نتایج جستجو برای عبارت :

اشدّاء‌ علی المؤمنین!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «در دنیای اسلام یک عدّه انسانهای بی‌ارزش و نالایق و پست، سرنوشت برخی از جوامع اسلامی را در دست گرفته‌اند؛ مثل همین دولتهای سعودی و امثال اینها. اینها به‌خاطر دوری از قرآن است. اینها به محتوای قرآن، به معنای قرآن، به مضمون قرآن هیچ اعتقادی ندارند؛ قرآن میگوید «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم‌»، ولی اینها «اشدّاء علی المؤمنین، رحماء مع الکفّار» هستند.» ۱۳۹۶/۰۳/۰۶نوجوان خامنه‌ای براساس این بخش از ب
لزیارة أمیر المؤمنین(ع) فی موسم الأربعین طعم خاص. لا یعود بإمكان الزائر فی هذا الموسم أن یدخل الحرم الشریف كباقی الأیام، وقد لا یخلو له مكان لیقف أمام الضریح ویباشر زیارته كعادته، إلا أنّ ضجیج الناس واندفاعهم صوب قبر أمیر المؤمنین(ع) وتحمّسهم لاستلام الضریح ودویّ ندائهم: حیدر.. حیدر.. وهتافهم "لبیك یا علی" له وقع فی قلب الزائر. كأنهم یریدون أن ینتقموا من التاریخ وأهله إذ همّش أمیر المؤمنین(ع) وعزله عن مركز قیادة الأمة، فراح یعیش فی غربة ووحدة
عبور از پل صراط تنها با جواز امیر المومنین علیه السلام میسر است
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره بطریقهم، وهو الحدیث السادس عشر من جملة «المائة حدیث» فی تسمیة رسول الله صلوات الله علیه وآله لمولانا علی علیه السلام أمیر المؤمنین، بما هذا لفظه: حدثنا أبو عبد الله محمد بن وهبان عن أحمد بن إبراهیم عن الحسین بن عبد الله الزعفرانی عن إبراهیم بن محمد الثقفی عن یحیى بن عبد القدوس عن علی بن محمد الطیالسی عن محمد بن وكیع الجراح
کتابی در عرش منقش به تشهد سه‌گانه
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «القاضی القزوینی» أیضا فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین. قال فی كتابه بلفظه: الحسن بن علی بن فضال وإبراهیم بن مهزیار، روی عن عقبة بن خالد عن الحارث بن المغیرة عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حول العرض كتاب خلق مسطورا: «أنی أنا الله، لا إله إلا أنا، محمد رسول الله، علی أمیر المؤمنین».
امام صادق علیه السلام فرمودند: در اطراف عرش، کت
در جمع اساتید، قاریان و حافظان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم،فرمودند : قرآن گفته «اشداء علی الکفار»؛ بعضی از ما مسلمانان این را فراموش میکنیم، مثل کسانیکه در کشورهای اسلامی با آمریکا و صهیونیستها ساختند و خون فلسطینیها را لگد کردند و شدند نوکر کفار/ دسته دیگر «رحماء بینهم» را فراموش کردند. سوریه و یمن را ببینید؛ الان یمن 4سال است که بمباران میشود. آن بمباران کننده، بظاهر مسلمان است.
شهادت فرشتگان حامل عرش بر امارت امیر المومنین علیه السلام
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الإمامة» بالأسانید الصحاح، فی شهادة ملكین بان علیا علیه السلام أمیر المؤمنین عند خلق العرش، فقال ما هذا لفظه: عن بندار بن عاصم عمن حدث عن عبد الله بن سنان عن أبی عبد الله علیه السلام قال: لما خلق الله العرش خلق ملكین فاكتفاه فقلا: إشهد ان لا إله إلا أنا، فشهدا. ثم قال: إشهدوا أن محمدا رسول الله، فشهدا. ثم قال: أشهدا أن علی
بالاتر بودن فضیلت لعن از صلوات
علامه شیخ ابو الحسن نجفی رازی رضوان الله علیه می‌نویسد:
نقل من خط محمد بن الحسن الحر العاملی المجاور بالمشهد المقدس الرضوی ان أمیر المؤمنین كان یطوف بالكعبة فراى رجلا متعلقا باستار الكعبة وهو یصلی على محمد وآله ویسلم علیه ومر به ثانیا ولم یسلم علیه فقال یا أمیر المؤمنین لم لم تسلم علی هذه المرة فقال خفت ان اشغلك عن اللعن و هو افضل من السلام ورد السلام ومن الصلوة على محمد وآل محمد .
به خط شیخ حر عاملی رحمه الله
عهد خداوند تعالی به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «اسماء مولانا علی صلوات الله علیه»، ان الله جل جلاله عهد إلى النبی صلى الله علیه وآله فی علی علیه السلام أنه أمیر المؤمنین وسید الوصیین وأولى بالنبیین والكلمة التی الزمها التقوى. وهذا الكتاب روایة أبی طالب عبید الله بن أحمد بن یعقوب الأنباری برجالهم من نسخة عتیقة یوشك أن تكون فی حیاة مؤلفها. فقال ما هذا لفظه: حدثنا علی بن عباس ع
فضائل امیر المومنین علیه السلام و وجوب ولایت ایشان و برائت از دشمنان ایشان در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ کراجکی رضوان الله علیه روایت کرده است:
ما رواه لنا الشیخ الفقیه أبو الحسن محمد بن أحمد بن شاذان القمی رحمه الله بمكة فی المسجد الحرام قال حدثنی نوح ابن أحمد بن ایمن رحمه الله قال حدثنا إبراهیم ابن أحمد ابن أبی حصین قال حدثنی جدی قال حدثنی یحیى بن عبد الحمید قال حدثنی قیس بن الربیع قال حدثنی سلیمان الاعمش عن جعفر بن محمد قال حدث
معجزه امام حسین علیه السلام و نشان دادن امیر المومنین علیه السلام سال‌ها بعد شهادت آن حضرت
شیخ حسن بن سلیمان رضوان الله تعالی از به نقل از کتاب مختصر بصائر الدرجات سعد بن عبد الله اشعری رضوان الله تعالی روایت کرده است:
[ ٣٢٠ / ٩ ] وعن الباقر ، عن أبیه علیهما‌ السلام أنّه قال : « صار جماعة من الناس بعد موت الحسن علیه السلام إلى الحسین علیه السلام ، فقالوا : یابن رسول الله صلى الله علیه وآله ما عندك من أعاجیب أبیك التی كان یریناها؟ فقال : هل ت
تعدادی از القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام
شهید قاضی نور الله تستری (شوشتری) قدس الله روحه الشریف در بیان القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد:
(1) علیّ سید المسلمین‌
(2)» امام المتقین‌
(3)» قائد الغرّ المحجلین‌
(4)» یعسوب المؤمنین‌
(5)» ولیّ المتقین‌
(6)» یعسوب الدین‌
(7)» أمیر المؤمنین «أمیر كل مؤمن»
(8)» سیّد ولد آدم «ما خلا النبیّین»
(9)» خاتم الوصیین‌
(10)» اوّل من یرى رسول اللّه یوم القیامة
(11)» اوّل من یصافح النبی یوم القیا
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ
اعتراف عمر بن خطاب به فضائل امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
موفق بن احمد خوارزمی و ابن عساکر دمشقی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده‌اند:
وأخبرنا الامام العلامة فخر خوارزم أبو القاسم محمود بن عمر الزمخشری الخوارزمی ، أخبرنا الاستاذ الامین أبو الحسن علی بن الحسین بن مردك الرازی ، أخبرنا الحافظ أبو سعید بن إسماعیل بن الحسن السمان ، حدثنا محمد بن عبد الواحد الخزاعی ـ لفظاً ـ اخبرنی أبو محمد عبد الله بن سعید الانصاری ، حدثنا أ
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
امیر المومنین علیه السلام و ندای لا سیف الا ذو الفقار ولا فتى الا على
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
ولم یبق مع رسول الله صلى الله علیه وآله إلا ابودجانة الانصاری، وسماك بن خرشة وامیر المؤمنین علیه السلام، فكلما حملت طائفة على رسول الله صلى الله علیه وآله
 استقبلهم امیر المؤمنین فیدفعهم عن رسول الله ویقتلهم حتى انقطع سیفه، وبقیت مع رسول الله صلى الله علیه وآله نسیبة بنت كعب المازنیة، وكانت تخرج مع
به اعتراف احمد بن حنبل اگر علمای اهل تسنن خیانت نمی‌كردند و همه روایات را نقل می‌كردند، تمام مردم شیعه می‌شدند!!!
۵۵۶۹ـ حدثنی محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبی لیلی عن علی بشیء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه منی أبدا
۵۵۷۰ـ وحدثنا به محمود بن غیلان مثله وقال لترفضتم.
قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه
احمد بن حنبل (از ائمه اربعه اهل تسنن) می‌گوید: ابو داود از شعبه بن حجاج نقل می‌كند كه: من روایاتی
لعن اهل جمل توسط امیر المومنین علیه السلام
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٤٨- عن یوسف بن كلیب المسعودی قال: حدثنا أبو مالك عن عبد الله بن عطاء عن أبی جعفر محمد بن علی - علیه السلام - قال: قال علی - صلوات اله علیه -: لعن أهل اجمل. فقال رجل: یا أمیر المؤمنین إلا من كان منهم مؤمنا. فقال - علیه السلام - : ویلك ما كان فیهم مؤمن...
امیر المومنین علیه السلام فرمودند: لعنت بر اهل جمل باد. مردی گفت: یا امیر المومنین (علیه السلام) البته لعنت به جز بر مومن
جلسه اول سخنرانی دهه پابانی صفر ۹۷
شب اول دهه پایانی صفر
۹۷
سخنران :  استاد هدایتخواه
مکان : شهرک امام حسین ع مسجد امام علی ع 
دوشنبه ۹۷/۸/۱۴ 
#هیاتـ_جوانانـ_حسینے_یاسوجـ

@jhyasuj

به تفکیک موضوع :
۱. از نظر قرآن کریم با کدام کافران باید جنگید 
۲. شرحی در خصوص ۱۳ آبان
۳. قرآن مبنای سنجش انقلابی بودن یا نبودن
۴. نظر قرآن درباره رحمت للعالمین بودن یا اشداء بودن پیامبر
۵. نظر قرآن درباره وجود داشتن یا نداشتن دشمن بخش اول
۶. نظر قرآن درباره وجود داشتن
فطرس ملک
محمد بن حسن صفار رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا احمد بن موسى عن محمد بن المعروف بغزال مولى حرب بن زیاد البجلى عن محمد ابى جعفر الحمامى الكوفى عن الازهر البطیخى عن ابى عبد الله علیه السلام قال ان الله عرض ولایة امیر المؤمنین فقبلها الملئكة واباها ملك یقال لها فطرس فكسر الله جناحه فما ولد الحسین بن على علیه السلام بعث الله جبرئیل فی سبعین الف ملك إلى محمد صلى الله علیه وآله یهنئهم بولادته فمر بفطرس فقال له فطرس یا جبرئیل إلى ا
 
 
 
شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و ملت عزیز ایران تسلیت و تعزیت عرض می کنیم.
 
 
 
هان، میشناسیدش؟ زیاران خراسانیست
از نسل سلمان است اگر نامش سلیمانیست
 
مردان حق، همپای او در جبهه ها ماندند
بدخواه او، تسلیم خواهش های شیطانیست
 
در وقت میدان، او: اشداء علی الکفار
با دوستان، تفسیری از آیات رحمانیست
 
شرح نگاهش با یلان کارزار قدس
توصیف او سنگینی اشعار خاقانیست
 
در صبح رجعت خوب می دانم که او
خانم بازیگر می رود ترکیه کشف حجاب می کند، تقبیحش نمی کنند که هیچ بیشتر هم به او بها می دهند. همین صدا و سیما و ارشاد خودمان را می گویم. فلان تازه وارد سینما می نویسد دختر آبی مظلوم تر از امام حسین علیه السلام است! با یک اشتباه شد سر و تهش را هم می آورند. آن بازیگر تصاویر کشف حجاب نوآموزان موسسه هنری اش را به مناسبت روز تئاتر منشر می کند تهش می گوید اشتباه شد و می آید تلویزیون می شود کارشناس و داور برنامه طنز. یکی دیگر سگش را بغل گرفته و لبش را می ب
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
سبط بن جوزی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب (علیهما
فاحشه مبینه چیست؟!
سید شرف الدین حسینی استرآبادی رضوان الله علیه، عالم بزرگ شیعه روایت کرده است:
قال محمد بن العباس رحمت الله علیه: حدثنا الحسین بن أحمد، عن محمد بن عیسى، عن یونس، عن كرام، عن محمد بن مسلم، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: قال لی: أتدری ما الفاحشة المبینة ؟ قلت: لا. قال: قتال أمیر المؤمنین علیه السلام یعنی أهل الجمل.
محمد بن مسلم گفت: امام صادق علیه السلام به من فرمودند: آیا می‌دانی فاحشه مبینه ( آیه سی‌ام سوره مبارکه احزاب) چیس
فضائل بی‌شمار امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل سنت عمری)
سبط بن جوزی از علمای اهل سنت عمری روایت کرده است:
و قد روى مجاهد قال سأل رجل عن ابن عباس فقال ما أكثر فضائل علی بن أبی طالب و إنی لاظنها ثلاثة آلاف فقال له ابن عباس هی الى الثلاثین الفا أقرب من ثلاثة آلاف ثم قال ابن عباس لو ان الشجر اقلام و البحور مداد و الانس و الجن كتاب و حساب ما احصوا فضائل أمیر المؤمنین علی علیه السلام.
مردی از ابن عباس پرسید: راستی که چقدر فضائل على بن ابی طالب
شهادت سه‌گانه از ابتدای آفرینش
شیخ صدوق و ثقة الاسلام کلینی رحمهما الله روایت کرده‌اند:
٤- حدثنا محمد بن علی ماجیلویه رضی الله عنه، قال: حدثنا محمد بن یحیى العطار، قال: حدثنی سهل بن زیاد، عن محمد بن الولید، قال: سمعت یونس ابن یعقوب یقول عن سنان بن طریف، عن أبی عبد الله الصادق علیه السلام، قال: قال: إنا أول أهل بیت نوه الله بأسمائنا، أنه لما خلق الله السماوات والارض أمر منادیا فنادى: أشهد أن لا إله إلا الله، ثلاثا، أشهد أن محمدا رسول الله، ثلا
محمد رسول الله والذین معه ، اشداء علی الکفار ، رحماء بینهم- قرآن کریم


 
این طرح زیبا را در سالهای قبل با استفاده از پرگار و خودکار در ۴ رنگ ترسیم کرده ام. طرح و ایده آن هم از فکر خودم بوده نه کپی کنم.
حالا به جهت دفاع از حریم قدسی نبوت و پیامبر اکرم (ص) آن را در وبلاگ منتشر می کنم.
در قرآن کریم در چهار آیه کلمه محمد (ص) آمده است که این چهار آیه با ترجمه آن در ادامه درج شده است:
 
 
ادامه مطلب
قاسم سلیمانی به روایت 
یارانش

گفت وگوی ما با برخی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم درباره سیدالشهدای جبهه مقاومت در آستانه اربعین فرمانده سپاه قدس را از نظر می‌گذرانید.











به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حاج قاسم سلیمانی رفت؛ اما یاد وخاطره بزرگ منشی‌ها و رشادت‌های او هیچ گاه از یاد نمی‌رود، چهره نورانی و مملو از آرامش او را همه به یاد خواهند سپرد و خانواده‌های شهدا دست نوازش این بزرگ مرد را همیشه بر سر خود احساس می‌کنن
کندن درب قلعه خیبر در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن حمزه طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٢٢٤ / ٣ ـ وروى أبو عبد الله الجدلی ، قال : سمعت أمیر المؤمنین صلوات الله علیه یقول : « عالجت باب خیبر وجعلته مجناً لی ، وقاتلت القوم ، فلمّا أخزاهم الله وضعت الباب على حصنهم طریقاً ، ثمّ رمیت به فی خندقهم » فقال له رجل : لقد حملت منه ثقلاً! فقال علیه‌السلام : « ما كان إلاّ مثل جنّتی التی فی بدنی ، فی غیر ذلك المقام » .
ابو عبد الله جدلی گفت از امیر
دیدگاه شیخ نعمانی در مورد کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد صلی الله علیه و آله
 شیخ ابی زینب نعمانی رضوان الله علیه در پاسخ به به کسانی که به روایات کتاب شریف سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه خدشه وارد می‌کنند می‌نویسد:
ولیس بین جمیع الشیعة ممن حمل العلم ورواه عن الائمة (علیهم السلام) خلاف فی أن كتاب سلیم بن قیس الهلالی أصل من أكبر كتب الاصول التی رواها أهل العلم من حملة حدیث أهل البیت (علیهم السلام) وأقدمها لان جمیع ما اشت
نامگذاری حضرت محسن علیه السلام توسط حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف روایت کرده است:
۲- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد، عن القاسم بن یحیى، عن جده الحسن ابن راشد، عن أبی بصیر، عن أبی عبد الله علیه السلام قال: حدثنی أبی عن جدی قال: قال أمیر المؤمنین علیه السلام: سمو أولادكم قبل أن یولدوا فأن لم تدروا أذكر أم أنثى فسموهم بالأسماء التی تكون للذكر والأنثى فإن أسقاطكم إذا لقوكم یوم القیامة ولم تسموهم یقول الس
علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه محمد تقی مجلسی قدس سره
ایشان در مورد علت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها می‌نویسند:
و شهادتها صلوات الله علیها كانت من ضرب عمر علیه اللعنة الباب على بطنها عند إرادة أمیر المؤمنین لبیعة أبی بكر لعنه الله و ضرب قنفذ غلام عمر، السوط علیها بإذنه و الحكایة مشهورة عند العامة و الخاصة و مفصلة فی كتاب لسلیم بن قیس الهلالی و سقط بالضرب غلام كان اسمه محسن‏ و هو مذكور فی ارشاد المفید رضی الله عنه.
و سبب ش
قاری قرآنی که داخل در دوزخ شد!
بخوانیم و عبرت بگیریم
شیخ حسن بن ابی الحسن دیلمی قدس الله روحه الشریف نقل کرده است:
ومنها انّه خرج ذات لیلة من مسجد الكوفة متوجّهاً إلى داره قد مضى هزیع من اللیل ومعه كمیل بن زیاد ـ وكان من خیار شیعته ومحبّیه ـ فوصل فی الطریق إلى باب رجل یتلو القرآن فی ذلك الوقت، ویقرأ قوله تعالى: {أمّن هو قانت آناء اللیل ساجداً وقائماً یحذر الآخرة ویرجو رحمة ربّه قل هل یستوی الذین یعلمون والذین لا یعلمون إنّما یتذكّر اُولوا الأ
عاقبت دوستی و دشمنی با امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله
شیخ مفید رضوان الله علیه روایت کرده است:
٧- قال: أخبرنی أبو الحسن علی بن محمد بن خالد المیثمی قال: حدثنا أبو بكر محمد بن الحسین بن المستنیر [ قال: حدثنا الحسین بن محمد بن الحسین بن مصعب ] قال: حدثنا عباد بن یعقوب قال: حدثنا أبو عبد الرحمن المسعودی، عن كثیر النواء، عن أبی مریم الخولانی، عن مالك بن ضمرة، قال: قال أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام: أخذ رسول
فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر صلی الله علیه و آله
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنا الحسین بن أحمد بن إدریس رحمه الله، قال: حدثنا أبی، عن جعفر بن محمد بن مالك، قال حدثنی محمد بن الحسین بن زید، قال: حدثنا أبو أحمد محمد بن زیاد، قال: حدثنا زیاد بن المنذر، عن سعید بن جبیر، عن ابن عباس، قال: قال علی علیه السلام لرسول الله صلى الله علیه وآله: یا رسول الله، إنك لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له
نام امام حسن، حسین و محسن علیهم السلام در تورات
ابن شهر آشوب مازندرانی رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه می‌نویسد:
أبو بكر الشیرازی فیما نزل من القرآن فی أمیر المؤمنین علیه السلام ، عن مقاتل ، عن عطاء فی قوله تعالى : ولو آتینا موسى الكتاب كان فی التوراة : یا موسى انی اخترتك ووزیرا هو أخوك یعنی هارون ، لأبیك وأمك كما اخترت لمحمد الیا هو اخوه ووزیره ووصیه والخلیفة من بعده طوبى لكما من أخوین وطوبى لهما من أخوین الیا أبو السبطین الحسن والحسین ومحس
چرا بچه مسلمان‌ها با یکدیگر نمی‌سازند؟
چرا بچه مسلمان‌ها به بهانه‌ای همدیگر را طرد می‌کنند؟
یکی آن دیگری را چپ می‌داند یکی آن دیگری را راست می‌داند. من همیشه می‌گفتم جناح الف و ب ولی حالا باید بگویم جناح الف و ب و پ و ت و ث!
گاهی دیده می‌شود که کسی از یکی از این جناح‌ها - که همه اینها مسلمان‌اند - حاضر است با کسی از کسانی خارج از این مجموعه دست دوستی بدهد اما با کسانی از اینها حاضر نیستند چنین کاری بکند!
گاهی تعصبشان نسبت به هم زیاد و تند ا
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
عید الله الاعظم الغدیر، روز صلوات و برائت و روزه
شیخ طوسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
٣ ـ وعنه عن علی بن إبراهیم عن أبیه عن القاسم بن یحیى عن جده الحسن بن راشد عن ابی عبد الله علیه‌السلام قال : قلت له : جعلت فداك للمسلمین عیدغیر العیدین؟ قال : نعم یا حسن اعظمهما وأشرفهما قال : قلت وأی یوم هو؟ قال : هو یوم نصب أمیر المؤمنین علیه‌السلام فیه علما للناس ، فقلت : جعلت فداك وما ینبغی لنا أن نصنع فیه؟ قال : تصومه یا حسن وتكثر فیه الصلاة على محمد وآله
 آقای روحانی گفته است: وقتی ما آمدیم، با برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشتیم و مکرر با بیان چنین مطالب فریبنده ای توانست در انتخابات سال ۹۶ مجدداً رای بیاورد. که جای تامل دارد.امام خامنه ای فرمودند: گاهی می شنویم بعضیها گفته اند که وقتی ما آمده ایم و مسئولیت پیدا کردیم توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم نه! این حرفها، حرف درستی نیست آنچه که سایه جنگ را از سر کشور رفع کرده؛ حضور مردم و سپاه قدس و بخش مهمی از امنیت ایران؛ محصول تلاش ج
در بامداد امروز تصمیم گرفتم خودم باشم. در واقع نه نسخه توصیه شده آدم های دیگر. ناراحت از مشاجره بودم  و اندوه کلمات رد و بدل شده. هیچ کس به گمانم بهتر از خدا عمل نکرد در این بین. زمانی که قرآن را گشودم این آیه آمد:
«وَقُل لِّعِبَادِى یَقُولُواْ الَّتِى هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَنَ یَنزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَنَ کَانَ لِلْإِنسَنِ عَدُوّاً مُّبِیناً:  و بندگانم را بگو که همیشه سخن بهتر را بر زبان آرند، که شیطان (بسیار شود به یک کلمه
إن علامة السفهاء السطحیّین على مرّ التاریخ، هو الجمود وعدم قابلیّتهم فی تشخیص الأهم عن المهم وعصیانهم على تغییر التكلیف. فإنهم یحترمون ظاهر القرآن مطلقا، ولو دعا إلى الحكمیة فی صفّین. ویحترمون دم المسلم مطلقا، ولو خرج على أمیر المؤمنین(ع). ومناسك الحج عندهم خط أحمر مطلقا، ولو كان الحسین(ع) مغادرا مكّة. والصلح مع العدوّ عندهم ذنب لا یُغفَر مطلقا، ولو كان الإمام الحسن(ع) قد اتخذ هذا القرار. لا یعقلون أن تارة یجب الصراخ وتارة یجب السكوت، وتار
وقایع سقیفه و هجوم به خانه وحی به روایت مسعودی
مسعودی مورخ نامی شافعی مذهب می‌نویسد:
فروی ان العبّاس رضی اللّه عنه صار الى أمیر المؤمنین (علیه السّلام) و قد قبض رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) فقال له: امدد یدك ابایعك. فقال: و من یطلب هذا الأمر و من یصلح له غیرنا. و صار إلیه ناس من المسلمین فیهم الزبیر و أبو سفیان صخر بن حرب، فأبى. و اختلف المهاجرون و الأنصار فقالت الأنصار: منّا أمیر و منكم أمیر. فقال قوم من المهاجرین: سمعنا رسول اللّه
دروغی به نام دفاع امیر المومنین علیه السلام از عثمان
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر در پاسخ به این شبهه دروغین می‌نویسند:
 
ومما ثبت من أحوال هؤلاء الذین زعموا أنهم بعثوا أبنائهم للدفاع عن عثمان، وأنهم لم یفتأوا مناوئین له إلى أن قتل وبعد مقتله إلى أن قبر فی أشنع الحالات، أما علی أمیر المؤمنین فمن المتسالم علیه أنه لم یحضر مقتل الرجل فی المدینة فضلا عن دخوله علیه قبیل ذلك واستیذانه منه للذب عنه وبعد مقتله وبكاءه علیه وصفع
قطره‌ای از دریای کرم امام حسن علیه السلام
شیخ رضی الدین حلی، برادر علامه حلی روایت کرده است:
۲۳- قیل: وقف رجل على الحسن بن على علیهما السلام فقال: یا ابن أمیر المؤمنین بالذى أنعم علیك بهذه النعمة التی ما تلیها منه بشفیع منك إلیه، بل انعاما منه علیك، الا ما أنصفتنی من خصمى، فانه غشوم ظلوم، لا یوقر الشیخ الكبیر، ولا یرحم الطفل الصغیر. وكان متكئا فاستوى جالسا وقال له: من خصمك حتى أنتصف لك منه، فقال له: الفقر، فأطرق (علیه السلام) ساعة، ثم رفع رأسه
پایین کشیدن عمر بن خطاب از منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله و رسواسازی او در ملاء عام توسط امام حسین علیه السلام
شیخ طبرسی رضوان الله علیه روایت کرده است:
احتجاج الحسین بن علی علیه‌السلام على عمر بن الخطاب فی الإمامة والخلافة: روی أن عمر بن الخطاب كان یخطب الناس على منبر رسول الله صلى الله علیه وآله فذكر فی خطبته أنه «أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» فقال له الحسین علیه‌السلام من ناحیة المسجد: انزل أیها الكذاب عن منبر أبی رسول
پیامبر و دوازده امام صلوات الله علیهم در روز قیامت
شیخ محمد بن احمد بن شاذان قمی رضوان الله علیه روایت کرده است:
حدثنی محمد بن علی بن الفضل بن تمام الزیات رحمه الله قال : حدثنی محمد بن القاسم ، قال : حدثنی عباد بن یعقوب ، قال : حدثنی موسى بن عثمان قال : حدثنی الاعمش ، قال : حدثنی أبو إسحاق ، عن الحارث وسعید بن قیس عن علی بن أبی طالب علیه‌السلام قال : قال رسول الله صلى‌الله‌علیه‌وآله : أنا واردكم على الحوض وأنت یا علی الساقی ، والحسن الذائد والحس
تواتر و علت شهادت حضرت زهرا علیها السلام در کلام علامه مجلسی
علامه محمد باقر مجلسی قدس الله روحه الشریف پس از نقل حدیث امام کاظم علیه السلام در مورد صدیقه و شهیده بودن حضرت زهرا سلام الله علیها و تصریح به صحیح بودن حدیث می‌نویسد:
ثم إن هذا الخبر یدل على أن فاطمة صلوات الله علیها كانت شهیدة وهو من المتواترات وكان سبب ذلك أنهم لما غصبوا الخلافة وبایعهم أكثر الناس بعثوا إلى أمیر المؤمنین علیه السلام لیحضر للبیعة ، فأبى فبعث عمر بنار لیحرق على
اشداء علی الکفار رحماءَ بینهم
 
عالم الغیوب
 
حضرت حجّت ابن الحسن العسکری امام دوازدهم مهدی موعود امام زمان صاحب الامر
قطب عالم امکان بقیه الله الاعظم مصلح کل منجی عالم بشریت روحی و ارواح العالمین
لتراب مقدمه الفدا ء صاحب لوح محفوظ اشراقاً مطلقاً بی نیاز از واسطه فیض عالم
الغیوب است. قطعاً و مطلقاً اگر چنین نباشد او مهدی موعود امام زمان نیست.
آلاف التحیه و الثنا بر محمّد مصطفی و آله و عتره طیبین الطاهرین المعصومین و
لعنت الله علی اعدائهم و
قطره‌ای از دریای کرم امام حسن علیه السلام
شیخ رضی الدین حلی، برادر علامه حلی روایت کرده است:
۲۳- قیل: وقف رجل على الحسن بن على علیهما السلام فقال: یا ابن أمیر المؤمنین بالذى أنعم علیك بهذه النعمة التی ما تلیها منه بشفیع منك إلیه، بل انعاما منه علیك، الا ما أنصفتنی من خصمى، فانه غشوم ظلوم، لا یوقر الشیخ الكبیر، ولا یرحم الطفل الصغیر. وكان متكئا فاستوى جالسا وقال له: من خصمك حتى أنتصف لك منه، فقال له: الفقر، فأطرق (علیه السلام) ساعة، ثم رفع رأسه
عاقبت منکر غدیر و نفرین امیر المومنین علیه السلام بر او (به روایت اهل تسنن)
عبد الحمید بن هبة الله بن ابی الحدید از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
و ذكر جماعة من شیوخنا البغدادیین أن عدة من الصحابة و التابعین و المحدثین كانوا منحرفین عن علی ع قائلین فیه السوء و منهم من كتم مناقبه و أعان أعداءه میلا مع الدنیا و إیثارا للعاجلة فمنهم أنس بن مالك. ناشد علی ع الناس فی رحبة القصر أو قال رحبة الجامع بالكوفة أیكم سمع رسول الله ص یقول من كنت مولاه فعلی مولا
اتحاد نوری حضرت امیر المومنین علیه السلام با حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه به نقل از جلد دوم کتاب دلائل الامامة طبری شیعی رضوان الله علیه که امروزه مفقود است نقل کرده است:
فیما نذكره من كتاب (الدلائل) لمحمد بن جریر الطبری، فی تسمیة جبرئیل علیه السلام لمولانا علی علیه السلام فی حیاة النبی صلى الله علیه وآله أمیر المؤمنین وسید الوصیین. فقال ما هذا لفظه: حدثنا أبو الفضل محمد بن عبد الله قال: حدثنا عمران بن محسن بن
اعتراف ابن وزیر یمانی به اعلم امت بودن امیر المومنین علیه السلام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله
یکی از حقایقی که بر هیچ انسان عاقل و صاحب انصافی پوشیده نیست، اعلمیت امیر المومنین علیه السلام نسبت به سایرین بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله است که البته اهل تسنن به لجاجت و عنادی که با حق دارند در این حقیقت انکارناپذیر نیز مناقشه می‌کنند ! حال ببینید اعتراف یکی از علمای بزرگ اهل تسنن یمن را که امیر المومنین علیه السلام را اعلم امت پس از رس
بی‌ادبی و اعتراض فرقه گمراه صوفیه به امام رضا علیه السلام
ابی سعد منصور بن حسین الآبی جریان اعتراض و دهن‌کجی بزرگان صوفیه نیشابور به ساحت حضرت رضا صلوات الله علیه چنین نقل می‌کند:
ودخل علیه بخراسان قوم من الصوفیة ، فقالوا له : إن أمیر المؤمنین المأمون نظر فیا ولاه الله من الأمر فرآكم - أهل البیت - أولى الناس بأن تؤموا الناس ، ونظر فیگم - أهل البیت - فراكم أولى الناس بالناس ، فرأى أن یرد هذا الأمر إلیك ، والأم تحتاج إلى من یأكل الكثب ویلبس الخ
دینی که باید به حاج قاسم ادا کنم و هرگز ادا نخواهد شد...
یادداشت: حاج قاسم را درست تفسیر کنیم.
من سال ۶۷ به دنیا نیامده بودم و رحلت و تشییع حضرت امام را درک نکرده‌ام اما می‌دانم که تشییع سردارِ بزرگ‌ترین مراسم تشییع تاریخ ‌است. مضاف بر این تشییع سردار در شهرهای زیارتی عراق و شهر‌های بزرگ، رکورد بیشترین جمعیت را تاکنون شکسته است. ساده‌ترین دلیل بزرگتر بودن این تشییع فقط در تهران، این است که: ایران آن زمان ۵۰ میلیون بود و الان ۸۲ میلیون.
و من ن
وصف امیر المومنین علیه السلام در کلام ضرار بن ضمرة (به روایت اهل سنت عمری)
مسعودی از مورخین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
ودخل ضرار بن ضمرة - وكان من خواصِّ علی - على معاویة وافداً، فقال له: صف لی علیاً، قال: أعْفِیِنِی یا أمیر المؤمنین، قال معاویة: لا بد من ذلك، فقال: أما إذا كان لا بد من ذلك فإنه كان واللّه بعید المدى، شدید القوى، یقول فَصْلا، ویحكم عدلاً، یتفجرً العلم من جوانبه، وتنطق الحكمة من نواحیه، یعجبه من الطعام ما خشن، ومن اللب
امام جمعه زرند در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد:
جمهوری اسلامی منادی وحدت در دنیا امروز
به گزارش پایگاه خبری ندای زرند ،امام جمعه زرند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۸ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به دشمن شناسی از دیدگاه قرآن اظهار کرد: خداوند نشانه ی مسلمان واقعی را سخت گیری خشم و یک پارچه ایستادن تا مرز جان و نهراسیدن از دشمن و مهربانی به دوست خدا و رسول خدا(ص) میداند
وی افزود :مصداق بارز این آیه اشداء علی الکفار
فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی عجل الله فرجه در کلام امیر المومنین علیه السلام
مرحوم شیخ محمد باقر محمودی می‌نویسد:
قال السید أبو طالب: حدثنا أبو العباس أحمد بن إبراهیم الحسنی قال: أخبرنا أبو العباس أحمد بن [محمد بن] سعید بن عقدة إجازة قال: حدثنا أحمد بن الحسن بن بزیع (ظ) عن القاسم بن إسحاق، عن عبد الله العبدی عن أبیه عن عبد الرحیم بن نصر البارقی عن زید بن علی عن أبیه عن جده علیهم السلام قال: قال: أمیر المؤمنین علی علیه السلام: إذا كان زعیم الق
فضائل امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت
حسن بن سلیمان حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
وروى الفضل بن شاذان فی كتاب القائم ان أمیر المؤمنین صلوات الله علیه قال على منبر الكوفة واللهانی لدیان الناس یوم الدین وقسیم الله بین الجنة والنار لا یدخلهما داخل الا على احد قسمی وانا الفاروق الاكبر والقرن من حدید وباب الایمان وصاحب المسیم وصاحب السنین وصاحب النشر الاول والنشر الاخر وصاحب القضاء وصاحب الكرات ودولة الدول وانا الامام لمن بعدی وال
آیا امام صادق علیه السلام در حدیثی ابی بکر و عمر را «إمامان عادلان قاسطان» نامیده است؟
دیده شده که در فضای مجازی بتریه و عمریه تکه‌ای ناقص از یک روایت را بریده‌اند تا رابطه حسنه اهل بیت علیهم السلام با خلفای غاصب را ثابت کنند و برای غاصبین فضیلت بتراشند بزدلانه با تقطیع و سانسور معنی حدیث را تحریف و عوض کرده‌اند و ادامه این روایت که سند رسوایی آنان و اثبات کفر و جهنمی بودن ابی بکر و عمر است را نیاورده‌اند.
این حدیث که در کتاب شریف احقاق الح
رفتار توهین آمیز رئیس جمهور حسن_روحانی با دشمنان اسلام و انقلاب، بر خلاف دستورالعمل صریح قرآن در خصوص مواجه با دشمنان است.
خنده و قهقهه با کسانی که عامل جنایت در منطقه و مظلومین در نقاط مختلف عالم هستند، نشان از ابهت و عظمت نماینده مردم ایران نیست بله نشان ضعف_درونی و نبود فکر توحیدی است.
مردم شریف ایران اسلامی همواره در برابر ابرقدرتها ایستاده و بر دشمن خنده نکرده اند بلکه اشداء  علی  الکفار و رحماء بینهم بودند.
جا داشت آقای روحانی آیات او
علت اسلام آوردن دروغین قریش در کلام امیر المومنین علیه السلام
ابن ابی الحدید روایتی را از امیر المومنین علیه السلام نقل کرده که حاوی نکات جالبی است:
٤١٤- قال له قائل یا أمیر المؤمنین أ رأیت لو كان رسول الله (صلى الله علیه وآله) ترك ولدا ذكرا قد بلغ الحلم و آنس منه الرشد أ كانت العرب تسلم إلیه أمرها قال لا بل كانت تقتله إن لم یفعل ما فعلت إن العرب كرهت أمر محمد ص و حسدته على ما آتاه الله من فضله و استطالت أیامه حتى قذفت زوجته و نفرت به ناقته مع عظ
زندگی نامه آیت الله شهید سیدمصطفی خمینی(ره)
شهید سیدمصطفی خمینی در رجب سال 1349 هجری قمری، در شهر مقدس قم به دنیا آمد، تحصیلات مقدماتی را در قم گذراند و توانست در سطوح عالی دروس حوزه از محضر آیات بزرگ قم در آن زمان بهره برد؛ بزرگانی چون: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی؛ مرحوم آقا سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، و علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی (ره).
در بیست و هشت سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد و پس از نیل به این مقام، گستره تحقیقات خود را به تفسیر و کل
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انّما المومنون الّذین آمنوا  بالله و رسوله ثم لم یرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصّادقون
همانا مؤمنان واقعی آنانند که به خدا و رسول او ایمان دارند و بعد از آن هیچ شک و ریبی در دل وارد نساختند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند اینان به حقیقت راستگویان هستند.[قرآن کریم]
پروردگارا توفیق شهادت در راهت و دوری از معصیت و نیّت راست و پاک به همه‌ی ما عنایت فرما، خدایا پایان عمرم را به شهادت خ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها