نتایج جستجو برای عبارت :

رژیم غذایی PUFA

بدن برای تولید برخی از هورمون ها، جذب ویتامین های محلول در چربی و حفظ حرارت بدن به چربی نیاز دارد. برخی از انواع چربی ها سالم تر از سایرین می باشند. چربی های چند اشباع نشده معروف به پوفا (PUFA) فواید بسیاری برای سلامتی دارند. هرچند این چربی های چند اشباع نشده سالم ترین نوع چربی به حساب می آیند، اما به طور کلی چربی ها کالری بالایی دارند. تمام چربی ها در هر گرم ۹ کالری دارند که تقریبا دو برابر کربوهیدرات ها و پروتئین ها است.این نوع چربی در غذاهای د
دانه های آن دارای حدود ۱۰%روغن بوده که به رنگ زردکمرنگ متمایل به قرمز ودارای بوئی مطبوع می باشد.البته دانه ها سمی است.
عمده ترین اسیدهای چرب تشکیل دهنده روغن هسته های نسترن کوهی به ترتیب:
لینولئیک
اولئیک
آلفا–لینولنیک
استئاریک
و پالمیتیک اسید می باشند.
اسید لینولئیک و اسید لینولنیک به ترتیب با ۵۶-۳۶ درصد و ۲۹-۲۰ درصد بیشترین مقدار را به خود اختصاص می دهند.
حاوی بالاترین میزان اسیدهای چرب غیر اشباع با پیوند دوگانه ( PUFA )
در این قسمت توضیح مختص
5 غذایی که قلب شما را دوست دارند
 بدون شک سبک زندگی ، از جمله رژیم غذایی ، نقش اساسی در پیشرفت بیماری های قلبی عروقی دارد. نتایج مطالعات نشان می دهد که غذاهای خاصی وجود دارد که به سلامت قلب کمک می کند و از آن در برابر بیماری ها محافظت می کند.
غذاهایی که قلب "قوی" به ما می دهند چیست؟1. آجیل برای اسیدهای چرب با ارزش Ω3در واقع ، یک مشت کوچک آجیل می توانند شگفتی سازند! نشان داده شده است که مصرف زیاد مغز با سلامتی قلب همراه است. به دنبال آجیل باشید که منب
روغن هسته انگور (Grapeseed Oil) :
انگور همراه با دانه و حتی برگ ها و شیره ی آن از روزگاران قدیم، از درمان های سنتی محسوب می شد. امروزه روغن هسته انگور ارزش زیادی دارد و برای درمان برخی بیماری ها از آن استفاده می شود. از این روغن هم در پخت و پز و سالاد و هم در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی و لوسیون ها بصورت موضعی استفاده می شود. در ادامه ی این مقاله با خواص پرکاربرد آن آشنا می شویم.
ویژگی های روغن هسته انگور
روغن دانه انگور سرشار از ترکیبات فنولیک ، اسید
مغزگردو دندانه ؛ در هنگام خارج کردن مغز گردو از پوسته چوبی قهوه ای آن به وجود می آید و به همین دلیل قیمت آن از مغز گردوی سالم کمتر است.
این مغز گردو برای تهیه خورشت فسنجان مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین در تهیه انواع شیرینی ها، کیک، کلوچه، بیسکوییت و... از مغزگردو دندانه استفاده می کنند.
مغز گردو دندانه یا شکسته هر چه قدر ریز باشد و رنگ آن تیره تر ارزانتر است و هرچه تمیز، تازه تر و تولید همان سال باشد، قیمت آن گرانتر است.
نکته : منطقه و ایرانی

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سایت آشپزی پریسا