نتایج جستجو برای عبارت :

همانا همراه هر سختی آسانی است

خب بزار راستشو بگم. صبح آهنگ گوش کردن همانا خوابیدنم همانا. تا ساعت هشت یا نه بود که بیدار شدم. و همانا این که هنوز شروع نکردم روزمو. نمیدونم روزایی که قراره برم بیرون چرا اینقدر کرخت میشم جوری که دستم به هیچ کاری نمیره. خیلی بده که اینجوریم. تازه قراره سعی کنم شروع کنم حالمم گرفتست که صبح بیدار شدمو خوابم برد :(
گفت ای جعفر ما در آنچه خدا بر عیسی نازل کرد این دستور رام ببینم که حق خدا بربندگانش اینستکه چون نعمتی بانهاروی آورد برای  خدا نواصع کنند و چون خدای عزوجل بوسیله محمد ص نعمتی بمن داد من این تواضع را برای خدا کردم چو، این تواضع را بر آی خدا کردم چون این گزارش پیغمبر ص رسید  اصحابش فرمود همانا صدقه صاحبش افزونی بخشد پس صدقه دهید خدا شمارا رحمت کند و همانا تواضع موجب زیادی رفعت صاحبش شود  پس تواضع کنید تا خدا شما را رفعت دهد و همانا گذشت عزت صاحبش
توی این شرایط قمر در عقرب واقعا دولت اینه که سارینا گفت وقت داری زنگ بزنم بهت سرفصل های باکتری عمومی رو چک کنیم من چی گفتم؟! گفتم تو عزیزدل منی هرموقع خواستی زنگ بزن زیبا و زنگ زدن سارینا همانا و ۵۳ دقیقه صحبت کردن از همه چیز همانا اونقدر دلم باز شد که خدا می‌دونه سرت سلامت رفیق گل من
حضرت صادق ع فرمود همانا خداوند دوست داردبنده ای را که در گناه بزرگ باو توجه کند و از او امرزش بخواهد ومبغوض دارد بنده ای را که را که گناه اندک را خوار شمارد و بان بی اعتنا باشد ودر مقام توبه وتدارک ان نباشد  و حضرت صادق ع فرمود امیرالمومنین ع فرمود همانا پشیمانی بر گناه وبدی انسانرا بدست کشیدن از ان وامیدارد
هر آنچه آدمی درباره دیگران بگویددرباره او خواهند گفت ...و هر آنچه برای دیگری آرزو کندهمانا برای خودش آرزو کرده است ...
لعن و نفرین به خود دشنام دهندهبر می گردد ...اگر انسانی برای کسیبدبختی بخواهد بی تردیدبدبختی به سراغ او خواهد آمد.
اگر بخواهد به کسی کمک کندتا به موفقیت برسد ...همانا راه موفقیت خود راهموار کرده است ...
#فلورانس_اسکاول_شین   
«٩»رَبَّنا إِنَّکَ‌ جامِعُ‌ النّاسِ‌ لِیَوْمٍ‌ لا رَیْبَ‌ فِیهِ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ لا یُخْلِفُ‌ الْمِیعادَ (راسخان علم در ادامه دعا گویند:)پروردگارا! همانا تو مردم را براى روزى که در آن شکى نیست گرد آورى.همانا خداوند وعده‌ى خود را تخلّف نمى‌کند. نکته‌ها: کسى که به قیامت ایمان دارد؛ «لِیَوْمٍ‌ لا رَیْبَ‌ فِیهِ‌» نگران عاقبت و سرنوشت خود مى‌شود و از خداوند استمداد مى‌کند. منشأ
ادامه مطلب
حضرت صادق ع فرمود همانا خدای عزوجل فرماید همانا خدای  عززوجل فرماید  هرکه بسبب ذکر من از درخو است و پرسش از من سرگرم شود  بطوریکه در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انجه میدهم بانکس که از من د.خواست کند  وذکر من اورا یر گرم تکرده. 2 ونیز انحضت ع فرمود همانابنده ای بخدای عزوجل حاججتی دار  وبه ثناوستایش  بر خدا و صلوات شود پس خدا وند حاجت اورابر اورد بی انکه در باره ان در خواستی کرده باشد 
همانا خدا رسولانرا ویژه. امر خود  ساخت وسپس انها  راباتصدیق   و باور بان بیمهای. خویش بر کزیده و هرمود  هیچ امتی نبوده جز اینکه ببم دهنده ایدر میان انها بوده24 سوره35 هر  که ندانست یراهه رفت و هرکه چشم گشود وتعقل کرد هدایت یافت همانا  خدای عزوجل  فرماید نکته اینست که دیده هاکور نیست بلکه میان. سینه ها کور است46 سو ره22 و کسیکه نمیبیند. چگونه  راه یابد وکسیکه بیمش نداده اند. چگونه بینا باشد
یکی از اصحاب گوید از امام صادق ع پرسیدم که مردی ابله دار جنب شده بود او را غسل دادند و مرد فرمود اوراکشتند جرا نپرسبند همانا دوای نفهمی پرسش  است 2 حضرت صاوق ع بحمران را جع بسوالیکه کرده بود همانا مردم هلاک شدند چون نپر سیدند 3 و فرمود بر در این علم قفلی است که کلید ان پرسش است  4 و فرمود مردم در فراخی و گشادگی نیستند مگر اینکه بپرسند و بفهمندو امام خویش بشناسد و بر انها رواست که بانچه امام گوید عمل کنند اگرچه از روی تقیه باشد
حضرت صادق  ع  همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من از. در خواست وپرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خود را  فراموش  کند باو بدهم بهتر از انچه  میدهم بانکس که از من درخواست  کند  وذکر  من اورا سر گرم نکرده ونبز انحضرت ع فرمود همانا بنده ای. بخدای عزوجل حاجتی دارد و به ثنای و ستایش بر خدا و صلوات بر محمدو وال محمد شروع کند تا اینکه حاجت خودرافراموش کند و سر گرم نای بر خدا وصلوات شود پس خداوند حاجت اورا بر اودد بی انکه در باره ان در
همانا خدا رسولانرا ویزه امر ساخت وسپس انها  را با تصدیق وباور بان در باره بیمهای خویش برگزیده و فرمود هیچ امتی نبوده جز اینکه بیم دهنده یی در میان در میان انها بوده24 یوره 35 هر که ندانست بیراهه رفت و هرکه چشم گشود وتعقل کردهدایت یافت همانا خدای عزوجل فرماید نکته اینست که دیده ها کور نیست بلکه دلهای میان سینه هاکور است 46 سوره 22 و کسیکه نمبیند چگونه راه یابد وکسیکه نمییند چگو نه بینا باشد
حضرت بمن فرمود ایندونفر رک میشناسی عرصکردم اری اینهااهل بارا رما هستند واز طایفه زبدیه میباسدو عقیده دارند که شمشیر پیغمبر صلی الله علیه و اله نز.د عبد الله بن حسن است فرمود خدای لعنتشانکند دروغ مبگویند  بخدا که عبد الله بن حسن انرا ندیده نه با بک چشم نه با دو چشمش وپدرش هم انرا ندیده جز اینکه ممکن است انرا نزد علی بن حسین دیده باشد گر راست مبگوبند چه علامتی در دسته انست و چه نشانه. و اثری در لبه تیغ انست همانا شمشیر پیغمبر صلی الله علیه اله ن
«٦٢»إِنَّ‌ هذا لَهُوَ الْقَصَصُ‌ الْحَقُّ‌ وَ ما مِنْ‌ إِلهٍ‌ إِلاَّ اللّهُ‌ وَ إِنَّ‌ اللّهَ‌ لَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ‌ به راستى،داستانِ‌ درستِ‌(زندگى مسیح)همین است و هیچ معبودى جز خداوند نیست و همانا خداست مقتدر حکیم. «٦٣»فَإِنْ‌ تَوَلَّوْا فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلِیمٌ‌ بِالْمُفْسِدِینَ‌ پس اگر از حقّ‌ روى گردان شدند،همانا خداوند به(کار و حال)مفسدان آگاه است. نکته‌ها: قصه و داستان،بر سه گونه است: ١.رمان‌ها،افسانه‌ها
 سلیمان دیلمی گوید بامام صادق ع عرض کردم  فلانی در عبادت و دیانت و فصیلت چنین و چنان ست فرمود عقلش چگونه  است گفتم نمیدانم فرمود پاداش  باندازه عقل است همانا مردی از بنی اسرائیل در یکی از جزایر دریا که سبز و خرم و پرآب و درخت بود عبادت خدا میکرد یکی از فرشتگان  از آنجا گذشت  و عرض پروردگارا مقدار پاداش این بنده ات را بمن بنما  خداوند باو نشان داد واو ان مقدار را کو چک شمرد خدا باو وح ی کرد همراه او همراه او باش پس ان فرشته  بصورت انسانی نزد او
 حضرت صادق ع  فرمود همانا خدای عزوجل فرماید هر که بسبب ذکر من در خواست و پرسش از من سر گرم شود بطوری که در خواست و حاجت خودرا فراموش کند باو بدهم بهتر از انچه میدهم بانکس که از مندر خواسک کند و ذکر من اورا سر گرم نکرد حدیث 2 ونیز ان حضرت ع فرمود همانا بنده ای بخدای عزوجل حاجتی دارد و ثنای و ستایش بر خدا وصلوات بر مجمد وال محمدشروع کند تا ابنکه حاجت خودرا فراموش کند و سر گرم ثنای بر خدا و صلوات شود پس خداوند حاجت اورابر اورده بی انکه درباره ان در خ
امام.  صادق ع شنیدم. پدرم میفرمود مردی بیابانی خدمت رسولخدا ص  امد و عرضکرد و عرض کرد. من صحرا نشینم  چون نمی توانم همیشه از خدمت شما استفاده کنم  کلمات جامعی   بمن بیا موزد  فرمود دستورات میدهم که غضب مکن مرد عرب در خواست خود را سه. بار تکرار کرد و همان جواب راشنید تا انمرد بخود امدوگفت دیگر سوالی نمیکنم  رسولخداص  جز بخیر مرا  دستور نفرموده زیرا همان غضب نکردن مرااز دشنام و تهمت و ازار مسلمان وچاقوکشی و ادم کشی و کناهان دیگر. باز میدارد سپس
دیشب اول از پل با موبایلم عکس گرفتم و بعد دیدم نیاز دارم یک نفر با موهای کوتاه و باز و یک پیراهن حریر در انعکاس نور های زرد برقصد و من عکس بگیرم. آدم هایی ک میتونستن این کارو برام بکنن آدم های مزخرفی بودن و من دلم نمیخاست برای خلق کردن همچین عکسی بهشون رو بزنم و تنها عادم های مناسب و موجود چند تا دختر بچه بودن ک داشتن باهم بازی میکردن! ب زور و خواهش دوتاشونو اوردم و گفتم ازینجا بدوید ب اون طرف. دویدن اونها همانا و خلق چیزی ک دوستش داشتم همانا:)
از
«١٩»إِنَّ‌ الدِّینَ‌ عِنْدَ اللّهِ‌ الْإِسْلامُ‌ وَ مَا اخْتَلَفَ‌ الَّذِینَ‌ أُوتُوا الْکِتابَ‌ إِلاّ مِنْ‌ بَعْدِ ما جاءَهُمُ‌ الْعِلْمُ‌ بَغْیاً بَیْنَهُمْ‌ وَ مَنْ‌ یَکْفُرْ بِآیاتِ‌ اللّهِ‌ فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ سَرِیعُ‌ الْحِسابِ‌ همانا دین(مورد پذیرش)نزد خداوند،اسلام(و تسلیم بودن در برابر فرمان خداوند)است و اهل کتاب اختلافى نکردند،مگر بعد از آنکه علم(به حقّانیت اسلام)برایشان حاصل شد،(این اختلاف)از روى حسادت و دشمنى م
ابو بصیر گوید شنیدم از حضرتصادق ع که. میفرمود  همانامومن دعا کند واجابت دعایش تا روز جمعه یا روز قیا مت بتاخیر افتد 7 ونیز انحضرت ع  فرمود همانا بنده. ایکه دوست خدا است در پیش امدی که برای او رخ داده  دعا کند و خدا بفرشته ایکه موکل باو یابان دعا  است فرمابد حاجت بنده مرا بر اورد ولی در دادن ان شتاب مکن زیرا که میل دارم صدا و اواز اورا بشنوم. و همانا بنده ای دشمن خدابنده ای دشمن خدا بدرگاه خدای عزوجل در باره. اتفاقی که برای او پیش امده دعا کند پس ب
ابواصباح کنانی گوید خدمت امام صادق ع بودم بر انحضرت وارد شد و عرض کرد یا ابا عبدالله من از فرزندانمو ناسپاسیشان و از برادرانم و جفا کاریشان نزد شما  شکایت اورده ام با این ساالخوردگی من حضرت صادق ع فرمود ای پیر مرد همانا برای حق دولتی است   برای باطل هم دولتی است وهرکدامیک از ایندو در دولت رفیقش خوار است و همانا کمترین مصیبتی که در دولت باطل بمومن رسدازار کشیدن از فرزندان و جفا کاری برادران اواست و هیچ مومنی نباشد که در دولت باطل اسایشی ببین
امام صادق(علیه السلام):محمدبن مسلم روایت میکندازامام صادق که فرمود:همانا پیش از قیام قائم نشانه هایی خواهدبودازجمله:آزمایش (به گرفتاری) ازجانب خدای تعالی برای بندگان با ایمان. عرض کردم آن آزمایش چیست؟ فرمود:همانا فرمایش خدای عزوجل است که "وحتما شمارابه چیزی از ترس وگرسنگی وکاهش درمالها وجانهاوفرزندان خواهیم آزمودوبردباران رابشارت ده.آیه ۱۵۵بقره" آن حضرت فرمود:حتما شماراخواهیم آزمودیعنی مؤمنان را به چیزی ازترس ازپادشاهان فلان خان
خودت گفتی:
همانا با هر سختی، آسانی ای هست
پس همانا با هر سختی، آسانی ای هست.
 
این فرمایشت، به یک معنا، اشاره نمیکنه به ظهور؟
سختی ای بالاتر و دردناکتر از این هست؟ فرمانروا بنظرت برای شیعه دردی از این بالاتر هست که امام داره اما نمی‌بینتش؟ امام داره ولی تنها...هم خودش تنهاست هم امامش...شیعه ای که دین داره اما بهش عمل نمیکنه...آرزوی رسیدن به لحظه ی دیدار فرمانروا رو داره، دیداری که هم خودش راضی باشه هم فرمانروا...آرزو داره اما تلاشی براش نمیکنه
امام صادق ع فرمود همانا مومن  ببرادرش تحفه میدهم  گعتم چیست  فرمودمانند مانند جای نشتن متکا خوراک و پوشاک و سلام پس بهشت برای  پاداش او گردن کشد  خدای عزوجل ببهشت وحی فرماید که من طعام ترا بر اهل  دنیا ساختم مگر بر پیغمبر ووصی. پیغمبر و چون روز قیامت خدای عزوجل ببهشت وحی کند که دوستانم را در برابر  تحفهایشان  پاداش ده پس غلمان  وحوریانی بیرون ایند  که طبقهایی که از مروارید سر پوش داردهمراه داشته باشند چون انهابدوزخ و هراسش نگرند و  بهشت را
ابو بصیر گوید راجع به همین ایه سوره تحریم ایه 8 معنای  ان چیست  فرمود ان گناهی. استکه هر که در ان باز نکردد  عرضکردم کدامیک از ما هست که باز نگرد د عرضکردم  کدامیک از ما هست که باز نکردد فرمود ای ابامحمد همانا خداوند  از میان بنگانشدوست دارد انکس راکه در فتنه گناه واقع شود وبییارتوبه کند. ابن ابی عمیر از برخی از اصحاب  در حدیثی مرفوع که سندش بمعصوم رسد حدیت کردهکه فرمود خدای عزوجل بتوبه کنندگان سه خصلت داده استکه اگر یکیار انهارا بتمامی اهل ا
برای دانلود فیلم وای آمپول همین الان اقدام کنید
فیلم سینمایی ایرانی وای آمپول اثری از علی صادقی یکی از فیلم های جذاب تلوزیون است
که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب نموده است.
این اثر زیبا نوعی از احساس دو گانگی را در شخص پدید می آورد و به شخص اینگونه القا می کند که کار تمام است و نمی توان آمپول دوم را تزریق کرد
سپس علی صادقی وارد جریان فیلم می شود و عده ی زیادی هم او را همراهی میکنند
همراهی کسانی که فیلم را دیده اند همانا
و بر زمین خوردن علی صاد
امام باقرع فرمود همانا خدای  عزوجل علی  ع را نشنانه ای. میان خود و مخلوقش گماشت هر که اورا شناسد مومن است  وهرکه  انکارش کند کافر است وهر که اورا نشناسد گمراهست و هر که دیگری را همراه او گمارد مشرکست و هرکه با ولایت او را با ولایت او اید ببهشت در اید شرح انکار در صورتی است که انحضرت را بشناسد و مقام امامت وولایتش را بداندوبا وجود ان بواسطه لجاج و عناد نپذیردولی نشناختندر صورتی است که بمقام انحضرت جاهل باشد 
بعله، من فک میکنم که از دست زیدم ناراحتم کمی( اینقدر زید زید شد که الان میپاشم به در و دیوار و کثافت و خون ) که علتش این بود که من فهمیدم که حالا که طرحم داره تموم میشه، رسما گوه هم پس انداز نکردم که همانا همانطور که ذکر کردم شامل پکیجهای طلایی مسافرتی ۹ روزه، ۵ روزه، ۳ روزه، ۲ روزه و نصف روزها در هزاران هزار شرایط متفاوت  که چون بنده خیلی زیبا و قشنگ و با شعور بوده و هستم، خرج هر گونه چیز میز خود را خودم دادم که البته افتخار نیست و الزام است. اما
233-  و من کلام له (علیه السلام)> بعد أن أقدم أحدهم عل الکلام فحصر، و هو فی فضل أهل البیت، و وصف فساد الزمان <أَلَا وَ إِنَّ اللِّسَانَ بَضْعَةٌ مِنَ الْإِنْسَانِ فَلَا یُسْعِدُهُ الْقَوْلُ إِذَا امْتَنَعَ وَ لَا یُمْهِلُهُ النُّطْقُ إِذَا اتَّسَعَ وَ إِنَّا لَأُمَرَاءُ الْکَلَامِ وَ فِینَا تَنَشَّبَتْ عُرُوقُهُ وَ عَلَیْنَا تَهَدَّلَتْ غُصُونُهُ.>فساد الزمان<وَ اعْلَمُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ أَنَّکُمْ فِی زَمَانٍ الْقَائِلُ فِ
«٤٢»وَ إِذْ قالَتِ‌ الْمَلائِکَةُ‌ یا مَرْیَمُ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ اصْطَفاکِ‌ وَ طَهَّرَکِ‌ وَ اصْطَفاکِ‌ عَلى‌ نِساءِ الْعالَمِینَ‌ و(به یاد آور)هنگامى را که فرشتگان گفتند:اى مریم! همانا خداوند تو را برگزیده و پاک ساخته و بر زنان جهانیان برترى داده است. نکته‌ها: کلمه«اِصطفى»،هرجا همراه حرف«على‌»باشد،به معناى مقدّم بودن و سرآمد شدن است و هرجا بدون آن باشد،به معناى انتخاب است. در تفاسیر المنار،قرطبى،مراغى،روح البیان و کبیر
ادامه
یه مکان توریستی نزدیک شهر دانشجویی من وجود داره که مقبره ی یه عارفی بوده ...
قبلا راحت میرفتیم توش و میومدیم ، که یک دفعه چند تا زن گذاشتن توش که به زور چادر بدن بپوشن مردم تو محوطه ...
در صورتی ک اونجا نه امام زاده اس ، نه هیچی ! 
از یه طرف از ورود و تجمع درویش ها و صوفی ها هم به طور نامحسوس جلوگیری میکردن...
بعد از این کار کلی تعداد مراجعه کننده ها، خصوصا محلی هایی که مدام میومدن اونجا کم شد...
توریست ها هم خیلی براشون بی مزه بود دیدن یه قبر خشک و خال
شهدا بیش از هر سال با دستی پر آمده‌اند! دستی پر از نعمت‌ها و فضیلت‌ها! پر از باران و شکوفایی! دست شهدا پر است از حکمت و برکت! شهدا کارشان را خوب بلدند!قول و قرار زیارت عاشوراهای شبانه برای فراهم شدن مقدمات سفر به مقتل شهدا کاری کرد کارستان!از همان شروع اولیه سفر انگار شهدا خودشان هماهنگی‌های سفر را انجام می‌دادند! از ثبت‌نام کرده‌ها (بخوانید دعوت‌شدگان) بگیر تا برنامه‌ریزی برای زیارت یادمان ها! شهدا کارشان را خوب بلدند!ناخواسته یک روز زو
بسم الله الرحمن الرحیم ./
درحالیکه رو به روی دریچه ی کولر آبی دراز کشیده بودم و در اینستاگرام این پیج و آن پیج را بالا پایین میکردم ، پست سونوگرافی یکی از دوستانم بالای صفحه ام پیدا شد ! نمیدانم چه کنش و واکنشی بود ، نمیدانم چه تغییری در تمام وجودم پدید آمد ، نمیدانم چه سوخت و سازی بود ، هر چه بود دست هایم را به لرزش وا داشت و قلبم را فشرد ! اشکی گوشه ی چشمم بین پایین آمدن و نیامدن دل دل میکرد ! 
حالم را که دید پرسید چیزی شده ؟ گفتم نه ! پرسید چرا بهم
*وسط فوتبال پا میشین میایین مهمونی ؟؟؟ بعد ما باید خوشحال هم بشیم؟؟از خدا بترسین، همانا دچار عقوبت الهی خواهید شد! 
* فقط  رو شاکر باشین که پنالتی رو دیدم !!
* من اگه میدونستم هفته قبل پست بزارم تیم انگیزه میگیرم هر هفته پست میذاشتم!:)))
استغفار دوای هردردیموضوع داستان : پند قرآنی✅مردى خدمت امام حسن مجتبى علیه السلام آمد و از قحطى و گرانى به آن حضرت شکایت نمود، پس حضرت به او فرمود: از خدا طلب آمرزش کن، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت از فقرو تهى دستى شکایت کرد، پس حضرت به او هم فرمود از خداوند (جهت گناهان خود) استغفارو طلب آمرزش نما، و مرد دیگرى آمد و به آن حضرت عرض کرد از خدا بخواه و دعا کن کهخداوند پسرى بمن لطف فرماید، پس باو هم فرمود: از خدا طلب آمرزش نما، پس ما(حضار مجلس) به آن حض
امام باقر ع فرمود خدای  عزوجل بموسیوحی فرمود همانااز جمله بنگانم کسی که بوسیله حسنه بمن تقرب جوید و من اورا در بهشت حاکم سازم بهشت را در اختیاراو گذارم  موسی عر ض کرد پروردگارا ان حسنه چیست فرمود اینکه همراه براد. مومنش درراه براوردن حاجت او گام بردارد چه انکه براورده شود یانشود 14 امام باقر ع فرمود همانا مومن حاجتی از برادرش باو مراجعه میشود که نمی تواند انجام دهد دهد ولی بدان همت میگماردو دل میبندد خدای تبارک وتعالی اورا بسبب همتش ببهشت و
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:اِن اکرم العباد الی الله بعد الانبیاء العلماء ثم حملة القرآن یخرجون من الدنیا کما یخرج الانبیاء و یحشرون من قبورهم مع الانبیاء ... .همانا گرامی ترین مردم در نزد پروردگار بعد از پیامبران، علماء و سپس حاملان قرآن هستند، آنها خارج می شوند از دنیا همان گونه که انبیاء خارج می شوند و برانگیخته می شوند از قبور همراه انبیاء و می گذرند از صراط با انبیاء و می گیرند ثواب و پاداش انبیاء را پس چه خوب پاداشی است برا
یه فکری توی ذهنم جولان می‌داد و آماده شده بود که از مجرای انگشتانم روی صفحه کلید ریخته بشه و توی وبلاگ خودنمایی کنه؛ امّا آنقدر اینترنت قر و ادا و اطوار در آورد که از نک انگشتانم نیمی از مطالب روی زمین فراموشی چکیدند ... که به ناگاه دیدم ستاره‌ی وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم روشن شده و یک وبلاگ چشمک می‌زند که بیا و من را بخوان!  بی‌خیال مطالب ذهنم شدم و کلیک کردم ... کلیک کردن همانا و به فکر فرو رفتن همانا.... دلم نیومد این رزق شب جمعه‌ام رو با شم
                         توبه از گناه 
   آیه إنَّ اللّه غفورٌالرحیم 
  همانا خداوند بخشاینده مهربان است
 حدیث در باره توبه از گناه 
التّائِبُ مِنَ الذَّنْبِ کَمَنْ لا ذَنبَ لَهُ 
 توبه کننده از گناه مانند کسی است که گناهی برایش نیست 
سنن ابن ماجه
 امام صادق ع میفرمود همانا رحم بعرش اوبخته و میگوید بپیوند ببر از   هر که از من ببرد  وان رحم ال محمد ست که خدای عزوجل فرماید کسانیکه انچه را خدا امر بپبوندش فرموده  پیوست میدهند 27 سوره 13 و رحم هر خوبشاوند است  شرح اویختن رحم بعرش کنایه از در خواست حق خوبش است در حضور پروردگار و سرعت اجابت او
امام صادق ع می فرمود بلیسی بن مریم دو حرف داده شد که بانها کار میکرد و بنوشی چهار حرفو با براهیم هشت حرف مو بنوح پانزده حرف و بادم بیست و پنج داده شد خدایتعلی تمام این حروف را برای ص جمع  فرمود همانا اسم اعظم خدا هفتاد سه حرف ست وافتاد دو حرف ان محمد ص داده شد و یک حرف از او پنهانشد
سلام. امروز 20 شهریور سال 98 بود. ( ولی الان که انتشارش میدم بک روز گذشته)شب قبلش توی دفترچه ی "تو دو لیست"م نوشتم: تصمیم گیری راجع به پیاده روی اربعین. اگرچه که از اون لیستِ شامل یازده کار، فقط دوتاش انجام شد؛ بااینحال الان که چهل دقیقه از نیم شب گذشته؛ من خوشحالم :))))امروز ذوق مرگی عجیبی رو تجربه کردم. صبحی که نماز صبحش خواب مونده بودم، ساعتای نُه بود که با صدای اعضای خانواده که راجع به اربعین حرف میزدن بیدار شدم. مامانم چیزایی که بهش گفته بودم
«٥»إِنَّ‌ اللّهَ‌ لا یَخْفى‌ عَلَیْهِ‌ شَیْ‌ءٌ فِی الْأَرْضِ‌ وَ لا فِی السَّماءِ همانا هیچ‌چیز ،(نه)در زمین و نه در آسمان،بر خداوند پوشیده نمى‌ماند. نکته‌ها: در چند آیه‌ى قبل،سخن از قیّوم بودن خداوند بود.در این آیه،آشکار بودن همه چیز براى او مطرح شده که جلوه‌اى از قیّومیّت اوست.
ادامه مطلب
چندتا از شاگردها رو بردم مسابقه‌ی فوتسال. در جریان بازی یکی ماتش می‌برد. یکی از استرس ناخن می‌جوید یکی وسط بازی خم می‌شد بند کفش ببنده! و البته خم شدن همانا و گل خوردن همان. باختیم در نهایت. چیزی که ناراحتم کرد گریه‌هاشون و افسوس خوردن‌هاشون بود..
مفضل بن عمر گوید امام صادق ع میفرمود چون رسولخدا ص متولد شد سفیدی مملکت فارس وکاخهای شام برای مادرش امنه نمایان شدفاطمه بنت اسد مادر امیرالمومنین خندان  وشادان نزو ابو طالب امد وانچه را امنه گفته بود باو خبر داد ابو طالب گفت از این تعجب میکنی همانا تو هم ابستن شوی وصی ووزیر اورا بزایی 
ابو بصیر گوید از حضرت صادق ع از تفسیر گمتار خدای عزوجل پرسیدم که فرماید همانا انانکه پرهیز گاری کردند و هرگاه شبطان رخگذری خود را بدانهاسابد یاد اور شوند وبناگاه بینا شوند سوره اعراف ایه 201 فرمود او بنده ای است که اهنگ گناه کند سپس یاد اور از خدا شود و خود داری کند پس اینست گفتارش که فرمابد و یاد اور شوتو و بنا گاه بینا شود
                      
طراحی کانکس یا همان سازه های سبک نیز برای خود دارای دنیای رنگا رنگ و نیازمند تخصص های ویژه ای می باشد که گاها ناهماهنگی ها در آن باعث به وجود آمدن آثاری با خطای زیاد و گاها نیز به وظیفه و رسالت اصلی خود که همانا خلق و آفرینش طرح های جدید است می انجامد. بطور عمومی طراحی کانکس روند و مسیر کلی از ابتدای شروع فکر کردن به یک ایده جدید تا نهایت امر که همانا تکمیل یک پروپوزال کلی برای سازه است بوده. این روند دارای مراحل و زیر مجموعه های زیر می باشد.1. گا
همانا که یکی از باگ های زندگی امکان نداشتن زندگی توی کتاب هاییه که میخونی و عاشقشون میشی :دیتا حالا هزار تا کتاب خوندم و با این وجود هربار یکی ازم پرسیده 
اگر امکانش وجود داشت دوست داشتی توی کدوم کتاب زندگی کنی جوابم فقط یک چیز بوده :
کتاب چراغ ها را من خاموش میکنم از زویا پیرزاد 
 ابو بصیر گوید بامام صادق ع عرضکردم ایا بر امام زکاه نیست فرمود سخن محالی گفتی ای ابا محمد ر نمی دانی که دنیا و اخرت از ان امامست واو ان را هرکجا خواهد نهد و بهر که خواهد دهد این حق برای او از جانب خدا روا گشته ای ابا محمد همانا امام شبی نیست که بخوابد وبرای خدا در گردن او حقی باشد که از ان مورد باز خواست گردد 
حضرت صادق ع فرمود همانا  بنده بامداد کند در حالی که مومن باشد و شام کند در حالی که کافر است  و بالعکس گاهی  شود صبح کندکافر وشام کند مومن و دراین میان مردمی هستندکه ایمانشان عاریت است و سپس از انها گرفته شود و انهارا ممارین یعنی ع اریت داده شدگان نامند. سپس فرمود فلانی از انهاست  3عیسی شلقان گوید روزی نشته بودم و حضرت موسی بن جعفر ع که در ان. زمان کودکی بود بر من گذر کرد. بره ای با اوبود گوید من عرضکردم ای پسرمن میبینی پدر شماچه میکند ما را بچیز
۱- یا علی،
همانا عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت خدای متعال و نبوت من و وصی بودن
تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به
دشمنان تو شهادت داده‌است. (اقبال الاعمال - ۴۶۵ ، بحارالانوار ۲۷ – ۲۶۲)
۲- زمانی
که خداوند موسی بن عمران را خلق نمود (وقتی او را در میقات به رسالت مبعوث
کرد) با موسی بن عمران سخن گفت. سپس خداوند عنایت ویژه ای به اهل زمین کرد و
از نور صورت حضرت موسی، کوه عقیق را آفرید. سپس خداوند قسم یاد نمود: به
عز
«٣٢»قُلْ‌ أَطِیعُوا اللّهَ‌ وَ الرَّسُولَ‌ فَإِنْ‌ تَوَلَّوْا فَإِنَّ‌ اللّهَ‌ لا یُحِبُّ‌ الْکافِرِینَ‌ بگو:خدا و رسول را اطاعت کنید.پس اگر سرپیچى کردند،(بدانید که) همانا خداوند کافران را دوست نمى‌دارد. نکته‌ها: پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله علاوه بر آیات الهى،دستورات دیگرى نیز داشت.دستوراتى که
ادامه مطلب
امام صادق ع فرمود رسولخدا ص فرمود اسلام برهنه است ولباسش حیا وزینتش وقار و سنگینی است و مردانگیش عمل صالح و ستون و پایه اش پرهیز کاری است و هر چیز را اساس و پایه ای است پایه اسلام  محبت ما اهل بیت است رسولخدا ص فرمود همانا. خدا اسلامرا را افرید پس برای او میدانی ساخت ونوری قرار داد و حصاری نهاد و یاوری برایش مقرر کرد  اما میدان اسلام  قران است و اما نورش حکمت   حصارش. نیکی و یاورانش من اهل بیت و شیعیانش میباشیم پس اهل بیتم و شیعیان و یارانشان ر
«١٠»إِنَّ‌ الَّذِینَ‌ کَفَرُوا لَنْ‌ تُغْنِیَ‌ عَنْهُمْ‌ أَمْوالُهُمْ‌ وَ لا أَوْلادُهُمْ‌ مِنَ‌ اللّهِ‌ شَیْئاً وَ أُولئِکَ‌ هُمْ‌ وَقُودُ النّارِ همانا کسانى که کفر ورزیدند،نه اموالشان و نه فرزندانشان در برابر(عذاب)خدا (در قیامت)هیچ به کارشان نمى‌آید و آنان خود هیزم و سوخت آتش‌اند. نکته‌ها: «وَقود»به معناى مادّه‌ى سوختنى است.وسیله‌ى آتش‌زایى دوزخ دو چیز است:
ادامه مطلب
ابو حمزه گوید  شنیدم امام باقر ع میفرمود همانا علی ع دریست که خدا انرا بروی بندگانش گشوده هرکه از ان در وارد شود مومن است و هرکه از ان خارج شود کافر است وهر کس  نه داخل شود و نه خارج شود بیطرف باشد با انحضرت را نشناید در زمره کسانی است که خدای تبارک و تعلی در باره ایشان فرموده است من د.ر باره انها بخواست خود رفتار کنم یا ببهشت وبابدوزخشان برم
هو الحی
 
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و شنوای دعایم باش آنگاه که می‌خوانمت، و صدایم را بشنو گاهی که صدایت می کنم، و به من توجّه کن هنگامی که با تو مناجات می‌نمایم، همانا به سوی تو گریختم، و در حال درماندگی و زاری در برابرت ایستادم، به پاداشی که نزد توست امیدوارم، آنچه را که در درون دارم می‌دانی، بر حاجتم خبر داری، نهانم را می‌شناسی، کار بازگشت به آخرت و خانه ابدی ام بر تو پوشیده نیست، و آنچه که می‌خواهم به زبان آرم، و خو
عمرو گوید روزی حضرت صادق ع بما فرمود اگاهی مردی گاهی مردی می. بینی که  در سخنوری در یک لام یا واوی. خطا نکند خطیب وسخنوری است زبر دست  وسخنوری است زبر دست وشیوا ولی. همانا دلش از شب تاریک و ظلمانی تاریکتر و سیاهتر است و گاهی مردی را بینی که نتواند انچه در دل  دارد بزبان اورد اما دلش مانند چراغ. نور افشانی کند
امام صادق ص فرمود همانا خدا کار های خیر زود انجام شده را دوست دارد امام صادق ع فرمود چون اراده کار خیری کردی تاخیرش مینداز زبرا بنده بقصد ثواب خدادر روز گرمی روزه میگیرد وهمان سبب میشود که خدا اورا از اتش دوزخ مبرهاند وچیزی را که مابه تقرب بخدای عزوجل است کوچک مشمار اگر چه پاره خرمایی باشد که انرادر راه خدا دهی
از حضرت علی علیه السلام نقل شده:
در انجام کارهای خوب وپسندیده استقامت داشته باشیدوآنها را ادامه دهید،پس همانا خداوند برای تلاش و کوشش مؤمنین نهایت وانتهایی قرار نداده مگر مرگ را.(یعنی فقط مرگ است که باید شخص مؤمن رااز تلاش و کوشش در راه انجام کار های نیک و صالح باز دارد.).
و فرمود چون عالم بعلم خویش  عمل نکند اندررزش از دلهای شنوندگان بلغزد چنانکه باران از سنگ صاف بلغزد 4 مردی دمت امام چهارم ع امد واز او مسایلی پرسید وان حضرت  جواب داد سپس باز گشت تا همچنان بپرسد حضرت فرمود در انجیل نوشته است که تا بدانچه دانسته اید  عمل نکرده اید از انچه  نمیدانیدنپرسید همانا علمیکه بان عمل نشو د جز کفر ناسپاسی داننده ودوری اورا
امام صادق (ع) به نقل بحار الانوار در شرح امام علی (ع) می فرماید:
همانا با خویشتن گرانبها و انسانیت گرانقدر خودم،در همه هستی تنها یک چیز را قابل معامله می دانم و آن پروردگار است.دیگر در همه ماسواهایی که ارزش برابری داشته باشند،وجود ندارد.
ادامه مطلب
«٦٨»إِنَّ‌ أَوْلَى النّاسِ‌ بِإِبْراهِیمَ‌ لَلَّذِینَ‌ اتَّبَعُوهُ‌ وَ هذَا النَّبِیُّ‌ وَ الَّذِینَ‌ آمَنُوا وَ اللّهُ‌ وَلِیُّ‌ الْمُؤْمِنِینَ‌ همانا سزاوارترین افراد به ابراهیم،کسانى هستند که از او پیروى کردند و (نیز)این پیامبر و کسانى که(به او)ایمان آورده‌اند و خداوند سرور و سرپرست مؤمنان است. نکته‌ها: از این آیه معلوم مى‌شود که نسبت ایمانى،فراتر و محکم‌تر از نسبت
ادامه مطلب
 زراره گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود همانا برای حضرت قایمپیش از انکه ظهور کند غیبتی است  عرضکردم برای چه فرمود زیرا او میترسد و بادست اشاره بشکمش فرمود یعنی از کشته شدن میترسد  محمدبن مسلم گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود اگر خبر غیبت صاحب الامر بشما رسید منکر ان نشوید مفضل بن عمر گوید خدمت امام صادق ع بودم  در اتاق مردم دبگری هم نزدش بودند که من گمان کردم وی سخنش با دبگری است امام فرمود همانا بخداکه صاحب الامر از میان شما پنهان شود و گمنام گ
ب حصرت ابوالحسن  علیه السلام  عرض کردم نزد ما دست ای هستند که دوستدار امامند ولی آن تصمیم راس خرا ندارند که بتوانند از راه عقیده خویش از جان ومال بگذرند  همین قدر که از محبت امام دم میزنند فرمود آنها بواسطه کوتاهی عقل و قصور ادراگشان از جمله کسانی که مورد سرزنش خدا قرار گرفته اند نیستند همانا خدا می فرماید عبرت گیرید ای صاحبان ای صاحبان بصیرت و ایشان صاحب بصیرت نمی باشند 
ونیز امام صادق ع فرمود مردی بابی ذر نوشت  ای اباذر چیزی از علم چیزی از علم بمن تحفه بده در جوابش نوشت  همانا علم بسیار است ولی اکر بتوانی بانکه دوسش داری بدی نکنی انرا بکن  انمرد گعت ایا. تا کنون کسی را دیده ای که بانکه دوسش دارد. بدی کندگفت اری  تو خودت را از همه کس بیشتر دوست داری و چون نا فرمابی خدا کنی بدان بدی. کنی بدای بد کرده ای
این قسمت:معلم دوست داشتنیِ نباتصبحِ یک روز توی ماه رمضان پدرم را ساعت هفت از خواب بیدار کردم،تابستان بود و خورشید پسِ کله مان را میسوزاند!خیلی سریع  آماده شدم تا به کلاس جدیدم که جلسه اول هم بود برسم!نزدیک های هشت بود که رسیدیم،وقتی رفتم،خانوم منشی گفت که کلاس دیشب بوده!با لحن تندی گفتم ولی برایمان پیامک فرستادید کلاس امروز صبح است!خانوم منشی هم زنگ زد به معلممان و ایشان هم تایید کردن و گفتن از پیامک خبر ندارن!من هم عصبانی شدم و گفتم لطفا در
۱- فرمایش امام زمان عج است که بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج،که همانا آن فرج شما است.
۲- سبب زیاد شدن نعمتهاست
۳-اظهار محبت قلبی به امام زمان عج
۴- از نشانه های انتظار است
۵- مایه ناراحتی و وحشت شیطان لعین
۶- زنده کردن امر ائمه اطهار
۷- تعظیم خداوند و دین خداوند است
۸- ادا نمودن قسمتی از حقوق آن حضرت
۹- نجات یافتن از فتنه های آخرالزمان
۱۰- حضرت صاحب الزمان در حق قرائت کننده دعای فرج دعا می کند
 
ابو عبیده حذا ی گوبد شنیدم از حضرت با قر ع که میفرمود همانا خدای تعالی بتوبه و بازگشت بنده خود فرهناک تر است  از مردی که در شب تاری شتر و توشه خود را گم کند و انها را بیابد پس خدا بتوبه  بنده اش ازچنین مردی در انحال که راحله  گم شده را پبدا که شا دتر است شرح چزری در نهایه پس از نقل. حدیثی  گذشته گوید فرح  در اینجا و در امثال ان کنابه از خوشنودی و سرعت پذیدش. پاداش نیکو داشتن است زیرا  اطلاق  ظاهر  فرح  بر خدای تعالی جایر نیست
           
ونیز انحضرت ع فرمود خدای عزوجل بموسی وحی کرد  ای موسی بزیادی مال شاد مشو وذکر مرا در هر حالی وامگذار از یاد من بیرون مرو زیرا زیادی مال گناهان را فراموش سازد وواگذاردن دکر من دلها را سخت کند 8 امام باقر ع فرمود در ان توراتی که تغییری در ان داده نشده است و محرف نیست  نوشته است که همانا موسی از پروردگارپرسید و عرضکرد بارلاها هر اینه گاهی مجلسی برای من پیش اید که من تورا عزیزتر ووالاتر دانم از اینکه در ان مجلسها یاد تو کنم و نامت را برم  فرمود ای
عرش و فرش و عوالم وجود با نام امیر المومنین علیه السلام سرپا هستند
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من «المائة حدیث» بطریقهم وهو الحدیث الرابع والعشرون بان الله جل جلاله كتب على الكرسی والعرش والفلك: لا إله إلا الله محمد رسول الله علی أمیر المؤمنین وإمام المسلمین وسید الوصیین وقائد الغر المحجلین وحجة الله على الخلق أجمعین. نذكره بلفظه: حدثنا محمد بن عبد الله بن عبید الله عن محمد بن القاسم عن عباد بن یعقوب عن عمرو بن أ
 حضرت صادق ع فرمود بر دنیا شکیبا باشید که ان ساعتیاست زیرا انچه که از دنیاگذشته اکنون نه دردی از ان احساس کنی ونه شادی وانچه نیامده که ندانی چیست همانا دنیای تو ان ساعتی است که در انی  د.ر ان یکساعت لر طاعت خدا صبر کن واز نافرمایی خداوند شکیبا باش و خود را نگاهدار  سرح یعنی هرچه حساب کنی بیش از این یکساعتی که در انی نیست   اگر طاعتی داری بر انجام ان شکیبا باش واکر نافرمانی پیش امده بر تدک ان شکبباباش زیراانچه گذشت که اکنون خبری از ان نیست ودرد
«٣٨»هُنالِکَ‌ دَعا زَکَرِیّا رَبَّهُ‌ قالَ‌ رَبِّ‌ هَبْ‌ لِی مِنْ‌ لَدُنْکَ‌ ذُرِّیَّةً‌ طَیِّبَةً‌ إِنَّکَ‌ سَمِیعُ‌ الدُّعاءِ در این هنگام زکریّا(که این‌همه کرامت و مائده آسمانى را دید) پروردگارش را خواند و گفت:پروردگارا! از جانب خود نسلى پاک و پسندیده به من عطا کن که همانا تو شنونده دعائى. نکته‌ها: چنانکه قبلاً ذکر شد،مادر مریم با همسر زکریّا خواهر بودند و هر دو عقیم و نازا.مادر مریم با دیدن صحنه‌ى
ادامه مطلب
أَیُّها الفَاجِرُ جَهْلاً بِالنَّسَبْ
إنما الناس لأم ولأب
ای گناهکاری که به نسب آبا و اجدادی جهل داری
همانا مردم از یک پدر و مادر اند
هل تراهم خلقوا من فضة
أم حدید أم نحاس أم ذهب
آیا آنها را (چنین) می بینی که از نقره
یا آهن و مس و طلا خلق شده اند؟
بل تراهم خلقوا من طینة
هَلْ سِوَى لَحْمٍ وعَظْمٍ وَعَصَبْ؟
بلکه آنها را (چنین) می بینی که از گِل سرشته شده اند
(در نتیجه) آیا چیزی جز گوشت و استخوان و عصب اند؟
إنما الفخر لعقلٍ ثابتٍ
وَحَیَاءٍ وَعَفَاف
«٤٥»إِذْ قالَتِ‌ الْمَلائِکَةُ‌ یا مَرْیَمُ‌ إِنَّ‌ اللّهَ‌ یُبَشِّرُکِ‌ بِکَلِمَةٍ‌ مِنْهُ‌ اسْمُهُ‌ الْمَسِیحُ‌ عِیسَى ابْنُ‌ مَرْیَمَ‌ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ‌ وَ مِنَ‌ الْمُقَرَّبِینَ‌ (به یاد آور)آنگاه که فرشتگان گفتند:اى مریم! همانا خداوند تو را به کلمه و نشانه‌اى از سوى خویش به نام مسیح،عیسى پسر مریم،بشارت مى‌دهد. او که در دنیا و آخرت آبرومند و از مقرّبان است. نکته‌ها: در قرآن،از حضرت عیسى به«کلمة»یاد
حصرت صادق ع فرمود همانا شما در عمرهای گرفته شده وروزهای شمرده شده هستید که ناگهان مرگ در رسد آنکه خوبی کشت کند آنجا غبطه و آرزوی یاد تر داشتن را درو کند و هرکه بدی می‌کارد پشیمانی بچیند برای هر شخص ک شتکاری همانست که کشت کرده  هرکس از شما که در تحصیل روزی کند است ر وزیش بر او پیشی نگیرد یعنی ک ندیش سبب از دست دادن از دست رفتن روزی او نشود و آنکه حریص است هر قدر حرص زند بان چه مقدرش نشده دست نیابد اگر بکسی خیری رسد خداست که آنرا باو داده و اگر از
امام صادق ع فرمو د در سفارش امیرالمو منین ع بیارانش بود که بدانید همانا قران را هبر روز است  وپرتو. افکن شب تار اگر چه  انکس که که در صدد راهنمایی شدن وکسب نورش باشد در سختی و نداری باشد زیرا فقر و فاقه.   اورا از ان باز ندارندبلکه رغبتشان در اینباره. افزون کنند. از فیض ره7  حضرت صادق ع از    پدرانش ع حدیث کند که مردی از دردسینه به پبمغمبر ص شکایت. کرد  حضرت  ص فرمود بوسیله قران شفا بجوی زیراخدای عزوجل فرمایدو این قران.شفا   است برای انچه در سب
علی بن حسین ع. میفرمود همانا شناسایی به . کمال دین مسلمان یعنی علامت کمال دینش ترک کردن  سخنی است که باو مربوط نیست  کسی مجادله و خویشتن داری و صبر و حسن خلق  35 پیغمبر ص فرمود شبیه ترین شما را بمن بشما خبر ندهم گفتندرا یا رسول الله فرمود نیکو خلق شما ونرم جانب ترین شما یعنی کسیکه مردم از ناحیه او ازار نونیکوترین شمانسبت ودوستارترین شمابرادران دینینش را    وصابرترین شما بر حق و خشم فرو برنده ترین شما و خوش گذشت ترین و انصاف دهنده ترین شما از خو
امام صادق ع فرمود همانا قسمتی از عبادت ترس از خدای عزوجل است خدا می فرماید تنها بندگان دانشمند خدا ز او می‌ترسد 28 سوره 65 ونیز خدای جل ثنافرماید از مردم نترسید و از من بترسید 44سو ره 5 و باز خدای تبارک و تعالی فرماید و هرکه از خداپرست کند برایش راه  نجاتی مقرر دارد 2 سوره 65 و امام صادق ع فرمود حب جاه و شهرت در دل ترسان و بیمناک نباشد پس  کسیکه از خدا ترسد حب ریاست و شهرت ندارد
ابن ابی حمزه گوید شنیدم امام صادق ع میفرمود شبعبان ما با خود مهربانند چون تنها باشند خدارا یاد کنند همانا یاد ما یاد خداست هرگاه ما یاد شویم  خدا یاد شود و چون دشمن ما باد شود شیطان یاد شود 2 امام صادق ع فرمود بزیارت یکدبگر روید زیرا زیارتشما از یکدبگرزنده گردانیدن دلها شما ویاد نمودن احادیث. ماست واحادیث ماشما را بهم متوجه میسازدپس اگر بانها عمل کنیدهدایت ونجات یابید. و اگر انها ترک کنید گمراه و هلاک شوبدپس بانها عمل کنید و من ضامن نجات شما
رسول خدا ص فرمود کسیکه در راهی رود که در ان دانشی جوید خدا اورا براهی سوی  بهشت لرد همانا فرشتگان با خرسندی بالهای خوبش  برای دانشجو فرو  نهند واهل زمین و اسمان تا برسد بماهیان دریا برای دانشچو امرزش طلبند  و برتری عالم بر عابد است مانند برتری ماه شب چهارده است بر ستارگان دیگر و علما وارث  پیغمبرانند پول و طلا و نقره بجای نگذارندبلکه دانش بجای گذارند هر که از دانش اپشان بر گیرد بهره فراوانی گرفته است
 علی بن الحسین ع میفرمود همانا شناسایی بکمال دین مسلمان  یعنی کمال دینش ترک کردن سخنی است که باو مربوط نیست و کمی مجادله و خویشتن داری وصبر  حسن  خلق  پیغمبر ص فرمود شبیه ترین شما را بمن خبر ندهم گفتند چرا یا رسول الله فرمود نیکو خلق ترین شما ونرم جانب ترین شما یعنی کسیکه مردم از ناحیه او ازار نببند و نبکو کارتربن  شما نسبت بخویشاوندانشوستدار ترین شما برادران دیینش وصابر ترین شما بر حق وخشم فرو برنده ترین شما وخوش گذشترین شما وانصاف دهنده
پرسشنامه استرس شغلی
دانلود پرسشنامه استاندارد استرس شغلی، در قالب فایل word، شامل 15 گویه، همراه با راهنمای نمره گذاری و تفسیر و روایی و پایایی و منبع مورد استفاده. استرس از هماهنگی فرد با محیط او سرچشمه می گیرد که همانا نشان دهنده وجود ناموزونی در بافت تعامل آدمی - محیطی است ...
این قسمت:معلم دوست داشتنیِ نباتصبحِ یک روز توی ماه رمضان پدرم را ساعت هفت از خواب بیدار کردم،تابستان بود و خورشید پسِ کله مان را میسوزاند!خیلی سریع  آماده شدم تا به کلاس جدیدم که جلسه اول هم بود برسم!نزدیک های هشت بود که رسیدیم،وقتی رفتم،خانوم منشی گفت که کلاس دیشب بوده!با لحن تندی گفتم ولی برایمان پیامک فرستادید کلاس امروز صبح است!خانوم منشی هم زنگ زد به معلممان و ایشان هم تایید کردن و گفتن از پیامک خبر ندارن!من هم عصبانی شدم و گفتم لطفا در
امام باقر عامام بافر ع همانا مومن کسی است که چون راضی و خرسند باشد رصایتش اورابگناه و با طلی وارد نکند و چون شود از سخن حق خارجش نکند و کسی رت یابد قدرتش اورا بانچه حق ندارد نکشاند  امام ع فرمود مومنان  با وقار و ارامشند مانند شتر نری که مهار در بینی دارد چون اورا بکشد براه افتد و اگر صخره یی بخوابانند بخوابد کنایه از اینکه در امور شرعی رام و منقاد استوسر کشی و امتناع ندارد واگر چه ذاتان شتر نر است نر است و نیرومند ولی نیروی اینان اورا از سر پی
با افتخار اعلام می‌کنم که تونستم صبح ساعت 8 ازخواب بیدار شم ^^ و پس از ماه‌ها اومدم دفتر نقلی خودم  و همانا انجام دادن کار مورد علاقه ت نه تنها تکراری نمیشه بلکه هر روز یه کشف جدیده :)) اگه بخوام شاعرانه ترش کنم باید بگم جوونه های وجودتو شکوفا میکنه ^_^
ببین به درجه ای از عرفان رسیدم که صبح پست میذارم :دی
پ ن : کاش کرونا تموم شه بتونم بیشتر از این فضای پرآرامش استفاده کنم..
 بی ربط نوشت: حساسیت بهاره خر است خرر :|
 
داشتم یه متن بلند بالا می نوشتم و تقریبا هم دیگه آخراش بود. یه فکری مثل برق از ذهنم گذشت که اگه یهو برقا بره، همه‌ی متن می پره! برقا نرفت ولی این فکر همانا و خاموش شدن مانیتور همان :/
هیچی دست از پا درازتر نشستم خیره شدم به صفحه مانیتور :(
+ چی بگم دیگه! بیان نمیذاره آدم دست و دلش به نوشتنم بره. حتی میهن بلاگِ به اون سادگی هم این امکان رو داره که اگه در حین نوشتن اتفاقی بیفته، متنت چند دقیقه به چند دقیقه خود به خود ذخیره می شه! بیان یه اینم نداره :/
+ ب
سلام کردن در دین مبین اسلام یکی از مستحبات مؤکد است که خیر و برکات بسیاری در دنیا و آخرت برای مؤمنین به دنبال خواهد داشت به‌عنوان‌مثال در حدیثی از حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله می‌خوانیم: «إنَّ مِن موجِباتِ المَغفِرَهِ بَذلُ السَّلامِ وَ حُسنُ الکلامِ؛ همانا یکی از موجبات مغفرت، سلام کردن و سخن […]
نوشته سلام کردن به نامحرم اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
امام صادق ع فرمود هرکه برای خدادوست دارد و برای خدا دشمن داردو برای خدا عطا کند از کسانستکه 1یمانش کامل ااست  2 و فرمود از حکمترین دست اویزهای ایمان اینستکه برای خدا دوست بداری و برای خدا دشمن بداری و برایخدا عطا کنیو برای خدا دریغ داری.  3 رسولخدا ص فرمود دوستی مومن با مومن برای خدا از بزرگترین شعبه های ایمانست همانا هر که برای خدا دوستی کند وبرای خدا دشمنی کند وبرای خدا عطا و برای ،خدا دریغ کند. از. بر گزید گان خداست
 
ابی کهس گویدبامام صادق  ع  عرضکردم عبدالله بن ابی یعفور بشما سلام میرساند  فرمود بر تو وبر او سلام باد چون نزد عبدا الله رفتی سلامش رسان و باوبگو جعفر بن محمد ع بتو مبگویددر انچه علی نزد رسولخداص بمقام  رسبد بنگر و ملازمش باش همانا علی نزد رسولخدا ص بسبب راستگویی و ادای امانت بان مقام رسید 6 فضیل بن یسار گوید امام صادق ع فرمود ای فضیل نخستین کسیکه راستگو راتصدیق میکند خدای عزوجل است که میداند که او دراستگو است و خودش هم خودرا تصدیق مبکند  وم
یعقوب بن شعیب گوید شنیدم حضرت صادق ع میعرمود رسولخدا ص فرمود است همانا در بدن ادمیزاد سیصدو شصت رگ است که یکصدو هشتاد رگ از انها مبجنبد وبکصدووهشتادرگ دیگرش ساکن است پس اگر یکی از رگهای جنبنده ساکن شود  ادمبزاد خوابش نبرد واگر یکی از رگهای ساکن بجنبش در اید خوابش نبرد واگر یکی از رگهای ساکن بجنبش در اید خوابش نبرد و رسولخداص چنان بود که چون بامداد مبکرد سیصدو شصت بار میعرمود والحمد لله ربالعلمبن کثیراعلی کل حال و چون شام میکردمانند انرامی
یکی از ویژگی های انسان جذاب ، ایمان به خدا وتوکل بر او است.
به دلیل اینکه خداوند متعال می فرماید:
ان الذین آمنوا وعملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا 
همانا کسانی که ایمان آوردند وعمل صالح انجام دادند خدای متعال در دل مردم محبت او را قرار می دهند.
دوم التزام به دین وتعهد نسبت به فرامین حیات بخش دین اسلام موجب فراوانی رزق ونهایتا زندگی قشنگ وتوام با آرامش وآسایش را فراهم می سازد. به دلیل این فرموده الهی :
ویرزقه من حیث لم یحتسب 
وخدای انسان موم
 حضرت صادق ع فرمود چون برادران یوسف اورا در چاه افکندند جبزییل ع نزد امد و گفت میخواهی که ازااین چاه بیرون ایی یوسف ،گفت این با خدای عزوجل است اگر خواهد مرا بیرون ارد امام صادق ع فرمود پس جبرییل باو گفت همانا خدای تعالی بتو فرماید مرا با این دعا بخوان،تااز چاه بیرونت اورم یوسف گفت ان دعا کدام است گفت بگو اللهم انی اسعلک بان لکالحمد لا اله انت المنان بدیع السماوات والارض  ذوالجلال والاکرامان تصلی علی محمد وال محمد و ان تجعللی مما انافیه فرجا


آیت اللّٰه حق شناس قدّس سرّه
تو چه می‌دانی که #نماز_شب چیست؟
بی‌شک یکی از بالاترین مقامات معنوی، توفیق خواندن نافلهٔ شب است. مرحوم آیت الله حاج میرزا جواد #آقا_ملکی_تبریزی می‌فرماید: «از نوافل بسیار سفارش شده، #نماز_شب است و تو چه می_دانی که #نماز_شب چیست! که همانا نور در ظلمت و امن از وحشت و خلوتی در برابر کثرت عالمیان است.
#رهنمای_سلوک، ص۲٤.
حضرت امام صادق علیه السلام 
در تفسیر سوره مبارکه «قدر» فرموده است: «اِنّا اَنزلناهُ فی لیلَةِ
القدرِ» لیله «فاطمه» است و قدر «اللّه» است؛ کسی که فاطمه را آن سان که حق
معرفت اوست شناخت، همانا که لیلة القدر را ادراک کرده است.تفسیر فرات کوفی صفحه 581
پست مرتبط:اثر عبادت مادر در فرزندان
داشتیم با خواهرم خداحافظی می‌کردیم، از تو آشپزخونه بدون اینکه تصویرش رو داشته باشیم، بلند میگه خدافظ ممدی! چند لحظه تو هنگ بودیم تا فهمیدیم داره با محمدحسین خداحافظی می‌کنه :)) [ما محمد رو هم اینجوری تلفظ نمی‌کنیم چه برسه به محمدحسین]
دستشو میذاره رو شکم مامانش و میگه "مامان فک کنم تو هم کم‌کم داری پولاتو جمع می‌کنی، می‌خوای یه بچه به دنیا بیاری"! دلش خواهر می‌خواد، یه خواهر که "مال خودشون باشه".
امروز از دست شلوغ‌کاری‌هاش که خسته شدم، ک
  یادم نیست حدیث مربوط به کدوم امام بود که میگفت :
  همانا فراموشی نعمتی مهم تر از به یادآوردن است!
  اینو گفتم چون دلم گرفته از این همه نامردی. این همه دروغ و تهمتی که به آدم میچسبه!و از همه بدتر این همه دو رویی.هی!
  حداقل من ترجیح میدم حافظه ام مثه ماهی قرمز باشه!
وقتی برادران برای بردن یوسف نزد یعقوب آمدند یعقوب گفت:می‌ترسم گرگ او را بدرد. مفسرین می گویند که اینها از کلام یعقوب یاد گرفتند که چه عذری پیدا کنند. آمدند و گفتند گرگ او را درید! برای متنبه کردن کودک، خیلی نباید راه های زیادی را جلوی پایش قرار دهید. مثلا به بچه می‌گویید: این توپ را نینداز، به لامپ می‌خورد. بچه در ذهنش تا به حال این نبود که توپ به لامپ می‌خورد. حال در ذهنش می‌گوید که اگر به لامپ بزنم چه می‌شود...؟حضرت رسول(صلوات الله علیه):هما
علی اسباط گوید امام جواد ع بطرف من میامد ومن بسر وپای انحضرت مینگریستم تا اندامش را برای رفقای خود در مصر وصف کنم من در این فکر بودم که انحضرت بنشت و فرمود ای علی همانا خدا در باره امامت حجت اورد چنانکه در باره  امامت حجت اورده چنانکه در باره نبوت حجت اورده وفرموده در کودکی باو حکمت داوری دادیم 13 سوره 19 باز فرمود چون بنیرومندی رسید چهل ساله شد پس رواست که در کودکی بامام  حکمت داوری داده شود چنانکه رواست در سن چهل سالگی باو عطا شود بحدیث 992 رجو
امام صادق(علیه السلام):همانا اهل حق ازآن هنگام که درسختی وشدت بوده اندپیوسته درآن به سر خواهندبرد, هان بدانیداین کارتا مدت کوتاهی است , امابه عافیتی طولانی خواهدانجامید.
امام صادق(علیه السلام):سفیانی ازحتمیات است خروج اودرماه رجب خواهدبود واز آغاز خروجش تا پایانش جمعا پانزده ماه است که درشش ماه آن جنگ وپیکارمیکند چون شهرهای پنجگانه رابه تصرف درآورد نه ماه فرمانروایی خواهدکرد, ویک روز هم برآن افزوده نمی گردد.
امام باقر(علیه السلام):همان
حضرت ابوالحسن ع فرمود  اگر دراین دستت. چیزی باشد وبتوانی  بان دستت نفهمانی بکن یعنی رازت را از خواص اصحابت پوشبده دار راوی گوید مردی نزد انحضرت بود واز فاش ساختن رازبمیان امد حضرت فرمود زبانت رانگهدار تا عزیز شوی و مردم را بافسار گردنت مسلط مساز که ذلیل گردی  حدیث امام صادق ع ،فرمود همانا امر ما پوشیده ودر پرده  پیمانست همان پیمانی که خدا و پیغمبر و ایمه صلوات الله از مردم گرفته اندکه راز مارا از نا اهل نهان دارند پس هر که ان پرده را علیه ما
 
بیان قرآن در آفرینش زن بازتاب اصل توحید است: زن و مرد از یک گوهرند و در آفرینش نابرابرى ندارند. همسر آدم از نفس آدم آفریده مى شود تا زوج زن و مرد بیکدیگر کمال بجویند.
زن براى برآوردن نیازهاى مادى مرد آفریده نشده است. مظهر شهوت نیست. آرامش بخش و مظهر عشق و دوستى است(1):«و از آیات او اینکه از نفس شما جفت شما را بیافرید تا بدو آرامش جویید و میان شما بنا را بر دوستى و رحمت قرار داد. همانا در اینکار آیه هاست براى مردم اندیشمند»زن و مرد متقلابلاً دوست
بسم الله الرحمن الرحیم
 اسلام ستیز از روایت زیر نتیجه گرفته است که اسلام در حجاز فقط با شمشیر گسترش یافته بود !متن روایت: امام صادق علیه السلام فرمود: خداوند، پیامبر (ص) را ده سال مأمور تبلیغ اسلام به مردم کرد، اما آنها از پذیرفتن اسلام امتناع ورزیدند، تا آن که فرمان جنگ به او داد؛ بنابراین، خیر در شمشیر و در زیر شمشیر است و همچنان که در آغاز چنین بود دوباره نیز چنین خواهد شد.
ادامه مطلب
مبارک بادبرشیعه که سرفصل هدایت شد/برای حضرت مهدی سرآغاز امامت شد/بوداو حجت ایزد امید اهل این عالم/نگرالگوی رحمانی همای بر سعادت شد/نه ماه ربیع گشته همانا عیدبرشیعه/شکوه دین پیغمبر به اسلام ولایت شد/زبعد عسکری آمدامام آخرین ما/بوداو منجی عالم که گلزارعدالت شد/دراین جشن ولای او نگراسلام پاینده/زاو صدمژده دائم به قرآن و رسالت شد/کنون درعیدناب اوخدا بسیارمی بخشد/زیمن وبرکت مولا عنایت باسخاوت شد/برای روز موعودش خداهم وعده هاداده/رکابش مملویا
لَا تَسأَلَنَّ أَحَدَاً عَن ودِّهِ إِیَّاک، وَلَکِن انظُر مَا فِی نَفسِکَ لَه، فَإِنَّ فِی نَفسِهِ مِثلُ ذَلِک، «فإِنَّ الأَروَاحَ جُنُودٌ مُجَنَّدَة»*
از کسی مپرس که تو را دوست دارد[یا نه]، بلکه به حس خودت به او نگاه کن؛ که همانا در او هم همان حس به تو وجود دارد؛ چون جان‌ها همچون سربازان گردآمده و به‌هم‌پیوسته‌اند..
پ ن :
*قال رسول‌الله: الأَرْوَاحُ جُنُودٌ مُجَنَّدَةٌ فَمَا تَعَارَفَ مِنْهَا ائْتَلَفَ وَمَا تَنَاکَرَ مِنْهَا اخْتَل
پیروزی حق:
امروز ۱۴۰۰ سال بعد از اربعین اول که دو نفر زائر امام حسین علیه السلام بودند، حدود ۲۵ میلیون زائر امام هستند. باطل برای از بین بردن حق جسم امام حق را زیر سم اسبان قرار دادند اما  حب الحسین ع این واقعه را تبدیل به بزرگترین تجمع تاریخ بشر کرده است با تبلور اوج ارزش های اسلامی و انسانی و این رزمایش ظهور است که می گوید از جولان باطل نترسید که همانا ان الباطل کان زهوقا و انشاء الله به زودی شاهد نابودی باطل که چون کف روی آب جولان می دهد خواه
خوابم بدجور سنگینه....خیلی هم میخوابم....و خیلی هم بده
صبح پاشدم نماز صبح خوندم و شروع کردم به جمع کردن جزوه ها و 
وسیله هام تا 7/30
بعدش جونم براتون بگه که گفتم یه نیم ساعت میخوابم بعدش اماده میشم که 
به قطار برسم...نیم ساعت همانا و همانا و وقع ما وقع
خواب موندم
خیلی شیک و مجلسی وسط خونه مثه تارزان میدوییدم...البته بگم که 
من در شرایط بحرانی به شدت سرد و ریلکس میشم....
و به شدت خنگ میشم... و اگر لازم باشه با پاهام بدوم اصلا نمیتونم....
انگار که پاهام اصلا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها