نتایج جستجو برای عبارت :

اصوا کافی جلد 3 17 حدبث 2

رسول خدا ص فرمود شما را به بهترین اخلاق  واخرت رهبری نکنم و پبوستن بکسی که از تو بریده و بخشیدن بکسی که محرومت ساخته گذشتن از کسی که بتو ستم کرده است 4 علی بن الحسین ع فدمود چون روز قیامت شود خدایوتبارک وتعالی پیشینیان و پسینیان را در یک سرزمین گرد تورد سپس یک منادی فرباد کشد اهل فضل کجایند جماعتیاز مردم بر خیزند فرشتگان ایشانرا استقبال کنند و گویند عضل شما چه بوده گوبند ما بکسیکه از ما میبربد مبپیوستیم و بانکه مارا. محروم میکرد عطا میکردیم و
و بتحقیق رسولخد ص فرموده ایا شمارا اگاه نکنم به بهتربن کارهایتان که در درجاتشما از همه کارها بالاتر و نزد خداوند از همه پاکتر ا وپاکیزه تر است و برای شما از دینار طلا ودرهم نقره بهتر واز ایتکه با دشمن خودتان بر حود کنید و جهاد کنید وشما انها را بکشبد وانها شمارابکشند خوبتر است عرضکردند چرا فرمود ان بسیار ذکر خدا کردنست سپس فرمود مردی خدمت پیغمبر ص فرمود هر که زبانی گویای بذکر خدا باو داده شده است خیر دنیا و اخرت با داده شده ودرباره گفتار خدا
ونیز انحضرت ع فدمود هر گاه بناصبی ها و هم نشینی انها گر فتار شدی پس مانند کسی باش که روی سنگ سرخ شده نشسته باشی تا بر خبزی زیرا خداوند انها را دشمن دارد و لعنت کند پس هر گاه دیدی که در باره امامی از امامان بد گویند بر خیر زبرا غضب خداوند در چنین وقتی بر ایشان نازل کردد
حضرت صادق ع فرمود هر کس بپدر ومادر خود نظر دشمنی کند  در صورتیکه اندو باو نیز کرده باشد ،خداوند نمازش را نپزیرد شرح یعتی در صورت ستم باو نیز قبول نشود تا چه رسد اینکه نیکی باو کند8 حضرت باقر ع فرمود پدرم بمردی نگاه کرد که پسرش بهمراه او بود و ان پسر بشانه یدرش تکیه کرده بود فرمود پدرم با ان پسر از بدی ان کارش سخن نگفت تا از دنیا رفت 
امام صادق ص فرمود همانا خدا کار های خیر زود انجام شده را دوست دارد امام صادق ع فرمود چون اراده کار خیری کردی تاخیرش مینداز زبرا بنده بقصد ثواب خدادر روز گرمی روزه میگیرد وهمان سبب میشود که خدا اورا از اتش دوزخ مبرهاند وچیزی را که مابه تقرب بخدای عزوجل است کوچک مشمار اگر چه پاره خرمایی باشد که انرادر راه خدا دهی
 ابن منذر گوبد خدمت حضرت   صادق ع  از وحشت   ترس. و اندوهاز تنهایی. یاداور شدم فرمود ایا شما را اگاه نگنم بچیزی که هر گاه انرا  بگوبیدنه در شب و نه در روز  از تنهایی  نترسبد وال  ابنست وبسم  الله و با لله و توکلت   علی الله وانه من یتوکل علی الله  فهو  حسبه  ان الله بالغ امره قدجعل الله لکل شی. قدرا اللهم اجعلنی. فی امایک و فی منعک.   پس فرمود بما. رسیده که مردی سی. سال ابن دعا را میخواند ویک. شب. ترک کرد همان. شب اورا. عقرب گزید
 امام باقرع فرمود هر که از سنت تجاوز کند باید بسنت بر گردد  12 امیرالمومنین ع فرمود سنت دوگونه استسنتی است در واجب که عمل بان هدایت وترکش گمراهی وسنتی است در عیر واجب که عمل بان  فضیلت است و ترک ان عیر گناه  تو صیح  دو معنی اخیریکه برای ستت در حدبث ششم گعته شد در اینجامناسب است زیرا که سخن پیغمبر ص گاهی امر بعمل واجب است و گاهی امر بعمل مستحب و همچنین عمل خود انحضرت و گاهی انچام عمل واجبی است وگاهی انجام مستحب  
 امام صادق ع فرمود از ما نیست  کسیکه بزرگ سال ما را. احترام نکند  وبحورد سال ما ترجم.  ننماید  امام صادق ع فرمود سالمندان خود را بزرگ داریدو با ارحام خود صله. رحمی بهتر از ازار نرساندن بانها نیست  امام صادق  ع فرمود اهل ایمان برادر یکدیگرند و فرزندان یک پدر  مادر باشند چون از مردی رگی زده شود دیگران برایش بیدار خوابی کشند جنانچه گاهی  مومنی را شب خواب نبرد و سپس معلوم  شود که بیکی از برادران ایمانش بلایی  رسیده 
نصربن قابوس گویدامام صادق ع  اطعام دادن بیک مومن نزد من محبوبتر است اار ازاد کردن ده بنده وگزاردن ده حج  عرض کردم ده بنده  وده حج  فرمود ای نصر اگر شما طعامش ندهید میمیرد یا زبونش میسازید ،زبرا او از فشار گرسنگی  نزد ناصبی میرود از او سوال میکند  مردن برابش از سوال کردن از ناصبی بهتر است ای نصر هر که مومنی را زنده کند چنان است که همه مردم را زنده کرده و اگر با و اطعام نکنید اورا. کشته اید واگر اطعامش کنید او را زنده کرده اید 
احمدبن حسن گوید یزیدبن عبدالله چارپایی را شمشیر و مالی برای ناحیه مقدسه وصیت کردسپس بهای بهای چارپاو غیر ان فرستاد وشمشیر را نفرستاد نه خودش نه بهایش را نامه امد که همراه انچه فرستادید شمشیری بود بما نرسیدیا بعبارتی نطیر این محمدبن علی شاذان نیشابوری گویدپانصد در همیکه 20 درهمش کم بود از سهم امام نزد من جمع شد مرا ناگوار بود که 500 درهمیکه 20 در همش کمست بفرستم لذا 20 درهم از مال خودم روی ان گذاشتم و نزد اسدی فرستادم و ننوشتم جقدر از خودم گذاشته
امام صادق ع فرمود هد که یکی از فقرا  مسلمانها را بوسله لباسی از برهنگی بپوشاند یا بچیزی از قوت زندگی یاری دهد  خدای عزوجل 7 هزار فرشتهبر او گمارد که تا زمانبکه در  سور دمیده شود برای هر گناهی که مرتکب شوه امرزش خواهد  3 رسولخدا ص فرمود هرکه یکی از فقرا مسامانها بوسیله لباسی از برهنگی بپوشاند یا اورا بچیزی از فوت زندگی یاری کند خدای عز وجل 70 هزار فرشته بر او گمارد که تا دمبدن صور برای هر کناهیکه میکند امرزش خواهند
 امام صادق ع فرمود هرکه خاشاکی از چهره برادر مومنش بر گیرد خدای عزوجل برابش ده حسنه نوبسد و هر که بچهره. برادرش تبسم کند یک حسنه برای او است  امام صادق ع فرمود. هر که ببرادرمومنش تبسم کند مرحبا گوید خدای تعالی تا روز قیامت برابش مرحبانوبسد شرح مرحبا کلمه ایست که در اغت عرب برای خوش امد و اظار سرور و حوسحالی از ملافات شخصی گفته مبشودو فرمود نزد برادر مسلمانش رود و اورا گرامی دارد همانا خدای عزوجل را گرامی داشته است
امام صادق ع فرمود مومنی نیست جز انکه خداچهار کسرا بر او گماشته 1شیطانبکه اورا وسوسه کند و میخواهد گمراهش نماید 2 کافریکه در کمین اواست مومنیکه. براو حسد برد واز از برایش سختر است منافقیکه از لغزشهای او دنبال گیری کند امام باقر ع میفرمود هرگاه مومن بمیرد بشماره ربیعه ومضر که دو قبیله بزرگ عربند شیاطبن بر همسایگانش راه یابند واینها بگمراهی او مشغول بوده اند  امام صادق ع فرمودنبوده و نخواهد ونباشد مومنی جز انکه اورا همسایه ای باشد که ازارش رس
بسا تو هم ودکه میان اینجا وانچه گذشت  که دعاهای پنهانی ثوابش بیشتر است منافات است و ممکن است بدو وجه جواب داده شود. اول اجنماعدر اجابت موثر تر است. گرچه ثوابش کمت  است   دوم این درجاتی است که از ریا و خود نمایی مامون باشد. وانچه در ان باب گذشت در صورتی است از ریا ایمن نیست و نیز حضرت صادق  ع فرمود  هیچ. گاه چهار نفر باهم اجنماع  نکرده اند که برای مطلبی  بدرگاه  خدا جز ابنکه با اجابت ان دعا از هم جداشده. اند 3 و نیز انحضرت ع فرمود هر گاه پیش امدی پ
علی بن اسباط گوید شنیدم از امام رضاع در باره گنجی که خدای عزوجل میفرماید دو زیرش گنجی برای انها بوده فرمود در انجابود بسم الله ارحمن الرحیم. در شگفتم از کسی که یقین. بمرگ چگونه میخندد و در شگفتم از کسی که یقین. بقدیر دارد چگونه بان اندوهگین میشود ودر شگفتم از کسیکه دنیا و دگر گونیهایش را نسبت اهلش دیده است چگونه بان اعتماد میکند و سزاوار است کسیکه خدارابا عقل شناخته خدا باو عقل داده خدا در قضا قدرش متهم نسازد و در روزی رسانیدنش اورا بکندی نسب
امام باقر ع فرمود نه بخدا سوگند خداوند از مردم جز دو خصلت نخواسته است یکی اعتراف بنعمتهای او تا نعمت را بر ایشان بیفزاید ودبگر اعتراف بگناهان تا انهارا برای ایشان بیامرزد  3 برخی از اصحاب عمروبن عثمان از حضرت صادق حدیث کند که شنیدم ان حضرت مبفرمود همانا مردگاهی گناه کند وخدا لوسیله ان اورا ببهشت برد عرضکردم خداوند بسبب گناه اوراببهشت برد فرمود اری هر اینه او گناه کندو پیوسته از تن ترسان است و بر خود خشمناک است پس خداوند لباو ترحم کند واورا 
حضرت باقر ع فرمودروز قیامت قران ببهترین صورت بیاید وبر مسلمین گذر کند انها گویند این مرد از ما است از ان بگذردو نزد پیغمبران اید انها نیز کویند از ما است از ما است از انها نیز بگذردو نزد فرشتگان مقرب اید انان هم گویند از ما است تا ابنکه بدرگاه پروردگار عزت رسد وب. گویدپروردگارا فلانکس پسر فلان را من در دنیا روزهای گرمش را بتشنگی کشانده وشبهایش را به بیداری و فلانکس پسر فلان را نه روزهایش را به تشنگی بردم  ونه شبش را به بیداری  پس خدای تبارک و
علی احمسی از حضرت باقر ع حدیث کند که فرمود بخدا  سوگند از گناه نجات نیاید ورها نشود جز کسیکه بدان اعتراف کند  کوید ونیز ان حضرت ع فرمود در توبه پشیمانی کافی است  شرح مجلسی ره در قسمت اول حدیث گوید یعنی اعتراف کند که گناه است زیرا کسی که گناهی مرتکب گردد انکار کند که این گناه است وانرا حلال بشمارد چنین کسی کافر است و توبه اش پذیرفته نشود واگر مقصود از اعتراف بگناه توبه باشد پس ممکن است ان را بر نجات کامل یا نجات قطعی حمل کرد زیرا بدون توبه شخص
اسحاق بن فروخ گوید حضرت صادق ع فرمود ای اسحاق بن فروخ هر که ده بار بر محمد وال محمد صلوات بعرستد خواوند و فرشتگان او صد بار بر او صلوات فرستد ایا گفتار خدای عزوجل رت نستبده ای که فرماید و اوست انخدا وندی که رحمت یا درود فرستد بر شما او و فرشتگانش تا برون ارد شمارا از تاریکیهابسوی روشنایی وبوده است بمومنان  مهربان سوره احزاب ایه 43 توصیح استشهاد  بایه شریفه براب اثبات اب معنااست این معنا است که چگونه خداوند فرشتگان صلوات ودرود بر کسی فرستد ودر
داودبن عباس دنبالم فرستاد ومرا در مجلس  خود احضار کرد و دانشمندان را گرد اورد تا با من مباحثه کنند من بانها گفتم من اشهر خود خارج شده در جستوی پیغمبری میباشم که نامش را در کتابها دیده ام گفتند او کیست  و نامش چیست  گفتم محمد است گفتند او پیغمبر ماست که تو در جستجویش هستی سپس شرایع اورا از انهاپرسبدم انها مرا اگاه ساختند بانها گفتم من میدانمکه محمد پیغمبراست ولی نمیدانم او همین کس ست که شما معرفیش میکند یا نه شما محل اورا بمن نشان دهید تا نزد
حضرت صادق ع فرمود خدای عزوجل بموسی فرمود در شب وروز مرا بسیار یادکن و هنگام ذکر  من خاشع باش و بهمنگام بلایم شکیبا باش و پیش ذکر من اسوده باش چون باذکر من دل اسوده شود و مرا بپرست وچبزی را شریک من قرار مده باز گشت بسوی من است ای موسی مرا برای روز درماندگی ذخیره خود ساز و گنج کردارهای شایسته و پاینده خودرابمن بسپار حدیث 10 ونیز انحضرت ع فرمود خدای عزوجل بموسی فرمود زبانت را دنبال دلت قرار تا سالم بمانی و در شب و روز بسیار یاد کن وگناه را از کان و
 امام صادق ع فرمود جبرییل  بر محمد ص نازل شد  وگفت  ای محمد خداترا مزده مبدهد بملودی که ا ز فاطمه متولد شود وامت و اورا بعداز تو بعداز  میکشند فرمود ای جبریبل حبرییل  باسمان  بالا رفت وسپی فرمود امد وهمان سخن  کفت پبغمبر فرمود ای جبرییل سلام بپروردگار،م  مرا .بمولودی  که از فاطمه متولد شود وامتم اورا بکشند نیازی، نیست جبرییل باسمان بالا رفک و سپس فرود امد وگفت ای محمد پرودگارت بتو سلام مبرساند وترا مژده میدهد که امامت وولایت ووصیت را در ذ
امیرالمومنین ع فرمود انسان اگر چه مال وفرزند داشته باشد هگز نباید از خویشاوند خود واز دوستی و کرامت ودفاع دستی وزبانی انها رویگرداند انها از همه مردم گردش را محکمتر و هرکه دست کمک از فامیل خویش باز گیرد از انهایکدست  گرفته سده واز خود او دستها بسیار و هر که نرمی و فروتنی کند دوستش از او مودت بیند و هر که چون دارا شوددست باحسان گشاید انچه را داده خدا در دنیایش جبران کند ودر اخرت  برایش چند برابر سازد ونام نبکی که خدا برای کسی در میان مردم میگذ
روزی بر سولخدا ص عرضکرد من میخواهم  این کنیز خود راازاد  کنم  حضرت باو فرمود اگر چنبن کنی خدا در برابر  هد هضوی از او یک عضو . ترا از اتش  دوزخ ازادکند پس جون. بیمار پیغمبر صوثبت کر د وسفارش نمود خادمش ازادکند و زبانش بند امده بودلذابپبغمبر  ص اشاره کر د.  و پیغمبر وصیتش  پذیرفت خادمش را ازاد کند و ربانش بند امده بود  لذا. بپیغمبرص   اشاره کردو پیغمبر ص وصیتش را پذیرفت پس روزی پئغمبر نشسته که امیرالمومنین ع گریان واردشد پیغمبر   ص باو فرمود
بسم الله الرحمن  الرحیم-نظریات شخصی است-علم مدیریت- مانند علم ریاضایت نیست گرچه یک نوع ریاضایت دریک کشور بسیار اکتدیو وفعال است ویکنوع ریاضایت  زیادکاربردندارد- اصطلاحا میگیوند بستگی به سلیقه دارد-  بعنوان مثال یک کسی فرد بسیار مطلع مذهبی باشد نمیتواند  بایک فردسنی ایران ویا عراقی بحث کند هرچند مراعات اخلاق بکند یکنوع روانشناسی  میوخواهد اخلاق طرف باید بداندذ یکچا بیادمحکم باشد ویکجا باید نرم باشد که تشخیص ان مشکل است این کارطلبه خاص ا
چهل سؤال و جواب * چهل حدیث شریف در باره اسباب طول عمر * چهل حدیث در باره کرامت انسان * چهل داستان از عظمت قرآن کریم * چهل توصیه به زوج های جوان * چهل حدیث جایگاه مرد در خانواده * چهل حدیث اتّحاد اسلامی * چهل حدیث در باره بهشت و جهنّم * چهل حدیث در باره نظم و برنامه ریزی * چهل غایت در یک حدیث * چهل حدیث در باره کرامت انسان * کتاب: نوادر الأثر فی علی خیر البشر * چهل حدیث در موانع رفتن به بهشت (کتاب المانعات من دخول الجنّة) * چهل و دو باب در فضیلت روز جمعه (کت

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها