نتایج جستجو برای عبارت :

پروردگارت را یاد کن

وَالضُّحَى ۱
سوگند به روشنایى روز (۱)
وَاللَّیْلِ إِذَا سَجَى ۲
سوگند به شب چون آرام گیرد (۲)
مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَمَا قَلَى ۳
[که] پروردگارت تو را وانگذاشته و دشمن نداشته است (۳)
وَلَلْآخِرَةُ خَیْرٌ لَکَ مِنَ الْأُولَى ۴
و قطعا آخرت براى تو از دنیا نیکوتر خواهد بود (۴)
وَلَسَوْفَ یُعْطِیکَ رَبُّکَ فَتَرْضَى ۵
و بزودى پروردگارت تو را عطا خواهد داد تا خرسند گردى (۵)
أَلَمْ یَجِدْکَ یَتِیمًا فَآوَى ۶
مگر نه تو را یتیم یافت پس پناه داد (۶)
حدیث 83 ابوعبیده جدا گو،ید از امام باقر  ع راجع استطاعت ورفتار مردم در آن باره پرسیدم حصرت این آیه را تلاوت نمود و مردم  پیوسته مختلف خواهند بود از لحاظ عقیده جز انکه را پروردگارت ترحم کند  و بر اه حق هدایتش فرماید و ایشانرا برای ترحم آفریده 119 سوره12  و فرمود ای ابوعبیده مردم در رسیدن بقول حق مختلفند وهم گی در هلا کند حق را کنار گذاشته از بطالتها پیروی میکنند من ع رصکردم خدا می‌فرماید و جز کسیرا که پروردگارت ترحم کند فرمود انهاشیعیان ما هستن
پروردگارت را یاد کن .
دریافت فایل صوتی
!خداوند متعال گاهی مشکلات را بوجود می آورد برای اینکه من وشما را وادار کند به توجه با او وتضرع...
قرآن کریم به ما دستور میدهد:قل مایعبؤا بکم ربی لولا دعاوکم ؛ در یک جای دیگر : و انیبوا الی ربکم و اسلموا له؛در یک جای دیگر :واذکر ربک فی نفسک تضرعا وخیفه ؛ و موارد متعددی در قرآن هست که مارا دستور میدهد در مقابل حواث گوناگون-فرق نمی کند،چه حوادث طبیعی از این قبیل 
چه حوادث گوناگون دیگری که پیش می آید برای کشور ،
   سوره انشراح / ترجمه آیت الله العظمی مکارم شیرازی
 
به نام خداوند بخشنده بخشایشگر
آیا ما سینه تو را گشاده نساختیم، (۱)
و بار سنگین تو را از تو برنداشتیم؟! (۲)
همان بارى که سخت بر پشت تو سنگینى می‏کرد! (۳)
و آوازه تو را بلند ساختیم! (۴)
به یقین با (هر) سختى آسانى است! (۵)
(آرى) مسلما با (هر) سختى آسانى است، (۶)
پس هنگامى که از کار مهمى فارغ مى‏شوى به مهم دیگرى پرداز، (۷)
و به سوى پروردگارت توجه کن! (۸)
 
امام صادق ع فرمود لقمان به پسرشگفت  پسر جان اگر خیال کنیسخن از نقره است خاموشی از طلا است رسول خدا ص فرمود سه چیز است که هر که نداشته باشدهیچ کارش تمام نیست  پرهیز گاری که اورا از نافرمانی خدا باز داردوخلقی که بسبب ان لا مردم بسازد وبردباری که نادانی نادان را رد کند  2 امام صادق میفرمود جرییل ع نزد پیغمبر ص امد  وعرضکردای محمد پروردگارت سلام میرساند و میگوید با مخلوقم مدارا کن
رسول خداص فرمود سه چیز است که هر یک نداشته باشد هیچ کارش تمام نیست پر هیزکاری که اورا از نافرمانی خدا باز دارد و خلقی که بسبب ان با مردم بسازد و بردباری که نادانی نادانرا با ان رد کند  2 امام صادق میفرمود جبرییل ع نزد پیغمبر ص امد وعرضکرد ای محمد ص پروردگارت سلام میرساند و میگوید با مخلوقم مدارا کن 4 رسول خدا ص فرمود پوردگارم مرا بسازکاری با مردم امر فرمود چنانکه بانجام واجبات امر فر موده
رسولخدا ص فرمود حجت من بر اشقیاو امت تو کامل و تمام ست انهاییکه ولایت علی ع را ترک گفته و بادشمنانش دوستی نموده و فضیلت او و اولیای بعداز اورا انکار کردند زیرا فضیلت تو فضیلت ایشان است واطاعت تو اطاعت ایشان و حق توحق ایشان و نافرمانی تو نافرمانی ایشان و آنهایند امامتراهبر بعداز تو روح تو در کالبد ایشانست و روح تو همانست که از طرف پروردگارت در تو دمیده شد و ایشان عترت تو میباشند و از طینت و گوشت و خون تو سرشته اند 
«٤٣»یا مَرْیَمُ‌ اقْنُتِی لِرَبِّکِ‌ وَ اسْجُدِی وَ ارْکَعِی مَعَ‌ الرّاکِعِینَ‌ اى مریم!(به شکرانه این‌همه نعمت،)براى پروردگارت خضوع کن و سجده به‌جاى‌آور و با رکوع‌کنندگان رکوع نما. نکته‌ها: در آیه‌ى قبل،خداوند سه کمالى که به مریم علیها السلام داده را یاد کرد:گزینش الهى؛ «اِصْطَفاکِ‌» تطهیر الهى؛ «طَهَّرَکِ‌» و سرآمد دیگران شدن؛ «اِصْطَفاکِ‌ عَلى‌ نِساءِ الْعالَمِینَ‌» در این آیه سه
ادامه مطلب
وخدای تعالی فرماید :(واذکُراسمَ رَبِّکَ وَتَبَتَّل الیه تبتیلا): ونام پروردگارت رایادکن وازهمه گسسته وبااوپیوسته شو. (مزمّل،8) اوّل کسی به خلوت وعزلت پرداخت، حضرت رسول(ص)بودکه درغارحراتنهایی به عبادت پرداخت وازدیگران دوری گزیدتاوحی براونازل گشت وبعداًهم درایام بعثت آن را ترک نفرمود . (همو؛206) حداقل دوران خلوت ده روزاست زیراحضرت رسول (ص)اعتکافش ده روزبود، برای اکثرآن حدّی…
ادامه مطلب
رسول خدا  ص فرمود حجت من بر ا شقیا ی امت تو کامل تمام است انهاییکه ولایت علی ع را ترک گفته وبادشمنانش  دوستی نموده و فضیلت او و اوصیای بعد از او را انکار کردند زیرا فضیلت تو فضیلت ایشان است  اطاعت نو اطاعت ایشان و حق تو حق ایشان و نافرمانی ایشان  آنهایند امامان را راهبر بعداز تو روح تو در کالبد ایشانست و روح تو همانست که از طرف پروردگارت در تو دمیده شد و ایشان عترت تو میباشند واز طینت و گو شت وخون تو سرشته اند  خدای عزوجل سنت وروش تو و پیغمبران
‍♂ نجاری بود که زن زیبایی داشت که پادشاه را مجذوب خود کرده بود
پادشاه بهانه ای از نجار گرفت و حکم اعدام او را صادر کرد و گفت نجار رافردا اعدام کنید 
نجار آن شب نتوانست بخوابد ...
همسر نجار گفت :                             مانند هر شب بخواب ...    پروردگارت یگانه است و درهای گشایش بسیار "
کلام همسرش آرامشی بر دلش ایجاد کرد و چشمانش سنگین شد و خوابید ...
صبح صدای پای سربازان را شنید...چهره اش دگرگون شد و با نا امیدی، پشیمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که د
مردی به پیامبر اکرم(ص) گفت :
مرا از اخلاق نیکو(و یا نیکوترین اخلاقها) خبر دهید...
حضرت محمد(ص) فرمودند :
بخشیدن کسی که به تو ستم کرده است ؛
ایجاد رابطه با کسی که با تو قطع رابطه کرده است ؛
دادن کمک به کسی که تو را محروم کرده است ؛
و گفتن کلام حق ، گرچه علیه تو باشد.
_پرسشهای مردم و پاسخهای رسول اکرم(ص)
☆&☆&☆ مبعث مبارک☆&☆&☆
مردی به پیامبر اکرم(ص) گفت :
مرا از اخلاق نیکو(و یا نیکوترین اخلاقها) خبر دهید...
حضرت محمد(ص) فرمودند :
بخشیدن کسی که به تو ستم کرده است ؛
ایجاد رابطه با کسی که با تو قطع رابطه کرده است ؛
دادن کمک به کسی که تو را محروم کرده است ؛
و گفتن کلام حق ، گرچه علیه تو باشد.
_پرسشهای مردم و پاسخهای رسول اکرم(ص)
☆&☆&☆ مبعث مبارک☆&☆&☆
پیشانی ات را هنگام سجده برای پروردگارت بر خاک می گذاری ،بدان تو برای چه کسی سجده میکنی ؟
برای کسی که مستحق عبادت است.
دعا و عبادت ،اوج و قله‌ی بندگی‌ست و خلقت و رزق و حیات و مرگ ، اوج و قله‌ی اعطاء و الوهیت هستند،پس زمانی که کسی جز الله بر این چهار چیز قادر نیست،واجب میشود که دعا و عبادت برای کسی جز الله ، صرف نشود.
و فرمود یک یهودی که نامش سبحان بود خدمت رسول خدا  ص آمد و عرض کرد ای رسولخدا آمده ام تا در باره پروردگارت از تو سوال کنم اگر پاسخ سوال مرا دادی میپذیرم و گرنه بر میگردم فرمود از آنچه خواهی بپرس گفت پروردگار  در کجاست فرمود او در همه جاست و در جای محدودی نیست گفت خدا چگونه است فرمود چگونه  توانم پروردگار مرا چگونگی تو صیف کنم در صورتیکه چگونگی مخلوقست  و خدا مخلوقش تو صیف نشود زیرا وصف هر چیزی مختص خود اوست و دیگری که ان وصف را ندارد نتوان بدان
 امام صادق علیه اسلام فرمود رسول خدا ضال که علیه و آله  را جز گرسنگی و خوف و چیزی از دنیا مسرور نمی ساخت و خوشش ن میاورد و فرمود  روزی پیغمبر صلی الصلاه علیه واله اندوهگین بیرون رفت  و فرشته ایکه کلید های خزانه های زمین دستش بود نزد او ادمد گفت ای محمد ص اینها کلید های خزانه های زمین است پروردگارت  بتو میگوید باز کن  ه هرچه خواهی از زمین بر گیر  بدون آنکه چیزی از مقامت نزد من کاسته شود رسولخدا صلی اللاه علیه اله فرمود دنیا خانه کسی است که خانه
امام باقر ع میفرمود فرشته ای خدمت رسولخدا ص امد و عرض کرد خدای عزوجل را مخیر ساخته که  بنده ورسول ومتواضع باشی یک پادشاه ورسول پیغمبر  بجبرییل نگریست او با دست اشاره کرد  ه تواضع پیش گیر پس پیغمبر ص فرمود بنده و متواضع ورسول را اختیار کردم فرستاده. گفت بااین انتخاب از مفامیکه نزد پروردگارت داری چیزی کاسته نشود امام باقر ع فرمود کلیدهای خزانه های زمین همراه ان فرشته بود ا اگر پیغمبر ص پادشاهی را انتخاب کند باو دهد و کلیدهای زمین معنای حقیقی
#خواهــــــــــر_مـحــجــبه ام میدانم❗️این روزها کمی به تو سخت میگذرد{گاهی دلسرد میشوی از طعنه ها }{گاهی ناراحت از باورها }{و گاهی خشمگین از تلاطم ها }خواهرم  میدانم دست خودت نیست گاهی خسته میشوی!!!خسته ات میکند روزگار و آدمهایشدر آن لحظات فقط #تلنگری بزن به زنانگی ات!!به اینکه تو مریمی  همان که بر پاکیت عیسی سوگند خورد به اینکه تو سمیه ای همان که شهادت را بنا نهاد☝️به اینکه تو فاطمه ای همان که بانوی اسلام وام ألائمه استبه اینکه تو آسیه ای
  
و هرگز در مورد کاری که آهنگ آن را داری  مگو: قطعاً من فردا آن را انجام می دهم .
مگر اینکه به همراه آن بگویی :اگر خدا بخواهد .
 و چنانچه آن را فراموش کردی ، پروردگارت را با این وصف که همهء امور به دست اوست و جز به اراده ء او کاری انجام نمی گیرد یاد کن و بگو :
امید است که پروردگارم مرا به چیزی که از یاد او به فراموشی ، به هدایت نزدیک است (به ذکر همیشگی خود) هدایت کند. 

#آیه ۲۳ و‌ ۲۴ سوره کهف 
 وَالضُّحَى
وَاللَّیْلِ إِذَا سَجَى 
مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَمَا قَلَى
 
سوگند به روز وقتی نور می‌گیرد
و به شب وقتی آرام می‌گیرد
که من نه تو را رها کرده‌ام
و نه با تو دشمنی کرده‌ام !
.
سوره ضحی ، آیه ۱ تا ۳
 
نامه ای عاشقانه از طرف خدا برای همه انسانها...
________________________________________________

وقتی به تنگنا میخوریم تو زندگیم فکر میکنیم خدا رهامون کرده و گاهی حس میکنیم خدا باهامون دشمنی داره
خودش قسم میخوره که اینطور نیست...
________________________________________________
.
حبیب! حواست به آقامان باشد ... گرد و غبارِ نبرد که فرونشست، امام به بالینش آمدند... « پروردگارت تو را رحمت کند، ای مسلم بن عوسجه » این جمله امام را که شنید، چشمانش را باز کرد.حبیب بن مظاهر نزدیکش بود. با دست به امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت : ای حبیب، تو را وصیت می کنم به این آقا، باید خود را فدای او کنی.- حبیب بن مظاهر : به خدای کعبه سوگند، همین کار را می کنم.ساعتی نگذشت که به وصیت دوستش عمل کرد...نفس المهموم، شیخ عباس قمی، ص333. خدایا، دوستان
امام صادق ع گوید خدای عزوجل میفرماید 43  سوره 53 همانا.پایان    و     سر انجام سوی پروردگارت باشد پس چون سخن بخدا رسبد باز ایستید و بمحمدبن مسلم فرمود ای محمد مردم همیشه و از هردری سخن گویند تا انجا که در باره خدا هم سخن گویند چون شما انرا شنیدید بگویید شایسته پرستش جز خدای یکتای بیمانند نیست  مام بافر بزیاد فرمود ای زیاد از گعتگوهای دشمنی خیز بپرهیز که موجب شک شود و عمل را تباه کند و صاحبش را هلاک نماید و ممکن است در ان میان کسی سخنی گوید وامرز
مبعث محمد رسول الله
 
7158
به قلم دامنه: به‌ نام خدا. در حالی‌که در چهل‌سالگی بود، طبق رسم همیشگی‌اش برای عبادت و تفکر به غار حرا رفته بود، جبرئیل نازل شد و پنج آیۀ اول سورۀ علَق را برای محمد امین بیان کرد:
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ. اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ.  الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ. عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ.
 
به نام خداوند رحم
یَا أَیُّهَا الإنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَى رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلاقِیهِ
                                                                   سوره انشقاق_٦
ای انسان،تو درراه پروردگارت رنج فراوان میکشی،پس پاداش انرا خواهی یافت
نافع بن ارزق بامام باقر ع عرضکردم بمن بفرماییدخدا  از چه زمانی بوده  فرمود مگر چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی بوده  منزه باد انکه همیشه  بوده و همیشه باشد  یکتا بی نیاز است همسر و فرزند  نگیرد 2 مردی از پشت نهر بلخ امد و خدمت حضرت رصا ع رسید و عرضکردمن از شما مساله ای میپرسم اکر  چنانچه میدانم جواب گویی بامامنتت معتقد شوم  امام فرمود هرچه خواهی  بپرس عرضکرد بمن بگو پروردگارت  از کی بوده و کجا بوده وچگونه بوده وتکیه اش بر چیست امام فرم
ادْعُ إِلى‏ سَبیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جادِلْهُمْ بِالَّتی‏ هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبیلِهِ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدینَ (125)
 با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن و با آنان به [شیوه‏اى‏] که نیکوتر است مجادله نماى. در حقیقت، پروردگار تو به [حال‏] کسى که از راه او منحرف شده داناتر، و او به [حال‏] راه‏یافتگان [نیز] داناتر است.

1398/11/7
دکتر حسن عباسی در سخنر
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)
 
1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است‏» (1)2 - «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس است از (ارتکاب) گناهان‏» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش تا بترسى‏» (4)5
خوف و رجاء از دیدگاه حضرت على (ع)


1 - بهترین کارها امید و ترس به خداوند را بحد اعتدال داشتن است‏» (1)2
- «از پروردگارت بترس ترسیدنى که تو را از امید به وى مشغول سازد و به وى
امید داشته باش امید کسى که تو را از بیمش امید نباشد» (2)3 - «از
خدا بترس ترسیدن کسى که دلش را بفکر مشغول ساخته (و خاطر از جز خداى
پرداخته است) زیرا که ترس از خدا مرکبى راهوار و ایمن و زندانى براى نفس
است از (ارتکاب) گناهان‏» (3)4 - «بترس (از آخرت) تا ایمن باشى و ایمن نباش
آیه تبلیغ و حدیث غدیر:
«یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فمابلغت رسالته والله یعصمک من الناس »(مائده 66)
ای پیامبر، آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده بود برسان،و اگر این ابلاغ را انجام ندهی، رسالت خود را به طور کامل ابلاغ نکرده ای; و خداوند تو را از مردم بدخواه حفظ می کند.
همه مفسران شیعه معتقدند آیه فوق در غدیر خم درباره نصب علی(ع) نازل شده است و حدود 360 تن از دانشمندان اهل سنت نیزاین مطلب را پذیرفته اند. نامهای برخی از مفسران
*خودتو گمراه نکن*
  سوره_اسراء آیه ۴۵ و ۴۶
 و هرگاه قرآن میخوانی، میان تو و کسانی که به قیامت ایمان ندارند، حجابی ناپیدا و (معنوی) قرار میدهیم(تا از درک معارف حق محروم بمانند)
 و بر دلهای آنان(کفار) پوشش هایی قرار دادیم تا آن رانفهمند و در گوشهایشان‌ سنگینی(تا حق را نشنوند). و چون پروردگارت را در قرآن به یگانگی یاد کنی، آنان پشت کرده و گریزان میشوند.
 تفسیر_و_توضیح
 منظور از حجاب،همان لجاجت،تعصب و خود خواهی هست که حقایق قرآن را از دیدگاه گمراها
 سوره_مریم آیه ۹
قَالَ کَذَٰلِکَ قَالَ رَبُّکَ هُوَ عَلَیَّ هَیِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُک َمِن قَبْلُ وَلَمْ تَکُ شَیْئًا
(فرشته وحی به زکریا چنین گفت): اما پروردگارت فرمود: این کار بر من آسان است، (زیرا) پیش از این من تو را آفریدم در حالی که چیزی نبودی
 تفسیر_و_توضیح:
حضرت زکریا از خدا فرزند خواست و خداوند دعایش را اجابت کرد.
حضرت زکریا به خداوند عرضه داشت چه‌طور ممکن است در حالی که من ناتوان هستم و همسرم نازا؟!
ولی خداوند در جواب می‌فرماید: این
صدای گوش‌خراشِ ناقوسِ کلیسا را با گوش‌های کورت بشنو! صدای شیهه‌ی کلاغ‌های پیر را با چشمانِ پلیدت ببین! دستانی که به سمتِ پروردگارت برای نابودیِ دیگران دَرهَم گِره کرده‌ای، سَرانجام خرخره‌ی بی‌جانِ دیگری را نشانه خواهد رفت. چه چیزی درونِ تاریکی خرخره‌ی نازکِ تو را نوازش خواهد داد؟ من همان سایه‌ی مرگم که همانندِ بختکی ثقیل، درونِ سیاهی، لاشه‌ی بی‌جانِ تو را با چشمانی باز، نشانه خواهد رفت. چشمان پلیدت را بیشتر باز کن تا دریابی چگونه ب
وَلَوْلَا أَن یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَّجَعَلْنَا لِمَن یَکْفُرُ بِالرَّحْمَٰنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فِضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَیْهَا یَظْهَرُونَ
اگر (تمکّن کفّار از مواهب مادی) سبب نمی‌شد که همه مردم امت واحد (گمراهی) شوند، ما برای کسانی که به (خداوند) رحمان کافر می‌شدند خانه‌هایی قرار می‌دادیم با سقفهایی از نقره و نردبانهایی که از آن بالا روند، (زخرف/٣٣)
 
 
 
وَلِبُیُوتِهِمْ أَبْوَابًا وَسُرُرًا عَلَیْهَا یَتَّکِ
  امام صادق ع فرمود جبرییل ع بر محمد ص نازل شد و گفت ای مجمد ص خدا ترا مژده میدهد بمولودی که از فاطمه متولد شود و امت تو اورا میکشند فرمود ای جبرییل سلام بپروردگارم مرا بمو لودیکه از فاطمه متولد وامتم اورا بک شند نیازی نیست جبرییل باسمان بالارفت وسپس فرود امد همان سخن را گفت پیغمبر فرمود ای جبرییل سلام سلام بپروددگارم مرا بمولودیکه از فاطمه متولد شود و امتم.  اورا بکشند نیازی نیست  جبرییل باسمان بالا رفت وسپس فرو د امد وگفت ای محمد ص پروردگا
بسم الله
شهادت حضرت خیر البشر محمد مصطفی صلوات الله علیه و کریم بن کریم امام حسن مجتبی علیه السلام بر تمامی موجودات عالم تسلیت باد .
هر عملی که انجام دهید ، پیغمبر میبیند ، هر نیتی که ناصری بکند ، می بیند .
از اسرار ما مطلع می شوند . واخجلتا ( چقدر خجالت داردا ) چطور پیغمبر با این روسیاهی من شفیع من بشوند ؟
چه بکنیم ؟ لکن رحمة للعالمین است ....
یک نمونه از نگرانی حضرت جریان شهادت این بزرگوار است . ایشان نگران امت بودند تا جایی که جبرئیل پیغام آورد ک
عسل در اسلام 
 
 
در قرآن کریم در دو سوره از عسل یاد شده‌است. هم‌چنین در قرآن سوره‌ای کامل به نام نحل به معنای زنبور عسل نامگذاری شده‌است.
کلمهٔ نحل دو مرتبه و در آیات ۶۸, ۶۹ این سوره ذکر شده و در این آیات به خلقت زنبور و خاصیت شفابخشی عسل اشاره شده‌است و در انتها از اهمیت تفکر در زندگی زنبوران عسل و دریافت نشانه‌های الهی یاد شده‌است:
خداوند در این سوره می‌فرماید:
و پروردگار تو به زنبور عسل وحی [الهام غریزی] کرد که از پاره‌ای کوه‌ها و از ب
‍♂ نجاری بود که زن زیبایی داشت که پادشاه را مجذوب خود کرده بود
پادشاه بهانه ای از نجار گرفت و حکم اعدام او را صادر کرد و گفت نجار رافردا اعدام کنید 
نجار آن شب نتوانست بخوابد ...
همسر نجار گفت :                             مانند هر شب بخواب ...    پروردگارت یگانه است و درهای گشایش بسیار "
کلام همسرش آرامشی بر دلش ایجاد کرد و چشمانش سنگین شد و خوابید ...
صبح صدای پای سربازان را شنید...چهره اش دگرگون شد و با نا امیدی، پشیمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که د
هزاران هزاران نویسنده در گوشه و کنار مشغول نوشتن هستند، هر کس برای دل خودش، هر کس برای این که اسم و رسمی پیدا کند. استراتژیست محتوا، تولید کنندۀ محتوا، مدرّس نویسندگی، کپی رایتر و هزار عنوان دیگر را یدک می‌کشند اما کافیست تنها دقایقی پای کلماتشان بنشینیم؛ کلماتی که عین زهر مار می‌مانند، ایمان را که تزریق نمی‌کنند هیچ، خون را هم منعقد می‌کنند، بی هدف، بی آرمان و مهم‌تر از همه بی خدا.
در این آشفته بازار باید گروهی علیه عصیان‌ها، عصیان کنن
نافع بن ارزق بامام باقر  ع عرضکرد بمن بفرمایید خدا از چه زمانی نبوده تا بتو گویم از چه زمانی  بوده  منزه باد انکه همیشه بوده نه کمی نه کمی و همیشه باشد یکتا و بی نیازاست همسر و فرزند نگیرد  2 مردی از پشت بلخ امد خدمت حضرت رضا ع رسید و عرضکرد من از شما مساله ای میپرسم. میدانم جواب گویی بامامت معتقد شوم امام فرمود هر چه خواهی بپرس  عرض کرد بمن بگو. پروردگارت از  کی بوده وکجا بوده و چگونه بوده وتکهیه اش بر چیست امام فرمودخدای تبارک وتعالی  مکانرا
که پادشاه را مجذوب خود کرده بودپادشاه بهانه ای از نجار گرفت و حکم اعدام او را صادر کرد و گفت نجار رافردا اعدام کنیدنجار آن شب نتوانست بخوابد .همسر نجار گفت :مانند هر شب بخواب .پروردگارت یگانه است و درهای گشایش بسیار کلام همسرش آرامشی بر دلش ایجاد کرد و چشمانش سنگین شد و خوابید .صبح صدای پای سربازان را شنید.چهره اش دگرگون شد و با نا امیدی، پشیمانی و افسوس به همسرش نگاه کرد که دریغا باورت کردم .با دست لرزان در را باز کرد و دستانش را جلو برد تا سرب
حالا که این روزها همه می نالند از شرایط،‌ از قیمت دلار و ضیاع و عقار، من راستش از سرخوشی پُرم. در بلا هم می چشم لذّات او/مات اویم/مات اویم/ مات او. آنها که پارسال اشتباه کردند و دنبال دنیا راه افتادند و بیست و چند میلیون رای به دنیا دادند، حالا همان ها دارند اشتباه بزرگ تری می کنند و ضجّه می زنند برای دنیایشان. که شاید روزنه ای باز شود و از همان مسیر اشتباهی که آمدند بتواند به مقصد و مقصودشان برسند. نمی دانند که باید بازگردند. نمی دانند که هرقدر
«وَأَوْحَی رَبُّک إِلَی النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ
بُیوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یعْرِشُونَ ثُمَّ کلِی مِن کلِّ
الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکی سُبُلَ رَبِّک ذُلُلاً یخْرُجُ مِن بُطُونِهَا
شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِک
لآیه لِّقَوْمٍ یتَفَکرُونَ» (نحل/ 68ـ69)؛ «و پروردگارت به زنبور عسل وحی
(= الهام غریزی) نمود که «از بخشی از کوه ها و از درختان و از آنچه داربست
می کنند، خانه هایی برگ
 
...حَدَّثَنِی جَعْفَرُ بْنُ یَحْیَى الْخُزَاعِیُّ عَنْ أَبِیهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَعَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى بَعْضِ مَوَالِیهِ یَعُودُهُ فَرَأَیْتُ الرَّجُلَ یُکْثِرُ مِنْ قَوْلِ آهِ فَقُلْتُ لَهُ یَا أَخِی اذْکُرْ رَبَّکَ وَ اسْتَغِثْ بِهِ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: «إِنَ آهِ اسْمٌ مِنْ أَسْمَاءِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ فَمَنْ قَالَ آهِ فَقَدِ اسْتَغَاثَ بِاللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى.»
 التوحید (للصدوق)، ص۲۱۹
 
جعفر بن
یامن له الدنیاوالأخره 
«انا اعطیناک الکوثر، فصل لربّک و انحر، ان شانئک هوالابتر»[نکویی های بسیارت بخشیده ایم، پس برای پروردگارت نماز گزار و قربانی کن. بدون شک نسل دشمنت ابتر است.](1)این سوره به گفته اکثر مفسران درباره حضرت فاطمه علیه السلام است. آیه الله صابری، این سوره را یکی از سُور بی نظیر و استثنایی می داند، زیرا در این سوره کلمه «اعطیناک» یعنی بخشیده ایم است نه به تو داده ایم، و این صیغه فقط یک بار در قرآن آمده است. «الکوثر» یعنی خیر کثیر
اکثر ما باورمان این است که خداوند صلاح من را بهتر از خودمان می داند و وقتی به هر دلیلی به خواسته خود نمی رسیم می گوییم حتما صلاحم در این نبوده! اما آیا واقعا خداوند برای ما تصمیم می گیرد؟ نه اینگونه نیست.خداوند قدرت خلق تمام زندگیمان را تنها و تنها به خودمان داده است.ما میخواهیم و خداوند اجابت می کند.مهم نیست خواسته ما چیست.آیا به نفع ماست یا به ضرر ماست.به صلاح ما هست یا نه؟همه درخواستها از سمت خداوند بخشنده و مهربان اجابت می شود.خداوند در آیه
امام باقر ع فرمود حکایت شخص حریص بدنیا حکایت کرم ابریشم است که هر چه بیشتر برخود تند امدنش دور تر شود تا انکه از غصه بمیرد امام صادق ع در انچه لقمان پسرش را موعضه گرد این بود که پسرجان مردم پیش از تو برای فرزندان خود اموالی گرد اوردند ولی نه ان اموال گردامده باقی ماندونه اولادی که برای انهاگرداورند و همانا و بنده مزدوری باشی که بکاری دستورت داده اند  واجرتی برایش وعده داده اند پس کارت را تمام کن واجرتت را تمام بگیر  در این دنبامنند گوسفندی م
235-  وَ مِنْ کَلَامٍ لَهُ (علیه السلام)> قَالَهُ وَ هُوَ یَلِی غُسْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله) وَ تَجْهِیزَهُ <بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ لَقَدِ انْقَطَعَ بِمَوْتِکَ مَا لَمْ یَنْقَطِعْ بِمَوْتِ غَیْرِکَ مِنَ النُّبُوَّةِ وَ الْإِنْبَاءِ وَ أَخْبَارِ السَّمَاءِ خَصَّصْتَ حَتَّی صِرْتَ مُسَلِّیاً عَمَّنْ سِوَاکَ وَ عَمَّمْتَ حَتَّی صَارَ النَّاسُ فِیکَ سَوَاءً وَ لَوْ لَا أَنَّکَ أَمَرْتَ بِالصَّب
تحقیق در مورد زنبور عسل (2) با فرمت ورد
  لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 10   و اوحی ربک الی النحل ان اتخذی من الجبال بیوتا و من الشجر و مما یعرشون.ثم کلی من کل الثمرات فاسلکی سبل ربک ذللا یخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فیه شفاء للناس ان فی ذالک لایه لقوم یتفکرون.(نحل 67-69) پروردگارت به زنبور الهام کرد که در کوهها و درختان و در آنچه سقف دارند لانه کن، آنگاه از هر ...دریافت فایل
آقا گناه جهنم، مهم نیست ( البته که خیلی مهمه).اما از اون به مراتب بدتر اینه که به رعایت تقوات غره میشی و فکر میکنی خبریه و برای خودت حق گناه قائل میشی. این قائل شدن بسیار پنهانی و مرموز در اعماق روح و جانت وجود داره وتو رو به سمت هلاکت میکشونه. میگی خوب این همه تقوا رعایت کردم، حالا ی گل هم بخوریم هیچی نیست! اون دقیقا لحظه ای که تو به پروردگارت غره میشی! خداوند در جواب ادمهای گوهی مثل تو میفرماید 
 
 وَ مَنْ جاهَدَ، فَإِنَّما یُجاهِدُ لِنَفْسِه
اکثر ما باورمان این است که خداوند صلاح من را بهتر از خودمان می داند و وقتی به هر دلیلی به خواسته خود نمی رسیم می گوییم حتما صلاحم در این نبوده! اما آیا واقعا خداوند برای ما تصمیم می گیرد؟ نه اینگونه نیست.خداوند قدرت خلق تمام زندگیمان را تنها و تنها به خودمان داده است.ما میخواهیم و خداوند اجابت می کند.مهم نیست خواسته ما چیست.آیا به نفع ماست یا به ضرر ماست.به صلاح ما هست یا نه؟همه درخواستها از سمت خداوند بخشنده و مهربان اجابت می شود.خداوند در آیه
متن و ترجمه‌ی بخش مرور شده از نامه ۳۱ (جلسه ۴)
وَ جَاهِدْ فِی اَللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ
و با تمام توان در راه خدای متعال تلاش کن، آن طور که در نهایت تلاش و غایت آن را ادا کنی
وَ لاَ تَأْخُذْکَ فِی اَللَّهِ لَوْمَةُ لاَئِمٍ
و تأثیر نگذارد بر تو در راه خدای متعال سرزنش ملامت‌گران
وَ خُضِ اَلْغَمَرَاتِ لِلْحَقِّ حَیْثُ کَانَ
و فرو برو در گرداب‌ها و مشکلات برای حق هرجا که باشد
وَ تَفَقَّهْ فِی اَلدِّینِ
و دانش عمیق کسب کن در دین (دین را بخوبی
وَاصْبِرْ لِحُکْمِ رَبِّکَ فَإِنَّکَ بِأَعْیُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ حِینَ تَقُومُ : و در برابر حکم پروردگارت شکیبایی کن که تو زیر نظر و مراقبت ما هستی، و هنگامی که [از خواب] برمی خیزی پروردگارت را همراه با سپاس و ستایش تسبیح گوی.
آیه‌ی ۴۸ سوره‌ی طور، ترجمه‌ی انصاریان
 
منبع عکس
تفسیر علامه طباطبایی:
 
به قلم دامنه: به نام خدا. بِأَعْیُنِنَا: زیرِ نظرِ مایی یڪ تڪ‌جمله‌ی ڪوتاست، آن‌هم خطاب به رسول‌الله (ص) اما پیام ژرفی در آن نه
اکثر ما باورمان این است که خداوند صلاح من را بهتر از خودمان می داند و وقتی به هر دلیلی به خواسته خود نمی رسیم می گوییم حتما صلاحم در این نبوده! اما آیا واقعا خداوند برای ما تصمیم می گیرد؟ نه اینگونه نیست.خداوند قدرت خلق تمام زندگیمان را تنها و تنها به خودمان داده است.ما میخواهیم و خداوند اجابت می کند.مهم نیست خواسته ما چیست.آیا به نفع ماست یا به ضرر ماست.به صلاح ما هست یا نه؟همه درخواستها از سمت خداوند بخشنده و مهربان اجابت می شود.خداوند در آیه
عَنْ بُرَیْدٍ الْعِجْلِیِّ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ یَقُولُ: «لَمَّا تُوُفِّیَتْ خَدِیجَةُ جَعَلَتْ فَاطِمَةُ تَلُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ تَدُورُ حَوْلَهُ، وَ تَقُولُ: یَا أَبَتِ، أَیْنَ أُمِّی؟ قَالَ: فَنَزَلَ جَبْرَئِیلُ فَقَالَ لَهُ: رَبُّکَ یَأْمُرُکَ أَنْ تُقْرِئَ فَاطِمَةَ السَّلَامَ، وَ تَقُولَ لَهَا: إِنَّ أُمَّکِ فِی بَیْتٍ مِنْ قَصَبٍ، کِعَابُهُ‏ مِنْ ذَهَبٍ، وَ عُمُدُهُ یَاقُوت
بسم الله الرحمن الرحیم
«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» «ارْجِعِی إِلَىٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرْضِیَّةً»
«(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام.»«به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمت‌های ابدی) او و او راضی از توست»
 
 
روح بلند خادم اهل بیت (علیهم‌السلام) و مشکل گشای مردم، سرباز مخلص و گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حاج جواد کریمی، پدر بزرگوار داماد صبیه سیده زهرا لواسانی
 
پیراهن عروسی حضرت زهرا (س)
پیامبر خدا برای شب عروسی دخت فرزانه اش، فاطمه علیهاالسلام پیراهنی آماده ساخت و ایشان پیراهن دیگری نیز داشت که پوشیده و اصلاح شده بود.
شب عروسی او بود که بی نوایی در خانه ی پیامبر آمد و از ایشان لباس طلبید.
دخت گرانمایه ی پیامبر برخاست و نخست پیراهن اصلاح شده ی خویش را در بسته ای نهاد تا در راه خدا به او انفاق کند اما ناگهان آیه ی شریفه ی قرآن را به خاطر آورد که:
«لن تنالوا البر حتی تنفقوا مما تحبون.»
«شما به اوج نیکی
اشاره به عسل در قرآن که خداوند آن را در دو آیه ذکر کرده است، نخست در سوره محمد(ص) آیه ۱۵ که خداوند در ستودن بهشت به نیکوکاران وعده داده است که در آنجا نهرهایی از عسل پاک و ناب روان است و سپس در سوره نحل که خواص شفابخش آن را یادآوری فرموده است.در آیه‌های ۶۸ و ۶۹ این سوره در مورد عسل و زنبور عسل چنین می‌فرماید: «وَأَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ(نحل/۶۸)؛ ثُمَّ کُلِ
مردم حقیقتاً در عمل به توصیه‌ی امام کوتاهی‌ای نکردند و نمی‌کنند. سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟
(...) امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود «باحکمت» و «باتدبیر»، انسانی بود «پارسا» و «پرهیزکار» و «دلبسته‌ی به خدای بزرگ»، «دلباخته‌ی به ذکر الهی»؛ امام مر
#برشی_از_یک_کتاب
#اعتقادی_معاد

خدای سبحان به رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وعده داده است که او را به مقام محمود می رساند:«وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَىٰ أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَامًا مَّحْمُودًا»؛ پاسی از شب را به نافله پرداز تا پروردگارت تو را به مقام محمود برانگیزد. از این بیان قرآنی بی آنکه قید و خصوصیتی برای آن مقام ذکر کند، برمی آید که آن حضرت از عالی ترین درجه شفاعت برخوردار است؛ به گونه ای که ه
حالا که ایستاده ام و به رد پایِ به جا مانده ام نگاه میکنم ؛
می بینم که ، مسیر خیلی طولانی و پیچ در پیچی را تا به اینجا آمده ام !
قله های فتح شده ی زیادی را می بینم
و همراه آن ها گودال های خیلی عمیقی را نیز
شاید در لحظه
افکاری که از نا کجا آباد می آیند و برطبق هیچ منطقی نیستند
بگویند که ، زندگی سراسر چشیدن تلخی هاست ...
اما خب این به ما بستگی دارد 
که چقدر طول میکشد زمان تاریکی هایمان
اگر مشق شنبه را همان شنبه ننویسیم
تمام هفته ی مان هرچند که تعطیل ه
قلم در شراب زدو تو را کشید  پروردگارت را درود....
همسر مهربانم امروز که اینرا برایت می نویسم شش سال است که در کنار تو و با تو بوده ام...شش سال من در تو زندگی کرده ام....در تو زندگی کردن نعمتی است که خداوند بر من عطا کرده است و من انرا بیش از هرچیز در زندگی ام پاس میدارم...لحظه ها و عمر به سرعت میگذرد با همه بدیها وخوبیهایش با همه خوشی ها ونا خوشی هایش...هیچکدامشان ماندگار نیستند...فقط انچه هست ان کسی است که این لحظه ها را در کنار تو بوده است....
منصوره عز
و من کلام له (علیه السلام) قَالَهُ وَ هُوَ یَلِی غُسْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) وَ تَجْهِیزَهُ:
به هنگام غسل دادن پیامبر (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم )فرمود:
 
 *بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ لَقَدِ انْقَطَعَ بِمَوْتِک مَا لَمْ یَنْقَطِعْ بِمَوْتِ غَیْرِک مِنَ النُّبُوَّةِ وَ الْإِنْبَاءِ وَ أَخْبَارِ السَّمَاءِ. خَصَّصْتَ حَتَّى صِرْتَ مُسَلِّیاً عَمَّنْ سِوَاک وَ عَمَّمْتَ حَتَّى صَارَ النَّاسُ
مردم حقیقتاً در عمل به توصیه‌ی امام کوتاهی‌ای نکردند و نمی‌کنند. سرّ این جاذبه چیست؟ این جاذبه‌ی بی‌نظیرِ امام بزرگوار ناشی از چیست؟
(...) امام مختصّات شخصیّتی‌ای و موهبتهایی را دارا بود و خدا به او داده بود که این مختصّات، این خصوصیّات در کمتر کسی در این حد جمع می‌شود. امام این خصوصیّات را داشت: انسانی بود شجاع، انسانی بود «باحکمت» و «باتدبیر»، انسانی بود «پارسا» و «پرهیزکار» و «دلبسته‌ی به خدای بزرگ»، «دلباخته‌ی به ذکر الهی»؛ امام مر
*به خدا اعتماد کن، فریب شیطان نخور*
 سوره_اسراء آیه ۶۴ و ۶۵
و (ای شیطان) هر کس از مردم را میتوانی با صدای خود بلغزان و نیرو های  سواره و پیاده ات را بر ضد آنان گسیل دار و در اموال و فرزندان با آنان شریک شو و به آنان وعده بده، و شیطان جز فریب وعده ای به آنان نمیدهد.
قطعا تو بر بندگان (خالص) من تسلطی نداری و حمایت و نگهبانی پروردگارت (برای آنان) کافی است.
تفسیر_و_توضیح
در این آیه چهار بخش مهم از وسایل و برنامه دشمن جهت نفوذ در اسلام و مسلمین بیان شده اس
توضیحاتی از کتاب
کتاب زیبای گویندگی و فن بیان که به همت مرکز تحقیقات و توسعه رادیو به نگارش در آمه است یکی از کتاب های مفید و زیبا در مورد فراگیری گویندگی و فن بیان است.
علی رغم اینکه از عصر فضا ، اتم و فناوری های نوین گذر کرده ایم اما در مواجه با تمامی اعمال روزمره زندگیمان جای خالی روابط بین انسان ها ، روابط مستحکم ، سالم و بر اساس احترام متقابل و بدور از هر گونه تکلف و تجمل ، در یک کلام ساده گویی و رساندن مطلب مورد نظر به مخاطب دیده می شود ،
دعاى جوشن کبیر
این دعا در کتاب هاى بلد الامین و مصباح کفعمى آمده، از حضرت سیّد الساجدین علیه السّلام، از پدر ایشان از جدّ بزرگوارش حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله روایت شده: این دعا را جبرئیل براى آن حضرت در یکى از جنگها فرود آورد، درحالى که زره سنگینى بر تن آن جناب بود به گونه اى که سنگینی آن بدن مبارک آن حضرت را به درد آورده بود. جبرئیل عرضه داشت: یا محمّد پروردگارت به تو سلام می رساند و می فرماید: این جوشن (زره) را از تن خود بیرون کن و این دعا را
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 
سکرات موت:
علت ترس مردم از مرگ یکی چهره خود میت است که پس از توقف جریان خون وحشتناک به نظر می‌رسد.
اما خود میت اگر اهل ایمان و تقوا باشد وارد زندگی راحت می‌شود این حیات و مرگ از دلایل حکمت خداست که موجودات را خلق می‌کند نعمت و هدایت و قدرت به آنها می‌دهد و بعد از مدتی هم مرگ بر آنها واقع می‎شود.
 
کلَّاَ إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقىِ وَ قِیلَ مَنْ رَاقٍ وَ ظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ وَ الْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ إ
کامل گشتن دین با ابلاغ ولایت امیر المومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه و آله
سید بن طاووس رضوان الله علیه روایت کرده است:
فیما نذكره من كتاب «الثقة أبی بكر محمد بن أبی الثلج» فی تسمیة مولانا علی علیه السلام بأمیر المؤمنین، نذكر المراد منه بلفظه: وقال أبو عبد الله جعفر الصادق علیه السلام: لم یمض بعد كمال الدین وتمام النعمة ورضى الرب إلا أنزل الله تبارك وتعالى على نبیه صلى الله علیه وآله بكراع الغمیم: «یا أیها الرسول بلغ ما أنزل إلی
✨﷽✨
#و_أما_بنعمة_ربک_فحدث (از نعمت پروردگارت سخن بگو!)
سلام علیکم.طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان قبول درگاه الهی باشد.  مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در خطبه‌های #نماز_جمعه_تاریخ_ساز تهران در تاریخ 18 بهمن 98  آیه شریفه پنجم سوره مبارک ابراهیم با این فراز «وَذَکِّرْهُمْ بـ #ِأَیَّامِ_اللَّهِ» (ای ابراهیم! روزهای خدا را به مردم #یادآوری کن)  را تلاوت فرمودند و محور فرمایشات خود قرار دادند به ذهنم آمد که جدای از ایام الله امت‌ها که به ن
چرا در قرآن عادل از اسماء الله نیست؟!
شاید برای کسانی که آشنایی زیادی با قرآن ندارند عجیب به نظر بیاد که حتا در یک آیه از قرآن کریم وصف عادل برای خداوند بکار برده نشده است.وصف عادل برای خدا و در ارتباط با انسان و نتیجه اعمال تنها می تونه کف اتتظار برخورد خداوند رو با گنهکاران ستمکار توجیه کنه اما نجات بندگان عاصی توبه کار از عذاب و همچنین رستگاری و دادن پاداش حتا به پاک ترین و مقرب ترین بندگان جز با تمسک و توسل به اسماء جمال خداون مانند "رحیم ,ت
با یاد و نام خداوند و به امید بر آورده شدن حاجات و سلامتی و به راه راست هدایت شدن تمام انسان ها ؛
هر روز یک صفحه  
صفحه پانصد و هفتاد و پنج سوره المُزَمِّل (20 ) – سوره المُدَّثِّر ( 17 – 1 )
سورةُ  المُزَمِّلبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏
إِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ أَنَّکَ تَقُومُ أَدْنى‏ مِنْ ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَ نِصْفَهُ وَ ثُلُثَهُ وَ طائِفَةٌ مِنَ الَّذینَ مَعَکَ وَ اللَّهُ یُقَدِّرُ اللَّیْلَ وَ النَّهارَ عَلِمَ أَنْ لَنْ تُحْصُوه
پاداش ترک گناههر کسی که گناهی را بخاطر خدا ترک کند پاداشی دنیوی و اخروی دریافت می کند.یکی از عوامل تقویت اراده و ایمان فرد برای مقابله با گناه، دانستن پاداش های آن است که در اینجا چند روایت در ضمن پاداش ترک گناه می گوییم:
1. مجاهد در راه خدا و شهید شدنقال امیرالمونین علیه السلام : مَا الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی‏ سَبِیلِ‏ اللَّهِ‏ بِأَعْظَمَ‏ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَة پاد
امام صادق(علیه السلام):درموردآیه:گناهکاران با رخسارشان شناخته میشوند.سوره الرحمن۴۱ فرمود:خدا آنان را می شناسدولی این آیه درباره ی قائم نازل شده است که اوایشان را به چهره شان می شناسدواو و یارانش آنان را بی امان از دم شمشیر می گذرانند.
امام صادق(علیه السلام):درمعنی فرمایش خدای تعالی:فرمان خدا به زودی فرا میرسدپس درمورد آن شتاب جویی نکنید. فرمود:آن امر ما است که خدای عزوجل دستور فرموده است درآن شتاب جویی نشودتااورابا سه[لشکر] که عبارتن
تقویم شیعه
بیست و هفتم رجب
بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله
مبعث مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله در سن ۴۰ سالگی و آغاز نزول قرآن بر پیامبر صلی الله علیه و آله در این روز بوده است. این روز یکی از اعیاد بزرگ است، و روزی است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث گردید و جبرئیل علیه السلام بر پیامبری آن حضرت نازل شد. غیر شیعه مبعث را در ۱۷ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه رمضان و بعضی در ۱۲ ربیع الاول می دانند.
در این روز صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و ا
تقویم شیعه
بیست و هفتم رجب
بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله
مبعث مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله در سن ۴۰ سالگی و آغاز نزول قرآن بر پیامبر صلی الله علیه و آله در این روز بوده است. این روز یکی از اعیاد بزرگ است، و روزی است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله به رسالت مبعوث گردید و جبرئیل علیه السلام بر پیامبری آن حضرت نازل شد. غیر شیعه مبعث را در ۱۷ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه رمضان و بعضی در ۱۲ ربیع الاول می دانند.
در این روز صلوات بر پیامبر صلی الله علیه و آله و ا
به قلم دامنه. به نام خدا. در مثل معروف آمده: «صوفی اِبن‌الوقت است»؛ زیرا صوفی (=سالک) گذشته و آینده را فدای حال می‌کند و به همان لحظه‌ای که در آن بسر می‌برَد، غنیمت قائل است. ویلیام چیتیک در صفحه‌ی ۸۵ کتابش با عنوان «در باره‌ی تصوُّف» بر این نظر است چون صوفی هر «آنی» بی‌مانند است، و هر لحظه‌ «خود» نیز بی‌نظیر است، به آنان اِبن‌الوقت می‌گویند.
 
البته همین اِبن‌الوقت بودن در سیاست معنای دیگری دارد که معمولاً برای افراد فرصت‌طلب به کار
بسم الله الرحمن الرحیم
«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» «اِرجِعِی إِلی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرضِیّةً»
«(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام.» «به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمت‌های ابدی) او و او راضی از توست» (فجر/27-28)
 
 
روح بلند خادم اهل بیت (علیهم‌السلام) و مشکل گشای مردم، سرباز مخلص و گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حاج جواد کریمی، پدر بزرگوار داماد صبیه سیده زهرا لوا
بسم الله الرحمن الرحیم
«یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» «اِرجِعِی إِلی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَرضِیّةً»
«(آن هنگام به اهل ایمان خطاب لطف رسد که) ای نفس (قدسی) مطمئن و دل آرام.» «به حضور پروردگارت باز آی که تو خشنود به (نعمت‌های ابدی) او و او راضی از توست» (فجر/27-28)
 
 
روح بلند خادم اهل بیت (علیهم‌السلام) و مشکل گشای مردم، سرباز مخلص و گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حاج جواد کریمی، پدر بزرگوار داماد صبیه سیده زهرا لوا
در جمادی الاخر سال 672 مولانا را فرمان رسید که : 
" ای صاحب نفس مطمئن ، به سوی پروردگارت باز گرد ،در حالی که تو از وی خشنود و او از تو خرسند است " 
این فرمان بازگشت و صفیر عرش بصورت بیماری " حمای محرق " بر مولانا در آمد و او را از پای بینداخت . مولانا پیش از این گفته بود که در مرگ من تهمت بر سبب ها منهید که : 
این سبب ها در نظر ها پرده هاست 
که نه هر دیدار صنعش را سزاست 
بیماری ناگهانی مولانا شهر قونیه را به تشویش و اضطراب انداخت و خویشان و مریدان شفاک ا
رحمت خداوند بر من
ای نعمت برین و ای نیکو ترین رحمت خداوند بر بنده اش، امیدوارم عمرت در جوار خداوند تا ابد ادامه یابد و عمرت هنگام دوری از ایمان کوتاه گردد. شان و منزلت و ایمانت را تا هنگامه ی ملکوت ستوار و پایدار گردان و عشق خداوند را در تنگنای وجودت نهادینه دار.
ای نمادی شایسته از مهر آفریدگارت ، در بحر من نیست ثنایت و جز خالق ، کس نتواند ارزش و معرفت تو را به جای آورد. شکر می گویم که بنی آدمیان شکوه بهشت را در وجودت نظاره می کنند و سپاس می گویمت
سید حسن آقامیری به دلیل توهین آشکار و تحریف قرآن، توسط دادگاه ویژه  بطور دائم خلع لباس شد. بخش های زیادی از سخنان آقامیری ضدیت آشکاری با نص صریح قرآن و روایات متقن اهل البیت دارد. 
 از آن جمله می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:
او در یکی از سخنرانی های خود علنا عذاب الهی را چرندیات خطاب کرده و می‌گوید: «یه خدایی براتون درست کردند وایستاده آدما رو آویزون کنه بسوزونه آب جوش بهشون بده بخورن اینا چرندیاته بهتون میگند! یه مشت دری وریه بهتون میگند! » 
به خدا سوگند اگر قرآن تنها شامل همین ده حقیقت علمی بود برای صدق حقانیت و اعجاز آن کافی بود در حالی که قرآن دارای صدها حقائق علمی درباره کوه ها و دریاها و پزشکی و روانشناسی و... است که همه آن ها گواه صدق این کلام پروردگار است که می فرماید:
(سَنُرِیهِمْ آَیَاتِنَا فِی الْآَفَاقِ وَفِی أَنْفُسِهِمْ حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ) [فصلت: 53]
ترجمه: نشانه‏هاى خود را در کران
✨﷽✨
و أما بنعمة ربک فحدث (از نعمت پروردگارت سخن بگو!)
سلام علیکم.طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان قبول درگاه الهی باشد.  مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در خطبه‌های نماز جمعه تاریخ ساز تهران در تاریخ 18 بهمن 98  آیه شریفه پنجم سوره مبارک ابراهیم با این فراز «وَذَکِّرْهُمْ بـ أَیَّامِ اللَّهِ» (ای ابراهیم! روزهای خدا را به مردم یادآوری کن)را تلاوت فرمودند و محور فرمایشات خود قرار دادند به ذهنم آمد که جدای از ایام الله امت‌ها که به نوبه خ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
آیات یک تا چهارده سوره مبارکه فجر وَالْفَجْرِ ۱وَلَیَالٍ عَشْرٍ ۲وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ۳وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ ۴هَلْ فِی ذَلِکَ قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ ۵
در آیه یک تا چهاراین سوره به چهار مورد سپیده دم ،شب های ده گانه ، زوج و فرد و شب که در گذر است سوگند می خورد ودر ادامه آمده است : آیا در آنچه گفته شد سخن مهمی برای ذی حجر وجود ندارد ؟ در عربی ذی حجر به معنای
با یاد و نام خداوند و به امید بر آورده شدن حاجات و سلامتی و به راه راست هدایت شدن تمام انسان ها ؛
هر روز یک صفحه  
صفحه پانصد و شصت و چهار سوره المُلک ( 30 – 27 ) – سوره القَلَم ( 15 – 1 )
سورةُ المُلکبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏
فَلَمَّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سیئَتْ وُجُوهُ الَّذینَ کَفَرُوا وَ قیلَ هذَا الَّذی کُنْتُمْ بِهِ تَدَّعُونَ (27)
قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ أَهْلَکَنِیَ اللَّهُ وَ مَنْ مَعِیَ أَوْ رَحِمَنا فَمَنْ یُجیرُ الْکافِرینَ
شان نزول آیه ابلاغ و حدیث غدیر در کلام امام هادی علیه السلام
شیخ محمد بن جعفر مشهدی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت کرده است که ایشان نیز از پدر خود حضرت امام هادی علیه السلام روایت کرده است که در زیارت حضرت امیر المومنین علیه السلام در روز غدیر خطاب به آن حضرت فرمودند:
أوْحَى اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَم
آیات پانزده تا بیست و شش سوره فجر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِفَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ ۱۵وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهَانَنِ ۱۶کَلَّا بَلْ لَا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ ۱۷وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ ۱۸وَتَأْکُلُونَ التُّرَاثَ أَکْلًا لَمًّا ۱۹وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا
آیات پانزده تا بیست و شش سوره فجر
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِفَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ ۱۵وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهَانَنِ ۱۶کَلَّا بَلْ لَا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ ۱۷وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ ۱۸وَتَأْکُلُونَ التُّرَاثَ أَکْلًا لَمًّا ۱۹وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبًّا
شان نزول آیه ابلاغ و حدیث غدیر در کلام امام هادی علیه السلام
 
شیخ محمد بن جعفر مشهدی رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام روایت کرده است که ایشان نیز از پدر خود حضرت امام هادی علیه السلام روایت کرده است که در زیارت حضرت امیر المومنین علیه السلام در روز غدیر خطاب به آن حضرت فرمودند:
 
✍ أوْحَى اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَ
نگاهی اجمالی و مختصر بر شکل گیری وهابیت

اینجا بقیع و گریه اینجا جرم دارد / با چشم خیس اینجا تماشا جرم دارد
بوی سقیفه می دهد بی حرمتی ها / در شهر حیدر نام زهرا جرم دارد
اینجا هرانکس حرفی از عشق علی زد / اندازه تاریخ دنیا جرم دارد
حق زیارت نامه خواندن هم نداری / اسم مفاتیح الجنان ها جرم دارد
اینجا که یک روزی شبیه کربلا بود / حرف از حرم افسوس حالا جرم دارد
دست از روی دیوار ها بردار زائر / قصدت تبرک هست اما جرم دارد
هرگز مبادا اهت از سینه براید / جز اشک
موضوع:روز معلم
تهیه کننده :نرگس رفیعی
با همکاری شورای دانش اموزی و شورا بسیج و تشکیلات پیشتازان
مرکز فرزانگان متوسطه دوم
سال تحصیلی 98-97
آشنایی با روز معلم
روز 12 اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم
نامگذاری شده است.پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12
اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.
 استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های
اساسی ب
«وَ کانَ الشَّیْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً؛ و شیطان همیشه خوار کننده انسان بوده است.»
فرقان: 29
مرحوم علامه طباطبائی قدس سره می فرماید:
کلمه خذلان به ضم خاء به این معنا است که: کسى که امید یارى اش را داشتیم، ما را یارى نکند، و خذلان شیطان این است که در دنیا به انسان وعده مى دهد که اگر به اسباب ظاهرى تمسک کنى و پروردگارت را فراموش نمایى تو را از هر مکروهى نجات مى دهم، و در نجاتت یاریت مى کنم، ولى همین که اسباب از کار افتاد، و قهر الهى همه را از اث
«وَ کانَ الشَّیْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً؛ و شیطان همیشه خوار کننده انسان بوده است.»
فرقان: 29
مرحوم علامه طباطبائی قدس سره می فرماید:
کلمه خذلان به ضم خاء به این معنا است که: کسى که امید یارى اش را داشتیم، ما را یارى نکند، و خذلان شیطان این است که در دنیا به انسان وعده مى دهد که اگر به اسباب ظاهرى تمسک کنى و پروردگارت را فراموش نمایى تو را از هر مکروهى نجات مى دهم، و در نجاتت یاریت مى کنم، ولى همین که اسباب از کار افتاد، و قهر الهى همه را از اث
«بخوان به نام پرور‌دگارت که جهان را آفرید. همان خدایی که انسان را از خون بسته به وجود آورد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است. همان پروردگاری که به وسیله قلم تعلیم داد.»
بدین ترتیب نقطه‌ی آغاز رسالت و دعوت اسلامی بر مبنای خواندن و مطالعه شکل گرفت و اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر در آن بود.
تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده ‌است، همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند. در این میان آیین مقدس
 
در آیات سوره کوثر دو پیش گویى مهم دیده مى شود؛ زیرا مى فرماید: (به یقین ما به تو کوثر [و خیر و برکت فراوان] عطا کردیم. * پس براى پروردگارت نمازبخوان و قربانى کن. * [و بدان] دشمن تو به یقین ابتر و بریده نسل است)؛ «اِنّا اَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ * فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ * اِنَّ شانِئَکَ هُوَ الاْبَتَرُ».
بسیارى از مفسران شأن نزولى براى این آیه ذکر کرده اند، که قریب الافق با یکدیگر است از جمله برسوئى در روح البیان مى گوید: «مشرکان مکه هنگامى ک
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
آیات یک تا چهار سوره فجر وَالْفَجْرِ ۱وَلَیَالٍ عَشْرٍ ۲وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ۳وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ ۴هَلْ فِی ذَلِکَ قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ ۵
در آیه یک تا چهار این سوره به چهار مورد سپیده دم ،شب های ده گانه ، زوج و فرد و شب که در گذر است سوگند می خورد ودر ادامه آمده است : آیا در آنچه گفته شد سخن مهمی برای ذی حجر وجود ندارد ؟ در عربی ذی حجر به معنای صاحب سنگ
بسم الله الرحمن الرحیم
.....بنابراین وسیله هم به معناى تقرّب جستن است و هم به معناى چیزى است که باعث تقرّب به دیگرى مى شود و این یک مفهوم وسیع و گسترده اى دارد. به آیات قرآن مجید باز مى گردیم.در قرآن مجید واژه وسیله در دو آیه به کار رفته است. اوّل آیه 35 سوره مائده است که مى گوید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ). مخاطب در این آیه همه افراد با ایم
بسم الله الرحمن الرحیم
.پاسخی به وهابیان
....بنابراین وسیله هم به معناى تقرّب جستن است و هم به معناى چیزى است که باعث تقرّب به دیگرى مى شود و این یک مفهوم وسیع و گسترده اى دارد. به آیات قرآن مجید باز مى گردیم.در قرآن مجید واژه وسیله در دو آیه به کار رفته است. اوّل آیه 35 سوره مائده است که مى گوید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَجَاهِدُوا فِى سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ). مخاطب در این آی
در تاریخ سوم مرداد سال ۱۳۳۷ در یکی از روستاهای کوهستانی به نام گنجیگان از توابع بخش زیدون بهبهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. بعد از اتمام دوره‌ی ابتدائی و دریافت کارنامه‌ی قبولی، به علت فقر مالی و نبود امکانات موفق به ادامه‌ی تحصیل نگردید، لذا در کارهای روزمره جهت امرار معاش زندگی به پدرش کمک می‌نمود.
در سال ۵۷ به خدمت سربازی اعزام گردید. چون خدمت ایشان با شروع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مصادف گردید شهید اندامی پس از طی دوران آموز
✅ #نهج_البلاغه
متن و ترجمه‌ی بخش مرور شده از نامه ۳۱ (جلسه ۸)
یا بُنَی إِنِّی قَدْ أَنْبَأْتُک عَنِ الدُّنْیا وَ حَالِهَا وَ زَوَالِهَا وَ انْتِقَالِهَا ای پسرکم همانا من به تحقیق آگاه کردم تو را از دنیا و حالش و از بین رفتنش و منتقل شدنش
و أَنْبَأْتُک عَنِ الْآخِرَةِ وَ مَا أُعِدَّ لِأَهْلِهَا فِیهَا، وَ ضَرَبْتُ لَک فِیهِمَا الْأَمْثَالَ لِتَعْتَبِرَ بِهَا وَ تَحْذُوَ عَلَیهَا.و آگاه کردم تو را از آخرت و آنچه آماده شده است برای اهلش در
 
قناعت فرصتی برای آرامش
قناعت یعنی اکتفا کردن به آنچه که داریم و دوری از گله و شکایت بابت آنچه که نداریم.
گاهی وقتها باید داشته ها را نظاره گر بود. خانواده، سلامتی، درآمد کم اما حلال، جایگاه اجتماعی، آبرو، دل خوش، استعداد و هزاران هزار نعمت دیگر که از شمردنشان ناتوانیم.
وظیفه ما در برابر آنچه خداوند به ما بخشیده شکر نعمت است. اگر شکر نعمات الهی را بجا آوردیم رزقمان مضاعف می گردد، اما اگر تنها گوشه ای نشسته و نداشته هایمان را مرور کردیم کم کم
مثل نی، در مثنوی ملای روم، ب ناله در آمده ام.
شکایت از جدایی.
ب یاد آن نیستانی ک روزگاری در آنجا بودم و در کنار تو و در جوار تو و در وجود تو. با تو بودم و از تو بودم و در تو بودم.
و جدایم کردی و درست از همان روز 
می دانم ک نفیر مرا می شنوی ک مدام با بیقراری صدایت می زنم:
{ یاربِّ یا رَبِّ یا رَبّ }
تو کجایی؟ من کجا بوده ام؟ از کجا آمده ام؟ مرا کجا آورده ای؟ چرا آورده ای؟
و...
کی ب سوی تو باز می گردم؟
{ إنّا لله و إنّا إلیه راجعون }
________________________
رجعت.
وقتی ا
امام حسن (ع) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند که مادر گرامیشان حضرت زهرای اطهر (س) در آن زمان، دوازدهمین بهار زندگى بابرکت خویش را پشت سر نهاده بود.ایشان نخستین پسری بود که خداوند متعال به خانواده امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) عنایت فرمودند.در آستانه طلوع فرزند دلبند فاطمه زهرا (س)، سفری براى پیامبر گرامى اسلام (ص) پیش آمد. آن حضرت (ص) براى خداحافظی به خانه علی (ع) و فاطمه (س) رفت و ضمن سخنانى، به سفارش هاى لازم د
محمد کی بود؟محمد پیامبر و بنیانگذار اسلام بود. بیشتر زندگی اولیه او به عنوان یک تاجر سپری شد. در سن 40 سالگی ، او شروع به وحی هایی از جانب خداوند کرد که پایه و اساس قرآن و پایه و اساس اسلام شد. تا سال 630 او بیشتر عربستان را تحت یک آیین واحد متحد کرده بود. از سال 2015 ، بیش از 1.8 میلیارد مسلمان در جهان وجود دارند که معتقدند "هیچ کس جز خدا نیست ، و محمد پیامبر او است."
زندگی محمدمحمد در حدود سال 570 میلادی در مکه (اکنون در عربستان سعودی) متولد شد. پدرش قبل ا
اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت








فرمت فایل : pdf
حجم : 76


صفحات : 175






گروه : فایل

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها