط «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌شود، مورد بررسی
قرار خواهد گرفت. در این همایش، چشم‌انداز بازارهای مختلف داخلی از جمله
مسکن، ارز، طلا و بورس و همچنین تحولات بازارهای جهانی، توسط صاحب‌نظران
تشریح خواهد شد. سمت و سوی اوضاع اقتصادی کشور و متغیرهای کلان و آث
 
 
✍توییت آقای رائفی پور 
 
‏یک سوم اقتصاد کشورمان با چین گره خورده است
آن وقت وزارت خارجه این دولت ناکارآمد یک سال و نیم در چین سفیر معرفی نمی کرد
و تمام نگاهش متوجه امریکا و اروپایی بود که تحقیرآمیز ترین برخورد ها را نه تنها با ایران که با همین دولت کرد
آیا این مشکوک نیست؟
 
 
استدلالی اقتصادی در دفاع از آزادی: 
خلق ثروت بدون ایجاد هزینه برای دیگران
ایمون باتلر
 عده‌ای از مردم تصوّر می‌کنند که جز به ضرر و هزینه‌ی دیگران هیچ‌کس نمی‌تواند به مال و ثروتی برسد. چنین تصوّری عاری از حقیقت است، زیرا اقتصاد آزاد نه‌تنها دارایی و ثروت را عملاً خلق می‌کند (یعنی ثروتی را که وجود نداشته به وجود می‌آورد) بلکه بر ارزش ثروت و دارایی‌های موجود نیز میافزاید.

ادامه مطلب
خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
برای دانلود این فایل اینجا کلیک کنید

خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
خلاصه کتاب اقتصاد کلان محسن نظری
 
  مهم ترین مسئله در اقتصاد ، مسئله تولید است اگر تولید اصلاح شود اقتصاد رشد می کند. جامعه اسلامی باید به صورتی باشد که به کشوری متکی نبود و اگر هم بود بسیار جزئی. باید سیستم وام به بنگاه های اقتصادی اصلاح شود در غیر این صورت تولید رونق پیدا نمی کند.
  یکی از دلایلی که اقتصاد را متزلزل میکند قاچاق و واردات نادرست است که از نظر بنده واردات نادرست بیشترین ضربه را به کشور میزند و کمر اقتصاد را خم میکند.
  برای حمایت از کالا ایرانی که نتیجه اش رون
اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی می تواند باعث تضعیف اقتصاد و سرمایه ی یک کشور شود؛ اما از طرفی نیز می تواند سبب خوداتکایی و تکیه بر توان داخلی با استفاده از ابزارهای موجود و در دسترس برای تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی شود.
ادامه مطلب
مالیات در کشور ترکیه مانند هر کشوری پرداخت می شود و مبلغ مالیات در ترکیه نسبت به ایران بیشتر است به طوری که اقتصاد کشور به آن وابسته است. همانطور که گفته ایم مالیات ترکیه بخض عمده اقتصاد این کشور را در بر می گیرد و انواع مالیات عبارت است از: مالیت بر دارایی، مالیت بر درآمد و مالیات بر هزینه مانند ارزش افزوده. در ادامه بیشتر به مالیات در کشور ترکیه می پردازیم. با ما همراه باشید.
ادامه مطلب
در آمریکا صدها هزار گرگ‌ را کشتند تا گوشت بیشتری نصیب انسان شود و در چین میلیون‌ها گنجشک‌ها قربانی شدند تا مردم غله بیشتری بخورند. نتیجه هردو نسل کشی فاجعه بود؛ در آمریکا گوزن‌ها آنقدر زیاد شدند که چیزی نماند تا این کشور را به بیابانی تبدیل کنند و در چین، جمعیت حشرات به قدری فزونی یافت که حتی ریشه غلات را هم خوردند.
دخالت‌های دولت در اقتصاد دست کمی از به هم ریختن تعادل در چرخه طبیعت ندارد. 
سیاستمداران این حق را برای خود قائلند که در همه ا
مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی
«اقتصاد» است. در مسئله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش
پول ملّی یک مسئله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل
کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل
است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده
کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی».
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
مسئولی سیل آمد و نبود و بر کنار شد و گفت
قریب به این مضمون)
من بد شانس بودم ,حاضر و غایب کنید 
متوجه میشوید 
چند نفر از مسئولین ایران نیستند
((طنز تلخ ۱۳۹۸.کشوری که مدعی مبارزه با آمریکا و فساد و انگلستان وتجمل گرایی است و در بوق جذب توریست و ... حفظ اقتصاد و تولید می دمد مسئولینش برای تفریحات به خارج از کشور می روند!تا با چه چیز مبارزه کنند!
با این مسئولین مبارزه و جهاد بیشتر به طنز شبیه ا
سخنان مقام معظم رهبری لحظاتی پس از تحویل سال نو 1398:
  آنچه من عرض میکنم، این است که مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی «اقتصاد» است. در مسئله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش پول ملّی یک مسئله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده کردم، کلی
مسئله‌ی فوری کشور و مسئله‌ی جدّی کشور و اولویّت کشور فعلاً مسئله‌ی
«اقتصاد» است. در مسئله‌ی اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش
پول ملّی یک مسئله‌ی مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل
کارخانه‌جات و کم‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانه‌جات از این قبیل
است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس‌ها استفاده
کردم، کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی».
هنگامی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، تصور ما از اقتصاد نوعی اقتصاد اسلامی اسـت کـه ریشه در جهان بینی توحیدی دارد و مقوله های مـادی، معیـشت و معنویـت را در یـک تفـسیر و یـک الگوی خاص دنبال می کند. آنچه که از روایات و آیات ما استنتاج می شود این است که اقتـصاد در مفهـوم اندیـشه اسـلامی یک مفهوم و یک مقوله توازنی ، هم در مقوله مادی و هم در مقوله معیشت است.
ادامه مطلب
شرایط بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا و مسکن باعث شده سرمایه‌گذاران از بازار سرمایه استقبال بیشتری کنند و نقدینگی‌ها به سمت این بازار برود و درنتیجه شاخص کل آن صعودی شود. در این بین برخی از تحلیل‌گران بازارا بر این باورند که دامنه این صعود تا آخر پاییز سال آینده ادامه دارد و برخی دیگر نیز می‌گویند باید تحلیل‌های بازارهای مالی عمق بیشتری پیدا کند؛ چراکه ممکن است تحولاتی رخ دهد که روند صعودی بازار را معکوس کند.
به گزارش ایسنا، طی ماه‌های
سلام 
شاید باورتون نشه ولی این دوتا کلمه واسه بچه های رشته اقتصاد خیلی ترسناکه و من میخوام در مورد این دو تا کلمه یخورده توضیح بدم
اقتصاد خرد و اقتصاد کلان : اقتصاد خرد یه درسه از دروس رشته اقتصاد که به برسی اقتصاد البته ریز به ریز و جزیی میپردازه .اقتصاد کلان به برسی مباحث کلی اقتصاد مثل درامد کل و تولید کل و ... میپردازه 
 
