نتایج جستجو برای عبارت :

پستی برای نخواندن

انشای بسیار زیبای یکی از دوستام، حتما بخونیدش!
مستی به وقت نیمه شب
درست در تکاپو برای یافتنی اوجی دردناک برای این سری که گرمای پرواز بر فراز نوشته را بال بزند و بعد در نقطه ای که انتظارش را ندارید با ترس سقوط آشنا کند.

ادامه مطلب
در زمان نمایشگاه کتاب بود که مطلبی با عنوان کتاب و کتابخوانی و هنر کتاب نخواندن منتشر کردم که مورد استقبال قرار گرفت و حال تصمیم گرفتم متن کامل‌تری از آن را منتشر کنم. این متن متعلق به کتاب جهان و تأملات یک فیلسوف شوپنهاور است. او در باب مطالعه کتاب و هنر نخواندن کتاب چنین می‌گوید:
به دست گرفتن کتاب برای دور کردن افکار شخصی مثل صرف نظر کردن از طبیعت برای تماشای موزه گیاهان خشکیده یا تماشای منظره‌ای حکاکی شده بر بشقابی مسی است.
هنگامی که مطا
بعضی کتاب‌ها برای حرام کردن وقت و پول انسان‌ها در سطح کلان نوشته شده‌اند. این کتاب‌ها از قضا معروفند و دست به دست هم می‌چرخند.
در تگِ کتاب‌هایی برای نخواندن سعی می‌کنم این کتاب‌ها را معرفی کنم تا با ردپای دیگران در چاله نیفتید.
کتاب عقاید یک دلقک در تخریب نازیسم و کاتولیسم مسیحی و دین گریزی با اندک حظ ادبی برنده نوبل شده و ارزش خواندن ندارد. اگر ناطور دشت را صد بار خواندید این کتاب را یک بار‌ هم نخوانید، ناطور دشت که این قدر تخریبش کردم د
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.
برای من افسردگی یک سگ سیاه نیست.
افسردگی، تناقض بین خودم است و تصویرم در آینه جریان زندگی؛
بین میل شدیدم به کتاب و نخواندن،
بین ارادتم به کار و بی‌کاری،
بین نیازم به معاشرت و تنهایی در جمع،
بین رقصیدن و جلف‌بازی و تک‌خوری.
افسردگی، تمارض به عادی بودن است...
دیگه از این طرز زندگی کردن خسته شدم
از زندگی پر از گناه خسته شدم
از نماز نخواندن ، از بیهوده بودن خسته شدم
از تنبلی ،بی حوصلگی
خواب ، گناه ، گناه خسته شدم
از موبایل ،تی وی ، تلگرام ،واتساپ ، بازی خسته شدم
چکار کنم که بتونم درست زندگی کنم؟
 
پولیش و واکس 3 اکستریم هایبریدنت سوناکس : 

پودر اکسید آلومینیومی بسیار ریز باعث رفع نور Verkratzungen ، لایه های خشک شده و صاف شدن رنگ می شود.
براق عمیق و براق ، ترمیم و ترمیم شدید رنگ کارایی دارد.
مناسب برای بدنه
براق کننده، محافظت کننده، پولیش کاری،تشکیل لایه‌ای با دوام بر روی رنگ خودرو

شناسه محصول : 202200
 
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
 رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
20 سال پیش در محضر طلاق گرفتیم تو شناسنامه ودر دفتر ثبت شد امضا هم کردیم بعد یک ماه شوهرم پشیمان شد با تهدید و زور سردفتر را راضی کرد که در دفتر قید کند طلاق باطل است به دلیل نخواندن صیغه طلاق عقد به قوت خود باقی است ولی در شناسنامه طلاق قید شده حالا در دفتر بالای امضاء من این جمله رو قید کردند الان من طلاق نامه میخوام سردفتر فوت کرده محضر جایگزین میگه از اول برای طلاق باید اقدام کنید شما همسر ایشون هستید آیا راهی هست؟

به دفتر بازرسی ثبت در خصو
اینكه سلاح فروخته شده دراثرتعویض محل فروش یامدت زمانی بالاارزش بالایی میافت برای دونالدوحشت آفرین بود.
اوهمیشه ازیادآورشدن عبارت كاغذفاقدارزش واهمه نداشت.معاهدات اسلحه وغیره بیشترزیان نصیبش میكردند.
امكان داشت كشورهاسلاح هارامهندسى معكوس كنند.ازآن جهت تحمیل قوانین استفاده كنندیاازآن بعنوان جانشین طلاودلاراستفاده كنند.
فكراوسراسرسودآورى نداشت دركل بروزبودن همه سلاح هادركشورهاراخواستارنبود.شایدبرایش دنیاجوردیگری معنی پیدامینمو
 
امروز خیلی ناراحت کننده بود، دلخوشی داشتم که اینجا [ایلام در خدمت سربازی] نمازم قضا نشده است، البته چه نمازی! یک مشت الفاظ را خواندن. نمازهایم اصلا روح ندارد و فقط ناراحت از نخواندن آن هستم. حالا یا روی عادت یا روی وجوب آن. برای تنبه خودم، صبح تا ظهر آب نخوردم.
 
ملاقات در فکه، زندگی نامه شهید حسن باقری ص 38
سخت است به خودت قول داده باشی که دیگر سمت وبلاگ و وبلاگ نویسی نیایی اما نشود، می دانی ؟! می خواهم بنویسم برای آینده ی خودم ، برای روزهای بعد ... برای روزهای که فراموشم نشود چه بود و چگونه گذشت ... که حال این روزهایم چگونه است ...وسوسه وبلاگ نویسی و زدن حرفهایی که گاهی سر دلم می ماند وادارم کرد یک بلاگ درست کنم و تویش حرافی کنم ! هر چند ذهن مردم این روزها بصورت شبانه روزی پای وسایل ارتباط جمعی مجازی سالاد می شود و مردم پای اینترنت و ملحقات آن سوء تغذی
این روزا از هر طرف که تصور کنی فشار روم هست. یه وقتا حس میکنم دارم له میشم. یه جاهایی زیادی شونه زیر بار مسئولیت دادم و حالا نمیتونم خودمو یه شبه بیرون بکشم. باید صبوری کنم. و تو این حجم فشار... ترجیح میدم نیم ساعت تو ایستگاه اتوبوس قدم بزنم اما تنها باشم... اما تو فضای بسته نباشم... اما تو محیط تکراری نباشم. 
روحم... جسمم... ذهنم... خسته اس اما هیچ چیزی نیست که دلم بخواد... جز خلسه... مثل اون لحظه ای که صبح از خواب بیدار میشی قبل از این که همه ی دردا و فکر و
کتاب که می‌خوانی، گاهی از حاشیه‌ی کاغذ بیرون می‌افتی. فکرت پف می‌کند. جواب سؤال‌ها را زیر دندانت مزه‌مزه می‌کنی. دوست‌داشتن‌هایت در دست‌ها و چشم‌های آدم‌های امیدوار رنگی گره می‌خورد.
آدم‌ها وقتی کتاب نخوانند، بی‌منطق می‌شوند. 

نژاد‌پرست می‌شوند. مشکلاتشان را با داد و فریاد حل می‌کنند. حرف‌زدن درست یادشان می‌رود و کلمات زیر حنجره‌هایشان تلنبار می‌شوند، بیرون نمی‌آیند، خفگی می‌آورند.
فکر می‌کرد خفگی فقط در دریا نیست! برای
من که گفته بودم تو را خلق کرده ام برای بندگی. برای من فرقی نمی کند که چه می‌کنی؛ صرفاً بندگی ات و کیفیت اش برای من حائز اهمیت است و لاغیر.
این که تو مانده‌ای بین ماندن و یا رفتن، خواندن و یا نخواندن، تغییر یا ثبات، ؛ این‌ها بویِ "خود" می‌دهند. می‌خواهی "من" را بزرگ کنی و جلوه‌گر آن وجهی شوی که اندکی با بنده‌گی هم‌خوانی ندارد. راه کمال را می‌جویی طبعاً اما رهی خیال باطل. 《وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا》 را یادت هست؟ 
هر و
بهره گیری از مشاوره کودک و نوجوان و مشاوره ازدواج چرا الزامی هستند؟
مشاوره خانواده حوزه گسترده ای از مسائل را در بر می گیرد. ممکن است مشکلات فردی افراد در تقابل با یکدیگر اختلافاتی را ایجاد کنند و این اختلافات، ممکن است اختلافات زناشویی باشند که باید حتماً پیش از آن که به گره های کوری در ازدواج منجر شوند نسبت به حل آن ها اقدام کرد و یا می توانند مشکلات والدین با فرزندان باشند مسائلی نظیر اختلاف با نوجوان پرخاشجو یا درس نخواندن کودک و دعواها
این پست موقّت است و برای مدّتی مشخّص که نامعیّن است.
اگر نمی‌نویسم، دلیلش تهی بودن و خلأ ذهنم نیست. بلکه معتقدم نباید آشغال نوشت. مادامی که به افکارم نظم ندهم نخواهم نوشت. ایده‌ها بسیارند و نظم اندک...
نبود نظم پشت نوشته‌ها موجب می‌شود که حالم از نوشته‌ها به هم بخورد و سراسر وجودم از تهوّع لبریز شود. کما‌این‌که بالای 150 کاغذ را همین دیروز آتش زدم.
فقط وقتی باید نوشت که خود انسان اراده کند، نه وقتی که کلمات مثل استفراغ به طور حال به‌هم‌زنی
امروز فهمیدم که چقدر دوستشان دارم. هیاهوی مدرسه را، دانش آموزانم را، شیطنت ها و حتی  درس نخواندن هایشان را. امروز فهمیدم که چقدر خوشبخت بوده ایم ما، که دوران طاعون و وبا را به چشم ندیدیم وفقط در کتاب ها خوانده ایم.
این هفته طعم تعطیلی مدرسه چه تلخ بود و ناخوشایند :( ومن فهمیدم که تعطیلی باید شیرین باشد و دلچسب ،مثل تعطیلی روزهای آخر اسفندماه که باد بوی تازگی ها را به مشام جانمان می رساند و آوای شلوغی بازارها، شوق خرید، عطر چای و پایان خانه
                                                                             (به نام خداوندی که از سر مهر بخشش فراگیر و همیشگی دارد) با عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه ی شما برادران و خواهران عزیز و پاک .نشستن با رفیقان و دوستانی که به کارهای خلاف دعوت  میکنند و دوری از خداوند و نخواندن نماز نتیجه و پایانی تلخ دارد و سرانجامی شوم در پی دارد. جماعت اهل دود و دم هیچگاه خوبی کسی را نمیخوان همه اهل تشویق کارهای خلاف قوانین خدا هستند هیچوقت یک همنشین معتاد و یا
از ابوالفضل بیهقی نقل است که هیچ کتابی نیست که به یکبار خواندن نیارزد یا هر کتابی به یکبار خواندن می‌ارزد. اما همه ما به تجربه دریافته‌ایم که بسیاری از کتاب‌ها به یکبار خواندن نمی‌ارزد حتی برخی کتاب‌ها ارزش ورق زدن هم ندارند. در شرایط بالعکس برخی کتاب‌ها هم هستند که همیشه و همه وقت می‌توان و باید آن‌ها را خواند. ارزش این کتاب‌ها اگر با تکرار خواندن افزوده نشود، کاسته هم نمی‌شود.
امروز ما با پدیده‌ای به نام انفجار مطبوعات و اطلاعات روب
به نام خدای شهای طبس


فرقه های انحرافی با اسم های جذاب و فریبنده گاها با مواردی چون وصل شدن به شبکه برای گرفتن انرژی ، چهل روز نخوردن گوشت! زیر سوال بردن زیارت عاشورا ؛ تشکیک نماز به خاطر عربی بودنش ، نماز جماعت نخواندن ، عادی سازی ارتباط با نامحرم ؛ و ... شروع شده و در نهایت با توهین مقدسات ادیان مختلف به شیطان پرستی و ارتباط با شیاطین میرسند!


روایاتی که سفارش به خوردن گوشت می‌کنند، چگونه با روایاتی که از خوردن گوشت منع می‌کنند، جمع می‌شوند
همانطور که گفتم من دانشجوی برق در اراک هستم 
هر بار که از تهران  به سمت  اراک حرکت می کنم با خودم می گویم " آیا ارزش شو داره ؟؟؟؟"
یک حس درونی به من می گوبد این تاوان سستی و درس نخواندن در دبیرستان است 
این افکار تا شهر قم من رو آزار می ده پس از اون به این فکر می کنم که وقت شروع رسیده 
برای تک تک روز هایم برنامه ای در ذهنم می چینم وقتی که به اراک می رسم منتطر فردایی هستم که این برنامه را آغاز کنم
ولی خوب این فردا هرگز ار راه نمی رسد اما چرا ......
این
به چه می‌اندیشی!
نگرانی بیجاست...
عشق اینجا
و‎ ‎خدا هم اینجاست،
لحظه‌ها را دریاب
زندگی در فردا
نه، همین امروز است!
 
+++++++++++++++++++++++++++++++
اس ام اس های عاشقانه و زیبا
 
یك زن
برای زیبا ماندن
به دوستت دارم های
مردی نیاز دارد
كه هرروز آرام
در گوشش زمزمه كند
 
+++++++++++++++++++++++++++++++
اس ام اس های عاشقانه کوتاه
 
وقتی انسان‌ها همدیگر را دوست داشته باشند، همدیگر را می‌بخشند. اما وقتی دائما مجبور به این کار شوند، از دوست داشتن دست برمی‌دارند...!
 
++++++++++++++++++++
وسیله زیر پای آدم، اولین بدی اش این است که کتاب خواندنت را می گیرد. قبل ها که ساعت ها توی اتوبوس و تاکسی می گذشت، کتاب می خواندم، فیلم می دیدم، کلی فکر می کردم و باز هم وقت زیاد می آمد و شبکه های اجتماعی را هم کامل چک می کردم. از وقتی که ماشینی شده ام، خیلی از این ها دست خوش تغییر شده. مهم ترین تغییر کتاب نخواندن است. البته کنکور و روزگار روزهایی که گذشت هم بی تاثیر نیست. جلد 2 بی نوایان نشر افق را مدت هاست فقط به دنبال خودم می کشم. هر چند وقت یکبار چ
چند روزی از هفته کتاب می‌گذرد و این روزها به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، «کتاب»، سکه رایج بازار سخنرانی‌ها و نوشتن‌هاست. بیشتر این سخنرانی‌ها و یادداشت‌ها هم  یا شرح فضیلت مطالعه است یا نقد مبسوطی در مذمت نخواندن؛ سخنرانی‌ها و یادداشت‌هایی که بسیاری از آنها به هر دردی ممکن است دوا باشد جز ترویج کتاب‌خوانی.
ادامه مطلب
سلام 
اشکان ارشادی هستم از دیار بزرگ کرمانشاه 
بعداز مدتها ، فهمیدم که طالب مطالب من در حوزه‌های : صرف و نحو ، ترکی ، و حتی کردی که اصلا استقبال نشد بجز چند مورد! و تاریخ و جغرافیا ، بسیار اندک است و بازدیدکنندگان زیادی ندارم. البته در وبگاه شعر و اوزان عروضی ام بسیار طالب وجود داشت ولی بازهم به در بسته خوردم. واقعا از طریق تایپ کردن و نخواندن سوال کننده یا گم کردن مکان سوال ، نمی شد تا بازده خوبی به بار داشت. عزیزان مرا با نام « استاد » خطاب می
بسم الله
شب آخر خرداد شد.

نشسته ام روی پشت بام خانه و باد خنک آخرین روزِ بهاریِ زنجان پوستم را نوازش میکند.چهارمین بهار من هم در زنجان به سر رسید.باید برایش یک مفهوم خاصی پیدا کنم و بنویسم.ولی چیز خاصی برای گفتنش ندارم.مثل همه ی فصل ها پر تلاطم بود.زیبا و گاهی غمگین.
فردا اولین روزی میشود که من باید به عنوان استاجر بروم بیمارستان و روپوش سفید بپوشم.هر وقت تلویزیون را روشن میکنی یک شبکه را میبینی که با هیجان سوالات کنکور را حل میکنند و نوید روزه
نوشتن، خواندن. خواندن، نوشتن. نخواندن، نتوانستن به نوشتن. پراکنده خواندن، پرت خواندن، گاهی درست و بجا خواندن، پس از آن بهتر از بد نوشتن. باز نوشتن، باز بد نوشتن، حاصل اش ننوشتن. پشیمان شدن، ورق زدن، به کلمات حسد بردن، دوباره بدتر و بدتر نوشتن، خواندن از ترس بد نوشتن، حاصل اش بد خواندن. نفهمیدن، نفهمیدن را نوشتن، رد پای نفهمیده ها در خواندن.
این چند خط بالا، شاید نقشه یا الگویی از کار همیشگی یک نویسنده است. همه شان، هذیان های تب نوشتن هستند. چو
نوشتن، خواندن. خواندن، نوشتن. نخواندن، نتوانستن به نوشتن. پراکنده خواندن، پرت خواندن، گاهی درست و بجا خواندن، پس از آن بهتر از بد نوشتن. باز نوشتن، باز بد نوشتن، حاصل اش ننوشتن. پشیمان شدن، ورق زدن، به کلمات حسد بردن، دوباره بدتر و بدتر نوشتن، خواندن از ترس بد نوشتن، حاصل اش بد خواندن. نفهمیدن، نفهمیدن را نوشتن، رد پای نفهمیده ها در خواندن.
این چند خط بالا، شاید نقشه یا الگویی از کار همیشگی یک نویسنده است. همه شان، هذیان های تب نوشتن هستند. چو
حمایت از جمله چین
کمپین حمایت از سازنده جمله چین و روند ساخت
امروز در روند ساخت جمله چین به نتایجی رسیده ایم که ارزشمند هستند و نشان دهنده قدرت برنامه نویسی ایرانی است . با اینکه تماما انگلیسی می باشد اما ایرانی های فارسی زبان در زمینه برنامه نویسی پیشتازند . امیدوارم در این شرایطی که هم باید بیکدیگر کمک کنیم نرم افزار جمله چین من به شما کمک کرده باشد . امیدوار باشید که در نسخه های بعدی این نرم افزار شامل تحولات بسیاری می شود . من خودم به شخصه
روی تل بالشت ها و تشک ها نشسته ام.از بچگی این کار را دوست داشتم.هنوز حالا که ۱۸ ساله‌ام...وای من که هنوز ۱۸ ساله‌ام.چقدر روز مانده تا ۲۰ ساله شوم.چند سال تا ۲۵ و بعد ۳۰ ساله شدن!چقدر راهست هنوز.چقدر خام و ناپخته!پس حتما این هم از عادات بچه هاست که یک بلندی پیدا میکنند و پاهایشان را آویزان می‌کنند،به آینده فکر میکنند و خیال می‌بافند.درس هایم را نمیخوانم.امروز دومین روزی می شود که بجای قوز کردن روی کتاب و یادداشت کردن ساعت مطالعه دارم بی خیال طی
بعد ازینکه فهمیدم کنکور را گند زده ام تصمیم گرفتم از اول مرداد شروع کنم به خواندن،روز اول مرداد بچه ها خانه ی مان امدند و نشد قراربود از فردایش بخوانم، دوم مرداد اولین تجربه تنهایی سه نفری بیرون رفتنمان بود از چالش های سرکله زدن با اتش تا زدن جوجه کباب ها به سیخ تا خوابیدنمان وقتی بیدارشدیم شب شده بود برگشتنمان و خیلی چیزهای دیگر، روز سوم مرداد یادک نمی اید چه شد که نخواندم؟ مگرقرار نبود بجنگیم برای چیزی که میخواهیم؟ بعد از ان هم نتایج کذای
حمایت از جمله چین
کمپین حمایت از سازنده جمله چین و روند ساخت
امروز در روند ساخت جمله چین به نتایجی رسیده ایم که ارزشمند هستند و نشان دهنده قدرت برنامه نویسی ایرانی است . با اینکه تماما انگلیسی می باشد اما ایرانی های فارسی زبان در زمینه برنامه نویسی پیشتازند . امیدوارم در این شرایطی که هم باید بیکدیگر کمک کنیم نرم افزار جمله چین من به شما کمک کرده باشد . امیدوار باشید که در نسخه های بعدی این نرم افزار شامل تحولات بسیاری می شود . من خودم به شخصه
مجبور کردن خودم به نشستن و صرفا درس خوندن از طاقت فرسا ترین عملیات هایی هست که تا به امروز طرحشو ریختم:| 
 بایستی هر روز یک ساعت یا نیم ساعت بیشتر تلاش کرد. حتی حفظ کردن ساعت مطالعه ی دیروزم کار خوبی محسوب میشه.(جا برای ناامیدی نیست، باید پیشرفت کرد سرباز!)
این پروسه مثل کوهنوردی می مونه. نمی دونم تجربه ی کوهنوردی داشتین یا نه، یه کوهنورد باید صبر و تحمل زیادی داشته باشه. باید آروم باشین، خوب نفس بکشین و حواستون جمع سرعت حرکتتون باشه. یه قدم می
چند بار به این فاجعه که یک ماه بگذرد و مطلبی در «پرباز» منتشر نکنم، اشاره کرده ام. آخرینش در تاریخ 27 دی 97 منشتر شده بود.[وضعیت نارنجی] ظاهری ترین اثر این اتفاق به هم خوردن پیوستگی آرشیو ماهانه است. از فروردین، اردیبهشت، تیر! دیشب که 31 خرداد بود خواستم بیایم و همین طور الکی مطلبی بنویسم، فقط برای حفظ همین توالی! اما با خودم گفتم که چه؟ پیوستگی آرشیو چه چیزی است که بخواهی الکی کلمه پشت هم ردیف کنی، وقت خود را بگیری، وقت خواننده را هم تلف جملات بی
الکترسیته:  الكترسیته انرژی نهفته ای در طبیعت و وجود آن در بعضی از مواد موجود درجهان میباشد این نیرو به صورت های مختلف میباشد و دارای 2 قطب میباشد اما به صورت كلی میتوان الكترسیته را به دوبخش تقسیم كرد الكترسیته ساكن++این حالت از الكترسیته عنصری كه آن را بو جود می آورد دارای قطب مثبت+میشود مانند وسیله پلاستیكی كه بر اثر مالش دارای قطب مثبت میشود یا بدن انسان كه بر اثر برخورد با این گونه اشیاء درای قطب مثبت الكترسیته ساكن میشود فقط زمین تامین
میم روانشناسی خوانده و در یک کلینیک مشغول است. یک بار می‌گفت یک روانشناس اگر کارش را درست انجام بدهد، نمی‌تواند بیش از تعداد مشخصی مراجعه‌کننده را پذیرش کند. درگیر یک مراجعه‌کننده شدن ظرفیت خاصی می‌خواهد و حالا مگر یک روانشناس چقدر می‌تواند پذیرای این مشکلات و درگیر شدن‌شان، باشد؟ انسان است. اگر بخواهد واقعا کارش را درست انجام دهد تعداد خاصی بیشتر در توانش نخواهد بود.
برای این روزهای عید شش رمان نوجوان جدید خریده بودم که بخوانم. دو تای
دلم میخواد برای چند ساعت از تمام گروه های درسیم خارج بشم، چشمام رو ببندم و فقط آروم باشم. دلم میخواد یادم بره الان چه امتحانی دارم و فردا چه و معلم چی گفته.ساعت ۸ شب (!) امتحان جغرافیا بود و منِ خسته از عالم و آدم دیگه نمیکشیدم بخونم. با تهدید های معلم بنا بر نگرفتنِ نمره ی مستمر از روی کتاب پاسخنامه رو پر کردم و با نمره ی ۱۶ فرستادم بره. ۱۶؟ دیگه اصلا برام مهم نیست حتی دیپلمم نگیرم! تقلب؟ فکر نمی‌کردید متقلب باشم؟ اعتراف می‌کنم که هستم. دیگه خون
میم روانشناسی خوانده و در یک کلینیک مشغول است. یک بار می‌گفت یک روانشناس اگر کارش را درست انجام بدهد، نمی‌تواند بیش از تعداد مشخصی مراجعه‌کننده را پذیرش کند. درگیر یک مراجعه‌کننده شدن ظرفیت خاصی می‌خواهد و حالا مگر یک روانشناس چقدر می‌تواند پذیرای این مشکلات و درگیر شدن‌شان، باشد؟ انسان است. اگر بخواهد واقعا کارش را درست انجام دهد تعداد خاصی بیشتر در توانش نخواهد بود.
برای این روزهای عید شش رمان نوجوان جدید خریده بودم که بخوانم. دو تای
سؤال: مگر خداوند به تشکر ما نیاز دارد؟
جواب:
هرگز! قدردانی از یک لطف، ارزشی برای ماست و نشانه انصاف ماست نه اینکه نشان نیاز خدا به نماز ما باشد. اگر معلمی به شاگردش گفت: از زحمات من قدردانی کنید و خوب درس بخوانید، شاگرد نباید خیال کند که خوب درس خواندن او و قدردانی، مورد نیاز معلم است، بلکه کمال شاگرد را می‌رساند(و منفعتش برای خود اوست نه معلم)
 
سؤال: اگر بناست از نعمتهای الهی تشکر کنیم، چرا حتماً نماز بخوانیم؟
جواب:
وقتی اصل لزوم تشکر را قبول
وبلاگ نویس گرامی آقای اساطیری که علاوه بر دنیای مجازی در دنیای کاغذی هم می‌نویسند و در پست آخر وبلاگشان نوشته‌اند: #ایرانی_بخوانیم
من این هشتگ را اصلا نمی‌پسندم، کتاب خوانی برای من پلی است برای سفر به دنیای خیال، دنیایی که قید و بندها و محدودیت‌های اینجا را ندارد و می‌توانم لحظاتی را آن جوری که می‌پسندم سپری کنم. و این هشتگ می‌گوید این دنیا را محدود کن، حتی خیال پردازی‌هات را ببر در جایی که این تعداد محدود نویسنده آن را ساخته‌اند در حا
چرایی‌اش را دقیق نمی دانم، امّا هربار که نگاهی گذرا می اندازم به دو تا دفتر برنامه‌ریزی‌ام که گزارش های دو سه سال درس خواندن را روز به روز و هفته به هفته در آن ثبت کرده‌ام - گرچه برخی صفحاتش نیز خالی مانده - یک نکته‌ای توجهم را جلب می کند و آن، یک بی ارادگی، یک بی میلی به درس خواندن، یک روح ناکام و یک دانش‌آموز نسبتاً خسته است که گاهی با شتاب درس می خواند و ساعت مطالعه‌اش بالاست؛ گاهی با کندی و ساعت مطالعه‌اش نه چندان بالا؛ گاهی نیز اساساً
چرایش را دقیق نمی‌دانم، امّا هربار که نگاهی گذرا می‌اندازم به دو تا دفتر برنامه‌ریزی‌ام که گزارش های دوسه‌سال درس‌خواندن را روز‌به‌روز و هفته‌به‌هفته در آن ثبت کرده‌ام - گرچه برخی صفحاتش نیز خالی مانده - یک نکته‌ای توجهم را جلب می‌کند و آن، یک بی‌ارادگی، یک بی‌میلی به درس‌خواندن، یک روح ناکام و یک دانش‌آموز نسبتاً خسته است که گاهی با شتاب درس می‌خواند و ساعت مطالعه‌اش بالاست؛ گاهی با کندی و ساعت مطالعه‌اش نه چندان بالا؛ گاهی ن
ازدواجش به شیوه سنتی بود. اوایل مردش را خیلی دوست داشت و از زندگی اش راضی بود. تا این که چند وقت پیش سفره ی دلش را باز کرد؛ دل زده شده بود، می گفت انگار چیزی در زندگی کم دارد. گم شده اش عشق بود؛ عشقی که بنظرش باید قبل از ازدواج بینشان واقع می شد تا شاید زندگی اش را گرم تر می کرد. بخاطر آوردم چندین بار بین صحبت هایش از رمان هایی که می خواند تعریف می کرد؛ آن هم رمان های بی محتوای اینترنتی.
پی نوشت اول: رمان بد هم غفلتکده ای دیگر همچون میکده است.
مدت ها
گوشی های سامسونگ به دلیل ساختار ویژه و به خصوص شان در بین گوشی های اندرویدی، کیفیت بسیار بالایی دارند و البته برخورداری از ویژگی های مثبت بسیاری، سبب شده است این گوشی ها، پس از گذشت سال ها، همواره در بین سردم داران گوشی های پرفروش محسوب شوند. تنوع بالا و قیمت های مختلف، پشتیبانی صحیح، زیبایی ظاهر و درک بالا از نیاز کاربران را میتوان از مهم ترین این دلایل دانست. یکی از پرچمداران تولید شده ی این برند محبوب، سری گلکسی میباشد.
این اسمارت فون های
    
      دخترکی راه راه قسمت اول . 

ادما تو زندگی در برخورد با دیگران رفتار و اخلاقهای متفاوتی از خودشون نشون می دن و به نوعی با محیط اطراف و اتفاقات پیرامونشون ارتباط بر قرار می كنن در واقعه هر كس اخلاق خاص خودشو داره
مثلا بعضیا می تونن خیلی خشك و جدی باشن مثل بابای خدابیامرزم انقدر خشك و جدی كه اگه یه شب با كمربند به جون مادربد بختم نمی یوفتاد شام از گلوش پایین نمی رفت
و یا خیلی شوخ طبع و بذله گو.............. مثل اقای كیهانی دربون شركت
حرافترین
دیروز 45 دقیقه راجع به شرایط کار و این که چرا انقدر عصبانی ام با دکتر حرف زدم. گفتم شبیه گاو نه من شیر ده شدم که با یه لقد همه چی رو به هم میریزه! گفتم این روزا همه از من انتظار دارن بهترین باشم اما من کم آوردم.... مسئولیت ها بامنه اما انتظار دارن همه چیز بدون ایراد و اشکال پیش بره... دیگه نمی تونم... بهم گفت باید آروم باشم. گفت باید یاد بگیرم که کارام رو با طمانینه انجام بدم. حتی وقتی حق با منه لازم نیست درجا جواب بدم. باید صبر کنم وقتی آروم شدم با آرام
پانزده سال قبل که بعنوان یک دانشجوی ساده شهرستانی به مشهد آمدم یکی از خوش شانسی های زندگی ام این بود که دانشگاهم در خیابانی قرار داشت که پر بود از کتابفروشی های مختلف.و یکی از لذت های آن روزهای من این بود که در مسیر رفت و آمد به دانشگاه پشت ویترین این کتابفروشی ها می ایستادم و با دیدن روی جلد آنها لذت می بردم. آن سالها وضعیت مالی خیلی روبراهی نداشتم و خیلی نمی توانستم فکر کنم به خرید کتاب های مورد علاقه ام .ولی همان پشت ویترین ایستادن ها هم برا
درِ کلاس های دانشگاه شیشه داشت ، آنقدری بود که بتوانی دوسوم کلاس را ببینی
کلاس 106 دانشگاه جای خیلی دنجی بود ، انتهای راهرو بود ، کوچک و نُقلی
کلاسش همیشه خودمانی بود ، انگار که دوستانت را دعوت کرده ای به اتاق خودت
من کمتر آنجا کلاس به پستم میخورد ، اما قضیه برای او کمی متفاوت بود و بیشتر کلاس هایش آنجا تشکیل میشد ، اصلا شاید برای همین بود که آن کلاس برایم اینقدر خواستنی جلوه میداد
آنروز یادم است که امتحان داشتند ، از آن سخت هایش !
غُرغُر درس نخ
شهر هزارشب نویسنده: مجتبی یاری انتشارات: سوره مهر
شهر هزارشب : دلت اگر برای ماجرایی پرهیجان و دلهره تنگ شده است این کتاب و این شما
شهر هزارشبنویسنده: مجتبی یاریانتشارات: سوره مهر
معرفی:
نوجوانی است و شور و نشاطش.از درس نخواندن و دور از چشم پدر و مادر با دوستان قرار گذاشتن تا خواب های عجیب و غریب و پنهان کردن آنچه که پیدا می کنند…وتا تمام وقایع ترسناکی که آرامش این دوران را به هم می زند.کتاب با داستان پر هیجان و دلهره اش، پنهان ها و پیداهایش باع
جو،تغییردادن بعضی چیزها خیلی سخت است، از شمار سال‌ها فراتر می‌رود و بسیار انسان‌ها برایش تلاش می‌کنند و پیش از آن‌که به آن غروب دلخواه پشت پنجره برسند (آن روز خرمی که همه‌چیز در جای خود قرار گرفته،) عمرشان به سر می‌رسد. از آن بار نخست که لوییزا از تو نوشت خیلی چیزها عوض شده اما رنج‌ها نه. فقط شکل دیگری گرفته‌اند. لباس دنیای جدید پوشیده‌اند و برای همین هروقتی کسی برگشته و متن لوییزا را در اثری، تازه کرده، کسانی بوده‌اند که دیده‌اند و خو
وقتی آدم درگیر کارهای بیهوده ی زندگی می شود خیلی چیزها را فراموش می کند. فراموش می کند در زندگی او افرادی هستند، که همیشه به او آرامش می دهند. حرف هایش را می شنوند بدون این که انتظاری داشته باشند. چون از روی علاقه و دوست داشتن این کار را می کنند.
کم کم داشتم فراموش  می کردم چنین افرادی را در زندگی دارم. بیشترین توجه را به من می کنند، مرا دوست دارند و همه ی سعیشان در این است که به من احساس بهتری بدهند و مراقب هستند مبادا حرفی بزنند و مرا ناراحت کنن
پاسخ استاد علی‌اکبر مظاهری به دختری عفت‌پیشه

فصل امتحانات بود، مدت‌زمانی با این افکار (یا نیاز) درگیر بودم و اصلاً دوست نداشتم امتحان‌هایم را به‌خاطر این مسائل خراب کنم.دل را به دریا زدم و با حاج‌آقا مظاهری تماس گرفتم و از اوضاع و احوالم برایشان گفتم. دقیق توضیح دادم که من از لحاظ نیاز جنسی خیلی آشفته هستم. احساس نیاز جنسی بالایی دارم، اما موقعیت ازدواج هم فعلاً برایم فراهم نیست و از طرفی نمی‌خواهم گناه کنم. دنبال راهی هستم که به عفت و
ما ترسیده ایم. باید هم بترسیم! از منتشر کردن هر متنى که روزى شاید مدرکى باشد علیه ما در دادگاه انقلاب اسلامى، از نشر هر عکسى که شاید شامل محتواى مجرمانه باشد در قانون اسلامى ایران. از داشتن وى پى ان. از فالو کردن یا نکردن آدم هاى خاص... ما باید هم بترسیم از سر به راه نبودن. اما مگر مى شود به عنوان یک شهروند، برق را درست مصرف کنى، آب را به یاد شهرهایى جز پایتختِ یک کشور خشکسالى زده کم مصرف کنى، غذایت را در حد توان با گرسنه ها شریک باشى، اما به وقتِ ش
اولین توصیه برای درست درس خواندن این است که با خستگی شروع به درس خواندن نکنید و با خیالی آسوده استراحت کنید اگر زمان شما اجازه می دهد به منظور تجدید قوا، یک روز کامل را به استراحت بگذرانید. با این کار ممکن است احساس عذاب وجدان کنید و مرتبا با خود بگوئید: باید امروز را هم درس می خواندم و زمان گرانبهایی را که به استراحت تخصیص داده اید، با استرس سپری کنید. اما همانطور که در بالا اشاره شد، فراموش نکنید که در حالت استرس مغز اطلاعات جدید را جذب نمی ک
امروز کتاب The President's Murderer را خوندم و چالش ۲۰۱۹ گودریدزم را کامل کردم.
امسال ۲۰ کتاب انتخاب کرده بودم که اگر به احتمال، سال شلوغی داشتم، بتوانم تمامش کنم و اگر فرصت بیش‌تر داشتم سریع‌تر به هدفم برسم و روحیه بگیرم و اعتماد به نفسم بالا‌ برود. دقیقا به همین سادگی.
قبل از عید موقع خانه تکانی دقیقه‌ی نودی‌مان، کتاب Christmas In Prague را پیدا کردم، مریم قبلا برای کلاس زبانش خریده بود، کتابی ۴۰-۵۰ صفحه‌ای از مجموعه‌ی Oxford Bookworms Library و در سطح Stage 1. خواندم و
این که چرا این جا و در این وبلاگ می نویسم دلایل خودش را دارد. درست است که اگر یک کانال روزانه نویس در تلگرام بسازم افراد بیشتری این مطالب را مشاهده می کنند اما می خواهم این خاطرات و دلنوشته ها را برای خودم جمع کنم. هر موقع لازم بود آن ها را تماشا کنم و از این که امروز را بهتر یا بدتر گذراندم خوشحال یا ناراحت شوم.
در درون خود احساس پوچی می کنم. نه این که زندگی برایم بی معنا باشد؛ اینطور نیست، بر عکس اهداف زیادی برای این زندگی دارم و مشکل اصلی من هم
تشویق به درس خواندن از طرف والدین یکی از اصلی ترین محرک های درس خواندن برای نوجوانان می باشد. اما بسیاری از والدین با وجود آن که شرایط را برای فرزندشان به بهترین شکل مهیا می کنند، از درس نخواندن فرزندشان شکایت دارند. هر والدی برای آن که فرزندی موفق داشته باشد از تمام توان و دانش خود استفاده می کند، اما همیشه والدین روش های درستی به کار نمی برند. به همین منظور ما در ادامه این مطلب ابتدا علل بی علاقگی نوجوانان به درس خواند و سپس راه هایی برای تش
معلم ، ارزش معلم ، بزرگداشت شغل معلمی ، خصوصیات یک معلم خوب و …را گرد آوری کرده ایم که تقدیم دانش آموزان عزیزی میکنیم که از سن ۷ سالگی تا سن جوانی و گاهی میان سالی شاهد زحمات و فداکاری هایی معلمانی هستند که معلمی را شغل انبیا میدانند و برای تعلیم و تربیت کودکان ، نوجوانان و جوانان از جان و دل خود مایه میگذارند. امیدوارم این نوشته برای شما مفید باشد.
۱۰ انشا در مورد معلم و معلمی  
******************************************************************
انشا در مورد معلم شماره یک
 
۱- اگر قرائت صد بار لعن و سلام در هنگام زیارت عاشورا باعث عسر و حرج و یا سبب نخواندن زیارت عاشورا شود اگر چنانچه بعد از هر بخش از لعن ها و سلام ها بگوید: “تسعاً و تسعین مرّه”‌ ان شاء اللّه ثواب زیارت کامل را خواهد داشت .
۲- در مفاتیح الجنان چند جمله در حاشیه زیارت عاشورا آمده یعنى : “و بالبرائه ممّن قاتلک و نصب لک الحرب و بالبرائه ممن اسّس اساس الظلم و الجور علیکم و ابرء الى اللّه و الى رسوله”‌ چون در خیلى از کتب ادعیه معتبره این جملات جزء زی
 
موبایلم را که روشن می‌کنم و صفحه اینستاگرامم را باز، چندمین استوری را دوست عزیزم گذاشته و صفحه دوست دیگرم را معرفی کرده و نوشته از جمله مادرانی که فقط غر نمی‌زنند، عمل می‌کنند.
خواندن همین جمله کافی است تا فکر کنم من دارم غر می‌زنم؟
و حتما غر زدن انواع مختلف دارد و لابد در یکی از آن‌ها می‌گنجم!
چند روز بعد هروقت فرصتی کنم به این مساله فکر می‌کنم که آیا من مادر غرزنی هستم؟ و سعی می‌کنم پست‌های وبلاگم یادم بیاید. احساس ناخوبی از خودم دار
این‌ که می‌بینید پروژه‌ی جدید من است. وسط سرشلوغی‌ها، درس‌خواندن‌ها و نخواندن‌ها، نوشتن‌ها‌ و ننوشتن‌ها، پرورش مستر و خرده‌فرمایشات زن وَ مرد، این‌یکی هم قرار است بیاید وصله شود به فهرست کارهام و نمی‌دانم چرا؟ صبح، فال حروف ابجد زدم. سعی کردم با حضور قلب، حمد و آیه‌اش را بخوانم و موقع نیت‌کردن تمرکز کافی داشته‌باشم تا فالم حرف‌های مفیدی تحویلم دهد و مثلا نگوید آن‌زنِ گندم‌گونِ فلان، در پی صدمه و آسیب به تو است. و فکر می‌کنید‌
 
خدمت
آیت الله بهاالدینی رسیدم. گفتم آقا راز مقام و رتبه سید سکوت چه بود؟ آقا دست بالا
آورد و اشاره به دهان کرد. خدا شاهدست الان مردم خیلی دست کم گرفته اند آبرو بردن را.
 
ببینید
خدا چند گناه را نمی بخشد:
1- عمدا
نماز نخواندن.
2- به
ناحق آدم کشتن.
3- عقوق
والدین.
4- آبرو
بردن.
 
 این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی
موفق به توبه نمی شوند. پسر یکی از بزرگان علما که در زمان خودش استادالعلما بود، برای
من تعریف می کرد: "به پدرم گفتم پدر تو دریای
ارکستر عروسی کرج
خلاصه متن:
اگر قصد برگزاری یک جشن عروسی را دارید و نمی توانید بین ارکستر و دی جی یکی را انتخاب کنید، باید به شما بگوییم که ارکستر عروسی کرج بهترین گزینه برای شما است. چرا که با قیمتی مناسب برای شما یک جشن با شکوه برگزار خواهد کرد. توانایی ارکستر عروسی کرج در برگزاری مراسم بی نظیر است.
بهترین ارکستر عروسی کرج:
تفاوت ارکستر عروسی کرج با دی جی عروسی:
همیشه افردی که می خواهند یک جشن عروسی با شکوه برگزار کنند در انتخاب بین دی جی و ار
مشاورهٔ روانشناسی پس از یک هفتهپس از آن‌که پاسخ آن خوانندهٔ عزیزمان را درباره ‌افسردگی پاییزی دادیم، اکنون گفته و پرسیده‌اند: به راهکارهای‌تان عمل می‌کنم و -خدا را شکر- حالم خیلی بهتر شده‌ است. یکی از راه‌ها، نخواندن مطالب منفی و ناامیدکننده‌ است. این‌را کاملاً عمل کردم و در بهبود حالم مؤثر بود. راه دیگر این است که مطالب امیدبخش بخوانم. نمی‌دانم چه بخوانم. لطفاً یک کتاب مثبت و امیدبخش و راهگشا معرفی کنید. پاسخ ما:مرحبا به شما که راهکار
  
تعمیرات دستی برای رفع مشکل نخواندن دی وی دی و سی دی در لپ تاپ
برای اینکه هرگونه خراشیدگی کوچک بر روی فویل سی دی یا دی وی دی مشخص شود، سطح براق سی دی یا دی وی دی را زیر نور لامپ بررسی می کنیم تا حتی اگر کوچکترین قسمتی از فویل CD از بین رفته بود، آن را بیابیم. سی دی را در همان طرفی که نوشته ها قرار دارند قرار می دهیم و با یک ماژیک وایت برد قسمتی از فویل سی دی/ دی وی دی را که از بین رفته رنگ می کنیم. از دو تکه “چسب نواری کاغذی” استفاده کنید و هر دو را
زندگی‌نامهرامش، با نام اصلی آذر محبی تهرانی، در ۲۲ آبان ۱۳۲۵ در شهر تهران و در خانواده‌ای با سه خواهر و یک برادر به دنیا آمد و تا دیپلم طبیعی به تحصیلات خود ادامه داد. او تصمیم داشت بعد از دیپلم وارد دانشگاه شود و در رشتهٔ جراحی به تحصیلات خود ادامه دهد، اما به عرصهٔ خوانندگی روی آورد.
خوانندگیرامش از ریشه‌های موسیقی کلاسیک فارسی شکوفا شده بود و حرفه خود را به‌طور رسمی در سال ۱۳۴۳ با ترانه "پرستو جان" در برنامه "یک شاخه گل" رادیو گل‌ها آغاز
وقتی مدتی از درس خواندن بگذرد، برگشتن به حس و حالش، سخت ترین کارِ دنیاست. این که خودت را مقید کنی که شده فقط نیم ساعت یکجا بنشینی و تمرکز کنی و درس بخوانی، پدرت را درمی آورد. 
چند روزیست درس خواندن را شروع کرده ام. متأسفانه خرداد از آنچه که فکر میکردم، نزدیک تر است. جُدای از لعن و نفرین هایی که هر روز نثارِ خودم میکنم، تمامِ تلاشم را هم میکنم که لااقل از این روزهای پایانی استفاده ی درست را بکنم.
ساعتِ مطالعه ام چند روز است که بین 1 تا 2 ساعت در دور
 
مادر که شدم مطمئن شدم وارد جزیره ناشناخته‌ای شدم که هیچ‌کس جز خودم از آن خبر ندارد.
سعی کردم با دیگران از آن حرف بزنم. اما مگر چقدر می‌توانستم بگویم؟ از چند دقیقه و ساعت و روزش می‌توانستم بگویم؟
حتی اگر یک دوربین همراه خودم می‌کردم تا از صبح تا شب و شب تا صبحم فیلم بگیرد، حس‌هایم را که درون من جاری بود چه می‌کردم؟ رویاها و کابوس‌هایم را. بغض‌هایم را که خوب پشت نقاب‌های مختلف پنهان می‌کردم بی‌آن‌که یک تار مو از زیرش بیرون آمده باشد؟
گ
کتابخانه‌های عمومی تعطیل است. این جمله یعنی کتاب‌خانه‌های اختصاصی باز است؟ قاعدۀ منطقی می‌گوید که تا خبری از کتابخانۀ بعدی نداشته باشیم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که در چه حالی است اما ذهن‌های منطق نخوانده فکر می‌کنند که کتابخانه‌های اختصاصی حتما باز هستند.
احتمالا یک سری ذهن‌های منطق نخوانده الآن که معما حل شده بیاییند بگونید نه، خیلی هم می‌دانستیم. بی‌خیال، طاقچه را یادتان هست که گفتم مزخرف است. دیشب از خجالتم در آمد و یک هفته اشتر
روی فرش های سبز نمازخانه نشسته بودیم و شوفاژ را تکیه گاه گرم شانه هایمان کرده بودیم. درباره نحوه ترکیدنمان روی مین های شناسایی نشده، سخنان مضحک میگفتم و می خندیدیم. بی آنکه که فکر کنیم چند هفته بعد، قرار است ما را همین مرگ که با شوخی هایمان همراه کرده بودیم، خانه نشین کند. غرولند سر می دادیم، برای اینکه هنوز چند نفری از مامان و باباها راضی به رهسپار کردن بچه هایشان نبودند و از لحظه هایی حرف میزدیم که با دوست داشتنی ترین دبیرانمان قرار بود ب
در پی انتشار
دابسمش مسعود مقتدری، مدافع حرمی که سلاح رزمندگان اسلام را تبدیل به گیتار
نمود، وبلاگ تأدیه انتقاد سخت حاج حسین یکتا از بسیج دانشجویی، در رابطه با
قرآن نخواندن و گوش دادن به موسیقی توسط ایشان را منتشر می کند:


«چقدر با قرآن
رفیقید؟! چقدر قران توکیف ها و جیب ها تونه؟! هی کتاب خاک های نرم کوشک می
خونیم... . آقا در بسیج دانشجویی موسیقی عادی شده. اسمش را هم گذاشته اند مجاز،
اسمش را هم گذاشته اند پاپ، یا کوفت و زهر مار. مجاز شجریانش برات ح
شاعر میگه:
چه بگویم؟ نگفته هم پیداست، غم این دل مگر یکی و دو تاست؟
به همم ریخته است گیسویی
به همم ریخته است مدت هاست
 
 
 
تو فکر اینم که چی بگم و چجوری بگم و به چه ترتیبی بگم؛ خب طبیعتا کل فرایند رو باید مهندسی کنم :) البته مهندسی به معنای خوب و سازنده نه به معنای دستکاری کردن و خرابکاری کردن.
محورهای مذاکره بدین شرح است(بدون ترتیب):
۱-زندگی و محیط - رشد و خانواده‌ی خودم
۲- ویژگی‌های شاخص طرف مقابلم- علی الخصوص عقل و وقار بدون هیبت - سایر ویژگی‌ها
شاعر میگه:
چه بگویم؟ نگفته هم پیداست، غم این دل مگر یکی و دو تاست؟
به همم ریخته است گیسویی
به همم ریخته است مدت هاست
 
 
 
تو فکر اینم که چی بگم و چجوری بگم و به چه ترتیبی بگم؛ خب طبیعتا کل فرایند رو باید مهندسی کنم :) البته مهندسی به معنای خوب و سازنده نه به معنای دستکاری کردن و خرابکاری کردن.
محورهای مذاکره بدین شرح است(بدون ترتیب):
۱-زندگی و محیط - رشد و خانواده‌ی خودم
۲- ویژگی‌های شاخص طرف مقابلم- علی الخصوص عقل و وقار بدون هیبت - سایر ویژگی‌ها
موانع استجابت دعا 

امام على(ع) می ‏فرماید: «المعصیة
تمنع الاجابة؛(11) گناه مانع اجابت دعا است»
گناهان سه نوع تأثیر منفى در دعا می ‏گذارند: 
1-لذت دعا و مناجات را
سلب می کنند. 
انسان دعا می ‏کند، اما لذت نمی ‏برد و
رقت قلب پیدا نمی ‏کند. 
2-مانع استجابت دعا می ‏شوند. 
3-توفیق دعا کردن یا شرکت
نمودن در مجالس دعا را از انسان سلب می ‏کنند. 
برخى از گناهان در عدم اجابت دعا
تأثیر بیشتر دارند که در ذیل به نمونه‏اى از آن‏ها اشاره می ‏کنیم. 
امام سجاد(ع
راستش تا تعداد نظرات خصوصی انتقادی علیه مطلب قبل دو سه تا بود به خود اون شخص پاسخ میدادم و تمام...
اما تعداد که بیشتر شد به نظرم باید یه توضیحی عمومی بدم...
من توی مطلب قبل گفتم مطالب تحت عنوان "فکر و ذکر" کمی خشک و فلسفی" هست و بیشتر متناسب آقایونه ... و خانمها با توجه به روحیاتشون نخونن بهتره...
خیلی ها اینطور برداشت کردن که منظور من این بود که خانمها متون سخت و سنگین فلسفی رو نمی فهمن و بهتره نخونن...
آخه چرا اینقدر سرسری و بدون دقت میخونید؟!!! (این
دیکتاتور ها میخواهـند:
شما کتاب نخوانیدو همیشه در ترافیک بمانیدمواد و الکل بزنیدو سر موضوعات کوچک به جان هـم بیافتیدزمان و آگاهی را آرام آرام از دست بدهـیدو چیزی بزرگ در درون شما به نام " اُمید " را نابود کنند!

عکس تزئینی (چرا از این صحنه ها تو مترو و اتوبوس کم می بینیم؟)
بچه که بودم، با خوندن کتاب هایی مثل قصه های خوب برای بچه های خوب، شیرشاه، جادوگر شهر اُز و ... احساس خوبی داشتم، اما ته دلم میخواستم کتاب های بزرگتر ها رو هم بخونم و البته بفهم
این پست‌های سریالی من معمولا نیمه‌کاره رها میشن، چون وقتی حس نوشتنش هست وقتش نیست و وقتی
وقتش پیدا می‌شود حسش دیگر از بین رفته. الان هم حسش نیامده اما مثل هر
کار از نیمه رها شده‌ای برایم بار ذهنی و
روانی ایجاد کرده (یعنی این قدر من ول‌نویسی‌هایم را جدی می‌گیرم!)

شما را
نمی‌دانم اما برای من حرف آخر در هیچ کتابی نیست. هر کتاب
خوب تلاش نویسنده‌اش است برای
تبیین و تفسیر جهان موجود یا ساختن جهان مورد نظرش. هر نویسنده‌ای هرچند بزرگ و ن
مشاوره تحصیلی تلفنی و مشاوره تحصیلی می تواند  اطلاعات لازم برای افزایش موفقیت تحصیلی  را ارائه دهد.
برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.
مشاوره تحصیلی تلفنیمشاوره تحصیلی برای دانشجویان و دانش اموزان مفید است.مخصوصا افرادی که میخواهند در کنکور موفق شوند و وارد دانشگاه شوند، می توانند بهره فراوانی  از مشاوره تحصیلی ببرند.
مشاوره ی تحصیلی به دلیل نقش مهمی که در موفقیت یا شکست دانش آموزان و دانشجویان در مسیر تحصی
با وجود کنار گذاشته شدن ضبط های خانگی از سیستم صوتی و تصویری منازل، بدلیل کیفیت بالا و طراحی خوب بسیاری از ضبط های سامسونگ قابل استفاده در منازل هستند.
تعمیر ضبط خانگی سامسونگ
در ادامه این مقاله راجع به آموزش تعمیر ضبط خانگی سامسونگ و ایرادهای متداول آنها بعنوان یکی از زیر مجموعه های تعمیر تلویزیون و ضبط صوت خانگی توضیحات بیشتری میدهیم.
از کار افتادن بخش سی دی
مهمترین ایرادهایی که در بخش سی دی تعمیر ضبط خانگی سامسونگ می توانیم نام ببریم عب
عدم شناسایی سیم کارت 

“چرا گوشی سیم کارت را نمی خواند؟” پرسشی است که
در این مقاله، قصد پاسخ دادن به آن را داریم. بنا به دلایل متعددی ممکن است گاهی برخی
از گوشی های هوشمند، سیم کارت را شناسایی نکرده و اصطلاحا نخوانند. اما به نظر شما
دلیل اصلی چنین رخدادی چیست؟ آیا اپراتورهای ارائه دهنده ی خدمات تلفن ضعیف عمل می
کنند؟ و یا مشکل از گوشی موبایل است؟ کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل اچ تی سی، به این
سوالها پاسخ داده اند.
 
دلایل عدم شناسایی سیم کار
در خانواده ی ما درس خواندن جزء لاینفکِ زندگی بود. تا زمانی که در دروس نمره ی خوب را به دست می آوردی، مشکلی نبود. 
هر چقدر به دبیرستان نزدیک تر میشدم، و چشم هایم بیشتر باز میشد و دنیایم را با دیدِ جدید میدیدم، بیشتر عوض میشدم. دیگر نه درس، بلکه حواشیِ مدرسه و دوستان و آن جوّ برایم در اولویت بود. برای کسی که پایین ترین نمره اش 18 بوده، معلوم است که گرفتن 12، خیلی کم است. (به لطفِ مامان و حضورِ همیشه اش در مدرسه، کادرِ دفتر از نمره ام خبردار شدند. و معا
 
اگر به صحبت ها و مصاحبه های افراد موفق در هر زمینه ای توجه کنید متوجه خواهید شد که یک ویژگی در میان همه ی آنها مشترک است و در واقع دلیل اصلی موفقیت آنها شده است. همه ی آنها می گویند ما به کاری که انجام کی دادیم ، علاقه داشتیم و از آنجام دادن آن لذت می بردیم. مسلّم است وقتی شما کاری را با شوق و ذوق انجام ندهید و از آن لذت نبرید، نمی توانید توانایی هایتان را به طور کامل به کار بگیرید و در نتیجه موفق هم نخواهید شد.
این علاقه و لذت برن در حین انجام کا
سلام . 
 
داستان شروع برنامه نویسی PHP من 
 
اول پست بگم که من اصلا اصلا قصد ندارم در این پست وارد بحث های فنی و تخصصی زیادی بشم . میخام از تجربیات شیرینم از زبان برنامه نویسی پی اچ پی میگم .
از اون موقع ها که یه خط کدنویسی پی اچ پی بلد نبودم و در حسرت یادگیری پی اچ پی تا اون موقع که سعی کردم یک سی ام اس کامل با پی اچ پی بنویسم ولی پروژم به جایی نرسید
و در نهایت الان که یه متخصص پی اچ پی هستم و حدود هفت هشت سالی میشه که بصورت کامل با PHP کار میکنم . 
 
مشک
شنبه 24/01/1398
جمله این هفته: 
"الان نمی توانم در این مورد اظهار نظر کنم، اگر اجازه بدید بررسی می کنم و اطلاع خواهم داد"
کاش می شد موقع تصمیم گیری های آنی می توانستیم دکمه آرام شدن زمان را بزنیم و با حساب شدگی کامل پاسخ بدهیم. دارم به پرلود اول از کویینتت در جی مینوز شاستاکوویچ گوش می دهم. دیروز و پریروز خیلی پر استرس و پر فشار بودند. فشارهای روانی ناشی از نداشتن خانه ناخودآگاه دارد تاثیرات بدی رویمان می گذارد. من به توانایی های خودم کمی باور دارم ا
جهل به احکام غسل
س ۱۸۷. من تا سن هفده سالگی با مسأله ی احتلام و غسل و مانند آن آشنا نبودم، و از کسی هم درباره آن ها چیزی نشنیده بودم، و خودم هم معنای جنابت و وجوب غسل را نمی فهمیدم، لذا نماز و روزه ام تا این سن اشکال دارد، امیدوارم وظیفه ی مرا بیان فرمایید.
ج. همه ی نمازهایی را که در حال جنابت خوانده اید، باید قضا کنید؛ ولی روزه ای را که در حال جنابت بدون علم به اصل جنابت گرفته اید، صحیح و مجزی است، و قضا ندارد.
 
ترک نماز و جبران آن
س ۱۸۸. متأسفانه
از عباس معروفی
وقتی صحبت رمان در زبان فارسی می شود اسم چه کسانی یادم می افتد؟
هر بار که رمان خوبی می خوانم همین جمله به ذهنم می آید. مگر ما در
این صد و چند سال چند رمان خوب داریم؟ لابد خیلی...نمی شود این را هم انکار کرد که
شاید کتاب هایی هم باشند که مسائل خارج از کتاب اجازه نداده تا خوانده شوند. شاید
رمانی که هیچ وقت اجازه چاپ نگرفته، رمانی که چاپ شده ولی دیده نشده، رمان هایی که
چاپ شده اند و بعد زود جمع شده اند یا به عبارت بهتر قلع و قمع شده اند. ه
گزارش یک مشاورة نتیجه‌بخش
پرسش:آقا یا خانمی گفته و پرسیده‌اند: تابستان که گذاشت و وارد پاییز شدیم، اندک‌اندک، از نشاطم کاسته شد و اکنون دلم گرفته و احساس افسردگی و دلمردگی می‌کنم. آنچه بیشتر آزارم می‌دهد، اندوهی است که در دلم لانه کرده و شادمانی‌ام را ربوده‌ است. تحمل این اندوه بی‌دلیل، برایم دشوار است. چه‌ کنم؟
پاسخ:• تحلیل مسئله:چون در فصل پاییز، روزها کوتاه می‌شود و آسمان گاهی ابری می‌گردد، نور کمتری به زمین می‌تابد. هوا نیز سرد م
در خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه –که گفته شده امیرالمومنین(ع) در آن به سیره
حکومتی حضرت مهدی(عج) اشاره کرده- آمده است: «حضرت مهدی(عج) رای مردم را به
قرآن باز می گرداند، در زمانی که آنها قرآن را به رای و اندیشه [خود] مبدل
کرده اند.»




زمان تقریبی مطالعه :
5 دقیقه



خدای
متعال در آیه 79 سوره مبارکه و
جادوی کتاب  با یادی از استاد ارجمند دکتر
باستانی پاریزی
لحظاتی که با کتاب طی
می شود به حقیقت سرخوشانه لحظاتی ست که مفهوم فرهنگی آدمی در عالم  تعریف می شود...کتاب که می خوانی ابدیتی خجسته
ترا از این سوی تاریخ به سو می کشاندو اگر فاصله ای اندک باشد با خشت جان تو پر می
شود... وقتی  با این دوست سرشار از سکوت و
معنا ارتباط داری  احساس آرامش روحی می کنی
و در وجودت حس سلامتی و پاکی همراه با اعتماد بنفس موج می زند.. ..پرنده ای هستی در
آسمان همه پروازها ....پ
 


 هر کاری که برای
تربیت فرزندتان انجام می‌دهید و هر رفتاری که با او دارید، مستقیماً بر شکل‌گیری
شخصیت او اثر می‌گذارد. تربیت خوب می‌تواند یک فرزند سالم به جامعه تحویل دهد و
تربیت غلط می‌تواند باعث شکل‌گیری یک شخصیت ناسازگار، بد قلق و ناموفق در فرزندتان
شود.
 
 
الف) شاخص های روانی کودک سالم:
 
متناسب با سن خود حرف می‌زند و اصلا از
لحاظ شاخص‌های تکاملی مشکلی نداشته و ندارد.
در هر سنی خود را به اندازه مطرح می‌کند.
انتظار دارد دیگران به او
مدتی است که در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و توییتر می‌بینم که دوستانم ویدیوهایی را ارسال می‌کنند که در آن‌ها از رهگذران کوچه‌ها و خیابان‌های شهری(که معمولا تهران یا اصفهان است) سوال‌هایی پرسیده می‌شوند و گزیده‌هایی از پاسخ‌های این رهگذران به ما نشان داده می‌شوند. 
 
 احتمالا اگر با این نوع از محتوا روبرو شده باشید، متوجه منظور من شده‌اید. سوال‌ها هم از شیر مرغ هستند تا جان آدمیزاد،‌ازکتاب خواندن و نخواندن هستند تا نظر مردم در مو
سلام . 
 
داستان شروع برنامه نویسی PHP من 
 
اول پست بگم که من اصلا اصلا قصد ندارم در این پست وارد بحث های فنی و تخصصی زیادی بشم . میخام از تجربیات شیرینم از زبان برنامه نویسی پی اچ پی میگم .
از اون موقع ها که یه خط کدنویسی پی اچ پی بلد نبودم و در حسرت یادگیری پی اچ پی تا اون موقع که سعی کردم یک سی ام اس کامل با پی اچ پی بنویسم ولی پروژم به جایی نرسید
و در نهایت الان که یه متخصص پی اچ پی هستم و حدود هفت هشت سالی میشه که بصورت کامل با PHP کار میکنم . 
 
مشک
آموزش فتوریدینگ
مقدمه
آموزش فتوریدینگ(آموزش عکس خوانی) در ایران چندسالی است که آغاز شده و با نام های عکس خوانی یا تصویرخوانی هم به آن پرداخته شده است و من در این مقاله با آموزش فتوریدینگ البته به زبان ساده در خدمت شما عزیزان هستم.
آموزش فتوریدینگ
فتوریدینگ توسط آقای پاول شیل به وجود آمده و ایشان از سال 1354 شمسی تحقیقات خود را شروع کرده و در سال 1364 شمسی شروع به آموزش فتوریدینگ کردند.
در فتوریدینگ گفته میشه که از ذهن ناخودآگاه در کنار ذهن خودآگ
آموزش فتوریدینگ
مقدمه
آموزش فتوریدینگ در ایران چندسالی است که آغاز شده و با نام های عکس خوانی یا تصویرخوانی هم به آن پرداخته شده است و من در این مقاله با آموزش فتوریدینگ البته به زبان ساده در خدمت شما عزیزان هستم.
آموزش فتوریدینگ
فتوریدینگ توسط آقای پاول شیل به وجود آمده و ایشان از سال 1354 شمسی تحقیقات خود را شروع کرده و در سال 1364 شمسی شروع به آموزش فتوریدینگ کردند.
در فتوریدینگ گفته میشه که از ذهن ناخودآگاه در کنار ذهن خودآگاه استفاده میشه و
اهمیت ترک گناه 
بدانکه تقوا دو جزء دارد: جزء اول، کسب نمودن است و جزء دوم، دوری جستن. کسب نمودن، انجام طاعت است و دوری نمودن، ترک محرمات می باشد، ولی جزء دوم؛ یعنی دوری نمودن، مصلحتش برای بنده بیشتر و مهمتر است از جزء اول که کسب کردن باشد؛ چون ترک محرمات خودش فایده رسان است و انجام واجبات - ولو کم باشد - اگر در کنار ترک محرمات قرار گیرد، رشد می کند که این را قبلا شناختی. این مطلب از حدیث شریف: (یکفی من الدعاء مع البر ما یکفی الطعام من الملح) .
برا
ثواب و برکات خواندن نماز اول وقت
نماز اول وقت از جمله اعمال مستحبی است که توصیه زیادی به آن شده است. به طوری که می توان سعادت دنیا و آخرت را در خواندن نماز اول وقت دانست
نماز اول وقت از جمله اعمال مستحبی است که توصیه زیادی به آن شده است. به طوری که می توان سعادت دنیا و آخرت را در خواندن نماز اول وقت دانست. در این مقاله به روایت ها و نقل قول هایی در مورد فضائل و برکات نماز اول وقت پرداخته ایم.احادیث ذکر شده از ائمه اطهار (ع) در خصوص نماز اول وقت:
1. یک
به علت وحشیانه نویسیِ امشبم، فقط یکی از عناوین را بخوانید...
«آش شله قلم کار یا مقدمه»
کشکول‌م را ببرم پیش خزانه دار کلماتم تا آن را پر کند و پستی داشته باشم در این نیمه شبِ خسته!
اگر کارما واقعیت داشت، در زندگی قبلی‌ام در چه کالبدی زندگی می‌کردم؟ شاید إبن سینا بودم که الآن در شرایطی دیگر متولد شده‌ام، با سردی جات ضعفِ حافظه دارم و حتی یک بیت شعر را نمی‌توانم حفظ کنم، نه من علاقه‌ای دارم و نه آن بخشی که در ذهنم مشغولِ حفظِ شعر است شعور کافی
«آن‌ گاه که نشانه‌های پسر انسان در آسمان پدیدار شد پسر انسان را ببینند
که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال می‌آید، اما از آن روز و ساعت هیچ‌ کس
حتی ملائکه آسمان اطلاع ندارند، جز خداوند و بس، شما نیز حاضر باشید، زیرا
در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می‌آید»
«هم‌چنان که برق از مشرق ساطع شد تا در مغرب ظاهر
شود، ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد، آن گاه نشانه پسر انسان در آسمان
پدیدار شود و جمیع طوایف زمین سینه‌زنی کنند و پسر انسان را ببینند که

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

چیزهایی هست که نمی‌دانی...