نتایج جستجو برای عبارت :

بی نظمی محافل قرآنی

هفته‌ی پیش خبری شوکه کننده، شهر پر زرق و برق دبی را نقل محافل خبری کرد. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: هفته‌ی پیش خبری شوکه کننده، شهر پر زرق و برق دبی را نقل محافل خبری کرد.
پرنسس هیا، همسر حاکم دبی هفته گذشته به
همراه دو فرزند کوچکش از امارات متحده‌ی عربی به انگلستان گریخت و در آنجا
تقاضای طلاق و پناهندگی سیاسی کرد. پرنسس هیا یکی از شش همسر حاکم دبی، شیخ
محمد بن راشد آل مکتوم، بود و به دلیل آنکه همواره در محافل عمومی در کنار
ه
همزمان با ماه مبارک رمضان بهار قرآن قاری بین المللی، استاد سید مصطفی حسینی در محافل قرآنی آذربایجان شرقی حضور پیدا میکند.
آقای حسین عزیز علی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان با اعلام این خبر گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن که حتی نگاه به قرآن هم از ثواب الهی برخوردار است برنامه ها و محافل ویژه قرآنی در استان تدارک دیده ایم. عزیز علی افزود :  به همین منظور از قاری بین المللی سید مصطفی حسینی در روز های ۲۹ و ۳۰ اردیبه
{سبک زندگی مهدوی - شماره 30}
 
اهمیت حضور در مجالس علمی
 
یکی از برنامه های انسان منتظر که دغدغه رشد و تکامل دارد، شرکت در محافل و جلسات علمی می باشد. او به دنبال آن است که روز به روز، معرفتش نسبت به خدا و ولی او افزوده شود و یکی از راه های معرفت افزایی که محبوب خدا و رسولش میباشد، شرکت در محافل علمی است.
رسول خدا فرمودند: «ای اباذر! ساعتی در جلسات گفتگوی علمی نشستن، نزد خدا محبوب تر است از عبادت هزار شب که هر شب هزار رکعت نماز گزارده شود و فرمود: ای
بعد از انتشار فیلم «جوکر» ساخته‌ی تاد فلیپس، یک سوال به صورت جدی در محافل نقد فیلم و برخی محافل سیاسی مطرح شد، سوالی درباره جهت‌گیری ایدئولوژیک فیلم: آیا جوکر یک فیلم ضدسرمایه‌داری است؟ در پاسخ این سوال باید گفت: «جوکر؟ ضدسرمایه‌داری؟ شوخی می‌کنید!» اما چرا ادعای ضدسرمایه‌داری بودن جوکر تا این حد غیرمنطقی، خنده‌دار و مضحک است؟ چرا تار و پود جوکر با حرکت در خلاف مسیر سرمایه‌داری بیگانه است؟
ادامه مطلب
کم کم هلالِ ماهِ خدا می رسد ز راهاوقاتِ نابِ اهلِ بکاء می رسد ز راهمهمان کند خدا همگان را به سفره اشوقتی که ماهِ جود و سخا میرسد ز راه(سیروس بداغی)
برادران عزیز، خواهران عزیز! قدر این ماه رمضانی را که الان در آن هستیم، بدانیم. هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ هزاران هزار ماه رمضان خواهد آمد که من و شما در آن ماه رمضان نیستیم؛ حالا در بین این میلیاردها ماه رمضان تاریخ، ما در چند ماه یا چند ده ماهش هستیم، توفیق به ما داده شده که حال
در استقبال از بررسی ریشه‌ای سقوط هواپیماکاهش بودجه دفاعی کشور توسط روحانی
حمید رسایی: این روزها که موضوع شلیک اشتباه موشک به هواپیمای اکراینی محل بحث محافل شده، به یاد این تیتر هفته‌نامه ۹ دی در تیر ماه سال ۹۶ افتادم.
ادامه مطلب
یک آیه از سوره رحمن با صدای استاد عبدالباسط که بخشی از تلاوت قمر-رحمن-بلد-شمس-فاتحه-بقره هست که هفته پیش توسط آقای ابوالحسن الرضوانی منتشر شده و گفته شده از محافل دهه پنجاه مصر هست. بالاخره نسخه کامل مقطعی که در زیر می شنوید پیدا شد و و از این بابت خوشحال هستم. این مقطع حدود 8 سال پیش در منتدیات اول و در زمانی که تلاوت مریم منتشر شد، توجه ها رو به خودش جلب کرد چون گفته می شد که هر دو جز محافل اندونزی 1955 هستند. با این حال نسخه سوره مریم کامل بود ولی
یک آیه از سوره رحمن با صدای استاد عبدالباسط که بخشی از تلاوت قمر-رحمن-بلد-شمس-فاتحه-بقره هست که هفته پیش توسط آقای ابوالحسن الرضوانی منتشر شده و گفته شده از محافل دهه پنجاه مصر هست. بالاخره نسخه کامل مقطعی که در زیر می شنوید پیدا شد و و از این بابت خوشحال هستم. این مقطع حدود 8 سال پیش در منتدیات اول و در زمانی که تلاوت مریم منتشر شد، توجه ها رو به خودش جلب کرد چون گفته می شد که هر دو جز محافل اندونزی 1955 هستند. با این حال نسخه سوره مریم کامل بود ولی
 داستان واقعی و وحشتناک از وقایع تابستان 1368 در محله ای بنام امین الضرب در رشت که عاقبت با یک تراژدی به پایان رسید و منجر به حوادث شنیع و غیرقابل باوری شد که نهایت بیرحمی و بی عاطفگی در برهه ی خاص محسوب میشد.     بسرعت تیتر اول تمامی محافل خبری شد و تهیه ی گزارش از ماجرا و اعزام یه تیم خبری از اتریش به ایران و کنکاش های مجدد برای  واکاوی ماجرا مجدد سبب بروز تراژدی و مرگ های بیشتر گردید. 
ادامه مطلب
لبخند:میزان ثروت اسدالله عسگراولادی یکی از کنجکاوی برانگیزترین و البته شبهه ناک‌ترین مواردی به شمار می‌آید که چه در زمان حیات و چه اکنون که جان به جان آفرین تسلیم کرده، نقل محافل خبری و رسانه‌ای قرار گرفته است چنانکه یکی از رسانه‌های خارجی با تیتر پولدارترین مرد ایرانی در ۸۳ سالگی درگذشت ضایعه فوت عسگراولادی را اعلام کرد.
ادامه مطلب
یک نکته تربیتی: دوران بلوغ و مصونیت
اشاره:در حین نگارش مشاورهٔ تربیتی دوران بلوغ با عنوان «درگیری‌های جنسی نوجوانان» خاطراتی در ذهنم تداعی می‌شد. پس از نگارش کامل، پیامی را برای استاد مظاهری فرستادم. بخوانیم:با نگارش این متن یاد دوران راهنمایی و دبیرستان خودم افتادم. در آن زمان نیز هم‌کلاسی‌هایم حلقه‌هایی درست می‌کردند و دربارهٔ روابط و مسائل جنسی با یکدیگر صحبت می‌کردند. من هم با آنان اشتراکات بسیاری داشتم، از جمله:۱. همه نوجوان و هم
به نام خدا

از حضرت زهرا سلام الله علیه نقل شده : .......
علی علیه السلام به پدرم گفت : ای رسول خدا به من بگو این جلوس (و نشستن ) ما در زیر کساء چه فضیلتی (و چه شرافتی ) نزد خدا دارد؟
پیغمبر(صلی الله و آله و سلم ) فرمود: سوگند بدان خدائی که مرا به حق به پیامبری برانگیخت و به رسالت و نجات دادن (خلق ) برگزید که ذکر نشود این خبر (و سرگذشت ) ما در انجمن و محفلی از محافل مردم زمین که در آن گروهی از شیعیان و دوستان ما باشند
1- جز آنکه نازل شود بر ایشان رحمت (حق )
2- و ف
من اصلاً به این مقدار دعوت زبانی و قلمی معتقد نیستم. نقش دعوت زبانی و قلمی را آنقدرها که گاهی شما فکر می کنید نیرومند و قوی نمی دانم. من فکر می کنم توانها را باید برای ایجاد یک دسته به هم پیوسته ای که نه به صورت فردی، بلکه به صورت دسته جمعی تجلیگاه تربیت اسلامی و نظام عقیده و عمل اسلامی باشند به کار بیندازیم. کاربرد چنین دعوتی از همه این مجالس و محافل و کتب و مقالات و نشریات و مجلات و روزنامه های دینی بیشتر است. شما چه می فرمایید؟ 
من اصلاً به این مقدار دعوت زبانی و قلمی معتقد نیستم. نقش دعوت زبانی و قلمی را آنقدرها که گاهی شما فکر می کنید نیرومند و قوی نمی دانم. من فکر می کنم توانها را باید برای ایجاد یک دسته به هم پیوسته ای که نه به صورت فردی، بلکه به صورت دسته جمعی تجلیگاه تربیت اسلامی و نظام عقیده و عمل اسلامی باشند به کار بیندازیم. کاربرد چنین دعوتی از همه این مجالس و محافل و کتب و مقالات و نشریات و مجلات و روزنامه های دینی بیشتر است. شما چه می فرمایید؟ 
رضا شاه ها (سلطنت طلب ها) می گویند در انتخابات شرکت نکنید. می دانید برای چه ؟
برای اینکه با شرکت در انتخابات ، به آنها می گوییم ما نظام مان را دوست داریم و نمی خواهیم شما پهلوی ها (که دوران نحس سلطنت تان نقل محافل است. اشرف پهلوی که با سگ ، شهوت رانی می کرد ، با مردان مختلف راحت بود و ازدواج باز انجام می داد ، قمار باز و بزرگ ترین قاچاقچی کشور بود) دوباره بر این مملکت حکومت کنید.
حال بیایید و بین کاندیداها حتی در بدترین حالت (بین بد و بدتر ) بد را انت
ما در جامعه‌ای سلسله مراتبی زندگی میکنیم و در چنین جامعه‌ای افراد در موقعیت برابر نیستند یعنی یکی در موقعیت بالاتر است و حرف میزند و دیگران گوش میکنند ودر نتیجه گفت‌وگویی صورت نمیگیرد. البته در همه جا پرسش و پاسخ هست، اما این پرسش و پاسخ نه برای به چالش کشیدن و طرح بحث جدید بلکه برای تصریح بحث و روشن شدن نقاط ابهام است.
 
ما نخبگان اعم از روشنفکران و دانشگاهیان و عالمان دینی چنان درگیر بحث‌های خودمان میشویم که جامعه را فراموش میکنیم. برای
یک آیه از سوره شعراء با صدای استاد منشاوی از مجموعه محافل لیبی در اواسط دهه شصت.
فَأَلْقَىٰ عَصَاهُ فَإِذَا هِیَ ثُعْبَانٌ مُّبِینٌ(32) وَنَزَعَ یَدَهُ فَإِذَا هِیَ بَیْضَاءُ لِلنَّاظِرِینَ(33)در آن موقع موسی عصای خود بیفکند که ناگاه ماری عظیم پدیدار گشت//و نیز دست خود (از گریبان) بیرون آورد که ناگاه سپید و رخشان به چشم بینندگان آشکار
گردید
بشنوید
آیا تا به حال کسی را دیده اید که از افراد بدکاره و فاحشه گان روسپی ، و صنف هنرمندان و آواز خوانان و موسیقی دانان و زنان برهنه رقاصه در محافل عمومی مختاط ، که برای هرکدام بابی از فقه و جزاء توسط فقهاء به آنها اختصاص یافته است و شما آنها را بدکار و واجب القتل می دانید ، و‌ نیز معتادان که شما آنها را ...
ادامه مطلب
تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، پر است از حرّهای ناب. بسیاری از از این قهرمانان گمنام دارد که هیچگاه مثل«طیب»، «شاهرخ ضرغام» و حالا داش مجید، نقل محافل نشدند. گریه‌ های مادر اما بالاخره اثر کرد و ورق زندگی اکبر برگشت. خبر شهادتش دهان‌ ب ه‌دهان در کل منطقه پخش شد. سرنوشت علی‌اکبر شاه کمالی، مصداق کامل عاقبت‌ بخیری بود. نان حلال پدرش، سیدعلی را از سقوط نجات داد.»

ادامه مطلب
یک آیه از سوره ابراهیم با صدای استاد عبدالباسط که جز محافل مسجد الاقصی در اواسط دهه شصت هست.
وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا الْبَلَدَ آمِنًا وَاجْنُبْنِی وَبَنِیَّ أَن نَّعْبُدَ الْأَصْنَامَ (35)و (یادآر) وقتی که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا، این شهر را مکان امن و امان قرار ده و من و فرزندانم را از پرستش بتان دور دار.
بشنوید
یک آیه از سوره ق با صدای استاد عبدالباسط که بخشی از ق-غاشیه هست که جز محافل آفریقای جنوبی در 1966 شناخته میشه.
إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی وَنُمِیتُ وَإِلَیْنَا الْمَصِیرُ(43) یَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِرَاعًا ۚ ذَٰلِکَ حَشْرٌ عَلَیْنَا یَسِیرٌ (44)البته ما خلق را زنده ساخته و می‌میرانیم و بازگشت همه به سوی ماست//روزی که زمین از (احاطه بر) آنها بشکافد و همه (به عرصه قیامت) بشتابند و این
جمع‌آوری خلق بر ما سهل و آسان باشد.
بشنوید
1- برگزاری مراسم سیاهپوشان وسوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)درایام محرم بین 5 تا 10 شب متوالی باحضور فرهنگیان عزیر وسایراقشار.
2- برگزاری محافل شبی باقرآن درمدارس اراک .
3- برگزاری مراسم جشن وسرورمیلادپیامبراعظم (ص) و رئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق (ع).
4- برگزاری مراسم محفل انس باقرآن دردانشگاه فرهنگیان زینب کبری (س) اراک.
5- نشستهای هماهنگی به تعداد65 جلسه .
6- تهیه ونصب بنر وتراکت درمناسبتهای مختلف درسطح شهر.
یک آیه از سوره بقره با صدای استاد منشاوی که جز محافل مسجد الاقصی در دهه 60 هست.
وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ ۖ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ
إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی
لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ(186)و چون بندگان من (از دوری و نزدیکی) من از تو پرسند، (بدانند که) من به آنها
نزدیکم، هرگاه کسی مرا خواند دعای او را اجابت کنم. پس باید دعوت مرا (و پیغمبران
مرا) بپذیرند و به من بگروند، باشد که (به سعادت) ر
یک آیه از سوره لقمان با صدای استاد منشاوی که مربوط به انتهای یک اجرای استدیویی سوریه است. تلاوتی که قسمتهاییش شبیه محافل الاقصی هست.
مَّا خَلْقُکُمْ وَلَا بَعْثُکُمْ إِلَّا کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ ۗ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ بَصِیرٌ (28)خلقت و بعثت همه شما (خلایق بی‌شمار در آسانی بر خدا) جز مثل یک تن واحد نیست، که همانا خدا شنوا و بیناست.
بشنوید
از دیرباز تا امروز از مباحث مهم نقد ادبی و محافل و مطبوعات بوده است و در حال حاضر روز و ماهی نیست که سرقت ادبی موضوعی در این زمینه در کتابها و مجله ها و روزنام هها طرح و دعوی نشود. امروزه، به مددگسترة کار و دایرة شمول دستگاه قضایی، دعاویِ از این دست در دادگاهها و محاکم قضایی نیز بررسی میشود کافی است برای نمونه در موتور جستجوگر گوگل right  copy را بنویسید، با صدها صفحه دربارة این موضوع با دامنه های مختلف مواجه شوید . در کشورهایی که قانون ( سرقت ادبی )
معنای مسلمان بودن را می توان در شعر حافظ دریافت که می فرماید:
 
مزن ز چون و چرا دم که بنده ی مقبل
قبول کرد به جان، هر سخن که جانان گفت!
 
مشکل برخی از افراد این است که تفسیر و برداشت اشتباهی از مفاهیم و آموزه های اسلام دارند و با این پندار اشتباه، رفتار، گفتار و سبک زندگی را بر می گزینند که از مسلمانی به دور است. البته خیلی مهم است که این تسلیم در مسیر حق باشد. گاهی اوقات باطل، در لباس حق جلوه نمایی می کند و فریبنده است. در طول تاریخ، همین مسئله د
   1 عبدالرحمن بن حماد در ح دیثی مرفوع برخی از اصحابش نقل کند که امیرالمومنین  ع در کوفه بر منبر  بر آمد خدا را سپاس  گفت ستایش کرد سپس فرمود ای مردم همانا گناهان سه کو نه اند این را فرمود  و خاموش نشست  واز سخن گفتن خودداری کرد حبه عرنی که یکی از اصحاب آنحضرت بود بوی عرصکرد ای امیر مومنان فرمودی گناهان سه گونه اند دم ف و بستی فرمود  من انهارایاد نکردم جز اینکه میخواستم  شرح دهم ولی تنگی نفسی بر من عارض شد که میان  من و سخن محافل شد آری گناهان 
سال‌هاست بحث برابری حقوق زن و مرد، یکی از مباحث داغ رسانه‌ها و محافل سیاسی است. اما آیا باوجود تفاوت‌های زیستی و فیزیولوژیکی زن و مرد، امکان یکسان ساختن حقوق و منافع آن‌ها وجود دارد؟ این موضوع در برخی کشورهای اسکاندیناوی به بوته آزمایش گزارده شده است و برخلاف پیش‌بینی‌ها نتایج کاملاً شوک‌آور بوده است. در این ویدئو، پروفسور Jordan Peterson و خانم سوفی واکر، در مورد نتایج برابری مرد و زن و تجارب به‌دست‌آمده مباحثه می‌کنند. جردن پیترسن روان‌
با سلام خدمت همه عزیزان 
من از بچگی تو زمینه های مختلف دارم شعر میگم و میخوام از استعدادی که دارم درآمدی به دست بیارم، ولی راهش رو بلد نیستم.
از طرف دیگه تو یه خانواده سنتی و شهر کوچیک زندگی میکنم و دسترسی به محافل ادبی ندارم با این شرایط ممنون میشم اگه از راهنمایی شما استفاده کنم.

مرتبط:
گوشه دنج میخانه نتوان برد، آن گنج امانت که در نزد تو باشد
نظر و عقیده شما درباره این شعر چیه؟
ادامه مطلب
خواجه شمس ُالدّینْ محمّدِ بن بهاءُالدّینْ محمّدْ حافظِ شیرازی (زادهٔ 727 هجری قمری — درگذشتهٔ 792 هجری قمری در شیراز )، نامدار به لِسان ُالْغِیْب ، تَرجُمانُ الْاَسرار ، لِسان ُالْعُرَفا و ناظِم ُالاُولیاء ، شاعر سدهٔ هشتم هجری ایران است. بیش تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم ترین اثرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می شود. در سده های
انتخاب مطلب : اشکان ارشادی از کرمانشاه 
 
منبع دیپلماسی ایرانی ، حاوی نکاتی قابل درک و تأمل 
لزوم پرهیز از عینک "نوعثمانی‌گری" در مناسبات تهران و آنکارا
بهاء الدین بازرگانی در یادداشتی می نویسد: ترکیه در جریان جنگ تحمیلی و در تحریم های آمریکایی و بین المللی تامین کننده حیاتی ترین نیازهای ما بوده و هست. ترکیه هنوز خیلی بیش از دیگر همسایگان، خصوصا، همسایگان عرب جنوبی، دارای مناسبات متعادل و پایدار و اشتراکات تمدنی، فرهنگی و دینی با ماست. روی
به نظر می رسد در بین بسیاری از بازاریابان آنلاین شرایطی وجود دارد که “گوروس ها” افراد بدی هستند. از این گذشته ، آنها پول بیشتری از دزدان دریایی کسب می کنند و محصولات خود را به همه کسانی که از آنها سؤال می کنند ارائه نمی دهند. بنابراین آنها باید واسطه باشند.مراقب باش. اغلب اوقات ، ضرب و شتم بیشتر شخص ، این کلاهبرداران کمتر در تجارت آنلاین خود موفق می شوند.به دام اعتقاد همه بدی که در مورد معلمان خوانده می شود قرار نگیرید.ابتدا اگر به تعریف “معل
کارگردان "قلاده‌های طلا" با انتشار توئیتی اعلام کرد که پیام رهبر انقلاب
را به وی رسانده‌اند که از ساخت این فیلم دوباره تشکر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،
در این ایام معمولاً تلویزیون به سراغ "قلاده‌های طلا" ابوالقاسم طالبی
می‌رود و البته امسال در آستانه پخش با واکنش اولیه کارگردان این فیلم نسبت
به سانسور آن اشاره می‌کند. البته از شبکه افق پخش می‌شود و دوباره
هجمه‌ها و بازتاب‌های مثبت و منفی را به همراه د
به من نزدیک می‌شوند آنان که نباید نزدیک شوند. آنان که حالم بد می‌شود از بودنشان. آنان که نگاهشان رنگ امنیت ندارد. می‌ترسم از بودنشان. دستت را محکم می‌چسبم و دلم میخواهد آن قدر کز کنم پهلویت که چشمان هیچ کدامشان را یارای دیدنم نباشد. خودت می‌دانی چقدر پشیمانم از اینکه طوری نبوده‌ام که بفهمند دلم مال تو است و آنها نباید جرأت نزدیک شدن به خود بدهند. من باید آنقدر شبیه تو بشوم که همه بدانند توی قلبم جز تو جایی برای دیگری نیست.باید سرشار از تو ب
با سلام 
چند سالی هست خواننده خاموش خانواده برتر هستم 99 درصد کاربران رو به اسم مخصوصا کابوی تنها ( یعنی کشت منو با اون 50 50 درصد دختر پسر معروفش) { البته مزاح} و عزیزان دیگر رو میشناسم . اولین باریه که پستی میذارم یا نظری اعمال میکنم
در خانواده برتر پست هایی هست با مضمون سخت گیری دختر خانوم ها در بحث ازدواج و بی نتیجه بودن خواستگاری پسر از دختر، بعضا شاهد هستیم که پست های متعددی زده میشه با این مضمون مهریه بالا، خواستگاری های بی نتیجه، سختگیری خ
دهم اردیبهشت سالروز پیروزی سپاهیان شاه عباس صفوی بر استعمارگران پرتغالی در جزیره هرمز، روز ملی خلیج فارس نامیده شده است.علت این نامگذاری را باید اعمال دور از شئون و مغرضانه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس در انتشار اخبار و عناوین ساختگی برای این خطه دانست که متاسفانه در رسانه های گوناگون آنها رواج یافته و بر به کارگیری این مجعولات پافشاری و لجاجت می کنند.اتحادیه عرب از سال ۱۹۶۴ رسماً نام خلیج فارس رابرای عرب زبانان ممنوع کرده است اما در ا
کوشش مارکس در جهت بازنویسی تاریخ جهانی برحسب کشمکش‌های طبقاتی ، حتی آنهایی را که درستی تز او را باور نداشتند مجذوب ساخته بود ؛ زیرا نیت اصلی مارکس این بود که وسیله‌ای بیابد تا بدان وسیله ، سرگذشت کسانی که در تاریخ رسمی نادیده گرفته شده بودند ، در خاطره‌ی نسل‌های آینده نقش ببندد .
اتحاد موقتی نخبگان با اوباش ، بیشتر مبتنی بر این بود که نخبگان با یک شعف راستین تماشاگر صحنه‌ی نابودیِ تشخص بوسیله‌ی اوباش بودند . این شعف زمانی می‌توانست تحقق
 
 
نویسندگان
دکتر علیرضا حسینی استادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کوثر بجنورد (نویسنده مسئول)
دکتر حسن اعظمی خویرد مدرس مدعو دانشگاه تهران
دکتر مریم بخشنده مدرس مدعو دانشگاه کوثر بجنورد
پوریا اسمعیلی دانشجوی دکترای تاریخ ایران دوران اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
 
چکیده
بینامتنی نظریه ­ای است که به روابط بین متون می ­پردازد؛ بدین‌شکل که هر متن را به‌ منزلة دگرگون‌ سازی متون گوناگون گذشته و یا همزمان با آن می­ دا
 
 
نویسندگان
دکتر علیرضا حسینی استادیار گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه کوثر بجنورد (نویسنده مسئول)
دکتر حسن اعظمی خویرد مدرس مدعو دانشگاه تهران
دکتر مریم بخشنده مدرس مدعو دانشگاه کوثر بجنورد
پوریا اسمعیلی دانشجوی دکترای تاریخ ایران دوران اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین
 
چکیده
بینامتنی نظریه ­ای است که به روابط بین متون می ­پردازد؛ بدین‌شکل که هر متن را به‌ منزلة دگرگون‌ سازی متون گوناگون گذشته و یا همزمان با آن می­ دا
*کیست که او را نشناسد!* 
همه  دوستش دارند و مشتاق دیدارشبا عصای موسوی و ابهت عمری گل سرسبد مجالس و محافل است. با ورودش نعره های الله اکبر فضای وجود را معطر می کند. خودش می گوید: پیر شده ام اما سخنانش همان حال و هوای جوانی اش را  دارد. مخالفان را تکفیر نمی کند، انتقاد نمی کند، سرزنش نمی کند،بلکه نصیحت می کند و از مشکلات روزمره مردم می گوید، و با دعاهای مخلصانه اش هق هق مجلس را بلند می کند. محبتش فراتر از حد و مرز است، و در دل هر انسان دوستی جا گرف
 

پس از سکوت تقریبا یک دهه ایی ، در یکی از محافل اجتماعی بحث شد که
«ممنوع دانستن ازدواج زیر 18 سال نهایت نفهمیدن است»

این مطلب واکنش هایی را در فضای مجازی در بر داشت. در این پست به برسی ابعاد ازدواج در سنین پایین از منظر حقوقی و روانی پرداخته شده است.

در ادامه ی
مطلب با من همراه باشید.
ادامه مطلب
جلال‌آل‌احمدِ #زن_زیادی رو خوب می فهمم. این داستان روایت دختری هستش که به سختی بزرگ شده و به زور ازدواج کرده، اما گیر یه مرد نامرد افتاده و بعد از ۳۴ سال که خونه ی پدرش بوده، ۴۰ روز رفته خونه ی همسرش و کارشون بالا گرفته و دعوا شده و حالا برگشته خونه ی پدر و نشسته کنار حوض و داره با خودش صحبت می کنه. و حس می کنه تمام لوازم خونه دارن بدبختی هاش رو به رخش می کشن..تنهایی این دختر با ازدواج بیشتر می شه، تا بوده توی یک خانواده ی سنتی زندگی کرده و خشکی و
اوتیسم اختلالی است که هر روز بیشتر شناخته می شود و مورد توجه دانشمندان، محافل علمی و والدین قرار می گیرد. بر اساس آخرین آمارها از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا (CDC)، از هر 59 کودک یک نفر به اختلال طیف اوتیسم (Autism Spectrum Disorder) یا به طور خلاصه به اوتیسم مبتلا می باشد. با فرا رسیدن ماه آوریل که ماه اطلاع رسانی در مورد اوتیسم می باشد، بر آن شدیم که در دو مقاله پیاپی به بحث در مورد این اختلال بپردازیم.
   
تعریف اوتیسم
اوتیسم به مجموعه
 
پوریا محمدی اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر محفل انس با قرآن کریم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان برگزار شد.
 
هیئت امنای مسجد حضرت ولیعصر(عج) صومعه‌سرا افزود: عبدالله عارفی‌پور از اساتید قرآنی گیلان در این محفل اقدام به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید کرد و گروه سرود یاوران مهدی(عج) صومعه‌سرا هم اجرای سرود داشتند.
 
وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ دینی و قرآنی از جمله ماموریت‌های مهم مساجد است گفت: برگزاری محافل قرآنی نقش مهم
⭕️ فردو چگونه گرفتار عملیات فریب شد؟
آقای ظریف در مجلس گفت "آمریکایی‌ ها، برنامه انهدام (تاسیسات هسته ای) فردو را کشیدند، اما پشت آن نوشتند اگر فردو را خراب کنیم، مردم ایران متحدتر و منسجم‌تر در برابر ما می‌ ایستند. به جان کری گفتم به فرض که شما فردو را خراب کنید، آنگاه چه پاسخی برای ملت دارید؟ گفت برای همین است که نمی‌خواهیم با شما وارد جنگ شویم".
تأسیسات فُردو پس از تهدید های آمریکا و اسرائیل مبنی بر بمباران تاسیسات نطنز، در ۲۵ کیلومتری
مسئله تغییر و اصلاح قانون اساسی، از جمله موضوعات
مبنایی عرصه سیاسی است که همواره در برخی محافل نخبگان سیاسی بحث و بررسی شده است.
از این منظر حداقل دو نظر وجود داشته است: برخی معتقدند مشکلات کنونی کشور برخاسته
از قانون اساسی نیست؛ بلکه مشکل در اجرای قانون است. قانون اساسی موجود از صلابت و
مزایای بسیاری برخوردار است که قابل دفاع بوده و در صورت تحقق کامل و اجرای همه
اصول آن می‌تواند مرتفع‌کننده مشکلات کشور باشد؛ از این رو باید موانع تحقق آن ر
چند روز پیش از طرف یکی از موسسات مطرح قرآنی پیامکی آمد که به یک محفل انس با قرآن دعوت کرده بودند. گفته بودند این محفل در یکی از امامزاده های قم برگزار می شود و در پایان افطاری داده می شود.اول اینکه گفته بودند از ساعت۱۸تا۲۰برگزارمیشه، اماساعت ۱۹شروع شد و ما این مسئله رو به سختی فهمیدیم چون کسی پاسخ گو نبود و درها بسته بود. مراسم فقط تواشیح و قرائت چندآیه توسط آقای شاکرنژاد و خواندن یک حدیث توسط  یک روحانی بود. اما وقتی مراسم تمام شد مسئولین برگ
خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی (زاده ح. ۷۲۷ (قمری) – درگذشته ۷۹۲ (قمری))، معروف به لسان‌الغیب،ترجمان الاسرار ، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیا شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهاناست. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود
 کسانی که  محیط خانوادگی متشنج دارن، یعنی والدین و یا بقیه اعضای خانواده با رفتار و گفتار فرد رو آزار میدن، از اون ور هم شرایط مالی و سایر شرایط دیگه برای استقلال و جدا شدن  از خانواده رو ندارن چکار کنن؟
این مشکل خودم هست. نمیخوام نظرسنجی باشه، واقعا برای من سواله، مخصوصا اگر دختر باشی و بالای 2 5- 26 سن داشته باشی و مجرد باشی، حالا طرف پسر باشه میتونه با دوستانش تا پاسی از شب بیرون باشه با محافل دوستانه ش باشه و خودش رو از محیط خونه دور کنه. پس
رهپویان هدایت: در سال 1954 دولت صهیونیستی شعبات محافل بهایی را در
انگلیس، کانادا و فلسطین اشغالی به رسمیت می شناسد و از آن زمان تاکنون این فرقه
ضاله را مورد حمایت خود قرار داده است. همانطور که گزارش های ساواک تاکید می کند؛
بهایی ها در ایران همواره از اسرائیل حمایت کرده و درخدمت اسرائیل بوده اند.
" اسرائیل مذهب بهایی ها را به عنوان یک مذهب رسمی شناسایی کرد و دولت این
رژیم با اجرای برنامه ای به نام – تحبیب – می کوشد از اقلیت های فوق الذکر در سایر
یک آیه از سوره شوری با صدای استاد عبدالباسط که بخشی از شوری-ق-تکویر-شمس از محافل مسجد امام شافعی در سال 1962 هست. مثالِ واضحِ توی خوابی که دَه روزِ فکر منو مشغول کرده و حالا میفهمم همون موقع برای غایبِ از نظرم، اتفاق افتاده به معنی واقعی مصداقِ خبر از غیب بود و الان حق دارم با همه وجودم خوشحال باشم... بایید، همون موقع خبر خوب رو حس می کردم نه با چشم و گوش تو این دنیایی که فاصله می اندازه بین آدما، بلکه با دِلم تو یه دنیایِ مبتنی بر عشق و محبت که او
سلام و هزاران درود بر خوانندگان خاموش و روشن خانواده برتر
حال دل تون خوب هست که ان شاء الله ؟! منِ نوعی، مخلص و دوستدار همه ی هم وطن های جانم هستم. امید که گل لب تون همیشه شکفته و خندون باشه. دوستان یه موضوعی رو میخوام طرح کنم که توی راهروها و غرفه های نمایشگاه کتاب تهران در مصلا عین دیلم توی مخم فرو می رفت و بد ندیدم که اینجا مطرحش کنم و جویای نظر شما شازده دختر و پسرا هم بشم. 
شاید برای شما مسخره و جوابش بدیهی به نظر برسه ولی برای من جالب توجهه.
چند روز پیش پیکر شهید «مجید قربانخانی» حُر مدافعان حرم هم بالاخره به زادگاهش بازگشت. اما شاید ندانید تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، بسیاری از این قهرمانان گمنام دارد که هیچگاه مثل«طیب»، «شاهرخ ضرغام» و حالا داش‌مجید، نقل محافل نشدند.
مجله فارس پلاس؛ مریم شریفی: چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد/ چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد...
تمام ماجرا همین است؛ پرواز. کتاب تاریخ را که ورق بزنی، پر است از داستان انسان‌های راه‌گم‌کرده اما فرصت‌شن
 
 
قطع شدن نت در اینروزهای سرد پائیزی بی شک بدلیل نداشتن زیرساختهای مناسب لطماتی به محافل دانشگاهی، پژوهشی و بازار کسب و کار وارد کرده که امیدوارم هر چه زودتر همه چیز به بهترین نحو ممکن به حالت اولش برگرده.
اما تلنگری که از این بابت به خیلیها زده شد و قطعاً برای شما هم محسوس بوده وابستگی بیش از حد به فضای مجازیه .. ارتباطات در دنیای واقعی مثل اینروزهای پاییزی به سردی گرائیده و آدمها برای دیدن همدیگر وقتی ندارند که صرف کنند .. برای دیدن عموها،
رهپویان هدایت: در رژیم پهلوی بهائیان از
آزادی عمل زیادی برخوردار بودند و از این رو فعالیت های آنان نیز بسیار گسترده
انجام می شد. در جلد اول کتاب قیام پانزده خرداد به روایت اسناد ساواک، سندی مربوط
به 18 اردیبهشت سال 1350منتشر شده است که در آن آمده: «جلسه ای با شرکت 9 نفر از
بهائیان ناحیه پنج شیراز در منزل آقای فرهنگ آزادگان و زیر نظر آقای لقمانی تشکیل
گردید. بعد از قرائت نامه آقای لقمانی در امور ادیان جهان و آمار آنها و کشته های
بهائیت سخن گفت. وی ا
کرونا، رمضان، دوری از عبادت و دلتنگی


ایسنا/سیستان و بلوچستان شروع سال با کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موجی از دلتنگی و دوری از نماز و عبادت در رمضان را در شهر مذهبی خاش سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.
مردم مومن و خداجوی این شهرستان مرزی سیستان و بلوچستان دلتنگ حضور در مساجد و محافل معنوی انس با قرآن کریم هستند.
همه ساله شب ها و روزهای رمضان در شهرستان خاش حال و هوای معنوی و نورانی داشت و مومنان روزه دار با شرکت در نمازهای جمعه و ج
یک آیه از سوره واقعه با صدای استاد عبدالباسط که در روزهای آخر ماه رمضان منتشر شد. اگر تا الان دو تلاوت حشر-تکویر-فجر و قمر-رحمن از عراقِ دهه 50 رو داشتیم، الان باید واقعه-طارق رو هم اضافه کنیم. منظور از حشر همون تلاوت معروفیه که خب اینجا فقط توی مجالس ختم کاربرد داره! این مجموعه مربوط به سفر به عراق هست که اتفاقا عکسهای زیادی هم ازش هست. توضیحات دیگه ای هم قبلا دادم که توی لینک محافل عراق میتونید دنبال کنید. هر چند گفته میشه در سال 1956 بوده ولی به
چند تن از دوستان فرهیخته و نازنین ام در خصوص یادداشتی که با موضوع اعتراض به تعطیلی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها نگاشته بودم، نقطه نظرات و انتقاداتی داشتند. برخی از چرایی انتساب این حرکت به تفکر اخباریگری و انجمن حجتیه پرسیده بودند و اینکه با چه مستندی این ادعا مطرح شده است و گروه بیشتری به این انتقاد داشتند که چرا نقش حلقه‌ی شیرازی و اصطلاحا جریان شیعه انگلیسی را نادیده گرفته ام. این دوستان محکم و قاطع بر این باورند که این دست حرکتها توس
استفاده از عطر و ادکلن یکی از کارهایی است که اغلب ما عادت به انجام آن داریم. برای همه ما مهم است که در میهمانی و یا مجلسی که حاضر می شویم آراسته باشیم و بوی خوشی داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف هم سراغ انتخاب و خرید عطر و ادکلن می رویم. باید دانست که عطر و ادکلن دارای انواعی خاص است و به همین جهت هم همه ما با اصطلاحاتی مانند عطر زنانه، عطر مردانه آشنایی داریم و هر کدام از این دو دسته هم دارای تنوع خاص خود هستند.
از جمله در این دسته بندی ها می
استفاده از عطر و ادکلن یکی از کارهایی است که اغلب ما عادت به انجام آن داریم. برای همه ما مهم است که در میهمانی و یا مجلسی که حاضر می شویم آراسته باشیم و بوی خوشی داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف هم سراغ انتخاب و خرید عطر و ادکلن می رویم. باید دانست که عطر و ادکلن دارای انواعی خاص است و به همین جهت هم همه ما با اصطلاحاتی مانند عطر زنانه، عطر مردانه آشنایی داریم و هر کدام از این دو دسته هم دارای تنوع خاص خود هستند.
از جمله در این دسته بندی ها می
واکاوی نظریه ارتباط گرایی زیمنس ارتباط گرایی در چند سال اخیر به عنوان یک نظریه یادگیری جدید در محافل علمی مطرح شده است.این نظریه را اولین بار جورج زیمنس ( 2005)و استفان داونز ( 2006)مطرح کردند (به نقل از فردانش، 1392.)زیمنس استاد دانشگاه منیتوبای کانادا دارای آثاری در زمینه ی شبکه های یادگیری و نظریه ارتباط گرایی،زیستبوم یادگیری و آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال است.زیمنس  در چند دهه اخیر یادگیری شاهد دیدگاهها ونظریه های جدیدی بوده است که به طورجد
تاریخ تولد: 1340تاریخ شهادت: 61/01/07محل تولد: خالدآباد محل شهادت: دشت عباسمزار شهید: جاوید الاثرزندگینامه شهید:
در خانواده ای مذهبی و دوستدار اهل بیت(ع) به دنیا آمد.تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در تهران به پایان رسانید.با اوجگیری انقلاب به فعالیت های مردمی پرداخت.فردی مقید به انجام فرائض بود و در محافل مذهبی حضوری فعال داشت .وی از حسن معاشرت برخوردار بود و به صله رحم اهمیت زیادی می داد.علاقمند به انقلاب و نظام بود و پس از اخذ دیپلم از طریق ژاندارمر
 ثبت اولیه در منطقه A1 میمون با استفاده از پارادیگم، این ایده را حمایت می کند ریتم و مسکر که شامل تن های 50 میلی ثانیه ای با فرکانس مشابه با BF از اعصاب ثبت شده است  دو تن همزمان با تن مسکر ارائه شده و هر فرکانس از مسکر در حضور پاسخ به سمعک تن مسکر متناسب با تن ریتمیک حذف شده است . بنابراین افزایش پاسخ های ریتمی را برجسته می کند . اختلافات بین پاسخ های ریتمیک و مسکر پتانسیل عصبی متناسب را ارائه کرده و تمایز آنها را راحت می کند . اگرچه براساس اطلاعا
آیین تجلیل از حافظان فارغ‌التحصیل مؤسسه  آموزش حفظ «ابوایوب انصاری» در شهر «مدان» بلغارستان به همت انجمن جهانی قرآن و سنت برگزار شد.
به گزارش شریعت نیوز  شیخ خالد عبدالکافی، معاون دبیرکل انجمن جهانی قرآن و سنت در امور آموزشی و علمی، گفت: این مراسم در راستای رهنمودهای شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهان اسلام و با هدف تجلیل از فارغ‌التحصیلان حافظ قرآن کریم مؤسسه «ابوایوب انصاری» شهر مدان بلغارستان برگزار شد.مصطفی حجمی، م
کابینت کلاسیک چوبی
امروزه افراد اهمیت بیشتری به دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه می‌دهند و همین امر باعث شده تا سبک ها و مدل های دکوراسیون و کابینت همیشه در حال به روز شدن باشند. کابینت کلاسیک چوبی یکی از خاص ترین و لاکچری ترین دکورهای موجود در بازار است که طی سالیان طولانی محبوبیت خود را حفظ کرده. ما در این مقاله قصد داریم کابینت کلاسیک چوبی را به شما معرفی کنیم تا با یکی از لوکس ترین دکورهای موجود در دنیا آشنا شوید.
کابینت چوبی چیست؟
همان
طنز جالب و باحال انواع داداش برای برخی دخترا ، اصولا برخی دخترهای این زمونه هفت – هشت نوع داداش دارند.
 
هر کدوم از داداشاشونو هم واسه یه کاری میخوان.
 داداش شماره یک: بچه پولدار
ماشین داره، رستوران خوب میرن باهم! اینترنت 24 ساعته مجانی هم بعنوان اشانتیون بهشون میده.
 
داداش شماره دو: یه پسر رومانتیک
خوراک درددل بشینن نصفه شبها با هم درد دل کنن و گریه کنن با هم.
 
داداش شماره سه: بچه خلاف و شر چت روم
هر پسری بخواهد تو اینترنت اذیتشون کنه، خان داد
از دنیای شما یک چیز را نمی‌فهمم. البته خیلی چیزها را نمی‌فهمم اما یک چیز را بیشتر نمی‌فهمم و آن این است که چرا وقتی به یک جوان مجرد می‌رسید  یکی از سوالاتی که خود را ملزم به پرسیدن آن می‌کنید «چه خبرا؟ خبری نیست؟» است. هم من می‌دانم، هم خودتان و هم شمایی که این را می‌خوانید، که منظور از این سوال چیست. اگر جواب مثبت باشد، تا طرف را تخلیه اطلاعاتی نکنید، دست برنمی‌دارید. اما بدا به وقتی که جواب منفی باشد و در پی سوالتان یک «نه هنوز خبری نیست»
قسمت دوم
در این پست درباره غرب زدگی مینویسم.
وقتی میرزا تقی خان امیرکبیر سررشته امور را به دست گرفت و از حداقل امور، کاراها به نحو عالی پیش میرفت صحبت از مدرسه دارالفنون به پیش می آید. اندیشه مردان بزرگی همچون میرزا تقی خان در ایران عزیز پایدار نماند و من در این پست به تفکرات ایشان حول محور علوم و فنون غرب و فرهنگ ایرانی میپردازم. 
البته که باید پذیرفت دانش و علوم غرب بسیار فراتر از دانش ایرانیان در زمان قاجار بود. امروزه هم ما بدلیل آنکه نتوا
خرید جواهرات لوکس
سایت زرسی ویترین آنلاین جواهرات از معدود فروشگاه های آنلاین می باشد که با فراهم کردن جواهرات لوکس متنوع اقدام به فروش آنها کرده است و بسیاری از هموطنان می توانند جواهرات لوکس را از این سایت خریداری کنند.
سایت زرسی برای راهنمایی افرادی که قصد خرید جواهرات لوکس را دارند و می خواهند آن هارا  در محافل و مراسمات متنوع استفاده کنند مطلبی جامع و کاربردی آماده کرده است که با خواندن آن می توانید در مراسمات گوناگون ظاهری جذاب و بخ
استاندار زنجان با بیان اینکه همه استان‌های همسایه زنجان در وضعیت بسیار سختی در مقابله با بیماری کرونا قرار دارند تاکید کرد: از مردم می خواهیم بر ترس و اضطراب خود غلبه کرده و فقط توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و به اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی اعتنا و توجهی نداشته باشند، زیرا تنها منبع اطلاع رسانی صحیح، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هستند که از طریق صداوسیما آخرین اطلاعات و اخبار و توصیه ها را ارائه می کنند.مقام عالی دولت در استان همچ
با این همه دانش و معلومات می رفت دبیرستان تدریس می کرد! قیافه نمی
گرفت که حالا من سخنران ثابت انجمن اسلامی پزشکان تهران هستم و دکترهای معروف و
صاحب اسم و رسم می آیند پای منبر من زانو می زنند و از حرف هایم نکته برمی دارند.
یا فلان اساتید غربزده و مطرح دانشگاه شهامت مناظره با مرا ندارند. دبیرستان هم
عرصه نشر و ترویج و تبیین حقایق اسلام است. با کوله باری از علم و معرفت می رفت با
بچه های نوجوان سر و کله می زد و زوایای ناگفته و مغفول اسلام را برایشان
چراغ توریوسیله ای رویایی که چندین سال روشنایی بخش منازل ما بوددر آن سالهای سخت که نه برق بود و نه گاز و نه آب. و نفت هم سهمیه ای بود.چراغ توری زینت بخش محافل ما بود.چراغ توری که با سوخت نفت و هوا روشنایی داشت و تور سفید و صورتی زیبایش در اکثر دکان ها وجود داشت.در قسمت بالای سیاه رنگ آن توری با نخ محکم خودش بسته می شد و قسمت وسط شیشه گرد آن بود و در قسمت پایین مخزن نفت با اون درب و درجه زیبایش  و تلمبه کوچک باد آن قرار داشت .وقتی تور  بسته می شد باید
خدا محورى و گرایش دینى در انقلاب اسلامى
کتاب: چارچوبى براى تحلیل و شناخت انقلاب اسلامى در ایران،
نویسنده: محمد باقر حشمت‏زاده
در یک تحلیل از علل انقلاب ما به نقش فرد در جامعه توجه مى‏کنیم.فرد با اراده‏اش منشاء تحول و دگرگونى جامعه است.جهت تاریخ و جوامع بشرى و محتواى آنها ناشى از تلاقى اراده افراد با جبرهاى طبیعى و قوانین اجتماعى است.و در یک تحلیل عمیقتر ما معتقدیم که علت العلل هر اثرى از جمله انقلاب، خداى قادر متعال مى‏باشد.
امور فوق در اص
فیلم_تجربی
خانه‌ای که جک ساخت | لارس فون‌تریه | فیلمنامه از لارس فون‌تریه | ۲۰۱۸
 
«پیش‌درآمدی
بر فیلم جدید فون‌تریه»
 
پیش‌تر در نقد
ملانکولیا– که در همین کانال در دسترس است- گفته
بودم که باید چه بشود تا فیلم دیگری از فون‌تریه ببینم! ولی الان، حتّی کیفیت
بلوری فیلم جدیدش نیامده، آن را دانلود کرده و روی پرده تماشایش کردم. فیلمی که
حسّابی در محافل آکادمیک تحویل گرفته شده و در بین سه فیلم منتخب کایه‌دو‌سینما در
سال نیز وجود دارد. حقیقت آن
مصطفی روشنی - مراد و معنای آزادی در بندهای پایانی بیانیه  چیست؟ با توجه به مباحثی که دیروز ۴ام اردیبهشت در جلسۀ خیز بیان شد به نظرم آمد تا برای فهم معنای آزادی، مطالبی اشاره شود. عبارات و جملاتی که برای بیان مقصود از آزادی  در جلسه خیز بیان شد، عبارت بود از: آزادی به معنای آزادی معنوی، آزادی به معنای رهایی از عبودیت غیر خدا و البته بحثی هم صورت گرفت حول اینکه مراد از آزادی در شعار معروف انقلاب چیست؟ دربخشی بحث به سمت آزادی به معنای مصطلح، که ه
مصطفی روشنی - مراد و معنای آزادی در بندهای پایانی بیانیه  چیست؟ با توجه به مباحثی که دیروز ۴ام اردیبهشت در جلسۀ خیز بیان شد به نظرم آمد تا برای فهم معنای آزادی، مطالبی اشاره شود. عبارات و جملاتی که برای بیان مقصود از آزادی  در جلسه خیز بیان شد، عبارت بود از: آزادی به معنای آزادی معنوی، آزادی به معنای رهایی از عبودیت غیر خدا و البته بحثی هم صورت گرفت حول اینکه مراد از آزادی در شعار معروف انقلاب چیست؟ دربخشی بحث به سمت آزادی به معنای مصطلح، که ه
مرا
دیوانه می خوانند در میخانه عاقل ها
همان هایی که می دانند خود را جزو کامل ها

مرا
راهم نمی دادند دانایان به جمع خود
مبادا کم کند از علم آنها جهل جاهل ها

به
من گفتند کمتر کن از این پس عشق بازی را
که هردم عشق بازی ها پدید آورده مشکل ها

من
استفتاء نمودم راز عشق و عشق بازی را
نجستم پاسخی اما به توضیح المسائل ها

نباید
دور باطل زد در این دار فنا هرگز
کسی نابرده سودی از دویدن حول باطل ها

چنان
دست گدایی سوی آل الله باید برد
که گردی زین عمل ضرب المث
.
میگم: تو مثل جلالی (آل احمد) و من مثل سیمین (دانشور)
تو نوشته هات اقبال عمومی بیشتری داره...مثل جلال که همون زمانِ زنده بودنش شناخته شد.. نوشته هاش نقد و تفسیر شد...باهاش مصاحبه های مکرری شد...به عنوان فردی سیاسی شناخته شد
.
من، اما سیمین...مخاطب های خاص خودمو دارم...ازون پروپا قرص ها...ازونا که اگر بد بنویسم میان پی ویم گله میکنن...ازونا که حوصله ی خوندن هزارتوهای کلمات رو دارن
.
سیمین چندان ک باید شناخته نشد...اونقدر ک به اجبار به ترجمه رو اورد..‌جور
نوستراداموس


"نوستراداموس" برای سال 2020 پیشگویی‌هایی دارد که از جمله مهم‌ترین
آنها وداع یک پادشاه پرسابقه با تاج و تخت و مرگ یک رهبر در قاره آمریکاست.

 پیشگویی‌های "نوستراداموس" پیشگو و اخترشناس فرانسوی قرن شانزدهم همواره مورد توجه رسانه‌ها و محافل خبری بوده است.
با وجودی که بین دو مقوله "پیش بینی" و "پیشگویی"
تفاوت زیادی وجود دارد و "پیش‌بینی" بر اساس داده‌های علمی بوده و"
پیشگویی" فاقد چنین پشتوانه‌ای است و بسیاری به پ
 
«پس از انتقال محمد صلاح به تیم لیورپول در سال ۲۰۱۷، میزان پیام‌های ضد اسلامی طرفداران این تیم در مقایسه با سایر تیم‌ها ۵۰ درصد کاهش یافته است. همچنین اسلام‌هراسی در شهر لیورپول نیز ۱۸.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.»
این نتایج تحقیقی است که دانشگاه معتبر استنفورد انجام داده است. محمد صلاح به تنهایی در قامت یک مبلغ موفق ظاهر شده و آتش اسلام‌ستیزی را با آب موفقیت و نیز اخلاق نیکویش کم فروغ کرده است.
اما واقعا ریشه­‌های اسلام‌ستیزی که همواره یک
فیزیک پایه 2، فیزیک پایه 4، آشنایی با تپولوژی، معماهای الگوریتم،آزمایشهای فیزیک،آشنایی با جبر،متون و قواعد عربی،مدخل شعر معاصر فارسی، مدخل حماسه ملی ایران، گشتالت درمانی، رفتاردرمانی دیالکتیکی فردی،مهارت در هندسه،محافل ریاضی، مبانی آنالیز عددی، اصول نظریه مجموعه ها،معادلات مرزی، توجه آگاهی ، درمانگری فراشناختی، طرح واره تنظیم هیجان، شیمی آلی،ریاضیات گسسته و ترکیبیات،رفتاردرمانی شناختی، زوج درمانی پیشرفته، راهنمای درمان عقلانی ه
زردچوبه روی پوست و دندان خود استفاده کنید
 
1
برای پاک کردن آکنه و سایر مشکلات پوستی ، سرم زردچوبه درست کنید.
زردچوبه دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که آن را برای مبارزه با آکنه ، جوش های سرسیاه ، اگزما و پسوریازیس کامل می کند. به سادگی 4 قاشق غذاخوری (59 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا ، ½ قاشق چای خوری (2.1 گرم) پودر زردچوبه و 1 قاشق چای خوری (4.9 میلی لیتر) روغن آرگان را درون یک شیشه قرار داده و آنرا هم بزنید. [7]
این مخلوط را روی صورت خود ماساژ داده و ب
از وقتی یادمه این مرده یک نمونه فرد مهربان خانواده دوست تو اقوام معرفی میشد یه مرد با اخلاق و مهربونبا همه بچه ها رابطه خوبی داره حتی با دخترک منحتی با من وقتی کوچیک بودمبرای دانشگاه قبول شدنم بهم پول هدیه داداز نظر کاری هم با اینکه پدرش وضع خوبی داشت ولی خودش از صفر شروع کرد الان کارخونه داره و خونه و ماشین خارجی و....وقتی ک ازدواج کرد میگفت زن خوبی پیدا کردمهمیشه هم تو محافل فامیلی رابطه ی خوبی پر از احترام باهم داشتندیه دختر 8 ساله داره ک خی
شانزده سال by منیژه آرمین
My rating: 3 of 5 stars
شخصیت های این رمان اگرچه شخصیت های دو رمان قبلی آرمین یعنی "شب و قلندر" و شباویز هستند اما برای ارتباط برقرار کردن با این اثر نیازی نیست الزاما آن دو رمان را خوانده باشید.خب نویسنده در پرداخت شخصیت هایی که از رمان های قبلی آورده کمی مسامحه کرده اما چیز زیادی را از دست نخواهید داد "احمدشاه گریه می کرد و از آغوش مادر جدا نمی شد. محمدحسن میرزا تقریبا فراموش شده بود و این فراموش شدگی را همواره به یاد داشت. وداع
حضور فعال تمامی اعضای شورا در امور آموزشگاه و به کار گیری آنان در فعالیتهای مدرسه
تمامی اعضای شورای دانش آموزی آموزشگاه پس از اخذ رای مثبت از سوی دانش اموزان آموزشگاه در تمامی طول سال در تمام برنامه ها حضور و شرکت فعال و موثر داشتند و به عنوان بازوی مربی پرورشی ، مدیر ، معاون مشاور و... حضور پر رنگ داشتند و نیز برای هر چه بهتر شدن مدرسه تمام تلاش خود را به کار بردندو از آنجا که دیگر دانش آموزان آموزشگاه نیز در قالب انجمن های شورا سازمان دهی شدن
    مریم و مسعود رجوی در خصوص اعدام میگویند:
اعدام بد است و ما با اعدام مخالفیم و در ایران فردا!! ما حکم اعدام را برمیداریم
و ...
جهت یادآوری خدمت مریم و مسعود باید عرض کنم، مگر شما
نبودید که هنوز نه به بار بوده و نه به دار٬ حکم اعدام در قرارگاه اشرف را به نقل محافل
و نشستهای دیگ و عملیات جاری تبدیل کردید و می گفتید که هرکس که خواست از ما جدا
شود٬ حکمش اعدام است؟! مگر شما نبودید که در نشستهای طعمه همه را مجبور کردید که
گزارش بنویسند که هرکس برید و
با سلام و عرض تسلیت ایام حزن آل الله -علیهم السلام-
مخاطبان فاضل و خوانندگان ارجمند؛ با توجه به اینکه چهارماه از راه اندازی این وبلاگ می گذرد، لازم است که بازخورد گیری مناسبی از نظرات خوانندگان محترم و فاضل به عمل آید.
هدف از این وبلاگ، همان هدفی است که در نگارش کتب و مقالات دنبال شده است. وبلاگ به دنبال ایجاد فضایی برای اندیشیدن جدی تر (به نسبی بودن این معیار توجه داشته باشید) درباره مبانی و مباحث علمی در عرصه فقه و اصول و فلسفه و علوم قرآنی د
یکی
از مهمترین نشانه های تاریخی در هر شهری از ایران حمام ها و گرمابه های قدیمی
موجود درآن شهر است. شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حمام و گرمابه در ایران
قدمی صرفا کاربرد بهداشتی ندارد بلکه محلی برای تصمیم گیری های مهم مردم آن زمان،
تشکیل محافل فرهنگی و تقویت فولکلور محلی است. در ایران و در آیین های
میترائیسم، مزدیسنا و زرتشت و همچنین دین مبین اسلام به کرات به پاکیزگی جسم و روح
تایید داشتند. به همین دلیل در سراسر قلمرو ایران زمین حمام ها
یکی
از مهمترین نشانه های تاریخی در هر شهری از ایران حمام ها و گرمابه های قدیمی
موجود درآن شهر است. شهر قم نیز از این قاعده مستثنی نیست. حمام و گرمابه در ایران
قدمی صرفا کاربرد بهداشتی ندارد بلکه محلی برای تصمیم گیری های مهم مردم آن زمان،
تشکیل محافل فرهنگی و تقویت فولکلور محلی است. در ایران و در آیین های
میترائیسم، مزدیسنا و زرتشت و همچنین دین مبین اسلام به کرات به پاکیزگی جسم و روح
تایید داشتند. به همین دلیل در سراسر قلمرو ایران زمین حمام ها
سرکار خانم طاهری که در بین نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان بابل حضور دارد بانوی فعال و افتخارآفرینی است که از دوره جوانی و در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب تا کنون همواره در صف نخست مبارزه و جهاد فرهنگی و فکری خوش درخشیده است.
او در اوج فعالیت گروهک تحریک شده معاندان در منطقه ترکمن صحرا با حضور جسورانه در این خطه و تشکیل جبهه گفتمانی انقلاب اسلامی با همراهی و وحدت دشمن شکن بانوان شیعه و سنی به دفاع از حریم اندیشه ه
مهرداد عباسی:
چند سالی است که وقت خود را صرف این کرده‌ام که در مورد اسلام‌پژوهی و قرآن‌پژوهی در دنیای مدرن کار کنم. اگر بخواهیم یک اسلام‌پژوه را در دنیای جدید تعریف کنیم، تعریفش این‌طور است که فارغ از دغدغه‌های دینی می‌خواهد وارد یک حوزه آکادمیک و پژوهشی شود و آنجا مسئله‌هایی را بسازد و حل کند. دغدغه‌ای که اسلام‌پژوه دارد دغدغه دین و دفاع از دین نیست، بلکه دغدغه‌ای از جنس دغدغه پژوهش‌های انتقادی و تفکر انتقادی است که در دوره جدید باب
وین دایر شخصیتی که چند سال اخیر کتابهای او در ترجمه های مختلف منتشر گردیده و امروزه یکی از سردمداران عرفانهای نوظهور است از سوی محافل علمی مورد نقد فراوانی قرار دارد.

اما گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی وین دایر ترویج روحیه مدارا با ظالم و ستمکار است. او در کتاب«عرفان، داروی دردهای بی درمان»می گوید:

به جای اینکه علیه ترورسیم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفداران صلح باشید... علیه هر چیزی بایستید، همان چیز علیه شما خواهد ایستاد.
ادامه مطلب
وین دایر شخصیتی که چند سال اخیر کتابهای او در ترجمه های مختلف منتشر گردیده و امروزه یکی از سردمداران عرفانهای نوظهور است از سوی محافل علمی مورد نقد فراوانی قرار دارد.

اما گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی وین دایر ترویج روحیه مدارا با ظالم و ستمکار است. او در کتاب«عرفان، داروی دردهای بی درمان»می گوید:

به جای اینکه علیه ترورسیم و جنگ اعلام انزجار کنید، طرفداران صلح باشید... علیه هر چیزی بایستید، همان چیز علیه شما خواهد ایستاد.
ادامه مطلب
 
سید علی حسینی ایمنی که روز گذشته در قم به رحمت خدا رفت روحانی اهل ادب و فرزانه ای بود که قلم توانمند او در عرصه ادبیات پارسی ماندگار خواهد بود. این روزها کسی بمیرد با مظلومیت مضاعفی همراه است. نه تشییع و تدفین درست و حسابی و نه مجلس یادبودی و گاه بعضی ها از حضور در کنار خانواده متوفا و تسلیت به آنها هم به بهانه ترس از ویروس، ابا دارند.
سید علی حسینی ایمنی طلبه بابلی حوزه، سردبیر یکی از تخصصی ترین نشریات ادبی کشور به نام اشارات بود که تأمین محت
1- بر اساس احادیث، ازدواج پاک، یکی از عوامل باحیا شدن فرزند است. فرزندی که از راه نامشروع متولد شود، بی حیا خواهد شد. همچنین فرزندی که نطفه اش در حال ناپاکی مادر منعقد شده باشد، بی حیا خواهد بود. گاهی نیز ممکن است شیطان در انعقاد نطفه، مشارکت کند که نتیجه آن، بی شرمی فرزند است.
 
 
 
 
 
2- دوران بارداری، دوران بسیار حساسی است. ریشه های باحیایی و بی حیایی را در این مرحله نیز می توان یافت. رعایت حیا از جانب مادر، تأثیر زیادی بر جنین خواهد داشت. بی حی
1- بر اساس احادیث، ازدواج پاک، یکی از عوامل باحیا شدن فرزند است. فرزندی که از راه نامشروع متولد شود، بی حیا خواهد شد. همچنین فرزندی که نطفه اش در حال ناپاکی مادر منعقد شده باشد، بی حیا خواهد بود. گاهی نیز ممکن است شیطان در انعقاد نطفه، مشارکت کند که نتیجه آن، بی شرمی فرزند است.
 
 
 
 
 
2- دوران بارداری، دوران بسیار حساسی است. ریشه های باحیایی و بی حیایی را در این مرحله نیز می توان یافت. رعایت حیا از جانب مادر، تأثیر زیادی بر جنین خواهد داشت. بی حی
حضور فعال تمامی اعضای شورا در امور آموزشگاه و به کار گیری آنان در فعالیتهای مدرسه
تمامی اعضای شورای دانش آموزی آموزشگاه پس از اخذ رای مثبت از سوی دانش اموزان آموزشگاه در تمامی طول سال در تمام برنامه ها حضور و شرکت فعال و موثر داشتند و به عنوان بازوی مربی پرورشی ، مدیر ، معاون مشاور و... حضور پر رنگ داشتند و نیز برای هر چه بهتر شدن مدرسه تمام تلاش خود را به کار بردندو از آنجا که دیگر دانش آموزان آموزشگاه نیز در قالب انجمن های شورا سازمان دهی شدن
درباره ماسک سیب زمینی جه میدانید ؟
سیب زمینی عالی است. آنها می توانند به روش های مختلف بی شماری تهیه شوند - و در صورت تهیه صحیح ، یک سیب زمینی می تواند کاملاً مغذی باشد. یک سیب زمینی پخته نشده بدون پودر با پوست دارای 160 کالری است و به طور طبیعی فاقد چربی و کلسترول است. یک سیب زمینی حاوی حدود 4 گرم فیبر و 4 گرم پروتئین است. در حالی که سیب زمینی نباید تنها سبزیجاتی باشد که می خورید ، سیب زمینی یک افزودنی خارق العاده برای رژیم شماست.اما آیا می دانید سی
«وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِک تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ
الْعَلِیمِ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّی عَادَ کالْعُرْجُونِ
الْقَدِیمِ لَا الشَّمْسُ ینبَغِی لَهَا أَن تُدْرِک الْقَمَرَ
وَلَااللَّیلُ سَابِقُ النَّهَارِوَکلٌّ فِی فَلَک یسْبَحُونَ» (یس/
38ـ40)؛ «و خورشید که تا قرارگاهش روان است؛ این اندازه گیری (خدای) شکست
ناپذیر داناست * و ماه را برایش منزلگاه هایی قرار دادیم، تا این که هم چون
شاخک دیرینه [قوسی شک
  ویلا یی در ایران که شبیه کاخ سفید است!
این
ویلای زیبا که در عکس مشاهده میکنید در رشت ساخته شده است و متعلق به یکی
از سرمایه دارانی است که در تهران زندگی میکند. لازم به ذکر است که سرو
صدای این ویلا در محافل خبری خارجی هم از جمله VOA News و BBC News شنیده
شده و تمامی عکسهای این ویلا را با ذکر جزئیات کامل و متراژ پوشش کامل خبری
دادند و حتی آنرا با کاخ سفید مقایسه کردند.








برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.



سایت شهر24 مرجع آگهی های رای
سرویس چای خوری ملیله کاری اصفهان از سری محصولات کاربردی , زینتی صنایع دستی این شهر می باشد. شما می توانید با استفاده از سرویس چای خوری ملیله پذیرایی بسیار با شکوهی داشته باشید. رنگ و طرح سرویس چای خوری ملیله کاری بگونه ایی است که در صورت قرار گیری در ویترین منزلتان , قابل ست شدن با دیگر اشیاء دکوری می باشد . شما می توانید از این مجموعه برای سرو انواع نوشیدنی ها استفاده کنید , بطور مثال سرویس گالش قهوه خوری ملیله یا ست چای خوری ملیله کاری , که هر
همزمان با هفته کتاب (19 لغایت 30 آبان) صحنه
سازی ها و نمایش های مضحک فرهنگی از سر گرفته خواهد شد.
هر چند از به کار بردن کلمه متاسفانه (که حاوی
مقدار زیادی بار معنایی منفی ست، خسته شدیم) با این حال باز هم متاسفانه عادت زشتی
که گریبان جزء جزء مسئولین اجرایی کشور را گرفته، در هفته کتاب به بهترین شکل ممکن
اجرا می شود.
"نمایش اقتدار گونه"؛ یک هفته پرکار
برای کتابخانه ها، خالی از اتفاقات مثبت؛
شاید در ظاهر افزایش تعداد اعضا، بازدید دانش
آموزان از کتابخ
مباحثه:
شخصی که قرآن را حفظ می‌کند گاهی برخی از کلمات را اشتباه تلفظ می‌کند یا در طول زمان بعضی از اشتباهات اعرابی یا لفظی در میان محفوظاتش راه می‌یابند که برای پی بردن به ین اشکالات حتما باید هرچند وقت، محفوظات خود را نزد شخصی ارائه کند مثلا اگر شخصی حافظ پنج جزء قرآن کریم است هر روز نیم جزء برای کسی قرائت کند و آن شخص اشتباهات او را بگیرد. بهترین روش برای این موضوع این است که دو نفر به طور همزمان مشغول حفظ شوند تا بتوانند به طور همزمان به ح
ده راهکار جذب درآمد ده رقمی برای معماران فرمت فایل دانلودی: .pdfفرمت فایل اصلی: pdfتعداد صفحات: 16حجم فایل: 1325قیمت: 10500 تومانبخشی از متن:کتاب ده راهکار جذب درآمد ده رقمی برای معماران نوشته منا تراشی درباره‌ی حقوق معماران است، و یکی از مسئله‌هایی است که زیاد در محافل معماری درباره آن صحبت می‌شود. از جذاب‌ترین حوزه‌هایی که اکثر معماران هم به آن علاقه دارند جذب پول و افزایش درآمد است.البته طبیعی است! به عنوان یک معمار اگر دستمزد مناسبی از حرفه
طنز جالب و باحال انواع داداش برای برخی دخترا ، اصولا برخی دخترهای این زمونه هفت – هشت نوع داداش دارند.
 
هر کدوم از داداشاشونو هم واسه یه کاری میخوان.
 
داداش شماره یک: بچه پولدارماشین داره، رستوران خوب میرن باهم! اینترنت 24 ساعته مجانی هم بعنوان اشانتیون بهشون میده.
 
داداش شماره دو: یه پسر رومانتیکخوراک درددل بشینن نصفه شبها با هم درد دل کنن و گریه کنن با هم.
 
داداش شماره سه: بچه خلاف و شر چت رومهر پسری بخواهد تو اینترنت اذیتشون کنه، خان دادا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

جاسوس Spy Dreamer