نتایج جستجو برای عبارت :

شکم پُر چراگاه شیطان است

چریدن مرحله ای از تغذیه گوسفندان است که در طول آن دام انرژی مورد نیاز برای زندگی را از طریق علوفه به دست می آورد .
چریدن گوسفندان در فضای باز و آزاد می تواند جنبه اقتصادی داشته باشد . دامدار باید از شیوه صحیح استفاده از چراگاه اطلاع داشته باشد تا دام ها بتوانند به طور دائم از علوفه استفاده نمایند بدون آن که به ریشه علوفه آسیبی وارد شود .
انواع مختلف چراگاه ها :
- مرتع پر درخت 
- مرتع بدون درخت 
مراحل چرای گوسفندان به صورت زیر است :
- چرای باز : در ا
اونقدر درگیر کارهای زندگی میشم که کلا خود زندگی یادم میره !
اگر قرار باشه زیاد فهمیدن بشه حناق و گلوت را بگیره ترجیح میدم چند صباحی بشم گاوی در چراگاه زندگی .
گاو چی کار میکنه ؟ علف میخوره . بدون اینکه بخواد بفهمه علف چیه و گاو کیه و ...
روح وحشی
+کلا فعلا سوار قطار لحظه هستم . تا حد مرگ خودم را با کارهای زندگی خسته میکنم تا وقت نکنم به خودم فکر کنم !
اکثر ما از دام زنده برای قربانی در انواع مراسمات استفاده می کنیم اما اینکه دام زنده را از کجا تهیه نماییم خیلی مهم است.دام زنده باید از مرکزی تهیه شود که نکات بهداشتی را رعایت نمایند و زیر نظر وزارت بهداشت باشد. 
دامداران برای آنکه بتوانند در کار خود موفق باشند ، باید راجع به تغذیه دام زنده و نیاز های آنها ، اطلاعات کافی و کاملی داشته باشند . یکی از غنی ترین منابعی که بتوان برای چرای گوسفندان از آن استفاده نمود، چراگاه (مرتع) است.
اگر محدود
امروز همایش دفاع از حجاب و این چیزا بوده و باز هم زمانش رسیده که تلویزیون زنهای بی حجاب رو به عنوان شهروند حساب کرده و بدون شطرنجی کردن موهاشون توی گزارش اخبار نشون بده و حتی اونها رو آدم حساب کرده و باهاشون مصاحبه کنه!
و در نهایت هم به این نتیجه برسه که حجاب در کشور ما یک قانونه و باید به قانون عمل کرد!
من?احساس میکنم دوتا گوش مخملی دراز و یک دستگاه دُم دارم و به یک چراگاه و باری برای حملش احتیاج دارم:)
تب اسب پوتوماک
عامل تب اسب پوتوماک (ارلشیوز مونوسیتی اسب، تورم کولون ارلشیایی اسب (Neorickettsia risticii) است. واکسیناسیون در مناطقی که این بیماری بومی است توصیه می‌شود، مانند: نزدیک نهر‌های آب شیرین، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و چراگاه‌های غرق‌آبی. یادآوری سالانه واکسن در بهار انجام می‌شود.
مشاوره و آموزش بیماری درمان تب اسب پوتوماک
 
مادیان باردار باید قبل از زایمان واکسن را دریافت کند. با اینکه واکسیناسیون باعث کاهش شدت بیماری خواهد شد اما به ن
یک بخشی از همان کتابی که رفیق نیمه راه توصیه کرد. این استاد طاهر زاده واقعا چه گنیجنه‌ای بوده ما کشفش نکرده بودیم. روزه برای خاموش کردن هوا و هوس است نه انباشت آن، نه این که هوس کل روزمان را جمع کنیم و وقت افطار یکهو مثل مارهای آناکوندا طوری دفعی ببلعیم لقمه‌ها را که تا یک هفته به تغذیه نیاز نداشته باشیم.
با استفاده از چریدن گوسفندان انرژی مورد نیاز برای بقا و ادامه زندگی خود را دریافت می کنند.
چرا در فضای باز می تواند برای پرورش دهنده جنبه اقتصادی داشته باشد . البته نکته مهم این است که دامدار یا چوپان از شیوه صحیح استفاده از چراگاه اطلاع داشته باشد .
انواع مختلف مرتع :
- مرتع پر درخت 
- مرتع بدون درخت 
- چرای باز 
- چرای بسته 
مجموعه گوسفند زنده چندین سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و تمامی دام ها سالم و بهداشتی اند .
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین
للقائم منا غیبة امدها طویل، کانی بالشیهة یجولون جولان النعم فی غیبته، یطلبون المرعی فلا یجدونه، الا فمن ثبت منهم علی دینه، و لم یقس قلبه لطول غیبته امامه، فهو معی فی درجتی یوم القیامة.
برای قائم ما غیبتی است که مدت آن به درازا خواهد کشید، شیعان را گویی با چشم خود می بینم همانند گله ی بی‌صاحبی که در دشت و صحرا پراکنده شده، به دنبال چراگاه می گردند، در غیبت او به جستجوی او می پردازند، و نمی یابند. آگاه باشید که هر کس ب
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین(ع)
للقائم منا غیبة امدها طویل، کانی بالشیهة یجولون جولان النعم فی غیبته، یطلبون المرعی فلا یجدونه، الا فمن ثبت منهم علی دینه، و لم یقس قلبه لطول غیبته امامه، فهو معی فی درجتی یوم القیامة.
برای قائم ما غیبتی است که مدت آن به درازا خواهد کشید، شیعان را گویی با چشم خود می بینم همانند گله ی بی‌صاحبی که در دشت و صحرا پراکنده شده، به دنبال چراگاه می گردند، در غیبت او به جستجوی او می پردازند، و نمی یابند. آگاه باشید که هر کس
صدا کن مرا
صدای تو خوب است.
صدای تو سبزینه آن گیاه عجیبی است
که در انتهای صمیمیت حزن می‌روید.
در ابعاد این عصر خاموش
من از طعم تصنیف در متن ادراک یک کوچه تنهاترم.
بیا تا برایت بگویم چه اندازه تنهایی من بزرگ است.
و تنهایی من شبیخون حجم تو را پیش‌بینی نمی‌کرد.
و خاصیت عشق این است.
کسی نیست،
بیا زندگی را بدزدیم، آن وقت
میان دو دیدار قسمت کنیم.
بیا با هم از حالت سنگ چیزی بفهمیم.
بیا زودتر چیزها را ببینیم.
ببین، عقربک‌های فواره در صفحه ساعت حوض
زمان
هر کس همانی می شود که باید بشود، چه "علف" باشی، چه "خرما"، نباید برایت فرق داشته باشد. مهم این است که دانه ی وجودت شکافته شود.
در پیکره ی امت، هر کس نقشی دارد.
 "نقش" تو چیست؟ مهم ترین مسئله زندگی تو این است که به این سوال جواب دهی.
جایگاه و رتبه و شغل نیست که اندازه ات را معلوم می کند، مهم شکُفتَنت در همان جایی است که باید بشکُفی.
قرار است کجا باشی؟ همان جا باش و درست کارت را انجام بده....

سوره عبس:
أَنَّا صَبَبْنَا الْمَاءَ صَبًّا ۲۵
که ما آب را به ص
گوسفند و بز از دیرباز برای کنترل پوشش گیاهی ناخواسته مورد استفاده قرار می گرفتند. استفاده از آنها در سالهای اخیر به دلیل تمایل به عوامل کنترل بیولوژیکی در مناطق حساس به محیط زیست افزایش یافته است. چرا نیز در بسیاری از شرایط جایگزین اقتصادی تر است. گوسفندها معمولاً چمنزارها (گیاهان گلدار) و علف را چرمی می گذارند در حالی که بز درختچه ها و سایر مواد گیاهی چوبی را ترجیح می دهند.
 
علفهای هرز مضرهم اکنون گوسفندان در سراسر مناطق دشت های بزرگ  مورد
روستای" چوخون "واقع در 100کیلومتری شهر "جاسک" از سمت جنوب غربی و 50کیلومتری شهر سردشت(مرکز شهرستان) از سمت شمال ، یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بشاگرد است که با تعداد 255 خانوار و 869 نفرجمعیت یکی از پرجمعیت ترین روستاهای بشاگرد است.
تلفظ نام این روستا به صورت چـوخُـن است و به صورت چوخون نوشته میشود.
 
اهالی این روستا از طبقه ی دهقانان بشاگردند که در لهجه ی محلی «بلوچکاره» نامیده می شوند 
 
تمامی ساکنین این روستا مثل سایر روستاهای بشاگرد مسلما
فواید و مزایای پرورش گوسفند
1. گوسفند یک حیوان نسبتاً خوش بنیه ای است که آب و هوای متغییر و خشک را تحمل می کند و با فقیرترین علوفه و غذل ها را رشد خود ادامه می دهد.
2. بوسیله گوسفند می توان زمین های نا مرغوبی که برای کشت و زرع مناسب نیست با ایجاد مرتع مصنوعی مورد استفاده قرار داد.
3. گوسفند در مقایسه با سایر دام ها به جیره نگهداری کمتری احتیاج دارد و بیشتر غذایی را که دریافت می کند صرف تولید رشد و نمو خود مینماید. به همین سبب در بیشتر کشورهای دنیا ا
 
تغذیه اردک تخمگذار
با توجه به اینکه اردک پرنده پرخوری است ، تامین دان به صورت دستی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست ، بنابراین بهتر است نیمچه اردک ها را از سن ۶ تا ۶/۵ ماهگی در کنار برکه ها ، نهرها و شالیزارها و یا در چراگاه ها و باغها رها کرد تا دان خود را بیابند و با این شیوه ، هزینه تولید تخم اردک را کاهش داد. دانه های بازمانده پس از درو انواع غلات و سایر گیاهان مواد انرژی زای مورد نیاز اردکها را تامین می کنند و حلزون ها ، کرم های خاکی، حشرات و ن
در کشور افغانستان حدود 30 میلیون زمین به صورت علفزار وجود دارد این حجم از زمین های علفزاری در واقع 47 در صد از مساحت کل کشور افغانستان را در برگرفته است. از جمله این نواحی گسترده می توان به دامنه های کوه هندوکش اشاره کرد که این نواحی از سرزمین افغانستان جزء یکی از بهترین  و کار آمد ترین چراگاه های طبیعی و همیشگی برای نگه داری و پرورش گوسفندان می باشد.
در کشور اقغانستان  گونه های مختلف گوسفند با نژاد های گوناگون  وجود دارد. از جمله این نژاد های گ
بیژن و منیژه  1
فردوسی از تیرگی شب دلتنگ می شود پس از یار و معشوقش می خواهد که شمع و چنگ و مِی بیاورد :)
بدان سروبن گفتم ای ماهروی              یکی داستان امشبم بازگوی
که دل گیرد از مهر او فرّ و مهر               بدو اندرون خیره ماند سپهر
و اینگونه داستان بیژن و منیژه به نگارش در می آید:
کیخسرو؛ پادشاه ایران به بزم نشسته بود که ارمانیان (مردمانِ سرزمینی در مرز ایران و توران) به دادخواهی آمدند که:
سوی شهر ایران یکی بیشه بود          که ما را بدان بیشه ان
 
آیا میدانید چرا گوشت گوسفند به یکباره به صورت تصاعدی گران شده است؟ با گروه گوسفند زنده همراه باشید تا از پشت پرده گرانی گوشت گوسفند بیشتر بدانید!شاید عجیب و دردناک باشد اما باید مدیران این کشور بدانند که قشر عظیمی از مردم از خوردن گوشت قرمز به معنای واقعی محروم شده اند. حقوق های کم و تورم شدید٬خرید گوشت را کم کم برای قشر عظیمی به یک آرزو تبدیل کرده است.
به صورت خلاصه علت های گرانی گوشت گوسفند را توضیح میدهیم ٬ امیدواریم با رفع مشکلات ٬ سبد
خواب و بیداری سر به سر هم می‌گذارند و من این وسط نمی‌دانم در کدام یک از این دو بیدارم؟ آخر اول صبح که بیدار می‌شویم، با پای خویش به گور خویش می‌رویم و معلوم نیست تا آخر شب چه خاکی بر سرمان می‌ریزند؟ آن‌گاه که زیر بار این همه شکنجه هنوز علم را بهتر از ثروت و اخلاق را بهتر از دین می‌پنداری. آن گاه که نه چشم به کار در دولت پنهان کار، و نه سر، سرسپرده‌ی دولت سایه داری. آن گاه که نه چشمان تو چَشم گفتن بلدند و نه غم نان، ختنه کردن زبانت را به کسی آم
آیا میدانید چرا گوشت گوسفند به یکباره به صورت تصاعدی گران شده است؟ با گروه گوسفند زنده همراه باشید تا از پشت پرده گرانی گوشت گوسفند بیشتر بدانید!شاید عجیب و دردناک باشد اما باید مدیران این کشور بدانند که قشر عظیمی از مردم از خوردن گوشت قرمز به معنای واقعی محروم شده اند. حقوق های کم و تورم شدید٬خرید گوشت را کم کم برای قشر عظیمی به یک آرزو تبدیل کرده است.
به صورت خلاصه علت های گرانی گوشت گوسفند را توضیح میدهیم ٬ امیدواریم با رفع مشکلات ٬ سبد خ
خوشمزه ترین شیرینی ها و بستنی های ترکی 
 
ترکیه به عنوان بهشت عاشق دسر و شیرینی جات شناخته می شود. یک کلمه قدیمی ترکی می گوید: "بگذارید شیرین بخوریم و شیرین صحبت کنیم". شیرینی ها عنصر مهم غذاهای ترکیه هستند. شما در نقطه نقطه شهر های ترکیه می توانید از خوشمزه های دوست داشتنی را پیدا کنید و عطم عطر بی نظیر آن ها لذت ببرید. با هم چندتا از خوشمزه های مخصوص ترکیه را بررسی می کنیم.
 
بستنی ماراس ترکیه 
بستنی ماراس MARAS نمادی از ترکیه است که با چاقو و چنگ
حتی اگر اسلحه نداشته باشید، باید با چنگ و دندان با اسراییل مبارزه کنید و این لکه ننگ را از دامان خود بشویید.
 
 
 
این کتاب به شرح فعالیت های امام موسی صدر پرداخته و ابعاد مختلف زندگی امام صدر را به زبانی ساده توضیح داده است.
 
شانزده فصل دارد: 
خاندانی به نام صدر، لبنان، باشگاه بزرگ فرهنگی، گدایی ممنوع، الگویی برای زنان، جبل عامل، چمران، خون بس، مجلس اعلا، جنوب چراگاه اسرائیل نیست، مبارزۀ منفی، أمل یا هستۀ مقاومت لبنان، مسیح مسلمان، جنگ های
بررسی رشد انواع بره 
در دامپروری فاکتورهای مهمی وجود دارد که بر رشد بره نر و بره ماده تاثیرگذار می باشد. نژاد گوسفند و ژنتیک از جمله این موارد به شمار می رود. در حقیقت جدا از جنسیت بره عواملی مانند داروهای تقویتی، تغذیه بره از علوفه های تازه و مرغوب و شرایط و محیط مناسب می توانند در رشد بره های نر و ماده تاثیرات بسزایی را داشته باشند.
میزان رشد بره گوسفند
 
مطلبی که در تمامی مقالات بیان شده است، حاکی از این موضوع هستند که رشد کردن بره نر به طور
از زمان های گذشته تاکنون نیاز جامعه به غذا به خصوص مواد پروتئینی چوان: گوشت، ماهی و تخم مرغ، توجه بسیاری را به افزایش منابع تغذیه ای جلب کرده است. دلیل اصلی این موضوع رشد بیش از حد جمعیت در چند دهه اخیر است. بر اساس استانداردهای بین المللی صنایع غذایی و بهداشت، هر فرد باید به طور سالیانه 35.5 کیلوگرم گوشت مصرف نماید. که این میزان استاندار درکشورما تفریبا 20 کیلوگرم می باشد. کاهش یا مصرف بیش از حد از منابع پروتدینی می تواند خطرات جبران ناپذیری را
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
خواص بارهنگ
 
ممکن است
گیاه بارهنگ را در اطراف یا حتی در حیاط پشتی خود دیده باشید اما احتمالا
فکر کرده‌اید این گیاه یک علف هرز است. خواص بارهنگ به عنوان یک گیاه
دارویی واقعا شگفت آور است و یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در دنیاست.
بارهنگ (در متون طب سنتی ذنب الفار که لسان الحمل باشد و بارتنگ که گویا
نام هندی آن است) (Plantago major L) گیاه چندساله‌ای از تیره بارهنگیان
است. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص بارهنگ با عرق نعنا
بیست و یک سوره از یکصدو چهارده سوره قرآن ، با قسم آغاز می شود 
-تماشا کردن ، قابلیت حیرت انگیزی است که در طی آن و با پیمودن طریقی سخت ، انسان قادر خواهد بود که ماهیت غائی همه موجودات را درک کند . اگر انسان به این مرحله از ادراک برسد ،دیگر هیچ چهره ای برایش آشنا نخواهد بود . چرا که در آن هنگام ، همه چیز حادثه ای تازه و بیسابقه است .جهان باور نکردنی است . این جاست که نظر باز همه  چیز را هیچ می بیند و جهان را دود می انگارد . 
عطار نیشابوری می فرماید : 
د
به‌سان رهنوردانی که در افسانه‌ها گویند،گرفته کولبارِ زادِ ره بر دوش،فشرده چوبدست خیزران در مشت،گهی پرگوی و گه خاموش،در آن مهگون فضای خلوت افسانگیشان راه می‌پویند،
ما هم راه خود را می‌کنیم آغاز.
سه ره پیداست...
نوشته بر سر هریک به سنگ اندر،
حدیثی که‌ش نمی‌خوانی بر آن دیگر.نخستین: راه نوش و راحت و شادی.به ننگ آغشته، اما رو به شهر و باغ و آبادی.
دو دیگر: راهِ نیمش ننگ، نیمش نام،اگر سر بر کنی غوغا، وگر دم درکشی آرام.سه دیگر: راه بی‌برگشت، بی‌
رومن فروم
در بیشتر شهرهای امپراطوری روم یک فضای روباز بزرگ به نام «فروم» وجود داشت.
بلیط اتوبوس     خرید بلیط اتوبوس    قیمت بلیط اتوبوس    رزرو بلیط اتوبوس
«رومن فروم» یا میدان اصلی شهر رم، خرابه‌هایی برجای مانده از شکوه امپراطوری روم و محل اجرای نمایش، مقبره‌های باشکوه، کلیساها و نواحی پر جنب و جوش عمومی بوده است.
مردم از این مکان‌ها برای انجام معامله، خرید و فروش، ملاقات با دوستان، اطلاع از اخبار، تماشای مسابقات گلادیاتورها، جشن گرف
طرح کاداستر در بسیاری از کشور‌های درجه چند از جمله افغانستان نیز اجرا شده است. ولی متولی امر در کشور یعنی سازمان ثبت اسناد، با شانه خالی کردن از اجرای اصولی آن و به بهانه‌های مختلف، کار را عقب می‌اندازد. به گفته کارشناسان، رویه اشتباه سازمان، علت اصلی این امر است.

کاداستر یا حدنگاری نوعی نقشه برداری هوائی است که بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت زمین ها، صادر می شود. در حقیقت دعاوی بر سر اراضی، به واسطه رجوع به کاداستر که منبع اصلی داده هاست ک
برای بسیاری از افراد گذراندن تعطیلات در ساحل های شنی و پلاژهای تر و تمیز کنار دریا تکراری و کسل کننده شده و این فهرست احتمالا همان چیزی است که به دنبال آن می گردند. چرا که بازدید از این هفت مکان ممنوعه یک مثال واقعی برای خروج از منطقه امن در تعطیلات به شمار می رود و کار هر کسی نیست. باور ندارید؟ خودتان قضاوت کنید. 
تپه صلیب ها، لیتوانی
شاید بیش از آنکه بتوان این مکان را ترسناک دانست، یک زیارتگاه باشد که البته منظره ای عجیب دارد. روی این تپه انب
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
خواص اسفرزه
 
اسفرزه
گیاهی برآمده از آسیا، اروپا و افریقای شمالی است. تخمه اسفرزه خواص
فوق‌العاده‌ای دارد. این دانه‌های کوچک در آب حل شده و ۱۰ برابر اندازه‌ی
خود حجیم و لعاب‌دار می‌شوند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص اسفرزه برای جوش پوست صورت و لاغری و رحم و یبوست و مو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .
اسفرزه چیست
بارهنگ
تخم‌مرغی، اسفرزه، اسپرزه (نام علمی: Plantago ovata) نام یک گو
تالاب میانکاله در استان مازندران در نزدیکی بهشهر است
کشور ایران در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته است و به همین دلیل هر سال تعداد زیادی از پرندگان مهاجر برای فرار از سرمای شدید مناطق شمالی جهان، به کشورمان پناه می آورند. از جمله مناطقی که آنها برای گذران فصل های سرد سال انتخاب می کنند، تالاب ها، سواحل و دریاچه های مختلفی ست که در سراسر کشور گسترده شده اند. یکی از مهمترین ها و محبوب ترین پهنه های آبی که پرنده های مهاجر در ایران به آن سفر می کنند
شکل جدید اقتصاد برخلاف بی‌نظمی پرآشوبِ گِردآوری خوراک و شکار ، لزوماً نوعی ثبات فراهم آورد ؛ بجای اقتصاد بی‌نقشه‌ی ویرانگر ، اداره‌ی امور زندگی از امروز به فردا و دست به دهان بودن ، اینک اقتصادی با نقشه پدید می‌آید که برای دوره‌ای طولانی از پیش تنظیم و برای احتمالات گوناگون آماده می‌شود ؛ از مرحله‌ی پراکندگی اجتماعی و هرج و مرج به همکاری ، از مرحله‌ی 'جستجوی فردی خوراک' به مرحله‌ی اقتصاد گروهی ، جمعی و تعاونی - هرچند نه ضرورتاً مردم‌
خوراک دام و طیور




تغذیه
نقش مهمی در تولید گوشت و سایر محصولات مربوط به شترمرغ ایفا می کند چرا
که مخارج غذای جوجه ها از روزهای آغازین تا سن کشتار، بزرگترین هزینه (حدود
%80 کل هزینه ها) را تشکیل می دهد. غذای طبیعی شترمرغ عمدتاً متشکل از
علوفه جات سبز، میوه جات خانواده توت ها، دانه جات، گیاهان تازه و آبدار و
حشرات کوچک می باشد.شترمرغ ها در طول 120 روز اول زندگی از تبدیل غذایی
خوب و کارآمدی برخوردار هستند. پس از گذشت 330
چگونگی بوجود امدن روستای بکان
 دشت بسیاربزرک «بکان» ازتوابع «سر حد چهار دانگه» جزء حوزه‏ استحفاظی شهرستان اقلید می‏باشد، درزمان موردنظر، مالکیت آن متعلق به آقای «معدل شیرازی» بود، این دشت یکی از ییلاقی‏ترین منطقه ی «سرحدچهاردانگه» بو ده وهست، دشت وسیع، سرسبز، خرم، دل‏ انگیز و پر آب منطقه می‏باشد، چشمه سارها وکوههای سر به فلک کشیده ی آن دل هر ترک و تاجیک را می‏فریبد، درسر تا سر آن دشت یک قطعه سنگ وجود ندارد، یک روستای کوچک سی چهل خانوا
سوغات بجنورد
 بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی و در شمال شرق ایران است. در منابع قدیمی و فرهنگ‌های لغت نام این شهر، «بیژن گرد» یا بیژن یورد آورده شده است؛ و بیژن گرد (بجنورد) به معنی ساخته بیژن و آبادشده به دست بیژن است. در دوران باستان پسوند گرد در نام بسیاری از شهرهای ایران بکار می‌رفته است.

شهر بیژن گرد نیز بر اساس حکایت بیژن و منیژه، در شاهنامه فردوسی، مکانی بوده که منیژه، بیژن را از چاه نجات داده و شهری در آن مکان بنا کرده است.
فارس‌های ب
برنامه
گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران تقدیم میکند
***************************************************
به افق آفتاب
***************************************************
به نام ِ خدایی که به ما نعمتهای ِ بسیاری هدیه کرد
نعمتهایی بزرگ مثل ِ زندگی و مثل ِ لحظه لحظه عمر
*************************************************
میدونین فقط به قصه عمر و گذرش فکر میکنم با خودم میگم که انگار همین دیروز بود که از بازیهای ِ کودکی گذشتیم و به نوجوونی پا گذاشتیم.
انگار همین دیروز بود که رویاهای ِ جوونی انگیزه و شور ِ زندگیهامون بو
عقاب دوسر، به‌عنوان نماد توسط بیشتر حاکمان سلجوقی شامل کی‌قباد یکم استفاده می‌شد
دودمان سلجوق (سلاجقه، آل‌سلجوق)، دودمانی بودند که در سده‌های پنجم تا ششم هجریقمری، بر بخش‌های پهناوری از آسیای غربی و آسیای صغیر نظیر ایران، روم، افغان، شام، ارمن، گستره‌های عرب و ترک و دیگر نقاط وسیع فرمان می‌راندند. مؤسس این سلسله طغرل بیک نام داشت که خود از نوادگان سلجوق بود و با شکست سلطان مسعود غزنوی، در نیشابور بر تخت نشست.
سلطنت دودمان سلجوق دو د
آق‌قویونلو سلسله‌ای از ترکمنهای سنی بود که بر قسمت‌هایی از قفقاز، شرق ترکیه و شمال ایران از ۱۳۷۸ تا ۱۵۰۸ میلادی فرمان می‌راند. معنی لغوی آق قویونلو صاحبان گوسفندان سفید می‌باشد.
ریشه و تبار و عناوین
احتمال می‌رود که آق‌قویونلو تیره‌ای از ایل بایندر بوده باشد. بایندر در فهرست اصلی قبایل بیست و چهارگانه اوغوزها مندرج در تاریخ رشیدالدین آورده شده‌است. حال آنکه در کتاب ده ده قورقود نام یکی از حکام اوغوز است. طهرانی، مورخ مشهور این سلسله

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها