نتایج جستجو برای عبارت :

قدقامت غدیر

تواتر حدیث غدیر در کلام علامه محمد تقی مجلسی رضوان الله علیه
عالم جلیل القدر شیعه علامه محمد تقی مجلسی قدس الله روحه الشریف می‌نویسد:
وقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم فی غدیر خم ألست أولى بكم من أنفسكم ؟ قالوا : بلى یا رسول الله. فقال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم: من كنت مولاه فعلی مولاه كما رواه العامة والخاصة متواترا.
رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم فرمودند: آیا من سزاوارترین افراد به خودتان نیستم؟ [حاضرین] گفتند: بلی، ای پ
تواتر حدیث غدیر در کلام خواجه نصیر الدین طوسی و علامه حلی
علامه حلی رضوان الله علیه می‌نویسد:
قال: و لحدیث الغدیر المتواتر. 
أقول: هذا دلیل آخر على إمامة علی ع و تقریره أن النبی صلى الله علیه و آله قال فی غدیر خم و قد رجع من حجة الوداع معاشر المسلمین أ لست أولى بكم من أنفسكم قالوا بلى قال صلى الله علیه و آله من كنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اخذل من خذله. و قد نقل المسلمون كافة هذا الحدیث نقلا متواترا .
او (
اعتراف ابن مغازلی به صحت حدیث غدیر
ابن مغازلی از علمای اهل تسنن پس از نقل حدیث غدیر می‌نویسد:
٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حدیث صحیح عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وقد روى حدیث غدیر خم عن رسول الله صلى الله علیه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حدیث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علی علیه السلام بهذه الفضیلة، لیس یشركه فیها أحد.
ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و ح
برائت خداوند متعال از معاویه در روز غدیر
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه در مورد آیات ۳۱-۳۴ سوره قیامت می‌نویسد:
كان سبب نزولها ان رسول الله صلى الله علیه وآله دعا إلى بیعة علی یوم غدیر خم فلما بلغ الناس واخبرهم فی علی ما اراد الله ان یخبر، رجعوا الناس، فاتكأ معاویة على المغیرة بن شعبة وابی موسى الاشعری ثم اقبل یتمطى نحو اهله ویقول ما نقر لعلی بالولایة (بالخلافة خ ل) ابدا ولا نصدق محمد مقالته فیه فانزل الله جل ذك
می‌دونید قسمت سخت گردش رفتن کجاست؟ اونجایی که قبل رفتن باید کلی زحمت بکشی، خوراکی و غذا و ظرف و ظروف و فلاسک و زیرانداز و پتو و بالش و توپ و دبه‌ی آب و آفتابه :دی و فلان و بهمان آماده کنی نیست. بله، این قسمتش سخت نیست، حتی اگه مجبور باشی کلی مرغ یا بال و پاچین و فلان رو تمیز کرده و در مواد بخوابانی (که البته ما این رو هم نداشتیم و با برنج و رشته‌فرنگی (شمام دارین این غذا رو یا اختراع مادر منه؟) سر و ته غذا رو هم آوردیم). بلکه قسمت سختش اونجاست که ن
♦سین مثل سردار...باورش باورمان نبود...بانگ رحیلت را که سر دادند عجب داغی نشست بر قلبهایمان..گویی پتکی سنگین بر فرق خواب ناز ما بود!خواب...راستی چرا در خوابهای همیشه خوابم چشمهای همیشه بیدارت را سیر به تماشا ننشستم تا هم اینک چشمهایم روضه ی نبودنت را نگریند..حاج قاسم جان ما!!میدانم بیداری سهم تو بود وخواب سهم من ها!میدانم کرب و بلا سهم تو بود و تَکرارتشکیک ها و تزویرها و #فتنه ها سهم امان نامه خواه ها⛔⛔اما تو به تنهایی یک لشگر بودی# سردار...یک قلب
✍✍✍
"قامت غدیر"  در ژنده پیراهنِ انکار مگر می گنجد؟غدیر ؛ کتمان پذیراست مگر؟ابر، باد ،ماه ، خورشیدوفلک درمیانه ی  میدان ،  مومنان به گِردخویش خوانده اند که ازکدامین سِرّ ، مُهرِ  ملاحظات بردارند؟ابرِ واپسین حج ، بادِ وحی و ارادت ، ماهِ تمامِ علی و خورشید روی نبی ،همه در میان ومهیا بودند تا پیامبر رفته ها رابازگرداند ودر انتظار واپس مانده ها بماند که چه بگوید؟ پیمبر علی رابر بلندا بخواند و دستهایش را بالا ببردکه تنها بگوید این علی یارمن


حضرت خاتم امام مسلمین
سید و سالار اسلام مبین
بر تمام خلق عالم سروری
جامع ادیان و هر پیغمبری
بعد تو ختم رسالت شد یقین
چون که اکملت لکم گردیده دین
بعد از آن دیگر که باطل مدعی است
بدعتش رسوایی هر مشتری است
در غدیر خم تو احیا گشته ای
با علی جانا تو ابقا گشته ای
چون که فرمان آمده از سوی حق
تا وصی خود شناسی  بهر خلق
آنکه را مولا و سرور شد علی
اوست یار و یاور تو ای نبی
وای برآنان که آن جا بوده اند
بعد تو بر این ولی شوریده اند
دوزخ است مأوایشان قطع الی
رسواسازی معاویه در سرزمین منا و استناد به حدیث غدیر توسط امام حسین علیه السلام
علامه امینی رضوان الله علیه در کتاب شریف الغدیر می‌نویسد:
ذكر التابعی الكبیر أبو صادق سلیم بن قیس الهلالی فی كتابه جملا ضافیة حول شدة نكیر معاویة بن أبی سفیان على شیعة أمیر المؤمنین علیه السلام وموالیه بعد شهادته ثم قال. فلما كان قبل موت معاویة بسنتین حج الحسین بن علی علیهما السلام ، وعبد الله بن عباس ، وعبد الله بن جعفر ، فجمع الحسین بنی هاشم رجالهم ونسائهم ومو
مطاعن ابو حنیفه در کتب شیعه و سنی (۱)
۱- لعن امام صادق علیه السلام بر ابو حنیفه (به روایت اهل سنت عمری)
ابن حبان و ابن عبد البر از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسند:
أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِیزِ الأُبَلِّیُّ ، قَالَ : حَدَّثَنَا عَمْرُو بْنُ مُحَمَّدٍ الأنس ، عَنْ أَبِی الْبَخْتَرِیِّ ، قَالَ : سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ، یَقُولُ : " اللَّهُمَّ إِنَّا وَرِثْنَا هَذِهِ النُّبُوَّةَ عَنْ أَبِینَا إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ ا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها