نتایج جستجو برای عبارت :

تعریف درست از پروردگار

بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16

بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6
مناهج البحث فی النفس 

7
تن
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6
مناهج البحث فی النفس 

7
تن
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6
مناهج البحث فی النفس 

7
تن
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6
مناهج البحث فی النفس 

7
تن
«٥١»إِنَّ‌ اللّهَ‌ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ‌ فَاعْبُدُوهُ‌ هذا صِراطٌ‍‌ مُسْتَقِیمٌ‌ به راستى که خداوند،پروردگار من و پروردگار شماست،پس او را بپرستید که این راه مستقیم است. نکته‌ها: برخلاف انجیل‌هاى تحریف شده کنونى که از خداوند به عنوان پدر عیسى علیه السلام نام مى‌برند، قرآن جمله‌ى
ادامه مطلب
«٥١»إِنَّ‌ اللّهَ‌ رَبِّی وَ رَبُّکُمْ‌ فَاعْبُدُوهُ‌ هذا صِراطٌ‍‌ مُسْتَقِیمٌ‌ به راستى که خداوند،پروردگار من و پروردگار شماست،پس او را بپرستید که این راه مستقیم است. نکته‌ها: برخلاف انجیل‌هاى تحریف شده کنونى که از خداوند به عنوان پدر عیسى علیه السلام نام مى‌برند، قرآن جمله‌ى
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29
ما آدم‌های ضعیف، در شرایط مزمن مشاهدهٔ رفتارهای غلط جمعی و در سایهٔ صبر و سکوت پروردگار عالم، کم‌کم به «بیخیال، مگه چی می‌شه؟»های زیادی عادت می‌کنیم. اما خداوند دوستمان داشته که محب شما اهل بیت هستیم و در موقعیت‌های زمانی مختلف، به بهانه‌های گوناگون، کلام و منشتان را مرور می‌کنیم. ادب و بندگیتان در برابر پروردگار، مفاهیم والای انسانی در فرمایشات و منشتان و اعتقاد راسختان به فرمان‌های پروردگار عالم، در میانهٔ همهٔ این ابتلائات، دوب
و اهل بهشت بر بلندی‌های اعراف بانگ میزنند که ما وعده پروردگار خود رابه حق
یافتیم. و اهل بهشت بر بلندی‌های اعراف بانگ میزنند که ما وعده پروردگار خود رابه حق
یافتیم.
و اهل بهشت بر بلندی‌های اعراف بانگ میزنند که ما وعده پروردگار خود رابه حق
یافتیم.
و اهل بهشت بر بلندی‌های اعراف بانگ می‌زنند که ما وعده پروردگار خود را به‌حق
یافتیم.
ترجمه آیه بعدی را خودتان بروید بخوانید.|link|
چه حسی دارین اگه شما هم برید اون ور ببینید که راسته همه چیز؟
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3
تتمة تعریف النفس عند أرسطو

4
تتمة على تعریف أرسطو للنفس (بدایة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

5
تعریف النفس عند ملا صدرا، ابن سینا، الفارابی، أفلاطون، أخوان الصفاء (تتمة الدرس الثانی من الكتاب الدراسی)

6
مناهج البحث فی النفس 

7
تن
ای که هر چیز در برابر قدرتش تسلیم کرده 
ای که به امر او اسمانها بر پا گشته 
ای که رعد به فرمان او غرش زند 
ای امرزنده  ای بخشنده  ای براورنده ارزوها 
ای رهاننده اسیران 
ای دارای فخر و زیبایی 
ای صاحب مجد و زیبایی 
ای صاحب جود و بخشش 
منزهی تو ای که جز تو معبودی نیست 
فریاد برهان ما را از اتش ای پروردگار من 
ای سود رسان ای شنوا   ای روزه دهنده هر روزی خور
ای یاور هر بی یاور  ای عیب پوش هر معیوب 
ای فریادرس من  ای پناه دهنده من  
ای راهنمای سر گردا
بسم الله الرحمن الرحیم
إلهیات الجنوسة - عدالة الجنوسة - هی روحی 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تعریف بالبحث و تعریف

2
تطور مسائل إلهیات الجنوسة فی العالم الغربی و الإسلامی فی التیار النسوی و التیار الإلهی

3


4


5
بسم الله الرحمن الرحیم
إلهیات الجنوسة - عدالة الجنوسة - هی روحی 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تعریف بالبحث و تعریف

2
تطور مسائل إلهیات الجنوسة فی العالم الغربی و الإسلامی فی التیار النسوی و التیار الإلهی

3
السیاق الفكری عند المتكلمین المسلمین و فلاسفة المشاء فی دراسة الرؤیة الكونیة للمرأة

4


5
بسم الله الرحمن الرحیم
إلهیات الجنوسة - عدالة الجنوسة - هی روحی 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تعریف بالبحث و تعریف

2
تطور مسائل إلهیات الجنوسة فی العالم الغربی و الإسلامی فی التیار النسوی و التیار الإلهی

3
السیاق الفكری عند المتكلمین المسلمین و فلاسفة المشاء فی دراسة الرؤیة الكونیة للمرأة

4
السیاق الفكری عند الحكمة المتعالیة فی دراسة الرؤیة الكونیة للمرأة

5
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2
تعریف النفس عند أرسطو

3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29
ماه شعبان آمده بارحمت پروردگار/بهرپیغمبرسلام وآل پاکش بیشمار/ماه اعیاد شریفی مثل میلادحسین/پاسدارمکتب ماآن ولی کردگار/آمده عباس حیدر تاکه جانبازی کند/مظهرخوب بصیرت برجهانی آشکار/عیدسجاد است واکبر نورچشمان حسین/رحمت بر شیعیان شددرزمین وروزگار/نیمه شعبان بیاید باسپهر برتری/عدل رامهدی نماید درجهانی برقرار/درفضیلتهای شعبان هست مهدی وظهور/دشمنان راخوار سازد حضرتش باذوالفقار/
بسم الله الرحمن الرحیم
إلهیات الجنوسة - عدالة الجنوسة - هی روحی 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
تعریف بالبحث و تعریف

2
تطور مسائل إلهیات الجنوسة فی العالم الغربی و الإسلامی فی التیار النسوی و التیار الإلهی

3
السیاق الفكری عند المتكلمین المسلمین و فلاسفة المشاء فی دراسة الرؤیة الكونیة للمرأة

4
السیاق الفكری عند الحكمة المتعالیة فی دراسة الرؤیة الكونیة للمرأة

5
النفس و وقواها و مراتبها عند المشاء و الحكمة المتعالیة و العرفان و الفصل الممیز لل
اصولا اوقاتی می‌خواهیم کارمان زود تر و بهتر راه بیفتد از کسی درخواست می‌کنیم تا ضامن ما بشود کسی که مورد اعتماد دیگران باشد و دیگران او را قبول داشته باشند.
قطعا تک تک ما از پروردگار خویش خواسته‌ ای داریم اما گاه خواسته های ما بسیار بسیار بزرگ می باشد در حدّی که پیش خود می‌اندیشیم من که آنقدر پروردگار خویش را با کار های زشت خویش آزار دادم جلوه خوبی ندارد که بی مقدمه و بدون داشتن هیچ ضامنی خواسته خود را بیان کنم.
آخر بار اولمان نیست که بین خ
1. آنکه از باده محبّت پروردگار سرمست نشده و در هوشیارى بسرمى‏برد، هیچ خوشى و عیشى در این دنیا ندارد. و آنکه از شراب عشق ننوشیده و در سنگینى مستى، حجاب أنانیّت را کنار نزده و جان نباخته‏است، رأى صواب و دوراندیشى را ازدست داده‏است.2. کسى که عمر او تباه شد و از حضرت محبوب هیچ نصیب و بهره‏اى ندارد، باید بر حال زار خود سخت بگرید!و لذا در مورد کسى که عشق و محبّت حضرت حقّ در دل او موج مى‏زند و آن عشق و شور او را به سوى خدایش هدایت میکند، مى‏فرمودند: ز
برامام ماخمینی رحمت پروردگار/تاهمیشه حضرت اواسوه درروزگار/ازفروغش ملت ماناگهان بیدارشد/در جهان شدانقلابش افتخار و آشکار/اوسپهرسروری را داد براسلام ودین/نهضت اوداده پایان بهر مهدی انتظار/اصل کشوررا نهاده برولایت محوری/سربلندی وطن را او دهد باافتخار/آمده برما سعادت باامام ورهبری/بر شهیدان ولایی رحمت حق بیشمار/گریه کن بهرخمینی اوطلوع بندگی است/بعد او سیدعلی شد وارث بر ذوالفقار/انقلاب اوهمانا مطلع الفجر ظهور/سوی مهدی وامامت نهضت اوشدبها
 
زانو بغل نشسته دلم کنج خانه ات حالا فقط خیال من است و بهانه ات با هر نفس تپید و گرفت از فراق تو قلب شکسته از دل خسته سراغ تو تا می رسد صدای ملائک ز بام شهر بغض اذان که می شکند در تمام شهر اینک شهادت است که تا انتهای شهر!! می پیچد و ادامه آن گریه های شهر! اقرار می کنم که خدایم فقط تویی هر آنچه مانده ست برایم فقط تویی شاهد ترین به خلوت شب های تار من سامع ترین زمزمه های نزار من افتاده بر زمین مپسندم که بی کسم این سان غمین مپسندم که بی کسم طوفان غم
تو این روزهای نسبتا سخت و بد (از همه لحاظ )یکی از چیز هایی که خیلی دوسش دارم و بهم کمک میکنه تا همه چیز رو درک کنم موزیک هست.البته نه هر موسیقی ؛ یک خواننده هست که واقعا دوسش دارم و توی صداش دارو داره.
محمدرضا شایع. البته این به خاطر این نیست که اسم هامون یکیه به خاطر اینکه توی موزیکاش چرت و پرت نمیگه و قشنگ باهات دردودل میکنه.
از خودش به عنوان پروردگار قلم یاد میکنه ولی ازش به عنوان پروردگار خالی یاد میکنم.
(احتیاج دارم بهم اعتماد کنی بدون امضا
و فرمود یک یهودی که نامش سبحان بود خدمت رسول خدا  ص آمد و عرض کرد ای رسولخدا آمده ام تا در باره پروردگارت از تو سوال کنم اگر پاسخ سوال مرا دادی میپذیرم و گرنه بر میگردم فرمود از آنچه خواهی بپرس گفت پروردگار  در کجاست فرمود او در همه جاست و در جای محدودی نیست گفت خدا چگونه است فرمود چگونه  توانم پروردگار مرا چگونگی تو صیف کنم در صورتیکه چگونگی مخلوقست  و خدا مخلوقش تو صیف نشود زیرا وصف هر چیزی مختص خود اوست و دیگری که ان وصف را ندارد نتوان بدان
   پروردگار،یک کلمه اما نه یک کلمه ی ساده ، نامی است که برای به زبان آوردنش به شهامت نیاز است .گاهی در زندگی به تصاویر و صدا هایی دقت می کنیم که به ما درس زندگی می دهد.
صدای بارش باران،همان صدایی که با تک تک صدای قطره هایش به ما چگونه زندگی کردن را می آموزد.
   آسمان،آسمانی که با هر یک از ابر هایش تضاویر زندگی را به ما نشان می دهد و با خنده هایش رعد و برق می زند.
باد،زمانی که بوی باد به مشام میرسد ذهنمان را به آن خطاب میدهیم و غرق صدای زوزه ی باد می
مقدمه:
بهترین صدایی که باان به ما حس سراسر ارامش و حال خوب تزریق می شود و ز خواب غفلت بیدار می شویم و به رکوع و سجود پرورگار می پردازیم.
تنه ی انشا:صدای بانگ خوش اذان که روزانه پنج بار طنین انداز روح بشریت می شود.و با صدای در امدن اذان مردم از جای خود بلند می شودو وضو می گیرند و یا به صدا در امدن اذان مردم از جای خود بلند می شود.و وضو می کیرند و یادر خانه به صورت فرادی و یا در مسجد به صورت جماعت نماز خود را می خوانند و دست به دعا به سمت پروردگار می بر
داود رقی از امام صادق ع راجع بقول خدای عزوجل دو عرش خدابر اب بود پرسیدم فرمود در این باره چه میگویند عرض کردم میگویند عرش روی اب بود و پروردگار بالای ان فرمود دروغ گویند هر که این گمان کند خدا را محمول قرار داده واورا بصفت مخلوق وصف کرده است واورا لازم اید که چیزیکه خدارا حمل میکند تواناتر از او باشد عرضکردم قربانت گردم شما برایم بیان کنید فرمود پیش از انکه زمینی یا اسمانی یا جن وانسی یا خورشیدو ماهی باشد خدا دینش وعلمش را باب عطا فرمود  مقصو
عبادت و نیایش هر فرد در حدود معرفت و شناسائی پروردگار عالم، اندازه گیری میگردد.مجال است فردی بدون معرفت کافی و لازم نسبت به پروردگار خود، عبادت و ستایش شایسته ای انجام دهد از اینرو آنانکه شناسائی کامل از مبداء غیبی دارند و مراحل ایمان و عقیده را طی کرده اند، عبادت و ستایش یکی از لذات بخش ترین مراحل زندگی آنان را تشکیل میدهد و لذتی را بالاتر از آن حالت نمیدانند و نمیتوانند احساس کنند.
امام هفتم (ع) در دودمان مقدس و تقوی و در بیت رفیع زهد و عباد
با سلام بر کسانی که نوروز را گرامی می‌دارند؛ و کسانی که نورِ حقیقت به قلب‌شان می‌تابد ...
 «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»
«به لطف مستدام پروردگار یکتا؛ مدیریت‌کردن و تسلط بر قلبتان را به سمت نور خورشید حقیقت به دست حضرتش بسپارد و همواره یا لحظه به لحظه با کمک پروردگار بتوانید در کره‌ی قلبِ ایمان‌تان، ا
• نفس دعا کردن، تقرب الی‌ اللَّه است. خود حرف زدن با پروردگار، خود تضرع کردن، با خدای متعال سخن گفتن، نزد خدای متعال عذرخواهی و توبه و استغفار کردن، برای انسان یکی از مقاصد و هدف‌هاست. این، بالاترین جنبه‌هایی است که در دعا وجود دارد. نفس این‌که انسان در مقابل پروردگار بایستد و اشک بریزد و اظهار کوچکی و حقارت کند، برای انسان یک علو مقام و مرتبه است. بشر با تضرع در پیش خدای متعال است که عروج می‌کند و اوج می‌گیرد. بدبختی انسان وقتی است که از خ
این آیه همه آرامش این روزهامه ...
اما شاید بخش اولش که «و من یتق الله» هست رو نداشته باشم
اما عمیقا باور دارم تو هر گرفتاری، گمراهی و مردابی
مخرج فقط و فقط دست و گوشه نگاه پروردگار و امید داشتن بهشه ...
 
خدایا
الهی و ربی من لی غیرک ...
*توقف ممنوع*
 سوره_کهف آیه ۱۴
وَرَبَطنا عَلی قُلُوبِهِم اِذ قاموا فَقَالوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وُ الاَرضِ لَن نَّدعُوَا مِن دُونِهِ اِلٰهاً لَّقَد قُلنا اِذاً شَطَطا
و ما به دلهایشان نیرو و استحکام بخشیدیم، آنگاه که آنان بپا خاستند و (بر خلاف عموم مردم) گفتند: پروردگار ما همان پروردگار آسمان‌ها و زمین است، هرگز جز او‌ (کسی را)‌ به خدایی نخواهیم خواند، چرا که در این صورت حرف خطایی گفته ایم.
 تفسیر_و_توضیح
در آیات سوره کهف و همچنین ای
کتاب خدا دوستت دارد : بیان جلوه هایی از رحمت پروردگار به همراه مثال هایی روشن
 
کتاب خدا دوستت داردنویسنده: غلامرضا حیدری ابهرینشر جمال
معرفی:
خدا بندگانش را دوست دارد و پیوسته، آنان را از لطف و رحمتش بهره مند می سازد.توجه به رحمت پیوسته ی پروردگار، زندگی را برای ما شیرین تر می کند و در سخت ترین شرایط زندگی، به ما آرامش می دهد.کتاب (خدا دوستت دارد) با مثال های روشن، کودکان را با این موضوع آشنا می‌کند و جلوه هایی از رحمت پرودگار را به آنان نشان
موسی علیه‌السلام قرار است با ساحران فرعون مبارزه کند. سحر، علم پیشرفتهٔ جامعهٔ متمدنی است که او به رسالت در آن مبعوث شده. ساحران وفادار به فرعون، برترین و ماهرترین افراد در پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین فن موجود در روزگارشان هستند که علاوه بر مال و اموالی که آرزوی خودشان بوده، لطف مضاعفی نصیبشان شده و فرعون قول داده در صورت پیروزی، جزء حلقهٔ نزدیکان ویژهٔ او خواهند بود و این لطف مضاعف، انگیزهٔ مضاعف نیز ایجاد می‌کند.روز مسابقه، مجمع بزرگی
طاووس یمانی می‌گوید: وقتی وارد مسجد شدم، دیدم امام سجاد علیه السلام در آنجا
مشغول عبادت است، عرض کردم: شما را در حالتی دیدم که زیاد سوز و گداز داشتید و حال
آن که سه مایه امیدواری برایتان وجود دارد: اول آن که فرزند رسول خدایی، دوم: مشمول
شفاعت جدت هستی، سوم: رحمت پروردگار شامل حالتان خواهد شد.امام فرمود: فرزند
فرستاده خدا بودن برایم امنیت به وجود نمی‌آورد. زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید:
«فلا انساب بینهم یومئذ و لا یتساءلون» [۷]؛ ( روز قیامت
نوروزتان پیروز
پارسال گذشت
اکنون در سال جدید همینطور که موقع مشکلات سختیها خدا بیادتون میاد و خدا باید به دادتون برسه در هنگام شادیها و خوشیها هم یاد خدا و سپاسگذاری از پروردگار یکتا باشید.
با بهترین آرزوها برای همگی در سال نو 
بسم الله الممتحن
 
کسی که لاف عقل می زند، بیش تر بی عقلی می کند
کسی که لاف علم می زند، نادان تر می شود
کسی که لاف فهم و شعور می زند، کم شعورتر می شود
کسی که لاف مال می زند، نیازمند تر می گردد
کسی که...
.
.
انگار نه؛ یقینا پروردگار متعال ما را با لاف هایمان می آزماید و دروغ های ما را رسوا می کند. شوخی که نیست، هم در قرآن فرستاده و هم در حدیث قدسی گفته. بزرگ خدایی است و عجب حکمتی دارد!
 
گاهی به این فکر می کنم که از بعضی از ما آدم ها اگه خدا رو بگیری ؛ دیگه هیچکس و هیچ چیز نداریم ، حتی شاید بعضی هامون بیمار بشیم و بعضی بمیریم ...! 
ولی علارقم وابستگی و دلبستگی مون شاید چندان مطیع و عبد پروردگار نباشیم (خودم رو عرض می کنم) ! چون «نفس» مون سرکشه .
با دو-سه نفر از دوستان بلاگر صحبت کردم و قرار بر اینه مطالبی با موضوع تزکیه نفس و ترک اخلاق های ناپسند رو در وب هامون منتشر کنیم و مطالب هم در چندین قسمت آماده هستن و فقط بایستی منتشر بشن . ا
«٦٠»اَلْحَقُّ‌ مِنْ‌ رَبِّکَ‌ فَلا تَکُنْ‌ مِنَ‌ الْمُمْتَرِینَ‌ حق،همان است که از جانب پروردگار توست،پس از تردیدکنندگان مباش. نکته‌ها: کلمه‌ى«مُمتَرین»از«مِرْیة»به معناى شک و تردید است.عین این آیه در سوره‌ى
ادامه مطلب
شهر سوال ـ « لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ الْحَلِیمُ الْکَرِیمُ لَا إِلَهَ
إِلَّا اللَّهُ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ سُبْحَانَ اللَّهِ رَبِّ
السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَ رَبِّ الْأَرَضِینَ السَّبْعِ وَ مَا فِیهِنَّ
وَ مَا بَیْنَهُنَّ وَ مَا تَحْتَهُنَّ وَ رَبِّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ وَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین‏[۱] یعنى هیچ معبودى نیست که در خور
پرستش باشد جز ذات واجب الوجودى که مستجمع جمیع صفات کمالیّه و حلیم و
بردبار و کریم اس
با سپاس و استعانت از پروردگار مهربان ، این مقاله به بیان اصول و کلیات طراحی سامانه باران ساز تبخیری می پردازد. سامانه باران ساز تبخیری ؛ سامانه ای است که در مناطق گرم و خشک و کویری ایران با پاشش حجم زیادی از آب دریا توسط نازل های تحت فشار بر روی خاک ، قادر به افزایش رطوبت نسبی در هوا محیط می باشد و با استفاده از علم آب و هوا شناسی خُرد و اقلیم شناسی و مکان یابی مناسب ؛  به یاری پروردگار قادر به ایجاد ابر در آسمان و تولید باران می باشد. این سامانه
 از مجموعه آیات و سور گذشته معلوم می‎شود که قرآن در مطرح ساختن مسأله‌ی توحید، روش ویژه‎ای را تعقیب نموده است. این روش بر پایه نگاه قرآن به تربیت توحیدی استوار است. قرآن از خدا سخن نگفت، تنها برای اینکه مردم به معرفت الله برسند، بلکه از خدا سخن گفته تا مردم بر پایه معرفت، بندگی کنند و سراسر زندگی خود را متناسب با این اندیشه، سامان دهند: « صِبْغَةَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ»؛ « رنگ (و نگار) خداون
بسم الله الرحمن الرحیمامام جواد علیه السلام مىفرماید: محتاج است مؤمن به توفیقى از خداوند، و نصیحت کننده اى از وجودش، و قبول نصیحت ناصح.حالا دیگر در صورت هماهنگى با قرآن از نشانه ها زود نمىگذرم، شاید توفیقى از سوى پروردگار باشد..
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
اهل سقیفه از یک طرف معتقد که پیامبر رحمت فرمود که شقی ترین افراد امیرالمومنین علی علیه الاف السلام را به شهادت می رساند
از طرف دیگر میگویند ابن ملجم قاتل علی چون از صحابه بوده ،مورد رضای پروردگار است و اهل بهشت
حیرت و تعجب است که این جماعت دین خود را از قرآن گرفته اند یا پیامبر که آورنده قرآن بود،اگر پیامبر را قبول دارند که پیامبر می‌فرماید قاتل علی شقی ترین افراد است،(بگذریم از معا
خواسته شما از قبل از جانب خداوند بزرگ مهیا شده است.آن چیزی که شما آرزوی آن را دارید، استعدادش را خداوند در قلب شما گذاشته است.او از قبل ترفیع و جایگاه شما را مشخص کرده استبا ایمان بمانید مشکلی که حتی فکرش را نمیکردی پروردگار بزرگ به بهترین شکل حل خواهد کرد.
باسمه تعالىبا روز قیامت بیشتر آشنا شویمیوم عظیم > روز بزرگ و با عظمتیوم الوعید > روز محقق شدن وعده هاى الهىیوم القیامه > روزى که مردم براى پروردگار عالمیان قیام مىکنندیوم الحق > روزى که قطعى استو بهترین توشه براى آن روز تقواست
 امام صادق ع میفرمود همانا رحم بعرش اوبخته و میگوید بپیوند ببر از   هر که از من ببرد  وان رحم ال محمد ست که خدای عزوجل فرماید کسانیکه انچه را خدا امر بپبوندش فرموده  پیوست میدهند 27 سوره 13 و رحم هر خوبشاوند است  شرح اویختن رحم بعرش کنایه از در خواست حق خوبش است در حضور پروردگار و سرعت اجابت او
 
هیچ عزیزم سلاماز حال من اگر بپرسی باید بگویم که خیلی بهترم. البته ضعف و گاه درد ناشی از ضعف هنوز هم می‌آید تا به این زودیها غفلت مرا در خود فرونبرد. روزهایی هم بود که ضعف و بی‌رمقی چنان تنگ در آغوشم می‌فشرد که جانی حتی برای فشردن دکمه‌های صفحه کلید لبتابم نداشتم؛ یا حتی ناتوان‌تر از آن بودم که موبایلم را از جایش بلند کنم. بعد به خود می‌گفتم: «یا ایها الانسان ما غرک بربک الکریم». می‌بینی چه ترکیب قشنگی دارد آیه؟ من اصلا وازۀ «رب» را جور دی
إِنَّ رَبَّکُمُ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِی سِتَّةِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلَا لَهُ الْخَلْقُ وَالْأَمْرُ تَبَارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ
پروردگار شما، خداوندی است که آسمانها و زمین را در شش روز [= شش دوران‌] آفرید؛ سپس به تدبیر جهان هستی پرداخت؛ با (پرده تاریک) شب، روز
بهار، جلوه گاه پروردگار
با رسیدن بهار، طبیعت ردای سبز بر تن می کند. چکاوک ها، هزار دستان و قمریان، نغمه ها و سرودهای فرح بخش و تازه سرمی دهند و انسان ها را به مهرورزی، گره گشایی و هم گرایی فرا می خوانند. بهار، پیام آور عشق و رویش است و موسم سرور و آشتی و به همین خاطر است که خواستنی است و با آمدنش دل ها سرشار از سرور و جان ها معرفت می یابد.
بهار، پیام آور تعادل است و اینکه در سایه تعادل، زندگی زیبا می شود. با دیدن بهار، رحمت و محبت خداوند را به یاد م
 
مقدمه : اذان صدایی است که از بدو تولد در گوش ما خوانده شده است و هر روز نیز به آن گوش می دهیم. آیا به صدای اذان صبح گوش کرده اید؟ لذت بخش ترین صدایی است که در سکوت گرگ و میش به گوش می رسد. . .
متن انشا : صدای بانگ خوش اذان که روزانه پنج بار طنین انداز روح بشریت می شود و با صدای در امدن اذان مردم از جای خود بلند می شود و وضو می گیرند و یا به صدا در امدن اذان مردم از جای خود بلند می شود و وضو می گیرند و یا در خانه به صورت فرادی و یا در مسجد به صورت جماعت نم
این آرامش روانیِ ناشی از انتظار فرج، این اطمینان نفْسی را که انسان دارد که نفْس او و دل او تلاطم ندارد، میشود افزایش داد؛ به وسیله‌ی دعا، به وسیله‌ی استغاثه، به وسیله‌ی مناجات با پروردگار که «اَلا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلوب».(۱۰) این دعاهایی که وارد شده است -حالا ما الان در ماه شریف شعبان هستیم، بعد هم در ماه رمضان- دعاهای فراوان، مناجاتهای گوناگون و تکلّم با خدای متعال بدون واسطه خیلی مهم است؛ یا راز و نیاز کردن با ائمّه‌ی هدیٰ (عل
در یک ساعت گذشته سری وقایعی رخ داد که به ذهنم خطور کرد که هی من! از شواهد و قرائن ایطور برمیاد که گویا دنیا هنوز خوشگلیاشو داره
چشمامو میبندم و به خوشگلیای فرضی و واقعی فکر میکنم
 
حیفه نگم که قراره فردا بترکونم
 
امشبم رفت
خدا همه ی مارو آدم کنه
منو بذار تو اولویت ولی
مرسی حضرت پروردگار
شبتم بخیر
 اى کسى که زیبائى را آشکار و زشتى را مى پوشانى!اى کسى که گناهکار را (فورى) مواخذه نمى کنى و پرده را نمى درى! اى کسى که داراى عفو عظیمى! اى کسى که داراى گذشت نیکویى! اى کسى که آمرزشت وسیع است! اى کسى که دستهایت را براى رحمت گشوده اى! اى همراه هر نجوایى! اى کسى که هر شکایتى به تو منتهى مى شود! اى روى با کرامت! اى کسى که داراى منت عظیمى! اى کسى که قبل از استحقاق بندگان نعمتت را آغاز کرده اى! اى آقاى ما! اى پروردگار ما! اى مولاى ما! و اى نهایت آرزوى ما! از تو
همکار گرامی ، جناب آقای عباسعلی مسروری
خبر درگذشت مادر عزیزتان چنان سخت و جانسوز است که به دشواری می‌توان آن را باور کرد...ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست؛ خداوند روح ایشان را قرین رحمت فرماید و به شما صبری جزیل عطا فرماید .
 
 
امام کاظم(علیهم‌السلام)«نَفَسُ المَهمُومِ لَنا المُغتَمِّ لِظُلمِنا تَسبِیحٌ،‌ وهَمُّهُ لِأمرِنا عِبادَةٌ»(1)«کسی که برای ما اندوهگین، و به خاطر ستمی که بر ما رفته غمگین باشد، نفس کشیدنش تسبیح است و غمخواری‌اش برای امور ما عبادت است»گریه بر ائمه اطهار(علیهم السلام) مخصوصاً اباعبداللّه الحسین(علیه‌لسلام) به جهت حماسه‌ای که در بندگی و تبعیت از پروردگار متعال در کربلا آفرید و تمام شئون خلقت را متأثر کرد، به عبارتی گریه بر تمام ارزش‌ها
الهی إن أدْخَلْتَنِی النّارَ أَعْلَمْتُ أهْلَها انّی اُحِبُّکَ...
خدای من! اگر مرا وارد آتش جهنم کنی به اهل آنجا خواهم گفت که من دوستت دارم...
مناجات شعبانیه
مناجات فوق العاده دلنشین معصومین (علیهم السلام) با پروردگار...
#عاشقانه
قطعات
-۱-
تجسیم نور یزداں واللہ مرتضیٰ ہےقرآن کی طرح ہی، احمد کا معجزہ ہےمصروف روز شب ہوں میں مدح مرتضی میںیعنی لبوں پہ ہر دم قرآن کی ثنا ہے۲۰ جمادی الاولی ۱۴۴۱ قم
-2-
جو مجھ کو دامن اژدر شکار مل جائے
جوار رحمت پروردگار مل جائے
یہی ہے صبح و مساء میری التجا رب سے
میری لحد کو نجف کی بہار مل جائے
۱۳ رجب ۱۹۹۹ کراچی
ادامه مطلب
بسم الله النور
خواستم اولین پست رو تو یه زمان خاص آپلود کنم و نزدیکترین زمان خاص بامداد فردا بود ولی یادم اومد که قول دادم از بند این منتظر موندن ها و به شکل واضح تر بهانه ها دست بکشم
پس با چشم پوشی از فقره ی شروع در زمان خاص توکل میکنم و می سپرمش به حضرت پروردگار... 
چند ساعت التزام بیشتر برای شبیه شدن به مقصود شما هم غنیمته حتما
به رهبری شما می ریم که داشته باشیم آقای ولی نعمت
توکلت علی الله 
امام صادق (ع) به نقل بحار الانوار در شرح امام علی (ع) می فرماید:
همانا با خویشتن گرانبها و انسانیت گرانقدر خودم،در همه هستی تنها یک چیز را قابل معامله می دانم و آن پروردگار است.دیگر در همه ماسواهایی که ارزش برابری داشته باشند،وجود ندارد.
ادامه مطلب
خیلی خراب کرده ام آقا، درست کن
من را به مهر حضرت زهرا درست کن
 
صدها گره به روی گره خورده بر دلم
ای چاره ساز، این گره ها را درست کن
 
رویم سیاه باد، دلت را شکسته ام
یک جونِ عاشق از منِ رسوا درست کن
 
آن گونه که تو خواسته ای من نبوده ام
من را به حق زینب کبری درست کن
 
بر سینه ی خرابه ام آقا نظاره کن
از این خرابه، عرش معلی درست کن
 
ای علت نزول نم اشکِ نوکران
در چشم بی ثمر شده، دریا درست کن
 
در روضه ی حسین ازین چشم کور من
منت گذار و چشم تماشا درست کن
 
ا
آموزش درست صحبت کردن با دیگران
بخش سبک زندگی: درست صحبت کردن در روابط اجتماعی تاثیر زیادی دارد اگر می خواهید در جامعه جایگاه خوبی داشته باشید باید حتما درست صحبت کردن را بدانید.در ادامه روش درست صحبت کردن را به شما آموزش می دهیم
به ادامه بروید
ادامه مطلب
سفر جسمانی انسان از خاک است و به خاک ختم می‌شود و سفر روحانی او هم اگر شروعش کند و نظر پرعنایت پروردگار عالم به همراهش باشد و بتواند از دنیاهای جذّاب و بهت‌آور و منحرف کننده کشف و کرامات و تصرفّات و ... بگذرد، از این دنیای خاکی با نادانی و بلندپروازی شروع می‌شود و باز به همین دنیای خاکی و ساده باز خواهد گشت و نفسی به رضایت و علمی از جنس ناآگاهی و سکوت و مسئولیتی به سنگینی عالم وجود، بهره‌اش خواهد بود.به عبارتی سفر معنوی انسان سفری است برای فه
29. سورۀ قریش
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آغاز سوره، "لایلاف القریش"، "القریش"، و "لایلاف" نامیده شده است.
سورۀ قریش به اتفاق اکثر دانشمندان تفسیر و علوم قرآنی مکی و بیست و نهمین سورۀ نازل شده پس از تین و پیش از قارعه بر پیامبر9 است. تمام جدول‌های ترتیب نزول این مطلب را تأیید می‌کنند.
سورۀ ایلاف در ترتیب مصحف رسمی با چهار آیه در جزء سی‌ام قرآن، ردیف صد و ششم، بعد از سورۀ فیل و قبل از سورة ماعون قرار دارد.
مقصود سوره
ترغیب اهالی مکه و مردم
از علامه حسن‌زاده پرسیدند:آدرس امام زمان ارواحنافداه کجاست؟ کجا می‌شود حضرت را پیدا کرد؟ ایشان فرمودند: آدرس حضرت در قرآن کریم، آیه پنجاه و پنج سوره قمر است. که می‌فرماید فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر. هر کجا که صدق و درستی باشد. هر جا که دغل‌کاری و فریب کاری نباشد. هرجاکه یاد و ذکر پروردگار متعال باشد، حضرت آن‌جا تشریف دارند.
انسان مانند دریاست ؛هر چه عمیق تر باشد آرامتر است.انسان بزرگ بر خود سخت می گیردو انسان کوچک بر دیگران.انسان قوی از خودش محافظت میکندو انسان قویتر از دیگران.وقطعاً این قدرت را فقط میتوان در پناه پروردگار داشت.هرکس که به او نزدیک تر است،آرامتر، متواضع تر و قدرتمندتر است،و تابش نور او را میتوان هر لحظه حس کرد
ادامه مطلب
منفجر شدن ستاره‌ها کوچکترین نشانه‌ای است از دو نیم شدن آسمان در روز رستاخیز است. دانشمندان کشف کردند که وقتی ستاره‌ای منفجر می‌شود به صورت گلی با رنگهایی زیبا درمی‌آید. این حقیقت را قرآن قبل از 14 قرن آشکار ساخته و خداوند در مورد روز رستاخیز می‌فرماید:
"پس آن‌گاه که آسمان شکافته شود تا چون گل سرخ گون و چون روغن مذاب و روان گردد (آن روز سخت هولناک از گنه پشیمان شوید)."
(سوره الرحمن – آیه 37)
پاک و منزه باد پروردگار را.
---------------------
به قلم: عبد ال
مفسرین و علمای علوم قرآن برای این سوره فقط نام "الفجر" را ذکر کرده‌اند. دلیل این نام اولین آیة سوره است. سورة فجر به اتفاق دانشمندان علوم قرآن، مکی است. این سوره در تمام جدول‌های ترکیبی و روایات مسند دهگانه و قریب به اتفاق روایات غیر مسند، در ردیف دهم، قبل از سورة ضحی و پس از سورة لیل قرار دارد، به جز روایت ابن ندیم که سورة فجر را پس از سورة عصر و قبل از ضحی قرار داده است.
 طبق روایات متعدد ترتیب نزول، ، خدای  متعال در سورة لیل شقاوت‌پیشگان را
سلام بر علی استوار در سختی ها و صبور در خوشی ها ...(این بحث بسیار مهم است چرا با روشنگری مهمی برخوردار  است)... (شیوه این سخن مرور تاریخ است) ... هزاران و شاید میلیون ها سال است خداوند بشر را آفرید او را در زمین ساکن کرد و او را به حال خود رها نکرد بلکه در وجود همایون وی چیزی نهاد به نام فطرت انسانیت که سر رشته در هر چه پاکی و درستی است، این پروردگار فرقی هم نگذاشت بین عجم و عرب و فارس و ترک و اروپایی و.... همه را به یک اندازه از این فطرت عطا کرد ، اما وقت
جای درست
کنار آدم‌های درست در لحظه درست قرار گرفتن اتفاق مهمی است
آنقدر مهم که باید آن را بین دعاها گنجاند... و اگر گردش روزگار جز این کرد راه توبه پیش گرفت... 
تو فکر کن لحظه‌ای که باید، برای کسی که باید نباشی... 
اصلا این قصه آدم‌ها به کنار... 
ما اگر مختصاتمان درست نباشد، پس فردا روزی که سوال جوابمان کنند بگویند تو برای چه رفتی روی زمین چه جوابی داریم بدهیم؟؟؟ 
بسم الله
امام صادق (ع) میفرمایند :«قلب انسان بین سینۀ انسان و حنجرۀ او بال بال میزند، (یعنی دل در این سینه قرار ندارد )تا وقتی که به ایمان معتقد شود ، وقتی با ایمان گره خورد ، قرار پیدا میکند ، و این سخن پروردگار است که میفرمایند : هر کس ایمان پیدا کند ، قلبش هدایت میشود ، این یعنی قرار یافتنِ قلب .
( محاسن ، جلد 1، ص294)
ادامه مطلب
خوشا بانگ قرآن و آهنگ آن ، که جان و روان را کند شادمانسراسر همه حکم پروردگار ، از او زنده راه و ره روزگاربود نور ما در جهان نور دین ، بود افتخار از کتاب مبیناگر درس ما درس قرآن بود ، دل ما پر از نور ایمان بودهر آن کس ندارد ز قرآن خبر ، نهال وجودش ندارد ثمرسپهر کهن طاق ایوان ماست ، همه سربلندی ز قرآن ماستعلوم صنایع ز او زنده شد ، از او عصر دانش برازنده شدعلی ای درخشان کتاب خدای ، تویی کیمیا و تویی رهنماخواننده سرود: قاری ضیاءالرحمن صحت
‍ ‍
نماز شب در کلام امیرالمؤمنین علیه السّلام
برخاستن براى نماز شب، موجب تندرستى و خشنودى پروردگار و استحقاق رحمت و تمسک به اخلاق پیامبر است. (بحارالانوار، ج۸۴)
از زمانیکه گفتار رسول خدا (صلى الله علیه وآله) را شنیدم که فرمود: نماز شب نور است، نماز شب را ترک نکردم. (بحارالانوار، ج۴۱، ص۷۱)
شب زنده دارى، شعار پرهیزکاران و روش مشتاقان است. (غررالحکم، ص۱۹۲)
#نماز_شب#نماز_عشق #همدم_همراه_همراز_نزدیکترین_رفیق #جانا #خدا❤️
 
واقعا آن چیزی که در امر مدیریت مدیران گم شده است شعور، معرفت و عدالت است
مدیر ما انگار کرونای مغزی گرفته :)))
وقتی تصادف کرده بودم در منزل استراحت میکردم رییس گروهم کرد وقتی کرونا گرفتم در منزل استراحت میکردم عزلم کرد
:)))
البته که منو اینهمه خوشبختی میشه آخه
واقعا هر چه مسوولیت کمتری داشته باشی راحتتری و آرامشت بیشتر است من نه تنها ناراحت نشدم بلکه ته دلم قینج رفت که آخیش راحت شدم
کلا از دستور دادن بیزارم و از اینکه یکی کوتاهی کنه کارشو پشت گوش
«٢١٨»إِنَّ‌ الَّذِینَ‌ آمَنُوا وَ الَّذِینَ‌ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ أُولئِکَ‌ یَرْجُونَ‌ رَحْمَتَ‌ اللّهِ‌ وَ اللّهُ‌ غَفُورٌ رَحِیمٌ‌ همانا کسانى که ایمان آورده‌اند و کسانى که مهاجرت نموده و در راه خدا جهاد کرده‌اند،آنها به رحمت پروردگار امیدوار هستند و خدا آمرزنده و مهربان است. نکته‌ها: در شأن نزول این آیه که در ادامه آیه پیش است،مى‌خوانیم:مؤمنانى که هجرت و جهاد کردند،ولى هلال ماه رجب را با ماه جمادى‌ا
مفضل گوید بامام صادق ع عرضکردم قربانت گردم دعا جامعی یعنی تمام و کاملی بمن بیاموز فرمود خدا را ستایش کن زیرا هیچ نماز گزاری در نماز میگوید سمع الله لمن حمده یعنی  خدایا بشنو سخن اکسیکه تو را ستایش کنی 3 ونیز ان حضرت ع فرمود رسولحداص چنان بود که روزی سیصدوشصت بار خدا را حمد وستایش مبکرد بشماره رگهای بدن واینگونه. میفرمود والحمد لله دبالعلمین ،کثیرا علی کل ال  یعنب ستایش مخصوص  پروردگار جهانیانست بسیا ر بر حال 
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ ( 1 )به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان می آغازم(پیش از هر کاری، چند لحظه توقف و تمرکز - مکث - نمایید تا مطمئن شوید کاری که می خواهید بکنید با نام خدا و این احساس آغاز می شود که در آغوش خدا و تحت حفاظ نوازش «ایشان» هستید - اکنون فقط کار درست را بر خواهید گزید - اندوه زُدایی - ... و آن را درست انجام خواهید داد - شادی زایی - ... و راستی را پیشه خواهید کرد - تولید مهر و عشق، که نشانش گسترش لبخند است -)
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَب
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مومن باید شبانه روز خود را به سه قسم تقسیم کند:
زمانی برای نیایش و عبادت پروردگار،
زمانی برای تأمین هزینه زندگی،
زمانی برای واداشتن نفس به لذت هایی که حلال و مایه زیبایی است.
خردمند را نشاید جز آن که در پی سه چیز حرکت کند:
کسب حلال برای تامین زندگی،
یا گام نهادن در راه آخرت،
یا به دست آوردن لذت های حلال.
نهج البلاغه، حکمت 390، ترجمه استاد محمد دشتی
در مواقعی کع انسان هیچ امیدی به تلاش و کوشش خودش یا کمک های هم نوعانش ندارد، با خلوص ویژه ای دست به دعا بر می دار . خداوند هم در قران کریم مثال انسان هایی را میزند که در دریا در حال غرق شدن هستند.
نکته ای ک میخواهم بگویم این است ک خوب است اگر ما هم همواره امیدمان را از غیر خداوند قطع کنیم و تنها از حضرت حق استمداد کنیم. فی الواقع هم همین است. اگر همیشه  نتایج تلاش های خودمان یا اطرافیانمان را منوط به اذن پروردگار جهان بدانیم، ب میزان بالایی از خلو
جذابیت حکم به اینه که بیشتر وقت‌ها نمی‌تونی از قدرت خالی که توی دستته مطمئن باشی. یه وقت‌هایی روی آس‌ات هم حکم می‌آد و یه وقت‌هایی پنج‌ات می‌شه خالِ زمینه. حکم بازی‌ایه متکی به بخت و مهارت، رو کردن کارت درست توی زمان درست، قانون به‌هنگام بودن. سرنوشت هم همینه؛ توی مکان درست در زمان درست بودن، با همون قاعده‌ی بخت و مهارتِ خوب بازی کردن. 
و نیز حضرت صادق ع فرمود پدرم می فرمود پنج دعا است که از درگاه پروردگار تبارک و تعالی محجوب نگردد  و پرده و حائلی نیست که جلوش را بگیرد 1 دعای امام عادل 2 دعای ستمدیده که خدای عزوجل فرماید هر اینه بطور مسلم انتقام اورا از سیمکارت بگیرم گرچه پس از زمانی باشد  دعای فرزند صالح و نیکوکار برای پدر و مادر علی پدر صالح برای فرزندش 5 دعای مومن برای دادرس در پشت سر او خدا فرماید برای تو باد مانند آن 
هر انسانی در زمین نسبت به نسل بعد از خود مکلف است.
و از مهمترین فواید بقای هر انسان، آن است که برای تولد نسل خود، بستری پاک مهیا کند.
سرمایه‌گذاری بر این بستر بسیاری از هزینه‌های تربیتی و آموزشی دوره‌های بعد را کاهش میدهد.
+وَ شارِکهُم فی الاموال و الاولاد...
با آنها در اموال و اولاد شریک شو..(خطاب پروردگار به شیطان در مورد آنهایی که به راه شیطان میروند.. شراکت در اموال و اولاد بشر به شیطان وعده داده شده)(۶۴اسراء)
+عنوان: و تقوای خدا پیشه کنید و ب
قَالَ رَسُولُ اللهِ لِفَاطِمَةَ: «إنَّ اللهَ [الرَّبَّ] یَغْضَبُ لِغَضَبِکِ وَ یَرْضَى لِرِضَاکِ».
ترجمه:
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به فاطمه(علیها السلام) فرمودند: به راستی خداوند [پروردگار] به سبب خشم تو خشم می‌کند و به خشنودی تو خشنود می‌شود.
ادامه مطلب
نماز خوب معنایش نماز با صدای خوش و قرائت خوب نیست؛ یعنی نماز با توجه، با حضور قلب؛ قلبش د رمحضر پروردگار حاضر باشد؛ از دل با دل حرف بزند_آن وقت این سجیه‌ی او می‌شود و دیگر برایش زحمت ندارد؛ تا آخر عمر همین جور خوب نماز می‌خواند. 1387/8/29
جشن میلادعلی مشکل گشای عالم است/شادمان چون خالق اوبا نبی خاتم است/حضرت او افتخار اهل بیت مصطفی/بهراوجوشان به مکه چشمه های زمزم است/بازشد آغوش کعبه مادر حیدررسید/مرتضی آن حجت حق باولایت همدم است/آمده قرآن ناطق سیزده ماه رجب/اسوه ناب پرستش سوی دلهامرهم است/باطلوع روزگارش میرودشر و بدی/بهرشیطان ستمگر روز درد و ماتم است/آسمانهانورباران گشته میلاد علی/برهدایت عشق مولا آیه های محکم است/افتخارهرمسلمان در ولایت محوری است/دست حیدر روز محشرپر عطا
یه برگه برداشتم غذاهایی که این چند روز درست کردم بنویسم. مامان خانم گفت چکار میکنی؟ 
گفتم دارم غذاهایی که میتونم برای رفع گرسنگی درست کنم مینویسم شنبه شام مونده بودم چی درست کنم هیچی به ذهنم نرسید پلو پختم با چند تا کشمش خوردم.
الان هی یاد میاره بهم میخنده.
آدمها با خودشون و زندگی هاشون چکار می کنند؟ من با زندگیم چکار کنم؟ سخت ترین کار تو دنیا روبرو شدن آدم با خودش، با زندگیشه، با چیزهایی که درست کرده و وای به اون روزی که بفهمه هیچ چیزی درست نکرده فقط خودش و خودش و یه هیچ کامل اطرافش درست کرده.
امام سجاد (ع):
«ای خداوندی که گره کارهای فروبسته به تو گشوده می‌شود و سختی‌ها به تو آسان می‌گردد. ای خداوندی که از تو خواهند رهایی از تنگناها را و یافتن آسودگی را. به قدرت تو دشواری خوارمایه گردد و به لطف تو اسباب کارها ساخته آید. قضا به قدرت تو جاری است و هر چیزی بر وفق اراده تو پدید آمده است: به مشیت تو فرمان‌بر است و به گفتار آمرانه‌اش نیاز نیست، به اراده تو بازداشتنی است و به گفتار بازدارنده‌اش نیاز نیست.
تویی آن که در مُهمات بخوانند و در
✨جهت تبیین  آیه «إِنَّ الْإِنسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ » و مقایسه آن با  «وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَیْرِ لَشَدِیدٌ»✨انسان نسبت به پروردگار خود بی میل است ولی نسبت به امور مادی  که بنا به تصورش خیر است، مشتاق است
ماجرای #درس_اخلاق دختر ۱۱ ساله به مسافران اتوبوس به نقل از حاج آقا #قرائتی:
 در ستاد نماز گفتیم، آقازاده‌ها، دخترخانم‌ها، شیرین‌ترین نمازی که خواندید، برای ما بنویسید. دختری یازده ساله نامه ای نوشت، همه ما بُهتمان زد. دختر یازده
-صندلی اداری-
سال 1339 تولید صندلی های اداری با نام تجاری ( واکو ) شروع به کار کرد
و در زمره پیشگامان این صنعت قرار گرفت و بعد از انقلاب اسلامی همسو با سیاست های دولت نام واکو به محک تغییر کرد.
اکنون با بیش از 50 سال سابقه تولید به یاری پروردگار با سعی در جلب اطمینان و
رضایت مشتریان محترم به فعالیت خود ادامه می دهد
و همواره محک شعار حفظ کیفیت و بهبود آن ضمن عرضه محصول با
قیمت مناسب را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.
متن آیه:
وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً
ترجمه:
وفرستاده (خدا) گفت: «ای پروردگار [من ]! درحقیقت قوم من از این قرآن دوری گزیده اند!»
موضوع:
پیدا شدن لغزش درصورت غفلت از مفاهیم قرآن
کلام رهبر1:
ما مسلمانها باید قرآن را، اسلام را درست بفهمیم و با میزان عقل و خِرَد خودمان و با راهنمایی اندیشه ی بشری و اسلامی، به اعماق تعالیم پیامبراسلام و این پیامها برسیم.
ادامه مطلب
عسل در اسلام 
 
 
در قرآن کریم در دو سوره از عسل یاد شده‌است. هم‌چنین در قرآن سوره‌ای کامل به نام نحل به معنای زنبور عسل نامگذاری شده‌است.
کلمهٔ نحل دو مرتبه و در آیات ۶۸, ۶۹ این سوره ذکر شده و در این آیات به خلقت زنبور و خاصیت شفابخشی عسل اشاره شده‌است و در انتها از اهمیت تفکر در زندگی زنبوران عسل و دریافت نشانه‌های الهی یاد شده‌است:
خداوند در این سوره می‌فرماید:
و پروردگار تو به زنبور عسل وحی [الهام غریزی] کرد که از پاره‌ای کوه‌ها و از ب
کتابی که با خواندن هر ورقش ، اشک شوقی از گوشه چشمت بر می خیزد که حاصل خاطرات عرفانی شهید احمد علی نیری است.
پیشنهاد میکنم این کتاب راخریداری کنید و مطالعه کنید. 
عارفانه نامی است که برای این کتاب انتخاب شده است.
آنچه در ادامه می‌خوانید داستانی از این شهید بزرگوار در این کتاب است.


یه روز با رفقای محل و بچه های مسجد رفته بودیم دماوند.
همه رفقا مشغول بازی و سرگرمی بودند.
یکی از بزرگترها گفت: احمد آقا برو این کتری رو آب کن و بیار تا چای درست کنیم؛
اگر سرنوشت طرح بی رنگی باشد که قبل از تولد من کشیده شده باشد مطمئنا رنگ آمیزی اش به دست من است
و پروردگار طرح زننده وقتی از خوش رنگی طرحش توسط من لذت ببرد کنار طرحش کاغذهای بیشتری میچسباند و طرح را زیباتر از قبل توسعه میدهد
و هر جای طرح زندگی که رنگها را خارج از خطوط برده باشم پاک میکند و مجبورم میکند دوباره رنگ آمیزی کنم مانند الگوهای تکرار شونده ای که روانشناسان میگویند
باید در رنگ آمیزی طرح های تکراری رنگهای جدید را به کار ببرم نه رنگی که ق
یک جهان مفهوم دارداین نماز رهبری/جلوه ی خوب پرستش با نگاردلبری/درشکوه ووحدت آن رحمت پروردگار/زمزم ایمان امت سنت پیغمبری/یادمان اهل بیت ومرتضی آرامش است/درنمازجمعه باشد این ولایت محوری/لشکر صاحب زمان راحضرتش فرمانده است/خیربسیاری رسیده بانگار کوثری/میکندرسواهمیشه دشمن دین خدا/کربلایی مسلکان راجمع کرده لشکری/غرب وآمریکائیان را دائما داده شکست/میزندبهریهودی ضربه های خیبری/مسلمین رابا ولایت آشنایی میدهد/درنمازجمعه او حس وحال دیگری/بااما
از آیات قرآن منزلت و جایگاه برجستهٔ علم به خوبی روشن می‏گردد که هیچ مکتبی به اندازهٔ اسلام نسبت به علم تأکید نکرده است؛ زیرا سعادت و کمال حقیقی انسان در گرو خداشناسی و خداپرستی است و آن منوط به علم است.
١- قُلْ هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ؛ «بگو: آیا آنانی که می‌دانند با آنانی که نمی‌دانند برابراند؟» منظور از دانستن چه نوع دانستنی است؟ منظور از علم در این آیه و آیات دیگر قرآن به معنى دانستن یک مشت اصطل
اسرار نماز:در نماز فلسفه و اسراری نهفته است که در سخنان پیامبر و امامان آورده شده است.زنده کردن ارزشها و پیوستن به ذات زیبای خدای مهربان است.بزرگترین درس نظم و تربیت است.موجب رسیدن به سلامتی و آرامش جسمی و روانی است.کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان است.نور معرفت، شناخت و رضایت پروردگار است.                                                      اظهار فروتنی و دعوت به سوی حق است.موجب قبولی دعا و برکت و گشایش در امور زندگی است.اتحاد و همبستگی بین هم
حضرت موسی ابن جعفر با هشام
گفته اند اسرار و آمد در بهار*
این مراتب آخر عقل است و دین
عقل را باشد مراتب بیشمار
راحتی از عقل می آید به بار
عاقلان را نیست آزاری به کار
مرکز خیرند و شوق و دلخوشی
لطفشان بر خلق میگردد نثار
مثل خورشیدند ، گرم و پر ثمر
داده از جان برهمه خورشیدوار
مستمندان بهره مند از نورشان
بوده بر لطف خدا امّیدوار
کم سخن هستند و آرام و متین
در سکوت هستند پند روزگار
هرچه نیکی کرده باشند کوچک است
خوبی از مردم براشان ماندگار
دیگران را دی
«٤٧»قالَتْ‌ رَبِّ‌ أَنّى یَکُونُ‌ لِی وَلَدٌ وَ لَمْ‌ یَمْسَسْنِی بَشَرٌ قالَ‌ کَذلِکِ‌ اللّهُ‌ یَخْلُقُ‌ ما یَشاءُ إِذا قَضى‌ أَمْراً فَإِنَّما یَقُولُ‌ لَهُ‌ کُنْ‌ فَیَکُونُ‌ (مریم)گفت:پروردگارا! چگونه براى من فرزندى باشد،در حالى که هیچ انسانى با من تماس نداشته است‌؟خداوند فرمود:چنین است(کار) پروردگار،او هرچه را بخواهد مى‌آفریند.هرگاه اراده کارى کند،فقط‍‌ به آن مى‌گوید:باش! پس(همان لحظه)موجود مى‌شود. نکته‌ها: اراده‌ى
حالا که هوا رو به سردی رفته و انواع آش‌ها و سوپ‌ها کم کم به وعده‌های غذایی اضافه می‌شود، بهترین فرصت است تا دستور پخت آن‌ها را به بهترین شکل یاد بگیریم و درست کنیم. آش جو هم یکی از آن غذا‌های جذاب است که با رعایت فوت و فن‌هایش می‌توانید یک آش لذیذ را درست کنید و از آن لذت ببرید.                                                     
ادامه مطلب
پس ازکشف کرویت زمین مشخص شد که زمین درهرلحظه به دلیل چرخشش به دورخود دارای مشرق ها ومغرب هایی نسبت به خورشید است ؛ به این صورت که وقتی خورشید درمنطقه ای از زمین طلوع می کند ، درهمان لحظه درمنطقه دیگری غروب می کند وبراین اساس پایانی برای مشرق ها ومغرب ها متصورنیست واین همان حقیقتی است که خداوند متعال درقرآن کریم به آن اشاره کرده است :
" سوگند به پروردگار مشرق ها ومغرب ها " (سوره معارج آیه40)
شدپیامی جاودانه شعرهای انتظار/باولای مهدویت درجهان شدیادگار/یوسف زهراهمیشه مهربانی میکند/شیعه داردتا قیامت بهرایشان افتخار/بهرآن روز ظهورش کن تو اصلاح درون/اوامیداهل عالم حجت پروردگار/میرسدبهرعدالت با سپهرحیدری/جمله یاران ولایت بهرمولابیشمار/مژده احمدوآلش آن ظهورمهدی است/ناگهانی طلعت او در جهان شدآشکار/وقت هم عهدی رسیده شیعیان کاری کنید/تاشودزیبا زمین وآسمان وروزگار/
 ای آنکه گرهِ کار‌های فرو بسته به سر انگشت تو گشوده می‌شود، و‌ای آن که سختیِ دشواری‌ها با تو آسان می‌گردد، و‌ای آن که راه گریز به سوی رهایی و آسودگی را از تو باید خواست.
سختی‌ها به قدرت تو به نرمی گرایند و به لطف تو اسباب کار‌ها فراهم آیند. فرمانِ الاهی به نیروی تو به انجام رسد، و چیزها، به اراده‌ی تو موجود شوند.
و خواستِ تو را، بی آن که بگویی، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نیست، بی آن که بگویی، رو بگردانند.
تویی آن که در کار‌های مهم بخوا
بسم الله الرحمن الرحیم
شرح علم النفس الفلسفی 
تقریرات السید جعفر الحكیم لدروس الشیخ غلام رضا فیاضی


ت
عنوان الدرس
الرابط

1
التعریف بالكتاب و المصادر المعتمدة ، و مقدمة فی تعریف النفس 

2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29
20. سورۀ فلق
شناسة سوره
این سوره به مناسبت کلمات آیة اول "فلق" و "قل أعوذ برب الفلق" نامیده شده است. مکی یا مدنی بودن سوره اختلافات زیادی میان صاحب نظران قرآنی پدید آورده است. با عنایت به محتویات سوره و هماهنگی آن با سیاقی که در بحث «ارتباط سوره» خواهد آمد، مکی بودن سوره قوی‌تر است.
براساس جداول، در هفت روایت ازروایات دهگانۀ مسند و تمام جداول ترکیبی، این سوره در رتبۀ بیستم مکی پس از سورۀ فیل و پیش از سورۀ ناس قرارگرفته است؛ اما در جدول‌های تاری

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها