نتایج جستجو برای عبارت :

سلوک مقدس دایرگی

اختلال سلوک (اختلال سلوک به انگلیسی = Conduct Disorder) مجموعه‌ ای از مشکلات رفتاری و عاطفی است که معمولا در دوران کودکی یا بزرگسالی شروع می شود. کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال سلوک رعایت قوانین و رفتار به شیوه اجتماعی قابل قبول، برایشان مشکل است. آنها ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه، مخرب و فریبنده نشان دهند که می تواند حقوق دیگران را نقض کند. سایر بزرگسالان و کودکان آنها را “بد” یا متخلف تلقی می کنند در حالی که آنها یک بیماری روانی دارند. در ا
اختلال سلوک چیست؟ انواع ، علل و درمان آن
 
  
تعریف اختلال سلوک
 
اکثر مسایل کودکی که باعث ارجاع آن ها به متخصصین بهداشت روانی و روان شناس میشود ، به مشکلات رفتارهای کنترل نشده بیرونی مربوط میشود . یکی از این مشکلات رفتاری، مسئله است به اسم اختلال سلوک، که از لحاظ روان شناسی شخصی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
ادامه مطلب
کسی که می‌خواهد خودش را برای سه متر پرش بسازد، با کسی که سی هزار متر را در نظر دارد، طرز کارشان فرق می‌کند. با این دید و با این خودشناسی است که انسان می‌فهمد در جایی که هست نمی‌تواند بایستد و باید حرکت کند، همین باعث خودسازی او می‌شود. 
مراتب سیر و سلوک معلم و مربی: خودشناسی --> خودسازی --> دیگرسازی
Danlod Fehreste Moghaddas 720p HD,Download Animation Fehrese Moghadas,انیمیشن ایرانی فهرست مقدس,بهرام زند,دانلود انیمیشن فهرست مقدس با لینک مستقیم,دانلود رایگان انیمیشن فهرست مقدس,دانلود کارتون فهرست مقدس,دانلود مستقیم انیمیشن فهرست مقدس,فهرست مقدس,فهرست مقدس با کیفیت 1080p Full HD,فیلم فهرست مقدس با حجم کم,محمد امین همدانی,
ادامه مطلب
هو
جذبه آن است که با بارقه ای الهی دفعتاً معارف بسیاری برای عارف حاصل شود و سلوک آن است که برای رسیدن به آن معارف ، درجات و مقامات مناسب با آن را یکایک طی کند. اهل شهود یا همهٔ درجات را با سلوک طی می کنند ، در این صورت سالک محض اند یا همهٔ درجات را با جذبه می پیمایند ، در این حالت مجذوب محض اند یا اوایل راه را با سلوک می پیمایند و در اواخر جذبهٔ الهی نصیب آن ها می شود ، این گروه سالک مجذوب اند یا اینکه اول جذبه ای نصیب آن ها می شود ؛ لیکن در انتهاء ن
شیخ جعفر آقا مجتهدی تبریزی :
سلوک الی الله و پرواز به مبدأ دو بال دارد:
یک، توسل و توجه دائم به ذوات مقدس ائمه ی اطهار علیهم السلام 
و دوم، دلِ شکسته ای را به خاطر خدا آباد کردن،  آن هم به گونه ای که دست چپ از دست راست با خبر نشود، تا می توانید در این مهم همت بگمارید.
The Pilgrim's Progress 2019 1080p BluRay,انیمیشن The Pilgrim's Progress دوبله فارسی,دانلود انیمیشن جدید,دانلود دوبله فارسی انیمیشن The Pilgrim's Progress 2019,دانلود رایگان انیمیشن The Pilgrim's Progress 2019,دانلود زیرنویس فارسی The Pilgrim's Progress 2019,دانلود فیلم The Pilgrim's Progress 2019,دانلود کارتون سیر و سلوک پیلگریم,سایت دوستی ها,سیر و سلوک پیلگریم,
ادامه مطلب
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
یکی از اهداف سالک در سلوک الی الله رسیدن به آرامش است در پس این جمله؛
علمک به حالی حسبی
جام جهان نماست ضمیر منیر دوست
ابراز احتیاج خود آنجا چه حاجت است؟
و پس از آن
انقطاع کامل از خلق الی الخالق 
و
افوض امری الی الله
این ذره ای از طعم توحید است که در گام نخست با باور 
لاحول و لا قوه الا بالله
آغاز و چشیده میشود...
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
آیت الله فاطمی نیا:
 گاهی تحمل همسر بداخلاق ، خودش نوعی سلوک است.
یکی از اولیاء خدا که بسیار مرد بزرگی بود و گفته اند امام زمان علیه السلام در تشییع جنازه ی او حاضر بودند ، همسر بسیار بداخلاقی داشت که سی و پنج سال او را شکنجه میداد ولی او تحمل میکرد !
بله ،تحمل کنید ، اصلا خیلی از اینها با تحمل و گذشت حل میشود .
☘️ گاهی هم اگر تحمل شود ، مثل نماز شب برای انسان سلوک الی الله است...
گاهی تحمل #همسر_بداخلاق ،
خودش نوعی #سلوک است. ⇩
یکی از اولیاء خدا که بسیار مرد بزرگی بود
و گفته اند امام زمان (علیه السلام)
در تشییع جنازه ی او حاضر بودند ،
همسر بسیار بداخلاقی داشت
که سی و پنج سال او را شکنجه میداد
ولی او تحمل میکرد !
بله ،تحمل کنید ،
اصلا خیلی از اینها با تحمل و گذشت
حل میشود .
گاهی هم اگر تحمل شود ،
مثل نماز شب برای انسان سلوک الی الله است..
" آیت الله فاطمی نیا "
"سیر و سلوک زائر"؛ شاید نباید به فلسفه شرقی خیلی نزدیک بشم چون ذاتا انسان نیازمند به احساساتِ امیدوار کننده ایم و از طرفی نمی تونم بیخیال صدقیات بشم و دنبال توجیه های منطقی می گردم و بعد از هزار دور چرخش بیهوده دوباره همینجام، سر جای اول. جایی که متعلق به هیچ جا نیست. اما این کشش به سمت منابع قدرت عرفان شرقی بیشتر از هرچیزی از تضاد آرمان گرایی و نقص ها و محدودیت هاست، نمی خوام انکار کنم شاید از این انفعالِ بی استخوان خودم هم باشه، اما بهرحال ا
بسم الله الرحمن الرحیم
 در پست قبلی گفتیم اولین گام در سلوک بانوان، بررسی احوالات پیش از انعقاد نطفه است.
این هم بدان جهت است ک لازم است بر حالات و احوالاتی ک بصورت ژنتیکی و خانوادگی و نسلی در فرد تأثیر می گذارد اشراف پیدا کنیم.
وقتی بنا می شود در سلوک، مسیری طی شود و عوامل دخیل در تهذیب نفس شناخته شوند، بدون شک برخی رفتارهایی ک علی الظاهر از حیطه ی اختیار و قدرت تسلط ما خارجند باید شناسایی شوند.
بخصوص اینکه اگر بانوی سالکه بتواند بر عین ثابت
هو
 
چون حقایق عالم برای مجاهد [در سلوک الی الله] کشف می شوند به صُوَری تمثّل می یابند ، و در طلیعه امر تمثلات رعد و برق و زلزله و مانند آنها روی می آورند ؛ در این حالِ کشف ، مثال‌ها و صُوَری پیش می آیند ، و انسان موفق به زیارت جمال پیغمبر و امام می شود.
 
علامه طباطبائی
انسان در عرف عرفان استاد علامه حسن زاده آملی صفحه ۳۲
خیلی از عاشقان و دلسوختتگان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام این سوال را در ذهن خود دارند که سرمطهر و مقدس حضرت سید الشهدا علیه السلام کجا دفن شده است؟
در روایات تاریخی نقل های متفاوتی از مدفن سر مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام وجود دارد که به معتبر ترین آنها میپردازیم.
سر مقدس امام حسین علیه السلام کجاست؟
ادامه مطلب
بسم الله الرحمن الرحیم
 در پست قبلی گفتیم اولین گام در سلوک بانوان، بررسی احوالات پیش از انعقاد نطفه است.
این هم بدان جهت است ک لازم است بر حالات و احوالاتی ک بصورت ژنتیکی و خانوادگی و نسلی در فرد تأثیر می گذارد اشراف پیدا کنیم.
وقتی بنا می شود در سلوک، مسیری طی شود و عوامل دخیل در تهذیب نفس شناخته شوند، بدون شک برخی رفتارهایی ک علی الظاهر از حیطه ی اختیار و قدرت تسلط ما خارجند باید شناسایی شوند.
بخصوص اینکه اگر بانوی سالکه بتواند بر عین ثابت
امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی ناب و زیبا خطاب به غافلانی چون بنده میفرماید:«انّ الوصول الی اللّه عزّوجلّ سفرٌ لا یُدرَک الّا بامتِطاء اللّیل»وصال به خداوند عزوجل سفری است که جز با مَرکَب راهوارِ «شب زنده داری» به دست نمی‌آید....اساتید سلوک میفرمایند که حقیقت آنوقت بر جان ما طلوع میکند که خیالات و خواطر و افکار پراکنده از صحنه‌ی دل زدوده شود، و بهترین وقت برای این هدف، سکوت نیمه شب است و لذا سفارش اهل بیت و بزرگان همیشه به شب زنده دار
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
پخش زیارت عاشورا از شبکه ولایت ممنوع شد
خواندن مصائب حضرت زهرا و امام حسن علیه الاف السلام بدیل بی احترامی به مقدسات اهل سقیفه ممنوع شده است 
مدتها می‌شنیدم ولی باور نمی‌کردم تا از یک روحانی شنیدم و او تایید کرد....
اهمیت زیارت عاشورا بر تمام اهل سیر و سلوک واضح و مبرهن است تمام شاگردان حضرت آیت الله العظمی آقا سید علی آقای قاضی طباطبایی بر سفارش استادشان بر خواندن و مداومت بر زیارت
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب خوان  دفاع مقدس، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان با حضور نوجوانان برگزار شد.
در این نشست ،نوجوانان با مطالعه زندگینامه شهدا دفاع مقدس ،کتابهای خوانده شده را با علاقه مندان به اشتراک گذاشتند.
 
                                                                                                    
از
نظر علامه مطابق آیات قرآنی، همه انسان ها و بلکه همه موجودات، سالک به
سوی حق هستند و صیرورت وجودی آدمی به سوی خداست. از این میان، گروهی راهی
مستقیم و قریب را برمی گزینند و گروهی راهی بعید و غیرمستقیم را. راه بعید
که راه کفر (یُنادَوْنَ مِنْ مَکانٍ بَعِیدٍ) (فصلت:44) و ظلم است و (مَنْ
یَتَبَدَّلِ الْکُفْرَ بِالْإِیمانِ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبِیلِ)
(بقره:108) (طباطبایی، 1417، ج1، ص28) و نزدیک ترین راه به سوی خدا راه
عبادت است و بندگی (وأنِ اعْب
کسی که نتواند تفکّر و بینش علوی و خط‌ مشی حسنی و روحیه حسینی(علیهم‌السلام) را در طریقت و سلوک انقلاب خمینی و رهبری امام خامنه‌ای ببینید، بدون شک اگر در کربلا و در کنار اباعبداللّه الحسین هم حضور می‌یافت در خوش‌بینانه‌ترین حالت سهمش از دینداری پریشان خاطری و یا سردرگمی ‌بود
اهالیِ اهلیِ پرگارِ
وجود، با اتکا به نقطۀ الهی عقل است که حرکت در مسیر راستِ هدایت را آغاز کرده و به
مرور، کمال یافته تر، وزین تر و خمیده تر می گردند، و در دایرۀ عشق، از کثرت به در
آمده و وحدت با اَحدِ واحد را نوش و هوش می نمایند... «ادامه مطلب»...

ادامه مطلب
به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، نشست کتاب خوان  دفاع مقدس، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان با حضور نوجوانان برگزار شد.
در این نشست ،نوجوانان با مطالعه زندگینامه شهدا دفاع مقدس ،کتابهای خوانده شده را با علاقه مندان به اشتراک گذاشتند.
 
                                                                                                    
*عرفه یک زمان است و وقوف در عرفات یک منسک است!*کسی که از حرم بیرون رفته ابتدا باید وقوف کند،ما در ضمن بندگی هم یادتون میره کجا هستیم و که هستیم و غافلیم. سلوک بندگی  که با أین ها همراه میشود ، با دور شدن از او و بدون توجه و همراه می شود از دشواری های سلوک است. گانی غفلت کردیم از درون خودمان که چه بر سرمان آمده و این ها ما را به ضرورت وقوف یا درنگ کردن می رساند،وقوف یعنی ایستادن و بازنگری کردن که چه خبر است ؟ در درون من چه میگذرد ؟ بندگی من را چه مصاد
زاد و توشۀ سفر یعنی آنچه مسافر به همراه خود برمی‌دارد تا با کمک آن بتواند راه را بپیماید و به سرمنزل مقصود راه یابد. سلوک الی الله هم چون سفری روحانی است نیاز به زاد و توشۀ مناسب خود دارد. زاد و توشۀ سلوک چیزی جز اعمال و آدابی که سالک انجام می‌دهد تا به مقصد برسد، نیست.  
 
بسم الله الرحمن الرحیم
خیلی فکر کردم از کجا باید شروع کرد و از کدامین نقطه باید گفت؟
آنقدر مبحث سلوک، آنهم در حیطه ی خانمها پیچیده و گسترده و عمیق است ک سردرگم می مانی از کجا شروع کنی و نقطه ی آغازین کجاست؟
اصلا آیا سلوک نقطه ی آغازین دارد؟
سلوک یک خط ممتد است ک ابتدایش معلوم نیست. ولی در هر حال باید برایش نقطه ی شروعی را تعیین کرد.
سلوک بانوان.
موضوعی ک بسیار مهجور و غریب است.
شاید طالب و خواهان زیاد داشته باشد؛ فراوان. ولی...
نه علمش هست؛ نه عمل
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
پیش از پرداختن به تور لحظه آخری مشهد مقدس لازم است که اشاره ی مختصری به مشهد مقدس شود . شهر مشهد مقدس , راءس استان خراسان رضوی است که در شمال شرق کشورمان واقع شده‌است . شهر مشهد مقدس از زمان های بدور تحت عنوان یکی‌از شهرهای مشهور کشور‌ایران مطرح بوده و به همین بهانه در عصر سلسله افشاریان تحت عنوان پایتخت کشور ایران تعیین شد . این شهر بعداز تهران با دقت به مساحتی که دارااست تحت عنوان دو‌مین شهر بزرگ به حساب آورده می شود . طبق پایانی سرشماری ان
یکی از کتاب های خوبی که در زمینه خانواده وجود داره و کاملاً چگونگی رفتار یک مومن را در خانواده و با همسر براساس آیات و روایات بیان می کنه، همین کتاب سلوک با همسر هستش. در این کتاب علاوه بر بحث پیرامون مسائل مختلف، مثال های متعددی در رابطه با رفتار علما و بزرگان آورده شده تا انسان با نمونه های واقعی و عملی بیشتر آشنا شود و به نوعی حجت را بر انسان تمام کند.
ادامه مطلب
آدینهٔ نیک یا جمعهٔ نیک یا آدینهٔ مقدس در روز بزرگداشت مصلوب شدن و درگذشت مسیح است و گاهی با عید پسح یهودیان مصادف می‌شود. آدینه پاک رویدادی مهم در مسیحیت است، که نشان دهنده فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌ها، درد و رنج در زندگی عیسی مسیح است. این روز مربوط به هفتهٔ مقدسی است که عیسی در یکشنبهٔ نخل به بیت‌المقدس وارد شد و پس از دستگیری توسط سربازان رومی و تحمل مصائب و سختی‌ها بر فراز تپه گلکتا در اورشلیم به صلیب کشیده‌شد.
روز شنبه پس از آدینهٔ ن
هیچ چیز مقدس نیست...نه مادر،نه پدر،نه پزشک،نه معلم،نه پوششی خاص،نه حرف خاص،نه زمان خاص،نه مکان خاص،نه لباس خاص،نه هیچ چیز دیگر!


مقدس را که میچسبانیم تنگ چیزی؛ حق نقد، حق گلایه، حق شک، حق رشد، حق فکر،حق هر آنچه که برای بهتر شدن نیاز است را از آن مسئله میگیریم!

مقدس را که میچسبانیم تنگ چیزی، مادر به پاس مقامش حق زندگی را از خود
میگیرد و پر از بغض و مهرطلبی و هزار درد بی درمان میشود و فرزندی وابسته و
هراسان تربیت میکند... که اگر او اینکار را نکن
از عواملی که برای انسان در این راه [سلوک] خیلی مفید است و
در پیشرفتش خیلی مفید است، رفیق است. که دراین باره در روایات مطالب خیلی
جالبی هست که خلاصه اش این است که سعی ما این باشد که با اهل غفلت همنشین نباشیم،
نه اهل گناه، نه اهل فساد بلکه با اهل غفلت.
ادامه مطلب
پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت آقای محمد سلگی: درگذشت جانباز عزیز و سردار فداکار جناب آقای میرزا محمد سلگی را به همه کسانی که به ایثارگران دفاع مقدس ارادت می ورزند وبه همه خانواده های شهید و جانبازان و خانواده های آنان و همه یادگاران دفاع مقدس تسلیت عرض میکنم. این مجاهد فداکار در دوره پس از پایان دفاع مقدس نیز با تحمل رنج جسمانی، مجاهدت در راه خدا را ادامه داد تا به لقاءالله پیوست.
اصلا خدا از آدم های قالبی خشکه مقدس یک بعدی بدش می آید....اگر نه چرافرشته های مطیع و پاکش را که همگی از آغاز خلقت شان یا در حال رکوعند یا در حال سجود...به پای آدم خطاکار خون ریز می افکند...علی چرا چهار هزار خر مقدس حافظ قرآن و شب زنده دار صائم الدهر قائم الیل را در نهروان به زیر شمشیر مردانه اش می گیرد؟
بسم الله الرحمن الرحیم
وادی سلوک، وادی پر پیچ و خمی است.
همین ک قصد سلوک کردی، بدان تمام عوامل دست ب دست هم می دهند تا مانع تو گردند. عزمی راسخ می خواهد و همتی والا. دلی عاشق می خواهد و سینه ای سوخته.
مهمترین وسیله ی راه، بخصوص برای بانوان عزیز، قلب آنهاست.
قلبی ک تحولات و انقلابات و تطورات فراوان دارد . و خانمها مظهر قلب اند. و حق تعالی قلبی رؤوف و عطوف ب آنها عطا کرده و وجه جمال حق تعالی در بانوان عزیز بسیار غالب است و حال آنکه سلوک، بیشتر در وجه
موضوع پایان نامه معماری: طراحی موزه دفاع مقدس
چکیده:
این رساله تحت عنوان « طراحی موزه دفاع مقدس در اراک » ابتدا به بررسی موزه دفاع مقدس و در نهایت طراحی آن در اراک می پردازد . در فصل اول معرفی و تحلیل موزه دفاع مقدس مورد مطالعه قرار می گیرد و ضمن آن تاریخچه موزه در ایران و جهان، مقایسه موزه جنگ و موزه دفاع مقدس آورده می شود. هویت، نحوه بیان، ظرف بیان و انگیزه مراجعه به موزه از جمله دیگر مباحثی است که در این قسمت مطرح می شوند. فصل دوم به بررسی نمو
انتهای ستون مهره ها تا انتهای دنبالچه و دو پروانه ای که در اطرافش وصله که از ۵ یا ۷ مهره که به هم وصل شدن و جایگاه استارت کندالینی هست و بالای اون که بشکل قیف یا پیله کرم پروانه هست یک استخوان پهن مثلثی بهش متصل هست اونو میگن استخوان مقدس.
کندالینی قدرت امیال پاک هر انسان است...
بطور غیر فعال و نهفته در انتهای ستون فقرات و مابین استخوان مثلث شکلی بنام اُساکرُم ( استخوان مقدس ) قرار گرفته است.
 
 
 
 
ادامه مطلب
به مناسبت هفته دفاع مقدس وهمزمان با اآعاز سال تحصیلی جدیدفعالیت ها واقدامات زیر در این آموزشگاه برگزار گردید.
-سخنرانی در رابطه باآرمانها وارزشهای هشت سال دفاع مقدس
- هماهنگی باسایر مدارس روستا حضور بر سر تربت پاک شهدا
-آشنا سازی دانش آموزان بااندیشه های امام راحل
در سال 2006 ، مثل همیشه ، موفقیت در استفاده از عمره رمضانی به مدت 22 روز در مدینه الرسول و رفتن به این اقامتگاه مقدس بهشت ​​و معبد مقدس با حضور آیت الله علوی بروجردی ، ولیعهد بزرگ اقتدار آیت الله بروجردی از دیر و غیره ما موارد برگزیده ای داریم که من هر سال موفق می شوم به آنها بپیوندم.
اتفاقاً یک هفته قبل از مرخصی من ، در دیدار با فاضل ارجمند و آیت الله حاج زاده محسن وحید خراسانی ، درباره بازدید آیت الله وحید خراسانی به سرزمین مقدس دو خدای مقدس به
سلام
ان شاالله از 25 تا 30 مرداد قصد سفر زیارتی مشهد مقدس داریم هر که دارد هوس مشهد الرضا بسم الله . . . 
هزینه سفر 280.000
برای اطلاعات بیشتر با آقای مفتاحی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش اموزان پسر شیراز تماس بگیرید:
09171063200
#معرفی_کتاب ..کتاب سلوک روایت عاشقى قیس بر دخترى است که با او هفده سال اختلاف سنى دارد. و حالا قیسى که در شصت و شش سالگى، معشوق را سرزنش میکند که چرا باید عاقبت چنان عشق سوزانى، چنین زمهریرى مى شد؟قیس نماد مرد شرقى، زن را از آن خود میدانسته، گویى شى اى بوده که به او تعلق داشته که از براى او آفریده شده بوده و از آن رو که همچون همزاد و همنامش “مجنون”، خود را در معشوق و معشوق را در خود ذوب مى بیند، توان درک این جدایى را ندارد، گویى پاره اى از روحش را
حجة الاسلام والمسلمین دکتر احمد عابدی
موضوع سیر و سلوک، شناخت فاصله
های بین انسان و خدای متعال، و حالات، درجات، منزل ها و مقامات، و تلاش در
جهت کم نمودن این فاصله است. برای این حرکت و سلوک معنوی، اولین قدم، عبارت
از شناخت موانع و حجاب ها و راه خرق و عبور از آن ها است. در اسفار
چهارگانۀ عقلی و عرفانی نیز شناخت حجاب های نورانی و ظلمانی، جایگاهی رفیع
دارد؛ و بلکه می توان ادعا کرد که تمام اخلاق و عرفان، یا مقدمه برای رفع
حجاب بین انسان و خدا اس
برگزاری همایش بزرگ ۱۲۰۰۰ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در زرند
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند از برگزاری همایش بزرگ ۱۲۰۰۰ رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
 حسن عرب رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری همایش بزرگ 12000 رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
عرب افزود: این همایش بزرگ روز یکشنبه 7 مهرماه از ساعت 15:30 با حضور پیشکسوتان، جانبازان و خانواده های محترم شهدا در

آیت الحق والعرفان حجت هاشمی خراسانی حفظه الله :
سیر و سلوک محقق نمی شود مگر با معرفت و محبت و اطاعت اهل بیت ع .
اطاعت درسایه "اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم" حاصل می شود .
♦️ یکی از شرایط مهمه سیروسلوک اطاعت محض از اهل بیت ع است که عدم وجود این شرط مستلزم بهره نبردن از مقامات عرفانی است وبه همین دلیل مخالفین ائمه ع به این مقامات عرفانی نمی رسند .
ائمه علیهم السلام حجت شناخت الهی هستند و شناخت آنها مساوی با شناخت الهی است.
نام مانهوا : کتاب مقدس و عالیجناب ژانر: #فانتزی ، #عاشقانه ، #کمدیمنتشر شده از #webcomicsوضعیت: #در_حال_انتشار
خلاصه: دختر سی ساله ای که به خاطر اهانت به کتاب مقدس وارد دوره باستان میشه به عنوان یک کتاب تا پرنسی که تمایلی به داشتن فرزند را ندارد مجبور به بچه دار شدن کند که در این صورت می‌تواند به دنیای خود بازگردد و...

ادامه مطلب
تور مشهد مقدس اصلی ‌ترین و پرطرفدارترین مقصد مهاجرت زیارتی ما ایرانیان به اکانت میاید , شما هر زمان به شهر مشهد مسافرت فرمایید علی الخصوص در روز ها تعطیل , این شهر را آکنده از عاشقان علی ‌ابن موسی ‌الرضا خواهید رویت کرد , درضمن مشهد مقدس به واسطه‌ وجود بقعه مطهر امام هشتم شیعه ها , به پایتخت فرهنگی کشور ایران هم تبدیل شده‌است و کلیه رونق و کار ‌های اقتصادی , فرهنگی و اجتماعی این شهر وامدار میزبانی امام مهربانی‌ ها ( امام رضا) است , در‌این مق
ما مثلآ 50 تومن که بدهکار می‌شویم دیگر به خودمان اجازه می‌دهیم هر بد اخلاقی بکنیم و بی‌تحمل بشویم در خانه و سیر و سلوک را بی‌معنا می‌دانیم در این شرایط!

این در حالی است که:
سیر و سلوک بر هر چیزی ترجیح دارد.



لینک پست قبلی :)
گواهی مقدس اردبیلی به حسن عقیده و درستی کار مختار
علامه مقدس اردبیلی قدس سره عالم بزرگ شیعه در مورد مختار رضوان الله علیه در کتاب شریف حدیقة الشیعة چنین می‌نویسد:
در حسن عقیده‌ی مختار سخنی نیست و علامه‌ی حلی رحمت الله علیه او را مقبول شمرده و امام باقر علیه السلام جمعی را که مختار را به بدی یاد می‌کردند از این کار منع فرمود و امام صادق علیه السلام بر او رحمت فرستاد و امام زین العابدین علیه السلام وی را به دعای خیر یاد کرده است.
مقدس اردبیلی
این پاورپوینت در 23 اسلاید طراحی و اسلاید بندی شده است د راین پاورپوینت مطالبی از تولد،ازدواج مقدس اردبیلی،نامه به شاه عباس اول،د ردربار صوی و سایر مطالب مفید و ارزنده در مورد مقدس اردبیلی در این پاورپوینت درج شده است که امید واریم رضایت شما عزیزان را جلب نماید
 
حهت دانلود فایل کلیک کنید
باسلام. بنده احسان شاه سنائی، شاعر، منتقد ادبی، مترجم متون انگلیسی وفعال جهبه فرهنگی و سواد رسانه، از شهر اصفهان و با افتخار گویم که پاسدار ارزش های انقلاب و دفاع مقدس در جنگ رسانه ای علیه انقلاب مقدس سال ۵۷ می باشم.
و آنچه مهم است این است که همه ما سربازان گردان سید علی خامنه ای و لشکر مهدی موعود هستیم.
باسمه تعالی
اماکن مقدس
غزل ۱
امروز جهان شاهد تخریب قبور است
امید بشر اذن خدا، بهر ظهور است
چشمان همه گریان ز تخریب بقیع اند
امروز دل شیعه پر از خون و صبور است
آرامگه چار امام است و بود مدفن اصحاب
آن باعث احیای ولایت و حضور است
ویران شده آثار قبور حسن و باقر و سجاد
هم صادق و هم آمنه اصحاب غرور است
خدیجه بود دفن، در این خاک مقدس
در بین زنان شاخص و در کسب جسور است
یوم الهدم است روز خرابی عمارت
آن قوم ستم فاقد ادراک و شعور است
این روز دل شیعه پر از د
فکر کنم پوست انداختم!
نه پوستم کنده شده!
سخته دل کندن خیلی سخت! اونم از چیزی که چندین سال آرزوشو داشتی!
اما الان دیگه برام مرده!!! 
یه تشر از یک پاک نهاد کافی بود که هوس دیرنیه از سرم بیفته.
و دائم درگیر اینم که: چه قدرتی ایجاد میکنه سیر و سلوک و معرفت!!
آیا خداگونه شدن غیر از اینه؟
 
درست در اوجِ اوجِ شادمانی غمی بر دل می نشیند . غمی نه جانکاه بلکه غمی عمیق. اما این غم از کجاست؟ برای چیست؟ 
تو را گرامی میدارم ای غم جان افزا !
گرامی میدارمت ای غم مقدس
ای الهی تر از هر نوع شادی !
ای نور خداوند
ای پیامبر !
گرامی میدارمت که به یادم می آوری برای چه نفس می کشم و به کجا باید بروم.
ای گرامی چون عشق
ای خود عشق که هوشمندانه لباس غم به تن کردی!
مشهد دارنده بیش تر از ۱۲۰۰ اماکن مسافرتی دربرگیرنده هتل ها , هتل سوئیت ها و مهمانسراها است که‌این آمار نسبتاً متساوی همگی اماکن مسافرتی در بقیه شهرهای جمهوری اسلامی ایران است . همان می توان اعلام کرد نیمی از هتل ها و اماکن اقامتی در شهر مشهد مقدس قراردارد و شما در سفرتان با تور مشهد تنوع بالایی از هتل ها را پیش رو دارید . در حالتی که قصد اقامت گران قیمت در شهر مشهد مقدس را دارید در‌این مقاله بعضا هتل های مشهد مقدس ( پنج ستاره ) را به شما معرفی م
نام هایی که دارای جز مشترکی هستند⭐️سِتا سِتایش : به معنی پرستش اِستاتیرا : به معنی دختر ستایشگراَوِستا : به معنی اشعار مورد پرستشسِتایان : به معنی ستایش کنندهاِسپانتا : به معنی مقدس و قابل ستایشسِپَنتا : به معنی مقدس و قابل ستایش
روایت اینستاگرامی پرویز پرستویی از
پیدا شدن یک پلاک جامانده از دفاع مقدس، همزمان با بالا آمدن آب کارون
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
به کوی عشق منه بی دلیل راه قدم
که من به خویش نمودم صد اهتمام و نشد
بدون استاد کامل پای در راه سلوک نهادن خطرات عظیمی در پی دارد
بدنبال استاد کامل اخلاق گشتن وظیفه است بر سالک...
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
با برخی کتاب‌هایی که درباره زندگی و سلوک شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی منتشر شده است، آشنا شوید.

درباره زندگی و سلوک شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، کتاب‌های مختصری منتشر شده است که در ادامه در گزارشی که در سایت «کتاب نیوز» منتشر شده است، به ترتیب سال نشر معرفی شده‌اند:۱. حاج قاسم: جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی‏ | علی اکبری‌مزدآبادی |  نشر یازهرا(س)‬‏‫ | 168 صفحه | ۱۳۹۴۲. سربازان سردار: شجاعت‌ها و رشادت‌های سردار حاج‌قاسم سلیمانی و شهد
رفت و برنگشت و این رسم روزگار ماند / چشم جاده ها هنوز، محو در غبار مانداین همه شب است و باز، این همه حضور تلخ / فصل‌های محکم خالی از بهار ماند . . . ای روشنای خانه امید، ای شهید / ای معنی حماسه جاوید، ای شهیدچشم ستارگان فلک از تو روشن است / ای برتر از سراچه خورشید ای شهیدیاد شهیدان دفاع مقدس گرامی بادپایگاه و مسجد امام حسین علیه السلام سده لنجان وبلاگ ما:www.tkanoon.blog.ir
یکی از رسوم اهل سیر و سلوک است که با رعایت آداب و شرایط خاصی مدتی به ریاضات و عبادات مخصوص می پردازند معمول صوفیان این بوده است که در سال یکبار به چلّه می نشستند و بهترین ایام را برای انتخاب چلّه ماه ذی القعده و دهه اول ماه ذی الحجه می دانستند و آن را «چلّه موسی» می نامیدند. 
ادامه مطلب
من یک معلم هستم. نه به اعتبار یک عدد پرسنلی و حق الزحمه ای که بهای کارم نیست. معلمی برای من نه یک شغل که یک فیض بی انتها و یک هدیه آسمانی است. معلمی یک دغدغه مقدس است در جهانِ تلاطم زده و جهلِ نوین امروزی. معلمی یک ایثارِ مقدس برای احیای انسانیت و اعتلای آزادی است. من معتقدم هر کس به اندازه ای که از خود می گذرد درجه ای از معلمی دارد. معلمی استمرار حرکت همه ی انبیا ، اولیا و شهیدان است.
وقتی محصول سال ها خرد و اندیشه و تجربه را در کام شاگردانت می ریز
قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد.✍ استاد مویدی، فایل صوتی
بسم الله الرحمن الرحیم
پیش از این گفتیم وقوف بر احوالات ماقبل انعقاد نطفه بر سالک و سالکه ضروری است.
چرا ک گاه ممکن است سالک مبتلا ب صفت یا خصوصیت یا روحیه ای باشد ک از نظر او و توجه او مغفول مانده باشد و همان ویژگی سد و مانع بزرگی بر سر سلوک و ریاضت و رشد وی باشد.
بطور مثال ممکن است خانمی بطور ژنتیک مبتلا ب کمخونی شدید باشد. این کمخونی عامل مهمی است در بی رغبتی ب عبادات. ای بسا بی رغبتی ب ریاضتها و کاهلی هایی برای سالکه ب همراه می آورد.
و نمونه ها
بخشی از زیارت اربعین: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة...؛ و سیدالشهدا علیه السلام، خون خویش را در راه تو عطا کرد، تا بندگانت را از «جهالت» و «حیرت ضلالت» نجات دهد... که جهالت، غفلتِ عِلمی است و ضلالت، غفلتِ عَمَلی.جهل و ضلالتِ همگان بود برقرارشد خون تو برای نجات بشر، نثارراه سلوک و قرب، چه سهل است با حسینگر کشتیِ سریعِ وصالش شوی سوار
پاسخ جامع به شبهه ی روایات دفع بلا و فتنه از شهر مقدس قم و ویروس کرونا
ادعای اسلام ستیزان: صدها حدیث در کتب معتبر شیعیان وجود دارد در مورد عظمت شهر قم و رفع بلا و پناه بردن به این شهر اما ویروس کرونا که منشاء آن در ایران شهر قم میباشد، به تنهایى کل علم و دانش ائمه شیعه را زیر سوال برد !!
ادامه مطلب
یکی از مقاصد انبیا به طور کلی و به طور قطع این است که آزادی اجتماعی را تامین کنند و با انواع بندگی ها و بردگی های اجتماعی و سلب آزادی هایی که در اجتماع هست، مبارزه کنند. دنیای امروز هم آزادی اجتماعی را یکی از مقدسات خودش می شمارد. اگر مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر را خوانده باشید، این را می فهمید. در آنجا می گوید: علة العلل تمام جنگ ها، خونریزی ها و بدبختی ها که در دنیا وجود دارد، این است که افراد بشر به آزادی دیگران احترام نمی گزارند.
آیا منطق ا
یکی از مقاصد انبیا به طور کلی و به طور قطع این است که آزادی اجتماعی را تامین کنند و با انواع بندگی ها و بردگی های اجتماعی و سلب آزادی هایی که در اجتماع هست، مبارزه کنند. دنیای امروز هم آزادی اجتماعی را یکی از مقدسات خودش می شمارد. اگر مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر را خوانده باشید، این را می فهمید. در آنجا می گوید: علة العلل تمام جنگ ها، خونریزی ها و بدبختی ها که در دنیا وجود دارد، این است که افراد بشر به آزادی دیگران احترام نمی گزارند.
آیا منطق ا
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی
ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. این جنگ با دستور
صدام حسین و حمله نیروهای نظامی عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران آغاز شد و پس از
۸ سال جنگ، بالاخره با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در مرداد ماه سال
۱۳۶۷ به پایان رسید.
دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس
اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از
حسا
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی
ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. این جنگ با دستور
صدام حسین و حمله نیروهای نظامی عراق در سال ۱۳۵۹ به ایران آغاز شد و پس از
۸ سال جنگ، بالاخره با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در مرداد ماه سال
۱۳۶۷ به پایان رسید.
دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس
اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم، به مثابه یکی از
حسا
سیر و سلوک پیلگریم (انیمیشن The Pilgrims Progress 2019) یک فیلم آمریکایی در ژانر خانوادگی ، انیمیشن و ماجراجویی است که در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۹ انتشار یافت. دیوید تورپ ، جان ریس-دیویس و کریستین جتی از بازیگران این فیلم هستند. در ادامه مطلب قادر به تماشای تریلر و دانلود فیلم سیر و سلوک پیلگریم خواهید بود. با استارت دانلود همراه باشید.
 
خلاصه داستان انیمیشن سیر و سلوک پیلگریم
داستان انیمیشن “سیر و سلوک پیلگریم” درباره مردی جوان و ماجراجو به نام کریستین
 
برای خواندن قسمت های آپلود نشده در سایت به کانال تلگراممون مراجعه کنید
 

 
نام مانهوا : کتاب مقدس و عالیجنابژانر: #فانتزی ، #عاشقانه ، #کمدیمنتشر شده از #webcomicsوضعیت: #در_حال_انتشار
خلاصه: دختر سی ساله ای که به خاطر اهانت به کتاب مقدس وارد دوره باستان میشه به عنوان یک کتاب تا پرنسی که تمایلی به داشتن فرزند را ندارد مجبور به بچه دار شدن کند که در این صورت می‌تواند به دنیای خود بازگردد و...
 

ادامه مطلب
امر نمودم در وُزرا چهار صفت احتیاط نمایند اول اصالت و نجابت دویم عقل و کیاست سیوم سلوک و معاش با سپاه و رعیت چهارم بردباری و مسالمت
هرکس به این چهار صفت موصوف باشد وی‌را قابل مرتبه‌ی وزارت دانند و وزیر و مشیر سازند و عنان امور مملکت و سپاه و رعیت به وی سپارند آنگاه وی‌را به چهار چیز امتیاز بخشند اعتماد و اعتبار و اختیار و اقتدار
کامل‌الوزارت وزیری باشد که رتق و فتق معاملات و امور ملکی و مال را از روی نیکی و نیک‌ذاتی و حسن سلوک صورت دهد و از
۱-پدر، عشق و پسر نوشته سید مهدی شجاعی: این کتاب از روضه دردآورتر و جانسوز‌تر است، در قالب مکالمه اسب حضرت علی اکبر با لیلا همسر امام حسین واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اکبر روایت می‌شود.
۲-آفتاب در حجاب نوشته سید مهدی شجاعی: روایت مظلومیت حضرت زینب.
۳-آذرخشی دیگر از کربلا نوشته علامه مصباح: فلسفه و شبهات عاشورایی، اگر قرار است یک کتاب از این لیست بخوانید حتما این کتاب باشد‌.
۴-حماسه حسینی اثر شهید مطهری: شناخت انحرافات و ماهیت قیام عاشورایی
چند وقت پیش رفته بودیم یه جای مقدس:)
 به دیوار تکیه داده بودم و به اونجای مقدس نگاه میکردم 
و تو اوج آشفتگی ذهنی بودم :)
یه خانم مسنی کنارم قران میخوند . چند بار نگاهش بهم افتاد.
میفهمیدم که نگاهش بهم افتاده ولی عکس العملی انجام نمیدادم.
فقط به اونجای مقدس خیره شده بودم و حالت صورتم اوج افسردگی 
رو نشون میداد:)
خانم مسن قرانش رو خوند و وقتی داشت میرفت زد رو شونم
و گفت : نگرانش نباش . درست میشه. به خودش توکل کن .
نا خود آگاه لبخند زدم . انگار خود خدا د
با دقت نگاه کن در هرجا هر چیزی که رشد میکندخداوند حضور داردچرا که تنها خداوند است که رشد میکنددر هر چیز قابل رشد خدا حاضر استوقتی برگی جوان بر درختی ظاهرمیشود،خداوند است که در او رشد میکندوقتی اشک از چشمان زن  یا مرد فرو میچکداین خداوند است که می گریددر هر کجا که زندگی جاری است خدا هم هستخوب گوش کنیدنزدیک تر بیاییدبا دقت احساس کنید آگاه باشیدشما در سرزمین مقدس هستید
 
مریم کریمی 
اسفند 1398
پذیرش #تعددزوجات [#حکم_خدا]
#شرط_سلوک_زن از منظر #علامه_طهرانی
آیت الله سیدمحمدصادق حسینی طهرانی فرزند #علامه_طهرانی در بیان خاطره ای از پدرشان میفرمایند:
روزی در محضر حضرت علامه والد بودیم شوهر یکی از مخدّرات [خانمها] به ایشان گفت:
خانمِ ما تقاضا دارد که او را [بعنوان شاگرد سلوکی] بپذیرید... 
⚠️ولی #علامه_طهرانی با تندی رد کردند و نپذیرفتند.
بعد از مدتی، آن شخص، حقیر (فرزند علامه) را جهت همین امر واسطه قرار داد و بنده پیام ایشان را به علامه والد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مجموعه «فرمانروایان مقدس» با کیفیت بسیار بالا تعداد قسمت: بیش از ۲۰ قسمت
مجموعه فرمانروایان مقدس یکی از پویانمایی‌های پرطرفدار، جذاب و آموزنده میباشد. دارای نکات تربیتی‌ و ...
داستان حضرت سموئیل (ع)
داستان فرمانروایی طالوت
داستان نبرد حضرت داوود (ع) و جالوت
داستان فرمانروایی حضرت داوود (ع)
داستان نبرد حضرت داوود (ع) با آرامیان
داستان حضرت سلیمان (ع) و آدونیا
داستان فرمانروایی حضرت سلیمان (ع)
#تصویری #پویانمایی #ف
یکی از قطعات موسیقی متن فیلم «مرسدس» اثر زنده یاد «بابک بیات» که احتمالا زیاد در برنامه‌های دفاع مقدس یا روی کلیپ‌های مربوط به شهدا شنیده‌اید. ( هرچند اصل فیلم هیچ ربطی به دفاع مقدس ندارد!)
دو نسخه از این موسیقی را برای شما قرار داده‌ام. نسخه اول کوتاه تر و ساده است و نسخه دوم طولانی تر و همراه با افکت صدای تیر و رزمندگان است.
از این موسیقی می‌توانید به عنوان زیرصدای مجری در برنامه های یادواره شهدا، دفاع مقدس، روایتگری و نقل خاطره استفاده ک
می‌گویند تا دوش سد‌ها را باز نکرده‌ایم، خانه‌به دوش شوید و بروید. این‌بار مثل دفاع مقدس خانه‌هایتان خراب نمی‌شود، تنها توی آب می‌شود. اما نه، همه‌ی شما نباید بروند، عده‌ای هم باید روی مین، زیر آب، توی زیر‌زمین  بروند. درست مثل آن سال‌ها عده‌ای باید دفاع بکنند و عده‌ای تمرین مقدس شدن. دفاع مقدس به همین شور گرفتن‌ها و سور گرفتن‌ها زنده است. دیدید چه قدر خوب شد این سال‌ها خرمشهر را خرم نکردند، شهر نکردند، مدیران ما توی خواب این روزها
باسمه تعالی
اماکن مقدسقبرستان بقیع
امروز جهان شاهد تخریب قبور است
امید بشر اذن خدا، بهر ظهور است
چشم همه گریان شده از وضع قبورش
امروز دل شیعه پر از خون و صبور است
آرامگه چار امام است و بود مدفن اصحاب
آن باعث احیای ولایت و حضور است
ویران شده آثار قبور حسن و باقر و سجاد
هم صادق و هم آمنه اصحاب غرور است
دفن است خدیجه به همین خاک مقدس
در بین زنان شاخص و در کسب جسور است
یوم الهدم است روز خرابی عمارات
آن قوم ستم فاقد ادراک و شعور است
در مکتب ما منطق و
قدیم ترها، فقط گناهان و کثرات فضای حقیقی بود، حالا کثرات فضای مجازی هم به صحنه جان ما اضافه شده، تازه اگر از این دو بتوانیم به سلامت خارج شویم، خطورات نفسانی در جان ما غوغا میکند که رهایی از آن سخت است. و اگر از آن نیز رها شدیم، کم کم معرفت حقیقی نورانی بر ما طلوع خواهد کرد.✍ استاد مویدی، فایل صوتی
فایل تبلیغ مجازی
بسم الله الرحمن الرحیم
در یادگیری حکمت، قیود زائدی مورد نیاز هست،
طریق سلوک و تهذیب، از این قیود بی نیاز است؛
گاه به این دلیل می پندارند که طریق سلوک آسانتر از طریق نظر و حکمت است.
ولی اگر راه عرفان و شهود به نظر آسان می آید،
طریق تصفیه و تهذیب نفس برای بسیاری از افراد سخت و دشوار است؛
همانگونه که طریق نظر و اندیشه و حکمت برای بسیاری، دشوار است.
البته
آنهایی که شایستگی ورود به طریق عرفان و شهود پیدا می کنند؛
با امداد الهی بیشتر آگاه و آشنا می ش
آیت الله خامنه ای: [شهید چمران] اینجور نبود که یک آدم خشکی باشد که لذات زندگی را نفهمد؛ بعکس، بسیار لطیف بود، خوش‌ذوق بود ...دل باصفائی داشت؛ عرفان نظری نخوانده بود؛ شاید در هیچ مسلک توحیدی و سلوک عملی هم پیش کسی آموزش ندیده بود، اما دل، دل خداجو بود؛ دل باصفا، خداجو، اهل مناجات، اهل معنا.
سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفتند.
  به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر طی پیامی فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفتند.
در این پیام به شرح زیر آمده است:
هفته دفاع مقدس یادآور ایثار و استقامت رادمردان و شیر زنانی است که در لبیک به‌فرمان تاریخی معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در دفاع از کی
« سال بدی بود برای اینکه مفتضح شد هیئت حاکمه؛ مفتضح شد دستگاه جبار؛ و
ما نمیخواستیم. ما نمیخواهیم که مملکت ما در خارج معرفی بشود که همچو
عناصر خبیثی سرِکارند؛ ما نمیخواستیم این را. ما میخواهیم که مملکت ما از
آن نقطه اولیاش تا آن آخرش، جوری باشند، طوری سلوک بکنند که مایه افتخار یک
مملکتی باشد. بگویند آقا، ما امیرکبیر داریم.... »
#سه شنبه های فیروزه ایزیارت مسجد مقدس جمکرانسه شنبه،22بهمن،بعد از نماز عشااز امامزاده سیدعلی علیه السلامشرایط ثبت نام:عضویت در پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)بیمه غرامت=1000تومانهزینه ثبت نام=3000تومانمسئول ثبت نام:آقای اسماعیلی09903584810
پایگاه بسیج حضرت مهدی(ع)آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع)
ســـــــــلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیمبه خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا.هفته دفاع مقدس گرامی باد.
روابط عمومی شورای هیئات مذهبی شهرستان قوچانhttps://t.me/shoraiheaatmazhabyghochan/
به مناسبت هفته دفاع مقدس، صبح امروز مراسمی با حضور عموم مردم شهرستان زرند، طلاب و اساتید مدرسه علمیه جعفریه و مسئولین شهرستان (فرماندار، فرمانده سپاه، مسئولین کمیته امداد، دادگستری، اوقاف و ...، در مسجد جامع زرند برگزار شد.
 این مراسم که با روایتگری عباس ایرانمنش، رزمنده 8 سال دفاع مقدس همراه بود.
وی با اشاره به گفته‌ی امام راحل که ما تا زمان نابودی دشمن باید استقامت کنیم، ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمود اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد ما تا
به جوانها خیلی امیدوارم...
شما آن روز را یادتان نیست، آن روز را ندیده‌اید، امام را هم ندیده‌اید، دوران دفاع مقدّس را هم ندیده‌اید، امّا ظرفیّتِ شما از ظرفیّت آن عزیزانی که در دفاع مقدّس مجاهدت کردند، اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ این اعتقاد من است.
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی در تاریخ
برادر من معلم بود، اما همیشه می‌گفت من به عنوان معلم الگوی دانش‌آموزانم هستم می‌گفت من به عنوان یک معلم وقتی به دانش‌آموزانم درس می‌دهم، وقتی از دوران دفاع مقدس صحبت می‌کنم، اگر بچه‌ها از من بپرسند تو از دفاع مقدس و انقلاب حرف می‌زنی، چرا الان خودت به آن عمل نمی‌کنی چه جوابی دارم بدهم⁉️ من اگر زمان جنگ سن وسالی نداشتم و از دفاع مقدس خودمان جا ماندم، اینجا که می‌توانم حضور داشته باشم
اولین شهید معلم مدافع حرم 
مجیـد عسکری 
@modafeonharem77
نشست روایت‌گری هشت سال دفاع مقدس با حضور مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس؛ دکتر عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، اعضای کتابخانه مرکزی، اعضای بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی و علاقمندان روز شنبه ۶ مهر ماه در کتابخانه مرکزی همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی
گام دوم انقلاب با تکیه به ارزش‌های دوران دفاع مقدس
هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، گرچه سخت‌ترین و مشقت‌بار‌ترین دوران زندگی مردم عزیز ایران بوده، اما دستاورد‌ها و برکاتی برای کشور به همراه داشته که هم‌اینک در گام دوم انقلاب به دنبال احیا و تقویت آن ارزش‌ها هستیم.


کد خبر: ۳۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ - 15September 2019


گروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ هشت سال جنگ تحمیلی و د
بسمه تعالی
 
 
 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
مقام معظم رهبری:امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست
۳۱ شهریور ماه سالروز آغاز بزرگداشت #هفته_دفاع_مقدس مبارک باد
یاد کنیم از ۱۱ شهید سرافراز ۸ سال دفاع مقدس آذرخواران 
#با_ذکر:  
#یک_توحید  و  #سه_توحید
➖➖➖➖➖
لازم است به اطلاع اهالی و بسیجیان محترم آذرخواران برسانیم که به مناسبت فرا رسیدن هفته ی دفاع مقد
الامام المهدی (علیه السلام ):ان موسی ناجی ربه بالوادالمقدس ،فقال یارب انی قداخلصتلک المحبه منی ،وغسلت قلبی عمن سواک وکان شدیدالحب لاهله فقال الله تعالی اخلع نعلیک ای انزع حب اهلک من قلبک ان کانت محبتک لی خالصه وقلبک من المیل الی من سوای مغسولا .
-کمال الدین ج21/460 الحتجاج 2/528/341 کلاهما عن سعدبن عبدالله قمی ،بحارالانوار13/65/4 
امام مهدی علیه السلام درباره گفته خدای متعال که کفشت رابیرون آر،که تودرسرزمین مقدس طوی هستی .
موسی دروادی مقدس باپروردگ
«در دین هیچ اجباری نیست. هدایت از گمراهی مشخص شده است.»
قرآن کریم- سوره‌ی بقره- آیه‌ی ۲۵۶
می‌گویند: «تقدس‌زدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه مقدس است، جوهر مدرنیته است.» اما به نظر من هدف غایی جهان مقدس شدن همه‌ی انسانهاست و این جاست که راه‌ها به سوی دو مقصد با صدو هشتاد درجه تفاوت از هم جدا می‌شود.راهی به سوی نور و راهی به سوی تاریکی...
«خدا یاور مومنان است. ایشان را از تاریکیها به روشنی می‌برد. ولی آنان که کافر شده‌اند طاغوت یاور آنهاست
مدیریت محترم دبیرستان عطا ملک جوینی مشهد مقدس نرم افزار سال جدید شما آماده است.
می توانید با رمز ارسالی به تلفن همراه تان آن را از لینک زیر دانلود نمایید.
 
دریافتعنوان: نرم افزار کارنامه ماهانهحجم: 5.7 مگابایتتوضیحات: دبیرستان پسرانه عطا ملک جوینی 
 
عارف واصل،حضرت علامه طباطبایی(ره)می فرماید: از روشن ترین وبارزترین جلوه گاه های مودت ورحمت، جامعه کوچک خانواده می باشد.مرحوم آیه الله سید علی قاضی (ره) : انسان اگر بخواهد واصل شود، شروع آن از خانه و زن وبچه می باشد.نهاد خانواده یکی از مهم ترین و اصلی ترین ارکان جامعه بوده وتاثیر شگرفی بر حیات فکری وفرهنگی ومعنوی وایمانی اجتماع داشته که اگر به شدت از آن مراقبت شود زمینه دستیابی به سعادت حقیقی وابدی را برای طالب قرب حق ـ جل جلاله ـ فراهم می سازد
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
بدون اعتنا به حدیث عنوان بصری
سیروسلوک الی الله بسیار دشوار وناقص است
حدیث عنوان بصری که مولایمان حضرت امام جعفرصادق علیه الاف السلام بیان فرمودند،کلید اکثریت شاه راه های سلوک الی الله است.
به عقیده حقیر
این حدیث ظرفیت دارد که به تمام خداباوران
زرتشتی و مسیحی و یهودی و بهایی آرامش دنیا و سعادت دنیا را هدیه کند....
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر و الغلبه
دردناک ترین دردِ علی (ع) جهل مقدس مردمانی است که فرق ایمان را با نام خداوند و به قصد قربت می شکافند. من معتقدم همه وجوه دیانت در مکتب آزادی بخش خداوند محصول شیرین عقلانیت است. هیچ چیزی برای بشر ترسناک تر از انکار عقـل و اندیشــه در مقابل تعصّب مقدس نیست. هیچ موجـودی مخوف تر و درّنده تر از او نیست که ردای پر تکلّف و بی مغزی از ظواهر شریعت را می پوشد و آن را همه ی حقیقتِ دین و غایت اراده حق می انگارد. در غربت و اندوه علی همین بس که او دُرّ علم و اندیش
دانلود زیرنویس فارسی فیلم The Pilgrims Progress 2019 
دانلود زیرنویس فارسی سیر و سلوک پیلگریم
Download Zirnevis Farsi Film The Pilgrims Progress 2019
هماهنگ با نسخه BluRay,Web-dl,BrRip 720p,480p,1080p
 ژانر : انیمیشن | ماجراجویی | خانوادگی | فانتزیزمان انتشار : 2019 در آمریکازبان : انگلیسی
مدت زمان : ۱۱۷ دقیقهمحصول کشور : آمریکاکارگردان : Robert Fernandezستارگان : David Thorpe, John Rhys Davies, Kristyn Getty, Ben Priceخلاصه فیلم به زبان فارسی : سیر و سلوک پیلگریم ، فیلمی انیمیشنی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی رابرت فرناندز می‌
نخستین همایش ملی «بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت همزمان با سالروز عملیات بیت‌المقدس و روز ملی خلیج فارس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سه بخش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و بازنمایی گفتمان برگزار شد.
برای مالعه چکیده مقاله بازنمایی م
مردی که از پای ننشسته؛
ابراهیم حاتمی‌کیا، متولد ۱۳۴۰، کارگردان پرآوازه ایرانی است که با آثار پرتعداد و شاخصش در زمینه دفاع مقدس شناخته می‌شود. او که تحصیل‌کرده سینماست، کار خود را با فیلم‌های مستند و کوتاه آغاز کرده و اکنون بیش از سه دهه است که فیلم بلند می‌سازد و افتخارات پرشماری در کارنامه‌اش دارد. هوادارانش او را کارگردان صاحب سبک سینمای ایران در حوزه دفاع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانند و مخالفانش لقب فیلمساز «وابسته» یا
از نظر باورهای انحرافی دراویش ، به آن دسته از افرادی که در سیر و
سلوک صوفیانه ، به شیخ و پیری معین انتساب نداشته و منازل سلوک را با توسل به
روحانیت رسول اکرم طی می کنند اویسی می گویند.

فرقه اویسیه با تفسیر غلط از  مساله نبوت و شفاعت ، برای
حجیت بخشی به خود مطالب بی مایه ای را ابداع نموده  که نظیر آن را در
سایر فرقه های صوفیه نیز مشاهده نمی شود.

برای نمونه  در مسئله شفاعت به مریدان القاء
شده  اقطاب این سلسله دارای جواز شفاعت امت محمدی می باشن
باسمه تعالی
اماکن مقدس
مسجد النبی
غزل۲
همبستگی احمد و اصحاب جدا نیست
آرامگه و مسجد و محراب  دو تا نیست
شد مسجد و ارکان بپا، بهر سعادت
آن مرکز علم است و عبادت که فنا نیست
گشته است بنا مسجد پیغمبر اعظم
در اول هجرت شده بر پا و خطا نیست
با گسترش مسجد و تخریب حواشی
آثار زیادی شده نابود و بها نیست
آنجاست زیارتگه و هم جای عبادت
چون خانه ی احمد بود و ظلم و جفا نیست
همراهی انصار و مهاجر شده باعث
در ساختن هر وجبش، فخر و ریا نیست
احمد چو دگر مردم آن کوچه و
 
حجت الاسلام دکتر رضا حیدریان از چهره های موفق، جوان و دوست داشتنی حوزه علمیه شهرستان بابل و از مفاخر علمی و تبلیغی این شهر که در بین مخاطبان خود همواره از محبوبیت ویژه ای برخوردار بوده و علاوه بر حلاوت سخن و خطابه در عمل نیز مبلّغ سلوک دینی است به دعوت تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها روز جمعه مصادف با شهادت امام محمدباقر علیه السلام به قم آمده و در صحن حرم سخنرانی خواهد داشت.
اگر چه قم مرکز حوزه های علمی سراسر کشور است اما فضلا و مدرّس

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

محتوا