سلام 
شاید باورتون نشه ولی این دوتا کلمه واسه بچه های رشته اقتصاد خیلی ترسناکه و من میخوام در مورد این دو تا کلمه یخورده توضیح بدم
اقتصاد خرد و اقتصاد کلان : اقتصاد خرد یه درسه از دروس رشته اقتصاد که به برسی اقتصاد البته ریز به ریز و جزیی میپردازه .اقتصاد کلان به برسی مباحث کلی اقتصاد مثل درامد کل و تولید کل و ... میپردازه 
 
رکود تورمی یا ایستایی تورمی به وجود هم‌زمان تورم و رکود اقتصادی گفته می‌شود.[۱]
رکود در تعریف اقتصادی به دو دوره سه‌ماهه پیاپی رشد منفی در اقتصاد یک کشور اطلاق می‌شود.[۲]
«دوره‌ای که کاهش معنی دار در چهار عامل تولید، درآمد، اشتغال و تجارت ایجاد شود.» این دوره معمولاً حداقل بین ۶ ماه تا یکسال است. به این ترتیب می‌توان رکود بر این اساس به معنای کاهنده بودن رشد تولید ناخالص داخلی واقعی است.[۳]
تورم (به انگلیسی: Inflation) از نظر علم اقتصاد اشاره به
دنیای اقتصاد : آیا در جنگ تجاری چین و آمریکا، اقتصاد ایران نیز متاثر خواهد بود. کارشناسان دو نگاه دارند: گروهی معتقدند با توجه به نقش کم اقتصاد ایران در روابط تجاری بین‌المللی، سهم ایران از این مجادله ناچیز است. اما گروهی دیگر تاکید می‌کنند با توجه به سهم بالای روابط تجاری ایران با چین و مناقشات سیاسی با آمریکا، اقتصاد ایران از این منازعه متاثر می‌شود.
اقتصاد نیوز: یک کارشناس اقتصاد
مسکن گفت: بر اساس رفتار گذشته، دوره افزایش قیمت بازار مسکن به اتمام
رسیده؛ اما چهار عامل ناشی از شرایط عمومی اقتصاد باعث سردرگمی فروشندگان
شده است.
ادامه مطلب
خاطراتی از ابهیجیت بنرجی (یکی از برندگان نوبل اقتصاد امسال):
 
 
       امیر کرمانی دانشیار دانشگاه برکلی 
 
در طول دوران دکترا، درس اقتصاد کلان توسعه بنرجی یکی از بهترین درس‌هایی بود که داشتم. موضوع اصلی آن درس بررسی مدل‌های اقتصاد کلان و سیاست‌های بهینه توسعه‌ای در شرایطی که بازار کالا، بازارهای مالی و بازار کار دچار اعوجاج هستند بود. 
 
ادامه مطلب
 
تاثیر ویروس کرونا برای اقتصاد چین و جهان
 
  یکی از معیار های اصلی سنجش توانمندی هر کشور تولید ناخالص داخلی آن می باشد،آمریکا با ۲۱هزارمیلیارد دلار اولین اقتصاد جهان و به ترتیب  چین با ۱۵ هزارمیلیارد دلار و ژاپن با ۵هزار میلیارد دلار به عنوان ۳قدرت اقتصادی که در حدود ۵۰% اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده اند.
 
این روزها ویروس کرونا نه تنها چین بلکه بیشتر کشور هارا تحت تاثیر خود قرار داده است که این کشور ها خود به تنهایی در حدود ۸۵٪ اقتصاد
دکتر رمضانعلی مروی استاد درس اصول مبانی اقتصاد اسلامی این ترم ماست. از سوابق و تحصیلات ایشان اینگونه برمی‌آید که فردی نسبتاً آزاداندیش و به‌روز باشند. در جلسه اول کلاس ایشان شروع به مطرح کردن سوالات زیر در رابطه با اقتصاد اسلامی کردند تا بازخورد بگیرند و بر طبق آن روش تدریس خود را در این ترم انتخاب کنند:
 
۱— آیا اگر این درس اختیاری بود کماکان آنرا می‌گرفتید؟ چرا؟
خیر زیرا معتقدم علمی به نام اقتصاد اسلامی وجود ندارد و بالاجبار و به علت ن
اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی می تواند باعث تضعیف اقتصاد و سرمایه ی یک کشور شود؛ اما از طرفی نیز می تواند سبب خوداتکایی و تکیه بر توان داخلی با استفاده از ابزارهای موجود و در دسترس برای تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی شود.
ادامه مطلب
 
کاتب با تأکید بر اینکه گردشگری بین‌المللی که سبب رشد و پایداری اقتصادی کشور می‌شود خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر سازمان میراث فرهنگی در این زمینه برنامه‌های خوبی را اجرا کرده که در این برنامه‌ها به دنبال تفکر اقتصاد گردشگری در جایگزینی اقتصاد نفتی در کشور است.
 
 
غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرمسار، با اشاره به جلسه روز گذشته فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دست
قاچاق کالا تهدیدی برای اقتصاد ملی
در سال‌های اخیر همواره موضوع قاچاق کالا و راهکارهای مقابله با آن از جمله مهم ترین چالش های اقتصادی و سرفصل های برنامه ای اصلی اقتصاد کشور و در دستور کار دولت ها قرار گرفته است. امروز مشخص شده که تا زمانی که سودآوری قاچاق کالا بیشتر از تولید و عرضه محصولات تولید داخل است، صرف مبارزه فیزیکی با محصولات قاچاق موجب بهبود این مشکل نمی شود.
تداوم اقدامات ناکارآمد در مبارزه فیزیکی با قاچاق کالا و عدم توجه به اصلاح
  در خصوص مفاهیمی مانند رونق تولید نمی‌توان بصورت یک بعدی به موضوع پرداخت، بدین معنی که نمی‌توان رونق تولید را صرفا با نگاه اقتصادی بررسی نمود، زیرا این رونق در بستر جامعه و به دست افراد جامعه باید اتفاق بیافتد، بنابراین عوامل اجتماعی و فرهنگی نیز به آن وارد است.
  اقتصاد در سراسر جهان معنی و مفهومی دارد.تا جایی که در برخی موارد زندگی را جز، فعالیت اقتصادی نمی‌بینند و اقتصاد را جز، کسب منفعت مادی معنی نمی‌کنند ولی در خصوص کشور ما قضیه مت
کانادا یکی از محبوب ترین مقصد مهاجرت در جهان است. زیرا فرصتهای بهتری برای اشتغال و همچنین رشد شخصی فراهم می کند. در واقع ، کانادا برای کسانی که به دنبال کیفیت بهتر زندگی هستند ، عالی است. علاوه بر این ، اقتصاد کانادا در بین پنج کشور برتر جهان قرار دارد و دولت آن بسیار ثروتمند است. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب می کنند.مهاجرت به کانادا یکی از جذاب ترین گزینه ها در میان کشور های دنیا برای مهاجرت می باشد
تورم (به فرانسوی: Inflation، انفلاسیون)(به انگلیسی: Inflation، اینفلِیشِن) از نظر علم اقتصاد اشاره به افزایش سطح عمومی تولید پول، در آمدهای پولی یا قیمت است. تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود.[۱] تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد
است. هر چند بر پایه نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه
می‌شود، اما، تمامی آن‌ها به روند فزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها
اشاره دارند. مفهوم ام
علم اقتصاد، شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که نزدیک به دو قرن از عمر آن می‌گذرد. اقتصاد ترجمه انگلیسی کلمه (Economy) است که ریشه لغوی آن از دو کلمه یونانی ایکو (Oiko) یعنی اموال و نومو (Nomo) به معنای اداره تشکیل شده است. تا اواسط قرن هجدهم که علم اقتصاد در مراحل ابتدایی بود این علم را ترکیبی از مباحث سیاسی، اخلاقی، فلسفه و منطق می‌ دانستند و فلسفه‌دانان یونانی مانند ارسطو و افلاطون معتقد بودند علم اقتصاد هنر مدیریت خانواده است و با استفاده از آن می‌ت
 دانلود کتاب اقتصاد خرد محسن نظری pdf
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Search Results Web results دانلود کتاب اقتصاد خرد » کتابخانه رایگان تاریخ ماpdf.tarikhema.org › PDF › دانلود-ک... Translate this page دانلود کتاب اقتصاد خرد. در 1 مهر 1397 8,263 1 · آموزش دانلود ... نام کتاب · اقتصاد خرد (دانلود+). نویسنده. دکتر محسن نظری ... PDF – پی دی اف. منبع الکترونیکی. نام کتاب‎: ‎اقتصاد خرد‎ (دانلود+)    نویسنده‎: ‎دکتر
سنت های الهی...
از سنت های الهی همیشه این بوده که یاران خودش رو یاری میکنه، اونم به شکلی که اونها هیچوقت فکرش رو نمیکنند، یعنی از جایی که حسابش رو نمیکنند در وقتی که فکرش رو نمیکنند کمکی رو میرسونه که اونها فکر نمی کردند بهش احتیاج داشته باشند.
انقلاب که شد شاید کمتر کسی میتونست اون موقع اهمیت خودکفایی در بحث نظامی رو درک کنه، کمتر کسی واقعا اثرات نیروی نظامی قوی داشتن رو درک میکرد که حتی اگر هم میدونست کار زیادی برای انتقال این ایده و تفکر به
سوالات اصول علم اقتصاد 2
جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود سوالات اصول علم اقتصاد 2
سوالات اصول علم اقتصاد 2 دانلود نمونه سوال درس اصول علم اقتصاد 2 پیام نور. 24 رای. 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8. جهت دانلود جدیدترین نمونه سوال و جزوه پیام نور به سایت سلام پیام نور مراجعه کنید. نمونه سوالات اصول علم اقتصاد ۲  مجموعه نمونه سوالات اصول علم اقتصاد ۲ (کلان - جهانگردی) با کد درس 1221003 شامل تمامی آزمون های پیام نور درس اصول علم اقتصاد ۲ (کلان - ج
نقش صادرات در توسعه اقتصاد کشور
صادرات یکی از قدیمی‌ترین شکل ‌های نقل و انتقال اقتصادی و بخش مهمی از تجارت بین‌المللی است که در مقیاس بزرگ در میان کشورها رخ می‌دهد. در این فعالیت تجاری، کالای تولید شده در یک کشور برای فروش به کشور دیگری منتقل می‌شود. بنابراین می توان گفت بخش حیاتی اقتصاد هر کشور وابسته به صادرات است، چرا که فروش چنین کالاهایی به تولید ناخالص ملی افزوده و منجر به رونق اقتصادی می شود. یکی از وظایف اصلی دیپلماسی و سیاست خارج
دارالترجمه چینی 
و اما به سراغ دارالترجمه چینی خواهیم رفت , بله دارالترجه ای که به زبان چینی کاملا تخصصی مسلط هستند , وقتی میگوییم کاملا مسلط می باشند به این معنا است که در دارالترجه ما مترجمین تخصصی زبان چینی حضور دارند و ما قادریم با استفاده از این نیروی بالقوه ترجمه چینی را انجام دهیم .
دارالترجمه چینی چرا اینقدر اهمیت دارد 
یکی از دلایلی که فرآیند ترجمه کردن در دارالترجمه چینی اهمیت فوق العاده ای دارد تعداد گویشور بسیار بالا است , زبان چ
سرمایه گذاری در سوئد: کشور سوئد را باید به نوعی لیدر جهانیِ نوآوری با استفاده از نیروی کار بسیار ماهر و متخصص،دروازه ای بسوی مالکیتهای بین المللی و فرا مرزی و در نهایت یک اقتصاد مستحکم و پایدار دانست.سوئد را باید بزرگترین بازار تجارت آزاد منطقه ی اسکاندیناوی شمرد که با دسترسی کامل به اتحادیه ی اروپا،نیروی کار متخصص و زیر ساختهای کلاس جهانی برای مشاغل،در سال 2012  کلاس جهانی برترین استانداردهای زندگی را از آنِ خود کرد.سوئد کشوری است که بالات
رهبر انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۹۸ ، این سال را «رونق تولید» نامگذاری کردند. در بخشی از پیام ایشان آمده است:
مشکل اساسی کشور، همچنان مشکل اقتصادی است؛ بخصوص در این ماه‌های اخیر، مشکلات معیشتی مردم زیاد شد. بخشی از اینها مربوط است به مدیریّتهای نارسا در زمینه‌ی مسائل اقتصادی که اینها حتماً بایستی جبران بشود. برنامه‌هایی وجود دارد، تدابیری اندیشیده شده که ان‌شاءالله این تدابیر در طول سال جاری، سالی که امروز از این لحظه شروع میشود -
تیلر در این کتاب با به‌کارگیری حکایت‌ها و داستان‌های جذاب و سرگرم‌کننده همچون قیمت پارو در روز برفی، خرید بلیت بسکتبال، مسابقهٔ تلویزیونی، بیمهٔ بازنشستگی و... به تشریح شکل‌گیری علم اقتصاد رفتاری می‌پردازد. او به تحلیل رفتار انسان‌های اقتصادی (Econs) که موجوداتی خیالی با رفتارهای کاملاً عقلانی هستند و انسان‌های عادی که همیشه عقلانی نیستند می‌پردازد و ثابت می‌کند که انسان‌های عادی کج‌رفتاری می‌کنند و رفتار آن‌ها تحت‌تأثیر جنبه‌ه
"رییس‌جمهور در مجلس: اگر نسبت به این موضوع (گشایش‌های برجام در زمینه‌ اقتصادی) تا دیروز تردید وجود داشت، امروز تردیدی در این گشایش‌ها نداریم. امروز که شرکت‌های خارجی می‌روند بنابراین یک روزی وارد کشور شده‌اند که امروز می‌روند؛ پس به چه صورت می‌روند؟ اگر می‌گویید فلان بانک از دیروز با ما کار نمی‌کند، معلوم است که دیروز کار می‌کرده."
همه منطق و استدلال جناب روحانی در این جملات خلاصه می‌شود و تنها ایشان می‌توانند یک شکست و دستاوردِ تق
کتاب اقتصاد خرد محسن نظری
جهت دانلود فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید
دانلود کتاب اقتصاد خرد محسن نظری

کتاب اقتصاد خرد نگاه دانش نوشته محسن نظری. کتابی تألیفی و حاوی مجموعه تست های طبقه بندی شده به همراه پاسخ های تشریحی اقتصاد خرد از انتشارات نگاه دانش . دانلود کتاب اقتصاد خرد محسن نظری pdf در این پست امروز برای شما یک کتاب از نکات مهم کتاب اقتصاد خرد محسن نظری با فرمت پی دی اف برای شما اماده کردیم. دانلود کتاب اقتصاد خرد  نام کتاب‏: ‏اقتصاد
معنای جهش در ادبیات علم اقتصاد
وقتی روند رشد یک متغیر را در بستر زمان مطالعه می کنیم، گاهی افزایش بوجود آمده به تدریج اتفاق افتاده است (مثلاً در طی پنج دوره ی متوالی ابتدا از سطح ۱۰۰۰ واحد، به ۱۱۵۰، سپس ۱۲۰۰، بعد ۱۳۰۰، ۱۴۵۰ و نهایتاً ۱۵۰۰ واحد رسیده ایم) اما گاهی به یکباره متغیر مورد نظر با یک افزایش محسوس و غیر قابل پیش بینی مواجه می شود (مثلاً همان متغیر فرضی، طی یک دوره از سطح ۱۰۰۰ واحد به سطح ۲۰۰۰ واحد می رسد)؛ اقتصاددانان برای توصیف حالت د
نفت,کرونا,کسری بودجه
در جلسه اخیر وزرای اوپک و اوپک پلاس توافق جهت کاهش تولید نفت صورت نگرفت و توافق فعلی که تا آخر ماه میلادی جاری دارای اعتبار است آخرین توافق کاهش تولید خواهد بود مگر اینکه توافق جدیدی صورت گیرد.
وزرای کشور های عضو اوپک در جلسه ای که اخیرا تشکیل یافت خواستار کاهش تولید نفت به علت کمبود تقاضا در اثر شیوع بیماری کرونا شدند تا از کاهش شدید قیمتی طلای سیاه جلوگیری شود ولی رد این پیشنهاد توسط روسیه دوباره باعث افت بیشتر قیمت نف
شناسایی ۱۶۳۴ بیمار جدید کرونا در کشور/ کاهش موارد ابتلا و فوتی این بیماریسخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۳۴ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: روند مرگ و میر کووید - ۱۹ نیز خوشبختانه در روزهای اخیر روند کاهشی داشته و امیدواریم در روزهای آینده این روند استمرار یابد.
به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی ش
"زمان آن است که قاطعانه عمل کنیم. پیام من به دولت ها روشن است: آلودگی مالیاتی، پایان دادن به یارانه های سوخت فسیلی و توقف ساختن کارخانه های زغال سنگ جدید. ما به یک اقتصاد سبز نیاز داریم نه یک اقتصاد خاکستری." آنتونیو گوترش - دبیر کل سازمان ملل متحد.
ادامه مطلب
برخی مسائل فرهنگی اقتصاد
هادی چیت سازاقتصاد چرخه‌ای است که دولت و مجلس، تولیدکننده و مصرف‌کننده در آن نقش دارند. دولت و مجلس، از جهت قانونگذاری درست و نظارت بر اجرای قوانین، اقتصاد را پیشرو یا کندرو می‌کنند. روی این یادداشت ناظر به ایشان نیست؛ چون ربطی به تبلیغ رمضان ندارد. اما دانستن ویژگی‌ها و مسائل دو گروه دیگر، یعنی مصرف‌کننده و تولیدکننده، از آن جهت که مخاطب روحانیون هستند، حائز اهمیت است. در ادامه به مسائلی اشاره می‌کنیم که مانع
پاورپوینت اقتصاد دانش محور
پاورپوینت اقتصاد دانش محور، ارائه کلاسی کارشناسی ارشد، در 45 اسلاید و در قالب فایل pptx، مقدمه: قرن بیست و یکم با ویژگیهایی مانند شکل گیری دهکده جهانی، جهانی شدن اقتصاد، تشدید رقابت بین دولتها در عرصه های مختلف و اقتصاد دانش محور قابل شناخت است.
معنای جهش در ادبیات علم اقتصاد وقتی روند رشد یک متغیر را در بستر زمان مطالعه می‌کنیم، گاهی افزایش بوجود آمده به تدریج اتفاق افتاده است (مثلاً در طی همتوالی ابتدا از سطح ۱۰۰۰ واحد، به ۱۱۵۰، سپس ۱۲۰۰، بعد ۱۳۰۰، ۱۴۵۰ و نهایتاً ۱۵۰۰ واحد رسیده‌ایم) اما گاهی به یکباره متغیر مورد نظر با یک افزایش محسوس و غیر قابل پیش‌بینی مواجه می‌شود (مثلاً همان متغیر فرضی، طی یک دوره از سطح ۱۰۰۰ واحد به سطح ۲۰۰۰ واحد می‌رسد)؛
 
اقتصاددانان برای توصیف حالت دوم
گردشگری خرید از گونه های گردشگری است که در نواحی شهری گردشگری جزو جدایی ناپذیر اقتصاد گردشگری به حساب می آید.در ایالات متحده آمریکا، سفر و گردشگری در رابطه با خرید به عنوان یک بخش بزرگ و قدرتمند در زندگی و اقتصاد کشور نمایان شده است. خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های اوقات فراغت است که گردشگران بسیاری را به خود مشغول کرده است. تیموتی و باتلر استدلال کردند که خرید یک فعالیت گردشگری بسیار معمولی نیست بلکه انگیزه برای برخی از سفرها از جمله سفر
در این مقاله به بررسی وسعت حوزهی ریاضیات در اقتصاد و کاربرد هر یـک از
مباحث ریاضی در تئوریهای اقتصادی پرداخته شده است. همچنین، در راسـتای
ارزیابی میزان تسلط دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران با
مهمترین مباحث ریاضی که در علم اقتصاد استفاده شـده، پرسـشنامهای تـدوین
گردیده است که در آن میزان آشنایی دانشجویان با مباحث مختلف در ریاضـیات
سنجیده شده است. یافتههـای ایـن تحقیـق بیـانگر آن اسـت کـه دانـشجویان
تحصیلات تکمیلی ایر
دانلود کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فرجی pdf
دانشجویان و کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فرجی می باشد که با فرمت pdf در حجم ۴۵۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.در صورت نیاز می توانید این محصول را از سایت خریداری و دانلود نمائید.
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
دانلود کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فرجی pdfxدانلود کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فرجیxدانلود رایگان کتاب تئوری اقتصاد خرد یوسف فر
پایگاه خبری فکر اقتصادی- بورس به زبان ساده
بازار سرمایه در انتظار یک خبر خوب
امسال برای اقتصاد کشور سال عادی
نبود و شوک‌هایی که تقریبا از تابستان آغاز شد همه شئون بازار تحت تأثیر
قرار داد. افزایش قیمت ارز و طلا به یکبار رکود بازار را در یک برهه
تقریباً کوتاه شکست و افزایش باورنکردنی قیمت‌ها را به دنبال داشت.
بازارهایی چون سکه و طلای دست دوم و شکسته به همراه بازار ارز متلاطم شد و
حجم انبوهی از نقدینگی مردم را به سمت خود کشید. اما این بار بر
پاورپوینت اقتصاد دانش محور
پاورپوینت اقتصاد دانش محور، ارائه کلاسی کارشناسی ارشد، در 45 اسلاید و در قالب فایل pptx، مقدمه: قرن بیست و یکم با ویژگیهایی مانند شکل گیری دهکده جهانی، جهانی شدن اقتصاد، تشدید رقابت بین دولتها در عرصه های مختلف و اقتصاد دانش محور قابل شناخت است.
بحران جهانی اقتصاد در سایه ویروس و جنگ
از سال 2017 نشانه های بحران اقتصادی با کوچک شدن اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا در جهان دیده شد.اما این بحران در سال 2020 با دو پدیده وارد فاز جدی تری شد.بیماری شایع شده از چین و جنگ نفتی بین دو غول تولید کننده نفت در دنیا یعنی عربستان و روسیه.یکی دیگر از نشانه های بحران,شاخص ترس از سرمایه گذاری در آمریکا است که در این چند روز به شدت صعودی بوده و حتی پیش بینی میشود از رکورد سال 2008 پیشی بگیرد.
شوا
 
 فصل چهارم قانون اساسی بر مبنای اقتصاد و امور مالی است. 
  در اصل چهل سوم قانون اساسی تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد میباشد. که در ادامه مطلب به چگونگی و ضوابط آن میپردازیم.
 
ادامه مطلب
امروزه به دلیل افزایش روز افزون جمعیت شهرها و نوسازی بافت قدیمی شهر و ساختمان ها، میزان تخریب و مرمت ساختمان ها افزایش یافته است. که این منجر به تولید بیشتر پسماندها و نخاله های ساختمانی گشته. از جمله این پسماندهای ساختمانی، می توان ضایعات آجر نسوز را نیز نام برد.رها سازی این پسماندها در محیط زیست باعث آلودگی و بد منظره شده فضا و محیط اطراف می شود. امکان بازیافت این پسماندها و نخاله های ساختمانی وجود دارد. بازیافت این ضایعات علاوه بر اینکه م
تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران
 
تحلیل خبرگزاری بلومبرگ از تاثیر کرونا بر اقتصاد ایران
تمامی کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه (بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا از ایران) مرزهای خود را با این کشور بسته و سفرهای هوایی را لغو کرده‌اند.این محدودیت‌ها ممکن است ماه‌ها برقرار باشد. تحت این شرایط، اقتصاد ایران که پس از ۱۸ ماه رکود عمیق ناشی از تحریم‌های آمریکا، نشانه‌هایی از بهبود در آن دیده‌ می‌شد، باز در معرض تهدید قرار می‌گیرد.درحالی‌که صندوق
خلاصه کتاب اقتصاد خرد دکتر محسن نظری
جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود خلاصه کتاب اقتصاد خرد دکتر محسن نظری

اقتصاد خرد: دکتر محسن نظری ( خلاصه کتاب اقتصاد خرد دکتر محسن نظری ) : فهرست مطالب مقدمه: ۱) تعریف علم اقتصاد ۲) تقسیم بندی علم اقتصاد به اقتصاد خرد و ... کاملترین خلاصه کتاب اقتصاد کلان دکتر محسن نظری 333 نکته مهم خلاصه کتاب اقتصاد خرد ((دکتر محسن نظری)) دسته بندی: جزوات» علوم اقتصاد تعداد مشاهده: 318 مشاهده فرمت فای
جزوه نکات درسی اقتصاد خرد
جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود جزوه نکات درسی اقتصاد خرد

نکات درسی اقتصاد خرد: دانلود رایگان جزوه اقتصاد خرد 1 جمشید پژویان مناسب برای دانشجویان پیام نور دولتی و آزاد برای رشته های مدیریت حسابداری اقتصاد و ....دانلود رایگان اقتصاد خرد دانلود رایگان خلاصه دروس و جزوات درس اقتصاد خرد :شامل 1 جزوه.  خلاصه کتاب اقتصاد خرد اقتصاد خرد; حمشید پژویان; نمونه سوال اقتصاد خرد با پاسخ; اقتصاد خرد جم
پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، موج افزایش قیمت خودرو که از حدود پانزدهم فروردین ماه امسال آغاز شده بود، این روزها فروکش کرده و نه تنها خبری از افزایش قیمت ها نیست، بلکه قیمت ها کاهشی شده و کارشناسان می گویند این روند ادامه خواهد داشت.

متن کامل خبر: روند کاهشی قیمت خودرو ادامه دارد
براه انداختن اقتصاد جهادی -همانند نهضت درختکاری- زمانی میسر می شود که اشخاص به اهداف و اغراضی فراتر از منافع شخصی ، حزبی، نژادی، قبیله ای، ملی و ... بیندیشند.
اگر ما بتوانیم با ترویج فرهنگ آخرتگرایی نیتهای افراد را ارتقا دهیم براحتی خواهیم توانست که اقتصاد جهادی را در جامعه پیاده کنیم.
اگر ما توانستیم قله اقتصاد جهادی را فتح کنیم به ثروتی افسانه ای رسیده ایم ،
ثروتی که با هیچ تحریمی درهم نمی شکند و تمامی توطئه های دشمن را نقش بر آب می کند.
تاثیر شیوع کرونا بر ساخت و ساز | شیوع ویروس جدید کرونا در روز‌های اخیر بخش زیادی از اقتصاد را درگیر خود کرده است و تبعات اقتصادی آن شاید تا ماه‌ها بعد گریبان گیر بنگاه‌های مختلف اقتصادی در کل دنیا باشد. یکی از بخش‌ها ساخت‌ و ساز و طراحی داخلی است. در پی شیوع این ویروس اغلب کارگاه ها و کارخانه جات تعطیل شده اند. تعطیلی  گرچه برای حفظ سلامت و بهداشت محیطی در جامعه امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، اما تأثیرات منفی  آن بر اقتصاد جامعه در ابعاد
تاثیر شیوع کرونا بر ساخت و ساز | شیوع ویروس جدید کرونا در روز‌های اخیر بخش زیادی از اقتصاد را درگیر خود کرده است و تبعات اقتصادی آن شاید تا ماه‌ها بعد گریبان گیر بنگاه‌های مختلف اقتصادی در کل دنیا باشد. یکی از بخش‌ها ساخت‌ و ساز و طراحی داخلی است. در پی شیوع این ویروس اغلب کارگاه ها و کارخانه جات تعطیل شده اند. تعطیلی  گرچه برای حفظ سلامت و بهداشت محیطی در جامعه امری اجتناب ناپذیر و ضروری است، اما تأثیرات منفی  آن بر اقتصاد جامعه در ابعاد
 
 فصل چهارم قانون اساسی بر مبنای اقتصاد و امور مالی است. 
  در اصل چهل سوم قانون اساسی تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد میباشد. که در ادامه مطلب به چگونگی و ضوابط آن میپردازیم.
 
ادامه مطلب
حسین مرادی,جهان اقتصاد:
در حال حاضر مهمترین اهرم فشار بر اقتصاد کشور ما تحریم نفت است و موثرترین راه برای مقابله با تحریم ها و خنثی کردن آنها حذف درآمدهای نفتی و استقلال اقتصاد از آن است و شرایط کنونی یعنی کاهش شدید ارزش نفت خام بهترین زمان برای اجام این کار است.حذف درآمدهای نفتی از بودجه به معنی عدم صادرات نیست بلکه منظور از آن,صفر کردن منابع نفتی از بودجه عمومی دولت است.
انتشار و فروش سهام شرکت های زیر مجموعه دولت یکی از مهمترین راه های کاه
سال گذشته قیمت سکه در مقطعی مرز ۵ میلیون تومان را هم رد کرد. قیمت مثقال طلای آبشده و دلیل آن هم سردرگمی مسئولان در حوزه تصمیم‌گیری بخش اقتصاد بود. معتقدیم چنانچه روند و وضعیت اقتصاد در سال ۹۷، بار دیگر در سال رونق تولید ادامه پیدا کند و برخی نابسامانی‌ها تکرار شود، افزایش قیمت طلا را شاهد هستیم
ادامه مطلب
استاد دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه برای حل مشکل مسکن باید در اقتصاد کشور یک جراحی اساسی صورت گیرد گفت: متأسفانه مسکن در کشور ما از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌ای بدل شده و همین مسأله برای مردم ایجاد دغدغه کرده است.
روح‌الله مهرجو، کارشناس اقتصادی در گفتگو با پول نیوز، اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور مسکن بزرگ در نهایت به عنوان یک اعتبار برای بازرگانان و مالکان که دو قشر ثروتمند جامعه محسوب می‌شدند، به حساب می‌آمد اما ام
رانت اطلاعاتی یعنی چه؟
یادتان می آید چند سال پیش ناگهان قیمت دلار سه برابر شد؟ خوب، در آن زمان مقالات و نوشتارهای زیادی بیرون آمد که هر یک در مورد دلیل ها، تبعات، و دیگر مسائل مربوط به این اتفاق صحبت می کرد. اتفاق کوچکی هم نبود. چطور می شود که یک شبه، ارزش پول یک کشور یک سوم شود؟ 
در علم اقتصاد رانت درآمدی است که بی‌تلاش به دست می‌آید. رانت خوارها با استفاده از نفوذ سیاسی و اقتصادی شان یا از طریق آشنایانی که صاحب این نفوذ هستند به صورت غیرقا
سال گذشته قیمت سکه در مقطعی مرز ۵ میلیون تومان را هم رد کرد. قیمت مثقال طلای آبشده و دلیل آن هم سردرگمی مسئولان در حوزه تصمیم‌گیری بخش اقتصاد بود. معتقدیم چنانچه روند و وضعیت اقتصاد در سال ۹۷، بار دیگر در سال رونق تولید ادامه پیدا کند و برخی نابسامانی‌ها تکرار شود، افزایش قیمت طلا را شاهد هستیم
ادامه مطلب
مهاجرت به آلمان:
کشور آلمان بعنوان پنجمین کشور مورد علاقه ی مهاجران برای اقامت و کار
شناخته شده است.اینها همه بخاطر عملکرد خوب این کشور در زمینه ی اقتصاد،سیستم آموزشی درست و فرصتهای مناسب شغلی می باشد.مردم در سراسر دنیا این تمایل را دارند که شانس مهاجرت به آلمان برای آنها جور شود.این مقاله سعی براین دارد تا انواع راه های مهاجرت به این کشور و چگونگی حرکت به آلمان را برای شما توضیح دهد.
برای کسب فرصت زندگی در آلمان شما ابتدائاً به یک دلیل معتب
مدتی است که شیوعِ ویروسی مرموز به نام کرونا(Coronavirus)، موجب ایجاد
وحشت و نگرانی در سطح جهان شده است. آن طور که اعلام شده این ویروس برای
نخستین بار از شهر "ووهان" چین شیوع پیدا کرده و در شرایط فعلی موجب مرگ
بیش از 2400 نفر و همچنین ابتلای بیش از 78000 نفر در چین شده است. این
ویروس، تاکنون به بیش از 25 کشور جهان راه یافته است که از جمله این کشور
ها می توان به ایران، کره جنوبی، آمریکا، ژاپن، اسپانیا، کانادا، فرانسه،
انگلستان، و ایتالیا اشاره کرد.
چینی ه
علی اکبر عرب مازار ضمن تشریح علل رشد شاخص بورس، از فعالیت یک جریان سازمان یافته در بورس پرده برداشت.
این روز‌ها اقتصاد ایران علی رغم اینکه در رکورد به سر می‌برد، ولی ظاهرا اوضاع بورس بد به نظر نمی‌رسد. طی چند ماهه گذشته شاخص بورس روند افزایشی به خود گرفته در حالی که فعالیت حجم قابل توجهی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها متوقف و یا کند شده است؛ و لذا این سوال مطرح است که علت رشد شاخص در بورس چه منطق علمی دارد؟دکتر علی اکبر عرب مازار، فارغ التحصیل دا
جزوه اقتصاد کلان
جهت دانلود و مشاهده فایل به روی لینک زیر کلیک نمایید.
دانلود جزوه اقتصاد کلان

جزوه اقتصاد کلان دانلود رایگان خلاصه دروس و جزوات درس اصول علم اقتصاد ۲ تجدید نظر شده (اقتصاد کلان) :شامل 1 جزوه. لیست خلاصه دروس پیام نور که عبارت دانلود جزوه درسی اصول علم اقتصاد ۲ تجدید نظر شده (اقتصاد کلان) پیام نور را دارند. دانلود جزوه درس اصول علم اقتصاد ۲ تجدید نظر شده دانلود نمونه سوال و جزوه و خلاصه درس پیام نور. ... برای درس اصول علم اقتصاد ۲
سیاست اقتصادی دولت گرجستان بر اساس اصول و ارزش های اقتصاد بازار آزاد است و هدف اصلی آن، ارتقای رفاه مردم می باشد که با رشد اقتصادی پایدار و جامع، همه شهروندان می توانند از آن بهره مند شوند و در عین حال با مشارکت جهانی جریان توسعه اقتصادی در این کشور افزایش یافته است. این نشان دهنده روند رشد و همچنین گردش مالی خارجی در گرجستان است که از طرف رژیم های مطلوب تجارت خارجی در کشور و سیاست تجاری لیبرال کشور، برای ایجاد یک محیط کسب و کار و سرمایه گذار
سلام
با تمام توان کوشیدن برای اینکه بتوانیم در این وانفسای جنگ اقتصادی کمکی هر چند ناچیز به این کشور بکنیم.
یعنی تلاشی مبتنی بر فکر و همت عالی برای قدم به قدم در راستای پیروزی اقتصادی پیش رفتن.
یعنی هر کسی در هر کاری که می باشد فکری نو ا تفکری جدید برای به حرکت در اوردن اقتصاد این مملکت داشته باشد.
اگر پدر من می گفتند در اینده بچه ها درباره جنگ از ما می پرسند و ما چه جوابی داریم بدهیم ؟ خب بچه های ما هم از ما می پزسند که شما برای این اقتصاد  و جنگ
نیویورک تایمز نوشت: به رغم وعده‌های تبلیغاتی ترامپ، ایجاد شغل در آمریکا به خوبی پیش نرفت.
وعده‌های اشتغال ترامپ محقق نشدبه گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، برنامه‌هایی از کاهش مالیات گرفته تا مقررات تعرفه‌ای که هرکدام به نوعی از ابداعات ترامپ بود تا به گفته وی موج سرمایه‌گذاری  و اشتغال ایجاد کند به درستی پیش نرفت.
ترامپ در کمپین‌های تبلیغاتی خود همواره مطرح می‌کرد که اشتغال این کشور توسط کشورهای د
1- با موشکهای آمریکا،
2- با عزم ملی و پرهیز از دلال بازی،
3- با جراحی اقتصاد توسط دولت و یکپارچگی قوای سه گانه و حذف صفرهای ریال،
4- حباب نیست بلکه التهاب ناشی از غده بدخیم سرطانیست، چون مذهب در سیاست و سیاست در اقتصاد دخالت می کند. فقط با ظهور امام زمان.
 
اقامت ترکیه از طریق استخدام
کشور ترکیه به دلیل برخورداری از اقتصاد قوی و همچنین تجارت با کشورهای بسیار بزرگ و پیشرفته دنیا، همواره برای نیروی کار جوان و خارجی اجازه کار صادر می کند. از این رو دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام، در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت به این کشور و در نهایت اخذ تابعیت آن می باشد. متقاضیان برای دریافت ویزای کاری و اقامت ترکیه از طریق کار لازم است که از یک شرکت ترکیه ای دعوتنامه کاری داشته باشند. در غیر این صورت ب
فایل جزوه خلاصه نکات درسی اقتصاد خرد
شامل نکات مهم درسی درس اقتصاد خرد آقای پژوهان
رشته حسابداری و مدیریت در قالب pdf 
  در 19صفحه آماده دانلود شده
اقتصاد خرد:
اقتصاد خرد (به انگلیسی: Microeconomics) شاخه‌ای از علم اقتصاد است که به مطالعه منحصر به فرد اقتصاد، تجزیه و تحلیل بازار، رفتار مصرف‌کنندگان و خانوارها و بنگاه‌ها می‌پردازد و اساس آن مدل‌های ریاضی است. اقتصاد خرد چگونگی رفتار انسان‌ها و انتخاب‌هایشان را در سطح واحدهای خرد یا کوچک اقتص
بسم الله
 
اما درس دوم.
همچنان به نظر می‌رسد موضوع ادامه‌ی موضوع پیشین است.
تمرکز زدایی از تهران درحالی که سالیان سالیان است که در برنامه های توسعه ای و ... آمده است اما هنوز، راه به جایی نبرده است. علت این امر البته که موضوع دیگری ست و مطالبه مطلب دیگری میکند اما به طور کل، مدیرانی که در راس امور آمده و رفته‌اند، مدیران واقعی و مدبری نبوده‌اند و در اجرای یک برنامه بلند مدت و عادت ذائقه مردم به برنامه ریزی بلند مدت ناموفق بوده اند.
در هنگام یک
چرا باید دو کشور اسلامی رابطه بین اینها به این شدت بد باشد ؟ عربستان بارها نیت پاک خود را به ملت ایران نشان داده در دوره مرحوم هاشمی (ره) رابطه ایران و عربستان به شدت خوب که نه بلکه عالی بود به طوری که هاشمی توانست به عنوان اولین و آخرین ایرانی وارد خانه کعبه شود، اهل تشیع (شیعیان) در فدک زیارت عاشورا خواندند و سربازان سعودی برای این زائران دعای سلامتی کردند، خوب ببینید چه نمایه زیبایی دارد رابطه بین این دو کشور و چه تاثیر مهمی دارد بر اقتصاد ه
تاریخچه ی موبایل در زندگی انسان ها.موبایل مثل ما انسان ها روند رشد خود را طی میکند. با پیدایش موبایل زندگی انسان ها تغیر بسیاری کرد و امروزه کسی نمی تواند لحظه ای را تصور کند که در آن از ارسال پیامک، تماس تلفنی و نیز اینترنت واز شبکه های مجازی موبایل نباشد. از آن جا که موبایل ها قرار بود در روند شبکه های موبایلی کار کنند، روند توسعه آنها بسیاربه روند رشد شبکه های موبایلی وابسته شده است.در این نوشتار سعی شده است تاریخچه ی بسیاری از ابتدای متولد
تاریخچه ی موبایل در زندگی انسان ها.موبایل مثل ما انسان ها روند رشد خود را طی میکند. با پیدایش موبایل زندگی انسان ها تغیر بسیاری کرد و امروزه کسی نمی تواند لحظه ای را تصور کند که در آن از ارسال پیامک، تماس تلفنی و نیز اینترنت واز شبکه های مجازی موبایل نباشد. از آن جا که موبایل ها قرار بود در روند شبکه های موبایلی کار کنند، روند توسعه آنها بسیاربه روند رشد شبکه های موبایلی وابسته شده است.در این نوشتار سعی شده است تاریخچه ی بسیاری از ابتدای متولد
تاریخچه ی موبایل در زندگی انسان ها.موبایل مثل ما انسان ها روند رشد خود را طی میکند. با پیدایش موبایل زندگی انسان ها تغیر بسیاری کرد و امروزه کسی نمی تواند لحظه ای را تصور کند که در آن از ارسال پیامک، تماس تلفنی و نیز اینترنت واز شبکه های مجازی موبایل نباشد. از آن جا که موبایل ها قرار بود در روند شبکه های موبایلی کار کنند، روند توسعه آنها بسیاربه روند رشد شبکه های موبایلی وابسته شده است.در این نوشتار سعی شده است تاریخچه ی بسیاری از ابتدای متولد
تاریخچه ی موبایل در زندگی انسان ها.موبایل مثل ما انسان ها روند رشد خود را طی میکند. با پیدایش موبایل زندگی انسان ها تغیر بسیاری کرد و امروزه کسی نمی تواند لحظه ای را تصور کند که در آن از ارسال پیامک، تماس تلفنی و نیز اینترنت واز شبکه های مجازی موبایل نباشد. از آن جا که موبایل ها قرار بود در روند شبکه های موبایلی کار کنند، روند توسعه آنها بسیاربه روند رشد شبکه های موبایلی وابسته شده است.در این نوشتار سعی شده است تاریخچه ی بسیاری از ابتدای متولد

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها