راست میگویند رانندهی اتوبوس سکته کرده است، اما رانندهی آن اتوبوس نه، رانندهی این اتوبوس. این کشور پر است از رانندگانی که سکتهی مغزی کردهاند. آن دائم الخمرهایی که مست قدرت میرانند و دوربینها را از کار میاندازند. مسافر، دانشآموز زاهدانی باشد یا دانشجوی تهرانی، کشاورز اصفهانی باشد یا کارگر اهوازی، اتوبوس راهیان نور و پر سر و صدا باشد یا هواپیمای عاشق کوه و یاسوج و دنا ، قطار سوختهی تبریز باشد یا کشتی سوختهی سانچی، کهریز
#نیچه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✦ @Parsa_Night_narrator ✦
#کانال_آوای_شبانه_پارسا
#اخبار_روز_ایران_و_جهان
-tumblrhttps://avayeshabane.tumblr.com
آخرین خبرها و اتفاقات روز در وب سایت:
websitehttp://aparssa.wordpress.com
منبع خبری کانال:
#BBC_News
[عکس 512×512]
مشاهده مطلب در کانال
نیچه ی گرانقدر فرموده:
"آنکه از خویش فرمان نبرد، بر او فرمان می رانند."
+من فکر میکنم این سرنوشت تمام آدماییست که کودک و والد درونشون با هم در صلح نیستند، به همدیگه اهمیت نمیدن و حرف همدیگه را گوش نمیدن. و کسایی دنیای درونشون اینطوره که روابطشون در بیرون با والدینشون خوب نباشه. مثل من.
سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
به فتراک جفا دلها چو بربندند بربندند
ز زلف عنبرین جانها چو بگشایند بفشانند
به عمری یک نفس با ما چو بنشینند برخیزند
نهال شوق در خاطر چو برخیزند بنشانند
سرشک گوشه گیران را چو دریابند در یابند
رخ مهر از سحرخیزان نگردانند اگر دانند
ز چشمم لعل رمانی چو میخندند میبارند
ز رویم راز پنهانی چو میبینند میخوانند
دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد
ز فکر آنان که در ت
از همان ابتدا که زیرزمین را ساختم، غصهها و حماقتهایم را ریختهام این جا. سیر قهقرایی من را میتوانید لحظه به لحظه از همین جا مرور کنید: اعتراف کردهام، غر زدهام، گریستهام. همیشه یک قدم عقب رفتهام. دبیرستانی که بودم، فکر میکردم این عقب رفتنها خوب است. فکر میکردم یعنی من خیلی میفهمم. فکر میکردم به این سوالهای بزرگ پاسخ خواهم داد. نگاه سرد و چهرهی سرخ از حیرت و خجالتزدگیِ دکتر زالی باعث شد دوباره به یاد بیاورم که چه قدر از
از همان ابتدا که زیرزمین را ساختم، غصهها و حماقتهایم را ریختهام این جا. سیر قهقرایی من را میتوانید لحظه به لحظه از همین جا مرور کنید: اعتراف کردهام، غر زدهام، گریستهام. همیشه یک قدم عقب رفتهام. دبیرستانی که بودم، فکر میکردم این عقب رفتنها خوب است. فکر میکردم یعنی من خیلی میفهمم. فکر میکردم به این سوالهای بزرگ پاسخ خواهم داد. نگاه سرد و چهرهی سرخ از حیرت و خجالتزدگیِ دکتر زالی باعث شد دوباره به یاد بیاورم که چه قدر از
معضلی تحت عنوان “مدیران بیکفایت” سالیان سال است که کشورمان را آزار میدهد. مدیرانی که همواره بر سر کار بوده و هستند. اینان نشات گرفته از روح “قانون بقای انرژی”، از صحنه مدیریت هیچگاه بیرون نرفته و تنها از سازمانی به سازمان دیگر منتقل میشوند. داستان غمانگیزی که در مورد اکثرشان وجود دارد این است که در هیچ کدام از سازمانهایی که در آنها مدیریت کردهاند، دستاورد و عملکرد قابل توجهی از خود بجا نگذاشتهاند. ویژگی مشترک بسیاری از این
تصمیم دارم به خودم یکماه:دی یا کمتر فرصت بدم این شعر رو حفظ کنم !
میگن آلزایمر در کمین همه است و برای اینکه آلزایمر نگیریم بهترین کار اینکه تقویتش کنیم و چی
بهتر از این، گاهی اشعار حافظ رو حفظ کنیم؟!
شما دوستان هم با ما / من در حفظ خوانی حافظ همراه شوید !
کیا موافقن ؟!:)
اولین شعر و قشنگترین شعر :)
سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند
به فتراک جفا دلها چو بربندند بربندند
ز زلف عنبرین جانها
کتاب جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخمترجم: مهسا حمدیان
کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ،
حکایتی در قالب رمان کوتاه است.
این کتاب داستانی از زندگی همهی انسانها است؛
همهی انسانهایی که به زندگی در اجتماع خودساخته خو کردهاند
و هیچ برون رفتی از قوانین و چهارچوبهای
خودساخته متصور نیستند.
ریچارد باخ کتاب جاناتان مرغ دریایی
(Janathan Livingston Seagull)
را در سال 1970 نوشت، داستان مرغ دریاییای که نمیخواهد
مثل بقیه مرغان دریایی زندگی کند،
می
تغذیه کودک از غذاهای جامد که به آنها غذاهای تکمیلی گفته می شود باید از شش ماهگی آغاز شود. این کار قدمی مهم در رشد کودک است و یافتن طعم و رنگ جدید غذاها نیز می تواند بسیار مسرت بخش باشد. در آغاز کودکان به سه وعده غذایی در روز نیاز ندارند. به تدریج می توان تنوع و میزان غذای مصرفی کودک را افزایش داد و رژیم غذایی کودک را به رژیم غذایی خانواده نزدیک کرد. تنها تفاوت در حجم کمتر غذای کودک است.
مناسب ترین زمان برای شروع غذای کمکی کودک
تحقیقات نشان میده
سال ها است از دست حرکات احساسی بعضی از افراد که فقط خود را در دایره انقلاب می دانند و دو قطبی خودی و غیر خودی را ایجاد کرده اند ،تاسف می خوریم.
این روزها بحث بر سر خوانننده ای جوان به نام حامد زمانی داغ است که علت آن دسنیگیری پر حاشیه او در تاریخ پنجشنبه 4 مرداد 1398 در فرودگاه مهرآباد توسط عوامل انتظامی انتظامی است.
بنده خود را در محق نمی دانم که بخواهم از ایشان حمایت کنم یا از عمل عوامل انتظامی ، اما روی صحبت من با جوانانی است که خود را شیفته و مج
سال ها است از دست حرکات احساسی بعضی از افراد که فقط خود را در دایره انقلاب می دانند و دو قطبی خودی و غیر خودی را ایجاد کرده اند ،تاسف می خوریم.
این روزها بحث بر سر خوانننده ای جوان به نام حامد زمانی داغ است که علت آن دسنیگیری پر حاشیه او در تاریخ پنجشنبه 4 مرداد 1398 در فرودگاه مهرآباد توسط عوامل انتظامی انتظامی است.
بنده خود را در محق نمی دانم که بخواهم از ایشان حمایت کنم یا از عمل عوامل انتظامی ، اما روی صحبت من با جوانانی است که خود را شیفته و مج
اسم این دعا از صحیفه سجادیه درود بر فرشتگان و نگهبانان عرش است.
اما بنظرم اسم " فرشتگان همه جا هستند " برازنده ترش بود.
امام سجاد (ع) یک جایی میگه درود بر فرشته ای که از صدای غرش او بانگ رعد ها به گوش میرسد.
چقدر این تعبیر قشنگ رو دوست داشتم.
تو ذهن همه ما فرشته یه موجود مهربون و دوست داشتنیه که مراقبمونه؛پس وجودش تو هجوم بلاها و سختی ها نشونه دلگرمیه نه ترس.
و دعا :
"پروردگارا ! درود بر فرشتگانی که از عشق و شیدایی معبودشان غفلت نمی ورزند.
بر اسرافی
استارت چیست
استارت خودرو یک موتور الکتریکی می باشد که نیروی الکتریسیته را به مکانیکی تبدیل می کند. در یک استارت خودرو ، برق از باتری گرفته شده و در طی عبور از سیم پیچ درون استارت، باعث چرخاندن چرخ دنده های استارت می گردد که این عمل باعث می شود، چرخ دهنده های استارت با چرخ دنده های موتور خودرو درگیر شده و آن را نیز بچرخاند. برای روشن شدن موتور خودرو، نیاز است که دور موتور به حداقل دور راه اندازی لازم در خودرو برسد. این دور موتور حداقلی در موتو
ژوبر فرانسوی که در زمان فتحعلیشاه قاجار از طرف ناپلئون به ایران آمده بود درباره مهمان نوازی کوردها می نویسد:
یک غریب که ظاهرى آراسته دارد هنگامى که از نزدیک یکى از این ایلات بگذرد سواران به شتاب به پیشبازش مى روند و به او مى گویند «خوش آمدید این خانه مال خودتان است و ما در خانه خودتان از شما پذیرائى مى کنیم. چه ساعت خوشى است؛ امیدواریم که براى شما سازگار باشد!» آنگاه او را به چادر مرد سالخورده ایل که از همه توانگرتر و محترم تر است راهنمائى مى
عثمان بن حنیف عامل امیرالمومنین در بصره بود. به امام خبر رسید که او را به مهمانى مردمى از بصره خواندهاند و او بدانجا رفته است. امام این نامه را برای او نوشت:
اما بعد، ای پسر حنیف، به من خبر رسیده که مردی از جوانان اهل بصره تو را به مهمانی خوانده و تو هم به آن مهمانی شتافتهای،
با غذاهای رنگارنگ، و ظرفهایی پر از طعام که به سویت آورده میشده پذیراییت کردهاند، خیال نمیکردم مهمان شدن به سفره قومی را قبول کنی که محتاجشان را به جفا میرانند
شب به روی جاده نمناک سایه های ما ز ما گویی گریزانند دور از ما در نشیب راه در غبار شوم مهتابی که میلغزد سرد و سنگین بر فراز شاخه های تاک سوی یکدیگر به نرمی پیش می رانند شب به روی جاده نمناک در سکوت خاک عطر آگین نا شکیبا گه به یکدیگر می آویزند سایه های ما ... همچو گلهایی که مستند از شراب شبنم دوشین گویی آنها در گریز تلخشان از ما نغمه هایی را که ما هرگز نمی خوانیم نغمه هایی را که ما با خشم در سکوت سینه میرانیم زیر لب با شوق میخوانند لیک دور از سایه ها
✍ تام جلتن هرچه جوامع امروزیتر میشوند، دین در آنها ضعیفتر میشود و مردم دین را از بعضی قسمتهای زندگی خود بیرون میرانند. شاید از نظر بسیاری از مردم، این جمله حقیقتی بدیهی به نظر برسد. جامعهشناسان این تفکّر را «نظریۀ سکولاریزاسیون» میخوانند. اما پژوهشها حاکی از آن است که ماجرا پیچیدهتر از اینها است.
در سال 1822، توماس جفرسون پیشبینی کرد که “بهزودی یکتاپرستی دین اکثریت مردم زمین خواهد شد.” دادههای موجود بر این پیشگویی م
پادشاه مشهد
بوی عشق می شنوم؛ عشقی پابرجا که تا ابدیت استوار خواهد بود . بازهم می شنوم نغمه ی کبوتران سپید بال را که بر تمام قصر حکم می رانند گویی امید های مردمِ غرق در تاریکی را حمل می کنند.
قدم بر قصر باشکوهش می نهم و حسی عجیب از سوی او مرا در بر می کند.
نسیمی ناآشنا همچون فرمانروای شهر دستانم را لمس می کند. گویی سخنانی ناگفته دارد... .
اینبار به حرم سرای زرینش می نگرم و می نگرم به دروازه های فولادینش که چطور اهالی ایمان و مردم گنه کار را مجذوب خو
ما از کی داریم به ژاپن می بازیم؟
تیم فوتبال ایران در روز دوشنبه 8بهمن 1397 با نتیجه سه گل بر هیچ به ژاپن باخت
امّا این باخت چندان مهم نیست.
همه مسابقات ورزشی هم بُرد دارد و هم باخت.
ممکن است در یک بازی دیگر با تغییر بازیکنان نتیجه مسابقه معکوس شود.
باخت واقعی و غیرقابل جبران ما از ژاپن از حدود 150سال پیش آغاز شد
در زمان امیرکبیر روند اصلاحات همزمان در ایران و ژاپن آغاز شد.
ژاپنی ها روند اصلاحات را پی گرفتند و امروز دارند بر جهان دانش و فناوری ف
پنجاه و شش) توحید و شرک،دو نظریهء فلسفی صرف نیست،بلکه واقعیتی زنده و زاینده در عمق فطرت انسان،متن زندگی و در قلب درگیری و تضاد و حرکت تاریخ و جنگ طبقاتی مردم است.شرک مذهب است،مذهب حاکم بر تاریخ.تریاک مردم!بندگی مردم با تنها عامل آزادی مردم،مرگ و ذلت مردم،با سرمایهء حیات و عزت مردم!چگونه؟با مسخ مذهب به وسیلهء مذهب!نفاق بزرگ تاریخ:ابلیس در ردای تقدس الله!توحید در خدمت شرک!مذهب در دست خداوندان زمین،آیات اهریمن!خنّاس!
پنجاه و هفت) تثلیث،سه شر
انتقال توده فیبر به استوانهدو دیدگاه متناقض درباره مکانیسم انتقال فیبر گزارش شده است. اکسلی [26] پیشنهاد کرد که توده فیبری در تیکرین، بین سیم سیلندر و صفحه پشتی قرار گیرد. در حالیکه وارگا [10] بر این باور است که توده فیبری از تیکرین به شکل زیر نواری شود. در تغذیه به کارد ،توده ها و فیبرها به صورت تصادفی قرار گیرند و با فعالیت تیکرین، در جهات طولی نسبت به چرخش غلتک قرار گیرند. انتهای دسته¬های کوچک تازه تشکیل شده بالای سیم تیکرین بیرون زده می¬شود
ز کوهی خسته از فرهاد و تیشه
بر آید ناله ها از سنگ و شیشه
چنین باشد حکایت های خفته
چنین آمد حدیث نا نگفته
که کوهی خسته از تیشه ی فرهاد
بر آرد ناله ها از ظلم و بیداد
که من هم عاشقم بر روی دلدار
بر آن خال لب و ابروی دلدار
از آن روزی که او پالایشم کرد
ز قلّه تا به بُن آرایشم کرد
سپس با عشق خود کرد آشنایم
که در دل تا ابد من با وفایم
کنون آمد یکی عاشق به میدان
که چون پتکی زند بر روی سندان
به هر ضربه که تیشه مینوازد
تو گوئی جان شیرین میگُدازد
بگفتش ک
پنجاه و شش) توحید و شرک،دو نظریهء فلسفی صرف نیست،بلکه واقعیتی زنده و زاینده در عمق فطرت انسان،متن زندگی و در قلب درگیری و تضاد و حرکت تاریخ و جنگ طبقاتی مردم است.شرک مذهب است،مذهب حاکم بر تاریخ.تریاک مردم!بندگی مردم با تنها عامل آزادی مردم،مرگ و ذلت مردم،با سرمایهء حیات و عزت مردم!چگونه؟با مسخ مذهب به وسیلهء مذهب!نفاق بزرگ تاریخ:ابلیس در ردای تقدس الله!توحید در خدمت شرک!مذهب در دست خداوندان زمین،آیات اهریمن!خنّاس!
پنجاه و هفت) تثلیث،سه شری
امروزه همه ی ما به گونه های مختلف با شکل، روش و متد های گوناگون بسته بندی کالا، لباس، کیف، کفش، وسیله های دیجیتال و خوراکی ها، سروکار داریم. با این حال عده ی کمی از ما تا کنون به این موضوع پرداخته اند که به راستی بسته بندی چیست و چه کاربردی دارد؟
نگارنده قصد دارد تا در این مقاله، تحلیل و نگاهی بر چیستی بسته بندی و کاربرد های متعدد آن از هر دیدگاه و تعریف بپردازد. پس اگر شما هم دغدغه ای در خصوص چیستی و تعریف های مختلف داشته باشید، می توانید به خو
باستانشناسی و هنر اشکانی
باستانشناسی شاخهای از علوم اجتماعی است که به مطالعهٔ گذشته از طریقِ مدارکِ مادی میپردازد.با این تعریف، چهبسا بتوان رهیافتهای باستانشناختی را در مطالعهٔ پدیدههای امروزی نیز به کار بست. قلمرو باستانشناسی تمام گذشته تا حال را دربرمیگیرد، چون تمامیِ وقایع بیدرنگ پس از وقوع به جزئی از گذشته بدل میشود. باستانشناسان از بررسیِ خانه، کارگاه، یا مدرسهای نوساز اطلاعاتی کسب میکنند که دستکمی از ا
با یاد و نام خداوند و به امید بر آورده شدن حاجات و سلامتی و به راه راست هدایت شدن تمام انسان ها ؛
هر روز یک صفحه
صفحه پانصد و چهل و نه سوره المُمتَحِنه ( 5 – 1 )
سورةُ المُمتَحنَة
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِا
رفتار توهین آمیز رئیس جمهور حسن_روحانی با دشمنان اسلام و انقلاب، بر خلاف دستورالعمل صریح قرآن در خصوص مواجه با دشمنان است.
خنده و قهقهه با کسانی که عامل جنایت در منطقه و مظلومین در نقاط مختلف عالم هستند، نشان از ابهت و عظمت نماینده مردم ایران نیست بله نشان ضعف_درونی و نبود فکر توحیدی است.
مردم شریف ایران اسلامی همواره در برابر ابرقدرتها ایستاده و بر دشمن خنده نکرده اند بلکه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودند.
جا داشت آقای روحانی آیات او
طنز مقدمه ای بر داستان های کرونائی
تمثیل آفتاب و مهتاب
پیرى، از مریدان خود پرسید: ((هیچ کارى و اثرى از شما سر زده است که سودى براى دیگرى داشته باشد؟ )) یکى گفت: (( من امیر بودم . گدایى به در خانه من آمد. چیزى خواست. من جامه خود و انگشتر ملوکانه به او دادم و او را بر تخت شاهى نشاندم و خود به حلقه درویشان پیوستم .))
دیگرى گفت: (( از جایى مى گذشتم. یکى را گرفته بودند و مى خواستند که دستش را ببرند. من دست خود فدا کردم و اینک یک دست ندارم. ))
پیر گفت: (( شما آن
قدرتمند بشو و قواعد بازی ای را که در آن وارد می شوی بیاموز تا نه مثل لوسین شوی نه مثل داوید .نه مثل لوسین که او را به مدد ذوق و نبوغش بازی دادند و سوار بال شاعرانگی و زیبایی ظاهری اش کردند و بعد از زور بی چیزی یعنی نداشتن قدرت و بلد نبودن بازی محکم از بلندی پرتابش کردند و خطاهای خودش که دسیسه چینان با نفوذ در آنها او را ناکام میگذاشتند کاری با او کرد که عاقبت در میان خودکشی و خودفروشی مجبور به انتخاب شد.
و نه مثل داوید که با تمام نبوغ علمی و پشتکا
در اوستا امرداد همراه و یا همواره ی خرداد است و این دو که مینوی رسایی و بی مرگی هستند، چنانکه دار مستتر به خوبی نموده است، از جانوران و گیاهان، پتیاره ی بیماری و مرگ را دور می رانند، خویشکاری آنها سبب شده که آن دو به صورت پشتیبان و نگه دارنده ی آب و گیاهان در آیند و بر ضد تمامی اشکال مرگ و ویرانی بستیزند و شادی و خوشنودی دام های زنده را بیافزایند. بعد ها آنها به صورت مینوانی در آمده اند که سراسر آفرینش را زنده نگه داشته، نان و خورشت روزان
ترک
عادات بد باعث افزایش وقت و انرژی و در نتیجه رسیدن به موفقیت میشود.
همچنین این کار تقویت جنبههای مثبت اخلاقی و پیشرفت شما را در پی خواهد
داشت.
تعریف عادت
عادت،
الگویی فکری یا رفتاری است که به حدی تکرار میشود که بروز آن تقریبا
ناخودآگاه است. همانطور که میدانید عادتها میتوانند سودمند یا مخرب
باشند.
یک مزیت
عادت، ناخودآگاه و خودکار بودن آن است که ما را از تمرکز بر انجام آن
بینیاز میکند. عادتهای خوبی مانند وقتشناسی یا
نحوه انجام مسابقه داستان طنز و لطیفه
نحوه انجام مسابقه به این صورت است که شروع کار با لطیفه یا طنز است در موضوع خاصی به اصطلاح هدفمند پس از اتمام کار، شما یکی از این سوژه ها را موضوع سخن قرار داده و با استفاده آنچه از داشته های خود که «شنیده اید یا مطالعه داشته اید و به خاطر سپرده اید » و در آرشیوه خود قرار داده اید،از قبیل: آیات، روایات، خاطرات داستان ها طنز ها اشعار و ... قبلا پر بار و بروز رسانی کرده، و با آنها آموزه های دینی را به دیگران یاد
نحوه انجام مسابقه داستان طنز و لطیفه
نحوه انجام مسابقه به این صورت است که شروع کار با لطیفه یا طنز است در موضوع خاصی به اصطلاح هدفمند پس از اتمام کار، شما یکی از این سوژه ها را موضوع سخن قرار داده و با استفاده آنچه از داشته های خود که «شنیده اید یا مطالعه داشته اید و به خاطر سپرده اید » و در آرشیوه خود قرار داده اید،از قبیل: آیات، روایات، خاطرات داستان ها طنز ها اشعار و ... قبلا پر بار و بروز رسانی کرده، و با آنها آموزه های دینی را به دیگران یاد
پرسش:خانمی
هستم که ده سال از ازدواجم می گذرد و یک فرزند دارم. شوهرم اهل هیچ کار
بدی نیست و مردی سالم است. من خیلی خانه داری بلد نیستم و فکر می کنم از
شوهرداری هم زیاد نمی دانم. ماه گذشته در تلفن همراه شوهرم متوجه مکالمه
خصوصی اش با یک دختر شدم. وقتی این موضوع را با او مطرح کردم، ابتدا انکار
کرد؛ اما من بالاخره به او ثابت کردم که درست گفته ام. لطفا راهنمایی ام
کنید که چه کار کنم.
پاسخ:مسئله شک و روابط خارج از چارچوبِ زناشویی به این سادگی نیست
راه نجات لبنان عقب نشینی حزب الله نیست، زیرا که امید همه مردم لبنان، به سید حسن نصرالله است. اگر صدای مخالفی هم می اید، مزدوران سعودی یا صهیونیست ها هستند. از بلند بودن این صداها میتوان فهمید که: همچون طبل توخالی هستند. لذا به آنها نباید توجه کرد. آنها می خواهند که حزب الله دست از فعالیت بکشد، تا مردم لبنان در سختی بمانند و خیال کنند که: تقصیر حزب الله است. لذا باید به فعالیت های اقتصادی خود ادامه دهد. روشهای شیعه در حکومت داری، به حزب الله این
ساعت 7:30 است که از خواب میپرم. خیلی خوابیدهام. آفتاب دیگر از پنجره نمیتابد و تاریکی افتاده توی خانه. کسی توی خانه نیست. وحید توی حیاط مشغول جوجه اردکها و جوجهغازها و مرغ و خروسهاست. دارد هر کدامشان را میفرستد لانهشان. از همان ساعت ۵ که رسیدم خانهی خاله او مشغول بود. تا دم افطار مشغول است. خاله توی حیاط است. به وحید کمک میکند. سریع میروم سمت دوچرخه که گوشهی حیاط پارکش کردهام. زمین کنار دوچرخه را شخم زدهاند که آن گوشه هم سب
سلااااام سلااام سلااااام سلااام خوبید؟منم خوبم!جونم براتون بگه که دیروز بعد از اینکه ساعت یک و دوی ظهر صبونه رو خوردم و جمع کردم نشستم حبیبو نگاه کردم و ساعت سه اینجورا بود که رفتم یه مقدار عدس پاک کردم گذاشتم بپزه و یه مقدار از کشمشهایی که پیمان شب قبلش از گچکاره گرفته بودرو ریختم تو سینی و آوردم نشستم رو زمین و دماشونو جدا کردم تا اینکه عدسه بپزه و عدس پلو درست کنم من عدس پلورو دو جور درست می کنم یکیش همین عدس و کشمشه که عدسو می ذارم جدا می پ
بلوئرها را می توان بر اساس ساختار و نوع عملکرد آن به چند بخش تقسیم می کرد:مهتاب گستر02166706377
-1 بلوئر تک مرحله ساید چنل :این نوع از بلوئر ها بر اساس شکل پروانه و متغیر بودن فواصل بین تیغه ها با ایجاد توربولانس باعث مکش هوا یا گاز از قسمت ورودی و از دریچه خروجی عمل دمندگی را انجام می دهند ، این نوع بلوئر ها محدودیت هایی برای میزان فشار خروجی دارند ولی در صنایع هوادهی های کم عمق و کم فشار و همینطور سیستم های بادی مصرف فراوان دارند .
2 -فن ها :فن های دمن
گفتار اول: دیدگاه فقها 64
گفتار دوم: دیدگاه حقوق دانان 68
بند اول: طلاق رجعی 68
الف: دلایل قائلین به رجعی بودن طلاق قضایی 69
ب: رأی شعبه 33 دیوان عالی کشور 69
بند دوم: طلاق بائن مشروط 70
بند سوم: رجعی مشروط 71
الف: دیدگاه حقوق دانان 71
ب: ایرادات وارد شده بر نظریه رجعی مشروط 72
بند چهارم: مختار بودن دادگاه در انتخاب نوع طلاق 73
بند پنجم: طلاق بائن 73
الف: دلایل قائلین به بائن بودن طلاق قضایی 74
ب: نظریه اداره حقوقی قوه قضاییه 75
ج: نظریه کمیسیون بررسی امور حقوقی و
از نظر یک برنامهریز مسلمان، فضا تنها یک قالب صرف نیست که آن را با مصالحی ساخت و انسان را در آن جا داد. چون دیدگاه او برگرفته از مکتبی است که جسم ظاهری انسان را مرکبی برای روح بزرگ او خلق کرده اند و اگر آن روح نباشد این فقط یک جسم بی رمق است. براساس این دیدگاه، در فضاهای شهری دو عنصر مادی و معنوی وجود دارد که یکی همین مصالح ظاهر است و دیگری هویت این فضاست که بسیار مهم تر از فضاست که دقیقا همانند پیکر انسان است و اگر روح نداشته باشد، مرده است.
فضا
۱- فکر میکردم ۸ کیلومتر تا جاده فاصله داشته باشد. ولی جادهی مستقیم کویری تا دوردستها ادامه داشت. راهمان دور شده بود. سمت راستمان تپههای هشتی هشتی ردیف شده بودند و بالاتر از آنها کوههای اطراف سیرچ بودند. ابر بنفشی بالای کوههای سمت سیرچ جولان میداد. دل داده بودم به پدال گاز و تند کرده بودم. جاده خلوت خلوت بود. سواد نخلستانهای اندوهجرد که پیدا شد خوشحال شدم. از پیرمردی پرسان شدیم که قلعه کتکتو کجاست؟ گفت جاده را ادامه بده به س
۱- فکر میکردم ۸ کیلومتر تا جاده فاصله داشته باشد. ولی جادهی مستقیم کویری تا دوردستها ادامه داشت. راهمان دور شده بود. سمت راستمان تپههای هشتی هشتی ردیف شده بودند و بالاتر از آنها کوههای اطراف سیرچ بودند. ابر بنفشی بالای کوههای سمت سیرچ جولان میداد. دل داده بودم به پدال گاز و تند کرده بودم. جاده خلوت خلوت بود. سواد نخلستانهای اندوهجرد که پیدا شد خوشحال شدم. از پیرمردی پرسان شدیم که قلعه کتکتو کجاست؟ گفت جاده را ادامه بده به س
برای حضور موفق در هر رقابت، اعم از فردی و گروهی، برخورداری همزمان از چند ویژگی و تقویت جدی این ویژگیها، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. شاید برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که داشتن استعداد به تنهایی برای نایل آمدن به هر توفیق و فایق آمدن بر هر معضلی کافی است، اما در اینجا این پرسش پیش میآید که اگر استعداد به تنهایی کافی است، پس چرا من و شما افراد بااستعداد زیادی را میشناسیم که خیلی هم موفق نیستند؟
حقیقت این است که تا وقتی مردم در ای
پیش نوشت: تو اون چند ماهی که یزد بودم با این بزگوار آشنا نشده بودم.شاید به خاطر این که سال 86 به رحمت خدا رفته
اما همون دو سه نفری هم که مثل فرشته بودن شناختنشون برام کافی بود.
نمیدونم این شعری که تو کتاب های ابتدایی هست. زمان ما هم بود یا نه
اما خیلی آشناست
هرچه که بیند دیده
خدایش آفریده
. ....... اما نامه
فرزند دلبندم،
سلامی دلپذیرتر از نسیم بهاری و خوشبوتر از گلهای کوهساری و گرمتر از چشمه خورشید و روشنتر از سپیدهدما
برای حضور موفق در هر رقابت، اعم از فردی و گروهی،
برخورداری همزمان از چند ویژگی و تقویت جدی این ویژگیها، ضرورتی اجتناب ناپذیر
است. شاید برخی از افراد به اشتباه تصور کنند که داشتن استعداد به تنهایی برای
نایل آمدن به هر توفیق و فایق آمدن بر هر معضلی کافی است، اما در اینجا این پرسش
پیش میآید که اگر استعداد به تنهایی کافی است، پس چرا من و شما افراد بااستعداد
زیادی را میشناسیم که خیلی هم موفق نیستند؟
حقیقت این است که تا وقتی مردم در ا
متن کامل پروتکل بزرگان صهیون بر اساس چاپ هشتاد و یکم انگلیسی (1985)
پروتکل اول
ما هر اندیشه ای را جداگانه بررسی می کنیم و با مقایسه و نتیجه گیری به توضیح و تبیین آن می پردازیم تا ماهیت آن خود به خود برای ما روشن شود و حقایق همراه و اطراف آن را ببینیم. اما شیوه ی سخن ما ساده گویی و پرهیز از تصنع و آرایه های ادبی خواهد بود.آنچه اکنون من باید توضیح دهم شیوه ی عملی ماست. من از دو زاویه به شرح این موضوع می پردازم: اول دیدگاه خود ما، و دوم دیدگاه گوییم. (1)پ
خطبه البیان امیر المومنین علیه السلام در خصوص اخرالزمان از صفحه 75 تا 86
راوی گوید: پس آن گاه حضرت خدای را سپاس گفت و یادی از پیامبر خدا نمود و فرمود: من شما را خبر دهنده ام به آنچه که در بعد من می گذرد و به آنچه که در آخر الزمان به وقوع می پیوند تا خروج صاحب الزمان، که به پا دارنده امر ما و از ذریه فرزندم حسین است. آنان گفتند: آن واقعه در چه هنگام است، ای امیر مومنان؟ حضرت فرمود: زمانی که مرگ در فقها شایع شود و امت محمد صلی الله علیه و آله نمازها را
همه زنان و مردان را فرا می خوانیم که:"- شفقت را به مرکز اخلاق و دین بازگردانند.- به این اصل باستانی بازگردند که هرگونه تفسیر از متن مقدس که موجبات خشونت و نفرت و حقارت را پدید آورد، نامشروع و غیر مجاز است.- مطمئن شوند که درباره دیگر سنت ها و ادیان و فرهنگ ها اطلاعاتی صحیح و آمیخته با احترام در اختیار جوانان قرار می گیرد.- بازتصدیق تنوع دینی و فرهنگی مثبت را تشویق کنند.- همدلی آگاهانه با مصائب تمام انسان ها را، حتی آنان را که دشمن خویش می شمارند، پ
ر
اسامی و نامهای قیامت در قرآن به تفکیک آیات
«مرحوم فیض کاشانى;» در محجّه البیضاء مىگوید: «در هر یک از نامهاى قیامت سرى نهفته است و در هر توصیفى معناى مهمى بیان گشته: باید کوشید این معانى را درک کرد و به این اسرار راه یافت.»
از همین رو به صورت فشرده به نامهای قیامت اشاره خواهیم کرد؛ قبل از آن ذکر یک نکته ضروری است که این نامها در ۳ قسمت آورده شده است که در بخش اول آن (تا نام ۲۴) اسامی تک کلمهای؛ بخش دوم (تا نام ۳۵) اسامی قیامت در قالب جمل
درباره این سایت