نتایج جستجو برای عبارت :

بیماری هایی که توسط آب به انسان منتقل می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در آناتومی بدن انسان عضوی یافت می‌شود که قادر نیست درد را حس کند و از قضا یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان نیز به شمار می‌رود.
بدن انسان از هزاران رشته تار عصبی تشکیل شده است که در هر لحظه می‌توانند به ما احساس درد را منتقل کنند. با این حال یک عضو وجود دارد که با این حس بیگانه است و نام آن مغز است!
برای اینکه دریافت چرا مغز نمی‌تواند چنین حسی را دریافت کند باید به مکانیزم احساس درد در بدن مراجعه کرد. گیرنده‌ها
به گفته پایگاه اینترنتی سازمان بهداشت جهانی، 80 درصد بیماری ها توسط آب قابل انتقال است این در حالی است که 14000 نفر در سراسر جهان بر اثر آلودگی آب، جان خود را از دست میدهند بنابراین آلودگی آب یک مشکل بزرگ جهانی تلقی می شود. برآوردی که بعمل آمده حاکی از این است در کشورهای جهان سومی میزان تلفات تا 80 درصد بیشتر از کشورهای صنعتی است.
 
 
روزانه بسیاری از انسان ها در جهان با مشکل سلامت آب مصرفی رو به رو هستند ، طبق آمار روزانه 1000 کودک هندی بر اثر عدم به
این بیماری یک بیماری مشترک بین انسان ها و دام هاست . نام این بیماری از منطقه دره ریفت در قاره آفریقا گرفته شده است .
این تب سبب یک بیماری شدید و کشنده می گردد و باعث می شود ضرر هایی به دامدار وارد گردد .
عامل این بیماری ویروسی از جنس فلبو ویروس است که از راه نیش پشه به دام منتقل می گردد . پشه های موجود در اطراف آب های راکد این ویروس را به دام ها و سایر حیوانات اهلی منتقل می نمایند .
تماس مستقیم با خون ، ترشحات و بافت های آلوده حیوانات باعث انتقال ای
د) میکرواورگانیزم های بیماری زامیکربها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شوندامراض مختلفی بوسیله آب به انسان منتقل می شوند. از جمله این امراض می توان وبا، حصبه، اسهال میکربی و خونی، هپاتیت، سل، دیفتری، انگلهای خونی و کبدی را نام برد. عوامل بروز این بیماریها که شامل تک یاخته ها، ویروس ها، باکتری ها، کرم ها و انگلها می باشند، از طریق نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شود. بیماری های ناشی از آب آلوده سالانه
#خردمند
#بی_خرد
#پولدار
#فقیر
و.. و.. و...
همین انسان ها در یک چیز کاملا مشترکند.
آنها در هر حالت، اسیر هستند..
اسارت هایی از جنس شهوت،
اسارت های از جنس حسادت،
اسارت هایی از جنس حماقت،
حتا اسارت هایی که خودشان برای خودشان میتراشند،انسان حتا گاهی به خودش هم رحم نمیکنید.
ودر این میان عده ای به فکر رحم و مروت جهانی زندگی را میگذرانند..!
تمامی این اسارت ها توسط دو عامل اصلی خانواده و جامعه به فرد منتقل میشود.و،وظیفه انسان تربیت فرزندیست،بدون اسارت..
و ش
در ذیل برخی مباحث تصویری استاد بهجت پور به اشتراک گذاشته شده است.
همایش انس با قرآن
روی متن بزنید و به آپارات منتقل شوید.
جامعه سازی با قرآن
انس با قرآن
آرامش خاطر به انسان
قرآن بهترین دوست انسان
اهمیت دلگرمی انسان به بهترین دوستان
بهترین مونس انسان

ادامه دارد.

https://www.aparat.com/v/1Q8GB
نوعی ضمیر ناخودآگاه قومی یا ملی افراد یک قوم یا ملت را به طور ذهنی به هم پیوند می دهد و از راه تاریخ، فرهنگ و معتقدات فکری و جز آن نسل به نسل منتقل می شود.
به عقیده کارل گوستاو یونگ، اسطوره را همین «ناخودآگاه جمعی» می سازد. علت این که افراد یک قوم دارای اساطیر مشترکی هستند، وجود همین ناخودآگاه جمعی است. البته همچنان که انسان به ضمیر ناخودآگاه خود آگاهی ندارد، افراد قوم هم معمولاً به وجود این نفس مشترک آگاه نیستند ولی وجود همین سرچشمه پنهان، م
1. ارتباط چیست؟
ارتباط، انسان را قادر می‌سازد تا خواسته‌ها و نیازهای خود را به دیگران منتقل کند.2. ارتباط بین انسان ها از چه راه هایی برقرار می شود؟
محبت کردن، تبادل افکار و اعتقادات، تبادل اطلاعات، در میان گذاشتن احساسات، حل کردن مسائل، درک کردن دیگران، همه از طریق ارتباط بین انسان ها میسر می‌شود.
ادامه مطلب
RapidPars, [02.09.19 04:50]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 04:50]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16422754/jb44sqe7a0c/292sh1001qwer_(new).avi
RapidPars, [02.09.19 04:50]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 04:50]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16422755/yh4xc6121sa/292sh1002asdc.mp4
RapidPars, [02.09.19 04:51]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل ش
RapidPars, [02.09.19 12:03]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 12:03]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16424026/2kyurfnp7wj/35588.mp4
RapidPars, [02.09.19 12:04]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 12:04]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16424031/hj1y0srw1js/26070.mp4
RapidPars, [02.09.19 12:04]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق ل
RapidPars, [02.09.19 16:01]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 16:01]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16425459/1bhv5v7p26m/291f1001wjka_(new).avi
RapidPars, [02.09.19 16:02]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل شد و از طریق لینک زیر قابل دانلود می باشد.این لینک تا ۳۰ روز آینده فعال است.
RapidPars, [02.09.19 16:02]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16425461/uw08tc7n2hr/291f1116wqer_(new).avi
RapidPars, [02.09.19 16:03]فایل شما با موفقیت به سرور رپیدپارس منتقل
اگر مستضعفی دیدی ،
                         ولی از نان امروزت
 
 به او چیزی نبخشیدی ،
      به انسان بودنت شک کن!
 
                اگر چادر به سر داری ،
                           ولی از زیر آن چادر
 
 به یک دیوانه خندیدی
     به انسان بودنت شک کن!
 
               اگر قاری قرآنی ،
                        ولی در درکِ آیاتش 
 
دچارِ شک و تردیدی ،
   به انسان بودنت شک کن!
 
                 اگر گفتی خدا ترسی ،
                          ولی از ترس اموالت
 
 تمام شب نخوابیدی ،
چرا انسان ها تمایل به اعتراف دارند؟
چرا انسان ها نمی توانند چیزی در دورن شان نگه دارند؟
چرا من باید بگویم که درون من چه می گذرد و در نهایت چرا انسان ها پیوسته به دنبال یارِ غار و سنگ صبور می گردند؟
چرا انسان ها از نگه داشتن حرفی در درون و فکری در درون ابا و ترس دارند ؟
ویروس‌های کرونا چه هستند؟
ویروس‌های کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند؛ این ناراحتی‌ها ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند. در موارد نادر، ویروس‌های کرونای حیوانی، انسان‌ها را آلوده می‌کنند و سپس بین آنها سرایت پیدا می‌کنند. شاید ویروس SARS (نشانگان تنفسی حاد) در سال 2002 الی 2003 را به خاطر بیاورید؛ این ویروس نمونه‌ای از وی
کابل فیبر نوری از رشته شیشه ای یا پلاستیکی استاندارد برای انتقال سیگنال داده به وسیله نور استفاده می کند . بدین ترتیب که داده ها در غالب پالس های نوری منتقل میگردد. برخلاف انواع کابل های مسی کابل فیبر نوری ماهیت الکتریکی ندارد . البته تار پلاستیکی همانند تار شیشه ای نمی تواند داده را منتقل کند و پهنای باند پایینتری دارد ضمنا کابل فیبر نوری با تار پلاستیکی درجه بندی شده حضور گسترده ای در بازار ندارد و به نظر میرسد که بزودی از رده خارج شود .نو
کابل فیبر نوری از رشته شیشه ای یا پلاستیکی استاندارد برای انتقال سیگنال داده به وسیله نور استفاده می کند . بدین ترتیب که داده ها در غالب پالس های نوری منتقل میگردد. برخلاف انواع کابل های مسی کابل فیبر نوری ماهیت الکتریکی ندارد . البته تار پلاستیکی همانند تار شیشه ای نمی تواند داده را منتقل کند و پهنای باند پایینتری دارد ضمنا کابل فیبر نوری با تار پلاستیکی درجه بندی شده حضور گسترده ای در بازار ندارد و به نظر میرسد که بزودی از رده خارج شود .نو
امام حسین جامع بین اضداد بود. در روز عاشورا امام به خاطر اموری مضطرب شدند، اما هرچه به اضطراب حضرت افزوده میشد، قلبش آرام تر میشد. بنابراین امام حسین همان مضطرب وقور است... 
خصائص الحسینیه از شیخ جعفر شوشتری
اما در این واقعه مهم است که توجه کنیم که او به قول عرفان نظر آهاری فرشته نبود. بال هم نداشت. رویین تن نبود و پیکر پولادین نداشت. مادرش الهه ای افسانه ای نبود و پدرش نیم خدایی اسطوره ای. 
او انسان بود. انسان. و همینجا زندگی میکرد. روی همین زمی
انسان مانند دریاست ؛هر چه عمیق تر باشد آرامتر است.انسان بزرگ بر خود سخت می گیردو انسان کوچک بر دیگران.انسان قوی از خودش محافظت میکندو انسان قویتر از دیگران.وقطعاً این قدرت را فقط میتوان در پناه پروردگار داشت.هرکس که به او نزدیک تر است،آرامتر، متواضع تر و قدرتمندتر است،و تابش نور او را میتوان هر لحظه حس کرد
ادامه مطلب
.
 
 انسان هر حقیقت و جوهری که دارد عبارتست از وجودی که آگاه و آزاد و آفریننده است.پس دشمنان انسان خیلی مشخص هستند: آن‌ها عواملی می‌باشند که انسان را از توجه به این سه بعد اساسی خودش فارغ می‌کنند و به چیزی دیگر مشغول می‌نمایند.
علی شریعتی، نیازهای انسان امروز
 
انسان هر حقیقت و جوهری که دارد عبارتست از وجودی که آگاه و آزاد و آفریننده است.پس دشمنان انسان خیلی مشخص هستند: آن‌ها عواملی می‌باشند که انسان را از توجه به این سه بعد اساسی خودش فارغ می‌کنند و به چیزی دیگر مشغول می‌نمایند.
علی شریعتی، نیازهای انسان امروز
 
بیماری طاعون چیست؟
 
 
بیماری طاعون یک بیماری واگیردار است که عامل آن باسیل یرسینیا پستیس است این باسیل در سال 1894 پس از سالها پژوهش توسط الکساندر یرسین کشف شد این بیماری کشنده بارها در طول تاریخ باعث بحران های شدید اقتصادی و اجتماعی شده است انسان از طریق نیش کک آلوده به این باکتری بیمار می شود.
 

 
جوندگان به خصوص موش ها این کک ها را به انسان منتقل می کنند راه های دیگر ابتلا به طاعون گازگرفتگی از طریق جوندگان آلوده به باکتری یا خوردن جاندار م
شپش از کجا آمده است؟
 
شپش چیست؟شپش سر ، یا Pediculus humanus capitis ، انگلهای حشره ای بسیار مسری هستند که اساساً بی ضرر هستند. برخلاف پسر عموی خود ، شپش بدن یا Pediculus humanus humanus ، شپش های سر دارای بیماری نیستند. حشرات میکروسکوپی در موهای شما ، نزدیک به پوست سر شما زندگی می کنند.
شپش سر برای زنده ماندن باید از بدن زنده دیگری تغذیه کند. منبع غذایی آنها خون انسان است ، که آنها از پوست سر شما دریافت می کنند. شپش های سر نمی توانند پرواز کنند ، هوا نیستند و خیلی دور
برای انسان از حیث روابط چند گونه ساحت وجود دارد :
1-رابطه انسان با خودش
2-رابطه انسان با خدا
3-رابطه انسان با جهان
البته ماتریالیست ها (ماده گراها )از آنجایی که به خدا اعتقاد و باور ندارند خدا و جهان را یکی می دانند و از آن به طبیعت یاد می کنند.
توکسوکاریازیس چگونه منتشر می شود
متداول ترین انگل که در انسان خطرساز می باشد توکسوکاراکانیس می باشد. اگر چه مواردی از توکسوکاریازیس گربه ای نیز در انسان دیده می شود ، اما به دلیل عادت رفتاری گربه در دفع مدفوع ، موارد آن نادر است.
مشاوره و آموزش درمان توکسوکاریازیس
 
انگل از طریق بند ناف یا شیر مادر به توله ها منتقل می شود. لاروها به سرعت در روده توله سگها ، بالغ می شود. وقتی توله سگها به سن سه یا چهار هفتگی می رسند شروع به دفع تعداد زیادی تخم ا
قصه های قومی بخشی از میراث فرهنگی کودکان به حساب می آیند. این قصه ها معمولا کوتاه هستند و تقریبا همیشه پایان خوشی دارند. در این قصه ها خوب، سرانجام پاداش می گیرد و بدی مجازات می شود. این قصه ها صرفا جنبه ی سرگرم کننده ندارند بلکه از طریق این قصه ها بخش مهمی از میراث فرهنگی به کودکان منتقل می شود. کودک با مطالعه ی این قصه ها به ریشه های همبستگی انسان پی می برد و در عمق وجودش نسبت به فرهنگ های دیگری که شبیه فرهنگ او نیستند احترام قائل می شود. از طری
میکرواورگانیزم های بیماری زامیکربها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شوندامراض مختلفی بوسیله آب به انسان منتقل می شوند. از جمله این امراض می توان وبا، حصبه، اسهال میکربی و خونی، هپاتیت، سل، دیفتری، انگلهای خونی و کبدی را نام برد. عوامل بروز این بیماریها که شامل تک یاخته ها، ویروس ها،     باکتری ها، کرم ها و انگلها می باشند، از طریق نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شود. بیماری های ناشی از آب آلوده سالان
برج های اتومبیل فولکس واگن در Autostadt در ولفسبورگ ، آلماناطلاعات و جزئیات دقیقی از نحوه عملکرد برج های اتومبیل کسب کنید و در مورد سفر اتومبیل های فولکس واگن از کارخانه به مشتریان در Autostadt اطلاعات کسب کنید.
Autostadt یک جاذبه بازدید کننده در مجاورت کارخانه فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان است و دارای تمرکز اصلی روی خودرو است. این هتل دارای یک موزه ، غرفه های ویژه برای مارک های اصلی خودرو در گروه فولکس واگن ، مرکز مشتری است که در آن مشتریان می توانند ات
گویش ها متفاوت , اما زبان ها یکی است هنگام اظهار عشق هنگام رد عشق و ما از نظر جسمی انسان های یکسانی هستیم ولی در واقع متفاوت خیلی ها در کالبد انسانی حیوانند انسان های دیگر را می درند و در واقع انسانیت را هر حیوانی جوری اجلی دارد آهو - شیر , خرگوش - روباه , مورچه - مرغ و انسان خودش ...!!! #الهام_ملک_محمدی
چهارم ابتدایی که بودم در جایی دلیل اختلالات بدن را به هنگام جابجایی( توسط وسایل نقلیه) را میخواندم، به صورت خلاصه به خدمتتان عرض کنم که اینچنین میگفت: مغز توسط قسمتی از گوش داخلی انسان متوجه حقیقت و حرکت و سکون ما است و وقتی چشم ما حرکت را تماشا نکند؛ خبرِ سکون را به مغز میرساند و این تناقض در دریافت پیغام از اندام ها سبب ایجاد احوال ناخوشایندی در انسان میشود :)حال من حقیقت را می دانم ؛ سرشار از تویی هستم که چشمانم خبر نبودت را میدهد ، تناقض عذ
بیماری های مشترک انسان و اسب
به تدریج که انسان با ابیماریهای باکتریایی، ویروسی و انگلی آشنا و به کشف عامل آنها دست یافت عوامل بیماری زا را در انسان و حیوانات مورد بررسی قرار داد و در همین ارتباط بیماریهای اسب به خصوص بیماریهای مشترک بین اسب و انسان نیز مورد توجه قرار گرفت.
 
مشاوره و آموزش درمان بیماری های دام 
 
خوشبختانه تعداد بیماریهای مشترک بین انسان و اسب زیاد نیست و ما در اینجا بر حسب اهمیت و به طور مختصر به آنها اشاره می نماییم:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
انسان مرکب است از جسم و روح 
از جمله مسائل مهم در اعتقادات، توجّه به جایگاه روح در وجود انسان است که مایة زنده بودن ما و گرمی بدن ما و ادامة حیات ماست. کمالات انسان به روح او مربوط می‌شود و رذایل نیز مربوط به روح است. بهشتی و جهنمی شدن انسان نیز به وضعیت روحی او مربوط می‌شود. البته در معاد انسان هم جسم دارد و هم روح، لکن درک لذّات و نیز درک عذاب‌ها با روح است. روح منشأ حیات و همه اعمال و حالات انسان است از قبیل تعقّل، تف
کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf فقط جلد اول پی دی اف موجود می باشد    
 
دانلود فایل
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فایل کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf | afternoon | 3314. سلام و عرض ادب فراوان خدمت شما پژوهشگر عزیز و دوستدار علم. جزئیات محتویات بسته ...
دریافت بسته جامع کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول ...containing.dambook.ir › containing › htmlدریافت بسته جامع کتاب صوتی انسان روح است نه جسد جلد اول و دوم + pdf | containing | 3314. سلام و عرض ادب فراوان خدمت
انسان ها شبیه هم عمر نمی کنندیکی زندگی می کند یکی تحمّل!انسان ها شبیه هم تحمّل نمی کنندیکی تاب می آوردیکی می شکند!
انسان ها شبیه هم نمی شکنندیکی از وسط دو نیم می شوددیگری تکه تکه!تکه ها شبیه هم نیستندتکه ای یک قرن عمر میکندتکه اییک روز...!! 
به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل  :علاوه بر سمندرها، ما انسان ها نیز می توانیم برخی از بافت های بدنمان را مجددا بازسازی کنیم. حداقل ، این چیزی است که مطالعه جدیدی که اخیرا در مجله پیشرفت های علوم منتشر شده است ، گزارش کرده است. با استفاده از مکانیسمی کاملاً شبیه به مکانیسمی که دوزیستان مانند سمندرها و برخی از ماهیان گورخری توسط آن قسمتهای از دست رفته بدنشان را رشد می دهند ، غضروف مفصل انسان نیز می تواند خود را بازسازی کند.
ادامه مطل
ویکتور فرانکل سی‌وهفت ساله، توسط نیروهای آلمانی اسیر شده و بعد منتقل شده به اردوگاه آشویتس. اردوگاه آشویتسی که در آن مرگ یک رویداد تکراری و پیش‌ پا افتاده است. اردوگاهی که ساده‌ترین راه فرار از آن، خودکشی با برق سه فاز حصارهاست.
ویکتور فرانکل آدمی است که تا دیروز مطب خودش را داشته؛ جایگاه اجتماعی و احترام اجتماعی خودش را داشته؛ خانوادۀ خودش را داشته؛ دوست و آشنای خودش را داشته؛ زندگی خودش را داشته و حالا، حالا  به یک‌باره، همۀ چیزی را که
ز بهشت‌ که‌ بیرون‌ آمد،  دارایی‌اش‌ فقط‌ یک‌ سیب‌ بود. سیبی‌ که‌ به‌ وسوسه‌ آن‌ را چیده‌ بود.و مکافات‌  این‌ وسوسه‌ هبوط‌ بود.فرشته‌ها گفتند: تو بی‌ بهشت‌ می‌میری. زمین‌ جای‌ تو نیست. زمین‌ همه‌ ظلم‌ است‌ و فساد. و انسان‌ گفت: اما من‌ به‌ خودم‌ ظلم‌  کرده‌ام...زمین‌ تاوان‌ ظلم‌ من‌ است. اگر خدا چنین‌ می‌خواهد، پس‌ زمین‌ از بهشت‌ بهتر است.خدا گفت: برو و بدان‌ جاده‌ای‌ که‌ تو را دوباره‌ به‌ بهشت‌ می‌رساند، از زمین‌ م
 
یک‌جایی هست که انسان از حیوان بیشتر می‌فهمد، و آن این است: تشخیص راه درست از غلط...اما یک‌جای مهم‌تر هست که حیوان از انسان بیشتر می‌فهمد، و آن اینکه حیوان راه اشتباه را دوباره تکرار نمی‌کند، اما انسان دچار تکرار اشتباه می‌شود.برای همین است که حیوانات تاریخ ندارند، اما انسان‌ها با تکرار اشتباهاتشان تاریخ را می‌سازند..
 
 
به راستی حرف زیبایی  است چرا این قدر بعضی از انسان ها به خود می بالند اما هیچ فهم ندارند که بعضی از جانوران قابل خور
تفاوت فروش و حق العمل کاری در چیست؟
* در فروش مالکیت کالا منتقل می شود اما در حق العمل کاری مالکیت منتقل نمی شود.
* فروشنده با فروش کالا سود به دست می آورد، اما حق العمل کار جهت فروش کالای امانی حق العمل دریافت می کند.
* در فروش، ریسک کالا متوجه خریدار است در حالی که در حق العمل کاری به عهده آمر می باشد.
* در فروش کلیه هزینه های خرید به عهده خریدار است اما در حق العمل کاری تا زمان فروش بر عهده آمر است.
---------------------------------------------------------------------------------------
انتقال اکانت کلش اف کلنز – با استفاده از این آموزش شما میتوانید بازی کلش اف کلنز خود را به گوشی دیگر منتقل کنید بدون اینکه جیمیل یا اپل ایدی خود را در گوشی مورد نظر ثبت کنید توجه کنید که برای منتقل کردن بازی حتما در گوشی خود شما و گوشی ای که قرار است بازی را به آن منتقل کنید
ادامه مطلب
1. الکذب یردی.(دروغ انسان را به هلاکت می کشاند)
2.الکذب خیانة.(دروغ خیانت است)
3.العلم ینجد.(علم انسان را یاری می کند )
4.العبادة فوز.(عبادت رستگاری است)
5. العلم کنز.(علم گنج است)
6.العیش یمُرُ.(زندگی می گذرد)
7.الصدق فضیلة.(راستگویی فضیلت است)
8.اللجاج شؤم.(لجاجت کردن مایه بدبختی فرد است)
9.الطاعة تنجی.(اطاعت «از خدا» مایه نجات انسان می شود)
10.المعصیة تردی.(معصیت وگناه انسان را هلاک می کند)
درد کلمه ‌ایست که همیشه ناپسند به نظر می‌رسد و با شنیدنش حس ناخوشایندی به ذهن متبادر می شود. البته بحق هم باید چنین باشد اما دردها همیشه بد نیستند و گاهی نتایج خوبی می‌توانند داشته باشند. بعضی دردها آثاری از خود بر انسان برجا می‌گذارند که بعدها می‌فهمیم که آنقدر هم بد نبوده‌اند. به طوری که انسان درد کشیده در جامعه امروز بشر انسان متعالی‌تری به نظر می آید. انسانی که بی‌تفاوت از کنار درد‌های دیگران نمی‌گذرد، انسانی که سعی می‌کند بر دیگر
جمع بندی میکنم.
نه تنها در مسئله حفظ جسم در سرما و گرما بلکه در ارتباط افراد با یکدیگر انسان ها نیاز به پوشش دارند چرا که هر انسان بر انسان های اطراف خود اثر میگذارد و اثر میپذیرد. این اثرات هم در حوزه حفظ حریم شخصیتی و هم بحث حریم جنسی است. در مباحث قبل اثبات کردیم که به چه علت روابط بدون قاعده در حوزه جنسیت مشکل ساز است. حفظ حرمت و شخصیت را هم هر انسان ذاتا درک میکند حال من سوالی دارم آیا در این موارد شکی موجود است؟پس چرا عمل نمیکنیم؟؟
چه هدفى در شناخت انسان نهفته است؟
شناخت انسان، راهى است به شناخت خدا، و در حقیقت راه خداشناسى از انسان شناسى عبور مى کند و در این مورد به برخى از نصوص اسلامى اشاره مى کنیم.قرآن مجید پیوند انسان را با مقام ربوبى آنچنان محکم و استوار مى اندیشد که غفلت از خدا را مایه غفلت از خود انسان مى داند و براى نخستین بار قرآن از این مطلب پرده برداشته است.
ادامه مطلب
انسان از آنجایی آغاز شد و خط و ربط خود را با دیگر موجودات کرده زمین جدا کرد که مفهوم مرگ را درک کرد.
انسان همیشه به مرگ اندیشیده است و از این رو «فرهنگ مرگ» در تمام تمدن‌ها وجود دارد. مومیایی کردن، به خاک سپردن، یا جنازه را به فراز کوهی بردن تا توسط پرندگان به نوعی به طبیعت بردن، انداختن آن به رود سِند و یا به آتش کشیدن مرده، هر یک انعکاسی از فرهنگ مرگ در یک جامعه است و اینکه آن جامعه چگونه می‌زید که اینگونه به مرگ فکر می‌کند.
به قول آن کتاب که
میکرواورگانیزم های بیماری زامیکربها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شوندامراض مختلفی بوسیله آب به انسان منتقل می شوند. از جمله این امراض می توان وبا، حصبه، اسهال میکربی و خونی، هپاتیت، سل، دیفتری، انگلهای خونی و کبدی را نام برد. عوامل بروز این بیماریها که شامل تک یاخته ها، ویروس ها، باکتری ها، کرم ها و انگلها می باشند، از طریق نفوذ فاضلاب در آب آشامیدنی به انسان منتقل می شود. بیماری های ناشی از آب آلوده سالانه نز
یک چیزهایی تجسم انسان بودن است. مثل لحظه‌ای که به غذا خوردن نیازمند می‌شوی. مثل نیازی که به دیگری پیدا می‌کنی.یک چیزهایی تجسم انسان بودن است مثل وقتی که کلمه‌ها توی سرت خودشان را به این سو و آن سو می‌زنند، به دنبال راهی برای خلاص شدن.یک چیزهایی تجسم انسان بودن است مثل آن حجم کریه ادرار و مدفوعی که روزی چند بار می‌بینی که از تو دفع می‌شود. مثل دسته مویی که می‌ریزد. مثل رشته موهایی که سرخ می‌شوند، زرد می‌شوند، سفید می‌شوند. مثل بدنی که بو م
 فرمان (SBW (Steer By Wireچیست؟طرز کار آن چه طور است؟
این نوع فرمان مدرن ترین نوع فرمانهای حال و آینده است .در این نوع سیستم ، ستون فرمان حذف  شده و هیچ رابط مکانیکی بین غربیلک و قسمت دنده شانه ای و پینیون (R , P) وجود  ندارد.این فرمان از دو آیتم الکترونیکی تشکیل شده است که به شرح زیر است :
الف- آیتم انتقال مقدار چرخش غربیلک به قسمت پینیون : این بخش شامل سنسور و زاویه ای (Angular Sensor) میکروکنترولر(ECU) و موتور DC  است. سنسور زاویه ای ، روی محوری که غربیلک روی آن می
نوع انسان با این همه بزرگی خود هنوز آنقدر انسان نشده است که بتواند فقط از عقل انسانی خود دستور بگیرد.
این است که می بینید افسانه ای که از قول یک قورباغه یا سوسک بال دار نقل شده است،بیش از کلمات حکما در مغز مردم نفوذ می کند.
انسان تاکنون بزرگ ترین تجربه ها و معارف خود را از حیوانات ناچیزتر از خود یادگرفته است.
ویروس کرونا چیست و چگونه منتقل می‌شود؟کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در بینی، سینوس‌ها یا گلو فوقانی می‌شود. نام ویروس کرونا از شکل آن گرفته شده که هنگام تصویربرداری با استفاده از میکروسکوپ الکترونی شبیه به یک تاج خورشیدی است
این بیماری برای اولین بار در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان، یکی از شهر‌های بزرگ چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است. از آن زمان، مسافران با سف
ادامه مطلب
تنهایی عصرهای مختلف چه قدر متفاوتند با هم؟ انسان معاصر واقعا تنها ترین انسان تاریخ بشریته؟ انسان های پیش از ما کمتر تنهایی چشیدن؟ صرف داشتن صفا و صمیمیت از بین برنده‌ی تنهاییه؟ من کنار صمیمی ترین دوستانم هم، کنار اون ها که با هم ندار شده ایم هم، تنهایی رو احساس می‌کنم. من در حال حرف زدن با کسی که درکم می‌کنه هم تنهایی رو احساس می‌کنم. من در بودن انسان ها هم تنهایی رو حس می‌کنم. چه بودنی، چه حضوری توانایی داره این احساس رو در هم بشکنه...؟ هیچ
اگر انسان دارای همه اعضاء و اجزاء باشد، او انسانی کامل به شمار می رود و تفاوتی نمی کند که او ظالم باشد یا مظلوم، با سواد باشد یا بی سواد و...
ولی آیا انسانیت انسان، و آنچه که شرافت و کمال انسانی نامیده می شود نیز این گونه تعریف می شود ؟
کانکس سازه ای است که در کارخانه ساخته می شود و سپس برای مونتاژ به محل اصلی منتقل می گردد . کانکس ها معمولاً توسط کسانی که می خواهند بدون مشکل زیاد صاحب خانه شوند و همچنین شرکت ها و موسسات دولتی که می خواهند از آن به عنوان یک دفتر و محل کار استفاده کنند و … ترجیح داده می شوند . دلیل این امر این است که ساختمان های پیش ساخته در مقایسه با ساختمان های کلاسیک ایمن و اقتصادی تر بوده و به راحتی مونتاژ می شوند . کانکس ها پس از ساخت به محل مورد نظر منتقل و س
ویتامین دی (Vitamin D)، در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله ماهی ها، تخم مرغ، شیرهای فرآوری شده و روغن کبد ماهی کاد یافت می‌شود. همچنین نور خورشید تولید روزانه ویتامین دی (Vitamin D) در بدن را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد روزانه ده دقیقه قرار گرفتن در برابر آفتاب می‌تواند از کمبود ویتامین D جلوگیری نماید. واژه ویتامین D به چندین شکل مختلف این ویتامین اشاره می‌نماید. دو فرم مهم برای انسان ها ویتامین D2 که توسط گیاهان و ویتامین D3 که توسط پوست بدن انس
کتاب انسان خردمند اثر یووال نوح هراری با ترجمه نیک گرگین است؛ نویسنده در این کتاب سیر تحول زیستی و فکری انسان را به چهار بخش تقسیم می‌کند: انقلاب شناختی که انسان خودش و پیرامونش را شناخت. انقلاب کشاورزی که بین ۸۵۰۰ تا ۹۵۰۰ سال پیش از میلاد رخ داد و انسان را یکجانشین کرد. بخش سوم در مورد وحدت بشر است، که نشان می‌دهد چطور به تدریج سازمان‌های سیاسی تحکیم یافتند و به سمت یک امپراتوری جهانی حرکت کردند. در بخش چهارم کتاب، به موضوع انقلاب علمی می‌
سرخک چیست؟ چگونه از آن پیشگیری کنیم؟
سرخک یک عفونت مسری است که باعث بروز راش های پوستی در سراسر بدن شده و به راحتی منتقل می شود و گسترش پیدا می کند. عامل سرخک، ویروسی بنام پارامیکسوویروس است. وقتی فرد مبتلا به سرخک، سرفه یا عطسه کند، ویروس سرخک را توسط ذرات کوچک در هوا پخش می کند.سرخک

ادامه مطلب
انسان آنچنان موجودی است که نمی‌تواند عاشق امر «محدود» و «فانی» باشد، یعنی عاشق شیئی باشد که به زمان و مکان محدود است. انسان عاشق کمال مطلق است و عاشق هیچ چیز دیگری نیست، یعنی عاشق ذات حق است، عاشق خداست. همان کسی که منکر خداست، عاشق خداست. حتی منکرین خدا نمی‌دانند که در عمق فطرت خود عاشق کمال مطلق‌اند ولی راه را گم کرده‌اند، معشوق را گم کرده‌اند. محیی‌الدین عربی می‌گوید پیغمبران نیامده‌اند که عشق و عبادت خدا را به بندگان یاد بدهند، بلکه
کاربرد هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی
با ورود هوش مصنوعی به دنیای تکنولوژی، عملکرد بسیاری از دستگاه های دیجیتال اطراف ما از ماشین تا مسواک برقی تغییر کرده و به سمت هوشمندسازی پیش رفته است. این تکنولوژی های هوشمند به حدی در زندگی و فعالیت های روزانه ما دخیل هستند که پیش بینی می شود در آینده، بخش عظیمی از کارهای انسان بر عهده این ماشین های هوشمند باشد. به طور کل هوش مصنوعی به توانایی ماشین و سیستم های برنامه ریزی شده در شبیه سازی الگوریتم ذهن
RapidPars, [02.09.19 20:29]عملیات انتقال لینک های زیر به سرورهای رپیدپارس شروع شده است. این لینک ها تا ۳۰ روز آینده فعال هستند.این لینک ها تا پیش از اتمام انتقال کامل به سرورهای رپیدپارس، در بخش مدیریت فایل ها نمایش داده نمی شوند و سرعت دانلود آن ها بستگی به سرعت سرور سایت مبدا دارد.
RapidPars, [02.09.19 20:29]http://impish20.dl1.rapidpars.com/27374/16427014/054evwz7ngc/test_jadid_fizik.pdf
RapidPars, [02.09.19 20:29]فایل شما بیش از ۲۰ مگابایت حجم دارد. برای انتقال این فایل از الگوریتم دوم ربات استفاده می شود که ن
پذیریش واقعیت برای انسان سخت.انسان از حقیقت می ترسد.
عملکرد مغز 
مغز از حقیقت فرار می کند.مغز تلاش می کند آن را باور نکند.
.آیا پذیریش حقیقت برای انسان مفید است؟
بعله .پذیریش حقیقت برای انسان دردناک است زمانی که انسان حقیقت را می پذیرد.کم کم می تواند راه حل را برایش کند‌.دیدگاه روانشناسی
روانشناسان اعتقاد دارند پذیریش حقیقت برای انسان مفید است.آن ها می گویند زمانی که انسان حقایق زندگی را می پذیرد.زندگی آسان می شود.خود شناسی
زمانی که انسان حق
امروز اخر شب خبر رسید که عقد آخر هفته کنسله و به هفته های بعد موکول شده :/ اه چقدر بدم میاد وقتی برا همه چیز برنامه ریختم خراب میشه ...
کلا نمیدونم ایراد از چیه هر وقت حرفی میزنم قبل از انجام دادنش نمیشه اون کار کلا منحل میشه و وقتی برای کاری تو ذهنم کلی طرح و برنامه میریزم کنسل میشه :(
 امروز کلا روز "نشد " بود خواستم مطالب وبم اینجا منتقل کنم با نرم افزار مهاجرت که نشد چون انگار فقط مال bloga است :/ بقیه وبلاگ ها پ چی؟ بیان رسیدگی کن.
تعداد پستای وب قب
پاورپوینت قلب انسان




فایل پاورپوینت قلب انسان در 11 اسلاید قابل ویرایش توسط متخصصان تهیه شده است
سرفصل های این فایل شامل
قلب انسان
دستگاه گردش خون
آناتومی قلب
تغذیه قلب




دسته بندی


پزشکی




فرمت فایل


pptx



پروردگارا! تو خود تنهایی و یگانه ای و تدبیر کرده ای در کار بشر که او را جفت بیافرینی که تنهایی تنها از آن توست و مخصوص مقام ربوبیت توست...
حالیا این چه سرنوشتی‌ست که انسان هر چقدر هم تنها نباشد بازهم تنهاست و تنهایی را حس می‌کند
هر چقدر هم در جمع باشد باز تنهایی را می‌بیند...
بارالها ! این تنهایی از آن توست و تو تنها می‌توانی انسان را از درد تنهایی برهانی
یا با درک وجودت که کار مخلصین است...
یا با فرستادن فرستادگانی از جنس انسان برای انسان که پی
اینطور که از آیات و روایات برمیاد خود جنیان مثل دیگر موجودات مادی مونث و مذکر هستند و باهم ازدواج ونکاح دارند، اما جن با توجه به اینکه دارای قدرت تصرف در اجسام هست شاید بتونه به صورتهای مختلف باعث تحریکات جنسی انسان بشه یا با مجسم شدن، چه تجسم مادی و چه خیالی با انسان معاشقه کنه اما بحث ازدواج و دارای فرزند شدن اصلا پذیرفتنی نیست چون دارای دو جنس متفاوت هستند و بلحاظ علمی غیر قابل قبوله حتی دو نفر انسان اگه بلحاظ ژنتیکی با هم سنخیت نداشته با
دفترچه یادداشت گوشی من شلوغ‌ترین بخش گوشیمه. هرچیزی رو که به ذهن و دلم
میاد، سریع اونجا می‌نویسمش. خوابم نمی‌بره و یادداشت‌هام رو مرور می‌کنم‌.
کلی خاطره برام زنده شد. تو یکی از یادداشت‌هام نوشته‌م: 《بعضی آدم‌ها شکل
انسان‌شده‌ی دردند.... تصور کن... دردی که می‌خندد....》...حالا هرچی فکر می‌کنم یادم نمیاد با دیدن کی یا چی این رو نوشتم....کی برام شکل انسان‌شده‌ی درد بوده؟نکنه خودم؟
مقایسه برق و آب در تهویه مطبوع
برق از نظر هوا ، بخار یا آب متفاوت است زیرا در واقع گرما را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل نمی کند. بنابراین ، شامل آن در لیست رسانه های انتقال گرما می تواند در نگاه اول گمراه کننده باشد. برق به بهترین وجه می تواند به عنوان مقداری الکترون یا در حال حرکت و یا در حالت استراحت تعریف شود. هنگامی که این الکترون ها در حالت استراحت قرار دارند ، به آنها ایستا گفته می شود (از این رو اصطلاح برق استاتیک). الکترونها در حال حرکت ا
سوالات درس 7 مطالعات هشتم 
درس هفتم: ارتباط و رسانه
نکته: ارتباط برقرار کردن یکی از نیاز های مهم بشر است.
 1 -چرا ارتباط داشتن برای انسان امری ضروری است؟ ارتباط، انسان را قادر می کند تا خواسته ها و
نیازهای خود را به دیگران منتقل کند. 
2 -انسان ها با چه روش هایی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؟ محبت کردن، تبادل افکار و
اعتقادات، تبادل اطالعات، در میان گذاشتن احساسات( اندوه و خوشحالی و)...، حل کردن مسائل،
درک کردن دیگران، همه و همه از طریق ار
پدربزرگم سواد ندارد! اما انسان شریفی است. احترام می گذارد، حتی به کوچکتر از خودش!.. مهربان است، با فرزندانش، نوه هایش، همسرش، خواهرانش و با همه!.. حرف من این است: بعضی ها سواد آنچنانی ندارند، اما انسان شریف و بزرگواری هستند. معرفت و انسانیت، ربطی به میزان تحصیلات ندارد! بعضی ها چند کلاس هم سواد...
انسان از (جایگاه) سکوت خواهد دید که هر راهی که ذهن حرکت کند فقط حرکتی از فکر است که هیچ واقعیتی برای او وجود ندارد و فقط وقتی انسان او را باور داشته باشد واقعی می‌شود. فکرها فقط از راه آگاهی حرکت می‌کنند. آن‌ها هیچ قدرتی ندارند. هیچ‌چیز واقعیت ندارد مگر آنکه انسان به او برسد ، بر او چنگ بیاندازد، و او را به ترتیبی با قدرت باور آبستن سازد.
تنها راه برای ورود سکوت در خود کلام خودش است. انسان نمی‌تواند با چیزی به آنجا برود، به جز با هیچی. انسان نم
میدونی بعضی صفت ها هست که انسان دلش میخواهد داشته باشد و برایشان تلاش میکند. آرزویش است که روزی بهش بگویند که انسانِ [آن صفت] ای است. حالا گاهی اگر آن را به انسان بگویند به اندازه لازم ارضا نمیشود. میدانی دلیلش چیست؟ چون آن صفت نسبی است. انسان دلش میخواهد کسی که دلش میخواهد او را به عنوان کسی که [آن صفت] است بشناسد. بله. روزی که [او] بهم بگوید [آن صفت] عیدِ من است.
پرومتئوس که آتیش رو از خدایان دزدید و به انسان هدیه(!) داد، زئوس (خدای خدایان) فهمید و عصبانی شد. برای مجازات قرار شد که پرومتئه به کوه قاف بسته بشه و هر روز صبح با طلوع آفتاب یک عقاب غول پیکر (خدای انتقام - تایفون) بیاد و زنده زنده جگرِ پرومتئه رو بخوره. از اون جایی که پرومتئه خدا بوده، نمی‌مُرده، تا فردا صبح جگرش ترمیم می‌شده و دوباره توسط تایفون خورده می‌شده.مجازات اصلی پرومتئه فقط درد بی اندازه از خورده شدن جگرش نبود، بلکه آگاهی از  تموم نش
حقوق بشر حقوقی است که با تولد انسان محقق می شود و مستقل از حکومت ها و قدرت هاست. حقوق بشر، حقوقی از آن همه انسان هاست و چون همه انسان ها اعضای جامعه بین المللی هستند و در انسان بودن، مشترک اند، حقوق شان باید در همه جا یکسان اجرا شود و بین افراد در برخورداری از آن تفاوتی نباشد.
حقوق بشر به طور کلی «آزادی ها، مصونیت ها و منافعی» است که از طریق ارزش های پذیرفته شده معاصر،تمام انسان ها باید قادر به ادعای آن باشند. این حقوق بنیادین یا طبیعی هستند. به
دیگه تقریبا همه درباره ویروس کرونا ، از رسانه ها و یا تلوزیون چیزهایی شنیدیم و میدونیم . حالا فیلمی هست به نام Contagion 2011 ( کلیک )  
این فیلم درباره شیوع نوعی بیماری شبیه به کرونا هست که ژن بیماری از ترکیب خفاش و خوک هست و اخر فیلم نشون میده که مثلا یه خفاش بیمار میره یه موز رو به دندون میکشه و صاف میره تو مزرعه پرورش خوک و بخشی از موز ار دهنش میفته تو زمین و یه خوک صاف میره اون تکه موز رو میخوره و ظاهرا ژن بیماری از اینجا ترکیب میشه و بعدا گوشت اون
خلاصه مقاله جاما در مورد بیماری کوید19
✅ ویژگی های ویروسنام آن2019-nCoV بوسیله ی سازمان جهانی بهداشت یا SARS-CoV-2 توسط International Committee on Taxonomy of Viruses می باشد. ویروس برای ورود به سلول میزبان از یک densely glycosylated spike (S) protein استفاده می کند و با تمایل بالا به گیرنده ی angiotensin-converting enzyme 2 (ACE2) در انسان متصل می شود.داده های تایید نشده حاکی از آن است که مردان آسیایی تعداد بیشتری از سلولهای بروزدهنده ی ACE2 را دارند و این شاید دلیل شیوع بیشتر این بیماری در مردان باشد. 
✅ ا
صفحه اصلی
دانش
دانش
جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
هوش انسان ژنتیکی است یا اکتسابی؟
ترجمه مهرجان صیادی: بر خلاف آنچه اغلب مردم تصور می‌کنند علاوه بر ژنتیک، محیط اجتماعی نیز در پرورش هوش انسان نقش به‌سزایی دارد
brain600
ادامه مطلب
SSL مخفف Secure Sockets Layer است ، یک فناوری امنیتی استاندارد جهانی که ارتباط رمزگذاری شده بین یک مرورگر وب و یک سرور وب را امکان پذیر می کند. این توسط میلیونها نفر از مشاغل و اشخاص آنلاین استفاده می شود تا خطر ابتلا به اطلاعات حساس (به عنوان مثال ، شماره کارتهای اعتباری ، نام کاربری ، گذرواژه‌ها ، ایمیل و غیره) را از سرقت یا تقلب توسط هکرها و سارقین هویت کاهش دهد. در اصل ، SSL اجازه می دهد تا "مکالمه" خصوصی فقط بین دو طرف در نظر گرفته شود.
برای ایجاد این ات
یامن له الدنیاوالأخره
به هر حال انسان در زندگی دنیایی خود همواره با کمبودها، موانع و آفاتی روبرو می شود که به واسطه ی آنها نعمتها از کفَش میرود یا شاید در  معرض برخی تمایلات نفسانی قرار گیرد که همه ی این موارد ابزار آزمایش انسان توسط خدای متعال به شمار می آیند.
ادامه مطلب
استخوان رکابی (به انگلیسی: Stapes) استخوانی در گوش میانی انسان و دیگر پستانداران است که در انتقال صدای مرتعش شده به گوش درونی دخالت دارد. استخوان کوچک رکابی شکل یکی از استخوانچه‌های موجود در گوش میانی است. استخوان رکابی ارتعاشات را از استخوان سندانی، که به آن بطور افقی متصل است دریافت می‌کند، و آن را به دریچهٔ بیضی شکل وسطی منتقل می‌کند. استخوان رکابی کوچکترین و سبکترین استخوان بدن انسان است و به خاطر شباهت به رکاب اینطور نامیده شده‌است. اتو
وقتی که کنت ژوزف آرتور دوگوبینو در رساله«در نابرابری نژادهای انسان»اعلام کرد که
نوع انسان از نژادهای مشخصی تشکیل شده است که (مانند افراد آن)در ساختمان بدنی، توانایی ذهنی و چگونگی خلق و خوی، ذاتا با یکدیگر متفاوت اند و از میان نژادهای انسان، نژاد آریا بر دیگران برتری طبیعی دارد، بسیاری از (رنگ باختگان) شادی کردند.
ویروس کرونای انسانی عضوی از یک خانواده بزرگ ویروسی است که دارای بزرگترین اندازه ژن در بین ویروس های RNA دار انسانی می باشند. تا به امروز هفت نوع ویروس کرونا به عنوان عامل بیماری در انسان شناخته شده است. چهار نوع از این ویروس های کرونا مسئول 30 درصد از سرماخوردگی های معمولی در فصل سرد سال یعنی در زمستان و اوایل بهار هستند. دو نوع ویروس کرونای دیگر به نام های سارس و مرس که سندروم تنفسی هستند از ویروس های جدیدی هستند که در دو دهه اخیر از حیوان به ان
قوام حیات معنوی انسان به تذکّر و توسّل و خشوع و ذکر است که در مساجد الهی، در جایگاه‌‌های عبادت، برای انسان فراهم است، مخصوصاً آن مراکز و مساجدی که اثری و نشانه‌‌ای از اولیاءالله در آنها هست. جایی که انسان میداند یا ظنّ به این دارد که مورد توجّه اولیای الهی است، طبعاً معنویّت آن مکان بیشتر است و مسجد مبارک جمکران جزو این گونه جایگاه‌‌ها و مراکزی است که توجّه به خدای متعال و تذکّر و خشوع و تضرّع در آن برای انسان فراهم‌‌تر است.
قیمت کتاب انسان ۲۵۰ ساله بسیار مناسب بوده و ارزش ریالی این کتاب بالاتر از این حرف هاست.
این کتاب که زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه اطهار میباشد، مجموعه سخنرانی های مقام معظم رهبری می‌باشد.
انتشارات صهبا و انقلاب اسلامی ارائه دهنده این کتاب هستند.
عروق و رگ های ریوی ریوی وظیفه گردش خون را بر عهده دارند. این بدان معناست که آنها وظیفه حمل خون حاوی اکسیژن را از ریه ها به قلب و حمل خونی که اکسیژن آن دفع شده است را از قلب به ریه ها دارند. گردش خونی که حاوی اکسیژن است با خونی که اکسیژن آن دفع شده است نظر سیستمی متفاوت است. این تفاوت ناشی از این واقعیت است که هر رگ خونی که خون را از ریه به قلب منتقل می کند، رگ است، در حالی که رگی که خون را از قلب به ریه منتقل می کند شریان است. در این مقاله از بخش قلب و
موسیقی از همان راهی به قلب نفوذ می کند که رایحه و بو ... در واقع اصوات بی کلام که از مسیر شنوایی به درون می آیند از کانال تعقل عبور نمی کنند بلکه مانند بویایی و لامسه بر انسان اثر می گذارند و تأثیرشان مستقیم بر کالبد احساس است ولی در مورد کلام مسأله فرق می کند انسان بودن از اینجا آغاز می شود ناطق بودن به معنای قدرت سخن گفتن نیست بلکه به معنای قدرت سخن فهمی است به همین خاطر از ریشه نطق کلمه منطق بیرون می آید
خداوند با تمام هستی انسان را نوازش می ک
اولین نشست کتابخوان مدرسه ای در سال جدید مورخه 1398/01/28 ساعت 9 صبح روز چهارشنبه  با همکاری دبیرستان متوسطه نوروز برگزار گردید در این نشست کتابهای جالب و علمی و داستانی توسط دانش آموزان فعال و کتاب دوست معرفی گردید که اسامی ارائه دهندگان به شرح ذیل اعلام می گردد: کتاب حفاظت محیط زیست نوشته رزی هارلو توسط ابراهیم زنگی زهی ، کتاب شهید صیاد شیرازی تالیف داود بختیاری دانش ور توسط سینا میربلوچ، کتاب عطار نوشته مسعود علیا توسط الیاس بلوچ زهی، کتاب د
از موقعی که انسان ها روی زمین افریده شدن انسان ها به تدریج علومو فنون زیادی رو فرا گرفتند.با پیشرفت علم های مختلف انسان ها توانستند با ساخت روبات هایی که کار های انهارا انجام 
میدادند یا از انها برای حملو نقت استفاده میکردند که امروزه اسم این روبات هارا ماشین گزاشتند.
حالا این جا یک سوال به وجود می اید ما انسان ها از کجا منابع غزاییمان را تعمین میکنیم؟
این روبات ها از کجا انرژی حرکتیشان را تمین میکنند؟
مهم ترین منبع غزایی انسان ها اب است. و م
برخی معیار انسانیت را به علم و دانش دانسته اند و گفته اند آنچه موجب برتری می شود، علم است. هر اندازه که انسان آگاهی و دانش بیشتری پیدا کند، انسان تر است و هر اندازه که از علم و دانش بی بهره باشد، به همان میزان از انسانیت بی بهره تر است. بر اساس این تعریف، دانش آموز کلاس اول از کسی که هنوز به مدرسه نرفته انسان تر است و همین طور دانش آموز کلاس دوم از دانش آموز کلاس اول انسان تر است و هر کس معلوماتش بیشتر باشد انسان تر است.
روشن است که این معیار به تن
سلام ... 
نمى دونم میدونین یا نه.... ولى کرونا وارد ایران شده.. ..
خب تو اخبار گفت که دو فنزنفر فوت کردن.. .بر اثر کرونا.. ..
ولى. . . 
فرد منتقل کننده کى بوده؟ 
خیلللللى مواظب خودتون باشید
 
 
ت
اینو از گوگل گرفتم حتمااااا بخونید تا بیشتر بدونید.. ...
Coronavirus
 
Coronaviruses (CoV) خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که از بیماری سرماخوردگی گرفته تا بیماریهای شدیدتر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) و سندرم شدید تنفسی حاد (SARS-CoV) باعث بیماری می شوند . coronavirus رمان (nCoV)
عصبانیم 
به معنی واقعی کلمه خشمگینم  و نهایت کاری که از دستم بر میاد نوشتن دیواره
جدیدا بیشتر  گریه هام از شدت عصبانیته و قشنگ از افسردگی منتقل شدم به عصبانی بودن حس میکنم. و خب بر عکس مورد قبل به خودم حق میدم. عصبانی باش عزیزم، عصبانی باش‌. حق داری عصبانی باشی. یه روز همه شونو جر میدی فدات شم، با خیال راحت عصبانی باش
.
پ.ن: از اشتباه گرفتن وبلاگ با ایسنتا هم منتقل شدم به اشتباه گرفتنش با توییتر:)) 
گ
پ.ن۲: استثنائا مخاطب خاصی ندارم و طرفم خیلیان
مشهورترین و در عین حال گمراه کننده ترین تعریفی که برای انسان گفته شده و ورد زبان خاص و عام است تعریف ارسطوست که او را حیوان ناطق دانسته در صورتیکه غالب مردم بیشتر از هر چیز تحت تاثیر احساسات و عواطف خود هستند تا عقل !
آدمیان در سرزمین و اقلیمی که متولد می شوند و رشد می کنند و بزرگ می شوند همان عقاید و باورهای پدران و نیاکان خودشان را یدک می کشند و به فرزندان و نسل های بعدی منتقل می کنند و در عین حال به باورهای خود افتخار می کنند در حالی که در این
معتدلترین انسانها پیامبرانند چه از نظر جسم چه از نظر روان و در بین پیامبران از پیامبر اول تا خاتم، پیامبر اول حوزه ی اعتدال شده و پیامبر خاتم نقطه مرکز اعتدال است و هر چقدر به مرکزیت می آیید به اعتدال نزدیکتر می شوید.
لذا هر چه به پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) می رسید چون اعتدال مزاج و توان بیشتر است مسئولیتها سنگینتر می شود. 
   اگر در سن اعتدال غذاهای لازم را به تن رساندید انسان می تواند با همین توانایی اعتدال سالها زیست کند بر اساس این قاعده ا
تنهایی از آن نیست که آدم کسانی را در اطرافش نداشته باشد؛ از این است که آدم نتواند چیزهایی را منتقل کند که مهم می‌پندارد؛ از این است که آدم صاحب عقایدی باشد که برای دیگران پذیرفتنی نیست. اگر انسان بیش از دیگران بداند تنها می‌شود
بدون آزادی اخلاق نمی‌تواند وجود داشته باشد
کفشی که اندازه پای کسی است پای کس دیگری را اذیت می‌کند؛ هیچ دستورالعملی برای زندگی کردن که مناسب همه باشد وجود ندارد
بردگی و طغیان دو عنصر هم‌بسته جدایی ناپذیرند
فکر کرد
خرید کتاب انسان ۲۵۰ ساله که شامل ۳ حلقه ویا ۳ جلد میشود، از سمت کتابخوان ها مورد استقبال قرار گرفته است.
این کتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه معصومین است که مخصوصاً برای جوان ها راهگشاست.
این کتاب با زبانی آسان و قابل درک نوشته شده و عموم مردم می‌توانند آن را بفهمند.
کتاب را میتوان از انتشارات صهبا و انقلاب اسلامی دریافت کرد.
"انسان کامل” کا مسئلہ ہمارے اصول دین کی دو اصلوں کے ساتھ مربوط ہے، ان میں سے ایک نبوّت اور دوسری امامت ہے اور "انسان کامل” ان دو اصلوں کا جامع اسم ہے۔ جب ہم ان دو اصلوں کی بات کرتے ہیں، تو ان کا جامع "انسان کامل” ہے، رہی یہ بات کہ اصول دین میں یہ ایک دوسرے سے علیٰحدہ ہیں تو اس کی وجہ وہ فرائض ہیں جو پیغمبر (ع) اور امام (ع) کے سپرد ہیں ورنہ دونوں کا منشا "انسان کامل” ہے، انسان کامل کسی مقام پر ظاہر ہو کر پیغمبر (ع) کا کردار ادا کرتا ہے اور کسی مقام پر
لازم نیست انسان بزرگی باشی ...جثه ای عظیم داشته باشی ،شغلی مهم داشته باشی،خود انسانیت بزرگترین اتفاق آفرینش است کافی است که انسان باشیم و انسان بودن در انجام ،اعمالی است که غریزی نیست ،عادت نشده است ،تکراری نیست و خلاقانه است..تمام جانوران برای غریزه ی جنسی به جنس مقابل خود توجه میکنند یا توجه را جلب میکنند اما انسان است که لذت جنسی را در همراهی با فردی جستجو میکند که ارتعاش اگاهی و احساس و ادراکش قابل تحسین باشد..همه ی جانوران بدنبال ارتزاق
آیا میدانید : وزن پوست بدن انسان بالغ بر ۲/۷ کیلوگرم (دو و هفت دهم) است ؟آیا میدانید : کمبود خواب، زودتر از کمبود غذا موجب مرگ انسان می‌شود ؟آیا میدانید : انسان در سال ۳۰۰۰ قد متوسط ۲ متر و ۱۲۰ سال عمر و پوست قهوه‌ای خواهد داشت ؟ ...
ادامه مطلب
رمان های برتر سال های اخیر میتوان به رمان بیشعوری و رمان انسان خردمند اشاره کرد و دانلود کتاب انسان خردمند pdf
کتاب انسان خردمند جزء پر فروش ترین کتاب های سال اخبر بوده و برای دانلود کتاب انسان خردمند با فرمت pdf می توانید مراجعه کنید
دانلود بهترین رمان های جدید و مفرح و باحال سال های 1398 و 1397 و 1396 و دانلود کتاب انسان خردمند pdf
دانلود زیبا ترین و بهترین رمان های سال دهه های 90 و 80 و دانلود کتاب انسان خردمند با فرمت pdf
دانلود جدید ترین و زیبا ترین و ب
واژه اَبَر انسان، اولین بار توسط ((نیچه)) فیلسوف مشهور آلمانی بیان شد. اما مفهوم ابر انسان پیش از او در آثار افرادی همچون هگل، شوپنهاور ، داستایوفسکی و بعضی بزرگان دیگر مطرح شده بود. داستایوفسکی در رمان ((جنایت و مکافات))، ابر انسانی را مطرح می کند که در واقع وام گرفته از اندیشه هگل است.
فردی همچون نیوتن، که می دانیم در پیشرفت
بیشریت نقش بسیار مهمی داشته، اگر هزاران انسان مانع از پیشرفت او بدین
صورت امروزی که می بینم، می شدند، پس او مجاز بود تم
انسان‌تباران بیشتر از چند میلیون سال عمر ندارند و سن انسان هوشمند نهایتا
به ۲۰۰ هزار سال می‌رسد. انسان‌ها طی میلیون‌ها و هزاران سال تغییرات
زیادی کرده‌اند. ولی تا به حال فکر کرده‌اید در آینده انسان‌ها ممکن است به
چه شکلی در بیایند؟ آیا ممکن است قابلیت ابزارسازی انسان و فناوری او
بتواند تکاملش را تحت تاثیر قرار بدهد؟ وب‌سایت فیوچریزم که علاقه‌ی زیادی
به آینده‌پژوهشی دارد، با استفاده از بعضی داده‌های علمی و البته مقدار
خیلی زیادی
بنام خالق هستی
انسان ... همه ی موجودات جهان زمانیکه به دنیا می اینددارای نوع هستند...برای مثال زمانیکه یک اسب به دنیا میاد دارای ماهیت اسب هست وزمانیکه می میرد هم می گویند اسب مرد.یعنی درطول عمرش همان اسب بوده است وماهیتش ازاسب به پلنگ یاگربه یا هرحیوان دیگر تغیییر نکرده است... حالا بیایم سراغ انسان...انسان زمانیکه به دنیا می اید دارای نوع خاصی نیست.هرچند به شکل وشمایل یک انسان است ولی انسانیتش را خودش باید بسازد..انسان یک موجود زنده خام است که
فروش انواع عایق حرارتی ارزان: عایق حرارتی به ماده ای گفته می شود مانع ازانتقال حرارت ازیک محیط به محیط دیگرمی شود.گرما همیشه ازمحیط گرم به محیط سردمنتقل می شود،برای مثال دریک خانه درزمستان گرما ازدرون به بیرون منتقل می شود و درتابستان به عکس گرمای بیرون به درون خانه منتقل می شود.

ادامه مطلب
در شمارگان قبلی بیان شد که ما جهت اعتلای روحی
نیازمند کنترل و به واقع ایجاد اعتدال میان قوای نفس (جز عقل) می باشیم. در باب
قوه غضب راهکار ها جهت تعدیل آن از این قرار است که اولاً چنانچه انسان دچار خشم
شد اگر ایستاده است بنشیند، اگر نشسته است روی زمین بخوابد. دوماً در حالات عادی
که انسان دچار خشم نیست لازم است در احوال قدرتمندان، صاحب منصبان و پادشاهان عمیقا
تفکر کند. آنانی که رفتند، بدنهایشان زیر خروارها خاک نهفته است و درهمی از ثروت و
قدرتشان
دکتر ویکتور فرانکل تنها کسی بود که موفق شد از زندان آشویتس معروف به قتل گاه آدم سوزی ، جان سالم بدر ببرد ،
او در نامه‌ای خطاب به معلمان سراسر جهان برای تمام تاریخ اینگونه می‌نویسد :
چشمان من چیزهایی دیده است که چشم هیچ انسانی نباید ببیند ،من اتاق‌های گازی را دیدم که توسط بهترین مهندسین طراحی می‌شدند ،من پزشکـان مـاهـری را دیدم که کودکـانی معصوم و بی‌ گناه را به راحتی مسموم میکردند ،من پرستارانی کاربلد را دیدم ‌که انسان‌ها را با تزریق یک
خلاصه جلسه ۳۲
ادامه هفتمین علت مستقیم بیماری : حسد و چشم زخم
روایت از رسول خدا ص: چشم زخم حق است
روایت از رسول خدا ص: چشم و چشم زخم  مرد را وارد قبر و شتر را وارد دیگ میکند
روایت: اگر قبر ها کنده و باز شود خواهید دید که بیشتر مرده ها از چشم زخم مرده اند زیرا چشم حق است
روایت از حضرت رسول ص: چشم حق است و کسی که از چیزی از شئونات برادرش خوشش بیاید پس بیاد خدا باشد در آن مورد و اگر اسم خدا را بیاورد و خدا را یاد کند آسیبی به آن طرف نمی‌زند
  روایت: چشم زخ
تصورات عمومی در رابطه با انتقال حرارت
وقتی بدنهای با دمای نابرابر در نزدیکی یکدیگر قرار می گیرند ،گرما بدن داغتر را رها می کند و تا فرد سردتر جذب می شوددرجه حرارت برابر است با یکدیگر میزان که گرمابا بدن سردتر جذب می شود و متناسب با تفاوت استدرجه حرارت بین دو بدن - تفاوت در بیشتر استدما ، سرعت جریان گرما بیشتر است.گرما از بدن به بدن دیگر در دمای پایین تر توسط هر وسیله ای زیر انتقال می یابد (شکل 2-3):1. تابش2. هدایت3. همرفتتابش ، با توجه به از دست داد
کلیات خمس:
میگویند هر کلی را که نسبت به افراد خود آن کلی در نظر بگیریم و رابطه اش را با افراد خودش بسنجیم از یکی از پنج قسم ذیل خارج نیست:
 
۱. نوع:
مفهومی کلی که بیانگر تمام ذات یا حقیقت شی است.
(مانند اسب نسبت به حیوان)
 
۲. جنس:
مفهومی کلی که بیانگر بخشی از حقیقت شی است.
(مانند حیوان نسبت به انسان و شتر)
 
۳. فصل:
مفهومی کلی است که یک نوع را از سایر انواع در یک جنس جدا می‌کند.
(مانند ناطق که انسان را در جنس حیوان از سایر انواع حیوان جدا می‌کند)
 
4. عرض

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت آسان فیکس