نتایج جستجو برای عبارت :

دراسطوره ها ایزد مهر را پرتوهای خورشید میدانستند

پرتال جامع علوم صوتی فایل های صوتی,آموزشی ,بسیار جذاب,وآموزنده WPESHARAT میدونید که در ایران باستان پرتو های خورشید رو ایزدِمهر میدانستند حالا در این فایل حکیم بررسی میکنند که آیا اساسا بین پرتو های خورشید و خود خورشید تفاوتی وجود داره در دین خودمون چطور و همینطور در نجوم به [...]
این نوشته دراسطوره ها ایزد مهر را پرتوهای خورشید میدانستند برای اولین بار ظاهر می شود در Wpesharat & پرتال جامع علوم صوتی اشارت.
برگشت خورشید به خاطر امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)
ولی الله محدث دهلوی (از علمای بزرگ اهل تسنن) در کتاب اذاله الخفاء یک سند طولانی که منتهی به فاطمه دختر حسین (علیهما السلام) از اسماء بنت عمیس می‌شود روایت نموده که گفت: باری سر پیامبر (صلی الله علیه و آله) در بغل حضرت علی (علیه السلام) گذاشته بود و به آن حضرت وحی نازل می‌شد. هنگامی که سنگینی از رسول خدا زائل شد. به من فرمود: ای علی! آیا نماز فرض را خواندی؟ گفتم نه، فرمود: بار الها ت
زنان ایرانی
زنان ایرانی که بهتر است بگوییم بانو و کدبانوی ایرانی که چراغ خانه است از گذشته در ایران مایه افتخار ایرانیان بوده اند. بانوانی چون آرتمیس، کاساندان، آناهیتا، ماندانا و ... زنان تاریخساز ایرانی بوده اند.
کاساندان
کاساندان، کاسادان یا کَساندان، نام همسر رسمی و محبوب کوروش بزرگ از تبار هخامنشیان بود. از پدرش به نام فرناسپ و برادرش به نام اوتانا یاد شده‌است.
آناهیتا Anahita
آناهیتا، نام یکی از الهه های آریائی و دختر اهورامزدا و اسپندا
   JIKJIK,PISHI              انجمن ادبیات داستانی دریچه کلیک کنید}{}{}{}{ 
 رشت تن پوش زرد خزان به تن دارد ، وباغ بزرگ هلو در خط خمیده ی گذر امین الضرب به خواب فرو رفته ، پسرکی در همسایگی بنام شین ، میگفت ؛ غروب های خزان خورده ی ایام در دلش بشکه های هجران عشق بهار را جابجا میکنند ، اما نمیدانم کدام بهار را میگفت!?... بهار رفته بر باد تقویم چهار برگ دیواری را?.. یا بهار جفای مهربانی که نرفته از یادش را ...? 
لباسهایم را پوشیدم، آنقدر لاغر شده بودم كه در تنم مى ر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها