نتایج جستجو برای عبارت :

ویل لکل همزه لمزه

با تو ام.
 
حواست هست که دارم آب میشم؟ :)
 
ما حرف زدیم
قرار گذاشتیم
من تلاش کردم. کار کردم
به امیدِ تو : )
 
 
بی‌وفا
حالا داری با یکی دیگه قرار میذاری؟
واسه یکی دیگه شعرِ منزوی میخونی؟ :)
دیوانه جان ...:)
 
فکرِ دلِ من هستی؟ :)
 
حاضر نشدی
بشینیم دو کلام حرف بزنیم.
چرا آخه؟ :)
 
نشنیده رفتی . . .
 
این رسمش نیست خانم همزه.
 
 
 
تو میدونستی برات شعر گفتم؟ :)
موند.
شاید نوشتم. نمیدونم!
 
 
آهای
میدونم با اون آقا پسری :)
ولی خب قبول نداری خیلی نامردی؟ :)
و من چه ب
این آموزش را نیز خانم "زهره اکبر" معلم محترم قرآن برای بارگذاری و استفاده علاقه مندان به یادگیری کلام الهی، قرآن مجید ارسال نمودند که از ایشان تشکر می نماییم.
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حروف ناخوانا: چهار حرف(و-ا-ل-ی) (والی) هستند که نوشته می شوند ولی خوانده نمی شوندحروف ناخوانا یا همیشه ناخوانا هستند یا گاهی ناخوانا می باشند.
حروفی که همیشه ناخوانا هستند عبارتند از :1- پایه های همزه (سَأل-فُؤاد-یُبدِئُ)2- الف واوجمع (فَرِحوا)3- پایه الف مدی (ضُحی)4-
جلوی صندوق نشسته بود و چشمان به غم نشسته اش تا انسوی خیالاتش کشیده شده بود و اشکهایش بی اختیار و بی صدا در پی هم میلغزیدند
هر چند گاهی بخودش می امد و نگاهی به صفحه گوشی می انداخت و مایوسانه شماره ایی را میگرفت
جلوی صندوق پر بود از ادمهایی که با لبخندنامه ترخیص را در دست داشتند و قدم نورسیده را بهم تبریک میگفتند و تنها کسی که در هیاهوی خندها،بی صدا گریه میکرد او بود
ناامید از گرفتن شماره شد و خود را به ای سی یو نوزادان رساند و صورت خیسش را به شیش
در زبان عربی 3 نوع فعل وجود دارد.الف)ماضی ب)مضارع ج)امر که هر کدام قواعد مخصوص به خود را دارند
تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند. 

  
 طرز ساختن فعل ماضی: صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ. 

 
 نکات: 

 

* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقل
وقف :
    وقف یعنی ایستادن ، توقف کردن ودر نگ کردن ودر اصطلاح تجوید جداساختن کلمه از مابعدآن است وضد آن وصل است ومیانه وقف و وصل سکت می باشد .
اکنون باید به دو سوال پاسخ داد .
الف ): کجا وقف کنیم ؟   
•1-    آخر آیه محل وقف است .
•2-    برسر رموز سبحاوندی وقف می کنیم.
•-         م    وقف لازم  یعنی 100% وقف شود.
•-         ط   وقف مطلق یعنی 80 % وقف شود .
•-         ج   وقف جایز یعنی 60% وقف شود.
•-          ز   وقف مُجَوَّز یعنی 50% وقف شود .
•-         ص
در توضیح ترجمه گفته شد که نوع فعل وجایگاه شخص باید در نظر گرفته شود.
اگر فعل داده شده با  (  أ  ) همزه امر شروع شده باشد معنی فعل ها دستوری و
امر کردن خواهند بود : برو    بنویسید    بنشینید      بخوان    بنوشید
اگر فعل رفتن بود  ( برو  /   بروید  )  نوشتن : ( بنویس / بنویسید)
فعل امر به این طریق خواهد بود .
فعل نهی که همان  امر منفی است انجام ندادن کاری را از ما می خواهد .
اگر ابتدای فعل ( لا ) و در آخر آن جزم شده بود
به این صورت معنی می شود :  نرو / نروی
به نام خدا
((مسابقه ی پیامکی))
شهری که با رفتن پیامبر (ص) به آن جا، مدینه نام گرفت:
1)یثرب 2)قطیف 3)سامرا 4)ریاض
6- نام سوره ای که به معنای عیب جو است:
1)غاشیه 2)مطفّفین 3)نازعات 4)همزه
7- شبی بسیار عزیز که نام سوره ای نیز می باشد:
1)لیله الرغائب 2)قدر3)یلدا 4)عید فطر
8- اصحاب کهف چند سال به خواب رفتند:
1)300  2)408  3)309   4)200
پاسخ سوالات را  به سامانه ی پیامکی:
50002040243765
شما عزیزان می توانید تا تاریخ 16/3/98 برای شرکت در مسابقه ی پیامکی ماه بندگی اقدام فرمایید.
وبلاگ:www
             سوره حمد را موقع خواب بخواند ثواب 40000 دینار صدقه را دارد. خواندن آیه الکرسی ثواب یک قربانی دارد.((163))
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
هرکه این سوره را در فرائض بخواند فقر از او زایل شود  و روزی او فراخ شوشد واز مردان بد ایمن باشد
هرکه بخواند به عدد مستهزئین پیامبر ده حسنه به او بدهند و اگر بر چشم درد ناک بخواند شفایابد
انیمیشن های "تدبر قرآن"
مجموعه انیمیشن های تدبر قرانی هم اکنون از شبکه نهال در حال پخش است تا کنون تدبر 7 سوره، عصر، نصر، فلق، فیل، قریش ، کوثر و همزه پخش شده است که این مجموعه ها میتوانید در لینک زیر ببینید
 برای دیدن ویدئو اینجا کلیک کنید
هو
حروف اسماء ملائکه روحانیات اند در عالم ارواح ، و این حروف اجساد آن ملائکه[اند] که مدبرانند ، و عمل حروف به ارواح بود نه به صور محسوسه. و رتبت ملائکه روحانیان به ترتیب حروف بود و ترتیب حروف نزد ما به مناسبت مخارج است ، و اول مخارج ها است ، و [بعضی دیگر] گفته اند همزه ، و آخر واو به اتفاق ، و اعلی ملائکه اسم ها و ادنی [ملائکه] واو [است].
شاه نعمت الله ولی
رساله اسرار حروف
مجمع الرسائل شاه نعمت الله ولی جلد ۲ صفحه ۱۱۳۲
باسمه تعالی
*فایل های صوتی سوره های جزء 30 بر اساس فایل های صوتی برنامه مدرسه حفظ*
جهت دانلود فایل های صوتی روی فایل کلیک کنید
ناس
فلق
توحید
مسد
نصر
کوثر
ماعون (1)
ماعون (2)
قریش
فیل
همزه (1)
همزه (2)
عصر
تکاثر (1)
تکاثر (2)
قارعه (1)
قارعه (2)
قارعه (3)
عادیات (1)
عادیات (2)
عادیات (3)
زلزال (1)
زلزال (2)
طارق (1)
طارق (2)
طارق (3)
اعلی (1)
اعلی (2)
اعلی (3)
اعلی (4)
غاشیه (1)
غاشیه (2)
غاشیه (3)
غاشیه (4)
غاشیه (5)
فجر (1)
فجر (2)
فجر (3)
فجر (4)
فجر (5)
فجر (6)
فجر (7)
بلد (1)
بلد (2)
بلد (3)
بلد (4)
شمس
»» انواع فعل

فعل از نظر زمان سه گونه است: ماضی ومضارع وأمر




فعل ماضی


تعریف: فعل ماضی فعلی است که بر وقوع عملی یا تحقق حالتی در زمان گذشته دلالت می کند.



 


طرز ساختن فعل ماضی:
صیغه اول کلیه افعال را از مصدر همان فعل می سازند بدینگونه که حرف زائد
مصدر را حذف کرده، فاء الفعل و لام الفعل را مفتوح و عین الفعل را متحرک می
نمائیم. مانند: العِلْم که می شود: عَلِمَ.



 


نکات:



 


* هرگاه (قَدْ) پیش از فعل ماضی بیاید، معنی ماضی نقلی فارسی را می دهد.
باسمه تعالی
جهت دانلود کلیپ ها روی اسامی سوره های کلیک نمایید:
بلد
غاشیه
اعلی
طارق
شرح
ضحی
لیل
شمس
بینه
قدر
علق
تین
تکاثر
قارعه
عادیات
زلزال
قریش
فیل
همزه
عصر
نصر
کافرون
کوثر
ماعون
مسد
اخلاص
فلق
ناس
 
مابقی سوره های مبارکه جزء 30 نیز در ادامه بارگذاری خواهد شد
ان شاء الله
عکس بالا همچینی یه ماجرایی داره که اول نداشت؛ این بیت از ترانۀ فی عیونک الیسا رو خیلی دوست داشتم و گفتم بذار یه بار تو واتس‌اپ استاتوس بذارمش. یه چند نفری اومدن و دیدن و فقط یه نفر پرسید اینی که نوشتی یعنی چی؟ 
بعد گفتم خب بذار استوری اینستا بذارمش که محدودیتم کمتره و بیننده‌اش بیشتر. باز تعداد بالاتری دیدن، اما فقط یه نفر معنی‌اش رو پرسید. 
فکرم مشغول شد. تقریباً مطمئنم از حدوداً 70 نفری که این عکس رو دیدن فقط یه نفر تونسته بخوندش و معنی‌اش
نویسنده و محقق : اشکان ارشادی 
اگر بخواهید قرآن بخوانید باید «علم تجوید» بدانید و در تجوید و هم در یادگیری زبان عربی آشنایی با حروف الفبای عربی از الزامات است. همچنین اگر بخواهید ابجد کبریایی مخصوص حساب کنید باید حروف عربی را همچون خود عربی بشناسید. الفبای عربی ۲۸ حرف است و به عقیده برخی دیگر ۲۹ حرف است و اختلاف بر سر الف و همزه است ولی چون تفاوت زیادی در اصل ایجاد نمی‌کند همان ۲۸ حرف صحیح است.
توجه کنید در لهجات عربی مثل عربی عراق یا امارات گ
دسته بندی و پیوند درس های روخوانی و تجوید جهت دسترسی سریع (جهت مشاهده هرکدام از درس ها بر روی آن کلیک کنید.)
دروس روخوانی قرآن:
مقدمه
درس اول_آشنایی با حروف
درس دوم_فتحه کوتاه و فتحه کشیده
درس سوم_کسره کوتاه و کسره کشیده
درس چهارم_ضمه کوتاه و ضمه کشیده
درس پنجم_علامت ساکن
درس ششم_علامت تشدید
درس هفتم_الف وصل(همزه وصل)
درس هشتم_تنوین
درس نهم_آشنایی با دو حرف ناخوانا
درس دهم_همراهان حرف همزه
درس یازدهم_وقف بر پایان کلمات
درس دوازدهم_حروف مقطعه در
  آشنایی با کاربرد همزه در زبان فارسی آشنایی با نمونه ای از نثر معاصر  تشویق دانش آموزان به آشنایی با بزرگان علم و ادب( امیرکبیر) آشنایی با یکی از وابسته های پسین ( صفت بیانی ) آشنایی با نمونه ای از نثر  : « معرّفی اخلاق بزرگان»    این فایل با فرمت پاورپوینت ارائه شده و در 22 صفحه تنظیم و قابل ویرایش است.   ...
دریافت فایل
اسمتونه
 از حروف زیر باید برای جایگزینی حروف اسمتون استفاده کنید
xکپی ممنوعهx
حرف 'ب'
با ㅂ بنویسید
حرف 'ج' و 'ز' و 'ژ'
با ㅈ بنویسید
کره ای حرفی برای ز یا ژ ندارن و این حرف جایگزین اوناست
بقیه ادامه مطلب ...
حرف 'د'
با ㄷ بنویسید
حرف 'م'
با ㅁ بنویسید

حرف 'ن'
با ㄴ بنویسید

حرف 'نگ' و 'همزه' و 'ع' 
با ㅇ بنویسید

حرف 'ک' و 'گ'
با ㄱ بنویسید

حرف 'ه' و 'ح'
با ㅎ بنویسید

حرف 'خ'
با ㅎ یا ㅋ بنویسید
کره ایا حرف خ ندارند اونو ک تلفظ میکنن اما یه جاهایی با ㅎ مینویسن
اما بیش
بسم الله
تو یه جلسه ای قرار بود تدبر سوره همزه بگم . شروع کردم و گفتم و گفتم تا رسیدم به این آیه که « یَحْسَبُ أَنَّ مَالَهُ أَخْلَدَهُ »
فرد فکر میکنه اگر یه عیبی در اون نیست و یه امکانی رو داره در دنیا نسبت بهش مالک هست و خودش رو در اون امکان یا نعمت جاودانه میدونه و فک میکنه الی الابد اون امکان براش موندگار هست و همین دلیل میشه تا دیگران رو به واسطه نداشتن اون امکان مورد همز و لمز(عیب جویی و تحقیر ) قرار بده .
به اینجا که رسیدم یهو یاد همه اونای
میدونم، میدونم که افتادم رو دور پرگویی. اما میخوام باز خودم رو با اسم کوچیک صدا بزنم و بگم این درست نیست و باید بجنگی. چیزهایی هست که رو دوش انسان سنگینی میکنه و کم کم دارم میفهمم که مسولیت انسان چقدرها که سنگین و زیاده. و میخوام به نزدیکانم که تقریبا اینجا رو میخونن این اطمینان رو بدم که من این مسولیت رو به اتمام میرسونم.(‌که البته برایاین مسولیت پایانی نیست.Any way )‌ از این نقطه که با اتفاق های زیادی باید واقعا، واقعی واقعی بجنگم، حس ها و حال ه
سخن چینی و بازگو کردن غیبت شخصی برای خود آن شخص، در احادیث با عنوان "نَمّامی" یاد می شود و تاکید بر بی اعتنایی به حرف نمام (سخن چین) است.
نمامى و سخن چینى آن است که فردی میان دو دوست یا دو خویشاوند یا دو همکار را جدایى بیندازد ولى سَعایَت این است که نزد شخص بزرگى بدگویى از کسى کند و کار او و جان او را به خطر بیندازد. لذا سعایت در بسیارى از روایات به عنوان سعایت نزد سلطان و مانند آن بکار رفته است. اما نزدیک بودن افق هر دو معنى، سبب شده که گاهی تحت یک
 

اشتقاق واژه‌ی قرآن

قرآن یک واژه‌ی عربی اصیل به شمار می‌رود و
ریشه‌ی اشتقاق آن از ماده‌ی‌ «قرأ» به معنای خواندن گرفته شده است. همزه‌ی
«قرأ» در اصل واو بوده و از ماده‌ی «قرو» به معنای گردآوری می‌باشد؛ زیرا
قاری- هنگام قرائت- کلمات و حروف را گرد هم می‌آورد. همانند: «کتَب» که
راغب می‌گوید: در اصل به معنای جَمَع است.

قرآن در اصل مصدر قَرَأَ، یَقْرَأُ است؛
مانند: غُفران، کُفران و رُجحان، چنان که در این آیه آمده است: «إِنَّ
عَلَیْنَا جَ
بعضی روزها سخت‌اند.سنگین‌اند.بعضی لحظه ها انگار بار عالَم روی شانه های نحیف ِ روحت افتاده.که شاید گوشه ای نشسته باشی اما تا قله ی قاف میروی و سقوط میکنی، در یک قدمی ِ فتح.شاید هم چند قدم عقب تر !
که من این لحظه های سنگین ِ متوالی را شب ها در مامن همیشگی، در جایی که همه برای آسایش انتخاب میکنند و من برای فرار ، هضم میکنم.هم‌آنجا که هر بیننده( یا بقول استاذُنا، "ناظر ِ بیرونی ") حکم بر خواب بودنم میدهد، فرار میکنم؛ از عالم واقع ِ سخت ِ هولناک ِ
جزوه صرف و نحو رشته عربی
این جزوه آموزشی جز مجموعه جزوات آمادگی آزمون کارشناسی ارشد رشته عربی ویژه کنکور می باشد که به همراه تست ها و پاسخ تشریحی ارائه شده است ،در قالب pdf و در 141 صفحه.
مشخصات فایل
تعداد صفحات
141

حجم
1082 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی
pdf

دسته بندی
جزوه

توضیحات کامل
فهرست مطالب :

بخش اول صرف و نحو
فصل اول:علم صرف
گفتار اول :کلیات
بند اول: تعریف علم صرف
بند اول:مقدمه 
بند دوم:ماضی (گذشته) 
بند سوم: مضارع
بند چهارم: فعل امر
طریقه ساخت فعل
بسم الله الرحمن الرحیم- مفاله ای از جرالد اسیاب(باکسره  همزه) در روزنامه وال استریت جورنال-اقایان ترامپ-و- ساندرس بر روی زمین سخت-)ترمپ وساندرس دو استثنای ریاست جمهوری امریکا هستند که با تیپ  ریاست جمهوری عرفی امریکا مطابقت ندارند وباعث ناراحتی دیگر کاندیدهای ریاست جمهوری امریکا  هم شدند)- بانزدیک شدن ساعت به نزدیک شدن  سخنرانی نزدیک بهم دو حزب در ایووا هردو حزب  به زمان خاص  خود برای سخنرانی  خاص خود که یک چرخش بسیارمهم وجدیدی را بوجودمی
بسم الله
نتیجه بحث تدبر
از کجا بفهمیم داریم اعلام برائت از ذات فرد رو میکنیم یا فعل اون رو ؟؟؟؟
*باید دید  نگاه ما به اون فرد چطور هست اینکه میخوایم این عیب در شخص از بین بره یا نه ؟ اینکه ازش متنفر میشیم یا نه . انبیاء به هیچ وجه از کسی متنفر نمیشدند .
تفاوت همز و لمز با امر به معروف و نهی از منکر
در عیب جویی و همز و لمز ما خود شخصیت فرد رو مورد نقد قرار میدیم ولی در امر به معروف اون عمل هست که نقد میشه .
هر جا ایرادی رو از طرف گرفتی که باورت این بود
•قرائات ایه نور:اللَّهُ‏ نُورُ
السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ
فی‏ زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ
مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضی‏ءُ
وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ
یَشاءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ
عَلیمٌ (3
کتاب محدودیت صفر – نوشته جو ویتالی
محدودیت صفر روش پنهان بویمان هاوایی برای دستیابی به ثروت، سلامتی، آرامش و بسیاری امور دیگرمورنا نالاماکو سیمیونا، پدید آورنده و اولین استاد روش شناخت خود از طریق هو اوپونو پونو، که برایم خیلی عزیز بود، بر روی میز کارش برگهای داشت که روی آن نوشته شده بود “آرامش از من آغاز میگردد”.این آرامش را، در حدی فراتر از درک، و در جریان کار و سفر با او از دسامبر ۶۳۳۱ تا به هنگام مرگش در فوریهی ۶۳۳۱ در کیرشهایم آلمان
دانشنامه قرآن و حدیث، ج‏5، ص: 128
کلمه «اللَّه»، زیباترین نام، دل‏رباترین کلام و پُرمحتواترین کلمه در نزد اهل معرفت است؛ نام  حقیقتى که همه حقایق، به او باز مى‏گردند: «وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُ الْأَمْرُ کُلُّهُ». «1»
حقیقت این نام، آن گونه که هست، جز براى صاحب آن، مکشوف نیست و هیچ کس به کُنه شناخت  او نمى‏رسد و جز او، هویّت او را نمى‏داند.
و امّا آنچه در منابع لغت و نصوص (متون) اسلامى در تفسیر این لفظ آمده است:
اللَّه، در لغت‏
بنا بر مشهور، لفظ
قسمت اول را بخوان قسمت 106
بقالی بوی نم می داد و کمی تاریک بود، گونی های نخی، نخود و عدس و برنج کنار هم چیده شده بودند و از سقف چوبی بقالی که من را به یاد خانه ای که قرار بود جهانگیر در آن زندگی کند، انداخت، بته های سیر و شاخه های خرما آویزان بود، سبدهای چوبی کوچکی پر بود از تخم مرغ، کیسه هایی از چایی و قند هم کنار هم چیده شده بودند ومرد پشت یک میز چوبی کوچک نشسته بود، گلیم فرشی کوچک روی میز پهن بود، چرتکه ای که در بقالی همزه در ده دیده بودم، گوشه
 
 حریم خصوصی  واژه و مفهومی است که تعاریف  متعدد و وسیعی دارد
وبرای تعریف  واستدلال آن باید به مقتضیات  و محدود ه اش توجه کرد
در واقع، حریم خصوصی خط قرمزی برای حدود حضور جامعه در زندگی شخصی افراد محسوب می‌شود.
 حریم خصوصی محدوده ای ازپندارها و گفتارها ورفتارها واشیاء ومکانها و زمانها و پدیده های خصوصی فرد وافراد وخانواده ها و گروههاست که  فقط درقید ملکیت خودشان احاطه شده است و اشراف ودستبرد دیگران به این محدوده به معنای نقض و تجاوز به حر
 
 حریم خصوصی  واژه و مفهومی است که تعاریف  متعدد و وسیعی دارد
وبرای تعریف  واستدلال آن باید به مقتضیات  و محدود ه اش توجه کر د
در واقع، حریم خصوصی خط قرمزی برای حدود حضور جامعه در زندگی شخصی افراد محسوب می‌شود.
 حریم خصوصی محدوده ای ازپندارها و گفتارها ورفتارها واشیاء ومکانها وزمانها وپدیده های خصوصی فرد و  افراد وخانواده ها و گروههاست که  فقط درقید ملکیت خودشان  احاطه شده است و اشراف  ودستبرد دیگران به این محدوده به معنای نقض و تجاوز ب
حب الوطن که از ایمانه و کاملا درستاما شورگشتی واقعا یه کلمه بی معناست و بارها افراد مختلف جاهای مختلف ازم توضیح خواستند که یعنی چی ؟!یکی از مسئولین رده بالای تبلیغی زنگ زده بود با لهجه خاص ترکی:آقای شورگشتی! شما شیرین نگشتین هنوز؟خواستم به اطلاع برسانم که خدا بخواد چرا خخخخخبا احترام به همه همولایتی هام بعد از این بجای 《محمد شورگشتی》،《محمد تدین》خواهم بود و البته اذعان دارین تضادی بین این و اینکه رگ و ریشه من اعتبار و افتخار منند، وجود ند
فردا بیست و چهارآذردقیقا پانزده سالم میشود.میخواهم درباره‌ی تمام این یکسال بنویسم.به این که چقدر
"خوب" بود.نه که بگویم خیلی تویش شادی داشته باشد یا خیلی خوشگذرانی
کرده‌باشم.امسال سال تجربه‌ی خیلی چیزهای جدید بود.سال یادگرفتن بود.سال فهمیدن
بود.چهارده سالگی خیلی متفاوت بود.از همین الان دارم حسرت تمام شدنش را
میخورم.امسال  فهمیدم که تنها شدن واقعی
یعنی چه.نه که بد باشد.امسال روی ششصد نفر کراش پید کردم.و همه اش هم پرید.ولی حس
قشنگی بود. یاد گ
قرآن دارای 6236 آیه است قرآن دارای 114 بسم الله الرحمن الرحیم است آیه 288 سوره بقره به آیه وام دادن نیز معروف است و بزرگترین آیه قران کوچکترین آیه قرآن « مدها متان » در سوره الرحمن است . بهترین شب در قرآن شب قدر است بهترین سوره قرآن « یس » است سوره « حمد » به مادر قرآن معروف است سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف استسوره های اسراء حدید ، حشر ، صف ، جمعه ، نفابن ، واعلی به مسبحات مشهورند .  سوره قرآن مکی ، و 28 سوره مدنی استسوره « یس » به قلب قرآن مشهو
قرآن دارای 6236 آیه است قرآن دارای 114 بسم الله الرحمن الرحیم است آیه 288 سوره بقره به آیه وام دادن نیز معروف است و بزرگترین آیه قران کوچکترین آیه قرآن « مدها متان » در سوره الرحمن است . بهترین شب در قرآن شب قدر است بهترین سوره قرآن « یس » است سوره « حمد » به مادر قرآن معروف است سوره فجر به سوره امام حسین (ع) معروف استسوره های اسراء حدید ، حشر ، صف ، جمعه ، نفابن ، واعلی به مسبحات مشهورند .  سوره قرآن مکی ، و 28 سوره مدنی استسوره « یس » به قلب قرآن مشهو
خلاصه جلسه 28:
ادامه علت پنجم مستقیم ابتلا به بیماری : شیطان
کاری نکنید که شیطان بر شما آسیب بزند
روایت: شب نخوابید در حالی که دست و دهان را بعد از غذا نشسته باشید یا اثر غذ در دست نباشد و اگر کسی با دست نشسته بخوابد و اگر شیطان به او مسلط شود کسی را بجز خودش ملامت نکند
روایت: شیطان به بوی باقیمانده غذا حساس است و میلیسد و نفس خود را بر حذر بدارید از شیطان و کسی که شب بخوابد در حالی که در دست او بوی باقیمانده غذا هست و اگر بیمار شد کسی به جز خودش ملا
معنای سوره های قرآن
 


1. فاتحه :باز کردن ـ 7 آیه.
2. بقرة :گاو ماده ـ 286 آیه.
3. آل عمران :خاندان عمران ـ 200 آیه.4. نساء :زنان ـ 176 آیه.5. مائده :طَبَق غذا (سفرة غذا) ـ 120 آیه.6. انعام :چهارپایان ـ 165 آیه.7. اعراف :مکانی بین بهشت و جهنم ـ 206 آیه.8. انفال :زیادی، غنیمت، هبه ـ 75 آیه.9. توبه :بازگشتن ـ 129 آیه.10. یونس :نام حضرت یونس ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 109 آیه.11. هود :نام حضرت هود ـ علیه السّلام ـ یکی از پیامبران خدا ، 123 آیه.12. یوسف :نام حضرت یوسف ـ علیه السّ
سوره ناس






فلق
سورهٔ ناس










شماره سوره:
۱۱۴

جزء :
۳۰

نزول

ترتیب نزول:
۲۱

مکی /مدنی:
مکی

اطلاعات آماری

تعداد آیات:
۶

تعداد کلمات:
۲۰

تعداد حروف:
۷۸




سوره ناس، صد و چهاردهمین (آخرین) سوره و از سوره‌هایمکی قرآن
که در جزء سی‌ام جای گرفته است. سوره ناس جزو چهارقل است. خداوند در این
سوره به پیامبر(ص) دستور می‌دهد در مقابل وسوسه‌گرانِ پنهان به خدا پناه ببرد. در برخی از تفاسیر اهل سنت آمده است این سوره هنگامی
سی سوره از قرآن که بیماری‌ها را درمان می‌کنند
پیامبر(ص) فرمود: کسی که از قرآن شفا نخواند پس خداوند او را شفا نمی‌دهد...
پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) برای درمان بسیاری از بیماری‌ها خواندن آیات و سوره‌های قرآن را توصیه کرده‌اند. مجموعه‌ای از این احادیث و روایات در کتاب مکارم الاخلاق جمع‌آوری شده که در ادامه آنها را با هم می‌خوانیم:

1. پیامبر(ص) فرمود: کسی که از قرآن شفا نخواند پس خداوند او را شفا نمی‌دهد.
2. امام صادق(ع) فرمود: کسی که از قرآن صد
به نام خدا...
کلمه «نذر» که به گوشمان می
خورد گزینه هایی ناخودآگاه به ذهنمان می رسد که احتمالاً اولین هایش شامل خوراکی ها می شود... سه پیشنهاد اولی که همین الآن توی ذهن خودم آمد قیمه، آب و شربت
هستند... دوران بچگی خودم را هم به یاد می آورم که همراه برادرم، شله زردهایی را
که پدر و مادرم روز تاسوعا می پختند توی سینی های دایره ای می گذاشتیم و میان
همسایه ها و رهگذران محله مان تقسیم می کردیم و واقعاً چه صفایی داشت... از صبح زود
بیدار شدن و به پا کردن بسا
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- من – و-اربعین- دروازه های خروج  و ورود بسیار مهم استتاثیرات زیادی روی فرد مثبت ومنفی میگذارد  فرض کنیم دروازه شلمجه اگر باران بگیرد چه میشود ؟؟ بایدانجارابه بخش خصوصی داد- مواد وکلاهای مورد نیاز را فراهم کنند  من ئجملهشارش  موبایل  عیتک های ارزان ضد افتاب هرگز نزد پنچره نشنید واگر نشسته اید زیاد به بیرون نگان نکنید چون چشم شما سرخ میشود گرچه یادمهم نیست و کرک ضد فتاب داشته باشید وکرم ماساش وسعی کنید
درباره احمد:
بیشترین چیزی که درباره احمد آزارم میده اینه که حس میکنم قبل از عقد به
اندازه کافی نشناحته بودمش یا حتی میتونم بگم اصلا نشناخته بودمش. احمدی که من قبل
از عقد تصورش رو میکردم تفاوت زیادی با احمدی که بعد از عقد دیدم داشت و من حقیقتا
شوکه شدم. حتی چند بار این نکته رو به خودش هم گفتم و اواخر دیدم که ناراحت شده از
این مساله که من هربار این نکته رو میگم به صورت منفی میگم و معلومه از یه چیزی
ناراضی هستم. یه حالتی میشه که دلم نمیخواد ادامه بد
مطالب ذیل به طور کلی از سایت تبیان برداشته شده است.
اشاره:با توجه به اهمیت اسماء الهی  و تأثیر آن در روح  و روان و
زندگی ما انسانها، بر  آن شدیم تا اسماءالله و خواص و معانی آنها را برای
شما کاربر عزیز در ایام ماه مبارک رمضان که ماه یاد و ذکرخداست، معرفی
وتبیین نماییم.سلسله مطالبی که تقدیم می شود چکیده ای از تقریرات درس
پاکباخته اهل بیت، شیخ نبیل و عالم ربانی، خادم الشریعة حضرت آیة الله حاج
شیخ حسن اثنی عشری( دامت توفیقاته) است که در طی جلسات
 
                                                                                              
برخى محقّقان، آموزه جهانِ پس از مرگ را از اختصاصات ادیان الهى دانسته‏اند که بشر به خودى خود نمى‏توانسته به وجود آن پى برد[1]؛ اما تحقیقات باستان‏شناسى از آثار به دست آمده از نخستین انسان‏هاى شناخته شده در زمین (نئاندرتال‏ها)[2] که غذا و ابزارهاى سنگى در مدفن مردگان قرار مى‏دادند، نشان مى‏دهد که آنان نیز به نوعى حیات جسمانى مرموز و نامعلوم براى مردگان قائل بو
جمع و تالیف قرآن جمع آوری قرآن در 3 مرحله انجام شده است: 1. مرحله نظم و چینش آیه ها در کنار هم که شکل سوره ها را پدید آورد. این کار در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور حضرت بوده است. جای هر آیه و اسم هر سوره را خود حضرت مشخص کردند. روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص ثواب ختم قرآن، وارد شده؛ دلیل بر این است که ابتدا و انتهای قرآن، کاملا مشخص بوده است. در غیر این صورت سفارش ختم قرآن، بی معنا خواهد بود. 2. جمع کردن مصحف ها و صفحا
جلسه هشتادم (شنبه، 98.11.19)                             بسمه تعالی
السابع: فی خیار العیب ص 271
قسم هفتم: خیار عیب
هفتمین و آخرین قسم از اقسام هفت‌گانه خیار از دیدگاه مرحوم شیخ انصاری (به تبع مرحوم محقق حلّی) خیار عیب است.
مرحوم شیخ مباحث مربوط به خیار عیب را در چند مرحله بیان می‌کنند:
مرحله اول: طرح بحث
در این مرحله و به عنوان طرح بحث خیار عیب سه مطلب بیان می‌کنند:
مطلب اول: اصالة السلامه مصحح بیعِ مبیعِ معیب
در مباحث قبل از جمله مباحث خیار رؤیت
موضوع: شولستانمقدمهشولستان بلوکی از توابع شاپورِ کازرون است که طایفه مَمَسَنی از ایلهای فارس در آنجا ساکن اند و هوایش سرد است. ابن بطوطه که در سال703 هجری این ناحیه را دیده چنین می نویسد: "اطراف کازرون را بلاد الشول گویند و امروز به شولستان معروف است". (لسترنج، 228) بلاد الشول نام بلوکی است در جنوب فارس، این ناحیه در دوره ساسانیان داخل منطقه شاپور خره بود و قبه آن را شاپور اول بنا نهاد که در سال23 هجری عثمان بن ابی العاص این منطقه را تصرف کرد و شول

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها