نتایج جستجو برای عبارت :

ذکرُ علی عباده .

الحمدلله الّذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمومنین ...
                   *********************
ای کاروان ! ای کاروان من دزد شب رو نیستم
                                                       من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم
بر قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم
                                                       گر صوفی از لا دم زند من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم تا تیهوی جان آورم
                                         
الحمدلله الّذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیرالمومنین ...
                   *********************
ای کاروان ! ای کاروان من دزد شب رو نیستم
                             من پهلوان عالمم تیغ رویارو زنم
بر قدسیان آسمان من هر شبی یاهو زنم
                             گر صوفی از لا دم زند من دم ز الا هو زنم
باز هوایی نیستم تا تیهوی جان آورم
                             عنقای قاف غربتم کی بانگ بر تیهو زنم؟
خاقان اردو دار اگر از جان مگردد ایل من
                     
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ـ توبهٴ عبد و توبهٴ خدای سبحان 
آنگاه عرض کردند که و تب علینا إنّک أنت التوّاب الرحیم؛
این توبه یعنی رجوع مولا بر عبد، نه رجوع عبد به سوی مولاٰ. در بحثهای توبه هم ملاحظه کردید به اینکه دو توبه است: یک توبه عبد است به سوی مولاٰ، یکی هم توبه مولاست بر عبد؛ چون توبه یعنی رجوع، انسان توبه می‌کند به سوی مولا و خدای سبحان تّواب است یعنی لطفش منعطف می‌شود بر عبد و رجوع عبد را می‌پذیرد. این توبه عبد که رجوع من العبد الی المول
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام
ذکرُ اللَهِ رَأْسُ مالِ کُلِّ مُؤمنٍ و رِبْحُهُ السَّلامَةُ مِنَ الشَّیْطانِ
 
«سرمایه هر مؤمنى در طریق رشد و تحصیل کمال، ذکر خداوند است. و سود حاصل از این تجارت، سلامت و رهائى از شیطان است.»
 
«نور مجرّد» ج ۱ ص ۴۶۹ از «غررالحکم و دررالکلم

 
در ادامه ترجمه از تمرین های کتاب
أیها        الفلاحون           أ         لا          تجمعون              الفواکه             للبیع؟
أیها       ال فلاحـ   ون     أ         لا        تــ  جمعــ  ون          ال فواکه ( فاکهه)       لـ    الـ     بیع   .
ای          کشاورز    ها    آیا     ( منفی )  جمع کردن                ......     میوه       برای     فروش
کلمه هایی که در فارسی بکار برده می شود .
فصعدت     الغزاله    الجبل     المرتفع    و    وص
امروز بعد از نماز صبح خیلی دلم گرفته بود , یا بهتره بگم حسابی دلم شکسته بود و به خاطر موضوعی نارحت بودم و کمی هم از خدا دلگیر . کلی با خدا درد دل کردم و حرف هایی که نمی دونم خوب بود یا بد رو بهش گفتم , یهو زدم زیر گریه و گفتم خدایا دلم میخواد همین الان بیای روبروی من بنشینی و باهام حرف بزنی . پس تو این دنیا کی باید دل نا آروم ما رو آروم کنه؟ به نظر من هیییچ کدوم از آدمای زمینی برای درد دل کردن مناسب نیستن , حتی عزیزترین هامون
خلاصه که بعد از کلی گفت و
«١٣»قَدْ کانَ‌ لَکُمْ‌ آیَةٌ‌ فِی فِئَتَیْنِ‌ الْتَقَتا فِئَةٌ‌ تُقاتِلُ‌ فِی سَبِیلِ‌ اللّهِ‌ وَ أُخْرى‌ کافِرَةٌ‌ یَرَوْنَهُمْ‌ مِثْلَیْهِمْ‌ رَأْیَ‌ الْعَیْنِ‌ وَ اللّهُ‌ یُؤَیِّدُ بِنَصْرِهِ‌ مَنْ‌ یَشاءُ إِنَّ‌ فِی ذلِکَ‌ لَعِبْرَةً‌ لِأُولِی الْأَبْصارِ به یقین در دو گروهى که(در جنگ بدر)با هم روبرو شدند،براى شما نشانه(و درس عبرتى)بود.گروهى در راه خدا نبرد مى‌کردند و گروه دیگر که کافر بودند(در راه شیطان و هوس خود.)
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
بعداز شهادت پیامبر ص، جنازه اش را با کینه و بعضی ناگفتنی رها کردند و نه بر پیکرش نماز خواندند و نه در دفنش شرکت کردند
 علی بود و تنهایی هایش و جنازه پیامبر ص.
در سقیفه جانشین انتخاب کردند،کسی نبود بگوید اگر پیامبر جانشین انتخاب نفرمود به شما چه ربطی دارد که انتخاب کنید؟ اجازه دهید مردم در اختلافی که میگویید برکت است زندگی کنند!!!
سعدبن عباده نه با ابابکر بیعت میکند و نه با عمر به شام می
خطیب و امام جماعت مسجدی در مصر به دلیل تفسیر نادرست آیات قرآن و احادیث نبوی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، از سوی اداره کل اوقاف استان «الغربیه» این کشور احضار شد.
به گزارش شریعت نیوز  ؛ به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، صبری عباده، معاون وزارت اوقاف مصر در استان «الغربیه» این کشور در این باره گفت: خطیب و امام جماعت مسجدی در شهر «طنطا» مرکز استان الغربیه با نام اختصار «ا.أ»، اقدام به انتشار  کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی کرد که
حالا من باید برای چشمهایت “و ان یکاد” بخوانم: “وَ یَقولونَ اِنَّهُ لِمَجنون” مجنون منم این روزها. در میان وعده های جنون. “وَ ما هُوَ اِلّا ذکرُ العالَمین” مجنونم! مرا وعده دیداری بده در یک صبح به بوسیدن دستهات.
حالا من در خانه راه می‌روم و هوایی که تو جا گذاشتی را نفس می‌کشم. آخر کجا روم که یادت نباشد و یادت نیایم؟! پایتخت‌نشینی موهات تا ابد مرا مستاجر طرح لبخندهات تمدید می‌کند. چمشهات هوای خانه را هوایی می‌کند. 
یادته چه ذوقی می‌کردم و
در شیخان قم یک نفر دفن است به نام زکریا‌بن آدم،‌ گاه‌گاهی سری به وجود مقدس او بزنید،‌ و با روح او ارتباط پیدا کنید. راوی از حضرت رضا می‌پرسد: آقا! راهم دور است و نمی‌توانم به حضورتان برسم. امام فرمود: مگر گم کردید زکریا‌بن آدم را؟! الامین علی‌الدین والدنیا!
بارک‌الله! چه امتحان دادی،‌ چه نمره گرفتی؟ شاگردان عزیز اسلام! طلاب محترم حوزه علمیه قم! بکوشید که اگر ولی‌عصر (عج) بخواهد برای شما نمره بدهد،‌ بنویسد،‌ الامین علی‌الدین و‌الدنیا!
اوایل هجرت به مدینه بود. رسول خدا (صلّی الله علیه و
آله)  سوار بر الاغ، به سمت خانه‌ی سعد بن
عباده حرکت می‌کردند. عبدالله بن ابیّ، رئیس منافقین زیر سایه‌ای در مسیر رسول خدا
(صلّی الله علیه و آله) نشسته بود و مردانی از قومش، دور او را گرفته بودند.


رسول اکرم (صلّی الله و علیه وآله) آن‌ها را دید، به
میانشان رفت و اندکی نشست. برایشان قرآن خواند و آن‌ها را نصیحت کرد.

پس از اتمام کلام نبی اکرم (صلّی الله علیه و آله)،
عبدالله بی ابی گفت:

«در خانه‌ات
اهل بیت علیهم السلام تنها راه شناخت توحید و خداشناسی
شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
٩ ـ حدثنا محمد بن موسى بن المتوكل رحمه‌الله ، قال : حدثنا عبد الله بن جعفر الحمیری ، عن أحمد بن محمد بن عیسى ، عن الحسن بن محبوب ، عن عبد العزیز ، عن ابن أبی یعفور ، قال : قال أبو عبد الله علیه‌السلام : إن الله واحد ، أحد ، متوحد بالوحدانیة ، متفرد بأمره ، خلق خلقا ففوض إلیهم أمر دینه ، فنحن هم یا ابن أبی یعفور نحن حجة الله فی عباده ، وشهداؤه على خلقه ، و
درباره ی مقام شامخ و اوصاف و ویژگیهای امام عصر علیه السلام در روایات فراوان، نامهای گوناگونی دیده می شود که نوشتن همه ی آنها در یک جا و توضیح و دلیل انتخاب آن اوصاف و القاب جزوه ای جداگانه می طلبد. بیشترین اوصاف در ادعیّه و زیارات وارد شده است. در ذیل برخی اوصاف ذکر می شود:حاصد فروغ الغی و الشقاق - طامس آثار الزیغ و الاهواء - قاطع حبایل الکذب و الافتراء - طالب بذحول الانبیاء و ابناء الانبیاء - طالب بدم المقتول بکربلاء - منصور علی من اعتدی علیه و
غیبت امام زمان عجل الله فرجه در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله (به روایت اهل تسنن)
ابراهیم بن محمد جوینی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
و بالإسناد [المتقدّم] إلى ابن بابویه [قال:]حدّثنا محمد بن موسى بن المتوكّل رحمه اللّه، قال: حدّثنا محمد بن أبی عبد اللّه الكوفی، قال:حدّثنا محمد بن إسماعیل، عن علیّ بن عثمان، عن محمد بن الفرات، عن ثابت بن دینار، عن سعید ابن جبیر: عن ابن عباس قال: قال رسول اللّه صلى اللّه علیه و سلم: إنّ علیّ بن أبی طالب إمام
پله ی اول:
اتصال روح ب امر
{ یسئلونک عن الروح قلِ الرّوحُ مِن أمر ربّی }
بگو روح از امر ربّ من است.

پله ی دوم:
تنزل روح ب همراه ملائکه
{ إنّا أنزلناه فی لیلة القدر* و ما أدراک ما لیلةُ القدر* لیلة القدر خیرٌ من ألف شهر* تنزّل الملائکة و الرّوحُ فیها بإذن ربّهم من کُلِّ أمرٍ* سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر }
در لیلة القدر نازلش کردیم... ( نزول دفعی، در حالت جمع، مقام عقل )
تنزل ملائکه و روح... ( نزول تدریجی، در حالت تفصیل، مقام قلب )
از هر امری...
در سلامت کامل، ت
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
«الامام الانیس الرفیق، و الوالد الشفیق، و الاخ الشقیق، و الام البرة بالولد الصغیر، و مفزع العباد فی الداهیة النآد...»
امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به کودک، و پناه بندگان خدا در گرفتارى سخت است...»
«... الامام أمین الله فی خلقه، و حجته على عباده و خلیفته فی بلاده، و الداعی إلى الله، و الذاب عن حرم الله.»
... امام امین خداست در میان خلقش و حجت او بر بندگانش و خلیفه او در بلادش و دعوت‏کننده به س
تعدادی از القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام
شهید قاضی نور الله تستری (شوشتری) قدس الله روحه الشریف در بیان القاب و اوصاف امیر المومنین علیه السلام می‌نویسد:
(1) علیّ سید المسلمین‌
(2)» امام المتقین‌
(3)» قائد الغرّ المحجلین‌
(4)» یعسوب المؤمنین‌
(5)» ولیّ المتقین‌
(6)» یعسوب الدین‌
(7)» أمیر المؤمنین «أمیر كل مؤمن»
(8)» سیّد ولد آدم «ما خلا النبیّین»
(9)» خاتم الوصیین‌
(10)» اوّل من یرى رسول اللّه یوم القیامة
(11)» اوّل من یصافح النبی یوم القیا
به نام خداوند بخشنده ی مهربان
«الامام الانیس الرفیق، و الوالد الشفیق، و الاخ الشقیق، و الام البرة بالولد الصغیر، و مفزع العباد فی الداهیة النآد...»
امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به کودک، و پناه بندگان خدا در گرفتارى سخت است...»
«... الامام أمین الله فی خلقه، و حجته على عباده و خلیفته فی بلاده، و الداعی إلى الله، و الذاب عن حرم الله.»
... امام امین خداست در میان خلقش و حجت او بر بندگانش و خلیفه او در بلادش و دعوت‏کننده به س
پس اگر آنان [هم] به آنچه شما بدان ایمان آورده اید ایمان آوردند قطعا هدایت شده اند ( سوره بفره / آیه 137}
این داستان رو از منبر مرحوم ضیایی شنیدم.مردی انصاری مرتکب قتل خطایی شد. طبق رسم قبیله کسانی از قبیله مرد , مسئول جمع آوزی دیه مقتول شدند قیس ابن سعد از صحابه کرام رسول خدا(ص) و فرزند سعد ابن عباده بزرگ قبیله خزرج از خویشان ذکور مرد انصاری بود . صبح خیلی زود آن چند نفر مرد به منزل قیس که در نزدیکی مدینه واقع شده بود رفتند قیس در خانه نبود و به گفته
«١٥٥»وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ‌ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ‌ الْخَوْفِ‌ وَ الْجُوعِ‌ وَ نَقْصٍ‌ مِنَ‌ الْأَمْوالِ‌ وَ الْأَنْفُسِ‌ وَ الثَّمَراتِ‌ وَ بَشِّرِ الصّابِرِینَ‌ و قطعاً شما را با چیزى از ترس،گرسنگى،زیان مالى و جانى و کمبود محصولات، آزمایش مى‌کنیم و صابران(در این حوادث و بلاها را)بشارت بده. نکته‌ها: خداوند متعال،همه‌ى انسان‌ها را آزمایش مى‌کند،امّا آزمایش و امتحان همه یکسان نیست.تمام جهان،صحنه آزمایش و تمام مردم حتّى پیامبران نی
قیامت بی حسین غوغا ندارد"شفاعت بی حسین معنا ندارد"حسینی باش که در محشر نگویند"چرا پرونده ات امضاء ندارد——————
عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم که شفاعت کند از قاتل خویش ، از بس که کَرَم دارد و آقاست حسین——————
عالم همه محو گل رخسار حسین است ، ذرات جهان درعجب از کار حسین است . دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش ، یعنی که خدای تو عزادار حسین است——————
آبروی حسین به کهکشان می ارزد ، یک موی حسین بر دو جهان م
روان شناسی رشته ای است در حوزه علوم انسانی که به بررسی و شناخت ابعاد روانی و درونی انسان در جهت تکوین و تکمیل آن می پردازد و در راستای انجام این مسؤولیت مهم، نظریه های ارائه شده در این حوزه، هر روز کارآمدتر و کاربردی تر از گذشته می شود؛ فرایندی که آدمی را به شناسایی ابعاد پیچیده تر خویش رهنمون می کند و در پی آن، راهبردهای سازنده تر برای حفظ تعادل انسانی ارائه می دهد. اما نکته حایز اهمیت این است که هرچند این راهبردها در قرن اخیر و به ویژه در چند
فن ششم
اخبار در فضیلت قرآن و اهل آن
انس بن مالک در باب فضیلت قرآن سه حدیث از رسول اکرم نقل می‌کند از این قرار:
۱- اهل قرآن همان خاصّان خدایند.
۲- بالاترین عبادت‌ها قرائت قرآن است.
۳- قرآن آن ثروتى که با آن، فقر و بدون آن ثروت، نخواهد بود.
حماد بن سلمه از ثابت از انس بن مالک نقل می‌کند که رسول اکرم فرموده:
حاملان قرآن مخصوص‌اند به رحمت خدا و کسانى که کلام خدا را یاد می‌دهند مقرّبان اویند. کسى که آنان را دوست بدارد خدا را دوست داشته و کسى که آنان ر
جمع بندی اولیه رفتار با عموم مردم
در حقوق انسانی همه برابرند و باید با مهربانی و عطوفت و تواضع با همه مردم مومن و منافق و کافر برخورد کرد مثل امور خدماتی، بهداشتی، درمانی، برقراری عدالت اجتماعی دفاع از مظلوم و ... رضایت اکثریت در این مرحله ملاک اعتبار حاکمیت است (ن53،27،46،18)
در مناصب حکومتی بین مردم مومن و کافر باید تفاوت گذاشت و با کفار با حالت کج دار و مریز برخورد کرد(ن19)
در گرفتن مالیات و عوارض و دولتی از مردم باید با نهایت همکاری، عزت نفس، خو
یا من هو علی عباده رحیم
 
چه اسم مناسبی برای امروز و چیزهایی که میخوام بنویسم در اومد!
آی خدای مهربون به احوالِ ما بنده ها :)
آی خدای قشنگ :)
 
 
+برای حس و حال غر غرو امروزم، خوندن دعای کمیل میتونست معجزه باشه!
اما نمیدونم شما هم تجربه کردین یا نه! کمیل خیلی طلبیدنی عه! ینی اگر حسش بطلبه، اگر دلت هوایی بشه، اگر مفاهیمش تو ذهنت قشنگ جا بخوره، اگر چشمه اشکت جاری بشه، معجزههه میکنه! اما این حس و حال همیشه به وجود نمیاد
برای منِ ضعیف که بنده ضعیف خدام
خیابون نزدیک دانشگاه با همسر وعده کردم که برم دنبالش. زودتر میرسم. رادیو معارف روشنه و منتظرم تا ترتیل حرم حضرت معصومه شروع بشه. صندلی رو خوابوندم. دریچه کولرو به سمت صورتم تنظیم کردم. ترتیل شروع میشه. چشمامو میبندم و آیه ها رو نفس میکشم.《قل الحمدلله و سلام علی عباده الذین اصطفی ... 》اواخر دوره عمومی شروع کردم برم حفظ قرآن. حدود ۸ ماه. تا اوایل جزء ۲۰. و این آیات ، اولین آیاتی بودن که آخرین آیات من شدن.《... ءالله خیر اما یشرکون》. اینم یکی دیگه از
در خاطرم هست یکی از تفریحات دوران تحصیل، پیدا کردن یک آهن ربا بود و براده های آهن.
آن روزها نمی دانستم اصلا داستان این جذب و جذبه و ربایش چیست؟
اولاً آهن ربا فقط براده های آهن، یا هر شیءی ک از جنس خود اوست و با او سنخیت و مسانخت دارد را جذب می کند؛ و حتی اگر ذره ای مسانخت نباشد جذب و جذبه و انجذابی صورت نمی گیرد. 
ثانیاً وقتی آهن ربا را در میدان جذب براده ها قرار می دهیم، آیا آهن رباست ک براده ها را ب سوی خود می کشد یا براده ها هستند ک بسوی آهن ربا
چهارچوب ها و حریم ها تا کجا معتبرند؟ هر چیز برای خود حریم و مرزی دارد. انسان برای خود، حریم قائل است و اگر احساس کند کسی به حریم او نزدیک می شود از خود عکس العمل نشان می دهد. به طور مثال اگر در خیابانی خلوت، کسی شانه به شانه دیگری راه برود برای او ناراحت کننده و آزار دهنده است اما اگر در پیاده رویی شلوغ و پر ازدحام چنین اتفاقی بیفتد امری طبیعی جلوه می کند. مرز اعتماد و اعتقاد به حریم ها چیست؟
با چه معیاری می توان حریمی را نادیده انگاشت یا این که آ
گذشته چراغ راه آینده است و تاریخ، حکیم جهان دیده‌اى است که حوادث گذشته را بازخوانى مى‌کند تا راهى براى پیمودن آینده مبهم پیش روى ما بنهد. ماه ذى‌الحجةالحرام همواره تداعى‌کننده اعیاد مبارک قربان و غدیر است. این دو از ایام‌الله و شعائر الهى هستند که بزرگداشت آن‌ها بر هر مسلمانى لازم است.
ترجمه و تلخیص: حسین على عربى
این مقاله، ترجمه و تدوین بخشى از کتاب موسوعة التاریخ الاسلامى، تألیف آیت الله استاد محمدهادی یوسفى غروى مى‌باشد، که درصدد
گذشته چراغ راه آینده است و تاریخ، حکیم جهان دیده‌اى است که حوادث گذشته را بازخوانى مى‌کند تا راهى براى پیمودن آینده مبهم پیش روى ما بنهد. ماه ذى‌الحجةالحرام همواره تداعى‌کننده اعیاد مبارک قربان و غدیر است. این دو از ایام‌الله و شعائر الهى هستند که بزرگداشت آن‌ها بر هر مسلمانى لازم است.
ترجمه و تلخیص: حسین على عربى
این مقاله، ترجمه و تدوین بخشى از کتاب موسوعة التاریخ الاسلامى، تألیف آیت الله استاد محمدهادی یوسفى غروى مى‌باشد، که درصدد
وقایع سقیفه و هجوم به خانه وحی به روایت مسعودی
مسعودی مورخ نامی شافعی مذهب می‌نویسد:
فروی ان العبّاس رضی اللّه عنه صار الى أمیر المؤمنین (علیه السّلام) و قد قبض رسول اللّه (صلّى اللّه علیه و آله) فقال له: امدد یدك ابایعك. فقال: و من یطلب هذا الأمر و من یصلح له غیرنا. و صار إلیه ناس من المسلمین فیهم الزبیر و أبو سفیان صخر بن حرب، فأبى. و اختلف المهاجرون و الأنصار فقالت الأنصار: منّا أمیر و منكم أمیر. فقال قوم من المهاجرین: سمعنا رسول اللّه
المقصد الثّالث‏ فی‏ إثبات الصّانع‏ و صفاته‏ و آثاره‏ و فیه‏ فصول:
الفصل‏ الاوّل فی وجوده‏ الموجود:
إن کان واجبا فهو المطلوب‏ و الّا استلزمه‏ لاستحاله الدّور و التّسلسل‏.
الفصل‏ الثّانی‏ فی صفاته تعالى‏.
[القدره]
 وجود العالم‏ بعد عدمه‏ ینفی الإیجاب‏ و الواسطه غیر معقوله و یمکن: عروض الوجوب‏ و الإمکان للأثر، باعتبارین‏ و اجتماع القدره على‏ المستقبل مع العدم‏ و انتفاء الفعل، لیس فعل الضّد و عمومیّه العلّه، تستلزم‏ عمومیّه الصّ
تدوین: سلطان علی نایبی
قرآن کریم،درباره انسان، نخست از کرامت و فضیلت الهی او برهمه یا بیشتر مخلوقات خداوند سخن می گوید و چنین می فرماید:« ولقد کرّمنا بنی ادم و حملناهم فی البرّ و البحر ...».[1] شایان گفتن است که خداوندﷻ برخی از افراد را  از دایره انسانیت بیرون رانده و همتای حیوانات و پست تر از آن ها قرار داده است که :«أولئک کالأنعام بل هم أضلّ».[2] بنابراین آنها از شمول بحثِ کنونی به کلی خارج اند.ولی دیگر انسان ها که از کرامت و فضیلت،بهره ای دار
وقتی ما زندگی انسانی را به ذهن می‏آوریم، رنج‏ها و مشکلات حصه بزرگی از
زندگی او را در برمی‏گیرند. همانطور که یک کوهنورد ماهر برای رسیدن به قله
کوه مراحل سختی را می‏گذراند یا یک شناگر موج‏های متعددی را پشت سر
می‏گذراند و به هدف خویش دست پیدا می‏کند، انسان‏ها هم در مواجهه با مشکلات
و مصائب هستند. بعضی با فائق آمدن بر مشکلات پیروز می‏شوند و بعضی در
مقابل آنها سر تسلیم فرود می‏آورند.امروز در جامعه ما جدایی از جامعه جهانی مشکلات عدید های
مـــاه رمضـــان آمــد، اى یـار قمـــر سیــــما بـربنـــــد ســـــر سفـــــره، بـگشـــــا ره بـالا
اى یاوه‌ى هر جایــى، وقت است که بـازآیــى بنگــر ســوى حلــوایى، تا کِـى طلبــى حـلـــوا
بـر یـاد لب دلبـــــر، خشـک است لبِ مهتــــر خوش با شکلــم خالــى، مى‌نالــد و چون سرنا
خالــى شــو و خالــى ِبِه، لب بر لب نایى نِـــه چون نى ز دمش پرشو، و آن گاه شِکر مى‌خاi.
"شهر
رمضان الذی انزل فیه القران هدى للناس وبینات من الهدى والفرقان". بعضی ا
زندگینامه امام حسن مجتبی
حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در سن ۴۷ سالگی به شهادت رسید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِالسَّلامُ عَلَیْکَ یَا اَبا مُحَمَّدٍ یاحَسَنَ بنِ عَلِیِ اَیُّهَا المُجتَبی یَابنَ رَسوُلِ اللّهِیا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلقِهِ یا سَیِدَنا وَ مَولانا ... یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه
 
 
 
 
در باغ ولایت، گل خوشب
به بهانه شهادت جانسوز برترین آفرینش هستی و خاتم پیامبران و صاحب کوثر و مقام محمود یعنی محمد مصطفی (ص):
پیامبر اکرم(ص) نه تنها خود دارای اخلاق
ستوده و کامل بود که اساساً بر این باور بود که
فلسفه اصلی بعثت او برای تکمیل اخلاق است
و می فرمود: «انّما بعثت لاتمّم مکارم
الاخلاق؛ همانا من برای به سامان رساندن
فضائل اخلاقی مبعوث شده ام.»


شرف و جلال پیمبران بود از جلال محمّدی

سبب وجود جهانیان، همه از کمال محمّدی


نرسد خرد به کمال او نه بشر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها