نتایج جستجو برای عبارت :

مَنِ او - رضا امیرخانی

#من_او
« مَنِ او »
نویسنده: #رضا_امیرخانی
خلاصه:داستان مربوط به خانواده فتاح‌ها از خانواده‌های ثروتمند و مذهبی تهران قدیم است. حاج فتاح دو نوه‌اش -مریم و علی- را بسیار دوست دارد و همیشه سعی می‌کند لوطی‌گری را به آن‌ها یاد دهد. داستان بر محوریت علی فتاح می‌چرخد، پسری که عاشق دختر کلفت‌شان -به نام مهتاب- است. در پِیِ کشف حجاب، مریم به فرانسه می‌رود و بعد از مدتی مهتاب نیز به پیش او می‌رود و علی هم‌چنان عاشق است و مهتاب هم‌چنان عاشق است اما ..
یَا عَاصِمَ مَنِ اسْتَعْصَمَهُ یَا رَاحِمَ مَنِ اسْتَرْحَمَهُ یَا غَافِرَ مَنِ اسْتَغْفَرَهُ یَا نَاصِرَ مَنِ اسْتَنْصَرَهُ یَا حَافِظَ مَنِ اسْتَحْفَظَهُ یَا مُکْرِمَ مَنِ اسْتَکْرَمَهُ یَا مُرْشِدَ مَنِ اسْتَرْشَدَهُ یَا صَرِیخَ مَنِ اسْتَصْرَخَهُ یَا مُعِینَ مَنِ اسْتَعَانَهُ یَا مُغِیثَ مَنِ اسْتَغَاثَهُ
 
یَا مَنْ لامَفَرَّ إِلا إِلَیْهِ یَا مَنْ لا مَفْزَعَ إِلا إِلَیْهِ یَا مَنْ لا مَقْصَدَ إِلا إِلَیْهِ یَا مَنْ لا مَن
قال أبو جعفر محمّد بن علیّ الجواد علیه السلام:
مَنِ اسْتَغْنی بِاللهِ إفْتَقَرَ النّاسُ إلَیْهِ، وَ مَنِ اتَّقَی اللهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ کَرِهُوا.
[بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۷۹، ح ۶۲]
هر که خود را به وسیله خداوند بی نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقوای الهی را پیشه خود کند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می گیرد گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.

 
 
أهنّی وأبارک لکم مولد الإمام محّمد بن علیّ الجواد علیه السلام وأسأل اللّه ب
امام
محمد تقی علیه السلام فرموده اند:
 
کَیْفَ
یُضَیَّعُ مَنِ اللّهُ کافِلُهُ، وَکَیْفَ یَنْجُو مَنِ اللّه طالِبُهُ، وَ مَنِ
انْقَطَعَ إ لى غَیْرِاللّهِ وَ کَّلَهُ اللّهُ إ لَیْهِ.
 
چگونه گمراه و
درمانده خواهد شد کسى که خداوند سَرپرست و متکفّل اوست
 چطور نجات مى یابد کسى که
خداوند طالبش مى باشد.هر که از خدا قطع امید کند و به غیر او پناهنده شود، خداوند
او را به همان شخص واگذار مى کند. 
 
 
11- طلب خیر
ما حارَ مَنِ اسْتَخارَ، وَ لا نَدِمَ مَنِ اسْتَشارَ.
هر که خیر جوید سرگردان نشود، و کسی که مشورت نماید پشیمان نگردد.
 
12- وطن دوستی
عُمِّرَتِ الْبِلادُ بِحُبِّ الاَوْطانِ.
شهرها به حبّ و دوستی وطن آباداند.
 
13- سه شعبه علوم لازم
اَلْعِلْمُ ثَلاثَهٌ: اَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ.
دانش سه قسم است: فقه برای دین، و پزشکی برای تن، و نحو برای زبان.
 
14- سخن عالمانه
تَکَلَّمُوا فِی الْعِلْمِ
 
از امیر مؤمنان (علیه‌السلام) نقل شده است که در مذمّت دنیا فرمودند:
«أَوَّلُهَا عَنَاءٌ وَ آخِرُهَا فَنَاءٌ فِی‏ حَلَالِهَا حِسَابٌ‏ وَ فِی حَرَامِهَا عِقَابٌ مَنْ صَحَّ فِیهَا أَمِنَ وَ مَنْ مَرِضَ فِیهَا نَدِمَ مَنِ اسْتَغْنَى فِیهَا فُتِنَ وَ مَنِ افْتَقَرَ فِیهَا حَزِنَ مَنْ سَاعَاهَا فَاتَتْهُ وَ مَنْ قَعَدَ عَنْهَا أَتَتْهُ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَیْهَا أَعْمَتْهُ وَ مَنْ نَظَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ.»
 تحف‌العقول، ص۲۰۱
 
«آغازش گ
82-  و من کلام له (علیه السلام)
> فی ذم صفة الدنیا <
مَا أَصِفُ مِنْ دَارٍ أَوَّلُهَا عَنَاءٌ وَ آخِرُهَا فَنَاءٌ فِی حَلَالِهَا حِسَابٌ وَ فِی حَرَامِهَا عِقَابٌ مَنِ اسْتَغْنَی فِیهَا فُتِنَ وَ مَنِ افْتَقَرَ فِیهَا حَزِنَ وَ مَنْ سَاعَاهَا فَاتَتْهُ وَ مَنْ قَعَدَ عَنْهَا وَاتَتْهُ وَ مَنْ أَبْصَرَ بِهَا بَصَّرَتْهُ وَ مَنْ أَبْصَرَ إِلَیْهَا أَعْمَتْهُ.
#قال الشریف : أقول و إذا تأمل المتأمل قوله (علیه السلام) و من أبصر بها بصرته و
باز هم بوی حرم هوی مسیحا شده استو هوایت به دم و بازدمم جا شده است
هر زمانی که به تو عرض ارادت کردمدیدم از روی ادب پیکر من پا شده است
اول صبح ، سلامی به ضریحت دادمزندگی کردنِ امروز ، چه زیبا شده است
رحم کن بر مَنِ جا مانده و دور افتادهکه ز داغ حرمت قامت من تا شده است
کاش یک روز بیاید که ببینم آقاجانِ من پیشکش زینب کبری شده است
السَّلامُ عَلَیکِ یَا زِینَب الکُبری ..
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا ..
التماس دعا ..❤️روزتون امام رضایی❤️
 
مطالب بی
هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاءً وَالْقَمَرَ نُورًا وَقَدَّرَهُ مَنَازِلَ لِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِینَ وَالْحِسَابَ مَا خَلَقَ اللَّهُ ذَٰلِکَ إِلَّا بِالْحَقِّ یُفَصِّلُ الْآیَاتِ لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ
او کسی است که خورشید را روشنایی، و ماه را نور قرار داد؛ و برای آن منزلگاه‌هایی مقدّر کرد، تا عدد سالها و حساب (کارها) را بدانید؛ خداوند این را جز بحق نیافریده؛ او آیات (خود را) برای گروهی که اهل دانشند، شرح می‌دهد! (یونس/٥)
 
أَ
خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ
وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلاَّ لَکَ‏
کسى که بر غیر تو وارد شود محروم است
و آنکه به غیر تو رو کند زیانکار است
وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلاَّ بِکَ
وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلاَّ مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ‏
و هر که به درگاه غیر تو رود محتاج گشته
و هر که از غیر فضل و کرم تو درخواست کرد بى ‏برگ و نوا گردید

السلام علیک یااباعبدالله   السَّلامُ عَلى مَنِ الإجابَةُ تَحتَ قُبَّتِهِ.
سلام بر آن کسى که (محلِّ) اجابتِ دعا در زیرِ بارگاه اوست.
◼مـجـلــس روضــه سـیـدالـشـهـدا
پنجـــشنبه ۱۷ بـهـمن ۱۳۹۸شــروع‌مـــــــــــراسم‌‌از‌ســــاعـت۱۹:۳۰
مکان:فرهنگشهر، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
مبلغ مجلس اهل بیت علیهم السلام باشید
ادامه مطلب
 
امام باقر علیه السلام: مَنْ تَوَکَّلَ‏ عَلَى‏ اللَّهِ‏ لَا یُغْلَبُ‏ وَ مَنِ اعْتَصَمَ بِاللَّهِ لَا یُهْزَم‏
 
هر کسى که توکّل بر خدا کند مغلوب نمى ‏شود و کسى که به (دامن لطف) خداوند چنگ بزند شکست نمى ‏خورد
روضه الواعظین ج 2 ، ص 425
به نام او...
من چند وقتی هست که متوجه شدم تو بیان احساساتم دچار مشکلم
تو لذت بردنم از لحظه ها هم همین طور.
همیشه همین جوریه که وقتی برای یه چیزی خیلی برنامه میذارم و بهش فکر میکنم و تو ذهنم یه چیز قشنگ ازش میسازم ولی تو واقعیت، اون نمیشه و غصه میخورم و نمیتونم لذت ببرم.ناراحت میشم
من واسه دیدن تو دو هفته فکر کردم که چجوری بشه و نشه و فلان...ولی تهش اونی نشد که دلم میخواست و حتی درست نتونستم ببینمت!حتی یه دیدن خیلی ساده.
شرایط بدی شده.همه چیز سخته
من
*صلى الله علیه و آله : مَنِ اتَّقى اللّه َ أهابَ اللّه ُ مِنهُ کُلَّ شَیءٍ ، و مَن لَم یَتّقِ اللّه َ أهابَهُ اللّه ُ مِن کُلِّ شَیءٍ . [1]
*الإمامُ علیٌّ علیه السلام : مَن خافَ اللّه َ آمَنَهُ اللّه ُ سُبحانَهُ مِن کُلِّ شَیءٍ ، مَن خافَ النّاسَ أخافَهُ اللّه ُ سُبحانَهُ مِن کُلِّ شَیءٍ . [2]
*الإمامُ الحسنُ علیه السلام : مَن عَبدَ اللّه َ عَبّدَ اللّه ُ لَهُ کُلَّ شَیءٍ . [3]
ادامه مطلب
امام باقر علیه السلام:
لَا تَتَهَاوَنْ بِصَلَاتِکَ فَإِنَّ النَّبِیَّ صلى الله علیه وآله قَالَ عِنْدَ مَوْتِهِ لَیْسَ مِنِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلَاتِه‏...
نماز خود را سبک نشمار، همانا پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله هنگام رحلتش فرمود: کسی که نماز را سبک بشمارد از من نیست.
 
                                     
 
 کلام گهربار علی علیه السلام 
 
​​​​​وَ قَالَ ( علیه السلام ) :
لَا شَرَفَ أَعْلَی مِنَ الْإِسْلَامِ وَ لَا عِزَّ أَعَزُّ مِنَ التَّقْوَی وَ لَا مَعْقِلَ أَحْسَنُ مِنَ الْوَرَعِ وَ لَا شَفِیعَ أَنْجَحُ مِنَ التَّوْبَةِ وَ لَا کَنْزَ أَغْنَی مِنَ الْقَنَاعَةِ وَ لَا مَالَ أَذْهَبُ لِلْفَاقَةِ مِنَ الرِّضَی بِالْقُوتِ وَ مَنِ اقْتَصَرَ عَلَی بُلْغَةِ الْکَفَافِ فَقَدِ انْتَظَمَ الرَّاحَةَ وَ تَبَوَّأَ خَفْضَ الدَّعَةِ وَ الرَّغ
«٢٠»فَإِنْ‌ حَاجُّوکَ‌ فَقُلْ‌ أَسْلَمْتُ‌ وَجْهِیَ‌ لِلّهِ‌ وَ مَنِ‌ اتَّبَعَنِ‌ وَ قُلْ‌ لِلَّذِینَ‌ أُوتُوا الْکِتابَ‌ وَ الْأُمِّیِّینَ‌ أَ أَسْلَمْتُمْ‌ فَإِنْ‌ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا وَ إِنْ‌ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَیْکَ‌ الْبَلاغُ‌ وَ اللّهُ‌ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ ( ازاین‌رو)پس اگر با تو به گفتگو و ستیز و محاجّه برخاستند،(با آنها مجادله مکن و)بگو:من و پیروانم روى به خدا تسلیم کرده‌ایم.و به اهل کتاب(یهود و ن
1
عنه علیه السلام :مِن أفضَلِ النُّصحِ الإِشارَةُ بِالصُّلحِ . امام على علیه السلام : از برترین خیرخواهى ها ، راهنمایى به صلح و سازش است
2
عنه علیه السلام :کَمالُ الحَزمِ اسْتِصْلاحُ الأضْدادِ و مدُاجاةُ الأعْداءِ . امام على علیه السلام : صلح جویى با مخالفان و مدارا با دشمنان، کمال دور اندیشى است .
3
عنه علیه السلام :السِّلْمُ ثمرة الحلمِ . امام على علیه السلام : صلح و آشتى، میوه بردبارى است .
4
عنه علیه السلام :الحِلْمُ حِلیةُ العِلمِ ، و عِلَّة
لَوْ لا تَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ‏(النمل : 46) چرا از خدا آمرزش نمی‌خواهید؛ شاید که رحمتتان کند؟!
 
شیخ صدوق (ره) از امام صادق (ع) روایت کرده است:
هر کس هنگام خوابیدن، صد بار استغفار کند؛ شب را می‌گذراند در حالی که همه‌ی گناهانش مانند برگ درخت ریخته است و صبح در حالی برمی‌خیزد که گناهی بر او نیست. 
 
[متن عربی و سند: أَبِی ره قَالَ حَدَّثَنِی سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ عَنْ عِیسَى بْنِ هِ
 

 کلام گهربار علی علیه السلام 
 
 
​​​​​وَ قَالَ ( علیه السلام ) :
لَا شَرَفَ أَعْلَی مِنَ الْإِسْلَامِ وَ لَا عِزَّ أَعَزُّ مِنَ التَّقْوَی وَ لَا مَعْقِلَ أَحْسَنُ مِنَ الْوَرَعِ وَ لَا شَفِیعَ أَنْجَحُ مِنَ التَّوْبَةِ وَ لَا کَنْزَ أَغْنَی مِنَ الْقَنَاعَةِ وَ لَا مَالَ أَذْهَبُ لِلْفَاقَةِ مِنَ الرِّضَی بِالْقُوتِ وَ مَنِ اقْتَصَرَ عَلَی بُلْغَةِ الْکَفَافِ فَقَدِ انْتَظَمَ الرَّاحَةَ وَ تَبَوَّأَ خَفْضَ الدَّعَةِ وَ الرّ
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) :
«یَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ، مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْکُمُ البَاءَهَ
فَلْیَتَزَوَّجْ، فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ،
وَمَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَعَلَیْهِ بِالصَّوْمِ، فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ.»
«ای جوان‌ها، اگر می توانید حتما ازدواج کنید، اگر نمی‌توانید روزه بگیرید که روزه غریزه جنسی را کنترل می‌کند»
وسائل الشیعه، حر عاملی، موسسه آل البیت، بیروت، ج 10، ص 410.
مشاهده مطالب بیشتر در سایت
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) :
«یَا مَعْشَرَ الشَّبَابِ، مَنِ اسْتَطَاعَ مِنْکُمُ البَاءَهَ
فَلْیَتَزَوَّجْ، فَإِنَّهُ أَغَضُّ لِلْبَصَرِ وَأَحْصَنُ لِلْفَرْجِ،
وَمَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَعَلَیْهِ بِالصَّوْمِ، فَإِنَّهُ لَهُ وِجَاءٌ.»
«ای جوان‌ها، اگر می توانید حتما ازدواج کنید، اگر نمی‌توانید روزه بگیرید که روزه غریزه جنسی را کنترل می‌کند»
وسائل الشیعه، حر عاملی، موسسه آل البیت، بیروت، ج 10، ص 410.
مشاهده مطالب بیشتر در سایت
  فقط اختیار یار
امام حسن علیه السلاممَنِ اتَّکَلَ
عَلى حُسنِ الاِختیارِ مِنَ اللّهِ لَهُ لَم یَتَمَنَّ أنَّهُ فی غَیرِ الحالِ
الَّتِی اخْتارَهَا اللّهُ؛ هر کس به حُسن اختیار خدا براى او اعتماد کند، آرزو
نمی‌کند که در حالتى جز آنچه خدا برایش اختیار کرده است، باشد *تحف العقول
،ص169

 
 
أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الَّذی سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِسلام بر حسین که جانش را تقدیم نمود
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ أَطاعَ اللهَ فی سِـرِّهِ وَ عَلانِـیَـتِـهِسلام بر آن کسى که در نهان و آشکار خدا را اطاعت نمود
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِسلام بر آن کسى که خداوند شفا را در خاک قبر او قرار داد
أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـهُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِسلام بر آن کسى که (محلِ) اجابت دعا در زیر بارگاه اوست
أ
 
أَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الَّذی سَمَحَتْ نَفْسُهُ بِمُهْجَتِهِسلام بر حسین که جانش را تقدیم نمود
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ أَطاعَ اللهَ فی سِـرِّهِ وَ عَلانِـیَـتِـهِسلام بر آن کسى که در نهان و آشکار خدا را اطاعت نمود
أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِسلام بر آن کسى که خداوند شفا را در خاک قبر او قرار داد
أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـهُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِسلام بر آن کسى که (محلِ) اجابت دعا در زیر بارگاه اوست
أ
    السَّیِّدُ فَتّاحیّ : أینَ تَذهَبونَ یا أولادِی ؟ اَلأولادُ : نَذهَبُ لِزیارَةِ مَرقَدِ الإمامِ الحُسَینِ (ع). اَلسَّیِّدُ فَتّاحیّ : أینَ تَذهَبنَ یا بَناتی ؟ ـ اَلبَناتُ : نَذهَبُ مَعَ إخوَتِنَا لِلزّیارَةِ . أحَدُ الأولادِ : أینَ تَذهَبانِ یا أبی وَ یا اُمّی ؟ اَلوالِدُ : نَذهَبُ إلَی المُستَوصَفِ . : مَنِ المَریضُ ؟ ـ اُمُّکُم تَشعُرُ بِالصُّداعِ .   آقای فتّاحی : ای پسران من ؛ کجا می روید ؟ پسران : به زیارت مرقد امام حسین (ع) می رویم . ف
مهمترین اثر روزه تقواست. تقوا هم سه اثر مهم دارد
اولین اثر تقوا، قدرتمند شدن انسان است. 
رسول خدا فرمود: مَنِ اتَّقَى اللّهَ عاشَ قَوِیّا، وسارَ فی بِلادِ عَدُوِّهِ آمِنا؛ هرکسی تقوای الهی را رعایت کند، قوی زندگی می‌کند و در سرزمین دشمنش با امنیت بگردد.
دومین اثر تقوا، تدبیر و توان برون‌رفت از مشکلات است. 
امام باقر فرمود: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقِی بِالتَّقْوَى عَنِ الْعَبْدِ مَا عَزَبَ عَنْهُ عَقْلُهُ وَ یُجْلِی بِالتَّقْوَى
#جمهوری_اسلامی در قرآن کریم
 
۱. شاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ (آل عمران ۱۵۹)
ای پیامبر! با مردم مشورت کن
 
۲. هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنینَ(اعراف۶۲)
او خدایی است که با نصرت خود و با مومنین تو را تایید کرد
 
۳. یا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَسْبُکَ اللّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنینَ (اعراف ۶۴)
ای پیامبر! برای تو کافی است، خدا و مؤمنینی که از تو پیروی کرده اند
 
۴. ما تَشاؤُنَ إِلاّ أَنْ یَشاءَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ (تکو
قَالَتْ إِحْدَاهُمَا یَا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ ۖ إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِیُّ الْأَمِینُ  (قصص آیه ۲۶)
یکی از آن دو دختر (صفورا) گفت: ای پدر این مرد را (که به شجاعت و امانت آراسته است) به خدمت خود اجیر کن که بهتر کسی که باید به خدمت برگزینی کسی است که توانا و امین باشد.           ***ترجمه الهی قمشه ای**

یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
116-  و من خطبة له (علیه السلام)> و فیها ینصح أصحابه <أَرْسَلَهُ دَاعِیاً إِلَی الْحَقِّ وَ شَاهِداً عَلَی الْخَلْقِ فَبَلَّغَ رِسَالَاتِ رَبِّهِ غَیْرَ وَانٍ وَ لَا مُقَصِّرٍ وَ جَاهَدَ فِی اللَّهِ أَعْدَاءَهُ غَیْرَ وَاهِنٍ وَ لَا مُعَذّ
{مهدویت در قرآن - شماره 16}
(جزء شانزدهم)
«قُلْ کُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحابُ الصِّراطِ السَّوِیِّ وَ مَنِ اهْتَدی؛ ...»*۱
امام کاظم(ع)  در مورد این آیه فرمود: «(الصِّراطِ السَّوِیِّ) همان قائم است و هدایت یافته کسی است که به پیروی از ایشان توفیق یابد...»*۲
همه ما در انتظاریم. (ما در انتظار پیروزی و دشمن در انتظار شکست ما) پس بگذارید انتظار بکشند! اما به زودی می فهمند که چه کسی جزو اصحاب صراط مستقیم و هدایت یافته ا
امروز روزِی است به نام شما، به یاد شما؛ روز میلاد شما. چه مبارک روز و چه فرخنده لحظات و ساعاتی است که در آن لحظه از شما یاد شود، نام شما بر زبان آید و جان و دل و روح و قلب را مطهر و معطر کند. هر روز، روزِ شما است و هر لحظه متعلق به شما. نام شما از مناره ها و مأذنه ها و گلدسته ها هر روز گوش را نوازش می دهد و لب ها را به صلوات مترنم می کند که «بخیل آن است که نام شما را بشنود و صلوات نفرستد». این همان ندایی است که کسانی در قد و قامت و قواره های مختلف به انح
از امام زمان علیه السلام منقول است که هر کس به این صورت بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله صلوات بفرستد، گناهانش محو می‌شود و غم‌هایش از بین می‌رود. اسباب خیر و روزی برایش فراهم می‌شود، بر دشمنش غلبه می‌یابد و از رفیقان رسول الله صلی الله علیه و آله می‌شود.  اللهم یا اَجوَدَ مَن اَعطی وَ یا خَیرَ مَن سُئِلَ وَ اَرحَمَ مَنِ استُرحِمَ. اللهمَّ صل علی محمدٍ و آل محمدٍ فی الاَوَلِینَ وَ صَل علی محمدٍ و آل محمدٍ فی الآخِرِینَ وَ صل علی محمدٍ و
حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله: مَنِ اطَّلع فی بیت جاره فنظر إلی عوره رجلٍ أو شَعرِ امرأهٍ أو شئ من جسدها کان حقّاً علی الله أن یُدخِلَه النار مع المنافقین ….
هر کس در خانه همسایه خویش نظر نماید و به عورت مردی یا موی سر یا جایی از بدن زنی نگاه کند، سزاوار است بر خداوند که او را به همراه منافقینی که در دنیا در پی نگاه به اندام زنان هستند، وارد آتش کند و از دنیا نمی‌رود مگر این‌که خداوند رسوایش کند و عورتش را در آخرت تماشاگه ناظران قرار ده
متن آیه:
یأَهْلَ الْکتبِ قَدْ جَآءَکمْ رَسُولُنَا یبَینُ لَکمْ کثِیراً مِّمَّا کنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکتبِ وَیعْفُواْ عَن کثِیرٍ قَدْ جَآءَکمْ مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَکتبٌ مُّبِینٌ (15) یهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْونَهُ سُبُلَ السَّلمِ وَیخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَیهْدِیهِمْ إِلَی صِرطٍ مُّسْتَقِیمٍ (16)
ترجمه:
ای اهل کتاب! در واقع فرستاده ما به سوی شما آمد، در حالی که بسیاری از چیزهایی، از کتاب
چند نکته بسیار مهم درباره عاشورا
بخش اول:
1. عاشورا، برای حاجات دنیوی، مبارک نیست:
در روایتی از امام باقر، عاشورا برای نیازهای دنیوی همچون انتخاب شغل، و تجارت، انتخاب #همسر (متاسفانه برخی در مراسم های روضه عاشورا برای آینده فرزندانشان، در حال جستجو هستند) و ...، شوم و نامبارک و بدون برکت، دانسته شده است و تصریح شده است حتی اگر به ظاهر برآورده شود، سرنوشت و #عاقبت خوبی نخواهد داشت.
متن #حدیث:
فَإِنِ استَطَعتَ أن لا تَنتَشِرَ یَومَکَ فی حاجَةٍ فَ
امام زین العابدین علیه السلام از حضرت زینب علیهاسلام ، از ام ایمن روایت فرمودند:«لَقَدْ قَالَ لَنَا رَسُولُ اللهِ صلی الله علیه و آله و سلم حِینَ أَخْبَـرَنَا بِهَذَا … الْخـَبـَرِ: إِنَّ إِبْلِیسَ لَعَنَهُ اللهُ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ یَطِیـرُ فَرَحاً فَیَجُولُ الْأَرْضَ کُلَّهَا بِشَیَاطِینِهِ وَ عَفَارِیتِهِ فَیَقُولُ یَا مَعَاشِـرَ الشَّیَاطِینِ قَدْ أَدْرَکْنَا مِنْ ذُرِّیَّةِ آدَمَ الطَّلِبَةَ وَ بَلَغْنَا فِی هَلَاکِهِمْ
نوازش
نوازش یعنی نگاه و
سلام پر از صمیمیت به شما، تلفن یکی از دوستان که فقط صدایتان رابشنود ،
جمله کوتاه معلم زیر نمره خوب ورقه امتحان شما.نوازش یعنی وارد شدن به آگاهی فرد دیگر. نوازش چیزی است که "کودک" ما احساس میکند.
شخصیت إنسان از سه ساخت تشکیل شده به شرح زیر:
۱) مَنِ کودک: منِ احساسات، هیجانات و عواطف ماست. ۲) مَنِ بالغ: منِ خردمند و عاقل که وظیفه تحلیل سود و زیان را دارد. ۳) مَنِ والد: منِ ارزش های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی، خانوادگی و سنتی م
۳۰/۳۰. مُحَمَّدُ بْنُ‌ یَحْیىٰ‌ رَفَعَهُ‌، قَالَ‌: قَالَ‌ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ‌ عَلَیْهِ‌‌السَّلاَمُ‌: «مَنِ‌ اسْتَحْکَمَتْ‌ (۱) لِی (۲) فِیهِ‌ خَصْلَةٌ‌ مِنْ‌ خِصَالِ‌ الْخَیْرِ، احْتَمَلْتُهُ‌ عَلَیْهَا، وَ اغْتَفَرْتُ‌ فَقْدَ مَا سِوَاهَا، وَ لَا أَغْتَفِرُ (۳) فَقْدَ عَقْلٍ‌ وَ لَا دِینٍ‌؛ لِأَنَّ‌ مُفَارَقَةَ‌ الدِّینِ‌ مُفَارَقَةُ‌ الْأَمْنِ‌، فَلَا یَتَهَنَّأُ (۴) بِحَیَاةٍ‌ مَعَ‌ مَخَافَةٍ‌، وَ فَقْدُ ال
94-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها یصف اللّه تعالی ثم یبین فضل الرسول الکریم و أهل بیته ثم یعظ الناس <
>اللّه تعالی<
فَتَبَارَکَ اللَّهُ الَّذِی لَا یَبْلُغُهُ بُعْدُ الْهِمَمِ وَ لَا یَنَالُهُ حَدْسُ الْفِطَنِ الْأَوَّلُ الَّذِی لَا غَایَةَ لَهُ فَیَنْتَهِیَ وَ لَا آخِرَ لَهُ فَیَنْقَضِیَ.
>و منها فی وصف الأنبیاء<
فَاسْتَوْدَعَهُمْ فِی أَفْضَلِ مُسْتَوْدَعٍ وَ أَقَرَّهُمْ فِی خَیْرِ مُسْتَقَرٍّ تَنَاسَخَتْهُمْ کَرَائِ
*به خدا اعتماد کن، فریب شیطان نخور*
 سوره_اسراء آیه ۶۴ و ۶۵
و (ای شیطان) هر کس از مردم را میتوانی با صدای خود بلغزان و نیرو های  سواره و پیاده ات را بر ضد آنان گسیل دار و در اموال و فرزندان با آنان شریک شو و به آنان وعده بده، و شیطان جز فریب وعده ای به آنان نمیدهد.
قطعا تو بر بندگان (خالص) من تسلطی نداری و حمایت و نگهبانی پروردگارت (برای آنان) کافی است.
تفسیر_و_توضیح
در این آیه چهار بخش مهم از وسایل و برنامه دشمن جهت نفوذ در اسلام و مسلمین بیان شده اس
راه پیدا کردن اشتباهات 
 
خیلی وقت های دنبال این میگردیم که چطور به اشتباهات خودمون پـِی ببریم که دیگه مرتکب نشیم، تا قبل از ضررهای سختی که بهمون وارد بشه ، جلو داری کنیم؟!
این همیشه مثل یک خوره ذهن افراد رو، میخوره اما برای پیدا کردن راه این نکته، اشتباه میرویم!
سُفره معارف اهل بیت علیهم السلام بهترین راه حل ، این جور راهِ حل طلب کردن هاست:
حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام در کلامی نورانی چنین می فرماید: 
« مَنِ اسْتَقْبَلَ وُجُوهَ الْآرَاءِ
                منی:الذین  ینفقون فی السراء والضراء و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین ((83))
مناجات راجین
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یَا مَنْ إِذَا سَأَلَهُ عَبْدٌ أَعْطَاهُ‏وَ إِذَا أَمَّلَ مَا عِنْدَهُ بَلَّغَهُ مُنَاهُ‏وَ إِذَا أَقْبَلَ عَلَیْهِ قَرَّبَهُ وَ أَدْنَاهُ‏وَ إِذَا جَاهَرَهُ بِالْعِصْیَانِ سَتَرَ عَلَى ذَنْبِهِ وَ غَطَّاهُ‏ وَ إِذَا تَوَکَّلَ عَلَیْهِ أَحْسَبَهُ وَ کَفَاهُ‏ إ
دانلود آهنگ کجا درد تو از تنم بیرون میره چرا غمم تموم نمیشه احسان خواجه امیری در سایت موزیک ایرانی
Ahang koja dard to az tanam kharej mishe
دانلود اهنگ کجا درد تو از تنم بیرون میره چرا غمم تموم نمیشه - موزیک ایرانی
وقتی میرم أَزُّ این هَمَّهُ دَرْدْ بِهِ خَاطَرَ مَنِ نگو برگرد با قَلْبِ مَنْ چه هَا که نکرد نبودن تو نگو برگرد این زخما رَوِّ بِهِ کوه بزنی بِهِ پلک زدنی میریزه وقت بردن تو اوج نبرد بِهِ دشمنتم نگو برگرد کجا دَرْدْ تو أَزُّ تَنَمْ بیرون میره چرا غ
1
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :جانِبُوا الخِیانةَ ، فإنّها مُجانَبَةُ الإسلامِ . امام على علیه السلام : از خیانت دورى کنید ؛ که خیانت از اسلام بدور است .
2
الإمامُ علیٌّ علیه السلام :غایَةُ الخِیانَةِ خِیانَةُ الخِلِّ الوَدودِ ، و نَقْضُ الْعُهُودِ . امام على علیه السلام : اوج خیانت ، خیانت کردن به دوست صمیمى و شکستن عهد و پیمانهاست .
3
عنه علیه السلام :إنّ أعْظَمَ الخِیانَةِ خیانَةُ الاُمّةِ (الأمَنةِ) ، و أفْظَعَ الغِشِّ غِشُّ الأئمّةِ . امام ع
{مهدویت در قرآن - شماره 2}
(جزء دوم)
«فَلَمَّا فَصَلَ طالُوتُ بِالْجُنُودِ قالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ مَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلَّا
مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَهً بِیَدِهِ، فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ فَلَمَّا جاوَزَهُ هُوَ وَ الَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ قالُوا لا طاقَهَ لَنَا الْیَوْمَ بِجالُوتَ وَ
جُنُودِهِ، قالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُو
همه می گویند زادگاه شما، محل ظهور جسم خاکی و وجه بشری شما در این عالم، ناحیه ای است مقدسه، بنام سامرا، و گویند سامرا یعنی « سُرَّ مَن رآی » یعنی هرکه آن را رؤیت نمود، مسرور شد.
و بر دلم القا کردید که:  سامرا یعنی : « سِرُّ مَن رآی » یعنی سرّ و حقیقت ِ هر کس ک رؤیتش نماید.
و این القا را تأیید نموده؛
  مرا ب سوی این سرّ پنهان کشاندید.
و سخنها در این نهفته است.
ک شما آن سرّ پنهان شده در تمام موجوداتی.
ک در دعای نماز استغاثه ب درگاه شما می خوانیم:
یا مولا
147-  و من خطبة له (علیه السلام)> الغایة من البعثة<فَبَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً (صلی الله علیه وآله) بِالْحَقِّ لِیُخْرِجَ عِبَادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الْأَوْثَانِ إِلَی عِبَادَتِهِ وَ مِنْ طَاعَةِ الشَّیْطَانِ إِلَی طَاعَتِهِ بِقُرْآنٍ قَدْ بَیَّنَهُ وَ أَحْکَمَهُ لِیَعْلَمَ الْعِبَادُ رَبَّهُمْ إِذْ جَهِلُوهُ وَ لِیُقِرُّوا بِهِ بَعْدَ إِذْ جَحَدُوهُ وَ لِیُثْبِتُوهُ بَعْدَ إِذْ أَنْکَرُوهُ فَتَجَلَّی لَهُمْ سُبْحَانَهُ فِی کِ
حضرت امام رضا
علیه‌السلام فرمودند:
«مَنِ اتَّقَى
اللَّهَ‏ یُتَّقَى‏ وَ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ‏ یُطَاع‏»[1]
هر کس از خدا پروا
داشته باشد (و او را نافرمانی نکند، خدا هیبتش را در دل مخلوقات می‌اندازد و در
نتیجه‌ی آن) از گزند دیگران ایمن خواهد بود و هر کس از خدا اطاعت کند، خدا دیگر
مخلوقات را مطیع او می‌گرداند.[2]





[1] الکافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج‏1 ؛ ص138


[2] مراجعه شود به: مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول ؛ مرحوم علامه
محمدباقر مجلسی؛ ج‏2 ؛ ص93
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
119-  و من کلام له (علیه السلام)> و قد جمع الناس و حضهم علی الجهاد فسکتوا ملیاً <فَقَالَ (علیه السلام) : مَا بَالُکُمْ أَ مُخْرَسُونَ أَنْتُمْ ، فَقَالَ قَوْمٌ مِنْهُمْ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ إِنْ سِرْتَ سِرْنَا مَعَکَ ، فَقَالَ (علیه السلام
ولادت با سعادت امام مظلوم کریم اهل بیت علیهم السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را خدمت شما عزیزان بازدید کننده تبریک و تهنیت عرض می نمایم.برای دریافت چند حدیث ، پوستر و فایل صوتی زیبا به ادامه بروید.


«بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیکَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیکَ باطِلاً کَثیرًا.»
بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل ب
1-الْمُؤ مِنُ یَحْتاجُ إلى ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفیقٍ
مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَقَبُولٍ مِمَّنْ
یَنْصَحُهُ.
فرمود: مؤ من در هر حال نیازمند به سه خصلت
است : توفیق از طرف خداوند متعال، واعظى از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت
کسى که او را نصیحت نماید.
2- قالَ علیه السلام : مُلاقاةُ الاْخوانِ نَشْرَةٌ، وَ تَلْقیحٌ لِلْعَقْلِ وَ إنْ کانَ نَزْرا قَلیلا.
فرمود: ملاقات و دیدار با دوستان و برادران - خوب - ، موجب صفاى دل و
نوران
امام کاظم علیه السلام:
فی قَولِ اللّه ِ عز و جل «یَأَبَتِ اسْتَئجِرْهُ إِنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَئجَرْتَ الْقَوِىُّ الْأَمِینُ»:
 قالَ لَها شُعَیب:
 یا بُنَیَّةُ هذا قَوِیٌّ قَد عَرَفتِهِ بِدَفعِ الصَّخرَةِ، الأَمینَ مِن أینَ عَرَفتِهِ؟
قالَت: یا أبَتِ، إنّی مَشَیتُ قُدّامَهُ، فَقالَ:
 اِمشی مِن خَلفی فَإِن ضَلَلتُ فَأَرشِدینی إلَى الطَّریقِ، فَإِنّا قَومٌ لا نَنظُرُ فی أدبارِ النِّساءِ.[1]
 
امام کاظم علیه السلام:
درباره این سخن خداو
 گزیده ای از سخنان گرانقدر امام هادی (ع)
مَنِ اتَّقىَ اللّهَ یُتَّقى ، وَمَنْ
اءطاعَ اللّهَ یُطاعُ، وَ مَنْ اءطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ سَخَطَ
الْمَخْلُوقینَ، وَمَنْ اءسْخَطَ الْخالِقَ فَقَمِنٌ اءنْ یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ
الْمَخْلُوقینَ.
ترجمه :
فرمود: کسى که تقوى الهى را رعایت نماید و
مطیع احکام و مقرّرات الهى باشد، دیگران مطیع او مى شوند.
و هر شخصى که اطاعت از خالق نماید، باکى از
دشمنى و عداوت انسان ها نخواهد داشت ؛ و چنانچه خداى متعال را
قال علی علیه السلام :
مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا ، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم .
هر کس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد ، به استوارترین راه ها هدایت می شود .
                                                                         نهج البلاغه خطبه 147
 
قال الرّضا علیه السلام :
لا تَطلُبُوا الهُدی فی غَیرِالقُرآنِ فَتَضِلّوا.
هدایت را جز از قرآن مجویید که گمراه خواهید شد .
                                                 
حدیث یجمع الغایات1
رُوِیَ عَنْ أَبِی حَمْزَةَ الثُّمَالِیِّ، عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: الِاشْتِهَارُ بِالْعِبَادَةِ رِیبَةٌ. 
 حدیث جامعِ ترینها
- از أبو حمزه ثمالی از امام صادق علیه السّلام روایت شده است که فرمود: شهرت یافتن به وسیله عبادت، شبهه ناک و گمان برانگیز است.  
إِنَّ أَبِی حَدَّثَنِی عَنْ أَبِیهِ، عَنْ جَدِّهِ، عَنْ عَلِیٍّ علیه السلام أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه وآله قَالَ:
- پدرم از پدرش از جدّش رسول خ
همانطور که "ایست قلبی" موجب مرگ قطعی انسان می شود، از نظر روحی نیز "مرحله ختم قلبی" مفهوم زوالِ قابلیت تغییر را دارد. اهل لغت، ختم قلب را مهر زده شدن آن معنا می کنند. در روزگاری که هنوز امضای پای مدارک و اسناد معمول نشده بود، مردم از "مهر" استفاده می کردند و به این وسیله نامه و نوشته خود را خاتمه می دادند، گاهی نیز از خاتم (انگشتر) به جای مهر استفاده می کردند. قرآن تصریح می کند:بقره ۷ – اِنَّ َلَذینَ کَفَرُوا سَواءٌ عَلَیهِم نذَرتهم اَم لَم تُنذِ
✅ #نهج_البلاغه
متن و ترجمه‌ی بخش مرور شده از نامه ۳۱ (جلسه ۸)
یا بُنَی إِنِّی قَدْ أَنْبَأْتُک عَنِ الدُّنْیا وَ حَالِهَا وَ زَوَالِهَا وَ انْتِقَالِهَا ای پسرکم همانا من به تحقیق آگاه کردم تو را از دنیا و حالش و از بین رفتنش و منتقل شدنش
و أَنْبَأْتُک عَنِ الْآخِرَةِ وَ مَا أُعِدَّ لِأَهْلِهَا فِیهَا، وَ ضَرَبْتُ لَک فِیهِمَا الْأَمْثَالَ لِتَعْتَبِرَ بِهَا وَ تَحْذُوَ عَلَیهَا.و آگاه کردم تو را از آخرت و آنچه آماده شده است برای اهلش در
دعای
سریع الاجابه برای گشایش فوری


 

کفعمى در کتاب «بلد الامین» دعایى به روایت از موسى
بن جعفر علیهماالسلام نقل کرده وآن دعای سریع الاجابه برای گشایش فوری، 



اللَّهُمَّ إِنِّی أَطَعْتُکَ فِی أَحَبِّ الْأَشْیَاءِ
إِلَیْکَ وَ هُوَ التَّوْحِیدُ وَ لَمْ أَعْصِکَ فِی أَبْغَضِ الْأَشْیَاءِ
إِلَیْکَ وَ هُوَ الْکُفْرُ فَاغْفِرْ لِی مَا بَیْنَهُمَا یَا مَنْ إِلَیْهِ
مَفَرِّی آمِنِّی مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیْکَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی
     ستمگر: مثل الذین حملو التورئه ثم لم یحملوها کمثل الحمار یحمل اسفارا بئس مثل القوم الذین کذبوا بایت الله و الله لا یهدی القوم    
الظالمین((85))
 
مناجات شاکرین
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ إِلَهِی أَذْهَلَنِی عَنْ إِقَامَةِ شُکْرِکَ تَتَابُعُ طَوْلِکَ وَ أَعْجَزَنِی عَنْ إِحْصَاءِ ثَنَائِکَ فَیْضُ
فَضْلِکَ‏ وَ شَغَلَنِی عَنْ ذِکْرِ مَحَامِدِکَ تَرَادُفُ عَوَائِدِکَ وَ أَعْیَانِی عَنْ نَشْرِ عَوَارِفِکَ تَوَالِی أ
امام علی علیه السلام فرمودند:
لَا یَقُولَنَّ أَحَدُکُمْ اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْفِتْنَهِ لِأَنَّهُ لَیْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَی فِتْنَهٍ وَ لَکِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْیَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ الْفِتَنِ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَقُولُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَهٌ وَ مَعْنَی ذَلِکَ أَنَّهُ یَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ لِیَتَبَیَّنَ السَّاخِط
هی می‌خواهی به او بگویی تُف کن به این زندگی تا لااقل این زندگیِ آدم‌خوار هم کرونا بگیرد اما اینگار تنها اوست که وسط میدون انقلاب هوای تو را دارد"مریضم، جلو نیا". بگو آدم‌های سال‌پرست تشریفشان را بیاورند و باز امید به زندگی را با یک عدد، با یک سال مقدار دهند. هنوز هم در همان حال و هوای پنجاه و نُه هستیم که موقع حمله‌ی صدام فرمودند یک دیوانه یک سنگی انداخته است، اصلا خود علی هستیم که عمر بن عبدود در شمایل کرونا بر ما تُف کرده و این چند ماه به خ
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
124-  و من کلام له (علیه السلام)> فی حث أصحابه علی القتال <فَقَدِّمُوا الدَّارِعَ وَ أَخِّرُوا الْحَاسِرَ وَ عَضُّوا عَلَی الْأَضْرَاسِ فَإِنَّهُ أَنْبَی لِلسُّیُوفِ عَنِ الْهَامِ وَ الْتَوُوا فِی أَطْرَافِ الرِّمَاحِ فَإِنَّهُ أَمْوَرُ
86-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها بیان صفات الحق جل جلاله، ثم عظة الناس بالتقوی و المشورة <
قَدْ عَلِمَ السَّرَائِرَ وَ خَبَرَ الضَّمَائِرَ لَهُ الْإِحَاطَةُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ الْغَلَبَةُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ وَ الْقُوَّةُ عَلَی کُلِّ شَیْ‏ءٍ 
>عظة الناس<
فَلْیَعْمَلِ الْعَامِلُ مِنْکُمْ فِی أَیَّامِ مَهَلِهِ قَبْلَ إِرْهَاقِ أَجَلِهِ وَ فِی فَرَاغِهِ قَبْلَ أَوَانِ شُغُلِهِ وَ فِی مُتَنَفَّسِهِ قَبْلَ أَنْ یُؤْخَذَ بِکَ
گام چهارم
حق نداشتی وسط بازی، توپ را چنان شوت کنی که برود و شیشه‌ی پنجره‌ی همسایه را بشکند. حق نداشتی با سروصدا خواب بعد از ظهرش را حرامش کنی. اما خب... بچه‌‌ای. بازی دوست داری. هرچقدر هم مراقبت کنی که ساعت‌های استراحت بازی نکنی، که توپ را پایین شوت کنی، بالاخره یک جایی از دستت درمی‌رود. یک جایی اشتباه می‌کنی. حق نداری ها! اما باز هم دلت می‌خواهد وقتی آقای همسایه آمد پایین، سرت داد نکشد. توپت را پاره نکند. وقتی که در باز شد، چشم‌هایت را مظلو
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
 
غدیر؛ نصب جانشین و توجه به مسأله امامت

 1.76 مگابایت
دریافت فایل فلش -  دریافت کد
 
Imam Sadiq (pbuh), a man of knowledge, struggle & political networking for forming Islamic rule
The society of Imam Mahdi is that of justice, spirituality and dignity
The need for a savior is felt very strongly around the world
In a Qur’an Recitation Ceremony held via videoconferenceThe Leader: Qur’an a Book of Life for all of humanity
Imam Khomeini planted the idea that superpowers are vulnera
✅ اگر با نگاه توحیدی بخواهیم حوادث عالم را مورد بررسی قرار دهیم و به آیات قرآن به عنوان بهترین انعکاس دهنده قواعد توحیدی عالم مراجعه کنیم، قرآن در چندین جا زمان انتهای فرصت طاغوت برای جولان را بیان کرده است، منجمله این موارد آیات مربوط به بنی‌اسرائیل و نابودی فرعون است.
 
✅ خداوند در آیات ۲۴-۲۶ سوره مبارکه نازعات می‌فرماید: وقتی فرعون ادعای ربوبیت و خدایی عالم را کرد، أمد او فرا رسید، این ادعا پایان فرصت او بود و با فاء این نتیجه را برآن م
بهترین ذکر برای دوری ازگناه و وسوسه شیطان
وسوسه های شیطانی که باعث بدی ها و گناهان شود راه علاج و دفع آنها دین است که آدمی ،بدی عاقبت گناه و ناگواری و وخامت فرجام آن در دنیا و آخرت را به یاد می آورد. و حقّ عظیم خدا و ثواب و عقاب او را متذکر شود و به خاطر داشته باشد که صبر بر ترک گناهی که این وسوسه ها به آن دعوت می کند آسانتر است از صبر و تحمّل آتش دوزخ که اگر شراره ای از آن به زمین افتد گیاه و جماد آن را می سوزاند. تا به حال توجه کرده اید که در هر کا
با یاد و نام خداوند و به امید بر آورده شدن حاجات و سلامتی و به راه راست هدایت شدن تمام انسان ها ؛
هر روز یک صفحه  
صفحه پانصد و هفتاد و سه سوره الجِنّ ( 28 – 14 )
سورةُ  الجِنّبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏
وَ أَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَ مِنَّا الْقاسِطُونَ فَمَنْ أَسْلَمَ فَأُولئِکَ تَحَرَّوْا رَشَداً (14)
وَ أَمَّا الْقاسِطُونَ فَکانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً (15)
وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّریقَةِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَد
گام آخر
 
حالا، پشیمان و درمانده، تکیه‌ زده‌ای به دیوار روبه‌رو. حالا، بعد از اینکه یک بار رفتی طرف جاده‌ی دیگر و دیدی که انتهایش چه دره‌ای بوده، دیگر یقین داری. دیگر می‌دانی که راهی به جز او نیست. که محکومی به عاشقش‌ بودن. که دیگر هرگز، هرگز، هرگز، به هیچ قیمتی دستت را از دستش بیرون نمی‌کشی. راهت را از او جدا نمی‌کنی. دیگر کبوترِ جلدش شده‌ای. 
می‌ایستی. یک بار دیگر، برای بار آخر می‌روی پشت در و شروع می‌کنی به حرف‌زدن. حرف‌زدن نه. التما
احادیثی در باب سخاوت و بخششحدیث (1)- امام على علیه السلام :
اَلسَّخاءُ یُکسِبُ المَحَبَّةَ و َیُزَیِّنُ الاخلاقَ؛سخاوت، محبّت آور و زینت اخلاق است. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 378 ، ح 8523
   
 
حدیث (2) امام صادق علیه السلام :
السَّخَاءُ مِنْ أَخْلَاقِ الْأَنْبِیَاءِ وَ هُوَ عِمَادُ الْإِیمَانِ وَ لَا یَکُونُ مؤمنا [مُؤمِنٌ‏] إِلَّا سَخِیّاً- وَ لَا یَکُونُ سَخِیّاً إِلَّا ذُو یَقِینٍ وَ هِمَّةٍ عَالِیَةٍ لِأَنَّ السَّخَاءَ شُعَاعُ نُورِ ا
1-
نصیحت از سر اخلاص
أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ مَنْ نَصَحَ
لِلَّهِ وَ أَخَذَ قَوْلَهُ دَلِیلًا
هُدِیَ لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ‏ وَ
وَفَّقَهُ اللَّهُ لِلرَّشَادِ وَ
سَدَّدَهُ لِلْحُسْنَى فَإِنَّ جَارَ
اللَّهِ آمِنٌ مَحْفُوظٌ وَ عَدُوَّهُ
خَائِفٌ مَخْذُولٌ فَاحْتَرِسُوا مِنَ
اللَّهِ بِکَثْرَةِ ِ الذِّکْر
هان اى
مردم! کسى که براى خدا نصیحت کند و
کلام خدا را راهنماى خود گیرد، به
راهى پایدار رهنمون شود و خداوند او
را به رشد و هدایت موفّق س
* بسم رب الحسین *

از حریم کعبه تا حرم کربلا
با توجه به آیه 125 سوره بقره :
 وإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ 
کعبه را مَثَابَةً لِّلنَّاس معرفی می کند ،مرجع عمومی مردم ،هم مراجعه ظاهری هم مراجعه از راه دور .مثاب از ثوب می آید چیزی که به حال
* بسم رب الحسین *

از حریم کعبه تا حرم کربلا
با توجه به آیه 125 سوره بقره :
 وإِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثَابَةً لِّلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِن مَّقَامِ إِبْرَاهِیمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَىٰ إِبْرَاهِیمَ وَإِسْمَاعِیلَ أَن طَهِّرَا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَالْعَاکِفِینَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ 
کعبه را مَثَابَةً لِّلنَّاس معرفی می کند ،مرجع عمومی مردم ،هم مراجعه ظاهری هم مراجعه از راه دور .مثاب از ثوب می آید چیزی که به حال
✅ برادر عزیزم "مهندس
هادی مسعودی" در ادامه نقدی که بنده بر "قسمتی از سخنانشان در دورۀ
ابوذر" نوشته بودم جوابیه‌ای نوشتند؛

✅ برای روشن‌تر شدن
مباحث، ادامه این گفتگو را به دو قسمت تقسیم می‌کنم و در هر قسمت بخش‌هایی از
اختلاف نظر را باز می‌کنم.

✅ بهتر است ابتدا روشن شود اختلاف‌نظر ما دقیقا کجاست؟

در قسمت اول بحث، ایشان به طور خلاصه می‌فرمایند:

هرگونه شخص محوری، عامل انسداد تفکر و عقلانیت است؛

غرض از شخص محوری هم شدت علاقه و
ارادت و یا ت
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
111-  و من خطبة له (علیه السلام)> فی ذم الدنیا <أَمَّا بَعْدُ فَإِنِّی أُحَذِّرُکُمُ الدُّنْیَا فَإِنَّهَا حُلْوَةٌ خَضِرَةٌ حُفَّتْ بِالشَّهَوَاتِ وَ تَحَبَّبَتْ بِالْعَاجِلَةِ وَ رَاقَتْ بِالْقَلِیلِ وَ تَحَلَّتْ بِالْآمَالِ وَ تَزَیَّن
مرحله دوم: مسقطات خیار حیوان
در این مرحله یک مسأله بیان می‌کنند:
مسألة: یسقط هذا الخیار بأمور:
آخرین مسأله در خیار حیوان بررسی مسقطان این خیار است. مرحوم شیخ به سه مسقط اشاره می‌کنند دو مسقط اول را چون تکراری است توضیح نمی‌دهند و مسقط سوم را بررسی می‌نمایند.
مسقط اول: شرط ضمن عقد
اگر در ضمن عقد شرط کنند سقوط خیار خیوان را نافذ است.
سؤال: آیا می‌توان ضمن عقد شرط کرد قسمتی مثلا یک روز از خیار حیوان ساقط شود؟
جواب: بله چنانکه فاضل جواد در مفتاح ا
«وَ اتَّبَعُوا ما تَتْلُوا الشَّیاطینُ عَلی مُلْکِ سُلَیْمانَ وَ ما
کَفَرَ سُلَیْمانُ وَ لکِنَّ الشَّیاطینَ کَفَرُوا یُعَلِّمُونَ النَّاسَ
السِّحْرَ وَ ما أُنْزِلَ عَلَی الْمَلَکَیْنِ به بابلَ هارُوتَ وَ مارُوتَ
وَ ما یُعَلِّمانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّی یَقُولا إِنَّما نَحْنُ فِتْنَةٌ
فَلا تَکْفُرْ فَیَتَعَلَّمُونَ مِنْهُما ما یُفَرِّقُونَ بِهِ بَیْنَ
الْمَرْءِ وَ زَوْجِهِ وَ ما هُمْ بِضارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ
بِإِذْنِ

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها